Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
ernstoud schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:15:
[...]
Vorige zending nam 1 uur bij de douane, deze ligt er nu al vier dagen. En dit is dus de zakelijke tak van DHL… lekker dan.
Ook vaak zat meegemaakt, kan DHL of welke vervoerder dan ook erg weinig aan doen.
De douaneambtenaar gaat er niet sneller door werken. Gewoon nog wat geduld uitoefenen mensen.

Over geduld gesproken, Delta is het na 5 dagen nog steeds niet gelukt om een schijnbaar simpele administratieve handeling uit te voeren, namelijk mijn modem te aktiveren met het juiste 2 gbit profiel.

Ik durf nog niet eens te denken aan eigen router en de Zaram aanmelden...
Het is dat ik dankzij de zeer gewaardeerde hulp van R3D tenminste weer internet heb op m'n oude Caiway snelheid, want anders had ik al sinds vrijdag helemaal niks meer gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Clubbtraxx schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:29:
[...]

Ook vaak zat meegemaakt, kan DHL of welke vervoerder dan ook erg weinig aan doen.
De douaneambtenaar gaat er niet sneller door werken. Gewoon nog wat geduld uitoefenen mensen.
Maar het is toch wel raar dat de vervoerder eigenlijk wel continue de weg van een pakket kan rapporteren. Maar komt het bij de douane dan stopt alle tracing. Gewoon maar wachten. En dit is dus DHL zakelijk.
Kostte EUR 500 dit pakket verzenden. Stel je zit als bedrijf te wachten op een machine onderdeel. En alles staat stil… gewoon geen enkel bericht.

En apart daarvan… ruim 15k handel… dan wordt je wel nerveus als de status nu totaal onbekend is. Geen afleverdatum, geen voortgang. Zelfs DHL weet dan niets anders te melden dan “afwachten maar”.

Gelukkig is het deze keer een verzekerde zending gezien het bedrag dus het komt wel goed. Maar wanneer?

Ambtenaren, overheid… soms totaal onbegrijpelijk.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clubbtraxx
ernstoud schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:42:
[...]

Maar het is toch wel raar dat de vervoerder eigenlijk wel continue de weg van een pakket kan rapporteren. Maar komt het bij de douane dan stopt alle tracing. Gewoon maar wachten. En dit is dus DHL zakelijk.
Kostte EUR 500 dit pakket verzenden. Stel je zit als bedrijf te wachten op een machine onderdeel. En alles staat stil… gewoon geen enkel bericht.

En apart daarvan… ruim 15k handel… dan wordt je wel nerveus als de status nu totaal onbekend is. Geen afleverdatum, geen voortgang. Zelfs DHL weet dan niets anders te melden dan “afwachten maar”.

Gelukkig is het deze keer een verzekerde zending gezien het bedrag dus het komt wel goed. Maar wanneer?

Ambtenaren, overheid… soms totaal onbegrijpelijk.
Ik had ooit hetzelfde probleem met een zending van 50K, was midden in de zomer en duurde 3 weken!
Dus ik snap je gevoel helemaal Ernst, maar het komt uiteindelijk altijd wel goed.
Onze douane is wel veilig itt andere plaatsen op de wereld waar zaken wellicht makkelijker verdwijnen, dus ik zou zeggen voorlopig geen zorgen.

Oh ja, je weet waar DHL voor staat he? Duurt Het Langst! :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Itay
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-07 14:08
Wait until they loose your camera gear, and you need to use Airtag or similar to help them find it.
But yes - customs are usually like an unclear black hole

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 17:22

ofc

[...]

Vorige zending nam 1 uur bij de douane, deze ligt er nu al vier dagen. En dit is dus de zakelijke tak van DHL… lekker dan.
Hierbij moet je 'ligt bij de douane' niet letterlijk opvatten, De zending zit in het inklaringsproces, maar zal gewoon bij DHL liggen: https://www.belastingdien...waar-blijft-mijn-pakketje

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ofc schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:11:
[...]

Hierbij moet je 'ligt bij de douane' niet letterlijk opvatten, De zending zit in het inklaringsproces, maar zal gewoon bij DHL liggen: https://www.belastingdien...waar-blijft-mijn-pakketje
Lijkt me correct. Het is dan meer “ligt bij DHL te wachten totdat de douane het vrijgeeft”. Maar het blijft dus een ondoorzichtig verhaal dat niet duidelijk is waarom dat lang duurt. Op zich is dat niet zo’n bezwaar maar het ontbreken van elke indicatie van de doorlooptijd is wel stupide.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 13:35
Xanthorax schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:36:
Hebben meer mensen er last van dat ze geen ipv6 prefix meer krijgen?

Sinds gisteren ~16u30 krijg ik geen ipv6 prefix meer (nadat ik de ONT spanningsloos gemaakt heb om het stroom verbruik te kunnen meten), ik zie alleen maar dat de dhcp6c client "Sending Solicit" de deur uit stuurt maar er komt nooit een response, wel krijg ik een router via fe80::2%igc0.100 welke ik kan pingen.

Ik heb al redelijk wat geprobeerd, maar het enigste wat ik nog kan testen in vanavond het modem van Delta aan te sluiten en kijken of deze wel ipv6 krijgt.

Het heeft twee weken stabiel gewerkt via een Nokia XS-010X-Q en pfSense.

Spontaan werkt het weer :)

[Afbeelding]
Er is nog een klein issue dat na onderhoud dhcpv6 relaying soms stuk gaat op een router. Dit is door Cisco gevonden en er komt volgend maand een bugfix voor. Tot die tijd moeten dit soms handmatig/of via script gefixed worden (Zoals in jou geval)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
fagao schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:31:
[...]

Er is nog een klein issue dat na onderhoud dhcpv6 relaying soms stuk gaat op een router. Dit is door Cisco gevonden en er komt volgend maand een bugfix voor. Tot die tijd moeten dit soms handmatig/of via script gefixed worden (Zoals in jou geval)
Begrijpelijk, ik zie dit ook met pfSense, aangezien alles aan elkaar hangt. Als er op de WAN een update is, moet dit ook door naar alle andere interfaces, een een hoop applicaties zoals dhcp server / dns server / avahi etc. En soms gaat dat fout, makkelijkste fix is een reboot van pfSense of de service die niet lekker werkt.

Wel grappig om die toen hoe op je LAN alle ipv6 GUA's van de PD verdwijnen en weer terug komen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fagao
Xanthorax schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:44:
[...]

Begrijpelijk, ik zie dit ook met pfSense, aangezien alles aan elkaar hangt. Als er op de WAN een update is, moet dit ook door naar alle andere interfaces, een een hoop applicaties zoals dhcp server / dns server / avahi etc. En soms gaat dat fout, makkelijkste fix is een reboot van pfSense of de service die niet lekker werkt.

Wel grappig om die toen hoe op je LAN alle ipv6 GUA's van de PD verdwijnen en weer terug komen :)
Zelfs bij Cisco routers zie je dat IPv6 soms nog wat exotische bugs heeft. Gelukkig worden ze redelijk vlot gevonden en opgelost.
Ben wel benieuwd of je op clients ook impact ziet als een prefix weg valt. Dit zou in theorie niet moeten, maar de praktijk is soms iets anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xanthorax
  • Niet online
fagao schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:55:
[...]

Zelfs bij Cisco routers zie je dat IPv6 soms nog wat exotische bugs heeft. Gelukkig worden ze redelijk vlot gevonden en opgelost.
Ben wel benieuwd of je op clients ook impact ziet als een prefix weg valt. Dit zou in theorie niet moeten, maar de praktijk is soms iets anders.
Ik zou er niks van gemerkt hebben denk ik, ipv4 werkte prima.
Ik had alleen mijn ONT stroomloos gemaakt om een smart-plug toe te voegen zodat ik het energie verbruik kon meten (~7W voor de XS-010X-Q en een 2.5G link). En ik checkte dus pfSense om te kijken of alles weer up was en zag toen dat ipv6 down was (disclaimer, ik kom dagelijks te vaak op het dashboard van pfSense).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3WKJOumrRFZHJIxWRg3wZTOAcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xusFOBQaw7LC0WG0eQR4O1VD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Xanthorax op 07-12-2023 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Ik heb van Odido een Nokia XS-010X-Q ontvangen en aangesloten. Na een week met knipperend PON lampje maar geen internet is het internet zojuist online gekomen.

Ik kan daar dan toch mijn eigen archer 3200 op de wan poort aansluiten of moet ik eerst de zyxel er tussen zetten? Want bij de specs kan de Archer geen Ipoe. En de VLAN voor de Wan instellen lijkt ook niet mogelijk te zijn. :?

Want ik heb hem nu ingeplugd maar de router zegt geen internet te ontvangen ondanks dat er data wordt uitgewisseld met de Nokia.

Nu zie ik in de OP wel dit staan maar dat is niet van toepassing gok ik of moet ik een vast IP adres toewijzen?
Q: Hoe kom ik op de webinterface van de Nokia XS-010X-Q?
A: Als je via DHCP geen adres krijgt, stel dan je netwerkkaart in op 192.168.100.2. De webinterface is beschikbaar via http://192.168.100.1. Gebruikersnaam/password is admin/1234. Je ziet hier hoe de webinterface er uit ziet: EWS99 in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"

Edit:

Opgelost maar voor het nageslacht:
https://assets.odido.nl/x...em-modem-instellingen.pdf

IGPM snooping uitzetten en IPTV aanzetten. Zet die op custom en V3.
Internet VLan id op 300 en de rest een getal invullen.
Vervolgens WAN op DHCP zetten.

Niet een erg logische plek voor deze instellingen. Vooral ook omdat e rmet geen woord over de WAN poort gerept wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door icecreamfarmer op 07-12-2023 12:12 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Nog eens met de DAC kabel, en dit is wat ik nu haal, nog steeds een verschil in down en up.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSyvppn_fDk2UraVwVu9chhNyL4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zn8dN3AylVaD6N1arvNdO1GW.png?f=fotoalbum_large

Middels iperfman pro haal ik dan 7,2+Gb down en up blijft hij hangen op 5,5 GB

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustNutszz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:44
Goedemorgen allen!

Caiway abbo, leuk zo een Nokia modem 😵‍💫 die niet gebridged kan worden zodat ik een andere router erop kan aansluiten.

Maar goed een vraag aan jullie allen!

Ik heb dus een fritz.box 5590 gekocht. Nou ben al 1 maand bezig om dat ding aan de praat te krijgen maar nee!

Als ik ingelogd ben via de modem, geeft hij wel aan dat ik verbinding heb met de centrale.
Maar geen interverbinding voor laptop pc of wifi.

Eigen modem is goed geregistreerd bij hun. Zowel via Mac adress ook.

Kan iemand mij vertellen waar het fout gaat of wat ik niet goed doe?

Als iets niet duidelijk is vraag het me alsjeblieft ipv afkraken.

Bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JustNutszz schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:25:
Goedemorgen allen!

Caiway abbo, leuk zo een Nokia modem 😵‍💫 die niet gebridged kan worden zodat ik een andere router erop kan aansluiten.

Maar goed een vraag aan jullie allen!

Ik heb dus een fritz.box 5590 gekocht. Nou ben al 1 maand bezig om dat ding aan de praat te krijgen maar nee!

Als ik ingelogd ben via de modem, geeft hij wel aan dat ik verbinding heb met de centrale.
Maar geen interverbinding voor laptop pc of wifi.

Eigen modem is goed geregistreerd bij hun. Zowel via Mac adress ook.

Kan iemand mij vertellen waar het fout gaat of wat ik niet goed doe?

Als iets niet duidelijk is vraag het me alsjeblieft ipv afkraken.

Bedankt
Goede morgen, maar volgens mij is de " fritz.box 5590" als AON en XGS-PON te koop, weet je zeker dat je de goede hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustNutszz
justdaboo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:36:
[...]

Goede morgen, maar volgens mij is de " fritz.box 5590" als AON en XGS-PON te koop, weet je zeker dat je de goede hebt?
Klopt is ook zoals je dat beschrijft? Is het dan niet te gebruiken voor een abbo van caiway (Schiedam) ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JustNutszz schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:43:
[...]

Klopt is ook zoals je dat beschrijft? Is het dan niet te gebruiken voor een abbo van caiway (Schiedam) ?
Als je een abonnement veranderd wordt je naar XGS-PON gemigreerd, zodoende heb je nu ook een Nokia ontvangen. De AON en XGS-PON Fritz zijn fysiek anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustNutszz
justdaboo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:47:
[...]

Als je een abonnement veranderd wordt je naar XGS-PON gemigreerd, zodoende heb je nu ook een Nokia ontvangen. De AON en XGS-PON Fritz zijn fysiek anders...
Ik ben van x huis naar x huis verhuisd Schiedam. Nieuwe huis heb ik de Nokia modem gekregen die niet gebridged kan worden. Dat wist ik niet. Goed 5590 aangeschaft omdat ik op de eerste een eigen router wilde aansluiten maar dat kan dus niet.

Ik krijg heel die 5590 niet aan de praat. Hij zit ook op software 7.29 ipv hoger.

Wat gaat er hier fout ? Wat doe ik fout? Niet de juiste modem gekocht ?

Plus de kabel van de 5590 heb ik uit de nokia gehaald en die is groen. Heb ik een blauwe aansluiting nodig ?

[ Voor 12% gewijzigd door JustNutszz op 07-12-2023 12:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
JustNutszz schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:59:
[...]

Ik ben van x huis naar x huis verhuisd Schiedam. Nieuwe huis heb ik de Nokia modem gekregen die niet gebridged kan worden. Dat wist ik niet. Goed 5590 aangeschaft omdat ik op de eerste een eigen router wilde aansluiten maar dat kan dus niet.

Ik krijg heel die 5590 niet aan de praat. Hij zit ook op software 7.29 ipv hoger.

Wat gaat er hier fout ? Wat doe ik fout? Niet de juiste modem gekocht ?
Ik wil niet vervelend zijn, maar mijn eerste vraag (justdaboo in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2") was of je een AON of XGS-PON FRITZ!Box 5590 hebt besteld... Een AON gaat NIET werken op de nieuwe XGS-PON lijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0fxNk7r2Mos67Rp6_5cyptYi1Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KVsSBvZ2ateJ1hBUbx3qbKVl.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door justdaboo op 07-12-2023 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
justdaboo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:02:
[...]

Ik wil niet vervelend zijn, maar mijn eerste vraag (justdaboo in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2") was of je een AON of XGS-PON FRITZ!Box 5590 hebt besteld... Een AON gaat NIET werken op de nieuwe XGS-PON lijn.

[Afbeelding]
Sorry verkeerd begrepen ik heb de avm fritzbox 5590 fiber xgs-pon.

Bij informatiqeu gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JustNutszz schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:05:
[...]

Sorry verkeerd begrepen ik heb de avm fritzbox 5590 fiber xgs-pon.

Bij informatiqeu gehaald.
Dan heb je iig de goede, er is in de Fr!tz ook een Delta profiel begreep ik (al heb ik daar geen persoonlijk ervaringen mee). Als je 100% zeker weet dat je het juiste PON-ID hebt doorgegeven tijdens de chat zou je @R3D een lief PBtje kunnen sturen om te kijken of er aan de DFN kant iets te zien is B)

En ik zou het topic dat @robertwebbe aangef eens goed bekijken, dat lijkt me een 100% match voor je vraagstuk: AVM FRITZ!Box 5590 Fiber gebruiken icm Delta Glasvezel

[ Voor 15% gewijzigd door justdaboo op 07-12-2023 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustNutszz
justdaboo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:08:
[...]

Dan heb je iig de goede, er is in de Fr!tz ook een Delta profiel begreep ik (al heb ik daar geen persoonlijk ervaringen mee). Als je 100% zeker weet dat je het juiste PON-ID hebt doorgegeven tijdens de chat zou je @R3D een lief PDtje kunnen sturen om te kijken of er aan de DFN kant iets te zien is B)

En ik zou het topik dat @robertwebbe aangef eens goed bekijken, dat lijkt me een 100% match voor je vraagstuk: AVM FRITZ!Box 5590 Fiber gebruiken icm Delta Glasvezel
Maar de box zit nog op software 7.29
Hoe kan ik hem update als ik geen internet heb. Ik heb geprobeerd via hotspot maar dan log je meteen uit en zit je niet meer in de gegevens van de modem. Want ik zie ook geen delta staan.

Alleen fiber

Acties:
  • +3 Henk 'm!
JustNutszz schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:18:
[...]

Hoe kan ik hem update als ik geen internet heb. Ik heb geprobeerd via hotspot maar dan log je meteen uit en zit je niet meer in de gegevens van de modem. Want ik zie ook geen delta staan.

Alleen fiber
Ik zou het dan echt even in de supporthoek van Fritz zoeken… bijvoorbeeld: https://fritzshop.nl/modu...TZ-OS-handmatig-bijwerken

Maar volgens mij is hun support prima over het algemeen…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

JustNutszz schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:18:
[...]

Alleen fiber
Nokia aansluiten en dan internet op, firmware ophalen middels laptop of PC. Of configureer je fritzbox zodanig dat die "meedraait" in je netwerk alszijnde een apparaat en ga via die route de update doen.

*empty*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
*knip*. Mag een maatje minder.

[ Voor 91% gewijzigd door rens-br op 07-12-2023 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustNutszz
internet4me schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:45:
#beetje eigen inzet mag wel.
In caiway werd fritzprobleem eigenaar justnutzz naar dit topic gestuurd. Zonder te lezen werd de vraag 1 op 1 hier neergezet.
Je mag best inlezen cq zelf wat doen voordat je vragen stelt. We zijn tenslotte tweakers. We zitten niet op het vivaforum.
*knip*. Reageer normaal of reageer niet. Op de man spelen is nergens voor nodig.

[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 07-12-2023 13:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JustNutszz
justdaboo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:33:
[...]

Ik zou het dan echt even in de supporthoek van Fritz zoeken… bijvoorbeeld: https://fritzshop.nl/modu...TZ-OS-handmatig-bijwerken

Maar volgens mij is hun support prima over het algemeen…
Ah dankjewel ik had dit namelijk niet gevonden voordat ik ook erbij zette dat ik hem niet kan updaten. Ik ga zo meteen aan de slag thanks.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
[...]

Update van de update: volgens DHL Express klantenservice is er geen speciaal probleem zover zij kunnen zien maar vermaken de SFPs zich prima wachtend voor de ambtenaren van de douane. Het is er druk zei DHL. Komen er of zijn er problemen bij de douane dan zou ik dat vanzelf horen.

Sitting duck spelen past niet bij mijn karakter :'( .

Update van de update van de update.

Status na 5 dagen wachten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZ48VFf_glEGBoOgTSol0-5A31s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oumOQB2K2MREaA8Y4Iww4hVW.jpg?f=fotoalbum_large

Ook vanuit Korea is contact geweest met DHL… reden is gewoon de drukte wordt er gezegd.

We wachten af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:42
Hoe is de status van wat van de andere XS-010G-Q aankopen hier?
Die van mij zou de 6e door royal mail afgegeven moeten zijn bij de transporteur voor export naar NL, maar hun status geeft enkel aan dat het verzendlabel aangemaakt is.
Nog nooit iets via ebay gekocht, dus gewoon benieuwd of dat normaal is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Itay
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-07 14:08
DCG909 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:47:
Die van mij zou de 6e door royal mail afgegeven moeten zijn bij de transporteur voor export naar NL, maar hun status geeft enkel aan dat het verzendlabel aangemaakt is.
I sent mine to a friend in the UK. Ordered mid day Tuesday, and only a day after it was "sent", but I think picked up a few hours later.
They answer quite quickly in EBAY - so maybe you can send them a message and see what they say.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Is dat shipment rechtstreeks van leverancier naar jou of gaat het via Pitney Bowes? In dat laatste geval stuurt de leverancier het naar een shipper (Pitney Bowes meestal) en die doet de rest van de verzending.

En UK is geen EU meer dus moet via customs dus duurt nu dagen langer, extra kosten etc.

UK naar NL duurde vroeger 2 dagen. Nu is soms twee weken normaal.

Pas als shipment verwerkt is door Pitney zul je meer zien denk ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSAL_J-vxU02flRlt39pfMzf19I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NscXzCzE5sXMhwJu716bNuEa.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je dat het 7 dagen duurde voordat de status “verzendlabel gemaakt” veranderde. In de December drukte zal dat nu echt langer zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
ernstoud schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:40:
Ook vanuit Korea is contact geweest met DHL… reden is gewoon de drukte wordt er gezegd.

We wachten af.
Mijn pakketje heeft in totaal 6 dagen bij de douane gelegen, komt voornamelijk vanwege de drukte rond Sinterklaas & kerst. Zakelijk verstuurd of niet maakt bij de douane helaas niet veel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:42
@ernstoud
direct naar mij, ja.
Holy smokes... Ik heb in het verleden geregeld dingen uit Japan geïmporteerd en dat duurde meestal 5 dagen oid, tenzij er iets fout ging...

Ah, well.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderuiter
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-08 16:02
Zijn er meer mensen met een Delta XGS-PON aansluiting waarbij vanmiddag rond 13:00 de connectie tijdelijk verbroken werd? Ik heb ook direct een nieuw IP gekregen (was 163..., is nu 81.172....). Hoop dat dit geen CGNAT ip adres is? Dat zou uit moeten staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonDalton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 23:54
Welke settings moet ik nog meer aanpassen icm Nokia XS-010X-Q als deze geactiveerd is voor caiway
Update: meer instellingen zijn niet nodig in UDR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Vir1NZJHLaHqubFukh-EfX4cgM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BrBhD7FM8xCkzanLkqlFItAg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door DonDalton op 14-12-2023 19:33 . Reden: update ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
sderuiter schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:55:
Zijn er meer mensen met een Delta XGS-PON aansluiting waarbij vanmiddag rond 13:00 de connectie tijdelijk verbroken werd? Ik heb ook direct een nieuw IP gekregen (was 163..., is nu 81.172....). Hoop dat dit geen CGNAT ip adres is? Dat zou uit moeten staan.
Alle CGNAT adressen beginnen met 100.

Zou onderhoud geweest kunnen zijn o.i.d., paar weken geleden ging ik van 81.x.y.z naar 141.x.y.z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Caiway -> Delta overstap dag 6 7...

Kunt u het modem een tijd uit laten en daarna weer aanzetten?
Dan gaat het allemaal goed komen met de registratie van uw modem en werkt alles.
U raad het al... nog precies dezelfde problemen... Het is geen reclame hoor voor Delta.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• van_druten
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 11-03 22:03
sderuiter schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:55:
Hier ook, vandaag om 13:12: IPV4 plotseling veranderd van 163.158.. naar 83.128..
Het enige wat ik kon vinden in de log: Internet connection failed: Reason for error:4 (DHCPv4 nak), Internet connection cleared.
Ben sinds 4 december online bij Delta. Wellicht wordt er nog wat gesleuteld aan het netwerk?
Ik heb destijds wel een business pack besteld met een vast IP adres. We gaan het zien komende weken of dit ook zo is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ernstoud schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:34:
[...]

Nee. Helaas is er ook bij “business pack” (bestaat dat nog?) geen vast adres. Is een wassen neus.

Alleen bij zakelijk pro is het IP adres echt vast.
Al heeft men in de chat mij toch echt bevestigd dat ik een vast ip heb. Net als bij een klant van me (ook business pack van doen der tijd). Die kreeg recent “netjes” een mail van Delta Zakelijk dat het IP4 adres ging veranderen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MischaBoender
  • Laatst online: 14:07
justdaboo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:40:
[...]

Al heeft men in de chat mij toch echt bevestigd dat ik een vast ip heb. Net als bij een klant van me (ook business pack van doen der tijd). Die kreeg recent “netjes” een mail van Delta Zakelijk dat het IP4 adres ging veranderen…
Ik heb ook dat Business Pack met vast IP. In 1 jaar 4 keer een ander IP gekregen, waarvan 1 keer een CG-NAT wat 2 weken (en 8 uur! aan de telefoon met de klantenservice) heeft geduurd voordat het uit stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdpeijl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:48
Bij mij is direct al aangegeven dat levering 11-14 december zou worden.
Wel zojuist melding gehad: "We laten je hierbij weten dat je recente transactie via het programma voor wereldwijde verzending de douane is gepasseerd en nu kan worden afgeleverd door de expediteur. ". Lijkt erop dat levering op schema is (tijd om SIP gegevens op te gaan vragen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MischaBoender schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:56:
[...]

Ik heb ook dat Business Pack met vast IP. In 1 jaar 4 keer een ander IP gekregen, waarvan 1 keer een CG-NAT wat 2 weken (en 8 uur! aan de telefoon met de klantenservice) heeft geduurd voordat het uit stond.
Ik ben daar nog te kort klant voor... ik tik "bijna" de eerste maand pas aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 23:47
justdaboo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:40:
[...]

Ik heb hierop doorgevraagd. In principe zetten ze je mac in de DHCP server zodat je elke keer hetzelfde IP krijgt toegewezen. Statisch betekent echter dus niet dynamisch (via dhcp), dus zou je handmatig/vast moeten instellen. Dit kan bij het zakelijk flex pakket niet, dus formeel geen vast IP, maar in de praktijk zou deze bijna niet moeten veranderen. Maar het kan dus wel bijvoorbeeld bij het vervangen van apparatuur e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door N1traat op 07-12-2023 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:36
avdpeijl schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:56:
[...]

Wel zojuist melding gehad: "We laten je hierbij weten dat je recente transactie via het programma voor wereldwijde verzending de douane is gepasseerd en nu kan worden afgeleverd door de expediteur. ". Lijkt erop dat levering op schema is (tijd om SIP gegevens op te gaan vragen).
Hier precies hetzelfde, ook net een berichtje gehad en leverdatum stond op 14 december

Acties:
  • +1 Henk 'm!
N1traat schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:20:
[...]

Ik heb hierop doorgevraagd. In principe zetten ze je mac in de DHCP server zodat je elke keer hetzelfde IP krijgt toegewezen. Statisch betekent echter dus niet dynamisch (via dhcp), dus zou je handmatig/vast moeten instellen. Dit kan bij het zakelijk flex pakket niet, dus formeel geen vast IP, maar in de praktijk zou deze bijna niet moeten veranderen. Maar het kan dus wel bijvoorbeeld bij het vervangen van apparatuur e.d.
Ja precies, dus eerst altijd de mac clonen, ik gok dat je dan je ip wel zal houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanslievaart
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09 16:33
goedeavond ik vroeg me wat af is het mogelijk om bv een goedkope dome switch zoals deze 10gb 2.5gb

https://www.amazon.nl/SOD...switch%2Caps%2C92&sr=8-19

als media converter te gebruiken met een zaram ONT ??
ik hoor graag van jullie

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hanslievaart schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:14:
goedeavond ik vroeg me wat af is het mogelijk om bv een goedkope dome switch zoals deze 10gb 2.5gb

ik hoor graag van jullie
Ik denk niet dat deze gaat werken. Een media converter zet het signaal om dit is een (domme) switch. Ik denk niet dat er nog veel over blijft van de VLAN's die vanuit de OLT worden aangeboden. Maar ik kan het mis hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ik hoor graag van jullie
Tja… het is natuurlijk geen media converter, die zijn wat het verkeer betreft passief.

Het product uit je link is een switch. Die ontvangt/verzendt ethernet frames op layer 2. Geen idee of dat gaat werken.

Niet erg duur dus wellicht het experiment waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanslievaart
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09 16:33
ernstoud schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:32:
[...]

Tja… het is natuurlijk geen media converter, die zijn wat het verkeer betreft passief.

Het product uit je link is een switch. Die ontvangt/verzendt ethernet frames op layer 2. Geen idee of dat gaat werken.

Niet erg duur dus wellicht het experiment waard.
volgens mij (maar ik kan het helemaal fout hebben) is een media converter niets anders dan een dome 2 port switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanslievaart schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:36:
[...]

volgens mij (maar ik kan het helemaal fout hebben) is een media converter niets anders dan een dome 2 port switch
Cruciaal is dat woord “domme”. Is de beoogde switch dom? In ieder geval zal hij layer 2 afhandelen dus ethernet frames processen dus mac adressen en crc toevoegen. Misschien ook layer 3 dus routeren. Dat laatste denk ik niet gezien de prijs.

Het valt te proberen. Gewoon SFP er in en kijken of je hem met telnet kunt benaderen. Als dat zo is zal de rest ook wel goed gaan denk ik. Maar ik kan het volledig mis hebben hier.

Zoekterm “media converter vs switch” levert veel tegenstrijdige info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
hanslievaart schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:36:
[...]

Een media converter is transparant voor de data (kan vanalles zijn) die er overheen gaat.
Een ethernet switch switched enkel ethernet frames... Niet per definitie hetzelfde dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Clubbtraxx schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:59:
[...]

Een media converter is transparant voor de data (kan vanalles zijn) die er overheen gaat.
Een ethernet switch switched enkel ethernet frames... Niet per definitie hetzelfde dus.
Dat bedoelde ik, een switch is actief, een media converter passief.

Ik dacht dat ik genoteerd had wat er in mijn AC4455 10G mediaconverter aan chips zat. Dat zou duidelijkheid kunnen geven. Er zat in ieder geval meer in dan alleen de electrische signalen van de SFP (2x tx-/tx+, 2x rx-/rx+) transporteren naar een RJ-45 socket.

Maar kan het niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het niet doen :
ernstoud schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:57:
Cruciaal is dat woord “domme”. Is de beoogde switch dom? In ieder geval zal hij layer 2 afhandelen dus ethernet frames processen dus mac adressen en crc toevoegen. Misschien ook layer 3 dus routeren. Dat laatste denk ik niet gezien de prijs.

Het valt te proberen. Gewoon SFP er in en kijken of je hem met telnet kunt benaderen. Als dat zo is zal de rest ook wel goed gaan denk ik. Maar ik kan het volledig mis hebben hier.

Zoekterm “media converter vs switch” levert veel tegenstrijdige info.
Als je deze Switch zo'n XGS-PON SFP+ Module laat gebruiken dan heb je IMHO grote kans dat je XGS-PON SFP+ Module via zijn LAN IP adres op het internet of beter gezegd het netwerk van je ISP bereikbaar wordt !! :/

Zo'n Switch kent geen Interfaces maar alleen Switch Ports dus het is net of je een Managed Switch met het Default VLAN aansluit op het netwerk van je ISP en iedereen op de webGUI van je Switch kan komen!

Denk ik...?!

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat echt zo is dus misschien moet je het toch proberen O-) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verhoekoen
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-07 19:37
Ik ben al een tijdje in gevecht met Delta. Wat is het probleem? Ik blijf maar een CGNAT ip-adres houden (100.x...) wanneer ik mijn Fritzbox 5530 fiber aansluit. Zodra ik het eigen modem van Delta aansluit (de nokia-xs-2426g-b) krijg ik wel een normaal publiek ip-adres.

Ik heb mijn fritzbox al een tijdje van de stroom af gehad en ook volledig gereset. Delta blijft volhouden dat het probleem bij de Fritzbox ligt. Maar naar mijn idee bestaat dat niet. IP-adressen worden immers uitgedeeld door Delta en niet omgekeerd. En aangezien zij aangeven geen ondersteuning te bieden bij eigen apparatuur, ben ik op een dood spoor beland. Ik heb ook al uitgebreid contact gehad met AVM, maar ook zij blijven naar Delta verwijzen. Iemand suggesties wat er aan de hand kan zijn?

Het enige wat ik als soort van verklaring kan vinden is dat ik eerst klant ben geweest bij Caiway. Daarbij gebruikte ik dezelfde Fritzbox die dus ook destijds door hen is aangemeld op hun netwerk. Inmiddels ben ik verhuisd en bij Delta beland. Aangezien Caiway/Delta één en hetzelfde is, heb ik het vermoeden dat mijn Fritzbox nog ergens is blijven hangen in hun configuratie. Maar ik heb zelf te weinig kennis hiervan om dit ook hard te kunnen maken. Is er iemand met vergelijkbare ervaringen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Verhoekoen Ik heb hetzelfde hier. Als ik het standaard Delta modem aansluit, dan krijg ik een normaal IPv4 adres, sluit ik mij FS.com SFP+ stick aan, dan krijgt die een CG-NAT adres. Het is volgens mij gekoppeld aan het MAC adres van je router. Wellicht kan @R3D een MAC-flush voor je triggeren?

Ik heb maar 1 toepassing welke van buiten bereikbaar moet zijn en dat is Home Assistent. Dat heb ik inmiddels via een Nabu Casa abonnement opgelost en vind CG-NAT eigenlijk wel prima. Als dat niet aan staat, zie ik de hele dag door dat er van allerlei vreemd verkeer zich aandient, vooral op poort 8123 (Home Assistant). CG-NAT houdt dat allemaal lekker tegen en daardoor heb ik IPS uitgezet waardoor ik hogere snelheden haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
Check het MAC adres van je delta router en clone deze op je fritz. Ik vermoed dat je dan wel het juiste IP krijgt.
Verhoekoen schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:46:
Ik ben al een tijdje in gevecht met Delta. Wat is het probleem? Ik blijf maar een CGNAT ip-adres houden (100.x...) wanneer ik mijn Fritzbox 5530 fiber aansluit. Zodra ik het eigen modem van Delta aansluit (de nokia-xs-2426g-b) krijg ik wel een normaal publiek ip-adres.

Ik heb mijn fritzbox al een tijdje van de stroom af gehad en ook volledig gereset. Delta blijft volhouden dat het probleem bij de Fritzbox ligt. Maar naar mijn idee bestaat dat niet. IP-adressen worden immers uitgedeeld door Delta en niet omgekeerd. En aangezien zij aangeven geen ondersteuning te bieden bij eigen apparatuur, ben ik op een dood spoor beland. Ik heb ook al uitgebreid contact gehad met AVM, maar ook zij blijven naar Delta verwijzen. Iemand suggesties wat er aan de hand kan zijn?

Het enige wat ik als soort van verklaring kan vinden is dat ik eerst klant ben geweest bij Caiway. Daarbij gebruikte ik dezelfde Fritzbox die dus ook destijds door hen is aangemeld op hun netwerk. Inmiddels ben ik verhuisd en bij Delta beland. Aangezien Caiway/Delta één en hetzelfde is, heb ik het vermoeden dat mijn Fritzbox nog ergens is blijven hangen in hun configuratie. Maar ik heb zelf te weinig kennis hiervan om dit ook hard te kunnen maken. Is er iemand met vergelijkbare ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:46
robertwebbe schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:53:
Als ik het standaard Delta modem aansluit, dan krijg ik een normaal IPv4 adres, sluit ik mij FS.com SFP+ stick aan, dan krijgt die een CG-NAT adres. Het is volgens mij gekoppeld aan het MAC adres van je router.
@fagao Kunnen we dit voorkomen door het echte MAC-adres in te vullen bij de aanmelding van een eigen ONT, in plaats van een random adres zoals in de TS en het script van @justdaboo staat?

Edit: Dat is het niet, want:
fagao schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:52:
Wat voor IP adres je krijgt word op basis van je verbinding (Connection ID) vastgelegd. Dus MAC adres van je modem/router heeft daar geen invloed op. Je kan gewoon de ONT of je router wisselen.
Er lijkt dus iets mis te gaan?

[ Voor 23% gewijzigd door kabski op 08-12-2023 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
kabski schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:25:
[...]

@fagao Kunnen we dit voorkomen door het echte MAC-adres in te vullen bij de aanmelding van een eigen ONT, in plaats van een random adres zoals in de TS en het script van @justdaboo staat?
Dat is wel mijn ervaring. Ik had voor mijn UDM-SE een random MAC gegenereerd en deze doorgegeven bij het aanmelden van de ONT. Ik kreeg binnen 1-2 uur netjes mijn IP adres op mijn UDM-SE. (het 'vaste' adres wat ik al had bij de AON verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:25
icecreamfarmer schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:19:
Ik heb van Odido een Nokia XS-010X-Q ontvangen en aangesloten. Na een week met knipperend PON lampje maar geen internet is het internet zojuist online gekomen.
Ik had hier overheen gelezen, maar duurde het echt een week voordat het PON lampje stopte met knipperen? Wat zei de helpdesk daarover?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:26
Hier ook nog een kleine update (had het al vermeld in het Odido topic):

Ik heb eindelijk internet, nadat een monteur van Delta langsgekomen was. Bleek dat de connector van de voorgemonteerde (!) glasvezel in de Nokia ONT vuil was, daarom kwam er geen connectie op gang. Ik had alleen het alarm ledje op de Nokia branden en PON was uit.

Ze sturen eerst Guidion langs, omdat Odido bang is dat je als je het zelf aansluit de glasvezel sloopt, maar intussen sturen ze een voorgemonteerd installatiepakket wat niet functioneert |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fagao
kabski schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:25:
[...]

Edit: Dat is het niet, want:

[...]

Er lijkt dus iets mis te gaan?
Klopt,

Je lease is niet vrij gegeven op het moment dat je een disconnect van je oude ONT deed. Je vraagt dus een nieuwe lease en dan krijg je een CGNAT adres omdat je maar 1 public IP kan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:40
Is een 204.xxx IPv4 adress normaal, of ook CGNAT?
Sinds vorige week heb ik een eigen ont + UDM PRO SE aangesloten. Ik heb bij registratie bij Delta wel het 'echte' MAC adres van de ONT doorgegeven.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xanthorax
  • Niet online
Hammetje schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:54:
Sinds vorige week heb ik een eigen ont + UDM PRO SE aangesloten. Ik heb bij registratie bij Delta wel het 'echte' MAC adres van de ONT doorgegeven.
Aan de binnen kant is dat een IP in de 100.64.0.0/10 aka 100.64.0.0 tot 100.127.255.255 range.
Voor de buiten kant is het een "echt" IP wat je deelt met meerdere gebruikers.

De "What's my IP" achtige sites zien van buiten af, aka een "echt" IP, dus dat zegt niks over CG-NAT. Dat kun je alleen zelf zien in je modem/router.

https://datatracker.ietf.org/doc/html/rfc6598#section-7
Wikipedia: Carrier-grade NAT

[ Voor 13% gewijzigd door Xanthorax op 08-12-2023 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabski
fagao schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:52:
Klopt,

Je lease is niet vrij gegeven op het moment dat je een disconnect van je oude ONT deed. Je vraagt dus een nieuwe lease en dan krijg je een CGNAT adres omdat je maar 1 public IP kan hebben.
Dus, als je bij een ONT swap de boel 30 minuten spanningsloos laat, krijg je daarna weer het public IP terug?

[ Voor 6% gewijzigd door kabski op 08-12-2023 14:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fagao
kabski schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:05:
[...]

Dus, als je bij een ONT swap de boel 30 minuten spanningsloos laat, krijg je daarna weer het public IP terug?
Als je de DHCP client minimaal 30 minuten uit laat , zal de lease verlopen zijn.
Een andere optie is om de DHCP client een DHCPRLEASE message te laten versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:45
Delta kon mijn EN8010Ts-20 niet activeren, omdat het geen PON-ID achterop heeft. Wat zou ik als PON-ID moeten opgeven?
Volgens de topicstart zou die met HWTC moeten beginnen, maar zo'n code zie ik niet.
Heb ik gewoon een niet juist modem gekregen uit Polen?

Bedankt

[ Voor 25% gewijzigd door coop op 08-12-2023 17:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabski
Verhoekoen schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:46:
Ik blijf maar een CGNAT ip-adres houden (100.x...) wanneer ik mijn Fritzbox 5530 fiber aansluit. Zodra ik het eigen modem van Delta aansluit (de nokia-xs-2426g-b) krijg ik wel een normaal publiek ip-adres.

Ik heb mijn fritzbox al een tijdje van de stroom af gehad en ook volledig gereset.
Zat er minimaal 30 minuten tussen het loshalen de Nokia en het aansluiten van de FRITZ!Box?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 20:19
coop schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:24:
(...) Delta kon mijn EN8010Ts-20 niet activeren, omdat het geen PON-ID achterop heeft. Wat zou ik als PON-ID moeten opgeven? (...)
Volgens deze link kun je PON ID opvragen door in te loggen op het apparaat. Als het goed is, zie je achter het SN tussen haakjes een code die begint met HWTC.

[ Voor 9% gewijzigd door wout op 08-12-2023 15:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xanthorax
  • Niet online
[Afbeelding]
Delta kon mijn EN8010Ts-20 niet activeren, omdat het geen PON-ID achterop heeft. Wat zou ik als PON-ID moeten opgeven?
Volgens de topicstart zou die met HWTC moeten beginnen, maar zo'n code zie ik niet.

Bedankt
Waarschijnlijk je serie nummer, alleen zijn de eerste 8 cijfers gecodeerd en moet je die omzetten naar HEX

48575443 = HWTC (zie https://hack-gpon.org/vendor/)

dan is je PON ID denk ik HWTC<alles wat na die 48575443 komt>

Wat nu iedereen weet :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[Afbeelding]

Bedankt
Serienummer is dus : 48 57 54 43 F9 77 93 AC

Die eerste 4 zijn de ASCII codes voor HWTC !!!

Je PON-ID is dus HWTCF97793AC.

Ha Xanthorax was me voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:45
Thanks, allemaal! Xanthorax, ga je hem nu activeren op je eigen verbinding? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik volg al een tijdje mensen hier die iPerf testen uitvoeren. Ik blijf met het 2gbit abonnement verschillende resultaten houden. Rond de 1.2gbit gemiddeld, soms pieken naar 1.8. Veel sneller niet. Dit met mn normale desktop, servertje en UDM Pro (met Zaram).

Zeer gek. Ook wel verschillende streams en commando's gebruikt met iPerf, maar ook Speedtest geeft dezelfde resultaten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
E:\iperf>iperf3 -c iperf.worldstream.nl -P 8 -t 60 -i 0
Connecting to host iperf.worldstream.nl, port 5201
[  4] local 192.168.1.61 port 58984 connected to 185.182.195.76 port 5201
[  6] local 192.168.1.61 port 58985 connected to 185.182.195.76 port 5201
[  8] local 192.168.1.61 port 58986 connected to 185.182.195.76 port 5201
[ 10] local 192.168.1.61 port 58987 connected to 185.182.195.76 port 5201
[ 12] local 192.168.1.61 port 58988 connected to 185.182.195.76 port 5201
[ 14] local 192.168.1.61 port 58989 connected to 185.182.195.76 port 5201
[ 16] local 192.168.1.61 port 58990 connected to 185.182.195.76 port 5201
[ 18] local 192.168.1.61 port 58991 connected to 185.182.195.76 port 5201
[ ID] Interval           Transfer     Bandwidth
[  4]   0.00-60.00  sec   411 MBytes  57.4 Mbits/sec
[  6]   0.00-60.00  sec   387 MBytes  54.1 Mbits/sec
[  8]   0.00-60.00  sec   341 MBytes  47.7 Mbits/sec
[ 10]   0.00-60.00  sec   329 MBytes  46.0 Mbits/sec
[ 12]   0.00-60.00  sec   268 MBytes  37.5 Mbits/sec
[ 14]   0.00-60.00  sec   402 MBytes  56.2 Mbits/sec
[ 16]   0.00-60.00  sec   405 MBytes  56.7 Mbits/sec
[ 18]   0.00-60.00  sec   301 MBytes  42.1 Mbits/sec
[SUM]   0.00-60.00  sec  2.78 GBytes   398 Mbits/sec
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
[ ID] Interval           Transfer     Bandwidth
[  4]   0.00-60.00  sec   411 MBytes  57.4 Mbits/sec                  sender
[  4]   0.00-60.00  sec   411 MBytes  57.4 Mbits/sec                  receiver
[  6]   0.00-60.00  sec   387 MBytes  54.1 Mbits/sec                  sender
[  6]   0.00-60.00  sec   387 MBytes  54.1 Mbits/sec                  receiver
[  8]   0.00-60.00  sec   341 MBytes  47.7 Mbits/sec                  sender
[  8]   0.00-60.00  sec   341 MBytes  47.7 Mbits/sec                  receiver
[ 10]   0.00-60.00  sec   329 MBytes  46.0 Mbits/sec                  sender
[ 10]   0.00-60.00  sec   329 MBytes  46.0 Mbits/sec                  receiver
[ 12]   0.00-60.00  sec   268 MBytes  37.5 Mbits/sec                  sender
[ 12]   0.00-60.00  sec   268 MBytes  37.4 Mbits/sec                  receiver
[ 14]   0.00-60.00  sec   402 MBytes  56.2 Mbits/sec                  sender
[ 14]   0.00-60.00  sec   401 MBytes  56.1 Mbits/sec                  receiver
[ 16]   0.00-60.00  sec   405 MBytes  56.7 Mbits/sec                  sender
[ 16]   0.00-60.00  sec   405 MBytes  56.6 Mbits/sec                  receiver
[ 18]   0.00-60.00  sec   301 MBytes  42.1 Mbits/sec                  sender
[ 18]   0.00-60.00  sec   301 MBytes  42.0 Mbits/sec                  receiver
[SUM]   0.00-60.00  sec  2.78 GBytes   398 Mbits/sec                  sender
[SUM]   0.00-60.00  sec  2.78 GBytes   397 Mbits/sec                  receiver

Heel random, ik dacht dat mijn usenet server gewoon niet meer aankon maar mijn verbinding blijkt dus gewoon te haperen, soms ramt die wel volledige downloads erdoor op 2gbit, maar dat is maar heel soms. De 10gbit test in SabNZB is ook wel interessant (Eweka, i7-8700k, 16gb ram, nvme drive), onderstaand is gesorteerd op recent naar oud :
  • Downloaded in 52 seconds at an average of 201.0 MB/s
  • Downloaded in 55 seconds at an average of 190.5 MB/s
  • Downloaded in 1 min 43 seconds at an average of 101.7 MB/s
  • Downloaded in 1 min 47 seconds at an average of 98.4 MB/s
  • Downloaded in 1 min 48 seconds at an average of 97.5 MB/s
SabNZB geeft aan:
Download speed limited by: Disk speed (10x)

Maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen met een nieuwe uitvoering: Corsair MP600 PRO XT 2TB Zwart

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verhoekoen
kabski schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:29:
[...]

Zat er minimaal 30 minuten tussen het loshalen de Nokia en het aansluiten van de FRITZ!Box?
Ik heb dit vanmiddag (na de berichten die hier iets eerder over werden geschreven) getest. Ik heb het geheel voor ongeveer 45 minuten spanningsloos gehad en zelfs de aansluiting ontkoppeld. Helaas nog steeds met hetzelfde resultaat (een CGNAT adres).

@Hammetje Je kunt hier op deze beknopte pagina van fritzbox zien welke ranges onder CGNAT of andere private adresbereiken vallen. https://nl.avm.de/service...an-de-internetverbinding/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

esky schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:45:
[...]

Ik had hier overheen gelezen, maar duurde het echt een week voordat het PON lampje stopte met knipperen? Wat zei de helpdesk daarover?
Wachten tot het gepatched wordt. Was schijt irritant want ik heb een week geen internet gehad.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kabski
Verhoekoen schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:47:
Ik heb dit vanmiddag (na de berichten die hier iets eerder over werden geschreven) getest. Ik heb het geheel voor ongeveer 45 minuten spanningsloos gehad en zelfs de aansluiting ontkoppeld. Helaas nog steeds met hetzelfde resultaat (een CGNAT adres).
Misschien helpt dit:
fagao schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:00:
Een andere optie is om de DHCP client een DHCPRLEASE message te laten versturen.
Ik heb geen ervaring met jouw FRITZ!Box 5530 Fiber XGS-PON, maar ik heb hier een 7530 op een VDSL lijn die onder Internet → Online Monitor een 'Reconnect' knop heeft:
code:
1
2
3
Click the "Reconnect" button once to clear the Internet connection briefly and then
automatically resume it. When you do this the FRITZ!Box generally receives a new
IP address and a new IPv6 prefix from your internet service provider.

Misschien zorgt dat voor het sturen van een DHCPRELEASE bericht in jouw geval? Als je dit gaat proberen moet de public IP lease van de Nokia wel al zijn verlopen (dus >30 minuten geleden offline zijn gegaan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verhoekoen
kabski schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:14:
[...]

Misschien helpt dit:
[...]

Ik heb geen ervaring met jouw FRITZ!Box 5530 Fiber XGS-PON, maar ik heb hier een 7530 op een VDSL lijn die onder Internet → Online Monitor een 'Reconnect' knop heeft
...
Misschien zorgt dat voor het sturen van een DHCPRELEASE bericht in jouw geval? Als je dit gaat proberen moet de public IP lease van de Nokia wel al zijn verlopen (dus >30 minuten geleden offline zijn gegaan).
Die optie heeft de 5530 XGS-PON inderdaad ook op dezelfde plek. Die heb ik afgelopen weken (want zolang ben ik hierover al met Delta bezig) al veelvuldig geprobeerd. Dat lijkt ook geen effect te hebben.

Het enige wat ik nu volgens mij nog kan proberen is het voorstel van @N1traat om het mac-adres te clonen, maar ik heb zo snel nog niet kunnen vinden dat dit bij mijn fritzbox kan.

Mocht iemand nog suggesties hebben dan hoor ik het graag!

Edit: ik ga aanstaande maandag nog een keer opnieuw proberen bij Delta de wijziging door te geven volgens het script van @justdaboo . Ik geef het 5% kans, maar ondertussen zijn mijn opties aardig op.

[ Voor 12% gewijzigd door Verhoekoen op 08-12-2023 17:41 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R3D
  • Registratie: Maart 2023
  • Niet online

R3D

N1traat schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:27:
[...]

Dat is wel mijn ervaring. Ik had voor mijn UDM-SE een random MAC gegenereerd en deze doorgegeven bij het aanmelden van de ONT. Ik kreeg binnen 1-2 uur netjes mijn IP adres op mijn UDM-SE. (het 'vaste' adres wat ik al had bij de AON verbinding)
Je krijgt het ip wat je op AON had en je denkt nog steeds dat het aan mac-adres gebonden is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabski
R3D schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:57:
[...]

Je krijgt het ip wat je op AON had en je denkt nog steeds dat het aan mac-adres gebonden is?
Goed punt! Ben wel nog zeer benieuwd wat de reden is dat @Verhoekoen en @robertwebbe via hun eigen ONT's alleen een CGNAT IP kunnen krijgen terwijl hun Nokia's wel een public IP hebben. Enig idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:40
Mijn IPV4 adres op mijn UDM is ook uit de 204.xxx reeks.
Is ook verklaarbaar, want mijn ONT heeft een nacht lang aangesloten gezeten om de nieuwe firmware gepushed te krijgen. Daarna is direct mijn UDM PRO SE erachter gezet; ik heb dus niet tussendoor een lease met het oude Nokia modem gehad.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• R3D
  • Niet online

R3D

kabski schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 18:22:
[...]

Goed punt! Ben wel nog zeer benieuwd wat de reden is dat @Verhoekoen en @robertwebbe via hun eigen ONT's alleen een CGNAT IP kunnen krijgen terwijl hun Nokia's wel een public IP hebben. Enig idee?
Kan me wel wat dingen bedenken.
Grootste reden zal ongeduld zijn.
Ieder half uur worden de leases vernieuwd, alles binnen dat half uur kijgt eerst een tijdelijk ip adres tot de nieuwe release ronde.
Dit adres is een cgnat adres, als je dus in dat half uur in de weer gaat met modems wisselen en herstarten ga je dus elke keer de timer herstarten.
Maar dat is zo uit me hoofd één van de redenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Xanthorax schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:00:
Aan de binnen kant is dat een IP in de 100.64.0.0/10 aka 100.64.0.0 tot 100.127.255.255 range.
Voor de buiten kant is het een "echt" IP wat je deelt met meerdere gebruikers.

De "What's my IP" achtige sites zien van buiten af, aka een "echt" IP, dus dat zegt niks over CG-NAT. Dat kun je alleen zelf zien in je modem/router.

https://datatracker.ietf.org/doc/html/rfc6598#section-7
Wikipedia: Carrier-grade NAT
Hammetje schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:54:
Verhoekoen schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:47:
@Hammetje Je kunt hier op deze beknopte pagina van fritzbox zien welke ranges onder CGNAT of andere private adresbereiken vallen. https://nl.avm.de/service...an-de-internetverbinding/
Hammetje schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 18:36:
Mijn IPV4 adres op mijn UDM is ook uit de 204.xxx reeks.
Doe toch gewoon een tracert dan wel traceroute naar een willekeurige website of IP adres en als daar 100.64.0.0/10 adressen tussen zitten dan weet je genoeg : CG-NAT actief :-(

Werkte voor mij prima een tijdje geleden toen mijn verbinding opeens raar deed ;)
Kecin schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:41:
SabNZB geeft aan:
Download speed limited by: Disk speed (10x)

Maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen met een nieuwe uitvoering: Corsair MP600 PRO XT 2TB Zwart
Ik zou daar niet op vertrouwen, maar heb wel een TIP voor je : Check de alignment van je SSD want als die niet goed is krijg je hele rare resultaten! ;)
fagao schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:00:
Als je de DHCP client minimaal 30 minuten uit laat , zal de lease verlopen zijn.
Een andere optie is om de DHCP client een DHCPRELEASE message te laten versturen.
Je was een lettertje kwijt ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

nero355 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:10:

Ik zou daar niet op vertrouwen, maar heb wel een TIP voor je : Check de alignment van je SSD want als die niet goed is krijg je hele rare resultaten! ;)
Alignment even gecheckt, die klopt wel. Toch vreemd gedrag, en over meerdere pc's, met zowel nieuwsgroepen, speedtest.net en iperf. Dan zou je toch denken dat dat wel een nette meting is?
Geen idee of ik een periodieke iperf kan doen. De servers van Delta zelf (iperf) kan ik overigens niet benaderen, host wordt nooit gevonden, of heb ik elke keer pech en zijn ze in gebruik?

Momenteel is het via de UDM helemaal top:
Test Results
Download: 1.985 Gbps
Upload: 1.999 Gbps
Connection: NovoServe B.V. to Netherlands
Ping: 5 ms

[ Voor 10% gewijzigd door Kecin op 08-12-2023 22:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kecin schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:33:
[...]

Alignment even gecheckt, die klopt wel. Toch vreemd gedrag, en over meerdere pc's, met zowel nieuwsgroepen, speedtest.net en iperf. Dan zou je toch denken dat dat wel een nette meting is?
Geen idee of ik een periodieke iperf kan doen. De servers van Delta zelf (iperf) kan ik overigens niet benaderen, host wordt nooit gevonden, of heb ik elke keer pech en zijn ze in gebruik?

Momenteel is het via de UDM helemaal top:
Test Results
Download: 1.985 Gbps
Upload: 1.999 Gbps
Connection: NovoServe B.V. to Netherlands
Ping: 5 ms
En die devices waar je dit gedrag mee ervaart… hangen die direct aan de UDM? Wellicht zit er ergens iets “rottig te doen”. Dus een iPerf van een machine direct geknoopt doen, indien dat nu niet het geval is.

Ik had het persoonlijk ook, had altijd metingen gemiddeld van 7,7/7,2 en nadat ik mn machine in de uiteindelijke netwerk config had kwam ik niet boven de 5.5 uit.

Setup
Vigor 3910 + FS —DAC—> Aggregation Switch —2x DAC 2x Fiber—> 4x “Device switch”

Het bleek uiteindelijk in een DAC kabel te zitten tussen mn Aggregation Switch en de “Device switch” waar mn machine aan hing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verhoekoen
R3D schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 18:49:
[...]

Kan me wel wat dingen bedenken.
Grootste reden zal ongeduld zijn.
Ieder half uur worden de leases vernieuwd, alles binnen dat half uur kijgt eerst een tijdelijk ip adres tot de nieuwe release ronde.
Dit adres is een cgnat adres, als je dus in dat half uur in de weer gaat met modems wisselen en herstarten ga je dus elke keer de timer herstarten.
Maar dat is zo uit me hoofd één van de redenen.
Ik heb gisteren het geheel ruim een uur spanningsloos gehad. Dus dit kan het naar mijn idee niet zijn. Wat zou nog een andere reden kunnen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Verhoekoen schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:18:
[...]

Ik heb gisteren het geheel ruim een uur spanningsloos gehad. Dus dit kan het naar mijn idee niet zijn. Wat zou nog een andere reden kunnen zijn?
Maar als ik het goed lees moet je hem óók minimaal een half uur aan laten staan en kijken of je dan wel een normaal IP krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

justdaboo schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 07:54:
[...]

En die devices waar je dit gedrag mee ervaart… hangen die direct aan de UDM? Wellicht zit er ergens iets “rottig te doen”. Dus een iPerf van een machine direct geknoopt doen, indien dat nu niet het geval is.

Ik had het persoonlijk ook, had altijd metingen gemiddeld van 7,7/7,2 en nadat ik mn machine in de uiteindelijke netwerk config had kwam ik niet boven de 5.5 uit.

Setup
Vigor 3910 + FS —DAC—> Aggregation Switch —2x DAC 2x Fiber—> 4x “Device switch”

Het bleek uiteindelijk in een DAC kabel te zitten tussen mn Aggregation Switch en de “Device switch” waar mn machine aan hing.
Goede! In dit geval:
Delta -> Zaram SFP+ -> UDM Pro -> Unifi DAC kabel -> Unifi Switch Aggregation ->> 2 clients met 10gbit, 1 via DAC andere via lc/lc met FS modules. (Rest zijn paar switches op 10gbit en een unvr)
Metingen direct vanuit de UDM Pro komen overeen met andere resultaten die ik zie binnen de omgeving verderop in de hops.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• avdpeijl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:48
avdpeijl schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:56:
[...]

Update: onverwachts de XS-010G-Q vanmorgen al ontvangen. Tijd om te gaan tweaken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R3D
  • Niet online

R3D

Verhoekoen schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:18:
[...]

Stuur me even je postcode+huisnr in een PB

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

icecreamfarmer schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:19:
Ik heb van Odido een Nokia XS-010X-Q ontvangen en aangesloten.

<knip>

Internet VLan id op 300.
Sinds gisteren over van Caiway naar Odido. Kreeg keurig een Delta branded Nokia XS-010X-Q toegestuurd. De monteur heeft gisteren de Zyxel T-56 werkend achter gelaten, maar ik wil toch graag m'n eigen Asus RT-AC86U blijven gebruiken (deed ik bij Caiway ook). Het was even zoeken naar het juiste VLAN (100 werkte niet), maar ik kan bevestigen dat 300 voor Odido (over Delta netwerk) prima werkt :*)
@robertwebbe deze VLAN voor Odido wellicht even opnemen in de TS?

Bron: https://community.odido.n...-zijn-de-vereisten-339306

Acties:
  • +5 Henk 'm!
JaY- schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:53:
[...]

Sinds gisteren over van Caiway naar Odido. Kreeg keurig een Delta branded Nokia XS-010X-Q toegestuurd. De monteur heeft gisteren de Zyxel T-56 werkend achter gelaten, maar ik wil toch graag m'n eigen Asus RT-AC86U blijven gebruiken (deed ik bij Caiway ook). Het was even zoeken naar het juiste VLAN (100 werkte niet), maar ik kan bevestigen dat 300 voor Odido (over Delta netwerk) prima werkt :*)

Ik denk dat de TS over Delta en bridge mode moet blijven gaan. Van alle providers over de DFN infra ook nog alle info gaan opnemen, terwijl die info dus door de providers zelf al gepubliceerd wordt, betekent een veel te lange TS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 17:22
[...]

Wellicht dat het in dit topic meer op zijn plaats is :

[Delta Fiber Netwerk (DFN)] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Er is gewoon een Odido topic waar het in de eerste post uitgelegd staat dat je VLAN 300 nodig hebt. @JaY-
[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:33
Hebben jullie ervaring met het gebruik van een media converter icm een SFP+ module?
Welke zou je dan adviseren.

Zou mijn huidige setup willen blijven gebruiken met de aankomende Zaram SFP+ module.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ernstoud schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:02:
[...]

Deze: https://www.routershop.nl...media-converter/pid=82298

Hierin werkt de Zaram prima heb ik zelf geconstateerd.
Is wel prijzig zo samen.
Ik kan dit tevens onderschrijven, succesvol getest in een opstelling met een router die enkel nog een ethernet aansluiting beschikbaar had :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:36
avdpeijl schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:10:
[...]

Update: onverwachts de XS-010G-Q vanmorgen al ontvangen. Tijd om te gaan tweaken :)
Ik heb hem ook gekregen, zojuist delta een chatbericht gestuurd en ze gaan er mee bezig gaf de medewerker aan. Heb inmiddels VLAN 100 getagged op mijn pfsense en mijn VPN regels omgezet. Ik sluit hem aan wanneer de omzetting gereed is en dan kan de downtime ongeveer een dag zijn volgens de medewerker in de chat.

We wachten geduldig af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
ratje_nl schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:19:
[...]

Ik heb hem ook gekregen, zojuist delta een chatbericht gestuurd en ze gaan er mee bezig gaf de medewerker aan. Heb inmiddels VLAN 100 getagged op mijn pfsense en mijn VPN regels omgezet. Ik sluit hem aan wanneer de omzetting gereed is en dan kan de downtime ongeveer een dag zijn volgens de medewerker in de chat.

We wachten geduldig af.
Begin van de week had ik ook mijn ONT aangemeld. Wel gelijk een mailtje dat ze er mee bezig gaan, maar nooit een terugkoppeling gehad. Vandaag de ONT maar even aangesloten en werkt gewoon ondertussen. Zo zit je niet zonder downtime, maar een terugkoppeling vanuit Delta zou wel handig zijn. Dan weet je vanaf wanneer de ONT is aan te sluiten. @R3D :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sF5FJS-SbaZ2Hc4cYbXA_QJtWfk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J4odcyVWfxEmM1y38tDCQKSB.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kan bevestigen dat 300 voor Odido (over Delta netwerk) prima werkt :*)
Odido = T-Mobile = VLAN 300 als WAN en in sommige gevallen nog steeds VLAN 640 voor IPTV als het goed is mocht het niet gewoon via de WAN verbinding werken! :)

Pagina: 1 ... 29 ... 81 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen om Delta, KPN mag besproken worden in: [KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken.