Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 130 ... 196 Laatste
Acties:
  • 338.945 views

Onderwerpen

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-11 17:31
Wie moet Pusic opvolgen? Is het een mogelijkheid om alvast de opvolger van Slot aan te stellen als assistent?
Dan kan hij alvast meekijken hoe het nu gaat.
Ik hoorde dat John Dahl Tomasson het niet verkeerd doet.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:33
Sorry dat ik het zeg, maar ontzettend kinderachtig. Zal ik ook gaan juichen als jij ontslagen wordt op je werk?

Ik begrijp niet dat iedereen zit te hameren op Steijn. Ik vind het een goede trainer, komt goed uit zijn woorden, zegt zinnige dingen. Die man kan er niks doen dat ie een waardeloze selectie heeft. Ze kunnen de bal niet eens 3 keer naar elkaar overspelen. Wat moet je dan als trainer? En over zijn houding langs de lijn. Ik zou ook moedeloos worden van dit elftal en m'n kop laten hangen als basisdingen al fout gaan. Er is geen leider, er is geen tactiek, spelers coachen elkaar niet, het is gewoon los zand. We kennen allemaal de uitdrukking "de vis stinkt bij de kop". Een betere uitdrukking past er niet bij Ajax op dit moment.

Tja, ik blijf het herhalen, sinds Overmars weg is, is het één grote puinhoop bij Ajax. Als je kijkt naar andere grote clubs kijkt, wanneer het daar crisis is, wordt er heel snel ingegrepen en wordt het heel snel opgelost, maar bij Ajax niet en daar kan ik wel kwaad om worden. We zitten nu op een derde van de competitie en het is nog steeds een puinhoop en dat kan gewoon niet bij een club als Ajax.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
chim0 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:04:
[...]

[...]

Sorry dat ik het zeg, maar ontzettend kinderachtig. Zal ik ook gaan juichen als jij ontslagen wordt op je werk?

Ik begrijp niet dat iedereen zit te hameren op Steijn. Ik vind het een goede trainer, komt goed uit zijn woorden, zegt zinnige dingen. Die man kan er niks doen dat ie een waardeloze selectie heeft. Ze kunnen de bal niet eens 3 keer naar elkaar overspelen. Wat moet je dan als trainer? En over zijn houding langs de lijn. Ik zou ook moedeloos worden van dit elftal en m'n kop laten hangen als basisdingen al fout gaan. Er is geen leider, er is geen tactiek, spelers coachen elkaar niet, het is gewoon los zand. We kennen allemaal de uitdrukking "de vis stinkt bij de kop". Een betere uitdrukking past er niet bij Ajax op dit moment.
Komt goed uit zijn woorden ja, met het ene na het ander cliche. Mouwen opstropen, duels winnen...
Niet een keer heeft hij zijn tactiek toegelicht, aangegeven waarom constant de ruimtes ontstaan.

En hij heeft zelf in het gesprek gisteren aangegeven dat hij ook niet weet hoe hij het moet oplossen, oftewel totaal ongeschikt! Dit zou je Slot of Bosz nooit horen zeggen, die hebben een plan en blijven daarbij en kunnen dat overbrengen op een spelersgroep.

Ajax heeft 14! internationals, ongelooflijk dat narratief dat de spelers er niks van kunnen, alsof je de 17e selectie van Nederland hebt.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

[...]

Als ik ipv naar mezelf te kijken alleen maar anderen de schuld geef van m'n eigen falen dan mag je dat absoluut doen. Als ik een miljoen of wat per jaar betaald krijg en vakantie neem in een crisis periode, leef je uit.
Tja, ik blijf het herhalen, sinds Overmars weg is, is het één grote puinhoop bij Ajax. Als je kijkt naar andere grote clubs kijkt, wanneer het daar crisis is, wordt er heel snel ingegrepen en wordt het heel snel opgelost, maar bij Ajax niet en daar kan ik wel kwaad om worden. We zitten nu op een derde van de competitie en het is nog steeds een puinhoop en dat kan gewoon niet bij een club als Ajax.
Overmars is zelf deels de aanstichter van deze teringzooi.
Werken met 'bierviltjes, whatsappjes etc' ipv bijvoorbeeld aan fatsoenlijke verslaglegging te doen etc zodat een opvolger nergens op voort kan borduren...

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 06:51:
Wie moet Pusic opvolgen? Is het een mogelijkheid om alvast de opvolger van Slot aan te stellen als assistent?
Waarom zou die van hoofdtrainer bij Blackburn naar assistent bij Feyenoord willen gaan?

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 11:18

Agent47

I always close my contracts.

Rvp hoop ik

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik zou het helemaal niet verkeerd vinden als we Maduro oppikken uit Amsterdam. Die man komt daar niet tot zijn recht. Hij heeft veel meer potentie dan hij daar kan laten zien. Tot Ajax was hij heel gedegen bezig. Zet hem onder Slot en wie weet tot waar hij reikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Mog op 24-10-2023 08:44 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• chim0
@Exocet Ik hoor wat je zegt, maar ik denk dat Steijn monddood wordt gemaakt bij Ajax en ontzettend beperkt wordt in zijn functioneren want het is echt geen slechte trainer. Heeft het bij Sparta toch geweldig gedaan? Dat is een aanname, die ik maak, maar dat straalt ie wel uit, vind ik. Want ik denk dat als je hem de waarheid vraagt, dat ie met hele andere teksten zou komen. En je kan alles wel gooien op tactiek enzo, maar met dit zooitje valt er niks te tactieken.

Maar ja zoals ik al zei, de vis stinkt bij de kop, maar daar hoor ik niemand over. Hoe kan het dat bij zo'n grote club/bedrijf als Ajax een buitenstaander als Mislintat, die niks met Ajax te maken heeft, binnen kan komen en klakkeloos miljoenen mag uitgeven? Is net zoiets als dat ik bij Shell of Unilever binnen zou lopen en zou zeggen hier met die bankpas, ik ga lekker shoppen. Dat bestaat niet.
toolkist schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:29:
[...]

Als ik ipv naar mezelf te kijken alleen maar anderen de schuld geef van m'n eigen falen dan mag je dat absoluut doen. Als ik een miljoen of wat per jaar betaald krijg en vakantie neem in een crisis periode, leef je uit.
Dus het is Steijn z'n schuld dat Satulo de bal keer op keer inlevert bij de tegenstander? Dus het is Steijn z'n schuld dat Brobbey niet kan scoren en 100 kansen nodig heeft om een goal te maken? Dus het is Steijn z'n schuld dat er geen karakters zijn in het team, die de boel bij de hand kunnen nemen wanneer het slecht gaat in een wedstrijd? Dat is alleemaal Steijn z'n schuld.

Stel jij hebt een logistiek bedrijf met een magazijn en je bent mijn baas en ik rij elke dag met de heftruck tegen de stellingen aan en alle pallets pleuren naar beneden. Dan is dat jouw schuld en niet de mijne? Want jij bent de baas, niet het feit dat ik niet kan rijden?
[...]

Overmars is zelf deels de aanstichter van deze teringzooi.
Werken met 'bierviltjes, whatsappjes etc' ipv bijvoorbeeld aan fatsoenlijke verslaglegging te doen etc zodat een opvolger nergens op voort kan borduren...
Daar heb ik ook een mening over, maar daar ga ik nu niet op in. Dat hele #metoo, vrouwonvriendelijke, regenboog, dickpics en weet ik veel wat voor onzin allemaal wat er nu aan de gang is, kan me allemaal gestolen worden. Als iemand goed functioneert is, dat prima voor mij. Zolang je niet aan kinderen of ouderen zit, moet je zelf weten wat je doet als je je werk maar goed doet, vind ik het best.

Maar goed, laten we het weer over voetbal hebben. Zondag gewoon 3 puntjes pakken in Eindhoven. Brobbey gaat er 2 prikken. :D :+

[ Voor 50% gewijzigd door chim0 op 24-10-2023 08:58 ]

• toolkist
  • Niet online
chim0 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:47:
@Exocet Ik hoor wat je zegt, maar ik denk dat Steijn monddood wordt gemaakt bij Ajax en ontzettend beperkt wordt in zijn functioneren want het is echt geen slechte trainer. Heeft het bij Sparta toch geweldig gedaan? Dat is een aanname, die ik maak, maar dat straalt ie wel uit, vind ik. Want ik denk dat als je hem de waarheid vraagt, dat ie met hele andere teksten zou komen. En je kan alles wel gooien op tactiek enzo, maar met dit zooitje valt er niks te tactieken.
1 heel jaar bij Sparta, wow nee dan ben je echt klaar voor de top. Ondertussen draait Sparta met een andere trainer nog steeds meer dan prima, dus wie zegt dat dit succes aan Steijn ligt? Misschien wel aan de TD van Sparta die gewoon een goede selectie heeft neergezet?

Maar ja zoals ik al zei, de vis stinkt bij de kop, maar daar hoor ik niemand over. Hoe kan het dat bij zo'n grote club/bedrijf als Ajax een buitenstaander als Mislintat, die niks met Ajax te maken heeft, binnen kan komen en klakkeloos miljoenen mag uitgeven? Is net zoiets als dat ik bij Shell of Unilever binnen zou lopen en zou zeggen hier met die bankpas, ik ga lekker shoppen. Dat bestaat niet.
[/quote]
Je hebt echt geen idee hoe Ajax nu werkt en praat alleen de media maar na ofzo?

Elke transfer is besproken met RvC en (financiële) directie.
Elke transfer is op waarde beoordeeld mbt externe tooling, om te bepalen of de geboden prijs reëel was.
Transfers welke alleen de trainer wil, wilde Ajax juist niet meer na rampjaar Schreuder.
Heb je gisteren de fantastische "scoutingslijst" van Steijn voorbij zien komen?
En denken dat je alleen kunt slagen als je "iets met Ajax te maken hebt" is echt heel erg naïef.

• toolkist
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:44:
[...]

Ik zou het helemaal niet verkeerd vinden als we Maduro oppikken uit Amsterdam. Die man komt daar niet tot zijn recht. Hij heeft veel meer potentie dan hij daar kan laten zien. Tot Ajax was hij heel gedegen bezig. Zet hem onder Slot en wie weet tot waar hij reikt.
Die kans is natuurlijk net zo groot als dat Ajax Slot aanstelt als opvolger van Steijn, nihil :)

• chim0
toolkist schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:55:
[...]

Elke transfer is op waarde beoordeeld mbt externe tooling, om te bepalen of de geboden prijs reëel was.
Oooh dus het is deels ook jouw schuld? Jij hebt ook een vinger in de pap want die tooling komt uit jouw toolkist of niet? Ja dan snap ik het juichen wel. :+ :D

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11 23:20

Steijn is voor Sparta een geweldige coach geweest. Daar heeft hij in alle rust kunnen werken aan teamgevoel en het bouwen van een ploeg waarmee hij vanuit een underdogpositie met een vrij simpele tactiek resultaat haalde. Spelers daar roemen hem nog steeds om de goede sfeer. Hij is dus een goede people manager, maar bij topclubs wordt meer gevraagd. Daar krijg je niet de rust om te bouwen, daar moet je er meteen staan. Hij kon duidelijk niet met die druk omgaan.

Daarbij is hij ook als een halve marionet door Mislintat binnengehaald, dat had hij waarschijnlijk in augustus pas echt in de gaten. Met het openlijk afvallen van de spelers en TD ondermijnde hij zijn enige echte USP als people manager. De kleedkamer was hij na Fortuna al kwijt, vanaf toen was het een kansloos verhaal. Wat me echt van hem tegenvalt was dat hij daarna vooral voor zijn eigen hachje heeft lopen vechten door steeds meer spelers onder de bus te gooien. Dat hij niet zomaar zijn contract heeft ingeleverd kan ik me voorstellen maar dat had ook wel iets anders gekund.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 23:48
Het is toch vrij duidelijk dat dit weer een én én verhaal is.
Steijn is gewoon geen fantastische trainer. Bij Sparta kon hij nog opportuun lekker die bal op Lauritsen gooien en vol op de 2e bal spelen. Die tactiek wordt in Amsterdam niet geaccepteert, en het lukt Steijn niet om een systeem er in te slijpen, sterker nog, er zit zelfs geen stijgende lijn in. Alles wat er op het veld gebeurt is zijn verantwoordelijkheid, en als je dan zo weinig punten scoort dan is het terecht einde verhaal.

Neemt niet weg dat het technisch beleid óók armoede was. Die Mislintat had als doel om de salariskosten te laten dalen, dat is gelukt. Toen waande hij zich echter in een Football Manager save en ging allerlei potentiële groeibriljantjes kopen zonder te kijken of ze in het systeem paste. Of uberhaupt in het team. En dat zonder overleg met je trainer, dat is vragen om problemen.

Bij FC Utrecht vond ik het echt bizar dat al die gasten gewoon weigeren arbeid te verrichten. Ze lopen gewoon niet. En dan zie en hoor je zo'n Bergwijn na afloop, dat is toch wel de grootste parodie op een aanvoerder ooit. Compleet gelaten, bijna huilend. Denk je nou echt dat hij dat team opzweept in de rust? Nee joh.
Jean-Bob schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:22:
[...]

Dat hij niet zomaar zijn contract heeft ingeleverd kan ik me voorstellen maar dat had ook wel iets anders gekund.
Hoezo? Hij is compleet voor de leeuwen gegooid door het bestuur en de directie, die keken niet naar hem op. Ik gun hem die dikke ontslagpremie.

[ Voor 13% gewijzigd door SemperFidelis op 24-10-2023 09:34 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dat is toch niet lastig te verklaren? Toen het goed ging regelden Ten Hag en Overmars alles. Dat ging goed zolang die twee daar zaten. Maar de visie en processen zaten in het hoofd en stonden niet op papier. Die twee gingen weg, de opvolging was niet geregeld en niemand weet meer wat hij moest doen. Van de Sar is een "peace time general" (zo lang het goed gaat is het oké). Er ontstaat een machtsvacuüm. Niemand heeft/wil meer de leiding. De druk op Van de Sar om met een nieuwe TD te komen neemt steeds meer toe. Na een jaar zoeken nog steeds niemand. En toen kwam Mislintat langs met een goed verhaal, men hangt intern aan zijn lippen en geeft hem carte blanche. De boel is gewoon geïmplodeerd. Mislintat heeft alles naar zich toegetrokken. Koopt voor 108 miloen euro aan spelers die allemaal niet uit de verf komen, maar wel vastliggen tot juni 2028.

Er is geen algemeen directeur tot maart (komt hopelijk eerder), er is geen technisch directeur, er is geen trainer, er is geen assistent met een trainersdiploma, er komt een twijfelachtige tussenpaus, €108 miljoen verdampt, contracten die doorlopen tot 2028. En het begon allemaal bij een dickpic :o

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-11 15:53
SemperFidelis schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:33:
En dan zie en hoor je zo'n Bergwijn na afloop, dat is toch wel de grootste parodie op een aanvoerder ooit. Compleet gelaten, bijna huilend. Denk je nou echt dat hij dat team opzweept in de rust? Nee joh.
Maar in de catacomben heel stoer tegen een deur schoppen. Toonde hij maar 1x zulke passie in het veld. Slappe zak is het. Aanvoerder onwaardig. Maar dat wist eigenlijk iedereen al bij de aanstelling.

• chim0
Jean-Bob schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:22:
[...]

Hij is dus een goede people manager, maar bij topclubs wordt meer gevraagd. Daar krijg je niet de rust om te bouwen, daar moet je er meteen staan.
Geldt net zo goed voor de spelers. Je moet er meteen staan, niks bouwen. Die Bergwijn moet er minstens 20 inprikken. Die Brobbey moet er minstens 20 inprikken. Wat is dit voor onzin?
Hij kon duidelijk niet met die druk omgaan.
Ja vind je het gek als je elke keer verliest door persoonlijke fouten. Ik wil echt niet arrogant doen, maar bij Ajax moeten er 6 a 7 beschikken over uitzonderlijke kwaliteiten. Dat is altijd zo geweest en dat moet zo blijven. Je bent een topclub. Maar dat geldt net zo goed voor Feyenoord en PSV. Dat zijn gewoon topclubs en daar moeten topspelers spelen.

• chim0
@Mog Mooi verwoord! Zoals jij het daar neerzet, klinkt het als een script voor en slechte Nederlandse film. :D :+

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

chim0 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:40:
Geldt net zo goed voor de spelers. Je moet er meteen staan, niks bouwen. Die Bergwijn moet er minstens 20 inprikken. Die Brobbey moet er minstens 20 inprikken. Wat is dit voor onzin?
Door alles wat er de afgelopen 2 jaar gebeurd is ben ik Brobbey helemaal vergeten. Opgeleid door Ajax, gratis vertrokken naar Leipzig, voor €16,35 miljoen teruggekocht en 17 doelpunten (16 in Nederland) tot nu toe gemaakt. Dat is net geen miljoen per doelpunt. Min of meer hetzelfde geldt voor Bergwijn. Gehaald voor €31,25 miljoen, 20 doelpunten tot nu toe = €1,5 miljoen per doelpunt.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 11:50
[...]

[...]

Ja vind je het gek als je elke keer verliest door persoonlijke fouten. Ik wil echt niet arrogant doen, maar bij Ajax moeten er 6 a 7 beschikken over uitzonderlijke kwaliteiten. Dat is altijd zo geweest en dat moet zo blijven. Je bent een topclub. Maar dat geldt net zo goed voor Feyenoord en PSV. Dat zijn gewoon topclubs en daar moeten topspelers spelen.
Maar die persoonlijke fouten ontstaan ook omdat het niet goed wordt neergezet. Middenvelders werd verteld dat ze dicht bij de scheidsrechter moeten spelen, de verdediging geeft constant lange ballen naar voren en er is veel te veel ruimte is tussen linies, waardoor er geen goede rugdekking kan worden gegeven. Middenvelders spelen verstoppertje en laten je als verdediger aan je lot over. Dan is 't vragen om persoonlijke fouten. Het is allemaal een wisselwerking.

En 6 a 7 beschikken over uitzonderlijke kwaliteiten, dat is niet altijd zo geweest. De jaren onder Frank de Boer hadden we er hooguit één of twee met uitzonderlijke kwaliteiten, maar stond er wel een team dat wist wat ze moesten doen. Dat het niet mooi was even buiten beschouwing gelaten.

Het jaar onder Van Gaal dat de CL werd gewonnen was ook niet een team met alleen maar uitzonderlijke kwaliteiten. Al waren dat wel andere tijden in 't voetbal.

• SemperFidelis
[...]

Ach, niks moet. Daarom vind ik het ook wel mooi. Alle clubs hebben crises gehad, en dan valt dit echt nog wel mee. Feyenoord was failliet, Twente degradeerde, PSV heeft het zwaar gehad, AZ.. Maar Ajax zal altijd nog een riante financiële begroting hebben, er staat nog veel (rest)waarde op het veld. Hier kun je makkelijk in 2 jaar weer bovenop komen. Ze moeten ook weer niet zo zeuren in Amsterdam.

• JEightyFive
JanW schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:48:
[...]

Het jaar onder Van Gaal dat de CL werd gewonnen was ook niet een team met alleen maar uitzonderlijke kwaliteiten. Al waren dat wel andere tijden in 't voetbal.
Nou, dat was qua kwaliteit echt wel even andere koek hoor. Vrijwel allen hebben de absolute Europese top gehaald. Dit elftal mag de schoenen van die mannen nog niet eens poetsen.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-11 14:56
[...]

[...]

Heel veel van die persoonlijke fouten komen doordat het gewoon niet goed staat. Er wordt veel gesproken over de fouten van Sutalo. Maar die kan nooit ergens een bal kwijt. Het middenveld is echt onzichtbaar. De backs zijn constant verdwenen. Dus hato en Sutalo spelen constant 2 tegen 6 ongeveer. Gorter is een zenuwpees en zorgt ook voor onrust. Spelers lopen naar achter waar ze naar voren moeten lopen.

En zo kan je voor de meeste spelers wel uitleggen waar die fouten vandaan komen. En dat ligt allemaal aan hoe Steijn het neerzet.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

SemperFidelis schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

Ach, niks moet. Daarom vind ik het ook wel mooi. Alle clubs hebben crises gehad, en dan valt dit echt nog wel mee. Feyenoord was failliet, Twente degradeerde, PSV heeft het zwaar gehad, AZ.. Maar Ajax zal altijd nog een riante financiële begroting hebben, er staat nog veel (rest)waarde op het veld. Hier kun je makkelijk in 2 jaar weer bovenop komen. Ze moeten ook weer niet zo zeuren in Amsterdam.
The bigger they are the harder they fall. Dit gaat Ajax nog lang achtervolgen. Ik geloof niet in degradatie, maar ik zie ze ook geen Europees voetbal halen eerlijk gezegd. Weer geen Champions League inkomsten terwijl dat wel begroot wordt en het salarishuis is er op ingericht. Er ligt zoveel werk voor de nieuwe AD en TD. De opleiding lijkt ook weinig te produceren, ze staan 20e in de Eerste Divisie. Terwijl ze die in 2017/18 nog wonnen. Het wordt een hele grote reorganisatie en die moet dan wel lukken.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:41
De laatste keer dat van Halst een trainer ontsloeg, ook na 8 speelrondes, degradeerde die club.

[ Voor 23% gewijzigd door renegrunn op 24-10-2023 10:08 ]

• Jean-Bob
SemperFidelis schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:33:

Bij FC Utrecht vond ik het echt bizar dat al die gasten gewoon weigeren arbeid te verrichten. Ze lopen gewoon niet. En dan zie en hoor je zo'n Bergwijn na afloop, dat is toch wel de grootste parodie op een aanvoerder ooit. Compleet gelaten, bijna huilend. Denk je nou echt dat hij dat team opzweept in de rust? Nee joh.
Je vind het gek dat die gasten niet meer voor een trainer lopen waarvan ze weten dat hij toch onhoudbaar is en die bovendien steeds naar ze loopt te wijzen als er een fout gemaakt wordt?

Bergwijn is door Steijn ook maar opgezadeld met die aanvoerdersband. Dat is inderdaad geen aanvoerder. Het ontbreken van een speler met leiderschapskwaliteiten in de selectie is wel echt een probleem dat Mislintat te verwijten is.
Hoezo? Hij is compleet voor de leeuwen gegooid door het bestuur en de directie, die keken niet naar hem op. Ik gun hem die dikke ontslagpremie.
Ik doel daarmee dat hij niet steeds naar de spelers had moeten wijzen. Dat is mede de oorzaak dat er nog steeds discussies zijn over de spelers die zogenaamd niet kunnen voetballen. Dat doet het zelfvertrouwen van spelers natuurlijk geen goed en doet op lange termijn alleen maar meer afbreuk aan de resultaten en restwaarde van spelers. Dat hij die ontslagpremie ophaalt prima, dat voor de leeuwen gooien daar is hij zelf ook bij geweest toen hij instapte. Dat is ook gewoon opportunistisch gedrag van iemand die een once in a lifetime kans voorbij ziet komen, zonder zich af te vragen of hij de kwaliteiten wel heeft.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:27
Mog schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:55:
[...]

The bigger they are the harder they fall. Dit gaat Ajax nog lang achtervolgen. Ik geloof niet in degradatie, maar ik zie ze ook geen Europees voetbal halen eerlijk gezegd. Weer geen Champions League inkomsten terwijl dat wel begroot wordt en het salarishuis is er op ingericht. Er ligt zoveel werk voor de nieuwe AD en TD. De opleiding lijkt ook weinig te produceren, ze staan 20e in de Eerste Divisie. Terwijl ze die in 2017/18 nog wonnen. Het wordt een hele grote reorganisatie en die moet dan wel lukken.
Volgens mij is dat niet waar. Sinds de zomer is het salarishuis aangepast en zijn er ook niet meer meerdere spelers die 3+ miljoen per jaar verdienen, zoals een Tadic, Klaassen, Blind, Alvarez, Timber die bij elkaar iets van 20 miljoen verdienden.

Wat betreft Brobbey, dat is een lastige case. Hij werkt hard, dat zie je meteen. Maar tegelijkertijd is er ook nog een trainer die de tactiek, opstelling, etc bepaalt. En daar heeft Steijn gefaald. Hij had Brobbey scherp moeten houden door hem te wisselen voor Mikautadze als hij niet scoorde in een wedstrijd. Dat gebeurd toch bij elke club? Als de Jong niet levert bij PSV dan komt Pepi erin. Als Gimenez niet levert bij Feyenoord komt Ueda erin. Maar op de een of andere manier deed de trainer van Ajax dat niet.

• SemperFidelis
Jean-Bob schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:10:
[...]

Je vind het gek dat die gasten niet meer voor een trainer lopen waarvan ze weten dat hij toch onhoudbaar is en die bovendien steeds naar ze loopt te wijzen als er een fout gemaakt wordt?

Bergwijn is door Steijn ook maar opgezadeld met die aanvoerdersband. Dat is inderdaad geen aanvoerder. Het ontbreken van een speler met leiderschapskwaliteiten in de selectie is wel echt een probleem dat Mislintat te verwijten is.
Ik vind dat hele 'werken voor je trainer' sowieso onzin. Je moet lopen voor je medespelers. Een beetje team stuurt dat zelf. Loop je niet met je man mee, krijg je dat gelijk ff te horen van je aanvoerder/keeper/mede verdediger. Dat zijn leiders in het veld. Bij Ajax laat je het lekker lopen en geen medespeler die er wat van zegt. Dat vond ik wel bizar om te zien.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:22
@chim0 ik snap best wat je zegt maar dat Steijn niets te verwijten valt is natuurlijk dikke onzin. Blijkbaar kon hij Sparta met een middelmatige selectie prima laten presteren. Zoals hier al gezegd: dat was reactievoetbal vanuit een sterk collectief. Tactisch gezien niet heel ingewikkeld en als je team boven je kunnen presteert en er een vrij duidelijk verschil is tussen basis en bank (zoals bij Sparta) is iedereen al snel tevreden.

Bij een topclub is er een hele andere verwachting van het voetbal wat je op de mat moet leggen: dominant en attractief. Precies zoals Steijn nog nooit een team heeft hoeven laten voetballen. Daarnaast moet je de ego’s in de kleedkamer managen en hebben betere spelers zelf veel meer beeld bij hoe ze willen of kunnen spelen.

Op alle vlakken heeft Steijn gefaald, behalve in het managen van de beeldvorming van de media. Er is geen duidelijke tactiek. In het veld weet niemand wat er van hem verwacht wordt. Er lijken nul patronen ingeslepen te zijn en het elftal is stuurloos. Spelers hebben geen vertrouwen en zijn ontevreden. De kleedkamer is hij kwijt. Kortom: einde verhaal.

Nogmaals mijn voorbeeld (ja, dat begint oud te worden, I know): Advocaat liet Feyenoord prima presteren ondanks een zeer matige selectie. Toen Slot binnenkwam waren er meer nieuwe spelers met minder ervaring en van mindere naam en die slaagde er ook in om vrij snel een heel duidelijke voetbalvisie er in te slijpen. Zonder tussendoor op de 17e plek te belanden trouwens.

Ajax heeft geen slechte selectie voor Eredivisie begrippen. De basiself moet met gemak kunnen strijden voor plek 3 en als er 1 of 2 leiders opstaan of gehaald worden zelfs voor meer. Dat is anders dan dat Ajax gewend is, maar nog steeds acceptabel. Er is voor mij echt nul reden dat Ajax 17e staat, behalve dan een slechte coach.

• Jean-Bob
SemperFidelis schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:13:
[...]

Ik vind dat hele 'werken voor je trainer' sowieso onzin. Je moet lopen voor je medespelers. Een beetje team stuurt dat zelf. Loop je niet met je man mee, krijg je dat gelijk ff te horen van je aanvoerder/keeper/mede verdediger. Dat zijn leiders in het veld. Bij Ajax laat je het lekker lopen en geen medespeler die er wat van zegt. Dat vond ik wel bizar om te zien.
Leiders in het veld, die er dus helaas niet zijn. Met Pasveer zit er dan nog één op de bank maar die werd ook niet opgesteld. Het was wat mij betreft al vanaf begin september een kansloos verhaal met deze combinatie van spelers en trainer en volgens mij wisten spelers en trainer dat zelf ook allang.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
donleone83 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:14:
@chim0 ik snap best wat je zegt maar dat Steijn niets te verwijten valt is natuurlijk dikke onzin. Blijkbaar kon hij Sparta met een middelmatige selectie prima laten presteren. Zoals hier al gezegd: dat was reactievoetbal vanuit een sterk collectief. Tactisch gezien niet heel ingewikkeld en als je team boven je kunnen presteert en er een vrij duidelijk verschil is tussen basis en bank (zoals bij Sparta) is iedereen al snel tevreden.
Hoeveel tijd heeft Maurice ECHT gehad bij Ajax? Er was laatst bij één van de TV programma's uitleg dat hij ongeveer 3 weken een volledige selectie heeft gehad. Vergeet ook niet dat hij bij Sparta een vrijheid kreeg om het speltype te bepalen en bij Ajax er eisen gestelt werden. Bij Sparta bepaalde hij mede de selectie en bij Ajax bepaalde hij niets qua spelers etc Zo zijn er vele dingen op te noemen...

Ik blijf erbij dat het wegsturen een zwaktebod is van een club in paniek. Ik hoop daarom echt dat Steijn een enorme afkoop som krijgt. Hij heeft nooit een eerlijke kans gehad!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
rikoos schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:19:
Hoeveel tijd heeft Maurice ECHT gehad bij Ajax? Er was laatst bij één van de TV programma's uitleg dat hij ongeveer 3 weken een volledige selectie heeft gehad. Vergeet ook niet dat hij bij Sparta een vrijheid kreeg om het speltype te bepalen en bij Ajax er eisen gestelt werden. Bij Sparta bepaalde hij mede de selectie en bij Ajax bepaalde hij niets qua spelers etc Zo zijn er vele dingen op te noemen...

Ik blijf erbij dat het wegsturen een zwaktebod is van een club in paniek. Ik hoop daarom echt dat Steijn een enorme afkoop som krijgt. Hij heeft nooit een eerlijke kans gehad!
Meer dan genoeg tijd om te kunnen laten zien dat er een idee achter zit of dat hij een plan heeft. Maar dat is er niet uit gekomen en de uitleg beperkt zich tot verwijten aan de spelers dat ze niet doen wat hij zegt.
Hoe lang wil je dan iemand de kans geven om überhaupt iets van positieve aanknopingspunten te laten zien? Want daar gaat het primair om. Slechte resultaten zijn te accepteren als er lichtpuntjes te vinden zijn, maar zelfs dat is er niet. Wat heb je dan nog voor basis om aan te nemen dat het beter zal gaan?

Daarbij, hij had zelf het vertrouwen ook niet meer. Dan kan je maar beter stoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 24-10-2023 10:36 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
[...]

Ik vind dat echt te makkelijk. Hij heeft de hele voorbereiding gehad om spelpatronen in te slijpen en een manier van drukzetten te ontwikkelen met zijn team waarbij geen enorme gaten vallen. Hij had elke week met een basiselftal kunnen beginnen met maximaal drie nieuwkomers totdat de nieuwe spelers gewend waren en bewezen hadden beter te zijn dan wat er stond zodat je ze kan gaan inpassen. Dan had je de eerste weken een elftal gehad met Gorter, Rensch, Sutalo, Hato, Avila/Sosa, Van Den Boomen, Taylor, Berghuis, Forbs, Brobbey, Bergwijn. Alleen Sutalo en de LB sloten dan echt laat aan. De rest had meerdere weken met elkaar op het veld gestaan. Is het de ideale samenstelling en overal complementair aan elkaar? Misschien niet. Is dit een elftal waar je in de Eredivisie makkelijk top 5 mee moet kunnen eindigen als je voetbalvisie en de spelpatronen duidelijk zijn? Absoluut.

• SemperFidelis
[...]

Hoeveel tijd heeft Maurice ECHT gehad bij Ajax?
Lol hoeveel tijd wil je krijgen? Zijn hoogtepunt was de eerste competitiewedstrijd die hij won. Hij sloot af met een verliespartij tegen de nummer laatst.

Dat is geen stijgende lijn, dat is geen constante lijn, dat is een dalende lijn.

• chim0
@JanW Klopt wat je zegt, maar er is ook zoiets als persoonlijke verantwoordelijkheid. Zeker bij een topclub. Dan moet je ook elkaar (durven) coachen en aanspreken in het veld. Op je werk doe je dat toch ook? Zeker als je in teamverband werkt. Niet alles hangt af van de trainer. We doen soms alsof de trainer een soort kleuterjuf is ofzo, die bij alles je handje moet vasthouden. Maar ja, als je geen "characters" (zoals Johan Derksen dat zo mooi zegt) in je elftal hebt, tja dan houdt het heel snel op. Er moet wel iemand opstaan als het minder gaat.

Maar ik had het er ook met m'n pa over. Ik denk ook dat het een groot gedeelte communicatie is. Allemaal buitenlanders, die geen Nederlands spreken. Daar moet je dan mee praten. Wat is de voertaal bij Ajax op dit moment? Engels? Je weet zelf, in profvoetbal gebeuren dingen in een splitsecond. Je moet razendsnel kunnen praten en handelen, maar ja als de taal dan een barrière is, wordt het een lastig verhaal. Als je iets tactisch moet zeggen in het Engels, klinkt dat heel anders dan in het Nederlands natuurlijk en komt het niet zo goed over.

Verwijderd

Sjors Ultee is toch beschikbaar?

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-11 19:50
[...]

Dat vind ik echt gelul. Je weet waar je aan begint als je als (Nederlandse) trainer bij Ajax instapt. Het is de club waar de verwachtingen het hoogste zijn, er is invloed van buitenaf (oud-spelers, de telegraaf etc..) en je wordt geacht aantrekkelijk en dominant voetbal te spelen. Als je daar niet mee om kan gaan, dan moet je niet instappen.

Steijn Is vast een aardige trainer voor het rechterrijtje eredivisie, maar hier heeft hij gedacht "Ik probeer het gewoon, en als het niet lukt krijg ik een lekkere zak geld mee".

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Kist
[...]

[...]

Je zegt het zelf er is geen tactiek. Wie is daar ook alweer verantwoordelijk voor? En als er geen tactiek is, dan zijn die andere dingen ook veel beter te duiden dan die gasten, allemaal a-internationals, kunnen er niks van.

Qua oplossend vermogen van Ajax eens. Maar daar kan je de old boys van Ajax met hun zakelijke belangetjes voor bedanken. Ga maar de lijntjes na van de oud Ajacieden met grote waffels na. Allemaal zakelijke belangen bij/van Rob Janssen en Guido Albers. Precies de figuren die veel geld zouden verliezen bij een bewind onder Mislintat. Allemaal mensen die hun eigen belang voor club zetten. Inclusief, vd Vaart,Sneijder en Swart. Die laatste twee werken zelfs voor Albers.

• donleone83
chim0 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:32:
@JanW Klopt wat je zegt, maar er is ook zoiets als persoonlijke verantwoordelijkheid. Zeker bij een topclub. Dan moet je ook elkaar (durven) coachen en aanspreken in het veld. Op je werk doe je dat toch ook? Zeker als je in teamverband werkt. Niet alles hangt af van de trainer. We doen soms alsof de trainer een soort kleuterjuf is ofzo, die bij alles je handje moet vasthouden. Maar ja, als je geen "characters" (zoals Johan Derksen dat zo mooi zegt) in je elftal hebt, tja dan houdt het heel snel op. Er moet wel iemand opstaan als het minder gaat.

Maar ik had het er ook met m'n pa over. Ik denk ook dat het een groot gedeelte communicatie is. Allemaal buitenlanders, die geen Nederlands spreken. Daar moet je dan mee praten. Wat is de voertaal bij Ajax op dit moment? Engels? Je weet zelf, in profvoetbal gebeuren dingen in een splitsecond. Je moet razendsnel kunnen praten en handelen, maar ja als de taal dan een barrière is, wordt het een lastig verhaal. Als je iets tactisch moet zeggen in het Engels, klinkt dat heel anders dan in het Nederlands natuurlijk en komt het niet zo goed over, denk ik.
Maar dit is toch ook beeldvorming? Als communicatie een probleem is stel je een basiself op met drie spelers die geen Nederlands spreken. Dat kan prima en scheelt misschien (discutabel zelfs) op twee plekken een speler die kwalitatief misschien net wat beter is (RB en eentje op het middenveld). Sterker nog: tegen RKC startte hij met 8 Nederlanders!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Het salarishuis *was* erop ingericht. Laat dat nou precies iets zijn wat Mislintat aangepakt heeft. Salarissen voor nieuwe spelers zijn hoog als ze goed presteren (dmv bonussen bij bv halen groepsfase CL) en lager als het minder gaat.

• Malfunctions
Daar heb ik ook een mening over, maar daar ga ik nu niet op in. Dat hele #metoo, vrouwonvriendelijke, regenboog, dickpics en weet ik veel wat voor onzin allemaal wat er nu aan de gang is, kan me allemaal gestolen worden. Als iemand goed functioneert is, dat prima voor mij. Zolang je niet aan kinderen of ouderen zit, moet je zelf weten wat je doet als je je werk maar goed doet, vind ik het best.
Dus zolang iemand zijn werk goed uit lijkt te voeren maakt het jou niet uit dat hij zich in de rest van de organisatie compleet onmogelijk maakt? Dat (vrouwelijke) collega's hem vooral proberen te ontlopen en zich niet veilig voelen in hun werkomgeving?

Ik hoop dat je hier onbedoeld wat kort door de bocht gaat, maar anders hoop ik van harte dat je nooit een leidinggevende positie zult bekleden.

• toolkist
  • Niet online
@JanW Klopt wat je zegt, maar er is ook zoiets als persoonlijke verantwoordelijkheid. Zeker bij een topclub. Dan moet je ook elkaar (durven) coachen en aanspreken in het veld. Op je werk doe je dat toch ook? Zeker als je in teamverband werkt.
Ook als je net 1-2 maanden in dienst bent? Of kijk je dan nog even de kat uit de boom? Ik weet wel zeker dat verreweg het grootste deel voor optie 2 kiest dan.

• Gonadan

Gonadan

Kist schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:52:
Heel veel van die persoonlijke fouten komen doordat het gewoon niet goed staat. Er wordt veel gesproken over de fouten van Sutalo. Maar die kan nooit ergens een bal kwijt. Het middenveld is echt onzichtbaar. De backs zijn constant verdwenen. Dus hato en Sutalo spelen constant 2 tegen 6 ongeveer. Gorter is een zenuwpees en zorgt ook voor onrust. Spelers lopen naar achter waar ze naar voren moeten lopen.

En zo kan je voor de meeste spelers wel uitleggen waar die fouten vandaan komen. En dat ligt allemaal aan hoe Steijn het neerzet.
Correct. Neem een Gaaei die met regelmaat afgebrand wordt. De bekende fout van hem was een kutbal van Sutalo toen hij juist onder druk kwam te staan en niemand zich verder aanbood. Hoe vaak is een middenvelder beschikbaar om de bal aan te geven? Leuk dat een Forbs aanvallend een beetje indruk maakt, maar zien we hem ook zijn back ondersteunen?

Nee, we missen nu echt een type zoals Vos die niet bang is om de bal te krijgen en zichzelf vrij maakt, want vanuit de dugout gaat het in ieder geval niet gestuurd worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Maar ik had het er ook met m'n pa over. Ik denk ook dat het een groot gedeelte communicatie is. Allemaal buitenlanders, die geen Nederlands spreken. Daar moet je dan mee praten. Wat is de voertaal bij Ajax op dit moment? Engels? Je weet zelf, in profvoetbal gebeuren dingen in een splitsecond. Je moet razendsnel kunnen praten en handelen, maar ja als de taal dan een barrière is, wordt het een lastig verhaal. Als je iets tactisch moet zeggen in het Engels, klinkt dat heel anders dan in het Nederlands natuurlijk en komt het niet zo goed over.
Absoluut, ook binnen het veld bij spelers onderling zit dat niet goed. Dat is ook waarom een duidelijke lijn vanuit de trainer zo belangrijk is. Ajax is te veel ervaring en leiderschap in korte tijd kwijt geraakt en dat breekt je nu op. Daar waar een Tadic met één blik een speler in het gareel kon brengen en de juiste kant op sturen staat Bergwijn bekend om frustratie en murmelend communiceren, dat is een wereld van verschil.
Daarnaast is het soms ook wel lastig om je te ontwikkelen als het zo vaak rouleert. Een Sutalo zou dat kunnen maar niemand verstaat hem, dat moet echt snel veranderen. Een Van den Boomen was redelijk van het coachen maar is onderhand ook naar beneden gehaald en speelt niet meer, daar komt ook niets meer uit.
Het lijkt er in die zin op dat het kleine beetje leiderschap wat sommigen hadden juist platgeslagen wordt in plaats van dat mensen echt op kunnen staan. En in die zin valt het mij ook tegen dat een Berghuis of Taylor de boel niet meer trekken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:21:
[...]

Dat weet je nooit. Maar toen viel het met hem ineens op zijn plaats waardoor zowel hijzelf als het team bovenmatig ging presteren. Geen garantie dat het nu weer gebeurt maar soms kunnen simpele omzettingen achterin ineens voor grote stappen in verbetering zorgen.
Nee je weet het nooit, maar hij was ook al ver in de 30 en keepte toch wel beter dan ooit in zijn carriere.

• JEightyFive
Gonadan schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:51:
[...]
En in die zin valt het mij ook tegen dat een Berghuis of Taylor de boel niet meer trekken.
Volgens mij stond Berghuis er bij Feyenoord ook niet om bekend om de boel op sleeptouw te nemen. Ging eerder rare acties uithalen met soms rode kaarten tot gevolg.
En Taylor? ;w Heeft die überhaupt ooit de boel getrokken? De man die stelselmatig weigert om een poot uit te steken.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

toolkist schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:39:
[...]

Het salarishuis *was* erop ingericht. Laat dat nou precies iets zijn wat Mislintat aangepakt heeft. Salarissen voor nieuwe spelers zijn hoog als ze goed presteren (dmv bonussen bij bv halen groepsfase CL) en lager als het minder gaat.
Ah check. Dat heb ik helemaal gemist. Ik heb wat artikelen gelezen en dat lijkt op orde voor de nieuwe spelers.

• chim0
toolkist schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:43:
[...]

Ook als je net 1-2 maanden in dienst bent? Of kijk je dan nog even de kat uit de boom? Ik weet wel zeker dat verreweg het grootste deel voor optie 2 kiest dan.
Dat bedoel ik juist. Bij Ajax kan je niet de kat uit de boom kijken. Dan moet je er gelijk staan. Dus het feit dat spelers worden gehaald, die de kat uit de boom moeten kijken, zegt genoeg. Dan is er iets goed mis in de organisatie. 17de man, kom op. Kan toch niet?

Had jij trouwens ook een voodoo poppetje van Steijn waar je in ging prikken of niet? Zie ik je wel voor aan. _O- ;) :>

[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 24-10-2023 11:33 ]

• Gonadan

Gonadan

PolarBear schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:56:
Nee je weet het nooit, maar hij was ook al ver in de 30 en keepte toch wel beter dan ooit in zijn carriere.
Absoluut, maar als je dat vooraf had gevraagd had ook niemand dat voor mogelijk gehouden. Toch wist hij vriend en vijand te verrassen in een zeer belangrijke fase.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:56:
Volgens mij stond Berghuis er bij Feyenoord ook niet om bekend om de boel op sleeptouw te nemen. Ging eerder rare acties uithalen met soms rode kaarten tot gevolg.
En Taylor? ;w Heeft die überhaupt ooit de boel getrokken? De man die stelselmatig weigert om een poot uit te steken.
Eens hoor, maar dan kan het mij nog wel tegen vallen dat je jezelf als basiskracht en leider ziet maar het dus niet doet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
chim0 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:18:
[...]

Dat bedoel ik juist. Bij Ajax kan je niet de kat uit de boom kijken. Dan moet je er gelijk staan. Dus het feit dat spelers worden gehaald, die de kat uit de boom moeten kijken, zegt genoeg. Dan is er iets goed mis in de organisatie. 17de man, kom op. Kan toch niet?
Er meteen moeten staan en zelf moeten presteren is iets heel anders dan als nieuweling meteen je nieuwe collega's bekritiseren, of het nou opbouwend is of niet.
Had jij trouwens ook een voodoo poppetje van Steijn waar je in ging prikken of niet? Zie ik je wel voor aan. _O- ;) :>
Hoe kom je daar nou weer bij? Heb ik ooit de indruk gegeven bijgelovig te zijn? :'(

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:53
Ik pleit steeds meer voor een apart Ajax personeelszaken topic?

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:18
Harribo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:53:
is er al, zie ook bij de Let p hieronder.

• toolkist
  • Niet online
Ik ben nog steeds nieuwsgierig wie je als vervanger voor Sutalo ziet bij Ajax ;)

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hebben we: Ajax: der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos. Alleen dekt de titel de crisis niet meer. "Ajax: Der Untergang"?

• Russel88
Minteh voor weken eruit. Gelukkig kan Ivanusec weer mee trainen.
Hopelijk krijgt Sutalo nu meer minuten. Ik ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.

• toolkist
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:04:
[...]

Hebben we: Ajax: der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos. Alleen dekt de titel de crisis niet meer. "Ajax: Der Untergang"?
Ajax: De heropstanding natuurlijk ;)

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:14:
Minteh voor weken eruit. Gelukkig kan Ivanusec weer mee trainen.
Hopelijk krijgt Sutalo nu meer minuten. Ik ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.
Sutalo of Sauer?

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:04:
[...]

De splitsing werkt niet heel erg goed, zeker als er geen opvolging op plaatsvindt.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 10:17
[...]

The bigger they are the harder they fall. Dit gaat Ajax nog lang achtervolgen. Ik geloof niet in degradatie, maar ik zie ze ook geen Europees voetbal halen eerlijk gezegd. ....
Dat geloof ik niet.
Kijk naar de huidige stand. De nummers 1,2 en 3 (PSV, AZ en Feyenoord) staan samen met de nummer 4 (FC Twente) ver voor op de rest.
Daarachter zit een enorm gat, nu al. En ik als Twente fan ben bang dat dit FC Twente nog meer onnodige punten gaat verspelen. Zie hoe ze ineenstorten tegen Heracles in de 2e helft.

Voor Ajax zou dan plek 4, of als het tegen zit plek 5, nog best makkelijk haalbaar moeten zijn als ze binnenkort gewoon gaan spelen naar het spelersmateriaal wat er is. Ajax heeft behoorlijk wat internationals in haar selectie, die gaan gewoon zeker plek 5 halen.
Dat het geen topjaar wordt voor Ajax weten we nu wel. Maar plek 5 en dus meedoen voor Europees voetbal gaat gewoon lukken.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:24
nocalimero schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:35:
Daarachter zit een enorm gat, nu al. En ik als Twente fan ben bang dat dit FC Twente nog meer onnodige punten gaat verspelen. Zie hoe ze ineenstorten tegen Heracles in de 2e helft.
Ajax heeft al 10 verliespunten meer, daarnaast heeft Twente een sterkere selectie en is het buiten het veld ook op orde. Ik zou me geen zorgen maken om plek 4.
nocalimero schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:35:
Voor Ajax zou dan plek 4, of als het tegen zit plek 5, nog best makkelijk haalbaar moeten zijn als ze binnenkort gewoon gaan spelen naar het spelersmateriaal wat er is. Ajax heeft behoorlijk wat internationals in haar selectie, die gaan gewoon zeker plek 5 halen.
Dat het geen topjaar wordt voor Ajax weten we nu wel. Maar plek 5 en dus meedoen voor Europees voetbal gaat gewoon lukken.
Plek 5 is ook goed haalbaar voor iedereen buiten de top 4 en ik denk ook dat ze dat met of zonder Steijn wel gaat lukken. Dat is echter nog geen zekerheid voor Europees voetbal, dat hangt af van de beker.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• chim0
toolkist schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:52:
[...]

Er meteen moeten staan en zelf moeten presteren is iets heel anders dan als nieuweling meteen je nieuwe collega's bekritiseren, of het nou opbouwend is of niet.
Maar dat is het toch? Ajax is toch eigen jeugd, goede spelers, goed samenspel, mooi voetbal, veel goals. Nu is het gewoon een bij mekaar geraapt zooitje en zoek het maar uit. Dan kan het toch niet meer alleen aan de trainer liggen? Dan ligt het toch veel dieper in je organisatie? Wanneer is Ajax eerder in deze situatie geweest? Zolang ik voetbal kijk, nog niet eerder meegemaakt.

Een bedrijf gaat niet kapot door de schoonmaakster.
[...]

Hoe kom je daar nou weer bij? Heb ik ooit de indruk gegeven bijgelovig te zijn? :'(
Nu wel door deze twee reacties. Grapje natuurlijk, snap je toch wel? Zie smileys. Maar je hondsdolheid dat Steijn ontslagen is, spreekt boekdelen. :D

• Russel88
Omg. Sauer uiteraard.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 11:50
En stiekem ook Sutalo, geef maar toe :>

Ben wel benieuwd ook wie inderdaad Pusic op gaat volgen. Of dat Van Persie zal zijn of iemand anders? Dirk Kuijt wellicht?

[ Voor 3% gewijzigd door JanW op 24-10-2023 14:18 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JanW schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:18:
[...]
Ben wel benieuwd ook wie inderdaad Pusic op gaat volgen. Of dat Van Persie zal zijn of iemand anders? Dirk Kuijt wellicht?
Ik hoop dat ze Maduro losweken bij Ajax. Als dat niet lukt Melvin Boel of Robin van Persie inderdaad.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:35:
[...]

De splitsing werkt niet heel erg goed, zeker als er geen opvolging op plaatsvindt.
Dit dus - als het topic nou hernoemd zou worden naar 'Ajax: de crisis', kunnen alle berichten over de vorm van Ajax en de perikelen omtrent de nieuwe trainer daarheen. Dan kan dit topic zich ook weer focussen op het Europese voetbal van deze week, wat nu volledig ondergesneeuwd raakt.

per aspera ad astra

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:41
Of dat topic gewoon hernoemen naar Ajax: WZAWWWDB (wij zijn Ajax wij worden weer de beste).
Ook in deze ellende moet er licht aan het einde van de tunnel gezien worden.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• SemperFidelis
Mog schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

Ik hoop dat ze Maduro losweken bij Ajax. Als dat niet lukt Melvin Boel of Robin van Persie inderdaad.
Melvin Boels? Die faalt compleet met O21.

[ Voor 199% gewijzigd door SemperFidelis op 24-10-2023 14:50 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

SemperFidelis schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:49:
[...]

Melvin Boels? Die faalt compleet met O21.
Oke, laat ik het ander zeggen: ik hoop dat ze voor een externe assistent trainer gaan. Anders kom je uit op de interne troonopvolging en dan staan Boels en Van Persie bovenaan.

Is Maarten Martens van AZ niet een optie?

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Eens met @toolkist hieronder - post aangepast. Ik ben vooral heel benieuwd hoe Feyenoord voor de dag gaat komen tegen Lazio. Een heksenketel kan de Kuip uiteraard zijn, zeker wanneer er een trainer op bezoek komt die daar onwijs van kan genieten :+.

[ Voor 79% gewijzigd door LAD93 op 24-10-2023 15:36 ]

per aspera ad astra

• toolkist
  • Niet online
LAD93 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:32:
[...]

Dit dus - als het topic nou hernoemd zou worden naar 'Ajax: de crisis', kunnen alle berichten over de vorm van Ajax en de perikelen omtrent de nieuwe trainer daarheen. Dan kan dit topic zich ook weer focussen op het Europese voetbal van deze week, wat nu volledig ondergesneeuwd raakt.
Post zelf dan over vanavond/morgen ipv het hier over het hernoemen van dat topic te houden, nu hou je het zelf mede in stand ;)

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:08:
[...]

Ajax heeft al 10 verliespunten meer, daarnaast heeft Twente een sterkere selectie en is het buiten het veld ook op orde. Ik zou me geen zorgen maken om plek 4.
Ik heb er net bij een collega een six packje (goed) bier op gezet, Ajax wordt 'gewoon' nog 4e.
Twente moet in de heen ronde nog tegen Feyenoord PSV AZ Utrecht (uit, dus gewoon niet makkelijk) Go Ahead Sparta en Excelsior oftewel de totale top 7.
Als Ajax ook maar iets beter gaat spelen zou alleen NEC uit lastig kunnen worden.

• toolkist
  • Niet online
Waar het hoofd vol van is he O-)

• Kist
chim0 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:20:
[...]

Maar dat is het toch? Ajax is toch eigen jeugd, goede spelers, goed samenspel, mooi voetbal, veel goals. Nu is het gewoon een bij mekaar geraapt zooitje en zoek het maar uit. Dan kan het toch niet meer alleen aan de trainer liggen? Dan ligt het toch veel dieper in je organisatie? Wanneer is Ajax eerder in deze situatie geweest? Zolang ik voetbal kijk, nog niet eerder meegemaakt.

Een bedrijf gaat niet kapot door de schoonmaakster.

[...]

Nu wel door deze twee reacties. Grapje natuurlijk, snap je toch wel? Zie smileys. Maar je hondsdolheid dat Steijn ontslagen is, spreekt boekdelen. :D
Niemand die eerlijk is zal het oneens zijn dat de Ajax organisatie verrot is. Waarom was de meest succesvolle periode in de laatste 25 jaar die onder Overmars? Omdat die juist zijn eigen weg ging.

De club Ajax ondermijnt de voetbalorganisatie Ajax. Echt al die idiote oud voetballers die maar blijven roepen Ajax dna mogen ze een spreekverbod geven. Zo'n Keje Molenaar bijvoorbeeld. Laat die vent eindelijk eens zijn mond houden. Altijd zagen, stoken en onrust zaaien als het hem niet aanstaat maar nooit verantwoordelijkheid nemen. Waarom wordt zo'n gezwel niet geroyeerd als lid?

Er is gewoon een man of 100 die eigen belangen hebben(lees Ajax is hun verdienmodel) en die al decennia het belang van de bvo Ajax schaden.

Daarom de hele tijd dat gejank over Ajax DNA. Weet je, hoe veel voormalig Ajax spelers zijn er wel niet gefaald in de afgelopen 25jaar? Toch allemaal behalve Overmars, Frank de Boer en heel misschien Ronald Koeman. De beste trainer was Ten Hag die geen Ajax verleden had. Daarvoor Bosz, geen Ajax verleden.

Lijkt mij dat je eigenzinnige mensen met duidelijke kwaliteiten en visie nodig hebt en huis geen Ajax dna. Helaas had Steijn geen kwaliteit en visie. Alleen voor pr en mensen zwart maken.

En de trainer een schoonmaakster? Wat een slechte vergelijking.

• toolkist
  • Niet online
LAD93 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:57:
Eens met @toolkist hieronder - post aangepast. Ik ben vooral heel benieuwd hoe Feyenoord voor de dag gaat komen tegen Lazio. Een heksenketel kan de Kuip uiteraard zijn, zeker wanneer er een trainer op bezoek komt die daar onwijs van kan genieten :+.
Schijnbaar draait Lazio niet heel lekker, dus dan moet er zeker in de Kuip wel wat mogelijk zijn. Ik hoop vooral dat het niet weer de typische NLteamoverheerstmaarItaliaansteamwintdooreenschijtgoal wordt. Gewoon plankgas 3-0 oprollen die Italianen.

• Russel88
Morgenavond 3-0 idd. 2 keer Santi. Hopelijk wat gefrustreerde Italianen zodat er een paar rood pakken.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:24
Russel88 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:56:
Morgenavond 3-0 idd. 2 keer Santi. Hopelijk wat gefrustreerde Italianen zodat er een paar rood pakken.
Zijn er netten of moet Sarri straks weer wegduiken voor een volle katheter? :+

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:18
ph4ge schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:58:
[...]

Zijn er netten of moet Sarri straks weer wegduiken voor een volle katheter? :+
De catheterzakken worden vanaf een rolstoel gelanceerd van achter de dugout. Maar daar staan ook de tv-camera's, dus moet per order UEFA het net daar weg.
Oftewel, vrij baan om met urine te gooien. Prachtig publiek daar |:( 8)7

• Harribo
toolkist schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:57:
[...]

Ik ben nog steeds nieuwsgierig wie je als vervanger voor Sutalo ziet bij Ajax ;)
Heel simpel, geen Sutalo.
Dan maar desnoods iemand uit Jong Ajax een kans geven .

• Malfunctions
Russel88 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:56:
Is het raar dat ik bij Santi aan Cazorla of Kolk denk?

• Russel88
Malfunctions schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:36:
[...]

Is het raar dat ik bij Santi aan Cazorla of Kolk denk?
Laten we nog van Santi genieten nu het kan. Volgend seizoen loopt elke Spaanse jongen in Madrid met Santi’s shirt na een record transfer ;)

• Kist
Harribo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:35:
[...]

De verdediging van Jong Ajax recent nog gezien? Vergeleken daarmee is Sutalo in huidige vorm Ramos in zijn beste dagen.

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:35:
[...]

Aertssen zeker niet zien spelen? Die kan het niveau van Jong Ajax nog niet aan.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Superkiwi schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:02:

Dat wordt natuurlijk tweemaal winst voor Nederland 8)
60 procent denk dat psv gaat winnen? Ik zie nog niet direct hoe.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:45

Quad

Doof

Ik wel, ik vind het buitengewoon stoer dat Jermain in z'n eentje tegen 11 PSV spelers gaat opnemen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:20:
[...]

60 procent denk dat psv gaat winnen? Ik zie nog niet direct hoe.
Meer scoren dan de tegenstander.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Napo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:22:
[...]

Meer scoren dan de tegenstander.
Okay Johan. :P

Nee dat zie ik dus niet gebeuren. Iemand de wedstrijd tegen Arsenal gezien? Stugge ploeg hoor. Dat ze 15e staan in L1 zegt niet veel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:28
Gunner schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:23:
[...]

Okay Johan. :P

Nee dat zie ik dus niet gebeuren. Iemand de wedstrijd tegen Arsenal gezien? Stugge ploeg hoor. Dat ze 15e staan in L1 zegt niet veel.
Niet gezien, maar stug is ok, hopen dat PSV niet te veel weggeeft (wellicht beetje zinloos met Bosz, maar wie weet), dan wordt het waarschijnlijk zo'n typische 50/50 wedstrijd waarin de gelukkigste die een kans weet te benutten wint.

Snap overigens niet dat Tillman weer in de basis staat, die heeft in de afgelopen CL-wedstrijden imo wel laten zien dat hij nog niet klaar is voor dit niveau.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05:13
Kom op Peesjevee

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

De eerste 4:59 dacht ik; dit is kat in het bakkie voor PSV, wat liep Lens te klooien…maar inmiddels zijn de zandzakken er af en hebben ze zelfs de betere kansen gehad (en gelukkig voor PSV gemist).

• Zingo
  • Laatst online: 22:24
Zou PSV weten dat ze moeten winnen hier? Hopelijk wel, want de laatste minuten stralen ze dat niet uit.

• Harribo
toolkist schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:54:
[...]

Aertssen zeker niet zien spelen? Die kan het niveau van Jong Ajax nog niet aan.
Een ander dan. Sutalo kon gewoon niet.

• Harribo
Zingo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:11:
Zou PSV weten dat ze moeten winnen hier? Hopelijk wel, want de laatste minuten stralen ze dat niet uit.
Dat zal niet meevallen. Lens is best een goed team.
En allemaal fysieke snelle spelers, die heeft psv niet overal.
En het lek Ramalho er ook nog bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 24-10-2023 21:14 ]

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Ben ik de enige die zich enorm ergert aan die “veeg” in het veld, beetje in het midden van de helft van Lens?

• Harribo
dr.lowtune schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:14:
Ben ik de enige die zich enorm ergert aan die “veeg” in het veld, beetje in het midden van de helft van Lens?
Mij valt niks op

Psv is blijkbaar hier ook niet populair

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 24-10-2023 21:21 ]

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 13:56
dr.lowtune schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:14:
Ik zit er ook de hele tijd naar te kijken. Dacht eerst dat het kwam door een overtreding op de jong, maar lijkt permanent te zijn.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 11:18

Agent47

I always close my contracts.

Mooie sfeer daar in Lens

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Quad
  • Laatst online: 23:45

Quad

Doof

Harribo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:20:
[...]

Mij valt niks op

Psv is blijkbaar hier ook niet populair
Ik wacht nog wanneer PSV tegen Lens gaat spelen nadat ze tegen Lans klaar zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Harribo
Ik mis de geel rode verticale strepen op het shirt.
Net als vroeger bij go Ahead Eagles.

Het lijkt wel alsof verticale strepen niet meer van deze tijd zijn?

Ah jammer die kans op Lozano!

• Harribo
Die medina van Lens duikt makkelijk naar het gras, irritant

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Ramalho is klaar voor een wissel. Wat een domme overtreding en daar dan ook geel voor pakken…..
Pagina: 1 ... 130 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024