Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:07
diederik77 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:42:
[...]

Kleine tip: als je de achterruit sproeit wordt de camera ook gesproeid. Dat kan helpen tegen druppels en condens
Ik kan de achteruitrijcamera sproeien met een knopje op het display als ik achteruit rij. Waarschijnlijk omdat mijn coupe geen ruitenwisser achter heeft ;) Het werkt overigens niet echt om druppels te verwijderen, want het spoelwater zorgt voor nieuwe druppels :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gsxxr100
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 03-03 14:58
Roger Beurskens schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:46:
[...]

Volgens mij was het verschil wat makkelijkste te zien is het gebruikte koelgas, daar zit een verschil in..
R744 voor de warmtepomp variant en R1234yf voor de normale.
onder de kap zal er ergens een sticker zitten met welke variant erin zit en die dan relateerd aan wel of geen warmtepomp.
het betreft R1234YF geen WP dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 17:33
Als ik in de file rij en TA aan heb staan, dan komt het wel eens voor dat mijn voorligger heel langzaam optrekt tot zo ongeveer 4-5 km/u en dan weer op de rem gaat staan. Als hij optrekt gaat mijn Enyaq ook rijden, maar soms lijkt het alsof de TA dan niet merkt dat de voorligger inmiddels al weer stil staat. En dan rol ik dus met een snelheid van zo'n 3 km/u op mijn voorligger af. Ik ga dan altijd maar voor de zekerheid zelf op de rem staan want ik zit dan ongeveer op zo'n 50 cm van de bumper van mijn voorligger. Ik durf het er niet op aan te laten komen en hopen dat de TA zijn werk doet. Iemand die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb geen TA, maar ik vindt dan weer dat ACC te ver van de voorligger stopt. MY22 80 Sportline.

Stap eens uit als je voor een muur staat en denkt dat je op 50cm staat. Krijg je een beter idee van de omvang.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-06 23:42
JazzMatazz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:38:
Als ik in de file rij en TA aan heb staan, dan komt het wel eens voor dat mijn voorligger heel langzaam optrekt tot zo ongeveer 4-5 km/u en dan weer op de rem gaat staan. Als hij optrekt gaat mijn Enyaq ook rijden, maar soms lijkt het alsof de TA dan niet merkt dat de voorligger inmiddels al weer stil staat. En dan rol ik dus met een snelheid van zo'n 3 km/u op mijn voorligger af. Ik ga dan altijd maar voor de zekerheid zelf op de rem staan want ik zit dan ongeveer op zo'n 50 cm van de bumper van mijn voorligger. Ik durf het er niet op aan te laten komen en hopen dat de TA zijn werk doet. Iemand die dit ook heeft?
Ja, bij mij ook. En toch vind ik het systeem briljant, maar het blijft wel echt Level 2 autonoom en is inderdaad de oplettendheid van de bestuurder nodig. En dat is prima (voor mij), wil nog wel enigszins de auto zelf besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:48
Ik ken het gevoel wel, maar hij stopt bij mij wel eerder. Maar ik laat het er niet veel op aankomen buiten de file en in de file rijd ik niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35
onetime schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:54:
Ik heb geen TA, maar ik vindt dan weer dat ACC te ver van de voorligger stopt. MY22 80 Sportline.

Stap eens uit als je voor een muur staat en denkt dat je op 50cm staat. Krijg je een beter idee van de omvang.
Je kan het instellen door boven op het pookje de afstand tussen jou en de auto voor je te verkleinen. De kleinste afstand is nog ruim vind ik zelf.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:51

Superflip

*pwiet*

cryptapix schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 19:07:
[...]

Ik kan de achteruitrijcamera sproeien met een knopje op het display als ik achteruit rij. Waarschijnlijk omdat mijn coupe geen ruitenwisser achter heeft ;) Het werkt overigens niet echt om druppels te verwijderen, want het spoelwater zorgt voor nieuwe druppels :+
Heb jij een 24 model? Want mijn coupé heeft wel een ruitenwisser achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:25
Superflip schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 08:29:
[...]

De coupe (misschien ook het andere model) heeft alleen een achterruitwisser als je een alarm hebt. Nee, ik weet ook niet waarom (misschien iets met een kabelboom ofzo).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Superflip schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 08:29:
[...]

Oh boy, is dit nou weer het volgende item op de Skoda-naait-60-rijders-lijst? Ik zou een 24 model moeten hebben ja. Heb jij een 85 MY24?

Edit: snelle Google search gedaan. Ik kom ook 85 (sportline) tegen zonder wisser. En RS met (maar lijkt ouder model).

[ Voor 14% gewijzigd door cryptapix op 09-03-2024 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
MerijnB schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 08:37:
[...]

De coupe (misschien ook het andere model) heeft alleen een achterruitwisser als je een alarm hebt. Nee, ik weet ook niet waarom (misschien iets met een kabelboom ofzo).
Ik heb een alarm. Daar was ik me niet van bewust, totdat mijn vrouw en kind in de auto achterbleven op een parkeerplaats en ik naar de wc ging. Toen ik na 10 minuten terug kwam dacht ik “welke idioot laat zijn alarm nou zo lang aanstaan?!?!”. Nou, ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
cryptapix schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:05:
[...]

Ik heb een alarm. Daar was ik me niet van bewust, totdat mijn vrouw en kind in de auto achterbleven op een parkeerplaats en ik naar de wc ging. Toen ik na 10 minuten terug kwam dacht ik “welke idioot laat zijn alarm nou zo lang aanstaan?!?!”. Nou, ik dus.
Wacht effe...

Jij laat je vrouw en kind in de auto zitten. Doet dan de deur op slot en loopt weg met de autosleutel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:48
jeroenkb schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:20:
[...]

Wacht effe...

Jij laat je vrouw en kind in de auto zitten. Doet dan de deur op slot en loopt weg met de autosleutel?
Soms wil een man gewoon rustig even zijn ding doen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
jeroenkb schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:20:
[...]

Wacht effe...

Ja, kennelijk. Weet niet meer precies hoe dit is gegaan. Maar ze kunnen er natuurlijk gewoon uit hè. Van binnen gaat een auto altijd open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:42
onetime schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:54:

Je kunt die afstand toch instellen door de afstand tot voorligger groter of kleiner te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 10:17

Dr.Roelski

Walk on ....

JazzMatazz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:38:
Rij nu nog een octavia met alleen ACC. Deze reageert correct en stopt opnieuw. Wel moet je na paar sec zelf weer op de rem drukken. Ben benieuwd hoe dat straks met de enyaq is.
Afstand van ACC is overigens bij octavia minimaal 2 sec. Dus 2 sec verschil met voorganger, of meer als je dat instelt. Is dus geen afstand, maar een tijd tot voorganger. Neem aan dat dat niet veranderd is in nieuwere sw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

MerijnB schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 08:37:
[...]

Vreemd, had er nooit bij stilgestaan. Die van mij is een Coupe 80 Sportline full option op de warmtepomp en trekhaak na van ‘23. Nu de achterruitwisser is dramatisch slecht.

Deze week is ook mijn voorruit vervangen ivm barst, de standaard ruitenwissers waren totaal versleten gaven ze aan (en dat na 6maand) vervangen door een setje van Bosch, die gaan ook ineens 10x beter.

De camera’s zijn ook opnieuw gekalibreerd en nu komt hij wel heel dicht tegen tegen de voorligger, voorheen bleef hij op 1 blokje echter te ver af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-06 21:41
Vandaag zowel een Enyaq coupé (80) als q4 (40, non-Sportback) getest. Ik ben er nog niet uit welke het wordt. Komen allebei rond de 73k met gelijkaardige opties (Skoda wel HUD, Audi dan weer beide voorzetsels elektrisch ipv enkel bestuurder). ENYAQ spreekt me iets meer aan qua interieur, vooral praktischer qua opbergruimte. Het “eiland” van de Audi is nogal loze ruimte met maar enkele knopjes en vind dan de implementatie met de bekerhouders bij Audi goedkoper ogen.

Omwille van beperkte tijd kon ik ook niet alles rustig testen of nakijken. Ik merkte bv op bij Skoda dat de achteruitrijcamera vrij pover is , een raar fisheye effect en lage resolutie. Mijn Mercedes A berline lijkt me veel beter op dit vlak. Kan iemand bevestigen of dit fisheye effect eventueel kan aangepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
HannesB schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:27:
Vandaag zowel een Enyaq coupé (80) als q4 (40, non-Sportback) getest. Ik ben er nog niet uit welke het wordt. Komen allebei rond de 73k met gelijkaardige opties (Skoda wel HUD, Audi dan weer beide voorzetsels elektrisch ipv enkel bestuurder). ENYAQ spreekt me iets meer aan qua interieur, vooral praktischer qua opbergruimte. Het “eiland” van de Audi is nogal loze ruimte met maar enkele knopjes en vind dan de implementatie met de bekerhouders bij Audi goedkoper ogen.

Omwille van beperkte tijd kon ik ook niet alles rustig testen of nakijken. Ik merkte bv op bij Skoda dat de achteruitrijcamera vrij pover is , een raar fisheye effect en lage resolutie. Mijn Mercedes A berline lijkt me veel beter op dit vlak. Kan iemand bevestigen of dit fisheye effect eventueel kan aangepast worden?
Een Enyaq van 73k? Dat is België hoop ik? Want in NL heb je dan echt alles aangevinkt op de RS denk ik ;) (edit: nee, zelfs dan kost hij maar 68,5k).

Fish eye effect herken ik wel ja. Ik kan het piepen van de sensoren soms niet matchen met wat ik op het beeld zie. Volgens mij kun je dat niet aanpassen. Wel kan je switchen naar nog een ander beeld dat wat rechter naar beneden kijkt, handig als er een laag muurtje is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HannesB
cryptapix schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:47:
[...]

Een Enyaq van 73k? Dat is België hoop ik? Want in NL heb je dan echt alles aangevinkt op de RS denk ik ;)
Inderdaad in België, we spreken dan over corporate 85 versie, inclusief lederen interieur (Suite), 20 inch velgen, trekhaak, pack Max met alarm (o.a. crystal face, canton luidsprekers,…) en transport pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
BigGreen schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:25:
[...] Je kunt die afstand toch instellen door de afstand tot voorligger groter of kleiner te maken!
utbone schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 07:24:
[...] Je kan het instellen door boven op het pookje de afstand tussen jou en de auto voor je te verkleinen. De kleinste afstand is nog ruim vind ik zelf.
En hij stopt de ver van de voorligger op de kleinste af te stellen afstand. Ik kom uit de grote stad, daar moet je de ruimte beter benutten, anders ben je asociaal.

En de hele ACC is mij te agressief, is denk ik het beste woord, voornamelijk bij file rijden. Ik kijk dan ook niet alleen naar de auto voor me maar naar alles wat ik kan zien, meestal meer dan de 3 auto's voor me. Daardoor rij ik gelijkmatiger.
En dat automatisch inparkeren, hij bakt er niks van. Of hij kan het niet afmaken of hij neemt meer dan 1 vak in beslag. En dan moet ik alsnog zelf corrigeren.

Hij rijdt wel lekker als ik zelf rij. Niet alles is negatief. O-)

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

HannesB schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:50:
[...]

Inderdaad in België, we spreken dan over corporate 85 versie, inclusief lederen interieur (Suite), 20 inch velgen, trekhaak, pack Max met alarm (o.a. crystal face, canton luidsprekers,…) en transport pack.
Kijk ook eens naar de L&K en Sportline 85 met Ultra pack. Die kosten volgens mij ook 73k en heb je meer nuttige opties. De 20” vond ik persoonlijk te hard en meer rol geluid. Persoonlijk vond ik het de meerprijs niet waard.

Ik vond de afwerking van de Q4 minder dan een top of the line Enyaq.

Ook: een ID.7 full option is iets goedkoper en quasi dezelfde bagageruimte en nog meer passagiers ruimte. Bovendien luxueuzer afgewerkt en lager verbruik.

[ Voor 11% gewijzigd door Superflip op 10-03-2024 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03:22
Superflip schreef op zondag 10 maart 2024 @ 00:55:
[...]

Kijk ook eens naar de L&K en Sportline 85 met Ultra pack. Die kosten volgens mij ook 73k en heb je meer nuttige opties. De 20” vond ik persoonlijk te hard en meer rol geluid. Persoonlijk vond ik het de meerprijs niet waard.

Ook: een ID.7 full option is iets goedkoper en quasi dezelfde bagageruimte en nog meer passagiers ruimte. Bovendien luxueuzer afgewerkt en lager verbruik.
De 20” zijn standaard op de Sportline… bedoel je niet de 21”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:55
cryptapix schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:47:
[...]

Een Enyaq van 73k? Dat is België hoop ik? Want in NL heb je dan echt alles aangevinkt op de RS denk ik ;) (edit: nee, zelfs dan kost hij maar 68,5k).
Dat is ook wel exclusief korting.
Wel straf als Audi een gelijkwaardige Q4 zou geven voor dezelfde prijs, zou ik nu geen seconde twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

st3rn schreef op zondag 10 maart 2024 @ 05:35:
[...]

De 20” zijn standaard op de Sportline… bedoel je niet de 21”?
My bad! Het is dat ik nu de 19" winterbanden heb liggen dat ik even in de war was.
this schreef op zondag 10 maart 2024 @ 07:08:
[...]

Wel straf als Audi een gelijkwaardige Q4 zou geven voor dezelfde prijs, zou ik nu geen seconde twijfelen.
Een Q4 Competition met aardig wat opties kan je toch samenstellen voor een 73k (zonder kortingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
Superflip schreef op zondag 10 maart 2024 @ 00:55:
[...]

Particulier prijs komen ze allemaal idd in de buurt. Maar zowel bij Audi als Skoda krijg ik een serieuze korting op de corporate edition waardoor die versies wel in budget vallen en de andere versies zoals sportline of andere modellen zoals id7 niet…

Q4 stelt me wat teleur qua interieur, vooral de midden console met de bekerhouders komt goedkoop en weinig creatief over. Skoda doet het hier alleszins veel beter

Edit: de corporate editie lijkt me qua feature volledig in lijn te liggen met de sportline, muv design (wel of geen sportzetels, zwarte exterieur accenten ipv Chrome, zwarte dakhemel ipv grijze dakhemel,…)

[ Voor 26% gewijzigd door HannesB op 10-03-2024 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
this schreef op zondag 10 maart 2024 @ 07:08:
[...]

Alleen heeft Audi wel heel veel harde plastiek in het interieur, Skoda doet het hier naar mijn gevoel beter, zachtere materialen en beter gebruik van opbergruimte in de middenconsole. Dat maakt de keuze niet zo snel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
HannesB schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:11:
[...]

Alleen heeft Audi wel heel veel harde plastiek in het interieur, Skoda doet het hier naar mijn gevoel beter, zachtere materialen en beter gebruik van opbergruimte in de middenconsole. Dat maakt de keuze niet zo snel te maken.
Maar er zijn nog genoeg mensen die puur om het merk een auto kiezen. Een Audi geeft natuurlijk meer standing dan een Skoda.....(vinden zij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
jeroenkb schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:18:
[...]

Maar er zijn nog genoeg mensen die puur om het merk een auto kiezen. Een Audi geeft natuurlijk meer standing dan een Skoda.....(vinden zij)
Ik merk dat dat bij mijn keuze nog speelt. Het is een Audi dus moet toch echt wel veel kwalitatiever zijn dan Skoda? Maar op eerste zicht kon ik dit helemaal niet vaststellen. Eventueel dat het infotainment beter is, door de beperkte tijd kon ik dit niet goed uitzoeken.

Nog een vraagje dat ik merkte bij het testrijden. Als je in D staat, kan je ergens instellen wat de default waarde is voor regenereren? Met de schakels zette ik die altijd in de zwaarste stand, maar dat werd niet onthouden. B had dan mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
HannesB schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:35:
[...]

Ik merk dat dat bij mijn keuze nog speelt. Het is een Audi dus moet toch echt wel veel kwalitatiever zijn dan Skoda? Maar op eerste zicht kon ik dit helemaal niet vaststellen. Eventueel dat het infotainment beter is, door de beperkte tijd kon ik dit niet goed uitzoeken.
Was in het verleden natuurlijk ook zo.

Alleen bij EV's zijn Audi, Skoda, VW onderhuids gelijk aan elkaar. Komt het aan op het interieur.

En dan zou het me niet verbazen dat de Audi (die premium moet zijn; dus ook een premium marge moet maken) kariger aangekleed wordt om die marge te kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35
[...]

Nog een vraagje dat ik merkte bij het testrijden. Als je in D staat, kan je ergens instellen wat de default waarde is voor regenereren? Met de schakels zette ik die altijd in de zwaarste stand, maar dat werd niet onthouden. B had dan mijn voorkeur.
Hangt een beetje wat je wilt. D als je zelf wil inschatten hoeveel hij moet regenereren. Maar B vind ik zoveel lekkerder rijden. Je kan heel gecontroleerd de bochten door, gaslos = minder snelheid en nergens meer zorgen over. Maar uiteraard is dit heel persoonlijk. Iemand uit dit forum gaf zelfs aan met D efficiënter te rijden dan in de B stand. Denk dan aan: uitrollen, inschatten en waarschijnlijk minder hard rijden :D

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
[...]

Het is enkele jaren geleden dat ik nog voor een q4 aan het kijken was. Maar toen was het verschil tussen een aangeklede en een kale versie echt wel gigantisch. En ik ben toen afgehaakt omdat je echt wel veel geld moest spenderen aan opties om er een echte Audi van te maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:45
Wij hebben dit weekend voor het eerst de fietsdrager op onze Enyaq 80 van 10/23 uitgeprobeerd.
De wegklapbare trekhaak is (standaard) voorzien van de zogenaamde FIXX4BIKE nokken. Dit zijn cilindervormige stalen nokjes welke links en rechts ong. 2-3 cm onder de kogel zitten. Onze fietsdrager is een ORIS TRACC (€468,-) welke eveneens van een FIXX4BIKE koppeling is voorzien. Dit systeem werkt echt super makkelijk: bovenop de koppeling zit een ontgrendel hendel, die trek je omhoog en de koppeling valt over de kogel en klikt precies op de nokjes. Hendel naar beneden en de drager zit kaarsrecht en muurvast op de trekhaak. Door de stalen nokken is de drager in alle richtingen gefixeerd en kan dus niet scheef gaan hangen (horizontaal/verticaal). Wij hebben vrij zware e-bikes (26 Kg en 24 Kg zonder accu) met brede banden (61mm en 55 mm), maar beiden staan perfect op de drager en raken elkaar nergens. Ook tijdens het rijden is er nauwelijks beweging zichtbaar (ook niet op drempels). Verbruik was 1 kWh/100 hoger bij 105 Km/u.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_E8tdBv-oULXPw8kfHJWfnkWDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9MnraOOZpxRMyUFOWOFzoSvh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cz7be2hLnqZDcsSY7Cc6MJhle2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQATwteFHCkjLimxIoJAE5n4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:21
Meer mensen wel eens last gehad van een verkeerde GPS locatie? Ik reed net weg uit Scherpenzeel en de navigatie sloeg compleet op hol. Zowel via Apple CarPlay als via de Skoda Navi zelf kreeg ik een verkeerde locatie door. Als ik disconnect van Apple CarPlay wekte Waze wel naar behoren.

Eenmaal thuis kan ik nu ook niet uitgesteld laden aangezien hij de laadlocatie niet herkent (sta vijf straten verder volgens de GPS. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewlite
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:30
flowiej schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:47:
Meer mensen wel eens last gehad van een verkeerde GPS locatie?
Ik heb dat ook wel eens gehad, toen was de hele rit de LTE connectie weg, leek een verband in te zitten want heel de rit dus ook een afwijkende navigatie positie. Werkt de LTE verbinding bij jou wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Viewlite schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:22:
[...]

Ik heb dat ook wel eens gehad, toen was de hele rit de LTE connectie weg, leek een verband in te zitten want heel de rit dus ook een afwijkende navigatie positie. Werkt de LTE verbinding bij jou wel gewoon?
LTE verbinding werkt gewoon met volledig bereik…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunib
  • Laatst online: 07:33
Meer mensen wel eens last gehad van een verkeerde GPS locatie? Ik reed net weg uit Scherpenzeel en de navigatie sloeg compleet op hol. Zowel via Apple CarPlay als via de Skoda Navi zelf kreeg ik een verkeerde locatie door. Als ik disconnect van Apple CarPlay wekte Waze wel naar behoren.
Ik heb dit ook sinds een paar maanden. Het gebeurt zowel met mijn Google Pixel 6 als met de Pixel 7 van mn vrouw. Ik gebruik alleen Android Auto, zal eens kijken of het ook de interne navigatie treft hier. Gebeurt 1 op de 10 ritten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:11
sunib schreef op maandag 11 maart 2024 @ 07:30:
[...]

Ik heb dit ook sinds een paar maanden. Het gebeurt zowel met mijn Google Pixel 6 als met de Pixel 7 van mn vrouw. Ik gebruik alleen Android Auto, zal eens kijken of het ook de interne navigatie treft hier. Gebeurt 1 op de 10 ritten ofzo?
Met android Auto gebruikt hij het GPS signaal van de telefoon als ik het goed heb. Android auto via mijn vriendin haar Galaxy S22 heeft soms ook kuren als ze deze in de broekzak houdt. Maar als ze deze in de middenconsole legt is het probleem vaak over.

Met mijn Pixel 7 Pro heb ik eigenlijk nooit geen problemen, ongeacht waar deze ligt in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 10:17

Dr.Roelski

Walk on ....

Senaxx schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:31:
[...]

Met android Auto gebruikt hij het GPS signaal van de telefoon als ik het goed heb. Android auto via mijn vriendin haar Galaxy S22 heeft soms ook kuren als ze deze in de broekzak houdt. Maar als ze deze in de middenconsole legt is het probleem vaak over.

Met mijn Pixel 7 Pro heb ik eigenlijk nooit geen problemen, ongeacht waar deze ligt in de auto.
Dit dacht ik ook altijd, maar na eerdere opmerking in dit topic heb ik het in mn octavia getest door op de telefoon flight modus te activeren zonder gps, en de navigatie met android auto bleef werken. Blijkbaar wordt met android auto de gps van de auto gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Dr.Roelski schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:02:
[...]

Dit dacht ik ook altijd, maar na eerdere opmerking in dit topic heb ik het in mn octavia getest door op de telefoon flight modus te activeren zonder gps, en de navigatie met android auto bleef werken. Blijkbaar wordt met android auto de gps van de auto gebruikt!
Of hij gebruikt de auto-gps alleen als hij de telefoon-gps niet kan gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 20:45
diederik77 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:42:
[...]

Kleine tip: als je de achterruit sproeit wordt de camera ook gesproeid. Dat kan helpen tegen druppels en condens
Dankjewel! Vandaag maar eens proberen dan.

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 09:06
Superflip schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 13:22:
[...]

De camera’s zijn ook opnieuw gekalibreerd en nu komt hij wel heel dicht tegen tegen de voorligger, voorheen bleef hij op 1 blokje echter te ver af.
Aha, dan ga ik dat ook eens aankaarten bij de dealer! Er valt nu echt een veel te groot gat tussen en/of het duurt heel lang voordat de wagen accelereert bij het stoplicht

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
cryptapix schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:53:
[...]

Of hij gebruikt de auto-gps alleen als hij de telefoon-gps niet kan gebruiken ;)
Dit klopt dus ook. Heb inmiddels meerdere keren getest met Apple Carplay en Android auto. Bij beide gebruikt hij de GPS van de auto. Als je de boel los koppelt van de auto dan werkt de navigatie wel naar behoren. Gebeurt zowel bij de interne navi als bovengenoemde systemen. Het lijkt dus echt in de GPS van de auto te zitten.

Tot nu toe 2x voorgekomen en ik heb de auto sinds mei 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-06 21:06

Eenmaal thuis kan ik nu ook niet uitgesteld laden aangezien hij de laadlocatie niet herkent (sta vijf straten verder volgens de GPS. :+
@Dr.Roelski , hierbij n=2 ;) (check)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 20:54
Is het bij de enyaq mogelijk om het head-up display te gebruiken voor TA wanneer je voor de navigatie gebruik maakt van android auto?

Waarschijnlijk zal de navigatie via Anroid auto niet op de voorruit worden weergegeven?
Hoe zit dit met de snelheid en andere assisetentie-systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 11:23
pitchdown schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:35:
Als lease-auto twijfel ik tussen een model Y en een Enyaq.
Voor de Enyaq zou dan ik dan waarschijnlijk gaan voor de sportline samen met business upgrade max pakket.
Ik heb wel grote twijfel over de actieradius van de 60.
Wat is de actieradius in slechte omstandigheden?

M.b.t. upgrade business max...hoe bevallen deze stoelen in de sportline en hoe goed is de massage-functie?
en heb je al een keuze gemaakt? Wat de voor en nadelen van een Enyaq voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-06 21:56
pitchdown schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:49:
Is het bij de enyaq mogelijk om het head-up display te gebruiken voor TA wanneer je voor de navigatie gebruik maakt van android auto?

Waarschijnlijk zal de navigatie via Anroid auto niet op de voorruit worden weergegeven?
Ook benieuwd naar.

Ik rijd nu tijdelijk in een Ford Focus uit 2020 en het viel me op dat als ik de navigatie uit Android Auto gebruik de aanwijzingen in het schermpje achter het stuur verschijnen. Dus het kan wel... (bij een ander)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:10

Ik weet niet of ik je vraag helemaal snap (en heb ook geen HUD), maar de navigatiemeldingen van Android Auto komen/kunnen ook gewoon in de display achter het stuur, dus vermoed dat ze ook gewoon op de HUB komen als je die hebt. Er zit wel minder detail in deze aanwijzingen (geen rijstrook info, een 'flauw naar rechts' wordt weergegeven als 'haaks naar rechts' , etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsimmer
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:35

De systemen van TA worden sowieso weergegeven op je HUD, ongeacht welke (of geen) navigatie je gebruikt.

Navigatiemelden van android auto worden ook weergegeven in je HUD, maar het is wat beperkter. Je mist bijvoorbeeld de grote blauwe pijlen die voor je worden geprojecteerd bij een bocht of afrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04
Correct, je mist de AR projecties in de diepte, maar hebt wel gewoon de normal HUD met standaard kaart en pijlen.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Jup, geen AR-projectie van pijlen op de weg maar wel de "basics" zoals instructies (grafisch pijltje en tekst bv.) in de HUD en op het schermpje achter het stuur.
Volgens mij werkt het bij iPhone enkel icm Apple Maps en bij Android enkel icm Google Maps, als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:59

Aldmar

Niks...

RangedNeedles schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:28:
Jup, geen AR-projectie van pijlen op de weg maar wel de "basics" zoals instructies (grafisch pijltje en tekst bv.) in de HUD en op het schermpje achter het stuur.
Volgens mij werkt het bij iPhone enkel icm Apple Maps en bij Android enkel icm Google Maps, als ik me niet vergis.
Ik gebruik meestal Google Maps op een iPhone en dan heb je inderdaad de pijlen niet. Met Apple Maps op de iPhone dan inderdaad wel. :|

Schermt Apple/Google dat af voor andere partijen voor hun eigen OS zodat men meer gebruik gaat maken van hun Apple dan wel Google navigatie? Daar lijkt het wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Aldmar schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:44:
[...]

Ik gebruik meestal Google Maps op een iPhone en dan heb je inderdaad de pijlen niet. Met Apple Maps op de iPhone dan inderdaad wel. :|

Schermt Apple/Google dat af voor andere partijen voor hun eigen OS zodat men meer gebruik gaat maken van hun Apple dan wel Google navigatie? Daar lijkt het wel op...
Dat zou kunnen... Geen idee. Wel gek dat beide partijen dit doen. Even goed is het een limitatie (of luiheid) van Skoda/VAG zelf.

Mij boeit het alleszins niet: Apple Maps > GMaps, en opzij kijken naar het grote scherm ben ik al gewoon van vroeger. Zelfs met Apple Maps of gewoon de HUD betrap ik mezelf er echt te vaak op dat ik alsnog naar het grote scherm kijk of naar de "echte" snelheidsmeter achter het stuur ipv gewoon gefocust te blijven op de HUD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:36

elmoxx

xx xx xx

Aldmar schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:44:
[...]

Zeker! Hier zowel iphone als pixel in gebruik:
- Met de iphone werken de aanwijzingen in het kleine schermpje alleen als je apple maps gebruikt
- Met de pixel gelijkwaardig: hier werken de aanwijzingen in het kleine schermpje alleen als je google maps gebruikt.

Op beide telefoons geldt verder dat een andere navigatie-app, enkel op het grote scherm zijn aanwijzingen kan tonen

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:34
RangedNeedles schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:28:
Bij Android, geven andere apps, Waze of ABRP bijvoorbeeld ok de basis pijlen weer bij de HUD en achter stuur. Allees waze krijgt de aanwijzingen voor rotondes niet goed, wat mij dan weer irriteert :-). ABRP doet dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
Klopt het dat als je elektrische zetels en spiegels met geheugenfunctie hebt, dat je instellingen kan koppelen aan een profiel en deze zich automatisch aanpassen wanneer je dat profiel selecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06 19:25
dangerousp schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:48:
[...]

Nou, dan zal dat bij mij wel het geval zijn. Wat ik wel bijzonder vond is dat de dealer zei dat het bij een Business Pro en 80 wel mogelijk is.
Reactie van de dealer dat het inderdaad minimaal Q4 wordt voordat de trekhaak geplaatst kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 31-05 10:20
dangerousp schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:42:
[...]

Reactie van de dealer dat het inderdaad minimaal Q4 wordt voordat de trekhaak geplaatst kan worden.
Belachelijk dat ze daar nu pas mee komen. In mijn geval kon het nog gewijzigd worden, maar als dat niet kan zit je dus mooi 9 maanden (en misschien wel langer) zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:03
HannesB schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:50:
Klopt het dat als je elektrische zetels en spiegels met geheugenfunctie hebt, dat je instellingen kan koppelen aan een profiel en deze zich automatisch aanpassen wanneer je dat profiel selecteert?
Ja, maar het knopje van de juiste geheugenstand indrukken is ook niet zo heel spannend.
Tenzij dat er echt zo'n lengte verschil is dat je er met easy-entry nog steeds niet in komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Mirx_NL op 14-03-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Mirx_NL schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:28:
[...]

Ja, maar het knopje van de juiste geheugenstand indrukken is ook niet zo heel spannend.
Tenzij dat er echt zo'n lengte verschil is dat je er met easy-entry nog steeds niet in komt.
Zelfs de zetel manueel verstellen is ook niet spannend. Maar het blijft een feit dat meer luxe altijd leuk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
this schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:43:
[...]

Zelfs de zetel manueel verstellen is ook niet spannend. Maar het blijft een feit dat meer luxe altijd leuk is ;)
Ik vond dat altijd wel spannend. Zal wel iets mentaals zijn, maar voelt dan altijd toch net niet zo lekker als dat hij eerst stond. Duurt dan weer een paar dagen voordat ik er niet meer over nadenk en accepteer dat het goed genoeg is.

Vooral als hij een keer naar de garage was geweest en het niet de "standaard" aanpassing terug waren.

De rompslomp van het instellen van meerdere profielen met minimale toegevoegde waarde zorgt er toch voor dat ik het knopje verkies boven het profiel. Voor mij net zo luxe, maar meer gemak.

[ Voor 13% gewijzigd door Mirx_NL op 14-03-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Mirx_NL schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:30:
[...]

Ik vond dat altijd wel spannend. Zal wel iets mentaals zijn, maar voelt dan altijd toch net niet zo lekker als dat hij eerst stond. Duurt dan weer een paar dagen voordat ik er niet meer over nadenk en accepteer dat het goed genoeg is.

Vooral als hij een keer naar de garage was geweest en het niet de "standaard" aanpassing terug waren.

De rompslomp van het instellen van meerdere profielen met minimale toegevoegde waarde zorgt er toch voor dat ik het knopje verkies boven het profiel. Voor mij net zo luxe, maar meer gemak.
Rompslomp? Is dat zo slecht in elkaar gezet dan? :o
Ik kom van Tesla en ga hoogstwaarschijnlijk een Enyaq nemen als volgende wagen. Die profielen vind ik wel echt een serieuze toegevoegde waarde bij Tesla. En er is geen rompslomp aan verbonden, die settings worden automatisch opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
Kan een profiel worden gekoppeld aan een sleutel zodat als de sleutel de wagen opent, de zetel en spiegels al volgens voorkeuren worden gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
HannesB schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:09:
Kan een profiel worden gekoppeld aan een sleutel zodat als de sleutel de wagen opent, de zetel en spiegels al volgens voorkeuren worden gewijzigd?
Tja, dat kon eerst wel.

Maar na een software update niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 20:41
jeroenkb schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:12:
[...]

Tja, dat kon eerst wel.

Maar na een software update niet meer...
Met als resultaat dat het soms bij mij wel werkt, maar ik nergens meer kan aanpassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:09
macmellow schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:30:
[...]

Met als resultaat dat het soms bij mij wel werkt, maar ik nergens meer kan aanpassen :+
hetgeen dus effectief nog erger is dan handmatige stoelen of stoelen met een confectie ingestelde stand....

ik vindt dat toch echt wel heeeeel erg slecht voor een groot concern als VAG.

al die software en hardware is volgens mij onderling uitwisselbaar, en zou dus gewoon op zijn minst op een acceptabel niveau dienst moeten kunnen doen, al is het dan met iets minder comfort.

je zou bijna denken dat de bij VAG liever hebben dat mensen voor een luxere auto liever een zogenaamd betere volkswagen, audi of porche kopen dan een skoda...

erg kwalijke zaak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Deva]
  • Laatst online: 12-06 20:37
Vandaag de MY24 Enyaq 60 bij de dealer gehad ivm (ontbrekende) TA problematiek.

Zoals eerder vermeld zijn er stuur elementen vervagen (of toch complete stuur?). Het stuur is nu weer gelijk aan een MY23 Enyaq. Geen mat elementen meer in het stuur en het ‘ontbrekende’ knopje is terug. Wel weer even wennen qua uitstraling, maar wel blij dat TA nu weer werkt.

Wellicht is deze vraag weleens voorbij gekomen, maar zijn er mede tweakers met kinderen die een goed passende tablet (iPad) houder hebben gevonden die passen in de auto/stoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimi89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-05 13:56
[Deva] schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:50:
Vandaag de MY24 Enyaq 60 bij de dealer gehad ivm (ontbrekende) TA problematiek.

Zoals eerder vermeld zijn er stuur elementen vervagen (of toch complete stuur?). Het stuur is nu weer gelijk aan een MY23 Enyaq. Geen mat elementen meer in het stuur en het ‘ontbrekende’ knopje is terug. Wel weer even wennen qua uitstraling, maar wel blij dat TA nu weer werkt.

Wellicht is deze vraag weleens voorbij gekomen, maar zijn er mede tweakers met kinderen die een goed passende tablet (iPad) houder hebben gevonden die passen in de auto/stoelen?
Ik was er vanmorgen ook. Om 8:00 😝.
Zoals ik aan mijn man zei het voelt heel anders maar roch niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:16
BAJ82 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:43:
[...]

Bij mij werkt de hands-on detectie van het stuur sinds een aantal dagen ook weer prima. Ik vermoed toch dat er op de achtergrond een software update is geweest. Toen daarna het foutmeldingen dashboard in Duitsland/Tsjechië een sterke toename liet zien hebben ze de update weer teruggedraaid. Zo lijkt het ook gegaan te zijn met die TA storingen die zo rond September plaatsvinden.

Stiekum worden we af en toe als beta testers gebruikt;).
Hands-on-detectie detectie heeft 2 weken perfect gewerkt na de eerdere problemen, echter sinds een paar dagen wederom totaal niet meer. Ook anderen hier die dit sinds een paar dagen weer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deva]
  • Laatst online: 12-06 20:37
BAJ82 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:51:
[...]

Hands-on-detectie detectie heeft 2 weken perfect gewerkt na de eerdere problemen, echter sinds een paar dagen wederom totaal niet meer. Ook anderen hier die dit sinds een paar dagen weer hebben?
Hoewel nieuw met TA (zie hierboven), heb ik nog geen moment gehad dat de auto niet aangaf om aan het stuur te zitten. Heb elke keer nog een rukje aan het stuur moeten doen.

Uiteraard RTFM, maar had verwacht dat het in gebruik nemen van TA inclusief HOD relatief recht toe, recht aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
dangerousp schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:42:
[...]

Is dit in België of Nederland? Een week geleden zeiden ze bij mij ergens in september leverbaar, maar dus geen idee of dit eerder algemeen is zonder rekening te houden met specifieke opties.

Komend weekend nog eens langs een ander concern waarbij de lease effectief besteld wordt en dan keuze maken tussen ENYAQ coupé en Q4 sportsback. De lokale dealer, binnen dezelfde groep , doet niet veel moeite aangezien ze aan mij niets kunnen verdienen, behalve onderhoud. Ze mogen in principe zelfs geen offertes maken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06 19:25
HannesB schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:11:
[...]

Is dit in België of Nederland? Een week geleden zeiden ze bij mij ergens in september leverbaar, maar dus geen idee of dit eerder algemeen is zonder rekening te houden met specifieke opties.

Komend weekend nog eens langs een ander concern waarbij de lease effectief besteld wordt en dan keuze maken tussen ENYAQ coupé en Q4 sportsback. De lokale dealer, binnen dezelfde groep , doet niet veel moeite aangezien ze aan mij niets kunnen verdienen, behalve onderhoud. Ze mogen in principe zelfs geen offertes maken…
Dit gaat over trekhaak achteraf monteren als accessoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
dangerousp schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 06:41:
[...]

Dit gaat over trekhaak achteraf monteren als accessoire.
Ok, dat stuk had ik gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matmar
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-06 20:21
Enyaq 80 MY22 sw3.0: koplampen omlaag en niet meer electronisch verstelbaar.
Dealer: bekend softwareprobleem, kan niet opgelost worden, tenzij er een software-update voor uitgerold wordt. Maar daar gaan zij niet over.
Oplossing: geen garantie maar uit coulance koplampen hardwarematig omhoog gezet. Tot nader order niet electronisch verstelbaar. Moet maar klacht indienen bij Skoda.
Mijn conclusie: 🤬 simply clever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
Matmar schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:35:
Dealer: bekend softwareprobleem, kan niet opgelost worden, tenzij er een software-update voor uitgerold wordt. Maar daar gaan zij niet over.
Oplossing: geen garantie maar uit coulance koplampen hardwarematig omhoog gezet. Tot nader order niet electronisch verstelbaar. Moet maar klacht indienen bij Skoda.
Bij mij is 2 weken geleden het regelapparaat vervangen, dus het is niet altijd software...

P.s. alleen eigenlijk nog niet getest of het nu wel werkt, was al lang blij dat ik weer wat zag.

[ Voor 7% gewijzigd door Mirx_NL op 15-03-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:38

Ankh

|true

Matmar schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:35:
Klinkt als een dealer die nergens zin in heeft, maar "uit coulance" dan maar iets doet.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matmar
Mirx_NL schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:18:
[...]

Bij mij is 2 weken geleden het regelapparaat vervangen, dus het is niet altijd software...

P.s. alleen eigenlijk nog niet getest of het nu wel werkt, was al lang blij dat ik weer wat zag.
Ben wel benieuwd of het bij jou nu wel werkt na ‘vervangen regelapparaat’…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Matmar schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 07:40:
[...]

Zal het vanavond eens checken, ben er nog niet 's avonds mee weg geweest sindsdien.

Update: het werkt

[ Voor 3% gewijzigd door Mirx_NL op 18-03-2024 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 11:31
[Deva] schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:50:
[…]
Als het hier is geplaatst dan is het toch ook terug te vinden met de zoekfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Kan je de meeteenheid veranderen naar Wh/km? Ik vond die precies niet terug in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
this schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:36:
Kan je de meeteenheid veranderen naar Wh/km? Ik vond die precies niet terug in het menu.
Was er maar een handleiding he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
cryptapix schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:28:
[...]

Was er maar een handleiding he?
Een handleiding om zoiets simpels zou toch niet mogen?
En al helemaal omdat er een optiemenu is om die aan te passen, maar Wh/km er niet bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 15:23
Sinds begin januari zijn wij in het bezit van een heerlijk rijdende enyaq 85 business line. Ik heb nu alleen al twee keer meegemaakt dat de wagen aan onze eigen laadpaal tot 100% laad terwijl er 80% is ingesteld. In dit topic is aangegeven dat dit mogelijk door ingestelde laadlocaties kan komen, maar die zijn niet ingesteld. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
this schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:09:
[...]

Een handleiding om zoiets simpels zou toch niet mogen?
En al helemaal omdat er een optiemenu is om die aan te passen, maar Wh/km er niet bij staat.
Dan zijn er twee opties. 1) Het is zo simpel en het staat niet in het menu, dus het kan niet. 2) het kan wel en dan heb je voor zoiets simpels dus ons gevraagd?

Ik weet overigens niet of het kan. De handleiding heb ik inmiddels geraadpleegd voor je en die verwijst enkel naar het menu met instellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 18:26
Matmar schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 07:40:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad en het regelapparaat moest vervangen worden. Ze gaven aan echter de BCM oid vervangen te hebben, wat inhield dat de software aansturing van de auto vervangen was, waarvoor zelfs de sleutels opnieuw ingeleerd moesten worden. Aangezien ik maar 1 van de twee bij mij had, moet ik nog een keer terug. Kon niet tussendoor, gaat weer 1,5 uur duren gaf men aan, zucht...

Hoogte instelling werkt overigens wel weer goed!

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
langevoort schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 23:26:
[...]

Waarvoor zelfs de sleutels opnieuw ingeleerd moesten worden. Aangezien ik maar 1 van de twee bij mij had, moet ik nog een keer terug. Kon niet tussendoor, gaat weer 1,5 uur duren gaf men aan, zucht...
Was bij mij ook, kreeg hem mee zonder werkende sleutel. Thuis gekomen deed de reserve sleutel het ook niet.

Inleren van de sleutels was een half uur werk.

Kan volgens mij ook zelf, maar had geen zin de kap van mijn deurgreep eraf te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Laatst online: 13-06 10:29
Via dealersite weken geleden een afspraak ingepland voor een software update naar 3.1/3.2. ingepland op morgen. Ben benieuwd of het gaat lukken, tot op heden niet gebeld om de afspraak af te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
AlexZuH schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:59:
Via dealersite weken geleden een afspraak ingepland voor een software update naar 3.1/3.2. ingepland op morgen. Ben benieuwd of het gaat lukken, tot op heden niet gebeld om de afspraak af te zeggen.
Is dit voor een MY21 of MY22 auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matmar
langevoort schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 23:26:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad en het regelapparaat moest vervangen worden. Ze gaven aan echter de BCM oid vervangen te hebben, wat inhield dat de software aansturing van de auto vervangen was, waarvoor zelfs de sleutels opnieuw ingeleerd moesten worden. Aangezien ik maar 1 van de twee bij mij had, moet ik nog een keer terug. Kon niet tussendoor, gaat weer 1,5 uur duren gaf men aan, zucht...

Hoogte instelling werkt overigens wel weer goed!
Waar heb je dit laten doen? Ik ben het vertrouwen in de deskundigheid van mijn dealer wel een beetje kwijt. Hun laatste reactie was: koplamp instelling is goed en werkt automatisch, kan helemaal niet handmatig via menu. Dat is een softwarefout …. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04
AlexZuH schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:59:
je hebt 3.0 nu?
Skoda Veldhoven snapt er niks van en zegt dat ik al 3.2 heb :+

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Al enige maanden in het bezit van de Skoda Enyaq iV Sportline.

Nu dacht ik er aan om van de zomer via Apple CarPlay i.c.m. Flitsmeister te navigeren. Getest en werkt perfect. Nu wil ik eigenlijk alle audio in de auto, dus in dit geval van de navigatie, Flitsmeister en muziek naar een headset / oortjes sturen zodat mijn gezin gedurende de nacht in de auto kan slapen en ik alle waarschuwingen en aanwijzingen mee krijg.

Tot mijn verbazing lukt het mij niet om een headset te koppelen in de auto, bijvoorbeeld met bluetooth. Wordt simpelweg niet gevonden.

Iemand een idee?

Koppelen aan de telefoon is natuurlijk geen probleem maar zodra verbonden via Apple CarPlay gaat het geluid toch nog over de speakers van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medico
  • Laatst online: 08-06 21:50
Gurrr schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:24:
Al enige maanden in het bezit van de Skoda Enyaq iV Sportline.

Nu dacht ik er aan om van de zomer via Apple CarPlay i.c.m. Flitsmeister te navigeren. Getest en werkt perfect. Nu wil ik eigenlijk alle audio in de auto, dus in dit geval van de navigatie, Flitsmeister en muziek naar een headset / oortjes sturen zodat mijn gezin gedurende de nacht in de auto kan slapen en ik alle waarschuwingen en aanwijzingen mee krijg.

Tot mijn verbazing lukt het mij niet om een headset te koppelen in de auto, bijvoorbeeld met bluetooth. Wordt simpelweg niet gevonden.

Iemand een idee?

Koppelen aan de telefoon is natuurlijk geen probleem maar zodra verbonden via Apple CarPlay gaat het geluid toch nog over de speakers van de auto.
Klinkt als alleen bt ontvanger, geen verzend mogelijkheid. Oplossing is om via de telefoon het geluid naar je headset te sturen.

Ps in Frankrijk zijn headsets niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Medico schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:13:
[...]

Klinkt als alleen bt ontvanger, geen verzend mogelijkheid. Oplossing is om via de telefoon het geluid naar je headset te sturen.

Ps in Frankrijk zijn headsets niet toegestaan.
En Flitsmeister ook niet volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Matmar schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:27:
[...]

Waar heb je dit laten doen? Ik ben het vertrouwen in de deskundigheid van mijn dealer wel een beetje kwijt. Hun laatste reactie was: koplamp instelling is goed en werkt automatisch, kan helemaal niet handmatig via menu. Dat is een softwarefout …. |:(
In mijn geval De Waal Zaltbommel (ook daar gekocht). Wachttijd viel ook wel mee als ik sommige posts hier in het topic zie.

Nog steeds niet getest overigens. Elke keer andere verplichtingen 's avonds.

Update: het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewlite
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:30
Matmar schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:27:
[...]

Dat is volgens mij waar indien je Matrix verlichting hebt. Maar de 'standaard' LED verlichting is weldegelijk verstelbaar vanuit het menu. Ik zou ze daar even op wijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
Senaxx schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:47:
[...]

Is dit voor een MY21 of MY22 auto?
September '21, die in december '22 naar 3.0 ging (in de grote updategolf des doods met andere 12v accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
water_escape schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:54:
[...]

je hebt 3.0 nu?
Skoda Veldhoven snapt er niks van en zegt dat ik al 3.2 heb :+
Yes, handmatige update december 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
AlexZuH schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:12:
[...]

September '21, die in december '22 naar 3.0 ging (in de grote updategolf des doods met andere 12v accu).
Hmm ben benieuwd of je ook werkelijk de update gaat krijgen. Bij onze dealer kan ik in het afspraken menu alleen specifiek kiezen voor Enyaq software update, maar niet voor 3.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroNL
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Vandaag voor het eerst gehad en GPS locatie onjuist de gehele rit. Dit was zowel op de Skoda navigatie als ook binnen alle navigatie apps via Apple CarPlay (Waze, Google, Kaarten, Flitsmeister). Zodra je CarPlay disconnect (of Wifi op iPhone uitzet) wordt de GPS in de telefoon actief en werken de navigatie apps op de telefoon zelf wel weer.

De auto staat nu uit, straks nog eens even opnieuw kijken of GPS locatie weer juist is.

Is er iets tijdens het rijden aan te doen? Een herstart van de infotainment unit (30 sec uit/aan knop) heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 09:51
Senaxx schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:52:
[...]

Hmm ben benieuwd of je ook werkelijk de update gaat krijgen. Bij onze dealer kan ik in het afspraken menu alleen specifiek kiezen voor Enyaq software update, maar niet voor 3.2.
Dat kan ik alvast vertellen, die krijg je niet. Bij mijn dealer snappen ze het ook niet. De update heeft er bij mij zelfs voor gezorgd dat er diverse zaken niet meer werken (keyless entry hapert, kofferbak openschoppen werkt niet meer, etc) en mijn OBD11 updates zijn weg, maar dat had ik al verwacht. Ook als je specifiek aangeeft dat je 3.2 wilt hebben.
Pagina: 1 ... 27 ... 80 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.