Hoi allen,
"even" geprobeerd in te lezen in dit topic de afgelopen week. (thank god voor AI om wat samen te vatten)
Over 2 weken komen ze 2 aircos installeren bij ons.
Voor woonkamer/keuken 34m2 (90m3) komt er een ZRK-35ZS centraal in de woonkamer en een MSZ-HR35VF in het trapgat op de eerste verdieping beiden primair voor verwarmen in plaats van stadsverwarming.
De buiten units komen op de achtergevel op de eerste verdieping wegens ruimte gebrek in de tuin en wegen dat het een tussenwoning is. Links van ons woont een alleenstaande vrouw die slechthorend is en rechts woont een alleenstaande vrouw die een overkapping heeft. huis is 5 meter breed en plan is om links van het midden de MHI te bevestigen wegens dat die tijdens stook seizoen het meest gebruikt word en rechts is dan de ME die in principe zorgt dat de eerste verdieping niet te koud word voor de kinderen. In de zomer bonus om wat te koelen. super geisoleerd huis uit 2011.
Nu begin ik toch wat te twijfelen over geluid etc. Ik las in begin van de thread over badtegel matjes en later wagner matjes.
die kunnen na montage er tussen gedaan worden maak ik er uit op? moeten die matjes 1 cm dik zijn? er zitten volgens mij een soort rubber knop op de beugel op die tegen de muur komt en daar moet dat matje tussen als we te veel last hebben van vibratie? ik heb wagner matjes van 100 x 100 x 10 mm gevonden maar ook veel dikkere. zijn die ik genoemd heb de juiste maat?
verder lees ik dat in plaats van rubber voetjes er ook rubber voetjes zijn met veer bestemd voor units tussen de 30 en 55 kg. als de monteur de normale rubber voetjes monteerd en we hebben toch te veel resonantie zijn die veer voetjes dan "rederlijker" wijze makkelijk te vervangen? moet ik dan met een touw ofzo de unit via bovenraam iets ophijzen en dan voetjes vervangen? of word dat lastig?
verder heb ik units gekozen zonder wifi wegens dat twee bedrijven aangaven dat er best wel wat mis ging met wifi van de mitsubishis en ze daar geen garantie op gaven. beetje hit en mis of wel of niet zou werken. ik dacht in eerste instantie om sensibo pro ir blasters te gaan gebruiken maar toen kwam ik de clima control van LED-MANIAC tegen.
Ik heb nog niet genoeg kaas gegeten van home assistant maar daar ga ik mij ook even in verdiepen en gebruik voorlopig wel de remotes van de toestellen.
Maar die clima control heeft geen web functionaliteit die ik "makkelijk" kan gebruiken totdat ik mij een beetje heb verdiept in home assistant?
spannend allemaal. in eerste instantie wilden ze mij LG's geven maar volgens mij heb ik wel een redelijk goede keuze gemaakt met MIH en ME als ik deze thread zo lees.
hopenlijk kunnen jullie de laatste onduidelijkheid nog even wegnemen bij mij
alvast bedankt,