Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 196 Laatste
Acties:
  • 338.946 views

Onderwerpen

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ik pak er vanavond 1 op mannen :9B

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:32

vhal

ಠ_ಠ

Zo, contract ontbonden....dat zal hem geen windeieren leggen. Alsof het nu magisch opeens beter gaat met Ajax :')

Strava

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Quad schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:50:
Maduro mag het gaan oplossen voorlopig. Ai ai.
Ze zullen niet direct een vervanger hebben en wat in begreep is Maduro een prima iemand om te behouden als assistent trainer, dus zou niet logisch zijn om die ook op non-actief te zetten.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dit hoort toch allemaal in het Ajax: der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos topic?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:52
Proost, wat een opluchting :o
Gynnad schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:51:
[...]

Ze zullen niet direct een vervanger hebben en wat in begreep is Maduro een prima iemand om te behouden als assistent trainer, dus zou niet logisch zijn om die ook op non-actief te zetten.
Inderdaad en dan na PSV een nieuwe man aanstellen.

[ Voor 50% gewijzigd door ephymerous op 23-10-2023 18:52 ]

XXXVI

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:28

Quad

Doof

Gynnad schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:51:
[...]

Nee, non-actief niet, maar de 2e Ajaxheld in een jaar tijd die voor de leeuwen wordt gegooid..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:25
_O- _O-

En wat gaan ze nu doen dan? De komende 2 potjes Maduro slachtoffers en kapotmaken?

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 11:18

Agent47

I always close my contracts.

Nou ik als Feyenoorder vindt het Maar kinderachtig dat hij deze week niet mag afmaken. :o

Nee grapje. Ik hoop voor de Ajacieden hier dat het snel rustig wordt en dat ze donderdag kunnen verrassen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-11 04:41
Bizar dat deze trainer ontslagen wordt. Hij zal Satulo met z'n kut 'pass' gisteren en alle andere figuren met talloze persoonlijke fouten wel dankbaar zijn. Dit getuigd van zo weinig visie, en inderdaad nog maar weer eens de oren laten hangen naar de supportersgroepen.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-11 19:50
Quad schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:53:
[...]

Nee, non-actief niet, maar de 2e Ajaxheld in een jaar tijd die voor de leeuwen wordt gegooid..
Leuke voetballer, maar om Maduro te betitelen als Ajaxheld gaat me wat ver. In mijn herinnering heeft hij helemaal niet zoveel wedstrijden in het eerste gespeeld en ook geen bijster goede resultaten neergezet.

Neemt niet weg dat je hem nu volledig carte blanche moet geven in de interim periode. Wat er ook gebeurt kan je hem niet voor verantwoordelijk stellen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:06
Quad schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:50:
Maduro mag het gaan oplossen voorlopig. Ai ai.
_O-
Haha van de regen in de ....

Ik verheug me volgend seizoen op fc Groningen - Ajax in de kkd ...jahoo

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gelukkig, er is verstand bij de club. Los van of hij kwaliteiten heeft of niet ging het sowieso niet meer goed komen en hij ging ook niets veranderen. Dan houdt het gewoon op.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ongelooflijk. Wat een paniekvoetbal. Nu mag Maduro de wedstrijden tegen PSV en Brighton verliezen. Dan kan hij ook opgeofferd worden. Na Heitinga weer een Ajacied kapot gemaakt.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:38
Mog schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:00:
Ongelooflijk. Wat een paniekvoetbal. Nu mag Maduro de wedstrijden tegen PSV en Brighton verliezen. Dan kan hij ook opgeofferd worden. Na Heitinga weer een Ajacied kapot gemaakt.
Onzin natuurlijk.

Het is nog nooit zo rustig geweest vanuit de supporters richting trainers. Iedereen weet dat ook Steijn niet te benijden was.

Maduro is prima, wel graag tijdelijk ff een ervaren pik ernaast zoals een Htc

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11 21:24
Arme jongen die Maduro. Daar gaat z'n trainerscarrière.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:01:
Arme jongen die Maduro. Daar gaat z'n trainerscarrière.
Wat een onzin, hij blijft gewoon aan als assistent en wacht op een opvolger voor Steijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:34
Harribo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:58:
[...]
Ik verheug me volgend seizoen op fc Groningen - Ajax in de kkd ...jahoo
Wat gebeurt er eigenlijk met Jong Ajax als het grote Ajax degradeert? En stel - het is heel hypothetisch, want Jong Ajax staat er ongeveer net zo voor als Ajax 1 - maar stel dat Jong Ajax op een promotieplek staat terwijl Ajax degradeert. Mag jong dan de eredivisie in?

Regeren is vooruitschuiven

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:39
Mog schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:00:
Die mag een paar weken op de winkel passen en niemand die het hem zal aanrekenen dat het net zo slecht blijft. Je hebt nu eenmaal even een interim nodig terwijl je kandidaten gaat benaderen. Als Ajax Steijn had laten zitten en er was uitgelekt dat men allerlei trainers aan het benaderen was, had je weer een hoop onrust rond de ploeg gehad.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gonadan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:03:
[...]

Wat een onzin, hij blijft gewoon aan als assistent en wacht op een opvolger voor Steijn.
Nee hoor. Dit wordt een Heitingaatje. Maduro wordt uiteindelijk ontslagen.

• Gonadan

Gonadan

Mog schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:04:
Nee hoor. Dit wordt een Heitingaatje. Maduro wordt uiteindelijk ontslagen.
Of hij ook bij een nieuwe trainer assistent blijft valt te bezien, maar dit is natuurlijk een totaal andere situatie dan bij Heitinga.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Napo
  • Niet online
Sempy schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:04:
[...]

Die mag een paar weken op de winkel passen en niemand die het hem zal aanrekenen dat het net zo slecht blijft. Je hebt nu eenmaal even een interim nodig terwijl je kandidaten gaat benaderen.
Tot hij keuzes maakt die onlogisch lijken. Je mag wel hopen dat hij afdoende coaching krijgt van een van Gaal of van het Schip om hem in ieder geval te ondersteunen de komende tijd.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

T-MOB schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:04:
[...]

Wat gebeurt er eigenlijk met Jong Ajax als het grote Ajax degradeert? En stel - het is heel hypothetisch, want Jong Ajax staat er ongeveer net zo voor als Ajax 1 - maar stel dat Jong Ajax op een promotieplek staat terwijl Ajax degradeert. Mag jong dan de eredivisie in?
Nee. Een Jong team mag alleen in de KKD spelen als het gewone team actief is in de ED. Als Ajax degradeert, dan verdwijnt Jong Ajax automatisch uit de KKD. Ik gok dat dan Jong Almere of Jong Sparta promoveert naar de KKD.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:58

Player1S

Probably out in the dark

T-MOB schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:04:
[...]

De jong elftallen mogen niet promoveren. Meende zelfs dat Jong Ajax keer kampioen is geworden? Of iig periodes heeft gepakt. Maar ze mogen dus nooit mee doen aan de playoffs.

Als Ajax echt zou degraderen dan moet Jong Ajax eruit en zal waarschijnlijk vervangen worden door een ander Jong Team.
Als de KNVB zich netjes aan de regels houd dan komt Jong Sparta of Jong Almere (mits Almere zelf niet degradeert) erin.
Of de KNVB bepaald wie Jong Ajax mag vervangen en dat zou een ingang voor Jong Feyenoord kunnen zijn.

Of 3e scenario: Er valt een club om de komende tijd (rondom Vitesse lijkt het weer eens goed te rommelen) en ze besluiten 1 club niet te laten degraderen of 1 extra club te laten promoveren en zodoende weer met 18 clubs in beide divisies te spelen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Sempy
Mog schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:07:
[...]

Nee. Een Jong team mag alleen in de KKD spelen als het gewone team actief is in de ED. Als Ajax degradeert, dan verdwijnt Jong Ajax automatisch uit de KKD. Ik gok dat dan Jong Almere of Jong Sparta promoveert naar de KKD.
Als Ajax (en/of FC Utrecht) degradeert naar KKD, moet hun Jong-team uit de KKD en wordt deze vervangen door het hoogst geklasseerde Jong-team uit een lagere divisie.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:49
Ajax z’n trainer kwijt en Feyenoord z’n assistent trainer.
Het is toch wat.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:56
Sempy schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:04:
[...]

Die mag een paar weken op de winkel passen en niemand die het hem zal aanrekenen dat het net zo slecht blijft. Je hebt nu eenmaal even een interim nodig terwijl je kandidaten gaat benaderen. Als Ajax Steijn had laten zitten en er was uitgelekt dat men allerlei trainers aan het benaderen was, had je weer een hoop onrust rond de ploeg gehad.
En dit geloven we nu allemaal? Iemand vergeten hoe het met Heitinga ging, ik zie hier oprecht niet heel veel andere gebeuren dan dat eigenlijk.
Hij moet instappen in een situatie waar je niet in wil stappen als beginnend trainer, niet als 'hij het sowieso niet goed kan doen zeg maar. Ook al weten we allemaal dat Maduro er niet op afgerekend zou moeten worden, dat gaat toch gebeuren als hij het niet snel om weet te draaien.

Natuurlijk, het kan echt wel beter dan het ging, maar de problemen zijn niet zomaar opgelost. Hoe kan het dat Ajax niet een ervaren puinruimer (gewoon een resultaat trainer ) neerzetten.
Ook hier lijkt het erop dat er geen echte plannen zijn, ik hoop dat Kroes straks echt schoon schip gaat maken, want dit riekt mij echt teveel naar (wederom) een snelle actie op basis van sentiment en geen uitgedacht plan.

Maargoed, we zullen zien wat er gaat gebeuren, ik zou niet graag als beginnend trainer zo voor de leeuwen worden geworpen, zeker niet na al dat hieraan vooraf is gegaan bij de club en met de supporters.

• ph4ge
Gonadan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:03:
[...]

Ja, en voorlopig is er geen vervanger dus mag Maduro op allerlei negatieve wijze de geschiedenisboeken in als het een beetje tegen zit. Heitinga was ook tijdelijk tot er een hoofdtrainer was, en zit ook thuis.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 23-10-2023 19:13 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Zou Maduro mogen/willen weigeren?

• toolkist
  • Niet online
Bao_mi1 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:56:
Bizar dat deze trainer ontslagen wordt. Hij zal Satulo met z'n kut 'pass' gisteren en alle andere figuren met talloze persoonlijke fouten wel dankbaar zijn. Dit getuigd van zo weinig visie, en inderdaad nog maar weer eens de oren laten hangen naar de supportersgroepen.
Als je iets verder kijkt dan persoonlijke fouten die kunnen gebeuren, dan zie je gewoon een Ajax wat tactisch zo enorm verkeerd staat elke keer.
Dat is aan de trainer, die moet spelers vertellen waar ie ze in welke situatie wil hebben staan.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:46:
[...]

De media heeft het voor elkaar, chapeau!

Lang genoeg doorgezanikt over Steijn,zelfs een vage sportpsycholooge van Almere City het woord gegeven en het beinvloedbare volk is om.
Hulde aan de media!

Ik had hem minimaal tot de kerst gegeven maar enfin

Wordt lachen wie nu met deze matige spelers wordt opgezadeld.
Wauw wauw wauw, 8 wedstrijden achter elkaar, elke keer dramatisch, geen enkele progressie en hem dan nog verdedigen..... Ik snap het echt niet.

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:13:
[...]

Ja, en voorlopig is er geen vervanger dus mag Maduro op allerlei negatieve wijze de geschiedenisboeken in als het een beetje tegen zit. Heitinga was ook tijdelijk tot er een hoofdtrainer was, en zit ook thuis.
Alleen wilde Heitinga zelf niet terug naar assistent zijn. Die wilde hoofdtrainer of niet.

• Exocet
  • Niet online
[...]

Nee hoor, die zit in Engeland.
En is er maar 1 die de geschiedenisboeken in gaat en dat is Steijn, met enorme afstand de slechtste Ajax trainer ooit!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:12:
[...]
En dit geloven we nu allemaal? Iemand vergeten hoe het met Heitinga ging, ik zie hier oprecht niet heel veel andere gebeuren dan dat eigenlijk.
Ja dat geloof ik, en nee dit is niet helemaal vergelijkbaar.
Heitinga vond zichzelf goed genoeg om hoofdtrainer te zijn, Maduro is veel realistischer.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 11:50
Bao_mi1 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:56:
Het getuigde van weinig visie dat die man er nog zat afgelopen weekend. De enige juiste beslissing om hem te ontslaan, maar die had al eerder moeten worden genomen.

De redenen waarom zijn hier al talloze keren benoemd en ook benoemd door diverse analisten. Belangrijkste punten waren het gebrek aan lijn in het voetbal en opstellingen en het afvallen van de spelers.

• Sempy
Mog schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:13:
Zou Maduro mogen/willen weigeren?
Ik ga ervan uit dat ze met hem gesproken hebben voor de mededeling eruit ging. Ajax geeft ook duidelijk aan dat hij "voorlopig de honeurs waarneemt". Dat is wel iets anders dan Heitinga die echt tot eind van het seizoen de kans kreeg als hoofdtrainer met bij goede resultaten kans op meer.

• JanW
Exocet schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:14:
[...]

Wauw wauw wauw, 8 wedstrijden achter elkaar, elke keer dramatisch, geen enkele progressie en hem dan nog verdedigen..... Ik snap het echt niet.
Steijn heeft het voor elkaar moet je bijna zeggen. Zo slecht presteren en half Nederland gelooft gewoon dat t niet aan jou ligt. Dat is dan een kwaliteit die hij heeft, schijnbaar.

• Gonadan

Gonadan

[...]

Heitinga was geen assistent maar stapte bewust in voor die positie. Daarnaast werd er juist geen uitspraak gedaan of het tijdelijk was of niet, maar sowieso tot einde seizoen. Waarbij hij zelf erg graag die positie permanent wilde bekleden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:46
Maduro heeft nog minder ervaring dan Heitinga.
Het schijnt wel een trainerstalent te zijn, daardoor hebben ze hem ook van Almera gehaald.

Dat de assistent het tijdelijk overneemt tot er een opvolger bekend is is standaard.
Ik neem aan dat ze die fout met Heitinga niet nog een keer maken en hem als assistent aanhouden zodra de opvolger van Steijn bekend is.

• Gonadan

Gonadan

JanW schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:18:
[...]

Steijn heeft het voor elkaar moet je bijna zeggen. Zo slecht presteren en half Nederland gelooft gewoon dat t niet aan jou ligt. Dat is dan een kwaliteit die hij heeft, schijnbaar.
Zijn er zoveel mensen die de Telegraaf voor waar aannemen? :|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
Gonadan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:21:
[...]

Zijn er zoveel mensen die de Telegraaf voor waar aannemen? :|
Het lijkt erop alsof de meningen fifty-fifty verdeeld zijn. De ene helft meent dat de spelers gewoon slecht zijn, de andere helft meent dat het vooral door de trainer komt. We gaan snel zien wie er gelijk heeft.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05:13
Exocet schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:14:
[...]

Ik verdedig Steijn als PSV’er ook. Man heeft nooit een echte kans gehad!

Zonder gekheid geen houden aan natuurlijk.. Zijn veel trainers voor stuk minder ontslagen

Nu kan Ajax weer langzaam de rust herstellen

[ Voor 5% gewijzigd door dglavimans op 23-10-2023 19:25 ]

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-11 23:10
[...]

Lang genoeg doorgezanikt over Steijn,zelfs een vage sportpsycholooge van Almere City het woord gegeven en het beinvloedbare volk is om.
Hulde aan de media!

Van der Vaart, ben jij dit?

Ze konden 'm ook natuurlijk het seizoen laten afmaken. Heel misschien krijgt hij het dan in mei op de rit, of misschien ook niet. En laten we hem dan ook nog in de winterstop alle transfers bepalen. Pas daarna kan je hem beoordelen toch?

Matige spelers, laat me niet lachen. Dit team is met een fatsoenlijke trainer goed genoeg om in ieder geval in de top 5 mee te draaien.

• JanW
ph4ge schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:24:
[...]

Het lijkt erop alsof de meningen fifty-fifty verdeeld zijn. De ene helft meent dat de spelers gewoon slecht zijn, de andere helft meent dat het vooral door de trainer komt. We gaan snel zien wie er gelijk heeft.
Of het is een combinatie van beiden. De spelers zijn ook niet goed genoeg om voor 't kampioenschap mee te doen. Ik denk dat iedere Ajacied in dit topic dat ook wel ziet. Maar ze zijn wel goed genoeg om niet in november op plek 17 te staan met één schamele overwinning.

En dan nog mag je van een trainer verwachten dat hij zijn spelers
- Motiveert voor een wedstrijd tegen Utrecht
- Goed neerzet en niet de speler in de buurt van de scheidsrechter laat lopen 8)7
- Er progressie in zit en er vastigheden/structuur ontstaat

Maar alles ontbrak gewoon, er was niks, geen enkele basis na 4 maanden nog niet eens. De ene week speelt die, dan speelt die, dan wordt de ander weer onder de bus gegooid en daarna staan er ineens 3 spelers van jong Ajax in de basis. Die man was niet meer geloofwaardig om überhaupt nog voor de groep te hebben staan. Dus prima dat ie nu weg is.

[ Voor 10% gewijzigd door JanW op 23-10-2023 19:28 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 22:31
[...]

Of de derde groep. Het is allebei niet veel soeps O-).

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
[...]

Hulde aan de media!

Als er nou enige progressie in zat dan had je hem zeker langer gegeven.

Maar er is geen positief vooruitzicht onder hem waar je op kon doorbouwen. Dan is dit het beste voor nu en of een andere coach het beter gaat doen dat zullen we zien. Het wordt in ieder geval geprobeerd.

Tweakers Discord

• jbdeiman
toolkist schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:16:
[...]

Ja dat geloof ik, en nee dit is niet helemaal vergelijkbaar.
Heitinga vond zichzelf goed genoeg om hoofdtrainer te zijn, Maduro is veel realistischer.
Maar wat gaat er gebeuren met Maduro als het niet beter gaat lopen. Het moment is zo mogelijk nog slechter dan het moment met Heitinga.
Natuurlijk, die voelde zich er wel klaar voor, maar als Maduro het nu niet aan de praat krijgt.
Waarom niet een resultaat trainer aanstellen en Maduro mee laten draaien als assistent zodat je enerzijds hem er bij betrekt en anderzijds de kans hebt om een hoofdtrainer voor volgend seizoen te zoeken, waar Maduro verder onder kan rijpen.

Oprecht het getuigd in mijn ogen van zo weinig visie, vooral omdat al even duidelijk is dat dit hem niet zou worden zo. Dan wordt er gewacht en dan ineens zo'n keuze gemaakt, het lijkt alsof er gewoon gewoon heen keuze gemaakt wordt tot het niet meer anders kan, en er dan geen plan klaar ligt.
Maargoed we zullen het allemaal zien.
Overigens wil ik wel vermelden dat ik volledig begrijp dat de positie van Steijn niet houdbaar meer was. De gemaakte keuze hier snap ik gewoon niet.

• Gynnad
  • Nu online
Volgens het AD gaat Ajax John van 't Schip benaderen om het seizoen af te maken.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:27
In ieder geval is het wel positief denk ik dat er ruimte komt voor een trainer die opnieuw/blanco naar de spelers selectie kijkt. Dus zonder allerlei subjectiviteiten waar Steijn toch wel last van had.

• Gonadan

Gonadan

Het één sluit het ander niet uit, maar een groep met zoveel internationals moet echt wel meer uit te halen zijn.
Dat zegt niet dat het helemaal de schuld van Steijn is maar doen alsof het helemaal niet aan hem ligt is simpelweg je kop in het zand steken.
Tel daarbij zijn houding richting spelers op, zijn mate van reflectie en bereidheid tot bijsturen en het is een optelsom. Dat betekent niet dat hij als trainer totaal ongeschikt is, maar het gaat nu bij Ajax in ieder geval niet meer werken. Dan maar de pleister er in één keer af.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-11 14:56
Gynnad schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:31:
Volgens het AD gaat Ajax John van 't Schip benaderen om het seizoen af te maken.

[Embed]
Ja joh nog een uiterst matige trainer.

Daarbij die man is net zijn vrouw verloren kunnen we hem dit gewoon even niet aan doen.

• JanW
jbdeiman schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:29:
[...]

Maar wat gaat er gebeuren met Maduro als het niet beter gaat lopen. Het moment is zo mogelijk nog slechter dan het moment met Heitinga.
Natuurlijk, die voelde zich er wel klaar voor, maar als Maduro het nu niet aan de praat krijgt.
Waarom niet een resultaat trainer aanstellen en Maduro mee laten draaien als assistent zodat je enerzijds hem er bij betrekt en anderzijds de kans hebt om een hoofdtrainer voor volgend seizoen te zoeken, waar Maduro verder onder kan rijpen.
Omdat Ajax op dit moment een stuurloos schip is. Er is geen algemeen directeur, er is geen technisch directeur. De besluiten lijken allemaal nogal ad-hoc te gebeuren.

Als gevolg daarvan lijkt 't ook dat er geen schaduwlijstjes zijn en was er niet al een vervanger die achter de schermen klaar stond. Dat soort praktijken zie je ook veel vaker in Italië bijvoorbeeld. Waarbij de coach om 4 uur wordt ontslagen en om half 5 wordt z'n vervanger in eens al gepresenteerd.
[...]
Oprecht het getuigd in mijn ogen van zo weinig visie, vooral omdat al even duidelijk is dat dit hem niet zou worden zo.
Dan is er toch de juiste beslissing nu genomen?
Dan wordt er gewacht en dan ineens zo'n keuze gemaakt, het lijkt alsof er gewoon gewoon heen keuze gemaakt wordt tot het niet meer anders kan, en er dan geen plan klaar ligt.
Overigens wil ik wel vermelden dat ik volledig begrijp dat de positie van Steijn niet houdbaar meer was. De gemaakte keuze hier snap ik gewoon niet.
Zie hierboven, er is inderdaad geen plan. Er is geen directie, er is niks. Het is roeien met de riemen die er zijn. Maar als je snapt dat de positie van Steijn niet houdbaar is, waarom vind je 't dan de keuze om hem te ontslaan zo raar?

• Gynnad
  • Nu online
Kist schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:35:
[...]

Daarbij die man is net zijn vrouw verloren kunnen we hem dit gewoon even niet aan doen.
Lijkt mij inderdaad ook niet de meest ideale timing

• JanW
Kist schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:35:
[...]

Maar wel met Ajax-DNA™ :O

• Gonadan

Gonadan

Maduro blijft echt niet tot einde seizoen eindverantwoordelijk en die gaat om niet zo'n grote waffel hebben als Heitinga. Maduro hoeft niets aan de praat te krijgen, die neemt gewoon de honneurs waar tot er een echte opvolger of interim is. Zo spannend is dat toch niet?
Oprecht het getuigd in mijn ogen van zo weinig visie, vooral omdat al even duidelijk is dat dit hem niet zou worden zo. Dan wordt er gewacht en dan ineens zo'n keuze gemaakt, het lijkt alsof er gewoon gewoon heen keuze gemaakt wordt tot het niet meer anders kan, en er dan geen plan klaar ligt.
Wat snap je niet dan? Het zal een opluchting voor iedereen zijn dat de knoop doorgehakt is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat ik niet begrijp is dat er niet een Plan B ligt. Je had als bestuur 2 maanden geleden al kunnen aanvoelen dat het mis zou gaan. Je zou dan toch denken dat een (beursgenoteerde!) onderneming dan bezig is met opvolging. Een wildcard die je kan trekken indien nodig.

Ik weet ook niet wie, maar ik verdien dan ook geen tonnen bij Ajax ;) Ik ben verantwoordelijk voor een (veel) kleiner bedrijf dan Ajax. Maar als ik een topmanager moet ontslaan, weet ik al wel wie zijn opvolger is.

• jbdeiman
@Gonadan en @JanW
Ik snap de keuze voor Maduro niet, de keuze voor het ontslag wel. Dacht dat dat wel wat duidelijker naar voren kwam.

• Napo
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:31:

[Embed]
Alle wedstrijden waarin van 't Schip hoofdtrainer van Ajax is geweest zijn gewonnen.

• Kist
JanW schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:38:
[...]

Maar wel met Ajax-DNA™ :O
Als Ajax fan kan ik niks met die vreselijke term. Gewoon een term van het vastgeroeste old boys netwerk om hun kliekje in het zadel te houden.

• dutchgio
PWM schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:39:
Wat ik niet begrijp is dat er niet een Plan B ligt. Je had als bestuur 2 maanden geleden al kunnen aanvoelen dat het mis zou gaan. Je zou dan toch denken dat een (beursgenoteerde!) onderneming dan bezig is met opvolging. Een wildcard die je kan trekken indien nodig.

Ik weet ook niet wie, maar ik verdien dan ook geen tonnen bij Ajax ;) Ik ben verantwoordelijk voor een (veel) kleiner bedrijf dan Ajax. Maar als ik een topmanager moet ontslaan, weet ik al wel wie zijn opvolger is.
Het plan B is trainer bij PSV, ik denk niet dat die over wil komen. ;)

Een nieuwe trainer zoeken is nu lastig, en dus kom je niet op de topkandidaten uit.

Zolang het iemand is die de selectie niet publiekelijk af valt doet hij het al beter dan Steijn.
En goede kans dat ze er dan ook beter van gaan spelen.

• Gonadan

Gonadan

Misschien staat die er zomaar straks?

Daarnaast is zo'n verwachting ergens wat ridicuul gezien de bestuurlijke chaos, of is het meer een beetje verkneukelen? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:41:
@Gonadan en @JanW
Ik snap de keuze voor Maduro niet, de keuze voor het ontslag wel. Dacht dat dat wel wat duidelijker naar voren kwam.
Er is geen keuze voor Maduro, die zit er toevallig. Nummer 1 valt weg dus zolang er niets verandert is nummer 2 verantwoordelijk. Dat is geen keuze maar gewoon zoals het werkt.
Pas wanneer ze communiceren dat er geen andere opvolger of interim komt kan je spreken van een keuze voor Maduro.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Het zou wel heel gaaf zijn als van Gaal zelf het veld opstapt tot einde van het seizoen!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gonadan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:43:
[...]

Misschien staat die er zomaar straks?

Daarnaast is zo'n verwachting ergens wat ridicuul gezien de bestuurlijke chaos, of is het meer een beetje verkneukelen? ;)
Ik lach mij suf, maar snap het ook oprecht niet. Dit is niet iets van deze week. Zelfs Steijn wist dit 2 maanden geleden al. Wellicht komt er wat uit de hoge hoed, maar zo niet, dan krijgen er een hele hoop mensen echt veel te veel betaald bij Ajax.

• Agent47

Agent47

Russel88 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:10:
Ajax z’n trainer kwijt en Feyenoord z’n assistent trainer.
Het is toch wat.
Geloof mij, Pusic zijn rol wordt enorm onderschat, die gaan we missen.

• ph4ge
Agent47 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:50:
[...]

Geloof mij, Pusic zijn rol wordt enorm onderschat, die gaan we missen.
Meerdere miljoenen voor een assistent is wel heel lekker. Ik denk ook dat het tijd is om langzaamaan iemand in te werken voor het post-Slot tijdperk.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:38
Steijn weg en dan Maduro voor de groep die evengoed als assistent ook verantwoordelijk was voor de wanprestaties. Een jongen die bij Almere City tot voor kort de assistent was van Pastoor en dan nu interim hoofdtrainer van Ajax. Wauw… ik gun Maduro het beste maar niemand kan van deze jonge onervaren trainer verwachten dat hij het zoveel beter gaat doen dan Steijn.

• Agent47

Agent47

ph4ge schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:53:
[...]

Meerdere miljoenen voor een assistent is wel heel lekker. Ik denk ook dat het tijd is om langzaamaan iemand in te werken voor het post-Slot tijdperk.
Van persie en Tomasson worden genoemd voor erbij

• dutchgio
Maduro heeft de papieren ook nog niet, die gaat het niet lang doen.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11 22:42
Ben ik de enige die de bewoording curieus vind? Steijn heeft "zijn taken neergelegd". Schreuder was voor minder per direct ontslagen, met niet mis te verstane bewoording. En ze zijn "uit elkaar gegaan".

Nu las ik pas dat Ajax mogelijk financieel in zwaar weer komt, ondanks dat ze aardig wat vermogen hebben. Ik kan be eigenlijk niet aan het gevoel onttrekken dat dat meespeelt in hoe dit is gelopen.

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 23-10-2023 19:59 ]

• Gonadan

Gonadan

PWM schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:49:
[...]

Ik lach mij suf, maar snap het ook oprecht niet. Dit is niet iets van deze week. Zelfs Steijn wist dit 2 maanden geleden al. Wellicht komt er wat uit de hoge hoed, maar zo niet, dan krijgen er een hele hoop mensen echt veel te veel betaald bij Ajax.
Daar waren we het al een tijdje over eens toch? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 12:37

Vos

AFCA

Hup Emmen @Harribo ;)

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:23
Ik lees trouwens net (via Leon ten Voorde, TC Tubantia) dat de vorige keer dat Jan van Halst een trainer ontsloeg tijdens het seizoen, die club toen degradeerde ....

Dus Ajax-fans be careful what you wished for!

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:52
Deruxian schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:47:
Het zou wel heel gaaf zijn als van Gaal zelf het veld opstapt tot einde van het seizoen!
Absoluut, ik mag toch hopen dat van t Schip niet instapt. Kwalitatief niet wat nodig is en niet zo fraai om ‘m nu te vragen vlak nadat zijn vrouw is overleden.

XXXVI

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-11 19:50
Napo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:42:
[...]

Alle wedstrijden waarin van 't Schip hoofdtrainer van Ajax is geweest zijn gewonnen.
Dat zijn er 0? Heeft hij ooit op de bank gezeten bij het eerste? Voor mij iig niet memorabel. Of heeft hij van Basten destijds kortstondig opgevolgd?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Napo
  • Niet online
Malfunctions schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:16:
[...]

Dat zijn er 0? Heeft hij ooit op de bank gezeten bij het eerste? Voor mij iig niet memorabel. Of heeft hij van Basten destijds kortstondig opgevolgd?
Dat laatste, een overwinning op FC Twente ;) Hij won wel de topper ( als je FC Twente destijds onder een topteam kon scharen )

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:28

Quad

Doof

Een saaie KKD avond tot nu toe. Na 25 minuten is er in 6 wedstrijden slechts 1 doelpunt gevallen, voor Top Oss tegen Jong Utrecht.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
[...]

Niks, want hij gaat er geen maanden zitten.
Er gaan nu al geruchten dat van het Schip trainer tot einde seizoen wordt zodra ie zich er klaar voor voelt (vrouw pas geleden overleden na lang ziektebed).

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:22
Gonadan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:35:
[...]

Het één sluit het ander niet uit, maar een groep met zoveel internationals moet echt wel meer uit te halen zijn.
Dat zegt niet dat het helemaal de schuld van Steijn is maar doen alsof het helemaal niet aan hem ligt is simpelweg je kop in het zand steken.
Tel daarbij zijn houding richting spelers op, zijn mate van reflectie en bereidheid tot bijsturen en het is een optelsom. Dat betekent niet dat hij als trainer totaal ongeschikt is, maar het gaat nu bij Ajax in ieder geval niet meer werken. Dan maar de pleister er in één keer af.
Eens. Nogmaals: Feyenoord ontsloeg Stam, stelde Advocaat aan, die zette de verdediging goed neer en bleef 26 wedstrijden ongeslagen in de Eredivisie. Met een selectie die écht niet beter was dan wat Ajax nu rond heeft lopen.

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:25:
Een saaie KKD avond tot nu toe. Na 25 minuten is er in 6 wedstrijden slechts 1 doelpunt gevallen, voor Top Oss tegen Jong Utrecht.
Hup TOP Oss!

• groggy
  • Niet online
Is advocaat al gebeld?

• toolkist
  • Niet online

Dat plan lijkt dus pas geleden voorbereid te zijn door van het Schip erbij te betrekken. Maar inderdaad, je zou verwachten dat er wat schaduwlijsten liggen, net als met spelers, van potentiële (tijdelijke) opvolgers. Van de andere kant, dat kan je pas verwachten als de technische kant van de top van het bedrijf op orde is en laat die nou net (nog) niet op orde zijn

• Harribo
We hoeven het hier niet eens te zijn maar ik geloof werkelijk dat Steijn nu ontslaan gewoon te vroeg is.
De man is geen onbenul dat heeft hij al vaker bewezen.

Maar enfin we zullen het zien.
Ik had Steijn een redelijke kans gegund. Tot aan de kerst, nog geen progressie,dan pas eruit.

Media smult hier van

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 23-10-2023 20:52 ]

• toolkist
  • Niet online
Die van der Vaart heeft ook echt niet vooraan gestaan bij het uitdelen van hersencellen, ofwel? :D
'Je moet je voorstellen dat een mental coach van Almere City met informatie komt... Dat komt van Maduro vandaan', aldus Van der Vaart. 'Dat is dus je assistent. Nou, succes ermee. Toen ik dat hoorde dacht ik: nee!'
Wat denk je dan waar Maduro het over heeft als ie met z'n mental coach praat, hoe ie met z'n kinderen naar de kinderboerderij gaat? Natuurlijk vertelt ie z'n mental coach over werksituaties waar ie tegenaan loopt...

• Exocet
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:11:
Die van der Vaart heeft ook echt niet vooraan gestaan bij het uitdelen van hersencellen, ofwel? :D

[...]

Wat denk je dan waar Maduro het over heeft als ie met z'n mental coach praat, hoe ie met z'n kinderen naar de kinderboerderij gaat? Natuurlijk vertelt ie z'n mental coach over werksituaties waar ie tegenaan loopt...
En zegt vervolgens
Ik vind Ajax niet beter dan Volendam en Excelsior!

Te veel frikandellen is echt niet goed voor je...

Je speelt op dit moment niet beter nee, maar daar is Steijn verantwoordelijk voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Exocet op 23-10-2023 21:23 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:16

gws24

Thinking is hard!

Gonadan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:38:
[...]

Maduro blijft echt niet tot einde seizoen eindverantwoordelijk en die gaat om niet zo'n grote waffel hebben als Heitinga. Maduro hoeft niets aan de praat te krijgen, die neemt gewoon de honneurs waar tot er een echte opvolger of interim is. Zo spannend is dat toch niet?
Plus Maduro heeft zijn papieren nog helemaal niet om hoofdcoach te zijn. Met dispensatie mag hij een aantal wedstrijden de honneurs waarnemen maar meer ook niet. Er moet dus sowieso een andere trainer komen en volgens mij gaat geen enkele Ajax fan Maduro de schuld geven als we verliezen van Brighton en PSV.

edit: spuit 11, @dutchgio meldde dit ook al ;)

[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 23-10-2023 21:28 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Kist
Harribo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:52:
We hoeven het hier niet eens te zijn maar ik geloof werkelijk dat Steijn nu ontslaan gewoon te vroeg is.
De man is geen onbenul dat heeft hij al vaker bewezen.

Maar enfin we zullen het zien.
Ik had Steijn een redelijke kans gegund. Tot aan de kerst, nog geen progressie,dan pas eruit.

Media smult hier van
Vooropgesteld ik denk dat Steijn in een ander tijdperk het veel beter zou hebben gedaan bij Ajax.

Maar je had het aan kunnen zien als Ajax rond plek 9 had gestaan en er duidelijk een lijn en een idee zichtbaar was. Het is in deze fase helemaal niet vreemd als je verliest van AZ, psv, Feyenoord en Twente. Zelfs tegen een Fortuna is een nederlaag nog te accepteren. Maar je moet als Ajax toch ergens een keer beter voor de dag gaan komen dan de hekkensluiter van de eredivisie? Helemaal als je 12 A-internationals tot je beschikking hebt? Alsof spelers als Sutalo, Mikautadze en Sosa niet beter zouden zijn dan alles wat bij Excelsior of RKC rondloopt.

We zijn inmiddels anderhalve maand, zelfs bijna twee maanden na het sluiten van de transferwindow. Er is nog niks van een plan Steijn te herkennen. Nog anderhalve maand, met steeds meer druk en negativiteit gaat echt niet helpen.

Daarbij, er staan telkens maar 3 of 4 aankopen van Mislintat in de basis. Wat er speelt heeft die dus al 4 maanden mee kunnen werken. Waarom zouden Brobbey, Taylor, Berghuis en Bergwijn er nog steeds niks van snappen wat de bedoeling is?(ok ik geef toe dit zijn wel echt bagger spelers, hoogstens op Berghuis na)

Tenslotte, Vos was niet klaar voor Ajax1, oh wacht nu wel. Sosa was een held, oh wacht hij kan er niks van nu is Avila de held, oh wacht nu is Sosa weer de held. Dan moet Taylor op 10, dan Berghuis, dan Hlynsson, oh wacht nu gaat Akpom invallen op die positie.

Elke speler, behalve Brobbey en Sutalo, zijn van rol en positie veranderd. Soms binnen het veld, soms het veld weer uit. Van held, naar niks in 5minuten. En weer terug.

Volg jij het nog? Ik in ieder geval niet. En blijkbaar de spelers ook niet.

Maar hele groepen mensen hebben besloten dat spelers die het op allerlei plekken prima deden allemaal, behalve misschien Forbs, er geen zak van kunnen en in de kkd thuis horen. Alsof de topscorer van ligue2 niet een hoger niveau heeft dan de spitsen van het hele rechter rijtje. Of een speler die 50! Assists in 3 jaar geeft in de Bundesliga niet gewoon een aanwinst is voor bijna alle eredivisie clubs. Of een Kroatisch international die het bij Dinamo Zagreb op nationaal en internationaal niveau heeft laten zien, die in belangstelling stond van onder meer Arsenal, gewoon een goede speler is als de organisatie staat. En zo kan je voor de meeste aankopen wel wat zeggen.

Dit Ajax is echt wel goed genoeg qua materiaal voor plek 5-9. Haal een fatsoenlijke middenvelder zodat je Taylor permanent naar de tribune kan sturen en je kan weer meedoen voor plek 3.

• Kist

[...]

Hij zegt dus eigenlijk, Maduro heeft doelbewust via die sportpsycholoog Steijn proberen te beschadigen? Pierre had gister ontzettend gelijk over Van der Vaart in relatie tot Steijn.

Ook even vergeten dat zij de hele staff gewoon van hetzelfde beschuldigde. Waarom zou Maduro haar vragen om hem te beschuldigen van gebrek aan leiderschap?

Wat een gek.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 22:46

Wie zegt dat dat Plan B er niet al ligt? Ik denk dat het media technisch handiger is om daar heel even mee te wachten.

• Exocet
  • Niet online
Kist schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:35:
[...]

Hij zegt dus eigenlijk, Maduro heeft doelbewust via die sportpsycholoog Steijn proberen te beschadigen? Pierre had gister ontzettend gelijk over Van der Vaart in relatie tot Steijn.

Ook even vergeten dat zij de hele staff gewoon van hetzelfde beschuldigde. Waarom zou Maduro haar vragen om hem te beschuldigen van gebrek aan leiderschap?

Wat een gek.
Echt benieuwd naar de relatie tussen Steijn en vd Vaart / Sneijder, wat is daar toch aan de hand. Sneijder die ineens wel vind dat het tactisch niet in orde is, maar het ligt dan ineens aan Maduro.
Gisteren lag het alleen aan het niveau van de spelers...

• dutchgio

[...]

Overigens waren die uitspraken helemaal niet zo spannend verder en was het vooral een blik op afstand:

https://www.ad.nl/nederla...wak-leiderschap~afce56b8/

Daar zit geen informatie die Maduro heeft gelekt bij.

Het was ook meer een open sollicitatie om zelf bij Ajax in dienst te komen dan om Maduro naar voren te schuiven.

• dutchgio
Exocet schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:39:
[...]

Echt benieuwd naar de relatie tussen Steijn en vd Vaart / Sneijder, wat is daar toch aan de hand. Sneijder die ineens wel vind dat het tactisch niet in orde is, maar het ligt dan ineens aan Maduro.
Gisteren lag het alleen aan het niveau van de spelers...
Sneijder is wellicht ook gepikeerd dat Maduro wel een functie binnen Ajax heeft en hij niet.

• toolkist
  • Niet online
Tristan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:37:
[...]

Wie zegt dat dat Plan B er niet al ligt? Ik denk dat het media technisch handiger is om daar heel even mee te wachten.
Het ligt ook klaar inmiddels, is alleen wachten tot van t Schip ja zegt.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:39
Albert Stuivenberg wordt ook genoemd, Assistent-trainer van Arsenal

System | Racing is in my Blood

• toolkist
  • Niet online
Barfman schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:01:
Albert Stuivenberg wordt ook genoemd, Assistent-trainer van Arsenal
Die zie ik z'n baan niet opgeven voor een tijdelijke functie.

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-11 23:10
Ik mag toch hopen dat Sneijder en Van der Vaart nooit een functie binnen Ajax gaan bekleden. Ja de bittergarnituur klaarzetten in de kantine misschien. Of ze zijn gigantisch dom of ze spelen een politiek spelletje omtrent Steijn. Ik vermoed het laatste.

Teksten als 'het is gewoon een kutelftal' getuigt niet echt van een bovengemiddelde intelligentie om bij een grote club een belangrijke functie te bekleden. Mensen die handelen uit onderbuikgevoelens ipv eens goed te kijken naar onderliggende oorzaken, kunnen ze missen als kiespijn. Al die zogenaamde analisten kijken meestal alleen naar individuele fouten van spelers, niet naar andere oorzaken die zorgen dat die fouten gemaakt worden (slechte veldbezetting, geen ingeslepen patronen, geen druk naar voren, intentie om te voetballen ipv alleen maar de lange bal etc. etc.).

• Harribo
Kist schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:28:
[...]

Vooropgesteld ik denk dat Steijn in een ander tijdperk het veel beter zou hebben gedaan bij Ajax.

Maar je had het aan kunnen zien als Ajax rond plek 9 had gestaan en er duidelijk een lijn en een idee zichtbaar was. Het is in deze fase helemaal niet vreemd als je verliest van AZ, psv, Feyenoord en Twente. Zelfs tegen een Fortuna is een nederlaag nog te accepteren. Maar je moet als Ajax toch ergens een keer beter voor de dag gaan komen dan de hekkensluiter van de eredivisie? Helemaal als je 12 A-internationals tot je beschikking hebt? Alsof spelers als Sutalo, Mikautadze en Sosa niet beter zouden zijn dan alles wat bij Excelsior of RKC rondloopt.

We zijn inmiddels anderhalve maand, zelfs bijna twee maanden na het sluiten van de transferwindow. Er is nog niks van een plan Steijn te herkennen. Nog anderhalve maand, met steeds meer druk en negativiteit gaat echt niet helpen.

Daarbij, er staan telkens maar 3 of 4 aankopen van Mislintat in de basis. Wat er speelt heeft die dus al 4 maanden mee kunnen werken. Waarom zouden Brobbey, Taylor, Berghuis en Bergwijn er nog steeds niks van snappen wat de bedoeling is?(ok ik geef toe dit zijn wel echt bagger spelers, hoogstens op Berghuis na)

Tenslotte, Vos was niet klaar voor Ajax1, oh wacht nu wel. Sosa was een held, oh wacht hij kan er niks van nu is Avila de held, oh wacht nu is Sosa weer de held. Dan moet Taylor op 10, dan Berghuis, dan Hlynsson, oh wacht nu gaat Akpom invallen op die positie.

Elke speler, behalve Brobbey en Sutalo, zijn van rol en positie veranderd. Soms binnen het veld, soms het veld weer uit. Van held, naar niks in 5minuten. En weer terug.

Volg jij het nog? Ik in ieder geval niet. En blijkbaar de spelers ook niet.

Maar hele groepen mensen hebben besloten dat spelers die het op allerlei plekken prima deden allemaal, behalve misschien Forbes, er geen klopt van kunnen en in de kkd thuis horen. Alsof de topscorer van ligue2 niet een hoger niveau heeft dan de spitsen van het hele rechter rijtje. Of een speler die 50! Assists in 3 jaar geeft in de Bundesliga niet gewoon een aanwinst is voor bijna alle eredivisie clubs. Of een Kroatisch international die het bij Dinamo Zagreb op nationaal en internationaal niveau heeft laten zien, die in belangstelling stond van onder meer Arsenal, gewoon een goede speler is als de organisatie staat. En zo kan je voor de meeste aankopen wel wat zeggen.

Dit Ajax is echt wel goed genoeg qua materiaal voor plek 5-9. Haal een fatsoenlijke middenvelder zodat je Taylor permanent naar de tribune kan sturen en je kan weer meedoen voor plek 3.
Ik vind Steijn inderdaad wel inconsistent in zijn keuzes maar hij mag leren wat mij betreft. Niet na 2 maanden al weg. Snap je betoog verder.
Je ziet weinig idee qua spel.
Van Gaal is erbij geroepen,dat was tzt volgens mij echt wel beter gaan draaien.

Ik had trouwens Sutalo eruit gehaald en langzaam weer af en toe laten wennen. Die jongen is het nu helemaal kwijt.

Toch, zoveel fouten als de verdedigers maken, dat is ook kwaliteit en kan Steijn weinig aan doen lijkt mij.
Kijk niet op als het alsnog de komende tijd gaat tegenvallen.

Zo eens met jou over Taylor, die zou ik echt niet meer opstellen. Zit ik mij al een jaar lang aan te ergeren.

Vraag me af wie nog trek heeft in trainer van Ajax. Wrs nl ook niet iemand met capaciteiten en naam.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 23-10-2023 22:20 ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11 22:42
Kist schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:28:
[...]

Dit Ajax is echt wel goed genoeg qua materiaal voor plek 5-9.
Dan hadden ze de trainer niet hoeven te ontslaan, dat staan ze virtueel ook gewoon.

• Exocet
  • Niet online
Dimitri_Klokov schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:12:
Ik mag toch hopen dat Sneijder en Van der Vaart nooit een functie binnen Ajax gaan bekleden. Ja de bittergarnituur klaarzetten in de kantine misschien.
...
Lijkt me ook geen goed idee, dat is op voor het bij de tafel is

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:16:
Ik had trouwens Sutalo eruit gehaald en langzaam weer af en toe laten wennen. Die jongen is het nu helemaal kwijt.
En wie had je daar dan opgesteld? Rensch?
Toch, zoveel fouten als de verdedigers maken, dat is ook kwaliteit en kan Steijn weinig aan doen lijkt mij.
Daar kan ie zeker wel aan doen. Die gasten worden nogal eens gedwongen om passes te geven, of komen in balbezit, in situaties waar ze niet in horen te komen. Waar andere teamgenoten anders moeten staan/verzaken/etcetera. Die wel steeds mogen spelen (hoi Taylor! ik heb het oa over jou)

• Gonadan

Gonadan

Harribo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:16:
[...]

Ik vind Steijn inderdaad wel inconsistent in zijn keuzes maar hij mag leren wat mij betreft. Niet na 2 maanden al weg. Snap je betoog verder.
Je ziet weinig idee qua spel.
Van Gaal is erbij geroepen,dat was tzt volgens mij echt wel beter gaan draaien.
Leren doe je bij Sparta, nu moet je er gewoon staan. Los daarvan heeft hij zelf al zijn glazen ingegooid met zijn houding en het afgeven op de spelers. Dat heeft hem ook gewoon een hoop krediet gekost.
Daarnaast, als de spelersgroep collectief had aangegeven nog wel vertrouwen in hem te hebben zat hij er nog. Dat is blijkbaar ook niet het geval en dat blijkt ook wel uit de interviews.

Je kiest voor de meest zenuwachtige keeper uit de selectie, goochelt met de 6 en slachtoffert elke nieuweling die ook maar even niet lekker draait. Je speelt niet lekker dan ga je er voor de rust uit en sta je er volgende wedstrijd naast, maar de wedstrijd daarna sta je er in eens wel weer in. Hato deed het relatief goed en staat ineens op links omdat Avila centraal moet. Dan is Avila/Sutalo ineens het centrale duo voor de lange termijn. Twee wedstrijden later zit Avila weer op de bank en staat Hato weer naast Sutalo.
Er is werkelijk waar geen lijn in te ontdekken. Je kunt nog honderd jaar discussiëren over wat de beste opstelling zou zijn, maar als je zo met de spelers om gaat verwoest je gewoon alle kans op vertrouwen en samenwerking en is het helemaal niet zo raar dat iedereen onder zijn niveau presteert.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 129 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024