[F1 2023] Race 2 GP van Saoedi-Arabië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste
Acties:
  • 99.457 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-10 12:38
Tv gisteren uitgezet. Alonso P3. 's Avonds toch P4. Vanochtend wakker en weer P3 :D Geldt dit dan ook als een extra inhaalactie? :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Bullet NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:46:
Dus..... De FIA deelt straffen uit op basis van het geklaag van één andere team.
Wwelk team zou dat toch weer geweest zijn? "No Michael that was so not right " .....

Stuitend gewoon....
Toto heeft gedreigd dat ie al hun headsets ook kapot zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
hjs schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:45:
[...]

32.6 + 0.4 werd er gezegd, wel goed luisteren dan :+
En ik altijd maar denken dat +0.4 de andere kant op was.

Perez moet gewoon niet miepen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:20
Bullet NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:46:
Dus..... De FIA deelt straffen uit op basis van het geklaag van één andere team.
Wwelk team zou dat toch weer geweest zijn? "No Michael that was so not right " .....

Stuitend gewoon....
Op dit moment mag een team bezwaar maken. Daarna heeft AM weer bezwaar gemaakt over de straf. FIA schermt altijd dat ze een uitgebreid archief hebben met soortgelijke voorvallen wat ze raadplagen. Als AM al soortgelijke situaties vond waar geen straf gegeven was dan snap ik niet dat de FIA dit zelf ook al niet gevonden had. Maar goed. Een shitshow is het wel weer.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Inspired schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:49:
[...]

Op dit moment mag een team bezwaar maken. Daarna heeft AM weer bezwaar gemaakt over de straf. FIA schermt altijd dat ze een uitgebreid archief hebben met soortgelijke voorvallen wat ze raadplagen. Als AM als soortgelijke situaties vond waar geen straf gegeven was dan snap ik niet dat de FIA dit zelf ook al niet gevonden had. Maar goed. Een shitshow is het wel weer.
Ik heb juist begrepen dan AM zelf met 10 voorbeelden op beeld heeft aangetoond dat ze in lijn met andere penaltys heeft gehandeld.

Natuurlijk mag een team bezwaar maken, maar het gaat in mijn voorbeeld altijd om het zelfde team. Ik begrijp echt wel het belang en grote sommen geld. Maar het betreffende klaag team is zeer onsportief sinds ze in het middenveld mee hobbelen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 23:56

KroeT

[...]

hjs schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:45:
[...]

32.6 + 0.4 werd er gezegd, wel goed luisteren dan :+
Volgens mij bedoelden ze dat hij met 32,6 + 0,4 over de resterende 6 rondes nog marge genoeg zou hebben om voor Max te blijven als die constant zou blijven rijden (want in dat geval nog 2 seconden over) of marginaal zou versnellen. Ik kreeg juist het gevoel dat ze Perez precies de informatie gaven die hij nodig had om aan kop te blijven met zo min mogelijk risico op uitval. Maar ik ben dan ook een uiterst vriendelijke optimist, geen topsporter.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44
Arjan90 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:47:
Tv gisteren uitgezet. Alonso P3. 's Avonds toch P4. Vanochtend wakker en weer P3 :D Geldt dit dan ook als een extra inhaalactie? :+
Schrödingers podium...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12
Bullet NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:55:
Maar het betreffende klaag team is zeer onsportief sinds ze in het middenveld mee hobbelen. ze niet meer 10 seconden op kop rijden.
LMFTFY. Het is niet alsof het bv in 2021 anders ging met dat team. Bv de onveilige pitstops, en de flexende achtervleugel waar ze jarenlang geen problemen mee hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:12

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

himlims_ schreef op zondag 19 maart 2023 @ 23:49:
[...]

Wat is het nu?

[Afbeelding]

*O* het gepruts os nog niet afgelopen; boel is schijnbaar terug gedraaid; geen post-race straf. Alonso 3!
Haha je bent er gelukkig al achter lees ik maar je na het zien van die foto nog iets verder terug was gaan lezen had ik je ook direct antwoord gehad :p

De FIA heeft zich als je het mij persoonlijk vraagt weer van de slordige kant laten zien, terwijl ze juist roepen consistent te willen zijn :). De straf zo ontzettend laat (na 30+ laps) aan Alonso geven uit het niks (misschien een team die iets door speelde?) en na een protest van Aston Martin toch weer terugdraaien, komt voor mij niet echt over dat de FIA de beslissing eerst heel goed en serieus had bekeken. Eerder van een snelle actie zonder eerst goed onderzoek, maar kan het mis hebben :).

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 22:32
f1bythenumbers schreef op zondag 19 maart 2023 @ 23:28:
Hallo

I'm here with the usual race pace chart. I'm sure 99%+ of you are more interested in Verstappen's data so I'm just adding the "Fastest 10" chart only.

[Afbeelding]

Not the best race to be honest. I felt it was quite dull, but I'm sure Red Bull won't mind at all.
Mis ik hier de snelste ronde van VER op?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dus goedemorgen en wauw, de FIA heeft zichzelf gewoon weer overtroffen in abjecte incompetentie. :')
Hoe krijg je het voor elkaar om eerst niet te handhaven, vervolgens na waarschijnlijk protest van een ander team, wel wat te doen om vervolgens erachter te komen dat je je eigen regels niet eens begrijpt of correct toepast. Beschamend dit gewoon. :F

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:49
Alonso nu wel weer P3? Ik ben niet de slimste dus snap er ook geen zak meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:47
Het zal ook weer eens niet dat je wakker wordt en de uitslag is weer anders 8)7

Fijn voor Alonso..
Die beker zal het er heen en weer van krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door d-vine op 20-03-2023 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:42
Maar de ruimte daarvoor wordt door de FIA gegeven. Het is natuurlijk wel heel erg amateuristisch als je een klacht toekent, om daarna binnen no-time een tegenklacht te krijgen met daarin 7 andere momenten waarbij precies hetzelfde gebeurde maar er niet werd opgetreden. Daarmee laten ze duidelijk zien dat ze niet weten wat er op de baan gebeurd (en ze hebben dus ook al 7 keer de tijd gehad om duidelijkheid te geven). En dat is heel raar, want zeker bij een penalty zoals dit verwacht je dat er een official controleert of die goed genomen is.

Ik vind het daarbij ook flauw van Mercedes dat ze dit zo spelen, maar het is toch echt de FIA die ervoor moet zorgen dat er niet zo flauw gedaan kan worden. Het geeft ook wel aan dat dit niet aan Masi lag, maar dat het een fundamenteel probleem is.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15
Ongelooflijk, ik hoop dat FIA Masi heeft teruggevraagd.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-10 11:38
Amaze86 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:17:
Ongelooflijk, ik hoop dat FIA Masi heeft teruggevraagd.
Als dat het vertrek van een paar anderen zou bespoedigen, heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:37

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

sjaool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 23:03:
[...]

In die Red Bull kan zelfs Latifi wereldkampioen worden. :+
Er zijn grenzen :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
MuddyMagical schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:14:
[...]

Mis ik hier de snelste ronde van VER op?
It was barely cut off. Thanks for noticing. I've updated the chart :)

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 22:32
f1bythenumbers schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:30:
[...]

It was barely cut off. Thanks for noticing. I've updated the chart :)
Thanks!

Wat me hier nog opvalt is de snelheid van De Vries in de laatste 10 rondes. Als hij die nou eens wat meer rijdt
https://f1pace.com/p/2023...p-race-pace/#&gid=1&pid=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Twitterdraadje met aantal RB/VER observaties op een rij die mij ook opvielen:

Rook=vuur :D Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Denk zelf overigens dat VER gewoon gaat uitlopen op PER en dat dit dan weer wegebt.

Als het overigens inderdaad zo is dat PER die auto in Monaco opzettelijk gecrashed heeft snap ik wel dat er een min of meer definitieve vertrouwensbreuk tussen die twee ontstaan is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:01
Horner bij Sky F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Is er nou al duidelijkheid of een tijdstraf ingelost mag worden tijdens een VSC of SC situatie?
Als dat niet mag, dan had dat hele circus van de FIA toch niet eens in gang gezet hoeven te worden en had Alonso gewoon +5 aan het einde van de race erbij gekregen? Want er was maar 1 pitstop toch?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:24
Help!!!! schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:47:

[Twitter]

Rook=vuur :D Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Denk zelf overigens dat VER gewoon gaat uitlopen op PER en dat dit dan weer wegebt.

Als het overigens inderdaad zo is dat PER die auto in Monaco opzettelijk gecrashed heeft snap ik wel dat er een min of meer definitieve vertrouwensbreuk tussen die twee ontstaan is.
Weinig verrassend naar mijn mening. Na vorig seizoen was het al wel duidelijk dat die 2 geen vrienden meer worden en alleen voor de bühne enigszins normaal doen.

Ik denk zelf dat het interne "issue" ook wel gaat meevallen. Ik geloof nooit dat dit een seizoen lange strijd wordt en dat dat over een paar races wel duidelijk is.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:18

[Twitter]

Dit is wel klassiek overanalyseren denk ik, elke frons en opmerking worden uitvergroot. In de 'heat of the moment' worden dingen vaak wat scherper gezegd. VER en PER hoeven ook geen grote vrienden te zijn, zolang ze elkaar maar op de baan houden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoK28-rktYk3YXymnTsoQx0RNeo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QAgWaAAFGg0GrqsDjaqhvsoY.webp?f=fotoalbum_large

Geen idee of deze al gepost is hier. Maar 49 laps op hard voor piastri en dan aan einde ook nog sneller ermee dan norris. Die jongen kan volgens mij wel aardig rijden!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bartske schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:22:
[...]

Dit is wel klassiek overanalyseren denk ik, elke frons en opmerking worden uitvergroot. In de 'heat of the moment' worden dingen vaak wat scherper gezegd. VER en PER hoeven ook geen grote vrienden te zijn, zolang ze elkaar maar op de baan houden.
Nogal veel 'uitvergrotingen' dan die ineens in een wel zeer kort tijdsbestek passeren........

[ Voor 65% gewijzigd door Help!!!! op 20-03-2023 09:27 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 23:03

JB

Cédric roelt!

[...]

Uiteraard, maar zaken als de auto naar de pits rijden is echt geen fout van Max. Geloof ik gewoonweg niet...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kenny_026 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:32:

In ieder team, in welke situatie dan ook, ben je de nr2 als je naast Max rijdt.
Max ging in de cooldown room in de middelste stoel zitten, die voor de 1e plek, en er stond nummer 11 achter.
Zou dat opzet geweest zijn? Onbewust? :D

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:02
Atlas schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:16:
Is er nou al duidelijkheid of een tijdstraf ingelost mag worden tijdens een VSC of SC situatie?
Als dat niet mag, dan had dat hele circus van de FIA toch niet eens in gang gezet hoeven te worden en had Alonso gewoon +5 aan het einde van de race erbij gekregen? Want er was maar 1 pitstop toch?
Ja, die duidelijkheid is er al lang en staat expliciet in de regels. Tijdstraffen mogen tijdens VSC en SC ingelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 23:03

JB

Cédric roelt!

Maasluip schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:27:
[...]

Max ging in de cooldown room in de middelste stoel zitten, die voor de 1e plek, en er stond nummer 11 achter.
ALO zat op Max zijn stoel... maar je weet het niet met die gasten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:38
ik geloof niet dat die rijders echt bezig zijn met wie in wie z'n stoel zit, misschien is het als je fysiek in die cooldownroom aanwezig bent ook wel helemaal niet zo duidelijk als dat je het op TV ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 07-10 13:11
RegularJohn schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:54:
Misschien een optie: straf niet voor de podium ceremony bekend = uit dienen in volgende race?
Als de straf niet voor de podium ceremony bekend is, gewoon geen straf. Hadden ze maar sneller moeten schakelen.

Wel mooi dat AM terug slaat en ze P3 terug kregen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-10 13:41
JB schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:28:
[...]

Vorige race ging hij zelf als eerste ook op een andere stoel zitten. Lijkt alsof ze er niet echt naar kijken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:00

-tom-562

Oliesjeik

[Twitter]

Ik vind dit meer niveau middelbare school drama....
Wat Jos doet, moet Jos weten, dat kan je Max niet kwalijk nemen. Verder had Max Perez al gefeliciteerd en dat geneuzel om die plek 2 op de grid en die stoelen.. 8)7 :?
Deze race mocht Perez even genieten, maar zo lang mechanische pech uitblijft verwacht ik dat Max elke race ruim voor Perez zal eindigen.

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 20-03-2023 09:38 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:20
-tom-562 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:37:
[...]

Ik vind dit meer niveau middelbare school drama....
Wat Jos doet, moet Jos weten, dat kan je Max niet kwalijk nemen. Verder had Max Perez al gefeliciteerd en dat geneuzel om die plek 2 op de grid en die stoelen.. 8)7 :?
Deze race mocht Perez even genieten, maar zo lang mechanische pech uitblijft verwacht ik dat Max elke race ruim voor Perez zal eindigen.
Helemaal mee eens. Worden volgens mij echt een paar dingen enorm uitvergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:07

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

DataGhost schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:38:
Ze hebben daar een heel team zitten en een complete regie, verder is het nou ook weer niet zo dat elke ronde nieuwe incidenten under investigation moesten komen. Stel je voor dat Mercedes het niet had gezien omdat ze vertrouwen op de kundigheid van de stewards. Dan waren ze mooi een podium misgelopen, kan ook niet toch?
Zo werkt het in F1 en volgens mij is dat vooral uit pragmatisme. Er is zo ontzettend veel dat kan gebeuren en al die teams zijn permanent op zoek naar gaten in de wet en daar hebben ze de slimste mensen van de wereld voor ingehuurd. Er zijn maar vier stewards dus die kunnen onmogelijk alle 20 auto's (en de pitlane) de hele race lang volgen.

Er staan wel een hoop marshalls langs de kant maar dat zijn grotendeels vrijwilligers die voor de lol met een vlag zwaaien of zo iets. Misschien dat die af en toe nog iets kunnen melden maar dat zal dan nog altijd nog door de stewards gecontroleerd moeten worden.

Je zou natuurlijk nog 20 stewards in kunnen huren om dat wel te doen maar dat kost weer een hoop geld want die moet je niet alleen betalen maar ook de hele wereld overslepen, huisvesten en waarschijnlijk heb je een flinke poel met reserves nodig. (Er is een pool van 40 stewards waar die uit worden gekozen).

Je hebt die andere teams nodig om genoeg gekwalificeerde ogen te hebben en die teams bespioneren elkaar toch wel. Alle teams hebben tenminste een reservecoureur bij zich die de hele dag aanwezig is en alles nauwlettend volgt en die reserves hebben nog verstand van racen ook.
Maar dat kwam dus ook enkel doordat de straf niet direct bekend was want anders had Alonso gewoon 20 rondjes +0.25s harder kunnen gaan rijden dan Russell. Alleen die optie is ze nu ook door de neus geboord.
Eerlijk gezegd denk ik dat er niet veel meer in zat. Alonso wist voor het einde van de race dat er iets aan de hand was en hij had het verzoek gekregen om "voor de zekerheid" het gat zo groot mogelijk te maken. Ik durf niet meer te zeggen wanner dat bericht precies kwam, ik denk met een ronde of 5 te gaan. Met meer rondes had hij de last beter kunnen verdelen maar ik denk niet dat het heel veel had gescheeld.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Maasluip schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:27:
[...]

Ik denk dat het onbewust is maar geen toeval. Die gozers zijn de hele dag bezig met hun dominantie te tonen. Je ziet het ook aan hoe ze zitten, met hun knieen en ellebogen zover mogelijk uit, op precies die manier die je in het OV scheve blikken oplevert. (Ik heb de beelden van gisteravond niet terug gekeken, ik durf niet te zeggen hoe het deze keer precies ging).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:12
JB schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:28:
[...]

Als je dan nog een beetje terugspoelt zie je dat Verstappen al zit voordat Alonso gaat zitten :p Daarnaast had Verstappen ook nog eens zijn helm in de stoel voor P3 gelegd. Dus Alonso had uberhaupt maar een plek waar die kon gaan zitten en dat was de P2 stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Waar was Norris eigenlijk de hele race, had die problemen of is die auto gewoon echt een schijtbak?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:45:
[...]

Zo werkt het in F1 en volgens mij is dat vooral uit pragmatisme. Er is zo ontzettend veel dat kan gebeuren en al die teams zijn permanent op zoek naar gaten in de wet en daar hebben ze de slimste mensen van de wereld voor ingehuurd. Er zijn maar vier stewards dus die kunnen onmogelijk alle 20 auto's (en de pitlane) de hele race lang volgen.
Het gaat niet om de hele race, het gaat om het uitvoeren van een straf. Dat ze op de baan een keer iets missen kan altijd, maar als je een penalty geeft, moet je ook controleren dat die goed is uitgevoerd. En dan zeker niet bij een protest een straf toekennen, om er dan achter te komen dat je dat bij eerdere soortgelijke incidenten niet hebt gedaan (en dat zelf helemaal niet weten)
Er staan wel een hoop marshalls langs de kant maar dat zijn grotendeels vrijwilligers die voor de lol met een vlag zwaaien of zo iets. Misschien dat die af en toe nog iets kunnen melden maar dat zal dan nog altijd nog door de stewards gecontroleerd moeten worden.

Je zou natuurlijk nog 20 stewards in kunnen huren om dat wel te doen maar dat kost weer een hoop geld want die moet je niet alleen betalen maar ook de hele wereld overslepen, huisvesten en waarschijnlijk heb je een flinke poel met reserves nodig. (Er is een pool van 40 stewards waar die uit worden gekozen).

Je hebt die andere teams nodig om genoeg gekwalificeerde ogen te hebben en die teams bespioneren elkaar toch wel. Alle teams hebben tenminste een reservecoureur bij zich die de hele dag aanwezig is en alles nauwlettend volgt en die reserves hebben nog verstand van racen ook.
We hebben het hier over een miljardensport. Bij een amateurwedstrijd kun je inderdaad wat meer leunen op de teams zelf. Bij een sport als F1 moeten de regels echter bekend en duidelijk zijn en door de marshalls in de gaten gehouden worden. Ik vind het iets te simpel gezegd dat ze dit bewust doen omdat ze pragmatisch willen zijn. Dit is gewoon onkunde en zou allang verholpen moeten zijn (en als daar 20 extra marshalls voor nodig zijn, moeten ze die dus regelen)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 05-10 18:42
f1bythenumbers schreef op zondag 19 maart 2023 @ 23:28:
Hallo

I'm here with the usual race pace chart. I'm sure 99%+ of you are more interested in Verstappen's data so I'm just adding the "Fastest 10" chart only.

[Afbeelding]

Not the best race to be honest. I felt it was quite dull, but I'm sure Red Bull won't mind at all.
Ik weet niet in hoeverre je alles terugleest, maar lang niet iedereen zit te wachten op een HAM-like dominantie voor VER. Wat dat betreft was het erg prettig dat merc in 2021 een stuk minder dominant was. Wel jammer dat de sfeer zo verziekte doordat men de gevechten niet op het grijze spul wist te houden.

Edit: die Nederlandse vlag rechtsbovenin. Heb je dat speciaal voor ons gedaan <3 ?

[ Voor 5% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 20-03-2023 10:08 ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:33
-tom-562 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:01:
Waar was Norris eigenlijk de hele race, had die problemen of is die auto gewoon echt een schijtbak?
Zowel Piastri als Norris moesten de voorvleugel wisselen direct na de start, waarbij norris ook nog eens tijdens de safetycar naar medium gewisseld had (waarbij bleek dat uiteindelijk de harde band waar die toen opzat he duidelijk vol had kunnen houden)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:15

DataGhost

iPL dev

KroeT schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:55:
[...]

Volgens mij bedoelden ze dat hij met 32,6 + 0,4 over de resterende 6 rondes nog marge genoeg zou hebben om voor Max te blijven als die constant zou blijven rijden (want in dat geval nog 2 seconden over) of marginaal zou versnellen. Ik kreeg juist het gevoel dat ze Perez precies de informatie gaven die hij nodig had om aan kop te blijven met zo min mogelijk risico op uitval. Maar ik ben dan ook een uiterst vriendelijke optimist, geen topsporter.
Uhh, het was gewoon code voor "we willen eigenlijk liever dat je 1:33.0 gaat rijden en dat hebben we Max ook verteld maar hij rijdt toch 1:32.6 dus dan weet je wat je moet doen om je voorsprong gelijk te houden". Had verder niks met het aantal rondes te maken maar ze wilden dat Max niet zo hard zou pushen met mogelijk een probleem en sowieso reden ze toch al meer dan een halve pitstop voor Alonso. Als ze allebei zouden blijven pushen heb je alleen maar meer risico op slijtage, ongelukken en eventueel brandstof-issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Puc van S. schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:07:
[...]

Zowel Piastri als Norris moesten de voorvleugel wisselen direct na de start, waarbij norris ook nog eens tijdens de safetycar naar medium gewisseld had (waarbij bleek dat uiteindelijk de harde band waar die toen opzat he duidelijk vol had kunnen houden)
Ah, de neuswissel van Norris heb ik niet meegekregen, van Piastri wel! Duidelijk. Vette pech dus (en een shitbox :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

KroeT schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:55:
Dat is ook mijn mening, het team speelde het puur. Toen Verstappen in de achtervolging zat kreeg hij niet te horen wie er voorop reed maar kreeg hij alleen de tijd tot Alonso door. Nu denk ik dat Verstappen af en toe wel op de schermen kijkt en zal hebben geweten dat Perez voorop reed, maar toch. Informatie wordt toegespitst op de behoefte en al het andere is maar afleiding.

Maar misschien was het deze keer niet genoeg. Perez was duidelijk op z'n hoede en niet onterecht want in het verleden is zijn race wel eens opgeofferd om Verstappen te helpen. Dat was wel onder andere omstandigheden maar toch en juist extra reden om het nu niet te laten gebeuren. Perez weet ook wel dat Verstappen de favoriet is en hijzelf naar de achtergrond gedrukt wordt zodra duidelijk is dat Verstappen het seizoen gaat winnen (en dat punt is gevoelsmatig al bijna bereikt).
Zelfs als Perez zijn team volledig vertrouwt dan kan hij nog niet op Verstappen vertrouwen want die trekt zich weinig aan van team-orders.

Ik verbaas me zelfs over hoeveel ze van Verstappen pikken. Het begint normaal te worden dat hij de laatste rondes z'n eigen ding doet en zich niks aantrekt van de rondetijden die het team van hem vraag. Hij doet het zelfs terwijl hij denkt dat z'n aandrijfas op het punt staat te sneuvelen. Dat gaat een keer fout.
Vorige race kon GP het niet laten om er iets van te zeggen, iets in de trend van "Max, 1.30, en laat het me niet nog een keer zeggen want het begint vervelend te worden".

Tot op zekere hoogte snap ik dat ze puur talent niet in de weg willen staan maar het gaat een keer problemen opleveren. Wat dat betreft valt er nog wel wat te leren van Ferrari dat nadrukkelijk het team boven de coureurs plaatst.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Leren van ferrari??? Onder welke steen heb jij gelegen als ze het ergens niet goed doen is het daar wel :+ :+

Ze geven geen team orders dat klopt maar zijn daardoor als team ook kansloos want te vaak dat de snelste van de twee op dat moment wordt opgehouden door zijn eigen teamgenoot..

En owja ze doen wel team orders door pitstops op de raarste momenten te doen maar strategie en ferrari passen niet in een zin.

Max is het kip met de gouden eieren dus die gaat red bull echt niet slachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:04
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:12:
[...]

Dat is ook mijn mening, het team speelde het puur. Toen Verstappen in de achtervolging zat kreeg hij niet te horen wie er voorop reed maar kreeg hij alleen de tijd tot Alonso door. Nu denk ik dat Verstappen af en toe wel op de schermen kijkt en zal hebben geweten dat Perez voorop reed, maar toch. Informatie wordt toegespitst op de behoefte en al het andere is maar afleiding.

Maar misschien was het deze keer niet genoeg. Perez was duidelijk op z'n hoede en niet onterecht want in het verleden is zijn race wel eens opgeofferd om Verstappen te helpen. Dat was wel onder andere omstandigheden maar toch en juist extra reden om het nu niet te laten gebeuren. Perez weet ook wel dat Verstappen de favoriet is en hijzelf naar de achtergrond gedrukt wordt zodra duidelijk is dat Verstappen het seizoen gaat winnen (en dat punt is gevoelsmatig al bijna bereikt).
Zelfs als Perez zijn team volledig vertrouwt dan kan hij nog niet op Verstappen vertrouwen want die trekt zich weinig aan van team-orders.

Ik verbaas me zelfs over hoeveel ze van Verstappen pikken. Het begint normaal te worden dat hij de laatste rondes z'n eigen ding doet en zich niks aantrekt van de rondetijden die het team van hem vraag. Hij doet het zelfs terwijl hij denkt dat z'n aandrijfas op het punt staat te sneuvelen. Dat gaat een keer fout.
Vorige race kon GP het niet laten om er iets van te zeggen, iets in de trend van "Max, 1.30, en laat het me niet nog een keer zeggen want het begint vervelend te worden".

Tot op zekere hoogte snap ik dat ze puur talent niet in de weg willen staan maar het gaat een keer problemen opleveren. Wat dat betreft valt er nog wel wat te leren van Ferrari dat nadrukkelijk het team boven de coureurs plaatst.
Als je wint, kan je met heel veel wegkomen. Dit zag je zelfs in Vettels tijd al. Vettel negeerde ook vaak genoeg de teamorders en geregeld koos het team nog zijn kant ook. Of kijk ook naar de aanrijding tussen Vettel en Webber in Turkije toen. Vettel stuurde gewoon lomp naar rechts terwijl Webber daar nog naast reed. En team gaf achteraf Webber de schuld.

Edit:
"Max is het kip met de gouden eieren dus die gaat red bull echt niet slachten."

Dit idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

redwing schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:02:
We hebben het hier over een miljardensport. Bij een amateurwedstrijd kun je inderdaad wat meer leunen op de teams zelf. Bij een sport als F1 moeten de regels echter bekend en duidelijk zijn en door de marshalls in de gaten gehouden worden. Ik vind het iets te simpel gezegd dat ze dit bewust doen omdat ze pragmatisch willen zijn. Dit is gewoon onkunde en zou allang verholpen moeten zijn (en als daar 20 extra marshalls voor nodig zijn, moeten ze die dus regelen)
Niet wíllen maar móeten.
F1 is nu eenmaal anders dan andere sporten. Nergens gaat de ontwikkeling zo hard en zijn er zo veel mensen met zoveel verschillende taken bezig. Nergens is er zoveel mogelijkheid voor nieuwe situaties die niet eerder zijn voorgekomen en dus niet lekker in de regels passen.

Om iedere race 4 stewards te leveren hebben ze een pool van 40, anders is het niet te combineren met het verdere leven en werk van die mensen. Als je er 20 bij wil zetten heb je dus misschien wel een poel 200 potentiele stewards nodig. Ik vraag me af of je genoeg mensen gaat vinden die de (snel veranderende) F1-regels tot in de puntjes kennen én oog hebben voor racen én zin hebben in zo'n baan.
Ik begrijp dat het nu al lastig is om genoeg marshalls te vinden en de eisen daaraan zijn een stuk minder.

Het voelt nogal als een shitshow om zo heen en weer te gaan tussen beslissingen maar ik vind het beter dan het alternatief, namelijk vasthouden aan een slechte beslissing. Dat teams kunnen protesteren en dat er naar nieuwe bewijs gekeken wordt vind ik alleen maar goed. Het is vooral lastig omdat we aan het einde van de race willen weten wie er gewonnen heeft en wie er op het podium mag gaan staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:45:
[...]

Toch lijkt het me niet zo raar om juist de uitzonderingsgevallen (penalties) goed te bekijken. Dat zijn er niet zoveel. Als er een normaal ander incident komt moeten ze daar ook naar kijken en dat was er op dat moment niet dus hadden ze daar in principe alle tijd voor.
Lees ik nou goed dat je denkt dat het inhuren van 16 man een financieel probleem zou kunnen zijn voor een sport waar jaarlijks zo'n 2.5 milJARD dollar in omgaat waarvan bijna 10% winst is?
Ja prima maar die zijn dus partijdig en zullen binnen de regels zo lang mogelijk wachten met hun melding zoals we gisteren zagen.
Eerlijk gezegd denk ik dat er niet veel meer in zat. Alonso wist voor het einde van de race dat er iets aan de hand was en hij had het verzoek gekregen om "voor de zekerheid" het gat zo groot mogelijk te maken. Ik durf niet meer te zeggen wanner dat bericht precies kwam, ik denk met een ronde of 5 te gaan. Met meer rondes had hij de last beter kunnen verdelen maar ik denk niet dat het heel veel had gescheeld.
Alonso is dat niet met je eens. Toen hij de melding kreeg dat hij het gat moest vergroten heeft hij gewoon een seconde op Russell getrokken, die op dat moment "like a madman" aan het pushen was. Hij was het grootste deel van de race aan het cruisen, praktisch gezien reed hij P1 (van F1.5) en dan ga je niet volle kracht, je managet alleen maar het gat achter je, niet te groot, niet te klein, want een late SC brengt dat gat toch weer terug naar binnen DRS. Zoals ik al voorrekende, met 20 rondes is het maar 0.25s extra wat je weg hoeft te rijden per rondje. Dat deed hij aan het begin van de race ook al min of meer, nadat hij uit DRS van Perez was gevallen. Na de SC is hij ook gewoon die 5s weggereden en op een gegeven moment daarmee gestopt waardoor het gat de laatste tig rondes eigenlijk constant rond de 5s lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Sky F1 en Nico Rosberg zijn het vuurtje ook lekker aan het opstoken. Nu weer dat ze van hebben horen zeggen dat Max zaterdag de team meeting zou hebben overgeslagen. Daaronder gaat het dus weer lekker los op Facebook.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:17:
Leren van ferrari??? Onder welke steen heb jij gelegen als ze het ergens niet goed doen is het daar wel :+ :+

Ze geven geen team orders dat klopt maar zijn daardoor als team ook kansloos want te vaak dat de snelste van de twee op dat moment wordt opgehouden door zijn eigen teamgenoot..

En owja ze doen wel team orders door pitstops op de raarste momenten te doen maar strategie en ferrari passen niet in een zin.

Max is het kip met de gouden eieren dus die gaat red bull echt niet slachten.
Klopt, Ferrari is niet echt het voorbeeld hoe het wel zou moeten.
Red Bull gaat Perez op dit moment ook niet slachtofferen ten gunste van Max, Team Perez mag van alles vinden, maar hij staat achter Max in de pikorde..... Maar dat zal hij zelf natuurlijk nooit naar buiten brengen, tis een Mexicaan en die heeft z'n trots.

Aan de andere kant, er is nu naar twee races ook helemaal niets aan de hand, RB hoeft op dit moment helemaal geen team orders te geven. Zowel voor het wereldkampioenschap bij de coureurs als teams gaan ze aan de leiding. 8) :+

Maar goed, tot een seconde sneller dat de rest, indrukwekkend.... Ze hebben een heel efficiënte auto gemaakt welke erg goed binnen de huidige areo regels kan presteren. Ook Aston heeft het goed voor elkaar, met min of meer het zelfde concept, Ferrari is Ferrari, volgens mij is het grootste probleem binnen dit team de nationaliteit ;). Volgens mij kan een cursus onderlinge communicatie daar geen kwaad. Tja en dan Mercedes..... Zo'n budget en dan geen goede auto kunnen maken, schaam rood op de kaken zou je er van krijgen. Maar wel andere teams proberen een hak te zetten. Erg onsportief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Op zich eens met het meeste (buiten iets van Ferrari leren :P).
Ik denk alleen dat RBR ook in een lastige situatie zit omdat ze juist een coureur hebben die zo ongelofelijk goed is. We zagen vorig jaar al dat Verstappen kan winnen, hij ook gewoon alles zal winnen omdat hij bijna nooit een slechte dag heeft of een fout maakt. Dat maakt de andere coureur al niet blij omdat die eigenlijk alleen de kruimels krijgt. Kruimels die meestal kwamen als het team ook nog eens een fout maakte. Is er ook nog het teamorder debacle en het gedoe rond Monaco.

Ook heb je de lastige relatie waarbij RBR, Verstappen naar verluid een zeer fors salaris betaald en verwacht dat Verstappen daarvoor presteert. Dat doet hij, maar het maakt RBR er ook afhankelijk aan Verstappen, waardoor die min of meer kan doen wat die wil, als hij maar wint. De constante technische feedback van Verstappen maakt het waarschijnlijk nog complexer. Dit seizoen ligt dat misschien net iets anders omdat de RB19 zoveel sneller is dat Perez makkelijk zijn slechte starts of mindere kwalificatie kan compenseren. Alleen Alonso lijkt even mee te kunnen, maar zodra beide Red Bulls bij elkaar zitten, lossen ze Alonso ook vrij snel. Perez wil uiteindelijk in zijn derde seizoen ook winnen en dat gaat niet zomaar gebeuren.

Heb je ook nog Ricciardo die zich doodlacht dat die niet meer in de McLaren zit. Want iedereen begrijpt denk ik wel dat als Perez te lastig gaat doen, zijn contract ten einde komt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:17:

Het gaat me er niet om wat voor orders ze geven maar dat Ferrari duidelijk maakt dat niet luisteren geen optie is. Leclerc en Sainz kunnen het volledig oneens zijn met een order maar ze moeten het niet wagen om niet uit te voeren. In zo'n geval is Ferrari in staat om de strategie om te gooien om ze een les te leren ook al kost dat punten. (Ik geef toe dat het verschil soms moeilijk te zien is bij Ferrari).

Bij Ferrari staat het team voorop, niet de coureurs.

[ Voor 3% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 20-03-2023 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

DaniëlWW2 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:28:
Ik denk alleen dat RBR ook in een lastige situatie zit omdat ze juist een coureur hebben die zo ongelofelijk goed is. We zagen vorig jaar al dat Verstappen kan winnen, hij ook gewoon alles zal winnen omdat hij bijna nooit een slechte dag heeft of een fout maakt. Dat maakt de andere coureur al niet blij omdat die eigenlijk alleen de kruimels krijgt. Kruimels die meestal kwamen als het team ook nog eens een fout maakte. Is er ook nog het teamorder debacle en het gedoe rond Monaco.

Ook heb je de lastige relatie waarbij RBR, Verstappen naar verluid een zeer fors salaris betaald en verwacht dat Verstappen daarvoor presteert. Dat doet hij, maar het maakt RBR er ook afhankelijk voor aan Verstappen, waardoor die kan doen wat die wil. De constante technische feedback van Verstappen maakt het waarschijnlijk nog complexer. Dit seizoen ligt dat misschien net iets anders omdat de RB19 zoveel sneller is dat Perez makkelijk zijn slechte starts of mindere kwalificatie kan compenseren. Alleen Alonso lijkt even mee te kunnen, maar zodra beide Red Bulls bij elkaar zitten, lossen ze Alonso ook vrij snel. Perez wil uiteindelijk in zijn derde seizoen ook winnen en dat gaat niet zomaar gebeuren.

Heb je ook nog Ricciardo die zich doodlacht dat die niet meer in de McLaren zit. Want iedereen begrijpt denk ik wel dat als Perez te lastig gaat doen, zijn contract ten einde komt.
Perez is een prima rijder voor naast Max, hij is snel op dit soort straten cicruits, maar aan de andere kant, hij zal nooit aan Max zijn status kunnen komen.

Hij impliceert soms in een interview wel dat hij gelijke kansen heeft, maar dat is natuurlijk vooral een stem uit eigen parochie. Als RB een keuze moet maken tussen Per of Ver dan is het echt wel duidelijk wie geslachtofferd moet worden ;) Maar goed, zeggen dat je gelijke kansen hebt betekend niet dat je dit ook echt hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:12:
[...]

Heh, ja. Daar kan je goed van leren hoe je al 15 jaar geen kampioen meer wordt en hoe je bijvoorbeeld vorig jaar, toen ze met royaal de snelste auto aan de start verschenen, alles toch nog weg kan gooien omdat je van tevoren al besloten hebt dat je dat jaar niet voor WDC/WCC gaat vechten. En dan met een vingertje je stercoureur vermanend toespreken nadat datzelfde team hem uit een easy win genaaid heeft door de zoveelste strategieblunder. Op het moment dat ze genaaid werden door het TD hadden ze echt op flinke afstand voor moeten staan op RBR/Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31

Ook heb je de lastige relatie waarbij RBR, Verstappen naar verluid een zeer fors salaris betaald en verwacht dat Verstappen daarvoor presteert. Dat doet hij, maar het maakt RBR er ook afhankelijk aan Verstappen, waardoor die min of meer kan doen wat die wil, als hij maar wint. De constante technische feedback van Verstappen maakt het waarschijnlijk nog complexer. Dit seizoen ligt dat misschien net iets anders omdat de RB19 zoveel sneller is dat Perez makkelijk zijn slechte starts of mindere kwalificatie kan compenseren. Alleen Alonso lijkt even mee te kunnen, maar zodra beide Red Bulls bij elkaar zitten, lossen ze Alonso ook vrij snel. Perez wil uiteindelijk in zijn derde seizoen ook winnen en dat gaat niet zomaar gebeuren.

Op zich eens met wat je zegt, alleen zit er ook risico aan het 'kan doen wat ie wil'. Zie Schumacher bij Ferrari destijds. Daar werd men bang dat het kamp Todt/Schumacher te machtig werd en werd hij uiteindelijk toch het team uit gewerkt. Je kan met veel wegkomen, maar uiteindelijk is niemand groter dan het team.

Wat betreft Ricciardo, die zal blij zijn dat hij idd niet meer in de McLaren zit. Toch zie je dat Piastri het Norris mogelijk wel een stuk moeilijker gaat maken dan dat Ric ooit gedaan heeft. En dat zegt toch ook mogelijk wel weer wat over het (gebrek aan) presteren van Ricciardo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:32:
[...]

Het gaat me er niet om wat voor orders ze geven maar dat Ferrari duidelijk maakt dat niet luisteren geen optie is. Leclerc en Sainz kunnen het volledig oneens zijn met een order maar ze moeten het niet wagen om niet uit te voeren. In zo'n geval is Ferrari in staat om de strategie om te gooien om ze een les te leren ook al kost dat punten. (Ik geef toe dat het verschil soms moeilijk te zien is bij Ferrari).

Daarmee schieten ze dus niet alleen de rijders maar uiteindelijk ook het eigen team mee in de voet. Maar als dat je ding is, prima.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Blik1984
Ik denk wel dat het goed zou zijn als Jos zo min mogelijk op het circuit meer te vinden is. Hoe hij Perez gisteren negeerde kan echt niet en straalt echt slecht af op de naam Verstappen. Ik weet niet of ze een PR-manager hebben, maar dat was een regelrechte PR-ramp

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Blik1984 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:38:
Ik denk wel dat het goed zou zijn als Jos zo min mogelijk op het circuit meer te vinden is. Hoe hij Perez gisteren negeerde kan echt niet en straalt echt slecht af op de naam Verstappen. Ik weet niet of ze een PR-manager hebben, maar dat was een regelrechte PR-ramp
Olav die bij ziggo niet perez uitspreekt; maar 'die mexicaan', beetje respect of gewoon fatsoen is weer ver te zoeken.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Playa del C. schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:41:

Perez was niet pissig op Max, maar op de teamorders. Hij hoorde tijdens de race in de slotfase dat hij 1:33:xx moest aanhouden. Hij vroeg naar wat Max reed en toen hoorde hij dat Max 1:32:6x reed. En nog wat meer discussie hierover.
Hij ziet Verstappen in z'n spiegels en de tijden zijn zichtbaar op de schermen langs de baan. Ik denk dat Perez een prima gevoel had voor hoe snel Verstappen ging en als hij dan via de radio iets anders hoort (of denkt te horen) snap ik dat hij achterdochtig wordt en zich afvraagt over Verstappen dezelfde orders heeft gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik denk echt dat er niemand is die nu in de supermarkt staat en zegt 'Nee, ik ga nu toch voor Monster/Golden Power/Rich Energy' omdat Jos zo'n zure kop had

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:39
himlims_ schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Olav die bij ziggo niet perez uitspreekt; maar 'die mexicaan', beetje respect of gewoon fatsoen is weer ver te zoeken.
Dat was echt tenenkrommend die uitzending

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Wel nee man, beetje controverse hoort er gewoon bij, gewoon niet te zwaar aan tillen.
Was tijden de oud-lap al bezig om Perez te feliciteren door te zwaaien. Perez z'n pa heeft sinds zijn tijd bij RB ook bijzondere uitspraken gedaan over de positie van zijn zoon binnen het team.

Je teamgenoot is gewoon je grootste concurrent, Perez moet wel doet alsof hij een gelijkwaardige positie heeft binnen het team. Maar als het puntje bij het paaltje komt is hij tweede rijder en is hij niets meer dan aangesteld om samen met Max het constructeurs kampioenschap veilig te stellen. In die zin doet hij het ook prima, zie het dubbele aantal punten wat RB heeft op nummer twee.

Jos is fanatiek, die had het liefst gezien dat Perez in de ankers was gegaan om Max de wedstrijd te laten winnen, maar goed zo werkt het niet, Max staat op 1 in het WDC, niets aan de hand, op naar de volgende race.

[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2023 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

-tom-562 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:40:
[...]

Ik denk echt dat er niemand is die nu in de supermarkt staat en zegt 'Nee, ik ga nu toch voor Monster/Golden Power/Rich Energy' omdat Jos zo'n zure kop had
hadden het er gister met 'de boys over' ergens is het bizonder om te zien dat Redbull toch samen langs Jos staat:

Heden dag valt iedereen overal over, gevoellens, aanheft, man/vrouw, kleur etc. etc. want stel je voor dat je iemand kwetst ofzo, ligt heel je marketing team op de hakbijl in socialmedia land.

Vervolgens heb je een veroordeelde, bekende dames/oude mannen mishandelaar, die engineers neersteekt? zijn kids met harde hand opvoed, of ergens bij eoa tankstation dumpt.

Als merk wil je daar toch niet mee geassocieerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
[...]

Voor het merk Verstappen is het wel degelijk een PR-risico. Voor Red Bull veel minder inderdaad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinustussengas1
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 31-08 21:01
Persoonlijke aanvallen zijn hier dus niet welkom

[ Voor 70% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-03-2023 10:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

himlims_ schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:46:
[...]

hadden het er gister met 'de boys over' ergens is het bizonder om te zien dat Redbull toch samen langs Jos staat:

Heden dag valt iedereen overal over, gevoellens, aanheft, man/vrouw, kleur etc. etc. want stel je voor dat je iemand kwetst ofzo, ligt heel je marketing team op de hakbijl in socialmedia land.

Vervolgens heb je een veroordeelde, bekende dames/oude mannen mishandelaar, die engineers neersteekt? zijn kids met harde hand opvoed, of ergens bij eoa tankstation dumpt.

Als merk wil je daar toch niet mee geassocieerd worden?
allemaal framing, schijnbaar zit Jos erg negatief in het hoofd van een aantal van jullie. Laat hem lekker de fanatieke pa zijn die hij is.... Hij doet letterlijk geen vlieg kwaad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:16
Lijkt wel GTST hier ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

DataGhost schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:37:

Daarmee schieten ze dus niet alleen de rijders maar uiteindelijk ook het eigen team mee in de voet. Maar als dat je ding is, prima.
Coureurs die niet naar het team luisteren gaat ook een keer fout.

Het is zelfs al fout gegaan. Vorig jaar had Perez tweede kunnen zijn, dat scheelde maar een paar punten. Op een gegeven moment is Verstappen gevraagd om Perez te helpen en dat heeft hij geweigerd. Dat ene moment had genoeg punten kunnen opleveren om Perez tweede te maken.

RBR zegt wel eens dat het ze alleen om WDC gaat maar het had ze niks gekost om ook de tweede plek te pakken als Verstappen naar de team-orders had geluisterd en zich wat meer als teamspeler had opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:45

Ricciardo zie ik 0 kans meer maken aangezien hij al eens is opgevreten door Max. Mocht het zover komen dat perez exit 'moet', zie ik eerder een sainz overstappen van ferrari o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Blik1984 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:48:
[...]

Voor het merk Verstappen is het wel degelijk een PR-risico. Voor Red Bull veel minder inderdaad
Nee joh, niet zo negatief doen omdat Jos geen handje geeft aan Perez, Het zijn allemaal grote mannen die gaan echt niet kapot aan een handje meer of minder.

Imagoschade.... Proest...... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tomcatter_31 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:36:
[...]

Op zich eens met wat je zegt, alleen zit er ook risico aan het 'kan doen wat ie wil'. Zie Schumacher bij Ferrari destijds. Daar werd men bang dat het kamp Todt/Schumacher te machtig werd en werd hij uiteindelijk toch het team uit gewerkt. Je kan met veel wegkomen, maar uiteindelijk is niemand groter dan het team.
Dat was wel Ferrari en sindsdien gaat het ook zo lekker met het team. :P
Uiteindelijk zie ik Verstappen alleen weinig te zeggen hebben inhoudelijk in het team zelf. Dat is Newey zijn domein en Horner vangt dat wel af. Maar rond het raceweekend lijkt de invloed me wel duidelijk.
Wat betreft Ricciardo, die zal blij zijn dat hij idd niet meer in de McLaren zit. Toch zie je dat Piastri het Norris mogelijk wel een stuk moeilijker gaat maken dan dat Ric ooit gedaan heeft. En dat zegt toch ook mogelijk wel weer wat over het (gebrek aan) presteren van Ricciardo.
Ligt eraan wat voor een auto die McLaren nu is.
Ik krijg namelijk het vermoeden dat het misschien helemaal niet zo'n dramatisch uit balans onding meer is. Nee, ik denk dat ze nu tegen veel te veel luchtweerstand aanlopen alsmede mechanische problemen, maar dat de auto best bestuurbaar is. De afgelopen twee jaar lijken die McLarens maar een erg nauw operating window ten hebben gehad en zeker in 2021 was het een raket met veel te weinig neerwaartse druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:50:
[...]

Het is zelfs al fout gegaan. Vorig jaar had Perez tweede kunnen zijn, dat scheelde maar een paar punten. Op een gegeven moment is Verstappen gevraagd om Perez te helpen en dat heeft hij geweigerd. Dat ene moment had genoeg punten kunnen opleveren om Perez tweede te maken.

RBR zegt wel eens dat het ze alleen om WDC gaat maar het had ze niks gekost om ook de tweede plek te pakken als Verstappen naar de team-orders had geluisterd en zich wat meer als teamspeler had opgesteld.
Het WDC was binnen, ze zijn 1e als constructeur geworden, dat Perez 3e is geworden achter Leclerc is bijzaak....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Niet op reageren graag

[ Voor 87% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-03-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:39
Bullet NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:49:
[...]

allemaal framing, schijnbaar zit Jos erg negatief in het hoofd van een aantal van jullie. Laat hem lekker de fanatieke pa zijn die hij is.... Hij doet letterlijk geen vlieg kwaad
Dat is ok niet helemaal waar. Hij heeft wel een verleden, maar hij had wel Checo kunnen feliciteren, dit was genant

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:50:
[...]

Ben je nu expres onoprecht of praat je alleen maar een soort Reddit-onderbuik na? Je kan gewoon opzoeken wat de puntenstanden waren op elk moment in het WDC alsook wat er precies elke race gebeurd is. Dat moment had 2 punten op kunnen leveren en het verschil was uiteindelijk 4 punten, want Leclerc had op countback meer 1e plaatsen. Hij had zelf de race daarna nog boven Leclerc moeten finishen om uiteindelijk tweede te worden. Als hij dat had gedaan hadden de eventuele 2 extra punten van Brazilië ook niet uitgemaakt. Netjes? Misschien niet, maar de situatie die eraan ten grondslag lag was dat zeker ook niet. Dus het gaat net zo hard beide kanten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

screamhouse schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:56:
[...]

Dat is ok niet helemaal waar. Hij heeft wel een verleden, maar hij had wel Checo kunnen feliciteren, dit was genant
En al heeft hij een verleden, daar moet je hem tot aan zijn dood voor verantwoordelijk houden?
Echt spijkers op laag water, ik zie niet in wat het oprakelen van dingen uit Jos en zijn privé situatie van doen hebben met het feit dat hij als Max zijn grootste fan en pa langs een hek staat....

Nogmaals, drama zoeken om helemaal niets...

[ Voor 26% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
DaniëlWW2 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:53:

Ligt eraan wat voor een auto die McLaren nu is.
Ik krijg namelijk het vermoeden dat het misschien helemaal niet zo'n dramatisch uit balans onding meer is. Nee, ik denk dat ze nu tegen veel te veel luchtweerstand aanlopen alsmede mechanische problemen, maar dat de auto best bestuurbaar is. De afgelopen twee jaar lijken die McLarens maar een erg nauw operating window ten hebben gehad en zeker in 2021 was het een raket met veel te weinig neerwaartse druk.
Misschien wel, maar ik denk wel dat Ric redelijk klaar is in F1. De McLaren was idd een lastige auto de afgelopen jaren, daar wees Sainz ook op richting Ric meen ik. Maar denk wel dat Ric Norris er beter uit heeft laten zien dan hij werkelijk is. Norris is heus wel een goede coureur, maar geen buitencategorie naar mijn idee. En Sainz zat er veel dichter op terwijl de auto toen ook al erg lastig was. Denk dat als je Perez en Ric om gaat ruilen, dat je er weinig mee gaat winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Bullet NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:52:
[...]

Nee joh, niet zo negatief doen omdat Jos geen handje geeft aan Perez, Het zijn allemaal grote mannen die gaan echt niet kapot aan een handje mee of minder.

Imagoschade.... Proest...... :+
Uiteindelijk is Verstappen gewoon een merknaam, dus dan mag je dit soort situaties ook wel volgens een meer Marketing/PR-achtige bril bekijken. En dan is dit gewoon niet goed te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dat niet, ik denk dat je dat meer moet zoeken bij de zakelijke sponsoren die tig miljoen betalen om hun logo op de auto te mogen zetten en dan een keer met wat gasten in een vip-box mogen zitten. Het is de vraag of die hun merk willen associeren met Verstappen en of hun gasten een prettige middag hebben.

Het is zeg maar een beetje het tegenovergestelde van de situatie rond Ricciardo. Die is niet terug bij RB omdat hij zo goed kan racen maar omdat hij nog altijd veel fans heeft en veel positieve aandacht trekt. Ricciardo kan een groep champagne nippende bobo's vermaken, sappige anecdotes vertellen, leuk op de foto staan en kinderen een aai over de bol geven.

Jos Verstappen zou dat ook moeten kunnen, je komt niet in F1 als je niet een beetje met de pers en media om kan gaan, maar lijkt daar toch niet voor te kiezen. Hoeft ook niet, hij heeft geen contract met RBR, maar natuurlijk zou RBR het liever anders zien. Bijvoorbeeld meer zoals de pa van Perez.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Blik1984 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:01:
[...]

Uiteindelijk is Verstappen gewoon een merknaam, dus dan mag je dit soort situaties ook wel volgens een meer Marketing/PR-achtige bril bekijken. En dan is dit gewoon niet goed te praten.
Ik ben al 25 jaar bezig in marketing/sales.... Ik kan je vertellen dat dit helemaal totaal geen invloed heeft op Max zijn status qua marketing of PR....

Sterker, een beetje controverse hoort er gewoon bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

screamhouse schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:56:
[...]

Maar ik heb het zelfde bij Max. Wat ik heb gezien zegt ie wel goed win voor the team etc. Hij heeft Perez gefeliciteerd. Maar hij had ook in de interviews kunnen zeggen dat hij Perez niet kon inhalen, al dan niet door technisch issue. En dat Perez het dus fantastisch gedaan heeft. Dan kweek je meer goodwill door hem wat veren in zijn reed te steken. (men vangt meer vliegen met honing/stroop dan met azijn)

Het lijkt wel het zelfde als met Hamilton vs Verstappen, toen Hamilton ook de naam van Max niet in zijn mond nam (that guy).

[ Voor 6% gewijzigd door jeanj op 20-03-2023 11:05 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bullet NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:03:
[...]

Ik ben al 25 jaar bezig in marketing/sales.... Ik kan je vertellen dat dit helemaal totaal geen invloed heeft op Max zijn status qua marketing of PR....

Dit ja, volgens mij wordt er op fora (hier en b.v. Reddit) zwaar overschat hoeveel invloed nou zoiets heeft. Een paar huilies/klagers op een internetforum zijn totaal niet representatief.
Red Bull heeft een 1-2, Verstappen heeft een prachtrace gereden, en waar gaat het over? Over de vader van een coureur die zuur in beeld kwam, man man man 8)7 Niveau'tje Prive/Story

[ Voor 14% gewijzigd door -tom-562 op 20-03-2023 11:06 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:49

Damian

Insane Obtrusion

Zijn er (nu ineens) mensen die denken dat Perez het Verstappen ook maar enigszins moeilijk gaat maken dit jaar dan?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
Jongens, get over it.... Het is niet zo alsof Jos zijn middelvinger heeft opgestoken naar perez ofzo. Zoals hierboven al gezegd is. Je grootste concurrent is je teammaat.... Jos staat daar maar met 1 reden, en dat is zijn zoon het 3e WDC binnen te zien trekken. Meer niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
stylezzz schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:51:
[...]

Ricciardo zie ik 0 kans meer maken aangezien hij al eens is opgevreten door Max. Mocht het zover komen dat perez exit 'moet', zie ik eerder een sainz overstappen van ferrari o.i.d.
De laatste keer was dat zo gezellig dat ze uit elkaar gehaald moesten worden. Kvyat was daar het slachtoffer van. Nee dat zie ik niet gebeuren. Ricciardo is misschien juist veiliger omdat daad duidelijker is dat hij niet meer meedoet voor de titels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Replika90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 17:48
Damian schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:05:
Zijn er (nu ineens) mensen die denken dat Perez het Verstappen ook maar enigszins moeilijk gaat maken dit jaar dan?
Waarschijnlijk dezelfde mensen als afgelopen jaar, toen het heel even goed ging met Perez. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

DataGhost schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:56:
Ben je nu expres onoprecht of praat je alleen maar een soort Reddit-onderbuik na? Je kan gewoon opzoeken wat de puntenstanden waren op elk moment in het WDC alsook wat er precies elke race gebeurd is. Dat moment had 2 punten op kunnen leveren en het verschil was uiteindelijk 4 punten, want Leclerc had op countback meer 1e plaatsen. Hij had zelf de race daarna nog boven Leclerc moeten finishen om uiteindelijk tweede te worden. Als hij dat had gedaan hadden de eventuele 2 extra punten van Brazilië ook niet uitgemaakt. Netjes? Misschien niet, maar de situatie die eraan ten grondslag lag was dat zeker ook niet. Dus het gaat net zo hard beide kanten op.
Misschien zit ik er naast maar ik blijf er bij dat F1 een teamsport is en je dus teamspelers nodig hebt. In geen enkele baan wordt het geaccepteerd dat werknemers directe opdrachten negeren.
De uitslag lag dicht genoeg bij elkaar dat een paar punten meer of minder veel verschil had kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:26:
[...]
Niet wíllen maar móeten.
F1 is nu eenmaal anders dan andere sporten. Nergens gaat de ontwikkeling zo hard en zijn er zo veel mensen met zoveel verschillende taken bezig. Nergens is er zoveel mogelijkheid voor nieuwe situaties die niet eerder zijn voorgekomen en dus niet lekker in de regels passen.

Om iedere race 4 stewards te leveren hebben ze een pool van 40, anders is het niet te combineren met het verdere leven en werk van die mensen. Als je er 20 bij wil zetten heb je dus misschien wel een poel 200 potentiele stewards nodig. Ik vraag me af of je genoeg mensen gaat vinden die de (snel veranderende) F1-regels tot in de puntjes kennen én oog hebben voor racen én zin hebben in zo'n baan.
Ik begrijp dat het nu al lastig is om genoeg marshalls te vinden en de eisen daaraan zijn een stuk minder.
Ik neem aan dat de 36 anderen uit de pool dan hun gewone werk doen en dus niets extra kosten. Sowieso is het raar dat iemand aangenomen wordt voor een taak, maar dan maar voor 2 races per jaar hoeft te reizen. Ik zit bij een normaal bedrijf en bij mijn werk zit dat ik minimaal een keer of 4 per jaar een paar weken in het buitenland zit. Dus dat je 40 man nodig hebt om 4 man per race te krijgen is al heel erg apart.
Daarbij valt dat 'snel veranderende regels' ook wel mee, de meeste regels waar we het hier over hebben zijn regels die er al jaren zijn. Dat je niet alle technische details van de auto kent snap ik best, maar we hebben het hier over de regels op de baan.

En in dit specifiek geval hebben we het over een stop met 1 auto die een penalty uit moet voeren. Wil je alle penalties van deze race bekijken, kom je uit op 1 official die je nodig hebt. En dit lijkt me toch de belangrijkste kerntaak van zo'n official.
Het voelt nogal als een shitshow om zo heen en weer te gaan tussen beslissingen maar ik vind het beter dan het alternatief, namelijk vasthouden aan een slechte beslissing. Dat teams kunnen protesteren en dat er naar nieuwe bewijs gekeken wordt vind ik alleen maar goed. Het is vooral lastig omdat we aan het einde van de race willen weten wie er gewonnen heeft en wie er op het podium mag gaan staan.
Als je als enig alternatief een slechte beslissing pakt wel, het echte alternatief is echter eerst goed kijken en ervoor zorgen dat je een goede beslissing maakt. Wat hier echter is gebeurd, is dat een team is gaan klagen en daarbij alles wat dat team zei voor waarheid is aangenomen. Hadden ze b.v. even bij AM en andere teams nagevraagd, dan hadden ze gelijk het goede antwoord kunnen geven.

En nogmaals, bij het uitvoeren van een penalty moet gewoon bekeken worden of dat goed gebeurd. Er moet sowieso al iemand staan om de tijd in de gaten te houden, waarbij er gedurende de 1e 5 secondes gewoon niets bij de auto mag gebeuren. Gebeurt dat wel moeten ze dan gelijk controleren of dat mag of niet. En dus niet een protest afwachten en er blindelings in meegaan.

En was dit de 1e keer dan zou ik zeggen dat ze het als verbeterpunt zouden kunnen gebruiken, maar dit soort dingen gebeuren ieder seizoen bij meerdere races. En dan ben je gewoon slecht bezig en kun je je niet verschuilen achter 'pragmatisch moeten zijn'. Dan had je je protocollen aan moeten passen en waar nodig extra mensen neer moeten zetten.

Hoe dan ook moet de FIA zich achter de oren krabben hoe het kan dat ze iedere keer weer na de race nog de uitslag moeten aanpassen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
DaniëlWW2 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:06:
[...]

De laatste keer was dat zo gezellig dat ze uit elkaar gehaald moesten worden. Kvyat was daar het slachtoffer van. Nee dat zie ik niet gebeuren. Ricciardo is misschien juist veiliger omdat daad duidelijker is dat hij niet meer meedoet voor de titels.
Ja, dat ik het typte had ik al mijn bedenkingen. ;) Maar goed, ik zie geen enkele reden waarom dat perez uberhaupt zou moeten vertrekken. Op dit moment doet hij precies wat hij moet doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Bullet NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:03:
[...]

Ja en nee. Tot gisteren was er controverse en dat is gewoon goed, hoort er inderdaad bij. Het kan echter ook wel een beetje doorslaan naar de verkeerde kant, en daar is gisteren de eerste aanzet tot gezet vanuit Jos. Als die chagrijnig is moet die gewoon niet op de 1ste rij gaan staan bij het ontvangen van de rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Persoonlijk lig ik er niet wakker van dat Max die extra punt pakte. Red Bull had kunnen weten dat dit ging gebeuren en ze hadden best tegen Perez mogen zeggen "Lap 50 vecht maar voor dat laatste punt"
Laten we wel eerlijk zijn zoals het er nu naar uit ziet is de enige manier voor een spannend rijders kampioenschap de strijd tussen Perez en Verstappen. Denk niet dat iemand dit seizoen Red Bull gaat verslaan en word het hooguit een strijd om de tweede plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:06:
[...]

Misschien zit ik er naast maar ik blijf er bij dat F1 een teamsport is en je dus teamspelers nodig hebt. In geen enkele baan wordt het geaccepteerd dat werknemers directe opdrachten negeren.
De uitslag lag dicht genoeg bij elkaar dat een paar punten meer of minder veel verschil had kunnen maken.
Het is inmiddels een oude koe aan het worden. Maar max heeft destijds aangegeven dat dit reeds voor de race besproken was en dat hij bij zijn standpunt bleef. Negeert hij daarmee een team-order? Wellicht.... Maar wat wil je eraan doen? Hem naast de Vries in de alphatauri zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
-tom-562 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:05:
[...]

Dit ja, volgens mij wordt er op fora (hier en b.v. Reddit) zwaar overschat hoeveel invloed nou zoiets heeft. Een paar huilies/klagers op een internetforum zijn totaal niet representatief.
Red Bull heeft een 1-2, Verstappen heeft een prachtrace gereden, en waar gaat het over? Over de vader van een coureur die zuur in beeld kwam, man man man 8)7 Niveau'tje Prive/Story
Ik denk dat jij dit onderschat. Het begint met een paar opmerkingen in de media, vervolgens komt er een keer een vraag in een persco en vervolgens gaat het een eigen leven leiden en gaat het alleen nog maar over de controverse in het team van Red Bull. Gelukkig kan Max daar prima mee omgaan en zal het hem weinig doen, maar het is gewoon onnodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Damian schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:05:
Zelfde verhaal als met Bottas 2.0. En 3.0, 4.0 en 5.0.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

jeanj schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:04:
[...]

Maar ik heb het zelfde bij Max. Wat ik heb gezien zegt ie wel goed win voor the team etc. Hij heeft Perez gefeliciteerd. Maar hij had ook in de interviews kunnen zeggen dat hij Perez niet kon inhalen, al dan niet door technisch issue. En dat Perez het dus fantastisch gedaan heeft. Dan kweek je meer goodwill door hem wat veren in zijn reed te steken. (men vangt meer vliegen met honing/stroop dan met azijn)

Het lijkt wel het zelfde als met Hamilton vs Verstappen, toen Hamilton ook de naam van Max niet in zijn mond nam (that guy).
Hoe kom je hier nu nu allemaal bij?

Lewis was Max consequent aan het framen, dat is totaal niet te vergelijken met de relatie Max en Checo, dat zijn gewoon teammaten die normaal met elkaar omgaan. Baseer je nu niet op het gene wat je alleen op TV ziet. De mannen zitten veel vaker met elkaar aan tafel dat jij en ik zien via een schermpje...

Een sportman doet niet aan zijn sport om Goodwill te kweken, die wil gewoon tot het uiterste gaan om te winnen. Het is een enorm harde wereld waar je gewoon je mannetje moet staan. Max hoeft dus ook geen veren in een reed te steken, Max moet maar 1-ding, namelijk races winnen en zijn 3e WDC titel pakken, dat doe je echt niet met wanneer je vriendjes wil maken met je (grootste) concurrent.

Perez heeft gewoon geluk gehad dat hij deze race heeft kunnen (mogen) winnen. Als alles zo was gegaan zoals het gisteren tot Q2 was gegaan had Max gewoon op 1 gestaan tijdens de start. Dan had Perez achter Max aan mogen rijden.

Dus dat Max door technische malheur wat zuur is valt helemaal te verklaren en te begrijpen. Dat hij voor dat extra punt ging was natuurlijk ook niet meer dan te verwachten...

De F1 is een miljoenen sport, daar krijg je niet zomaar een cadeautje..... Al hoewel.... de winst voor Perez was in zekere zin er wel één :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:32:
[...]

Bij Ferrari vergeten ze vooral dat je alsnog wel goed naar de coureurs moet luisteren. En dat je dan als team een keuze maakt is niet het probleem, maar als team keuzes maken die haaks staan op wat de coureurs zeggen is zelden goed.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bullet NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:14:
[...]
Dus dat Max door technische malheur wat zuur is valt helemaal te verklaren en te begrijpen. Dat hij voor dat extra punt ging was natuurlijk ook niet meer dan te verwachten...

De F1 is een miljoenen sport, daar krijg je niet zomaar een cadeautje..... Al hoewel.... de winst voor Perez was in zekere zin er wel één :+ 8)
Helemaal mee eens, enige wat ik bizonder vond 'die fastest lap'; je hebt een mechanisch probleem, gaat je bolide tot maximaal benutten; vervolgens de kans dat je met 0 punten eindigt vanwege dat eerdere defect/probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

[b]redwing in "[F1 2023] Race 2 GP van Saoedi-Arabië"redwing schreef op maandag 20 maart 2023 @
En nogmaals, bij het uitvoeren van een penalty moet gewoon bekeken worden of dat goed gebeurd. Er moet sowieso al iemand staan om de tijd in de gaten te houden, waarbij er gedurende de 1e 5 secondes gewoon niets bij de auto mag gebeuren.
Dat blijkt dus niet te kloppen, dat is niet wat in de regels staat. Ik denk dat iedereen het er over eens is dat het in de regels had moeten staan maar het staat er niet.
Gebeurt dat wel moeten ze dan gelijk controleren of dat mag of niet. En dus niet een protest afwachten en er blindelings in meegaan.
Met één persoon kun je niet alle kanten van de auto in de gaten houden. Je hebt er toch minstens 2 per auto nodig en misschien wel vier.
Hoe dan ook moet de FIA zich achter de oren krabben hoe het kan dat ze iedere keer weer na de race nog de uitslag moeten aanpassen.
Volgens mij is dat de verkeerde vraag want het is duidelijk waarom het gebeurt, namelijk omdat teams protest aan kunnen tekenen en zich mogen verdedigen. De betere vraag is hoe je dat oplost. De simpele aanpak is dat alle beslissingen definitief zijn maar dat voorkomt natuurlijk niet dat er verkeerde beslissingen worden genomen. Zonder mogelijkheid tot correctie zullen er alleen maar meer slechte beslissingen blijven staan.

In theorie kun je de regels verbeteren zodat er minder onduidelijkheid is maar dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan, dat proberen ze sowieso wel.

Meer mensen aanstellen zou zeker helpen (als je ze kan vinden) maar is ook niet zonder nadelen. Hoe meer mensen hoe meer meningen en hoe moeilijker het is om consistente beslissingen te nemen.

[ Voor 29% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 20-03-2023 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Blik1984 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:08:
[...]

Ja en nee. Tot gisteren was er controverse en dat is gewoon goed, hoort er inderdaad bij. Het kan echter ook wel een beetje doorslaan naar de verkeerde kant, en daar is gisteren de eerste aanzet tot gezet vanuit Jos. Als die chagrijnig is moet die gewoon niet op de 1ste rij gaan staan bij het ontvangen van de rijders.
Echt, je ziet m.b.t. Jos veel te veel beren op de weg. Al deed Jos het met opzet, dan liever dit dan dat hij schijnheilig iemand loopt te feliciteren.

Ik bedoel, als je dan toch zo aan gedragsregels en normen en waarden hecht, dan gaat eerlijkheid toch boven alles?

Na de hele ceremonie zitten ze achter de pits allemaal gezellig een drankje te nemen, je baseert je argumenten op een extreem dun laagje chroom.

[ Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2023 11:20 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord