dat is toch niet te bevatten? Ongelooflijk dat Steijn daar nog steeds trainer is..
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Klopt. Wat mij betreft wordt de wedstrijd dus ook bij dit soort achterlijk gedrag met laserpennen stilgelegd totdat de dader uit het stadion is.T-MOB schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:44:
[...]
Je biertje vasthouden is anders ook niet moeilijk. Of vuurwerk bewaren tot oud en nieuw....
Aankopen zijn gewoon verschrikkelijk matig
Je wil gewoon dat het zo door blijft gaan hè?Harribo schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:51:
Weer dat gezeur over Steijn, echt onbegrijpelijk.
Het was niet zo dat AEK met hun vertoonde spel meer verdiende, of vond jij van wel? Ik heb vanavaond twee erg matige ploegen gezien.LZ86 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:50:
De score verbloemt hoe slecht Ajax was in de 2e helft
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
aankopen zijn niet geweldig nee, maar als je al zo lang aan zoeken bent, begin dan eerst met het achterin op orde te krijgen. Dan maar wat minder drang naar voren, maar dit kan toch echt niet meerHarribo schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:51:
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Harribo schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:51:
Hij moet wel minder aanvallend spelen.Harribo schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:51:
Die gaat toch alleen technisch/scouting doen?Exocet schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:49:
Hopelijk heeft van Gaal meegekeken, dan is Steijn wel klaar met zijn lange ballen tactiek.
Maar wie wil je er dan neerzetten?
Gewoon nog even proberen met Steijn, zeg ik.
(maar ik ben ook niet voor Ajax)
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Ik zie dingen gebeuren waar een trainer weinig aan kan doen.
Kijk maar eens naar een Sutalo, creëert eigenhandig gaten in de verdediging en heeft te weinig techniek en inzicht om een bal fatsoenlijk naar het middenveld te spelen.
Daarom krijg je oa lange ballen.
[ Voor 48% gewijzigd door Harribo op 05-10-2023 20:58 ]
Maakt niet uit, het kan niet slechternocalimero schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:55:
[...]
Maar wie wil je er dan neerzetten?
Gewoon nog even proberen met Steijn, zeg ik.
(maar ik ben ook niet voor Ajax)
Wat ik ook niet snap bij die tactiek, als je hem dan uitvoert, dat de 2 centralen de bal naar Gorter spelen bij een doeltrap die hem dan naar voren ramt. Als je dan al de lange bal hanteert laat dan Gorter gewoon de doeltrap nemen zodat de achterste linie naar voren kan. Dan heb je een betere bezetting, sta je compacter namelijk, en heb je meer kans de 2e bal te winnen.Exocet schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:49:
Hopelijk heeft van Gaal meegekeken, dan is Steijn wel klaar met zijn lange ballen tactiek.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Gelijkspel was uiteindelijk de beste afspiegeling denk ik.Superkiwi schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:52:
[...]
Het was niet zo dat AEK met hun vertoonde spel meer verdiende, of vond jij van wel? Ik heb vanavaond twee erg matige ploegen gezien.
Maar Ajax zakte op t eind echt wel door de hoeven. Alsof ze niet fit waren. 1e helft was ansich nog best ok. Qua fitheid leek AEK de betere ploeg, alleen kunnen ze er technisch niks van.
Ik zie ook heel veel dingen waar de trainer wel wat aan kan doen.Harribo schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:56:
Ik vind heel kort door de bocht om tegen Steijn te zijn.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Sutalo staat wel tussen Rensch, Avila en postbode Taylor in. Werkt niet in zijn voordeel.Harribo schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:56:
Kijk maar eens naar een Sutalo, creëert eigenhandig gaten in de verdediging en heeft te weinig techniek en inzicht om een bal fatsoenlijk naar het middenveld te spelen.
Steijn heeft weer een aantal spelers niet opgesteld die prima in het veld hadden gekund (en vice versa)
[ Voor 9% gewijzigd door Megupe op 05-10-2023 21:00 ]
Hij heeft de keuze uit matig,matig,slecht voor de cv positie. Ga er maar aan staanamahusu schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:52:
[...]
aankopen zijn niet geweldig nee, maar als je al zo lang aan zoeken bent, begin dan eerst met het achterin op orde te krijgen. Dan maar wat minder drang naar voren, maar dit kan toch echt niet meer
Heitinga, Keijzer en die trainer met het grote hoofd zijn vrijHarribo schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:56:
Ik kan mij nog Stam bij Feyenoord herrinneren, die had ook het probleem van niet compact staan. Toen kwam Advocaat en binnen 2 wedstrijden was dat probleem opgelost. Dit is echt niet zo moeilijk om aan te pakken ook niet met veel nieuwe spelers en nationaliteiten.Harribo schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:56:
Kijk maar eens naar een Sutalo, creëert eigenhandig gaten in de verdediging en heeft te weinig techniek en inzicht om een bal fatsoenlijk naar het middenveld te spelen
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Klopt ook. Het is het teamspel.Megupe schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:59:
[...]
Sutalo staat wel tussen Rensch, Avila en postbode Taylor in. Werkt niet in zijn voordeel.
Avila en Taylor zijn het ook niet. Maar de basis is verdedigen en inspeel pass naar het middenveld
Die kale van manutd komt ook op korte termijn vrijLZ86 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:00:
[...]
Heitinga, Keijzer en die trainer met het grote hoofd zijn vrij
Ja inspelen mag gewoon wel strak in de voeten, dat doen we zelfs in reserve 4e klasse.Harribo schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:00:
[...]
Klopt ook. Het is het teamspel.
Avila en Taylor zijn het ook niet. Maar de basis is verdedigen en inspeel pass naar het middenveld
[ Voor 41% gewijzigd door Megupe op 05-10-2023 21:01 ]
Ik ben in de verste verte geen trainer, maar als vanaf dag 1 in de competitie blijkt dat m'n achterhoede zo lek als een mandje is, dan zou ik alles op alles zetten om dat beter te organiseren, voor mijn part met 5 verdedigers en 2 middenvelders met de punt naar achter ervoor. Maar ik zie totaal geen progressie in de organisatie, tactiek, etc. etc.Harribo schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:59:
[...]
Hij heeft de keuze uit matig,matig,slecht voor de cv positie. Ga er maar aan staan
Sutalo ongemakkelijk aan de bal? Speel alle ballen maar af of terug en anders direct wissel. Je moet toch ergens beginnen? Dit lijkt al 6 wedstrijden op rij helemaal nergens op
Zoals?Herman schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:58:
[...]
Ik zie ook heel veel dingen waar de trainer wel wat aan kan doen.
Zie toch nog wel flink wat mensen bij die ingang staan.
Heb je net die korte analyse gezien?amahusu schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:02:
[...]
Ik ben in de verste verte geen trainer, maar als vanaf dag 1 in de competitie blijkt dat m'n achterhoede zo lek als een mandje is, dan zou ik alles op alles zetten om dat beter te organiseren, voor mijn part met 5 verdedigers en 2 middenvelders met de punt naar achter ervoor. Maar ik zie totaal geen progressie in de organisatie, tactiek, etc. etc.
Sutalo ongemakkelijk aan de bal? Speel alle ballen maar af of terug en anders direct wissel. Je moet toch ergens beginnen? Dit lijkt al 6 wedstrijden op rij helemaal nergens op
Sutalo bijv loopt gewoon meerdere keren naar voren weg van de spits. Geen idee waar hij moet lopen.
Maar ik heb geen zin om Steijn hier uitgebreid te verdedigen, geloof maar wat jullie willen geloven.
12 – Ajax conceded at least 12 shots before half time in three of their last five matches in all competitions (13 against AEK Athens), as often as in the 414 games before that. Leaky. pic.twitter.com/qZQmTwHvbg
— OptaJohan (@OptaJohan) 5 oktober 2023
Dan waren de prestaties in het verleden wel echt uitzonderlijk, is zo'n groot verval ooit voorgekomen?
Restverdediging? Ruimtes tussen de linies? Om zomaar iets te noemen. Er is geen verbetering in het positiespel. Geen ontwikkeling. In al de maanden dat Steijn aan het werk is, zou je daar wel iets van verbetering in mogen verwachten.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
2016/17 groepsfase CL, de enige keer.HollowGamer schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:02:
Hoe goed is dit LEG? Die hebben toch ook CL gespeeld vroeger?
Misschien houdt hij expres veel ruimte tussen de linies? Om ruimte voor het passen te creëren?Herman schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:06:
[...]
Restverdediging? Ruimtes tussen de linies? Om zomaar iets te noemen. Er is geen verbetering in het positiespel. Geen ontwikkeling. In al de maanden dat Steijn aan het werk is, zou je daar wel iets van verbetering in mogen verwachten.
Weet jij dat?
Wat ik wel zie,is dat de aankopen vnl geen inzicht en weinig techniek hebben. Dat kan je onder elke trainer het positiespel vergeten
Een punt meenemen uit Griekenland is gewoon prima.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
verschil in kwaliteit?Maarten_E schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:10:
Vind het wel apart dat Ajax er in Europa dan niet genadeloos afgaat. Puur naar uitslag kijkend (1W 1D) zijn ze succesvoller dan PSV (1D 1L) dat nog geen puntverlies in de ED heeft opgelopen.
really?Miki schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:10:
Wat een gezeik hier toch, vooraf had niemand Ajax een kans gegeven en nu zeiken we de boel af omdat ze wel even zouden winnen. Hoe hypocriet kunnen we zijn.
Een punt meenemen uit Griekenland is gewoon prima.
Verschil tussen CL en EL?Maarten_E schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:10:
Vind het wel apart dat Ajax er in Europa dan niet genadeloos afgaat. Puur naar uitslag kijkend (1W 1D) zijn ze succesvoller dan PSV (1D 1L) dat nog geen puntverlies in de ED heeft opgelopen.
1W en 1D? 2x gelijk nu dan toch?Maarten_E schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:10:
En er zit nog wel wat kwaliteitsverschil tussen Arsenal en AEK
[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 05-10-2023 21:14 ]
nee hoor maar griekse voetbal stelt net als het schotse geen moer voor
Je bent op de verkeerde site uitgekomen. Log even in op je account van VZ of NUjij.
Het niveau is nog niet echt hoog, is er al geschoten op goal?
niks aan toe te voegen als een club als vitesse al spurs en rennes wegspeeld waaarom hebben we het dan in .... over aekHollowGamer schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:19:
[...]
Je bent op de verkeerde site uitgekomen. Log even in op je account van VZ of NUjij.
leuke stad lekker eten voetballen nah
Nee eerder dat velen waaronder jijzelf een realiteitsbesef missen. Als je Ajax de afgelopen weken hebt zien aanklooien en AEK, Brighton hebt zien oprollen dan is dit dikke prima.HollowGamer schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:19:
[...]
Of had je nou echt verwacht dat Ajax even de
vibes uit seizoen 94/95 zou doen herleven
Captain obvious is gevonden hoor! Alsof Ajax hier wel even met 5-0 zou winnen. Misschien 3 jaar geleden maar zeer zeker niet nu.milotic schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:17:
[...]
nee hoor maar griekse voetbal stelt net als het schotse geen moer voor
[ Voor 22% gewijzigd door Miki op 05-10-2023 21:33 ]
appels en ...Miki schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:26:
[...]
Nee eerder dat velen waaronder jijzelf een realiteitsbesef missen. Als je Ajax de afgelopen weken hebt zien aanklooien en AEK, Brighton hebt zien oprollen dan is dit dikke prima.
Of had je nou echt verwacht dat Ajax even de vibes uit seizoen 94/95 zou doen herleven
Het ging mij niet erom of je nu gelijk hebt of niet, want ik deel deels je mening, alleen de manier waarop.Miki schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:26:
[...]
Nee eerder dat velen waaronder jijzelf een realiteitsbesef missen. Als je Ajax de afgelopen weken hebt zien aanklooien en AEK, Brighton hebt zien oprollen dan is dit dikke prima.
Of had je nou echt verwacht dat Ajax even de vibes uit seizoen 94/95 zou doen herleven
Ik heb geen idee hoe goed Ajax was destijds, aangezien ik toen pas kwam kijken. Maar denk ook niet dat iemand een super hoog niveau verwacht, maar tegen dit AEK zou je best kunnen winnen.. Ajax onder Ten Hag had hier wel van gewonnen.
Was het materiaal destijds beter? Zeker weten ja, maar ik heb nou niet echt het gevoel dat Steijn een niveau als dat van Ten Hag kan (gaan) aantikken. Ik zie gewoon geen verbetering, en het is erg karig.
Als je de selecties van Steijn en Ten Hag met elkaar vergelijkt dan zou je toch wel tot inzichten moeten komen. Want Schreuder en Heitinga kregen het vorig jaar ook al niet aan de praat en hadden toen wel beschikking over kwalitatief betere spelers.HollowGamer schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:31:
[...]
Het ging mij niet erom of je nu gelijk hebt of niet, want ik deel deels je mening, alleen de manier waarop.
Ik heb geen idee hoe goed Ajax was destijds, aangezien ik toen pas kwam kijken. Maar denk ook niet dat iemand een super hoog niveau verwacht, maar tegen dit AEK zou je best kunnen winnen.. Ajax onder Ten Hag had hier wel van gewonnen.
Was het materiaal destijds beter? Zeker weten ja, maar ik heb nou niet echt het gevoel dat Steijn een niveau als dat van Ten Hag kan (gaan) aantikken. Ik zie gewoon geen verbetering, en het is erg karig.
Daar gaat het al mis. Die vergelijking zou je helemaal niet moeten maken; een wereld van verschil.Miki schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:35:
[...]
Als je de selecties van Steijn en Ten Hag met elkaar vergelijkt (...)
Als je Ajax vanaf de zomer al ziet aanmodderen dan is een punt tegen de Grieken inderdaad gewoon een mooi resultaat.
Ik vind dat beide ook geen top trainers.Miki schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:35:
[...]
Als je de selecties van Steijn en Ten Hag met elkaar vergelijkt dan zou je toch wel tot inzichten moeten komen. Want Schreuder en Heitinga kregen het vorig jaar ook al niet aan de praat en toen hadden we beschikking over kwalitatief betere spelers.
Er zitten goede aankopen tussen hoor, maar er is wel veel waar je vraagtekens bij zet of die een upgrade zijn of Ajax waardig.
Niemand wilt dat Ajax het slecht doet, maar de tijd van ver komen in de CL lijkt helaas voorlopig voorbij. En in de competitie gaat het ook erg moeizaam.
Heel slapjes en veilig. Ze komen amper onder de druk vandaag en als het een keer wel lukt dan geeft niemand een keer een pass met risico. En acties worden er ook niet gemaakt eigenlijk, van Brederode is mij nog niet positief opgevallen.
Wat mij vooral opviel vanavond is dat ze het qua fitheid gewoon niet trekken. De denk dat de helft van de spelers er halverwege de 2e helft echt totaal doorzat.Superkiwi schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:39:
[...]
Daar gaat het al mis. Die vergelijking zou je helemaal niet moeten maken; een wereld van verschil.
Als je Ajax vanaf de zomer al ziet aanmodderen dan is een punt tegen de Grieken inderdaad gewoon een mooi resultaat.
Dat kan echt niet als prof. Dan trainen ze verkeerd of te licht. Dat is een groot verschil met Feyenoord en PSV. Die kunnen die intensiteit wél aan.
zou het niet kunnen komen dat er een bij mekaar geraapt zooitje is waarvan je niet weet hoe bij al die clubs de voorbereiding is geweest?LZ86 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:51:
[...]
Wat mij vooral opviel vanavond is dat ze het qua fitheid gewoon niet trekken
. De denk dat de helft van de spelers er halverwege de 2e helft echt totaal doorzat.
Dat kan echt niet als prof. Dan trainen ze verkeerd of te licht. Dat is een groot verschil met Feyenoord en PSV. Die kunnen die intensiteit wél aan.
Forbs is de enige speler die momenteel wat toevoegt en de rest van de aangetrokken spelers is niet beter dan de gemiddelde selectie van een degradatie kandidaat uit de Eredivisie. Ondanks dat het systeem misschien wennen is maak je mij niet wijs dat je niet fatsoenlijk een speler kunt inspelen of een bal voorzetten. Gaaei, Sutalo, Akpom, Tahirovic lijken daar heel veel moeite mee te hebben en hebben dat beeld vanavond weer eens bevestigd.HollowGamer schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:41:
[...]
Ik vind dat beide ook geen top trainers.
Er zitten goede aankopen tussen hoor, maar er is wel veel waar je vraagtekens bij zet of die een upgrade zijn of Ajax waardig.
Niemand wilt dat Ajax het slecht doet, maar de tijd van ver komen in de CL lijkt helaas voorlopig voorbij. En in de competitie gaat het ook erg moeizaam.
Misschien dat het nog bijtrekt zoals toen bij Zlatan ook het geval was maar dat zal eerder de uitzondering zijn geweest.
Van Brederode valt mij al anderhalf jaar niet positief op. Dat hij nog altijd basis staat met zoveel betere alternatieven is ongelooflijk.Bao_mi1 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:49:
[...]
Heel slapjes en veilig. Ze komen amper onder de druk vandaag en als het een keer wel lukt dan geeft niemand een keer een pass met risico. En acties worden er ook niet gemaakt eigenlijk, van Brederode is mij nog niet positief opgevallen.
mwah 20 miljoen tegen over 112 mijoen? psv gaf minder uit en ramde rangers die ik hoger inschat met 5-1 weg? of gaan we nu doen alsof berghuis en bergwijn brobbey niveau aek zijn?Miki schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:26:
[...]
Of had je nou echt verwacht dat Ajax even de
vibes uit seizoen 94/95 zou doen herleven
[...]
Captain obvious is gevonden hoor! Alsof Ajax hier wel even met 5-0 zou winnen. Misschien 3 jaar geleden maar zeer zeker niet nu.
Op het moment dat Tadic bij Ajax kwam viel hem het verschil in trainingsintensiteit op tov zijn vorige club. Hij heeft ervoor gezorgd dat het team algeheel fitter werd door naast het trainen op het veld ook vaker met hetvteam de gym in te duiken. Je zag het bijvoorbeeld heel goed aan de fysieke ontwikkeling die De Ligt doormaakte. Ik vraag me af of die mate van intensiteit nu nog gebezigd wordt.LZ86 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:51:
[...]
Wat mij vooral opviel vanavond is dat ze het qua fitheid gewoon niet trekken.
Brobbey is Ajax jeugdopleiding onwaardig. Ik heb met enige regelmaat (competitie verband) tegen jeugdteams gespeeld met mijn teams en al die jongens zijn tweebenig en balvaardig. Brobbey is stijf rechts en is alles behalve balvaardig.milotic schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:54:
[...]
mwah 20 miljoen tegen over 112 mijoen? psv gaf minder uit en ramde rangers die ik hoger inschat met 5-1 weg? of gaan we nu doen alsof berghuis en bergwijn brobbey niveau aek zijn?
De enige speler van degelijk niveau is Berghuis en die is ook niet in de vorm waarin hij op de 10 positie voetbalde onder ten Hag.
En gewoon eerlijk zowel PSV als Feyenoord hebben met beperktere middelen veel betere versterkingen aangetrokken. En om bij huis te blijven, heb je ooit een zak geld zien voetballen? Die 112 miljoen is gewoon weggegooid geld.
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 06-10-2023 12:53 ]
Als je als ploeg niet goed staat en de hele tijd extra inspanning moet doen om dat te corrigeren, dan is dat op gegeven moment niet vol te houden. Feyenoord hoefde zich niet eens tot het uiterste in te spannen om Ajax weg te spelen.LZ86 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:51:
[...]
Wat mij vooral opviel vanavond is dat ze het qua fitheid gewoon niet trekken. De denk dat de helft van de spelers er halverwege de 2e helft echt totaal doorzat.
Lijkt me zwaar gestraft.
[ Voor 41% gewijzigd door nocalimero op 05-10-2023 22:24 ]
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
[ Voor 67% gewijzigd door LZ86 op 05-10-2023 22:24 ]
Wat een actie ook...pfff
Totaal geen discussie mi
Dom dom
Nou, consolideren!
[ Voor 99% gewijzigd door Harribo op 05-10-2023 22:25 ]
Regeren is vooruitschuiven
Sutalo creëert geen gaten, dat doen de spelers om hem heen. daardoor speelt hij in een te grote ruimte waar duidelijk niet zn kracht is.Harribo schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:56:
ga er maar aan staan met zo'n Avila naast je, of een niet bestaand middenveld zoals in de tweede helft.
XXXVI
overdrijven is ook een vak.Miki schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:53:
[...]
Forbs is de enige speler die momenteel wat toevoegt en de rest van de aangetrokken spelers is niet beter dan de gemiddelde selectie van een degradatie kandidaat uit de Eredivisie. Ondanks dat het systeem misschien wennen is maak je mij niet wijs dat je niet fatsoenlijk een speler kunt inspelen of een bal voorzetten. Gaaei, Sutalo, Akpom, Tahirovic lijken daar heel veel moeite mee te hebben en hebben dat beeld vanavond weer eens bevestigd.
Misschien dat het nog bijtrekt zoals toen bij Zlatan ook het geval was maar dat zal eerder de uitzondering zijn geweest.
Ze hebben een paar rappe spelers, maar het positie spel is zo slecht dat ik hem snel heb afgezet. Dit kun je als Ajax niet verkopen in Europa.
Want? Je wil zeggen dat de genoemde spelers wel kunnen voetballen? Het is makkelijk om je er zo vanaf te maken omdat je Steijn als het probleem ziet
[ Voor 32% gewijzigd door Miki op 06-10-2023 07:31 ]
Jahoor, dat durf ik best te stellenMiki schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 07:22:
Want? Je wil zeggen dat de genoemde spelers wel kunnen voetballen?
Alleen het gebrek aan vertrouwen, communicatie en de poppetjes op de juiste plek zetten doet veel met de vorm van een speler. Deze wedstrijd tegen AEK is daar een prima voorbeeld van. AEK zou het in de top van de KKD gewoon lastig hebben, dat er tevredenheid is met een 1-1 gelijk spel zegt wat dat betreft voldoende. Kijk naar de grote ruimtes op het veld en het gebrek aan rugdekking in de verdediging, dat zegt alles over hoe slecht het elftal staat, de tactiek klopt voor geen ene meter. De voorhoede is voornamelijk druk met heen en weer rennen omdat de ruimtes te groot zijn. Dat een Avila gewoon 90 minuten mag blijven staan zegt ook genoeg over deze trainer. Haal hem er uit en het elftal zal een stuk stabieler draaien. Ik ben er van overtuigd dat met enkele aanpassingen en een tactiek die terug gaat naar de basis, de verdediging, het gewoon prima kan gaan. Maar Steijn is een mismatch voor Ajax. Het zijn niet alleen de nieuwe spelers die niet renderen, het geldt voor alle spelers. Dat er een paar miskopen tussen zitten kan niemand ontkennen, maar dit verval is ongekend. Zet Hato centraal op de plek van Avila, verban deze naar de tribune en zet Sosa linksback. Op dit moment is die Avila echt het grootste probleem, die laat ballen meters van zijn voet springen en zorgt continue voor balverlies vanuit de verdediging. Dat een Tahirovic niet rendeert op dit moment begrijp ik wel, die is bijna direct al publiekelijk geslachtofferd door onze indek-trainer. Dat heeft tijd nodig. Maar de meesten zijn echt geen pannekoeken qua voetbal, in iedee geval beter dan wat ze nu op de mat leggen en beter dan het niveau AEK.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dus in feite zeg je dat geen enkele eredivisieclub spelers als Mikautadze, Sosa, Tahirovic, van den Boomen of Avilla in hun selectie zou willen hebben?Miki schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:53:
[...]
Forbs is de enige speler die momenteel wat toevoegt en de rest van de aangetrokken spelers is niet beter dan de gemiddelde selectie van een degradatie kandidaat uit de Eredivisie. Ondanks dat het systeem misschien wennen is maak je mij niet wijs dat je niet fatsoenlijk een speler kunt inspelen of een bal voorzetten. Gaaei, Sutalo, Akpom, Tahirovic lijken daar heel veel moeite mee te hebben en hebben dat beeld vanavond weer eens bevestigd.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
De wedstrijd van AEK tegen Brighton ben je gemakshalve al weer vergeten want anders had je die vergelijking niet gemaakt.Han schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 07:37:
[...]
Jahoor, dat durf ik best te stellen
Alleen het gebrek aan vertrouwen, communicatie en de poppetjes op de juiste plek zetten doet veel met de vorm van een speler. Deze wedstrijd tegen AEK is daar een prima voorbeeld van. AEK zou het in de top van de KKD gewoon lastig hebben, dat er tevredenheid is met een 1-1 gelijk spel zegt wat dat betreft voldoende. Kijk naar de grote ruimtes op het veld en het gebrek aan rugdekking in de verdediging, dat zegt alles over hoe slecht het elftal staat, de tactiek klopt voor geen ene meter. De voorhoede is voornamelijk druk met heen en weer rennen omdat de ruimtes te groot zijn. Dat een Avila gewoon 90 minuten mag blijven staan zegt ook genoeg over deze trainer. Haal hem er uit en het elftal zal een stuk stabieler draaien. Ik ben er van overtuigd dat met enkele aanpassingen en een tactiek die terug gaat naar de basis, de verdediging, het gewoon prima kan gaan. Maar Steijn is een mismatch voor Ajax. Het zijn niet alleen de nieuwe spelers die niet renderen, het geldt voor alle spelers. Dat er een paar miskopen tussen zitten kan niemand ontkennen, maar dit verval is ongekend. Zet Hato centraal op de plek van Avila, verban deze naar de tribune en zet Sosa linksback. Op dit moment is die Avila echt het grootste probleem, die laat ballen meters van zijn voet springen en zorgt continue voor balverlies vanuit de verdediging. Dat een Tahirovic niet rendeert op dit moment begrijp ik wel, die is bijna direct al publiekelijk geslachtofferd door onze indek-trainer. Dat heeft tijd nodig. Maar de meesten zijn echt geen pannekoeken qua voetbal, in iedee geval beter dan wat ze nu op de mat leggen en beter dan het niveau AEK.
En dan kom je met een heel verhaal aan over Avilla en Hato centraal en Sosa terug. Nou dat is geprobeerd in de afgelopen weken tegen onder andere Feyenoord en dat pakte nou niet heel goed uit of vond je van wel?
Dat spelers tijd om het systeem zich eigen te maken is een gegeven maar dan kun je wel zien of het kwa spelinzicht en balvaardigheid op orde is. Gaaei en Sutalo spelen ballen van achteren door het midden, iets wat je in jeugd op de Nederlandse velden al afgeleerd wordt. In de Ajax jeugdopleiding wordt het spelprincipe diepte voor breedte gehanteerd
Sosa lijkt het spelprincipe restverdediging volledig te hebben gemist. Leuk dat je in Duitsland bij een ploeg die 5–3-2 speelt langs de lijn kan opstomen maar bij Ajax zul je toch echt moeten omschakelen (eveneens een Ajax spelprincipe).
Nee want dan hadden ze er al gespeeldExocet schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 07:47:
[...]
Dus in feite zeg je dat geen enkele eredivisieclub spelers als Mikautadze, Sosa, Tahirovic, van den Boomen of Avilla in hun selectie zou willen hebben?
![]()
Ik heb nog geen referentiekader voor wat betreft Brighton, jij wel? Volg je die wekelijks? Die wedstrijd zegt mij helemaal niks, die van gisteren wel doordat ik AEK heb zien spelen een hele wedstrijd lang. En AEK is geen hoogvlieger. Als zo'n ploeg weet te winnen uit bij Brighton zegt mij dat wellicht meer iets over Brighton. En wees eerlijk, Brighton is nou niet echt een ploeg waarvan je bij voorbaat al van gaat watertanden. Noem eens enkele toppers die daar spelen zonder te spieken, of enkele hoogwaardige prestaties van het afgelopen jaar. Ja, ze spelen EL omdat ze 6e zijn geworden in de PL. Met het zelfde gemak waren ze 9e geworden gezien het marginale verschil tussen plek 6 en 10. Ze hebben een leuk team wat goed op elkaar is ingespeelt, weinig mutaties qua basis.Miki schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:10:
De wedstrijd van AEK tegen Brighton ben je gemakshalve al weer vergeten want anders had je die vergelijking niet gemaakt.
Nee, zeker niet. Maar tegen een heel goed draaiend elftal als Feyenoord hecht ik weinig waarde, dat doe ik liever tegen laagvliegers als Fortuna of een AEK. Of ga je nu ontkennen dat Avila niet de oorzaak was van de meeste ellende van gisteravond? Zijn balverlies was echt buiten elke proportie en zorgde voor ontzettend veel onrust in het team.En dan kom je met een heel verhaal aan over Avilla en Hato centraal en Sosa terug. Nou dat is geprobeerd in de afgelopen weken tegen onder andere Feyenoord en dat pakte nou niet heel goed uit of vond je van wel?
Omdat er vaak geen andere afspeelmogelijkheden zijn, omdat het elftal echt verkeerd staat. In de basis zijn het op enkelingen na geen koekenbakkers, de tactiek is echter lappedepoepie. Iedereen likt wel vergeten te zijn wie Steijn is, wat zijn trackrecord is en hoe hij het liefst wil spelen. Hij past gewoon totaal niet bij Ajax en moet zo snel mogelijk vervangen worden.Dat spelers tijd om het systeem zich eigen te maken is een gegeven maar dan kun je wel zien of het kwa spelinzicht en balvaardigheid op orde is. Gaaei en Sutalo spelen ballen van achteren door het midden, iets wat je in jeugd op de Nederlandse velden al afgeleerd wordt. In de Ajax jeugdopleiding wordt het spelprincipe diepte voor breedte gehanteerd
Gaaei en Avila zijn spelers voor op de bank, niet voor in de basis. Laat ik het anders stellen; kijkende naar de wedstrijd gisteravond, had jij Avila laten staan? Was er ook maar iets wat zijn plek op het veld rechtvaardigde? Wat heeft hij gebracht naast balverlies en onbalans? Waarom heeft Steijn hem niet gewisseld? Steijn is gewoon een heel matige trainer die ook nog eens zijn vete met Mislintat heeft laten meespelen in de keuze van opstellingen en wissels.Sosa lijkt het spelprincipe restverdediging volledig te hebben gemist. Leuk dat je in Duitsland bij een ploeg die 5–3-2 speelt langs de lijn kan opstomen maar bij Ajax zul je toch echt moeten omschakelen (eveneens een Ajax spelprincipe).
Kortom, je bent voor of tegen Steijn en het is duidelijk in welk, kamp jij zitHan schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:04:
[...]
Ik heb nog geen referentiekader voor wat betreft Brighton, jij wel? Volg je die wekelijks? Die wedstrijd zegt mij helemaal niks, die van gisteren wel doordat ik AEK heb zien spelen een hele wedstrijd lang. En AEK is geen hoogvlieger. Als zo'n ploeg weet te winnen uit bij Brighton zegt mij dat wellicht meer iets over Brighton. En wees eerlijk, Brighton is nou niet echt een ploeg waarvan je bij voorbaat al van gaat watertanden. Noem eens enkele toppers die daar spelen zonder te spieken, of enkele hoogwaardige prestaties van het afgelopen jaar. Ja, ze spelen EL omdat ze 6e zijn geworden in de PL. Met het zelfde gemak waren ze 9e geworden gezien het marginale verschil tussen plek 6 en 10. Ze hebben een leuk team wat goed op elkaar is ingespeelt, weinig mutaties qua basis.
[...]
Nee, zeker niet. Maar tegen een heel goed draaiend elftal als Feyenoord hecht ik weinig waarde, dat doe ik liever tegen laagvliegers als Fortuna of een AEK. Of ga je nu ontkennen dat Avila niet de oorzaak was van de meeste ellende van gisteravond? Zijn balverlies was echt buiten elke proportie en zorgde voor ontzettend veel onrust in het team.
[...]
Omdat er vaak geen andere afspeelmogelijkheden zijn, omdat het elftal echt verkeerd staat. In de basis zijn het op enkelingen na geen koekenbakkers, de tactiek is echter lappedepoepie. Iedereen likt wel vergeten te zijn wie Steijn is, wat zijn trackrecord is en hoe hij het liefst wil spelen. Hij past gewoon totaal niet bij Ajax en moet zo snel mogelijk vervangen worden.
[...]
Gaaei en Avila zijn spelers voor op de bank, niet voor in de basis. Laat ik het anders stellen; kijkende naar de wedstrijd gisteravond, had jij Avila laten staan? Was er ook maar iets wat zijn plek op het veld rechtvaardigde? Wat heeft hij gebracht naast balverlies en onbalans? Waarom heeft Steijn hem niet gewisseld? Steijn is gewoon een heel matige trainer die ook nog eens zijn vete met Mislintat heeft laten meespelen in de keuze van opstellingen en wissels.
En als je Brighton wat langer zou volgen dan zou je weten dat er een hele slimme coach Zerbi op zit en ditto prima scoutingsapparaat die hele slimme en balvaardige spelers aantrekt. De Japanse speler Mitoma is daar een exemplarisch voorbeeld van. Die hebben niet met miljoenen staan smijten, maar beleid gevoerd en dat betaalt zich nu dubbel uit. In de sub-top meedraaien in de PL en topploegen regelmatig een slechte dag laten beleven betekent toch wel iets meer dan wat je nu probeert te insinueren.
Als er ook maar iets van een lijn te bekennen was, een duidelijke tactiek of een noodverband van waaruit verder gebouwd gaat worden dan had ik Steijn prima een kans willen geven. Maar dat is er niet. Hell, zelfs nieuwe spelers publiekelijk afvallen (en ze na enkele wedstrijden zelfs weer een basisplaats geven), zich vanaf het begin verschuilen achter alles en nog wat en tactisch het elftal nog steeds niet fatsoenlijk neer weten te zetten, nee, dat zal bij mij weinig begrip opleveren. Ik ben niet tegen de persoon Steijn, lijkt mij een prima kerel, maar niet als trainer bij Ajax.Miki schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:21:
Kortom, je bent voor of tegen Steijn en het is duidelijk in welk, kamp jij zit
Ik zei nog, zonder te spiekenEn als je Brighton wat langer zou volgen dan zou je weten dat er een hele slimme coach Zerbi op zit en ditto prima scoutingsapparaat die hele slimme en balvaardige spelers aantrekt. De Japanse speler Mitoma is daar een exemplarisch voorbeeld van. Die hebben niet met miljoenen staan smijten, maar beleid gevoerd en dat betaalt zich nu dubbel uit. In de sub-top meedraaien in de PL en topploegen regelmatig een slechte dag laten beleven betekent toch wel iets meer dan wat je nu probeert te insinueren.
Maar dat zelfde elftal verliest wel van het AEK wat je gisteravond zag spelen. En dat AEK is niet best. Nogmaals, ze hebben een leuke ploeg, dat gaf ik ook aan, maar ze draaien niet mee in de subtop, daar zijn ze geeindigd vorig seizoen. De jaren er voor waren ze gewoon middelmaat. En ja, ze hebben een goede trainer, daarmee sla je de spijker op z'n kop, die heeft Ajax niet
[ Voor 14% gewijzigd door Agent47 op 06-10-2023 09:33 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Zie jij dan een stijgende lijn naar boven in het elftal? Spelers zijn nieuw en sommigen hebben nog niet eens een huis. Of wonen nog alleen in NL, zonder vrouw en kinderen. Dan moet een trainer juist zorgen voor vertrouwen en rust in de selectie. Niet publiekelijk afvallen van je spelers zoals Steijn gedaan heeft begin september.Miki schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:21:
[...]
Kortom, je bent voor of tegen Steijn en het is duidelijk in welk, kamp jij zit![]()
En als je Brighton wat langer zou volgen dan zou je weten dat er een hele slimme coach Zerbi op zit en ditto prima scoutingsapparaat die hele slimme en balvaardige spelers aantrekt. De Japanse speler Mitoma is daar een exemplarisch voorbeeld van. Die hebben niet met miljoenen staan smijten, maar beleid gevoerd en dat betaalt zich nu dubbel uit. In de sub-top meedraaien in de PL en topploegen regelmatig een slechte dag laten beleven betekent toch wel iets meer dan wat je nu probeert te insinueren.
Daarnaast hebben een aantal spelers zelfs in dit slecht draaiend elftal hun kwaliteiten laten zien. Forbs en Sosa bijvoorbeeld. Geef een Arne Slot deze selectie, en ik weet zeker dat hij na drie maanden wel een team kan smeden.
Het probleem is een beetje dat de media, onder leiding van de Telegraaf, graag Mislintat weg wilde hebben en haar eigen voorkeur wil opdringen. Uiteraard moeten we even dat onderzoek naar de ex TD afwachten.
Ondertussen heeft de Telegraaf al haar vertrouwelingen aanbevolen voor Ajax zoals mensen uit de stal van zaakwaarnemer Rob Jansen. Bij iedereen die Ajax een beetje volgt, druipt de doorzichtigheid ervanaf.
Mjah... volgens teletekst (betrouwbaar?) zaten er net geen 15.000 toeschouwers in het stadion, die een capaciteit heeft van 19.478. Dus meer dan 3/4 gevuld, op een doordeweekse dag tegen een niet zo aansprekende tegenstander in een niet zo aansprekende Europese competitie, ook nog eens een groepsfase. Op zich valt het mij nog mee eigenlijk. Ik zie het AZ publiek, met uitzondering van de vaste kern, meer als weekendsupporter. Het bezoekersaantal zal wel toenemen na de groepsfase.Agent47 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:32:
Schande van AZ dat het stadion niet uitverkocht was. Excuses over vakantieperiode lijkt me nu niet relevant toch?
Maar aan de andere kant, hoezo schande van AZ? Wat kunnen zij er aan doen? De prijzen waren niet exorbitant hoog, meen iets tussen de 20 en 25 euro, wat meer dan prima is
Ook zag dat uitvak er groot uit, groter dan ik zou verwachten in een NL stadion. Stel dat dat moet van de EUFA (minimaal zoveel supporters moeten mee kunnen), dan raak je daar ook nog capaciteit kwijt.
Waar zeg ik dat er een stijgende lijn is anders dan dat 1-1 niet zo'n gek resultaat is tegen AEK met de huidige staat waarin Ajax verkeerd? Je mag je handen dicht knijpen, maar er werd hier gedaan alsof Ajax dit wel had kunnen oprollen, ja 3 jaar geleden wellicht, maar zeer zeker niet nu.Trishul schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:41:
[...]
Zie jij dan een stijgende lijn naar boven in het elftal? Spelers zijn nieuw en sommigen hebben nog niet eens een huis. Of wonen nog alleen in NL, zonder vrouw en kinderen. Dan moet een trainer juist zorgen voor vertrouwen en rust in de selectie. Niet publiekelijk afvallen van je spelers zoals Steijn gedaan heeft begin september.
Daarnaast hebben een aantal spelers zelfs in dit slecht draaiend elftal hun kwaliteiten laten zien. Forbs en Sosa bijvoorbeeld. Geef een Arne Slot deze selectie, en ik weet zeker dat hij na drie maanden wel een team kan smeden.
Het probleem is een beetje dat de media, onder leiding van de Telegraaf, graag Mislintat weg wilde hebben en haar eigen voorkeur wil opdringen. Uiteraard moeten we even dat onderzoek naar de ex TD afwachten.
Ondertussen heeft de Telegraaf al haar vertrouwelingen aanbevolen voor Ajax zoals mensen uit de stal van zaakwaarnemer Rob Jansen. Bij iedereen die Ajax een beetje volgt, druipt de doorzichtigheid ervanaf.
Forbs laat zien dat hij kan voetballen en zal met de tijd als Steijn (of een andere trainer) het op de rit kan krijgen alleen maar beter worden. Sosa heb ik sterk mijn bedenkingen bij voor het systeem waarin Ajax speelt, prima als back in een 5-3-2, maar niet in een 4-3-3 waarin CV's van abominabele kwaliteit zijn. Omschakelen bij balverlies is niet zijn sterkste punt. Het is niet voor niets dat er geëxperimenteerd wordt met Avilla als CV omdat er momenteel niet veel beter is. Begrijp me daarbij goed dat ik bij een selectie op niveau nooit Avilla centraal had gezet.
Je hebt gelijk idd. Ik bedoelde de supporters. Het vak naast het uitvak was uit veiligheid leeg idd.Han schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:44:
[...]
Mjah... volgens teletekst (betrouwbaar?) zaten er net geen 15.000 toeschouwers in het stadion, die een capaciteit heeft van 19.478. Dus meer dan 3/4 gevuld, op een doordeweekse dag tegen een niet zo aansprekende tegenstander in een niet zo aansprekende Europese competitie, ook nog eens een groepsfase. Op zich valt het mij nog mee eigenlijk. Ik zie het AZ publiek, met uitzondering van de vaste kern, meer als weekendsupporter. Het bezoekersaantal zal wel toenemen na de groepsfase.
Maar aan de andere kant, hoezo schande van AZ? Wat kunnen zij er aan doen? De prijzen waren niet exorbitant hoog, meen iets tussen de 20 en 25 euro, wat meer dan prima is
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik stelde die vraag omdat je best zwart-wit aangaf in je eerdere reactie dat je twee kampen hebt w.b.t. de trainer.Miki schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:54:
[...]
Waar zeg ik dat er een stijgende lijn is anders dan dat 1-1 niet zo'n gek resultaat is tegen AEK met de huidige staat waarin Ajax verkeerd? Je mag je handen dicht knijpen, maar er werd hier gedaan alsof Ajax dit wel had kunnen oprollen, ja 3 jaar geleden wellicht, maar zeer zeker niet nu.
Forbs laat zien dat hij kan voetballen en zal met de tijd als Steijn (of een andere trainer) het op de rit kan krijgen alleen maar beter worden. Sosa heb ik sterk mijn bedenkingen bij voor het systeem waarin Ajax speelt, prima als back in een 5-3-2, maar niet in een 4-3-3 waarin CV's van abominabele kwaliteit zijn. Omschakelen bij balverlies is niet zijn sterkste punt. Het is niet voor niets dat er geëxperimenteerd wordt met Avilla als CV omdat er momenteel niet veel beter is. Begrijp me daarbij goed dat ik bij een selectie op niveau nooit Avilla centraal had gezet.
Daarnaast vraag ik me ook af welke Ajacied dacht dat Ajax wel even AEK zou oprollen.
Verder wel met je eens hoor dat Sosa beter bij effectief 5-3-2 past, in de Bundesliga heeft hij >50 assists. Toch deed hij het niet slecht in de eerste wedstrijden in 4-3-3 formatie. Ik geloof dat hij ook al 2 of 3 assists heeft bij Ajax. De verdediging lijkt te lijden onder de vorm van Sutalo. Eerste wedstrijd speelde hij nog goed, weet niet wat er met hem aan de hand is. Lijkt op een coördinatie probleem in de verdediging. Zal wel goed komen met de tijd, inspelen en vertrouwen.
Ben ik de enige die hoopt dat Frankrijk over ons heen gaat? Met de vernieuwde CL opzet zou onze huidige positie betekenen dat in 2025-2026 drie Nederlandse clubs zich direct kwalificeren en eentje kwalificatie speelt. En in totaal hebben dan nog 1 team extra dat Europees speelt. Dan hebben we dadelijk Twente of AZ er bij in de CL en pak hem beet Heerenveen, Utrecht of Sparta in een ander toernooi. Dat zou huilen met de pet op zijn, meer verliespartijen en de punten die we wel halen wordt door een hoger aantal clubs gedeelt. Dat zou ons eredivisie imago niet ten goede komen.
En dat de clubs de winsten dan gebruiken om zich goed te versterken is ook niet zo makkelijk, zie bijvoorbeeld Utrecht of Ajax. Nee, laat Frankrijk maar lekker boven ons staan op de ranking.
[ Voor 5% gewijzigd door Bao_mi1 op 06-10-2023 10:52 ]
Geen idee of je de enige bent, maar mij lijkt het wel ok, het is nou niet of al die teams uit Frankrijk zo'n enorme hoogvliegers zijn en meer geld om te investeren zal nooit slecht zijn. Als we het dan niet kunnen bolwerken, dan verliezen we die positie wel weer, ook geen probleem.Bao_mi1 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:50:
Frankrijk is weer wat op ons ingelopen op de UEFA coëfficientenlijst. Onze voorsprong is nog minder dan 2 punten dus de wedstrijden van PSV tegen Lens en Ajax tegen Marseille worden nog interessant.
Ben ik de enige die hoopt dat Frankrijk over ons heen gaat? Met de vernieuwde CL opzet zou onze huidige positie betekenen dat in 2025-2026 drie Nederlandse clubs zich direct kwalificeren en eentje kwalificatie speelt. En in totaal hebben dan nog 1 team extra dat Europees speelt. Dan hebben we dadelijk Twente of AZ er bij in de CL en pak hem beet Heerenveen, Utrecht of Sparta in een ander toernooi. Dat zou huilen met de pet op zijn, meer verliespartijen en de punten die we wel halen wordt door een hoger aantal clubs gedeelt. Dat zou ons eredivisie imago niet ten goede komen.
En dat de clubs de winsten dan gebruiken om zich goed te versterken is ook niet zo makkelijk, zie bijvoorbeeld Utrecht of Ajax. Nee, laat Frankrijk maar lekker boven ons staan op de ranking.
Een reputatie heeft de eredivisie toch al niet echt, dus daar valt verder weinig aan te verliezen. In het ergste geval wordt je als een Portugal #2 beschouwd, waarbij je een paar teams hebt die er met kop en schouders bovenuit steken en zo'n reputatie is toch ook weer niet zo'n probleem?
Sutalo krijgt geen enkele ondersteuning en de tactiek ontbreekt. Het middenveld is foetsie, die Avilla kan niets, Rensch idem... zelfs Jaap Stam in zijn topdagen zou zwemmen in dit Ajax. Ongeacht de formatie (niet interessant) begint het bij organiseren en afspraken maken. Als die er al zijn dan worden ze niet nageleefd en heeft Steijn op z'n minst een autoriteitsprobleem.Trishul schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:29:
[...]
Ik stelde die vraag omdat je best zwart-wit aangaf in je eerdere reactie dat je twee kampen hebt w.b.t. de trainer.
Daarnaast vraag ik me ook af welke Ajacied dacht dat Ajax wel even AEK zou oprollen.
Verder wel met je eens hoor dat Sosa beter bij effectief 5-3-2 past, in de Bundesliga heeft hij >50 assists. Toch deed hij het niet slecht in de eerste wedstrijden in 4-3-3 formatie. Ik geloof dat hij ook al 2 of 3 assists heeft bij Ajax. De verdediging lijkt te lijden onder de vorm van Sutalo. Eerste wedstrijd speelde hij nog goed, weet niet wat er met hem aan de hand is. Lijkt op een coördinatie probleem in de verdediging. Zal wel goed komen met de tijd, inspelen en vertrouwen.
Zondag thuis tegen AZ eraf is einde Steijn hoop ik.
XXXVI
Blijkbaar leefde deze wedstrijd niet?Agent47 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:32:
Schande van AZ dat het stadion niet uitverkocht was. Excuses over vakantieperiode lijkt me nu niet relevant toch?
Weet ook niet wat de kaartjes kostten
Edit: @Han had ook gereageerd zie ik nu
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 06-10-2023 11:51 ]
Aldus Rensch
Keurige uitspraak
Twente komt eraan!
Meer voor het Nederlands Elftal topicFreakNL schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:09:
https://www.voetbalprimeu...krijk-en-griekenland.html
Olij en Frimpong erbij!
[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Wellicht kan een mod de boel verplaatsen
Ik denk dat 5e plek halen en weer verliezen beter voor het imago is dan de plek ueberhaupt niet halen. En extra clubs in de CL / EL is alleen maar mooi, ook als dat om AZ of Twente gaat. Die kunnen dan financieel een stapje zetten. En als je al in mei weet dat je een Europese groepsfase speelt kun je daar al direct je selectie (en salarishuishousing) op voorbereiden.Bao_mi1 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:50:
Regeren is vooruitschuiven
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024