Wat een onzin, dit heeft echt helemaal niks met racisme te maken. Is op basis van zijn gedrag en interviews.Trishul schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:12:
[...]
Eens. En ik ga het ook maar gewoon benoemen: ik denk dat mensen die spelers als Brobbey betichten van 'achterstand wbt intelligentie' reageren vanuit de racistische onderbuik.
Zoals je het daar neerzet lijkt het sarcastisch. Veel media vielen erover dat hij boos leek te zijn op een Hercules speler.SterqVerhael schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:07:
[...]
Hoezo raar? Dat hij gisteren boos was op iemand, zonder dat iemand hier weet hoe het zit, maakt hem niet opeens een vreemde snuiter? Dat maakt hem eerder mens. Voetballers zijn geen robots...
Voor mij is hij ook een mens. Als ik kritisch ben dan is het erop dat hij soms iets teveel zijn lichaam wil gebruiken. Altijd maar weer in de verdediger hangen om op die manier te proberen langs de man te komen of een voorzet te geven. Ik zou het leuk vinden als hij in plaats van dat gewoon ook wat vaker diepte loopjes maakt. Doet hij soms ook maar mag imo nog vaker.
Verder nogmaals, ik zei het net al, voor mij één van de (weinige) lichtpunten van Ajax van dit jaar
Het was niet sarcastisch bedoeld en zoals ik schrijf is het ook zoals ik het bedoel. Volgens mij zitten we op dezelfde lijn, denk ik.MetalSonic schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:16:
[...]
Zoals je het daar neerzet lijkt het sarcastisch. Veel media vielen erover dat hij boos leek te zijn op een Hercules speler.
Wat een onzin, Brobbey is gewoon zo'n typische speler die niet echt trek heeft in interviews. Praat met hem bv. over eten in Amsterdam Zuid-oost of vrouwen en dan krijg je een heel andere, wat meer enthousiaste Brobbey te zien.hotymoty schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:11:
[...]
Wat een onzin, dit heeft echt helemaal niks met racisme te maken. Is op basis van zijn gedrag en interviews.
Als hij een 'achterstand in intelligentie' zou hebben, zou hij niet zulke loopacties maken elke wedstrijd.
Want om over eten in ZO en vrouwen te kunnen praten moet je intelligent zijn? En voor die loopacties ook?Trishul schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:27:
[...]
Wat een onzin, Brobbey is gewoon zo'n typische speler die niet echt trek heeft in interviews. Praat met hem bv. over eten in Amsterdam Zuid-oost of vrouwen en dan krijg je een heel andere, wat meer enthousiaste Brobbey te zien.
Als hij een 'achterstand in intelligentie' zou hebben, zou hij niet zulke loopacties maken elke wedstrijd.
Ken je Danny Schreurs? Oud spits van PEC, Willem II, Roda, MVV, Fortuna. En oud speler van het NL ID team. Om slimme loopacties te kunnen maken, hoef je niet intelligent te zijn.
Overigens vind ik hem totaal niet goed genoeg voor het NL elftal. Luuk de Jong heeft al meer kwaliteiten. Hopelijk bedenkt die zich noch. Op dit moment zou een Depay in vorm de meest logische keuze zijn.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ben het met je eens dat Depay altijd de meest logische keuze is voor ons op dit moment. Iets beters hebben we gewoon niet, ondanks alle kritiek. Brobbey is echter wel gewoon goed en als hij goals kan blijven maken (de rest was nooit het probleem), dan lijkt het er wel op dat hij de logische opvolger van Depay gaat worden.ST10©DE schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:58:
[...]
Want om over eten in ZO en vrouwen te kunnen praten moet je intelligent zijn? En voor die loopacties ook?
Ken je Danny Schreurs? Oud spits van PEC, Willem II, Roda, MVV, Fortuna. En oud speler van het NL ID team. Om slimme loopacties te kunnen maken, hoef je niet intelligent te zijn.
Overigens vind ik hem totaal niet goed genoeg voor het NL elftal. Luuk de Jong heeft al meer kwaliteiten. Hopelijk bedenkt die zich noch. Op dit moment zou een Depay in vorm de meest logische keuze zijn.
Luuk is leuk, kan goed koppen en ballen klaarleggen, maar hij komt op het gebied van snelheid en balbehandeling eigenlijk gewoon te kort. De eerste tik is vaak goed, maar daar houdt het dan ook wel op. Je ziet het ook in zo'n wedstrijd als tegen Heerenveen (iirc), Pepi komt erin voor de Jong en scoort een mooie goal (mede dankzij fout verdediger, maar goed). Zo'n bal had de Jong echt nooit gescoord omdat de afstand tot de goal veel te ver is en dat is het al snel als hij de bal niet op de 5-meterlijn krijgt.
Dus ja, die twee (Brobbey en de Jong) kan je volgens mij sowieso nooit vergelijken en Brobbey heeft hele andere kwaliteiten en is zeker wel potentieel de toekomst van oranje. De Jong heeft dat sowieso niet en die heeft beperkte kwaliteiten die wel goed zijn, maar niet echt tot z'n recht komen voor een 1e spits van oranje (tenzij we in een ander systeem spelen). Zou hem er graag bij hebben, maar als eerste spits, nee dan zou ik liever een beter voetballende spits zien.
Eh, hoe kom je erbij om die link te leggen? Ik zou zeggen, lees mijn reactie nog een keer terug.ST10©DE schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:58:
[...]
Want om over eten in ZO en vrouwen te kunnen praten moet je intelligent zijn? En voor die loopacties ook?
Dan moet hij nog wel een paar stappen maken. Helaas is het sinds Van Persie vrij armoedig gesteld qua spitspositie. Ik vind Depay ook behoorlijk overschat. Hij blinkt nergens in uit en is veel te vaak langdurig geblesseerd.SterqVerhael schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:26:
Heb echt goede hoop dat hij de 1e spits wordt op het EK.
Maar goed, dat Wout Weghorst nu speelt zegt natuurlijk genoeg.
Geloof me, hier ook. Maar die zijn even weg gedoken denk ikVos schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:10:
[...]
Dat is wel heel kort door de bocht. Het spel was veelal nog erg matig, al waren er wel wat aanknopingspunten. Maar als je op social media kijkt komt dat vast allemaal voorbij
Zirkzee is lekker bezig in Italië. Dat lijkt me qua totaalplaatje een talentvollere spits dan Brobbey.Grotespeler schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:29:
[...]
Dan moet hij nog wel een paar stappen maken. Helaas is het sinds Van Persie vrij armoedig gesteld qua spitspositie. Ik vind Depay ook behoorlijk overschat. Hij blinkt nergens in uit en is veel te vaak langdurig geblesseerd.
Maar goed, dat Wout Weghorst nu speelt zegt natuurlijk genoeg.
Ik zou ze allebei selecteren in maart maar een potentiële nieuwe Van Persie zie ik in geen van beiden.
https://www.vi.nl/nieuws/...-en-betaalt-tickets-terug
Deze is wel bizar...
Oke natuurlijk historisch schandalig, een bekerwedstrijd verliezen van niet eens een KKD club. Maar terugbetalen en compenseren komt niet zo vaak voor toch voor wanprestatie?
Deze is wel bizar...
Oke natuurlijk historisch schandalig, een bekerwedstrijd verliezen van niet eens een KKD club. Maar terugbetalen en compenseren komt niet zo vaak voor toch voor wanprestatie?
Waarom waren we maar zo weinig supporters mee?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Omdat er maar 400 kaartjes beschikbaar waren voor Ajax.Quad schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:31:
Waarom waren we maar zo weinig supporters mee?
https://www.rtvutrecht.nl...-18000-lege-plaatsen-zijn
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Helder.evleerdam schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:10:
[...]
Omdat er maar 400 kaartjes beschikbaar waren voor Ajax.
https://www.rtvutrecht.nl...-18000-lege-plaatsen-zijn
⏩ PVOutput☀️
Google voor de gein eens op "spelers betalen tickets terug", en je zult zien dat het verre van uniek is.Trishul schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:53:
https://www.vi.nl/nieuws/...-en-betaalt-tickets-terug
Deze is wel bizar...
Tottenham half jaar geleden nog.
Eens mbt Zirkzee, maar die speelt niet bij Ajax en Ajax lijkt toch altijd het snelste pad naar Oranje.D-e-n schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:40:
[...]
Zirkzee is lekker bezig in Italië. Dat lijkt me qua totaalplaatje een talentvollere spits dan Brobbey.
Ik zou ze allebei selecteren in maart maar een potentiële nieuwe Van Persie zie ik in geen van beiden.
Eigenlijk hoop je dat voor een Depay te oud word dat er 1-2 echte nieuwe talenten opstaan ipv overhyped Brobbey.
Dat z’n beperkte speler zoveel aandacht krijgt/bij Ajax speelt zegt vooral veel over de armoede voorin.
Kijk bijvoorbeeld eens hoeveel impact Simons heeft op zijn teams (PSV, Leipzig) ivm Brobbey. Dat is de een idd een talent en de ander …
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Deels met je eens. Simons kan in oranje ook (nog) niet overtuigen.Bossie schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 01:25:
[...]
Eens mbt Zirkzee, maar die speelt niet bij Ajax en Ajax lijkt toch altijd het snelste pad naar Oranje.
Eigenlijk hoop je dat voor een Depay te oud word dat er 1-2 echte nieuwe talenten opstaan ipv overhyped Brobbey.
Dat z’n beperkte speler zoveel aandacht krijgt/bij Ajax speelt zegt vooral veel over de armoede voorin.
Kijk bijvoorbeeld eens hoeveel impact Simons heeft op zijn teams (PSV, Leipzig) ivm Brobbey. Dat is de een idd een talent en de ander …
Zolang Brobbey zich niet kan beheersen en gek laat maken door amateurs van het vierde niveau zou ik hem lekker thuislaten, hoe moet dat straks tegen bijv. die Portugezen? Oranje is geen opleidingsinstituut, je moet wel iets laten zien voordat je uitgenodigd wordt.D-e-n schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:40:
Zirkzee is lekker bezig in Italië. Dat lijkt me qua totaalplaatje een talentvollere spits dan Brobbey.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
O? Dat is echt nieuw voor mijph4ge schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:06:
je moet wel iets laten zien voordat je uitgenodigd wordt.
XXXVI
Ga je nu zeggen dat je zonder iets te laten zien je onder contract kunt komen te staan bij één van de topclubs in Nederland?ph4ge schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:06:
[...]
Oranje is geen opleidingsinstituut, je moet wel iets laten zien voordat je uitgenodigd wordt.
Mja, hoe vaak gaat het nou eigenlijk wel goed met het gedrag tussen Oranje en Portugezen/Spanjaarden. Dat zijn in 95% van de gevallen wedstrijden waarin er gestrooid wordt met gele en soms zelfs rode kaarten.ph4ge schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:06:
[...]
Zolang Brobbey zich niet kan beheersen en gek laat maken door amateurs van het vierde niveau zou ik hem lekker thuislaten, hoe moet dat straks tegen bijv. die Portugezen? Oranje is geen opleidingsinstituut, je moet wel iets laten zien voordat je uitgenodigd wordt.
We weten ook niet wat die Hercules spelers geroepen hebben, dus lastig daar conclusies aan te verbinden.
Als ik zo eens kijk bij Ajax, heb ik dat idee wel!Napo schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:37:
[...]
Ga je nu zeggen dat je zonder iets te laten zien je onder contract kunt komen te staan bij één van de topclubs in Nederland?
GRAPJE HE!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
5 punten in mindering in de poule voor jou, verrekte belhamelcarpebios schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:19:
[...]
Als ik zo eens kijk bij Ajax, heb ik dat idee wel!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Superkiwi schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:41:
[...]
5 punten in mindering in de poule voor jou, verrekte belhamel
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ha, was maar een grapje he 
de rest krijgt er 5 punten bij...
Daar meen jij he-le-maal niets van.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat is toch wat je vaak ziet, ik denk dan maar altijd omdat komt omdat de betreffende spelers ook in de nationale jeugdelftallen het ook al hebben laten zien.carpebios schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:19:
[...]
Als ik zo eens kijk bij Ajax, heb ik dat idee wel!
GRAPJE HE!
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Feyenoord zoekt een nieuwe hoofdsponsor
https://www.voetbalprimeu...rt-eerste-gesprekken.html
Ik las ook dat de gesprekken met Port of Rotterdam op niets waren uitgelopen.
https://www.fr-fans.nl/ni...ale-grenzen-te-kijken/amp
Nu werk ik bij Coolblue en onze beginbaas Pieter Zwart is aan het teasen.
Eerst deze in onze Sinterklaas video
/f/image/7EIzb5iNlfljnkGNrZrUeY1W.png?f=fotoalbum_large)
En nu deze
:strip_exif()/f/image/6dEfeysYNyRw9BnJoFl0n3Qd.jpg?f=fotoalbum_large)
1 + 1 = 2?
/f/image/7EIzb5iNlfljnkGNrZrUeY1W.png?f=fotoalbum_large)
En nu deze
:strip_exif()/f/image/6dEfeysYNyRw9BnJoFl0n3Qd.jpg?f=fotoalbum_large)
1 + 1 = 2?
[ Voor 6% gewijzigd door Tristan op 25-12-2023 07:39 ]
en jij en @Typhone 100 strafpunten wegens tegen je club poolen.. dan pak ik wel -10 om @Gonadan blij te maken 😇Superkiwi schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 14:23:
Ha, was maar een grapje he
Dat kun je ons niet kwalijk nemen; we herkennen onze eigen club niet meer...
[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 25-12-2023 12:36 ]
Ach, ik herken mijn club ook niet meer. Dacht dat wij altijd op de raarste manieren punten verspeelden en een gatenkaas verdediging hadden.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
True story. Maar wat zegt dat over de nummer 4 tot 18?Maarten_E schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:48:
Ach, ik herken mijn club ook niet meer. Dacht dat wij altijd op de raarste manieren punten verspeelden en een gatenkaas verdediging hadden.
Dat zou heel leuk zijn voor beide partijen. Coolblue timmert hard aan de weg in België en Duitsland, en Feyenoord speelt weer Europees in de EL. Ik dacht ook dat Coolblue/MP3shop van origine Rotterdams is, dus zou mooie 1+1=2 zijn.Tristan schreef op maandag 25 december 2023 @ 07:37:
Feyenoord zoekt een nieuwe hoofdsponsor
[Afbeelding]
En nu deze
[Afbeelding]
1 + 1 = 2?
Ik zit meer te wachten op de (uitgestelde) beursgang van Coolblue
Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat het Algemeen Dagblad ietwat Feyenoord-georienteerd was
https://www.ad.nl/nederla...moment-van-2023~ac0b4725/
:fill(white):strip_exif()/f/image/EEZnF0IlA4OCCk4qMvU8wrwe.png?f=user_large)
[ Voor 25% gewijzigd door Notlupus op 29-12-2023 11:53 ]
Wat een niveau van die poll zeg pff, blij dat MvdP op koers ligt voor p1.Notlupus schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:52:
Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat het Algemeen Dagblad ietwat Feyenoord-georienteerd was![]()
[Afbeelding]
He wat vervelend nou...'Gastón Ávila is reserverol beu en wil alweer weg'
Doen blijkbaar flink de moeite om nog waardelozer dan de Telegraaf te zijn...Notlupus schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:52:
Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat het Algemeen Dagblad ietwat Feyenoord-georienteerd was![]()
[Afbeelding]
Feyenoord wordt kampioen en Ajax staat 3x negatief in 't rijtje. Hoezo is dat Feyenoord georiënteerd?Notlupus schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:52:
[Afbeelding]
Misschien meer 'Anti-Ajax'-georiënteerd inderdaad. Zeker omdat 'Feijenoord wordt kampioen' er niet eens tussen staat..SemperFidelis schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 01:36:
[...]
Feyenoord wordt kampioen en Ajax staat 3x negatief in 't rijtje. Hoezo is dat Feyenoord georiënteerd?
Of die laatste 2 feiten zijn in de historie van het Nederlands voetbal nog nooit voorgekomen dus daarom toch redelijk gekwalificeerd voor zo'n verkiezing.mefjoew schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:52:
[...]
Misschien meer 'Anti-Ajax'-georiënteerd inderdaad. Zeker omdat 'Feijenoord wordt kampioen' er niet eens tussen staat..
Ha o ik zie nu ook de tussenstand. Lol
[ Voor 4% gewijzigd door SemperFidelis op 30-12-2023 17:29 ]
Werkelijk.SemperFidelis schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:27:
[...]
Of die laatste 2 feiten zijn in de historie van het Nederlands voetbal nog nooit voorgekomen dus daarom toch redelijk gekwalificeerd voor zo'n verkiezing.
Ha o ik zie nu ook de tussenstand. Lol
Wat een afgrijselijk niveau voor een krant.
En dan ook nog opzichtig met deze poll op een bandwagon-effect voorsorteren.
Kansloos niveau zeg.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Lekker hoor, Ajax nog geen wedstrijd verloren dit jaar!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Eens maar weer het bewijs dat Ajax de grootste is.Notlupus schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:52:
[Afbeelding]
Pas nou op voor die tere Feyenoord-zieltjes die Ajax dan weer arrogant gaan noemen. ;-)Stimulate14 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:58:
[...]
Eens maar weer het bewijs dat Ajax de grootste is.
Dit kan geen toeval zijn:Gynnad schreef op maandag 1 januari 2024 @ 11:38:
Lekker hoor, Ajax nog geen wedstrijd verloren dit jaar!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PJHIEJELAI6ELg0TWxAjow8Z.jpg?f=user_large)
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
🇬🇪 Georges Mikautadze leaves Ajax and re-joins on loan deal valid until June — with €10m buy option clause included. pic.twitter.com/wFBadUvz1e
— Fabrizio Romano (@FabrizioRomano) 4 januari 2024
Blijft bijzonder, een spits halen, hem voornamelijk edoch heel; beperkt op een andere positie gebruiken, en dan verhuren ( logisch als je er niet aan te pas komt ) met een koopoptie die bijna 40% lager is dan het aankoopbedrag een jaar later.
[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 04-01-2024 16:29 ]
Die 4 miljoen hadden ze net zo goed direct..Napo schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:28:
[Twitter]
Blijft bijzonder, een spits halen, hem voornamelijk edoch heel; beperkt op een andere positie gebruiken, en dan verhuren ( logisch als je er niet aan te pas komt ) met een koopoptie die bijna 40% lager is dan het aankoopbedrag een jaar later.

Nu subsidieer je er een buitenlandse club ermee.
⏩ PVOutput☀️
Ach, het is weer welke nieuwsberichten je graag wilt geloven. Ik voorspel weer maanden discussie over de transfersom.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is Metz een club die €10 miljoen aftikt voor een speler? Ik kan dat lastig inschatten. Ze spelen nu sinds een half jaartje Ligue1, hiervoor Ligue2.
Als ze die €10 miljoen niet kunnen betalen keert hij terug in de zomer.
Ik dacht dat hij wel al een paar doelpunten had gemaakt voor Metz in de Ligue 1.
Ik dacht dat hij wel al een paar doelpunten had gemaakt voor Metz in de Ligue 1.
Alsof je het niet van mijlen ver aan ziet komen dat wat van de dubieuze aankopen van de eveneens dubieuze Mislintat voor minder verkocht worden. Open deur heet dat toch? Ook dat "polletje" in de AD kreeg weer veel te veel aandacht, grappig die verontwaardiging te lezen en dan niet 1 keer. Goed, tijd voor mijn pilletje.Gonadan schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:37:
Ach, het is weer welke nieuwsberichten je graag wilt geloven. Ik voorspel weer maanden discussie over de transfersom.
Only fools are enslaved by time and space.
De recordaankoop van FC Metz was 6.5 miljoen, dus ik denk normaal gesproken niet tenzij hij echt een verpletterende indruk maakt.Trishul schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:40:
Is Metz een club die €10 miljoen aftikt voor een speler? Ik kan dat lastig inschatten. Ze spelen nu sinds een half jaartje Ligue1, hiervoor Ligue2.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik mag dan ook hopen dat het een verplichte optie tot koop is als ze in de Ligue 1 blijven en niet degraderen.ph4ge schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:01:
[...]
De recordaankoop van FC Metz was 6.5 miljoen, dus ik denk normaal gesproken niet tenzij hij echt een verpletterende indruk maakt.
Als je dan 10m terughaalt voor een miskoop dan mag je niet ontevreden zijn.
Snap ik, maar ik kan me niet voorstellen dat Metz zich zou commiteren aan zo'n bedrag. Zelfs bij handhaving is dat een fors bedrag ver boven het record.toolkist schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:14:
[...]
Ik mag dan ook hopen dat het een verplichte optie tot koop is als ze in de Ligue 1 blijven en niet degraderen.
Als je dan 10m terughaalt voor een miskoop dan mag je niet ontevreden zijn.
Van de andere kant hebben ze die 16m ofzo ook al gehad. Ze kunnen het dus ook zien als een jaartje verhuren waarvoor ze 6m krijgen en een groot deel van z'n salaris niet hebben hoeven betalen.ph4ge schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:39:
[...]
Snap ik, maar ik kan me niet voorstellen dat Metz zich zou commiteren aan zo'n bedrag. Zelfs bij handhaving is dat een fors bedrag ver boven het record.
Mooie afgang van Ajax tegen Hannover
Maar ja... Avila etc erin ...slechter wordt het dan ook niet
Het waren de reserves tegen de reserves. Niet dat dat het goed maakt want er ging veel niet goed maar maakt het wel minder belangrijk. Vandaag om 13:00 spelen de A-teams tegen elkaar.Harribo schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:28:
Mooie afgang van Ajax tegen Hannover
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Taylor gaat weer lekker verder waar ie voor de winterstop gebleven was, bar slecht spelen. Echt de dissonant tot nu toe (alleen de beeldverbinding is slechter), zelfs een bal vrij inschieten vanaf een meter of 8 lukt hem niet. Een verder te vaak slechte aannames, niet zuivere passes, etc.
1-0 Ajax, Brobbey kopt hem binnen na een goede voorzet van Sosa
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Naja gisteren gingen ze er kansloos? Vanaf, of speelden ze met een C-elftal?
⏩ PVOutput☀️
Quad schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:30:
Naja gisteren gingen ze er kansloos? Vanaf, of speelden ze met een C-elftal?
Niemand die vandaag basis staat heeft gisteren gespeeld.gws24 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:45:
[...]
Het waren de reserves tegen de reserves. Niet dat dat het goed maakt want er ging veel niet goed maar maakt het wel minder belangrijk. Vandaag om 13:00 spelen de A-teams tegen elkaar.
[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 07-01-2024 13:31 ]
Aha thanks. 👍
⏩ PVOutput☀️
2-1 want Rensch gaat weer eens pingelen ipv die bal gewoon weg te rammen
.
Ajax-voetbal.gws24 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:45:
2-1 want Rensch gaat weer eens pingelen ipv die bal gewoon weg te rammen.
Wat voor wedstrijd is er nu de moeite van het bespreken waard?
Nou, die 2e helft was dramatisch, groot verval ten opzichte van de 1e helft. Verdedigend dramatisch en aanvallend onmachtig en met geluk blijf je overeind en wint hem nog.
Oefenwedstrijd Ajax - Hannover 96DeKever schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:10:
[...]
Ajax-voetbal.
Wat voor wedstrijd is er nu de moeite van het bespreken waard?
He bah zo wordt PSV nog sterker...Vertessen staat open voor vertrek
Geruchten over Henderson. Ik wist niet dat het alweer komkommertijd was. Klinkt mooi hoor zo'n speler, maar wat eenzijdige interesse wordt wel weer erg snel tot nieuwsbericht verheven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Breaking News: Mbappé toont interesse in PSV nadat hij PSG fout spelt in Google.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hoog Eto'o gehalte dit gerucht. Als het waar zou zijn zou het wel een enorme upgrade zijn voor het middenveld. En heel vet dat iemand de woestijn achter zich laat om gewoon weer in volle stadions te voetballen. Maar ik zou verbaasd zijn als hij komt. Hoewel het zou wel de kaartprijzen voor de Conference League verklarenGonadan schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:12:
Geruchten over Henderson. Ik wist niet dat het alweer komkommertijd was. Klinkt mooi hoor zo'n speler, maar wat eenzijdige interesse wordt wel weer erg snel tot nieuwsbericht verheven.
Iedereen voetbal want iedereen moet tegenwoordig van achteruit opbouwen, ook RKC en De Graafschap. Je zit gewoon te trollen.
PSV eerste helft waar het 0 - 4 had moeten staan.Wat voor wedstrijd is er nu de moeite van het bespreken waard?
Neem me niet kwalijk, ik moet af en toe ook even schamperen om de pijn uit mijn ogen te verdrijven.chim0 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:15:
[...]
Iedereen voetbal want iedereen moet tegenwoordig van achteruit opbouwen, ook RKC en De Graafschap. Je zit gewoon te trollen.
Het lijkt wel alsof men weigert te begrijpen dat de term 'Ajax-voetbal' gebaseerd is op het soort voetbal dat vorm heeft gekregen in de jaren zestig met Michels en Cruijff met als tegenhanger het knok-voetbal van Feyenoord. Dat het spel van de laatste club meer weg heeft van 'Ajax-voetbal' staat daar compleet los van.chim0 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:15:
[...]
[...]
PSV eerste helft waar het 0 - 4 had moeten staan.
Dat geldt eveneens voor die onzinterm Ajax-DNA. De term wordt grotendeels gebezigd door de media, die geilen op de respons wat het genereert.
De term is anno 2023 onzinnig omdat het al zo lang geleden is en ook dat Ajax-voetbal van Michels en Cruijff uiteindelijk weer is afgeleid van andere (aanvallende) spelsystemen. En we zijn inmiddels decennia aan ontwikkelingen verder dat je nu misschien beter kunt spreken van Liverpool of Manchester City of Barcelona voetbal. Het is allemaal niet zo zwart-wit.Tristan Wins schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:55:
[...]
Het lijkt wel alsof men weigert te begrijpen dat de term 'Ajax-voetbal' gebaseerd is op het soort voetbal dat vorm heeft gekregen in de jaren zestig met Michels en Cruijff met als tegenhanger het knok-voetbal van Feyenoord. Dat het spel van de laatste club meer weg heeft van 'Ajax-voetbal' staat daar compleet los van.
Oh god, een Feyenoorder die de naam Ajax weer verder gaat afzwakken. Loop de wereld eens rond en ze hebben het 'nog steeds' over Ajax-voetbal waar het ook vanaf is geleid. Je mist duidelijk de strekking en valt in herhaling.D-e-n schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:17:
[...]
De term is anno 2023 onzinnig omdat het al zo lang geleden is en ook dat Ajax-voetbal van Michels en Cruijff uiteindelijk weer is afgeleid van andere (aanvallende) spelsystemen. En we zijn inmiddels decennia aan ontwikkelingen verder dat je nu misschien beter kunt spreken van Liverpool of Manchester City of Barcelona voetbal. Het is allemaal niet zo zwart-wit.
En als dat waar is wat je zegt, dan zou je <vul in random club>-voetbal wel meer horen. Mag je dan ook niet meer catenaccio zeggen omdat de realiteit ons heeft ingehaald? Slik die drol door en geniet van de mooie Feyenoord periode zolang het nog duurt.
Doe niet zo kinderachtig en laat mijn clubvoorkeur erbuiten. Er was ooit een afspraak dat we die niet zouden misbruiken in een discussie.Tristan Wins schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:33:
[...]
Oh god, een Feyenoorder die de naam Ajax weer verder gaat afzwakken. Loop de wereld eens rond en ze hebben het 'nog steeds' over Ajax-voetbal waar het ook vanaf is geleid. Je mist duidelijk de strekking en valt in herhaling.
En als dat waar is wat je zegt, dan zou je <vul in random club>-voetbal wel meer horen. Mag je dan ook niet meer catenaccio zeggen omdat de realiteit ons heeft ingehaald? Slik die drol door en geniet van de mooie Feyenoord periode zolang het nog duurt.
De vergelijking met catenaccio is natuurlijk totaal bezopen. Dat is gewoon een woord wat toevallig Italiaans is, net zoals gegenpressing half-Duits is. Als we het nu over "Inter-voetbal" hadden was het wat anders.
En wat ze in het buitenland roepen als je in een taxi zit boeit me niets. In een serieuze discussie is de term onzinnig want het zegt niks en aan misplaatste verering van de verre geschiedenis hebben we niks op een openbaar forum. Dat doe je maar met medegelovigen. En voor hetzelfde geld versta je onder "Ajax-voetbal" het eeuwige balbezit wat we onder bijvoorbeeld De Boer zagen (of onder bondscoach Blind).
[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 10-01-2024 13:58 ]
Hendriks eruit, ik trek er eentje open. Zit er helaas nog wel even maar komt erop dat hij alleen nog mag uitvoeren en dus geen schade meer kan aanrichten. Kost je een seizoen of twee à drie maar dan ben je er ook weer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Is samen met vd Sar toch wel de grondlegger van alle sportieve misère.Gonadan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:33:
Hendriks eruit, ik trek er eentje open. Zit er helaas nog wel even maar komt erop dat hij alleen nog mag uitvoeren en dus geen schade meer kan aanrichten. Kost je een seizoen of twee à drie maar dan ben je er ook weer.
Welke schade heeft hij aangericht dan?Gonadan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:33:
En dan niet de loze Telegraaf kreten svp
Kan je anders een lijstje maken van argumenten die je niet accepteert? Dat scheelt mij weer een hoop werk.toolkist schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:13:
Welke schade heeft hij aangericht dan?
Ik weiger namelijk Telegraaf te lezen dus weet ook niet wat zij schrijven.
[ Voor 11% gewijzigd door Gonadan op 10-01-2024 18:21 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vd Sar te lang laten aanmodderen.toolkist schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:13:
[...]
Welke schade heeft hij aangericht dan?
Eringa aangesteld.
Mislintat aangesteld.
Mislintat de vrije hand gegeven.
Etc.
4 op z'n minst dubieuze motivaties...Grotespeler schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:21:
[...]
Vd Sar te lang laten aanmodderen.
Eringa aangesteld.
Mislintat aangesteld.
Etc.
Meer dan genoeg berichten anders die tonen dat Mislintat helemaal niet de vrije hand had gehad. Dan had ie bv geen Steijn aangesteld maar Knutsen. Dat mocht echter niet want geen Nederlander.
Eringa kan ik me ook niet voorstellen dat hij daarvoor (mede)verantwoordelijk was. Hij wordt zelf gecontroleerd door de RvC dus dat zou een hele vreemde constructie zijn. Zo ook dat hij niet over de aanstelling van de algemeen directeur gaat.
Grotespeler schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:21:
[...]
Vd Sar te lang laten aanmodderen.
Eringa aangesteld.
Mislintat aangesteld.
Etc.
- Hendriks stond niet boven vd Sar (eerder er onder) dus dat gaat niet op.
- Eringa is RvC voorzitter geweest, daar gaat Hendriks al helemaal niet over.
- Mislintat is aangesteld door vd Sar, je kan Hendriks verwijten dat hij hem heeft aangebracht.
- Hendriks is niet verantwoordelijk voor het transferbeleid, dus dit kan je hem ook niet echt verwijten. Daar zijn de 'voetbal'commissaris in de RvC (was vacature/Jan van Halst) voor, de RvC in het algemeen, de CFO, vd Sar voor.
Ik accepteer alles als je het goed motiveert. Dat is steeds waar het bij de Telegraaf aan ontbrak.Gonadan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:18:
[...]
Kan je anders een lijstje maken van argumenten die je niet accepteert? Dat scheelt mij weer een hoop werk.
Ik weiger namelijk Telegraaf te lezen dus weet ook niet wat zij schrijven.
Die verzonnen zelf een reden en dat was dan de reden waarom hij zo'n foute aanstelling was.
Offtopic
[ Voor 98% gewijzigd door Outerspace op 11-01-2024 14:21 . Reden: Dit soort opmerkingen zijn totaal niet nodig en lokken ook nog eens een offtopic discussie uit. ]
Bespaar me de formaliteiten. Waar het op neer komt is dat hij nauwelijks iets heeft bijgedragen in al die tijd bij Ajax. De nieuwe Toekomst en het vrouwen team, het zal allemaal wel. De jeugdafdeling is helemaal leeg gelopen. Het binnenhalen van Eringa (is door Hendriks voorgedragen) was totaal onzinnig. Of vond je dat ook een schot in de roos?PolarBear schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:30:
[...]Wat Hendriks wel heeft gedaan (kennelijk de plannen voor de nieuwe Toekomst (trainingscomplex) doorzetten, iets met het vrouwenteam en iets onduidelijks voor de Ajax jeugd) is mij overigens totaal onduidelijk. Hij zou ook slecht liggen binnen de Toekomst. Maar verwijt hem wel zaken waar hij verantwoordelijk voor was.
- Hendriks stond niet boven vd Sar (eerder er onder) dus dat gaat niet op.
- Eringa is RvC voorzitter geweest, daar gaat Hendriks al helemaal niet over.
- Mislintat is aangesteld door vd Sar, je kan Hendriks verwijten dat hij hem heeft aangebracht.
- Hendriks is niet verantwoordelijk voor het transferbeleid, dus dit kan je hem ook niet echt verwijten. Daar zijn de 'voetbal'commissaris in de RvC (was vacature/Jan van Halst) voor, de RvC in het algemeen, de CFO, vd Sar voor.
Het vrouwenteam doet het leuk, maar ja.. vrouwenvoetbal.
Hendriks is Chief Sports, maar dus eigenlijk verantwoordelijk voor.. niets? Laat me niet lachen.
Sorry maar als je TD overbied op spelers van de 2e divisie en bijvoorbeeld 12 miljoen betaalt voor Avilla, dan had ie de vrije hand.toolkist schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:30:
[...]
4 op z'n minst dubieuze motivaties...
Meer dan genoeg berichten anders die tonen dat Mislintat helemaal niet de vrije hand had gehad. Dan had ie bv geen Steijn aangesteld maar Knutsen. Dat mocht echter niet want geen Nederlander.
Eringa kan ik me ook niet voorstellen dat hij daarvoor (mede)verantwoordelijk was. Hij wordt zelf gecontroleerd door de RvC dus dat zou een hele vreemde constructie zijn. Zo ook dat hij niet over de aanstelling van de algemeen directeur gaat.
En ja dat is ook de schuld van de Rvc en Van Halst. Maar het gaat om het feit dat niemand daar vraagtekens bij heeft gezet. En dat komt doordat o.a. Hendriks en Eringa nobody's zijn in de voetbalwereld.
Ze hebben het allemaal laten gebeuren.
Ze hadden vd Sar eerder moeten wegsturen en Bosz moeten halen. Die deed een open sollicitatie in april/mei. Dan had je nu een leuke selectie en deed je mee voor de prijzen.
Dubbel.
[ Voor 98% gewijzigd door Grotespeler op 11-01-2024 20:28 ]
Heel jammer dit , wedstrijden kkd worden toch niet allemaal live uitgezonden bij de espn
https://www.oogtv.nl/2024...llemaal-live-uitgezonden/
https://www.oogtv.nl/2024...llemaal-live-uitgezonden/
en daar hadden ze nog geen rekening mee gehouden met het doen van de belofte om alles uit te zenden ?Het speelschema van de Keuken Kampioen Divisie ligt namelijk al vanaf het begin van het seizoen vast. Onderdeel van de deal met ESPN is dat elk weekend een KKD-wedstrijd op zaterdag om 16.30 uur en zondag om 16.45 uur gespeeld moet worden. Daarom zouden er dus veel wedstrijden verschoven moeten worden en daar staat de landelijke politie niet positief tegenover.
Collectieve veranderingen lijken er dus niet te komen. Individuele wijzigingen in samenspraak met de betreffende gemeente en lokale politie zouden wel kunnen plaatsvinden.
Het begint gelukkig vanavond weer! Morgen Twente-AZ lekker man.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
die interlandperiode duurde dit keer echt lang zeg. Fijn dat die weer voorbij is.Agent47 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:15:
Het begint gelukkig vanavond weer! Morgen Twente-AZ lekker man.
Duurt even, maar ik wilde me er niet in een paar zinnen van af maken en het was wat druk afgelopen dagen.toolkist schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:31:
[...]
Ik accepteer alles als je het goed motiveert. Dat is steeds waar het bij de Telegraaf aan ontbrak.
Die verzonnen zelf een reden en dat was dan de reden waarom hij zo'n foute aanstelling was.
Het is lastig om direct te benoemen welke acties van Hendriks echt fout waren, aangezien je überhaupt niet zo veel van hem ziet gebeuren. En dat is wellicht juist één van de problemen in mijn ogen, wat heeft hij nu voor positiefs gebracht? Als je al wat van hem hoort is het zelden positief.
Zijn primaire verantwoordelijkheden zitten in de jeugdopleiding, de vrouwentak en De Toekomst. In principe al het sportieve op het eerste elftal en Jong na. Daarnaast was hij onderdeel van de technische driehoek en daarmee mede verantwoordelijk voor het beleid, waar hij zeker zijn invloed heeft uitgeoefend.
Hij heeft getracht de opleiding en toekomst te professionaliseren, of zo, maar alle plezier en prestaties er zo'n beetje uitgewerkt. Hij is een man van KPI-tjes en datagedreven werken en heeft die stijl ook aardig doorgedrukt in de verschillende besluiten. Het is meer een man voor het zakenleven dan een voetbalclub is mijn gevoel.
Hij is zeker niet 'de' persoon die alle blaam treft, maar wel de laatste der Mohikanen van het groepje wat er gewoon behoorlijk met de pet naar gegooid heeft de afgelopen jaren. Aangezien er behoorlijk wat posities ingevuld worden onderhand die op zijn minst overlap hebben met zijn functie zag je dat het ook wel richting uitgang gebouwd werd.
Feitelijk heeft hij afhankelijk van het onderwerp óf niets bereikt óf behoorlijk negatief bijgedragen, en dan ben ik hem liever kwijt dan rijk als we de boel toch weer echt goed willen opbouwen.
Wat de Telegraaf daarover schrijft lees ik niet, maar ook ik ontkom af en toe niet aan de kopjes die de knip en plak sites af en toe tonen. Het lijkt er wat dat betreft op dat ze nu weer een volgende hetze gestart hebben?
In mijn optiek is de Telegraaf medeschuldig aan de malaise van dit seizoen. Want los van alle blaam die betrokkenen binnen Ajax treft hebben zij behoorlijk negatief bijgedragen door continu bagger te schrijven en uitspraken te benadrukken en zo ver mogelijk negatief uit verband trekken. Dat heeft een weerslag gehad op de betrokkenen en spelersgroep en gezorgd voor een nog veel slechtere sfeer dan je anders gehad zou hebben. Als die 'supporters' dan toch een deur willen ontwrichten dan snap ik niet dat ze die van hun eigen club pakken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En we gaan verder in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 - Deel 2
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Crisis, zowel binnen als buiten het veld, kansen zijn nooit beter geweest.....dus feyenoord denkt het wel even op 75% af te handelen.......en dan heeft opeens een speler bij ajax een topdag en.....upset?Gonadan schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:34:
[...]
Ga jij er nu zomaar vanuit dat Feyenoord even van Ajax wint?
Net als andersom dat ook feyenoord af en toe mocht aantreden waarbij ik dacht.......4 tegenstreffers op zijn minst? En waar de wedstrijd toch 'naar ons' ging?
Dit natuurlijk een klassiek voobeeld waar 'jullie' wel een aardig

10 second ninja DONE
Ik zou niet weten hoe. Iedereen die een beetje kan voetballen is geblesseerd, het is een soepzootje, geen tactiek, geen vertrouwen. Geen enkele reden waarom Feyenoord er niet overheen zou lopen.Sagat schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:25:
Crisis, zowel binnen als buiten het veld, kansen zijn nooit beter geweest.....dus feyenoord denkt het wel even op 75% af te handelen.......en dan heeft opeens een speler bij ajax een topdag en.....upset?
Net als andersom dat ook feyenoord af en toe mocht aantreden waarbij ik dacht.......4 tegenstreffers op zijn minst? En waar de wedstrijd toch 'naar ons' ging?
Dit natuurlijk een klassiek voobeeld waar 'jullie' wel een aardigseizoentje draaiden....
En toch was dat in aanloop naar PSV ook, en dat werd de beste wedstrijd van het seizoen.
Dat zie ik nu niet gebeuren, maar toen ook niet, dus je weet het nooit.
De bal is rond en zo.
En veel depressiever kan ik niet worden dus het zal me jeuken ook eigenlijk. En toch niet, want elke nieuwe klap doet toch weer pijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024