Komende week wordt hier de VVW gelegd, het gaat om
een wat grotere vrijstaande nieuwbouwwoning. We hebben vloerverwarming op de begane grond en in de kelder, op de 1e verdieping alleen de badkamer (daar zijn verder alleen slaapkamers waar we Airco hebben welke ook kan verwarmen).
Nu is het plan van de installateur om overal hoh van 10cm toe te passen. Ik vraag me af of dat verstandig is: in een aantal ruimtes zullen we zeker geen 20-21 graden willen handhaven zoals de berging, bijkeuken en hal. Ook zal de kelder waarschijnlijk meestal wat lagere temperatuur toe kunnen: die gebruiken we voorlopig niet als verblijfsruimte, maar zal in de toekomst wel (periodiek) zo gebruikt kunnen worden.
De bgg betreft in totaal 155m2 vvw, de kelder betreft 55m2 vvw, de badkamer betreft ca 8m2 vvw. De installateur heeft als streeftemperatuur voor alle verblijfsruimtes 21C aangegeven, de badkamer 22C en de overige ruimtes zoals hal, berging, bijkeuken, wc en kelder 19C wat wel redelijk klopt (m.u.v. de WC die ik ook zeker op 21C of liever nog 22C wil hebben

).
Ik vraag me af of het verstandig is om de permanent minder warme ruimtes ook met 10cm hoh uit te voeren. Is dit middels de flowmeters/ventielen goed in te regelen?
Overige gegevens: Warmtepomp een Vaillant arotherm VWL 105/5 AS 400V, geen buffervat, aantal groepen moet ik nog even tellen

. Op de BGG wordt de vvw op een 3cm dikke isolerende tackerplaat bevestigd, er komt een 7cm dekvloer overheen (het leek me i.v.m. thermische massa beter om de dekvloer direct op de vloer te storten, maar blijkbaar ontstaan er dan eerder scheuren in de vloer, wat niet handig is bij de geplande PVC vloer). In de overige ruimtes (kelder en badkamer) wordt de dekvloer wel direct op de betonvloer gelegd. Voor overige details m.b.t. indeling zie de
link zoals ook hierboven genoemd.