Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Dit dus en dat is het probleem, elke keer weer.Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:24:
[...]
Precies, en wiens taak is het om erop te letten dat straffen goed worden uitgevoerd ... de FIA ... amateurisme van een schandalig laag niveau voor een miljoenen bedrijf.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En waarom zou hij er ook mee zitten. Die man zit al zoveel jaren in de F1 dus die kan wel wat hebben. Hij treedt in de voetsporen van Max met dit soort fratsen. lol
"When you grow up your heart dies"
Precies. Die denkt, mij hebben ze niet met dit sneue gedrag. Onze auto is beter. Doeiiiisjaool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:25:
[...]
En waarom zou hij er ook mee zitten. Die man zit al zoveel jaren in de F1 dus die kan wel wat hebben. Hij treedt in de voetsporen van Max met dit soort fratsen. lol

Mijn boefje is liev!
Mag niet antwoorden van het team op de vraag over het pushen wel of niet van hem en Max in de laatste rondes.
Borrel de borrel onder de RBR vulkaan...
Tenzij Max hem straks zoek gaat rijden.
Tsjah... ze worden getipt dus ze zijn wel verplicht om er wat mee te doen. Volgens de regelementen is er juist gehandeld.... dus zijn we het er over eens dat de regelementen niet kloppen?Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:24:
[...]
Precies, en wiens taak is het om erop te letten dat straffen goed worden uitgevoerd ... de FIA ... amateurisme van een schandalig laag niveau voor een miljoenen bedrijf.
Het vertrek van Seidl heeft zijn effect nu al bij McLaren… erg jammer… dat team, met hun geweldige historie, zat in de lift de afgelopen jaren, maar lijken nu weer terug bij af.dutchgio schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:23:
[...]
Kunnen ze meteen Norris uit zijn lijden verlossen in de Mclaren.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Welnee, wat een aanstellerij.Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:22:
[...]
Wachten met melden tot de ander niets kan doen mag binnen de regels zijn, maar het is nog steeds unsportsmanlike behaviour en je bent nog steeds een rat.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ocon kreeg wel degelijk 10s tijdstraf daarvoor. Daarna nog een keer 5s voor te hard door de pitstraatdutchgio schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:19:
Ook niet in lijn met die van Ocon die opnieuw 5 seconden kreeg en niet ineens 10.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Verwijderd
Reglement klopt wel, maar de FIA moet zijn werk goed doen.stylezzz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:26:
[...]
Tsjah... ze worden getipt dus ze zijn wel verplicht om er wat mee te doen. Volgens de regelementen is er juist gehandeld.... dus zijn we het er over eens dat de regelementen niet kloppen?
Alhoewel ik het inmiddels wel een verbetering zou vinden als er een regel komt dat de FIA het volledig zelf controleert en dat incidenten niet meer door teams gemeld mogen worden.
Dan prutsen ze nog steeds een zooitje aan, want het lukt ze al jaren niet om professioneel over te komen, maar kan er in ieder geval geen misbruik van het gekluns worden gemaakt.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Daarna is hij toch niet meer binnen geweest?
Hoe kunnen ze dan extra straf geven terwijl ze op dat moment de 5 sec. Al hadden afgekeurd?
Of heb ik iets gemist?
Als de coureur niet meer hoeft te stoppen wordt de straf toch gewoon bij zijn eindtijd erbij geteld
[ Voor 15% gewijzigd door MaD_co op 19-03-2023 20:32 ]
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Welke capsones?LZ86 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:23:
Jammer voor ALO zeg. Echt debiel dat ze dat niet 32 ronden eerder al af hebben gehandeld. ALO verdiend IMHO gewoon die 3e plek, als dat gezeur echt weer van MERC komt dan hebben ze weer een checkmark verdiend bij minst sympathieke team op de grid score.
Verder PER puike race gereden. Je ziet, net zoals vorig jaar, dat ie wel wat vervelende capsones hierdoor krijgt. Laten we eerlijk zijn, hij heeft deze echt cadeau gekregen. Door de problemen van VER gisteren, die de rest van het weekend superieur en constant een halve seconde sneller was dan PER. En dan nog die problemen vandaag, wat VER ook al aangaf, waarna ze het best vonden en het lieten lopen.
Over 10 races staat PER waarschijnlijk wel weer met beide beentjes op de grond en 50 punten achter VER.
Het team had tegen beide rijders gezegd dat ze niet harder mochten dan een bepaalde snelheid. Alleen kreeg Perez dat bericht eerder dan Max. Waardoor Max zijn ronde tijdenn op dat moment nog hoger waren, en reed Perez dus logischerwijs ook nog gewoon harder. Waarop Max dus ook niet langzamer ging reden. Ze bleven echter wel de zelfde snelheden ten opzichte van elkaar rijden.d-vine schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:26:
Perez op viaplay.
Mag niet antwoorden van het team op de vraag over het pushen wel of niet van hem en Max in de laatste rondes.
Maar Perez bleef op de radio klagen, en vroeg of ze doorgingen met "langzaam rijden". Zijn engineer zei toen lichtelijk geirriteerd: "rijd maar harder, je gaat je gang maar".
Althans, dat is mijn analyse van het geheel.
Dus je zegt dat de regelementen aangepast moeten worden toch? Het zou aanvulling kunnen zijn om het melden verplicht te maken binnen x tijd, of gewoon helemaal af te schaffen... maar goed, net zoals bij andere sporten missen de stewards wel eens iets.... nu is alonso het bokje in 1 race. Maar wat als max het wdc erdoor misloopt?Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:28:
[...]
Reglement klopt wel, maar de FIA moet zijn werk goed doen.
Alhoewel ik het inmiddels wel een verbetering zou vinden als er een regel komt dat de FIA het volledig zelf controleert en dat incidenten niet meer door teams gemeld mogen worden.
Dan prutsen ze nog steeds een zooitje aan, want het lukt ze al jaren niet om professioneel over te komen, maar kan er in ieder geval geen misbruik van het gekluns worden gemaakt.
Wordt ook allemaal weer lekker opgeklopt door de media. Perez kwam niet in gevaar, je zag Max op een gegeven moment afstand nemen, toen liep het gat op van ~4,5s naar ~6s. Toen wist je al dat Max batterij aan het opladen was en voor FL zou gaan. Geen moment sprake van geweest dat ze Perez probeerden te naaien, hij had een comfortabele voorsprong en was geen moment in de problemen gekomen, ook niet als hij de voorgestelde rondetijden was gaan rijden.d-vine schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:26:
Perez op viaplay.
Staat wel haaks op het persbericht van Mercedes dat het Lewis zijn beslissing was dat hun samenwerking zou stoppen.sjaool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:20:
[...]
Zouden ze op Ziggo dan toch gelijk hebben dat het vertrekt van Angela Cullen hem niet lekker zit?
Afijn.... Mercedes is wel eens vaker betrapt op een persbericht met hun eigen kijk op de waarheid
Ach jah. Als dit zo blijft zie ik hem aan het eind van dit seizoen met een hele stille trom vertrekken uit de F1.
Maar goed, Alonso 99 podiums, Max op 79 geloof ik.... Die kan dit jaar nog 100 podiums pakken
Cogitationis poenam nemo patitur
E.e.a. gemist. ALO dus toch penalty.
Dit had toch meteen duidelijk moeten zijn...
Hoor net dat Feyenoord ook 2 doelpunten moet inleveren. Te snel de aftrap genomen 2x. Ajax toch gewonnen.
#FIA BS
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
En uitdrukking Perez zegt ook wel wat dat hij er niet helemaal tevreden mee is.
Over paar dagen full board radios maar luisteren dat geeft beter beeld dan het selectieve wa tje hoort op TV
Straf mag gewoon tijdens de SC ingelost worden, wat ALO&AM ook wilden doen, maar wat dus niet goed is uitgevoerd, waardoor ALO de extra straf krijgt (want oorspronkelijke straf+die oorspronkelijke straf niet correct uitgevoerd).MaD_co schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:31:
De 5 sec. Penalty van Alonso was toch al afgekeurd omdat hij deze tijdens een safetycar situatie heeft ingelost?
Daarna is hij toch niet meer binnen geweest?
Hoe kunnen ze dan extra straf geven terwijl ze op dat moment de 5 sec. Al hadden afgekeurd?
Of heb ik iets gemist?
Als de coureur niet meer hoeft te stoppen wordt de straf toch gewoon bij zijn eindtijd erbij geteld
Toen men vroeg of hij blij was met de 3e plek voor Russel was de reactie ook:" dat heeft niets met mij te maken maar het is goed voor het team hehe". Na qualy was die ook not amused. Als die achter Russel blijft kwalificeren en racen zie ik hem niet nog een jaar doorrijden.Bullet NL schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:32:
[...]
Staat wel haaks op het persbericht van Mercedes dat het Lewis zijn beslissing was dat hun samenwerking zou stoppen.
Afijn.... Mercedes is wel eens vaker betrapt op een persbericht met hun eigen kijk op de waarheid![]()
Ach jah. Als dit zo blijft zie ik hem aan het eind van dit seizoen met een hele stille trom vertrekken uit de F1.
Maar goed, Alonso 99 podiums, Max op 79 geloof ik.... Die kan dit jaar nog 100 podiums pakken
Ik verwacht dat die geen Schumacher wil doen, en de laatste jaren er niet meer toe te doen.
ieder team heeft zulke mensen en als je die niet hebt ben je gewoon stom bezig (en ja ik vind het enorm jammer dat het nodig is liever had ik ook gezien dat de FIA dat gewoon deed)RocketKoen schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:52:
[...]
Er is 1 team dat een hele ploeg in de fabriek heeft zitten die foutjes van concurrenten opzoeken om door te geven aan de wedstrijdleiding. Guess which one.
Ik had niet het idee dat de engineer van Perez geïrriteerd klonk. Eerder van "je hebt gelijk, rij hoe je wilt".ThomasG schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:31:
[...]
Het team had tegen beide rijders gezegd dat ze niet harder mochten dan een bepaalde snelheid. Alleen kreeg Perez dat bericht eerder dan Max. Waardoor Max zijn ronde tijdenn op dat moment nog hoger waren, en reed Perez dus logischerwijs ook nog gewoon harder. Waarop Max dus ook niet langzamer ging reden. Ze bleven echter wel de zelfde snelheden ten opzichte van elkaar rijden.
Maar Perez bleef op de radio klagen, en vroeg of ze doorgingen met "langzaam rijden". Zijn engineer zei toen lichtelijk geirriteerd: "rijd maar harder, je gaat je gang maar".
Althans, dat is mijn analyse van het geheel.
Wow, Nascar is saai zeg, sorry.Bushie schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:48:
nog 10 minuten, Nascar
Nee, dan vind ik de F1 zoals vandaag echt spannender en interessanter.
Dat is één uitleg (de jouwe). Zelf zie ik het meer als een veel te zware straf voor iets waar ze geen voordeel uit hebben gehaald. Het idee is dat ze er niet aan mogen zitten om geen tijdsvoordeel te halen.... Ze stonden juist langer dan 5 seconden stil.FirePuma142 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:37:
Wel een goed idee voor velen om iets objectiever te kijken, en niet meteen Toto, Mercedes, FIA, race control en wie al niet meer dood en begraven te verklaren als een lieveling terecht straf krijgt.
Ja regels zijn regels. Maar als je bijna een uur nodig hebt om iets te fixen, en dus ook hebt gezien dat er geen enkel voordeel gehaald is, en achteraf de stand aanpast ná de podiumceremonie..... Tja mag je de FIA dan geen prutsers noemen?
Het staat hem vrij harder te gaan dan Verstappen om dat puntje te pakken. Verstappen heeft gewoon een dood of de gladiolen gedaan door maximaal op te laden en de laatste ronde maximaal te stampen, en dat heeft gewerkt. Natuurlijk baalt Perez dat net dat ene puntje hem geen leider in het kampioenschap maakt, of hij baalt dat hij net op het einde dat puntje verloren is, maar da's prima. Die gasten rijden stuk voor stuk om voor de volle overwinning te gaan. Niet 80%, niet 90% maar de volle 100%.d-vine schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:34:
Dit ging om de fastest lap niet het mogelijk inhalen van Max.
En uitdrukking Perez zegt ook wel wat dat hij er niet helemaal tevreden mee is.
Over paar dagen full board radios maar luisteren dat geeft beter beeld dan het selectieve wa tje hoort op TV
Ik snap ook wel dat Perez niet wéér genaaid wilde worden, zeker omdat hij deze overwinning gewoon verdiend had want hij had netjes en foutloos gereden. Men zoekt er gewoon teveel achter. Ik zie nog steeds twee coureurs die respectvol met elkaar om gaan. Als coureurs elkaar niet echt mogen, al is het maar een beetje, dan gaan ze niet meermaals na de race lekker staan babbelen. Zeker een nuchter persoon als Verstappen gaat niet voor de bühne de schijn ophouden.
En wat de straf van Alonso betreft: ook al was het terecht, dan nog voer je de straf dan direct uit of binnen een paar rondes, en niet pas ná de podiumceremonie terwijl het strafbare feit al in de eerste helft gepleegd was. Ik snap niet dat de FIA dat soort shit nog steeds flikt. Als Mercedes hiervoor heeft gezorgd is het ook wel weer tekenend. Kunnen ze niet op de baan winnen dan gaan ze wel shady spelletjes spelen rondom regelementen en lekker lopen mierenneuken.
[ Voor 14% gewijzigd door SomerenV op 19-03-2023 20:43 ]
Verwijderd
Goed gaan handhaven of aanpassen op het feit dat er slecht gehandhaafd wordt. Ik heb in het eerste beide FIA echter geen vertrouwen meer.stylezzz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:31:
[...]
Dus je zegt dat de regelementen aangepast moeten worden toch? Het zou aanvulling kunnen zijn om het melden verplicht te maken binnen x tijd, of gewoon helemaal af te schaffen... maar goed, net zoals bij andere sporten missen de stewards wel eens iets.... nu is alonso het bokje in 1 race. Maar wat als max het wdc erdoor misloopt?
Als een scheidsrechter bij voetbal iets mist dan kan er na de wedstrijd nog wel een kaart komen (in geval F1 zou dit boete of strafpunten op licentie zijn), maar er wordt niet meer aan de uitslag getornd.
Wat mij betreft bij F1tot podium ceremony begint nog voor straffen in de laatste r3-4 rondes en dan definitief.
Nascar op normale circuits of straten circuits is wel tof hoor. Ook mooi dat de wagens tegen een stootje kunnen.HollowGamer schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:38:
[...]
Wow, Nascar is saai zeg, sorry.
De regels is niet vijf seconden stil staan.Waah schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:40:
[...]
Dat is één uitleg (de jouwe). Zelf zie ik het meer als een veel te zware straf voor iets waar ze geen voordeel uit hebben gehaald. Het idee is dat ze er niet aan mogen zitten om geen tijdsvoordeel te halen.... Ze stonden juist langer dan 5 seconden stil.
Als het protest zo laat komt en mag komen, dan valt daar voor de FIA ook niets aan te doen. Zo zijn de regels.Ja regels zijn regels. Maar als je bijna een uur nodig hebt om iets te fixen, en dus ook hebt gezien dat er geen enkel voordeel gehaald is, en achteraf de stand aanpast ná de podiumceremonie..... Tja mag je de FIA dan geen prutsers noemen?
Ik zie het als nog een voordeel in, jack man aan de achterkant kon ook wachten voordat hij de auto raakte. Die paar seconde schelen toch.Waah schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:40:
[...]
Dat is één uitleg (de jouwe). Zelf zie ik het meer als een veel te zware straf voor iets waar ze geen voordeel uit hebben gehaald. Het idee is dat ze er niet aan mogen zitten om geen tijdsvoordeel te halen.... Ze stonden juist langer dan 5 seconden stil.
Ja regels zijn regels. Maar als je bijna een uur nodig hebt om iets te fixen, en dus ook hebt gezien dat er geen enkel voordeel gehaald is, en achteraf de stand aanpast ná de podiumceremonie..... Tja mag je de FIA dan geen prutsers noemen?
Utopie. Hoor en wederhoor van teams en coureurs, dataverzameling en analyse, er zijn altijd uitzonderingen.Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:40:
[...]
Wat mij betreft bij F1tot podium ceremony begint nog voor straffen in de laatste r3-4 rondes en dan definitief.
Als er een fout gemaakt wordt, kan er ook niets meer worden hersteld. Dan gaat er daar weer over gezeurd worden.
Klopt. Blijkt nu ook dat Nederland het WK van 78 heeft gewonnen. De baldruk was te laag, dus de goals van Argentinië zijn afgekeurd.DarkSide schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:32:
Hmm kom net weer thuis.
E.e.a. gemist. ALO dus toch penalty.
Dit had toch meteen duidelijk moeten zijn...
Hoor net dat Feyenoord ook 2 doelpunten moet inleveren. Te snel de aftrap genomen 2x. Ajax toch gewonnen.
#FIA BS

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Er valt niks te borrelen want we weten allemaal dat Max pech had met de kwalificatie. Had hij gewoon pole gepakt dan was hij bij Perez weg gereden net als vorige race.d-vine schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:26:
Perez op viaplay.
Perez zal alleen races winnen op het moment dat Verstappen dat niet kan door pech of een andere oorzaak. En dat weet Perez ook. Het is ook de reden waarom Red Bull hem bij het team heeft gehaald.
Weet je wat saai is? De Indy 500. Het enige wat daar leuk aan is zijn de regelmatige crashes. Voor de rest kan iemand 499 ronden aan de kop rijden en vervolgens gaat een ander er met de overwinning vandoor na de zoveelste neutralisatie.HollowGamer schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:38:
[...]
Wow, Nascar is saai zeg, sorry.
Maximale punten voor redbull wederom. Perez verdient zeker lof.sjaool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:50:
[...]
Er valt niks te borrelen want we weten allemaal dat Max pech had met de kwalificatie. Had hij gewoon pole gepakt dan was hij bij Perez weg gereden net als vorige race.
Perez zal alleen races winnen op het moment dat Verstappen dat niet kan door pech of een andere oorzaak. En dat weet Perez ook. Het is ook de reden waarom Red Bull hem bij het team heeft gehaald.
Verwijderd
Vergeet de Schwalbe van Gerd Muller niet!rimave schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:50:
[...]
Klopt. Blijkt nu ook dat Nederland het WK van 78 heeft gewonnen. De baldruk was te laag, dus de goals van Argentinië zijn afgekeurd.
Hij verdiend alle lof. Hij heeft een goede race gereden alleen jammer dat hij geen al te beste starter is en P1 vrijwel direct verloor aan ALO. Nu maakt hij dat vrij snel weer goed en is daarna geen enkel moment meer in de problemen gekomen.stylezzz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:54:
[...]
Maximale punten voor redbull wederom. Perez verdient zeker lof.
Toto had anders nog wat olie op het vuur gegooid door te zeggen dat het 100% de keuze was van Hamilton en niet van Angela.sjaool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:20:
[...]
Zouden ze op Ziggo dan toch gelijk hebben dat het vertrekt van Angela Cullen hem niet lekker zit?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Een pitstrook met pitdosering.sjaool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:58:
[...]
Hou hem aan het begin van de pitstraat tegen met een stoplicht ofzo. Dan is meteen duidelijk wie de straf uitvoert.
FIA heeft het niet gezien en is ingefluisterd door een ander team. dus ja zo'n straf kan dan laat komen. Het is gewoon erg dom van die man om de krik al tegen de auto te drukken.Waah schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:40:
[...]
Precies. Mercedes gewoon slim gedaan en uiteindelijk dom van AM. Deze spelletjes spelen ze uiteindelijk allemaal.mike0001 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:59:
[...]
FIA heeft het niet gezien en is ingefluisterd door een ander team. dus ja zo'n straf kan dan laat komen. Het is gewoon erg dom van die man om de krik al tegen de auto te drukken.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Verwijderd
Deze spelletjes maken de sport (en de FIA) belachelijk. Kaarten naaien is een kaart bij het voetbal omdat het onsportief geacht wordt. Bij andere sporten is dat niet anders.Inspired schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:04:
[...]
Precies. Mercedes gewoon slim gedaan en uiteindelijk dom van AM. Deze spelletjes spelen ze uiteindelijk allemaal.
Het 'eerlijkst' zou zijn om het binnen een x tijd te moeten melden. Bij voetbal kun je ook niet in de laatste minuten speeltijd de var bellen om het allereerste doelpunt te laten afkeuren wegens buitenspel en zo verlenging te forceren.Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:05:
[...]
Deze spelletjes maken de sport (en de FIA) belachelijk. Kaarten naaien is een kaart bij het voetbal omdat het onsportief geacht wordt. Bij andere sporten is dat niet anders.
Vorig jaar heeft hij expres de auto in de muur gezet in Monaco om zo Max zijn betere ronde te blocken. Dat zijn spelletjes die Max nog nooit heeft gebruikt en ook niet accepteert van een teammaat. Zo is Checo nu eenmaal. Kan nog best wat spanningen opleveren dit seizoen, reken er op dat ze vaak 1-2 worden, dus nog wat pech voor Max of moves zoals in Monaco en het kan zo maar heel zuur worden.Amaze86 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:30:
Max deed het gewoon rustig aan, ze auto was niet in orde en toch effe laten zien wie de nr1 is met snelste ronde. Perez kan nog effe genieten. Maar het komt nooit goed tussen die 2.
een treffende spreuk
Ten eerste dit is pas de tweede race van het jaar. En Checo zit misschien niet op de snelheid van Max.
Maar Checo heeft erg goed begrepen van vorig jaar, dat Max geen cadeautjes geeft. Dus Max moet ook geen foutjes maken of technische mankementen krijgen, want ja Checo zit daar wel als een roofdier die een prooi ziet voor bij komen,
Als je de interviews hier in Mexico leest, dan geeft Checo dit ook aan, en geeft ook aan dat hij er alles aan doet om RB te laten weten dat hij ook klaar is om te vechten. En natuurlijk staan Max en ook papa Jos niet zo heel lekker in het nieuws, maar tja als je niet eens de ballen hebt om Checo te feliciteren dan mag je dat ook verwachten. Alleen geven die daar geen ene moer om.
En ja het ligt soms erg gevoelig hier in huis, getrouwd zijn met een Mexicaanse
El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados
Mag je niet verwachten dat de FIA controleert of een straf correct is uitgevoerd of niet? Dat is kennelijk niet gebeurd hier.FirePuma142 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:43:
[...]
De regels is niet vijf seconden stil staan.
[...]
Als het protest zo laat komt en mag komen, dan valt daar voor de FIA ook niets aan te doen. Zo zijn de regels.
F1TV live analyse van de pitstop
Onderschat ook niet het vuur van Perez. Die voelt zich na vorig jaar echt wel aangetast in trotsSr Juan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:11:
Ik denk dat de meeste mensen Checo zwaar onderschatten.
Ten eerste dit is pas de tweede race van het jaar. En Checo zit misschien niet op de snelheid van Max.
Maar Checo heeft erg goed begrepen van vorig jaar, dat Max geen cadeautjes geeft. Dus Max moet ook geen foutjes maken of technische mankementen krijgen, want ja Checo zit daar wel als een roofdier die een prooi ziet voor bij komen,
Als je de interviews hier in Mexico leest, dan geeft Checo dit ook aan, en geeft ook aan dat hij er alles aan doet om RB te laten weten dat hij ook klaar is om te vechten. En natuurlijk staan Max en ook papa Jos niet zo heel lekker in het nieuws, maar tja als je niet eens de ballen hebt om Checo te feliciteren dan mag je dat ook verwachten. Alleen geven die daar geen ene moer om.
En ja het ligt soms erg gevoelig hier in huis, getrouwd zijn met een Mexicaanse![]()
En als die niks kon zat die echt niet bij Redbull, kan erg leuk seizoen worden zo
Hoe goed Max ook is. Competitieve wereld is het wel hoor
Bij het voetbal wordt dit nog tig keer erger gedaan, dus dat lijkt me niet de beste sport om als vergelijk te pakken.Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:05:
[...]
Deze spelletjes maken de sport (en de FIA) belachelijk. Kaarten naaien is een kaart bij het voetbal omdat het onsportief geacht wordt. Bij andere sporten is dat niet anders.
[removed]
Gezien de reactieve houding van de FIA op veel gebieden, mag je dat inderdaad niet verwachten.DataGhost schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:11:
[...]
Mag je niet verwachten dat de FIA controleert of een straf correct is uitgevoerd of niet? Dat is kennelijk niet gebeurd hier.
Zover ik weet is het ook aan het team om de straf correct uit te voeren en staat er niemand van de FIA bij om het te controleren.
-
Verder mogen ze van mij gewoon racen voor iedere punt. Perez doet het goed in de auto en als hij een kans krijgt als vandaag moet hij die gewoon pakken.
Lijkt vrij duidelijk dat de Redbull beter is dan de rest van de teams. Dus onderlinge strijd zou een welkom iets zijn voor mijtweakduke schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:15:
Voordat Verstappen werd geïnterviewd door Coulthard stond hij te praten met Perez, dus zo koud elkaar negeren doen ze niet. Dat Jos hem niet feliciteert hecht ik totaal geen waarde aan, zo is Jos.
Verder mogen ze van mij gewoon racen voor iedere punt. Perez doet het goed in de auto en als hij een kans krijgt als vandaag moet hij die gewoon pakken.
Pakt die toch weer wat sympathie-puntjes terug bij mij. Hij hoeft dat niet te zeggen over Alonso en AM.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Man heeft natuurlijk alles al een keer meegemaakt in deze sport, geweldig antwoord
Maar daar is toch ook niks mis mee? Dat is tenminste een winnaars mentaliteit die de sport nodig heeft, net als Verstappen dat heeft. Vele malen beter dan het makke lammetjes Bottas.Sr Juan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:11:
En ja het ligt soms erg gevoelig hier in huis, getrouwd zijn met een Mexicaanse![]()
Perez laat echt wel zien dat hij uitstekend kan rijden, maar hij laat niet zien een wereldkampioen te zijn. We lezen wel vaker dat als Perez eens een uitstekende prestatie neerzet, men roept dat ie gelijkwaardig aan Verstappen is. Maar ik kan mij maar weinig races herinneren waarbij hij 5-10 seconden weg rijdt bij Verstappen terwijl dat andersom niet eens verwonderlijk meer is.
Die bal kun je ook naar Aston Martin spelen. Zij voeren de straf foutief uit.DataGhost schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:11:
[...]
Mag je niet verwachten dat de FIA controleert of een straf correct is uitgevoerd of niet? Dat is kennelijk niet gebeurd hier.
Precies hierom moet je niet alles in willen perken. Het team, de FIA, het protesterende team, de stewards: iedereen maakt fouten. Soms worden ze niet hersteld, soms te laat. Vaak ook precies op tijd.
De uitzonderingen blijven hangen. Maar de uitzondering is niet de regel.
[ Voor 4% gewijzigd door FirePuma142 op 19-03-2023 21:33 ]
Natuurlijk niet, maar zegt genoeg over de RB.ZeRoC00L schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:31:
[...]
Omdat Max als 15e startte. Wat als die gewoon 1 of 2 was gestart? Had per dan alsnog gewonnen?
Seconden? Tienden of honderdsten hoorNeverSettle schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:45:
[...]
Ik zie het als nog een voordeel in, jack man aan de achterkant kon ook wachten voordat hij de auto raakte. Die paar seconde schelen toch.
Jep regels zijn regels. Dat ontkende ik volgens mij ook nietFirePuma142 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:43:
[...]
De regels is niet vijf seconden stil staan.
[...]
Als het protest zo laat komt en mag komen, dan valt daar voor de FIA ook niets aan te doen. Zo zijn de regels.
Ik gaf alleen aan dat je de sport wel wat voor lul zet. En dat je dat de FIA mag aanrekenen. Want 3x raden wie die regels schrijft
Vorig jaar ging het allemaal over "the spirit of the rules". En nu opeens niet?
Jammer dat de uitzondering toch wel jaarlijks voorkomt[b]FirePuma142 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:32:[/
De uitzonderingen blijven hangen. Maar de uitzondering is niet de regel.
Komt misschien omdat ie twee seizoenen om zn oren gereden is. Had vorig jaar met twee vingers in zn neus tweede moeten worden.Sr Juan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:11:
En ook dit weekend structureel meerdere tienden langzamer.
Gaat als tweede de eerste bochten door en finisht uiteindelijk ook vlak voor zn teamgenoot die als 15e startte. Color me not impressed.
Leuke coureur, maar geen Alonso Hamilton of Max.
Ik zie de rear jackman zijn krik achter de auto positioneren zodat hij hem na de penalty zo snel mogelijk omhoog kan brengen. Bij het positioneren tikt de krik per ongeluk 1x tegen de auto aan lijkt het.RocketKoen schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:11:
YouTube: Why Was Fernando Alonso Given A 10-Second Penalty? | 2023 Saudi Arab...
F1TV live analyse van de pitstop
Om daar nou een penalty voor te geven, tjees... Dan ben je wel van het meest onprettige "regel is regel" soort.
En zelfs dan is Max nog sneller.
Dus eens met mikeyman, nog niet onder de indruk.
Als in de regels staat dat de auto niet aangeraakt mag worden dan mag de auto niet aangeraakt worden.Stiggy schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:39:
[...]
Ik zie de rear jackman zijn krik achter de auto positioneren zodat hij hem na de penalty zo snel mogelijk omhoog kan brengen. Bij het positioneren tikt de krik per ongeluk 1x tegen de auto aan lijkt het.
Om daar nou een penalty voor te geven, tjees... Dan ben je wel van het meest onprettige "regel is regel" soort.
Die monteur die vorige week de auto van Ocon aanraakte deed IIRC ook geen werkzaamheden, maar raakt wel de auto aan. Ergens moet je een grens trekken, en dat is aanraken, niet werken. Wat is werken uberhaupt? Die twee man die de auto stabiliseren, die doen geen werkzaamheden aan de auto, maar raken alleen de auto aan, mag dat dan wel of niet binnen de penalty?
Edit:
Klopt volgens mij niet. Vorige week bij Ocon was het iemand die al een ratel voor de neus in het gat propte. Maar ook daarbij: die doet geen werkzaamheden (vleugel los draaien), maar tegelijkertijd scheelt het wel tijd doordat dat ding al in het gat zit. Anders is dat zomaar een secuur werkje dat 1 seconde kost.
[ Voor 14% gewijzigd door RobertMe op 19-03-2023 21:46 ]
Natuurlijk. Hij is goed geweest vandaag. Bij de start zich laten pakken is niet optimaal, het blokkeren der wielen ook niet (bij inhalen Alonso, maar dat was ook niet eenvoudig). Goede herstart en slim meteen het gat gemaakt want Max moest er nog 2 voorbij. De praatjes voor de buehne vind ik niet chique, hij weet dondersgoed dat hij de fastest lap al heeft en al ze dan beide niet meer mogen racen kan Max automatisch niets meer. Bovendien zeiden ze tegen het einde “free to race” en dan toch via de pers weer Max de boeman toe spelen. Dat hoeft van mij niet. Had dan zelf nog een poging gedaan.tweakduke schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:15:
Voordat Verstappen werd geïnterviewd door Coulthard stond hij te praten met Perez, dus zo koud elkaar negeren doen ze niet. Dat Jos hem niet feliciteert hecht ik totaal geen waarde aan, zo is Jos.
een treffende spreuk
Waarbij jaarlijks wel heel optimistisch is....Waah schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:36:
[...]
Jammer dat de uitzondering toch wel jaarlijks voorkomt
[removed]
Prachtig, prachtig
[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 19-03-2023 21:45 ]
Dat is het probleem ook niet, het probleem is dat de FIA er helemaal niets mee doet tot ergens na de race. Dit behoort de FIA zelf gelijk na de pitstop te melden. Zeker bij dit soort penalties moet een official de controle doen en die kan dan gelijk aangeven of het wel/niet goed is. Dat de straf terecht is lijkt me duidelijk, omdat dit gewoon in de regels beschreven staat.RobertMe schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:42:
[...]
Als in de regels staat dat de auto niet aangeraakt mag worden dan mag de auto niet aangeraakt worden.
Die monteur die vorige week de auto van Ocon aanraakte deed IIRC ook geen werkzaamheden, maar raakt wel de auto aan. Ergens moet je een grens trekken, en dat is aanraken, niet werken. Wat is werken uberhaupt? Die twee man die de auto stabiliseren, die doen geen werkzaamheden aan de auto, maar raken alleen de auto aan, mag dat dan wel of niet binnen de penalty?
[removed]
Vrij naar Teeuwen...Chocoball schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:44:
Voor de liefhebbers, nog 1 keer het volkslied van Saoedi-Arabië voor aanvang van de race.
[YouTube: THE NATIONAL ANTHEM OF SAUDI ARABIA - FORMULA 1 2023 SAUDI ARABIAN GRAND PRIX]
Prachtig, prachtig
Die lui beginnen te spelen... K*tmuziek!
Je weet wat de boete is voor het aanraken van een auto in parc fermé?Stiggy schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:39:
[...]
Ik zie de rear jackman zijn krik achter de auto positioneren zodat hij hem na de penalty zo snel mogelijk omhoog kan brengen. Bij het positioneren tikt de krik per ongeluk 1x tegen de auto aan lijkt het.
Wat moeten ze dan? De overtreding maar door de vingers zien? Dan krijg je weer discussies dat ze niet consequent zijn.Stiggy schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:39:
[...]
Ook het argument wat hier langs kwam dat Alonso er geen voordeel van gehad heeft, ook onzin IMHO. Hij had er ook geen voordeel aan dat hij een paar cm te ver naar links op de grid stond. Hadden ze daarom die hele 5s straf maar niet moeten geven?
Regels zijn regels is een goed principe. Ook als dat een keer onprettig uitpakt. Anders is het einde zoek.
Overigens ben ik het wel eens met de mening dat zoiets eerder afgehandeld had moeten worden, en niet pas na het podium.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Oh ja volgens mij had Perez vorig jaar ook wel zo zijn steekjes en dingetjes, maar goed dat mag en hoort er haast wel bij.pro_6or schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:43:
[...]
Natuurlijk. Hij is goed geweest vandaag. Bij de start zich laten pakken is niet optimaal, het blokkeren der wielen ook niet (bij inhalen Alonso, maar dat was ook niet eenvoudig). Goede herstart en slim meteen het gat gemaakt want Max moest er nog 2 voorbij. De praatjes voor de buehne vind ik niet chique, hij weet dondersgoed dat hij de fastest lap al heeft en al ze dan beide niet meer mogen racen kan Max automatisch niets meer. Bovendien zeiden ze tegen het einde “free to race” en dan toch via de pers weer Max de boeman toe spelen. Dat hoeft van mij niet. Had dan zelf nog een poging gedaan.
Ik denk dat intern de verhoudingen duidelijker zijn dan ze nu naar buiten brengen.
In de post waar ik op reageer is dat juist wel het probleemredwing schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:45:
[...]
Dat is het probleem ook niet, het probleem is dat de FIA er helemaal niets mee doet tot ergens na de race. Dit behoort de FIA zelf gelijk na de pitstop te melden. Zeker bij dit soort penalties moet een official de controle doen en die kan dan gelijk aangeven of het wel/niet goed is. Dat de straf terecht is lijkt me duidelijk, omdat dit gewoon in de regels beschreven staat.
Persoonlijke mening (losstaande van reactie): straf is 100% terecht. Maar dat ze het pas na de finish gaan onderzoeken is absoluut not done. Zeker in dit geval v.w.b. "levert geen voordeel op" (1. er zijn geen werkzaamheden gedaan; 2. SC), als het niet binnen 10 minuten of whatever geconstateerd / gerapporteerd is laat het dan gewoon lekker gaan. En als het in dit geval "inderdaad" gaat om Mercedes die pas in het slot van de race het aankaarten komt het weer op mijn lange lijst bij minpunten van dat team.
Niet lachen Russel... Doe het niet!Chocoball schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:44:
Voor de liefhebbers, nog 1 keer het volkslied van Saoedi-Arabië voor aanvang van de race.
[YouTube: THE NATIONAL ANTHEM OF SAUDI ARABIA - FORMULA 1 2023 SAUDI ARABIAN GRAND PRIX]
Prachtig, prachtig
Hoe dan ook, net terug en de penalty van Alonso pas net meegekregen. Maar wat ik niet begrijp: 5 seconden straf voor een auto fout gepositioneerd is natuurlijk al fors, helemaal als de auto niet over de streep staat. Maar regels zijn regels. Vervolgens wordt de straf ingelost, maar is er twijfel over de juistheid van de uitvoering. En dan na de ceremonie en het doorspitten van de regels komt men erachter dat de straf niet mag worden ingelost een onder de SC. Dus volgt nog een straf, maar ik begrijp niet dat er dan voor 10 seconden wordt gekozen en niet opnieuw 5. Als de regels al zo complex zijn dat de stewards in beginsel al niet weten of het allemaal wel klopt, is 10 seconden na de race mijns inziens veel te zwaar. Is dit dan enkel om Mercedes te pleasen omdat Russell net buiten de 5 seconden zat?
Dit was echt de beste pré-race activiteit OOIT!!Chocoball schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:44:
Prachtig, prachtig
Hilarisch om te zien dat Russel zijn lachen aan het inhouden is.
Deze bedoel jesjaool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:19:
[...]
Ze hebben nu op F1TV de beelden waarop de rear jack in contact komt met de auto. Ook schijnt een andere monteur de wagen te hebben aangeraakt.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nog ff teruglezen dus. Het ging niet om het niet mogen inlossen (dat mocht wel) maar het aanraken van de auto met de jackKlaasjeNL schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:51:
Met de hele familie een weekendje Centerparcs, dus de race op de telefoon gekeken waarvan de laatste ronden onderweg naar het zwembad en de finish in het kleedhokje bekeken terwijl de vrouw de kinderen hielp met omkleden.
Hoe dan ook, net terug en de penalty van Alonso pas net meegekregen. Maar wat ik niet begrijp: 5 seconden straf voor een auto fout gepositioneerd is natuurlijk al fors, helemaal als de auto niet over de streep staat. Maar regels zijn regels. Vervolgens wordt de straf ingelost, maar is er twijfel over de juistheid van de uitvoering. En dan na de ceremonie en het doorspitten van de regels komt men erachter dat de straf niet mag worden ingelost een onder de SC. Dus volgt nog een straf, maar ik begrijp niet dat er dan voor 10 seconden wordt gekozen en niet opnieuw 5. Als de regels al zo complex zijn dat de stewards in beginsel al niet weten of het allemaal wel klopt, is 10 seconden na de race mijns inziens veel te zwaar. Is dit dan enkel om Mercedes te pleasen omdat Russell net buiten de 5 seconden zat?
Je kan naar de intentie van een regel kijken.u_nix_we_all schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:48:
[...]
Wat moeten ze dan? De overtreding maar door de vingers zien? Dan krijg je weer discussies dat ze niet consequent zijn.
Ook het argument wat hier langs kwam dat Alonso er geen voordeel van gehad heeft, ook onzin IMHO. Hij had er ook geen voordeel aan dat hij een paar cm te ver naar links op de grid stond. Hadden ze daarom die hele 5s straf maar niet moeten geven?
Regels zijn regels is een goed principe. Ook als dat een keer onprettig uitpakt. Anders is het einde zoek.
Overigens ben ik het wel eens met de mening dat zoiets eerder afgehandeld had moeten worden, en niet pas na het podium.
Blind regels volgens omdat het een regel in... dat geeft alleen maar problemen (zie de problematiek die burgers met ambtenarij ervaren).
De 10s was niet vanwege het het punt dat het inlossen niet onder de safetycar mag (want dat mag wel)KlaasjeNL schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:51:
Met de hele familie een weekendje Centerparcs, dus de race op de telefoon gekeken waarvan de laatste ronden onderweg naar het zwembad en de finish in het kleedhokje bekeken terwijl de vrouw de kinderen hielp met omkleden.
Maar dat de straf niet correct was uitgevoerd (de auto werd aangeraakt binnen de 5s)
De regels zijn juist heel duidelijk. Daarin staat namelijk onomstotelijk dat een time penalty tijdens de eerste pitstop ingelost moet worden, en om onduidelijkheid te voorkomen dat dat dus ook geldig is als dat tijdens een (V)SC is.KlaasjeNL schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:51:
De regels zijn overigens ook duidelijk in dat de auto niet aangeraakt mag worden tijdens het inlossen van de penalty. Dus als de rear jackman dan de jack al onder de crash structure zet maar daarbij de auto aanraakt (met het draaiende "bakje" op de jack dat onder / om de crash structure draait) dan is dat gewoon een overtreding. Net zoals 2 weken terug de monteur die bij de pitstop van Ocon de ratel al in het gat van de bout drukte in overtreding was doordat hij daarbij de auto aanraakte.

En ja, graag een tijdslimiet op het uitdelen van straffen die directe invloed op de uitslag hebben. En bij twijfel de podiumceremonie maar ff uitstellen. Helaas gaat dat laatste nooit gebeuren want tv rechten en klagende omroepen..
Naar de intentie van de regels kijken geeft alleen maar meer problemen. Aangezien de intenties niet op papier staan. Wat automatisch betekend dat ze aan interpretatie onderhevig zijn (niet dat dat bij regels op papier niet het geval is). Maar nu is de regel gewoon zwart/wit. Of je raakt de auto aan, of niet. Als de intentie is "er wordt niet gewerkt / geen winst behaald" dan kun je toch best wel wat discutabele zaken krijgen. Zoals ik in een eerdere post al aangaf. Mogen de twee monteurs die de auto stabiliseren dan wel de auto al vast pakken (dat zijn geen werkzaamheden, die "raken alleen de auto aan"). Mag je de rear-jack dan officieel al er onder zetten? Maar mag je dan ook de wheelguns al op de nuts zetten en pas na 5s de knop indrukken? Mogen de "wheel offs" al de wielen vast pakken? (zolang ze vast zitten kunnen ze toch niks doen / geen voordeel behalen).Stiggy schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:53:
[...]
Je kan naar de intentie van een regel kijken.
Blind regels volgens omdat het een regel in... dat geeft alleen maar problemen (zie de problematiek die burgers met ambtenarij ervaren).
Regels zeggen niet dat de auto niet aangeraakt mogen worden, maar specifiek dat er niet aan de auto gewerkt mag worden. Klein verschil.RobertMe schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:42:
[...]
Als in de regels staat dat de auto niet aangeraakt mag worden dan mag de auto niet aangeraakt worden.
tijdens de race handhaven, niet achteraf. Er gaan miljarden om in deze sport en de jury is van de kwaliteit van een lokale handbalclub.u_nix_we_all schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:48:
[...]
Wat moeten ze dan? De overtreding maar door de vingers zien? Dan krijg je weer discussies dat ze niet consequent zijn.
<>
Ik neem de F1 niet meer serieus, dit neemt bij mij veel kijkplezier weg,
Wat is een uitslag nog waard vraag ik mij af.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
In de context van (deze) sport prefereer ik toch echt duidelijkheid. Discussies over interntie geven alleen maar gezeik.Stiggy schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:53:
[...]
Je kan naar de intentie van een regel kijken.
@franssie Beetje selectief gequote much?
[ Voor 5% gewijzigd door u_nix_we_all op 19-03-2023 22:01 ]
Ja, dat denk ik ook. Perez speelt het handig. Ten koste van Max, dat wel. En Max ontneemt hem ook geen munitietweakduke schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:48:
[...]
Oh ja volgens mij had Perez vorig jaar ook wel zo zijn steekjes en dingetjes, maar goed dat mag en hoort er haast wel bij.
Ik denk dat intern de verhoudingen duidelijker zijn dan ze nu naar buiten brengen.
een treffende spreuk
Een protest mag ook later ingediend worden, dus Merc vind ik niet het probleem. Het probleem is dat er een protest voor nodig is voordat de FIA er goed naar gaat kijken en de straf geeft.RobertMe schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:48:
[...]
In de post waar ik op reageer is dat juist wel het probleem
Persoonlijke mening (losstaande van reactie): straf is 100% terecht. Maar dat ze het pas na de finish gaan onderzoeken is absoluut not done. Zeker in dit geval v.w.b. "levert geen voordeel op" (1. er zijn geen werkzaamheden gedaan; 2. SC), als het niet binnen 10 minuten of whatever geconstateerd / gerapporteerd is laat het dan gewoon lekker gaan. En als het in dit geval "inderdaad" gaat om Mercedes die pas in het slot van de race het aankaarten komt het weer op mijn lange lijst bij minpunten van dat team.
[removed]
Als je 499 rondes Indy 500 kan rijden vind ik heel knapsjaool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:53:
[...]
Weet je wat saai is? De Indy 500. Het enige wat daar leuk aan is zijn de regelmatige crashes. Voor de rest kan iemand 499 ronden aan de kop rijden en vervolgens gaat een ander er met de overwinning vandoor na de zoveelste neutralisatie.
De race is maar 200 rondes
(Indy is een 2,5 mile circuit; de 500 staat voor miles niet voor rondes).
nee hoor heel specifiek omdat ik het met dat punt totaal oneens ben.u_nix_we_all schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:59:
[...]
@franssie Beetje selectief gequote much?
Ik ben ook voor regels indien ze op een goede manier gehandhaafd worden.
Dat is hier niet het geval.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik zou als team (alle) maar heel duidelijk afspreken dat iedereen ruim weg blijft, 6-7 seconden. Zeker onder (V)SC.
een treffende spreuk
Maar ik ben wel van mening dat er een regel moet gaan komen dat de straf binnen zoveel ronden of tijd na het begaan van de overtreding moet worden gegeven of gemeld en als het podiumplaatsen betreft dat het voor de huldiging moet worden beslist, want hoe het vandaag ging vind ik persoonlijk niet de juiste manier als je meer dan 30 ronden hebt gehad hiervoor.
Whilst a car is stationary in the pit lane as a result of incurring a penalty in accordance with Articles 54.3a) or 54.3b) above, it may not be worked on until the car has been stationary for the duration of the penalty.
Het aantikken van een auto lijkt me toch echt niet "working in the car". En zo heb je dus alsnog onduidelijkheid. Ben benieuwd of AM in beroep gaat. Het zou voor Alonso volgens mij niet de eerste keer zijn dat die er penalty krijgt die een week later alsnog word teruggedraaid.
Ook leuk: bij een drivethrough of stop and go penalty mag je die niet inlossen tijdens een vsc of safety car.
[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 19-03-2023 22:10 ]
Maar een protest kan alleen met nieuw bewijs ten opzichte van een eerder gedaan onderzoek. En deze situatie met Alonso is, voor zover wij weten, nooit naar gekeken? Totdat Mercedes het aangekaart zou hebben, meer dan 20 ronden (= half uur) na de overtreding.redwing schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:01:
[...]
Een protest mag ook later ingediend worden, dus Merc vind ik niet het probleem. Het probleem is dat er een protest voor nodig is voordat de FIA er goed naar gaat kijken en de straf geeft.
Nu ben ik niet van het sporten. Maar volgens mij zijn er voldoende sporten waarbij je on the spot bij de scheidsrechter een probleem kunt aankaarten. Maar je kunt niet gaan klagen dat iemand een overtreding maken, een half uur nadat dat dan gebeurd zou zijn. En in dit geval zou Mercedes het dan ook nog bewust hebben uitgesteld zodat Alonso niet het gat kon opbouwen. Dat is dan gewoon de regels v.w.b. een klacht indienen / de scheidsrechter ergens op wijzen misbruiken om er een eigen gewin uit te halen (i.p.v. het recht zetten van het "onrecht").
Dat vervolgens de mogelijkheid tot protesteren er moet blijven is uiteraard zo. En dat is bij andere sporten ook zo, dat je na de wedstrijd alsnog "in hoger beroep" kunt gaan.
Ach ja, je snapt wat ik bedoel.Ryur schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:02:
[...]
Als je 499 rondes Indy 500 kan rijden vind ik heel knap
De race is maar 200 rondes
(Indy is een 2,5 mile circuit; de 500 staat voor miles niet voor rondes).
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |