ATS schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:20:
[...]
Nou, helemaal niet meer is na de finishflag kan niet denk ik, maar niet meer na het podium (stel dat desnoods maximaal 15 minuten uit). Je moet een last-lap incident nog wel kunnen beoordelen en bestraffen.
Wat ik me wel afvraag: heeft het Alonso niet in feite gered dat de straf na de race is opgelegd? Want een straf na de race kan je aanvechten, terwijl dat volgens mij met een straf tijdens de race niet kan. Had hij die 10 seconden direct gekregen, dan had AM niet in beroep kunnen gaan en hem terug kunnen laten draaien. Had wellicht een ander resultaat gegeven.
Als het na de race niet meer aangepast kan worden, krijg je dus wat laatst bij de 24 uur van Daytona gebeurde, winnende team wordt na de race betrapt op valsspelen (ze hadden de luchtdruk sensoren omgeprogrammeerd, waardoor de bandenspanning aan het minimum leek te voldoen, terwijl deze te laag was. Het was al raar dat ze aan het eind van de race ineens sneller waren dan het team van Vd Zande (Ganassi)). Kwam een week ofzo na de race uit, omdat motorleverancier Acura/Honda erachter kwam en naar de IMSA stapte.
Die hebben wel de punten in moeten leveren, en straf gekregen, maar de race-win blijft op hun naam staan, beker en Rolexxen mogen ze houden.
Voelt toch ook niet echt lekker.
[
Voor 4% gewijzigd door
Wild Chocolate op 22-03-2023 12:13
]