Inmiddels de eerste kilometers op mijn nieuwe Enyaq staan. Overgestapt van een Business Edition 80 my2022 naar een Sportline 85 met panodak en Business Upgrade pakket - Advanced in de kleur Olibogroen. Krijg veel positieve reacties op de kleur, is inderdaad erg mooi. Ik ben er blij mee. Los van het feit dat deze auto echt veeel sneller is, is ie door de Sportline uitvoering ook veeeel completer. Auto heeft SW 5.6. Opvallend:
-Ik heb nu HUD, had niet gedacht dat dat zo handig zou zijn. Toont ook aanwijzingen van Google Maps trouwens
-de sportstoelen vinden wij veel echt lekkerder zitten dan de standaard stoelen maar dat is persoonlijk uiteraard
-elektrische verstelling is makkelijk, alleen jammer dat je dat niet kunt koppelen aan een profiel/sleutel. Gemiste kans!
-massage is best geinig, maar gebruik je in de praktijk niet veel
-Canton audio; klinkt goed maar of het zoveel meerwaarde heeft ben ik nog niet achter. Het kost best wel wat ruimte in de kofferbak door de subwoofer
-360 gr camera:top!
-lightband voor; leuk maar als ik erin zit zie ik het niet😉
-LED Matrix koplampen met mistlampen en bochtverlichting; echt helemaal geweldig, wat een bak licht geeft dat zonder dat tegenliggers er last van hebben. In ieder geval nog niet gemerkt. Grootlicht staat altijd op automatisch bij mij, werkt prima.
-automatisch sluiten als je wegloopt; makkelijk, maar volgens mij werkt dat niet als de auto op slot is en je alleen wat in de kofferbak wil leggen. Als je dan wegloopt gaat ie volgens mij niet meer op slot. Nog eens goed testen
-elektrische achterklep, makkelijk. Alleen dat schoppen richting de bumper werkt vaker niet dan wel. Geen showstopper voor mij.
-SW 5.6: echt een verademing tov de 3.8 van mijn vorige auto. Dit is echt razendsnel, direct bij de les na het starten en compleet; je kunt nu bijvoorbeeld preheating van de accu ook manueel starten vanaf het startscherm.
-verbruik; tsja ik had gehoopt dat ie zuiniger zou zijn dan de 80, maar dat merk ik nog niet. Maar het was ook dramaweer met ontzettend veel regen, kou en een paar lange snelwegritten 😜. Bewust gekozen voor de standaard 20 inch sportline velgen ivm het verbruik en het feit dat 21 inch gegarandeerd gaat zorgen voor stoeprandschade. Denk dat ik er binnenkort wel winterbanden onder laat zetten trouwens. O ja, geen warmtepomp meer, op advies van een aantal techneuten op dit forum. Kan nog niet oordelen of dit ook zorgt voor een hoger verbruik, het is wel warm genoeg in de auto
En dan het mooie: deze Sportline 85 is, als ik ‘em terugreken exclusief panodak en businesspakket exact net zo duur als mijn vorige Business 80, die echt veel minder compleet was. Nieuwe motor, veel meer vermogen en koppel, echt heel veel meer standaard: ik ben er blij mee!