Acties:
  • +2 Henk 'm!
wian schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:51:
[...]

De Huawei presteerde iets beter? Kun je misschien wat details geven?

Weet iemand misschien of er een verschil een stroomverbruik is tussen de Nokia en Huawei?
Ik heb 2x een aantal speedtesten gedaan (via iPerf cli) met Huawei en Nokia. Tussentijds gewisseld en dan vergeleken. In mijn situatie was de Huawei iedere keer 10-15% sneller in zowel down- als upload. En de latency (ping tijd) was ook telkens iets beter. Voor mij de reden om toen te kiezen voor de Huawei.

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 13-08-2025 11:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:47

Roetzen

he.net Certified Sage

De problemen met oververhitting van de Niokia XS-101X-Q die ik tijdens de hittegolven van midden juni en begin juli rapporteerde lijken opgelost nadat ik hem lager in de kast heb gehangen. Helemaal boven in de kast ging ie toen steeds in alarm. Maar in de nieuwe positie 30 cm lager houdt ie zich goed terwijl het al drie dagen ruim boven de 30 graden is geweest. Waarvan akte. 😀

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

• dannyvdmoo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 02:27
robertwebbe schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:07:
[...]

Ik heb 2x een aantal speedtesten gedaan (via iPerf cli) met Huawei en Nokia. Tussentijds gewisseld en dan vergeleken. In mijn situatie was de Huawei iedere keer 10-15% sneller in zowel down- als upload. En de latency (ping tijd) was ook telkens iets beter. Voor mij de reden om toen te kiezen voor de Huawei.
Voor mij de reden om toen te kiezen voor de Huawei.voor mij ook al zo lang delta 2 gig heeft de huwai PERFECT
dannyvdmoo schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 21:36:
[...]

Voor mij de reden om toen te kiezen voor de Huawei.voor mij ook al zo lang delta 2 gig heeft de huwai PERFECT
Ah, een mede Tweaker met het nu zeldzame 2 Gbps. abonnement.

Ben wel benieuwd welk snelheid jij zoal meer. Ik 2090/2070 met iPerf3 (naar eigen server) en 2070/2050 met SpeedTest naar WorldStream of Delta gemiddeld.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

Toch even hier delen zodat de volgende er misschien wat aanheeft;

Zit bij Odido, maar in gemeente de Wolden; dit valt onder het Delta netwerk (schijnbaar).
ik heb vanaf oplevering gebruikt van gemaakt van de meegeleverde Nokia ONT naar koper, en de zyxel router nooit gebruikt maar zo de UBNT dream machine SE in. Dit heeft lange tijd gewoon goed en uitermate stabiel gedraaid.
nu begon het weer te kriebelen om die losse omvormer kwijt te spelen en rechtstreeks naar een SFP module in mijn dream machine te gaan.
zoals al vaker geplaatst; Zaram XGS-PON ONU SFP+ via Schenk ICT (hier ook actief op forum) een prima alternatief!

maar... toen begon de grap; Zaram module geregistreerd via Odido, geen verbinding.
terug naar de oude nokia; ook geen verbinding...
monteur later en 4-5 dagen bellen met Odido kwamen we erachter; Odido had schijnbaar de registratie niet goed gedaan bij Delta (goed om te weten als je dus met ze belt dat ze snel / sneller opschalen met Delta; kan tijd besparen).

ook goed om te weten; VLAN is dan 801 (nergens terug te vinden op de site van Odido of Delta, aangezien iedereen het over VLAN 100 of 300 heeft)

Odido echt aardige mensen op de technische afdeling, wel willend, goede afspraken met call backs etc, maar dit was wel even een puzzeltje (zeker achter de schermen)+

update:
schijnbaar wel iets van bekend op odido forum, ik zie er geen probleem in?
https://community.odido.n...vlan-801-i-p-v-300-374919

update 2:
binnen een uurtje na reactie op het odido community forum VLAN aangepast naar 300; lijkt een Pbit foutje te zijn met het provisionen.

[ Voor 10% gewijzigd door GJ007 op 16-08-2025 12:46 . Reden: link ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdmoo
ernstoud schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 22:13:
[...]

Ah, een mede Tweaker met het nu zeldzame 2 Gbps. abonnement.

Ben wel benieuwd welk snelheid jij zoal meer. Ik 2090/2070 met iPerf3 (naar eigen server) en 2070/2050 met SpeedTest naar WorldStream of Delta gemiddeld.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jitter
1
ms
download
2,066.3
Mbps
upload
2,064.1
Mbps
Opnieuw
Delta Fiber Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dannyvdmoo schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:21:
[...]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jitter
1
ms
download
2,066.3
Mbps
upload
2,064.1
Mbps
Opnieuw
Delta Fiber Nederland
Dank. Vergelijkbaar dus. Ik had geen idee waar 2 Gbps. op uit zou moeten komen. Las dat een 1 Gbps. XGS-PON abonnement iets boven de 1000 Mbps. kwam. Dus 2 Gbps. met 2060 of meer is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerserkeR_031
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22-08 22:06
Mag ik nieuw inv linkje naar support discord? Alle inv's zijn verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
BerserkeR_031 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:22:
Mag ik nieuw inv linkje naar support discord? Alle inv's zijn verlopen.
https://discord.gg/kn2Q58sk2r

Oh @ernstoud was me voor

[ Voor 6% gewijzigd door dunkiegaming op 18-08-2025 16:39 ]

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQhr2aWo4vjie8umjaeAz-SFV1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IkSrO8TvWBJhlReQPlXea0mc.png?f=fotoalbum_large

Het is op het forum maar vooral ook in de Discord voorbij gekomen, ONT's die warmte niet leuk vinden.
Dat heb ik vorig jaar in de zomer al ondervonden, ik heb toen al snel een FAN op de FS module gezet. Mijn storingen waren voorbij. Maar meten is weten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akuRJaz_9UWR_YLP-noqyVmndYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qga5JxoA2e4Xgv8AaxmW6M4T.jpg?f=fotoalbum_large

Dus heb ik in de vakantie een metric projectje opgezet. Gegevens uit de FS XGS-ONU-25-20NI ONT, Room Temperatuur uit de USB sensor welke aan mn Vigor 3910 gekoppeld is en later nog een CPU sensor van een switch voor de leuk. En er volgt vast meer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjTOikOLnALN7G_0geEuQc1sYr8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z31xRenElYvvOFK75zsmsx6s.png?f=fotoalbum_large

Heb dit kunnen realiseren d.m.v. SSH door Collector Proxmox LXC, deze vist de data uit in dit geval o.a. de FS ONT, welke de data dan via (Mini) Webserver beschikbaar stelt. Deze wordt door een Prometheus Datacollecor LXC binnen gehaald. Voor de dashboards trekt de Grafana LXC deze weer uit Prometheus.

Misschien inspiratie voor andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMatijsen
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 30-08 09:36
Afgelopen vrijdag mijn Nokia XS-010X-Q aangemeld bij Delta, ging allemaal heel voorspoedig slechts een minuut of 10 later kwam mijn ip adres binnen op mijn Fortigate router. Alleen ik krijg nu slechts max 95 Mbps binnen, met het originele Delta modem ervoor met DMZ ingesteld had ik wel mijn volledige snelheid en brandde het snelheid lampje van de wan poort op de fortigate groen en nu brand deze oranje? Weet iemand hoe ik de snelheid van de Nokia XS010X-Q kan verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JoostMatijsen schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:19:
Afgelopen vrijdag mijn Nokia XS-010X-Q aangemeld bij Delta, ging allemaal heel voorspoedig slechts een minuut of 10 later kwam mijn ip adres binnen op mijn Fortigate router. Alleen ik krijg nu slechts max 95 Mbps binnen, met het originele Delta modem ervoor met DMZ ingesteld had ik wel mijn volledige snelheid en brandde het snelheid lampje van de wan poort op de fortigate groen en nu brand deze oranje? Weet iemand hoe ik de snelheid van de Nokia XS010X-Q kan verhogen?
Port speed op de Fortigate al op 1Gbps fixed gezet of andere netwerk kabel test?
Oranje = 100mbit, Groen = 1Gbps, Blauw = 10Gbps op de Nokia onafhankelijk van je abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostMatijsen
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 30-08 09:36
Ik heb de Nokia op een andere poort aangesloten op de fortigate, toen bleek het probleem in de verbinding te zitten, andere kabel ertussen heeft het probleem opgelost alle lampjes zijn groen en een speedtest laat nu ook het resultaat zien dat klopt bij mij abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JoostMatijsen schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:02:
Ik heb de Nokia op een andere poort aangesloten op de fortigate, toen bleek het probleem in de verbinding te zitten, andere kabel ertussen heeft het probleem opgelost alle lampjes zijn groen en een speedtest laat nu ook het resultaat zien dat klopt bij mij abonnement.
Ah, je had dus een 100 Mbps. verbinding door een slechte ethernet kabel. Mooi dat het opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Ik heb van een Delta engineer begrepen dat er binnenkort (september) Nokia ONT's voor Delta klanten beschikbaar komen..

[ Voor 5% gewijzigd door hussie01 op 24-08-2025 21:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wbschenk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:16

wbschenk

www.schenkict.nl

Topicstarter
robertwebbe schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:28:
Dat werd mij 2 jaar geleden ook al verteld. Eerst zien.
Ik hoor het steeds meer.. ik ben iedergeval terughoudend met nieuwe Nokia modems in te kopen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
In september zouden er abonnementen beschikbaar moeten komen met een losse Nokia ONT en router met WiFi 7.

nieuws: Delta geeft glasvezelklanten vanaf september nieuw Wi-Fi 7-modem
Staat er niet duidelijk, maar dit artikel gaat er over.

[ Voor 54% gewijzigd door bjusterbaarlik op 25-08-2025 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

bjusterbaarlik schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 07:47:
Staat er niet duidelijk, maar dit artikel gaat er over.
Het staat er gewoon helemaal niet. Het is in elk geval geen losse ONT en het is maar zeer de vraag of ie in bridge kan. En als ie wel in bridge kan zou ik toch de voorkeur geven aan een (eigen) losse ONT boven een modem/router combi in bridge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:24
In de handleiding van het nieuwe WiFi 7 modem staat duidelijk het gebruik van een (losse) Nokia ONT vermeld.
https://www.delta.nl/medi...ie-handleiding-wifi-7.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Roetzen schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:20:
[...]

Het staat er gewoon helemaal niet.
Je moet niet bij mij zijn dat het een slecht geschreven artikel is met veel fouten en onduidelijkheden, ik ben niet de auteur.

Ik geef alleen maar aan dat het artikel erover gaat. 500Mbps en 1000Gbps zijn dus de abonnementen met ONT en losse router met WiFi 7 van Sagecom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die had ik nog niet gezien. En het maakt het ook een stuk geloofwaardiger dat er dan binnenkort ook echt ONT’s beschikbaar gaan komen voor consument klanten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Prolution schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:27:
In de handleiding van het nieuwe WiFi 7 modem staat duidelijk het gebruik van een (losse) Nokia ONT vermeld.
https://www.delta.nl/medi...ie-handleiding-wifi-7.pdf
Tja, dat soort verwarring krijg je als je slordig om gaat met de terminologie. Dan zet je de lezer op het verkeerde been. Dat nieuwe ding is helemaal geen modem, het is een router. En dat staat ook in de link waar je naar verwijst. Bij die nieuwe Wifi 7 router krijgt je er een losse ONT bij. En dan wordt het een heel ander verhaal.

P.S. Die opmerking over slordig gebruik van de terminologie is geen verwijt aan jou persoonlijk. Het is een meer algemeen verschijnsel. Helaas. …

[ Voor 10% gewijzigd door Roetzen op 25-08-2025 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermak
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:27
Mooi setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 17:12
Volgens Delta moet ik eerst mijn oude Delta modem aansluiten om een snelheid verlagingen van 1000 naar 500 en verlenging van ABO te krijgen.....
Heb ze de gegevens van mijn Nokia XS010X-Q die al ruim 2 jaar in hun netwerk hangt gemaild.
Moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fazertje schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:53:
Volgens Delta moet ik eerst mijn oude Delta modem aansluiten om een snelheid verlagingen van 1000 naar 500 en verlenging van ABO te krijgen.....
Heb ze de gegevens van mijn Nokia XS010X-Q die al ruim 2 jaar in hun netwerk hangt gemaild.
Moet niet gekker worden.
Ja helaas is dat waar. Klantprofiel hangt aan de Nokia xs-2426g-b. Dus die zal je inderdaad even moeten aansluiten en registreren. Kan telefonisch allemaal snel. Vragen naar 2e lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahbaby
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
fazertje schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:53:
Moet niet gekker worden.
En als je een zenderpakket erbij neemt moet je hetzelfde doen. 8)7

Mijn ervaring is dat de Nokia 2426 automatisch herkend wordt. Daarna wel weer je eigen ONT laten registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yeahbaby schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:34:
[...]

En als je een zenderpakket erbij neemt moet je hetzelfde doen. 8)7

Mijn ervaring is dat de Nokia 2426 automatisch herkend wordt. Daarna wel weer je eigen ONT laten registreren.
Wanneer was dat? Want er zou gewerkt worden aan dergelijke features (inclusief zelf eigen apparatuur kunnen registreren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeahbaby
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
ernstoud schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:47:
[...]

Wanneer was dat? Want er zou gewerkt worden aan dergelijke features (inclusief zelf eigen apparatuur kunnen registreren).
Ik heb het even nagekeken en dat was ongeveer februari/maart 2025. En ook in december 2024. Ik heb nog nooit de Nokia 2426 hoeven te registreren. Wel verdwijnt telkens de registratie van mijn eigen modem bij aansluiten van de 2426, maar wellicht hebben we veel ruimte op de OLT?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Volgens mij is dat al een tijdje. De 2426 is je primaire apparaat en je eigen ONT een guest. Zodra je 2426 weer aansluit, vervalt automatisch de guest. In het allerbegin had ik nog een uitzondering, toen had ik nog meerdere apparaten geregistreerd maar dat is op een gegeven moment ook opgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Vraagje: ik ben terug van vakantie en hoewel ik niet echt iets raars merk, krijg ik een critical melding op de SFP+ poort op mijn UDM-SE, waar de Zaram ONT in zit. Port 10: Loss of Tx signal. No Signal Detected. Please check that the cable is fully inserted and not damaged.
X Transmit
V Receive

Ik heb de UDM-SE opnieuw opgestart en de Zaram (ZXOS11NPI) eruit gehaald en weer erin gestopt, evenals het blauwe glasplugje.

Is dit een bekend probleem of wat kan ik als volgende stap doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Hulk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-09 18:10
Heb gisteren de UCG Fiber met een Zaram SFP+ module aangesloten. Dit ging allemaal voorspoedig.

Nu ben ik de waarden van de Zaram module aan het bekijken en vroeg ik me af of dit "normale" waarden zijn. Wanneer ik op de datasheet van Zaram kijk, heb ik het gevoel dat de Output en Input Pwr. aan de hoge kant zijn. Wat voor waardes hebben jullie op de Zaram module?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOjiefGccXv463RkcKVm1Ra5_KU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hdXHTvvcAmOafgKxl5GpIdc3.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@The Hulk Hey jij lijkt ook die Tx loss the hebben, of in ieder geval een critical melding.

Ik heb even naar mijn Output en input power gekeken, deze staan op 6,82 dBm en -11,87 dBm respectievelijk. Ik draai deze setup nu ruim een jaar, vorige maand mijn abo verlengd met een nieuwe actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Koekwaussie schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:12:
[...]

Wel vreemd dat ze aangegeven alleen de Zaram maar als ik bij community kijk hebben er wel meer last van. Ook van andere merken zoals: Zyxel PMG3000-D20B, FIberMall's XGS-PON, E.C.I. Networks.
Het is dus het is niet alleen de Zaram module die aangeeft "Loss of Tx signal".
Ah ik kom deze nu pas tegen, het is dus een wijdverspreid 'probleem' begrijp ik? En is het echt een probleem of loopt het wel los? Ik ben pas net terug van vakantie en heb ik nog geen dingen gevonden die niet werken, dus als het puur de melding is dan geloof ik het voorlopig wel. Of is een ticket aanmaken alsnog een goed idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Hulk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-09 18:10
MooDyBLueS schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:40:
@The Hulk Hey jij lijkt ook die Tx loss the hebben, of in ieder geval een critical melding.

Ik heb even naar mijn Output en input power gekeken, deze staan op 6,82 dBm en -11,87 dBm respectievelijk. Ik draai deze setup nu ruim een jaar, vorige maand mijn abo verlengd met een nieuwe actie.
Bedankt voor je reactie.

Wanneer ik Google op de error, zijn wij niet de enige met de Tx errors.

https://community.ui.com/...-85a7-e08163435b5e?page=1

Het lijkt er op de één van de laatste updates van Unifi de Error heeft geïntroduceerd. Ik kan helaas nog geen oplossing vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 22:08
Is een bekend probleem inderdaad en kosmetisch

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Hulk schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:38:
Heb gisteren de UCG Fiber met een Zaram SFP+ module aangesloten. Dit ging allemaal voorspoedig.

Nu ben ik de waarden van de Zaram module aan het bekijken en vroeg ik me af of dit "normale" waarden zijn. Wanneer ik op de datasheet van Zaram kijk, heb ik het gevoel dat de Output en Input Pwr. aan de hoge kant zijn. Wat voor waardes hebben jullie op de Zaram module?

[Afbeelding]
Prima waardes. De OLT en ONT kennen ruime marges. No worries.

Acties:
  • +14 Henk 'm!
Al eerder heb ik gemeld dat Zaram binnenkort een ONT op de markt zal brengen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9p3VoJcv7I9DapJ1Nzt8YzJj-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wuetJxntE9xGfGrGM4M3Spf1.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb twee pre-productie samples ontvangen met wel al de finale hardware in een oudere behuizing.

Één van de samples is vandaag met succes getest door @Economics, engineer bij KPN. De ONT werkte direct, hier de link naar zijn post in de KPN thread:

Economics in "[KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken"

Er gaat ook een exemplaar naar DFN, ik verwacht dat deze ook direct zal werken.

Zaram heeft een interessante prijs genoemd en @wbschenk heeft aangegeven dan wel in verkoop geïnteresseerd te zijn. Een mooie oplossing voor Tweakers die geen SFP willen of kunnen plaatsen, als alternatief voor de minder goed leverbare en de vermoedelijk duurdere Nokia ONT.

Voor de goede orde; ik ben aan het rentenieren, mijn bedrijf is opgeheven, dus ik ga hem niet aanbieden. Louter vanuit mijn eerdere goede contacten met Zaram hebben zij mij benaderd.

Mochten de samples niet retour hoeven, zoek ik er een mooi plekje voor. Verloten of zo.

Stay tuned.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPvDam
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:59
ernstoud schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:36:
Test van de Zaram ONT op Delta infra vermoedelijk midden komende week.

Introductie vermoedelijk nog dit jaar.
Ben echt super benieuwd wat de ervaring gaat zijn. Hebben we een extra keuze naast de bestaande (dure) oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:52
ernstoud schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:18:
Al eerder heb ik gemeld dat Zaram binnenkort een ONT op de markt zal brengen:

[Afbeelding]

Ik heb twee pre-productie samples ontvangen met wel al de finale hardware in een oudere behuizing.

Één van de samples is vandaag met succes getest door @Economics, engineer bij KPN. De ONT werkte direct, hier de link naar zijn post in de KPN thread:

Economics in "[KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken"

Er gaat ook een exemplaar naar DFN, ik verwacht dat deze ook direct zal werken.

Zaram heeft een interessante prijs genoemd en @wbschenk heeft aangegeven dan wel in verkoop geïnteresseerd te zijn. Een mooie oplossing voor Tweakers die geen SFP willen of kunnen plaatsen, als alternatief voor de minder goed leverbare en de vermoedelijk duurdere Nokia ONT.

Voor de goede orde; ik ben aan het rentenieren, mijn bedrijf is opgeheven, dus ik ga hem niet aanbieden. Louter vanuit mijn eerdere goede contacten met Zaram hebben zij mij benaderd.

Mochten de samples niet retour hoeven, zoek ik er een mooi plekje voor. Verloten of zo.

Stay tuned.
PoE powered klinkt goed. Ik ben benieuwd of deze minder warmte produceert dan de Nokia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Overigens heeft deze ONT hetzelfde SSH interface als de SFP:

Using username "admin".
admin@192.168.200.1's password:
Send automatic password

RTEMS Shell on /dev/pty1084663272. Use 'help' to list commands.
admin@ZXONT00RNPI [/] # help
help: The topics are
all, help, misc, mem, files, rtems, network, zaram, monitor
admin@ZXONT00RNPI [/] #

Dus FW update kan de gebruiker doen als Zaram een update publiceert. Zover ik kan nagaan geen GUI, in ieder geval niet op 192.168.200.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Laatst online: 05-09 17:12
ernstoud schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:56:
[...]

Ja helaas is dat waar. Klantprofiel hangt aan de Nokia xs-2426g-b. Dus die zal je inderdaad even moeten aansluiten en registreren. Kan telefonisch allemaal snel. Vragen naar 2e lijn.
Is dit alleen voor de snelheid verlaging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickmans
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 03-09 23:09
execute schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:08:
Dankzij de vele nuttige posts hier wil ik graag mijn eigen ervaring delen én meteen een vraag stellen over VLAN-configuratie voor IPTV.

Ik heb succesvol een Cloud Gateway Fiber aangesloten in combinatie met de Schenk ICT Zaram aansluitset voor Delta. Alles werkt prima!

Mijn stappen:
  • Aangemeld via de chat bij Delta.
  • Binnen korte tijd teruggebeld door een medewerker die aangaf dat ik eerst een verkeerd IP had gekregen, maar dat nu alles klaarstond.
  • Een paar dagen later heb ik zelf alles aangesloten.
  • Binnen 15 minuten was de verbinding actief!
Op de WAN-poort heb ik VLAN 100 ingesteld, en dat werkt dus uitstekend voor internet.

Wat ik nog niet begrijp:
De Delta TV app werkt momenteel wel, maar volgens de medewerker gaat dit verkeer nu gewoon over het internet en niet via het eigen Delta IPTV-netwerk, wat blijkbaar wel de bedoeling is.

Omdat ik maar één VLAN op de WAN-poort kan instellen (VLAN 100), vraag ik mij af:

Hoe configureer ik het IPTV VLAN (101)?
Kan ik dat verkeer ook over dezelfde WAN-poort sturen, of moet dit op een andere manier?
Hoe kan ik bijvoorbeeld verkeer van een specifieke client of subnet naar VLAN 101 sturen?

Alle tips of voorbeelden van hoe anderen dit werkend hebben gekregen zijn zeer welkom!

Alvast hartelijk dank aan iedereen hier voor alle waardevolle informatie!

Groet,

Diederik

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit wil ik dus ook doen, alleen heb ik Delta Flex Zakelijk en volgens mij moet ik dan VLAN 107 instellen voor het internet en VLAN 100 voor IPTV. Ik ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:03

lier

MikroTik nerd

Vziw heeft het helemaal geen toegevoegde waarde om ook VLAN 101 in te zetten. Uit het verleden weet ik dat voor de tv kastjes een appart netwerk ingesteld was (wat dus WAN side over VLAN 101 liep). Echter is veel verandert en kunnen alle poorten ingezet worden voor eender gebruik.

Van de website (https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
P2P Glasvezelnetwerk / XGSPON Glasvezelnetwerk
Voor het configureren van IPv4 op de WAN interface moet DHCP gebruikt worden. De volgende VLAN's worden gebruikt in het netwerk van DELTA

VLAN 100 Internet
    VLAN 101 TV
    VLAN 102 Voice
    Heb je een zakelijke verbinding? Probeer dan VLAN 107

Om de beste kwaliteit op de TV streams te behalen moeten de volgende statische routers geconfigureerd worden in het eigen apparaat (modem/router):

Routering van de klant LAN naar het volgende subnet moet gerouteerd worden via VLAN 100:

Bron interface LAN-bestemming 62.45.57.36/32 interface VLAN 100

Routering van de klant LAN naar de volgende subnets gerouteerd worden via VLAN101:

62.45.57.34/32
    62.45.57.0/24
    62.45.59.0/24
    62.45.76.0/24
    62.45.58.226/32
    62.45.45.150/32
    62.45.49.0/24
    212.115.196.0/25
    217.63.90.128/25
    217.63.91.0/26
     62.45.61.32/27
    62.45.61.16/28
    62.45.61.64/28
    217.102.255.57/32

Geen idee hoe slim die Unify is, ik werk al jaren alleen met MikroTik.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakpeka
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:36
Of is een ticket aanmaken alsnog een goed idee?
Als er veel mensen een ticket aanmaken bij UB krijgt het meer aandacht dan dat het een incidenteel issue lijkt.
Dus ja heeft zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMIANO LARDE
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 04-09 23:51
Ik probeer met HG8010H Huawei instellen ik heb met detla gepraat activeren 1 dag geleden lampje is nog steeds rood kniperen hij is well goed aangesloten maar dat modem nieuw is waar ligt eraan? Heeft iemand een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leander-s
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:56
DAMIANO LARDE schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 22:36:
Ik probeer met HG8010H Huawei instellen ik heb met detla gepraat activeren 1 dag geleden lampje is nog steeds rood kniperen hij is well goed aangesloten maar dat modem nieuw is waar ligt eraan? Heeft iemand een antwoord?
Dat lijkt een GPON ONT, weet je zeker dat dit ook jouw verbindingstype is ipv XGS-PON?
Wat was je oorspronkelijke ONT?

[ Voor 3% gewijzigd door leander-s op 31-08-2025 22:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Delta heeft toch helemaal geen GPON? Alleen AON en XGS-PON volgens mij. Dus het lijkt er dan op dat je een verkeerd type ONT hebt @DAMIANO LARDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leander-s
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:56
ernstoud schreef op maandag 1 september 2025 @ 00:03:
[...]

Inderdaad, dit is een GPON ONT, niet geschikt voor Delta. Volgens mij wel gebruikt door Odido over KPN infra. Maar Delta heeft nooit GPON gehad.
Correct, heb deze ONT wel eens gezien in de tijd dat T-mobile thuis nog bestond. Niet zo'n nuttig device meer in de tijd dat praktisch alle alle passieve netwerken XGS-PON zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 22:08
DAMIANO LARDE schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 22:36:
Kijk even in de startpost, daar staan ondersteunde ONT’s. Of in de webshop van SchenkICT.
Welke router ga je er achter hangen? Heeft die VLAN ondersteuning op de WAN poort?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Zo. Even 165 km. heen en 165 km. terug om bij DFN in Schiedam de Zaram ONT te laten testen door Delta engineer Krozant (nickname op Discord, invite: https://discord.gg/dWMvUVXp). Ook aanwezig was @wbschenk.

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6dK39ysO5RuTuX5hhur0LIWv-g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/au6xhr8ssjRZOeorUDrB5rHj.png?f=fotoalbum_large

Werkte direct. Goede nieuws dat hij werkt met het door Delta gemaakte Zaram profiel, dus de SFP en de ONT werken met hetzelfde profiel.

Sfeerbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOaQHEzsO1qNOCrGnkQi_71jolU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qi0stCnFVVluXQItDElSfKjP.jpg?f=fotoalbum_large

Erg goed nieuws dus. Zodra de release er is (eind dit jaar) zullen we de finale versie (zie: ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2") ook nog even testen voor de zekerheid.

Als de prijs inderdaad zo goed is als eerst genoemd en Delta’s aanbod van een ONT t.z.t. niet ver onder die prijs zit dan is de kans groot dat Schenk ICT hem gaat voeren.

Ik vermoed zelf dat als Delta ook voor bestaande klanten een losse ONT gaat aanbieden dat dit dan tegen een bedrag per maand zal gebeuren, EUR 5,- denk ik dan. De Zaram ONT verdien je dan snel terug. We gaan het zien.

Dank aan Krozant en @wbschenk.

Zodra ik de geteste ONT van KPN terug heb gaat deze ook nog ter test naar VodafoneZiggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPvDam
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:59
ernstoud schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:45:
Heeft iemand overigens een verklaring waarom upload meestal iets achterblijft, ook bij AON?
Misschien heeft het iets te doen met het internet protocol en daar de afhandeling van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MPvDam schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:48:
[...]

Misschien heeft het iets te doen met het internet protocol en daar de afhandeling van?
IP/TCP packets up en down zijn hetzelfde, routering hetzelfde… download komt natuurlijk van een snelle server, upload vaak vanuit een minder snelle client… maar dat speelt niet bij de test bij KPN en DFN denk ik.

Ik zie hier op een 2 Gbps. XGS-PON verbinding ook consequent 2090 Mbps. doen en 2070 Mbps. up. Dat scheelt maar 1% maar het is toch bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12:15
ernstoud schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:53:
[...]

IP/TCP packets up en down zijn hetzelfde, routering hetzelfde… download komt natuurlijk van een snelle server, upload vaak vanuit een minder snelle client… maar dat speelt niet bij de test bij KPN en DFN denk ik.

Ik zie hier op een 2 Gbps. XGS-PON verbinding ook consequent 2090 Mbps. doen en 2070 Mbps. up. Dat scheelt maar 1% maar het is toch bijzonder.
Verschillende redenen. Op PON heb je sowieso te maken dat downstream broadcast verkeer is en upstream TDMA. Dus heb je tegelijkertijd te maken met guard bands, burst.

Bij KPN kan het ook nog eens komen omdat we upstream policen i.p.v. shapen en downstream andersom. Krijg je zaag effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Ik heb honderden speedtests gedaan, maar heb dat nooit gezien. Nu waren dat geen abonnementen van 2Gbps of hoger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNP5QmXEJcmGhZBSL3cGZk6Fsyc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/J4odcyVWfxEmM1y38tDCQKSB.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door bjusterbaarlik op 03-09-2025 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Dat valt in de marge, elke test zit altijd enkele (1, 2, 3) Mbps verschil in bij mij. Ene keer ene hoger en andere keer andere. Zeker geen 1% lagere upload continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:52
bjusterbaarlik schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:09:
Ik heb honderden speedtests gedaan, maar heb dat nooit gezien. Nu waren dat geen abonnementen van 2Gbps of hoger.

[Afbeelding]
Denk dat jouw lijn sneller dan 1GB is/kan maar softwarematig geconfigureerd is vanwege jouw abonnement.
Volgens mij komt een maximale 1 GB niet boven de +- 950Mb vanwege overhead etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
sh623661 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:36:
[...]

Denk dat jouw lijn sneller dan 1GB is/kan maar softwarematig geconfigureerd is vanwege jouw abonnement.
Volgens mij komt een maximale 1 GB niet boven de +- 950Mb vanwege overhead etc.
Komt omdat ik hier 2.5Gbps netwerk heb en jij zal een 1Gbps netwerk (wan en/of lan) hebben. Het 1Gbps abonnement heeft namelijk de bandbreedte van het screenshot.

[ Voor 8% gewijzigd door bjusterbaarlik op 03-09-2025 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
bjusterbaarlik schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:39:
[...]

Komt omdat ik hier 2.5Gbps netwerk heb en jij zal een 1Gbps netwerk (wan en/of lan) hebben.
Ik had een 1GB (AON) bij Delta, toen overgestapt naar Odido(XGS-PON) voor een 2GB abonnement die echter verkeerd geconfigureerd was en dat bij lange na niet haalde. Ging echter wel van 950 naar 1049.
Na 2 maanden en excuses plus een bloemetje van Odido hebben ze de config aangepast en ging ik naar 2GB.
Ik had en heb trouwens thuis hetzelfde netwerk en dat is een 10Gbps

[ Voor 6% gewijzigd door sh623661 op 03-09-2025 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
sh623661 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:43:
[...]

Ik had een 1GB (AON) bij Delta, toen overgestapt naar Odido(XGS-PON) voor een 2GB abonnement die echter verkeerd geconfigureerd was en dat bij lange na niet haalde. Ging echter wel van 950 naar 1049.
Na 2 maanden en excuses plus een bloemetje van Odido hebben ze de config aangepast en ging ik naar 2GB.
Ik had en heb trouwens thuis hetzelfde netwerk en dat is een 10Gbps
AON is ook 1Gbps verbinding, vandaar dat je niet boven de 950Mbps uit kan komen. Ik had 1Gbps via XGS-PON. Vandaar dat ik aangaf dat je een 1Gbps verbinding had (LAN of WAN). In jouw geval dus 1Gbps WAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
bjusterbaarlik schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:50:
[...]

AON is ook 1Gbps verbinding, vandaar dat je niet boven de 950Mbps uit kan komen. Ik had 1Gbps via XGS-PON. Vandaar dat ik aangaf dat je een 1Gbps verbinding had (LAN of WAN). In jouw geval dus 1Gbps WAN.
Ik weet dat allemaal, wil alleen proberen te zeggen dat een "fysieke" 1Gbps verbinding niet boven de 950 uit komt. Jij hebt een verbinding die 8 of 10 Gbps zou kunnen maar geknepen/geconfigureerd wordt naar een ongeveer 1050 Gbps abonnement. Daarom zal er (denk/vermoed ik) weinig verschil in je down en Up zitten.
Nu laat ik het er bij! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
sh623661 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:14:
[...]

Ik weet dat allemaal, wil alleen proberen te zeggen dat een "fysieke" 1Gbps verbinding niet boven de 950 uit komt. Jij hebt een verbinding die 8 of 10 Gbps zou kunnen maar geknepen/geconfigureerd wordt naar een ongeveer 1050 Gbps abonnement. Daarom zal er (denk/vermoed ik) weinig verschil in je down en Up zitten.
Nu laat ik het er bij! _/-\o_
Maar dat heeft er niks mee te maken. Had jij verschil in upload en download met je AON verbinding? Denk het niet. ;) Ik heb zelf heel veel verschillende verbindingen getest via verschillende PoP's en zie zeker geen verschil in download en upload waar ernstoud over sprak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:21:
[...]

Maar dat heeft er niks mee te maken. Had jij verschil in upload en download met je AON verbinding? Denk het niet. ;) Ik heb zelf heel veel verschillende verbindingen getest via verschillende PoP's en zie zeker geen verschil in download en upload waar ernstoud over sprak.
Maar… zowel bij KPN als bij Delta rechtstreeks op de OLT gemeten zonder shapers zie je dus (boven DFN, daaronder KPN):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fg3nKvMOdqWgHuftxkwd3d-rzK8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bBBPQDlmTa3OVE7t7XlwikAT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4E7RItbz_aOW4k4zZIZ4mtFGDNo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AkL9N5PKf2ARg5qoxYXo2VBj.png?f=fotoalbum_large

Enkele procenten verschil. En ik zag op AON en zie op XGS-PON op mijn abonnement ook. Dat kan van heel veel factoren afhankelijk zijn en is minder relevant dan. Maar rechtstreeks op de OLT zou ik volledig symmetrisch verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:45:
[...]

Maar… zowel bij KPN als bij Delta rechtstreeks op de OLT gemeten zonder shapers zie je dus (boven DFN, daaronder KPN):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Enkele procenten verschil. En ik zag op AON en zie op XGS-PON op mijn abonnement ook. Dat kan van heel veel factoren afhankelijk zijn en is minder relevant dan. Maar rechtstreeks op de OLT zou ik volledig symmetrisch verwachten.
Het is natuurlijk een 10Gbps link naar de OLT, dus vermoed ook dat daarom de 8Gbps abonnementen hier in verhouding meer last van hebben ivm het plafond.

Dit is vast ook de reden dat de 8Gbps abonnementen officieel 7800/7800 zijn.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-09 09:51

JeroenT

hoi!

Vaak is hier de upload ook een stuk lager.

Met -R, dus vanaf server naar client;
code:
1
2
3
4
5
6
iperf3 -c iperf-ams-nl.eranium.net -R -P 16

[SUM]   0.00-10.01  sec  9.27 GBytes  7.96 Gbits/sec  938487             sender
[SUM]   0.00-10.00  sec  9.25 GBytes  7.95 Gbits/sec                  receiver

iperf Done.

Eentje zonder -R
code:
1
2
3
4
5
6
iperf3 -c iperf-ams-nl.eranium.net -P 16

[SUM]   0.00-10.00  sec  5.41 GBytes  4.65 Gbits/sec  2411             sender
[SUM]   0.00-10.01  sec  5.37 GBytes  4.61 Gbits/sec                  receiver

iperf Done.

Je kan het met nog meer threads iets opleuken, of de ONT eens uit de SFP+ poort halen, maar ach. het werkt feilloos.

En inderdaad, wat irritant, echter werkt de verbinding gewoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zeerbg5rdkEVkcL0xF9VCpG99Ko=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Iv0JC00REFleArYYEVQ3iPBK.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenT op 04-09-2025 01:12 ]

• psycho-realm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09 08:04
Gisteren mijn pakketje van Delta ontvangen. In alle stilte had ik de hoop dat ik eindelijk de nieuwe set zou krijgen met de Wi-Fi 7 router en losse ONT. Maar nee, gewoon weer de vertrouwde Nokia G-010G in de doos. 🤦‍♂️

Volgens wat ik hier lees heeft de losse ONT echt voordelen ten opzichte van de oude opzet. Meer flexibiliteit, geen double NAT en makkelijker je eigen router gebruiken?

Ik heb Delta maar gemaild. Het is toch vreemd dat ze overal adverteren dat per september de nieuwe set geleverd zou worden, en dat er ondertussen nog steeds de oude Nokia wordt uitgestuurd.

Heeft iemand hier al wél de nieuwe Sagemcom Wi-Fi 7 router met losse ONT ontvangen? Of blijft Delta voorlopig bij de oude Nokia?

*** xs-2426g-b nokia

[ Voor 1% gewijzigd door psycho-realm op 04-09-2025 16:03 . Reden: correctie ]

• bjusterbaarlik
  • Niet online
psycho-realm schreef op donderdag 4 september 2025 @ 07:40:
Gisteren mijn pakketje van Delta ontvangen. In alle stilte had ik de hoop dat ik eindelijk de nieuwe set zou krijgen met de Wi-Fi 7 router en losse ONT. Maar nee, gewoon weer de vertrouwde Nokia G-010G in de doos. 🤦‍♂️
Je zal vast geen Nokia G-01G hebben ontvangen. Maar de ONT en WiFi 7 router is voor mensen die het besteld hebben vanaf 1 sept. Jij hebt eerder en dus iets anders besteld.
psycho-realm schreef op donderdag 4 september 2025 @ 07:40:

Volgens wat ik hier lees heeft de losse ONT echt voordelen ten opzichte van de oude opzet. Meer flexibiliteit, geen double NAT en makkelijker je eigen router gebruiken?

Ik heb Delta maar gemaild. Het is toch vreemd dat ze overal adverteren dat per september de nieuwe set geleverd zou worden, en dat er ondertussen nog steeds de oude Nokia wordt uitgestuurd.

Heeft iemand hier al wél de nieuwe Sagemcom Wi-Fi 7 router met losse ONT ontvangen? Of blijft Delta voorlopig bij de oude Nokia?
Wat is de besteldatum? Je kan Wifi7-extenders bijbestellen. Grote kans dat dan ook het modem geswapt wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-09-2025 13:16 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:15:
[...]
Je kan Wifi7-extenders bijbestellen. Grote kans dat dan ook het modem geswapt wordt.
Waar baseer je dat op?
Uit de tekst de er bij staat bij de huur van Wifipunten. Dit lijkt een combinatie te zijn met het modem/router.
Klik bij het bestellen op "meer informatie"

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-09-2025 13:26 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:23:
[...]

Uit de tekst de er bij staat bij de huur van Wifipunten. Dit lijkt een combinatie te zijn met het modem/router.
Klik bij het bestellen op "meer informatie"
Eh ja. De WiFi 7 punten horen bij de WiFi 7 router. Maar daar gaat het niet om. Jij geeft aan dat als je WiFi 7 punten besteld dat je automatisch een nieuwe WiFi 7 router en dus ook bijbehorende ONT krijgt toegestuurd. De vraag is waar je dat weg hebt.
bjusterbaarlik schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:04:
[...]

Eh ja. De WiFi 7 punten horen bij de WiFi 7 router. Maar daar gaat het niet om. Jij geeft aan dat als je WiFi 7 punten besteld dat je automatisch een nieuwe WiFi 7 router en dus ook bijbehorende ONT krijgt toegestuurd. De vraag is waar je dat weg hebt.
Nogmaals dat staat expliciet bij het bestelproces wanneer je Wifi7-extenders bijbesteld. Ze zijn onlosmakelijk verbonden met het nieuwe modem:

Huur een DELTA Wifi 7 punt
Haal het maximale uit jouw wifi 7 met DELTA wifi 7-punten
De DELTA wifi 7-punten werken samen met jouw wifi 7-router en zorgen voor een krachtig en supersnel netwerk in je hele woning. Zo heb je altijd en overal sterk bereik zonder haperingen; op zolder, in de tuin én in de keuken.
Waarom wifi 7-punten van DELTA?
Extra hoge snelheid: met de DELTA wifi 7-punten haal je de maximale snelheid uit jouw draadloze wifi 7-netwerk.

Stabiel bij veel apparaten: perfect voor huishoudens met veel verkeer van verschillende apparaten (laptop, tv, tablet, telefoons, smarthome, etc) over het draadloze netwerk.

Je kunt tot wel 5 wifi 7-punten aansluiten zodat je – ook in grotere woningen – in alle kamers* dekking hebt.

[ Voor 42% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-09-2025 14:15 ]

Je zit hooguit met de wifipunten wanneer je deze alleen ontvangt, maar uit de tekst blijkt iets anders

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Nee uit de tekst blijkt niks anders. Het klopt gewoon niet wat je aangeeft. De WiFi 7 punten horen bij de WiFi 7 router en dat is het. Je maakt er van dat als je WiFi 7 punten besteld Delta een andere router gaat opsturen met ONT, maar dat is niet zo. De WiFi 7 punten zijn gewoon alleen voor klanten met een WiFi 7 router en niet andersom.
En toch kun je ze bestellen wanneer je die router niet hebt..., dus of de bestelpagina klopt niet of er vind een omwisseling plaats

[ Voor 35% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-09-2025 14:43 ]

• psycho-realm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09 08:04
Sjakie0101 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:15:
[...]

Wat is de besteldatum? Je kan Wifi7-extenders bijbestellen. Grote kans dat dan ook het modem geswapt wordt.
Ik heb zojuist gebeld om mijn beklag te doen. Jammer ik ben sinds 2022 al aan het wachten op Delta. Diverse keren gebeld ivm de oplevering en 2 september sturen ze me het oude modem. Ze willen geen uitzondering maken.

Direct gevraagd; stel ik wil de nieuwe wifi 7 mesh punten, krijg je dan automatisch ook de nieuwe wifi 7 router met losse ONT. Volgens de leidinggevende was het antwoord : nee :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
psycho-realm schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:05:
[...]

Ik heb zojuist gebeld om mijn beklag te doen. Jammer ik ben sinds 2022 al aan het wachten op Delta. Diverse keren gebeld ivm de oplevering en 2 september sturen ze me het oude modem. Ze willen geen uitzondering maken.
Komt omdat je dat besteld hebt en niet iets anders. Wat wel kan is je abonnement annuleren. Dat kan binnen 14 dagen na ontvangen van de spullen bij een online bestelling.
Direct gevraagd; stel ik wil de nieuwe wifi 7 mesh punten, krijg je dan automatisch ook de nieuwe wifi 7 router met losse ONT. Volgens de leidinggevende was het antwoord : nee :|
Dat klopt, staat hierboven.
Sjakie0101 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:43:
En toch kun je ze bestellen wanneer je die router niet hebt..., dus of de bestelpagina klopt niet of er vind een omwisseling plaats
Waarom zou je ze niet kunnen bestellen? Ze zullen gewoon werken, je kunt immers ook WiFi 7 access points van andere merken kopen die gewoon werken. Of mesh gaat werken i.c.m. de xs-2426g-b is wel een ander verhaal.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

ernstoud schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:31:
[...]

Waarom zou je ze niet kunnen bestellen? Ze zullen gewoon werken, je kunt immers ook WiFi 7 access pointsvvan andere merken kopen die gewoon werken.
Als het net zo werkt als met de wifispots van Ziggo dan zal het niet werken want die werken enkel en alleen met de Ziggo Smart Wifi modem/router.

Ik zie overigens bij mijn Delta geen mogelijkheid de Wifi 7 access points te bestellen

[ Voor 9% gewijzigd door Roetzen op 04-09-2025 17:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
[...]

Waarom zou je ze niet kunnen bestellen? Ze zullen gewoon werken, je kunt immers ook WiFi 7 access points van andere merken kopen die gewoon werken. Of mesh gaat werken i.c.m. de xs-2426g-b is wel een ander verhaal.
Ik denk niet dat Delta je de mogelijkheid geeft om WiFi 7 punten te bestellen als je geen WiFi 7 router van Delta hebt. De WiFi 7 punten zijn namelijk alleen bedoeld voor klanten met een WiFi 7 router van Delta. Klanten met De Nokia NS-2426G-B krijgen allemaal gewoon de Deco X20.

• dannyvdmoo
leuk te volgen en machtige snelheden hoor

tsja ik als delta 2gb prima naar mijn zin met eigen moden asus gt-be98
en huwai er tussen ....stabiel 2 gig internet hoop dat dat lang blijft

maar hoger, leuk om te zien en al dat testen.... TOF !!!
lekker nerden niks mis mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:39
[...]

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben

https://support.sagemcom.com/en/gateways/fast-381d-delta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Roetzen schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:04:
[...]

Als het net zo werkt als met de wifispots van Ziggo dan zal het niet werken want die werken enkel en alleen met de Ziggo Smart Wifi modem/router.

Ik zie overigens bij mijn Delta geen mogelijkheid de Wifi 7 access points te bestellen
Wifi 7 access points zijn alleen te bestellen bij een 500Mbps of 1 Gbps abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Mapje schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 08:12:
[...]

Wifi 7 access points zijn alleen te bestellen bij een 500Mbps of 1 Gbps abonnement
Ik heb een 500 Mbps abo en ik zie ze niet in mijn Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
ernstoud schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 12:40:
[...]

Grappig. Want dan heb je ze dus helemaal niet nodig, zeker niet bij een 500 Mbps. abonnement :?.

Met WiFi 5 haal ik al rond de 400 Mbps. door een muur op 8 meter afstand.
LAN - LAN verkeer bestaat ook nog. Maar de hogere abonnementen krijgen later pas WiFi 7 router.

Overigens hebben de meeste mensen met 500Mbps en 1Gbps abonnement nu Deco X20's draadloos aangesloten en dan maakt het wel veel verschil.

[ Voor 16% gewijzigd door bjusterbaarlik op 06-09-2025 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
@Roetzen
Raar dan, maar goed ik geloof het wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxGFzZnv20ege6OpUsFeiD6p_XM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AHAtHDjmUNJwVayBOM6N29Xs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

@Mapje Ik zie het toch echt niet. Kan het zijn dat jij de delta app gebruikt en ik alleen de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:02:
[...]

LAN - LAN verkeer bestaat ook nog.
En hoe gaat een WiFi 7 accesspoint daarin verbetering geven?
Overigens hebben de meeste mensen met 500Mbps en 1Gbps abonnement nu Deco X20's draadloos aangesloten en dan maakt het wel veel verschil.
Dan hebben ze mesh WiFi 6. Ik betwijfel of een WiFi 7 accesspoint dan verbetering gaat geven. Hopelijk horen we daar wat over in de diverse threads hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
@Roetzen
Ik gebruik eigen alleen de website en niet de delta app.
Pagina: 1 ... 79 80 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen om Delta, KPN mag besproken worden in: [KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken.