Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stickz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
Martinez- schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:36:
[...]

Het is vooral niet lekker zitten als je de usecase van @Stickz goed leest: hij heeft 3 jonge kinderen waarvan er pas 1tje uit het kinderzitje is.

Ik heb momenteel twee kinderen in een kinderstoel achterin. De zitting in het midden is totaal onbruikbaar, daar er geen ruimte overblijft om goed te zitten. Mijn advies zou ook zijn om eerst even te testzitten met zijn allen om teleurstellingen te voorkomen.
Vandaag de hele ochtend kunnen vertoeven in een Enyaq 60 sportline. Ging boven verwachting goed. We hebben 1 kinderstoel en 1 zitverhoger gebruikt, de oudste zat in het midden en vond het top. Op een lange rit zorgen we gewoon voor een kussentje, maar ons inziens gaat de middelste zitting in 99% van onze ritten geen problemen veroorzaken.

Conclusie: groen licht. Nu nog de juiste zien te vinden voor zo’n €30-35k. Dat het een sportline wordt zijn we wel over uit. Smoelt net wat lekkerder vinden we en de stoelen zitten erg fijn.

Mochten jullie nog tips hebben, schroom dan niet. Bedankt zover voor jullie visie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMannes
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-05-2024
onetime schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:36:
@MJMannes Wat is de vaker voorkomende af te leggen grote afstand?
Wat is de dagelijks afgelegde afstand?
Kan je thuis laden? (Ja? Ga voor vol elektrisch!)
Ik vindt dat ik normaal rij, maar voor anderen is dat extreem zuinig.
Kan je je beheersen en rustig blijven rijden ondanks alle power? Dat scheelt echt veel.
Sommigen komen met een 60 maar 300km ver.

Ik zelf heb in slechte omstandigheden ongeveer 80% van het bereik in goede omstandigheden.
In extreme omstandigheden kan het nog minder zijn.
De auto zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor woon werk verkeer. Dit is ongeveer 50 a 60 km per dag.
Als we het over een grote afstand hebben is dat hooguit een paar x vanuit het hoge noorden naar amsterdam of rotterdam max dus 300km. De enkele x naar het vliegveld niet mee gerekend.
Thuis laden zal er ook moeten gaan komen als er een hybride auto aamgeschaft gaat worden.
Is het verschil tussen een 50 en 60 aanzienlijk en moet je daarom de 50 sws links laten liggen?

Ik heb er een sport van gemaakt om zo zuinig mogelijk te rijden waarbij ik vroeger juist zo snel mogelijk thuis wou zijn :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:09
MJMannes schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:38:
[...]

De auto zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor woon werk verkeer. Dit is ongeveer 50 a 60 km per dag.
Als we het over een grote afstand hebben is dat hooguit een paar x vanuit het hoge noorden naar amsterdam of rotterdam max dus 300km. De enkele x naar het vliegveld niet mee gerekend.
Thuis laden zal er ook moeten gaan komen als er een hybride auto aamgeschaft gaat worden.
Is het verschil tussen een 50 en 60 aanzienlijk en moet je daarom de 50 sws links laten liggen?

Ik heb er een sport van gemaakt om zo zuinig mogelijk te rijden waarbij ik vroeger juist zo snel mogelijk thuis wou zijn :p
De 50 is nauwelijks geleverd in Nederland, dus heel veel ervaringen ga je hier niet van vinden. Ik heb een 60. 300km range is wel zo’n beetje mijn max in de winter. In de zomer weet ik het nog niet. Heb de auto pas sinds januari. Ik merk wel dat de auto vandaag vanwege een buitentemperatuur die rond mijn airco instelling zat erg zuinig was. Het verbruik daalde van 19-20kWh/100km naar 13/100.

Voor mij is de range ruim voldoende. Mijn ww-afstand is 60km enkele reis. Zeker als je zowel op kantoor als thuis kunt laden, is er weinig om je zorgen te maken. Ik heb er nu een vakantierit mee gemaakt (800km enkele reis) en dat is me 100% meegevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 01:12
Gaat er van de Enyaq 85 ook nog een X komen ?
Ik wil geen Coupe maar de Enyaq (iv) 85x zou me wel kunnen bekoren, de RS zou ook kunnen die is al 4x4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMannes
  • Laatst online: 24-05-2024
cryptapix schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:52:
[...]

De 50 is nauwelijks geleverd in Nederland, dus heel veel ervaringen ga je hier niet van vinden. Ik heb een 60. 300km range is wel zo’n beetje mijn max in de winter. In de zomer weet ik het nog niet. Heb de auto pas sinds januari. Ik merk wel dat de auto vandaag vanwege een buitentemperatuur die rond mijn airco instelling zat erg zuinig was. Het verbruik daalde van 19-20kWh/100km naar 13/100.

Voor mij is de range ruim voldoende. Mijn ww-afstand is 60km enkele reis. Zeker als je zowel op kantoor kunt laden, is er weinig om je zorgen te maken. Ik heb er nu een vakantierit mee gemaakt (800km enkele reis) en dat is me 100% meegevallen.
300 km zal in de meeste gevallen ruim voldoende zijn.
Twijfel heel erg over de toekomst. Kabinet laat wel vaker mensen in hun hemd staan die geïnvesteerd hebben in belangrijke overheidspunten ;)

Ik zie vrij veel iv50 modellen 2ehands te koop staan. Vandaar dat ik dacht dat hier juist heel veel van waren. Hier heb je ook nog subsidie op wat volgens mij op de 60 miet het geval is.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
MJMannes schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:21:
[...]

300 km zal in de meeste gevallen ruim voldoende zijn.
Twijfel heel erg over de toekomst. Kabinet laat wel vaker mensen in hun hemd staan die geïnvesteerd hebben in belangrijke overheidspunten ;)

Ik zie vrij veel iv50 modellen 2ehands te koop staan. Vandaar dat ik dacht dat hier juist heel veel van waren. Hier heb je ook nog subsidie op wat volgens mij op de 60 miet het geval is.?
Ja ik snap je. Ik heb lease, maar als ik privé voor zo’n aankoop stond zou ik precies hetzelfde denken. Eén van de lastigheden is dat je nog niet weet hoe hoog de MRB gaat zijn. Als ze dezelfde bedragen en gewichtsklassen als benzine gebruiken, dan is EV duurder door het gewicht van de accu’s. Als je dan ook nog afhankelijk bent van publieke laadpalen, is EV als consument mijns inziens totaal niet interessant.

Ik weet niet hoe die subsidies werken, maar de 50 is alleen in het begin even in NL geleverd dus ze zijn vast ouder dan andere 60 opties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

rammes

koekebakker 1e klas

de 50 zou ik echt nooit doen als t een prive aankoop is, de range is al beperkt en stukje degratie erbij dan blijft er niet veel van over. Daarnaast als je hem over 4 jaar wilt verkopen dan zijn er modellen die al weer een langere range hebben, dan word je deze aan de straatstenen niet kwijt.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@MJMannes Gezien je antwoorden is iedere Enyaq voor jou ok, en kan je die keurig tussen de 20 en 80% accu houden. (beter voor de levensduur van de accu) Op langere ritten zul je onderweg moeten laden, ik doe dat op lange ritten bij Tesla omdat die voor zover ik kan zien goedkoper is dan de andere snelladers. Standaard laad ik thuis.
Dat is wel echt een aandachtspunt, hier in de straat een 11kW lader van 34ct, en een 22kW lader van 64ct...
Tesla, rond de 40-45ct, is bijna altijd goedkoper dan die 64ct, ik snap niet dat die gebruikt wordt... En Fastnet is std 69ct... Dat daar ooit iemand laad, ik snap het niet. En waar de Enyaq je naar toe stuurt bij lage accu...

Ik heb een 80 en rij schijnbaar erg zuinig, en heb in de winter iets van 400 - 450km bereik en in de zomer rond de 500-600km... (nog geen 1 1/2 jaar oud)

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
onetime schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:23:
[…]
Dat is wel echt een aandachtspunt, hier in de straat een 11kW lader van 34ct, en een 22kW lader van 64ct...
Tesla, rond de 40-45ct, is bijna altijd goedkoper dan die 64ct, ik snap niet dat die gebruikt wordt... En Fastnet is std 69ct... Dat daar ooit iemand laad, ik snap het niet.
[…]
Simpel: lease. Ik kijk nooit naar prijs. Niet dat het me niet boeit (ik kijk achteraf wel naar de transacties op mijn laadpas), maar gewoon omdat het je niet echt makkelijk wordt gemaakt om de prijs te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Stickz schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:58:
[...]

Vandaag de hele ochtend kunnen vertoeven in een Enyaq 60 sportline. Ging boven verwachting goed. We hebben 1 kinderstoel en 1 zitverhoger gebruikt, de oudste zat in het midden en vond het top. Op een lange rit zorgen we gewoon voor een kussentje, maar ons inziens gaat de middelste zitting in 99% van onze ritten geen problemen veroorzaken.

Conclusie: groen licht. Nu nog de juiste zien te vinden voor zo’n €30-35k. Dat het een sportline wordt zijn we wel over uit. Smoelt net wat lekkerder vinden we en de stoelen zitten erg fijn.

Mochten jullie nog tips hebben, schroom dan niet. Bedankt zover voor jullie visie. _/-\o_
Goed dat je er toch nog naar gekeken hebt en het hier terugkoppelt. Op die manier kunnen we elkaar steeds blijven helpen om de Enyaq te doorgronden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 12:19
Boeie schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:44:Overigens staat die van mij nu voor zn 2-jaar beurt (+ diverse defecten), en ook het laadklepje. Mag hopen dat het niet op de factuur staat met een bedrag want ik ben er wel een beetje klaar mee, dit platform (MEB) en de support eromheen.
Auto opgehaald, op de tablet stond een rekening van meer dan €3800, maar aangezien ik wel incl service heb gaat deze volledig naar de importeur. Zal lastig zijn om wat te verdienen op dit platform denk ik...

Er zit een nieuw stuur in, stiksel is iets anders (wat grijzer). Alle problemen zijn verholpen, tot dat ik gister deze weer kreeg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTao_rfra9zVLmU9IBfudooztY0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DlPRGJkLYIoiPmDvnVFd2sFk.jpg?f=user_large

Rijdendeweg een leuke melding om te krijgen :o 'fout in voertuigverlichting'. Vroeger zei een auto netjes welk lampje een storing had, maar dit is gewoon een algehele storing. De verlichting op de lichtschakelaar brand niet meer. Met wat googlen kwam ik hierop uit: https://www.enyaqforums.co.uk/viewtopic.php?t=2075
(defecte lichtschakelaar).

Gebeld; ja, 23 april kunt u langskomen. Nu brand de verlichting wel, maar heb toch aangegeven dat ik het hier niet mee eens ben. Je kunt toch een auto niet rond laten rijden met een algehele verlichtings storing. 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:20
Gisteren na thuiskomst van vier weken op reis weigerde mijn laadpoort te openen. Vanochtend meteen naar de dealer Van den Udenhout in Den Bosch.
Binnen drie kwartier laadpoortje vervangen. Geen rekening, hoewel de auto bijna drie jaar oud is. Service medewerker: “We vervangen momenteel heel wat laadkleppen. Is productiefout”.

Correctie: vanochtend deze boodschap: “ Ik moet u mededelen dat er toch kosten zijn voor het repareren van het laadklepje. Mijn excuses dit had u gister al verteld moeten worden met het teruggeven van de auto. De auto valt namelijk niet meer in de garantie (2jr). Gelukkig kan ik u wel vertellen dat er coulance toegepast gaat worden op de reparatie van 70%. Hierdoor blijft er nog een restbedrag over, hiervoor zullen we u een betaalverzoek sturen. ”
Kosten: €73,73. Daar heb ik maar geen probleem van gemaakt….Dit zijn, op een nieuw stel ruitenwissers na, mijn enige kosten aan de auto tot nu toe.

[ Voor 48% gewijzigd door jdbiggelaa op 09-04-2024 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
jdbiggelaa schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:31:
Gisteren na thuiskomst van vier weken op reis weigerde mijn laadpoort te openen. Vanochtend meteen naar de dealer Van den Udenhout in Den Bosch.
Binnen drie kwartier laadpoortje vervangen. Geen rekening, hoewel de auto bijna drie jaar oud is. Service medewerker: “We vervangen momenteel heel wat laadkleppen. Is productiefout”.
Zit ook bij Van den Udenhout DB; topdealer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verhagen
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-04 14:40
Tolot schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:50:
[...]

Speicher beschrijft in zijn post van gisteren, dat hij bij hoge uitzondering een software-update van 3.0 naar 3.2 heeft ontvangen. Was de auto hiervoor 3 dagen kwijt. Dealer moest een giga rapport van zijn auto naar Skoda sturen, met daarin de hele software historie en alle foutmeldingen. Na toestemming van de fabriek is er een speciale software update (naar zijn zeggen) specifiek voor zijn Enyaq geschreven. Deze is vervolgens door de dealer via de datalijn met de fabriek in zijn Enyaq geladen. Speicher verbaast zich zeer over deze belachelijk tijdrovende, complexe route, en vraagt zich af hoe Skoda dit voor alle 200.000 Enyaqs gaat regelen……De conclusie is dat een “simpele” update van 3.0 naar 3.2 er voorlopig niet inzit…. Wat ik persoonlijk opmerkelijk vind, is dat mijn Enyaq van aug. 2023 wel gewoon 3.2 heeft. Het lijkt wel of de latere modeljaren een andere software/hardware structuur hebben..
Zojuist maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de plaatselijke Skoda dealer (Pouw Apeldoorn) gemaild met het linkje naar de YouTube filmpje van Speicher gestuurd en gevraagd om eens met de importeur uit te zoeken of dit voor mij ook een mogelijkheid is, aangezien ik dezelfde problemen ervaar…

Helaas binnen no-time een mailtje terug met het standaard antwoord: U moet wachten totdat de auto uit zichzelf de melding geeft dat er een update klaarstaat. Op mijn vraag of er enig zicht is op wanneer de uitrol van de OTA update gaat starten, kreeg ik terug dat zij daar als dealers geen inzicht in hebben.

Ik ben dus bang dat het nog wel even duurt voordat berijders met ME3.0 een update krijgen, als die er überhaupt ooit komt 😡. Het begint er steeds meer op te lijken dat Skoda niet zo goed is in het nakomen van beloftes ☹️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miesjaa
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-08 08:07
cryptapix schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:08:
[
Ik heb 20” en op de website van de bandenwissel-garage staan die dingen voor 288-312 (weet niet welke van de twee ik heb) incl btw. 4*312=1.248, het verschil van EUR 485 vind ik alsnog flink voor het wisselen en opslaan. Ben benieuwd wat ze eind deze maand gaan rekenen voor de wissel terug naar zomer.
Bij mij waren de twee wissels daarna maar 86,60 (ex btw). Dus denk dat men gewoon veel voor de banden rekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 12:47
jeroenkb schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:45:
[...]

Zit ook bij Van den Udenhout DB; topdealer!
Hier ook, elke keer word ik daar heel goed geholpen. Zei laatst al dat ondanks de probleempjes met de Enyaq ik erg tevreden ben over de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:09
Voor sommige personen in ons huishouden is automatisch (file) inparkeren een erg belangrijke feature. Is dit standaard bij alle nieuwe modellen, of zit dit in een van de optiepakketten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:47
Hijo Del Jefe schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:26:
Voor sommige personen in ons huishouden is automatisch (file) inparkeren een erg belangrijke feature. Is dit standaard bij alle nieuwe modellen, of zit dit in een van de optiepakketten?
Optie!

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:15

Dr.Roelski

Walk on ....

Hijo Del Jefe schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:26:
Dat vroeg ik me ook een beetje af. Rij net een weekje in de IV60 business edition, zonder extra optie pakketten. Enige pakket waar iets in zit wat met parkeren te maken heeft is het "Business Upgrade plus pakket - maxx" waar de optie "trained parking" in zit.
Dacht dat dat trained parking een extra optie zou zijn t.o.v. park assist, waarbij je zelfs niet meer in de auto hoeft te zitten en op basis van gps de auto zichzelf parkeert. Ik heb nu alleen de achteruitrij camera, en ook geen park assist knop.
Komende van een octavia business edition waar wel netjes een parkeerhulpfunctie op zat is het kleine teleurstelling. Ook al heb ik het in de praktijk nooit gebruikt.
Verkeerd geleverd, of simpelweg verkeerd folder gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Dr.Roelski schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:07:
[...]

Dat vroeg ik me ook een beetje af. Rij net een weekje in de IV60 business edition, zonder extra optie pakketten. Enige pakket waar iets in zit wat met parkeren te maken heeft is het "Business Upgrade plus pakket - maxx" waar de optie "trained parking" in zit.
Dacht dat dat trained parking een extra optie zou zijn t.o.v. park assist, waarbij je zelfs niet meer in de auto hoeft te zitten en op basis van gps de auto zichzelf parkeert. Ik heb nu alleen de achteruitrij camera, en ook geen park assist knop.
Komende van een octavia business edition waar wel netjes een parkeerhulpfunctie op zat is het kleine teleurstelling. Ook al heb ik het in de praktijk nooit gebruikt.
Verkeerd geleverd, of simpelweg verkeerd folder gelezen?
Wat zou park assist moeten zijn dan? Want in de Enyaq is dat voor zover ik weet parkeersensoren en een camera en om dat te activeren heb ik een knop.

Trained parking stelt volgens mij niet zoveel voor. Voor zover ik begreep kan de auto daarmee op bekende locaties (vandaar trained) zelf inparkeren, dus niet op iedere willekeurige parkeerplek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
cryptapix schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:12:
[...]

Wat zou park assist moeten zijn dan? Want in de Enyaq is dat voor zover ik weet parkeersensoren en een camera en om dat te activeren heb ik een knop.

Trained parking stelt volgens mij niet zoveel voor. Voor zover ik begreep kan de auto daarmee op bekende locaties (vandaar trained) zelf inparkeren, dus niet op iedere willekeurige parkeerplek.
Trained parking kan je op twee manieren zien:
- Je kan de laatste parkeermanouvre opslaan en de auto parkeert de auto steeds op exact die manier. Ik heb dat bijv ingesteld bij mijn oprit, zodat de Enyaq steeds precies op dezelfde plek staat. Handig i.v.m. de garage poort en het laadpunt.
- Je kan de Enyaq op een geïdentificeerde plek laten parkeren. Geïdentificeerd betekent in deze: hij heeft via zijn scan een parkeerplaats gezien. Je kan hiermee fileparkeren en 'gewoon' in een vak parkeren. Zelf inparkeren is doorgaans sneller, maar voor het gemak gebruik ik de functie regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:17
Martinez- schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:45:
[...]

Je gooit nu trained park assist en intelligent park assist op een hoop. Hoe dat zich vertaald naar pakketten en opties geen flauw idee, maar het is altijd gecommuniceerd als 2 aparte functies met bijbehorende mogelijkheden.

YouTube: Škoda Enyaq iV - Automatisch inparkeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
Martinez- schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:45:
[...]

- Je kan de laatste parkeermanouvre opslaan en de auto parkeert de auto steeds op exact die manier. Ik heb dat bijv ingesteld bij mijn oprit, zodat de Enyaq steeds precies op dezelfde plek staat. Handig i.v.m. de garage poort en het laadpunt.
Grappig. Dat doet mijn auto ook altijd heel goed als ik er in zit en hem bedien.

Die 2e optie kan wel eens handig zijn voor mensen die geboren zijn met een inparkeerbeperking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Ah, heet dat trained parking. Weg ermee. (edit: ik kom aanrijden en hij bied aan om te parkeren middels in stilstand op de rem en dan start aantikken.) Hij wil er parkeren, ook als er al een andere auto staat en de plaats ernaast wel vrij is. Resulteert in een harde stop als hij, te laat!, ziet dat er al een auto staat. Of greep ik nu zelf al eerder in. Bovendien doe ik het zelf beter. (edit: deze suggestie verscheen opeens vanaf een bepaald moment, ik heb er niets voor gedaan)

[ Voor 27% gewijzigd door onetime op 11-04-2024 09:29 ]

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:37

Aldmar

Niks...

Afgelopen vrijdag de zomerbanden vervangen.

Er zaten Bridgestone Turanza op en zijn 40.000km mee gegaan. Er zitten nu Continental SportContact 6 onder.

Hieronder een foto van linksachter. Schrok toch wel een beetje van de binnenkant (rechts) deze is erg afgesleten tot bijna op de draad volgens mij! Ik wist dat ze kaal waren, maar nu ze er af zijn zie je het pas echt goed. Rechtachter zag er nagenoeg hetzelfde uit. Voor ook soortgelijk maar stuk minder erg aan de binnenkant.

Is dit een typisch geval van 'te lang met te lage bandenspanning'? Of is het de uitlijning? Er zit nu 2.7bar in rondom. Volgens de bandenfitter is dat goed...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Azd3MJLCnZFYTKQ56dNivkWGfe0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOkSDWIyjJbhkkPR1L9uqyG7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-08 11:11
Ik rij nu een weekje of 3 in mijn Enyaq.

Pro's
Ruimte
Comfort
Lekker vlot

Nadeeltjes
Rijbaan assistentie (wegen zonder midden markering bij uitwijken duwt hij terug)
Paar keer een onverklaarbare noodstop gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-41bduyEteggGrxv2PeqU0kB5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mszTlNIxeHDSkO1l4IjIiIbP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diederik77
  • Laatst online: 19-09 13:35
Aldmar schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:36:

Er zaten Bridgestone Turanza op en zijn 40.000km mee gegaan. Er zitten nu Continental SportContact 6 onder.

Hieronder een foto van linksachter. Schrok toch wel een beetje van de binnenkant (rechts) deze is erg afgesleten tot bijna op de draad volgens mij! Ik wist dat ze kaal waren, maar nu ze er af zijn zie je het pas echt goed. Rechtachter zag er nagenoeg hetzelfde uit. Voor ook soortgelijk maar stuk minder erg aan de binnenkant.

Is dit een typisch geval van 'te lang met te lage bandenspanning'? Of is het de uitlijning? Er zit nu 2.7bar in rondom. Volgens de bandenfitter is dat goed...

[Afbeelding]
Ik had precies hetzelfde, maar dan nog wat erger (bij 3/4 van de banden was canvas zichtbaar). Volgens mij had ik dezelfde bridgestone banden.
Ik heb m 2e hands gekocht dus ik weet niet op welke spanning de banden altijd gestaan hebben, maar ik rijd zelf altijd met een hogere spanning, 3.2 ongeveer.

Overigens is mijn gebruik op de nieuwe banden echt enorm toegenomemen (van 16 naar 19 kWh/100km ongeveer), nieuwe zijn 4 seizoenen banden. Die bridgestones waren qua gebruik dus wel heel fijne banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
screenager schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:54:
Ik rij nu een weekje of 3 in mijn Enyaq.

Pro's
Ruimte
Comfort
Lekker vlot

Nadeeltjes
Rijbaan assistentie (wegen zonder midden markering bij uitwijken duwt hij terug)
Paar keer een onverklaarbare noodstop gehad.

[Afbeelding]
Dat is dus precies wat hij moet doen: voorkomen dat je buiten de baan komt. Op wegen zonder middenmarkering (vaak 60-zones), zet ik daarom TA uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

diederik77 schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:07:
[...]

Ik had precies hetzelfde, maar dan nog wat erger (bij 3/4 van de banden was canvas zichtbaar). Volgens mij had ik dezelfde bridgestone banden.
Ik heb m 2e hands gekocht dus ik weet niet op welke spanning de banden altijd gestaan hebben, maar ik rijd zelf altijd met een hogere spanning, 3.2 ongeveer.

Overigens is mijn gebruik op de nieuwe banden echt enorm toegenomemen (van 16 naar 19 kWh/100km ongeveer), nieuwe zijn 4 seizoenen banden. Die bridgestones waren qua gebruik dus wel heel fijne banden.
ik heb zelf gekozen voor winter en zomerbanden. Zomerbanden scheelt zo veel bij een EV. In de winter kies ik er voor een een korte periode op winterbanden te rijden. Ik ga niet op wintersport ofzo, daarom heb ik ze 1 maart ook al weer vervangen voor zomerbanden range ging met 50km omhoog

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Laatst online: 19-09 13:35
rammes schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:17:
[...]

ik heb zelf gekozen voor winter en zomerbanden. Zomerbanden scheelt zo veel bij een EV. In de winter kies ik er voor een een korte periode op winterbanden te rijden. Ik ga niet op wintersport ofzo, daarom heb ik ze 1 maart ook al weer vervangen voor zomerbanden range ging met 50km omhoog
Heb je dan ook een 2e set velgen?

Hiervoor had ik een Polo, maar daarvoor kostte een extra setje velgen inclusief banden me minder dan 300 euro.
Ik wil nu ook wel terug naar wisselen als het zoveel scheelt in range. Maar de instapkosten zijn me eigenlijk te hoog. Ik heb nu mooie velgen, maar een 2e set daarvan is erg duur en daarnaast kostte deze set banden me ruim 1000 euro. Dan ben ik zo 2000 euro verder :|

[ Voor 10% gewijzigd door diederik77 op 15-04-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie

[Afbeelding]
2.7 is te laag, zoals hierboven gezegd beter op 3 bar zetten of iets erboven.
Komt ook door de achterwielaandrijving icm de ophanging. Advies is om achter links en rechts ook te wisselen bij elke wisselbeurt, mocht je zomer/winter wisselen.
diederik77 schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:07:
[...]
Klopt ook wel, ik zie (onder gelijke omstandigheden) ook 3/4kWh verschil tussen zomer en winterbanden. Gewoon veel meer frictie/weerstand.

[ Voor 15% gewijzigd door Boeie op 15-04-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 18:28
Vraag aan jullie. Kiezen jullie bewust voor EV banden of juist niet? Ik heb nu Pirelli Scorpion en wil bij de volgende wissel over naar EV. Verschil is met name dat ze stiller zouden moeten zijn. Zeker bij hogere druk hoor je de banden op keien en kopjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
Currry schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:15:
Vraag aan jullie. Kiezen jullie bewust voor EV banden of juist niet? Ik heb nu Pirelli Scorpion en wil bij de volgende wissel over naar EV. Verschil is met name dat ze stiller zouden moeten zijn. Zeker bij hogere druk hoor je de banden op keien en kopjes.
Volgens mij is dat allemaal gewoon marketing. Op het bandenlabel staat hoeveel geluid de banden maken; dat is volgens mij het enige waar je naar hoeft te kijken.

Edit: wat betreft geluidsproductie dan hè ;) en tov andere banden die voor SUV/heavy load zijn. Al doet Pirelli wel de uitspraak dat hij scorpion elect 0,6-0,8db stiller is dan de normale scorpion.

[ Voor 15% gewijzigd door cryptapix op 15-04-2024 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 18:03
(jarig!)
Ik sta op het punt om tweedehands particulier een IV80 aan te schaffen. Na het nieuws van MBR kan ik het voor mijzelf beter goedpraten. Wat zijn punten waar ik volgens jullie het beste naar kan kijken tijdens aanschaf? Kan ik in het menu ergens de huidige batterijcapaciteit zien?
Na testrijden in de Model X, Y, I-Pace, e-mustang en ID.4 blijf ik de Enyaq toch het mooiste vinden. Ook qua actieradius/prijs/kwaliteit volgens mij 1 van de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hier ook net terug van de bandenwissel naar zomerbanden.
Lease dus ga niet lastig doen met extra velgen en dergelijke. Welke er nu onder zitten weet ik even niet en het regent even te hard om te checken nu O-)

Ben wel benieuwd wat het doet met de range van de auto.
Speciale EV banden heb ik altijd een beetje een oplichters gevoel bij gehad, waarom is een EV zo speciaal dat het een ander type band nodig heeft.
Dingen als grip en gewicht spelen wel mee maar verder niet veel spannender dan dat toch?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Rubman schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:58:
Hier ook net terug van de bandenwissel naar zomerbanden.
Lease dus ga niet lastig doen met extra velgen en dergelijke. Welke er nu onder zitten weet ik even niet en het regent even te hard om te checken nu O-)

Ben wel benieuwd wat het doet met de range van de auto.
Speciale EV banden heb ik altijd een beetje een oplichters gevoel bij gehad, waarom is een EV zo speciaal dat het een ander type band nodig heeft.
Dingen als grip en gewicht spelen wel mee maar verder niet veel spannender dan dat toch?
YouTube: Everything You Need To Know About Electric Car Tires

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

toch wel iets meer dan grip en contact. Bij motoren wel gewend zachter rubber betere grip in bochten maar dat de impact zo groot is met EV's had ik niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Currry
cryptapix schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:26:
[...]

Volgens mij is dat allemaal gewoon marketing. Op het bandenlabel staat hoeveel geluid de banden maken; dat is volgens mij het enige waar je naar hoeft te kijken.

Edit: wat betreft geluidsproductie dan hè ;) en tov andere banden die voor SUV/heavy load zijn. Al doet Pirelli wel de uitspraak dat hij scorpion elect 0,6-0,8db stiller is dan de normale scorpion.
Die heb ik ook eerder gehoord. Maar de tests zijn natuurlijk gestandaardiseerd. En een EV band zou een soort schotten in de band hebben die met name op rolgeluid beter zijn. En juist dat resoneert nog best in een EV, los van 68 of 69db.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
diederik77 schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:21:
[...]

Heb je dan ook een 2e set velgen?

Hiervoor had ik een Polo, maar daarvoor kostte een extra setje velgen inclusief banden me minder dan 300 euro.
Ik wil nu ook wel terug naar wisselen als het zoveel scheelt in range. Maar de instapkosten zijn me eigenlijk te hoog. Ik heb nu mooie velgen, maar een 2e set daarvan is erg duur en daarnaast kostte deze set banden me ruim 1000 euro. Dan ben ik zo 2000 euro verder :|
Ik rijd net als #Rammes op aparte zomer- en winterbanden. Ik heb drie jaar geleden een set winterbanden met nieuwe lichtmetalen velgen gekocht. Ik geef niet veel om uiterlijk en betaalde voor de set €800 totaal bij mijn lokale bandenboer. Ik betaal €60 per wissel, inclusief opslag.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qzex3Tt6RDY63mUKu85_YGY_Efg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Mqsz6D0odwxL9RQz2C6V8vD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door jdbiggelaa op 16-04-2024 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Inmiddels ook gekeken welke band eronder ligt. Het is de Hankook Ventus S1 Evo3 EV (wat een naam voor een band joh 8)7 )

Volgens mij een prima zomerband al heb ik met Lease sowieso niet echt de keuze welke eronder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Rubman schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:23:
Inmiddels ook gekeken welke band eronder ligt. Het is de Hankook Ventus S1 Evo3 EV (wat een naam voor een band joh 8)7 )

Volgens mij een prima zomerband al heb ik met Lease sowieso niet echt de keuze welke eronder komt.
Je hebt wel enigszins invloed. Vaak heeft de leasemaatschappij een aantal voorkeursmerken. Je bandenwissellaar weet dat wel. Dan kun je wel aansturen op welke band je uit die mogelijkjeden wil.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 10:14
Vandaag was ik aan de beurt... bij 133000km begaf het laadklepje het.
Zat dicht en gng niet meer open.
Aangezien in vandaga op kantoor in Eindhoven was en morgen naar een klant in Wageningen moet, zat er stiekem nog wel wat haast bij eigenlijk.

Dealer gebeld (Wealer Sittard) en kon dezelfde middag langskomen voor express service dat ze hem open maakte.
Daar aanwezig werd ik gevraagd of ik tijd had dat ze het mechanisme direct zouden vervangen, ze hadden deze op voorraad liggen. daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.

Normaal heb ik niet o'n hoge pet op van Wealer maar in deze echt alle credits.. echt TOP geregeld.
Dat mag ook wel eens gezegd worden

[ Voor 12% gewijzigd door Roger Beurskens op 16-04-2024 20:17 ]

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enahs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 11:24
Roger Beurskens schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:16:
Vandaag was ik ook aan de beurt. 2 jaar en 4 maanden, 60K km.

Langsgereden bij Wittebrug Den Haag. Geholpen door de klep in ieder geval weer open te krijgen, en een afspraak ingepland voor het vervangen van een onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Binnenkort maak ik reizen naar zuid Duitsland en zuid Frankrijk. Mijn plan is om (ook) voor het eerst Tesla SUC’s te gebruiken, maar ik heb begrepen dat die lastig zijn voor een Enyaq met de laadpoort rechtsachter.
Heeft iemand praktisch advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:36
jdbiggelaa schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:08:
Binnenkort maak ik reizen naar zuid Duitsland en zuid Frankrijk. Mijn plan is om (ook) voor het eerst Tesla SUC’s te gebruiken, maar ik heb begrepen dat die lastig zijn voor een Enyaq met de laadpoort rechtsachter.
Heeft iemand praktisch advies?
Gewoon bij Tesla laden. Je bezet eigenlijk twee plekken. Maar als het niet zo druk is maakt dat niet uit. Maar volgens mij zijn er bij steeds meer benzine stations ook snelladers te vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door FJP84 op 16-04-2024 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Aangezien in vandaga op kantoor in Eindhoven was en morgen naar een klant in Wageningen moet, zat er stiekem nog wel wat haast bij eigenlijk.

Dealer gebeld (Wealer Sittard) en kon dezelfde middag langskomen voor express service dat ze hem open maakte.
Daar aanwezig werd ik gevraagd of ik tijd had dat ze het mechanisme direct zouden vervangen, ze hadden deze op voorraad liggen. daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.

Normaal heb ik niet o'n hoge pet op van Wealer maar in deze echt alle credits.. echt TOP geregeld.
Ik heb de lipjes van het mechanisme geknipt en ik kan nu ook als de auto op slot staat het klepje open krijgen. Ik rijd lease maar gezien het gedoe leek me dit verantwoord :) sowieso begrijp ik niet helemaal waarom die klep op slot moet maar ok

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Rubman schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:23:

Die Hankooks rijd ik ook en vind ik best ok! Rijd er nu 60.000 mee en nog geen enorme slijtage, terwijl ik wel doorrij over het algemeen. Heb het idee dat ze iets meer herrie maken dan anderen, dat wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:03
Wilde schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:16:
[...]

Ik heb de lipjes van het mechanisme geknipt en ik kan nu ook als de auto op slot staat het klepje open krijgen. Ik rijd lease maar gezien het gedoe leek me dit verantwoord :) sowieso begrijp ik niet helemaal waarom die klep op slot moet maar ok
Kun je misschien een foto maken van de lipjes? Benieuwd hoe je dat gedaan hebt. Eens dat het onzinnig is. Gaat iemand de elektronen eruit zuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Tukker87 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:20:
[...]

Kun je misschien een foto maken van de lipjes? Benieuwd hoe je dat gedaan hebt. Eens dat het onzinnig is. Gaat iemand de elektronen eruit zuigen?
Dit is echt iets wat overgebleven is van de ICE auto. je ziet ze ook nog vaak op eenzelfde positie zitten want daar was alles ook omheen ontworpen met auto's. Al zie je steeds meer andere locaties zoals voor of in de grille.

Maar dan nog zullen ze niet zomaar de elektronen eruit zuigen, maar er zijn ook auto's die omgekeerd ook stroom afgeven en dan kun je in theorie aftappen. Wil je ook weer niet

[ Voor 15% gewijzigd door Rubman op 17-04-2024 08:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeie
[...]

Het is vrij eenvoudig, je moet van het pinnetje wat de klep eruit duwt de lipjes afsnijden zodat hij niet meer in het klepje haakt als hij dicht zit. Deze pin is namelijk het onderdeel wat defect gaat, het klepje niet.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.skoda-storyboard.com/2021/04/DSC7900-1440x961.jpg
Die flapjes dus op dat pinnetje hierboven, kun je met een scherp (kartel/stanley)mes er zo afsnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 09:51
Boeie schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:59:
[...]

Het is vrij eenvoudig, je moet van het pinnetje wat de klep eruit duwt de lipjes afsnijden zodat hij niet meer in het klepje haakt als hij dicht zit. Deze pin is namelijk het onderdeel wat defect gaat, het klepje niet.

[Afbeelding]
Die flapjes dus op dat pinnetje hierboven, kun je met een scherp (kartel/stanley)mes er zo afsnijden.
blijft hij dan niet op een kier? Of waait / trilt hij niet open?

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeie
water_escape schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:45:
[...]

blijft hij dan niet op een kier? Of waait / trilt hij niet open?
Nee. Ik heb (toen die van mij vast zat) samen met de ANWB met een aardappelschilmesje hem doorgezaagd, maar dan beschadig je ook de binnenkant van de klep en die moet dan dus ook vervangen worden.

De pin werkt nog steeds, en het klepje sluit gewoon vlak als je het op deze manier doet. Openwaaien zal hij niet doen (iets met rijrichting :+ ) en hij opent ook nog steeds als je erop drukt. Hij houdt hem alleen niet meer vast dus in het geval van een issue, kun je hem nog openmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
En als je van die twee palletjes er maar eentje zou wegsnijden? Of van beide de helft, dan zit hij misschien nog net vast maar geeft hij genoeg ruimte om niet meer klem te komen zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeie
Dan kun je hem misschien iets makkelijker opentrekken mocht hij vastzitten. Dan zou ik de buitenste eerst wegsnijden (dus degene die links van de pin zit). Kun je natuurlijk altijd testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25

Tering, bij A-point kun je aan het gas. 11juni voor vervanging en sinds vorige week al opengebroken klep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhisperOfMalice
  • Laatst online: 12-01 11:17
Ik heb eind januari een Skoda enyaq 85 Corporate besteld. Nu heb ik een paar dingen zien passeren dat Travel Assist niet onderdeel is van het Corporate pakket, na wat Googlen en zoeken in dit thread ben ik er allesbehalve wijzer op geworden.
De Skoda website is niet duidelijk in wat er juist aanwezig is of wat niet.

Op mijn offerte staat zonder Assisted Drive, is dit Travel assist?
Ik heb nochtans wel ACC, Side assist, lane assist met traffic jam assist.

Heeft iemand een idee wat er NIET bij een Corporate Enyaq zit, want ik weet het niet meer denk ik...

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
WhisperOfMalice schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:33:
Ik heb eind januari een Skoda enyaq 85 Corporate besteld. Nu heb ik een paar dingen zien passeren dat Travel Assist niet onderdeel is van het Corporate pakket, na wat Googlen en zoeken in dit thread ben ik er allesbehalve wijzer op geworden.
De Skoda website is niet duidelijk in wat er juist aanwezig is of wat niet.

Op mijn offerte staat zonder Assisted Drive, is dit Travel assist?
Ik heb nochtans wel ACC, Side assist, lane assist met traffic jam assist.

Heeft iemand een idee wat er NIET bij een Corporate Enyaq zit, want ik weet het niet meer denk ik...

Alvast bedankt
Is dit Belgie? In NL is er geen corporate, wel business en daar zit travel assist op. Staat overigens gewoon in de prijslijst wat er op de auto hoort te zitten. Je moet ook vooral naar de huidige prijslijst kijken, want inhoud van modellen/pakketten veranderen wel eens.

En er is een verschil tussen de business uitvoering en de selection uitvoering met business upgrade pakket.

[ Voor 5% gewijzigd door cryptapix op 17-04-2024 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
Ik heb sinds gisteren een wallbox en ben wat aan het spelen met laadlocaties. Best een ruime mogelijkheid om te kiezen, maar niet altijd even logisch. Je zou bv zeggen dat als je de laadtijden voorkeur instelt je al klaar bent, maar je moet ook nog per dag instellen.

Maar ik ben ook benieuwd hoe jullie de auto laden. Hij laad nu bij mij altijd tot 50% (is minimale instelling) en tot 07.00 uur verder tot 80%. Hangen jullie hem dan ook veel aan de lader thuis? Beetje altijd redelijk vol houden of toch vaak tot 20% leegrijden en dan weer tot 80%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Currry schreef op woensdag 17 april 2024 @ 18:46:
Ik heb sinds gisteren een wallbox en ben wat aan het spelen met laadlocaties. Best een ruime mogelijkheid om te kiezen, maar niet altijd even logisch. Je zou bv zeggen dat als je de laadtijden voorkeur instelt je al klaar bent, maar je moet ook nog per dag instellen.

Maar ik ben ook benieuwd hoe jullie de auto laden. Hij laad nu bij mij altijd tot 50% (is minimale instelling) en tot 07.00 uur verder tot 80%. Hangen jullie hem dan ook veel aan de lader thuis? Beetje altijd redelijk vol houden of toch vaak tot 20% leegrijden en dan weer tot 80%?
Ik rij hem leeg tot 5-15% en dan laad ik hem op tot 100% (thuis of kantoor, net wat uitkomt). Soms laad ik eerder; bijv als ik weet dat ik de volgende dag ver moet rijden.

Edit: die laadlocaties instellen vind ik maar onzin. Als je vervolgens in de app aangeeft dat hij maar tot X moet laden, doet hij gewoon tot Y want dat heb je dan eerder in de auto ingesteld. En bij het navigeren stuurt hij me steevast naar een laadpaal op 200m van kantoor om daar 7 min te laden voordat ik doorrijd naar kantoor. Hoe onzinnig is dat. 200m verder is mijn eindbestemming kantoor (ingestelde laadlocatie) .

[ Voor 20% gewijzigd door cryptapix op 17-04-2024 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhisperOfMalice
cryptapix schreef op woensdag 17 april 2024 @ 18:24:
[...]

Is dit Belgie? In NL is er geen corporate, wel business en daar zit travel assist op. Staat overigens gewoon in de prijslijst wat er op de auto hoort te zitten. Je moet ook vooral naar de huidige prijslijst kijken, want inhoud van modellen/pakketten veranderen wel eens.

En er is een verschil tussen de business uitvoering en de selection uitvoering met business upgrade pakket.
Klopt dit is inderdaad Belgie.

Ik denk dat ik wat in de war ben met het feit dat zowel op mijn offerte van Januari als nu op de site nergens Travel assist vermeld staat.
Ik denk het enigste dat ik mis op deze versie is het Headsup display, 360 camera en crystal grille maar het is me niet echt duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groootebeer99
  • Laatst online: 18-09 19:41
Currry schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:15:
Ik heb sinds kort pirellli scorpion Elect en ik ben er erg enthousiast over, heel stil!
Over de bandenspanning: aanbevolen bij lage belading is 2.5 voor en 2.7 achter. Waarom zou dit te laag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
WhisperOfMalice schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:17:
[...]

Ik denk dat ik wat in de war ben met het feit dat zowel op mijn offerte van Januari als nu op de site nergens Travel assist vermeld staat.
Ik denk het enigste dat ik mis op deze versie is het Headsup display, 360 camera en crystal grille maar het is me niet echt duidelijk :)
Zo te zien zit travel assist er niet op? https://nl.skoda.be/_doc/...32-4b16-82bf-383d1c2baf2a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
cryptapix schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:11:
[...]

Edit: die laadlocaties instellen vind ik maar onzin. Als je vervolgens in de app aangeeft dat hij maar tot X moet laden, doet hij gewoon tot Y want dat heb je dan eerder in de auto ingesteld.
In de auto heb ik standaard laden tot 80% en bij de laadlocatie 'thuis' nu ook. Maar lees ik het goed dat als je hem dan eenmalig op 100% zet hij dat niet doet, want op die locatie is 80% ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groootebeer99
  • Laatst online: 18-09 19:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kyXJMiz1qowfNzECRcZEtT_xEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSInn5iF63jn92VimdObz37I.jpg?f=fotoalbum_large

Auto stond vanmiddag buiten in de regen: weer lekkage in interieur door afvoer van open dak. Drie maanden geleden zijn ze nog schoongemaakt. Ik baal hier heel erg van, weer bellen, langsgaan, wachten, stinkende auto. Nooit meer een panorama dak voor mij. Gelukkig staat hij nu onder de carport anders heb je een mooi probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:10

Superflip

*pwiet*

WhisperOfMalice schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:17:
[...]

Je mist op de Corporate normaal:

- Head-Up Display met Augmented reality
- Lichtgevend radiatorrooster, Crystal Face
- SOUND SYSTEM CANTON - 12 luidsprekers, subwoofer
- Verwarmde voorruit
- Park Assist
- AREA VIEW - 360° Camera
- Trained Parking
- DYNAMIC CHASSIS CONTROL met Driving Mode Select

Kan je wel aanvullen met Ultra of Max pack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhisperOfMalice
Ik zie nu net op je link dat travel assist tussen haakjes staat achter Lane assist met traffic jam assist. Bedankt!
Superflip schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:26:
[...]

Je mist op de Corporate normaal:

- Head-Up Display met Augmented reality
- Lichtgevend radiatorrooster, Crystal Face
- SOUND SYSTEM CANTON - 12 luidsprekers, subwoofer
- Verwarmde voorruit
- Park Assist
- AREA VIEW - 360° Camera
- Trained Parking
- DYNAMIC CHASSIS CONTROL met Driving Mode Select

Kan je wel aanvullen met Ultra of Max pack.
Bedankt! Dan zijn het inderdaad dingen die ik niet echt nodig heb.

Nu is het enkel nog geduldig afwachten tot hij er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Currry schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:23:
[...]

In de auto heb ik standaard laden tot 80% en bij de laadlocatie 'thuis' nu ook. Maar lees ik het goed dat als je hem dan eenmalig op 100% zet hij dat niet doet, want op die locatie is 80% ingesteld?
Ligt er misschien aan waar je het instelt. Ik heb in de auto voor de laadlocatie 100% ingesteld. Als ik de auto aan de lader hang en dan op het beginscherm in de app instel dat hij tot 50% moet laden, stopt hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
Groootebeer99 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:20:
[...]

Ik heb sinds kort pirellli scorpion Elect en ik ben er erg enthousiast over, heel stil!
Over de bandenspanning: aanbevolen bij lage belading is 2.5 voor en 2.7 achter. Waarom zou dit te laag zijn.
Prima druk denk ik, heb deze banden ook en zit voor op 2.6 en achter op 2.7. Ik heb alleen een soort resonerend geluid bij bv kinderkopjes. Sowieso een herrie wegdek natuurlijk. Maar toen ik de auto kreeg stonden de banden op 2.1 rondom en toen was dat niet. Maar laat ze zelf ook lekker op 2.6/2.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44

Bob Popcorn

Plop!

Iemand ervaring met fietsendragers zonder trekhaak op de Enyaq? Gewoon voor een enkele racefiets van ~10kg. Thule heeft helaas niks. Liefst op de klep, er zijn ook geen dakdragers aanwezig. Zuignap al gezien.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
Geen ervaring met een drager zonder trekhaak. Maar voor de fietsen heb ik wel een trekhaak laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:29

[Afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde. Ook ik heb Bridgestone banden (21"). Deze staan op 3 bar. Heb de uitlijning afgelopen zomer laten controleren en toen bleek dat de achterwielen iets teveel toespoor hadden. Sindsdien lijkt de slijtage minder, maar heel nauwkeurig is dat niet goed vast te stellen.

Zijn er hier Enyaq rijders die geen Bridgestones hebben maar ook deze opvallende slijtage hebben aan de binnenkant van de achterbanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Laatst online: 18-09 07:16
Foutje

[ Voor 97% gewijzigd door DrIezie op 18-04-2024 09:11 ]

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nomobo
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 31-05 10:20
Net als straks al gemeld in het andere topic. Deze is 2 jaar oud...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Currry
Lijkt mij goed je post te verwijderen. Nu staat er een fake news bericht en mensen die straks zoeken en/of niet goed lezen gaan hier weer over beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrIezie
  • Laatst online: 18-09 07:16
Currry schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:04:
[...]

Lijkt mij goed je post te verwijderen. Nu staat er een fake news bericht en mensen die straks zoeken en/of niet goed lezen gaan hier weer over beginnen.
Done, ik was blijkbaar nog niet goed wakker :s

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Ik dacht dat het al eens langs was gekomen, maar kan het niet terugvinden. Sinds een weekje krijg ik van de Skoda app veelvuldig de melding dat mijn auto is opgeladen. Ja, hij ligt aan de stekker, maar hij is allerminst vol. Het afgelopen uur heb ik 6 keer de push melding gehad. Heeft iemand een idee hoe dit probleem te verhelpen is? Of is het wachten tot Skoda de rokende server repareert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

cryptapix schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:22:
Ik dacht dat het al eens langs was gekomen, maar kan het niet terugvinden. Sinds een weekje krijg ik van de Skoda app veelvuldig de melding dat mijn auto is opgeladen. Ja, hij ligt aan de stekker, maar hij is allerminst vol. Het afgelopen uur heb ik 6 keer de push melding gehad. Heeft iemand een idee hoe dit probleem te verhelpen is? Of is het wachten tot Skoda de rokende server repareert?
idem hier, leer er maar mee leven, al die rare meldingen en bugs.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Laatst online: 04-09 12:42
cryptapix schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:22:
Gaat het laden wel continue door of doet je paal aan load balancing en stopt deze af en toe het laad proces? Ik krijg namelijk ook regelmatig meldingen maar dat heeft te maken met een slim laadplein die afhankelijk van vraag/aanbod het laden aanstuurt.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeO
  • Laatst online: 19-09 13:57
MikeO schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:57:
[...]

Bij mijn 60 MY24 werkt het WAL ook niet. Heb ook nog geen bericht van de dealer. Als ik iets hoor laat ik het even weten.
Dealer heeft bericht van PON. Volgens hun zit de optie er op en volgens de controle op via het VIN zit de hardware er ook in. Morgen gaan ze kijken, zou in instellingen aangezet moeten worden. Ik ben bang dat de hardware er wel is maar de software niet aangepast is met een instellingsvinkje en die alleen in de 4.0 sw gemaakt is. Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
sPENKMAN schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:14:
[...]

Gaat het laden wel continue door of doet je paal aan load balancing en stopt deze af en toe het laad proces? Ik krijg namelijk ook regelmatig meldingen maar dat heeft te maken met een slim laadplein die afhankelijk van vraag/aanbod het laden aanstuurt.
Goede vraag. Geen idee. Vandaag was het op het werk en het zou zomaar kunnen dat die palen daar load loadbalancing doen. Maar dan nog is het vreemd; de batterij is immers niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
MikeO schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:40:
[...]

Dealer heeft bericht van PON. Volgens hun zit de optie er op en volgens de controle op via het VIN zit de hardware er ook in. Morgen gaan ze kijken, zou in instellingen aangezet moeten worden. Ik ben bang dat de hardware er wel is maar de software niet aangepast is met een instellingsvinkje en die alleen in de 4.0 sw gemaakt is. Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.
Dat is gek. Mijn dealer heeft geen bericht van PON en gaat kijken naar een compensatievoorstel omdat zij zelf geen oplosmogelijkheid zien.

[ Voor 3% gewijzigd door cryptapix op 18-04-2024 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdlei
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-07 11:10
Een update over de problemen met de trekhaak.

Ik lease een Enyaq 85 en had een afneembare trekhaak als accessoire besteld. Vorige maand werd de auto geleverd zonder de trekhaak en deze week zou de trekhaak eindelijk gemonteerd worden, ondanks de eerder besproken inleerproblemen (ook hier in dit topic gemeld). Apoint leek toch mogelijkheden te zien en wilde een poging wagen. Helaas blijkt nu dat zowel de zwenkbare als de afneembare trekhaak voor alle 85-modellen pas kunnen worden ingeleerd na een software-update van Skoda, die uiterlijk eind 2024 verwacht wordt. Er wordt gesuggereerd dat de software mogelijk eerder beschikbaar komt, maar ik vrees dat dit vooral wishful thinking is.

Dus deze zomer geen vakantie met de Enyaq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
dvdlei schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:58:
Een update over de problemen met de trekhaak.

Ik lease een Enyaq 85 en had een afneembare trekhaak als accessoire besteld. Vorige maand werd de auto geleverd zonder de trekhaak en deze week zou de trekhaak eindelijk gemonteerd worden, ondanks de eerder besproken inleerproblemen (ook hier in dit topic gemeld). Apoint leek toch mogelijkheden te zien en wilde een poging wagen. Helaas blijkt nu dat zowel de zwenkbare als de afneembare trekhaak voor alle 85-modellen pas kunnen worden ingeleerd na een software-update van Skoda, die uiterlijk eind 2024 verwacht wordt. Er wordt gesuggereerd dat de software mogelijk eerder beschikbaar komt, maar ik vrees dat dit vooral wishful thinking is.

Dus deze zomer geen vakantie met de Enyaq...
Ik heb hem aftermarket, niet via Skoda, en herken je probleem met de 60. Maar wat je kunt doen is hem gewoon niet inleren. Als je de piep van de achteruit sensor uitzet dan kun je de haak prima gebruiken. Je esp en dode hoek sensor past zich ook niet aan, maar met max 1000kg en zelf opletten moet dat geen issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdlei
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-07 11:10
Currry schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:13:
[...]

Ik heb hem aftermarket, niet via Skoda, en herken je probleem met de 60. Maar wat je kunt doen is hem gewoon niet inleren. Als je de piep van de achteruit sensor uitzet dan kun je de haak prima gebruiken. Je esp en dode hoek sensor past zich ook niet aan, maar met max 1000kg en zelf opletten moet dat geen issue zijn.
Ik zal het voorstellen als alternatief, want het klinkt inderdaad (al dan niet tijdelijk) best bruikbaar, maar denk je dat een leasemaatschappij hier in mee zou gaan? Die zullen toch alleen maar leveren als het volgens de officiele regels gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeO
  • Laatst online: 19-09 13:57
cryptapix schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:19:
[...]

Dat is gek. Mijn dealer heeft geen bericht van PON en gaat kijken naar een compensatievoorstel omdat zij zelf geen oplosmogelijkheid zien.
Dat is inderdaad wel bijzonder. Ben benieuwd waar ze mee komen bij jou. Voor als het blijkt dat het toch niet bij mij er op zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
[...]

Duurde even, maar deze had je van me tegoed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRBI9rQoJMqm7U5Q2cSuRApcMLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9hqQ8ES5ezSo80OJPvwQuXE.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals eerder genoemd zijn de flapjes dus afgeknipt. Je kunt de klep nog steeds helemaal dicht drukken en hij blijft ook dicht. Enige verschil is dat je hem eenvoudig open kan krijgen ook als hij vergrendeld is en niet meer open zou gaan vanwege het inmiddels bekende euvel

[ Voor 16% gewijzigd door Wilde op 18-04-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Wilde schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:34:
[...]

Duurde even, maar deze had je van me tegoed:

[Afbeelding]
Best bijzonder dat dat zo snel stuk gaat.
Ik rijd een 17 oude Mercedes GL450 op lpg waarbij de vulnippel voor lpg achter de het tankklepje zit en die gaat om de 4 dagen open om te tanken.
En wordt meerdere malen ontgrendeld wanneer je de deuren opent
Je zou zeggen dat zo'n afsluitbaar tankklep geen rocket science is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
dvdlei schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:18:
[...]

Ik zal het voorstellen als alternatief, want het klinkt inderdaad (al dan niet tijdelijk) best bruikbaar, maar denk je dat een leasemaatschappij hier in mee zou gaan? Die zullen toch alleen maar leveren als het volgens de officiele regels gaat?
Ik heb geen lease dus ik zou niet weten hoe ze daar mee omgaan. Maar ik kan mij voorstellen dat ze alleen dingen volgens het boekje doen en dan is inleren wel nodig.
Bij je 80 weet ik niet hoe het met de software zit, maar bij mijn 60 op 3.2 betekende inleren geen software updates meer omdat de auto in de war raakt van vreemde objecten. En alleen door de dealer geïnstalleerde en aangemelde haken ziet de software als origineel onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Valt dit niet in de zelfde hoek als "right to repair", dat het dus ook voor derden mogelijk moet zijn om onderdelen te leveren? Zonder nadelige gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:15

Dr.Roelski

Walk on ....

MLLL schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:30:
[...]

Best bijzonder dat dat zo snel stuk gaat.
Ik rijd een 17 oude Mercedes GL450 op lpg waarbij de vulnippel voor lpg achter de het tankklepje zit en die gaat om de 4 dagen open om te tanken.
En wordt meerdere malen ontgrendeld wanneer je de deuren opent
Je zou zeggen dat zo'n afsluitbaar tankklep geen rocket science is....
Verschil is dat bij een EV de laadklep open blijft zo lang je laadkabel aangesloten is. Dus als het dan even flink gaat regenen en die zooi is niet goed waterdicht gemaakt (neem ik even aan), dan gaat het eerder stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Dr.Roelski schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:09:
[...]

Verschil is dat bij een EV de laadklep open blijft zo lang je laadkabel aangesloten is. Dus als het dan even flink gaat regenen en die zooi is niet goed waterdicht gemaakt (neem ik even aan), dan gaat het eerder stuk.
Maakt in dit geval niet uit, hier kan geen water bijkomen. Althans rond die pin heb ik nog nooit water gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 18:08
Woensdag kunnen we onze businessline 85 (my 2024) ophalen bij de dealer. We hebben een honeymoon link gehad met daarin het VIN nummer, deze zou je alvast kunnen koppelen aan de auto. Als ik de myskoda app download en dan het vin nummer invoer krijg ik een melding dat het niet werkt.

"Onverwacht probleem, er is een fout opgetreden tijdens het uitvoeren van uw verzoek. Probeer het later nog eens. Neem contact op met de infolijn als dit probleem blijft optreden"

Andere momenten geprobeerd, app versie is 7.2.0.

De infolijn is vermoedelijk de dealer maar omdat het een lease aflevering betreft staan die volgens mij niet echt te springen om support te leveren dus dacht check het eerst even hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
BertP schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:22:
Woensdag kunnen we onze businessline 85 (my 2024) ophalen bij de dealer. We hebben een honeymoon link gehad met daarin het VIN nummer, deze zou je alvast kunnen koppelen aan de auto. Als ik de myskoda app download en dan het vin nummer invoer krijg ik een melding dat het niet werkt.

"Onverwacht probleem, er is een fout opgetreden tijdens het uitvoeren van uw verzoek. Probeer het later nog eens. Neem contact op met de infolijn als dit probleem blijft optreden"

De infolijn is vermoedelijk de dealer maar omdat het een lease aflevering betreft staan die volgens mij niet echt te springen om support te leveren dus dacht check het eerst even hier.
Wat is je vraag?
Ik vermoed dat de infolijn van PON is. De importeur regelt namelijk ook de klantenservice.

Maar maakt het wat uit? Ik neem aan dat de dealer woensdag bij het uitleveren van de auto je uitleg geeft en de app koppelt; dat was bij mij in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexTol
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 10:31
BertP schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:22:

Hier zul je denk ik geduld moeten hebben tot woensdag. Ik wilde hetzelfde doen, maar de wagen moet nog aangemeld worden met rechten / online opties etc. Bij mij werkte het pas op moment van ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
cryptapix schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:40:
[...]

Wat is je vraag?
Ik vermoed dat de infolijn van PON is. De importeur regelt namelijk ook de klantenservice.

Maar maakt het wat uit? Ik neem aan dat de dealer woensdag bij het uitleveren van de auto je uitleg geeft en de app koppelt; dat was bij mij in ieder geval.
Goeie, ik lees net mn post terug en dat is niet heel duidelijk gemaakt. Ik was eigenlijk benieuwd of je vooraf de app al kan activeren of dat je moet wachten tot het moment van leveren. Dacht dan kan ik vast een beetje in de app rondneuzen.

Maar de comment van @AlexTol zegt genoeg, ik moet wat meer geduld hebben :) Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
BertP schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:56:
[...]

Goeie, ik lees net mn post terug en dat is niet heel duidelijk gemaakt. Ik was eigenlijk benieuwd of je vooraf de app al kan activeren of dat je moet wachten tot het moment van leveren. Dacht dan kan ik vast een beetje in de app rondneuzen.

Maar de comment van @AlexTol zegt genoeg, ik moet wat meer geduld hebben :) Thanx!
Stel je er maar niet teveel van voor. Zoveel kan die app niet. Al zie ik nu wel dat mijn voorraam kennelijk open staat. Dus nu moet ik naar de sleutel lopen om die dicht te doen. Dat kan de app niet…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
cryptapix schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:09:
[...]

Stel je er maar niet teveel van voor. Zoveel kan die app niet. Al zie ik nu wel dat mijn voorraam kennelijk open staat. Dus nu moet ik naar de sleutel lopen om die dicht te doen. Dat kan de app niet…
Haha thanx :) Ik hoor het al, heel handig die app :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
BertP schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:31:
[...]

Haha thanx :) Ik hoor het al, heel handig die app :+
He, het werkt al heel wat beter dan een tijdje terug. Dan was zowat elke actie die je deed een “nope”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diazepam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:24
Vandaag twee nieuwe bandjes gehaald achter voor onze 80 uit 2021. Na 44d km. Helaas was de rechterachterband lek gegaan. Er zat een scheur in de wand. Had nog zo'n 10.000 km kunnen hebben.

Wat echter opviel was dat beide achterbanden aan de binnenzijde over 2-3 cm schuin zijn weggesleten. Deze Enyaq staat op 21" wielen. Is er bekend wat dit veroorzaakt kan hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:25
Diazepam schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:13:
Vandaag twee nieuwe bandjes gehaald achter voor onze 80 uit 2021. Na 44d km. Helaas was de rechterachterband lek gegaan. Er zat een scheur in de wand. Had nog zo'n 10.000 km kunnen hebben.

Wat echter opviel was dat beide achterbanden aan de binnenzijde over 2-3 cm schuin zijn weggesleten. Deze Enyaq staat op 21" wielen. Is er bekend wat dit veroorzaakt kan hebben?
Tja ik moest wel meteen aan pagina 116 denken
Pagina: 1 ... 30 ... 90 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.