Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yeahbaby
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:50
robertwebbe schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:02:
[...]

Je kunt toch altijd wisselen van abonnement tijdens je contractduur? Dus upgrade nu 1 stap hoger om overgezet te worden en volgende maand downgrade je weer 1 stap omlaag. Ze zullen er vast niet blij mee zijn maar er staat nergens dat het niet mag, althans zover ik weet.
Als ik MijnDelta mijn abonnement wil aanpassen staat onderaan looptijd 1 jaar. Als je op ‘i’ drukt staat er dat je je abonnement kunt aanpassen, maar er staat niets over de contractduur. Voor mij onvoldoende zekerheid.

Binnen je contractduur een abonnement aanpassen is geen recht. Veel providers bieden het als service. De algemene voorwaarden en de site bieden mij geen zekerheid of de einddatum hetzelfde blijft. Ik zou het expliciet navragen bij de klantenservice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:02:
[...]

Je kunt toch altijd wisselen van abonnement tijdens je contractduur? Dus upgrade nu 1 stap hoger om overgezet te worden en volgende maand downgrade je weer 1 stap omlaag. Ze zullen er vast niet blij mee zijn maar er staat nergens dat het niet mag, althans zover ik weet.
Yes, echter heb ik een mooie deal kunnen afsluiten (gratis de 1gbps upgrade en betaal alleen basispakket). Dit komt te vervallen als ik ga upgraden en weer downgraden, dus ik wacht maar ff :P

Ugh, PostNL doet een PostNL en zaterdag is nu dinsdag geworden...

[ Voor 5% gewijzigd door bluewalk op 16-12-2023 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerbenvandam
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-09 13:45
Vraagje, de Zaram SFP, is deze voor SFP of SFP+? En gaat deze tot 1 GB of tot 10 GB???

En vraag 3, er zal vast nog een 3de ronde komen? Waar kan je je aanmelden ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan1986
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:47
gerbenvandam schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 09:51:
Vraagje, de Zaram SFP, is deze voor SFP of SFP+? En gaat deze tot 1 GB of tot 10 GB???

Zie topicstart (1e pagina) daar staat alles beschreven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
gerbenvandam schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 09:51:

Zie TS: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2

Onder het kopje “Zaram” staat het antwoord op alle drie je vragen.

Ah, Arjan1986 was me een paar seconden te snel af.

[ Voor 5% gewijzigd door ernstoud op 16-12-2023 09:58 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerbenvandam
Arjan1986 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 09:57:
[...]

Zie topicstart (1e pagina) daar staat alles beschreven.
Ik zie daar SFP+ staan, maar niet of die ook SFP ondersteund. Vandaar de vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!
gerbenvandam schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:13:
[...]

Ik zie daar SFP+ staan, maar niet of die ook SFP ondersteund. Vandaar de vraag
Nee doet de Zaram niet, als je die wens specifiek hebt zou je voor de FS kunnen gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bruns86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-01 21:09
Gisteren ook mijn Zaram opgehaald en geïnstalleerd in mijn UDM SE! Gelijk Delta gebeld voor activatie en nu even afwachten..

Dank @ernstoud voor deze mogelijkheid! Top geregeld…

Gelukkig hebben ze ondertussen wel mijn NAT IP omgezet naar een Vast IP voor mijn zakelijke aansluiting.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bass1984
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-07 23:00
“Rent naar de postbode & klimt in de chat” Thanks @ernstoud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henleu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:15
De postbode is geweest en de Zaram wordt herkend in de RB5009 (7.12.1)
Wordt vervolgt.

@ernstoud Super bedankt👍

Ps. De postbode mikte het pakket met de 2 zarams gewoon in de brievenbus buiten, ondanks dat het aangetekend is?!

[ Voor 3% gewijzigd door henleu op 16-12-2023 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
henleu schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:47:
Wordt vervolgt.

@ernstoud Super bedankt👍

Ps. De postbode mikte het pakket gewoon in de brievenbus buiten, ondanks dat het aangetekend is?!
Dat is niet de bedoeling. Zal eens kijken wie er dan getekend heeft. Jij had er twee dus aangetekend. Dan is het verzekerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grasvink
  • Registratie: April 2017
  • Niet online
Ik heb inmiddels de huawei en8010 bijna een week in mijn bezit. Deze is reeds aangemeld bij Delta. Echter krijg ik geen verbinding. Ik heb niks gewijzigd in de standaard instellingen van de Huawei.

Moet er in de instellingen van de Huawei een aanpassing worden gedaan om deze als bridge werkend te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
yeahbaby schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 23:26:
[...]
Binnen je contractduur een abonnement aanpassen is geen recht. Veel providers bieden het als service. De algemene voorwaarden en de site bieden mij geen zekerheid of de einddatum hetzelfde blijft. Ik zou het expliciet navragen bij de klantenservice.
Door de bank genomen kun je altijd wel upgraden naar een sneller/duurder abo want dan verdienen ze meestal ook meer aan je. Downgraden naar een langzamer/goedkoper abo is logischerwijs minder interessant voor de aanbieder en zal je daarom eerder aan je contract gehouden worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 11:43
Vanochtend via de chat mijn XS-010G-Q van ebay aangemeld en de "storingsmelding" per email ontvangen.

Wordt de registratie van het nieuwe modem eigenlijk ook in het weekend uitgevoerd of moet ik wachten tot maandag?

En is het verstandig om de ONT aangesloten te houden tijdens het wachten of kan ik het Nokia modem gewoon gebruiken in de tussentijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grasvink
  • Niet online
Zojuist contact gehad met chat van Delta, Het mac adres van de Huawei modem was daar onjuist ingevoerd.
Word gewijzigd. (foto van onderzijde van mijn huawei via chat toegevoegd).
Normaal gezien zou het nieuwe modem dan binnen 24 uur actief moeten zijn na registratie.
Afwachten maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik van Putten
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 11:09
Vraagje, de ZARAM ZXOS11NPI module heeft zover ik kan zien geen eigen MAC adres.
Alleen een PON-ID
Geef je dan het MAC Adres wat de router aan de module toekent door of heb ik het mis ?
(Zo niet hoe kom je daar dan achter.)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Door de topicstart te lezen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik van Putten
Bedankt Bjusterbaarlik, daar staat dat het niet uit maakt wat je doorgeeft.
Mijn vraag blijft eigenlijk wel welk MAC Adres dat ding doorgeeft zn eigen MAC adres of die van de router.

(Voor het aanmelden maakt het niet uit dat heb ik begrepen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Zijn eigen lijkt mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Erik van Putten schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:08:
Bedankt Bjusterbaarlik, daar staat dat het niet uit maakt wat je doorgeeft.
Mijn vraag blijft eigenlijk wel welk MAC Adres dat ding doorgeeft zn eigen MAC adres of die van de router.

(Voor het aanmelden maakt het niet uit dat heb ik begrepen)
Al geef je 00 01 02 03 04 05 op. Het doet er niet toe.

Ik zal vanavond iedereen even het MAC adres van de SFP laten weten. Kan wellicht toch nuttig zijn

Update: done.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SG_de_Baas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 13:33
R3D schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 00:24:
[...]

Kan jij je klantnummer of postcode+huisnr sturen in een PB
Dit euvel ijkt bij mij ook te spelen, gisteren heeft de klantenservice ook mijn Huawei en8020ts-20 aangemeld en de connectie hiertussen lijkt OK. Maar als je de status opvraagt krijg ik ook deze melding.

Heb een UDm Pro op 1G en 10G getest en krijgt bij beide geen lease op VLAN 100. ;(

ONT Registration Status: Successfully registered the ONT with the OLT.
OLT Service Configuration Status: Failed to obtain the status because the OLT version does not match.
EMS Configuration Status: No XML configurations applied.
ACS Registration Status: --

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SG_de_Baas
SG_de_Baas schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:43:
[...]

Dit euvel ijkt bij mij ook te spelen, gisteren heeft de klantenservice ook mijn Huawei en8020ts-20 aangemeld en de connectie hiertussen lijkt OK. Maar als je de status opvraagt krijg ik ook deze melding.

Heb een UDm Pro op 1G en 10G getest en krijgt bij beide geen lease op VLAN 100. ;(

ONT Registration Status: Successfully registered the ONT with the OLT.
OLT Service Configuration Status: Failed to obtain the status because the OLT version does not match.
EMS Configuration Status: No XML configurations applied.
ACS Registration Status: --
Wellicht iets te maken met wat er in dit filmpje wordt uitgelegd, is denk wel met alleen Huawei ONT/OLT apparatuur maar mogelijk wel hetzeflde issue? :)

YouTube: 7. Troubleshoot match state mismatch in Huawei OLT

[ Voor 6% gewijzigd door SG_de_Baas op 16-12-2023 15:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Wordt vervolgt.

@ernstoud Super bedankt👍

Ps. De postbode mikte het pakket met de 2 zarams gewoon in de brievenbus buiten, ondanks dat het aangetekend is?!
Status bij post.nl is dat het nog steeds onderweg is. Dus bezorger heeft niet afgemeld. Kan ook niet want er is niet getekend. Over dit soort incorrect gedrag bij post.nl - en trouwens ook DHL - zijn enorm veel klachten.

In principe zou ik dan nu gewoon de verzekerde waarde moeten claimen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bemmie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 17:21
Bruns86 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:05:
Gisteren ook mijn Zaram opgehaald en geïnstalleerd in mijn UDM SE! Gelijk Delta gebeld voor activatie en nu even afwachten..

Dank @ernstoud voor deze mogelijkheid! Top geregeld…

Gelukkig hebben ze ondertussen wel mijn NAT IP omgezet naar een Vast IP voor mijn zakelijke aansluiting.
En heb je al verbinding? Ik wacht nog op de verbinding, maar mogelijk pas maandag opgepakt door 2e lijn service vermoed ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 14:38
Grasvink schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:53:
Zojuist contact gehad met chat van Delta, Het mac adres van de Huawei modem was daar onjuist ingevoerd.
Word gewijzigd. (foto van onderzijde van mijn huawei via chat toegevoegd).
Normaal gezien zou het nieuwe modem dan binnen 24 uur actief moeten zijn na registratie.
Afwachten maar.
Het mac adres doet er toch totaal niet toe? Hoe kan dit dan de oorzaak van geen verbinding zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grasvink
  • Niet online
Ik snap hem niet meer.
Hoe kundig zijn de mensen die daar werken?
Waarom vragen ze erom?
Alle andere door mij aangeleverde gegevens vandaag nogmaals samen met de klantenservice nagezien.
Alles klopt verder helemaal.
Waarom werkt het dan niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• van_druten
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 11-03 22:03
In het weekend worden er volgens mij geen modems provisioned. Ik had mijn Nokia XS-010X-Q op vrijdag middag aangemeld bij de helpdesk. Nokia modem daarna aangesloten en een knipperende PON-led gedurende het weekend. Op maandag morgen om 07:15 brande het PON-led continue en had ik een IP adres en een werkende verbinding. Ik ben bang dat je nog even geduld moet hebben......
PON_ID is belangrijk, mac adres willen ze hebben maar doet technisch niet ter zake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grasvink
  • Niet online
Ok. Bedankt voor uw reactie.
Toch blijf ik het dan vreemd vinden.
R3D melde mij vandaag om 0:27 dat het zou moeten werken.
Helaas dus niet.
Afwachten maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grasvink schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:49:
Ik snap hem niet meer.
Waarom vragen ze erom?
[…]
Strikt genomen hebben ze volgens mij alleen het PON-ID nodig. De rest is vermoedelijk nog een erfenis vanuit de coax-tijd van Delta, daar was deze info wel nodig. Maar dergelijke processen verander je blijkbaar niet zo snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruns86
Bemmie schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:45:
[...]

En heb je al verbinding? Ik wacht nog op de verbinding, maar mogelijk pas maandag opgepakt door 2e lijn service vermoed ik.
Nope, denk ook pas maandag.. Heb al even een keer de SFP eruit gehaald en opnieuw geplaatst om een soort herstart te forceren, maar geen succes nog.

We wachten gewoon even af! Heb nu nog mijn Ziggo Bridged modem die ons van internet voorziet, als het glasvezel werkt dan gaan we die opzeggen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• R3D
  • Registratie: Maart 2023
  • Niet online

R3D

Grasvink schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:49:
Ik snap hem niet meer.
Waarom vragen ze erom?
Alle andere door mij aangeleverde gegevens vandaag nogmaals samen met de klantenservice nagezien.
Alles klopt verder helemaal.
Waarom werkt het dan niet?
De kundigheid is niet relevant, de front-office werkt met een script.
Mac-adressen zijn onderdeel van authenticatie/registratie van het eigen modem.
Maar het mac-adres heeft verder geen toegevoegde waarde. (Nog niet)
voor coax was het mac-adres ook vereist voor de registratie/authenticatie, dat zou in de toekomst ook voor pon weer gebruikt kunnen worden.

Ik heb nog eens naar je Huawei gekeken, die staat qua registratie en provisioning correct. (Ik kan hem zien op de olt als hij is aangesloten)
De ont komt up, dat lijkt goed te gaan.
Maar er worden geen vlans geladen, en aangezien ik dit vaker met huawei’s voorbij heb zien komen denk ik dat dit aan de software van de huawei ligt.

Als het een mogelijkheid is kan je de firmware upgraden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
R3D schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:51:
[...]

De kundigheid is niet relevant, de front-office werkt met een script.
Mac-adressen zijn onderdeel van authenticatie/registratie van het eigen modem.
Maar het mac-adres heeft verder geen toegevoegde waarde. (Nog niet)
voor coax was het mac-adres ook vereist voor de registratie/authenticatie, dat zou in de toekomst ook voor pon weer gebruikt kunnen worden.

En precies daarom bereid ik een chat voor met zoveel mogelijk info die nodig is voor de “andere kant” duidelijk en in 1x

Wat wel grappig is. Tegenwoordig doen ze aan controle vragen om te checken of jij wel bij de aansluiting hoort.

Een van die vragen is: welke lampjes branden er nu op het modem? Die vraag kunnen ze dan dus stellen, ook als je een eigen modem hebt draaien. Dan is “ik heb een eigen modem” wel het goede antwoord, maar ik kreeg die vraag (zonder dat er vermeld werd dat het om een controle vraag ging) toen ik over de koppeling van een Film1 account contacte. Dus ik gelijk “ik wil niet vervelend zijn, maar dit heeft er technisch niets mee van doen dus ik ga deze vraag niet beantwoorden.”

Toen hoorde ik dat het om een controle vraag ging _O- die precies weer voor ons niet werkt 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grasvink
  • Niet online
IK heb op 7 december 2023 een Huawei En8010Ts-20 gekocht via de wel bekende website https://en.cdr.pl/p9463.html.
Afgelopen maandag heb ik deze ontvangen.
In de afgelopen 5 dagen ben ik iedere dag langdurig bezig geweest om deze met behulp van de chat van delta en zeer behulpzame gebruikers van dit forum op de juiste wijze werkende te krijgen.
Het is me echter nog steeds niet gelukt.
Het vermoedelijke probleem waar het nu op vast loopt is dat deze Huawei geen VLANS laad.
Mijn Huawei heeft de volgen firmware versie: V5R022C00S201.
Ik heb heel het web afgezocht maar tot op heden geen nieuwe firmware voor deze modem gevonden.
Zijn er hier gebruikers die deze Huawei EN8010Ts-20 met dezelfde firmware met hetzelfde probleem?Als dat namelijk zo is, dan is het verstandig om het hoofdbericht van dit topic aan te passen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RZEE
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 21:28
Grasvink schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:22:
IK heb op 7 december 2023 een Huawei En8010Ts-20 gekocht via de wel bekende website https://en.cdr.pl/p9463.html.
In de afgelopen 5 dagen ben ik iedere dag langdurig bezig geweest om deze met behulp van de chat van delta en zeer behulpzame gebruikers van dit forum op de juiste wijze werkende te krijgen.
Het vermoedelijke probleem waar het nu op vast loopt is dat deze Huawei geen VLANS laad.
Ik heb heel het web afgezocht maar tot op heden geen nieuwe firmware voor deze modem gevonden.
Zijn er hier gebruikers die deze Huawei EN8010Ts-20 met dezelfde firmware met hetzelfde probleem?Als dat namelijk zo is, dan is het verstandig om het hoofdbericht van dit topic aan te passen.
Ik gebruik sinds een week of 3 De EN8010Ts-20, op via dezelfde leverancier. Het aanmelden was bij mij ook rampzalig, met name de juiste nummers doorgeven is cruciaal. SN / ponid / mac. Via @R3D kwam ik erachter.
Nieuw ticket aan laten maken bij de caiway helpdesk [ met het oude ticket zat ik in een oneindige loop].
Na de juiste aanmelding loopt de EN8010 Als een zonnetje, geen idee welke firmware.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
RZEE schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:26:
[...]

Ik gebruik sinds een week of 3 De EN8010Ts-20, op via dezelfde leverancier. Het aanmelden was bij mij ook rampzalig, met name de juiste nummers doorgeven is cruciaal. SN / ponid / mac. Via @R3D kwam ik erachter.
Nieuw ticket aan laten maken bij de caiway helpdesk [ met het oude ticket zat ik in een oneindige loop].
Na de juiste aanmelding loopt de EN8010 Als een zonnetje, geen idee welke firmware.
Die van hem is dus goed geregistreerd, hierboven al bevestigd door R3D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RZEE
bjusterbaarlik schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:31:
[...]

Die van hem is dus goed geregistreerd, hierboven al bevestigd door R3D.
Dat dachten we bij die van mij ook, bleek dus niet zo te zijn. However, zal straks even kijken op welke f.w. ik zit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RZEE
Die van mij is identiek, dat kun je dus alvast uitsluiten als ''root cause''.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uzxPCz5yqiiPEUK1RT1YknlFVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t7Zd3V9ftvwrsajZtiPXdKpg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grasvink
  • Niet online
Dat is mooi om te horen.
Dan ben ik toch wel benieuwd waar het probleem dan zit.
Dit is de mijne.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BoRnqBXSVTOWQ1SbR2dRhjxhDSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pyWWCilQefutZm0qPM2QmZj1.jpg?f=fotoalbum_large

Maar hoe nu verder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3D
  • Niet online

R3D

Ik ben even benieuwd hoeveel mensen in totaal moeite hebben met de nieuwe Huawei EN8010Ts-20 ?
Dit zou weleens een afwijking in het hw-profiel kunnen zijn.
Ik (wij) zijn er eigenlijk vanuit gegaan dat hij hetzelfde profiel als zijn voorganger zou hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RZEE
Ik in ieder geval.

Ik kan aleen niet achterhalen wat nou daadwerkelijk het probleem was. Ik heb alleen gezien dat de registratie niet juist was. [Via @r3d ].

Ik heb hem overigens wel gewoon als EN8010 aangemeld [dus niet als HN8010. Dit omdat hij tegenwoordig gewoon op de https://www.broadband-for...47-gpon-onu-certification lijst staat.

Hij loopt nu overihgens als een zonnetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 23:47
Ik heb dezelfde Huawei maar totaal niet deze problemen ervaren. Ik 'laad' ook geen VLANs op de HUAWEI, echter stel ik de tag in op de router die er achter hangt. De huawei moet dus alles transparant doorgeven, en dat doet die in mijn geval ook. Vreemd dat jij er problemen mee hebt. Is er de mogelijkheid de huawei een update te geven?

EDIT: @R3D Bij mij werkte het binnen 1-2 uur na aanmelding zonder problemen. Wel aangemeld met de oude huawei, gezien hij toen nog niet op de lijst stond. Daarnaast zelf een MAC gecreerd en op mijn router ingesteld en die doorgegeven bij aanmelding. Ondanks dat het misschien er niet toe doet, herken ik de problemen van de anderen niet, en werkte het bij mij na de eerste aanmelding meteen vlekkeloos.

[ Voor 13% gewijzigd door N1traat op 17-12-2023 17:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SG_de_Baas
R3D schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:24:
Ik ben even benieuwd hoeveel mensen in totaal moeite hebben met de nieuwe Huawei EN8010Ts-20 ?
Dit zou weleens een afwijking in het hw-profiel kunnen zijn.
Ik (wij) zijn er eigenlijk vanuit gegaan dat hij hetzelfde profiel als zijn voorganger zou hebben.
Mocht je wat willen testen oid, ik kan 'm ook ff opsturen? Of remote via teamviewer oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renpetra
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 05-07 21:32
Vraagje gisteren nieuwe sagemcom aangesloten in combinatie met nieuwe ASUS GT-AXE16000 router.
Alles draait als een tierelier.

De sagemcom in DMZ mode gezet.

Op de interne snelheidstests van de router geeft snelheden aan van tegen de 4gig up en down.

Als ik daarna mijn Huawei ont EN8010Ts-20 aansluit draait deze nog op de vorige snelheid van 2gig.

Moet ik deze dan opnieuw aanmelden bij delta om deze ook op 5gig te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grasvink
  • Niet online
N1traat schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:14:
[...]

Ik heb dezelfde Huawei maar totaal niet deze problemen ervaren. Ik 'laad' ook geen VLANs op de HUAWEI, echter stel ik de tag in op de router die er achter hangt. De huawei moet dus alles transparant doorgeven, en dat doet die in mijn geval ook. Vreemd dat jij er problemen mee hebt. Is er de mogelijkheid de huawei een update te geven?

EDIT: @R3D Bij mij werkte het binnen 1-2 uur na aanmelding zonder problemen. Wel aangemeld met de oude huawei, gezien hij toen nog niet op de lijst stond. Daarnaast zelf een MAC gecreerd en op mijn router ingesteld en die doorgegeven bij aanmelding. Ondanks dat het misschien er niet toe doet, herken ik de problemen van de anderen niet, en werkte het bij mij na de eerste aanmelding meteen vlekkeloos.
Ik stel geen VLANs in op mijn Huawei, ik stel deze in op de router die er achter hangt (Fritzbox 4060) , en ook met TP Link Deco m5 diverse pogingen gedaan. Allebei zonder succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:03
De ONT moet wel VLANS 'laden' anders kun jij ze niet gebruiken! Dat is kennelijk iets dat moet gebeuren bij het opstarten / authenticeren van de ONT. Iets tussen DFN en jouw Huawei dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R3D
  • Niet online

R3D

Even voor de duidelijkheid, op alle Huawei’s gaat de providioning prima en ook de vlan provisioning.
Wat ik bedoel met “ vlan’s laden niet” is dat als de gebruiker zijn apparatuur eraan koppelt er geen mac/ip binding plaatsvindt.
Wat ik hierin even wil tackelen is of dit aan de gebruikerskant ligt of aan de netwerkkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itay
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-07 14:08
Question,
Following on the chat with the Delta team, how do we know when it's time to connect? They just menioned 24h. I remember someone said we will get an email/sms?
For now I only got an open ticket one.

Might be worth adding this info to the opening post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:43
Itay schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:30:
Question,
Following on the chat with the Delta team, how do we know when it's time to connect? They just menioned 24h. I remember someone said we will get an email/sms?
For now I only got an open ticket one.

Might be worth adding this info to the opening post.
It’s normally within one business day (not 24 hours), and you should get an e-mail the ticket has been closed. But that e-mail may arrive much later than the actual provisioning took place.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R3D
  • Niet online

R3D

@Itay if you feel frisky you can connect you’re own device as you apply for it to be used.
In general it will be handled in one business day “free tip, if you apply on weekdays in the morning it will mostly be processed in a few hours”.
Applications after Thursday 5pm, with fridays that are always busy with solving incidents before the weekend.
will probably get handled on Monday.
Weekends only high prio cases are handled.

[ Voor 3% gewijzigd door R3D op 17-12-2023 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mvdswaluw schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:18:
Dit is precies de reden waarom ik over zou willen stappen naar iets anders dan het standaard Nokia modem. Bij mij krijgt het modem na verloop van tijd steeds meer sporadische latency pieken. Zoals hier te zien is in de ping naar het LAN-ipadres. De uitschieters lopen ook op naar externe adressen. Blauwe stippellijn in links in de grafiek was het moment van een stroomstoring in de regio, dus harde reset.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar weet je zeker dat het niet door iets anders komt :?

Mogelijke oorzaken :
- Verkeer aan de WAN kant die de SoC overbelast of in ieder geval genoeg belast om het wat drukker dan normaal te krijgen...
- Multicast verkeer aan de LAN kant die voor onnodige drukte zorgt doordat er geen IGMPv3 Snooping actief is misschien ?!
Xanthorax schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:26:
Bij mij is de latency met de Nokia XS-010X-Q (2G abbo) prima (heel iets hoger dan op AON en wat meer jitter, maar dan hebben we het over ~1ms veschil oid wat imho te verwaarlozen is)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

disclaimer, de eerste week was het wat vager zie onder staande resultaten (in de tussen tijd ook mijn smokeping installatie een aantal keer herdaan om ipv6 op kubernetes werkend te krijgen, dus ik heb nu ~week goede data). En op een later moment kreeg ik een ander IP en sinds dien heb ik de bovenstaande waardes. Het beetje packetloss ben ik zelf geweest, dingen tweaken en zo.

[Afbeelding]
Ik vind de AON resultaten wel serieus veel strakker dan die via XGS-PON in jouw geval : Enig idee waardoor dat zou kunnen komen :?
Tonyhaa schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:25:
Achter mijn Huawei modem hangt een Unifi USG-3P.

Maar nu viel me gisteren en vandaag op dat de snelheid niet hoger komt dan 135/135 ongeveer.

Ik had tussentijds niets veranderd, dus vond dat erg raar. Huawei weer terug aangesloten, alles werkt maar snelheid 123/113.

Heeft er iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Ubiquiti UniFi Controller die om de een of andere reden stiekem IDS/IPS aan heeft gezet en je verkeer niet langer wordt Offloaded en dus alles via de CPU loopt van je USG-3P :?
Hier ook een rare postbode die pakketten zomaar over het hek van de tuin gooit of onder de auto schuift en zo :X
Echt vreselijk irritant soms :F

/EDIT :
ernstoud schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:33:
Gebeurt vaak, maar hiet gaat het dus om aangetekende post, je weet wel waarvoor getekend moet worden.
Ik heb het idee dat ze daar geen waarde meer aan hechten (LOL! :+ ) en die dus ook gewoon maar ergens neersmijten of bij de buren afleveren zonder een briefje achter te laten! |:( :(

[ Voor 5% gewijzigd door nero355 op 18-12-2023 17:47 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +5 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:04:
[...]
Hier ook een rare postbode die pakketten zomaar over het hek van de tuin gooit of onder de auto schuift en zo :X
Echt vreselijk irritant soms :F
Gebeurt vaak, maar hiet gaat het dus om aangetekende post, je weet wel waarvoor getekend moet worden.

Nou ben ik erg eerlijk maar als @henleu en ik nu samenspannen dan kunnen we opbrengst van het claimen van de verzekerde waarde van dit pakket delen, toch EUR 250,- de neus.

Er is immers geen enkel bewijs van aflevering.... pakket staat nog steeds met status "Onderweg". Die bezorger heeft ook niet afgemeld en niet zelf getekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doctor-B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Uit deze thread begrijp ik dat we type CIG XG-99S moeten doorgeven ipv ZXOS11NPI ivm het vermeld staan op de BBF.247 lijst.

Wat ik niet begrijp, en hopelijk iemand voor me kan ophelderen is waarom ze (provider) dan niet vallen over het MAC Address (vendor is te herleiden aan de prefix en het serienummer en ONT-ID beginnen beide met ZRMT wat volgens mij ook verraad dat het geen "echte" CIG XG-99S is.

Misschien zoek ik wel spijkers op laag water of ik begrijp het niet helemaal.

[ Voor 0% gewijzigd door Doctor-B op 17-12-2023 20:52 . Reden: verdor->vendor ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Doctor-B schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:51:
Uit deze thread begrijp ik dat we type CIG XG-99S moeten doorgeven ipv ZXOS11NPI ivm het vermeld staan op de BBF.247 lijst.

Wat ik niet begrijp, en hopelijk iemand voor me kan ophelderen is waarom ze (provider) dan niet vallen over het MAC Address (vendor is te herleiden aan de prefix en het serienummer en ONT-ID beginnen beide met ZRMT wat volgens mij ook verraad dat het geen "echte" CIG XG-99S is.

De helpdesk medewerkers werken met een script. Veel technische kennis hebben ze niet. In dat script staat dat ze moeten vragen of het eigen device BBF.247 gecertificeerd is. En de tweede lijn en de technici hebben geen enkele reden om de Zaram te weigeren. Zoals uit ons bezoek aan Delta ook blijkt - zie het verslag - willen ze vrije modemkeuze ook niet tegenwerken.

Dus wordt hier op het forum door Delta technici meegelezen en waar nodig - mits de Tweaker zelf ook de benodigde inspanning levert - support gegeven.

De Zaram SFP wordt door Nokia onder eigen label verkocht. Dus in combinatie met een Nokia OLT - waaruit de Delta XGS-PON infra bestaat - werkt deze SFP uiteraard. Waarom zou Delta dan moeilijk doen? Je bent inderdaad met een microscoop spijkertjes aan het zoeken ;) .

[ Voor 3% gewijzigd door ernstoud op 17-12-2023 21:22 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• R3D
  • Niet online

R3D

Doctor-B schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:51:

CIC-XG-99S word doorgegeven als werkende module en is 1op1 gelijk aan de eigen Nokia sfp_onu’s.
mac-adressen zijn puur voor de registratie, doet verder weinig voor het operationeel deel van pon.
De helpdesk heeft instructies gekregen dit type te accepteren (houdt mijn inbox hier op een schappelijk niveau) .
Ze zien uiteraard wel het verschil in vendor-code, maar wil je liever dat iedere aanvraag weer geweigerd word. Of gaan we deze prima samenwerking tussen techneuten, wanna-be-techneuten en fanatiekelingen netjes in stand houden met de door ons gemaakte afspraken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SG_de_Baas
R3D schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:00:
Even voor de duidelijkheid, op alle Huawei’s gaat de providioning prima en ook de vlan provisioning.
Wat ik bedoel met “ vlan’s laden niet” is dat als de gebruiker zijn apparatuur eraan koppelt er geen mac/ip binding plaatsvindt.
Wat ik hierin even wil tackelen is of dit aan de gebruikerskant ligt of aan de netwerkkant.
Naar verwachting werk ik a.s. donderdag vanuit huis. Ik zou dan eventueel tijd kunen maken om e.e.a. te troubleshooten. Ben erg benieuwd waar het 'm in zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 11:43
michel2506 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:38:
Vanochtend via de chat mijn XS-010G-Q van ebay aangemeld en de "storingsmelding" per email ontvangen.

Wordt de registratie van het nieuwe modem eigenlijk ook in het weekend uitgevoerd of moet ik wachten tot maandag?

En is het verstandig om de ONT aangesloten te houden tijdens het wachten of kan ik het Nokia modem gewoon gebruiken in de tussentijd?
Het was dus wachten tot maandag 😉 vanochtend om 07:43 kwam mijn router online 😁👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bemmie
michel2506 schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:34:
[...]

Het was dus wachten tot maandag 😉 vanochtend om 07:43 kwam mijn router online 😁👍
Dat is snel, ik wacht al vanaf vrijdag middag maar nog geen verbinding. Gebruik een UDM SE.
Nog heel even wachten en dan toch nog een keer CaiWay bellen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3D
  • Niet online

R3D

Bemmie schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:37:
[...]

Dat is snel, ik wacht al vanaf vrijdag middag maar nog geen verbinding. Gebruik een UDM SE.
Nog heel even wachten en dan toch nog een keer CaiWay bellen denk ik.
“free tip, if you apply on weekdays in the morning it will mostly be processed in a few hours”.
Applications after Thursday 5pm, with fridays that are always busy with solving incidents before the weekend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henleu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:15
Net de zaram via de chat geregistreerd
Ze vroegen:
- NAW gegevens
- Laatste 4 cijfers IBAN
- Merk: CIG XG-99S
- Serie-nummer: Zaram12345678
- PON-id: ZRMT12345678
- mac-adres: Volgens berekening van Ernst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bemmie
R3D schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:43:
[...]

“free tip, if you apply on weekdays in the morning it will mostly be processed in a few hours”.
Geen probleem hoor, wachten vandaag gewoon nog af. Het is altijd de vraag ligt het 'probleem' bij mij of buiten de deur. Maar de UDM SE wacht hoopvol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
Zaterdagavond laat toen ik thuis kwam ook mijn module in de bus aangetroffen.
@ernstoud heel erg bedankt voor al het werk dat je hier in gestoken hebt voor ons! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruns86
Bruns86 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:19:
[...]

Nope, denk ook pas maandag.. Heb al even een keer de SFP eruit gehaald en opnieuw geplaatst om een soort herstart te forceren, maar geen succes nog.

We wachten gewoon even af! Heb nu nog mijn Ziggo Bridged modem die ons van internet voorziet, als het glasvezel werkt dan gaan we die opzeggen.
Vanmorgen is de verbinding geactiveerd! Hier geen gek VLAN 500, VLAN 100 werkt en heb een Vast IP adres ontvangen! Helemaal top.. Zo de “fail-over” doen naar Delta internet en speedtest uitvoeren! 😇💪🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bemmie
Bruns86 schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:43:
[...]

Vanmorgen is de verbinding geactiveerd! Hier geen gek VLAN 500, VLAN 100 werkt en heb een Vast IP adres ontvangen! Helemaal top.. Zo de “fail-over” doen naar Delta internet en speedtest uitvoeren! 😇💪🏻
Ik wacht nog op de activatie, maar goed te lezen dat het in principe werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Hier ook de Zaram laten registreren, nu afwachten tot het ticket gesloten wordt.
Kreeg nog een mooie controlevraag. "Stel je zou in de toekomst een telefonie abbonement afnemen. Naar welk e-mailadres kunnen wij dan de SIP gegevens naar toe sturen?" :P

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +31 Henk 'm!
Beste Tweakers,

Zaram heeft enige tijd geleden aangegeven dat er in NL ook een distributeur aangewezen ging worden voor de Zaram SFP. Dat is inmiddels gebeurd en het betreft een goed bekend staand bedrijf (WiMood) en de inkoopprijs voor webshops is ook prima

Kortom, ik stap er tussenuit. Ik zal de ruim 45 geïnteresseerden ook doorverwijzen (done!).

Zie:

https://wimoodshop.nl/nl/...86/Zaram+XGS-PON+ONU+SFP+

Het was leuk om de community te bedienen maar een direct verkooppunt in NL zonder de risico’s voor mij is te preferen, zeker gezien het feit dat ik leverde bijna tegen kostprijs. Via de webshops die WiMood belevert is de SFP iets (10%) duurder dan in de group-buy maar dat valt dus erg mee.

TS ook aangepast.

Update: WiMood levert alleen via resellers. Zie TS en de Pricewatch voor webshops.

[ Voor 22% gewijzigd door ernstoud op 18-12-2023 17:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckyluca
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-08 16:06
ernstoud schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:06:
Beste Tweakers,

Zaram heeft enige tijd geleden aangegeven dat er in NL ook een distributeur aangewezen ging worden voor de Zaram SFP. Dat is inmiddels gebeurd en het betreft een goed bekend staand bedrijf (WiMood) en de verkoopprijs is ook prima (EUR 130,55). Ik zie dat ze op dit moment ook voorraad (20) hebben.

Kortom, ik stap er tussenuit. Ik zal de ruim 45 geïnteresseerden ook doorverwijzen.

Zie:

Het was leuk om de community te bedienen maar een direct verkooppunt in NL zonder de risico’s voor mij is te preferen, zeker gezien het feit dat ik leverde bijna tegen kostprijs. Via WiMood is iets duurder maar het valt erg mee.
Ingelogd kan ik zien dat er op het moment 49 op voorraad zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 19:10

Superbeagle

Always smile

madbwr schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:58:
[...]

De douane zal wel gaan denken "wtf is die aan het doen"

🤣
De douane zal het worst wezen. Dat is immers hun werk.
Die uitspraak zal ik eerder toekennen aan zijn wederhelft. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvdswaluw
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 13:36
Beste Tweakers,

Zaram heeft enige tijd geleden aangegeven dat er in NL ook een distributeur aangewezen ging worden voor de Zaram SFP. Dat is inmiddels gebeurd en het betreft een goed bekend staand bedrijf (WiMood) en de verkoopprijs is ook prima (EUR 130,55). Ik zie dat ze op dit moment ook voorraad (20) hebben.

Kortom, ik stap er tussenuit. Ik zal de ruim 45 geïnteresseerden ook doorverwijzen.

Zie:

Het was leuk om de community te bedienen maar een direct verkooppunt in NL zonder de risico’s voor mij is te preferen, zeker gezien het feit dat ik leverde bijna tegen kostprijs. Via WiMood is iets duurder maar het valt erg mee.

TS ook aangepast.
Ik neem niet aan dat alle 45 geïnteresseerden "reseller" zijn. Wat moet je doen om daar als particulier te bestellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:43
mvdswaluw schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:22:
[...]

Ik neem niet aan dat alle 45 geïnteresseerden "reseller" zijn. Wat moet je doen om daar als particulier te bestellen?
Ik zou ze even bellen om te vragen wie van hun bestaande resellers de Zaram gaat voeren in het assortiment. Dan zal de eindprijs nog wel wat hoger worden. We hebben natuurlijk het hele kanaal van importeur/distri en resellers tot nu toe vermeden en daar moet ook geld verdiend worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bemmie
Bruns86 schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:43:
[...]

@R3D ik ben ongeduldig denk ik maar de activatie is bij mij nog niet doorgekomen. Zou ook aan mijn kant kunnen zitten maar omdat dit niet te testen is weet ik dat niet. Enig idee hoe ik mijn SFP kan testen in een UDM SE? En/of wat de instellingen moeten zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckyluca
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-08 16:06
ernstoud schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:34:
[...]

Dan ben jij dus reseller? Mooie kans om dit op je te nemen!
Ik heb inderdaad toegang tot een reseller account vanuit de zaak. Ik heb echter niet de toestemming om hier maar op te bestellen wat ik wil. Ik kan mijn baas een keer een seintje geven dat er hier interesse in is. maar meer kan ik ook niet zomaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DB LucF
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
Gistermiddag in de chat gehangen met Delta en alle gegevens doorgegeven.
Vandaag maar eens getest en ik ben online via de Zaram.
Echter alleen op VLAN500 en niet op VLAN100. Ik weet niet of @R3D nog iets kan/wil nakijken daarvoor.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 13:50
...

...

Update: WiMood levert via resellers. Dus bij hen moet je informeren wie dit product aan eindklanten levert.
Wellicht voordat we allemaal in de telefoon klimmen en de bedrijven in de stress raken :) Ik heb WiMood gebeld. Ze hebben me aangegeven inderdaad niet direct aan particulieren te willen leveren. Ze hebben me drie partijen genoemd die bij hen inkopen en aan particulieren verkopen:

1. DectDirect
2. WifiMedia
3. MyMediaCenter

Ik heb ze gebeld voor meer informatie:

1. 140 euro inclusief verzenden - volgende dag geleverd - bestellen via https://www.dectdirect.nl/nl/xgs-pon-onu-sfp.html
2. 139 euro inclusief verzendkosten - mailen met sales@wifimedia.eu om te bestellen - gaat niet op de website komen
3. Heeft teruggemaild dat zij dit component niet willen/kunnen leveren

Daarmee is volgens mij nu alle informatie duidelijk en zal ik dit bericht niet verder meer gaan bijwerken. De mijne via DectDirect is zojuist binnen gekomen. Nu nog wachten op de overzetting van AON naar PON op 4 januari voordat ik 'm kan proberen :)

[ Voor 76% gewijzigd door MrKoen op 19-12-2023 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans83lopik
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-09 12:11
kan iemand mij uitleggen hoe ik via ssh / telnet inlog op de Zaram de inloggegevens heb ik
maar ik kan het niet benaderen via mijn UDM router

Acties:
  • +5 Henk 'm!
MrKoen schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:12:
[...]

Wellicht voordat we allemaal in de telefoon klimmen en de bedrijven in de stress raken :) Ik heb WiMood gebeld. Ze hebben me aangegeven inderdaad niet direct aan particulieren te willen leveren. Ze hebben me drie partijen genoemd die bij hen inkopen en aan particulieren verkopen:

1. DectDirect
2. WifiMedia
3. MyMediaCenter

Alle drie hebben ze de module (nog) niet op hun website. Ik heb ze gebeld voor meer informatie:

1. 137,72 euro inclusief verzenden
2. Gaat mij de prijs mailen
3. Telefonisch nog geen contact mee kunnen krijgen

Ik zal deze post updaten zodra ik meer weet.
In de TS heb ik een verwijzing naar deze post opgenomen.

Goed werk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leander-s
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Frans83lopik schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:24:
kan iemand mij uitleggen hoe ik via ssh / telnet inlog op de Zaram de inloggegevens heb ik
maar ik kan het niet benaderen via mijn UDM router
Op de UDM moet je een interface aanmaken met het adres in hetzelfde segment van de sfp. (Bijvoorbeeld .2).
Daarna kan je dan op de UDM verbinden naar het adres van de module

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans83lopik
ik heb voor de udm 192.168.200.2 maar ik krijg het niet voor elkaar

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Teaclo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-07 12:15
Na 2 weken is ook eindelijk mijn adtran SDX-621i tot leven gekomen :)
Delta helpdesk deed een beetje moeilijk, maar na een paar berichten van tweakers door te sturen dat dit modem ook werkt, is hij dan toch geregistreerd.

Heb niets speciaals moeten doen, gewoon vlan 100 aanmaken en het werkte :)

Heb een 1GBPS lijn en ik haal mooi de snelheid.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/15646816953.png

Keep smiling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjakieswitch
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:49
Afgelopen weekend de Zaram ontvangen (dank @ernstoud, vanochtend om 9.00 via de chat de activatie aangevraagd, om 13:00 kreeg ik een mailtje dat de "storing" verholpen was. Ik meteen proberen, geen ip-adres met VLAN100. Als test VLAN500 geprobeerd en dan krijg ik wel een ip-adres. Dat zou toch VLAN100 moeten zijn, is de activatie wel goed gegaan dan?
Ik gebruik de Zaram in een UDMSE, net even gezocht in dit topic en ik zal @R3D een DM sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door sjakieswitch op 18-12-2023 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:47
MrKoen schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:12:
[...]

1. DectDirect
2. WifiMedia
3. MyMediaCenter

Alle drie hebben ze de module (nog) niet op hun website. Ik heb ze gebeld voor meer informatie:

1. 137,72 euro inclusief verzenden
2. Gaat mij de prijs mailen - kan morgen worden i.v.m. afwezigheid van hun inkoper vandaag
3. Telefonisch nog geen contact mee kunnen krijgen - gemaild voor een prijsopgave

Ik zal deze post updaten zodra ik meer weet.
Ik zou het in principe ook kunnen regelen maar via Dectdirect is misschien makkelijker.
Frans83lopik schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:35:
ik heb voor de udm 192.168.200.2 maar ik krijg het niet voor elkaar
Ik heb dit ook nog niet voor elkaar gekregen. Laat me even weten als je er verder mee bent gekomen!

[ Voor 13% gewijzigd door thomastvd op 18-12-2023 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans83lopik
Frans83lopik schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:16:
[...]

het lukt mij ook niet dus ik dacht vraag hier even hulp
ik heb het niet voor elkaar gekregen dus ik dacht vraag hier hulp kan zijn dat ik iets verkeerds doe ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Frans83lopik op 18-12-2023 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 18:56

duderuud

Sliden is koel

Net de Zaram ontvangen, hartelijk dank voor al het werk @ernstoud, wordt gewaardeerd !

Net gechat met Delta om gegevens door te geven. Ze gaven echter aan dat het nieuwe modem (...) aangesloten moest zijn om geactiveerd te worden, klopt dat wel?
Weinig zin om vanaf nu tot morgenvroeg zonder internet te zitten ;(

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjakieswitch
sjakieswitch schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:19:
Afgelopen weekend de Zaram ontvangen (dank @ernstoud, vanochtend om 9.00 via de chat de activatie aangevraagd, om 13:00 kreeg ik een mailtje dat de "storing" verholpen was. Ik meteen proberen, geen ip-adres met VLAN100. Als test VLAN500 geprobeerd en dan krijg ik wel een ip-adres. Dat zou toch VLAN100 moeten zijn, is de activatie wel goed gegaan dan?
Ik gebruik de Zaram in een UDMSE, net even gezocht in dit topic en ik zal @R3D een DM sturen.
En opgelost! Bedankt voor de snelle service @R3D !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thomastvd
duderuud schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:17:
Net de Zaram ontvangen, hartelijk dank voor al het werk @ernstoud, wordt gewaardeerd !

Net gechat met Delta om gegevens door te geven. Ze gaven echter aan dat het nieuwe modem (...) aangesloten moest zijn om geactiveerd te worden, klopt dat wel?
Dat is niet nodig. Schijnt voor R3D wel handig te zijn als er iets mis gaat dacht ik. Maar in 1e instantie niet nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjakieswitch
duderuud schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:17:

Nee, niet nodig. Ik had hem ook pas aangesloten nadat ik de melding "Storing opgelost" had ontvangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruns86
sjakieswitch schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:18:
[...]

En opgelost! Bedankt voor de snelle service @R3D !
Heb zelf ook een UDM SE en hier werkt VLAN100 in 1x goed. Je hoeft alleen maar het VLAN in te stellen, meer settings hoef je niet te doen.

Mooi dat het in ieder geval is oplost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:44
Zucht, na de supersnelle verzending van Ernst zou deze zaterdag afgeleverd worden.
Helaas is PostNL weer aan het rotzooien en kreeg de melding dat het maandag zou worden. ;w
Keek ik vanmorgen in de PostNL app staat er nu weer morgen afleveren........ :(

Was fijn geweest als deze al binnen was, had vandaag dagje vrij.
Had ik genoeg tijd gehad voor het aanmelden bij Delta en testen van de module.
Nog even geduld.......en ben ook een heel geduldig persoon O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik heb WiMood benaderd met de vraag hoe eindgebruikers de Zaram SFP kunnen aanschaffen, de reactie:

”Wij leveren direct aan alle zakelijke partijen die affiniteit met ICT of Techniek hebben. Inderdaad, we leveren niet direct aan end-users / consumenten. Op het forum kwamen de volgende partijen al langs:

1. DectDirect
2. WifiMedia
3. MyMediaCenter

Dit rijtje klopt in ieder geval. Op dit moment voert DectDirect hem al in het assortiment maar kun je hem (tijdelijk) enkel maar via mail bestellen. Voor nu beste optie mailen aan info@dectdirect.nl t.a.v. Eva Kramp. Vermeld wat je wilt bestellen, hoeveel en je adresgegevens. Je krijgt dan een offerte toegestuurd die je direct vanuit de offerte kunt afrekenen en daarmee je order definitief maken.

De andere partijen zullen hun websites nog updaten en aanpassen maar ik verwacht dat dit (gezien de vraag) de komende dagen wel zullen doen. Dectdirect zal het product ook op hun website zetten.“

Zodra iemand besteld heeft en de prijs weer dan graag even doorgeven, dan pas ik de TS aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thomastvd
Ik kan bij Wimood 41 stuks bestellen en die kan ik dan aanbieden voor €135 inclusief verzenden. Laat me via een PB even weten of er animo voor is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
thomastvd schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:52:
Ik kan bij Wimood 41 stuks bestellen en die kan ik dan aanbieden voor €135 inclusief verzenden. Laat me via een PB even weten of er animo voor is.
Is het niet een goed idee dat ik jou de nicknames van de geïnteresseerden laat weten? Daar kan niemand bezwaar tegen hebben denk ik. Ik stuur je een PB!

Succes!

Update: done.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Met een beetje mazzel verschijnen dan binnenkort de webshops en prijzen in de Pricewatch die de Zaram aanbieden.

[ Voor 24% gewijzigd door robertwebbe op 18-12-2023 18:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 22:59
Ik heb zojuist besteld via mail bij DectDirect voor €138.

Ze gaven overigens wel aan dat hij morgen online komt, dus door een dagje te wachten kun je hun wat werk besparen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerbenvandam
Wimood heeft er momenteel nog : 37 op voorraad, vandaag verzonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik van Putten
Ik heb zaterdag mijn Zaram module in mijn router gestopt en geactiveerd.
Het zou 1 werkdag duren voor hij het deed.
Ik zie al een aantal mensen die hem ook zaterdag kregen en vertellen dat hij inmiddels werkt.
Een mailtje dat de storing is opgelost heb ik echter nog niet ontvangen van Delta, wel een mailtje van Caiway dat mijn SIP account is gereset ivm vrije modem keuze op zondag.
Moet ik dan Delta nabellen om te vragen of er iets aan de hand is, of kan het zijn dat er nog iets niet goed zit aan mijn kant, of kan het afhankelijk van je regio soms wat langer duren voor ze de activatie verwerken ?
Vlan 100 of Vlan 500 maakt niets uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mrwiggs schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:10:
Ik heb zojuist besteld via mail bij DectDirect voor €138.

Ze gaven overigens wel aan dat hij morgen online komt, dus door een dagje te wachten kun je hun wat werk besparen.
De prijs in de tweede group buy was EUR 127,50 dus dan is deze prijs niet slecht met een distributeur en een webshop er tussen.

Genoemd in de TS. Dank voor de melding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Erik van Putten schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:34:
Ik heb zaterdag mijn Zaram module in mijn router gestopt en geactiveerd.
Het zou 1 werkdag duren voor hij het deed.
Ik zie al een aantal mensen die hem ook zaterdag kregen en vertellen dat hij inmiddels werkt.
Een mailtje dat de storing is opgelost heb ik echter nog niet ontvangen van Delta, wel een mailtje van Caiway dat mijn SIP account is gereset ivm vrije modem keuze op zondag.
Moet ik dan Delta nabellen om te vragen of er iets aan de hand is, of kan het zijn dat er nog iets niet goed zit aan mijn kant, of kan het afhankelijk van je regio soms wat langer duren voor ze de activatie verwerken ?
Vlan 100 of Vlan 500 maakt niets uit.
Even komende nacht afwachten, en daarna @R3D een PB als het dan nog niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik van Putten
Bedankt Ernst. Ik wacht even ongeduldig een nachtje af.
Pagina: 1 ... 31 ... 81 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen om Delta, KPN mag besproken worden in: [KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken.