Je kunt het altijd proberen. Mijn ervaring (n=1) met nieuwbouw is dat dit in de praktijk tegen kan vallen. Onze installateur was een eersteklas prutser. Geen enkele woning is zonder gebreken opgeleverd en de aannemer reageert niet of nauwelijks op garantie-afhandeling.RichieB schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:14:
[...]
@Blihi Je kan toch prima beargumenteren dat het gebrek pas nu tijdens hevige sneeuwval aan het licht kwam? Je kan echt wel een punt maken hierover. Ik heb ooit een huis gekocht van 6 jaar oud waarbij de VVW aanvoer en afvoer waren verwisseld. Die vloer werd dus gewoon niet warm. Dat hebben ze ook gewoon netjes onder garantie opgelost terwijl de eerste bewoner het kennelijk niet heeft gemerkt.
De verwarming (toen nog gas in 2020) was hier zo aangelegd dat de ketel in zijn eerste jaar zo'n 50,000 branderstarts geregistreerd heeft (ja echt, 50 duizend)..... Ze stonden hier een paar maanden geleden nog voor de deur om een storing met de CV op te lossen. Mijn vrouw heeft ze niet binnen gelaten, want wij hadden geen storing (en ook geen CV meer), maar ze bleven volhouden.
Ik zou ze wel binnengelaten hebben om ze er vervolgens zelf achter te laten komen dat er geen CV ketel meer in het huis zit. Ze moesten overigens bij de overburen zijn, voor de 10e keer in een paar jaar tijd...
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 3 strings, totaal 12600 Wp, 15 kWh thuisaccu
:strip_exif()/f/image/8mCrtjY9X1uo5otxdnjOFnMr.jpg?f=fotoalbum_tile)