Ik denk dat ik het hier ook kan vragen.
Hier wordt toch vaker gekeken dan in een eigen topic.
Ik zit met een probleem. Los van dat er bij het installeren de verkeerde airco is geïnstalleerd etc zit ik met een speciaal probleem.
Ik heb een Maxicool Airco, specificaties:
De buitenunit is een MMD2R-18HDI.
De 2 binnenunit gaat om Luna-AER
- LMD-AER-09HDI-I 2.5kW
- LMD-AER-12HDI-I 3.5kW
Het was afgelopen week, om precies te zijn woensdag 21-06-2023 17u weer raak dat de airco het niet deed. De compressor slaat buiten niet meer aan en de waardes die ik uitlees met de computer waren weer hetzelfde als toen de airco het een jaar geleden ook niet deed.
Bijgevoegd 2 plaatjes, 1 van de waardes van een jaar geleden(links) en rechts van de waardes van toen. Tweede plaatje is de slimme stroommeter die achter de arico hangt in de meterkast, daarmee kon ik concluderen dat de airco stuk was.
De airco staat aan en opeens stopt hij met koelen. Ik stel de binnenunits in op 17 graden en er gebeurd helemaal niets, dit heb ik al eerder meegemaakt dus ik liet ze gewoon aan staan in de hoop dat ze het binnenkort weer deden, dat heeft in dit geval 5 dagen geduurd voordat ze het weer deden, je ziet aan het stroomverbruik ook dat die van 30 watt(dan draaien alleen de fans van de binnunit) tot 1600 toen die het de zondag weer deed en ik voelde er ook koude lucht vandaan komen.
Zowel Maxicool als mijn airco leverancier weet niet wat het probleem is, de airco doet het nu weer dus ze zullen wel weer weinig willen doen, maar voor je het weet doet die het weer niet. Vorig jaar had ik precies hetzelfde probleem, het lijkt wel alsof het heel vaak met warm weer zich voor doet maar dat is niet altijd het geval. Vorig jaar is de persgastemperatuur sensor vervangen, want die gaf 60 graden aan. Dat heeft het probleem toen niet verholpen, even later de is printplaat van de buitenunit ook vervangen maar dat heeft het probleem ook niet verholpen achteraf.
De printplaat is vervangen toen die het 2 weken weer goed deed, nu 11 maanden later doet die het weer niet en weer wel.
De airco is verre van betrouwbaar, aan de ene kant blij dat het in de winter niet is gebeurd want ik verwarm er ook mee maar op vertrouwen kan ik ook niet.
Omdat de airco geen foutmelding aangeeft en de gasdruk en andere dingen gewoon goed zijn en dat die het nu weer doet willen ze eigenlijk niets doen omdat er geen foutmelding is.
Ik ben van mening dat het ding gewoon stuk is maar dat je gewoon een keer niet weet wat er mis is. Kan gebeuren lijkt mij. In ieder geval heeft één van jullie hier ervaring mee gehad, als het op deze manier door blijft gaan dan is de garantie er natuurlijk in de loop der tijd af en al die tijd heb ik geen betrouwebare machine gehad.
Als jullie het hele verhaal willen weten laat het weten, ik heb een duidelijke uitleg van 3 a4tje naar mijn verzekering gestuurd.