Toch even hier delen zodat de volgende er misschien wat aanheeft;
Zit bij Odido, maar in gemeente de Wolden; dit valt onder het Delta netwerk (schijnbaar).
ik heb vanaf oplevering gebruikt van gemaakt van de meegeleverde Nokia ONT naar koper, en de zyxel router nooit gebruikt maar zo de UBNT dream machine SE in. Dit heeft lange tijd gewoon goed en uitermate stabiel gedraaid.
nu begon het weer te kriebelen om die losse omvormer kwijt te spelen en rechtstreeks naar een SFP module in mijn dream machine te gaan.
zoals al vaker geplaatst; Zaram XGS-PON ONU SFP+ via Schenk ICT (hier ook actief op forum) een prima alternatief!
maar... toen begon de grap; Zaram module geregistreerd via Odido, geen verbinding.
terug naar de oude nokia; ook geen verbinding...
monteur later en 4-5 dagen bellen met Odido kwamen we erachter; Odido had schijnbaar de registratie niet goed gedaan bij Delta (goed om te weten als je dus met ze belt dat ze snel / sneller opschalen met Delta; kan tijd besparen).
ook goed om te weten; VLAN is dan 801 (nergens terug te vinden op de site van Odido of Delta, aangezien iedereen het over VLAN 100 of 300 heeft)
Odido echt aardige mensen op de technische afdeling, wel willend, goede afspraken met call backs etc, maar dit was wel even een puzzeltje (zeker achter de schermen)+
update:
schijnbaar wel iets van bekend op odido forum, ik zie er geen probleem in?
https://community.odido.n...vlan-801-i-p-v-300-374919
update 2:
binnen een uurtje na reactie op het odido community forum VLAN aangepast naar 300; lijkt een Pbit foutje te zijn met het provisionen.
[
Voor 10% gewijzigd door
GJ007 op 16-08-2025 12:46
. Reden: link ]