[F1 2023] Race 1 GP van Bahrein Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 108.879 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10
RobertMe schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:40:
[...]

Nja, er zijn / waren ook weer geruchten dat het allemaal langer zou gaan duren en Drugovich een stop gap is naar een permanentere oplossing. En dan dus "Drugovich rijdt in Bahrein en Vettel gaat trainen / naar de fysio en de sim in". Dan zou Vettel (bv) vanaf Saudi Arabië kunnen rijden en in de tussentijd dus weer nek trainen, naar de fabriek de sim in duiken, stoeltje passen, evt. weer wat gewijzigde procedures leren, ....
Ondanks dat ik Vettel erg hoog heb zitten heb ik mijn twijfels of je niet beter af bent met Drugovich. Gezien de staat van dienst van Drugovich, kampioen F2 ‘22, kun je daar beter op gokken omdat hij letterlijk meer kilometers heeft gemaakt in de nieuwe auto dan dat je Vettel oplapt en klaarstoomt in een sim.

Verder blijft het bijzonder vreemd dat er heel weinig informatie is over Stroll. Terwijl ze bij andere sporten al complete prognoses hebben wanneer een speler zal terugkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

YakuzA schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:56:
[...]

McLaren, alle jaren voor 2014 :P
Ohja, tuurlijk. Helemaal vergeten :D

Maargoed, dat is ze dus de laatste 9 jaar niet meer overkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 16:17
Miki schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:38:
[...]
Verder blijft het bijzonder vreemd dat er heel weinig informatie is over Stroll. Terwijl ze bij andere sporten al complete prognoses hebben wanneer een speler zal terugkeren.
Er wordt inderdaad heel erg geheimzinnig over gedaan.. in elke andere sport is t kruisband dit dat.

Zal die gewoon heel hard met z’n zaakje op die stang geklapt zijn? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:10
Miki schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:38:
[...]

Ondanks dat ik Vettel erg hoog heb zitten heb ik mijn twijfels of je niet beter af bent met Drugovich. Gezien de staat van dienst van Drugovich, kampioen F2 ‘22, kun je daar beter op gokken omdat hij letterlijk meer kilometers heeft gemaakt in de nieuwe auto dan dat je Vettel oplapt en klaarstoomt in een sim.
Het blijft natuurlijk een lastige keuze. En Vettel is ook niet voor niks 4x kampioen, en hij heeft ook ervaring met deze, generatie, auto's. Dus Drugovich heeft de kilometers ook harder nodig, want F2 => F1 zal lastiger zijn dan AM van '22 => AM van '23.
En als die auto ook maar een beetje zo goed is zoals iedereen denkt (top 4 minimaal, wellicht zelfs beter dan Mercedes) zullen ze ook elke race willen / moeten maximaliseren, om maar voor te blijven. Zie bv Haas en Alfa Romeo die vorig seizoen vooral de eerste races goed punten hebben gescoord en daar aan de eindstand te danken hebben. Terwijl AM dus pas later op gang kwam en maar een (aantal?) puntjes achter Alfa Romeo finisht. Of Magnussen met meteen een P5 in Bahrein maar verder in het seizoen ooi niet meer echt scoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:43
Denk dat het voor AM van groter belang is dat de wagen zoveel mogelijk punten scoort, Drugovich heeft 0 ervaring met de auto in racecondities, ik zou echt overwegen Vettel terug te vragen als dat mag van de FIA, zeker als de auto daadwerkelijk zo goed is. Stel je ook even voor, Alonso en Vettel bij elkaar in één team...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:13
Graft schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 23:02:
[...]

Er wordt inderdaad heel erg geheimzinnig over gedaan.. in elke andere sport is t kruisband dit dat.

Ik krijg er een beetje een Schumacher light gevoel bij op deze manier…..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:48
Waarom in hemelsnaam zou je een gepensioneerde coureur (die zelf heeft aangegeven te willen stoppen) die niet meer getraind heeft en voldoende fit is, bij de eerste de beste gelegenheid verkiezen boven de (getalenteerde) reserve coureur die je zelf hebt aangenomen.
Dan had je die reserve coureur gewoon niet moeten aannemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:43

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Graft schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 23:02:

Lance Strompel :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb ook wel eens een ongeluk (zenuw) had met mijn hand en dat was meer dan tien jaar geleden en de pijn komt soms gewoon uit het niets terug. Zo'n vinger/hand ongeluk kan snel erg ongemakkelijk of pijn doen. Op de foto lijken zijn vingers niet gespalkt te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
TrekDr0p schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:04:
Nou eerst race van het jaar. Ben benieuwd hoe de verschillen zijn zo aan het begin van het jaar.
RBR had natuurlijk een "flinke" voorsprong, ben benieuwd of ze die hebben kunnen behouden.

Ben vooral benieuwd naar de echte snelheid van MER en AM.
Zal AM boven MER eindigen begin dit jaar...
AM gaat niet boven Mer eindigen, daar zorgt Toto wel voor in de vorm van chantage.
Toto zal zoiets zeggen "jullie mogen niet boven ons eindigen omdat jullie anders geen motoren meer krijgen van ons".
..2024 AM met honda motoren... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:35
ZeromaNoiS schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:02:
[...]
Toch apart. Als ik coureur zou zijn (dream on), en ik word geschept door een auto, dan zou ij maar wat graag naar buiten brengen wat er aan de hand is. Waarom zo geheimzinnig? Het is niet dat door de wat vreemde stand van z’n pols ze een aero voordeel hebben, of wel? :)
Misschien weet Aston Martin ook geen eens wat er aan de hand is. Geen idee onder welke privacywetgeving Aston Martin valt, maar als 't onder de Nederlandse wetgeving zou vallen gaat 't ze niets aan wat Stroll heeft, behalve dat hij arbeidsongeschikt is.

En dat geldt ook voor ons als publiek, Stroll heeft recht op privacy.

Of geldt privacy op Tweakers alleen als 't ons uitkomt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:50

Damian

Insane Obtrusion

rik86 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:43:
[...]

Misschien weet Aston Martin ook geen eens wat er aan de hand is. Geen idee onder welke privacywetgeving Aston Martin valt, maar als 't onder de Nederlandse wetgeving zou vallen gaat 't ze niets aan wat Stroll heeft, behalve dat hij arbeidsongeschikt is.

En dat geldt ook voor ons als publiek, Stroll heeft recht op privacy.

Of geldt privacy op Tweakers alleen als 't ons uitkomt? ;)
Ga er maar van uit dat er in het contract wat Mr. Stroll heeft ook wel wat dingen staan over verantwoordelijkheden e.d. richting het team qua wat ie wel of niet mag doen in zijn vrije tijd. Ik neem dus aan dat als er wel iets gebeurt het team het eerste is die het moet weten. Als meneer het leukt vind om extreme dingen (nu is fietsen niet heel extreem uiteraard) te doen is dat een risico voor het team, en geloof mij, in de wereld van de F1 is dat afgedekte met voorwaardes, boetes, verzekeringen en daarbij behorende gevolgen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:53

JB

Cédric roelt!

Door zo vaag te blijven, maak je het alleen maar “dommer”. Alsof Stroll echt iets onnozels heeft gedaan, waardoor hij nu niet kan rijden. Voorrem ingeknepen op een afdaling ofzo. Snap niet dat het team zo vaag blijft.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 17:24
JB schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:17:
Door zo vaag te blijven, maak je het alleen maar “dommer”. Alsof Stroll echt iets onnozels heeft gedaan, waardoor hij nu niet kan rijden. Voorrem ingeknepen op een afdaling ofzo. Snap niet dat het team zo vaag blijft.
In Europa hebben we de GDPR die stelt dat medische informatie niet zomaar vrijgegeven mag worden. Dit zie je bijvoorbeeld ook in het voetbal waardoor de aard van blessures niet altijd verteld worden.

Nu is Aston Martin een Engels team en hoeven dus niet te voldoen aan de GDPR. Maar in de UK hebben ze de UK DPA (Data protection act) en daarin staat hetzelfde: "Under the Data Protection Act (DPA) 2018 and General Data Protection Regulation (GDPR) individuals have a legal right to apply for access to health information held about them. "

Dus zonder toestemming van Stroll mag Aston Martin geen informatie vrijgeven.

[ Voor 24% gewijzigd door Extigo op 02-03-2023 09:30 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Damian schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:04:
[...]

Ga er maar van uit dat er in het contract wat Mr. Stroll heeft ook wel wat dingen staan over verantwoordelijkheden e.d. richting het team qua wat ie wel of niet mag doen in zijn vrije tijd. Ik neem dus aan dat als er wel iets gebeurt het team het eerste is die het moet weten. Als meneer het leukt vind om extreme dingen (nu is fietsen niet heel extreem uiteraard) te doen is dat een risico voor het team, en geloof mij, in de wereld van de F1 is dat afgedekte met voorwaardes, boetes, verzekeringen en daarbij behorende gevolgen.
Ik ben stiekem toch wel benieuwd hoe Mercedes dat heeft geregeld met Lewis en het skydiven.
1x een parachute die weigert ;w
Het grootste risico zal bij hemzelf liggen maar ik denk dat het team er ook niet gelukkig van wordt als de topman ineens wegvalt.
Ze zullen ook wel contracten hebben getekend voor bijvoorbeeld sponsordagen waarbij hij aanwezig moet zijn.
Lijkt mij een dure verzekering :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:26
Extigo schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:21:
[...]

In Europa hebben we de GDPR die stelt dat medische informatie niet zomaar vrijgegeven mag worden. Dit zie je bijvoorbeeld ook in het voetbal waardoor de aard van blessures niet altijd verteld worden.

Nu is Aston Martin een Engels team en hoeven dus niet te voldoen aan de GDPR. Maar in de UK hebben ze de UK DPA (Data protection act) en daarin staat hetzelfde: "Under the Data Protection Act (DPA) 2018 and General Data Protection Regulation (GDPR) individuals have a legal right to apply for access to health information held about them. "

Dat geloof ik wel, maar daar gaat dat citaat toch helemaal niet over?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
VidaR-9 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:26:
[...]

Dat geloof ik wel, maar daar gaat dat citaat toch helemaal niet over?
Je hebt gelijk. Ik had de verkeerde post gequote.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Allemaal leuk en aardig, maar denk dat Papa Stroll, de eigenaar, echt wel weet wat zoonlief mankeert en daarmee de mensen binnen AM die het moeten weten ook. Dat het verder niet met de buitenwereld gedeeld wordt, daar zijn dit soort regelgevingen prima voor.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Ik snap prima waarom dat eventueel niet gebeurd, maar ik snap niet waarom :+ Snap je? :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:09
Netflix heeft er een embargo onder zodat ze met deze scoop kunnen komen voor Drive To Survive deel 6....

De reden om het niet mede te delen zou kunnen zijn:

- Het is gebeurd door een extreem lullig iets (denk Montoya die bij een potje tennis iets verrekte waardoor hij niet kon rijden)
- Het is veel serieuzer dan gedacht, en AM wil speculatie vermijden over wie Stroll langere tijd gaat vervangen totdat AM echt weet hoe snel dit opgelost is
- Stroll wil het bewust geheim houden, zodat hij straks na 1 race er toch is en dan een fantastisch verhaal kan houden over hoe hij een hele heftige blessure overwonnen heeft.
- Etc

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
Requiem19 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:53:
Netflix heeft er een embargo onder zodat ze met deze scoop kunnen komen voor Drive To Survive deel 6....

De reden om het niet mede te delen zou kunnen zijn:

- Het is gebeurd door een extreem lullig iets (denk Montoya die bij een potje tennis iets verrekte waardoor hij niet kon rijden)
- Het is veel serieuzer dan gedacht, en AM wil speculatie vermijden over wie Stroll langere tijd gaat vervangen totdat AM echt weet hoe snel dit opgelost is
- Stroll wil het bewust geheim houden, zodat hij straks na 1 race er toch is en dan een fantastisch verhaal kan houden over hoe hij een hele heftige blessure overwonnen heeft.
- Etc
- Door het niet te vertellen komt het geruchtgencircuit op gang en gaat het veel meer over AM dan als ze het meteen uit de doeken gedaan hadden.

Of ben ik nu te pessimistisch :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Extigo

https://www.astonmartinf1...ahrain-grand-prix-weekend

[ Voor 38% gewijzigd door Extigo op 02-03-2023 10:02 ]

Steam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Top, zijn we van die onzinnige geruchten ook af.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Dat zal/zullen dan geen gebroken pols(en) zijn geweest. Anders kun je niet nu alweer racen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gekkenhuis op 02-03-2023 10:06 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:54
Je kunt natuurlijk geen race missen als je wereldkampioen wilt worden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 12:22

p0st

Dutch Reefer

Top! Prima uitleg ook :) alleen die geheimzinnigheid was niet echt nodig geweest :9

"It was an unfortunate accident – I fell from my bike when my tyre caught a hole in the ground - but thankfully the damage was not significant and a successful minor surgery on my right wrist fixed the problem very quickly. Since then, I've been working hard with my team to ensure that I am fully fit to compete this weekend.

"I would like to thank the F1 community for their support and privacy, as well as the team who have helped my recovery. Now I'm ready to get my head down and concentrate on racing this weekend – something I'm really looking forward to."

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:43
Gynnad schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:12:
Je kunt natuurlijk geen race missen als je wereldkampioen wilt worden.
Op 2021 na kun je er als wereldkampioen de afgelopen jaren juist makkelijk wel een race missen... :Y)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:24
Sinds vorig seizoen moeten de teams hun F1 wagens tonen en vertellen over de aangebrachte wijzigingen in een "Show and tell" sessie.

Echter hadden de teams een slimme manier gevonden om nieuwsgierige pers en concurrenten niet veel wijzer te maken. De nieuwste onderdelen werden maar op 1 wagen gemonteerd en achter in de garage gehouden terwijl buiten een meer "standaard" wagen stond opgesteld. Volgens de FIA is dat tegen de regels en zijn de show and tell regels voor dit seizoen aangescherpt.
If only one car will carry the major aerodynamic and bodywork components and assemblies that have not been run at a previous Competition or TCC [testing of current cars] and are intended to be run at the Competition, this car must be the one displayed to media.
Ook worden de motorfabrikanten nu verplicht jaarlijks een presentatie over de motor te geven.
Each registered Power Unit Manufacturer must be available at one (1) Competition during the season to give a media presentation for a duration of at least 30 minutes," states the rules.
Vorig seizoen vielen de show and tell sessies nogal tegen. Zo toonde Ferrari een oude motor, Red Bull had er ook weinig zin er in. Het beste team bij show and tell was Mercedes. Eens kijken wat de journalisten er nu van vinden in Bahrein.

https://www.motorsport.co...ew-parts-hidden/10438189/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
Zoals eerder gezegd komt Mercedes met een nieuwe achtervleugel voor minder luchtweerstand. Alpine komt met een upgrade pakket en test meteen 2 verschillende achtervleugels.

De nieuwe Mercedes achtervleugel met een gewijzigd hoofblad
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-Formel-1-GP-Bahrain-Sakhir-Donnerstag-2-3-2023-169Gallery-971d70df-1980491.jpg
eenzelfde garagefoto van de testdagen achtervleugel kon ik niet terugvinden

De grote achtervleugel bij Gasly
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alpine-Formel-1-GP-Bahrain-Sakhir-Donnerstag-2-3-2023-169Gallery-205437ae-1980499.jpg

De kleinere achtervleugel bij Ocon
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alpine-Formel-1-GP-Bahrain-Sakhir-Donnerstag-2-3-2023-169Gallery-95929a44-1980500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:09
Waarom wordt Stoffel Vandoorne eigenlijk niet/nauwelijks genoemd als invaller voor Stroll?
Ik dacht dat hij eigenlijk de "1e" reserve was van Aston Martin?

Drugovich kon nu de test doen omdat Stoffel toen andere verplichtingen (Formule E) had, maar dit weekend zou dat geen probleem zijn volgens mij. Dat Drugovich nu ook 1e keuze is voor dit weekend is dan misschien wel logisch, omdat hij al km's gemaakt heeft met de auto.

Maar mocht het nodig zijn dat er meerdere races een vervanger moet zijn voor Stroll dan zou Vandoorne toch ook in beeld kunnen zijn? In Saudi Arabie heeft hij bv ook geen Formule E verplichtingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:01

DataGhost

iPL dev

Met Drugovich hebben ze direct ook een rookie-sessie te pakken die ze weer af kunnen tikken. Hij heeft inderdaad ook net in de auto gezeten en het is het begin van het seizoen waarin ze nog de meeste feedback nodig hebben. Voor zover hij dat kan geven heeft hij over Vandoorne het voordeel dat hij nog kan vergelijken met hoe de auto tijdens de testdagen was en dus gerichte feedback op de veranderingen sinds afgelopen week kan geven. Stoeltje en alles is ook al allemaal in orde, ik kan me voorstellen dat dat ook nog eens onder de budgetcap valt.

[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 02-03-2023 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-08 10:19
stefanass schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:58:
Waarom wordt Stoffel Vandoorne eigenlijk niet/nauwelijks genoemd als invaller voor Stroll?
Ik dacht dat hij eigenlijk de "1e" reserve was van Aston Martin?

Drugovich kon nu de test doen omdat Stoffel toen andere verplichtingen (Formule E) had, maar dit weekend zou dat geen probleem zijn volgens mij. Dat Drugovich nu ook 1e keuze is voor dit weekend is dan misschien wel logisch, omdat hij al km's gemaakt heeft met de auto.

Maar mocht het nodig zijn dat er meerdere races een vervanger moet zijn voor Stroll dan zou Vandoorne toch ook in beeld kunnen zijn? In Saudi Arabie heeft hij bv ook geen Formule E verplichtingen.
Drugovich is goedkoper denk ik ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door Tr4il op 02-03-2023 12:10 ]

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:26
dutchgio schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:38:
[...]

Op 2021 na kun je er als wereldkampioen de afgelopen jaren juist makkelijk wel een race missen... :Y)
2021 ook wel, Silverstone :+

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:08

Edd

Vleugels!

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/oagr5rco8bla1.jpg

NSFW:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/3mty8chpvcla1.jpg
:+

[ Voor 40% gewijzigd door Edd op 02-03-2023 13:22 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:43
Afbeeldingslocatie: https://www.formule1.nl/app/uploads/2023/03/GettyImages-1470703542-1-845x450.jpg
Hij baalde van de gemiste testdagen, maar de opluchting en blijdschap overheerste donderdag bij Lance Stroll. De Canadese coureur blijkt na een operatie aan zijn pols fit genoeg om dit weekend in actie te komen voor Aston Martin. “Ik heb hard gewerkt om op tijd hersteld te zijn.”
https://www.formule1.nl/n...leine-polsoperatie-gehad/

edit: was al gemeld.

[ Voor 13% gewijzigd door U123456 op 02-03-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:20

flessuh

Set sail for fail!

best verschil tussen Mercedes en de anderen in hoe verticaal de vleugel lijkt te staan. Of is dat de hoek van de foto?

[ Voor 4% gewijzigd door flessuh op 02-03-2023 14:51 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Laatst online: 04-12-2024
flessuh schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:51:
[...]

best verschil tussen Mercedes en de anderen in hoe verticaal de vleugel lijkt te staan. Of is dat de hoek van de foto?
Lijkt mij ook erg horizontaal te staan in vergelijking met de rest. Toch nog steeds veel last van drag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:49
Zahariac schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:52:
[...]

Lijkt mij ook erg horizontaal te staan in vergelijking met de rest. Toch nog steeds veel last van drag?
Ben erg benieuwd hoe dat uitpakt. Tijdens de testdagen was de achterkant van de Mercedes toch niet de meest stabiele als ik het goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:15

Spotmatic

Ken sent me

Even om iets op te helderen voor mezelf: er wordt altijd veel aandacht besteed aan die achtervleugels, niet in de laatste plaats door Albert Fabrega (die van de "handjes"). Maar zetten de teams er niet gewoon een dummy op tot vlak voordat de auto de baan op gaat? Anders gezegd: hoeveel waarde moet ik aan al die achtervleugels hechten?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Spotmatic schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:29:
Even om iets op te helderen voor mezelf: er wordt altijd veel aandacht besteed aan die achtervleugels, niet in de laatste plaats door Albert Fabrega (die van de "handjes"). Maar zetten de teams er niet gewoon een dummy op tot vlak voordat de auto de baan op gaat? Anders gezegd: hoeveel waarde moet ik aan al die achtervleugels hechten?
Op dit moment? Helemaal niets. Pas voor de kwalificatie kun je er wat van zeggen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Het lijkt me te kort dag om naar aanleiding/feedback van de testdagen nieuwe onderdelen te introduceren, maar wellicht lagen er nog wat updates in de pipeline die het licht gaan zien bij de training morgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:01

DataGhost

iPL dev

Spotmatic schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:29:
Ze hebben niet "gewoon een dummy", dat is geldverspilling. Tijdens het weekend zelf maakt die ene dag (morgen is FP1 al) helemaal geen klap uit, geen enkel team kan in die tijdsspanne reageren op een "breakthrough" voor hetzelfde weekend. Op de langere termijn is het dus precies een dag wat het verschil zou zijn. Er is natuurlijk een kans dat ze verschillende vleugels mee hebben en afhankelijk van de FP's bepalen welke in Q gaat draaien maar dat is alsnog een dure hobby.

[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 02-03-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Beetje in de sfeer geraken alvast *O*

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Omg LEC:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVWHFTtBm_Vuq-M8omx0bm2keWE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0bQ1aYBbrDvo01CF9I8dQ7Uw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
En toch gun ik die jongen wel een succesje.
Tenslotte is Lec toch wel een beetje de 'underdog', gezien zijn behoorlijk zware leven wat hij achter de rug heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:21

franssie

Save the albatross

murphydrz schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:10:
[...]

En toch gun ik die jongen wel een succesje.
Tenslotte is Lec toch wel een beetje de 'underdog', gezien zijn behoorlijk zware leven wat hij achter de rug heeft..
Geen idee welk leven, ik zal wiki eens raadplegen, maar wat mij in het begin aansprak was hoe die twee kart-rivalen samen met respect aan het rijden waren.

We gaan het zien, kan niet wachten tot de Q3 en de start (en dan de rest van het seizoen)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• murphydrz
franssie schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:17:
[...]

Geen idee welk leven, ik zal wiki eens raadplegen, maar wat mij in het begin aansprak was hoe die twee kart-rivalen samen met respect aan het rijden waren.

We gaan het zien, kan niet wachten tot de Q3 en de start (en dan de rest van het seizoen)
Beide ouders overleden, om maar een voorbeeld te noemen.
Iemand hier op het forum heeft ooit eens verteld dat Max er indirect voor heeft gezorgd dat Lec in de F1 kwam..
Max gaf een tip aan Van Amersfoort om Lec binnen te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:31

-tom-562

Oliesjeik

murphydrz schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:26:
[...]

Beide ouders overleden, om maar een voorbeeld te noemen.
Iemand hier op het forum heeft ooit eens verteld dat Max er indirect voor heeft gezorgd dat Lec in de F1 kwam..
Max gaf een tip aan Van Amersfoort om Lec binnen te halen.
Ehm, hoe kom je er bij dat zijn moeder is overleden? V.z.i.w. leeft die nog gewoon... Zijn vader en peetvader (Jules Bianchi) zijn overleden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
-tom-562 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:55:
[...]

Ehm, hoe kom je er bij dat zijn moeder is overleden? V.z.i.w. leeft die nog gewoon... Zijn vader en peetvader (Jules Bianchi) zijn overleden
Het is niet zijn echte moeder, zo heb ik mij laten vertellen.

Edit: Ik vrees dat ik mijzelf moet rectificeren, want ik kan geen bron meer vinden en ben wellicht in de war met een andere coureur... Excuus..

[ Voor 18% gewijzigd door murphydrz op 02-03-2023 20:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
JB schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:47:
Beetje in de sfeer geraken alvast *O*

[Embed]
Man man man die koppies
Alsof ze al 3 uur hun *knip* ophouden

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 03-03-2023 11:09 . Reden: Dat kan ook netter worden gezegd. ]

Acties:
  • +74 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:04
Zojuist terug van de pitlane walk. Wat tof om daar te lopen. In de Red Bull garage was de sfeer ontspannen. Paar “pitstops” nog gezien en nu lekker naar bed voor morgen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tH1RoiuYGQa-CTdLpzZotH6snw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRQ6Owh0N9obN8Lxtgx0iHMW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6BAAMSomVGoNK_pOOt0iwMjUWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVPjOnbgFGm4Y1wg9mnzWlGD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVYq4HQdHwxy3Z35O6ueRGE0FnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f12OQguSCk24Aiwd8Su75lwh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball

Weekend Warm-Up | 2023 Bahrain Grand Prix

F1TV weekend warm-up met een nieuwe intro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59
Afgezien van de grootte en standen vind ik vooral de RB vleugel opvallend met de dip in het midden achter drs arm. Benieuwd wat dat doet me de flow. De verzamelde lucht “spilled” over het midden om voorspelbaarheid te krijgen oid? De truc om extra stabiliteit op de achterwielen te genereren?

Volstrekt tegenstrijdig van MB om een achtervleugel met minder weerstand te gebruiken als ze driftend over het circuit gingen tijdens de test. Volstrekt krom, dan zou HaM expres Tokyo drift gespeeld hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zo, wat later dan gepland, maar ... present.

Vandaag (ja, het is al na middernacht in Bahrein ;)) gaan we FP-en!

We gaan zien hoe iedereen uit de startblokken komt, maar zoals we vorig jaar hebben gezien kun je er geen heel seizoen op baseren.

Fijn raceweekend allemaal!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DataGhost schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:01:
[...]

Ze hebben niet "gewoon een dummy", dat is geldverspilling. Tijdens het weekend zelf maakt die ene dag (morgen is FP1 al) helemaal geen klap uit, geen enkel team kan in die tijdsspanne reageren op een "breakthrough" voor hetzelfde weekend. Op de langere termijn is het dus precies een dag wat het verschil zou zijn. Er is natuurlijk een kans dat ze verschillende vleugels mee hebben en afhankelijk van de FP's bepalen welke in Q gaat draaien maar dat is alsnog een dure hobby.
Plus dat ze de FP sessies nu gewoon nog hard nodig hebben om de data van de aanpassingen na de tests te kunnen valideren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:00

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Vandaag is het dan zover, de eerste vrije trainingen van het jaar ! oOo

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 16:00
Lynx schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:09:
[...]

Afgezien van de grootte en standen vind ik vooral de RB vleugel opvallend met de dip in het midden achter drs arm. Benieuwd wat dat doet me de flow. De verzamelde lucht “spilled” over het midden om voorspelbaarheid te krijgen oid? De truc om extra stabiliteit op de achterwielen te genereren?

Volstrekt tegenstrijdig van MB om een achtervleugel met minder weerstand te gebruiken als ze driftend over het circuit gingen tijdens de test. Volstrekt krom, dan zou HaM expres Tokyo drift gespeeld hebben?
Welke "dip"bedoel je, dat hapje eruit?
Dat was vorige jaar toch ook al dus niet zo heel bijzonder toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59
If so kan ik me dat niet herinneren. Schijnbaar niet goed opgelet 😅

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Chocoball
G_Dragon schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:12:
Vandaag is het dan zover, de eerste vrije trainingen van het jaar ! oOo
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/anz787q_460swp.webp

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 16:00
Lynx schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:27:
If so kan ik me dat niet herinneren. Schijnbaar niet goed opgelet 😅
Misschien dat ie toen minder "heftig" was, ik ga even opzoek naar wat plaatsjes ;)

/edit:
Uitleg van Ted bij Sky

[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 03-03-2023 08:38 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• murphydrz
...nu alleen nog even de 'dixieland toeter' er bij denken.. (....voor de oudere lezers onder ons, wel bekend)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIfUThH0C40pukVZOOQcsg33WBA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XAUlzYctsreeGfK8IZmsg8ZN.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:54
Na een paar donkere maanden, begint om 1230 eindelijk het nieuwe seizoen echt. #BLESSED

Benieuwd wat dit seizoen ons gaat brengen, de auto's zien er weer mooi uit en kan niet wachten tot de marbles weer rond vliegen. Hopelijk meer teams die meedoen vooraan, maar ook dat Perez Max meer kan pushen. Hopelijk kan de Vries ons ook allemaal trots maken met zijn prestaties. Hij heeft in ieder geval een lange weg afgelegd voor deze raceklasse en hopelijk kan die er shinen. *O*

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
That is a happy F1 car! :+

In ander nieuws. Het eerste upgrade pakket van McLaren komt pas in Baku (eind april). Volgens Norris had dit pakket er al tijdens de testdagen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Chocoball schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:48:
[...]

That is a happy F1 car! :+

In ander nieuws. Het eerste upgrade pakket van McLaren komt pas in Baku (eind april). Volgens Norris had dit pakket er al tijdens de testdagen moeten zijn.
Dat is wel heel gek, vertraging omdat ze bij de testdagen dingen zagen die niet overeen kwamen met de verwachtingen en daarom gewijzigde plannen zou ik nog snappen... Maar geplande onderdelen even 2 maand later? Benieuwd wat er achter schuilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:38
G_Dragon schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:36:
Daar is die dan! Het eerste officiële race topic van het jaar *O* oOo
Wat heb ik er ontzettend veel zin in om te zien wie zich verborgen hield tijdens de testdagen, Zaterdag gaan we het dan ook eindelijk zien! Zondag Hebben we vrienden uitgenodigd om met ze allen de eerste race van het jaar af te trappen :)F

Ik hoop wel dat er veel meer strijd gaat zijn op het veld, beetje zoals vorig jaar begon tussen Max Verstappen en Leclerc. Want dat was echt geweldig om te zien _/-\o_

@DaniëlWW2 Bedankt voor dit race topic! (Als je ooit hulp nodig hebt met de layout, voeg me gerust toe als mede-auteur)
Moet ook wel zeggen dat een keertje Spa '22 ook wel fijn is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Nou wij hebben hier Robert Doornbos op Qmusic die gaat vertellen over het aankomend seizoen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:26
flessuh schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:57:
[...]

Dat is wel heel gek, vertraging omdat ze bij de testdagen dingen zagen die niet overeen kwamen met de verwachtingen en daarom gewijzigde plannen zou ik nog snappen... Maar geplande onderdelen even 2 maand later? Benieuwd wat er achter schuilt.
Nja er wordt verder de hele maand april niet geracet. Dus misschien zijn ze wel eerder klaar maar kunnen ze pas eind april op de auto gezet worden omdat dan de voorjaarsbreak voorbij is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Sir_Lion schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:13:
[...]

Moet ook wel zeggen dat een keertje Spa '22 ook wel fijn is :P
Dat was een mooie race waar genoeg gebeurde!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IRwdkiwOAVZxNH_Im34ejaSrGc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/au37EdaZGkOexBVKDi4Ntf3i.png?f=user_large
Voor Haas F1 is de eerste race van het Formule 1-seizoen er één met een zwart randje. Een gewaardeerd teamlid is kort voor de start van het nieuwe seizoen overleden en daar staat men dit weekend bij stil.

Op de neus van de nieuwe Haas F1-bolide prijkt dit weekend de naam van Jenny Harman. Harman overleed op 22 februari aan de gevolgen van kanker.

Harman was al zeer gewaardeerd teamlid bij Haas F1 werkzaam in het Amerikaanse Kannapolis als Financial Analyst. Harman werd slechts 40 jaar oud.

[ Voor 28% gewijzigd door G_Dragon op 03-03-2023 09:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 19:10
40, 41 jong? Volgens mij is Haas vorig jaar nog iemand verloren die nog geen 30 was.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

RobertMe schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:22:
[...]

40, 41 jong? Volgens mij is Haas vorig jaar nog iemand verloren die nog geen 30 was.
Ja jong, en die van vorig jaar was nog jonger dus.... |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• murphydrz
Mooie meid was het... RIP.
https://www.hartsellfuner.../obituary/Jennifer-Harman

..zo zie je maar, onze lieve heer, of moeder natuur, kijkt niet naar het uiterlijk.
Gestorven aan kanker...rot ziekte.

Ik gun Haas een mooie race en resultaat ter ere van..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Seizoen gaat beginnen!
FP1 bij Formule 2 is onderweg

Algemeen race topic Deel 3

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Extigo
Upgrades meegenomen naar Bahrein door Red Bull, Ferrari, Mercedes en Alpine.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FqSOdkJWIAAt_RV?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FqSOeHuXgAEGYKh?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FqSOfHoWcAAJ66N?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FqSOejbXoAE_ZlV?format=jpg&name=large

Steam

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:03
Extigo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alpine heeft maar een rondje om de hele auto gezet om er vanaf te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:04
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waar komt deze precies vandaan? Zie hem niet bij de FIA documenten staan en ook niet via de bot op Twitter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FqSRINxXoAEsyJk?format=jpg&name=medium

Lewis heeft dus niet aangegeven dat zijn glimknopjes er uit zijn...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
die opmerking van Red Bull bij de vloer ook _O- nog even extra sneer er bij

en van Alpine inderdaad heel veel nieuws zoals men al had aangegeven bij de test.
Ik snap dan niet waarom ze dat niet allemaal gewoon bij de test al gebruiken? Nu moet je testen bij de vrije trainingen

[ Voor 13% gewijzigd door flessuh op 03-03-2023 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:34

Dazzler2120

FP ProMod
pilskes schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:35:
[Afbeelding]

M.i. toch wel terecht, wat een belachelijke regel is dat eigenlijk :+

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pilskes schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:35:
[Afbeelding]

Gisteren triggerde me de warm-up van F1TV. Er wordt dus wel degelijk naar gekeken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

JB schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:45:
[...]

Gisteren triggerde me de warm-up van F1TV. Er wordt dus wel degelijk naar gekeken.
Feit dat het er zo expliciet in staat betekend denk ik dat er nog wel een actie op zal volgen...

Wat staat er eigenlijk in het regelement over dat formulier?

ben benieuwd...

[ Voor 9% gewijzigd door Damian op 03-03-2023 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
TheBrut3 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:33:
[...]

Waar komt deze precies vandaan? Zie hem niet bij de FIA documenten staan en ook niet via de bot op Twitter.
Deze komen bij Albert Fabrega vandaan.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

flessuh schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:41:
[...]

die opmerking van Red Bull bij de vloer ook _O- nog even extra sneer er bij
Reason; NONE :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:21
Dazzler2120 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:41:
[...]

M.i. toch wel terecht, wat een belachelijke regel is dat eigenlijk :+
Ja, lekker als je een MRI scan krijgt en je piercings worden eruit gerukt...

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MasterMaceMichu schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Het is niet magnetisch, of Lewis moet goedkoop staal erin gepopt hebben... maar het stoort wel degelijk de beelden ja.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

MasterMaceMichu schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Tja, eigen verantwoordelijkheid. Je bent er op gewezen, als je dan toch ijzerwaren in/aan hebt tijdens een race ongeluk: jammer voor je joh. Volwassen mensen enzo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blik1984
Ik vind het ook een beetje een onzinnige regel. Als Hamilton piercings in wilt houden, moet die dat lekker zelf weten. Hij brengt er alleen zichzelf mee in gevaar en niemand anders. Het is geen kleuterklas

[ Voor 6% gewijzigd door Blik1984 op 03-03-2023 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

doelde meer op "it's not a change the team chose to persue, nor was it beneficial to the car performance" stuk.

Beetje van..."jullie met jullie regelwijzigingen"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:04
Bij ons op de sportclub is dat zo normaal om je sieraden af/uit te doen. Oa om de redenen dat het bij een blessure kan knellen en inderdaad misschien wat extra leed kan veroorzaken. Hoor je echt niemand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:34

Dazzler2120

FP ProMod
Blik1984 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:29:
Ik vind het ook een beetje een onzinnige regel. Als Hamilton piercings in wilt houden, moet die dat lekker zelf weten. Hij brengt er alleen zichzelf mee in gevaar en niemand anders. Het is geen kleuterklas
Precies,
Daarbij is het ook krom welke juwelen wel mogen, en welke niet.
Een trouwring is bv. wel toegestaan, terwijl bij veel mensen die tegenwoordig ook praktisch vast gelast zit aan de vinger / moeilijk af te krijgen is.

Het schijnt ook dat Hamilton een (paar) piercings heeft die niet op ieder moment te verwijderen zijn om ze vervolgens later opnieuw in te doen.
Piercings worden overigens meestal met een materiaal gemaakt wat redelijk veilig zijn in een MRI. Stukken veiliger dan een trouwring bv.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 09:03
Ik wil niet teveel off-topic gaan hier maar in de industriële automatisering is het dood normaal dat iedereen zijn of haar sieraden af doet tijdens het werk - ik heb nog wel wat smakelijke foto's van wat er mis kan gaan met ringen, kettingen etc in een industriële omgeving. Het punt is dat iedereen hier aan mee moet doen, ook mensen die totaal niet in de buurt komen van draaiende machines of elektrische installaties - maar het idee is dat er een regel is gesteld en dat iedereen zich daar aan hoort te houden. Niets is zo ondermijnend dan het instellen van een regel en dan niet optreden / oogluikend toestaan als deze overtreden wordt - dat zaag je aan de poten van de hele organisatie en dat moet je echt niet willen met z'n allen.

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
The_Butler schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:35:
Ik wil niet teveel off-topic gaan hier maar in de industriële automatisering is het dood normaal dat iedereen zijn of haar sieraden af doet tijdens het werk - ik heb nog wel wat smakelijke foto's van wat er mis kan gaan met ringen, kettingen etc in een industriële omgeving. Het punt is dat iedereen hier aan mee moet doen, ook mensen die totaal niet in de buurt komen van draaiende machines of elektrische installaties - maar het idee is dat er een regel is gesteld en dat iedereen zich daar aan hoort te houden. Niets is zo ondermijnend dan het instellen van een regel en dan niet optreden / oogluikend toestaan als deze overtreden wordt - dat zaag je aan de poten van de hele organisatie en dat moet je echt niet willen met z'n allen.
Ja, maar dit is niet een werksituatie, als werkgever ben je verantwoordelijk voor je mensen op de werkvloer. Dit gaat over iemand die 350 km/u over een circuit scheurt en dan een piercing uit zou moeten doen omdat dat een risico is als die een ongeluk zou krijgen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Blik1984 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:42:
[...]

Ja, maar dit is niet een werksituatie, als werkgever ben je verantwoordelijk voor je mensen op de werkvloer. Dit gaat over iemand die 350 km/u over een circuit scheurt en dan een piercing uit zou moeten doen omdat dat een risico is als die een ongeluk zou krijgen.
Die snap ik niet. Voor coureurs is dit ook gewoon werk, en de teams / FIA zijn hun werkgevers. Ze moeten zich ook gewoon aan de regels houden, en helemaal mooiboy Hamilton, die het weer voor de zoveelste keer als statement moet gebruiken. Gewoon uit doen die dingen of geschorst voor de race, klaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Gaan we het nu weer over wel of geen sieraden hebben? Dacht dat dit onderwerp intussen al volledig uitgekauwd was vorig seizoen. Herkauwen is niet nodig.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 09:03
[...]

Wil ik wel een nuance aangeven dat de situatie die ik schets er één is waar er een regel is ingesteld - en mijn punt is dat als je ergens een regel instelt en deze voor het oog van iedereen laat vieren dan kweek je het gevoel dat regels er dus niet zo aan toe doen.

Het is een andere discussie of een piercing door je neus of snikkel in de motorsport nu echt extra risico oplevert - daar kunnen we ook nog eens over praten want ik ben het er wel mee eens dat een neus ringetje nou niet zo gevaarlijk is - maar dan moet dus de regel aangepast worden, zodat het voor iedereen eerlijk en duidelijk is - en moet je dus niet de ogen dicht doen als iemand de regel breekt... want dat gaat aan iedereen vreten en zet een erg negatief precedent wat veel verder gaat doorwerken.

Maar zoals hier boven al staat - het is al besproken; laten we het over FP1 hebben - ben zo benieuwd om te zien waar Aston Martin nu staat...

[ Voor 5% gewijzigd door The_Butler op 03-03-2023 11:58 ]

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Damian schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:54:
[...]

Die snap ik niet. Voor coureurs is dit ook gewoon werk, en de teams / FIA zijn hun werkgevers. Ze moeten zich ook gewoon aan de regels houden, en helemaal mooiboy Hamilton, die het weer voor de zoveelste keer als statement moet gebruiken. Gewoon uit doen die dingen of geschorst voor de race, klaar.
Ik denk dat je hier de spijker op zijn kop slaat, omdat het Lewis is is het hier opeens een discussiepunt. Als het Magnussen of Hulkenberg was geweest zou iedereen zijn schouders ophalen en doorgaan met zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Dat ie hier de industriële automatisering aanhaalt is ergens terecht: Die regel voor juwelen is er ook omdat de auto's tegenwoordig deels elektrisch zijn, en de koets van de auto onder (hoog)spanning kan blijven staan na een ongeluk. Zie de 'repetitie' van de procedure als een auto nog live blijft die vorige week vrijdag is uitgevoerd bij Williams.

Metalen juwelen geleiden nogal goed elektriciteit, en daar word je met 500+ Volt niet altijd even vrolijk van. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord