Zouden ze bij Ferrari in de winter veel Mario Kart hebben gespeeld?Chocoball schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:15:
Nog wat meer SF-23 materiaal, actie op de baan en de verschillen met de F1-75.
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uwwHgdzf8rL2A0LZilNJosXd.jpg?f=user_large)
"I'm-a Wario, I'm-a gonna win!"
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zouden ze bij Ferrari in de winter veel Mario Kart hebben gespeeld?Chocoball schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:15:
Nog wat meer SF-23 materiaal, actie op de baan en de verschillen met de F1-75.
[Afbeelding]
Begrijp ik hieruit dat de Silberpfeil nu doorgaat voor Carbonschwarz Original?Extigo schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:36:
Mercedes gelekt? Wel erg kaal qua sponsors.
[Afbeelding]
Hier de testvideo van het YouTube kanaal van Petronas:
[Twitter]
Carbonschwanz OrignalChocoball schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:47:
[...]
Begrijp ik hieruit dat de Silberpfeil nu doorgaat voor Carbonschwarz Original?
[ Voor 9% gewijzigd door JB op 15-02-2023 09:50 ]
Mijn boefje is liev!
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Pro tip; we beginnen in de woestijnMog schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:52:
Pro tip: Zie geen enkele livery als definitief voor de kwalificatie in Melbourne
Mijn boefje is liev!
De crash structuur hadden ze toch al als losse vleugel? En de grotere spiegels hangen op deze foto / in dit perspectief in zo'n hoek ervoor dat het lijkt alsof het onderdeel van die vleugel is.
Grote sponsoren en INEOS als aandeelhouderExtigo schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:36:
Mercedes gelekt? Wel erg kaal qua sponsors.
Dat ziet er snel en gestroomlijnd uit!!!
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
[ Voor 3% gewijzigd door mrstylo op 15-02-2023 10:39 ]
De zeropods zijn wel wat breder geworden bovenaanFox-Racing schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:29:
Mercedes-AMG Petronas F1W14
[ Voor 101% gewijzigd door YakuzA op 15-02-2023 10:51 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Doen veel teams, maar wat mij dan weer opvalt is dat de carbon layering overal dezelfde kant op wijst. Dus ze hebben overal een extra laag carbon overheen geplaatst om die lijntjes netjes af te werken. Is dat dan echt veel lichter dan verf?JPM85 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:40:
Daar zit gewoon geen verf op, is bijna allemaal carbon. Alles voor het gewicht
Kijk nog eens goedBoinkie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:47:
Toch terug naar de sidepods als ik het goed zie?
We dachten vorig jaar ook na de testdagen dat Merc een loop-hole had gevonden en dmv minimale koeling/sidepods enorme bak downforce en dus snelheid had gevonden. Realiteit was echter anders.murphydrz schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:37:
[...]
Dit zou wel eens de come-back van merc kunnen worden..
Deel waar de spiegel op zit is waar andere teams de sidepods hebben. Merc heeft de zero-pod aan de bovenkant iets open gezet, maar de locatie en plaatsing is gelijk aan de 2022 wagen.Boinkie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:48:
[...]
Laat mijn visie mij zo in de steek?
[Afbeelding]
Die hadden ze vorig jaar ook.Boinkie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:48:
[...]
[Afbeelding]
Omdat ze een conceptuele fout hadden gemaakt in de rest van de wagen, vooral in de stijfheid van de vloer. Je zag ook dat in de loop van 2022, met de veranderingen van regels en toepassing van updates dat het steeds beter ging. Die gaan er weer gewoon staan aan de start van 2023 hoorThinlanet schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:49:
[...]
We dachten vorig jaar ook na de testdagen dat Merc een loop-hole had gevonden en dmv minimale koeling/sidepods enorme bak downforce en dus snelheid had gevonden. Realiteit was echter anders.
Ik begrijp niet zo goed waarom ze dit concept doorzetten terwijl je het met deze minimale dimensie zo moeilijk maakt en er ook geen bijzonder veel voordeel uit kan halen (anders hadden we dat vorige jaar al wel gezien dan wel andere teams dit concept hadden overgenomen).
Ben geen Mercedes fan (vooral niet vanwege de rijders en de maniertjes die ze er op nahouden), maar dit is wel een hele mooie wagen hoor. Typisch een wagen die al snel lijkt ook al staat deze stil.Fox-Racing schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:29:
Mercedes-AMG Petronas F1W14
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uhm, ja, (vrijwel) geen livery is ook een liveryGynnad schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:37:
Wauw - ziet er strak uit - misschien wel de mooiste livery tot nu toe!
PSN
Over spiegels gesproken: Behoren deze dit seizoen niet groter te zijn?Holk schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:50:
[...]
Deel waar de spiegel op zit is waar andere teams de sidepods hebben. Merc heeft de zero-pod aan de bovenkant iets open gezet, maar de locatie en plaatsing is gelijk aan de 2022 wagen.
Zijn ze ook, bijna 2 keer zo groot.murphydrz schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:54:
[...]
Over spiegels gesproken: Behoren deze dit seizoen niet groter te zijn?
De buitenste laag is toch de eerste die in de vorm wordt gelegd? Lijkt me een kwestie van bij elke mal aangeven in welke richting de eerste vezelmat gelegd moet worden.Holk schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:47:
[...]
Doen veel teams, maar wat mij dan weer opvalt is dat de carbon layering overal dezelfde kant op wijst. Dus ze hebben overal een extra laag carbon overheen geplaatst om die lijntjes netjes af te werken. Is dat dan echt veel lichter dan verf?
[ Voor 13% gewijzigd door Wild Chocolate op 15-02-2023 11:04 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat is een render, geen foto van de echte auto.Holk schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:47:
[...]
Doen veel teams, maar wat mij dan weer opvalt is dat de carbon layering overal dezelfde kant op wijst. Dus ze hebben overal een extra laag carbon overheen geplaatst om die lijntjes netjes af te werken. Is dat dan echt veel lichter dan verf?
Hahaha, serieus? Helemaal gemist. Wat mooi dit.
Was in 2022 ook al. Seizoensopening in Bahrein en daarna Saoedi Arabië en dan pas Australië.Mog schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:14:
[...]
Hahaha, serieus? Helemaal gemist. Wat mooi dit.
Klopt, de buitenste laag (bij deze producten iig, er zijn uiteraard uitzonderingen) wordt tegen de mal aangelegd, is vaak wel een laag met een 'mooiere' afwerking, maar nog steeds structureel in het laminaat. Binnenzijde wordt vaak een peel ply opgelegd die er af getrokken wordt, zorgt direct voor een goede lijm-ondergrond.Wild Chocolate schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:02:
[...]
De buitenste laag is toch de eerste die in de vorm wordt gelegd? Lijkt me een kwestie van bij elke mal aangeven in welke richting de eerste vezelmat gelegd moet worden.
Lijkt me bovendien iets wat ze ook vaststellen om zo min mogelijk lagen nodig te hebben, elke laag de optimale vezelrichting. Dat wordt er echt niet lukraak in gelegd.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
I know. Maar in mijn hoofd kwam dat door Covid-19 maatregelenRobertMe schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:16:
[...]
Was in 2022 ook al. Seizoensopening in Bahrein en daarna Saoedi Arabië en dan pas Australië.
Life is too short to drive boring cars
Weet ik niet..DonJunior schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:07:
[...]
Je kan je maar ergens druk over maken.. ik zou me persoonlijk drukker maken over de prestaties dan over de kleurtjes..
Maar om toch even mee te ranten:
Alfa kan je geen rood geven, want dan gaat Ferrari piepen.
Dan kan je beter Alfa het groen geven van hun Giulia GTA, da's best een toffe kleur.![]()
[Afbeelding]
Maar.. dan gaat Aston Martin weer piepen want dan hebben we twee groene auto's.
Dan moet Aston Martin maar grijs, zoals hun DB5 uit James Bond.. oh wacht.. Mercedes ..
Weetje.. laat het ze zelf maar uitzoeken.. ga maar gewoon racen met die hokken.. da's beter dan slechte 'livery' presentaties. Ik wil rijdende auto's in een race zien..
Dit is eigenlijk de sidepod van de andere teams alleen dan verticaal geplaatst i.p.v. horizontaal.Boinkie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:48:
[...]
[Afbeelding]
'Zero slot' (gleuf) ?D-dark schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:47:
Vorig jaar hadden we de zero pod.
Dit lijkt de evolutie naar hoe moet ik het noemen? Small pod of zo
Het zal te maken hebben met het gewicht. Een kleurtje is toch al snel een kilo of twee extra gewicht..ParaDroid2 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:09:
Leuk dat Mercedes weer voor de zwarte look gaat! Vind dat toch mooier dan het zilver.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Als je dat zo op het blote oog kan zien dat iets snel is zou ik mijn diensten eens even gaan aanbieden bij de teams. Volgens mij valt er voor ons echt niks aan af te leiden. Een expert zou misschien ergens uit af kunnen leiden wat de filosofie van een ontwerp is maar zelfs die kunnen denk ik niet uit een aantal ontwerpen puur op uiterlijk de snelste van de langzaamste onderscheiden.murphydrz schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:37:
[...]
Dit zou wel eens de come-back van merc kunnen worden..
[ Voor 3% gewijzigd door dyrc op 15-02-2023 12:35 ]
5 zelfs, aldus een eerdere post van @Chocoball. Een volledig geverfde auto is een KG of 5 zwaarder dan puur het kale carbon.murphydrz schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:16:
[...]
Het zal te maken hebben met het gewicht. Een kleurtje is toch al snel een kilo of twee extra gewicht..
Dat zou zo maar kunnen.RobertMe schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:34:
[...]
5 zelfs, aldus een eerdere post van @Chocoball. Een volledig geverfde auto is een KG of 5 zwaarder dan puur het kale carbon.
Teams proberen nu al onder het minimum gewicht te komen zodat ze naar eigen inzicht ballast kunnen plaatsen voor een ideale gewichtsverdeling. Denk alleen niet dat verf daar de ideale oplossing voor ismurphydrz schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:46:
[...]
Dat zou zo maar kunnen.
Dit gezegd hebbende, teams zouden met verf gewicht kunnen doseren om de auto stabieler te krijgen op bepaalde punten.
Dus wanneer je een auto ziet rijden met hoofdzakelijk verf aan de achter of voorkant, dan zou je daar een niet onderbouwde conclusie aan kunnen trekken!
dyrc schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:33:
ferrari heeft een outlet achter de halo geplaatst (en een vertikale inlet naast de neus van de voorspoiler? met overbright hebben mensen m gespot)
een soort van blown sidepod idee?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 66% gewijzigd door Damian op 15-02-2023 13:16 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
als we wisten dat ze die hebben was het geen geheime baan meer hewerphengel schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:59:
hebben ze niet stiekem een geheime baan waar ze al en paar rondjes op hebben gereden?
Je hebt de filmdagen. Maar daar zitten restricties op. X kilometer, bepaalde banden etc.werphengel schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:59:
Vraag me af; is er geen enkel ander moment waar ze de auto op porpoising kunnen testen, behalve de simulator, hebben ze niet stiekem een geheime baan waar ze al en paar rondjes op hebben gereden? Komende test 23 feb is dus het echte moment waarop ze zien dat hun ontwerp de juiste is?
"When you grow up your heart dies"
Nope, volgende week mogen ze testen zoveel ze willen. Voor nu heb je dus filmdagen met maximaal 100km en moet er gebruik worden gemaakt van speciale testbanden.werphengel schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:59:
Vraag me af; is er geen enkel ander moment waar ze de auto op porpoising kunnen testen, behalve de simulator, hebben ze niet stiekem een geheime baan waar ze al en paar rondjes op hebben gereden? Komende test 23 feb is dus het echte moment waarop ze zien dat hun ontwerp de juiste is?
Dat zullen teams/fabrikanten best wel hebben, maar dan is er nog een klein puntje: De banden.werphengel schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:59:
Als het zo makkelijk was dan hadden we het vorig jaar niet gezien. Porposing valt niet te simuleren / komt niet uit de CFD & windtunnel rollen. De meeste teams (& FIA?) waren dan ook verbaasd toen het vorig jaar bij de testdagen op leek te treden. En de laatste keer dat de autos nog gebruik maakten van ground effect is zo lang geleden dat Adrian Newey vrij letterlijk de enige is die van uit die tijd nu nog steeds in het wereldje rond loopt. Want de laatste autos met ground effect is iets van in 198x.werphengel schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:59:
Vraag me af; is er geen enkel ander moment waar ze de auto op porpoising kunnen testen, behalve de simulator
Naast de andere reacties v.w.b. dat de teams helemaal geen banden hebben (vergeet niet dat verschillende teams verbaasd waren over dat Mercedes na Monaco het bandje van Bottas mocht meenemen naar de fabriek) zijn er nog wel wat meer problemen. Hoe kom je aan een baan bv. Een circuit afhuren en het zal gegarandeerd iets uitlekken aan de een of andere kant (vanuit eigenaar of personeel van het circuit). Zie bv ook de gelekte foto van de Alpine (de gelekte beelden van Red Bull geloof ik niet zo als gelekt, lijkt mij bewust gelekt uit het team). En als team een geheim circuit aanleggen om daar in het geheim te rijden is ook nogal lastig. Want hoe houd je geheim dat je dat circuit hebt? (Niet alleen in aanleg, maar je moet het dan ook in the middle of nowhere aanleggen waar niemand denkt "wat is dit hier"). En er is wel een team met een prive circuit, zijnde Ferrari, maar daar zullen ook elke dag mensen over de hekken kijken (er zijn ook eerdere jaren beelden gelekt). En dat circuit ligt ook in bewoond gebied, dus omwonenden horen het wel als er eeF1 auto rond gaat.hebben ze niet stiekem een geheime baan waar ze al en paar rondjes op hebben gereden?
Ik ben met je eens hoor dat niet. Maar mn wilde gedachten en wilde dromen....RobertMe schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:37:
[...]
Als het zo makkelijk was dan hadden we het vorig jaar niet gezien. Porposing valt niet te simuleren / komt niet uit de CFD & windtunnel rollen. De meeste teams (& FIA?) waren dan ook verbaasd toen het vorig jaar bij de testdagen op leek te treden. En de laatste keer dat de autos nog gebruik maakten van ground effect is zo lang geleden dat Adrian Newey vrij letterlijk de enige is die van uit die tijd nu nog steeds in het wereldje rond loopt. Want de laatste autos met ground effect is iets van in 198x.
[...]
Naast de andere reacties v.w.b. dat de teams helemaal geen banden hebben (vergeet niet dat verschillende teams verbaasd waren over dat Mercedes na Monaco het bandje van Bottas mocht meenemen naar de fabriek) zijn er nog wel wat meer problemen. Hoe kom je aan een baan bv. Een circuit afhuren en het zal gegarandeerd iets uitlekken aan de een of andere kant (vanuit eigenaar of personeel van het circuit). Zie bv ook de gelekte foto van de Alpine (de gelekte beelden van Red Bull geloof ik niet zo als gelekt, lijkt mij bewust gelekt uit het team). En als team een geheim circuit aanleggen om daar in het geheim te rijden is ook nogal lastig. Want hoe houd je geheim dat je dat circuit hebt? (Niet alleen in aanleg, maar je moet het dan ook in the middle of nowhere aanleggen waar niemand denkt "wat is dit hier"). En er is wel een team met een prive circuit, zijnde Ferrari, maar daar zullen ook elke dag mensen over de hekken kijken (er zijn ook eerdere jaren beelden gelekt). En dat circuit ligt ook in bewoond gebied, dus omwonenden horen het wel als er eeF1 auto rond gaat.
Een baan vinden is geen enkel probleem. Denk a la TopGear aan een oud vliegveld of wat dan ook..RobertMe schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:37:
Naast de andere reacties v.w.b. dat de teams helemaal geen banden hebben (vergeet niet dat verschillende teams verbaasd waren over dat Mercedes na Monaco het bandje van Bottas mocht meenemen naar de fabriek) zijn er nog wel wat meer problemen. Hoe kom je aan een baan bv. Een circuit afhuren en het zal gegarandeerd iets uitlekken aan de een of andere kant (vanuit eigenaar of personeel van het circuit). ..............
De FIA die je een boete oplegt? Iedereen die je aankijkt op het plegen van onsportief gedrag? De reputatieschade die je er mee oploopt?SirLct schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:02:
[...]
Maar als ik toch super rijk ben, whats stopping me.
"Today is the worst day since yesterday"
Ja maar je doet het via een ontraceerbaar BV en je stuurt 3 designs. Ofc moet je daar niet gaan rijden met livery etc, desnoods camouflage zwart/wit wrap die de conceptauto's gebruiken.Fauna schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:06:
[...]
De FIA die je een boete oplegt? Iedereen die je aankijkt op het plegen van onsportief gedrag? De reputatieschade die je er mee oploopt?
Ben je bekend met crashgate? Flavio Briatore & Nelson Piquet jr die levenslang verbannen zijn uit de F1 totdat het weer werd teruggedraaid en Flavio nog steeds de manager van Alonso is. Het gaat niet alleen om het geld, maar ook om reputatieschade en de mogelijkheid dat je als team uit de F1 wordt gegooid en/of achteraf nog wat wereldtitels worden afgenomen.SirLct schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:12:
En jah, FIA boete, voor iemand met miljarden is het meestal peanuts.
Wind tunnel test mag ook niet harder dan 150 km/u, dus ook met de meest geavanceerde versies hadden ze dit nooit kunnen simulerenRobertMe schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:37:
[...]
Als het zo makkelijk was dan hadden we het vorig jaar niet gezien. Porposing valt niet te simuleren / komt niet uit de CFD & windtunnel rollen. De meeste teams (& FIA?) waren dan ook verbaasd toen het vorig jaar bij de testdagen op leek te treden. En de laatste keer dat de autos nog gebruik maakten van ground effect is zo lang geleden dat Adrian Newey vrij letterlijk de enige is die van uit die tijd nu nog steeds in het wereldje rond loopt. Want de laatste autos met ground effect is iets van in 198x.
[...]
Naast de andere reacties v.w.b. dat de teams helemaal geen banden hebben (vergeet niet dat verschillende teams verbaasd waren over dat Mercedes na Monaco het bandje van Bottas mocht meenemen naar de fabriek) zijn er nog wel wat meer problemen. Hoe kom je aan een baan bv. Een circuit afhuren en het zal gegarandeerd iets uitlekken aan de een of andere kant (vanuit eigenaar of personeel van het circuit). Zie bv ook de gelekte foto van de Alpine (de gelekte beelden van Red Bull geloof ik niet zo als gelekt, lijkt mij bewust gelekt uit het team). En als team een geheim circuit aanleggen om daar in het geheim te rijden is ook nogal lastig. Want hoe houd je geheim dat je dat circuit hebt? (Niet alleen in aanleg, maar je moet het dan ook in the middle of nowhere aanleggen waar niemand denkt "wat is dit hier"). En er is wel een team met een prive circuit, zijnde Ferrari, maar daar zullen ook elke dag mensen over de hekken kijken (er zijn ook eerdere jaren beelden gelekt). En dat circuit ligt ook in bewoond gebied, dus omwonenden horen het wel als er eeF1 auto rond gaat.
Niet alleen dat. Maar het zijn ook schaalmodellen die ze gebruiken, het model staat vast aan een arm dus kan niet stuiteren, etc etc.Holk schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:09:
[...]
Wind tunnel test mag ook niet harder dan 150 km/u, dus ook met de meest geavanceerde versies hadden ze dit nooit kunnen simuleren
LZ86 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:35:
Meh, weer die zwarte livery. Lastig te onderscheiden van andere wagens die 2 jaar dat ze zwart waren. Voor de herkenning klote.
Maar de auto is mooier dan met die silver arrow livery, dat absoluut
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Of ze zitten onder het gewicht en kunnen zo zelf bepalen waar de zandzakken ballast komt voor betere wegliggingDaniëlWW2 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:28:
Dus Mercedes en Ferrari gaan gewoon door met hun eigen concepten. Tja viel te verwachten.
Oh en het feit dat Mercedes de auto niet eens meer verft en het geheel koolstof laat zijn, zegt mij dat ze fors over de gewichtslimiet zitten. Iets waar naar verluid Ferrari vorig seizoen al veel minder problemen mee had. En toen RBR gewicht van hun auto ging halen, hebben ze het hele seizoen gedomineerd. Dat superlichte chassis dat ze hadden ontwikkeld, hebben ze niet eens ingezet. Nee die komt voor de RB19.
Ferrari zat vorig seizoen een paar kilo boven het minimumgewicht maar wel minder dan Red Bull. Mercedes had het afgelopen seizoen lang last van overgewicht maar ze hadden ook andere problemen om op te lossen. Van overgewicht zou geen sprake meer zijn. Overigens zijn alleen de neus, de bovenkant van de motorbehuizing en een paar kleinere onderdelen van lak voorzien.DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:28:
Dus Mercedes en Ferrari gaan gewoon door met hun eigen concepten. Tja viel te verwachten.
Oh en het feit dat Mercedes de auto niet eens meer verft en het geheel koolstof laat zijn, zegt mij dat ze fors over de gewichtslimiet zitten. Iets waar naar verluid Ferrari vorig seizoen al veel minder problemen mee had. En toen RBR gewicht van hun auto ging halen, hebben ze het hele seizoen gedomineerd. Dat superlichte chassis dat ze hadden ontwikkeld, hebben ze niet eens ingezet. Nee die komt voor de RB19.
Dacht eerst nog je "plakt" een bodem onder een andere auto hangt die vol met sensoren en gaat meten. Maar porpoising heeft natuurlijk met veel meer te maken dan de alleen de bodem. De afstelling van de wielophanging heeft ook invloed.RobertMe schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:13:
[...]
Niet alleen dat. Maar het zijn ook schaalmodellen die ze gebruiken, het model staat vast aan een arm dus kan niet stuiteren, etc etc.
En volgens mij wordt het hele porpoising überhaupt niet goed begrepen (en was ook Red Bull verbaasd dat het met de upgrade op de laatste dag van de testdagen weg was). Dus dan wordt het wel heel moeilijk om het na te bootsen in of een windtunnel of CFD. Waarmee porpoising dus een correlatie probleem zou zijn waar elk team last van heeft.
Verwijderd
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik kijk al uit naar de leunstoelteammanagers die zeggen dat Nick er nicks van bakt omdat ie hem 2 keer achterstevoren zet tijdens de testen, of beter, een keertje plat rijdt.Sepp14 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:24:
Bij de eerste foto van Mercedes dacht ik, fijn een tribute aan de Lotus72. Zoveel zwart.
Wat verder zie ik toch een mooi seizoen tegemoet. Ben erg benieuwd wat alles gaat brengen bij de eerste Q1 van de GP. Dan gaan we de eerste echte strijd zien
ping 127.212.23.124
Het is echt een compleet samenspel. De vloer, de afstelling van de ophanging (/harde/zachte vering, rijhoogte, etc), de downforce (en dus afstelling vleugels), en ga zo maar door. Je kunt dit dus niet nabootsen met een paar onderdelen ergens anders onder te schroeven. Je hebt echt de volledige auto nodig omdat het allemaal zo met elkaar samenwerkt. In hoe de auto dus naar beneden wordt gedrukt en zich uiteindelijk aan het asfalt zuigt met als gevolg dat de downforce helemaal wegvalt en de auto weer omhoog schiet en het dus weer van vooraf aan begint met downforce die de auto naar beneden drukt, vervolgens de steeds sterkere werking van het ground effect, waardoor die weer tegen het asfalt komt.werphengel schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:59:
[...]
Dacht eerst nog je "plakt" een bodem onder een andere auto hangt die vol met sensoren en gaat meten. Maar porpoising heeft natuurlijk met veel meer te maken dan de alleen de bodem. De afstelling van de wielophanging heeft ook invloed.
Sommige journalisten/experts denken aan koeling, andere denken aan een soort S-duct. Om schonere luchtstromen te richting de achterkant te sturen.dyrc schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:33:
ferrari heeft een outlet achter de halo geplaatst (en een vertikale inlet naast de neus van de voorspoiler? met overbright hebben mensen m gespot)
een soort van blown sidepod idee?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waarom denk je dat Nyck hem achterste voren zet of plat rijdt?pjottum schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:31:
[...]
Ik kijk al uit naar de leunstoelteammanagers die zeggen dat Nick er nicks van bakt omdat ie hem 2 keer achterstevoren zet tijdens de testen, of beter, een keertje plat rijdt.
Nog een groot weekje!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
El estreno del Mercedes W14 no ha sido el soñado. Tras la presentación lo han puesto a rodar en el Silverstone y ha dado problemas de motor. Han mandado la unidad a reparar. Tenía problemas de encendido, rateaba y fallaba. Sabían que iba a pasarles. Temen que se repita pic.twitter.com/GlKRfaCJoJ
— Virutas de Goma™ (@VirutasF1) 15 februari 2023
Algo más de info. El problema es solventable, no es grave y ha sido debido a un error en el montaje del motor en el chasis. Mañana volverán a pista para el filming day; lo de hoy ha sido un shakedown. Ha sido un problema que entra dentro de lo posible. No afecta a Aston Martin https://t.co/gGQmUvXjJ7
— Virutas de Goma™ (@VirutasF1) 15 februari 2023
... omdat iedereen hem wel een keer of wat achterstevoren zet - dat is waar testdagen voor zijn.AvK schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:50:
[...]
Waarom denk je dat Nyck hem achterste voren zet of plat rijdt?
Zelfs Max maakte vorig seizoen een 360 graden....... en kwam er mee weg.
[ Voor 10% gewijzigd door pjottum op 15-02-2023 19:55 ]
ping 127.212.23.124
Het is nog de vraag of dit de definitieve auto's zijn, want voor hetzelfde geld hebben zij over een week of twee een sterk aangepast model rijden.DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:28:
Verwijderd
Ehhmm nee teams hebben het liever dat je q1 plat rijdt dan met de tests.. plat rijden met tests zorgt direct voor achterstand in de ontwikkeling. Iets met gasly die hem kort reed waardoor belangrijke data niet verzameld kon worden. Ook hebben ze vaak maar 1 set bij de tests en met q1 hebben ze een complete spare lading bij zich.pjottum schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:54:
[...]
... omdat iedereen hem wel een keer of wat achterstevoren zet - dat is waar testdagen voor zijn.
En platrijden hoort daar natuurlijk bij, anders push je niet. Je kan beter crashen bij de tests dan in Q1.
Oh, en ik doelde meer op onze reacties over het platrijden, spinnen, crashen, etc dan dat Nyck dat zou doen.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Alfa Romeo, AlphaTauri en Alpine zijn gemerged?
[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 16-02-2023 10:45 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Och wat een stomme typfoutIllegal_Alien schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:44:
[...]
Alfa Romeo, AlphaTauri en Alpine zijn gemerged?![]()
Voor Merc is het de vraag hoe lang ze op hun eigen concept blijven zitten, blijkbaar gaan ze in het begin van het jaar nog wat verschillende iteraties uitproberen binnen hun huidige concept:DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:28:
https://www.motorsport.co...-for-w14-f1-car/10432503/“On the sidepods, this is the first iteration and, when we're going through the first few races, that's going to change a little bit.”
The planned changes to the sidepods suggests that the Mercedes concept does not deliver the gains that other designs do.
PSN
Hoelaat is die eigenlijk?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq