RoD schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:40:
Er komt nu een filmpje naar buiten waarin terugtrekkende russische soldaten worden geëxecuteerd door andere russen. Ik denk dat het filmpje policy proof is, maar ik link het toch maar niet.
Het is gefilmd door een drone, ik vermoed Oekraiens. Volgens mij de eerste keer dat we dit zo in beeld krijgen.
beany schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:41:
edit: oeps, @
RoD was net iets voor. Ik laat de mijne staan aangezien het inmiddels ook gequote is. Likes aub naar voorgaande post.
Er is op Twitter een filmpje opgedoken wat inmiddels door de grotere Twitter accounts gedeeld wordt. Ik ga het niet delen hier vanwege de grofheid (en het beleid hier daarop) maar ook omdat ik (nog) geen bevestiging heb gezien dat het echt is.
Maar toch: de beelden laten zien dat, volgens de begeleidende tekst, speciale anti retreat troepen van het Russische leger Russische soldaten neerschieten die aan het terugtrekken zijn. Er is te zien dat alle soldaten in het filmpje van 1 partij zijn, het is niet Russische soldaten en Oekraïense soldaten. Echt bizar en krankzinnig!!
Dat is een voorbeeld van de russen leren anders.
Als de soldaten niet gemotiveerd zijn om voor het land te sterven, dan moeten ze de terugtrekking nog dodelijker maken dan het vechten tegen de vijand. Zo overtuigen ze de soldaten dat de minst pijnlijk uitweg is richting de vijand gaan.
De russische strategie is dat hun bevolking 3x die van Oekraïne is. Als er genoeg russen tegen de Oekraïners aangesmeten worden, dan moet rusland op de lange termijn winnen. Zolang de russische troepen contact maken met de vijand, dan zijn ze goed bezig.
Hoe bewijs je dat de troepen hard genoeg proberen/vechten? Dat kan je aan de doden zien en de russen gebruiken de dodenteller als de progress bar van de oorlog. Hoe harder, sneller,... de dodenteller omhoog gaat, hoe sneller dat ze door de oorlog en richting overwinning denken te gaan.
De Oekraïners kennen de russen van eeuwenlange strijd en moeten wel een kill-death-ratio van 3x halen voor gelijk spel. In Bakhmut hebben ze de kill-death-ratio naar 7,5x opgedreven. Met een kill-death-ratio van 6x gaat de russische bevolking procentueel dubbel zo snel achteruit tov de Oekraïense.