[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 80 Laatste
Acties:
  • 900.941 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Mclaren heeft gekozen om te breken met hun naamgeving. Dus geen MCL37, maar de MCL60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Extigo schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:02:
Mclaren heeft gekozen om te breken met hun naamgeving. Dus geen MCL37, maar de MCL60.
[Twitter]
Een one off afwijkende naam lijkt mij niet echt breken met de naamgeving? Vast dat ze volgend jaar MCL38 gebruiken.
Bij Ferrari wordt het wel een stuk lastiger. Met toch zeer regelmatig afwijkende namen (1000 voor het seizoen met hun 1000e race. 70 voor 70 jaar in F1 meedoen, ...).
Zie bv ook Red Bull die in 2021 de RB16B hadden i.p.v. de RB17, en afgelopen jaar dan weer de RB18 en nu RB19. Ook dat kan ik niet breken met de naamgeving noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:57
RobertMe schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:37:
[...]

Een one off afwijkende naam lijkt mij niet echt breken met de naamgeving? Vast dat ze volgend jaar MCL38 gebruiken.
Bij Ferrari wordt het wel een stuk lastiger. Met toch zeer regelmatig afwijkende namen (1000 voor het seizoen met hun 1000e race. 70 voor 70 jaar in F1 meedoen, ...).
Zie bv ook Red Bull die in 2021 de RB16B hadden i.p.v. de RB17, en afgelopen jaar dan weer de RB18 en nu RB19. Ook dat kan ik niet breken met de naamgeving noemen.
Ik vind anders de auto van Red Bull van dit jaar geen RB18B noemen wel breken met traditie :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:44

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:37:
[...]

Ik had er toevallig een paar dagen geleden een lelijk grafiekje van gemaakt :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMlEKCG8kDr3znWIyGkM7UYCF_o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dIS4H9CE4yXuf37lWMGkzqPA.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
DataGhost schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:11:
[...]

Ik had er toevallig een paar dagen geleden een lelijk grafiekje van gemaakt :+
[Afbeelding]
Zou wel mooi zijn als dan blijkt dat hier de skyline van Maranello uit komt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:49
Extigo schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:02:
[Twitter]
Ook een nieuwe samenwerking met DPWorld (oude Renault sponsor:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fob1YjVXEAEFLVP?format=jpg&name=small

Vraag mij ook af of dit een hint is naar de nieuwe livery/auto,

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Extigo
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FoiaABDX0AA3s7I?format=jpg&name=large
Alpha Tauri's nieuwe wheelcovers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Rood? Lijtk me nogal te vloeken met hun blauw en wit? Of ze gaan terug naar het "blikje" look.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Illegal_Alien schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:30:
Rood? Lijtk me nogal te vloeken met hun blauw en wit? Of ze gaan terug naar het "blikje" look.
Blikje look lijkt me sterk. Dan kunnen ze het team weer Toro Rosso noemen. De wit/blauwe kleurstelling is die van Alpha Tauri het algemeen (/het kledingmerk) naar mijn idee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NeverSettle
Italiaanse media, Gazzetta zegt dat Red Bull Powertrain in 2026 niet wordt gezien als een nieuwe motorleverancier.

Vertaling via Deepl.com:

Ferrari-coalitie stopt motorplan Red Bull

De Prancing Horse heeft dus bij de Fia het plan van Milton Keynes geblokkeerd om Ford voor te stellen als een "nieuwe fabrikant" van motoren zoals Audi, waardoor de divisie aandrijflijnen meer testuren zou krijgen.

Het was een lang touwtrekken. Maar uiteindelijk moest Red Bull toegeven. Het zal niet de "status" hebben van een nieuwe motorfabrikant, die het veel voordelen zou hebben gegarandeerd met het oog op 2026, wanneer de tweede generatie hybride motoren zal debuteren. Het was een delicate strategische wedstrijd. En tegen Red Bull stonden de andere grote rivalen opgesteld. Ferrari zette haar voet dwars, waarbij president John Elkann een persoonlijk belang nam in de zaak, samen met CEO Benedetto Vigna, deels om het politieke gewicht van de Cavallino te doen gelden. Er was echter een compact front van tegenstanders met ook Mercedes, Renault (Alpine) en natuurlijk Audi, de eerste ondertekenaar van het "pact" van 2026 en de enige echte nieuwe fabrikant die met een zelfgebouwde eenheid van de grond af aan zal beginnen.

KENNISGEVING - Waarom kan Red Bull, dat gezelschap krijgt van Ford, niet in dezelfde competitie worden beschouwd als Audi? Om vele redenen. De divisie aandrijflijnen van het team uit Milton Keynes is weliswaar een nieuw opgerichte structuur, maar kan al rekenen op een patrouille van ingenieurs die bij andere teams, met name Mercedes, zijn weggehaald. Het volstaat te vermelden dat Ben Hodgkinson, benoemd tot technisch directeur, en vijf andere toppers uit Brixworth zijn aangekomen. Bovendien verwierf Red Bull de intellectuele eigendomsrechten op de Honda-krachtbron waarmee het momenteel racet en die het tot 2025 zal behouden. De ommekeer van Christian Horner, die hij later ontkende, hielp niet. De kennis van Red Bull op het gebied van hybride en elektrificatie in de F1 is dan ook zo uitgebreid dat ze op gelijke voet staat met de concurrentie. De status van "nieuwkomer" zou voor te veel onbalans hebben gezorgd, waardoor de Powertrain-divisie meer uren aan testbanktests zou hebben gemaakt en meer middelen zou hebben geïnvesteerd dan anderen.

COMMERCIELE PARTNER- Dit voorrecht zou terecht zijn voorbehouden aan Ford als het een project van de grond af had opgezet zoals Audi doet. Maar het Amerikaanse merk, dat na tientallen jaren terugkeert in de GP's, zal 'slechts' een commerciële partner zijn voor Red Bull door mee te werken aan de ontwikkeling van de hybride, een andere positie. De Fia heeft de bezwaren van Ferrari & co. aanvaard en dit heeft geholpen om een situatie te deblokkeren waarin het bedrijf uit Maranello had geweigerd de overeenkomst tot december te ondertekenen. Een zucht van verlichting voor de F1.

Edit: Dat van Honda even doorgestreept. Uit oudere bronnen was het al bekend dat Honda haar IP behoud en Red Bull Powertrain alleen maar focust op nieuwe motor voor 2026.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NeverSettle schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:31:
Italiaanse media, Gazzetta zegt dat Red Bull Powertrain in 2026 niet wordt gezien als een nieuwe motorleverancier.

Vertaling via Deepl.com:

Ferrari-coalitie stopt motorplan Red Bull

De Prancing Horse heeft dus bij de Fia het plan van Milton Keynes geblokkeerd om Ford voor te stellen als een "nieuwe fabrikant" van motoren zoals Audi, waardoor de divisie aandrijflijnen meer testuren zou krijgen.

Het was een lang touwtrekken. Maar uiteindelijk moest Red Bull toegeven. Het zal niet de "status" hebben van een nieuwe motorfabrikant, die het veel voordelen zou hebben gegarandeerd met het oog op 2026, wanneer de tweede generatie hybride motoren zal debuteren. Het was een delicate strategische wedstrijd. En tegen Red Bull stonden de andere grote rivalen opgesteld. Ferrari zette haar voet dwars, waarbij president John Elkann een persoonlijk belang nam in de zaak, samen met CEO Benedetto Vigna, deels om het politieke gewicht van de Cavallino te doen gelden. Er was echter een compact front van tegenstanders met ook Mercedes, Renault (Alpine) en natuurlijk Audi, de eerste ondertekenaar van het "pact" van 2026 en de enige echte nieuwe fabrikant die met een zelfgebouwde eenheid van de grond af aan zal beginnen.

KENNISGEVING - Waarom kan Red Bull, dat gezelschap krijgt van Ford, niet in dezelfde competitie worden beschouwd als Audi? Om vele redenen. De divisie aandrijflijnen van het team uit Milton Keynes is weliswaar een nieuw opgerichte structuur, maar kan al rekenen op een patrouille van ingenieurs die bij andere teams, met name Mercedes, zijn weggehaald. Het volstaat te vermelden dat Ben Hodgkinson, benoemd tot technisch directeur, en vijf andere toppers uit Brixworth zijn aangekomen. Bovendien verwierf Red Bull de intellectuele eigendomsrechten op de Honda-krachtbron waarmee het momenteel racet en die het tot 2025 zal behouden. De ommekeer van Christian Horner, die hij later ontkende, hielp niet. De kennis van Red Bull op het gebied van hybride en elektrificatie in de F1 is dan ook zo uitgebreid dat ze op gelijke voet staat met de concurrentie. De status van "nieuwkomer" zou voor te veel onbalans hebben gezorgd, waardoor de Powertrain-divisie meer uren aan testbanktests zou hebben gemaakt en meer middelen zou hebben geïnvesteerd dan anderen.

COMMERCIELE PARTNER- Dit voorrecht zou terecht zijn voorbehouden aan Ford als het een project van de grond af had opgezet zoals Audi doet. Maar het Amerikaanse merk, dat na tientallen jaren terugkeert in de GP's, zal 'slechts' een commerciële partner zijn voor Red Bull door mee te werken aan de ontwikkeling van de hybride, een andere positie. De Fia heeft de bezwaren van Ferrari & co. aanvaard en dit heeft geholpen om een situatie te deblokkeren waarin het bedrijf uit Maranello had geweigerd de overeenkomst tot december te ondertekenen. Een zucht van verlichting voor de F1.
"Bovendien verwierf Red Bull de intellectuele eigendomsrechten op de Honda-krachtbron" Volgens mij klopt daar toch niks meer van? Dat was het originele plan. Dat Red Bull het IP van Honda "huurde" en zo in ieder geval tot 2026 de motoren kon produceren. Alleen heeft Honda uiteindelijk besloten om de motoren in eigen handen te blijven produceren en heeft Red Bull dus helemaal geen toegang tot het IP van Honda.

En v.w.b. het personeel. Tsja... Lijkt mij sterk dat andere fabrikanten dat niet zouden doen/proberen, personeel van concurrenten over nemen. Ook dan zullen ze nog from scratch moeten beginnen met iets te bouwen. Het is immers niet dat ze de blauwdrukken van bv Mercedes meenemen en het zo kunnen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
RobertMe schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:52:
[...]

"Bovendien verwierf Red Bull de intellectuele eigendomsrechten op de Honda-krachtbron" Volgens mij klopt daar toch niks meer van? Dat was het originele plan. Dat Red Bull het IP van Honda "huurde" en zo in ieder geval tot 2026 de motoren kon produceren. Alleen heeft Honda uiteindelijk besloten om de motoren in eigen handen te blijven produceren en heeft Red Bull dus helemaal geen toegang tot het IP van Honda.

...
Dat klopt, heb dat stukje over het hoofd gezien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NeverSettle schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:17:
[...]

Dat klopt, heb dat stukje over het hoofd gezien :)
Je hoeft het w.m.b. niet "weg te halen"/door te strepen. Als dat in het bron artikel zo staat en zo uit de vertaling komt al helemaal niet. En ik kan mij ook best indenken dat dit als argument gebruikt is. Maar AFAIK is het nooit aan de orde geweest dat Red Bull het IP zou ontvangen. Hoogstens in bruikleen zodat ze de motoren konden produceren. Maar dus zeer zeker niet voor altijd noch om verder op te bouwen. En intussen dus sowieso niet meer echt aan de orde omdat Honda de motoren blijft produceren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:44

DataGhost

iPL dev

Dat artikel is gewoon fout, later heeft een andere Italiaanse site ook een artikel uitgebracht waarin ze o.a. zeggen dat Gazetta het fout heeft, klinkt weer lekker Italiaans allemaal 8)7
Enige wat nou misschien een issue lijkt te zijn is dat RBPT schijnbaar alleen de accu's assembleert/levert en dat ze daarom 90% ipv 100% als nieuwe motorleverancier gezien gaan worden. Dat is in ieder geval al een compleet andere toon, maar het lijkt me handig om wat officiëlers af te wachten. Geen van de grotere media hebben hier nog wat over opgepikt. Het IP is in ieder geval bij Honda gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:50

sjaool

Every life should have 9 cats

Honda is gewoon de motorleverancier. Het intellectuele eigendom hebben zij nooit overgedragen aan Red Bull Powertrains. Dus die Italianen zijn weer lekker aan het stoken, zoals gewoonlijk.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:25

Damian

Insane Obtrusion

Ik lees nu net dat er berichten rondgaan dat Mclaren weer met Honda wil gaan samenwerken. Dit zou kunnen verklaren dat Honda nog als motorleverancier in het 2026 lijstje staat...

https://the-race.com/form...mclaren-honda-f1-reunion/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
DataGhost schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 00:46:
Dat artikel is gewoon fout, later heeft een andere Italiaanse site ook een artikel uitgebracht waarin ze o.a. zeggen dat Gazetta het fout heeft, klinkt weer lekker Italiaans allemaal 8)7
Enige wat nou misschien een issue lijkt te zijn is dat RBPT schijnbaar alleen de accu's assembleert/levert en dat ze daarom 90% ipv 100% als nieuwe motorleverancier gezien gaan worden. Dat is in ieder geval al een compleet andere toon, maar het lijkt me handig om wat officiëlers af te wachten. Geen van de grotere media hebben hier nog wat over opgepikt. Het IP is in ieder geval bij Honda gebleven.
Klopt, Italiaanse tak van motorsport.com zegt dat. Klinkt ook logischer :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo

Shakedown van Alfa Romeo gestart, klik voor video

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Geen spareribs lijkt het..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:14
Damian schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:39:
Ik lees nu net dat er berichten rondgaan dat Mclaren weer met Honda wil gaan samenwerken. Dit zou kunnen verklaren dat Honda nog als motorleverancier in het 2026 lijstje staat...

https://the-race.com/form...mclaren-honda-f1-reunion/
Wordt ook weer een beetje opgeblazen want The Race geeft in de video hierover aan dat er 1 verkennend gesprek is geweest tussen McLaren en Honda. Net zoals Mclaren die kan hebben met Red Bull Powertrains en Audi als McLaren niet verder zouden willen met Mercedes.

Honda heeft alleen een grotere uitdaging. Er zal weer veel geld tegenaan gegooid moeten worden omdat de R&D in Sakura (Japan) een minimale bezetting kent. Veel ingenieurs zijn door Honda op andere projecten gezet. Daarnaast hebben ze hun ERS facilitteit in het VK eerder aan Red Bull verkocht. Dus er zal hevig geïnvesteerd moeten worden in faciliteiten, personeel en middelen.

Overigens zijn de motorfabrikanten die zich nu hebben ingeschreven nergens aan gebonden en kunnen ook weer uitstappen. Dus mocht Red Bull niet als nieuwe motofabrikant gezien worden kunnen ze uitstappen en lijkt mij dat Ford zich voor 2027 kan inschrijven en krijgt daardoor alsnog de miljoenen aan bonussen voor ontwikkeling. Eerst maar eens afwachten of het nieuws uit Italië klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Goed om weer auto's in beweging te zien en motoren te horen. Nu is de winterslaap echt voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51
Lijkt idd dat de sidepods minder Ferrari en meer RB18 zijn voor 2023, maar ik ben te lui om dat filmpje frame voor frame te gaan zitten bekijken. Wacht wel op Scarbs op Twitter, die nog niet wakker is zo te zien.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FoljtPPWAAAxNRj?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FoljtA-XsAAxI5X?format=jpg&name=large

Rood komt van Orlen af dus

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Oeps! Photoshop foutje bij de linkervoet van Yuki... :9

[ Voor 8% gewijzigd door Paling1 op 10-02-2023 12:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:21
Paling1 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:58:
Rechts ook…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:12
Paling1 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:58:
Scherp! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Het was mij niet eens opgevallen maar ik lees er net over, wat hebben ze voor een unieke vloer gekozen bij Alfa Romeo . Jammer dat er niet mee gereden word, want ben wel heel benieuwd tot hoever dit impact zou hebben gehad op de perfomance.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
G_Dragon schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:00:
Het was mij niet eens opgevallen maar ik lees er net over, wat hebben ze voor een unieke vloer gekozen bij Alfa Romeo . Jammer dat er niet mee gereden word, want ben wel heel benieuwd tot hoever dit impact zou hebben gehad op de perfomance.
Kan ook een afleidingsmanoeuvre zijn, om andere teams aandacht te laten trekken op iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

loekf2 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:57:
[...]

Lijkt idd dat de sidepods minder Ferrari en meer RB18 zijn voor 2023, maar ik ben te lui om dat filmpje frame voor frame te gaan zitten bekijken. Wacht wel op Scarbs op Twitter, die nog niet wakker is zo te zien.
Dat was toch ook de conclusie eerder?
Ferrari achtige inlet, RB achtige sidepod. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
ziet er wel strak en clean uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeverSettle
Ferrari en Puma designs 2021, 2022 en dit seizoen:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/y03v47ohucha1.jpg

Bron: Reddit

[ Voor 7% gewijzigd door NeverSettle op 10-02-2023 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Is dat wellicht modieus die "shoulder patches" :? :X

2021, 2022 ziet er dan wel weer goed uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 10-02-2023 16:23 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 15:56

charrel

Cortisol4life..

Help!!!! schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:22:
^
Is dat wellicht modieus die "shoulder patches" :? :X

2021, 2022 ziet er dan wel weer goed uit.
Dat is speciale padding voor de last die erop ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
NeverSettle schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:06:
[...]

Kan ook een afleidingsmanoeuvre zijn, om andere teams aandacht te laten trekken op iets anders.
Met de budgetcap zie je dat toch bijna niet meer? Lijkt mij dat ze dus wel serieus bedoeld zijn. We zullen het tijdens de testdagen wel zien of ze er op zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
NeverSettle schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:17:

[Afbeelding]

Hey, bij de kapper heb ik ook altijd zo'n zwart ding op mijn schouders. :)

Over zwart gesproken. Kans is groot dat we dit jaar veel zwarte carbon delen op de wagens zullen gaan zien omdat er dit seizoen nog steeds uitdagingen zijn met het gewicht. Haas, Alfa Romeo en Williams hebben al een voorproefje gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:38

BeaM-R

Powerrrrr

Muse schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:35:
[...]

Met de budgetcap zie je dat toch bijna niet meer? Lijkt mij dat ze dus wel serieus bedoeld zijn. We zullen het tijdens de testdagen wel zien of ze er op zitten.
Vandaag bij de shake down/filmdag waren ze weer verdwenen.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
BeaM-R schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:18:
[...]

Vandaag bij de shake down/filmdag waren ze weer verdwenen.

[Twitter]
Dat heb ik ook gezien, maar ze mogen nu geen data verzamelen over aero onderdelen. De testdagen zijn voor mij dus leidend of we dit daadwerkelijk terug gaan zien op de auto.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
Red Bull Powertrains wordt voor 90% als nieuwe motorfabrikant gezien wat mede komt door een lobby van Ferrari omdat het "nieuwe" Red Bull Powertrains banden heeft met Honda en momenteel het huidige ERS systeem levert. Dit houdt in dat Red Bull Powertains in totaal 2,5 miljoen minder bonus kriijgt, 1 miljoen dollar minder in 2024 en 2025 en een half miljoen minder in 2026.

Uit de Italiaanse pers begreep ik eerder vandaag dat Red Bull Powertrains helemaal niet als nieuwkomer gezien wordt en dus lijkt dat nieuws niet waar. Overigens was het vorig jaar oktober al bekend dat wie dan ook met Red Bull Powertrains zou samenwerken voor 90% als nieuwkomer gezien zou worden.
Wie zich met Red Bull Powertrains verbindt wordt door de FIA voor 90% als nieuwkomer gezien. Wat inhoudt dat deze recht heeft op een ontwikkelingsbonus van 22,5 miljoen Dollar in de periode van 2023 tot 2025. Een bonus die de gevestigde fabrikanten niet krijgen.
https://www.motorsport.co...status-for-2026/10430340/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Chocoball schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:20:
Red Bull Powertrains wordt voor 90% als nieuwe motorfabrikant gezien wat mede komt door een lobby van Ferrari omdat het "nieuwe" Red Bull Powertrains banden heeft met Honda en momenteel het huidige ERS systeem levert. Dit houdt in dat Red Bull Powertains in totaal 2,5 miljoen minder bonus kriijgt, 1 miljoen dollar minder in 2024 en 2025 en een half miljoen minder in 2026.

Uit de Italiaanse pers begreep ik eerder vandaag dat Red Bull Powertrains helemaal niet als nieuwkomer gezien wordt en dus lijkt dat nieuws niet waar. Overigens was het vorig jaar oktober al bekend dat wie dan ook met Red Bull Powertrains zou samenwerken voor 90% als nieuwkomer gezien zou worden.

[...]

https://www.motorsport.co...status-for-2026/10430340/
Zo zie je maar weer dat Italiaanse media niet altijd betrouwbaar is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 12:03
NeverSettle schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:17:

[Afbeelding]

Sainz eerste rijder confirmed?
spoiler:
:+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
En van de zeldzame frames kunnen we lekker pixel zoeken
Voor wat het waard is

RB18

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpBAaDoIcCXJIusmGUzOEk0K6h4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nxn7qJnvgJ3wgeIVe8XFuNMe.png?f=user_large

RB19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_frLIdB9Ic-UX9RQLxrp2pwzn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DfZmEahuTV8A5KCFpB4EZDan.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FD-NvCHg-ajlveFSOLr128BzOZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VBN1devQo41byHadyYscMm2b.jpg?f=fotoalbum_large

Bron
https://twitter.com/f1tal...eW-KYx94O-06iegYuLEw&s=19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nej00K5bHylCqhOA9WmgOkYbJo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pYmxZk0JMxfyW4lkmXadLTV1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door d-vine op 10-02-2023 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
d-vine schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:23:
En van de zeldzame frames kunnen we lekker pixel zoeken
Voor wat het waard is
Niets.

Je moet echt heel erg je best doen om tegenwoordig zulke slechte beelden te maken.

Dit moet dus wel bewust zo ‘gelekt’ zijn om iedereen zand in de ogen te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
La1974 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:37:
[...]

Niets.

Je moet echt heel erg je best doen om tegenwoordig zulke slechte beelden te maken.

Zand in de ogen van anderen gooien doe je toch alleen met een decoy? Lijkt mij niet dat ze een dummy (/tweede) auto gebouwd hebben om vandaag een paar rondjes mee op Silverstone te rijden puur om een slechte kwaliteit video te lekken om anderen zand in de ogen te gooien.

Dat de video "bewust gelekt" is is best mogelijk. Maar ik zie niet in hoe je daarmee zand in de ogen van anderen gooit. Dat doe je naar mijn idee alleen als je "niet met de daadwerkelijke" auto rijdt, met extra/aangepaste (illegale) onderdelen. Maar dat lijkt mij nogal kostbaar in tijd en geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
La1974 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:37:
[...]

Niets.

Screenshot van een filmpje gemakt door een smartphone camera. Dan gaat sneller dan je denkt de kwaliteit achteruit met zulke snelle beelden.

Gelekt dat niet gewoon iemand die langs de baan stond.
En red bull zelf had ook wat gedeeld dus dat lek is al boven.

Vorig jaar was toch wat spannender toen de wagen er al anders uitzag dan de meeste en met testdagen de onthulling ook bevestigd dat er wat bijzonders gebouwd was.

Zoals beetje te zien is iets wat andere neus en achtervleugel.
En wie weet komt er nog een verassing bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d-vine schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:57:
[...]

Screenshot van een filmpje gemakt door een smartphone camera. Dan gaat sneller dan je denkt de kwaliteit achteruit met zulke snelle beelden.

Gelekt dat niet gewoon iemand die langs de baan stond.
En red bull zelf had ook wat gedeeld dus dat lek is al boven.
Vorig jaar had Red Bull zelf ook een filmpje op social media gezet waarop "net niks" te zien was, net zoals nu. En ook vorig jaar waren er wat "wazige beelden gelekt". Alleen waren dat beelden die je niet als "voorbijganger" kunt maken, waaronder vanuit de pits. En ook daarbij, net zoals nu. Dat eerste filmpje kan nog iemand van "buiten" het circuit maken. Dat tweede filmpje is iemand die letterlijk in de pitstraat staat, 20, 30 meter van de auto, met 3 meter voor zich iemand in (nieuwe?) Red Bull kleding. Het is niet alsof niemand van Red Bull gezien heeft dat daar een "onbekende" loopt, en ook nog eens "stiekem" filmt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:52
Wat een onzin.. de RB18 heeft dit ook.. alleen staat daar 'Esso' op. Dit is gewoon de hoek waarop de screenshot is gemaakt.

Sowieso zijn mensen een beetje aan het zoeken naar nieuws rondom de F1... prima hoor.. ik heb er ook zin in dat ze weer gaan racen.. maar dit soort pixel geneuzel is echt zonde van de tijd. Tijdens de tests zien die auto's er toch weer anders uit dan tijdens de race.. En hoe het er uit ziet zegt vervolgens geen zak over de prestaties.
Iedereen was vorig jaar ook helemaal lyrisch over Mercedes want die sidepods dat was echt gewaagd en super tof.. vervolgens race 1 rijdt het voor geen kont en stuiteren ze alle kanten op.. ergo, alle ophef vooraf was helemaal voor nop.

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

En op de aardappel foto heeft ie ook geen wielophanging meer rechtsvoor…
Nog opmerkelijker dan een paar missende pixels bij de achtervleugel :+

PSN

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Chocoball
Zoals eerder aangegeven zullen er dit seizoen waarschijnlijk meer zwarte carbon delen op de wagens te zien zijn in de vertaling en samevatting.
  • Nieuw is het idee niet om gewicht te besparen door te besparen op de lak. Elke motorsportfan kent vast wel de legende over de Silberpfeil in 1934. Bij de race in de Eifel zouden de monteurs in de nachtelijke uren de witte verf van de W25 hebben weggekrabt waardoor het blanke metaal eronder zichtbaar werd. De meeste motorsport historici zijn inmiddels van mening dat dit verhaal een verzinsel is maar ook verzonnen verhalen worden graag doorverteld.
  • Vorig seizoen waren alle wagens bij de car launch strak in de lak maar bij de eerste race in Bahrein waren de kleuren weg en waren er veel ongespoten carbon delen te zien. 9 teams hadden toen in meer of mindere mate last van overgewicht. Ook dit seizoen is de verwachting dat de teams werderom de lakspuit laten liggen. Dat is tegen de verwachting in want na een jaar met het nieuwe regelement gewerkt te hebben zouden de teams moeten weten waar het gewicht naar beneden kan zonder prestatieverlies te lijden.
  • Eerder waren de teams en de FIA het eens geworden dat het minimumgewicht terug kon van 798kg naar 796kg. Echter toen er steeds meer informatie over de 2023 wagens beschikbaar kwam werd duidelijk dat het verlagen van het minimumgewicht niet mogelijk was.
  • De verscherpte crashtests, stijvere ondervloeren, de versterkte Pirelli banden en nieuwe verplichte meetapparatuur van de FIA (0,4 kg zwaarder dan in 2022) zorgen voor extra gewicht.
  • Wie denkt dat bepaalde delen niet spuiten een druppel op de gloeiende plaat is heeft het mis. Een volledig in kleur gespoten wagen betekent 5 tot 6 kilo extra gewicht. Daarbij komt dat bepaalde lakken zwaarder zijn dan andere. Lakken met een chroom - of metallic effect zijn zwaarder dan een uni lak maar ook de kleur kan van invloed zijn. Ferrari rood is zwaarder dan andere kleuren ook al praten we hier over een paar gram.
  • Ferrari liet vorig seizoen de voor- en achtervleugel van de F1-75 zwart wat op enthousiasme van de fans kon rekenen. Te verwachten is dat de SF-23 ook dit seizoen minder rood en meer carbon zwarte delen zal hebben.
  • Vorig seizoen waren de wagens van Haas en Alfa Romeo voornamelijk wit.-rood. Bij de presentaties van beide wagens heeft het wit plaats gemaakt voor zwart. Bij Haas lijkt dat de witte lak plaats heeft gemaakt voor zwarte lak maar dat is niet het geval. De delen zijn niet gespoten en voorzien van de logo's van sponsoren.
  • Overigens de sponsoren, die vinden de carbon look niet erg. Hun logo's zijn nu juist beter zichtbaar door de verhoogde contrastwaarde.
https://www.auto-motor-un...ierung-carbon-kohlefaser/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
d-vine schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:57:
[...]

Misschien was het Rutte met zijn Nokia :+

Smartphonefabrikanten komen jaar in jaar uit met betere camera’s als belangrijkste vernieuwing.

Maar we zullen zien…

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DX6fZrkGK8rcGd-sRT6emUKpy1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJEy7oR6SSHHSuCrDXx1HKFz.jpg?f=fotoalbum_large
Zo te lezen zijn we in februari :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:52
Precies dit bedoel ik.. DonJunior in "[F1] Seizoen 2023"

Heerlijk deze afbeelding. >:)

*sowieso

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://cdn-8.motorsport.com/images/mgl/254g1ZM0/s8/nico-hulkenberg-kevin-magnusse-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/2jXnepP6/s1200/niko-hulkenberg-kevin-magnusse.webp

[ Voor 32% gewijzigd door Chocoball op 11-02-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De Ferrari badkuip sidepods zien er goed uit :)

PSN

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Valt mij nu pas op dat Kevin in de 2e foto het zekere voor het onzekere neemt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Chocoball schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:42:
[...]

Valt mij nu pas op dat Kevin in de 2e foto het zekere voor het onzekere neemt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wel opvallend hoe relatief klein het team is, zeker als je dat vergelijkt met de grote 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Roamor schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:16:
Wel opvallend hoe relatief klein het team is, zeker als je dat vergelijkt met de grote 3.
Het zal alleen het fabriekspersoneel in Italië zijn denk ik.
Maar het scheelt idd aardig qua personeel als je zoveel mogelijk extern inkoopt.

Haas zit natuurlijk over 3 locaties verspreid.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 11-02-2023 16:30 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:28:
[...]

Het zal alleen het fabriekspersoneel in Italië zijn denk ik.
Maar het scheelt idd aardig qua personeel als je zoveel mogelijk extern inkoopt.

Haas zit natuurlijk over 3 locaties verspreid.
Haas zit voornamelijk in Engeland toch? En het chassis wordt gemaakt door Dalara in Italië en er zal nog iets in Amerika zitten? Tussen de races in gaat de boel ook naar Engeland bij mijn weten, dus ik neem aan dat daar hun eigen "fabriek" zit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:35
En de nieuwe Alpha Tauri AT04

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trcPQ0m3pTnuql9xSisH5xzKgdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1UcIwoV2fO4u8bbhY5Yu96q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EuCPPjrtHhbCahFN_QTofmWUag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j88KHU85fFNFijsUwbJuxHE0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9c1nlxbvseTyEkgxlFEXYunFVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Vbnm3iZikOw34UNhwiWRZwp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJm-HPsEAbxau6Xb1aCd79TrGck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43EHPiqinlAg7S6g2RdJuvtL.jpg?f=fotoalbum_large

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:17
T was wel een lame presentatie. Veel poeha, uitroeptekens, hoofdletters, en dan... een filmpje van 1 minuut ofzo.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:04
Benieuwd of je op tv de Haas en de Alpha Tauri goed uit elkaar kunt houden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tot nu toe vind ik de Alfa Romeo veruit de mooiste.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:03
Veel rood/wit/zwart/blauw tot dus ver. Tijd voor iets bijzonders. Groen? Zilver?

[ Voor 5% gewijzigd door Lynx op 12-02-2023 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Weer een met veel zwart, vind deze ten opzichte van vorig jaar echt een grote achteruitgang. waar is de creativiteit? ik weet dat sponsoren veel invloed hebben maar het mag van mij wel veel vernieuwender en meer verschillend..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Veel zwart laat de ruimte voor geen verf aka kale carbon en dus minder gewicht :P aldus een post van Chocoball

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Gynnad schreef op zondag 12 februari 2023 @ 06:50:
Benieuwd of je op tv de Haas en de Alpha Tauri goed uit elkaar kunt houden.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Haas-VF-23-Neue-Lackierung-169Gallery-fb8ed53b-1971800.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alpha-Tauri-AT04-Design-2023-169Gallery-88d1175d-1975348.jpg

Dat gaat aan de zijkant nog wel lukken met in grote letters HAAS. Aan de voorkant wordt het met name de voorvleugel, wheelbrows en halo in de gaten houden.
G_Dragon schreef op zondag 12 februari 2023 @ 09:05:
[...]
Weer een met veel zwart, vind deze ten opzichte van vorig jaar echt een grote achteruitgang. waar is de creativiteit? ik weet dat sponsoren veel invloed hebben maar het mag van mij wel veel vernieuwender en meer verschillend..
Zwart carbon wordt dit seizoen de trend dus wen er maar vast aan. Overigens zijn de sponsoren wel blij met het verhoogde contrast van hun logo's.

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 12-02-2023 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6971xFIdbBOCIXC9cuJ7IkPr4oE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFrqQGiwxj4rEUWeTOFh6JID.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/beLtMN0mBHHBJD3VyQ5Yt_TOI-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJ5asrQD6qlLskLDfUWtNclF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEX8ZG9rXoAs0qItKaOQg8gQe9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LYrRetPMEt00J4TCqcp8cFU9.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is toch blauw! :)
Ik dacht serieus dat hij zwart was lol :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTUDwjDtnzmeokdBKdls0Ix4cBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uncjGbUwzsRwgyW8ntF3k87R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 12-02-2023 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
@G_Dragon De show car foto kun je beter vergeten, de renders lijken meer op de wagen die er gaat komen. 1 detail wat opvalt wanneer de AT03 en AT04 direct onder elkaar worden gezet dat de dat de AT04 langer lijkt. Het voorwiel is meer naar voren geplaatst wat weer voor een betere balans moet zorgen, iets waar de AT03 veel last van had vorig seizoen.

Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/the-race-com.appspot.com/1/2023/02/At03-vs-At04-side-on.jpg

* Even afwachten nog of de AT04 straks op de baan inderdaad langer is dan de AT03.

[ Voor 23% gewijzigd door Chocoball op 12-02-2023 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
Chocoball schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:07:
@G_Dragon De show car foto kun je beter vergeten, de renders lijken meer op de wagen die er gaat komen. 1 detail wat opvalt wanneer de AT03 en AT04 direct onder elkaar worden gezet dat de dat de AT04 langer lijkt. Het voorwiel is meer naar voren geplaatst wat weer voor een betere balans moet zorgen, iets waar de AT03 veel last van had vorig seizoen.

[Afbeelding]

* Ik wacht nog even op een beter plaatje van The Race.
De lengte van de auto is op dit plaatje lastig op waarde te schatten.
De hoek van beide auto's is niet gelijk; bij de onderste ('23) zie je meer loopvlak van de rechterband. Hierdoor denk ik dat deze iets schuiner staat waardoor het lijkt dat de wielen verder naar voren staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:03
Het vloerdeel lijkt ook eerder te beginnen. Render van de rb18 en 19 er naast. Mss krijgt de AT de vloer van RB nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
alesandro_46 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:18:
[...]

De lengte van de auto is op dit plaatje lastig op waarde te schatten.
De hoek van beide auto's is niet gelijk; bij de onderste ('23) zie je meer loopvlak van de rechterband. Hierdoor denk ik dat deze iets schuiner staat waardoor het lijkt dat de wielen verder naar voren staan.
Vandaar ook de opmerking eronder dat ik op een betere afbeeling wacht :) maar The Race heet tot nu toe het alleen in een video verwerkt. Afbeelding inmiddels aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 12-02-2023 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nico en Kevin moeten wel even de richting van hun haar synchroniseren.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Maasluip schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:38:
[...]

Nico en Kevin moeten wel even de richting van hun haar synchroniseren.
Waarom? Ze gaan richting de grote wanker baas. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
...

[ Voor 113% gewijzigd door alesandro_46 op 12-02-2023 11:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Benieuwd naar het geluid van de rb in 2026?

:+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

De liveries tot nu toe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1WhJvzn9qRBddJnvJiAOav_hd0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXqGK9wvq4gO5f4BjGyzMZse.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Leuk dat er weer wat met de velgen gedaan wordt :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Inmiddels al 5 car livery launches achter de rug. Deze week de volgende 5 en de week erna de testdagen in Bahrein.

DatumTeamType-aanduiding
31 januariHaasVF-23 (livery presentatie)
3 februariRed BullRB19 (livery presentatie)
6 februariWilliamsFW45 (livery presentatie)
7 februariAlfa RomeoC43
11 februariAlpha TauriAT04 (livery presentatie)
--------------
13 februariAston MartinAMR23
13 februariMcLarenMCL60
14 februariFerrariSF-23
15 februariMercedesW14
16 februariAlpineA523

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online
Chocoball schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:03:
Inmiddels al 5 car livery launches achter de rug. Deze week de volgende 5 en de week erna de testdagen in Bahrein.

DatumTeamType-aanduiding
31 januariHaasVF-23 (livery presentatie)
3 februariRed BullRB19 (livery presentatie)
6 februariWilliamsFW45 (livery presentatie)
7 februariAlfa RomeoC43
11 februariAlpha TauriAT04 (livery presentatie)
13 februariAston MartinAMR23
13 februariMcLarenMCL37
14 februariFerrariSF-23
15 februariMercedesW14
16 februariAlpineA523

Niet de MCL37 maar de MCL60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
basvn schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:07:
[...]

[Twitter]

Niet de MCL37 maar de MCL60
Pas ik wel Ferrari aan maar vergeet dan weer McLaren :$

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Extigo
Zie hier de nieuwe FW45 van Williams (dus niet alleen de livery)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.sanity.io/images/fnx611yr/production/46722eb656818e2772b86d74d9807c2ef1d8e164-8451x5637.jpg?h=960&auto=format
Afbeeldingslocatie: https://cdn.sanity.io/images/fnx611yr/production/bc2b9c04975cd23e1f8b5d1694b7b29071872d53-8172x5448.jpg?h=960&auto=format
Afbeeldingslocatie: https://cdn.sanity.io/images/fnx611yr/production/b39dec575054432aa70fed8053ac4d16b10ddfe4-7794x5196.jpg?h=960&auto=format

En Scarbs is ook meteen bezig geweest, zie dit Twitter-draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Voorvleugels zien er nu toch wel wat lomp uit, beetje uit verhouding met de rest van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Lekker grote spiegels ook.....

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AvK schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:18:
Lekker grote spiegels ook.....
Nieuwe regels. Coureurs gaven allemaal aan dat ze veel minder zagen en daarom heeft de FIA voor dit jaar de regels aan gepast dat de spiegels groter moeten zijn. Hebben ze vorig jaar ook al mee geëxperimenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:05

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Vind die Williams wel echt een mooie livery. Hopen dat ie qua performance wat meer naar boven mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Extigo schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:31:
Zie hier de nieuwe FW45 van Williams (dus niet alleen de livery)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

En Scarbs is ook meteen bezig geweest, zie dit Twitter-draadje.
[Twitter]
Dat is een grote Duracell :+
Chrosser schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:57:
Vind die Williams wel echt een mooie livery. Hopen dat ie qua performance wat meer naar boven mee doet.
Er wordt aangenomen dat 2023 ook een verloren jaar wordt voor Williams. Momenteel is er ook geen technical director die de ontwikkelingen overziet dus lastig te bepalen of ze straks weer P10 zijn of toch hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 22:11
Was deze al voorbij gekomen? Aparte voorvleugel en sidepods, zo lijkt…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWHJNFO35Uo9ahppV-34lQMRlvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F1HWXokEZWPL4t5japbmbdEf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nivado
CousinBoneless schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:25:

[Afbeelding]
Ja, inclusief de ontbrekende (rechter) voorwielophanging. M.a.w. er is helemaal niets te zien op die foto.

[ Voor 4% gewijzigd door Nivado op 13-02-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Ik zie vooral heel veel vrije ruimte voor sponsoren. Wat mij best wel zorgen baart over de inkomsten van Williams, mede gezien hun grote geldschieter de deur gewezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Nivado schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:27:
[...]

Ik zie vooral heel veel vrije ruimte voor sponsoren. Wat mij best wel zorgen baart over de inkomsten van Williams, mede gezien hun grote geldschieter de deur gewezen is.
Tegen de buitenwereld houdt men vol dat de financiële inbreng (LaVazza, Sofina) van Latifi niet een groot probleem is.

https://www.motorsport.co...ig-as-suggested/10430568/

[ Voor 14% gewijzigd door Chocoball op 13-02-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle

[Afbeelding]
Sidepods lijken op die van vorig seizoen na de eerste wintertest, alleen dan nog compacter. Hoewel ik alles met een korreltje zout neem, gezien de slechte ingezoomde beelden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Alpine schijnt een filmdag te hebben gedraaid op Silverstone:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/gas98q4e8yha1.png

Meer carbon, zoals de meeste teams :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
De McLaren MCL60
Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.mclaren.com/media/images/galleries/MCL60_three_quarters_1600_x_900.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.mclaren.com/media/images/galleries/MCL60_rear_1600_x_900.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.mclaren.com/media/images/galleries/MCL60_front_on_1600_x_900.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.mclaren.com/media/images/galleries/MCL60_side_profile_1600_x_900.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.mclaren.com/media/images/galleries/MCL60_above_1600_x_900.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[Afbeelding]
It's all clear to me...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4Sh9KKDIEQCjYRScoeECQs1WmI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IADAUKjOZ1ILmd8H8Hb3qUcD.png?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 8 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics