Ik ken je CV systeem niet, hier is dat niet het geval.MotorBeast schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:28:
[...]
Ik krijg in een 1/2 uurtje met de L/W niet even een snelle temperatuur verhoging. Hier nu buiten 14 graden en kom net thuis. Vindt het gewoon net even te kil binnen (20,1 graden en wil graag 21) en dan zet ik gewoon de L/L even aan. Kan hij over 1/2 uurtje weer uit. Werkt vele malen sneller en zuiniger dan het hele watersysteem van de L/W opwarmen hier om alleen de woonkamer even 1 graadje bij te stoken. Boven is het ook 20 graden dus daar hoef ik nu niet te verwarmen. Sterker bijna koelen.![]()
Heb op deze manier de ideale combi. Voor echte koude de L/W met het comfort van HR Ketel en zuinig verbruik en met dit weer de L/L. Tevens is de L/L de BUH mocht het ooit nog eens -10/-15 worden. Kan hij de L/W ondersteunen. En in de zomer natuurlijk zalig condenserend koelen. Dat laatste zou ik niet meer zonder kunnen.
Het verschil tussen L/L en L/W is in mijn situatie echt te verwaardelozen, alleen koelen is de wandairco top(maar alleen voor het ontvochtigen gedeelte).
Persoonlijk vindt ik niet condenserend koelen door het hele huis tot 3c laten afkoelen ook prima, de wandairco staat alleen aan bij een echte hittegolf(niet statistisch zoals vorig jaar omdat de nachten gemiddeld warm waren).
Het opstarten van het watertraject stelt echt weinig voor hier, boven is het niet koud maar wel prettig als de badkamer ook nog een beetje warmte krijgt(zit op noord).
Voor mij is de gevoelstemperatuur bepalend en niet de werkelijke temperatuur.
[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 27-02-2026 21:31 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M