[F1 2023] Race 2 GP van Saoedi-Arabië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 99.421 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

D-Ed schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:54:
[...]

Waarom ben er zoveel mee bezig? Start een eigen team en zorg dat het allemaal beter verloopt dan bij RB.
Het gaat eindelijk een keer niet over Mercedes, maar we mogen het niet teveel over RB hebben hoor!

Waar en wanneer heb ik iets over de sympathieke Jos Verstappen gezegd?

[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-03-2023 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:42
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:59:
[...]

Ik lees het toch meer als dat hij strategisch de auto probeert te sparen. Niet nodig om op de limiet te rijden waar de slijtage het hoogst is.

Zouden ze bij RBR afspraken hebben gemaakt over hoe ze omgaan met een 1-2 situatie? Het lijkt me aannemelijk dat ze dit jaar heel wat rondjes samen voorraan rijden. Misschien is het verstandig om af te spreken dat je in die situatie de motor wat terugschroeft om de slijtage te minimaliseren. Dan kunnen Max en Checo nog steeds onderling racen op kwaliteit. Een inhaalverbod lijkt me onuitvoerbaar (en niet leuk).
Ze weten echt wel allebei hoe het eraan toe is. Checo verneukte zn fastest lap laatste rondje, Max niet. Jammer dan. Onderling racen op kwaliteit zal zeker kunnen en mogen, maar denk niet dat Checo in veel races in de buurt van Max komt. Geen idee wat er gisteren aan de hand was, wellicht was Checo inderdaad briljant zoals beweerd, maar ik vind het toch apart. Een max die het hele weekend domineert tot de kwalificatie die een gat van 5 s niet kan dichtrijden.

We zullen het nooit weten waarschijnlijk, maar ik ga er vanuit dat dit over een paar races wel over is, tenzij Max nog enorm veel bad luck heeft en zijn auto wat meer problemen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Ik kan me niet herinneren dat het puntje voor de fastest lap ook een instrument is geweest voor het kampioenschap tussen teammaten onderling. Geeft toch weer een hele nieuwe dimensie aan het gebeuren.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

redwing schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:54:
Klinkt bij mij eerder alsof ze weten dat Max toch een snelste ronde gaat proberen en daarom Checo vrije ruimte geven om te pushen.
Zo klonk het ook mij in de oren. Zoals ik de post hierboven al aanstipte zou het me niet verbazen dat een soort gentlemans agreement is om een beetje rustig aan te doen als ze samen op kop liggen om zo de auto te sparen. Het zou zomaar kunnen dat ze die perfomance/endurance later in het seizoen hard nodig hebben.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
(jarig!)
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:59:
[...]

Ik lees het toch meer als dat hij strategisch de auto probeert te sparen. Niet nodig om op de limiet te rijden waar de slijtage het hoogst is.

Zouden ze bij RBR afspraken hebben gemaakt over hoe ze omgaan met een 1-2 situatie? Het lijkt me aannemelijk dat ze dit jaar heel wat rondjes samen voorraan rijden. Misschien is het verstandig om af te spreken dat je in die situatie de motor wat terugschroeft om de slijtage te minimaliseren. Dan kunnen Max en Checo nog steeds onderling racen op kwaliteit. Een inhaalverbod lijkt me onuitvoerbaar (en niet leuk).
Dat is toch precies wat ze nu doen? Ze geven een target tijd, maar geven ook aan dat ze mogen pushen. Daarmee wordt aangegeven dat ze een bep. tijd moeten rijden, maar waar nodig ook best even mogen pushen.

Wel valt het me op dat Checo die 1:32.6/1:33.0 als pushen ziet, terwijl Max veel meer het idee geeft dat hij aan het cruisen was.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:48:
[...]

Als het om veiligheid gaat doe je dat wel. Als één sensor zegt dat het onveilig is dan geloof je die tot het tegendeel is bewezen, ook al lijkt het een fout.
Ehhhh, ja de fout is meer het afgaan op slechts 1 sensor. Zeker als dat iets relatief onnauwkeurigs als GPS zou zijn want voor hetzelfde geld stond hij nog voor de vangrail maar was de GPS-locatie doorgeschoten naar erachter. Dan was de race dus gewoon onder groen verder gegaan en dat is dan prima bedoel je? Maar waar haal je vandaan dat het oordeel puur op basis van GPS geveld zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Snowdog schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:03:
Geen idee wat er gisteren aan de hand was, wellicht was Checo inderdaad briljant zoals beweerd, maar ik vind het toch apart.
Ik heb het niet gezien. Checo is geen pannenkoek hoor maar met die auto hoef je niks bijzonders te doen om het te winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
redwing schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:06:
[...]

Dat is toch precies wat ze nu doen? Ze geven een target tijd, maar geven ook aan dat ze mogen pushen. Daarmee wordt aangegeven dat ze een bep. tijd moeten rijden, maar waar nodig ook best even mogen pushen.

Wel valt het me op dat Checo die 1:32.6/1:33.0 als pushen ziet, terwijl Max veel meer het idee geeft dat hij aan het cruisen was.
Alleen door omstandigheden, als Max ook maar een kansje had op de overwinning, dan was hij daar zeker voor gegaan. Ik zou zeggen, de vraag is echt, was er echt wat mis met de auto van Max of was Checo gewoon echt zo snel dat Max geen kans had. Het zou allebei prima kunnen.

Zou het wel zien als een echte prestatie van Checo als hij die race gewoon gewonnen heeft omdat hij echt sneller was. Max zou hem echter nooit laten winnen als hij sneller kon zonder daarvoor al te veel risico's te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dj-sannieboy schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:18:
Dus ze vragen VER meermaals 33.0 te rijden, maar hij negeert het gewoon en vraagt vervolgens wat de snelste ronde is om daarna zelf de snelste ronde neer te zetten. Tegelijkertijd lijkt PER wel gewoon de orders van het team te accepteren en loopt zo de snelste ronde mis.
Kun je eens uitleggen waarom je zo gefocust bent op Max? Moet je hem niet of?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:10:
[...]

Ik heb het niet gezien. Checo is geen pannenkoek hoor maar met die auto hoef je niks bijzonders te doen om het te winnen.
Nee, mee eens, die auto is echt een stuk sneller, maar het verbaasde mij wel dat Max in 25 ronden een gat van 5 s niet wist dicht te rijden en zelfs niet eens in de buurt kwam. Had na die safety car wel geld ingezet op Max als ik een gokker was. Gelukkig is dat niet het geval :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

JB schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:12:
[...]

Ik heb inderdaad helemaal niets met Verstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dj-sannieboy schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:12:
[...]

Oke prima, maar zijn gedrag in deze is heel anders dan een andere F1 coureur?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

DataGhost schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:07:
Ehhhh, ja de fout is meer het afgaan op slechts 1 sensor.
Better safe than sorry.
Zeker als dat iets relatief onnauwkeurigs als GPS zou zijn want voor hetzelfde geld stond hij nog voor de vangrail maar was de GPS-locatie doorgeschoten naar erachter. Dan was de race dus gewoon onder groen verder gegaan en dat is dan prima bedoel je?
Dan heeft hopelijk een andere sensor wél door dat die niet op de baan staat.
Maar waar haal je vandaan dat het oordeel puur op basis van GPS geveld zou zijn?
Dat werd gezegd in de uitzending van Sky nadat iemand bij de FIA was gaan vragen waarom de SC nodig was.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:12:
[...]

Goh, dat had niemand door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Tja, met de radio's naast elkaar is het toch wel duidelijk dat Checo niet, of in elk geval onvoldoende, heeft ge-pusht in de laatste ronden. Toen Max het gat tussen heb en Checo lied op lopen naar een seconde of 7 was het toch al duidelijk dat hij aan het sparen was voor de laatste ronde. Max zou en moest dat 1 punt hebben. Iet waar Red Bull natuurlijk geen enkel probleem mee had.

Checo mocht ook pushen, maar deed het niet, die was waarschijnlijk als hij voor een ronde ging sparen om te pushen (banden ff laten koelen, energy store opladen) dat Max naar hem toe reed en in z'n DRS kon komen.

Kortom, dat Checo de snelste ronde liet lopen komt helemaal op z'n eigen conto...

We hebben het Jos - niet feliciteren van Checo conspiracy hier al kunnen weerleggen, nu die van de mogelijkheid om de snelste ronde te pakken ook al...

Het gaat hier gewoon jo-van-nootje.... Zijn er nog meer kritiekpunten die we hier op kunnen lossen? We zijn nu toch bezig...

[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2023 16:17 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

JB schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:13:
[...]

Arrogant, eigenwijs en onsympathiek. (Dat is wat ik van hem vindt)

(In mijn ogen zijn veel mensen tegenwoordig vooral Verstappen fan, omdat hij Nederlander is en succes heeft. Bij deze "fans" kan hij weinig tot niets fout doen en is alles "oeh ah". Prima, maar ik vind dat vreemd. Waar waren al deze fans toen de andere Nederlandse F1 coureurs meereden?)

En dan rijdt hij ook nog eens bij RB :D
Exocet schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:14:
[...]

Goh, dat had niemand door.
Blijkbaar niet iedereen, anders kreeg ik de vraag niet.

[ Voor 60% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-03-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

redwing schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:06:

Nee, dat is niet wat ik bedoel. Als ze beiden hun target tijd rijden valt er niet veel te pushen want dan halen ze elkaar nooit in. Daarom zou ik het leuker vinden om ze niet te beperken in hun rondetijd maar in hun motorvermogen. Dan hoeven ze zich niet in te houden en kunnen ze al hun kennis en kunde gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
(jarig!)
Dj-sannieboy schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:16:
[...]

Arrogant, eigenwijs en onsympathiek.
En waarom dat? Beide krijgen te horen dat ze een target-tijd hebben, maar ook mogen pushen. De ene doet dat, de ander om wat voor reden dan ook niet (en als de berichten kloppen kon hij dat vooral niet).
Ik snap niet zo wat daar arrogant of onsympathiek aan is? (dat ie eigenwijs is kan ik weinig tegenin brengen ;) )

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:40
JB schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:13:
[...]

Nee, zeker niet. Maar als Hamilton bijvoorbeeld vergelijkbaar gedrag vertoont is de wereld op dit forum vaak te klein. ;)

De focus op dit forum ligt heel vaak op Hamilton/Mercedes en hun gedrag, dus mag toch ook wel eens op Verstappen liggen lijkt mij :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Laatst online: 14-09 16:27
Wat een soap rondom Verstappen en Perez. Lijkt wel weer op Monaco 2022 toen sommige mensen ineens hoop leken te hebben dat Perez minstens zo snel, of misschien zelfs wel iets sneller zou kunnen zijn dan Verstappen.

Het is echt kinderlijk eenvoudig, Verstappen is een klap sneller dan Perez. Dat weten we allemaal. Vergeet ook niet dat Verstappen gisteren vanaf plek 15 moest beginnen. Als Verstappen de kwalificatie had af kunnen maken dan was er totaal geen strijd geweest meer tijdens de hele race.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 08:31
JB schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:12:
[...]

ik heb voor de grap eens naar zijn F1-gerelateerde post geschiedenis gekeken. Alles wat Hamilton doet is fantastisch, alles wat Max doet is per definitie slecht. Zelfs als ze beide hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
(jarig!)
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:17:
[...]

Nee, dat is niet wat ik bedoel. Als ze beiden hun target tijd rijden valt er niet veel te pushen want dan halen ze elkaar nooit in. Daarom zou ik het leuker vinden om ze niet te beperken in hun rondetijd maar in hun motorvermogen. Dan hoeven ze zich niet in te houden en kunnen ze al hun kennis en kunde gebruiken.
Mag dat wel? Want dan ga je meerdere motormappings krijgen en die waren tegenwoordig toch verboden?

Wat ik deze race verder vooral zag is dat ze mochten racen en pas een target-tijd kregen toen bleek dat de eindstand duidelijk was (oftewel Max niet bij Checo kon komen). Ik schat dat als er nog een SC gekomen was dat ze dat beide te horen hadden gekregen om te pushen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Arrogant, eigenwijs en onsympathiek.

En dan rijdt hij ook nog eens bij RB :D

[...]

Gelukkig is dit allemaal je eigen mening en daarmee ook vooral jouw mening.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
scrappy.doo schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:19:
Wat een soap rondom Verstappen en Perez. Lijkt wel weer op Monaco 2022 toen sommige mensen ineens hoop leken te hebben dat Perez minstens zo snel, of misschien zelfs wel iets sneller zou kunnen zijn dan Verstappen.

Het is echt kinderlijk eenvoudig, Verstappen is een klap sneller dan Perez. Dat weten we allemaal. Vergeet ook niet dat Verstappen gisteren vanaf plek 15 moest beginnen. Als Verstappen de kwalificatie had af kunnen maken dan was er totaal geen strijd geweest meer tijdens de hele race.
Die plek 15 maakte na de safety car weinig meer uit, dat is een beetje het punt. Hij wist het gat daarna absoluut niet te dichten en dat is waarom het toch wel een aparte uitslag is. Natuurlijk was Verstappen vorig jaar 3 x sneller en dat leek hij nu in de trainingen ook te zijn, maar uiteindelijk wist hij geen moment in de buurt te komen, da's toch wel apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
(jarig!)
Tomcatter_31 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:19:
[...]
Nee, zeker niet. Maar als Hamilton bijvoorbeeld vergelijkbaar gedrag vertoont is de wereld op dit forum vaak te klein. ;)
Wat heeft dit nu weer met Hamilton te maken? Die racet ook voor de punten, maar die krijgt vooral commentaar als ie weer eens een achterbandje over het hoofd ziet ;)
De focus op dit forum ligt heel vaak op Hamilton/Mercedes en hun gedrag, dus mag toch ook wel eens op Verstappen liggen lijkt mij :)
Toen ie vorig jaar Checo niet voor wilde laten had je die discussie daarom ook. Alleen dit hoort puur bij het racen, zeker als je kijkt wat ze over de radio te horen kregen. Checo kan hier echt niet verbaasd zijn dat Max nog een FL ging proberen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Snowdog schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:22:
[...]

Die plek 15 maakte na de safety car weinig meer uit, dat is een beetje het punt. Hij wist het gat daarna absoluut niet te dichten en dat is waarom het toch wel een aparte uitslag is. Natuurlijk was Verstappen vorig jaar 3 x sneller en dat leek hij nu in de trainingen ook te zijn, maar uiteindelijk wist hij geen moment in de buurt te komen, da's toch wel apart.
Nee hoor, niet apart, hij klaagde toch over de radio dat er iets mis was, kwam dus op vertrouwen in de techniek aan. Als nu in de race weer een aandrijfas zou knappen staat hij met lege handen. Kan me dus prima voorstellen dat hij vanaf het moment dat GP zij dat ze niets konden zien, hij toch een beetje met de handrem er op heeft rond gereden. GP kan namelijk wel zeggen dat er niets aan de hand is, maar het zal niet de eerst keer zijn dat er iets stuk gaat wat een coureur wel voet of hoort en ze in de pits niet kunnen zien.

Hij zal dus geen extra risico's hebben genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Precies, dus dan controleer je beeldmateriaal enzo (a.k.a. een andere sensor), voor het geval de ene sensor waar je "better safe" op wilt zijn voor een "sorry" gaat zorgen. En hopelijk ben je met me eens dat het overduidelijke beeld van een auto die achter de vangrail staat er direct voor zorgt dat een eventuele GPS-locatie (die dus verkeerd blijkt) niet gebruikt wordt. Of heb je op dat moment dan serieus nog twijfels? Ken je het verhaal van de paarse krokodil nog?
[...]

Dan heeft hopelijk een andere sensor wél door dat die nietwel op de baan staat.
FTFY, maar goed, dan moet die andere sensor wel gebruikt worden ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Als het terecht zou zijn heb je een punt, er was gisteren alleen totaal geen negatief verwijtbaar gedrag aan te wijzen aan welke Verstappen dan ook aanwezig op het circuit 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:01:
[...]

Het gaat eindelijk een keer niet over Mercedes, maar we mogen het niet teveel over RB hebben hoor!

Waar en wanneer heb ik iets over de sympathieke Jos Verstappen gezegd?
Ah sorry, ik dacht dat jij daar ook mee bezig was. Excuses daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

[...]

[...]

Ietwat retorisch was ie wel ja ;) Maar fijn dat ik nu nog meer context ken obv van posts...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

redwing schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:20:
Mag dat wel? Want dan ga je meerdere motormappings krijgen en die waren tegenwoordig toch verboden?
Mappings zijn inderaad verboden, modes niet. Helaas worden mappings ook vaak modes genoemd en dat geeft een hoop verwarring.

Heel simpel gezegd zitten er veel knoppen op zo'n F1 auto. De enginemapping mogen ze niet meer veranderen maar er zijn genoeg andere knopjes over die invloed hebben op de performance van de motor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Bullet NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:29:
[...]

Als het terecht zou zijn heb je een punt, er was gisteren alleen totaal geen negatief verwijtbaar gedrag aan te wijzen aan welke Verstappen dan ook aanwezig op het circuit 8)
Als alle kritiek op Hamilton in verleden hier terecht zou zijn, zou jij hier nu ook een punt hebben. ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Je mag op iedereen kritiek hebben als het maar in het redelijke blijft. Dat de focus hier op Verstappen ligt mag duidelijk zijn aangezien het een Nederlandse coureur is. Als Nyck beter gaat presteren ga je daar ook genoeg over lezen. Het is allemaal niet zo zwart-wit wat dat betreft.

Er komt genoeg kritiek voorbij op welke coureur dan ook alleen duurt de ene discussie nu eenmaal wat langer dan de andere.

En dan heb je natuurlijk ook nog F1 liefhebbers die juist om dwars te willen zijn bepaalde coureurs niet echt een warm hart toedragen. En dat is hun goed recht. Of je daar sympathie mee opwekt is natuurlijk een tweede. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Tomcatter_31 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:34:
[...]

Als alle kritiek op Hamilton in verleden hier terecht zou zijn, zou jij hier nu ook een punt hebben. ;) :+
Ik heb vrijwel altijd een punt m.b.t. Hamilton....
Een 7-voudig WDC die z'n net geen rookie teammaat niet voor kan blijven, je ziet aan Alonso dat het ook voor een oudere man nog prima mogelijk is om de huidige aero-auto's onder controle te krijgen. O-) 8)7 :+ :+ :+ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

sjaool schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:35:
[...]

Je mag op iedereen kritiek hebben als het maar in het redelijke blijft. Dat de focus hier op Verstappen ligt mag duidelijk zijn aangezien het een Nederlandse coureur is. Als Nyck beter gaat presteren ga je daar ook genoeg over lezen. Het is allemaal niet zo zwart-wit wat dat betreft.

;)
Nyck??? Deed die gisteren ook mee dan?? :o :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:07

Wom

Wat mij betreft start Verstappen elke race halverwege het veld. Geeft toch een wat andere dynamiek aan de race. Had persoonlijk niet verwacht dat Perez het tempo van Verstappen kon bijbenen. De vrije trainingen lieten toch een ander beeld zien. Kudos voor Perez in dit geval :)

Maar duidelijk te zien dat Ferrari het vermogen wat moest terugschroeven. Waar ik op voorhand had verwacht dat Ferrari hier goed gebruik kon maken van hoge topsnelheden, viel dat wat tegen. En denk dat ze bij Bottas toch wat extra zekerheid hadden ingebouwd, die had echt een matig weekend.

Middenveld ligt dicht bij elkaar, maar Alpine lijkt wel net een klein voordeel te hebben door het wegvallen van McLaren. De Fransen zijn voor mij nog het meest lastig te peilen waar ze staan. Zou wel eens erg circuitafhankelijk kunnen worden.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

DataGhost schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:26:
Precies, dus dan controleer je beeldmateriaal enzo (a.k.a. een andere sensor), voor het geval de ene sensor waar je "better safe" op wilt zijn voor een "sorry" gaat zorgen. En hopelijk ben je met me eens dat het overduidelijke beeld van een auto die achter de vangrail staat er direct voor zorgt dat een eventuele GPS-locatie (die dus verkeerd blijkt) niet gebruikt wordt. Of heb je op dat moment dan serieus nog twijfels? Ken je het verhaal van de paarse krokodil nog?
Alles kost tijd. Dit hele gebeuren heeft maar een paar minuten geduurd. Iedereen is het er over eens dat het beter had gekund maar ik neem het de FIA niet kwalijk dat ze bij verwarring voor de veilige optie zijn gegaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dus niet alleen Alonso stond zo te zien buiten zijn gridbox. :F

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Wom schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:40:

Middenveld ligt dicht bij elkaar, maar Alpine lijkt wel net een klein voordeel te hebben door het wegvallen van McLaren. De Fransen zijn voor mij nog het meest lastig te peilen waar ze staan. Zou wel eens erg circuitafhankelijk kunnen worden.
Klopt, verwacht niet dat de Franse-bolide in eens heel efficent is zodat hij op alle circuits mee kan, maar goed het zou leuk zijn dat ze af en toe voor een verassing kunnen zorgen. Ik wil Lewis wel eens op de radio "merde, J'ai un champion dans mes fesses" horen roepen....

Aan de andere kant, een Apline is Frans, dus gaat een keer stuk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Bullet NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:37:
[...]
Ik heb vrijwel altijd een punt m.b.t. Hamilton....
Ik doelde niet op jouw specifiek wat betreft Hamilton, meer over alle eindeloze discussies die hier op tweakers gevoerd zijn afgelopen jaren over Mercedes en Hamilton. Als Hamilton een scheet liet, stonden er hier weer pagina's vol discussie over...
Een 7-voudig WDC die z'n net geen rookie teammaat niet voor kan blijven, je ziet aan Alonso dat het ook voor een oudere man nog prima mogelijk is om de huidige aero-auto's onder controle te krijgen. O-) 8)7 :+ :+ :+ :+
Hehe, Russell debuteerde in 2019 en heeft intussen 84 gp's achter zijn naam staan, dat is niet echt meer een rookie te noemen. Daarbij is Russell ook niet bepaald een slechte coureur te noemen....

En Alonso die je nu als voorbeeld gebruikt werd door Hamilton verslagen in 2007 toen die daadwerkelijk wel een rookie was.... en diezelfde Alonso werd vorig jaar nog door Ocon verslagen waar hier op forum ook niet iedereen een heel hoge pet van op had... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tomcatter_31 op 20-03-2023 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Tomcatter_31 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:46:
[...]

En Alonso die je nu als voorbeeld gebruikt werd door Hamilton verslagen in 2007 toen die daadwerkelijk wel een rookie was.... en diezelfde Alonso werd vorig jaar nog door Ocon verslagen waar hier op forum ook niet iedereen een heel hoge pet van op had... ;)
Die Ocon die de nodige gevechten geeft gehad met Max in het verleden buiten de F1 en in de F3 boven Verstappen eindigde.
Prima coureur inderdaad net als een aantal andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Ik doelde niet op jouw specifiek wat betreft Hamilton, meer over alle eindeloze discussies die hier gevoerd zijn afgelopen jaren over Mercedes en Hamilton.
Ow je gaat er even serieus op in ;)
Alle kritische discussies over Mercedes zijn toch terecht? :+
Hehe, Russell debuteerde in 2019 en heeft intussen 84 gp's achter zijn naam staan, dat is niet echt meer een rookie te noemen. Daarbij is Russell ook niet bepaald een slechte coureur te noemen....
Ik noem hem ook nergens een slechte coureur, in tegendeel zelf.... Ik zou overigens van Russel wel eens willen weten alsof hij zich ook moet scheren..... De man heeft zo'n gladde huid, nooit geen snor of baard.

Moet hij zich toch scheren dan ben ik benieuwd met wat voor mes/apparaat hij dat doet.....
Hmmm, Alonso-Hamilton is al weer zolang terug..... Van vorig jaar weet ik nog wel dat Alonso een Alpine had, die ging regelmatig stuk.... Of... Hij lag naast de baan omdat hij z'n huidige teamgenoot Lance tegen kwam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
@Tomcatter_31 was alonso vorig jaar niet meer door zijn auto verslagen dan door Ocon, punten gat was toch best klein en Alonso had een aantal extra uitvalbeurten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

6x DNF vs 2x, en dan moet je nog eens kijken vanaf welke posities Alonso uitviel en waar Ocon op die momenten reed. Dan nog maar 9 punten verschil is technisch gezien verslagen, als je alleen maar de eindresultaten bekijkt ja. In werkelijkheid is het verhaal toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
ArgantosNL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:03:
@Tomcatter_31 was alonso vorig jaar niet meer door zijn auto verslagen dan door Ocon, punten gat was toch best klein en Alonso had een aantal extra uitvalbeurten.
Jawel, maar over geheel deed Ocon niet onder voor Alonso naar mijn idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Tomcatter_31 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:18:
[...]

Jawel, maar over geheel deed Ocon niet onder voor Alonso naar mijn idee. :)
Veel minder zichtbaar was hij wel, Ocon is een prima rijder, maar niet van het materiaal Alonso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Bullet NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:20:
[...]

Veel minder zichtbaar was hij wel, Ocon is een prima rijder, maar niet van het materiaal Alonso.
Mee eens vergeleken met Alonso in zijn prime idd. Maar de laatste jaren vind ik Alonso niet meer zo goed als vroeger. En zelfde kan je zeggen voor Hamilton. De jaren gaan op gegeven moment toch tellen. Beiden zijn nog steeds heel goede coureurs en moet nog steeds rekening met ze houden, maar waarschijnlijk niet meer zo goed/snel als dat ze ooit geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Als je het een beetje volgt op social media is het elke keer weer zo'n soap. Wat mensen al niet verzinnen! :') Ergens toch wel vermakelijk, maar wel echt zo'n Shownieuws niveau :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Tomcatter_31 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:25:
[...]

Mee eens vergeleken met Alonso in zijn prime idd. Maar de laatste jaren vind ik Alonso niet meer zo goed als vroeger. En zelfde kan je zeggen voor Hamilton. De jaren gaan op gegeven moment toch tellen. Beiden zijn nog steeds heel goede coureurs en moet nog steeds rekening met ze houden, maar waarschijnlijk niet meer zo goed/snel als dat ze ooit geweest zijn.
Alonso doet dit jaar toch aardig mee ;) Heeft al 2x op het podium gestaan dit jaar :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Bullet NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:38:
[...]

Alonso doet dit jaar toch aardig mee ;) Heeft al 2x op het podium gestaan dit jaar :9
Hij heeft dit jaar ook wel een aardige auto. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:56
-tom-562 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:57:
[...]

En het is nou ook niet zo alsof dat ene puntje nou het verschil gaat maken tussen Checo of Max als WDC :')
Dat ene puntje maakte wel het verschil in of Perez het WDC zou leiden en daarmee voor het eerst sinds 1967? een Mexicaan aan de leiding van het kampioenschap zou staan. Kan mij ook best indenken dat Verstappen daar niet op zat te wachten. Naast eat hij zelf toch ook al een aardige streak aan aantal weken / races aan de leiding gaan heeft (geen idee of daar een statistiek van is. Over seizoenen heen wie het langst aan de leiding van kampioenschap ging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
[...]

, meer over alle eindeloze discussies die hier op tweakers gevoerd zijn afgelopen jaren over Mercedes en Hamilton. Als Hamilton een scheet liet, stonden er hier weer pagina's vol discussie over...

[...]
Houdt het dan nooit op

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:09:
[...]

Dat ene puntje maakte wel het verschil in of Perez het WDC zou leiden en daarmee voor het eerst sinds 1967? een Mexicaan aan de leiding van het kampioenschap zou staan.
Voor de goede orde, het F1 circuit is van alles, behalve een sociale werkplaats.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het verhaal rond Alonso wordt nog gekker (voor mij).

Blijkbaar is er een uitzonderingsregel dat de krik de auto wél mag aanraken. Dat is omdat ze bij het stoppen tegen de krik aan de voorkant aanrijden. Maar de uitzondering is niet specifiek over welke krik de auto aan mag raken. Dat leek de technische commissie toch niet de bedoeling, maar ja, regels zijn regels. Daarom duurde het ook zo lang voordat de definitieve uitspraak kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:43:
[Twitter]
Welk merk auto reed er ook alweer achter Alonso een groot deel van de race? Just sayin'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:15:
Het verhaal rond Alonso wordt nog gekker (voor mij).

Blijkbaar is er een uitzonderingsregel dat de krik de auto wél mag aanraken. Dat is omdat ze bij het stoppen tegen de krik aan de voorkant aanrijden. Maar de uitzondering is niet specifiek over welke krik de auto aan mag raken. Dat leek de technische commissie toch niet de bedoeling, maar ja, regels zijn regels. Daarom duurde het ook zo lang voordat de definitieve uitspraak kwam.
Regels zijn gewoon helder en al helemaal met de "rectificatie" van de stewards. In de regels staat dat er niet aan de auto gewerkt mag worden. Na klagen van een team heeft RC aan de stewards doorgegeven om de situatie te bekijken inclusief "aanwijzing" dat tijdens een SAC meeting met alle teams overeengekomen zou zijn "aanraken van de auto is werken aan de auto". Op basis daarvan hebben de stewards de straf toegekend. Vervolgens heeft AM in hun verweer als bewijsstuk de notulen van de SAC meeting ingediend, en daarnaast 7 andere pitstops incl. penalty waarbij hetzelfde gebeurt en niet bestraft is. Op basis van dit nieuwe bewijs zijn de stewards tot het inzicht gekomen dat er helemaal geen overeenstemming is v.w.b. " aanraken is werken". Daarmee is dat argument dan ook van tafel geveegd, en oordelen de stewards dat er niet vroegtijdig aan de auto gewerkt is.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:26
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aRE4mgj_460swp.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
RCBL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:15:
[...]

Voor de goede orde, het F1 circuit is van alles, behalve een sociale werkplaats.
Waar schreef ik dat dan? Ik schreef alleen dat als Perez dat ene puntje had gehad hij daarmee de boeken in zou gaan. En dat Perez daar zeer waarschijnlijk vrij gelukkig van zou worden. En Verstappen zal er waarschijnlijk alles aan gedaan hebben om (ook dat) te voorkomen (en terecht, want het is geen sociale werkplaats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:52

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/awZ3nDx_460swp.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

[Twitter]
Welke auto’s zijn dit? Wat een farce…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 17:32
JB schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:58:
[...]

Het lijkt op Kevin Magnussen en Logan Sargeant op de eerste foto, in de tweede en derde zie ik Valtteri Bottas en Lance Stroll. Zij stonden zo ver ik het kan zien minder ver uit de box dan Alonso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50
Bullet NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:14:
Het gaat hier gewoon jo-van-nootje.... Zijn er nog meer kritiekpunten die we hier op kunnen lossen? We zijn nu toch bezig...
Die van Ferrari. :+

Dat valt me nu wel op; Leclerc is nu meer kritisch op de auto en het team en spreekt dit nu ook uit. En ook de teambaas zegt dat de slechte performance "not acceptable" is, wat ook voorheen niet werd gedaan.
Nu maar hopen dat het wordt opgepakt en er iets aan wordt gedaan.
Want nu lijken ze terug te zakken naar de 4e plek, wat na vorig jaar wel anders leek.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:47
Bullet NL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:38:
[...]

Nyck??? Deed die gisteren ook mee dan?? :o :+ :+ :+
Wordt Nick het nieuwe pispaaltje ? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[Twitter]
Hebben ze die regel aangescherpt?

Ik kan me een Vettel in China herinneren (wel noted, niet bestraft), en daar zijn de posities van de bestraften van dit jaar toch werkelijk niets bij. Dus..., regels aangescherpt?

Is al vaker besproken, maar voor wie het niet meer weet...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ML3q6k_3tdst4Wpaq7pqK5g1Ceg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Oh4kVF0aw0OoLm7k0TTsUo1k.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 20-03-2023 21:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48

AvK

Ready Set Go

OPELOPA schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:52:
[...]

Wordt Nick het nieuwe pispaaltje ? :'(
Ach, als sommige F1 'deskundigen' niet snappen wat Nyck is overkomen aan een aantal zaken deze eerste 2 races..... Laat lekker gaan.

Alle nieuwkomers hebben trouwens opvallend veel pech. Piastri, Sargent en ook de Vries.
Geef ze even een aantal races en het komt goed. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:40:
[...]

Ik schreef alleen dat als Perez dat ene puntje had gehad hij daarmee de boeken in zou gaan. En dat Perez daar zeer waarschijnlijk vrij gelukkig van zou worden.
Dat is erg sociaal gedacht. Een sociale werkplaats dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hardware-lover schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:54:
[...]

Ik kan me een Vettel in China herinneren (wel noted, niet bestraft), en daar zijn de posities van de bestraften van dit jaar toch werkelijk niets bij. Dus..., regels aangescherpt?

[Afbeelding]
Tis een beetje de belastingdienst.
‘Dit jaar letten we extra goed op bla en bla’

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
JB schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:58:
[...]

Het gaat er volgens mij om dat ze te ver over de gele lijn zijn doorgereden en daar dus voordeel van hebben, niet dat ze iets te ver naar links of recht staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
werphengel schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:25:
[...]

Het gaat er volgens mij om dat ze te ver over de gele lijn zijn doorgereden en daar dus voordeel van hebben, niet dat ze iets te ver naar links of recht staan.
Het gaat dus wel over dat ze te ver naar links/rechts staan en niet over dat ze te ver naar voren staan :P

Dat is waarvoor Ocon vorige race is bestraft en waarvoor Alonso nu is bestraft. En vorig seizoen is daar in Brazilie ook al onderzoek naar geweest bij een aantal coureurs. Maar toen hebben ze het uiteindelijk laten gaan omdat de vakken "te smal" zouden zijn geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

pro_6or

amateur_60r

ThomasG schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:25:
[...]
Max negeerde het inderdaad. Aan de andere kant ook logisch. Alsof een andere coureur wel langzamer was gaan rijden. Dat zou Schumacher, Vettel, Hamilton enof Alonso ook niet gedaan hebben.

Perez kreeg met 6 rondes te gaan te horen dat hij mocht pushen. Tegelijkertijd had hij kunnen zien dat Max in 3 rondes tijd ruim 2 seconden afzakte. Daaruit kon je dus herleiden dat Max zijn batterij aan het opladen was voor een poging tot FL. Je zou Perez zijn engineer kunnen verwijten dat hij dat niet even aan Perez had verteld, maar ze kunnen de delta van elkaar gewoon op het stuur zien als ze dat willen. Perez had het kunnen zien aankomen dat dit zou gaan gebeuren, en dus zelf ook (meer) moeten pushen.
Heeft ie ook geprobeerd in zijn laatste ronde maar na een paar bochten al afgebroken. En dan maar de pers gebruiken over hoe oneerlijk het allemaal is. :'(

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 08:31
hardware-lover schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:54:
[...]

[Afbeelding]
Vettel kende alle regeltjes en loopholes. Hij wou niet op het natte stuk staan. In de regels stond wel dat je je niet verder naar voren mocht staan dan de lijn, en dat je op het vak moest staan. Maar niet dat de hele auto binnen het vak moest staan.

Hij werd niet bestraft omdat de Stewarts vonden dat de regels niet duidelijk genoeg waren voor een straf. Het seizoen daarop is het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
werphengel schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:25:
[...]

Het mag allebei niet, in dit geval ging het om te ver naar links of rechts staan.
En uiteraard komt er een Mercedes wel weer mee weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:13
pro_6or schreef op maandag 20 maart 2023 @ 23:28:
[...]

Heeft ie ook geprobeerd in zijn laatste ronde maar na een paar bochten al afgebroken. En dan maar de pers gebruiken over hoe oneerlijk het allemaal is. :'(
Inderdaad, zelfs vanaf ronde 44 begon Perez flink uit te lopen, zoals hier te zien. Perez had slimmer moeten zijn, z'n banden wat te sparen en zichzelf wat ronde tijd te gunnen om de batterij op te sparen (zoals Verstappen deed) en er nog een goede ronde uit te kunnen persen. De trouwe puppy-ogen van Perez wassen z'n eigen gemiste kans in onschuld en serveren Verstappen af als medogenloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:46
Ik heb de afterrace interview met Perez gemist, maar je gaat toch niet menen dat hij vond dat Verstappen niet voor de FL mocht gaan?! Met welke reden bepaal je dat?
De FL staat ook los van of je als team, 1-2 staat niet pushed tot het einde.

Ik vond de DRS inhaalakties eigenlijk totaal niet boeiend deze race. En jammer dat er de tweede helft geen spannende gvechten waren in de voorste helft tussen Ferrari, AM & Mercedes. Die reden netjes per team achter elkaar aan.

Hopelijk de volgende races een twee of driestopper, dat brengt toch net wat meer aktie. En laat de strijd? maar beginnen tussen Perze en Verstappen om er nog een mooie draai aan te geven dit seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

AvK schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:08:

Alle nieuwkomers hebben trouwens opvallend veel pech. Piastri, Sargent en ook de Vries.
Geef ze even een aantal races en het komt goed. :)
Het is inderdaad wel veel pecht maar van nieuwkomers verwacht ik de eerste races sowieso niet veel. Vorig jaar was een beetje afwijikend omdat de auto's zo enorm veranderd zijn dat ervaring uit het verleden minder zwaar telt en er maar één echte rookie was (Zhou).

Zo in het begin van het seizoen moeten de rookies waarschijnlijk ook een hoop testen. Als ik als team in de achterhoede (waar rookies typsich beginnen) een nieuw onderdeel wil testen of ergens niet zeker van ben dan zou ik het aan de rookie geven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Plint schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:13:
Ik heb de afterrace interview met Perez gemist, maar je gaat toch niet menen dat hij vond dat Verstappen niet voor de FL mocht gaan?! Met welke reden bepaal je dat?
De FL staat ook los van of je als team, 1-2 staat niet pushed tot het einde.
Volgens mij was het meer dat Perez dacht dat beide gemaand werd om het rustig aan te doen en dat hij niet door had / niet hoorde / vergeten was dat er een instructie "free to push" kwam.
Perez weet heel goed dat als ze Max niet in toom houden hij zelf geen enkele kans heeft. Hij was dus gewoon bang om zijn P1 te verliezen. Max boeit dat niet, die gaat hem gewoon voorbij.

Anders dan bij Mercedes. Daar wordt Bottas gezegd dat hij Hamilton voorbij moet laten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Plint schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:13:

Hopelijk de volgende races een twee of tweestopper, dat brengt toch net wat meer aktie. En laat de strijd? maar beginnen tussen Perze en Verstappen om er nog een mooie draai aan te geven dit seizoen :)
Nieuw experiment van de FIA: alleen met de softs rijden en zie maar hoeveel stops je nodig hebt. >:)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 20:42
Maasluip schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:20:
[...]

Nieuw experiment van de FIA: alleen met de softs rijden en zie maar hoeveel stops je nodig hebt. >:)
Of, verplicht met de banden te rijden die je al gebruikt hebt met de vorige GP en maar een paar nieuwe setjes per race beschikbaar stellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 12-09 21:54
Maasluip schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:20:
[...]

En we noemen het de RBR regel. Beste pitstops en ook nog beste bandenslijtage :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Maasluip schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:19:
[...]

Volgens mij was het meer dat Perez dacht dat beide gemaand werd om het rustig aan te doen en dat hij niet door had / niet hoorde / vergeten was dat er een instructie "free to push" kwam.
Perez weet heel goed dat als ze Max niet in toom houden hij zelf geen enkele kans heeft. Hij was dus gewoon bang om zijn P1 te verliezen. Max boeit dat niet, die gaat hem gewoon voorbij.

Anders dan bij Mercedes. Daar wordt Bottas gezegd dat hij Hamilton voorbij moet laten.
Precies dit. Perez zocht gewoon naar bevestiging dat Max hem niet voorbij zou gaan etc. omdat ie weet dat Max dichterbij komt als dat niet gemanaged wordt.

RBR; "free to push"
MER; "Valttri this is James..."

Uiteindelijk moet hij ook snappen dat als Max die FL kan pakken, hij het doet. Het zijn allemaal haantjes. Perez hoopt gewoon op een teamorder, zodat ie zijn extra puntje heeft.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aoK3O0e_460swp.webp

Sorry dat ik even geen serieuze bijdrage lever :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Chocoball schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:26:
[Afbeelding]

Sorry :+ dat ik even geen serieuze bijdrage lever
Deed je dat dan? :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
JB schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:35:
[...]

Precies dit. Perez zocht gewoon naar bevestiging dat Max hem niet voorbij zou gaan etc. omdat ie weet dat Max dichterbij komt als dat niet gemanaged wordt.

RBR; "free to push"
MER; "Valttri this is James..."

Uiteindelijk moet hij ook snappen dat als Max die FL kan pakken, hij het doet. Het zijn allemaal haantjes. Perez hoopt gewoon op een teamorder, zodat ie zijn extra puntje heeft.
Voor de verandering? Checo heeft ook wel eens dergelijke orders gekregen. Dit klinkt dan weer alsof het bij RB allemaal zo anders is, maar dat is het absoluut niet. Nouja, afgelopen weekend voor de verandering eens wel, maar dat zou vroeg in het seizoen bij Merc niet anders zijn geweest als ze er zo voorstonden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Deel hem toch nog even hier, klik voor het filmpje. Het gaat niet van harte, zoals Jos nu eenmaal is, maar hij geeft uiteindelijk toch een hand. Die zagen we dus niet in de uitzending.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 14-09 20:23
Snowdog schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:52:
[...]

Voor de verandering? Checo heeft ook wel eens dergelijke orders gekregen. Dit klinkt dan weer alsof het bij RB allemaal zo anders is, maar dat is het absoluut niet. Nouja, afgelopen weekend voor de verandering eens wel, maar dat zou vroeg in het seizoen bij Merc niet anders zijn geweest als ze er zo voorstonden.
Bij RB zal dit zeker ook gebeuren, helemaal mee eens.

Alleen was Valterri wat vaker in de gelegenheid om die positie ook te geven aan Hamilton. Zo vaak is Perez niet in die gelegenheid. En als dat zo was, hadden ze vaak een andere strategie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

tweakduke schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:04:
[Twitter]
Deel hem toch nog even hier, klik voor het filmpje. Het gaat niet van harte, zoals Jos nu eenmaal is, maar hij geeft uiteindelijk toch een hand. Die zagen we dus niet in de uitzending.
Je bent wat laat. ;)
sjaool schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:11:
Dit is de video. Jos en Raymond wachtten gewoon netjes hun beurt af met feliciteren tot Checo de felicitaties van zijn team heeft gekregen. Je ziet Jos en Raymond hem aan het einde van de video feliciteren.

[Streamable]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
tweakduke schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:04:
[Twitter]
Sorry maar door dat filmpje komt Jos er, volgens mij, gewoonweg nog slechter uit. Hij reageerde enkel omdat Perez als eerste zijn hand had uitgestoken. Hij had natuurlijk ook nog gewoonweg de uitgestoken hand kunnen weigeren. Maar nee, Jos feliciteert niemand. Hij reageert omdat hij niet echt anders kan. Als je iemand wilt feliciteren, sta je niet met je arm half achter je

Had het filmpje al zien voorbij komen maar wilde toen niet reageren.

[ Voor 9% gewijzigd door Kenhas op 21-03-2023 13:30 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Kenhas schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:28:
[...]

Sorry maar door dat filmpje komt Jos er, volgens mij, gewoonweg nog slechter uit. Hij reageerde enkel omdat Perez als eerste zijn hand had uitgestoken. Hij had natuurlijk ook nog gewoonweg de uitgestoken hand kunnen weigeren. Maar nee, Jos feliciteert niemand. Hij reageert omdat hij niet echt anders kan.
Ach dat is spijkers op laag water zoeken. Hij stond daar ongemakkelijk, dat is alles.

Tweakers Discord

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Waarom hebben we (en 'het internet') het hier uberhaupt over?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
-tom-562 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:30:
Waarom hebben we (en 'het internet') het hier uberhaupt over?
Voornamelijk twee dagen na de race. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:52

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XiPm9eo9XIIiFKl2CXGUmiAW2-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jx9hy9LJZR1uSrtQUU5Hwj15.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:31:
[...]

Voornamelijk twee dagen na de race. :P
Sorry, werd getriggerd door social media :$ :+

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:23
[...]

Sorry maar door dat filmpje komt Jos er, volgens mij, gewoonweg nog slechter uit. Hij reageerde enkel omdat Perez als eerste zijn hand had uitgestoken. Hij had natuurlijk ook nog gewoonweg de uitgestoken hand kunnen weigeren. Maar nee, Jos feliciteert niemand. Hij reageert omdat hij niet echt anders kan. Als je iemand wilt feliciteren, sta je niet met je arm half achter je

Nee, het narratief was dat Jos hem niet heeft gefeliciteerd, en dat wordt door dit filmpje onderuit gehaald. Het narratief van dat Jos niet zelf aanstalten heeft gemaakt om Perez te feliciteren is minder erg dan wat het oorspronkelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Blik1984 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:36:
[...]

Nee, het narratief was dat Jos hem niet heeft gefeliciteerd, en dat wordt door dit filmpje onderuit gehaald. Het narratief van dat Jos niet zelf aanstalten heeft gemaakt om Perez te feliciteren is minder erg dan wat het oorspronkelijk was.
En zoals ik zei, dat is niet feliciteren. Dat is reageren op een uitgestoken hand omdat je niet anders kan. Is voor mij even erg (?) als niet feliciteren. Hoewel dat niet feliciteren mij eigenlijk ook al niet stoorde. Het is misschien niet de sportiefste houding maar kan er wel klein beetje begrip voor opbrengen. Valt in de categorie 'much ado about nothing'

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 17:32
Hé ik poste het eerder :+ :
NeverSettle schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:25:
Media die Jos Verstappen afkraken omdat hij Sergio Perez niet feliciteerden, omdat het niet live te zien was op tv of streaming services. Dat had hij wel degelijk gedaan:
reddit video, door iemand gefilmd achter Jos en Raymond (manager).

Edit: post is verwijderd, zie ik.

Heb het gedownload en op imgur gezet :) Video is niet van mij.
tweakduke schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:34:
[...]

Sorry, werd getriggerd door social media :$ :+
Heel vervelend hoe mensen welke atleet of familie probeert zwart te maken. Alleen maar omdat ze hem of haar niet mogen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Hoe zou het eruit hebben gezien als Perez naar z'n team wil rennen en Jos steekt z'n arm uit om hem als eerste te feliciteren? Het internet: "Zie je wel, haantje Verstappen wil hem domineren ipv lekker te laten feesten met z'n team! Wat een arrogante klootzak is het toch ook :( "

Ze kunnen het nooit goed doen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
D-Ed schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:15:
[...]

Hoe zou het eruit hebben gezien als Perez naar z'n team wil rennen en Jos steekt z'n arm uit om hem als eerste te feliciteren? Het internet: "Zie je wel, haantje Verstappen wil hem domineren ipv lekker te laten feesten met z'n team! Wat een arrogante klootzak is het toch ook :( "

Ze kunnen het nooit goed doen eigenlijk.
Niet helemaal waar denk ik, zijn algehele uitstraling is duidelijk teleurgesteld, maar dat is toch ook logisch? Waarom wordt hier uberhaupt een big deal van gemaakt. Waarschijnlijk omdat Jos zo'n enorm slechte reputatie heeft, maar dat zou in deze geen rol moeten spelen. Hij heeft gedaan wat 'ie moet doen, good enough. Zand erover.
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord