Ik mag hopen dat Maduro een goede zaakwaarnemer heeft die hem dat met klem afraad. Zodra een meer aansprekende naam zich aandient, wordt je bedankt voor je diensten, maar de kans is groter dat je voor die tijd voor de bus wordt gegooid omdat de resultaten kut blijven. Heitinga was hopelijk de laatste jeugd/assistenttrainer die zo naar behandeld is.Martinusz schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:32:
Mij part Maduro, laat Louis lekker de opstelling influisteren.
Dat scheelt een nieuwkomer een valse start. Dat is de enige reden die ik kan bedenken.Agent47 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:16:
Waarom zou Steijn tot NA psv mogen blijven zitten? Heel veel slechter kan het niet gaan toch ?
XXXVI
Verwijderd
Laatste maanden?Lekkerboeie86 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:49:
Vond Donny van de Beek wel een echte. Maar heeft weinig wedstrijden gespeeld laatste maanden. Zit op de bank bij United. Kan me voorstellen dat hij gewoon wilt spelen. Maja dat zijn jongens die de Eredivisie ontgroeid zijn. Misschien wil hij een half jaartje verhuurd worden, maar wellicht dat hij liever in Engeland bij een middenmotor aan de bak gaat.
25 wedstrijden in de afgelopen 4 jaar.
(Waarvan het merendeel als invaller.)
1. Sutalo lekker laten staan.Harribo schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:21:
Conclusie voor mij na het Ajax debacle:
1. Sutalo moet er even uit, hoop dat Kaplan terug komt?
2. Bergwijn scoort alleen nog maar uit penalties.
3. Belangrijkste: zo snel mogelijk van Taylor afkomen.
Hylsson goed.
2. En toch was ie 1e helft best gevaarlijk en had ie, als Hylsson iets beter inschiet, gewoon de assist op de 0-1 gehad.
3. Ff banken om hem wakker te laten worden zou voldoende moeten zijn.
4. Is Steijn al ontslagen?
100% zeker dat er genoeg goede coaches zijn die overtuigd zijn van eigen kunnen en het 'ajax terug op de rails krijgen' wel op hun palmares willen hebben staan.Grotespeler schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:47:
[...]
Denk het niet. Er wil niemand instappen.
Ik heb het volgens mij toen al eens geroepen (tijdens de Ajax wordt het Bayern van NL discussue).ph4ge schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:50:
[...]
Ik vind het allemaal niet zo plotseling. Sinds de piek eind 2018/19 is het elk seizoen wat minder.
Je zag dat noch vd Sar noch Overmars noch Ten Hag bezig waren met 'morgen', oftewel de periode na Vd Sar/Overmars/Ten Hag.
Het was toen al wachten op het moment dat 2 vd 3 vertrokken, dan zou alles als een plumpudding inzakken.
Voor mijn gevoel iedere Ajaxsupporter hier in het topic.Napo schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:11:
[...]
. Zelfs hier was er een groep die Ten Hag liever kwijt was.
Zeker, was ook terecht. Al had ik nu liever nog Ten Hag gehad dan SteijnsNielz123 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:55:
[...]
Voor mijn gevoel iedere Ajaxsupporter hier in het topic.
Ook Van de Beek gaat geen elftal op sleeptouw nemen. Die is juist heel afhankelijk van wat er om hem heen gebeurt. Ajax heeft een regisseur nodig. Een middenvelder die de bal durft te hebben en een plan heeft en graag speelt op 8 of 6. Type de Jong of Veerman.Lekkerboeie86 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:49:
Vond Donny van de Beek wel een echte. Maar heeft weinig wedstrijden gespeeld laatste maanden. Zit op de bank bij United. Kan me voorstellen dat hij gewoon wilt spelen. Maja dat zijn jongens die de Eredivisie ontgroeid zijn. Misschien wil hij een half jaartje verhuurd worden, maar wellicht dat hij liever in Engeland bij een middenmotor aan de bak gaat.
Eens. Overmars selecteerde al slecht door en had ook de wens om Bergwijn en Brobbey te halen. Persoonlijk denk ik dat de intrede van het echt grote geld hier aan heeft bijgedragen. Daarvoor leek Overmars veel meer met een plan en doel te werken. Ook is er veel te weinig het besef geweest dat je als Nederlandse club niet constant top 8 van Europa kan zijn. Je moet juist bouwen op zo'n manier dat je bij een super lichting(Frenkie, De Ligt) die laatste stap kan zetten.toolkist schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:35:
[...]
Ik heb het volgens mij toen al eens geroepen (tijdens de Ajax wordt het Bayern van NL discussue).
Je zag dat noch vd Sar noch Overmars noch Ten Hag bezig waren met 'morgen', oftewel de periode na Vd Sar/Overmars/Ten Hag.
Het was toen al wachten op het moment dat 2 vd 3 vertrokken, dan zou alles als een plumpudding inzakken.
Dat is ook wat Feyenoord nu goed doet. Slim, rustig beleid. Hou je dat 10 jaar vol en heb je bij toeval een paar super talenten dan kan je oogsten.
Verwijderd
Wat Feyenoord nu doet is ook geluk want geen geld, hoe het de volgende jaren gaat wanneer ze wel geld hebben is maar de vraag.Kist schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:06:
[...]
Eens. Overmars selecteerde al slecht door en had ook de wens om Bergwijn en Brobbey te halen. Persoonlijk denk ik dat de intrede van het echt grote geld hier aan heeft bijgedragen. Daarvoor leek Overmars veel meer met een plan en doel te werken. Ook is er veel te weinig het besef geweest dat je als Nederlandse club niet constant top 8 van Europa kan zijn. Je moet juist bouwen op zo'n manier dat je bij een super lichting(Frenkie, De Ligt) die laatste stap kan zetten.
Dat is ook wat Feyenoord nu goed doet. Slim, rustig beleid. Hou je dat 10 jaar vol en heb je bij toeval een paar super talenten dan kan je oogsten.
Zo rustig is dat beleid van Feyenoord niet hoor. Financieel word er best wel wat risico’s genomen. Dat moet ook wel, want we komen van ver.Kist schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:06:
[...]
Als alles goed gaat, dan spelen we komend seizoen weer CL en Ajax niet. Dit verkleint het gat. Het belangrijkste is dat Slot en te Kloese bij Feyenoord blijven.
Slot is gewoon een geschenk uit de hemel. Kijk wat er met Stengs gebeurt. Gekocht voor 7 a 8 miljoen en hij is nu al een veelvoud meer waard.
Dan maak je een clubman kapot en ben je even ver van huis. Als je Maduro na een slecht jaar op straat zet is zijn trainers carrière ook flink geschaad. De laatste jaren waren er te vaak topclubs die te vroeg een grote oud-speler voor de groep zette, en zelden met resultaat.Martinusz schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:32:
Mij part Maduro, laat Louis lekker de opstelling influisteren.
Begin eens met achterin op slot zetten, dat betekent vooral het middenveld goed zetten.
Voorin tja…eerst achterin maar dicht
Nope, was voorzitter van de EtH-fanclub. Er was een vocale minderheid, dat wel.sNielz123 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:55:
[...]
Voor mijn gevoel iedere Ajaxsupporter hier in het topic.
Elke post van Pieter Zwart laat zien waarom Ten Hag wisselde zoals Ten Hag wisselde (en waar heel veel hier EtH compleet verguisde). Heel vaak gewoon goed te onderbouwenJanW schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:30:
[...]
Nope, was voorzitter van de EtH-fanclub. Er was een vocale minderheid, dat wel.
Steijn kun je daarentegen nergens onderbouwen
K to the KillaZ
Volgens VdV moet Ajax realistisch zijn en als een degradatie kandidaat gaan voetballen (zie vi.nl, iets met dat suffe zondagavond programma met pierre etc).KillaZ schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:38:
[...]
Elke post van Pieter Zwart laat zien waarom Ten Hag wisselde zoals Ten Hag wisselde (en waar heel veel hier EtH compleet verguisde). Heel vaak gewoon goed te onderbouwen![]()
Steijn kun je daarentegen nergens onderbouwen
Dan hebben ze met Steijn toch de juiste persoon ?
Ik zat overigens vi.nl te bekijken omdat ik na vanmiddag had verwacht dat hij er idd uit zou gaan
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Eeh, huh? Je hoort risico nemen als je te Kloese hoort praten. Man is heel erg realistisch bezig, communiceert met de rest van de organisatie, en lijkt, in mijn ogen, nooit onnodige risico’s te nemen.Russel88 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:59:
[...]
Zo rustig is dat beleid van Feyenoord niet hoor. Financieel word er best wel wat risico’s genomen. Dat moet ook wel, want we komen van ver.
Als alles goed gaat, dan spelen we komend seizoen weer CL en Ajax niet. Dit verkleint het gat. Het belangrijkste is dat Slot en te Kloese bij Feyenoord blijven.
Slot is gewoon een geschenk uit de hemel. Kijk wat er met Stengs gebeurt. Gekocht voor 7 a 8 miljoen en hij is nu al een veelvoud meer waard.
Spannendste waar ze over nadenken is het overnemen van de Kuip. En dat wil ie doen met een goede financiële onderbouwing.
Wat wel zo is dat je kunt concluderen dat zonder een goede trainer iedere aankoop een risico wordt. Maar dus ook als een TD niet begrijpt wat een trainer wil of kan.
En het is ook grappig hoe voor het begin van dit seizoen aankopen zoals Sutalo, verwelkomd werden door Ajax supporters. Men leek te denken dat dit in Ajax’ belang gebeurde. Maar ook zo’n speler raakt de weg kwijt als het team gewoon NIET werkt.
Ik vraag me ook echt af hoeveel er stuk is bij Ajax. Want potentiële aankopen zullen niet zo snel meer instappen. De jeugd opleiding lijkt een puinzooi, en heeft veel last van concurrent AZ. Dus als van Gaal en kornuiten de boel binnen twee jaar weer op de rit heeft verdiend ie een heel groot standbeeld.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik dacht echt dat het financiële gat niet meer te overbruggen was, en dat gat stond op het punt nog sneller te groeien. Wat dat aan gaat zijn de wederopstanding van PSV en Feyenoord en de teloorgang van Ajax net optijd gekomen. Nu behouden we voorlopig een financiële top 3 denk ik, zeker zolang we 3 CL plaatsen hebben. Dat maakt de competitie voor iedereen een stuk interessanter.toolkist schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:35:
[...]
Ik heb het volgens mij toen al eens geroepen (tijdens de Ajax wordt het Bayern van NL discussue).
Ik ben het zeker met je eens dat er totaal niet aan successieplanning is gedaan. Dat is voor meerdere organisaties een valkuil.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 23-10-2023 07:51 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
En hoe groot zijn die risico's dan volgens jou? Over afgelopen jaar /seizoen nog een kleine winst gemaakt zelfs, en dan dit seizoen de CL miljoenen binnen maar eigenlijk vooral geïnvesteerd met het geld dat vanuit de verkopen vrij is gekomen.Russel88 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:59:
[...]
Zo rustig is dat beleid van Feyenoord niet hoor. Financieel word er best wel wat risico’s genomen. Dat moet ook wel, want we komen van ver.
Na dit seizoen zijn er best wel spelers die (enorme) waarde vertegenwoordigen, moet je die (goed) weten op te vangen door niet alles weer uit te geven maar met jeugd aan de ene kant en wat aankopen aan de andere kant weer op te vullen.
Natuurlijk is de bijdrage van Slot als trainer hoog, die maakt spelers beter, maar er is ook samenwerking door de organisatie heen en dat komt niet (alleen) op het conto van Slot. Slot praat met scouts, geeft aan wat hij voor speler(s) zoekt en in geval van Stengs komt hij met een speler aan die daarin past qua profiel.
Verder is er gewoon erg veel balans in de selectie, zo ook een Nieuwkoop die terug gehaald wordt, die heeft zich prima ontwikkeld en is echt een prima opvolger op rechtsback.
Er staan gewoon plannen klaar voor bepaalde posities. Daarnaast (dit zien we nu ook vond ik met Zerouki die liet zien op CL niveau mee te kunnen) zien we ook dat spelers die wij als supporter vaak niet goed genoeg vinden gewoon prima mee kunnen.
Al begint dat wel met een duidelijke opdracht, passende positie op het veld en onderlinge communicatie. Het is natuurlijk veel eenvoudiger goed te spelen in een team met een heldere speelwijze die ook vertrouwen heeft en goed speelt. ineens Sutalo kan echt wel voetballen, maar in een team waar het niet draait, communicatie slecht is en ook weinig vertrouwen is komt dat er niet uit.
Nou, nieuwe week nieuwe kansen. Zal het vandaag dan toch gaan gebeuren? Iedereen bij Ajax heeft er een nachtje over kunnen slapen, hopelijk komen ze tot inzicht dat Steijn een grote vergissing is geweest. Tijd voor iemand die het elftal op de rail gaat krijgen. Zou van e zotte zijn wanneer Steijn nog mag blijven, een Keizer en Schreuder werden voor minder weggestuurd.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Vocaal zeker, een minderheid? Ik betwijfel het hoor. Ik ken veel Ajax supporters en de meerderheid is niet enthousiast over ETH. Zelfs in deze tijd hoor ik geregeld het "nachtmerriescenario" dat Steijn en ETH gelijktijdig worden ontslagen en "we" weer met ETH van doen hebben.
Schreuder werd binnen 2u na de wedstrijd ontslagen. Dat is nu niet het geval en ik vrees dat Steijn mag zitten tot na PSV.Han schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:47:
[...]
Nou, nieuwe week nieuwe kansen. Zal het vandaag dan toch gaan gebeuren? Iedereen bij Ajax heeft er een nachtje over kunnen slapen, hopelijk komen ze tot inzicht dat Steijn een grote vergissing is geweest. Tijd voor iemand die het elftal op de rail gaat krijgen. Zou van e zotte zijn wanneer Steijn nog mag blijven, een Keizer en Schreuder werden voor minder weggestuurd.
[ Voor 41% gewijzigd door ephymerous op 23-10-2023 08:49 ]
XXXVI
Een zekere vocale minderheid vindt het altijd tijd voor een nieuwe trainer en komt altijd wel met scenario's die anders hadden gemogen, ook al zijn de keuzes prima uitlegbaar geweest.KillaZ schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:38:
Elke post van Pieter Zwart laat zien waarom Ten Hag wisselde zoals Ten Hag wisselde (en waar heel veel hier EtH compleet verguisde). Heel vaak gewoon goed te onderbouwen
Dat gevoel bekruipt mij ook een beetje onderhand. Ik snap best dat het lastig en moeilijk is maar je kunt je niet blijven verschuilen achter van alles en maar hopen dat het dan vanzelf goed komt.Steijn kun je daarentegen nergens onderbouwen
De sfeer is niet goed, er is geen vertrouwen, instructies worden blijkbaar niet goed uitgevoerd, spelers maken onnodige maar cruciale fouten, veel onderling misverstand. Ja dat zijn allemaal dingen die bij de spelers gebeuren, maar het is aan de trainer om daar wat mee te doen en het te verbeteren. Een houding van 'tja als de afspraken weer niet nagekomen worden kan ik er ook weinig mee' is leuk om je bordje schoon te vegen, maar daarmee ga je die groep niet zover krijgen dat het beter wordt.
Als het daadwerkelijk je mening is dat het aan de instelling van de spelers ligt dan moet je gewoon de halve selectie inruilen voor spelers van Jong, dan heb je recht van spreken.
Steijn heeft aangegeven geen nieuwe speelstijl te overwegen want de tijd om dat erin te trainen was te kort. Straks komt Brighton en dan is het vast alsnog te kort, daarna PSV en dat is vast ook te kort. Krijgen we dan pas in de winterstop daadwerkelijk noemenswaardige aanpassingen?Bossie schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 01:04:
Volgens VdV moet Ajax realistisch zijn en als een degradatie kandidaat gaan voetballen (zie vi.nl, iets met dat suffe zondagavond programma met pierre etc).
Dan hebben ze met Steijn toch de juiste persoon ?
Ik zat overigens vi.nl te bekijken omdat ik na vanmiddag had verwacht dat hij er idd uit zou gaan
Voor mij is dat reden om hem er z.s.m. uit te willen hebben. Hij gaat niets veranderen en gewoon op dezelfde voet door, dan weet je dat je tegen Brighton en PSV gewoon geen punten gaat halen. Wil je tegen die teams iets in de melk te brokkelen hebben dan moet je echt wat aanpassen.
Een nieuwe trainer zal ook niet makkelijk zijn en zeker niets garanderen, maar dan heb je tenminste nog een kans, al is het maar Maduro als interim met advies van Van Gaal. Maar op standje Steijn doorgaan? Dat is gegarandeerd nul resultaat en dan mag hij er alsnog uit. Dan gooi je heel bewust écht alles weg.
Ook 'lollig':
De T vrijdag: 'er is een haatcampagne op social media bezig om steijn eruit te krijgen, overal wordt negativiteit eruit gelicht'.
De T maandag: 'er is geen reden om steijn aan te houden als trainer, nog nooit presteerde iemand zo slecht.'
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik snap er ook niets van, had gisteren eigenlijk al een push bericht verwacht, vrees het ergste...Han schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:47:
[...]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Blind gaat naar de RVC. Is wel een Ajax man natuurlijk maar is dat de juiste persoon voor erbij? Hij schreeuwde toch moord en brand als zijn zoon niet speelde ? Zo’n onrust stoker moet je er niet bij hebben lijkt me…
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Mjah... wellicht uit tactische overweging pas na PSV, dan kan de opvolger aan de slag met een makkelijk programma in het verschiet. Daarmee nemen ze wel een risico, wat als er resultaten worden gehaald tegen Brighton en PSV? Hoogst onwaarschijnlijk, maar toch, het zal maar gebeuren.Gynnad schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:16:
Ik snap er ook niets van, had gisteren eigenlijk al een push bericht verwacht, vrees het ergste...
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Zouden ze intern in Amsterdam al het C-woord in de mond nemen? In mijn ogen is het nu wel een crisis.
Ik vermoed dat ze Steijn t/m PSV laten zitten zodat de tussenpaus niet begint met 2 nederlagen.
Ik vermoed dat ze Steijn t/m PSV laten zitten zodat de tussenpaus niet begint met 2 nederlagen.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ik las ergens dat Steijn effectief 14 dagen met de groep heeft kunnen trainen afgaand op het schema en de komst van de spelers. Maar goed, ook dat mag geen excuses zijn voor het vertoonde spel en de wanorde.Han schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:47:
[...]
In elk geval gewoon AZ geld betalen en asap die TD over laten komen. Wachten tot maart is veel te laat, seizoen afschrijven en alvast gaan plannen.
Wat een wanorde, damn!
Resultaat tegen PSV? Mag gaan bibberen dat er geen 10-0 in het verschiet ligt.
Die gaan compleet overlopen worden.
Ik durf rustig een 5-0, 6-0 in te zetten. Enige geluk is dat die grabbelaar van een Gorter nu weg is. Graag snel een nieuwe keeper zoeken en voor eeuwig afscheid nemen van die man. Dank.
[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 23-10-2023 09:47 ]
Als de T inmiddels gedraaid is (stuk zelf niet gelezen) geeft me dat in ieder geval wel het vertrouwen dat het na PSV afgelopen is met Steijn. Druk vanuit de geschreven media begint nu onhoudbaar te worden.Gonadan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:56:
[...]
Ook 'lollig':
De T vrijdag: 'er is een haatcampagne op social media bezig om steijn eruit te krijgen, overal wordt negativiteit eruit gelicht'.
De T maandag: 'er is geen reden om steijn aan te houden als trainer, nog nooit presteerde iemand zo slecht.'
Wil Feyenoord echt een stap maken zullen ze toch echt eens aan stadion vernieuwing of nieuwbouw moeten gaan werken. Qua potentie (budget, commercieel), moeten ze zeker boven PSV kunnen uitsteken, maar PSV heeft het voordeel van een regio met goeie sponsers/geldschieters.Russel88 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:59:
[...]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
@toolkist mocht de vraag weer op komen, de klassieke website is weer beschikbaar, hoef je hem hier niet steeds te stellen. Of is deze juist van jou? 
https://www.issteijnalontslagen.nl/
Overigens heeft Steijn/Ajax echt mazzel dat Gorter geblesseerd is geraakt als hij daadwerkelijk even uit de roulatie is. Die knakker moest allang vervangen worden door Ramaj maar dat was einde carrière geweest. Nu kan je het op de blessure gooien en mag hij zich daarna weer terug knokken en laten zien dat hij daadwerkelijk groeit.
Overigens heeft Steijn/Ajax echt mazzel dat Gorter geblesseerd is geraakt als hij daadwerkelijk even uit de roulatie is. Die knakker moest allang vervangen worden door Ramaj maar dat was einde carrière geweest. Nu kan je het op de blessure gooien en mag hij zich daarna weer terug knokken en laten zien dat hij daadwerkelijk groeit.
[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 23-10-2023 10:20 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik snap het echt niet , als niet Ajax supporter, dat Steijn er nog zit. Kunt wel weer wachten tot na PSV maar dan kan je met een beetje pech zelfs op de 18e plek staan.
Nu krijgen ze wel een makkelijker programma want alle top wedstrijden zijn dan geweest maar dan nog
Nu krijgen ze wel een makkelijker programma want alle top wedstrijden zijn dan geweest maar dan nog
Ich bin unschuldig!Gonadan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:19:
@toolkist mocht de vraag weer op komen, de klassieke website is weer beschikbaar, hoef je hem hier niet steeds te stellen. Of is deze juist van jou?
Ben benieuwd of Ramaj het laat zien.Overigens heeft Steijn/Ajax echt mazzel dat Gorter geblesseerd is geraakt als hij daadwerkelijk even uit de roulatie is. Die knakker moest allang vervangen worden door Ramaj maar dat was einde carrière geweest. Nu kan je het op de blessure gooien en mag hij zich daarna weer terug knokken en laten zien dat hij daadwerkelijk groeit.
Nou ja, hij keept bij Jong de pannen van het dak en als hij dan niet zo zenuwachtig doet als Gorter dan streef je hem al snel voorbij wat mij betreft.toolkist schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:51:
Ben benieuwd of Ramaj het laat zien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Op basis van de twee wedstrijden die hij daar heeft mogen keepen?Gonadan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:54:
[...]
Nou ja, hij keept bij Jong de pannen van het dak en als hij dan niet zo zenuwachtig doet als Gorter dan streef je hem al snel voorbij wat mij betreft.
Omdat we in Nederland ook clubs hebben die wel kunnen voetballen hebben we morgen en overmorgen weer lekkere Europese wedstrijden op de buis (voor de jonge lezers: buis is een ander woord voor tv).
PSV mag op bezoek bij RC Lens en Feyenoord krijgt de Italianen van Lazio op de koffie.
Dat vraagt om polletjes!!
Poll: Lens vs PSV
• Winst Lens
• Winst PSV
• Gelijkspel
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Feyenoord vs Lazio
• Winst Feyenoord
• Winst Lazio
• Gelijkspel
Tussenstand:

Dat wordt natuurlijk tweemaal winst voor Nederland
PSV mag op bezoek bij RC Lens en Feyenoord krijgt de Italianen van Lazio op de koffie.
• Winst Lens
• Winst PSV
• Gelijkspel
Tussenstand:
• Winst Feyenoord
• Winst Lazio
• Gelijkspel
Tussenstand:
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Het woord clubliefde gebruiken in een zin als het om Berghuis gaatRubman schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:32:
[...]
Denk niet dat die echt een clubliefde heeft.
Die gast is echt 100% alleen voor zichzelf bezig en die gaat nu net zo makkelijk weer bij Ajax weg als hij Feyenoord een schop gaf (enkele weken voor zijn vertrek kuste hij nog het Feyenoord logo dus dan weet je genoeg als Ajax supporter).
Welke speler in het moderne voetbal heeft wel clubliefde?rikoos schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:02:
[...]
Het woord clubliefde gebruiken in een zin als het om Berghuis gaat
Het is overgoten met broodvoetballers en daar is niets mis mee. Er vanuit gaan dat ze echt een voorleifde hebben voor club X of Y, zeker als ze niet in die jeugdopleiding hebben gespeelt, is enkel jezelf voor de gek houden.
Waarom Ajax en AZ niet meteen meenemen? Die spelen ook Europees deze weekSuperkiwi schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:02:
Omdat we in Nederland ook clubs hebben die wel kunnen voetballen hebben we morgen en overmorgen weer lekkere Europese wedstrijden op de buis (voor de jonge lezers: buis is een ander woord voor tv).
• Winst Lens
• Winst PSV
• Gelijkspel
Tussenstand:
[Afbeelding]
• Winst Feyenoord
• Winst Lazio
• Gelijkspel
Tussenstand:
[Afbeelding]
Daar komt woensdag of donderdag een polletje voor, ik vind dat Feyenoord en PSV eerst alle aandacht verdienen
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Gorter was bij Jong Ajax ook een zenuwpees.Napo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:58:
[...]
Op basis van de twee wedstrijden die hij daar heeft mogen keepen?
En op basis van wat Gorter laat zien.Napo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:58:
Op basis van de twee wedstrijden die hij daar heeft mogen keepen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bijlow, Malacia......Ik denk dat een aantal (oud)Ajacieden zoals Donny van de Beek en ook Tadic wel behoorlijke clubliefde hebben. Bovengenoemde spelers zie ik echt nooit in een Ajax of Feyenoord tenue spelen.Napo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:04:
[...]
Welke speler in het moderne voetbal heeft wel clubliefde?
Het is overgoten met broodvoetballers en daar is niets mis mee. Er vanuit gaan dat ze echt een voorleifde hebben voor club X of Y, zeker als ze niet in die jeugdopleiding hebben gespeelt, is enkel jezelf voor de gek houden.
En dat is een contrast met bijvoorbeeld een Berghuis of Noa Lang die moeiteloos naar de aartsrivaal switchen. en bij Feyenoord hebben we natuurlijk nog een blauwe maandag Vermeer als keeper gehad
[ Voor 14% gewijzigd door dr.lowtune op 23-10-2023 11:35 ]
Dat is precies wat ik bedoel. Daarnaast dus de uitweiding wie het eventueel wel zou kunnen.rikoos schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:02:
[...]
Het woord clubliefde gebruiken in een zin als het om Berghuis gaat![]()
Die gast is echt 100% alleen voor zichzelf bezig en die gaat nu net zo makkelijk weer bij Ajax weg als hij Feyenoord een schop gaf (enkele weken voor zijn vertrek kuste hij nog het Feyenoord logo dus dan weet je genoeg als Ajax supporter).
Berghuis is gewoon een contract voetballer, meer niet.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
PSV gaat gewoon tactisch verliezen van Ajax zodat Steijn aanblijftephymerous schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:48:Schreuder werd binnen 2u na de wedstrijd ontslagen. Dat is nu niet het geval en ik vrees dat Steijn mag zitten tot na PSV.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat kan PSV niet lijden want die hebben nog geen tegenstander van naam gehad in de competitieBossie schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:38:
[...]
PSV gaat gewoon tactisch verliezen van Ajax zodat Steijn aanblijft
Maar beiden zeggen niets over het wel of niet 'de pannen van het dak' keepen van Ramaj
Dat hij wellicht beter is dan Gorter kan nog steeds zijn als hij niet eens heel geweldig keept.
Zoals Utrecht?toolkist schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:39:
[...]
Dat kan PSV niet lijden want die hebben nog geen tegenstander van naam gehad in de competitie
Uiteindelijk heeft de huidige top 4 nog tegen geen team uit de huidige top 4 gespeelt
[ Voor 15% gewijzigd door Napo op 23-10-2023 11:49 ]
Vergeet Cruyff nietdr.lowtune schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:33:
[...]
Bijlow, Malacia......Ik denk dat een aantal (oud)Ajacieden zoals Donny van de Beek en ook Tadic wel behoorlijke clubliefde hebben. Bovengenoemde spelers zie ik echt nooit in een Ajax of Feyenoord tenue spelen.
En dat is een contrast met bijvoorbeeld een Berghuis of Noa Lang die moeiteloos naar de aartsrivaal switchen. en bij Feyenoord hebben we natuurlijk nog een blauwe maandag Vermeer als keeper gehad
Uiteindelijk gaat clubliefde maar tot zo ver, Genoeg spelers die vooraf hard roepen nooit bij club X te gaan spelen maar als ze de kans krijgen om hun carriere weer een impuls te geven zie ik ze dat uiteindelijk wel doen. Tadic lijkt me sowieso niet, ook niet vanuit de kant van de andere clubs door zijn leeftijd. Van de Beek zou ik dat geeneens als onmogelijkheid bestempelen als zijn contract afloopt en er geen aansprekende clubs komen.
De perceptie dat een speler zeker niet bij een andere club zal uitkomen heb ik niet meer.
Je kunt er weer een heel moeilijk verhaal van gaan. maken, maar de 'watchers' geven aan dat hij simpelweg een heel goede indruk maakt. En dus daarmee is het voor mij duidelijk dat hij een grote kans heeft om degene die een zeer slechte en zenuwachtige indruk maakt vrij gemakkelijk voorbij te streven.Napo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:42:
Maar beiden zeggen niets over het wel of niet 'de pannen van het dak' keepen van Ramaj
Dat hij wellicht beter is dan Gorter kan nog steeds zijn als hij niet eens heel geweldig keept.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind niet dat je Gorter 1 van de 3 goals van gisteren kunt aanrekenen. Het feit dat er veel goals vallen is niet te wijten aan Gorter, meer aan de verdediging die voor zijn neus staat.
Hattrick: Thorgal Eagles
Een moeilijk verhaal?Gonadan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:46:
[...]
Je kunt er weer een heel moeilijk verhaal van gaan. maken, maar de 'watchers' geven aan dat hij simpelweg een heel goede indruk maakt. En dus daarmee is het voor mij duidelijk dat hij een grote kans heeft om degene die een zeer slechte en zenuwachtige indruk maakt vrij gemakkelijk voorbij te streven.
Er zit voor mij gewoon een verschil tussen de pannen van het dak spelen en of je dat op basis van één wedstrijd moet concluderen, en dat gaat op voor zowel goede wedstrijden als andersom. Dat speler X op dit moment de beste optie is maakt hem nog niet direct een speler die het geweldig doet.
Verdient hij een kans? Wellicht al eerder voordat Gorter werd gekozen toen Ruli en Pasveer geblesseerd raakte.
De sterkte van de keeper is in sommige ook het aansturen van de verdediging zodat die positioneel goed staan. Als je naar gisteren kijkt is zijn duik bij de 1-0 wellicht niet de beste maar ook daar ziet hij de bal pas wat later, het tweede doelpunt ongelukkig en bij de 3-3 staat Toornstra veel te vrij.bregweb schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:48:
Ik vind niet dat je Gorter 1 van de 3 goals van gisteren kunt aanrekenen. Het feit dat er veel goals vallen is niet te wijten aan Gorter, meer aan de verdediging die voor zijn neus staat.
Waar Steijn de juiste spelers in het veld dient te plaatsen zal er ook enige aansturing het veld plaats moeten vinden. Is er een gebrek aan leiderschap achterin waardoor het losse eilanden blijven? Kan de keeper daar potentieel rol in spelen? Dat denk ik wel maar daarin is een Pasveer sterker dan een Gorter en dat zal deels aan ervaring liggen.
Het is vrij simpel. Hij was al een goede keeper voordat hij kwam, had toen al de kans moeten krijgen maar Steijn had zijn redenen om voor Gorter te gaan. Nu zie in elke wedstrijd dat Ramaj speelt hij de pannen van het dak speelt en dat Gorter moeilijke ballen pakt, makkelijke vaak niet en met de westrijd weer zenuwachtiger wordt.Napo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:48:
Een moeilijk verhaal?
Er zit voor mij gewoon een verschil tussen de pannen van het dak spelen en of je dat op basis van één wedstrijd moet concluderen, en dat gaat op voor zowel goede wedstrijden als andersom. Dat speler X op dit moment de beste optie is maakt hem nog niet direct een speler die het geweldig doet.
Verdient hij een kans? Wellicht al eerder voordat Gorter werd gekozen toen Ruli en Pasveer geblesseerd raakte.
Dat is gewoon een no-brainer wat mij betreft.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Pasveer was volgens mij een prima keep, maar die is ook vrij schandalig opzij gezet toen ze Rulli haalden.Napo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:55:
[...]
Waar Steijn de juiste spelers in het veld dient te plaatsen zal er ook enige aansturing het veld plaats moeten vinden. Is er een gebrek aan leiderschap achterin waardoor het losse eilanden blijven? Kan de keeper daar potentieel rol in spelen? Dat denk ik wel maar daarin is een Pasveer sterker dan een Gorter en dat zal deels aan ervaring liggen.
Helemaal mee eens. En natuurlijk liggen de vele tegendoelpunten niet aan Gorter. Als je een betere doelman hebt is het logisch om deze aan te stellen. Ook als de TD waarmee je een vete had deze heeft aangekocht.Gonadan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:59:
[...]
Het is vrij simpel. Hij was al een goede keeper voordat hij kwam, had toen al de kans moeten krijgen maar Steijn had zijn redenen om voor Gorter te gaan. Nu zie in elke wedstrijd dat Ramaj speelt hij de pannen van het dak speelt en dat Gorter moeilijke ballen pakt, makkelijke vaak niet en met de westrijd weer zenuwachtiger wordt.
XXXVI
Pasveer heeft een half seizoen leuk gespeeld, is toen geblesseerd geraakt en weer naar z'n oude gemiddelde Vitesse (en reserve keeper PSV) periode gegaan.dr.lowtune schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:00:
[...]
Pasveer was volgens mij een prima keep, maar die is ook vrij schandalig opzij gezet toen ze Rulli haalden.
Die mis je echt niet.
Hooguit qua rust en ervaring, en dat is wel iets wat ze kunnen gebruiken achterin. In zijn eerste periode waarin hij wel echt goed was lag daar ook de sleutel tot rust achterin.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En ook daar zit nog wel een factor van onzekerheid. Daarbij zeg ik niet dat Ramaj niet de potentie heeft maar uiteindelijk heeft hij maar een heel beperkt aantal wedstrijden op het hoogste niveau mogen keepen. Met de transfer van afgelopen periode had ik hem eerder in de basis verwacht dan dat Gorter het zou zijn en dat komt dan voornamelijk door hetgeen Gorter in negatieve zin heeft laten zien.Gonadan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:59:
[...]
Het is vrij simpel. Hij was al een goede keeper voordat hij kwam, had toen al de kans moeten krijgen maar Steijn had zijn redenen om voor Gorter te gaan. Nu zie in elke wedstrijd dat Ramaj speelt hij de pannen van het dak speelt en dat Gorter moeilijke ballen pakt, makkelijke vaak niet en met de westrijd weer zenuwachtiger wordt.
Het inzicht in de trianingen heb ik niet noch van de voorbereiding maar het was wel een frapante keuze om Gorter op te stellen. Dat je niet voor Pasveer kiest is niet heel raar bij het aantrekken van Ramaj, dan zou het een nog groter vraagteken worden waarom je Ramaj aankoopt op dat moment.
De keuze voor Gorter was uitlegbaar, maar ook niet meer dan dat. Het verhaal van Steijn over het bekend zijn met Ajax en de manier van werken was logisch, maar voor mij persoonlijk geen reden om de nieuwe en in principe betere keeper op te stellen.Napo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:13:
En ook daar zit nog wel een factor van onzekerheid. Daarbij zeg ik niet dat Ramaj niet de potentie heeft maar uiteindelijk heeft hij maar een heel beperkt aantal wedstrijden op het hoogste niveau mogen keepen. Met de transfer van afgelopen periode had ik hem eerder in de basis verwacht dan dat Gorter het zou zijn en dat komt dan voornamelijk door hetgeen Gorter in negatieve zin heeft laten zien.
Het inzicht in de trianingen heb ik niet noch van de voorbereiding maar het was wel een frapante keuze om Gorter op te stellen. Dat je niet voor Pasveer kiest is niet heel raar bij het aantrekken van Ramaj, dan zou het een nog groter vraagteken worden waarom je Ramaj aankoopt op dat moment.
Kanttekening daarbij was wel dat wanneer je Gorter nu wéér geen kans had gegeven je hem dan ook op zijn minst had moeten verhuren of kopen, want het wordt wel een beetje nu of nooit voor die gozer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Berghuis heeft wat mij betreft (en ik ben voor Feyenoord) helemaal niets fout gedaan. Heeft altijd alles gegeven voor Feyenoord. Is degene geweest die geprobeerd heeft een topsportklimaat te creëren. Altijd hard gewerkt. Zich nooit negatief uitgesproken en nooit gaan muiten. Zelfs niet toen hij best wel overhoop lag met Advocaat.dr.lowtune schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:33:
[...]
Bijlow, Malacia......Ik denk dat een aantal (oud)Ajacieden zoals Donny van de Beek en ook Tadic wel behoorlijke clubliefde hebben. Bovengenoemde spelers zie ik echt nooit in een Ajax of Feyenoord tenue spelen.
Dat hij naar Ajax wilde snapte ik prima: hij wilde CL spelen, een stap omhoog maken qua omgeving, medespelers en salaris maar wel heel graag in Nederland blijven vanwege zijn gezin. Op dat moment was Ajax ook alleen qua naam een rivaal maar qua club, team en potentie leken ze mijlenver voor te liggen op Feyenoord. Allemaal logisch dus.
En tóch voelt het wel lekker dat Feyenoord daarna zo ontzettend in de lift gekomen is met prachtige Europese seizoenen en een kampioenschap en Berghuis nu speelt in een zielloos elftal bij een club die in de fik staat en afgegleden is naar een zeer bedenkelijk niveau. Zo kleinzielig om van die ironie te genieten ben ik dan weer wel, moet ik toegeven
Het einde van Steijn is nabij. Nu hebben ook de supportersgroepen zich eindelijk uitgesproken voor een vertrek/ontslag. Beter laat dan nooit zal ik maar zeggen.
Yup, en op een hele nette manier zowaar.Dimitri_Klokov schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:14:
Het einde van Steijn is nabij. Nu hebben ook de supportersgroepen zich eindelijk uitgesproken voor een vertrek/ontslag. Beter laat dan nooit zal ik maar zeggen.
Insinueer je nou dat Ajax nog een tegenstander van naam is?toolkist schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:39:
[...]
Dat kan PSV niet lijden want die hebben nog geen tegenstander van naam gehad in de competitie
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Alleen was dat wel een periode waar hij op de toppen van zijn kunnen keepte. Hij is en was nooit meer zo goed.Gonadan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:07:
Hooguit qua rust en ervaring, en dat is wel iets wat ze kunnen gebruiken achterin. In zijn eerste periode waarin hij wel echt goed was lag daar ook de sleutel tot rust achterin.
Na wat er de afgelopen maanden is gebeurd betekent dit natuurlijk dat Steijn vanavond weg is. Want dat is kennelijk de macht die 'supporters' hebben bij Ajax tegenwoordig.Dimitri_Klokov schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:14:
Hoezo? Wat hebben supporters nog meer voor elkaar gekregen?Malfunctions schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:48:
[...]
Na wat er de afgelopen maanden is gebeurd betekent dit natuurlijk dat Steijn vanavond weg is. Want dat is kennelijk de macht die 'supporters' hebben bij Ajax tegenwoordig.
En wat is er mis met het bericht vanuit de supportersverenigingen?
Vermoed juist dat het wel eens andersom kan zijn.Malfunctions schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:48:
[...]
Na wat er de afgelopen maanden is gebeurd betekent dit natuurlijk dat Steijn vanavond weg is. Want dat is kennelijk de macht die 'supporters' hebben bij Ajax tegenwoordig.
De oproep van de supporters is echter een extra drempel voor Ajax om Steijn te ontslaan. Als ze hem nu ontslaan zal het beeld dat de supporters het beleid bepalen en het bestuur zelf niks kan beslissen alleen maar sterker worden.
Hij heeft dus nog een weekje, met dank aan de supporters
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dat weet je nooit. Maar toen viel het met hem ineens op zijn plaats waardoor zowel hijzelf als het team bovenmatig ging presteren. Geen garantie dat het nu weer gebeurt maar soms kunnen simpele omzettingen achterin ineens voor grote stappen in verbetering zorgen.PolarBear schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:47:
Alleen was dat wel een periode waar hij op de toppen van zijn kunnen keepte. Hij is en was nooit meer zo goed.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het vertrek van Mislintat 's avonds na het staken van de wedstrijd tegen Feyenoord en het vertrek van Pier Eringa de woensdag er na wordt als handreiking naar de harde kern gezien.JanW schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:13:
[...]
Hoezo? Wat hebben supporters nog meer voor elkaar gekregen?
Pier Eringa heeft in een uitgebreid interview met het NRC een boekje opengedaan over zijn tijd als voorzitter van de Raad van Commissarissen bij Ajax. Eringa gaat tijdens het interview in op het functioneren van Sven Mislintat en stelt hij dat niet de RvC, maar ‘de vijfde colonne’ het voor het zeggen heeft in Amsterdam.
In het voorjaar ontstond er discussie over een voorstel van de RvC om een vergoeding te koppelen aan de functie van toezichthouder bij de club. De bestuursraad van de vereniging steunde het plan, maar moest aftreden vanwege felle kritiek. “Toen dacht ik wel even van: Oei, wie heeft het hier voor het zeggen?”
“Niet de RvC in ieder geval”, beantwoordt Eringa zijn eigen vraag. “De directie is ook onvoldoende in positie. Het lijkt erop dat een vijfde colonne is bij Ajax die alles bepaalt. De supportersdruk is er absoluut eentje. De media zijn behoorlijk bepalend: De Telegraaf is al lang boos op Ajax, dat is zo’n macht. De prominenten die vanaf de achterbank dingen roepen. De vereniging Ajax met al haar persoonlijkheden die invloed uitoefenen op de bestuursraad.”
[ Voor 56% gewijzigd door bregweb op 23-10-2023 14:29 ]
Hattrick: Thorgal Eagles
Gingen Mislintat en/of dat bestuurslid er niet uit na de 'sfeeractie' van de F-side? Daar doelde ik iig op.JanW schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:13:
[...]
Hoezo? Wat hebben supporters nog meer voor elkaar gekregen?
Daarom heeft @alexbl69 ook een punt. Steijn er nu uitsturen zou het beeld bevestigen dat het werkt. Lijkt me een niet-wenselijk signaal.
Heeft PSV al tegen Ajax gespeeld dan?Malfunctions schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:45:
[...]
Insinueer je nou dat Ajax nog een tegenstander van naam is?
Mislintat had niets te maken met acties van de supporters. Eringa was ik vergeten ja.Malfunctions schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:44:
[...]
Gingen Mislintat en/of dat bestuurslid er niet uit na de 'sfeeractie' van de F-side? Daar doelde ik iig op.
Daarom heeft @alexbl69 ook een punt. Steijn er nu uitsturen zou het beeld bevestigen dat het werkt. Lijkt me een niet-wenselijk signaal.
Kan ook een mooi stukje afschuiven zijn van Piertje. Dit is wel heel makkelijk, uiteindelijk moet de RVC het schriftelijk afhandelen uiteraard.bregweb schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:25:
[...]
Het vertrek van Mislintat 's avonds na het staken van de wedstrijd tegen Feyenoord en het vertrek van Pier Eringa de woensdag er na wordt als handreiking naar de harde kern gezien.
[...]
Die week heeft hij sowieso wel. Na PSV ligt hij eruit.alexbl69 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:19:
[...]
Vermoed juist dat het wel eens andersom kan zijn.
De oproep van de supporters is echter een extra drempel voor Ajax om Steijn te ontslaan. Als ze hem nu ontslaan zal het beeld dat de supporters het beleid bepalen en het bestuur zelf niks kan beslissen alleen maar sterker worden.
Hij heeft dus nog een weekje, met dank aan de supporters
Dat denk ik ook. Ik neem aan dat Louis & co. rekening houden met twee nederlagen tegen Bright en PSV. Steijn wordt eruit gewieberd en een tussenpaus geïnstalleerd, die heeft dan tot februari 2024 een makkelijk(er) programma.Typhone schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:25:
[...]
Die week heeft hij sowieso wel. Na PSV ligt hij eruit.
- Volendam (thuis, plek 18)
- SC Heerenveen (thuis, plek 15)
- Almere City (uit, plek 13)
- Vitesse (thuis, plek 14)
- NEC (uit, plek 11)
- RKC Waalwijk (uit, 2-3 voor, plek 10)
- Sparta (uit, plek 7)
- PEC Zwolle (thuis, plek 9)
- Go Ahead Eagles (uit, plek 5)
- RKC Waalwijk (thuis, plek 10)
- Heracles Almelo (uit, plek 8 )
Als je mij deze post 2 jaar geleden had laten zien als toekomstbeeld had ik je heel smakelijk uitgelachen..Mog schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:48:
[...]
Dat denk ik ook. Ik neem aan dat Louis & co. rekening houden met twee nederlagen tegen Bright en PSV. Steijn wordt eruit gewieberd en een tussenpaus geïnstalleerd, die heeft dan tot februari 2024 een makkelijk(er) programma.Elf "makkelijke" wedstrijden. Hier moet je toch minimaal 22 punten uit kunnen slepen? Zelfs 27 punten is realistisch (alleen verlies tegen Go Ahead Eagles en Sparta). Dan staat Ajax weer in het linkerrijtje, mag er gedroomd worden van play-offs en is het seizoen enigszins gered.
- Volendam (thuis, plek 18)
- SC Heerenveen (thuis, plek 15)
- Almere City (uit, plek 13)
- Vitesse (thuis, plek 14)
- NEC (uit, plek 11)
- RKC Waalwijk (uit, 2-3 voor, plek 10)
- Sparta (uit, plek 7)
- PEC Zwolle (thuis, plek 9)
- Go Ahead Eagles (uit, plek 5)
- RKC Waalwijk (thuis, plek 10)
- Heracles Almelo (uit, plek 8 )
Ik denk dat daar maximaal 15 punten in het vat zitten.
Iedereen die Ajax niet vol aanpakt op dit moment is idioot. Een keer hard BOE roepen in de verdediging en er worden al twee huggies luiers volgescheten. De tering wat een knurften daar.
Iedereen die Ajax niet vol aanpakt op dit moment is idioot. Een keer hard BOE roepen in de verdediging en er worden al twee huggies luiers volgescheten. De tering wat een knurften daar.
Eind januari heeft Ajax 19 wedstrijden gespeeld. Als ze dan 15 punten pakken staan ze op 20 punten in totaal. En dus boven de gemiddelde degradatiestreep (1 punt per wedstrijd, 24 punten per seizoen).Typhone schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:29:
Ik denk dat daar maximaal 15 punten in het vat zitten.
Ik weiger dit te lezen hè. Het gaat om Ajax. En bezig zijn om boven de degradatiestreep te komen.Mog schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:38:
[...]
Eind januari heeft Ajax 19 wedstrijden gespeeld. Als ze dan 15 punten pakken staan ze op 20 punten in totaal. En dus boven de gemiddelde degradatiestreep (1 punt per wedstrijd, 24 punten per seizoen).
Het Bayern München van Nederland.
Het kan hard gaan inderdaad. Het is bijzonder hoe makkelijk een voetbalclub kan vallen (en stijgen). Toont maar weer eens aan hoe belangrijk het is om als club een visie te hebben die doorgegeven kan worden en niet afhankelijk is van bepaalde poppetjes.Typhone schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:39:
[...]
Ik weiger dit te lezen hè. Het gaat om Ajax. En bezig zijn om boven de degradatiestreep te komen.
Het verschil tussen een desastreus (degradatiezone) en mislukt seizoen (play-offs EU) zijn op dit moment maar 7 punten. Ik blijf erbij: de bus parkeren tegen RKC en winnen van Volendam en je bent nog maar 1 punt van de play-off plekken verwijderd.
yup jij hebt toch liever dat Ajax verliest, werkt beter voor je pouleTyphone schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:39:
[...]
Ik weiger dit te lezen hè. Het gaat om Ajax. En bezig zijn om boven de degradatiestreep te komen.
Als de concurrent van jouw werkgever je 3x zoveel betaalt ga je toch ook?rikoos schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:02:
[...]
Het woord clubliefde gebruiken in een zin als het om Berghuis gaat
Andersom heeft je huidige club jou als voetballer ook enkel nodig als je in goede vorm bent en kennen ze ook weinig genade als je het verprutst.
Is het al een woensdag? Staat toch wel een potje op het programma. Lazio 3x achter elkaar gewonnen. Ik zal me vast indekken, dit gaat een zware kluif worden. Om te overwinteren in CL is thuis van Lazio winnen denk ik noodzakelijk.
Nou waren beide speler Ajax fans, dus dat maakt de switch wel een stuk makkelijker.dr.lowtune schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:33:
[...]
Anders zadel je de nieuwe trainer gelijk op met 2 wedstrijden die je eigenlijk niet kan winnen.Agent47 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:16:
Waarom zou Steijn tot NA psv mogen blijven zitten? Heel veel slechter kan het niet gaan toch ?
Over een week istie weg.
Het is gebeurd.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Eindelijk.
Dolend Ajax ontslaat trainer Steijn na rampzalige maanden https://www.nu.nl/voetbal...a-rampzalige-maanden.html
Dolend Ajax ontslaat trainer Steijn na rampzalige maanden https://www.nu.nl/voetbal...a-rampzalige-maanden.html
Ik was te langzaam.. zie hierboven.Quad schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:35:
Het is gebeurd.
[ Voor 33% gewijzigd door LAD93 op 23-10-2023 18:38 ]
per aspera ad astra
Is er ook een echte bron?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het komt van De Telegraaf. ESPN plaatst het nu ook.Gonadan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:39:
Is er ook een echte bron?
Het zal wel kloppen.
De media heeft het voor elkaar, chapeau!dutchgio schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:37:
Eindelijk.
Lang genoeg doorgezanikt over Steijn,zelfs een vage sportpsycholooge van Almere City het woord gegeven en het beinvloedbare volk is om.
Hulde aan de media!
Ik had hem minimaal tot de kerst gegeven maar enfin
Wordt lachen wie nu met deze matige spelers wordt opgezadeld.
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 23-10-2023 18:47 ]
Dus nu is het de dag die je wist dat zou komen.
Dat kon ook niet anders. Wel weer desastreuze timing na die statements van de 'supporters'. Geeft ze weer het verkeerde idee.
En dan wordt de vraag, wie dan?
PS, zou Steijn nu verdrietig zijn, of gaat de champagne open omdat hij nu financieel binnen is?
Dat kon ook niet anders. Wel weer desastreuze timing na die statements van de 'supporters'. Geeft ze weer het verkeerde idee.
En dan wordt de vraag, wie dan?
PS, zou Steijn nu verdrietig zijn, of gaat de champagne open omdat hij nu financieel binnen is?
En het officiële bericht
Link naar Ajax website: https://www.ajax.nl/artik...aurice-steijn-uit-elkaar/
Ajax and Maurice Steijn will part ways with immediate effect. The club management and Steijn have agreed that the coach will step down from his position.
— AFC Ajax (@AFCAjax) 23 oktober 2023
Link naar Ajax website: https://www.ajax.nl/artik...aurice-steijn-uit-elkaar/
[ Voor 38% gewijzigd door Gynnad op 23-10-2023 18:49 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Eer aan zichzelf of een deal?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dirk Kuijt! Nee geen idee maar vind dit ook wel heel makkelijk.Harribo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:46:
[...]
De media heeft het voor elkaar, chapeau!
Lang genoeg doorgezanikt over Steijn,zelfs een vage sportpsycholooge van Almere City het woord gegeven en het beinvloedbare volk is om.
Hulde aan de media!
Ik had hem minimaal tot de kerst gegeven maar enfin
Wordt lachen wie nu met deze matige spelers wordt opgezadeld.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Lijkt me dat hij die 3 miljoen gewoon opstrijkt en even gaat uitwaaien op Ibiza.
Maduro mag het gaan oplossen voorlopig. Ai ai.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024