@jvdlely Ik heb dit ook lange tijd gehad en kreeg het ook niet goed, ondanks dat Delta zei alles goed te hebben staan. Uiteindelijk heb ik het opgelost door een ander end device op de ONT aan te sluiten en vanaf toen kreeg ik een ander IP. Daarna weer de router aangesloten en bleef dat nieuwe IP van toepassing. Je zou dus je laptop op je Nokia ONT kunnen aansluiten, IP instellingen even handmatig wijzigen (want de ONT doet niet aan DHCP) en kijken of dit bij jou ook gaat werken. Een tijdje terug heb ik in deze post laten zien hoe je een laptop direct op een ONT kunt aansluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 09-09-2026 17:02 ]

jvdlely schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:50:
Ik ben sinds een week (ook) aangesloten op Delta. Had wat voeten in de aarde want er zat een breuk in de glasvezel in de FTU. Maar de ONT (XS-010X-R van Delta) is aangesloten, daarachter mijn Ubiquity Cloud Gateway Ultra aangesloten. Ingesteld op VLAN100 en DHCP, werkt allemaal. Maar: ik heb een CGNAT ip adres... dus kan mijn VPN (naar huis), dynamic DNS en port forwarding niet gebruiken. Balen... Heb met de klanteservice gebeld en die hebben CGNAT voor mij uitgezet. Alles gereboot, van stroom gehaald, van netwerk gehaald etc. Maar nog steeds een CGNAT adres. Heb ook een ticket aangemaakt op Discord maar heb niet de indruk dat dat opgepakt wordt (vorige week vrijdag aangemaakt; wellicht ben ik te ongeduldig :) ). Heeft iemand nog suggesties? In Mijn Delta staat bij mijn abonnement wel 'Dynamisch IP4 adres' dus wat dat betreft zou het goed moeten zijn. Maar wat ik ook restart of reconnect: ik blijf een CGNAT adres houden. Ideeen zijn meer dan welkom!
Jammer dat de support via Discord nu te wensen overlaat. Ik heb de contactpersoon (nickname aldaar Krozant) hier naar gevraagd.

RIPE Atlas probe: 1005104

• eco
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:30

eco

inheems

Hier een beetje hetzelfde verhaal.

Een jaar met eigen Fritzbox 5590 direct op XGSPON gezeten met CGNAT uit. Vorige week merkte ik dat het weer aan stond, dus probeer ik het uit te krijgen.

Eerste contact met Delta was niet vriendelijk of constructief. Na het tweede contact het Nokia XS-2426G-B modem terug aangesloten na eerst de 'eigen modem' stappen te hebben doorlopen. Dit modem kwam niet online dus weer contact met de helpdesk.

Nadat het modem uiteindelijk online kwam CGNAT laten uitschakelen en hiervan ook een mail ontvangen, echter vandaag nog steeds in de 100.x range. Weer contact opgenomen en er is me verteld dat ik minimaal twee dagen moet wachten, men kan verder niets voor me betekenen.

Vorige week ook een ticket op Discord geopend, maar daarop geen reactie ontvangen.

www.steenbreek.nl

• jvdlely
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:25
robertwebbe schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:57:
@jvdlely Ik heb dit ook lange tijd gehad en kreeg het ook niet goed, ondanks dat Delta zei alles goed te hebben staan. Uiteindelijk heb ik het opgelost door een ander end device op de ONT aan te sluiten en vanaf toen kreeg ik een ander IP. Daarna weer de router aangesloten en bleef dat nieuwe IP van toepassing. Je zou dus je laptop op je Nokia ONT kunnen aansluiten, IP instellingen even handmatig wijzigen (want de ONT doet niet aan DHCP) en kijken of dit bij jou ook gaat werken. Een tijdje terug heb ik in deze post laten zien hoe je een laptop direct op een ONT kunt aansluiten.
Dank voor de suggestie. Heb mijn OpenSuse laptop aangesloten op de ONT (heb geen Windows laptop, behalve van werk maar die is dichtgetimmerd :) ). Laptop heeft connectie met internet (kan browsen en zo) maar laptop krijgt hetzelfde CGNAT IP adres. Had jij daarna nog de ONT of router herstart of stroomloos gemaakt? Wel balen dit, als het zo blijft wil ik van Delta af (nu al....) maar dat zal wel weer niet kunnen....

EV3 Plus + ADAS LR BlueFrost, Zaptec Go 2 laadpaal aangestuurd door EVCC; Delta Fiber, 1Gb u/d, Ubiquity router, AP's en switches

Pagina: 1 ... 90 91 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen om Delta, KPN mag besproken worden in: [KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken.