[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 80 Laatste
Acties:
  • 901.139 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vind de kleuren wel mooi maar door al die kleine sponsors de overall look helaas beetje te druk.

[ Voor 81% gewijzigd door Help!!!! op 13-02-2023 18:33 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:08
Help!!!! schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:32:
[...]

Vind de kleuren wel mooi maar door al die kleine sponsors de overall look helaas beetje te druk.
Om 20.00 is Lawrence aan de beurt. Benieuwd hoeveel zwart of groen we op de AMR23 gaan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Gewoon zilver, net als de AM van James Bond :+

Over 10 dagen de (eerste) test. Dan krijgen we betere beelden, mag ik hopen en hebben alle fotografen de budgetwegwerpcamera's verruild voor fatsoenlijke apparatuur. >:)

Slechts 3 testdagen dit jaar 8)7 _O- Kan er met mijn hoofd niet bij. De eerste 5 races zal nog wel veel rangorde gaan mixen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Is er eigenlijk live video coverage van de testdagen dit jaar?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
siggy schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:57:

Slechts 3 testdagen dit jaar 8)7 _O- Kan er met mijn hoofd niet bij. De eerste 5 races zal nog wel veel rangorde gaan mixen.
En een week later al aan de bak. Niks uitvoerig evalueren en aanpassen; gelijk aan de bak. Heerlijk.

Zal zeker leuk worden de eerste races. :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gQ-Mlq81HPaTXLhT6Ek5AZAPoY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xiQQ8Ub5Tg0wo4pxuBK8BWiI.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YakuzA schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:16:
Is er eigenlijk live video coverage van de testdagen dit jaar?
Geen idee. Maar als ik moet gokken denk ik van wel. Aantal jaren terug heeft FOM dat afgedongen (samen met open garages etc) in combinatie met dat FOM zou meebetalen. Vorig jaar in Spanje was weer een uitzondering dat het daar niet was, maar daar hadden ze als "loophole" een andere naam er op geplakt (niet "pre-seasin testing" dat uitgezonden moet worden maar bij wijze van "pre-pre-season testing" waarover dan niks in de regels staat). Naar verluidt had Bahrein ook een zak geld op tafel gelegd dat zij met de testdagen als eerste uitgezonden zouden worden. Dus de combinatie van dat het al een aantal jaren verplicht wordt uitgezonden en het feit dat vorig jaar Bahrein nog (extra) betaald heeft "om Barcelona niet uit te zenden" doet mij vermoeden dat het dit jaar gewoon weer gevolgd kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BOEEE, al jaren lang dezelfde libery. Verzin eens wat nieuws.

spoiler:
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:47:
[...]

BOEEE, al jaren lang dezelfde libery. Verzin eens wat nieuws.

spoiler:
}:O
Ach, alles beter dan het zwart-witte Alfa Tauri, zwartgroene Aston Martin, donkerblauwe Williams en van voren donkerblauwe Alpine.

Soms was het nauwelijks te zien wie wie was bij snelle beelden :Y) hoop dat het dit jaar beter is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 12:49
AMR23:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fo3lBwFXEA0KhyK?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fo3raeNWcAEZWK_?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 31% gewijzigd door Extigo op 13-02-2023 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Waah schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:53:
[...]

Ach, alles beter dan het donkerblauw-witte Alfa Tauri, zwartgroene Aston Martin, donkerblauwe Williams en van voren donkerblauwe Alpine.

Soms was het nauwelijks te zien wie wie was bij snelle beelden :Y) hoop dat het dit jaar beter is.
ftfy

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GPegnBMwphmt3UcKildeZK93IY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKUd82YstnZODSrk7Hac4UCe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-10 22:35
Man man man, komen ze allemaal met ongespoten carbon delen, meer en meer.
Lijkt nu allemaal "zwart" met kleurtje hier en daar.
Slechtste tot nu toe is wel AT.... what are they thinking. En ze moeten een fashion brand te zijn?

Btw, wat een aparte sidepod heeft de nieuwe AMR!

[ Voor 10% gewijzigd door SirLct op 13-02-2023 20:27 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

SirLct schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:24:
Slechtste tot nu toe is wel AT.... what are they thinking. En ze moeten een fashion brand te zijn?
Ik meende dat het ook een kostenbesparend iets is dat ze het carbon onbewerkt laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Op tv lijken ze allemaal zwart :+ vooral 2020 of 2021 was het dramatisch waarbij als de verkeerde teams dicht bij elkaar reden in de close-ups 8 dezelfde auto's leken langs te komen :+

Maar er mag IMHO wel wat kleur in. Rood en Oranje is al top :+, maar de brightness-slider mag wel wat omhoog :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:24
SirLct schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:24:
De stopwatch liegt niet. ;)
Niet gespoten delen zijn lichter en veel wagens zijn nog steeds vrij zwaar.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
Dat de ongespoten carbon lichter is snap ik, maar ik doel meer dat dit zeker niet de bedoeling is dat straks alle team met 80% naked carbon lopen, 15% sponsor logo, en dan 5% een kleurtje hier/ daar.
Moet een regel komen dat ze minimaal x kg aan verf moeten aanbrengen. :+ :+ En ieder team moet maar een ander kleurtje kiezen. Alfa, Haas, en AT, weg met dat zwart wit rood BS. Geef Alfa rood, Haas wit, AT zwart/grijs of zo.
Williams en Alpine zijn ook soms niet te onderscheiden. Kom op zeg, er zijn genoeg kleur te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fo3raeNWcAEZWK_?format=jpg&name=4096x4096
Ingenieous sidepod of weer een flop?

[ Voor 20% gewijzigd door SirLct op 13-02-2023 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

SirLct schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:31:
Dat de ongespoten carbon lichter is snap ik, maar ik doel meer dat dit zeker niet de bedoeling is dat straks alle team met 80% naked carbon lopen, 15% sponsor logo, en dan 5% een kleurtje hier/ daar.
Moet een regel komen dat ze minimaal x kg aan verf moeten aanbrengen. :+ :+ En ieder team moet maar een ander kleurtje kiezen. Alfa, Haas, en AT, weg met dat zwart wit rood BS. Geef Alfa rood, Haas wit, AT zwart/grijs of zo.
Williams en Alpine zijn ook soms niet te onderscheiden. Kom op zeg, er zijn genoeg kleur te verzinnen.
Er zijn al meer dan genoeg regeltjes. ;)

Mercedes heeft de naam zilveren pijlen juist te dank aan het feit dat ze geen verf op hun wagens hadden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

SirLct schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:32:
[...]

[Afbeelding]
Ingenieous sidepod of weer een flop?
Ik zie vooral veel kopieerwerk van Ferrari en Red Bull. De meeste teams maken er een mengelmoesje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:18
De AT is donkerblauw toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
sjaool schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:33:
[...]

Er zijn al meer dan genoeg regeltjes. ;)

Mercedes heeft de naam zilveren pijlen juist te dank aan het feit dat ze geen verf op hun wagens hadden. :+
I know, is ook een grap dat er een regel moet komen voor dit soort dingen.
Maar goed, wie weet 30 jaar id toekomst noemen we een van de team dan met nick name black carbon : :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
sjaool schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:34:
[...]

Ik zie vooral veel kopieerwerk van Ferrari en Red Bull. De meeste teams maken er een mengelmoesje van.
Sidepods van RBR en die badkuipen bovenop van Ferrari :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
TinusXIII schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:36:
[...]

Nog extremer dan de bovenkant van ferrari toch? Lijkt alsof ze daar een gat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Een volledig kleurtje kost al gauw 5-6 kg aan lak maar goed teams hadden ook niet verwacht dat o.a. verscherpte crashtests, nieuwe Pirelli banden en nieuwe FIA sensoren meer gewicht zouden meebrengen. Ik had er al iets over geschreven dat we dit seizoen meer zwart (carbon) zullen zien.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Extigo
TinusXIII schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:36:
[...]

2022 en 2023 naast elkaar
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fo3zG3SWIB43dRb?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fo3xtgeWIAQB5D6?format=jpg&name=medium

[ Voor 12% gewijzigd door Extigo op 13-02-2023 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
Geen idee of dit inmiddels al een keer bekend gemaakt is, maar Ferrari presenteert hun auto morgen om 11:25.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.ferrari.com/cms/network/media/img/resize/63d8f6cb18573e0127a88c4e-scuderia-ferrari-save-the-date-2023-singleseater-news?width=1300&height=730

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxKNfdXZkfxs_L7-DMP6LUVKVL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WKNorKDn9boMZG4tzXdPnpRR.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Langzaam aan het warmlopen voor het nieuwe F1 seizoen.
Hoe gaan de teams het doen?
Mercedes, gaan ze alles op Hamilton zetten, gaat Russel zich als tweede rijder schikken? Denk dat de coureur Russel daar te groot voor is. Die gaat, hoop ik, voor wat reuring in het team zorgen. Dat Russel een potje kan sturen heeft hij afgelopen jaar wel laten zien.

Alpine, met zijn twee franse coureurs, dat gaat ook hoop ik voor wat vuurwerk zorgen onder elkaar. Die twee ego's gaan heel hard botsen.

Piastri, kan hij Norris aan? Heeft Mclaren het lek boven?

Ferrari, gaat Sainz zijn teamgenoot het leven zuur maken.

AlphaTauri, hoe gaan Tsunoda en de Vries met de druk om? Tsunoda moet en de Vries is al als leider bestempeld.

Williams, komen die van hun laatste plek af, of stapt andretti daarin misschien?

Haas en Alfa Sauber, gaan die hoge ogen gooien of blijven ze harken?

Aston Martin, gaat de sluwe vos, het verwende kind tot wanhoop brengen en laten huilen?

Red Bull, hoeveel last hebben ze van de straf? Of heeft Newey allerlei uitvindingen bedacht die iedereen gaan verbazen?

Ik heb er zin aan :)

[ Voor 37% gewijzigd door Sepp14 op 14-02-2023 06:43 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:12
Zie dat iemand de autoCAD tekeningen van de RBR sidepods online heeft gezet.. veel kopieer gedrag (wat te begrijpen is). Benieuwd waar RB zelf mee komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-10 16:27
Sepp14 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 06:32:
Langzaam aan het warmlopen voor het nieuwe F1 seizoen.
Hoe gaan de teams het doen?
Mercedes, gaan ze alles op Hamilton zetten, gaat Russel zich als tweede rijder schikken? Denk dat de coureur Russel daar te groot voor is. Die gaat, hoop ik, voor wat reuring in het team zorgen. Dat Russel een potje kan sturen heeft hij afgelopen jaar wel laten zien.

Alpine, met zijn twee franse coureurs, dat gaat ook hoop ik voor wat vuurwerk zorgen onder elkaar. Die twee ego's gaan heel hard botsen.

Piastri, kan hij Norris aan? Heeft Mclaren het lek boven?

Ferrari, gaat Sainz zijn teamgenoot het leven zuur maken.

AlphaTauri, hoe gaan Tsunoda en de Vries met de druk om? Tsunoda moet en de Vries is al als leider bestempeld.

Williams, komen die van hun laatste plek af, of stapt andretti daarin misschien?

Haas en Alfa Sauber, gaan die hoge ogen gooien of blijven ze harken?

Aston Martin, gaat de sluwe vos, het verwende kind tot wanhoop brengen en laten huilen?

Red Bull, hoeveel last hebben ze van de straf? Of heeft Newey allerlei uitvindingen bedacht die iedereen gaan verbazen?

Ik heb er zin aan :)
RB: Gaat Checo ooit nog aan de kant voor Max? :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:42
Je kan je maar ergens druk over maken.. ik zou me persoonlijk drukker maken over de prestaties dan over de kleurtjes..

Maar om toch even mee te ranten:
Alfa kan je geen rood geven, want dan gaat Ferrari piepen.
Dan kan je beter Alfa het groen geven van hun Giulia GTA, da's best een toffe kleur. :9~
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/of1yo8tb914d.jpg

Maar.. dan gaat Aston Martin weer piepen want dan hebben we twee groene auto's.
Dan moet Aston Martin maar grijs, zoals hun DB5 uit James Bond.. oh wacht.. Mercedes ..

Weetje.. laat het ze zelf maar uitzoeken.. ga maar gewoon racen met die hokken.. da's beter dan slechte 'livery' presentaties. Ik wil rijdende auto's in een race zien.. 8)

*sowieso

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:32
Holk schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 08:12:
Zie dat iemand de autoCAD tekeningen van de RBR sidepods online heeft gezet.. veel kopieer gedrag (wat te begrijpen is). Benieuwd waar RB zelf mee komt
Zou wel mooi zijn als iedereen RBR heeft gekopieerd en dat RBR ineens de 'no sidepod' van Mercedes heeft en iedereen helemaal zoek rijdt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:09
Aardappelbakker schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:07:
[...]

Zou wel mooi zijn als iedereen RBR heeft gekopieerd en dat RBR ineens de 'no sidepod' van Mercedes heeft en iedereen helemaal zoek rijdt :+
A man can dream :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JEightyFive schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 08:28:
[...]

RB: Gaat Checo ooit nog aan de kant voor Max? :P
Dan moet hij er eerst voor zien te komen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:49

Dido

heforshe

sjaool schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:18:
Dat zou mij zelfs nog lukken. Die banen gaan allemaal in een rondje ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

sjaool schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:18:
[...]

Kan makkelijk, als ie al gelapped is... :+

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

KillerBee schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:57:
[...]

Kan makkelijk, als ie al gelapped is... :+
Dido schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:53:
[...]

Dat zou mij zelfs nog lukken. Die banen gaan allemaal in een rondje ;)
Blue flag, blue flag... :+

[ Voor 44% gewijzigd door sjaool op 14-02-2023 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Zie toch veel geel bij Ferrari... Zouden ze meer gele accenten op de auto gaan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

here we go

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
Ze zijn zelfverzekerd, the title contender :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:34
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fo6-tm3XgAEyCMN?format=png&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
Dat publiek is wel heerlijk *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
Live shakedown zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
> "Hoe dronken zullen we ze maken om ze een beetje los te krijgen?"
< "Ja"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-10 16:37
Best leuke presentatie tot nu toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:25

Marc H

- - Is wakker - -

dat mogen alle teams wel gaan doen, de auto echt rijdend presenteren. Als ze dat echt gaan doen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Ze zijn wel happy in dat publiek

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anFn6hB1JHiaUPv4wmId0Ln9ZzI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IoK3AWnZKJcUWM8f1bQJOtSg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5kx4dgbWH1pV62yCE6YPkm0LWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOmtmPll4ibtBbsP9iBMIFo7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Z2yolI38V-sCgdZvxRkVh_ki1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppcBYsP5sWDtRLe8yGjI0evE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQjlpGzQeJ8fV12mb4xDBR-SURI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qIPAusFNJA8DFqLGi8FBYYVM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ol7SaQubIoFao5X7dW0hVIrVnWY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jj18JpT0WZM6z1ws8r410VNQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 97% gewijzigd door G_Dragon op 14-02-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Marc H schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:50:
dat mogen alle teams wel gaan doen, de auto echt rijdend presenteren. Als ze dat echt gaan doen.
Wel risicootje als de auto stil valt :P

Maya Weug is toch half-Nederlands?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZZ2W06soUGLvW2_vKD2Bc9BesM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9ux7WMiwGSsDwrHkueYgrWZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Holk schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:56:
[...]

Zien er erg 2022 uit ipv de renders die net getoond zijn
Helaas is het wel de officiele, zie hier

EDIT: ik heb de twee bovenste foto's even weggehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 14-02-2023 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Is niet te hopen dat we straks een luide "NOOOOOO" horen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
G_Dragon schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:57:
[...]

Helaas is het wel de officiele, zie hier

EDIT: ik heb de twee bovenste foto's even weggehaald.
Hahahah, je deed een ninja edit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Chocoball schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:57:
Is niet te hopen dat we straks een luide "NOOOOOO" horen ;)
Of een "I am stupid" :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Wel gaaf dit. Sound only :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Carlos vindt de auto mooier dan die van vorig jaar. Ik niet. Vond die andere een mooiere kleur hebben, ook al is dit meer Ferrari-rood.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
Leuk, de Italiaanse tarzanbocht ;)
Prima presentatie en launch, lekker full confidence dat ding gelijk over de baan knallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10 15:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
leek ook niet heel erg te stuiteren op de straight :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

idd, weinig porpoising zo te zien.

voor Ferrari hopen dat hij tijdens de race heel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Sydney08 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:02:
Carlos vindt de auto mooier dan die van vorig jaar. Ik niet. Vond die andere een mooiere kleur hebben, ook al is dit meer Ferrari rood.
Zou wat zijn als je als coureur direct je nieuwe wagen zou afbranden he? :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
Petje af voor Ferrari met deze presentatie. Bij Red Bull krijgen we niet meer te horen dan een oorbel die tegen een microfoon aantikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

SideSwipe schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:04:
[...]

Zou wat zijn als je als coureur direct je nieuwe wagen zou afbranden he? :P
Zou wat zijn als je als je nieuwe wagen direct zou afbranden he? :P bedoel je? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Marc H schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:10:
[...]

Zou wat zijn als je als je nieuwe wagen direct zou afbranden he? :P bedoel je? :P
Euhhh... Misschien O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Dit kan nog leuk worden :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:10
Willem30 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:51:
[...]
Spaans/Nederlands/Belgisch :)
Volgens mij is haar vader Belgisch, haar moeder Nederlands (of andersom).

En heeft een Spaans paspoort omdat ze daar geboren is/woont.
Heeft ook voor alle 3 de landen geraced.

[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 14-02-2023 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:53

Martinspire

Awesomeness

Kudo's voor Ferrari. Gewaagde launch zo met live publiek erbij en een auto die rondjes moet gaan maken. Leclerc had er zin in, die gaf meteen lekker wat snelheid. Fijn om te zien dat een team het nog eens anders doet bij de launch. Benieuwd of Fred daar nog invloed mee heeft gehad of niet. Mooi om te zien zo, hoop dat het beter gaat dan vorig jaar.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:04
Die voorvleugel van Ferrari, ik ben zeer benieuwd of de andere teams gaan protesteren zoals ze dat vorig seizoen deden bij Mercedes. Alhoewel de vleugeltjes/geleiders kleiner van formaat zijn dan bij de laatst genoemde team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Dat Ferrari op de achtervleugel is wel echt nice _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:26
Willem30 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:51:
Maya is onderdeel van het talentenprogramma van Ferrari: https://www.ferrari.com/en-EN/fda/maya-weug
Net als destijds Charles Leclerc en Jules Bianchi.

[ Voor 9% gewijzigd door U123456 op 14-02-2023 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

NeverSettle schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:15:
Die voorvleugel van Ferrari, ik ben zeer benieuwd of de andere teams gaan protesteren zoals ze dat vorig seizoen deden bij Mercedes. Alhoewel de vleugeltjes/geleiders kleiner van formaat zijn dan bij de laatst genoemde team.
Die kwam ik ook tegen. Zag bijna het verschil niet tussen beide voorvleugel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

De eerste meters..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcbgtlCeS8h9Ps-1CpmEavO75Jg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HAZJlzsoboC3aG0aQnmiE26p.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10 14:09

TrekDr0p

QR niet scannen

ligt het aan mij of staat de neus erg ver van de grond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
De 2023 regels laten het blijkbaar toe.
... it was in breach of Article 3.9.8 of F1’s Technical Regulations that limited the scope for such components to deliver an aero boost. The rules stated that, while such slot gap separators were allowed, they were not supposed to deliver a direct aerodynamic influence. ...

...The regulations stated that such strakes could be fitted ‘for primarily mechanical, structural or measurement reasons.”As part of revised technical regulations for 2023 that were published in early December, the FIA removed the key sentence that laid down the requirement for such strakes to be ‘primarily’ for mechanical, structural or measurement reasons.

This means that as long as the slot gap separators provide a ‘structural connection’ between consecutive front wing profiles, and comply with strict measurement requirements, then they are now fully legal – no matter how much of an aerodynamic boost they deliver.
https://www.motorsport.co...cedes-could-not/10432014/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-SF-23-F1-Auto-2023-169FullWidth-42dbbae6-1975815.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ferrari-view.thron.com/api/xcontents/resources/delivery/getThumbnail/ferrari/1440x900/a5ec4567-6afc-4b12-83a7-2f9ef4ef4e71.jpg?v=107

Afbeeldingslocatie: https://ferrari-view.thron.com/api/xcontents/resources/delivery/getThumbnail/ferrari/1440x900/b0b1a17d-ee52-4f6d-a023-e082b2b88ff1.jpg?v=107

Afbeeldingslocatie: https://ferrari-view.thron.com/api/xcontents/resources/delivery/getThumbnail/ferrari/1440x900/d2f12a94-ec5b-49d6-a1c3-6167bd2940b5.jpg?v=107

Afbeeldingslocatie: https://ferrari-view.thron.com/api/xcontents/resources/delivery/getThumbnail/ferrari/1440x900/b1c5129d-f6db-4aed-b768-48332082f042.jpg?v=107
https://www.ferrari.com/en-EN/formula1/sf-23

[ Voor 119% gewijzigd door Chocoball op 14-02-2023 15:33 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Extigo
Ocon heeft een nieuw helmdesign voor 2023. En ik moet toch zeggen dat ik deze wel erg bruut vind!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fo7aI6BX0AM-r7k?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maar zo heel groot lijkt dat verschil niet te zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLYbJiGpE0sKenEInt_dq69E-u0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MlgW8VhMsRfoKeNagnr4RORp.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat het straks weer om millimeters (grootte), of uiterlijk of wat gaat het dit jaar worden dan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
https://www.motorsport.co...cedes-could-not/10432014/
As part of revised technical regulations for 2023 that were published in early December, the FIA removed the key sentence that laid down the requirement for such strakes to be ‘primarily’ for mechanical, structural or measurement reasons.

This means that as long as the slot gap separators provide a ‘structural connection’ between consecutive front wing profiles, and comply with strict measurement requirements, then they are now fully legal – no matter how much of an aerodynamic boost they deliver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Nvm

[ Voor 131% gewijzigd door G_Dragon op 14-02-2023 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-10 13:36
Alles dat je nu van de auto's ziet zal tijdens de testdagen compleet anders zijn. Denk je nou echt dat teams nu al gaan blootgeven wat voor trucjes of verbeteringen ze hebben gevonden? Het enige dat telt is hoe de auto op de grid staat straks in Bahrein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De Ferrari livery is echt niet normaal mooi. Rood, zwart, geel is zo'n lekkere combo.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hatsjoe schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:01:
[...]

Alles dat je nu van de auto's ziet zal tijdens de testdagen compleet anders zijn. Denk je nou echt dat teams nu al gaan blootgeven wat voor trucjes of verbeteringen ze hebben gevonden? Het enige dat telt is hoe de auto op de grid staat straks in Bahrein.
En wat schiet Ferrari er mee op om nu onderdelen te fabriceren die nieuw zijn maar ze vervolgens niet meer gebruiken?

Een oude auto laten zien bij de livery reveal kost niks.
Een nieuwe auto laten zien kost in principe ook niks omdat je die toch moest bouwen.
Bullshit bouwen om de concurrentie om de tuin te leiden gaat alleen maar van de budget cap af.

Het zijn niet meer de tijden van een paar jaar terug waar je gewoon even twee autos kon bouwen. Ja, Mercedes heeft dat vorig jaar nog gedaan, maar dat waren alleen de sidepods, alleen maar het bodywork (de "zero pods" koeling zat al in die grote sidepods) en was ook bedoeld om metingen mee te doen.
Datgene waar teams nu mee komen aanzetten is of the real deal of een vroege versie van the real deal, of hoogstens misschien een misbaksel. Maar zeker misbaksels hoeven ze niet te fabriceren en kunnen ze dus ook niet laten zien in het echt. Vroege versies fabriceren zal in een later stadium wel gebeuren, voor de shakedown en launch, en waarschijnlijk ook voor "werk in de fabriek" (kijken of alles past, monteurs al eens een auto in elkaar laten zetten, ...). Waarbij de design afdelingen dus nog weken kunnen doorwerken om nog te finetunen tot aan de testdagen.

En uiteraard kun je je ook afvragen wat de definitieve auto is. De auto bij de eerste race is die definitief? Als je die zet naast de auto van de laatste race bleek ook die niet definitief te zijn. Er wordt gewoon continu overal aan gesleuteld. Voor het seizoen meer, tussen de testdagen en eerste race ook nog. De eerste races is het alweer wat minder maar zeker nog zichtbaar. En de laatste races zie je vrijwel geen wijzigingen meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
Dat is een oude foto van vorig jaar toch? Ferrari op de achtervleugel is nu wit, niet geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Eh? Is dat niet die van vorig jaar? Ik zie op de andere foto's van de 2023 auto helemaal 0 geel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

TinusXIII schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:33:
[...]

Dat is een oude foto van vorig jaar toch? Ferrari op de achtervleugel is nu wit, niet geel.
Oh sorry mijn fout,

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
De AT04 is vandaag op de baan op gegaan in Misano. Video in het bericht.

Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/the-race-com.appspot.com/1/2023/02/alphatauri-shakedown-1024x683.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:04
Hatsjoe schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:01:
[...]

Sommige onderdelen blijven hetzelfde tijdens de testdagen. Maar wie weet gebruiken ze inderdaad een andere voorvleugel tijdens de eerste paar races.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Hele dag druk geweest en nu de presentatie van Ferrari gezien.

Andere teams moeten hier een voorbeeld aan nemen zeg, wat een vette presentatie!
Geen gelul, lekker ouwehoeren met een coin toss wie als eerste mag rijden en ook gewoon gelijk rijden met dat ding.
Erg leuk gedaan, denk dat Vasseur echt wel een aanwinst is, hij was bij Alfa al lekker bezig IMO, die houdt wel van een geintje.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

_O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:39
Humma Kavula schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:09:
Hele dag druk geweest en nu de presentatie van Ferrari gezien.

Andere teams moeten hier een voorbeeld aan nemen zeg, wat een vette presentatie!
Geen gelul, lekker ouwehoeren met een coin toss wie als eerste mag rijden en ook gewoon gelijk rijden met dat ding.
Erg leuk gedaan, denk dat Vasseur echt wel een aanwinst is, hij was bij Alfa al lekker bezig IMO, die houdt wel van een geintje.
Inderdaad veel beter dan het Red Bull gebeuren. Wat was dat een afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:05
Ik vond de livery van 2022 wel veel gelijkenis hebben met de F92A van 1992 (zwarte vleugels, minimale sponsoring aldaar). Ik had voor 2023 stiekem gehoopt op een hommage van de F93A met een witte band en de 4 blauwe blokken van FIAT... En een Fiat Tempra voor Charles en Carlos van de zaak..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Thinlanet schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:38:
[...]

Ik vond de livery van 2022 wel veel gelijkenis hebben met de F92A van 1992 (zwarte vleugels, minimale sponsoring aldaar). Ik had voor 2023 stiekem gehoopt op een hommage van de F93A met een witte band en de 4 blauwe blokken van FIAT... En een Fiat Tempra voor Charles en Carlos van de zaak..
_O- _O-

En nu we er toch over bezig zijn, doe ook maar een Tempra safety car.
Afbeeldingslocatie: https://www.ayrton-senna-dasilva.com/wp-content/uploads/2018/07/Tempra-safetycar-Senna.jpg

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
Nog wat meer SF-23 materiaal, actie op de baan en de verschillen met de F1-75.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-SF-23-F1-Auto-2023-169Gallery-80dc7794-1975982.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-SF-23-F1-Auto-2023-169Gallery-ffe61a8b-1975984.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-SF-23-F1-Auto-2023-169Gallery-594992fa-1975832.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-SF-23-F1-Auto-2023-169Gallery-139dd84-1975831.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Chocoball schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:15:
Nog wat meer SF-23 materiaal, actie op de baan en de verschillen met de F1-75.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier rijden ze ook met die vleugeltjes-vleugel. Ben benieuwd...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:56:
[...]

Hier rijden ze ook met die vleugeltjes-vleugel. Ben benieuwd...
Maar er zijn toch al ook twee posts hier geweest dat de regels zijn aangepast? Dus dan is het sowieso legaal dit jaar. En kun je er vergif op innemen dat Mercedes het ook (weer) heeft en Red Bull zeer waarschijnlijk ook. Zal vast te maken hebben met een lobby van Mercedes dat het ontzettend moeilijk aan te tonen is wanneer het niet meer alleen voor het bevestigen van de elementen is maar ook een aerodynamisch doel heeft. Want elk team zal de bevestiging zo ontwerpen dat die aerodynamisch het meest gunstig is. Waardoor er per definitie een (groot) grijs gebied is waarbij je kunt discussiëren of het ding echt zo ontworpen moet zijn voor de juiste bevestiging of dat het aerodynamisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:24:
[...]

Maar er zijn toch al ook twee posts hier geweest dat de regels zijn aangepast? Dus dan is het sowieso legaal dit jaar. En kun je er vergif op innemen dat Mercedes het ook (weer) heeft en Red Bull zeer waarschijnlijk ook. Zal vast te maken hebben met een lobby van Mercedes dat het ontzettend moeilijk aan te tonen is wanneer het niet meer alleen voor het bevestigen van de elementen is maar ook een aerodynamisch doel heeft. Want elk team zal de bevestiging zo ontwerpen dat die aerodynamisch het meest gunstig is. Waardoor er per definitie een (groot) grijs gebied is waarbij je kunt discussiëren of het ding echt zo ontworpen moet zijn voor de juiste bevestiging of dat het aerodynamisch is.
Jep, ik zeg ook nergens dat het niet mag. FER lijkt alvast wat kaarten op tafel te leggen, meer niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extigo
Mercedes gelekt? Wel erg kaal qua sponsors.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fo_qN6pXwAA1nvH?format=jpg&name=large

Hier de testvideo van het YouTube kanaal van Petronas:
[Twitter: https://twitter.com/ankzlkg/status/1625765612571234305?s=46&t=Qr8Pe8pJJphHNO3zbSAB9g]

[ Voor 37% gewijzigd door Extigo op 15-02-2023 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Luchthappers!

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 9 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics