PascalJanssen schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:32:
Hallo.
Ik ben zoekende naar twee airco’s op zolder voor beide kamers van mijn kinderen.
Beide kinderen hebben zwakke longen (o.a. bronchiale hyperreactiviteit). Ik wil dus graag een airco met een zo goed mogelijke filtering van de lucht. Ik heb proberen te zoeken, maar vind hier weinig vergelijkingen in.
Heeft er iemand toevallig ervaring met de filtering of een duidelijke lijstje met de beste airco’s als het gaat om het filteren van de lucht?
Voor de volledigheid: ik vind dit bijna even belangrijk als het koelen zelf. We hebben al
Vloerkoeling en het koelen gaat echt om hele warme dagen dat het een keer 26 graden wordt. Wel is vocht uit de lucht halen ook belangrijk voor de kinderen. Maar ik ga er vanuit dat ze dat allemaal ongeveer even goed doen. Of is dat ook een verkeerde aanname?
Hoor graag als iemand informatie heeft hierover.
Alvast dank!
Ik noem er een paar die ik toevallig ken. Ik heb verder weinig kennis van hóé deze filtermethoden werken en wát er precies gefilterd wordt. Ik stel me voor dat je daar zelf al wat meer vanaf weet en dat je nu iets gerichter kan gaan zoeken. Onderstaande betreffen actieve filter-technologieën. Dus meer dan alleen een rooster of een gaasje als luchtfilter.
Mitsubishi Electric heeft op onder andere de AY-series optioneel 'PlasmaQuadPlus' filtering.
Mitsubishi Electric heeft bovenstaande ook op de LN-serie. Maar die is nogal duur als het alleen om de filtertechnologie gaat.
LG heeft modellen met 'air purifying'. (
YouTube: De nieuwe LG DUALCOOL met luchtreiniger: alle voordelen op een rij)
LG heef op de 'deluxe' modellen 'plasmaster ionizer' en UVnano
LG heeft op de Black-mirror modellen 'plasmaster ionizer' en UVnano
Er zullen zeker nog veel meer merken zijn met soortgelijke of betere technologieën. Maar dan heb je alvast een startpunt.
edit: op basis van mijn zeer beperkte kennis denk ik dat de air purifying van LG het beste aansluit bij wat je zoekt, van de bovengenoemde opties. Maar lees er vooral zelf over uiteraard!
[
Voor 5% gewijzigd door
M_AW op 14-08-2024 20:11
]
PV: 7205Wp. LW-WP: ME SUZ-SWM40VA2 + EHST20D-VM2D. LL-WP: 3x MHI SRK20ZS-S