Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Quad schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:30:
Naja gisteren gingen ze er kansloos? Vanaf, of speelden ze met een C-elftal?
Niemand die vandaag basis staat heeft gisteren gespeeld.gws24 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:45:
[...]
Het waren de reserves tegen de reserves. Niet dat dat het goed maakt want er ging veel niet goed maar maakt het wel minder belangrijk. Vandaag om 13:00 spelen de A-teams tegen elkaar.
[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 07-01-2024 13:31 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Aha thanks. 👍
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ajax-voetbal.gws24 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:45:
2-1 want Rensch gaat weer eens pingelen ipv die bal gewoon weg te rammen.
Wat voor wedstrijd is er nu de moeite van het bespreken waard?
Oefenwedstrijd Ajax - Hannover 96DeKever schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:10:
[...]
Ajax-voetbal.
Wat voor wedstrijd is er nu de moeite van het bespreken waard?
He bah zo wordt PSV nog sterker...Vertessen staat open voor vertrek
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hoog Eto'o gehalte dit gerucht. Als het waar zou zijn zou het wel een enorme upgrade zijn voor het middenveld. En heel vet dat iemand de woestijn achter zich laat om gewoon weer in volle stadions te voetballen. Maar ik zou verbaasd zijn als hij komt. Hoewel het zou wel de kaartprijzen voor de Conference League verklarenGonadan schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:12:
Geruchten over Henderson. Ik wist niet dat het alweer komkommertijd was. Klinkt mooi hoor zo'n speler, maar wat eenzijdige interesse wordt wel weer erg snel tot nieuwsbericht verheven.
Iedereen voetbal want iedereen moet tegenwoordig van achteruit opbouwen, ook RKC en De Graafschap. Je zit gewoon te trollen.
PSV eerste helft waar het 0 - 4 had moeten staan.Wat voor wedstrijd is er nu de moeite van het bespreken waard?
Neem me niet kwalijk, ik moet af en toe ook even schamperen om de pijn uit mijn ogen te verdrijven.chim0 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:15:
[...]
Iedereen voetbal want iedereen moet tegenwoordig van achteruit opbouwen, ook RKC en De Graafschap. Je zit gewoon te trollen.
Het lijkt wel alsof men weigert te begrijpen dat de term 'Ajax-voetbal' gebaseerd is op het soort voetbal dat vorm heeft gekregen in de jaren zestig met Michels en Cruijff met als tegenhanger het knok-voetbal van Feyenoord. Dat het spel van de laatste club meer weg heeft van 'Ajax-voetbal' staat daar compleet los van.chim0 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:15:
[...]
[...]
PSV eerste helft waar het 0 - 4 had moeten staan.
Dat geldt eveneens voor die onzinterm Ajax-DNA. De term wordt grotendeels gebezigd door de media, die geilen op de respons wat het genereert.
De term is anno 2023 onzinnig omdat het al zo lang geleden is en ook dat Ajax-voetbal van Michels en Cruijff uiteindelijk weer is afgeleid van andere (aanvallende) spelsystemen. En we zijn inmiddels decennia aan ontwikkelingen verder dat je nu misschien beter kunt spreken van Liverpool of Manchester City of Barcelona voetbal. Het is allemaal niet zo zwart-wit.Tristan Wins schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:55:
[...]
Het lijkt wel alsof men weigert te begrijpen dat de term 'Ajax-voetbal' gebaseerd is op het soort voetbal dat vorm heeft gekregen in de jaren zestig met Michels en Cruijff met als tegenhanger het knok-voetbal van Feyenoord. Dat het spel van de laatste club meer weg heeft van 'Ajax-voetbal' staat daar compleet los van.
Oh god, een Feyenoorder die de naam Ajax weer verder gaat afzwakken. Loop de wereld eens rond en ze hebben het 'nog steeds' over Ajax-voetbal waar het ook vanaf is geleid. Je mist duidelijk de strekking en valt in herhaling.D-e-n schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:17:
[...]
De term is anno 2023 onzinnig omdat het al zo lang geleden is en ook dat Ajax-voetbal van Michels en Cruijff uiteindelijk weer is afgeleid van andere (aanvallende) spelsystemen. En we zijn inmiddels decennia aan ontwikkelingen verder dat je nu misschien beter kunt spreken van Liverpool of Manchester City of Barcelona voetbal. Het is allemaal niet zo zwart-wit.
En als dat waar is wat je zegt, dan zou je <vul in random club>-voetbal wel meer horen. Mag je dan ook niet meer catenaccio zeggen omdat de realiteit ons heeft ingehaald? Slik die drol door en geniet van de mooie Feyenoord periode zolang het nog duurt.
Doe niet zo kinderachtig en laat mijn clubvoorkeur erbuiten. Er was ooit een afspraak dat we die niet zouden misbruiken in een discussie.Tristan Wins schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:33:
[...]
Oh god, een Feyenoorder die de naam Ajax weer verder gaat afzwakken. Loop de wereld eens rond en ze hebben het 'nog steeds' over Ajax-voetbal waar het ook vanaf is geleid. Je mist duidelijk de strekking en valt in herhaling.
En als dat waar is wat je zegt, dan zou je <vul in random club>-voetbal wel meer horen. Mag je dan ook niet meer catenaccio zeggen omdat de realiteit ons heeft ingehaald? Slik die drol door en geniet van de mooie Feyenoord periode zolang het nog duurt.
De vergelijking met catenaccio is natuurlijk totaal bezopen. Dat is gewoon een woord wat toevallig Italiaans is, net zoals gegenpressing half-Duits is. Als we het nu over "Inter-voetbal" hadden was het wat anders.
En wat ze in het buitenland roepen als je in een taxi zit boeit me niets. In een serieuze discussie is de term onzinnig want het zegt niks en aan misplaatste verering van de verre geschiedenis hebben we niks op een openbaar forum. Dat doe je maar met medegelovigen. En voor hetzelfde geld versta je onder "Ajax-voetbal" het eeuwige balbezit wat we onder bijvoorbeeld De Boer zagen (of onder bondscoach Blind).
[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 10-01-2024 13:58 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Is samen met vd Sar toch wel de grondlegger van alle sportieve misère.Gonadan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:33:
Hendriks eruit, ik trek er eentje open. Zit er helaas nog wel even maar komt erop dat hij alleen nog mag uitvoeren en dus geen schade meer kan aanrichten. Kost je een seizoen of twee à drie maar dan ben je er ook weer.
Welke schade heeft hij aangericht dan?Gonadan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:33:
Hendriks eruit, ik trek er eentje open. Zit er helaas nog wel even maar komt erop dat hij alleen nog mag uitvoeren en dus geen schade meer kan aanrichten. Kost je een seizoen of twee à drie maar dan ben je er ook weer.
En dan niet de loze Telegraaf kreten svp
Kan je anders een lijstje maken van argumenten die je niet accepteert? Dat scheelt mij weer een hoop werk.toolkist schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:13:
Welke schade heeft hij aangericht dan?
Ik weiger namelijk Telegraaf te lezen dus weet ook niet wat zij schrijven.
[ Voor 11% gewijzigd door Gonadan op 10-01-2024 18:21 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vd Sar te lang laten aanmodderen.toolkist schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:13:
[...]
Welke schade heeft hij aangericht dan?
Eringa aangesteld.
Mislintat aangesteld.
Mislintat de vrije hand gegeven.
Etc.
4 op z'n minst dubieuze motivaties...Grotespeler schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:21:
[...]
Vd Sar te lang laten aanmodderen.
Eringa aangesteld.
Mislintat aangesteld.
Etc.
Meer dan genoeg berichten anders die tonen dat Mislintat helemaal niet de vrije hand had gehad. Dan had ie bv geen Steijn aangesteld maar Knutsen. Dat mocht echter niet want geen Nederlander.
Eringa kan ik me ook niet voorstellen dat hij daarvoor (mede)verantwoordelijk was. Hij wordt zelf gecontroleerd door de RvC dus dat zou een hele vreemde constructie zijn. Zo ook dat hij niet over de aanstelling van de algemeen directeur gaat.
Grotespeler schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:21:
[...]
Vd Sar te lang laten aanmodderen.
Eringa aangesteld.
Mislintat aangesteld.
Etc.
- Hendriks stond niet boven vd Sar (eerder er onder) dus dat gaat niet op.
- Eringa is RvC voorzitter geweest, daar gaat Hendriks al helemaal niet over.
- Mislintat is aangesteld door vd Sar, je kan Hendriks verwijten dat hij hem heeft aangebracht.
- Hendriks is niet verantwoordelijk voor het transferbeleid, dus dit kan je hem ook niet echt verwijten. Daar zijn de 'voetbal'commissaris in de RvC (was vacature/Jan van Halst) voor, de RvC in het algemeen, de CFO, vd Sar voor.
Ik accepteer alles als je het goed motiveert. Dat is steeds waar het bij de Telegraaf aan ontbrak.Gonadan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:18:
[...]
Kan je anders een lijstje maken van argumenten die je niet accepteert? Dat scheelt mij weer een hoop werk.
Ik weiger namelijk Telegraaf te lezen dus weet ook niet wat zij schrijven.
Die verzonnen zelf een reden en dat was dan de reden waarom hij zo'n foute aanstelling was.
[ Voor 98% gewijzigd door Outerspace op 11-01-2024 14:21 . Reden: Dit soort opmerkingen zijn totaal niet nodig en lokken ook nog eens een offtopic discussie uit. ]
Bespaar me de formaliteiten. Waar het op neer komt is dat hij nauwelijks iets heeft bijgedragen in al die tijd bij Ajax. De nieuwe Toekomst en het vrouwen team, het zal allemaal wel. De jeugdafdeling is helemaal leeg gelopen. Het binnenhalen van Eringa (is door Hendriks voorgedragen) was totaal onzinnig. Of vond je dat ook een schot in de roos?PolarBear schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:30:
[...]Wat Hendriks wel heeft gedaan (kennelijk de plannen voor de nieuwe Toekomst (trainingscomplex) doorzetten, iets met het vrouwenteam en iets onduidelijks voor de Ajax jeugd) is mij overigens totaal onduidelijk. Hij zou ook slecht liggen binnen de Toekomst. Maar verwijt hem wel zaken waar hij verantwoordelijk voor was.
- Hendriks stond niet boven vd Sar (eerder er onder) dus dat gaat niet op.
- Eringa is RvC voorzitter geweest, daar gaat Hendriks al helemaal niet over.
- Mislintat is aangesteld door vd Sar, je kan Hendriks verwijten dat hij hem heeft aangebracht.
- Hendriks is niet verantwoordelijk voor het transferbeleid, dus dit kan je hem ook niet echt verwijten. Daar zijn de 'voetbal'commissaris in de RvC (was vacature/Jan van Halst) voor, de RvC in het algemeen, de CFO, vd Sar voor.
Het vrouwenteam doet het leuk, maar ja.. vrouwenvoetbal.
Hendriks is Chief Sports, maar dus eigenlijk verantwoordelijk voor.. niets? Laat me niet lachen.
Sorry maar als je TD overbied op spelers van de 2e divisie en bijvoorbeeld 12 miljoen betaalt voor Avilla, dan had ie de vrije hand.toolkist schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:30:
[...]
4 op z'n minst dubieuze motivaties...
Meer dan genoeg berichten anders die tonen dat Mislintat helemaal niet de vrije hand had gehad. Dan had ie bv geen Steijn aangesteld maar Knutsen. Dat mocht echter niet want geen Nederlander.
Eringa kan ik me ook niet voorstellen dat hij daarvoor (mede)verantwoordelijk was. Hij wordt zelf gecontroleerd door de RvC dus dat zou een hele vreemde constructie zijn. Zo ook dat hij niet over de aanstelling van de algemeen directeur gaat.
En ja dat is ook de schuld van de Rvc en Van Halst. Maar het gaat om het feit dat niemand daar vraagtekens bij heeft gezet. En dat komt doordat o.a. Hendriks en Eringa nobody's zijn in de voetbalwereld.
Ze hebben het allemaal laten gebeuren.
Ze hadden vd Sar eerder moeten wegsturen en Bosz moeten halen. Die deed een open sollicitatie in april/mei. Dan had je nu een leuke selectie en deed je mee voor de prijzen.
[ Voor 98% gewijzigd door Grotespeler op 11-01-2024 20:28 ]
https://www.oogtv.nl/2024...llemaal-live-uitgezonden/
en daar hadden ze nog geen rekening mee gehouden met het doen van de belofte om alles uit te zenden ?Het speelschema van de Keuken Kampioen Divisie ligt namelijk al vanaf het begin van het seizoen vast. Onderdeel van de deal met ESPN is dat elk weekend een KKD-wedstrijd op zaterdag om 16.30 uur en zondag om 16.45 uur gespeeld moet worden. Daarom zouden er dus veel wedstrijden verschoven moeten worden en daar staat de landelijke politie niet positief tegenover.
Collectieve veranderingen lijken er dus niet te komen. Individuele wijzigingen in samenspraak met de betreffende gemeente en lokale politie zouden wel kunnen plaatsvinden.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
die interlandperiode duurde dit keer echt lang zeg. Fijn dat die weer voorbij is.Agent47 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:15:
Het begint gelukkig vanavond weer! Morgen Twente-AZ lekker man.
Duurt even, maar ik wilde me er niet in een paar zinnen van af maken en het was wat druk afgelopen dagen.toolkist schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:31:
[...]
Ik accepteer alles als je het goed motiveert. Dat is steeds waar het bij de Telegraaf aan ontbrak.
Die verzonnen zelf een reden en dat was dan de reden waarom hij zo'n foute aanstelling was.
Het is lastig om direct te benoemen welke acties van Hendriks echt fout waren, aangezien je überhaupt niet zo veel van hem ziet gebeuren. En dat is wellicht juist één van de problemen in mijn ogen, wat heeft hij nu voor positiefs gebracht? Als je al wat van hem hoort is het zelden positief.
Zijn primaire verantwoordelijkheden zitten in de jeugdopleiding, de vrouwentak en De Toekomst. In principe al het sportieve op het eerste elftal en Jong na. Daarnaast was hij onderdeel van de technische driehoek en daarmee mede verantwoordelijk voor het beleid, waar hij zeker zijn invloed heeft uitgeoefend.
Hij heeft getracht de opleiding en toekomst te professionaliseren, of zo, maar alle plezier en prestaties er zo'n beetje uitgewerkt. Hij is een man van KPI-tjes en datagedreven werken en heeft die stijl ook aardig doorgedrukt in de verschillende besluiten. Het is meer een man voor het zakenleven dan een voetbalclub is mijn gevoel.
Hij is zeker niet 'de' persoon die alle blaam treft, maar wel de laatste der Mohikanen van het groepje wat er gewoon behoorlijk met de pet naar gegooid heeft de afgelopen jaren. Aangezien er behoorlijk wat posities ingevuld worden onderhand die op zijn minst overlap hebben met zijn functie zag je dat het ook wel richting uitgang gebouwd werd.
Feitelijk heeft hij afhankelijk van het onderwerp óf niets bereikt óf behoorlijk negatief bijgedragen, en dan ben ik hem liever kwijt dan rijk als we de boel toch weer echt goed willen opbouwen.
Wat de Telegraaf daarover schrijft lees ik niet, maar ook ik ontkom af en toe niet aan de kopjes die de knip en plak sites af en toe tonen. Het lijkt er wat dat betreft op dat ze nu weer een volgende hetze gestart hebben?
In mijn optiek is de Telegraaf medeschuldig aan de malaise van dit seizoen. Want los van alle blaam die betrokkenen binnen Ajax treft hebben zij behoorlijk negatief bijgedragen door continu bagger te schrijven en uitspraken te benadrukken en zo ver mogelijk negatief uit verband trekken. Dat heeft een weerslag gehad op de betrokkenen en spelersgroep en gezorgd voor een nog veel slechtere sfeer dan je anders gehad zou hebben. Als die 'supporters' dan toch een deur willen ontwrichten dan snap ik niet dat ze die van hun eigen club pakken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Crisis, zowel binnen als buiten het veld, kansen zijn nooit beter geweest.....dus feyenoord denkt het wel even op 75% af te handelen.......en dan heeft opeens een speler bij ajax een topdag en.....upset?Gonadan schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:34:
[...]
Ga jij er nu zomaar vanuit dat Feyenoord even van Ajax wint?
Net als andersom dat ook feyenoord af en toe mocht aantreden waarbij ik dacht.......4 tegenstreffers op zijn minst? En waar de wedstrijd toch 'naar ons' ging?
Dit natuurlijk een klassiek voobeeld waar 'jullie' wel een aardig

10 second ninja DONE
Ik zou niet weten hoe. Iedereen die een beetje kan voetballen is geblesseerd, het is een soepzootje, geen tactiek, geen vertrouwen. Geen enkele reden waarom Feyenoord er niet overheen zou lopen.Sagat schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:25:
Crisis, zowel binnen als buiten het veld, kansen zijn nooit beter geweest.....dus feyenoord denkt het wel even op 75% af te handelen.......en dan heeft opeens een speler bij ajax een topdag en.....upset?
Net als andersom dat ook feyenoord af en toe mocht aantreden waarbij ik dacht.......4 tegenstreffers op zijn minst? En waar de wedstrijd toch 'naar ons' ging?
Dit natuurlijk een klassiek voobeeld waar 'jullie' wel een aardigseizoentje draaiden....
En toch was dat in aanloop naar PSV ook, en dat werd de beste wedstrijd van het seizoen.
Dat zie ik nu niet gebeuren, maar toen ook niet, dus je weet het nooit.
De bal is rond en zo.
En veel depressiever kan ik niet worden dus het zal me jeuken ook eigenlijk. En toch niet, want elke nieuwe klap doet toch weer pijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024