[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 80 Laatste
Acties:
  • 900.928 views

Onderwerpen

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:45
Lijkt mij in de regeltjes toch makkelijk te regelen, iets over het spuitwerk in relatie tot gewicht. Zorgen dat dus alle auto's er een compleet kleurenpalet op kunnen gooien.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:49
Mede Tweaker @dyrc merkte al eerder op dat Ferrari met schaduw en licht aan het spelen was met de SF-23 in de foto's. Ook bij de presentatie op de baan zorgde men er angstvallig voor dat vooral niet de ingang van de vloer of de zijkanten in beeld konden komen. Ook anders dan voorgaande jaren is de achterkant van de SF-23 helemaal niet te zien geweest.

Terug naar schaduw en licht, door de helderheid te verhogen is een opening te zien bij de cockpitrand. Ongewoonlijk is dit niet, dit wordt vaker gedaan voor het koelen van elektronica of accu's. Eigenlijk is de opening daarvoor te groot en Ferrari had afgelopen seizoen niet te kampen met oververhitting. Daarmee komt de vraag is dit een aerodynamische trucje of niet? Toeval wil dat er ook een luchtuitlaat net achter de cockpit zit. Mogelijk bedoeld om warme lucht van de koelers af te voeren. Een andere theorie zou kunen zijn dat deze uitgang verbonden is met de ingang bij de cockpitrand. Mede Tweaker @Damian deelde al eerder een plaatje wat in die richting zou kunnen wijzen.

Dit concept kende men eerder als de S-duct, daarbij werden de luchtwervelingen onder de wagen via de bovenkant van de neus weggezogen en gericht over de bovenkant van de wagen verder afgevoerd. De S-duct is sinds 2022 verboden omdat er geen gaten of openingen in de neus mogen zitten. Enige uitzondering is in de punt van de neus, daar mag een opening zitten om voor wat koeling voor de coureurs te zorgen bij zeer warme condities. Zeker weten of deze 2 punten met elkaar verbonden zijn weten we misschien pas als de SF-23 over een paar weken "naakt" in de garage te bewonderen is.

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Aero-Trick-SF-23-169FullWidth-6992ef7d-1976214.jpg

https://www.auto-motor-un...ick-s-schacht-lufthutzen/

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 16-02-2023 16:45 ]

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Chocoball schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:21:
Mede Tweaker @dyrc merkte al eerder op dat Ferrari met schaduw en licht aan het spelen was met de SF-23 in de foto's. Ook bij de presentatie op de baan zorgde men er angstvallig voor dat vooral niet de ingang van de vloer of de zijkanten in beeld konden komen. Ook anders dan voorgaande jaren is de achterkant van de SF-23 helemaal niet te zien geweest.

Terug naar schaduw en licht, door de helderheid te verhogen is een opening te zien bij de cockpitrand. Ongewoonlijk is dit niet, dit wordt vaker gedaan voor het koelen van elektronica of accu's. Eigenlijk is de opening daarvoor te groot en Ferrari had afgelopen seizoen niet te kampen met oververhitting. Daarmee komt de vraag is dit een aerodynamische trucje of niet? Toeval wil dat er ook een luchtuitlaat net achter de cockpit zit. Mogelijk bedoeld om warme lucht van de koelers af te voeren. Een andere theorie zou kunen zijn dat deze uitgang verbonden is met de ingang bij de cockpitrand.

Dit concept kende men eerder als de S-duct, daarbij werden de luchtwervelingen onder de wagen via de bovenkant van de neus weggezogen en gericht over de bovenkant van de wagen verder afgevoerd. De S-duct is sinds 2022 verboden omdat er geen gaten of openingen in de neus mogen zitten. Enige uitzondering is in de punt van de neus, daar mag een opening zitten om voor wat koeling voor de coureurs te zorgen bij zeer warme condities. Zeker weten of deze 2 punten met elkaar verbonden zijn weten we misschien pas als de SF-23 over een paar weken "naakt" in de garage te bewonderen is.

[Afbeelding]

Zie paar posts terug ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
Sepp14 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:24:
Bij de eerste foto van Mercedes dacht ik, fijn een tribute aan de Lotus72. Zoveel zwart.
Ik vind het een onwijs mooie wagen, maar ik vind het weg laten van verf echt 3x niks als gewichts besparing. De esthethiek van een wagen zit hem voor mij juist in een mooie orginele (kleurrijke) livery. Wat mij betreft verplicht de FIA gewoon iedereen om er een lekkere lik verf op te doen. Anders rijdt iedereen straks alleen met carbon fiber rond.

• Chocoball
Daar refereer ik toch naar of heb ik een andere gemist? :)

• Damian
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Chocoball schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:37:
[...]

Daar refereer ik toch naar of heb ik een andere gemist? :)
Ik had al een uitleg van Craig Scarborough gepost over die ducts :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Chocoball
Damian schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:37:
[...]

Ik had al een uitleg van Craig Scarborough gepost over die ducts :P
Zo beter, jij het plaatje ik de uitleg ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:04
Trailer van DtS season 5 is uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/924pwIY4KGPTq5sBLbn_AJPmB3Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ugm6TMXbYaRZJtf2AJy12bog.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WaLDUApHbvac5KUctZE9B_TAlCI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zNM6ygWPskTOmyZM34Fzj7hy.png?f=fotoalbum_large

:+

[ Voor 25% gewijzigd door jaapstobbe op 16-02-2023 18:53 ]

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:25
Chocoball schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:21:

Terug naar schaduw en licht, door de helderheid te verhogen is een opening te zien bij de cockpitrand. Ongewoonlijk is dit niet, dit wordt vaker gedaan voor het koelen van elektronica of accu's. Eigenlijk is de opening daarvoor te groot en Ferrari had afgelopen seizoen niet te kampen met oververhitting. Daarmee komt de vraag is dit een aerodynamische trucje of niet? Toeval wil dat er ook een luchtuitlaat net achter de cockpit zit. Mogelijk bedoeld om warme lucht van de koelers af te voeren. Een andere theorie zou kunen zijn dat deze uitgang verbonden is met de ingang bij de cockpitrand. Mede Tweaker @Damian deelde al eerder een plaatje wat in die richting zou kunnen wijzen.

[Afbeelding]

Als de inlaat naast het begin van de bodemplaat is verbonden met uitlaat naast de Cockpitrand, dan lijkt mij dit vooral om de lucht over de onderkant van de airbox, bij de kieuwen van de motor sneller te laten stromen waardoor deze meer warme lucht uit de motorruimte kan halen door onderdruk. Maar eerst maar afwachten naar de foto’s van de tests.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Daarvoor hebben we dit mooie topic [F1] Drive to Survive ;)

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Launch van Alpine gaat ook lekker, zou om 21 uur beginnen.. Nog niks.

Edit, schijnt over 2 minuten te beginnen.

[ Voor 24% gewijzigd door Humma Kavula op 16-02-2023 21:10 ]

Wear Sunscreen!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
Dit is erger dan de RB presentatie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:14
murphydrz schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:14:
Wie kondigen ze dan groots aan die er vervolgens niet is? :+ Veel belabberder dan Stefano Dominicali aankondigen en dat die vervolgens niet komt opdagen kan niet.

Edit:
Alhoewel ze die aankondigen natuurlijk vorig jaar al gedaan hebben met Piasti die vervolgens ook niet kwam opdagen O-)

[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 16-02-2023 21:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

RobertMe schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:16:
[...]

Wie kondigen ze dan groots aan die er vervolgens niet is? :+ Veel belabberder dan Stefano Dominicali aankondigen en dat die vervolgens niet komt opdagen kan niet.

Edit:
Alhoewel ze die aankondigen natuurlijk vorig jaar al gedaan hebben met Piasti die vervolgens ook niet kwam opdagen O-)
Wachten ze op Alonso?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
murphydrz schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:14:
"No murphydrz no, that is so not right"

Voelt een beetje hetzelfde als de Alpine 2022 presentatie eerlijk gezegd.

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
Alpine heeft een vleugje Ricciardo nodig.. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpHVcyKXgAIQv0D?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpHWGbCXsAEj7ut?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpHWGa8XgAIMaP8?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpHWGbAWAAMiz4M?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpHWGbdXsAArTWh?format=jpg&name=large

[ Voor 67% gewijzigd door Extigo op 16-02-2023 21:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Ik wou net schrijven ik verwacht blauwe neus, roze sidepods en de rest zwarrt. Zat er niet ver naast :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcIwQ_hFrR_NR42NW4Cb-znr5kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q3ram6xi2Y25bTFpoZQfYK55.jpg?f=fotoalbum_large

Inderdaad lekker veel zwart haha. En dan nog de BWT livery. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:22:
[...]

Ik wou net schrijven ik verwacht blauwe neus, roze sidepods en de rest zwarrt. Zat er niet ver naast :)
Maar er waren toch al beelden uitgelekt van de shakedown? Dus je kon sowieso al weten hoe die er uit zag. Tenzij ze niet met de echte livery zouden rijden op de shakedown, maar dat zou nogal raar zijn aangezien het officieel een filmdag is. Alhoewel Red Bull dat ook heeft gedaan in 2017? 2018? met die rode camo livery.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Maar er staan toch echt 2 compleet verschillende wagens daar, welke is de echte?

En nee, niet de kleur.

Edit, volgens mij is de blauwe die van vorig jaar.

[ Voor 39% gewijzigd door Humma Kavula op 16-02-2023 21:32 ]

Wear Sunscreen!

• Chocoball
RobertMe schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:29:
[...]

Maar er waren toch al beelden uitgelekt van de shakedown? Dus je kon sowieso al weten hoe die er uit zag. Tenzij ze niet met de echte livery zouden rijden op de shakedown, maar dat zou nogal raar zijn aangezien het officieel een filmdag is. Alhoewel Red Bull dat ook heeft gedaan in 2017? 2018? met die rode camo livery.
Niet dat ik weet, heb geen beelden van de Alpine shakedown voorbij zien komen. Alleen is zwart als kleur een inkoppertje dit seizoen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:32:
[...]

Niet dat ik weet, heb geen beelden van de Alpine shakedown voorbij zien komen. Alleen is zwart als kleur een inkoppertje dit seizoen :)
U vraagt, wij draaien: NeverSettle in "[F1] Seizoen 2023"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Afgezien van Mercedes en Ferrari wel veel eenheidsworsten

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Holk schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:56:
Ik hoor Crofty (David Croft) nu al zeggen: "black car number 1 has overtaken black car number 2. Back to you Ted. Ted: ahh yes, a black car just has pitted for softs." :+

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Maar toch, kijk je naar de sidepods dan zie je wel wat interessants

Loopt niet vloeïend af maar met een knik halverwege
Vierkante inlaat met een uitwaaierend stuk ernaast.

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:49
Holk schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:56:
De echte RB19 hebben wij nog niet gezien, naja niet in hoge kwaliteit dan :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1QhJCNqy27ixDVwOswIblFrq5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWCMmvc5ZG8VyQgDfydSv82i.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3_URMxKsym765UovRuwSfSQxDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pEAzG2yXTjSO30g4GMeoI5u8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebFn1DZWsqAG8hgFl1IqND0VsBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3f3PlDgM0U1wdgvC7Yk5fPN2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XS46p0mlDRZx_aHyTIm0lumChU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rFcnwVtk8K2clso3tJHlIjXV.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 17:56
Zo, ze zijn allemaal bekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDsE-bB_CVdCAlPZFjwXfnvM_hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IoqYShMhmWg52ax8cAounwBD.jpg?f=fotoalbum_large

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chocoball
En hier alle wagens vanaf de zijkant gezien. Toch wel kleurrijk ondanks dat er dit seizoen meer naakte carbon delen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpHl18tXgAEjIGc?format=jpg&name=900x900

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, toch blijft het een beetje 50 shades of black zo. Vraag me af of alpine voor blauw carbon is gegaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Chocoball schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 07:19:
En hier alle wagens vanaf de zijkant gezien. Toch wel kleurrijk ondanks dat er dit seizoen meer naakte carbon delen zijn.
[Afbeelding]
Kleurrijk is niet het eerste wat in mij op komt bij het zien van deze auto's...
4 zijn er bijna helemaal donker, ben benieuwd of het op tv nog goed te onderscheiden is straks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:45
Ik vind die met dat zwart het mooist! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
[Afbeelding]
Ik mis de tijden met een knal gele Jordan en andere kleurrijke wagens wel.

Car launches gaan me minder boeien wacht wel tot start van het seizoen en met een schuin ook test dagen kijken waar men echt mee komt.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:50
Hieronder nog een foto van de voorkant van alle 2023 auto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_V0u_0UldDmomLEiTWm7Ee00Tyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vrxs7tSvvSxrPRAxhFHnLGfR.jpg?f=fotoalbum_large

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 19:12
[Afbeelding]
Zou dat nog problemen op gaan leveren in het Midden-Oosten of de Verenigde Staten, al dat naakt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:30
Mink Z. schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:49:
[...]

Zou dat nog problemen op gaan leveren in het Midden-Oosten of de Verenigde Staten, al dat naakt?
De olie en perslucht nipples zitten dacht ik nog onder een klepje, dus dat slipt niet zo snel....

at your service

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Mink Z. schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:49:
[...]

Ja, die " hard nipples" bij de voorvleugel kunnen daar echt niet.

Ik laat mijzelf wel even uit. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Haas heeft inmiddels hun verdeling bekend gemaakt voor de testdagen van volgende week.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpKW8JzWYAE_Imu?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Günther wil Kevin en Nico nu al niet op dezelfde plek op hetzelfde moment hebben :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 14:20

DataGhost

iPL dev

DeKaerften schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:59:
Güther wil Kevin en Nico nu al niet op dezelfde plek op hetzelfde moment hebben :+
Not sure if serious maar tijdens pre-season testing mag er per team maar 1 auto rijden (aanwezig zijn zelfs) dus daarom kiezen alle teams ook maar 1 rijder per sessie. Tijdens de sessie van rijder wisselen ben je echt veel te veel tijd mee kwijt zonder enig nut. Dit is al jarenlang zo en geldt voor alle teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DataGhost schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:02:
[...]

Not sure if serious maar tijdens pre-season testing mag er per team maar 1 auto rijden (aanwezig zijn zelfs) dus daarom kiezen alle teams ook maar 1 rijder per sessie. Tijdens de sessie van rijder wisselen ben je echt veel te veel tijd mee kwijt zonder enig nut. Dit is al jarenlang zo en geldt voor alle teams.
Nouja, een sessie. In principe is de hele dag 1 sessie met een verplichte pauze / gesloten circuit (zodat de marshalls ook kunnen lunchen).
Vroeger reed een coureur gewoon nog een hele dag, en meen dat bv Red Bull dat in 2020 of 2021 nog gedaan heeft.

Want ook nu levert het wisselen van coureur wat probleempjes op. Immers moeten ze de positie van de pedalen etc aanpassen. Dat gebeurt dan wel in de "pauze", maar de monteurs kunnen dan gewoon doorwerken en aanpassingen om de andere coureur te laten rijden kosten gewoon tijd die ze ook anders konden besteden. Volgens mij heeft Alpine vorig jaar ook een flinke vertraging gehad na de "pauze" met als (bullshit?) reden het aanpassen van de auto voor de andere coureur.
Het aanpassen van de auto voor de andere coureur op volgende dag is echter geen tijdsverlies. 's nachts haalt de night shift toch al de hele auto uit elkaar. Dus om de pedalen bv dan op positie A of B terug te zetten maakt dan niet uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 14:20

DataGhost

iPL dev

Dit is zeker niet de eerste keer dat een team rijders in de middagpauze wisselt. Daarom noemde ik ochtend en middag ook als aparte sessies (net zoals in het plaatje) want ertussen is gewoon tijd waarin toch niet gereden mag worden. F1TV vindt het ook aparte sessies:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGoov2EUOvxLb7KfwpjCSVYndFU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oxbeqXLd2QThh3hvcfv1SDWM.png?f=fotoalbum_large

Zeker met maar drie testdagen zal je toch minimaal op een van de dagen beide coureurs moeten laten rijden (en dus wisselen in de pauze) om het eerlijk te houden. Dat is afgelopen jaar dan ook gebeurd, alle teams hebben dit op vrijdag gedaan en de meeste (6/10) op de andere dagen ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIU5xMGEytnwKcgT8h0z-yMWnJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9zNpIaZ9dhdZFJm1oSITQiAY.png?f=fotoalbum_large

Edit: of misschien heb je het "geldt voor alle teams" verkeerd begrepen? Dat ging over de regel van 1 auto, niet over het wisselen midden op de dag. En 1 rijder per sessie kiezen sluit niet uit dat dat dezelfde rijder is voor beide sessies van een dag :) maar dus nooit twee rijders in dezelfde sessie.

[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 17-02-2023 12:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Roze wel in het NL, maar dan Blue in het Engels laten staan.
Luie plaatjesmaker :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
DataGhost schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:02:
[...]

Vandaar de " :+ ". :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_APp_XR_D4D6WXy18Vv5mygpWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpEzLWJSS3EbD12M3ahJ5tVl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Dat kan bijna niet waar zijn. Verschil is enorm! Stuk korter en cockpit is serieus stuk verder naar voren. Korter is wendbaarder en gewicht driver verder naar voren voor meer onderstuur? Ze wilden juist straight line speed winnen. Dan moeten ze haast wel weer een DaS geintje uitgehaald hebben.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Oh nee, een Tweaker Engineer weet het beter dan de engineers van een F1 team. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Rare stelling. Ik pretendeer geen engineer te zijn of een conclusie te stellen op basis wat ik zie. Een uiting van oprechte verbazing en ik krijg een dergelijk reactie….

Bovendien meen ik ergens gelezen te hebben dat MB ook inzakkende vering zou gaan gebruiken dus vandaar mijn verwijzing naar een “trucje”. Maar goed schijnbaar zijn de verschillen een hele natuurlijke evolutie en moet ik STFU. 👍

https://gp33.nl/mercedes-...ll-voor-meer-topsnelheid/

[ Voor 10% gewijzigd door Lynx op 19-02-2023 07:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:21
Illegal_Alien schreef op zondag 19 februari 2023 @ 00:04:
Oh nee, een Tweaker Engineer weet het beter dan de engineers van een F1 team. :P
Als je zo gaat redeneren…. Dan kan je dat wel van dit hele forum zeggen :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wow, ik wist niet dat die banden zoveel kleiner moesten zijn!

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:30
Illegal_Alien schreef op zondag 19 februari 2023 @ 00:04:
Ja of gewoon een slechte photoshop die niet in verhouding is. Deze foto is niet door Mercedes vrijgegeven. Iedereen kan zo 2 auto's naast elkaar plakken en ze uit verhouding laten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

FunkyTrip schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:00:
[...]

Wow, ik wist niet dat die banden zoveel kleiner moesten zijn!
Lynx schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 23:53:
[...]

Dat kan bijna niet waar zijn. Verschil is enorm! Stuk korter en cockpit is serieus stuk verder naar voren. Korter is wendbaarder en gewicht driver verder naar voren voor meer onderstuur? Ze wilden juist straight line speed winnen. Dan moeten ze haast wel weer een DaS geintje uitgehaald hebben.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dit waarheid is, kwam het op Twitter tegen en vond het nodig om hem hier te delen vanwege het grote verschil. Heb nog een paar andere foto's gevonden voor misschien wel een beter beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QikCjbODux64ggzzugwXzNhboQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22saYDYx1Br91Nrgw6Q5Mj86.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7P6r8BZ37MsulOp07M0S-d6b3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgUJCHFAwtqNmExGjXDRfTcD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yX6RWhOJ5HFriwMiKZPF75nZzY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hl1RlWUKsZ7VOne5oV3lNFhE.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 19-02-2023 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 21:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

G_Dragon schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:11:
[...]

[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dit waarheid is, kwam het op Twitter tegen en vond het nodig om hem hier te delen vanwege het grote verschil. Heb nog een paar andere foto's gevonden voor misschien wel een beter beeld:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat oogt al een stuk realistischer! Ergens wel jammer eigenlijk, als die auto's weer 20cm smaller zijn kun je weer makkelijker naast elkaar rijden en inhalen.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
FunkyTrip schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:15:
[...]

Dat oogt al een stuk realistischer! Ergens wel jammer eigenlijk, als die auto's weer 20cm smaller zijn kun je weer makkelijker naast elkaar rijden en inhalen.
Voor makkelijk inhalen is de remweg eigenlijk belangrijker. Hoe langer de remweg hoe langer de "tijd" om er naast te komen. Op een remweg van 50m maakt 2m later remmen geen heel groot verschil in de kans op inhalen. Op een remweg van 75m bv 5m of 10m later kunnen remmen wel. Maar die 5 tot 10 meter later remmen op 50m is wel heel veel later.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpLmHf4X0AMq9R1?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpK4NyyWAAMV5dN?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpA5vlOWIAYlt_1?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpPTm3fWIAAXanZ?format=jpg&name=900x900

[ Voor 68% gewijzigd door Jasphur op 19-02-2023 12:26 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
G_Dragon schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:11:
[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vind die nieuwe wagen van Merc wat kleine Ferrari trekjes van vorig jaar hebben… kan alleen mn vinger er niet op leggen waar datdoor komt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpLAgU0aAAEFPB0?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpLAgUyaUAAKPxa?format=jpg&name=360x360

En dan:
Video in de tweet

[ Voor 28% gewijzigd door Jasphur op 19-02-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
De derde foto laat vanuit die hoek een andere sidepod zien dan foto 5. Ik zie eerst twee "badkuipen"/kuilen (zie Petronas logo), terwijl ze bij de laatst genoemde foto er maar 1 hebben aan ieder kant. Mogelijk testen ze twee verschillende sidepods uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Sorry dat ik het zeg @G_Dragon , maar in de afgelopen paar dagen heb je zeker 3 keer een post met verkeerde foto’s neergezet. Daarop komen dan opmerkingen en vragen wat uiteindelijk neer komt op dat het niet klopt. Misschien zou je even kritisch moeten zijn op wat je wilt delen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Holk schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:47:
Sorry dat ik het zeg @G_Dragon , maar in de afgelopen paar dagen heb je zeker 3 keer een post met verkeerde foto’s neergezet. Daarop komen dan opmerkingen en vragen wat uiteindelijk neer komt op dat het niet klopt. Misschien zou je even kritisch moeten zijn op wat je wilt delen
Als dit zo is, dan mijn excuses dat ik verkeerde foto's heb gedeeld. Want dat is natuurlijk nooit mijn bedoeling geweest, ik waardeer het ontzettend dat je mij er zo op aanspreekt. Want dat heb ik veel liever dan dat jij je er bijvoorbeeld stil over zouden houden, want daar schiet niemand iets mee op :).

Zal er vanaf nu even op letten of de foto's wel kloppen voordat ik ze post d:)b

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
De FIA ontvangt dit seizoen bijna 27 miljoen dollar ($26.699.573) aan inschrijfgelden. Zoals eerder gemeld betaald de wereldkampioen bij de constructeurs een ander bedrag per punt dan de overige 9 teams. Het bedrag per punt is dit seizoen wel gestegen, zo betaalde de wereldkampioen vorig seizoen nog $6.926 en dat is nu verhoogd naar $7.441. De overige teams betaalden vorig seizoen nog $5.770 per punt wat nu $6.174 is geworden. Alle teams moeten wel een basisbedrag van $617.687 betalen.

TeamPunten 2022BasisbedragBedrag per puntTotaalbedrag
Red Bull759$617.687$7.411$6.242.636
Ferrari554$617.687$6.174$4.038.083
Mercedes515$617.687$6.174$3.797.297
Alpine173$617.687$6.174$1.685.789
McLaren159$617.687$6.174$1.599.353
Alfa Romeo55$617.687$6.174$952.257
Aston Martin55$617.687$6.174$952.257
Haas37$617.687$6.174$846.125
Alpha Tauri35$617.687$6.174$833.777
Williams8$617.687$6.174$667.079

Ook voor de coureurs moet inschrijgeld betaald worden. Dit is een basisbedrag van $16.236 bestaande uit een vast deel van $12.256 + verzekering $3.980. Ook hier is het bedrag per punt gestegen van $1.623 naar $2.100 per punt, wat een verhoging van 30% is.

CoureurPunten 2022BasisbedragBedrag per puntTotaalbedrag
Verstappen454$16.236$2.100$969.636
Leclerc308$16.236$2.100$663.036
Perez305$16.236$2.100$656.736
Russell275$16.236$2.100$593.736
Sainz246$16.236$2.100$532.836
Hamilton240$16.236$2.100$520.236
Norris122$16.236$2.100$272.436
Ocon92$16.236$2.100$209.436
Alonso81$16.236$2.100$186.336
Bottas49$16.236$2.100$119.136
Magnussen25$16.236$2.100$68.736
Gasly23$16.236$2.100$64.536
Stroll18$16.236$2.100$54.036
Tsunoda12$16.236$2.100$41.436
Zhou6$16.236$2.100$28.836
Albon4$16.236$2.100$24.636
De Vries2$16.236$2.100$20.436
Piastri0$16.236$2.100$16.236
Hülkenberg0$16.236$2.100$16.236
Sargeant0$16.236$2.100$16.236

https://www.motorsport.co...3-f1-entry-fees/10433814/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Chocoball schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:01:
De FIA ontvangt dit seizoen bijna 27 miljoen dollar ($26.699.573) aan inschrijfgelden. Zoals eerder gemeld betaald de wereldkampioen bij de constructeurs een ander bedrag per punt dan de overige 9 teams. Het bedrag per punt is dit seizoen wel gestegen, zo betaalde de werelfkampioen vorig seizoen nog $6.926 en dat is nu verhoogd naar $7.441. De overige teams betaalden vorig seizoen nog $5.770 per punt wat nu $6.174 is geworden. Alle teams moeten wel een basisbedrag van $617.687 betalen.

Ook voor de coureurs moet inschrijgeld betaald worden. Dit is een basisbedrag van $16.236 bestaande uit een vast deel van $12.256 + verzekering $3.980. Ook hier is het bedrag per punt gestegen van $1.623 naar $2.100 per punt, wat een verhoging van 30% is.

Perez305$16.236$2.100$956.736

Ja echt veel, las gisteren al dat Max Verstappen nu niet meer zo blij was met zijn succesvol seizoen van vorig jaar :D. Wat een geld zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
De FIA ontvangt dit seizoen bijna 27 miljoen dollar ($26.699.573) aan inschrijfgelden. Zoals eerder gemeld betaald de wereldkampioen bij de constructeurs een ander bedrag per punt dan de overige 9 teams. Het bedrag per punt is dit seizoen wel gestegen, zo betaalde de werelfkampioen vorig seizoen nog $6.926 en dat is nu verhoogd naar $7.441. De overige teams betaalden vorig seizoen nog $5.770 per punt wat nu $6.174 is geworden. Alle teams moeten wel een basisbedrag van $617.687 betalen.

Perez305$16.236$2.100$956.736

Je hebt een typo in het bedrag bij Perez, hij zal er misschien niet van wakker liggen, maar het scheelt een paar ton ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Transportman schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:06:
[...]

Je hebt een typo in het bedrag bij Perez, hij zal er misschien niet van wakker liggen, maar het scheelt een paar ton ;)
Dank voor het melden, bedrijfsadministratie was nooit mijn beste vak vroeger ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
G_Dragon schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:04:
[...]

Ja echt veel, las gisteren al dat Max Verstappen nu niet meer zo blij was met zijn succesvol seizoen van vorig jaar :D. Wat een geld zeg..
Volgens Helmut Marko hoeft Max dat niet zelf te betalen, staat in zijn contract :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

NeverSettle schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:21:
[...]

Volgens Helmut Marko hoeft Max dat niet zelf te betalen, staat in zijn contract :)
Oh dat scheelt weer, want hij viel eerst nog steil achterover toen hij het hoorde :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is altijd lastig om uit 1s video te bepalen of dit porpoising is of gewoon een hobbel in de baan. Bovendien reden ze niet voluit en was het een nat Silverstone, dus als ze dan al last van porpoising zouden hebben, hadden ze echt een flink probleem. Typisch is de rijhoogte hoger in de regen (ze reden op regenbanden zo te zien), dus dan zou je al helemaal geen porpoising verwachten.

Deze video rond 5:35 geeft een beter beeld, lijkt reuze mee te vallen:
YouTube: BAD NEWS for Mercedes: W14 Porpoising in Testing?! 😳 F1 News

Nog even en we hebben de wintertests en vlak daarna de GP, dus we gaan het vanzelf zien. Kan niet wachten om ze in de wintertests eens goed te kunnen bekijken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 19-02-2023 14:29 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 17:42
Die W14 is ook echt enorm slank... Slanker dan de W13 volgens deze afbeelding! Heel benieuwd hoe ze gaan presteren dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
M4YN3 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:55:
[...]

Die W14 is ook echt enorm slank... Slanker dan de W13 volgens deze afbeelding! Heel benieuwd hoe ze gaan presteren dit jaar
Verhoudingen op die foto kloppen totaal niet. W14 heeft bijv. veel kleinere wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
G_Dragon schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:29:
[...]

Oh dat scheelt weer, want hij viel eerst nog steil achterover toen hij het hoorde :p
Ergens ook wel logisch. Je wilt niet dat een coureur aan het eind van het seizoen minder gaat rijden omdat het hem anders geld gaat kosten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ik weet niet of dit een intressant overzicht is, maar kom hem net tegen op Facebook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVxCXB11ItJnptFPs5BuaLuYt30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5mwnhM7qpH0WvDQWZGBT0Dc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
G_Dragon schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:04:
Ik weet niet of dit een intressant overzicht is, maar kom hem net tegen op Facebook.

[Afbeelding]
Benieuwd of we gedurende het seizoen AM dan steeds beter zien worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:57:
[...]

Benieuwd of we gedurende het seizoen AM dan steeds beter zien worden.
Beter? Alonso heeft toch meer de reputatie om teams de vernieling in te helpen. Volgens mij heeft Horner ook wel eens gezegd "absoluut" niet Alonso in het team te willen hebben. Hij schijnt sowieso iemand te zijn die altijd probeert om een team naar zijn hand te zetten etc. Gezien het feit dat AM vervolgens van de pappa van zijn teamgenoot is kan dat dus wel wat vuurwerk opleveren. En bv ook het vertrek bij Alpine verdient geen schoonheidsprijs (wel hoog entertainment gehalte natuurlijk). En hetzelfde bv met bij McLaren de "GP2 engine uitspraak" en andere (/soortgelijke) zaken die die daar geroepen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
NeverSettle schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:21:
[...]

Ach komend seizoen hoeft hij zich er minder druk om te maken als Benz orde op zake stelt.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Hari-Bo schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:35:
[...]

Ach komend seizoen hoeft hij zich er minder druk om te maken als Benz orde op zake stelt.
Hopelijk een spannend seizoen tot het einde, drie teams die strijden om de podiums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
NeverSettle schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:41:
Hopelijk een spannend seizoen tot het einde, drie teams die strijden om de podiums.
Als de 3 teams gelijkwaardig zijn, is het met een beetje mazzel mogelijk dat beide rijders meestrijden, de rijder wiens teamgenoot als 1e afhaakt wordt dan kampioen (grootste kans dat dit Max dan is).

* Als MER of FER een betere auto hebben, gaat dit niet op (kan het nog steeds natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:10

-tom-562

Oliesjeik

Jake schreef op maandag 20 februari 2023 @ 07:45:
[...]

Als de 3 teams gelijkwaardig zijn, is het met een beetje mazzel mogelijk dat beide rijders meestrijden, de rijder wiens teamgenoot als 1e afhaakt wordt dan kampioen (grootste kans dat dit Max dan is).

* Als MER of FER een betere auto hebben, gaat dit niet op (kan het nog steeds natuurlijk).
Ja, of de teamleden vechten elkaar onderling de tent uit.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:08
Dan gaan we vroege teamorders zien vermoed ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Lynx schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 23:53:
[...]

W14 plaatje van Fox-Racing in "[F1] Seizoen 2023" en W13 plaatje van hier (Het Ferrari F1-75 vs Mercedes W13 plaatje) (de W14 is geresized 199% waarbij ik er van uit ben gegaan dat de wielbasis hetzelfde is):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbAtiL_wKixSC4UrE22ZW3KyuAk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nDdoFgY27Jqkej4ELCx1QuKS.png?f=user_large

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
De FIA ontvangt dit seizoen bijna 27 miljoen dollar ($26.699.573) aan inschrijfgelden. Zoals eerder gemeld betaald de wereldkampioen bij de constructeurs een ander bedrag per punt dan de overige 9 teams. Het bedrag per punt is dit seizoen wel gestegen, zo betaalde de wereldkampioen vorig seizoen nog $6.926 en dat is nu verhoogd naar $7.441. De overige teams betaalden vorig seizoen nog $5.770 per punt wat nu $6.174 is geworden. Alle teams moeten wel een basisbedrag van $617.687 betalen.

[/table]
Gaat dit van de budget cap af? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
-tom-562 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:05:
[...]

Ja, of de teamleden vechten elkaar onderling de tent uit.
Vooral bij Lewis vs George benieuwd naar. De een wil de geschiedenisboeken (nog verder) in en de ander wil zijn eerste titel.
Kan best wel eens vuurwerk opleveren als het gelijk op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JEightyFive schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:16:
[...]

Vooral bij Lewis vs George benieuwd naar. De een wil de geschiedenisboeken (nog verder) in en de ander wil zijn eerste titel.
Kan best wel eens vuurwerk opleveren als het gelijk op gaat.
Heeft Hamilton natuurlijk ervaring mee. En toen won die hem niet. Terwijl die een paar races voor het eind niet meer mis kon grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
RobertMe schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:41:
[...]

Heeft Hamilton natuurlijk ervaring mee. En toen won die hem niet. Terwijl die een paar races voor het eind niet meer mis kon grijpen.
Precies waarom ik denk dat het vuurwerk op kan leveren :)
Zowel met Rosberg als met Max hebben we kunnen zien dat meneer niet schuwt om je van de baan af te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JEightyFive schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:43:
[...]

Zowel met Rosberg als met Max hebben we kunnen zien dat meneer niet schuwt om je van de baan af te rijden.
Owja, die met Rosberg was er natuurlijk ook nog 8)7 , maar toen ging Hamilton niet aan de leiding meen ik. * RobertMe dacht aan 2007 met Alonso en Räikkönen die WDC wordt met Hamilton en Alonso gedeeld tweede op 1 punt van Kimi.

[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 20-02-2023 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
JEightyFive schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:43:
[...]

Die spiegel kan VER ook tegen zichzelf aanhouden, dat is als het erop aan komt ook niet de meest nette rijder op de baan. En ook wel mooi om te zien ipv steriele inhaalacties met DRS.

[ Voor 6% gewijzigd door Hari-Bo op 20-02-2023 08:56 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Hari-Bo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:55:
[...]

Die spiegel kan VER ook tegen zichzelf aanhouden, dat is als het erop aan komt ook niet de meest nette rijder op de baan. En ook wel mooi om te zien ipv steriele inhaalacties met DRS.
Dat Max en Lewis elkaar niks (meer) gunnen is duidelijk. Alleen heb ik het daar nu niet over maar over mijn gevoel waarom het binnen het Mercedes team wel eens vuurwerk kan worden ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpZUFcsWAAEMzSR?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpZUFcyXsAACk_6?format=jpg&name=large

[ Voor 13% gewijzigd door basvn op 20-02-2023 09:12 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:33
Emirates heeft het sponsorcontract verloren als luchtvaartmaatschappij. Qatar Airways zal woensdag waarschijnlijk aankondigen dit over te nemen voor 5 jaar a 6 miljoen dollar per jaar.

https://twitter.com/qatar...stration-lusail-boulevard

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online
Komt het testdagen topic al bijna online? of blijven we dat hier in doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
basvn schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:39:

[Twitter]
Dus Red Bull toch (weer?) hele dag met dezelfde coureur. En dan alleen voor de eerlijke verdeling dat ze de tweede dag splitsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:54:
[...]

Dus Red Bull toch (weer?) hele dag met dezelfde coureur. En dan alleen voor de eerlijke verdeling dat ze de tweede dag splitsen.
Ombouwen van de auto duurt vaak langer dan dat uur pauze wat ze hebben in de middag. dus relatief veel verloren testtijd heb je dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
SterqVerhael schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:15:
[...]

Gaat dit van de budget cap af? 8)7
Nee, Inschijfgelden vallen niet onder het budgetplafond.

Onthoud het budgetplafond als alle kosten voor het ontwikkelen en onderhouden van de wagens, dan weet je snel of het eronder valt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:54:
[...]

Als ze een hele dag rijden kunnen ze ook meer ervaring opdoen met de wagen. Die halve dagen is niks waard als je een beetje pech hebt sta je nog een hele tijd in de garage ook tijdens jouw beurt. Stel je voor PER rijdt als eerste en hij zet de wagen in de muur dan ben je als VER het haasje in de middag. Bij een hele dag is die kans een stuk kleiner omdat je dan als coureur zelf het haasje bent.

Maar of dit de echte reden is waarom ze het zo indelen? Geen idee. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 08:46
Ik zit meer op de Honda RBHT.... Red Bull Hype Train :+

Ik ben heel benieuwd naar de start van het seizoen. afgelopen decennia was het eigenlijk altijd hetzelfde riedeltje: Niet OF er zandzakken in de MERC lagen, maar hoeveel. Vorig jaar was ook weer de vraag, maar bleek het opeens anders te zijn...

Dit jaar voor het eerst dus écht het gevoel: Het kan alle kanten op in de top 3 :D

Nu maar hopen dat we dit jaar wéér verrast worden, en dat er opeens 2 totaal andere teams voor de standaard 3 rijden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
basvn schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:59:
[...]

Ombouwen van de auto duurt vaak langer dan dat uur pauze wat ze hebben in de middag. dus relatief veel verloren testtijd heb je dan
I know ;) RobertMe in "[F1] Seizoen 2023"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

basvn schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:39:

[Twitter]
Wel raar dat ze niet Verstappen en Perez anderhalve dag aan een gesloten doen, nu moet je de auto 3x ombouwen en anders maar 1 keer.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dat van die 6 jaar is wel interessant, Verstappen zijn huidige contract bij Red Bull Racing is korter en er werd regelmatig gespeculeerd dat hij aan het einde van dat contract er de brui aan zou geven. Deze deal met Heineken impliceert toch weer iets anders.
Pagina: 1 ... 11 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics