Dank voor je antwoorden. De vraag over de kaarten ging niet over apple Maps, maar Google Maps. Volgens de verkoper die de auto uitleverde was de bron van de onboard kaarten, Google Maps.Martijn02 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:34:
[...]
Mooie auto!
Om al je vragen even langs te gaan:
Nee - Het ingebouwde navigatiesysteem is niet apple maps, en lijkt er ook niet op. Is een heel ander systeem wat lokaal op je auto draait en heeft niets met Apple te maken. Je kan wel Apple maps via Carplay gebruiken.
De rem voelt een beetje wollig omdat hij de eerste 40% alleen regenereert. Pas daarna rem je echt met de remschijven. Wen je heel snel aan.
Volgens mij is er niets meer aan de sleutel gekoppeld (in oudere software wel), qua 2e profiel: weet ik niet. precies. Zoek even op youtube, Speicher heeft er een uitgebreide video over gemaakt.
Voorkeuze 1 op de stoek ingedrukt houden: Klopt.. Als je de 1 indrukt voor je gaat zitten gaat de stoel meteen naar de goede stand, als je eenmaal zit en de auto aanhebt moet je hem vasthouden. (denk om te voorkomen dat je per ongeluk tijdens het rijden de memory van je veel kleinere partner kiest, en klem wordt gezet tussen de stoel en het stuur)
Filppers: Werken alleen als je geen gasstroom geeft in de D stand, met de linker kan je de auto in 3 niveaus laten afremmen dmv regeneratie. (moet je wel <100% accu hebben). Zodra je het gas weer aanraakt schiet hij weer naar A(utomatisch)
Nee, een electrische auto hoef je niet "in te rijden" en wordt ook niet zuiniger na een tijdje. Verbruik wordt, naast natuurlijk je rijgedrag, voornamelijk veroorzaakt door de buitentemperatuur (hogere luchtweerstand+verwarming), winter/all-weather banden (hogere rolweerstand), en velgmaat (grotere velgen lijken hoger verbruik te hebben)
Via het stuur een telefoongesprek aannemen -> Geen idee.
De 80-20 wordt wel aangeraden, maar het is moeilijk te zeggen hoe groot het effect daarvan is. Ik zelf rijd ~100km per kantoordag en dat past prima tussen die waarden.
Zijn er hier vele die overgestapt zijn naar de onboard navigatie ipv Google / Apple / Waze, etc?