Hier 4 rolluiken op zuid rijtjeswoning (alle ramen op zuid), maar hebben wel degelijk ook nog onze airco nodig.Willempie27 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 01:34:
[...]
Ja onderschat het niet. Ik heb ze zelf ook niet. Maar pas bij mijn ouders een paar opgehangen in een vrijstaand huis voor slechts 300 euro voor 2 ramen op het zuid-oost. Het was daar koeler in huis als bij mij. Geen airco nodig terwijl ik in mijn 1 raam rijtjeshuis we het "nodig" vinden om hem aan te zetten. Voor koelen is het al snel 400kWh en als ik heel gunstig uit gaat van 30ct is het al 120 euro een jaar er vanuit gaat dat er sowieso airco is geïnstalleerd. Ze kunnen nu zonder dus dan is de besparing nog groter.
Maar ik snap je punt wel ergens. Het onderhoud is nodig. Dus de afweging om voor 120 euro een airco aan te zetten om een voor jou een optimaal klimaat te creëren zonder screens is het niet waard.
We zijn erg blij met onze rolluiken en ze doen veel goed, maar we houden ons huis er echt niet mee op 23 graden in de zomer.