Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3D
  • Registratie: Maart 2023
  • Niet online

R3D

bjusterbaarlik schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:44:
[...]

Begin van de week had ik ook mijn ONT aangemeld. Wel gelijk een mailtje dat ze er mee bezig gaan, maar nooit een terugkoppeling gehad. Vandaag de ONT maar even aangesloten en werkt gewoon ondertussen. Zo zit je niet zonder downtime, maar een terugkoppeling vanuit Delta zou wel handig zijn. Dan weet je vanaf wanneer de ONT is aan te sluiten. @R3D :)

[Afbeelding]
ik doe niks met klant communicatie, maar ik zal je bericht doorgeven aan de helpdesk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
R3D schreef op maandag 11 december 2023 @ 02:41:
[...]

ik doe niks met klant communicatie, maar ik zal je bericht doorgeven aan de helpdesk.
Dat snap ik, maar volgens mij is er niemand op het forum die er wel iets mee doet. @Caiway lijkt niet meer echt actief en Delta heeft volgens mij geen bedrijfsaccount hier.

Nog wat anders trouwens als je een probleem bij Delta neerlegt krijg je dus een mailtje dat je bent aangemeld voor een storing. Het is gewoon een algemeen mailtje, ook al is het geen storing maar bijvoorbeeld een probleem met de factuur. Of als je CG-NAT uit wil hebben. Maar als je meer dan één ding tegelijkertijd aan meld is dus ook niet duidelijk welke ze hebben opgelost als er een terugkoppeling komt.

Die kreeg ik dus wel voor andere aanmeldingen, maar niet voor de ONT.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• R3D
  • Niet online

R3D

Even wat dingen uiteenzetten.
1)Er is een online team die zich bezig houdt op diverse platforms, tweakers zit daar helaas nog niet tussen. ( daarom heb je mij 😬 )
Met het mèta domein en “X” dek je in principe genoeg voor de meeste.
2)Je krijgt geen afmelding bij een storing, niet heel netjes.
Maar zover ik kan zien aan mijn kant worden er bij multi-tickets van de klant een gebundelde ticket gemaakt. Die uiteraard pas mag worden afgesloten als alle issues zijn opgelost.
Dat resulteert dan inderdaad in 1 afmelding ook al heb 10 tickets aangemaakt.
3) De storingsmelding is te generiek: Ii moet eerlijk bekennen dat ik me nooit zover heb ingelezen in de ticket melding.
Maar dit is wel een goed punt van verbetering (word vervolgt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
R3D schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:20:
Even wat dingen uiteenzetten.
1)Er is een online team die zich bezig houdt op diverse platforms, tweakers zit daar helaas nog niet tussen. ( daarom heb je mij 😬 )
Met het mèta domein en “X” dek je in principe genoeg voor de meeste.
Maar zover ik kan zien aan mijn kant worden er bij multi-tickets van de klant een gebundelde ticket gemaakt. Die uiteraard pas mag worden afgesloten als alle issues zijn opgelost.
3) De storingsmelding is te generiek: Ii moet eerlijk bekennen dat ik me nooit zover heb ingelezen in de ticket melding.
Ga het idd erg generiek, ik heb me er nooit echt druk om gemaakt omdat ik snel kon zien wat er speelde of wat er aangepast was. Maar of je nou een call in schiet voor het niet werken van de Film1 Go koppeling of je SIP gegevens, de opening van de call is identiek/algemeen. Het sluiten van de call komt ook vaak best een tikkie later dan de daadwerkelijke oplossing. Zo kon ik bij de Film 1 koppeling en een uitvoerig en goed chatgesprek na een uur inloggen. (meer dan) een dag latere werd de call afgesloten.

Dit kan idd wat klantvriendelijker ja, maar als je weet dat het algemeen is moet ik zeggen dat het mij niet heel veel stoorde. Waarschijnlijk omdat we voor de "echte" issues mensen als @r3d onder ons hebben. Het enige is, en dat is altijd met 1e lijns. Weet wat je moet vragen en vooral zorgen dat je geen ruis veroorzaakt door teveel info. En hou het gezellig, ik heb "cappuccino.jpg" regelmatig gebruikt om ze een bakje koffie aan te bieden voor de bewezen dienst 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Is het misschien ook een idee dat tickets voor gebruikers inzichtelijk zijn, bijvoorbeeld via MijnDelta? Mogelijk zelfs het aanmaken van tickets, bijvoorbeeld voor standaardzaken zoals ONT's registreren en CGNAT uitzetten.

Of hang er een soort prosumer abonnementje aan á 5 euro per maand voor een vast IP, zakelijke helpdesk & zelf tickets kunnen aanmaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MrJoery schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:38:
[...]

Is het misschien ook een idee dat tickets voor gebruikers inzichtelijk zijn, bijvoorbeeld via MijnDelta? Mogelijk zelfs het aanmaken van tickets, bijvoorbeeld voor standaardzaken zoals ONT's registreren en CGNAT uitzetten.

Of hang er een soort prosumer abonnementje aan á 5 euro per maand voor een vast IP, zakelijke helpdesk & zelf tickets kunnen aanmaken.
Dit begint allemaal wel wat offtopic te worden....

Wat vooral verwarrend kan zijn is als je meerdere abonnementen hebt, waarvan de meldingen in de zelfde box binnen komen. Als je meerdere tickets hebt lopen op een of meerdere lijnen ben je soms het spoor wel eens bijster. Ik kan me niet voorstellen dat hier in de toekomst geen verandering in komt, binnen een groeiende organisatie kan het soms even duren voor dat er aan de voorkant veranderingen actief doorgevoerd kunnen worden.

Ik ben een paar jaar geleden actief betrokken geweest bij een andere grote provider die de ene keer technisch dichter bij zijn partner moest komen te staan en later weer los geknipt moest worden, tot klant portaal aan toe... En dat zijn geen dingen die in 2/3 maanden gefixt zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MrJoery schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:38:
Of hang er een soort prosumer abonnementje aan á 5 euro per maand voor een vast IP
Dude... WHY ?!?! -O-

Jij vindt je abonnement niet duur genoeg of zo :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Wel altijd voor iets wat ik zelf heb aangemeld is mijn ervaring.
Hier merk ik dat niet. Krijg allemaal losse mailtjes van opgelost. Maar er staat dan dus niet bij wat er opgelost is.
Uitstekend, ondertussen wel de mail gekregen dat "de storing is opgelost" ONT is geregistreerd. Maar die mail komt dus een dag nadat ik de ONT had aangesloten en waarschijnlijk dagen nadat Delta de registratie had doorgevoerd.

Acties:
  • +16 Henk 'm!
De status is al een week hetzelfde. Zowel DHL in NL als in Korea zegt dat er geen bijzonderheden zijn anders dan grote drukte.

Elke dag “Clearance event”. Geen idee wat dat is. Volgens mij een schreeuw van aandacht vanuit de twee dozen Zaram SFPs.

Zucht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HB1pFoDzQXNMJNpXV0ThScDR5bQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7GwqHajMHtX1gRFZFHZRESp.jpg?f=fotoalbum_large

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 18:33
ernstoud schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:06:
De status is al een week hetzelfde. Zowel DHL in NL als in Korea zegt dat er geen bijzonderheden zijn anders dan grote drukte.

Elke dag “Clearance event”. Geen idee wat dat is. Volgens mij een schreeuw van aandacht vanuit de twee dozen Zaram SFPs.

Zucht.

[Afbeelding]
Ik hoop maar niet dat ze de zending "kwijt" zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Senaxx schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:55:
[...]

Ik hoop maar niet dat ze de zending "kwijt" zijn.
Zoals gezegd; zowel vanuit DHL hier in NL als vanuit Korea (Zaram heeft ze al twee keer aldaar gebeld) is aangegeven dat het gewoon erg druk is. Kan natuurlijk, denk aan alle december kerstcadeau’s e.d.

De zending is overigens volledig verzekerd. Dus bij verlies is er geen financieel probleem.

Wat ik alleen dramatisch vind is dat er geen enkele indicatie is hoe lang het nog duurt. Anders gaan we maar weer eens bellen. Totaal EUR 500 verzendkosten. Zakelijk DHL Express, en dan heeft DHL dus geen enkel system i.s.m. de douane om de voortgang te monitoren. Waanzin in deze moderne tijd.

Reactie vanuit Zaram afgelopen weekend:

Hi Ernst,

According to DHL last night, they said the custom is still delayed because of the overload of the packages at the port, they don't see any issue or anything wrong currently.
I also asked them to let me know immediately they found any issue on the custom.

I will also keep post if I get any new updates from DHL.

Thank you,
Phoebe

[ Voor 20% gewijzigd door ernstoud op 11-12-2023 23:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvdswaluw
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 13:36
Zelf enkele weken geleden een toetsenbord besteld. Binnen twee dagen vanuit China in Nederland, binnen een dag door de douane, en zes dagen voordat DHL uitgeleverd heeft. Vervolgens binnen een uur gemodificeerd en in gebruik genomen. Zal met de Zaram modules wel net zo gaan. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 17:28
ernstoud schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:55:
[...]

Goed nieuws. De Zaram ZXOS11NP1 SFP+ wordt op de Mikrotik rb5009 door RouterOS herkend. In eerste instantie niet, maar na de upgrade naar RouterOS 7.11.2 wel (ONT-ID deels weggehaald):

[Afbeelding]

Ook de SFP uit de Genexis 7840, een FS.COM 1Gbps AON SFP en een 1Gbps RJ-45 SFP werden keurig herkend.

Nu dus uitzoeken hoe ik 192.168.200.1 kan benaderen om in de shell van de SFP te komen. Zelfde vraag dus als hierboven.

Dat lijkt hier goed uitgelegd: mvdnes in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"
Is dit je nog gelukt met de zaram icm mikrotik? Ik heb de sfp poort als adres 192.168.200.2 gegeven maar ik kan de .1 nog niet bereiken, ook niet vanaf de mikrotik zelf.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
3dmaster schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:13:
[...]

Is dit je nog gelukt met de zaram icm mikrotik? Ik heb de sfp poort als adres 192.168.200.2 gegeven maar ik kan de .1 nog niet bereiken, ook niet vanaf de mikrotik zelf.
Nee, niet verder mee gegaan. De studie naar RouterOS is even stil gelegd. Te druk met andere zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
3dmaster schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:13:
[...]

Ik vermoed, dat die alleen verkeer uit het 192.168.200.0/24 netwerk accepteert, dus misschien kun je er direct vanuit de MikroTik (die zit in het 192.169.200 netwerk) er wel bij maar niet van uit je LAN (andere ip range).

Dit was het geval met de Nokia XS-010X-Q, hiervoor heb ik in pfSense een DNAT regel toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8iQBTrNVCWtcPpC89zdm-36XNM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/djeK78J8DUxRa0wD8BUAUbVX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dmaster
Xanthorax schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:43:
[...]

Ik vermoed, dat die alleen verkeer uit het 192.168.200.0/24 netwerk accepteert, dus misschien kun je er direct vanuit de MikroTik (die zit in het 192.169.200 netwerk) er wel bij maar niet van uit je LAN (andere ip range).

Dit was het geval met de Nokia XS-010X-Q, hiervoor heb ik in pfSense een DNAT regel toegevoegd.
[Afbeelding]
Dat dacht ik ook, maar als ik telnet of ssh vanuit de mikrotik probeer krijg ik ook geen response.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:58
ernstoud schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:05:
[...]

Zoals gezegd; zowel vanuit DHL hier in NL als vanuit Korea (Zaram heeft ze al twee keer aldaar gebeld) is aangegeven dat het gewoon erg druk is. Kan natuurlijk, denk aan alle december kerstcadeau’s e.d.

De zending is overigens volledig verzekerd. Dus bij verlies is er geen financieel probleem.

Wat ik alleen dramatisch vind is dat er geen enkele indicatie is hoe lang het nog duurt. Anders gaan we maar weer eens bellen. Totaal EUR 500 verzendkosten. Zakelijk DHL Express, en dan heeft DHL dus geen enkel system i.s.m. de douane om de voortgang te monitoren. Waanzin in deze moderne tijd.

Reactie vanuit Zaram afgelopen weekend:

Hi Ernst,

According to DHL last night, they said the custom is still delayed because of the overload of the packages at the port, they don't see any issue or anything wrong currently.
I also asked them to let me know immediately they found any issue on the custom.

I will also keep post if I get any new updates from DHL.

Thank you,
Phoebe
geduld is een schone zaak :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henleu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:15
3dmaster schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:48:
[...]

Dat dacht ik ook, maar als ik telnet of ssh vanuit de mikrotik probeer krijg ik ook geen response.
Lijkt een een routerings probleem heen- cq terug-weg.

ps. Ik ben in afwachting van de Zararms voor een RB5009

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3dmaster
henleu schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:55:
[...]

Lijkt een een routerings probleem heen- cq terug-weg.

ps. Ik ben in afwachting van de Zararms voor een RB5009
Ik heb exact dezelfde combi :) Mocht ik het uitgevogeld hebben laat ik het weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itay
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-07 14:08
JaY- schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:53:
[...]

Sinds gisteren over van Caiway naar Odido. Kreeg keurig een Delta branded Nokia XS-010X-Q toegestuurd. De monteur heeft gisteren de Zyxel T-56 werkend achter gelaten, maar ik wil toch graag m'n eigen Asus RT-AC86U blijven gebruiken (deed ik bij Caiway ook). Het was even zoeken naar het juiste VLAN (100 werkte niet), maar ik kan bevestigen dat 300 voor Odido (over Delta netwerk) prima werkt :*)
@robertwebbe deze VLAN voor Odido wellicht even opnemen in de TS?

Bron: https://community.odido.n...-zijn-de-vereisten-339306
How does it work with Odido from the HW side?
a. DId you ask to get the Nokia XS-010X-Q? If so, do they also provide a separate router or they allowed you to use your own?

Regards,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Itay schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:54:
[...]

How does it work with Odido from the HW side?
a. DId you ask to get the Nokia XS-010X-Q? If so, do they also provide a separate router or they allowed you to use your own?

Regards,
Odido always give you that Nokia ONT if you have Delta Fiber. It's the only way other providers can work on Delta's XGS-PON network.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Verhoekoen
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-07 19:37
Verhoekoen schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:46:
Ik ben al een tijdje in gevecht met Delta. Wat is het probleem? Ik blijf maar een CGNAT ip-adres houden (100.x...) wanneer ik mijn Fritzbox 5530 fiber aansluit. Zodra ik het eigen modem van Delta aansluit (de nokia-xs-2426g-b) krijg ik wel een normaal publiek ip-adres.

Ik heb mijn fritzbox al een tijdje van de stroom af gehad en ook volledig gereset. Delta blijft volhouden dat het probleem bij de Fritzbox ligt. Maar naar mijn idee bestaat dat niet. IP-adressen worden immers uitgedeeld door Delta en niet omgekeerd. En aangezien zij aangeven geen ondersteuning te bieden bij eigen apparatuur, ben ik op een dood spoor beland. Ik heb ook al uitgebreid contact gehad met AVM, maar ook zij blijven naar Delta verwijzen. Iemand suggesties wat er aan de hand kan zijn?

Het enige wat ik als soort van verklaring kan vinden is dat ik eerst klant ben geweest bij Caiway. Daarbij gebruikte ik dezelfde Fritzbox die dus ook destijds door hen is aangemeld op hun netwerk. Inmiddels ben ik verhuisd en bij Delta beland. Aangezien Caiway/Delta één en hetzelfde is, heb ik het vermoeden dat mijn Fritzbox nog ergens is blijven hangen in hun configuratie. Maar ik heb zelf te weinig kennis hiervan om dit ook hard te kunnen maken. Is er iemand met vergelijkbare ervaringen?
Ondertussen is het probleem met geweldige hulp van @R3D opgelost. Het bleek om een vrij uitzonderlijk/specifiek probleem te gaan wat normaal gesproken niet zou moeten voorkomen. Mijn Fritzbox profiel aan de kant van Delta is in ieder geval gereset waarna het probleem (na 30 minuten) was opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerbenvandam
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-09 13:45
4) FS XGS-ONU-25-20NI SFP+ ONT.
Dit is een re-branded CIG XG-99S SFP+. Om eigen apparatuur aan te kunnen melden moet deze BBF.247 gecertificeerd zijn. De FS is niet gecertificeerd, de CIG wel. Vermeld bij aanmelding dus type CIG XG-99S.
Hier te koop: https://www.fs.com/de-en/products/185594.html.

Inmiddels deze SFP module binnen gekregen, helaas bij aanmelden geven ze aan dat het PON ID: letter moet hebben (ik heb 6 cijfers staan). Iemand al gelukt om deze aan te melden ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:31
ernstoud schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:36:
… ik heb veel contact met de international sales manager. Die overigens technisch weet waar hij over praat.

Lopende discussies met hem zijn:

- de vraag of ik het product manual mag verspreiden - Update : ja, maar alleen aan Zaram gebruikers.
- hoe firmware updates geflashed kunnen worden - Update : via telnet/ssh… uitleg komt.

Stuur een e-mail naar zaram@kineta.nl als je het product manual hebben. Zie ik dat je inderdaad mee hebt gedaan aan de group-buy stuur ik je de link. In het product manual staat o.a. hoe je met telnet/ssh in de SFP kunt inloggen en welke commando’s er dan zijn, met de uitleg.
Kan je al meer informatie verstrekken over het flashen van de FW van de Zaram? Of heb ik de memo gemist?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
gerbenvandam schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:28:
Dit is een re-branded CIG XG-99S SFP+. Om eigen apparatuur aan te kunnen melden moet deze BBF.247 gecertificeerd zijn. De FS is niet gecertificeerd, de CIG wel. Vermeld bij aanmelding dus type CIG XG-99S.

Inmiddels deze SFP module binnen gekregen, helaas bij aanmelden geven ze aan dat het PON ID: letter moet hebben (ik heb 6 cijfers staan). Iemand al gelukt om deze aan te melden ?
Ja, een aantal mensen heeft deze in gebruik, PON-ID is : GPONxxxxxxxx. Waarbij in de eerste exemplaren het alleen cijfers waren, inmiddels worden ook de letters a t/m f gebruikt.

Heb je het PON-ID van fs.com opgevraagd en gekregen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DennisV1984 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:35:
[...]

Kan je al meer informatie verstrekken over het flashen van de FW van de Zaram? Of heb ik de memo gemist?
Kan alleen met een “jig” die aangeschaft moet worden. Wordt dus een heel gedoe. Zodra ik hoor van Zaram dat een specifiek issue alleen opgelost kan worden met nieuwe firmware dan zal ik met hen van gedachten wisselen. Die FW updates zijn ook niet openbaar denk ik dus overleg is dan sowieso nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:31
Bedankt voor je reactie!
Daar was ik al bang voor. Verder geen ramp, maar zelf "onderhoud" kunnen plegen aan je apparatuur is wel zo fijn. Blijft lastig je "eigen" apparatuur.

[ Voor 7% gewijzigd door DennisV1984 op 12-12-2023 16:47 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:09
Vandaag mijn Huawei ONT aangesloten, via de chat aangevraagd en binnen een uur of twee online _/-\o_ snel geregeld dus!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R3D
  • Niet online

R3D

gerbenvandam schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:28:

Ahh jij bent de schuldige.
In je eerste verzoek heb je een serienummer doorgegeven.
Daarna een pon-id met 10 karakters, moeten er 12 zijn.
Stuur me even een pb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:46
Verhoekoen schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:24:
Ondertussen is het probleem met geweldige hulp van @R3D opgelost. Het bleek om een vrij uitzonderlijk/specifiek probleem te gaan wat normaal gesproken niet zou moeten voorkomen. Mijn Fritzbox profiel aan de kant van Delta is in ieder geval gereset waarna het probleem (na 30 minuten) was opgelost.
Klopte je vermoeden dat het te maken had met je eerdere Caiway abonnement?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R3D
  • Niet online

R3D

kabski schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:30:
[...]

Klopte je vermoeden dat het te maken had met je eerdere Caiway abonnement?
Nee, er zat een afwijking in het pon-id/mac-adres wat de ip-binding verhinderde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MischaBoender
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:07
ernstoud schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:34:
Nog geen delivery date, maar kan nu niet lang meer duren…

De 168 Zaram SFP’s zijn weer een stapje dichterbij…
Misschien wel op tijd voor onder de 🎄!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3dmaster
Vandaar de Zaram geregistreerd bij Delta/Caiw en helaas, geen internet. Na wat kloten en troubleshooten (ik kan nadat er link was, wel inloggen op de zaram via telnet nu) Hoe dat zit leg ik later nog even uit.

In elk geval zag ik dat de onu / pon status goed was. Geen fouten enz. En toen bedacht ik mij dat sommige hier het issue hadden dat vlan100 niet werkte, maar 500 wel. En warempel, ik configureer vlan 500 en plop, ip adres.

Wel bijzonder dat het toch soms vlan 500 is. (ik ben nr 4 denk ik)

Wat betreft telnet/ssh naar 192.168.200.1 (zaram ip) op een mikrotik. Ik heb ip 192.168.200.2 op de sfp interface zelf gezet en de interface ook op de WAN list gezet (zodat hij er naar toe gaat natten, even het simpelst voor nu). Het ding is dus dat zolang je niets aansluit op de sfp (vezeltje) dat hij dan geen link ziet en er ook geen verkeer heen zal sturen. Dus, ik had dat al goed gedaan gisteren zonder het te weten.

edit:
Ik had eerst AON glasvezel en heb dat nooit werkend gekregen in de rb5009. Alleen heb ik destijds nooit vlan500 geprobeerd. Ik ben nu achteraf toch wel benieuwd of dat mijn issue destijds 'gefixed' zou hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door 3dmaster op 13-12-2023 18:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
3dmaster schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:58:
Vandaar de Zaram geregistreerd bij Delta/Caiw en helaas, geen internet. Na wat kloten en troubleshooten (ik kan nadat er link was, wel inloggen op de zaram via telnet nu) Hoe dat zit leg ik later nog even uit.

In elk geval zag ik dat de onu / pon status goed was. Geen fouten enz. En toen bedacht ik mij dat sommige hier het issue hadden dat vlan100 niet werkte, maar 500 wel. En warempel, ik configureer vlan 500 en plop, ip adres.

Wat betreft telnet/ssh naar 192.168.200.1 (zaram ip) op een mikrotik. Ik heb ip 192.168.200.2 op de sfp interface zelf gezet en de interface ook op de WAN list gezet (zodat hij er naar toe gaat natten, even het simpelst voor nu). Het ding is dus dat zolang je niets aansluit op de sfp (vezeltje) dat hij dan geen link ziet en er ook geen verkeer heen zal sturen. Dus, ik had dat al goed gedaan gisteren zonder het te weten.

edit:
Ik had eerst AON glasvezel en heb dat nooit werkend gekregen in de rb5009. Alleen heb ik destijds nooit vlan500 geprobeerd. Ik ben nu achteraf toch wel benieuwd of dat mijn issue destijds 'gefixed' zou hebben.
Dat VLAN500 is merkwaardig, ik dacht dat @R3D dat opgelost had in het profiel op de OLT. Zend hem maar een PB dan komt het goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R3D
  • Niet online

R3D

Works as designed, dat is het stukje “R3D moet even een zetje geven” zodat vlan100 gaat werken en de Zaram niet bijdehand de vlan mapping uit elkaar trekt.
Gooi je klantnr of postcode+huisnr in een pb en ik kijk er straks even naar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R3D
  • Niet online

R3D

ernstoud schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:05:
[...]

Dat VLAN500 is merkwaardig, ik dacht dat @R3D dat opgelost had in het profiel op de OLT. Zend hem maar een PB dan komt het goed.
De wijziging is nog even on-hold, dus moet voor nu nog handmatig.
Ik verwacht wel voor je pakketje gereed te zijn met de wijziging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
R3D schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:07:
Works as designed, dat is het stukje “R3D moet even een zetje geven” zodat vlan100 gaat werken en de Zaram niet bijdehand de vlan mapping uit elkaar trekt.
Gooi je klantnr of postcode+huisnr in een pb en ik kijk er straks even naar
Is dat niet het stukje “als ik even tijd heb dan automatiseer ik dit”? _O- .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Laatst online: 04-09 00:29

edit:
Goeie info, zat zelf een MikroTik RB5009UPr+S+IN te overwegen icm de Zaram. Leuk om eens wat met Mikrotik te spelen. Nu blijkt dat de Zaram daarin ook werkt ga ik 'm denk ik maar aanschaffen ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R3D
  • Niet online

R3D

ernstoud schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:10:
[...]

Is dat niet het stukje “als ik even tijd heb dan automatiseer ik dit”? _O- .
Nee helaas, dit is onhold door wat andere zaken dieper in het netwerk.
De automatisering heb ik allang uitgedokterd met @fagao .
Al voor jullie bezoekje .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckyluca
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-08 16:06
Welke problemen bedoel je precies? Ik heb zelf het probleem met de RB5009 dat als ik de sfp direct in de MikroTik stop er geen verkeer gezien word en er gebruik gemaakt moet worden van een mediaconverter. Dit is op het AON netwerk. Net snel namelijk even getest maar gebruik maken van het vlan 500 heeft jammer genoeg geen resultaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yeahbaby
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:36
Vandaag de Nokia XS-010G-Q (van Ebay) binnengekregen, vanmiddag aangemeld bij Delta en hij gaat vanavond aan de glasvezelkabel.

Toen ik vanavond even inlogde op de webgui stond er bij het Pon-id: XXXXXXXXXX. Ik heb dit handmatig naar het Pon-id van de doos kunnen wijzigen. Door sticker stond wel een dik kruis.

De ONT komt met software 3FE49337AOCK68.

Inloggegevens van de ONT op deze site gevonden: https://hack-gpon.org/xgs/ont-nokia-xs-010x-q/

Acties:
  • +3 Henk 'm!
yeahbaby schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:01:
Vandaag de Nokia XS-010G-Q (van Ebay) binnengekregen, vanmiddag aangemeld bij Delta en hij gaat vanavond aan de glasvezelkabel.

Toen ik vanavond even inlogde op de webgui stond er bij het Pon-id: XXXXXXXXXX. Ik heb dit handmatig naar het Pon-id van de doos kunnen wijzigen. Door sticker stond wel een dik kruis.

De ONT komt met software 3FE49337AOCK68.

Inloggegevens van de ONT op deze site gevonden: https://hack-gpon.org/xgs/ont-nokia-xs-010x-q/
xxxxxxxxx staat er bij iedereen, het wordt niet aangeraden om dit aan te passen. Ik weet dat hier issues mee zijn geweest in het verleden bij mensen die dit ook hebben gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
R3D schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:19:
[...]

Nee helaas, dit is onhold door wat andere zaken dieper in het netwerk.
De automatisering heb ik allang uitgedokterd met @fagao .
Al voor jullie bezoekje .
Jaja klopt, dat zei je idd nog volgens mij incl de reden waarvoor. “Ook Rome is niet op 1 dag gebouwd” zeggen ze dan :7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grasvink
  • Registratie: April 2017
  • Niet online
Sind enkele dagen heb ik internet van Delta via de glasvezel.
Helaas blijkt ook hier dat er geen normaal ip-adres word uitgedeeld.
Ik heb via mijn Delta de optie voor een normaal ip-adres aangezet, dit zou binnen 4 uur geactiveerd zijn.
Helaas is dit 24 uur later nog niet het geval.
Dus vandaag het verzoek gedaan via de chat.(Er is belooft dat dit in max 4 uur geregeld zou zijn.)
We zijn ruim 5 uur verder. En helaas is het nog niet geregeld.
Hoe kan ik dit verder oppakken?
Hoe is jullie ervaring het contact via de chat over de diensten van Delta Glasvezel?
Werken daar kundige mensen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Grasvink schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:18:
Sind enkele dagen heb ik internet van Delta via de glasvezel.
Helaas blijkt ook hier dat er geen normaal ip-adres word uitgedeeld.
Ik heb via mijn Delta de optie voor een normaal ip-adres aangezet, dit zou binnen 4 uur geactiveerd zijn.
Helaas is dit 24 uur later nog niet het geval.
Dus vandaag het verzoek gedaan via de chat.(Er is belooft dat dit in max 4 uur geregeld zou zijn.)
We zijn ruim 5 uur verder. En helaas is het nog niet geregeld.
Hoe kan ik dit verder oppakken?
Hoe is jullie ervaring het contact via de chat over de diensten van Delta Glasvezel?
Werken daar kundige mensen?
Wellicht kan @R3D je helpen met je issue, misschien een "zetje nodig"...

Mijn persoonlijke ervaring met de chat is goed. Ik ben vaak in de "chat boom" geklommen, vooral om details en geneuzel, soms ongeduld, maar dit is altijd geregeld. Ik bereid mn gesprek altijd voor met een uitgebreide inleiding, waarin ik eigenlijk alles "dicht tik" en het duidelijk wordt dat "je moet uit een ei" komt. Dat maakt het zoeken naar "de juiste" knop een stuk makkelijker.

Voor CG-NAT zelf heb ik geen contact gehad met de chat, dat was "gelijk geregeld" met het in de lucht brengen van mn FS module, door de held van het feestje ;) _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dmaster
Luckyluca schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:00:
[...]

Welke problemen bedoel je precies? Ik heb zelf het probleem met de RB5009 dat als ik de sfp direct in de MikroTik stop er geen verkeer gezien word en er gebruik gemaakt moet worden van een mediaconverter. Dit is op het AON netwerk. Net snel namelijk even getest maar gebruik maken van het vlan 500 heeft jammer genoeg geen resultaat.
Exact dat probleem. En er waren wel meer met een RB5009 die dit hadden. Nooit opgelost :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yeahbaby
justdaboo schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:03:
[...]

xxxxxxxxx staat er bij iedereen, het wordt niet aangeraden om dit aan te passen. Ik weet dat hier issues mee zijn geweest in het verleden bij mensen die dit ook hebben gedaan.
Dankjewel. Ik heb via telnet het password weer leeggemaakt.

edit: het stond ook in de topicstart 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door yeahbaby op 13-12-2023 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:46
ernstoud schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:50:
Voor het herkennen van de Zaram SFP moest ik RouterOS naar de laatste versie updaten, pas daarna werkte het. Dus recent heeft RouterOS wel wijzigingen op dat vlak ondergaan.
Er zijn nog steeds veel problemen met 1G SFP's in de RB5009.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Een klein maandje met de FS module icm de DrayTek Vigor 3910 onderweg op een Delta Fiber 8/8 lijn.

Deze tests zijn uitgevoerd zonder rekening te houden met de werkzaamheden op kantoor of thuis. De test machine heeft de hoogste prio, dus het is geen 100% meting, maar een "normal use".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4jOjJO04Ywsw4K5ODfmt4PaH7g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lwQaLmy0ZAwxEvs4wyCCGdZ5.png?f=user_large

[ Voor 76% gewijzigd door justdaboo op 14-12-2023 15:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ejvds
  • Laatst online: 22-02-2024
Hallo,

Heb met veel plezier dit topic gelezen. Voor een klant wil ik deze zelfde opzet gaan inzetten
Draytek 3910
Delta Glas XGS-PON glas

We hebben de Draytek nu achter de Nokia hangen, maar willen graag direct de Draytek in. SPF+ module ligt klaar. Dit is een module van Draytek. Gaat dat werken? Of moet ik die van FS.com bestellen?

Daarnaast las ik dat de Draytek niet op de BBF.247 lijst staat en daarom niet zou worden geaccepteerd door Delta?

[ Voor 14% gewijzigd door ejvds op 14-12-2023 11:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ejvds schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:48:
Hallo,

Heb met veel plezier dit topic gelezen. Voor een klant wil ik deze zelfde opzet gaan inzetten
Draytek 3910
Delta Glas XGS-PON glas

We hebben de Draytek nu achter de Nokia hangen, maar willen graag direct de Draytek in. SPF+ module ligt klaar. Dit is een module van Draytek. Gaat dat werken? Of moet ik die van FS.com bestellen?

Daarnaast las ik dat de Draytek niet op de BBF.247 lijst staat en daarom niet zou worden geaccepteerd door Delta?
De Draytek hoeft niet op de lijst te staan, want de ONT maakt de connectie met de OLT.

De Draytek 3910 (ik heb 3 stuks op Draaien nu) goed met de module van FS. Deze meld je dan aan volgens de procedure vanuit de Topic start.

Ja kan ook nog en Nokia of Huawei ONT op de kop tikken, maar ik ben erg blij met de module van FS.

Er is (nog) geen module van DrayTek voor XGS-PON, deze is in ontwikkeling, dus als je nu of in de nabije toekomst iets wil… ga voor de FS.

[ Voor 6% gewijzigd door justdaboo op 14-12-2023 12:31 ]

• ejvds
  • Laatst online: 22-02-2024
Heb deze SPF+ module liggen; https://www.draytek.com/products/dam-fx10-20k

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Die gaat niet werken want daar zit geen XGS-PON ONU/ONT in. En die heb je nodig om met de OLT van DFN te kunnen communiceren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Itay
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-07 14:08
https://www.ebay.co.uk/itm/285550137760
Available again!
Nokia ONT Optical Network Terminal with Power Supply bundle - XS-010G-Q - New

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:40
Itay schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:07:
https://www.ebay.co.uk/itm/285550137760
Available again!
Nokia ONT Optical Network Terminal with Power Supply bundle - XS-010G-Q - New
Aaaannddddd It's gone.... Out of stock, 67 sold.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
robertwebbe schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:52:
[...]

Die gaat niet werken want daar zit geen XGS-PON ONU/ONT in. En die heb je nodig om met de OLT van DFN te kunnen communiceren.
Klopt, deze module werkt niet op XGS-PON, op AON zou het kunnen, maar met deze verbinding niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
justdaboo schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:06:
Een klein maandje met de FS module icm de DrayTek Vigor 3910 onderweg op een Delta Fiber 8/8 lijn.

Deze tests zijn uitgevoerd zonder rekening te houden met de werkzaamheden op kantoor of thuis. De test machine heeft de hoogste prio, dus het is geen 100% meting, maar een "normal use".

[Afbeelding]
Ik kreeg n.a.v. mijn post via PB de vraag of ik direct op de 10G port van de Vigor heb getest. Nee mijn Mac Studio (waar ik de tests mee gedaan heb) "hangt" aan de Netgear MS510TXM. Ik heb hieronder een layout schetsje van de opzet alhier...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zcJvUlGX7wFZzDH9wfb5aiN3Qo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UEoPlawoX66EI2koJypPnNX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!
ernstoud schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:35:
Zo.

168 Zaram SFP’s voor totaal 136 Tweakers (en 3 reserve)
150 glasvezels en koppelstukjes
150 brievenbuspakjes

Het grote inpakfeest kan beginnen. Voor eind komende week is alles wel weg.

[Afbeelding]
Zo @ernstoud dat is even fijn, het kan maar binnen zijn :) d:)b

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 18:33
Ik gun ook iedereen een kerst met een goed werkende Zaram. Delta gaat het nog druk krijgen met alle activities :)

Zelf is de Zaram bij mij nu ongeveer 3 weken actief in een UDM SE en werkt perfect. Een mooi lage latency, en strakke 2Gbit verbinding. 0 problemen gehad tot nu toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mvdswaluw
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 13:36
Senaxx schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:40:
Een mooi lage latency, en strakke 2Gbit verbinding. 0 problemen gehad tot nu toe.
Dit is precies de reden waarom ik over zou willen stappen naar iets anders dan het standaard Nokia modem. Bij mij krijgt het modem na verloop van tijd steeds meer sporadische latency pieken. Zoals hier te zien is in de ping naar het LAN-ipadres. De uitschieters lopen ook op naar externe adressen. Blauwe stippellijn in links in de grafiek was het moment van een stroomstoring in de regio, dus harde reset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pJDGABILh6NyfjZgWmN50Ks9K0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tFXLsvauqNVuVqG09IUBiGHn.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjI8x37E8AJzt-MsxBCJqrvkMrc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T1rucRnsZWR47d8cLnnDEvGU.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij mij is de latency met de Nokia XS-010X-Q (2G abbo) prima (heel iets hoger dan op AON en wat meer jitter, maar dan hebben we het over ~1ms veschil oid wat imho te verwaarlozen is)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UI4QQfcfCtd5c0RUtufFXhhFGjA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ISLR7TZ02V8Lx7Id6tFRXlDB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qtsegK3OpWp8rhR6JQeC_h_Nlo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Fe0wswYU6A9heFiYT6GydyrH.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUwFIMb7LIE8_tocN6aoiMWe7Os=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n8MVepGOvDxcLH5KYhPAcV9P.png?f=user_large

disclaimer, de eerste week was het wat vager zie onder staande resultaten (in de tussen tijd ook mijn smokeping installatie een aantal keer herdaan om ipv6 op kubernetes werkend te krijgen, dus ik heb nu ~week goede data). En op een later moment kreeg ik een ander IP en sinds dien heb ik de bovenstaande waardes. Het beetje packetloss ben ik zelf geweest, dingen tweaken en zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wMCtyh_JjHYzTgDDNAYnePO0TQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CcRKL6BaCkcIEtG0eLoJJ3QI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Xanthorax op 14-12-2023 20:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tonyhaa
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik heb een HUA-EN8010TS-20 aangesloten op mijn Delta glasverbinding, waar ik op de Nokia een snelheid van 400/400 had. Achter mijn Huawei modem hangt een Unifi USG-3P, en daar achter enkele Unifi switches. Nu heb ik na installatie direct de snelheid gemeten, en deze was ook 400/400. Maar nu viel me gisteren en vandaag op dat de snelheid niet hoger komt dan 135/135 ongeveer. Ik heb alles herstart maar geen verbetering, laptop en PC (wisselend) aangesloten op de LAN poort van de USG-3P maar geen verbetering. Uiteindelijk de Nokia terug aangesloten en die kwam op een snelheid van 30/3. Heel erg laag dus. Uiteindelijk de chat van Delta gebruikt om de zaak voor te leggen. Ik moest de Nokia opnieuw aansluiten anders konden ze me niet helpen, en doorgeven welke lampjes branden. Nou alles wat moest branden brandde, dus dat was goed, ik toch nog maar een speedtest gedaan en kreeg nu weer 400/400. Ik had tussentijds niets veranderd, dus vond dat erg raar. Huawei weer terug aangesloten, alles werkt maar snelheid 123/113. Heeft er iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grasvink
  • Niet online
Vanavond opnieuw contact gehad met de klantenservice via de chat.
Mijn eigen modem (Huawei en8010Ts-20) zou nu direct moeten werken zodra ik deze aansluit, werd me vertelt.
Helaas na enkel uren proberen nog steeds geen internet.
Hoe kan ik controleren waar het fout gaat?
Mijn Fritsbox 4060 geeft bij het testen van de verbinding de fout: geen ip4 adres ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Grasvink schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:03:
Vanavond opnieuw contact gehad met de klantenservice via de chat.
Mijn eigen modem (Huawei en8010Ts-20) zou nu direct moeten werken zodra ik deze aansluit, werd me vertelt.
Helaas na enkel uren proberen nog steeds geen internet.
Hoe kan ik controleren waar het fout gaat?
Mijn Fritsbox 4060 geeft bij het testen van de verbinding de fout: geen ip4 adres ontvangen.
Vlan 100 op de WAN ingesteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Even tussendoor, vorige week contact gehad via het testpanel en ze gaven aan in de UX wel aan het werk te willen gaan met eigen ONT registreren :). Is dus nog toekomstmuziek maar het zingt dus al een beetje rond binnen het bedrijf.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kecin schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:09:
Even tussendoor, vorige week contact gehad via het testpanel en ze gaven aan in de UX wel aan het werk te willen gaan met eigen ONT registreren :). Is dus nog toekomstmuziek maar het zingt dus al een beetje rond binnen het bedrijf.
Is ook tijdens ons bezoek genoemd. Dus ja, het komt. Maar wanneer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grasvink
  • Niet online
Ja, Vlan 100 uiteraard ingesteld.

De Hauwei geeft de volgende melding:
OLT Service Configuration Status: Failed to obtain the status because the OLT version does not match.
EMS Configuration Status: No XML configurations applied.

[ Voor 75% gewijzigd door Grasvink op 14-12-2023 23:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R3D
  • Niet online

R3D

Grasvink schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:26:
Ja, Vlan 100 uiteraard ingesteld.

De Hauwei geeft de volgende melding:
OLT Service Configuration Status: Failed to obtain the status because the OLT version does not match.
EMS Configuration Status: No XML configurations applied.
Kan jij je klantnummer of postcode+huisnr sturen in een PB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madbwr
ernstoud schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:35:
Zo.

168 Zaram SFP’s voor totaal 136 Tweakers (en 3 reserve)
150 glasvezels en koppelstukjes
150 brievenbuspakjes

Het grote inpakfeest kan beginnen. Voor eind komende week is alles wel weg.

[Afbeelding]
Dat is een flinke collectie zo :o
je kan bijna zelf provider worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:25
Kan je eigenlijk ook inloggen op de Nokia ONT die Delta plaatst en zo ja is er wat nuttigs te zien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@esky, niet veel in te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHGn-rvVQrx4iucdF6n0qatA8MQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/syfMJmXmp7DU0EkxPK2mKaRz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTYqtoHs7aAfVuke7Dlb-pnPfs4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5wNRaaPlkUM0GjcqtGbC9RVY.png?f=user_large

In ieder geval: niets wijzigen!

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 15-12-2023 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdpeijl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:48
robertwebbe schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:37:
@esky, niet veel in te zien:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In ieder geval: niets wijzigen!
Wat geef je nu door als PON ID? Dat kreeg ik uit de intro-post niet duidelijk. Ik neem aan de serial? (en ja, had 'm dus gewijzigd maar nu weer verwijderd)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
@avdpeijl Het serienummer, dat begint het ALCL……Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xr4CJ9v1UyOzhMTmFNOc9OvAbMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsDr5s306juDf2sYJHRtGWRF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door robertwebbe op 15-12-2023 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
esky schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:20:
Kan je eigenlijk ook inloggen op de Nokia ONT die Delta plaatst en zo ja is er wat nuttigs te zien?
Je bedoelt andere ISP's dan Delta en Caiway? Want die plaatsen een ONT, Delta en Caiway zelf leveren de Nokia XS-2426g-B.

En ja, daar kun je op inloggen. Weinig interssants te zien. Ergens in deze thread zijn schermafdrukken te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:25
ernstoud schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:33:
[...]

Je bedoelt andere ISP's dan Delta en Caiway? Want die plaatsen een ONT, Delta en Caiway zelf leveren de Nokia XS-2426g-B.

En ja, daar kun je op inloggen. Weinig interssants te zien. Ergens in deze thread zijn schermafdrukken te zien.
Ja het is wat verwarrend, de ONT heeft bij veel mensen het logo van Delta Fiber Netwerk erop en niet provider Delta, doordat de naam (en het logo) bijna hetzelfde is haal ik ze wel eens door elkaar.

Acties:
  • +16 Henk 'm!
Zo. De eerste 32 pakketten zijn verzonden. En 4 Tweakers hebben afgehaald.

136 - 4 - 32 = 100 pakketten to go oOo .

In dit tempo is dan komende woensdag alles de deur uit.

En inmiddels weer 45 47 geïnteresseerden B) .

—-

Update 17/12 : nog 80 pakketten…

[ Voor 11% gewijzigd door ernstoud op 17-12-2023 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madbwr
ernstoud schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:31:

En inmiddels weer 45 geïnteresseerden B) .
De douane zal wel gaan denken "wtf is die aan het doen"

🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Komt inderdaad morgen al binnen _/-\o_ nu even met Delta in de chat wat de plannen zijn van AON en XGS-PON en of overzetting mogelijk is zonder abbo te wijzigen (wil toch wel ipv6).

[update]
Helaas niet op verzoek, moet of upgraden of wachten tot je omgezet wordt (waar men mee bezig is). Er werd binnenkort gezegd. We gaan het afwachten, tegen die tijd @R3D maar eens lastig vallen >:)

[ Voor 16% gewijzigd door bluewalk op 15-12-2023 18:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bemmie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 17:21

Net de SFP afgehaald en operationeel gemaakt.Caiway service wist wat ze moesten doen. Nu wachten op verbinding, kan 1 werkdag duren, had wellicht beter tot maandag kunnen wachten 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Bemmie schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:50:
[...]

Net de SFP afgehaald en operationeel gemaakt.Caiway service wist wat ze moesten doen. Nu wachten op verbinding, kan 1 werkdag duren, had wellicht beter tot maandag kunnen wachten 8)7
Maakt niet echt uit aangezien het internet niet weg zal vallen. De Nokia van Caiway blijft altijd geregistreerd, zodat je bij problemen ook altijd die terug aan kan sluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bemmie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 17:21
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:54:
[...]

Maakt niet echt uit aangezien het internet niet weg zal vallen. De Nokia van Caiway blijft altijd geregistreerd, zodat je bij problemen ook altijd die terug aan kan sluiten.
Dat vermoeden had ik al, nu even op het netwerk van de buren (is familie) ingeprikt zodat we nog wel op Tweakers kunnen kijken :) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bass1984
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-07 23:00
Woohoo - lang verwacht maar morgen komt ie dan eindelijk met de post. Morgen gelijk knutselen en kijken of de chat beschikbaar is morgen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:03
Hier komt hij ook morgen binnen. _/-\o_ De chat zal het wel druk krijgen :+

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• yeahbaby
Na kort overleg met R3D bleek de registratie van woensdag nog niet verwerkt. Vanmiddag opnieuw via de klantenservice ingediend en even later had ik verbinding met de Nokia XS-010G-Q (van Ebay).
Daarna mijn Edgerouter X verbonden op VLAN100 en er was verbinding *O*
Allen dank voor alle inspanning. <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bluewalk schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:38:
[...]

Komt inderdaad morgen al binnen _/-\o_ nu even met Delta in de chat wat de plannen zijn van AON en XGS-PON en of overzetting mogelijk is zonder abbo te wijzigen (wil toch wel ipv6).

[update]
Helaas niet op verzoek, moet of upgraden of wachten tot je omgezet wordt (waar men mee bezig is). Er werd binnenkort gezegd. We gaan het afwachten, tegen die tijd @R3D maar eens lastig vallen >:)
Je kunt toch altijd wisselen van abonnement tijdens je contractduur? Dus upgrade nu 1 stap hoger om overgezet te worden en volgende maand downgrade je weer 1 stap omlaag. Ze zullen er vast niet blij mee zijn maar er staat nergens dat het niet mag, althans zover ik weet.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 15-12-2023 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yeahbaby
robertwebbe schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:02:
[...]

Je kunt toch altijd wisselen van abonnement tijdens je contractduur? Dus upgrade nu 1 stap hoger om overgezet te worden en volgende maand downgrade je weer 1 stap omlaag.
Even opletten, want volgens mij zit je Delta bij een wijziging in je abonnement weer 1 jaar vast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Renpetra
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 05-07 21:32
Net gisteravond mijn abonnement bij delta veranderd van 2gig naar 5gig.

Ben benieuwd welke ont/modem mijn kant op komt.

Heb zelf net de Huawei een paar weken goed draaien.

Ben nog niet tevreden met de down en up snelheid.

Mijn router kan intern tot 2.5gig verwerken dus als ik die snelheid vol kan benutten zou leuk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yeahbaby schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:05:
[...]

Even opletten, want volgens mij zit je Delta bij een wijziging in je abonnement weer 1 jaar vast.
Is dat niet alleen bij verlenging? Ze mogen niet zomaar je contractduur verlengen. Mogelijk gaat wel je promotie/ korting eraan als je je abonnement tussentijds wijzigt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Renpetra schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:14:

Mijn router kan intern tot 2.5gig verwerken dus als ik die snelheid vol kan benutten zou leuk zijn.
Ik gok de Sagemcom die heeft een 10g poort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renpetra
Zou die beter presteren dan mijn Huawei heeft ook een 10g poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renpetra
robertwebbe schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:18:
[...]

Is dat niet alleen bij verlenging? Ze mogen niet zomaar je contractduur verlengen. Mogelijk gaat wel je promotie/ korting eraan als je je abonnement tussentijds wijzigt.
Nou op de website waar ik alles geregeld heb stond eerste 8 maanden korting en dan de volle mep.
We zullen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renpetra
En als de snelheid on par is maar eens bekijken of ik de de ASUS GT-AX11000 ga upgraden.

Naar een model met hogere doorvoersnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Laatst online: 04-09 00:29
Renpetra schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:14:

Ook 2 Gig hier... download is prima, upload minder... Haal eerder 1 gig dan meer. Op incourante tijden en specifieke test servers tot nog toe max 1.6gig upload gezien maar dat is dus echt een uitschieter.

Als bij jou 2 gig symmetrisch al niet lukt, lijkt me hoger abbo al helemaal geen uitkomst bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renpetra
Clubbtraxx schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:44:
[...]

Ook 2 Gig hier... download is prima, upload minder... Haal eerder 1 gig dan meer. Op incourante tijden en specifieke test servers tot nog toe max 1.6gig upload gezien maar dat is dus echt een uitschieter.

Als bij jou 2 gig symmetrisch al niet lukt, lijkt me hoger abbo al helemaal geen uitkomst bieden.
Dat ligt aan de tijden wanneer ik test weekend s’avonds of s’morgens.

Up en down gemiddeld tussen de 1.5 en 1.8 gig.

Ik heb de indruk dat er veel afnemers op mijn lijn zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renpetra
Krijg morgen het pakket van delta binnen gaan we eens lekker mee testen.

En een andere ASUS router de AXE-16000.

Lekker het hele weekend om alles op snelheid te tweaken.
Pagina: 1 ... 30 ... 81 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen om Delta, KPN mag besproken worden in: [KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken.