[F1 2023] Race 2 GP van Saoedi-Arabië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 99.066 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hardware-lover schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:54:
[...]

Hebben ze die regel aangescherpt?

Ik kan me een Vettel in China herinneren (wel noted, niet bestraft), en daar zijn de posities van de bestraften van dit jaar toch werkelijk niets bij. Dus..., regels aangescherpt?

Is al vaker besproken, maar voor wie het niet meer weet...
[Afbeelding]
Tis een beetje de belastingdienst.
‘Dit jaar letten we extra goed op bla en bla’

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
JB schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:58:
[...]

Welke auto’s zijn dit? Wat een farce…
Het gaat er volgens mij om dat ze te ver over de gele lijn zijn doorgereden en daar dus voordeel van hebben, niet dat ze iets te ver naar links of recht staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:24
werphengel schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:25:
[...]

Het gaat er volgens mij om dat ze te ver over de gele lijn zijn doorgereden en daar dus voordeel van hebben, niet dat ze iets te ver naar links of recht staan.
Het gaat dus wel over dat ze te ver naar links/rechts staan en niet over dat ze te ver naar voren staan :P

Dat is waarvoor Ocon vorige race is bestraft en waarvoor Alonso nu is bestraft. En vorig seizoen is daar in Brazilie ook al onderzoek naar geweest bij een aantal coureurs. Maar toen hebben ze het uiteindelijk laten gaan omdat de vakken "te smal" zouden zijn geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

pro_6or

amateur_60r

ThomasG schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:25:
[...]
Max negeerde het inderdaad. Aan de andere kant ook logisch. Alsof een andere coureur wel langzamer was gaan rijden. Dat zou Schumacher, Vettel, Hamilton enof Alonso ook niet gedaan hebben.

Perez kreeg met 6 rondes te gaan te horen dat hij mocht pushen. Tegelijkertijd had hij kunnen zien dat Max in 3 rondes tijd ruim 2 seconden afzakte. Daaruit kon je dus herleiden dat Max zijn batterij aan het opladen was voor een poging tot FL. Je zou Perez zijn engineer kunnen verwijten dat hij dat niet even aan Perez had verteld, maar ze kunnen de delta van elkaar gewoon op het stuur zien als ze dat willen. Perez had het kunnen zien aankomen dat dit zou gaan gebeuren, en dus zelf ook (meer) moeten pushen.
Heeft ie ook geprobeerd in zijn laatste ronde maar na een paar bochten al afgebroken. En dan maar de pers gebruiken over hoe oneerlijk het allemaal is. :'(

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:47
hardware-lover schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:54:
[...]

Hebben ze die regel aangescherpt?

Ik kan me een Vettel in China herinneren (wel noted, niet bestraft), en daar zijn de posities van de bestraften van dit jaar toch werkelijk niets bij. Dus..., regels aangescherpt?

Is al vaker besproken, maar voor wie het niet meer weet...
[Afbeelding]
Vettel kende alle regeltjes en loopholes. Hij wou niet op het natte stuk staan. In de regels stond wel dat je je niet verder naar voren mocht staan dan de lijn, en dat je op het vak moest staan. Maar niet dat de hele auto binnen het vak moest staan.

Hij werd niet bestraft omdat de Stewarts vonden dat de regels niet duidelijk genoeg waren voor een straf. Het seizoen daarop is het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:17
werphengel schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:25:
[...]

Het mag allebei niet, in dit geval ging het om te ver naar links of rechts staan.
En uiteraard komt er een Mercedes wel weer mee weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06 21:59
pro_6or schreef op maandag 20 maart 2023 @ 23:28:
[...]

Heeft ie ook geprobeerd in zijn laatste ronde maar na een paar bochten al afgebroken. En dan maar de pers gebruiken over hoe oneerlijk het allemaal is. :'(
Inderdaad, zelfs vanaf ronde 44 begon Perez flink uit te lopen, zoals hier te zien. Perez had slimmer moeten zijn, z'n banden wat te sparen en zichzelf wat ronde tijd te gunnen om de batterij op te sparen (zoals Verstappen deed) en er nog een goede ronde uit te kunnen persen. De trouwe puppy-ogen van Perez wassen z'n eigen gemiste kans in onschuld en serveren Verstappen af als medogenloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ik heb de afterrace interview met Perez gemist, maar je gaat toch niet menen dat hij vond dat Verstappen niet voor de FL mocht gaan?! Met welke reden bepaal je dat?
De FL staat ook los van of je als team, 1-2 staat niet pushed tot het einde.

Ik vond de DRS inhaalakties eigenlijk totaal niet boeiend deze race. En jammer dat er de tweede helft geen spannende gvechten waren in de voorste helft tussen Ferrari, AM & Mercedes. Die reden netjes per team achter elkaar aan.

Hopelijk de volgende races een twee of driestopper, dat brengt toch net wat meer aktie. En laat de strijd? maar beginnen tussen Perze en Verstappen om er nog een mooie draai aan te geven dit seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:30

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

AvK schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:08:

Alle nieuwkomers hebben trouwens opvallend veel pech. Piastri, Sargent en ook de Vries.
Geef ze even een aantal races en het komt goed. :)
Het is inderdaad wel veel pecht maar van nieuwkomers verwacht ik de eerste races sowieso niet veel. Vorig jaar was een beetje afwijikend omdat de auto's zo enorm veranderd zijn dat ervaring uit het verleden minder zwaar telt en er maar één echte rookie was (Zhou).

Zo in het begin van het seizoen moeten de rookies waarschijnlijk ook een hoop testen. Als ik als team in de achterhoede (waar rookies typsich beginnen) een nieuw onderdeel wil testen of ergens niet zeker van ben dan zou ik het aan de rookie geven.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Plint schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:13:
Ik heb de afterrace interview met Perez gemist, maar je gaat toch niet menen dat hij vond dat Verstappen niet voor de FL mocht gaan?! Met welke reden bepaal je dat?
De FL staat ook los van of je als team, 1-2 staat niet pushed tot het einde.
Volgens mij was het meer dat Perez dacht dat beide gemaand werd om het rustig aan te doen en dat hij niet door had / niet hoorde / vergeten was dat er een instructie "free to push" kwam.
Perez weet heel goed dat als ze Max niet in toom houden hij zelf geen enkele kans heeft. Hij was dus gewoon bang om zijn P1 te verliezen. Max boeit dat niet, die gaat hem gewoon voorbij.

Anders dan bij Mercedes. Daar wordt Bottas gezegd dat hij Hamilton voorbij moet laten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Plint schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:13:

Hopelijk de volgende races een twee of tweestopper, dat brengt toch net wat meer aktie. En laat de strijd? maar beginnen tussen Perze en Verstappen om er nog een mooie draai aan te geven dit seizoen :)
Nieuw experiment van de FIA: alleen met de softs rijden en zie maar hoeveel stops je nodig hebt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:18
Maasluip schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:20:
[...]

Nieuw experiment van de FIA: alleen met de softs rijden en zie maar hoeveel stops je nodig hebt. >:)
Of, verplicht met de banden te rijden die je al gebruikt hebt met de vorige GP en maar een paar nieuwe setjes per race beschikbaar stellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:15
Maasluip schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:20:
[...]

En we noemen het de RBR regel. Beste pitstops en ook nog beste bandenslijtage :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Maasluip schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:19:
[...]

Volgens mij was het meer dat Perez dacht dat beide gemaand werd om het rustig aan te doen en dat hij niet door had / niet hoorde / vergeten was dat er een instructie "free to push" kwam.
Perez weet heel goed dat als ze Max niet in toom houden hij zelf geen enkele kans heeft. Hij was dus gewoon bang om zijn P1 te verliezen. Max boeit dat niet, die gaat hem gewoon voorbij.

Anders dan bij Mercedes. Daar wordt Bottas gezegd dat hij Hamilton voorbij moet laten.
Precies dit. Perez zocht gewoon naar bevestiging dat Max hem niet voorbij zou gaan etc. omdat ie weet dat Max dichterbij komt als dat niet gemanaged wordt.

RBR; "free to push"
MER; "Valttri this is James..."

Uiteindelijk moet hij ook snappen dat als Max die FL kan pakken, hij het doet. Het zijn allemaal haantjes. Perez hoopt gewoon op een teamorder, zodat ie zijn extra puntje heeft.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:26
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aoK3O0e_460swp.webp

Sorry dat ik even geen serieuze bijdrage lever :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Chocoball schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:26:
[Afbeelding]

Sorry :+ dat ik even geen serieuze bijdrage lever
Deed je dat dan? :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 21:44
JB schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:35:
[...]

Precies dit. Perez zocht gewoon naar bevestiging dat Max hem niet voorbij zou gaan etc. omdat ie weet dat Max dichterbij komt als dat niet gemanaged wordt.

RBR; "free to push"
MER; "Valttri this is James..."

Uiteindelijk moet hij ook snappen dat als Max die FL kan pakken, hij het doet. Het zijn allemaal haantjes. Perez hoopt gewoon op een teamorder, zodat ie zijn extra puntje heeft.
Voor de verandering? Checo heeft ook wel eens dergelijke orders gekregen. Dit klinkt dan weer alsof het bij RB allemaal zo anders is, maar dat is het absoluut niet. Nouja, afgelopen weekend voor de verandering eens wel, maar dat zou vroeg in het seizoen bij Merc niet anders zijn geweest als ze er zo voorstonden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 21:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Deel hem toch nog even hier, klik voor het filmpje. Het gaat niet van harte, zoals Jos nu eenmaal is, maar hij geeft uiteindelijk toch een hand. Die zagen we dus niet in de uitzending.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Snowdog schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:52:
[...]

Voor de verandering? Checo heeft ook wel eens dergelijke orders gekregen. Dit klinkt dan weer alsof het bij RB allemaal zo anders is, maar dat is het absoluut niet. Nouja, afgelopen weekend voor de verandering eens wel, maar dat zou vroeg in het seizoen bij Merc niet anders zijn geweest als ze er zo voorstonden.
Bij RB zal dit zeker ook gebeuren, helemaal mee eens.

Alleen was Valterri wat vaker in de gelegenheid om die positie ook te geven aan Hamilton. Zo vaak is Perez niet in die gelegenheid. En als dat zo was, hadden ze vaak een andere strategie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:22

sjaool

Every life should have 9 cats

tweakduke schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:04:
[Twitter]
Deel hem toch nog even hier, klik voor het filmpje. Het gaat niet van harte, zoals Jos nu eenmaal is, maar hij geeft uiteindelijk toch een hand. Die zagen we dus niet in de uitzending.
Je bent wat laat. ;)
sjaool schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:11:
Dit is de video. Jos en Raymond wachtten gewoon netjes hun beurt af met feliciteren tot Checo de felicitaties van zijn team heeft gekregen. Je ziet Jos en Raymond hem aan het einde van de video feliciteren.

[Streamable]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:16
tweakduke schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:04:
[Twitter]
Sorry maar door dat filmpje komt Jos er, volgens mij, gewoonweg nog slechter uit. Hij reageerde enkel omdat Perez als eerste zijn hand had uitgestoken. Hij had natuurlijk ook nog gewoonweg de uitgestoken hand kunnen weigeren. Maar nee, Jos feliciteert niemand. Hij reageert omdat hij niet echt anders kan. Als je iemand wilt feliciteren, sta je niet met je arm half achter je

Had het filmpje al zien voorbij komen maar wilde toen niet reageren.

[ Voor 9% gewijzigd door Kenhas op 21-03-2023 13:30 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Kenhas schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:28:
[...]

Sorry maar door dat filmpje komt Jos er, volgens mij, gewoonweg nog slechter uit. Hij reageerde enkel omdat Perez als eerste zijn hand had uitgestoken. Hij had natuurlijk ook nog gewoonweg de uitgestoken hand kunnen weigeren. Maar nee, Jos feliciteert niemand. Hij reageert omdat hij niet echt anders kan.
Ach dat is spijkers op laag water zoeken. Hij stond daar ongemakkelijk, dat is alles.

Tweakers Discord

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:11

-tom-562

Oliesjeik

Waarom hebben we (en 'het internet') het hier uberhaupt over?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
-tom-562 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:30:
Waarom hebben we (en 'het internet') het hier uberhaupt over?
Voornamelijk twee dagen na de race. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XiPm9eo9XIIiFKl2CXGUmiAW2-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jx9hy9LJZR1uSrtQUU5Hwj15.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:31:
[...]

Sorry, werd getriggerd door social media :$ :+

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:50
[...]

Sorry maar door dat filmpje komt Jos er, volgens mij, gewoonweg nog slechter uit. Hij reageerde enkel omdat Perez als eerste zijn hand had uitgestoken. Hij had natuurlijk ook nog gewoonweg de uitgestoken hand kunnen weigeren. Maar nee, Jos feliciteert niemand. Hij reageert omdat hij niet echt anders kan. Als je iemand wilt feliciteren, sta je niet met je arm half achter je

Nee, het narratief was dat Jos hem niet heeft gefeliciteerd, en dat wordt door dit filmpje onderuit gehaald. Het narratief van dat Jos niet zelf aanstalten heeft gemaakt om Perez te feliciteren is minder erg dan wat het oorspronkelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Blik1984 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:36:
[...]

Nee, het narratief was dat Jos hem niet heeft gefeliciteerd, en dat wordt door dit filmpje onderuit gehaald. Het narratief van dat Jos niet zelf aanstalten heeft gemaakt om Perez te feliciteren is minder erg dan wat het oorspronkelijk was.
En zoals ik zei, dat is niet feliciteren. Dat is reageren op een uitgestoken hand omdat je niet anders kan. Is voor mij even erg (?) als niet feliciteren. Hoewel dat niet feliciteren mij eigenlijk ook al niet stoorde. Het is misschien niet de sportiefste houding maar kan er wel klein beetje begrip voor opbrengen. Valt in de categorie 'much ado about nothing'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-06 11:09
Hé ik poste het eerder :+ :
NeverSettle schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:25:
Media die Jos Verstappen afkraken omdat hij Sergio Perez niet feliciteerden, omdat het niet live te zien was op tv of streaming services. Dat had hij wel degelijk gedaan:
reddit video, door iemand gefilmd achter Jos en Raymond (manager).

Edit: post is verwijderd, zie ik.

Heb het gedownload en op imgur gezet :) Video is niet van mij.
tweakduke schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:34:
[...]

Sorry, werd getriggerd door social media :$ :+
Heel vervelend hoe mensen welke atleet of familie probeert zwart te maken. Alleen maar omdat ze hem of haar niet mogen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Hoe zou het eruit hebben gezien als Perez naar z'n team wil rennen en Jos steekt z'n arm uit om hem als eerste te feliciteren? Het internet: "Zie je wel, haantje Verstappen wil hem domineren ipv lekker te laten feesten met z'n team! Wat een arrogante klootzak is het toch ook :( "

Ze kunnen het nooit goed doen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 21:44
D-Ed schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:15:
[...]

Hoe zou het eruit hebben gezien als Perez naar z'n team wil rennen en Jos steekt z'n arm uit om hem als eerste te feliciteren? Het internet: "Zie je wel, haantje Verstappen wil hem domineren ipv lekker te laten feesten met z'n team! Wat een arrogante klootzak is het toch ook :( "

Niet helemaal waar denk ik, zijn algehele uitstraling is duidelijk teleurgesteld, maar dat is toch ook logisch? Waarom wordt hier uberhaupt een big deal van gemaakt. Waarschijnlijk omdat Jos zo'n enorm slechte reputatie heeft, maar dat zou in deze geen rol moeten spelen. Hij heeft gedaan wat 'ie moet doen, good enough. Zand erover.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-06 16:26
Snowdog schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:37:
[...]

Niet helemaal waar denk ik, zijn algehele uitstraling is duidelijk teleurgesteld, maar dat is toch ook logisch? Waarom wordt hier uberhaupt een big deal van gemaakt. Waarschijnlijk omdat Jos zo'n enorm slechte reputatie heeft, maar dat zou in deze geen rol moeten spelen. Hij heeft gedaan wat 'ie moet doen, good enough. Zand erover.
Hollandse nuchterheid wordt in het buitenland sowieso zelden begrepen :P
Hij geeft 'm inderdaad gewoon een hand, zij het niet uitbundig. Poe poe.
Je kan ook Papa Perez hebben die nog net het podium niet op klimt en zichzelf besprenkelt met champagne. Veel irritanter imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:05

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

D-Ed schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:15:
[...]

Nou, ik zie toch Jos daar vooraan staan om hem te feliciteren. Hij had ook sjachereinig in de pitbox kunnen gaan zitten. Dus ik snap de ophef niet.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
pjottum schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:47:
[...]

Nou, ik zie toch Jos daar vooraan staan om hem te feliciteren. ..
Of zou hij daar staan in afwachting dat zijn zoon daar aankomt ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Lol GTST is er niks bij :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

NeverSettle schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:07:

[...]
Heel vervelend hoe mensen welke atleet of familie probeert zwart te maken. Alleen maar omdat ze hem of haar niet mogen.
Ga vooral niet naar feestboek. Daar zijn mensen nu nog boos over (en halen het nu nog aan) dat Max het WDC in 2021 heeft gestolen/hoe RBR heeft gecheat/hoe Hamilton onrecht is aangedaan.

En dat zijn dus de mensen die zo'n plaatje van Jos posten en er heel triomfantelijk onder schrijven wat voor een enorme LUL die Jos (en daarmee uiteraard ook Max) is.
Hoe toxisch het internet is, je hoeft alleen maar facebook te openen.

[ Voor 5% gewijzigd door Maasluip op 21-03-2023 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:41
Maasluip schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:18:
[...]

Ga vooral niet naar feestboek. Daar zijn mensen nu nog boos over (en halen het nu nog aan) dat Max het WDC in 2021 heeft gestolen/hoe RBR heeft gecheat/hoe Hamilton onrecht is aangedaan.

En dat zijn dus de mensen die zo'n plaatje van Jos posten en er heel triomfantelijk onder schrijven wat voor een enorme LUL die Jos (en daarmee uiteraard ook Max) is.
Hoe toxisch het internet is, je hoeft alleen maar facebook te openen.
Het is ook wat het bij mensen oproept. Nu dacht ik ook na het zien van de live beelden afgelopen zondag 'wat is die jos toch ook spijkerhard'.... Maar goed, het verhaal is toch veel groter. Checoh gaat eerst even langs zijn eigen team, en krijgt daarna een hand van Jos en Raymond...

Sommigen zijn nu 2 dagen laten nog furieus hoe arrogant/slecht/apatisch/enz enz. de familie verstappen wel niet moet zijn. How little they know..... Ergens snap ik het heel goed dat een max af en toe even afscheid neemt van de media zoals een netflix of een kravitz. Doodmoe word je ervan als ik in zijn schoenen zou staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
stylezzz schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:26:
[...]

Het is ook wat het bij mensen oproept. Nu dacht ik ook na het zien van de live beelden afgelopen zondag 'wat is die jos toch ook spijkerhard'.... Maar goed, het verhaal is toch veel groter. Checoh gaat eerst even langs zijn eigen team, en krijgt daarna een hand van Jos en Raymond...

Sommigen zijn nu 2 dagen laten nog furieus hoe arrogant/slecht/apatisch/enz enz. de familie verstappen wel niet moet zijn. How little they know..... Ergens snap ik het heel goed dat een max af en toe even afscheid neemt van de media zoals een netflix of een kravitz. Doodmoe word je ervan als ik in zijn schoenen zou staan...
Sja, het is inderdaad triest hoe mensen in de spotlight sowieso worden aangepakt in de media. Die zogenaamde 'juice kanalen' en roddelprogramma's verdienen er goed aan.. (waar ik DTS overigens ook onder schaar).

Volgens mij krijgt Verstappen het overigens wel ongewoon hard voor z'n kiezen.. Kan me niet heugen dat er ooit een andere meervoudig wereldkampioen zo hard werd aangepakt.. (op Lance Armstrong na dan toen hij gesnapt werd).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 18:02

Spotmatic

Ken sent me

Dat gezeur over Jos is van niveau "Privé" (het roddelblad). Leuk dat anderen het erover hebben (ik gun ze ook hun verzetje) maar bij voorkeur wil ik er op Tweakers helemaal niks over lezen. Nou ja, ik skip het maar gewoon. Gossip is aan mij totaal niet besteed.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
D-Ed schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:31:
[...]

Sja, het is inderdaad triest hoe mensen in de spotlight sowieso worden aangepakt in de media. Die zogenaamde 'juice kanalen' en roddelprogramma's verdienen er goed aan.. (waar ik DTS overigens ook onder schaar).

Volgens mij krijgt Verstappen het overigens wel ongewoon hard voor z'n kiezen.. Kan me niet heugen dat er ooit een andere meervoudig wereldkampioen zo hard werd aangepakt.. (op Lance Armstrong na dan toen hij gesnapt werd).
Ach... we schijnen hier er ook wat van te kunnen met een zekere Hamilton. Hoge bomen vangen veel wind.... Maar het moge duidelijk zijn om niet 100% op een beeld of een paar seconden film af te gaan en conclusies te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 15:58

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Spotmatic schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:32:
Dat gezeur over Jos is van niveau "Privé" (het roddelblad). Leuk dat anderen het erover hebben (ik gun ze ook hun verzetje) maar bij voorkeur wil ik er op Tweakers helemaal niks over lezen. Nou ja, ik skip het maar gewoon. Gossip is aan mij totaal niet besteed.
Precies dit, de rest is allemaal voor juice kanalen of de privé.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
D-Ed schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:31:
[...]

Ik vraag mij altijd af of die mensen in het echte leven ook zo snel en hard oordelen over anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:31:
[...]

Misschien wel 2 dagen te lang. Op enig moment gaat het echt nergens meer over, Topic eerder sluiten is wellicht te overwegen

The hand of god , the hand of Jos...kindergarten is er niets bij

[ Voor 10% gewijzigd door RCBL op 21-03-2023 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
RCBL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:53:
[...]

Misschien wel 2 dagen te lang. Op enig moment gaat het echt nergens meer over, Topic eerder sluiten is wellicht te overwegen

The hand of god , the hand of Jos...kindergarten is er niets bij
Oei, kritiek op een Verstappen en je wilt al direct het topic dicht gooien :+

Als een topic iedere keer wordt dicht gegooid als er op een ander kritiek is, dan zouden bepaalde mensen zeer veel vrije tijd hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Kenhas schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:07:
[...]

Oei, kritiek op een Verstappen en je wilt al direct het topic dicht gooien :+

Als een topic iedere keer wordt dicht gegooid als er op een ander kritiek is, dan zouden bepaalde mensen zeer veel vrije tijd hebben ;)
Kritiek op mercedes/hamilton ligt al onder het vergrootglas hier, omdat elk nieuwsbericht voor minimaal 2 dagen hier word uitgemolken. Laten we nu niet de overstap naar andere teams maken en het gezellig houden.... *;

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Is het dan toch die oranje bril? Ik vind dat er heel veel (extra) nadruk ligt wederom in de media om Max/RBR kapot te maken/krijgen. Sky Sports (jaja UK...) blijft artikelen in de strijd gooien over dominantie, issues tussen Max en Checo enz enz. Alles om maar te ontwrichten. 2021 net achter de rug en nu al klagen over de allersnelste auto ooit, terwijl we net 8 jaar dominantie hebben gehad van een team waar ze wel goed op gaan (in the UK). 7(8)7

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Chocoball
Wie wou het topic eerder sluiten? ;) Hier nog de race analyse vanuit AMuS.
  • De beste bandenstrategie was 1 stop en ging het alleen nog om de banden volgorde. 16 coureurs zijn gestart op de medium band en zijn daarna gewisseld naar de harde band. Leclerc starte op de zachte band maar die band had teveel beperkingen. Met de medium band was er meer speelruimte om een safety car fase af te wachten. Hamilton en Sargeant kozen voor de harde band om daarmee net zo lang door te rijden dat het tijd wordt voor de zachte band. Piastri reed na zijn vroege pitstop 49 ronden lang op de harde band.
  • Verstappen had last om anderen te volgen in sector 1. De turbulentie tussen de muren zorgde voor een rugwind effect en werd het beter door meer afstand te houden. De FIA zal beter naar het regelement moeten gaan kijken en mogelijk moeten ingrijpen omdat de teams dit seizoen veel meer vuile lucht naar buiten duwen (outwash) via de voorvleugel en via het buitenste deel (bargeboard) van het venturi kanaal. Ook de verplichte verhoging van de vloer zorgt voor meer lucht onder de wagen die achteraan naar buiten wordt geduwd. Achtervolgers krijgen daarmee meer last van turrbulentie.
  • De topsnelheid van Verstappen was 9,2 km/u hoger dan Ferrari, 16,6 km/u dan Mercedes en 22,6 km/u dan Aston Martin.
  • Alonso hield zich afzijdig in de tweestrijd bij Red Bull. Hij wist dat geen kans maakte tegen Red Bull en zou het alleen maar tijd en banden hebben gekost. Ook wist hij dat hij niks te vrezen had van Mercedes of Ferrari en dat hij zelfs een gat van meer dan 5 seconden wist te rijden om een eventuele penalty te voorkomen.
  • Bij Ferrari regeerde de angst en haalde beide wagens te vroeg naar binnen voor een bandenwissel terwijl Leclerc en Sainz dezelfde rondetijden reden als Mercedes en Alpine zat ver genoeg erachter. Ferrari wou met het vroege binnenhalen van Sainz een overcut plegen op Stroll en daarom kwam Sainz al met ronde 15 naar binnen. De problemen voor Ferrari begonnen pas echt met de harde band, binnen 30 ronden verloor Ferrari 15 seconden op Aston Martin en 10 seconden op Mercedes. Dat had niks met bandenslijtage te maken maar met de temperatuur. De afstelling was namelijk zo afgestemd om de zachtere banden te sparen en dan wordt er te weinig gevraagd van de harde band die niet op de juiste temperatuur komt.
  • Veel teams waren na de vrijdag trainingen in verwarring. Vorig seizoen was het verschil tussen de medium en harde band veel groter, dit seizoen juist veel kleiner waardoor zondag een vraagteken werd. Zo was Mercedes blij de soft band niet in de race te hebben gebruikt. Bij Leclerc werkte de soft band zeer goed en bij Bottas totaal niet.
  • Alpine rijdt in een klasse apart achter de top 4 en voor de rest van het veld. Haas heeft laten zien dat ze de bandenslijtage beter onder de knie hebben dan Ferrari en waren ook snel onderweg op de harde band.
  • Blijkbaar heeft Mercedes een apart team in Brackley die kijken wat de concurrentie uitspoken. In de live TV registratie was niet goed te zien dat de achteste krik tegen de wagen van Alonso aanzat. Mercedes heeft vanuit een andere bron dit later aan de FIA race control gemeld die het verder ging onderzoeken.
https://www.auto-motor-un...ck-gp-saudi-arabien-2023/
YouTube: Formel 1: „Bei Ferrari regiert die Angst!“ - FIA Strafenchaos | Form...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-06 11:09
Chocoball schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:12:
...
  • Blijkbaar heeft Mercedes een apart team in Brackley die kijken wat de concurrentie uitspoken. In de live TV registratie was niet goed te zien dat de achteste krik tegen de wagen van Alonso aanzat. Mercedes heeft vanuit een andere bron dit later aan de FIA race control gemeld die het verder ging onderzoeken.
...
Volgens hebben alle race teams op z'n minst 1 iemand die in de gaten houdt wat anderen doen. Camera's zat en voldoende ogen in de pitstraat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
NeverSettle schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:19:
[...]

Volgens hebben alle race teams op z'n minst 1 iemand die in de gaten houdt wat anderen doen. Camera's zat en voldoende ogen in de pitstraat :P
Gevalletje open deur maar ja dat werd niet zo verteld natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
• Bij Ferrari regeerde de angst en haalde beide wagens te vroeg naar binnen voor een bandenwissel terwijl Leclerc en Sainz dezelfde rondetijden reden als Mercedes en Alpine zat ver genoeg erachter. Ferrari wou met het vroege binnenhalen van Sainz een overcut plegen op Stroll en daarom kwam Sainz al met ronde 15 naar binnen. De problemen voor Ferrari begonnen pas echt met de harde band, binnen 30 ronden verloor Ferrari 15 seconden op Aston Martin en 10 seconden op Mercedes. Dat had niks met bandenslijtage te maken maar met de temperatuur. De afstelling was namelijk zo afgestemd om de zachtere banden te sparen en dan wordt er te weinig gevraagd van de harde band die niet op de juiste temperatuur komt.
:') Noooo. Dus dubbel wantrouw richting hun eigen bandenmanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:27
... Leclerc starte op de zachte band maar die band had teveel beperkingen...
... Bij Leclerc werkte de soft band zeer goed en bij Bottas totaal niet...
Benieuwd wat ze zich daar bij voorstellen. :)
Werkte zeer goed, maar kon niet lang genoeg mee ofzo...

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17

Wok

Dakloos...

NeverSettle schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:19:
[...]

Dat godwins hoeven niet van de teams (een team met Duitse naam - derp - in het bijzonder) mag ook wel eens aan banden worden gelegd. Appeleren aan een (vermeende) overtreding? Alleen binnen 5 of 10 rondes na de vermeende overtreding, daarna gewoon void() als het niet is opgepikt door de stewards. Podium ceremony moet gewoon final result zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-03-2023 22:45 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
MrOleo schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:56:
[...]

Benieuwd wat ze zich daar bij voorstellen. :)
Werkte zeer goed, maar kon niet lang genoeg mee ofzo...
Er staat in het artikel dat de soft band te beperkt zou zijn volgens Red Bull wanneer een safety car uitbleef dan waren de medium en harde band de betere optie.

De teams hadden na de vrije trainingen geen goed beeld of de zachte band geschikt zou zijn voor de race terwijl Pirelli als beste bandenstrategie soft-medium had aangegeven. Door de afstelling werd bandenslijtage beperkt en deed de soft band het erg goed bij Leclerc maar niet bij Bottas aldus Mercedes. Alleen haalde Ferrari Leclerc te vroeg naar binnen en zette hem daarna op de harde band wat een slechte keus was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wok schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:05:
[...]

Dat knip van de teams (een team met Duitse naam - derp - in het bijzonder) mag ook wel eens aan banden worden gelegd. Appeleren aan een (vermeende) overtreding? Alleen binnen 5 of 10 rondes na de vermeende overtreding, daarna gewoon void() als het niet is opgepikt door de stewards. Podium ceremony moet gewoon final result zijn.
Gelul... Dit is volledig aan de Fia te wijten. Teveel onduidelijkheid en inconsistentie. Dan krijg je dit soort gedrag vanzelf.

Rust, reinheid en regelmaat geldt ook voor dit soort situaties.

[ Voor 1% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-03-2023 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-06 12:50
Wok schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:05:
[...]

Dat [mbr]godwins hoeven niet[/] van de teams (een team met Duitse naam - derp - in het bijzonder) mag ook wel eens aan banden worden gelegd. Appeleren aan een (vermeende) overtreding? Alleen binnen 5 of 10 rondes na de vermeende overtreding, daarna gewoon void() als het niet is opgepikt door de stewards. Podium ceremony moet gewoon final result zijn.
Ja man, je hebt gelijk man. Er gaan hier miljoenen, of zou jij dat lekker laten liggen

[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 21-03-2023 22:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:25
Snowdog schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:37:
[...]

Heel simpel, omdat mensen een steeds grotere hekel krijgen aan Verstappen omdat ie alles wint. Dat hebben we bij nagenoeg alle dominante kampioenen gezien en dan vooral wanneer je niet uit de UK komt. Ik zie nu ook alweer allerlei artikelen verschijnen waarom Perez misschien wel van Verstappen kan winnen, allemaal op basis van een GP waar Max als 15e startte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hoe kut ook, kappen met aanpassingen na de finish. Een voetbalwedstrijd uitslag wordt ook niet aangepast nadien, omdat de VAR nog iets heeft gezien "in de 1e helft". Dat moet gewoon eerder.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

JB schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:56:
Hoe kut ook, kappen met aanpassingen na de finish. Een voetbalwedstrijd uitslag wordt ook niet aangepast nadien, omdat de VAR nog iets heeft gezien "in de 1e helft". Dat moet gewoon eerder.
Olav Mol had wel een goede opmerking tijdens de F1 aan Tafel podcast; hij gaf aan dat ze i.p.v. de 5-seconden aan het begin van de pitstop te doen, de 5 seconde aan het einde van de pitstop te doen.

Dus iedereen is klaar en stapt naar achteren (en raakt de auto niet meer aan), 5 seconden wachten en dan pas het stoplichtje op groen.
Lijkt mij een prima oplossing, maar mogelijk kan dat nu nog niet met hoe de regels zijn opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Nou, helemaal niet meer is na de finishflag kan niet denk ik, maar niet meer na het podium (stel dat desnoods maximaal 15 minuten uit). Je moet een last-lap incident nog wel kunnen beoordelen en bestraffen.

Wat ik me wel afvraag: heeft het Alonso niet in feite gered dat de straf na de race is opgelegd? Want een straf na de race kan je aanvechten, terwijl dat volgens mij met een straf tijdens de race niet kan. Had hij die 10 seconden direct gekregen, dan had AM niet in beroep kunnen gaan en hem terug kunnen laten draaien. Had wellicht een ander resultaat gegeven.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mja er zijn genoeg regels te bedenken, maar je kunt geen uitslag aan gaan passen met terugwerkende kracht IMHO. Ik kan me het moment van Max ook nog maar al te goed herinneren, maar dat was in ieder geval nog voordat de kurk eraf schoot...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ATS schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:20:
[...]

Nou, helemaal niet meer is na de finishflag kan niet denk ik, maar niet meer na het podium (stel dat desnoods maximaal 15 minuten uit). Je moet een last-lap incident nog wel kunnen beoordelen en bestraffen.
Dat klopt, maar dan moet er een duidelijke tijdspanne komen oid. De FIA gaat veel te veel in op de druk van teams. Wie is de baas?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

JB schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:21:
Mja er zijn genoeg regels te bedenken, maar je kunt geen uitslag aan gaan passen met terugwerkende kracht IMHO. Ik kan me het moment van Max ook nog maar al te goed herinneren, maar dat was in ieder geval nog voordat de kurk eraf schoot...
Dat moment dat hij uit de greenroom gehaald werd bedoel je? Dat vond ik nog net acceptabel. Dat je beelden krijgt uit die greenroom is ook iets van de laatste jaren... Maar het podium moet wat mij betreft het podium blijven, in elk geval op basis van wat er op de baan gebeurd is (een diskwalificatie door een technische overtreding kan wellicht wel later komen, je kan gewoon niet alle checks doen in zo'n korte tijd. Die zijn echter zeldzaam.)
JB schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:22:
[...]

Dat klopt, maar dan moet er een duidelijke tijdspanne komen oid. De FIA gaat veel te veel in op de druk van teams. Wie is de baas?
Klopt. Potentiële overtredingen zouden in elk geval "noted" moeten worden gegeven binnen een korte tijd. Als er veel tegelijk gebeurd kan je niet alles tegelijk beoordelen, maar opmerken binnen een paar minuten moet toch kunnen. En zo niet: mazzel, je komt er deze keer mee weg.

Daarna prioriteren, zodat minimaal het podium en liefst de hele top 10 vast staat bij de podium ceremonie. Een verschuiving van P12 naar P14 wegens een late tijdstraf boeit niet zo veel, dat kan ook iets later indien nodig.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:26
kevlar01 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:13:
[...]

Olav Mol had wel een goede opmerking tijdens de F1 aan Tafel podcast; hij gaf aan dat ze i.p.v. de 5-seconden aan het begin van de pitstop te doen, de 5 seconde aan het einde van de pitstop te doen.

Dus iedereen is klaar en stapt naar achteren (en raakt de auto niet meer aan), 5 seconden wachten en dan pas het stoplichtje op groen.
Lijkt mij een prima oplossing, maar mogelijk kan dat nu nog niet met hoe de regels zijn opgesteld.
Opzich niet een gek idee, maar het gaat er volgens mij vooral om wie die 5 seconden doet. Het team moet dit nu zelf timen. Zou beter zijn als de FIA dit doet.
Als je het aan het einde van de pitstop doet krijg je weer discussie "op welk moment is iedereen klaar en mag de tijd beginnen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Plenkske schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:29:
[...]

Opzich niet een gek idee, maar het gaat er volgens mij vooral om wie die 5 seconden doet. Het team moet dit nu zelf timen. Zou beter zijn als de FIA dit doet.
Als je het aan het einde van de pitstop doet krijg je weer discussie "op welk moment is iedereen klaar en mag de tijd beginnen".
Krikken weg, alle wheelguns "groen" (zoals je normaal gesproken zou wegrijden). Dat moeten ze nu al timen, dus wat dat betreft weinig verschil. Ik vind het geen gekke gedachte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 17:16
Hoe zou je dan om willen gaan met de situatie van Japan 2022? Daar werd Leclerc nog bestraft na de finish, omdat het in de laatste bocht gebeurde. Ik denk dat je beter een tijdspanne kan geven. Straffen binnen 10 minuten na constatering van de overtreding bijvoorbeeld.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 16:09

DataGhost

iPL dev

[...]

Wat ik me wel afvraag: heeft het Alonso niet in feite gered dat de straf na de race is opgelegd? Want een straf na de race kan je aanvechten, terwijl dat volgens mij met een straf tijdens de race niet kan. Had hij die 10 seconden direct gekregen, dan had AM niet in beroep kunnen gaan en hem terug kunnen laten draaien. Had wellicht een ander resultaat gegeven.
Ze hebben de straf niet aangevochten (appeal), ze hebben een right to review gedaan en dat mag altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

DataGhost schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:36:
[...]

Ze hebben de straf niet aangevochten (appeal), ze hebben een right to review gedaan en dat mag altijd.
Echt? Kunnen ze tijdens de race met notulen en video voorbeelden naar de stewards gaan voor een review van de straf? Heb nog nooit gehoord dat zoiets gebeurd is: tijdens een race een straf krijgen en die dan teruggedraaid zien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

JB schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:22:
[...]

Er is een duidelijke tijdsspanne voor protesten en appeals, uit m'n hoofd een half uur en/of een uur (volgens mij voor verschillende zaken). Alles voor het podium ga je niet voor elkaar krijgen zonder de fans enorm lang te laten wachten. De auto kan ook nog illegaal bevonden worden en een DSQ opleveren maar dat gebeurt echt pas na het podium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

ATS schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:38:
[...]

Echt? Kunnen ze tijdens de race met notulen en video voorbeelden naar de stewards gaan voor een review van de straf? Heb nog nooit gehoord dat zoiets gebeurd is: tijdens een race een straf krijgen en die dan teruggedraaid zien worden.
Het gebeurt überhaupt niet vaak dat straffen teruggedraaid worden. Het kan ongetwijfeld wel maar ik vraag me af of dat dan tijdens de race behandeld wordt. In dit geval zou het niet uitgemaakt hebben aangezien Alonso toch geen pitstop meer maakte.

Nog even de regels erbij voor de volledigheid:
54.3 The stewards may impose any one of the penalties below on any driver involved in an Incident:
a) A five (5) second time penalty. [...].
b) A ten (10) second time penalty. [...].
In both of the above cases the driver concerned must carry out the penalty the next time he enters the pit lane and, for the avoidance of doubt, this includes any stop the driver makes whilst a VSC or safety car procedure is in use.
c) A drive-through penalty. [...].
d) A ten second stop-and-go time penalty. [...]
If any of the four (4) penalties above are imposed during the last three (3) laps, or after the end of a sprint session or a race, Article 54.4b) below will not apply and five seconds will be added to the elapsed time of the driver concerned in the case of (a) above, 10 seconds in the case of (b), 20 seconds in the case of (c) and 30 seconds in the case of (d).
e) A time penalty.
f) A reprimand.
g) A drop of any number of grid positions at the driver’s next race.
If any of the seven penalties above are imposed they shall not be subject to appeal.
h) Disqualification from the results.
i) Suspension from the driver’s next Competition.
Dus er kan nooit een appeal plaatsvinden op een tijdstraf, of deze nou tijdens de race gegeven is of erna.

[ Voor 58% gewijzigd door DataGhost op 22-03-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:09
[...]

Op het moment dat Perez links van Jos is geeft Jos hem toch ook al schouderklopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Robbie T schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:50:
[...]

Op het moment dat Perez links van Jos is geeft Jos hem toch ook al schouderklopjes?
Nee, dat is iemand anders. Maar het boeit ook echt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:10
ATS schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:32:
[...]

Krikken weg, alle wheelguns "groen" (zoals je normaal gesproken zou wegrijden). Dat moeten ze nu al timen, dus wat dat betreft weinig verschil. Ik vind het geen gekke gedachte.
Laat ze desnoods eerst verplicht een halve meter naar voren rijden oid.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-06 13:58

Darkasantion

Just keep swimming!

redwing schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:57:
[...]

Laat ze desnoods eerst verplicht een halve meter naar voren rijden oid.
Of einde van de pitstraat een FIA aangewezen plek waar ze 5/10 seconden moeten staan. Controleert de FIA de tijd/positie, hoeven de teams er niet meer op te letten en is er ook geen kans meer voor dit soort incidenten zoals we zagen met Alonso.
Daar staat toch ook altijd weegbrug tijdens de FP's en Quali?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Darkasantion schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:02:
[...]

Of einde van de pitstraat een FIA aangewezen plek waar ze 5/10 seconden moeten staan. Controleert de FIA de tijd/positie, hoeven de teams er niet meer op te letten en is er ook geen kans meer voor dit soort incidenten zoals we zagen met Alonso.
Daar staat toch ook altijd weegbrug tijdens de FP's en Quali?
Dan kost de straf al met al dus méér dan 5 of 10 seconden. Dat kan, maar is wel een overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
ATS schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:04:
[...]

Dan kost de straf al met al dus méér dan 5 of 10 seconden. Dat kan, maar is wel een overweging.
Tja, dan maak je er 3 secondes van, een stop and go of wat nodig is om het tijdsverlies ongeveer 5 secondes te maken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:39
redwing schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Tja, dan maak je er 3 secondes van, een stop and go of wat nodig is om het tijdsverlies ongeveer 5 secondes te maken.
Een stop en go is rond de 20-25 seconden, geen 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
cordonbleu schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:25:
[...]

Niet als het een stop and go aan het einde van de pitstraat is. Die 20-25 is inclusief door de pitstraat rijden. In dit geval gaan ze al door de pitstraat en zou je aan het einde van de pitstraat een extra stop hebben en dat zal veel minder dan 20 seconde kosten.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:51

basvn

Breezand - NHN

[...]

@redwing bedoelt een top-go aan het einde van de pitstraat. dus na de pitstop

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Maar dat zijn de totale tijdskosten, inclusief apart voor de stop and go de pit in en uit rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Dat is een idee, maar dan zit je weer met veiligheid en unsafe releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

cordonbleu schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:41:
Dat is een idee, maar dan zit je weer met veiligheid en unsafe releases.
Dat is een non-issue met minimaal een stuk of 20 tot 40 pit-stops per race. Opletten moeten ze daar sowieso. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Of ze moeten gewoon de tijdstraffen aan het eind van de race toekennen en niet tijdens pitstops.
Ja, het zorgt voor wat rekenwerk aan het eind van de race maar het is geen rocketscience.
In de F1 22 game (en ouder) gebeurt dat ook al standaard op die manier :P (daar zijn races van 5 laps zonder pitstops ook mogelijk)

[ Voor 9% gewijzigd door kevlar01 op 22-03-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

kevlar01 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:57:
Of ze moeten gewoon de tijdstraffen aan het eind van de race toekennen en niet tijdens pitstops.
Ja, het zorgt voor wat rekenwerk aan het eind van de race maar het is geen rocketscience.
In de F1 22 game (en ouder) gebeurt dat ook al standaard op die manier :P (daar zijn races van 5 laps zonder pitstops ook mogelijk)
Dat maakt het dus nog ingewikkelder dan de straffen die men krijgt voor de race eenmaal gestart is. Gewoon straffen zo snel mogelijk uitdelen en ook uitvoeren. Het systeem is echt niet zo verkeerd, het is alleen zo dat de stewards zo vaak wijzigen dat de regels ook iedere keer anders geïnterpreteerd worden. Als men hier een consequente lijn in wil gaan trekken dan zullen ze iedere race dezelfde stewards de dienst uit moeten laten maken. Maar die discussie is al heel vaak gevoerd en ik vrees dat daar niet heel snel verandering in gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

kevlar01 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:57:
Zou het wel eerlijker maken, want een straf die je laat krijgt (dus opgeteld bij je race tijd) kan heel anders uitpakken dan eentje die je vroeg krijgt (pakken tijdens pitstop). Als je dan door je langere pitstop achter anderen terecht komt, dan kan dat veel meer tijd kosten dan die 5 seconden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:41
ATS schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:31:
[...]

Zou het wel eerlijker maken, want een straf die je laat krijgt (dus opgeteld bij je race tijd) kan heel anders uitpakken dan eentje die je vroeg krijgt (pakken tijdens pitstop). Als je dan door je langere pitstop achter anderen terecht komt, dan kan dat veel meer tijd kosten dan die 5 seconden.
Aan de andere kant: als je weet dat je concurrent voor je een 5 sec tijdstraf heeft, kan jij rustig erachter blijven hangen (binnen die 5 seconden) en hoef je er op de baan niet voor track position te strijden. Terwijl iedereen toch inhaalacties wil zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

YoupS schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:55:
[...]

Aan de andere kant: als je weet dat je concurrent voor je een 5 sec tijdstraf heeft, kan jij rustig erachter blijven hangen (binnen die 5 seconden) en hoef je er op de baan niet voor track position te strijden. Terwijl iedereen toch inhaalacties wil zien :).
Dat is de Bottas manier :P
Max zou bijv. liever de positie op de baan uitgevochten willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

ATS schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:31:
[...]

Herinner je je Ricciardo in Monaco nog met motorproblemen? Als ik een veel snellere auto had en erachter zat zou ik gewoon Nouvelle afsnijden, die 5s straf incasseren, positie dus niet teruggeven en de tijdstraf losrijden. Als je dit voor de pitstop flikt is er een grote kans dat je je gewonnen plek weer verliest, wat juist eerlijker is. Natuurlijk kan je dit na de pitstop ook proberen maar dan is er minder tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
sjaool schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:55:
[...]

Dat is een non-issue met minimaal een stuk of 20 tot 40 pit-stops per race. Opletten moeten ze daar sowieso. ;)
Dat opletten bij de release doen ze niet alleen zelf. Het team geeft ook aan wanneer de auto 'gereleased' wordt. Dus dan zouden er mensen van het team aan het einde van de pitstraat moeten gaan staan om de auto te releasen. Dat lijkt me niet veilig. De coureur kan dat niet in z'n eentje goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

Als het na de race niet meer aangepast kan worden, krijg je dus wat laatst bij de 24 uur van Daytona gebeurde, winnende team wordt na de race betrapt op valsspelen (ze hadden de luchtdruk sensoren omgeprogrammeerd, waardoor de bandenspanning aan het minimum leek te voldoen, terwijl deze te laag was. Het was al raar dat ze aan het eind van de race ineens sneller waren dan het team van Vd Zande (Ganassi)). Kwam een week ofzo na de race uit, omdat motorleverancier Acura/Honda erachter kwam en naar de IMSA stapte.

Die hebben wel de punten in moeten leveren, en straf gekregen, maar de race-win blijft op hun naam staan, beker en Rolexxen mogen ze houden.

Voelt toch ook niet echt lekker.

[ Voor 4% gewijzigd door Wild Chocolate op 22-03-2023 12:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Wild Chocolate schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:12:
[...]

Als het na de race niet meer aangepast kan worden, krijg je dus wat laatst bij de 24 uur van Daytona gebeurde, winnende team wordt na de race betrapt op valsspelen (ze hadden de luchtdruk sensoren omgeprogrammeerd, waardoor de bandenspanning aan het minimum leek te voldoen, terwijl deze te laag was. Het was al raar dat ze aan het eind van de race ineens sneller waren dan het team van Vd Zande (Ganassi)). Kwam een week ofzo na de race uit, omdat motorleverancier Acura/Honda erachter kwam en naar de IMSA stapte.

Die hebben wel de punten in moeten leveren, en straf gekregen, maar de race-win blijft op hun naam staan, beker en Rolexxen mogen ze houden.

Nee, daarom zei ik elders ook dat dit over incidenten op de baan zou moeten gaan. Straffen op basis van technische infringements zouden inderdaad alsnog kunnen komen, maar die zijn veel zeldzamer dan een actie die iedereen op de baan heeft kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Wild Chocolate schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:12:
[...]

Doen we in de F1 toch ook? Ferrari word betrapt op een of ander ding met hun motoren (2021 toch?), er word onder de toonbank een regeling getroffen en de wereld draait gewoon door. Goed, ze zijn qua prestaties er nog steeds niet bovenop blijkbaar.... Maar aan de statistieken is niet getornd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 04:20

Nhz

DVNTR

DataGhost schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:00:
[...]

Herinner je je Ricciardo in Monaco nog met motorproblemen? Als ik een veel snellere auto had en erachter zat zou ik gewoon Nouvelle afsnijden, die 5s straf incasseren, positie dus niet teruggeven en de tijdstraf losrijden. Als je dit voor de pitstop flikt is er een grote kans dat je je gewonnen plek weer verliest, wat juist eerlijker is. Natuurlijk kan je dit na de pitstop ook proberen maar dan is er minder tijd voor.
Leaving the track and gaining an advantage. Als je buiten de baan een ander inhaalt dan moet je die plek gewoon terug geven. De FIA kan dit in mijn ogen heel eenvoudig oplossen: plek terug geven, of DSQ. Altijd.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Nhz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:17:
[...]

Leaving the track and gaining an advantage. Als je buiten de baan een ander inhaalt dan moet je die plek gewoon terug geven. De FIA kan dit in mijn ogen heel eenvoudig oplossen: plek terug geven, of DSQ. Altijd.
Er is volgens mij nog geen enkel precedent dat dat ooit een DSQ heeft opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 04:20

Nhz

DVNTR

DataGhost schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:19:
[...]

Er is volgens mij nog geen enkel precedent dat dat ooit een DSQ heeft opgeleverd.
Klopt, volgens mij ook niet. Ik ken zo snel ook geen voorbeelden van coureurs die bewust buiten de baan inhalen omdat ze weten dat die 5sec straf ze niets doet.

Het ging me om de hypothetische monaco-situatie welke geschetst werd. Mocht dat dus wel gaan gebeuren vind ik dat de FIA hier hard tegen op mag treden. Wanneer een coureur (bewust) het circuit af gaat snijden en daarmee een plek wint (om bijvoorbeeld een langzamere Ricciardo te passeren), dan is het wat mij betreft kiezen: plek voor het einde van de volgende ronde terug geven, of DSQ. Daar hoeft geen tijdstraf aan te pas te komen. Mocht het in de laatste ronde gebeuren wordt je na de vlag instant een plek terug gezet.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Het was misschien niet het handigste voorbeeld om aan te geven dat het per definitie toepassen van de tijdstraf op de einduitslag niet altijd het gewenste resultaat geeft, "eerlijker" of zelfs "eerlijk" is en dat de pitstop-regel probeert zo snel mogelijk het eventuele voordeel ongedaan te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Even iets anders dan fantaseren over straffen: een analyse van de effectiviteit van de DRS tussen de verschillende teams. Want dat ze allemaal DRS hebben, wil niet zeggen dat ze ook even effectief zijn...

https://twitter.com/F1Dat...tatus/1638485574888701952

RBR leek inderdaad een veel effectievere DRS setup te hebben dan Mercedes of Astin Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Nhz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:26:
[...]

Klopt, volgens mij ook niet. Ik ken zo snel ook geen voorbeelden van coureurs die bewust buiten de baan inhalen omdat ze weten dat die 5sec straf ze niets doet.

Het ging me om de hypothetische monaco-situatie welke geschetst werd. Mocht dat dus wel gaan gebeuren vind ik dat de FIA hier hard tegen op mag treden. Wanneer een coureur (bewust) het circuit af gaat snijden en daarmee een plek wint (om bijvoorbeeld een langzamere Ricciardo te passeren), dan is het wat mij betreft kiezen: plek voor het einde van de volgende ronde terug geven, of DSQ. Daar hoeft geen tijdstraf aan te pas te komen. Mocht het in de laatste ronde gebeuren wordt je na de vlag instant een plek terug gezet.
Een voorbeeld wat mij te binnen schiet is Verstappen die Raikkonen in de laatste bochten (volgens de officials) buiten de baan had ingehaald op COTA. Hij was toen van het podium gehaald na de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

kevlar01 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:40:
[...]

Een voorbeeld wat mij te binnen schiet is Verstappen die Raikkonen in de laatste bochten (volgens de officials) buiten de baan had ingehaald op COTA. Hij was toen van het podium gehaald na de race.
Dat was niet per se bewust, hij kon ook geen 5s meer losrijden en dat was gewoon een normale 5s straf waardoor hij zijn plaats kwijt was. Geen DSQ.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 22-03-2023 12:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-06 21:18
Nog ff snel voordat de boel hier op slot gaat :+
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/abv1Y19_700b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En slotje. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord