[F1 2023] Race 2 GP van Saoedi-Arabië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste
Acties:
  • 99.456 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:02
En had Alonso als hij dit eerder had geweten 10 seconden kunnen wegrijden?

Met het gemak waarmee hij van 4,3 seconden naar 5 seconden reed verwacht ik van wel met bv nog 20 ronden of meer tegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wie is die guy die nu post race bij F1TV wordt geinterviewd?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
CrazyFool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:52:
[...]

Ach joh, trek het je niet aan, heeft Russel toch nog een podium behaald dit jaar. Geniet er van! :)
Thanks! Naast Lando toch wel een racer die ik het goed wil zien doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:31

JB

Cédric roelt!

Help!!!! schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:53:
Evra. Voetballer

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Laat ik dan maar duidelijk maken dat verkapte complottheorieën over hoe de FIA, Mercedes helpt, dus niet hoeven. Dat geld ook voor gejank op Mercedes.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Misschien een optie: straf niet voor de podium ceremony bekend = uit dienen in volgende race?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:07

franssie

Save the albatross

talkatoo schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:48:
Dit slaat toch nergens op? effectief 15 seconden penalty.. voor iets wat geen tijdswinst oplevert....
Technisch kan het dan nog kloppen zelfs, maar zo enorm amateuristisch dit van een sport die van miljarden aan elkaar klotst. Gênant is een eufemisme

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:54

rammes

koekebakker 1e klas

Help!!!! schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:53:
iets met voetbal denk ik want er stond uefa onder. verder totaal niet boeiend

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Aha!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:38
DaniëlWW2 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:52:
[...]

Omdat de FIA het waarschijnlijk zelf niet heeft gezien en het ze verteld is door Mercedes. Want die halen hier voordeel uit. Het amateurisme van de FIA zorgt er ook voor dat Alonso geen kans had om het gat naar 10s te rijden...
Natuurlijk wacht mercedes tot rondje 45 met melden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:31
BurnsMM schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:53:

Met het gemak waarmee hij van 4,3 seconden naar 5 seconden reed verwacht ik van wel met bv nog 20 ronden of meer tegaan.
Als hij het gelijk na de SC had geweten, dan denk ik wel dat we meer snelheid in zat.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:11
Ik denk dat de FIA, moet stoppen met penalty’s na de race. Als ze iets willen, voor het podium moment beslissen, en anders pech voor iedereen. Dit gebeurt in geen enkele andere sport. En is eigenlijk te gek voor woorden…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:52:
[...]

Omdat de FIA het waarschijnlijk zelf niet heeft gezien en het ze verteld is door Mercedes. Want die halen hier voordeel uit. Het amateurisme van de FIA zorgt er ook voor dat Alonso geen kans had om het gat naar 10s te rijden...
dat dus. dat is de enige reden waarom de straf zo laat kwam. Kan me ook voorstellen dat Mercedes expres wat langer gewacht heeft met klagen zodat er minder tijd was voor ALO om het gat te vergroten.

dat het via klacht van Mercedes kwam is ook enige verklaring dat Mercedes over de radio naar Russel al over een straf voor ALO sprak, zonder dat de FIA zelf iets had gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CrazyFool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:55:
Ik denk dat de FIA, moet stoppen met penalty’s na de race. Als ze iets willen, voor het podium moment beslissen, en anders pech voor iedereen. Dit gebeurt in geen enkele andere sport. En is eigenlijk te gek voor woorden…
Max in usa met Kimi? Dat was ook last lap; semi-terecht, maar dit was 16 ronden geleden ….

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:54

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
|:( |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUFHO7zyzAEoGm4O0Ln5AxGu4qo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4EXoehGs1BNEdqIj8BjEqpI3.jpg?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BurnsMM schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:53:

Alonso reed geen volle bak omdat niemand die 5s (laat staan 10s) had verwacht 8)7 ik vind dit echt schofterig van de FIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RocketKoen schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:52:
[...]

Er is 1 team dat een hele ploeg in de fabriek heeft zitten die foutjes van concurrenten opzoeken om door te geven aan de wedstrijdleiding. Guess which one.
Ehh... Allemaal...?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 22:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

Simpel op te lossen: binnen 5 ronden van de overtreding moet dit bij de FIA bekend gemaakt worden. Zo niet: geen tijd-penalty maar een boete ofzo. Dan kunnen teams er ook tactisch geen gebruik van maken.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
CrazyFool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:55:
Ik meende dat die nieuwe baas van de FIA ook daar naar toe wilt gaan.
Maar ook dat soort zaken kosten tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:11
himlims_ schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:56:
[...]

Max in usa met Kimi? Dat was ook last lap; semi-terecht, maar dit was 16 ronden geleden ….
Ja op die manier inderdaad.

Post aangepast! :+
Moest het mij weer even voor de geest halen.

[ Voor 28% gewijzigd door CrazyFool op 19-03-2023 19:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03:33
dglavimans schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:52:
[...]

LMAO jullie weten weer Hamilton bij het gesprek te betrekken

Bwhaha _O-
Kinderachtige weer. Ik ben een Hamilton fan maar kom op Alonso verdiende dit gewoon. Ik hou niet van de inconsistentie in de regelgeving. Of mag dat niet aan Nederlander? (Ook al ben ik HAM fan). Echt waar |:(

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

dglavimans schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:57:
[...]

Eens.. Zet de auto vast of zo
Hou hem aan het begin van de pitstraat tegen met een stoplicht ofzo. Dan is meteen duidelijk wie de straf uitvoert.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Nu online
iCore schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:58:
[...]

Kinderachtige weer. Ik ben een Hamilton fan maar kom op Alonso verdiende dit gewoon. Ik hou niet van de inconsistentie in de regelgeving. Of mag dat niet aan Nederlander? (Ook al ben ik HAM fan). Echt waar |:(
Alonso verdiende het zeker maar geen idee hoe je Hamilton erbij hebt weten te betrekken

Dan moet die volgende race maar zijn 100e pakken met een winst :p

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Hadden we het er hier al over gehad dat Max van p15 naar p2 weet te rijden?
Bedoel...... ondanks dat het maar p2 is, was dit voor elke andere rijder een heldendaad, We weten dat Max het kan, maar dat hij het ook maar even doet.

Charles stond voor min of meer de zelfde uitdaging, maar weet veel minder auto's te passeren, natuurlijk een Ferrari is geen Red Bull ;). Maar ik had wel verwacht dat de Rode koetsen voor de Zilverenpijlen zouden eindigen....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:49
rammes schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:54:
[...]

iets met voetbal denk ik want er stond uefa onder. verder totaal niet boeiend
Hij volgt het in ieder geval meer dan een Tim Cook :+ . Blijkt regelmatig bij races aanwezig te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03:33
dglavimans schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:59:
[...]

Alonso verdiende het zeker maar geen idee hoe je Hamilton erbij hebt weten te betrekken
Uhhh omdat Mercedes hierover ging klagen bij FIA (onterecht is mijn mening. Ze waren dit plan zelfs aan het bespreken over de teamchat)

En dit omdat het al een stuk vaker is gebeurt dat Mercedes (met Hamilton als driver) vaker geen straf heeft gekregen voor dingen waar andere drivers wel straf voor kregen.

Dus dat lijkt me niet zo moeilijke referentie?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bullet NL schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:59:
Bedoel...... ondanks dat het maar p2 is, was dit voor elke andere rijder een heldendaad, We weten dat Max het kan, maar dat hij het ook maar even doet.

Charles stond voor min of meer de zelfde uitdaging, maar weet veel minder auto's te passeren, natuurlijk een Ferrari is geen Red Bull ;). Maar ik had wel verwacht dat de Rode koetsen voor de Zilverenpijlen zouden eindigen....
Ik ging er sowieso al vanuit dat het minimaal P2 ging worden. Tot de problemen zag ik een P1 ook nog wel gebeuren. Of iets dat in drama zou eindigen waarbij PER en VER bij Helmut op het matje moesten komen. ;)

De kans zou dan redelijk groot zijn dat we over een paar races ene Daniel in de tweede wagen zouden zien. :+

Nah... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-10 17:12
Kenny_026 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:33:
[...]

De resr van het veld heeft net zoveel ingehaald als max in zn eentje 😊
De rest is tot op heden natuurlijk allemaal een sitting duck voor Verstappen en Perez. Het verschil in auto is nu net zo groot als in de topjaren van Mercedes. Als het zo doorgaat kan een ander alleen winnen of tweede worden als een Red Bull uitvalt. Als Max van de laatste plaats had moeten vertrekken was hij ook gewoon 2e geworden. Perez heeft een uitstekende wedstrijd gereden en aangetoond dat hij op stratencircuits de concurrentie met Max wel aankan. Op de overige circuits is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:39
sjaool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:58:
[...]

Hou hem aan het begin van de pitstraat tegen met een stoplicht ofzo. Dan is meteen duidelijk wie de straf uitvoert.
En de rest die ook nog een pitstop doet dan? Moet ook stoppen? Immers is er maar één stoplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:00

Met de RBR wagen was het zelfs Goatife gelukt.

Ferrari had pech met de SC.
Dus allemaal niet bijzonder, dat gezeur om ALO wel, heel zuur voor hem.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:23

Pinobigbird

doesn't share food!

Een unsafe release is een fout van het team waar de rijder niets aan kan doen, dus het team krijgt een straf (geldboete).

Een foutje bij 5s stilstaan tijdens de pitstop is een fout van het team waar de rijder niets aan kan doen, en de rijder krijgt 10s tijdstraf.

Snap ik het niet?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:58
sjaool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:01:
[...]

Ik ging er sowieso al vanuit dat het minimaal P2 ging worden. Tot de problemen zag ik een P1 ook nog wel gebeuren. Of iets dat in drama zou eindigen waarbij PER en VER bij Helmut op het matje moesten komen. ;)

De kans zou dan redelijk groot zijn dat we over een paar races ene Daniel in de tweede wagen zouden zien. :+

Nah... :P
Ricciardo heeft de snelheid niet meer. Leuk marketing uithangbord als 3e coureur, that’s it

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Nu online
iCore schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:01:
[...]

Uhhh omdat Mercedes hierover ging klagen bij FIA (onterecht is mijn mening. Ze waren dit plan zelfs aan het bespreken over de teamchat)

En dit omdat het al een stuk vaker is gebeurt dat Mercedes (met Hamilton als driver) vaker geen straf heeft gekregen voor dingen waar andere drivers wel straf voor kregen.

Dus dat lijkt me niet zo moeilijke referentie?
Vindt dat je een interessante manier van bruggetjes bouwen hebt want je kan het mooi hier neerzetten heb nog steeds geen idee waarom je Hamilton erbij zet.

*knip*

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 20-03-2023 09:54 . Reden: Het sneertje is niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Ferrari snel in de kwalificatie maar in de race vallen ze terug tot achter Mercedes. Jammer, ze lijken toch ergens iets fout hebben gedaan afgelopen winter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Max op Viaplay.

Werden geholpen door de SC natuurlijk.
Begin was wat lastig daarna als een warm mes door boter.

Max vond dat hij het gat wel dicht reed maar niet voldoende daarom laten varen.
Kleine vibraties en dergelijke helpen niet
Gisteren klote dag dus wil wel dat extra punt hebben.

Problemen mogen we niet hebben dus daar moeten we naar kijken maar we hadden hier natuurlijk moeten winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Pinobigbird schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:03:
Een unsafe release is een fout van het team waar de rijder niets aan kan doen, dus het team krijgt een straf (geldboete).

Een foutje bij 5s stilstaan tijdens de pitstop is een fout van het team waar de rijder niets aan kan doen, en de rijder krijgt 10s tijdstraf.

Snap ik het niet?
Fijn ook dat de FIA hierop geattendeerd moet worden en het dan ook nog presteert dit na de race te “regelen”.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-10 17:12

Nee het is geen heldendaad want de Red Bull is met afstand de beste auto momenteel en door DRS is het sowieso een stuk gemakkelijker inhalen. Wat wel knap van Max is, is dat hij bij de start bijna altijd uit de problemen weet te blijven. Beide McLarens hadden bij de start al weer schade. Max weet de auto dan goed uit het gedrang te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

TinusXIII schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:02:
[...]

En de rest die ook nog een pitstop doet dan? Moet ook stoppen? Immers is er maar één stoplicht.
Je kunt een aparte strook daarvoor maken dat doen ze nu ook met wegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:06:
[...]

Je kunt een aparte strook daarvoor maken dat doen ze nu ook met wegen. ;)
je verliest dan meer dan 5s, want je moet afremmen en weer optrekken. 5s tijdens de pitstop zelf is het meest eerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:57:
[...]

Alonso reed geen volle bak omdat niemand die 5s (laat staan 10s) had verwacht 8)7 ik vind dit echt schofterig van de FIA.
Ocon kreeg vorige keer toch ook 10 seconde. Snap niet waar mensen die 5 seconde vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ArcticWolf schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:07:
[...]

je verliest dan meer dan 5s, want je moet afremmen en weer optrekken. 5s tijdens de pitstop zelf is het meest eerlijk.
Nee hoor. Als een ander 5s krijgt dan heeft die hetzelfde probleem. Het is hetzelfde als bij een stop-and-go. De straf blijft altijd hetzelfde voor iedereen die hem krijgt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 06-10 22:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

Snap ik het niet?
Omdat er voordeel uitgehaald kan worden, dus in dat opzicht is het vrij logisch.

Punt in deze is dat Alonso de volledige 5 seconden stil heeft gestaan maar de jack de auto geraakt heeft. Geen voordeel voor Alonso maar een technische fout van het team. Bestraf die dan ook ipv de rijder.

Daarnaast heb ik het vermoeden dat er heel vuil gebruik is gemaakt met wachten tot het maken van de melding om er voordeel uit te halen. Aangezien de regels dit mogelijk maken is er niets fout gedaan maar kan dat dus ook met regelgeving opgelost worden. Simpel zelfs: zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 5 ronden moeten door teams geconstateerde overtredingen gemeld worden, daarbuiten zal de overtreding geen invloed hebben op de raceuitslag en resulteren in een geldboete. Ben je van het hele gezeik af.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
Woefdram schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:05:
[...]

Nee het is geen heldendaad want de Red Bull is met afstand de beste auto momenteel en door DRS is het sowieso een stuk gemakkelijker inhalen. Wat wel knap van Max is, is dat hij bij de start bijna altijd uit de problemen weet te blijven. Beide McLarens hadden bij de start al weer schade. Max weet de auto dan goed uit het gedrang te houden.
Zou Piastri nog bij zijn met z’n keuze voor McLaren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:07:
[...]

Ocon kreeg vorige keer toch ook 10 seconde. Snap niet waar mensen die 5 seconde vandaan halen.
Hij kreeg 5s tijdens de race en pas NA de race 10s voor incorrect serven van de penalty. Dat vind ik schofterig, als het nou de laatste lap was, maar ze hadden minstens 15 rondes om die straf te reviewen, bah.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 18:41
ArcticWolf schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:09:
[...]

Hij kreeg 5s tijdens de race en pas NA de race 10s voor incorrect serven van de penalty. Dat vind ik schofterig, als het nou de laatste lap was, maar ze hadden minstens 15 rondes om die straf te reviewen, bah.
± 32 rondes. :)

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:31

Snap ik het niet?
Volgens mij krijgt de rijder ook een straf bij een unsafe release tijdens de race, alleen niet bij FP en Q.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Domme fout van het tean van Alonso. Vorige race had Ocon precies hetzelfde, 10s extra straf omdat iemand in de 5s straf de auto te vroeg aanraakte. Is er dan niemand die die monteurs daarvoor gewaarschuwd heeft dat vooral te voorkomen bij Alonso?

Verder wel jammer idd dat de FIA dit pas zo laat afhandelt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

HaterFrame schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:08:
[...]

Omdat er voordeel uitgehaald kan worden, dus in dat opzicht is het vrij logisch.

Punt in deze is dat Alonso de volledige 5 seconden stil heeft gestaan maar de jack de auto geraakt heeft. Geen voordeel voor Alonso maar een technische fout van het team. Bestraf die dan ook ipv de rijder.

Daarnaast heb ik het vermoeden dat er heel vuil gebruik is gemaakt met wachten tot het maken van de melding om er voordeel uit te halen. Aangezien de regels dit mogelijk maken is er niets fout gedaan maar kan dat dus ook met regelgeving opgelost worden. Simpel zelfs: zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 5 ronden moeten door teams geconstateerde overtredingen gemeld worden, daarbuiten zal de overtreding geen invloed hebben op de raceuitslag en resulteren in een geldboete. Ben je van het hele gezeik af.
Nadeel dat de teambazen niet meer kunnen broadcasten met de nieuwe “Masi” dat er een mail in hun mailbox zit :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 08:15

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Straf is logisch als er niet aan de regels gehouden wordt. Maar voor iets wat in de eerste helft van de race gebeurd, dan een podium ceremonie verder, daarna pas gestraft worden. Dat kan mijn inziens niet.

Als Mercedes laat geklaagd heeft, vind ik het gewoon te laat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
dglavimans schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:04:
Vindt dat je een interessante manier van bruggetjes bouwen hebt want je kan het mooi hier neerzetten heb nog steeds geen idee waarom je Hamilton erbij zet.

Maar heh, ieder zijn ding
*knip*
En daarom blijven we er niet over doorzeuren.

[ Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 20-03-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 06-10 22:33
sjaool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:08:
[...]

Nee hoor. Als een ander 5s krijgt dan heeft die hetzelfde probleem. Het is hetzelfde als bij een stop-and-go. De straf blijft altijd hetzelfde voor iedereen die hem krijgt.
Gaat dan om het geval dat je niet meer pit en de 5s bij je race worden opgeteld. Als je dan in de pits meer dan die 5s verliest is het dus niet voor iedereen hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:08:
[...]

Jij hebt het over een stop & go + 5 sec. Dat is pitstop tijd + 5s...

Hij kreeg 5s straf bovenop z'n race tijd. Dat is excl. pitstop, als hij dan moet stoppen en optrekken dat kost meer dan 5s (als hij 5s stil moet staan).
Als hij binnenkomt voor een pitstop + 5s en dan 2x stil moet staan dan verliest hij toch veel meer tijd dan 5s? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Woefdram schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:05:
[...]

Moah, ik kan mijn races herinneren waar Hamilton van een gelijkwaardige startpositie naar voren reed en hij op handen werd gedragen. Destijds ook in een auto die 30 a 40 sec voor de rest kon eindigen.

Om maar in perspectief te zetten is dat het kan met de auto iets anders is dan het er ook maar mee doen.

Ik blijf het knap vinden.... Om de vraag maar direct te stellen, was het Checo ook gelukt? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Stroll heeft ondertussen al 2 paardekoppen bestelt ... 1tje voor toto en de ander voor de FIA

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Nu online
*knip*
Hou zelf aub dan ook op en daar is een topic report voor.

[ Voor 97% gewijzigd door tweakduke op 20-03-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:34

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wat is er nou precies fout gegaan dan bij Alonso? Ik ben stom verbaast en begrijp de reden van de 10 seconden nog steeds niet helemaal, heb de beelden nu al meerdere malen teruggekeken op F1TV.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:09:
[...]

Eens,
Maar dat betekend niet dat de straf niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Mol gaat ook helemaal los op de stewards bij het race cafe :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

G_Dragon schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:13:
Wat is er nou precies fout gegaan dan bij Alonso? Ik ben stom verbaast en begrijp de reden van de 10 seconden nog steeds niet helemaal, heb de beelden nu al meerdere malen teruggekeken op F1TV.
Het schijnt dat de rear jack al onder de wagen stond en dat mag niet. Je mag de wagen die 5 seconden helemaal niet aanraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
G_Dragon schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:13:
De achterste jack raakte de auto aan, en dat mag dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Nu online
George noemt het podium van Alonso voor hem en een harde penalty en dat Alonso de trofee verdiende.

[ Voor 20% gewijzigd door dglavimans op 19-03-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 14:19
Waah schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:15:
[...]

De achterste jack raakte de auto aan, en dat mag dus niet.
Die engineer zal dus ook een slechte werkdag hebben gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

@sjaool @Waah ah oke duidelijk, dank je wel want ik zag het echt niet :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

cheiron schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:52:
Zo veel ronden geleden. Als hij dit had geweten had hij wellicht een groter gat naar Russel kunnen maken. Nu kun je er helemaal niets meer aan doen. Bizar dat dit zo amateuristisch blijft bij de F1
Mercedes wacht om te protesteren tot dat Alonso dat gat niet meer open kan rijden. Ze zijn niet helemaal gek daar.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
G_Dragon schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:15:
Ik moest het ook googlen _O- snap het wel regels zijn regels. Maar die 0,1 seconde verschil? Dat kan je ook anders oplossen imho.

Maarja. We wilden strakke regels, hier zijn ze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Silent Thunder schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:15:
[...]

Die engineer zal dus ook een slechte werkdag hebben gehad
Ja die zal geen leuke avond hebben.... En zal het vast nog wel even te horen krijgen de komende maanden/jaren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdA-a5Dypq-PWBUzXmEfytGFYUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8c5ogDhZiRwdkFUYjHm3uR0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het punt is voor mij helemaal niet hoe wat of wie het protest aantekent. Als de straf terecht is, dan is die terecht. Alleen ze moeten dat voor de podiumceremonie klaar hebben. Daar gaat het iedere keer mis bij de FIA, want hoe kun je nu een overwinning, een tweede of derde plek nu vieren met je team als het daarna nog keihard kan worden afgenomen.

Voor de beleving van de sport en sowieso qua omgaan met je coureurs, teams en toeschouwers is het een hele slechte zaak. Als ze het podium opgaan, dan moet de uitslag 100% duidelijk zijn.

Tweakers Discord

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:16:
[...]

Mercedes wacht om te protesteren tot dat Alsonso dat gat niet meer open kan rijden. Ze zijn niet helemaal gek daar.
Het is laakbaar dat de FIA dit accepteert. Die moeten een team dat zo laat protesteert gewoon de deur wijzen wegens competitie vervalsing.

Maar ja, dat Toto een rat is wisten we al een tijdje.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2023 21:16 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Lewis Hamilton, anno 2023 de 2e rijder van het team.......
Net een interview op Viaplay, maar hij heeft het over dingen in zijn hoofd enzo...
Niet sterk, Russel is op het moment gewoon sneller.... Op weg naar de exit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
De Mercedes lobby is weer eens succesvol...
Belachelijke beslissing.
Ook niet in lijn met die van Ocon die opnieuw 5 seconden kreeg en niet ineens 10.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Op F1TV nu. Rear jack gaat meteen op de auto.
Die straf is terecht.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AM heeft het nu over “working on the car” vs “not touching”. Ik schat nul op rekest.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Kan aan mij liggen, maar ik heb hem niet gezien op het podium. :z :z :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

G_Dragon schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:15:
Ze hebben nu op F1TV de beelden waarop de rear jack in contact komt met de auto. Ook schijnt een andere monteur de wagen te hebben aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Nu online
Bullet NL schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:18:
Net een interview op Viaplay, maar hij heeft het over dingen in zijn hoofd enzo...
Wisseling van de wacht zou heel goed kunnen hoor.. Voel het ook wel een beetje en vind het best een spannend vooruitzicht :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:18:
[...]

Het is laakbaar dat de FIA dit accepteerd. Die moeten een team dat zo laat protesteert gewoon de deur wijzen wegens competitie vervalsing.

Maar ja, dat Toto een rat is wisten we al een tijdje.
Heeft niets met ratterigheid te maken. Winnen is winnen, punten zijn punten. Binnen de regels is alles toegestaan.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:58
FirePuma142 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:16:
[...]

Mercedes wacht om te protesteren tot dat Alsonso dat gat niet meer open kan rijden. Ze zijn niet helemaal gek daar.
Dit soort trucjes uithalen snap ik in de cutthroat wereld van F1 wel. Maar als het andersom is, dan is het huis te klein vanuit Mercedes en rennen ze direct naar de media.

[ Voor 16% gewijzigd door Chocovla op 19-03-2023 20:21 ]

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zouden ze op Ziggo dan toch gelijk hebben dat het vertrekt van Angela Cullen hem niet lekker zit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:19:
Die straf is terecht.
Het gaat om de timing, terecht, maar als je na 32 ronden zo'n overduidelijk fout pas constateert moet je gewoon je waffel houden als FIA en je diep gaan schamen om het amateurisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 18:41
De harde banden leken gewoon sterker in de 2e helft van de stint. Piastri ging ook een paar mediums voorbij tegen het eind.

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 08:15

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

DaniëlWW2 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:19:
Die straf is terecht.
Raakt m per ongeluk, niet dat de auto opgetild wordt...

Maar raken is fout. Dus penalty.

Al is het veeeeeeeel te laat. Daar mag echt iets aan gedaan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RUS is wel sportief bij F1TV over de straf van ALO.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:48
Dat zag je begin vorig jaar ook toen het bij Mercedes niet zo goed ging, leek Hamilton ook helemaal niet lekker in zijn vel te zitten/met zijn hoofd ergens anders/op weg naar de exit, in de tweede helft toen Mercedes de aansluiting weer had gevonden leek hij een stuk beter in zijn vel te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-10 21:57
Wat zielig dat ze Alonso z'n podium afpakken. De straf was sowieso al discutabel, en ze hadden toch gewoon 5s op het einde af kunnen trekken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:20:
[...]

Heeft niets met ratterigheid te maken. Winnen is winnen, punten zijn punten. Binnen de regels is alles toegestaan.
Wachten met melden tot de ander niets kan doen mag binnen de regels zijn, maar het is nog steeds unsportsmanlike behaviour en je bent nog steeds een rat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Help!!!! schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:21:
RUS is wel sportief bij F1TV over de straf van ALO.
Harde straf voor Alonso zegt hij met een big smile op zijn gezicht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:29
dutchgio schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:19:
De Mercedes lobby is weer eens succesvol...
Belachelijke beslissing.
Ook niet in lijn met die van Ocon die opnieuw 5 seconden kreeg en niet ineens 10.
Als dat zo is dan zou dat een prima reden voor protest zijn vanuit AM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:02
Toch klasse van RUS dat hij vindt dat ALO die 3e plaats verdient. HAM denkt er anders over…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:24
Fucking hell. :( :( Ze konden Alonso niet pakken op het innen van de 5 sec onder safety car, dus nu pakken ze hem op een ander punt zodat hij alsnog 4e wordt?! Ik pleit voor een nieuwe FIA regel: geen straffen meer mogelijk nadat de vlag gevallen is.

In elke andere sport worden ook geen straffen meer uitgedeeld nadat de wedstrijd afgelopen is. Zou mooi zijn. Bij een voetbalfinale een doelpunt weer terugdraaien, omdat er iets niet klopte.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:20:
[...]

Het gaat om de timing, terecht, maar als je na 32 ronden zo'n overduidelijk fout pas constateert moet je gewoon je waffel houden als FIA en je diep gaan schamen om het amateurisme.
Ik denk dat er geen steward over heeft nagedacht of uberhaupt het heeft gezien totdat <insert team> ergens richting het einde van de race een mailtje heeft gestuurd naar de fia.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:00
Jammer voor ALO zeg. Echt debiel dat ze dat niet 32 ronden eerder al af hebben gehandeld. ALO verdiend IMHO gewoon die 3e plek, als dat gezeur echt weer van MERC komt dan hebben ze weer een checkmark verdiend bij minst sympathieke team op de grid score.

Verder PER puike race gereden. Je ziet, net zoals vorig jaar, dat ie wel wat vervelende capsones hierdoor krijgt. Laten we eerlijk zijn, hij heeft deze echt cadeau gekregen. Door de problemen van VER gisteren, die de rest van het weekend superieur en constant een halve seconde sneller was dan PER. En dan nog die problemen vandaag, wat VER ook al aangaf, waarna ze het best vonden en het lieten lopen.

Over 10 races staat PER waarschijnlijk wel weer met beide beentjes op de grond en 50 punten achter VER.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
dglavimans schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:20:
[...]

Wisseling van de wacht zou heel goed kunnen hoor.. Voel het ook wel een beetje en vind het best een spannend vooruitzicht :9~
Kunnen ze meteen Norris uit zijn lijden verlossen in de Mclaren. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ALO: I enjoyed the podium... Big smile en gniffel...

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 19-03-2023 20:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ALO zit er niet mee. Held :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

stylezzz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:22:
[...]

Ik denk dat er geen steward over heeft nagedacht of uberhaupt het heeft gezien totdat <insert team> ergens richting het einde van de race een mailtje heeft gestuurd naar de fia.
Precies, en wiens taak is het om erop te letten dat straffen goed worden uitgevoerd ... de FIA ... amateurisme van een schandalig laag niveau voor een miljoenen bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
aaah goed om alonso zo positief te zien ... auto is sneller als mercedes en ferrari ... dus het is positief ook al is die 4de.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Nu online
dutchgio schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:23:
[...]

Kunnen ze meteen Norris uit zijn lijden verlossen in de Mclaren. ;)
Zie alsnog liever Lando bij Redbull maar zou goed kunnen dat hij dan doorschuift naar Mercedes inderdaad
Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord