merlin1201 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:18:
Wat me opvalt is dat er nagenoeg geen leopard beelden zijn. Alleen die paar kapotte die we 100x gezien hebben.
Maar echt een leo in battle heb ik nog niet gezien.
Wat betekent dat? Zijn ze geschrokken dat ze te makkelijk een prooi zijn of zijn die mijnenvelden toch een te groot obstakel .
Ik begreep wel die die helikopter van RA een probleem is aangezien die een grotere range heeft dan de leopard.
Wat nu in de frontlinie staat zijn bradly’s en oude tanks.
Men zal waarschijnlijk de moderne tanks achter de hand houden (challengers hebben we bv. ook nog niet gezien) en verder gaan met zoeken naar zwakke plekken.
Over de laatste week lijkt het wel langzaam op een punt te komen waar Rusland wat meer moeite heeft met reserves te schuiven. Dat is normaal waar je op hoopt als Oekraïne zijnde (zie dit een beetje als tennis spelen, je blijft je tegenstander van links naar rechts sturen op het veld, op een gegeven moment, als je dat goed doet, gaat die steeds meer ietsje te laat komen).
De geruchten van de prikactie/landing bij Kherson in de buurt over de Dnipro en dat Russische eenheden aldaar moeite hebben er iets aan/mee te doen, onderstreept dat Rusland steeds meer last heeft van logistieke problemen en opdrogende reserves. Of het afdoende is, is natuurlijk de grote vraag.
Ik verwacht dus dat we grote hoeveelheden zwaar materiaal gaan zien als men daadwerkelijk een zwakke plek denkt te hebben gevonden en een push gaat maken. Dat is dan ook nog afhankelijk van het mijnenprobleem, want tot nu toe blijken die mijnenveld vrij effectief om zware pushes af te remmen/af te slaan.