Het verhaal wat je schetst (zo'n overcapaciteit en daarmee gemoeide extra kosten) is waarom ik relatief huiverig ben over medeTweakers die tegen mij zeggen 'je huis heeft zo'n kleine warmtevraag, gooi er een Panasonic in en je bent klaar voor 4000 euro'. Er komt woensdag een partij kijken om een offerte te maken voor een lucht/water met SWW nadat ik meedere offertes heb laten maken voor L/L oplossingen. Als ik dan zie wat voor absurde combinaties die L/L boeren mee komen dan vraag ik mij echt af waar ik een installateur ga vinden die gewoon realistische machines voorstelt tegen redelijk normale prijzen.ZonnigY schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:40:
[...]
Klopt wel een deels. Er blijft 13 kW over bij -10. Alsnog een grote overshoot. Ik ga m maar eens uithoren.
Maar ja, mocht iemand tips hebben in regio Zuid-Limburg, ik hou me aanbevolen (eventueel via PM natuurlijk).
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
/f/image/zsbO1fV25WzEZRvNXyvmVO3u.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x9mAGoRFu7xow1VtcuSq0ejI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uIHOptbxZWLvCWguvIS4Ptzj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/57mJZH3PTeb3DebvL0KqlY1W.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mMMpDjQAMNP38vik1naBoOLb.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zt0QBCxrssNe0aXllPF7wHSO.jpg?f=user_large)