• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:11
Admiral Freebee schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:39:
Sinds twee dagen wil Android Auto niet meer werken met mijn telefoon.
Ik had dat vorig weekend ook, een reboot van het mediasysteem loste het probleem op.

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:59
Admiral Freebee schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:39:
Sinds twee dagen wil Android Auto niet meer werken met mijn telefoon. Enyaq facelift met software 5.4 in combinatie met een Samsung Galaxy A56. De telefoon geeft het Android Auto symbooltje met het advies om verder te gaan op het scherm van de auto. Maar op de auto verschijnt het Android Auto symbooltje niet en ik kan dus niet verder. Telefoneren werkt overigens wel.

Ik heb de telefoon al opnieuw opgestart en het infotainmentsysteem herstart door lang op de power knop te duwen maar helaas. Frusterend als dit niet werkt.
Heb je een vpn? Zo ja, die uitzetten. Zodra ik een vpn aan zet werkt het niet meer.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
haaibaa2 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 14:12:
[...]

Heb je een vpn? Zo ja, die uitzetten. Zodra ik een vpn aan zet werkt het niet meer.
Nee, maar wel recent mijn smartphone in Microsoft Intune enrolled. Mijn werkprofiel zit in een aparte container en ik maak dus geen gebruik van een VPN verbinding via mijn werkgever. Maar misschien is het geen toeval :X Ik zal eens eerst het toestel opnieuw verbinden met de auto.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:11
Ik heb ook - al enkele jaren - MS InTune op mijn GSM, dat heeft nog nooit problemen opgeleverd met AndroidAuto.

• Atomstar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:17
Ik heb sinds kort ook een 2021 Enyaq Iv 80, en (test)laden ging de afgelopen tijd met ±50kW (vanaf 23% SoC, 3 graden buitentemperatuur), dat viel toch wel een beetje tegen.

Wat ik niet begrijp: als je DC gaat laden dan start de batterijverwarming sowieso, dus dan zou de laadsnelheid toch snel moeten oplopen, ook zonder pre-conditioning? Bij mij bleef de laadsnelheid de 8 minuten dat ik testte vlak. Jo-jo rijden met gezin in de auto is niet echt een optie.

Solderen is nog een mogelijkheid, maar een software-update zou fijner zijn qua garantie en toch onbekende risico's. Of anders maar niet in de winter weg :p
Pagina: 1 ... 101 102 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.