[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 80 Laatste
Acties:
  • 900.923 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:59

Sf1nX

Tuinder

Mad-Matt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:26:
[...]

Wel raar dat ze niet Verstappen en Perez anderhalve dag aan een gesloten doen, nu moet je de auto 3x ombouwen en anders maar 1 keer.
In de nacht gaat toch de hele auto uit elkaar, dus voor de juiste coureur in elkaar zetten is dan het punt niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

basvn schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:39:
Komt het testdagen topic al bijna online? of blijven we dat hier in doen?

[Twitter]
Ik heb een Topic aangemaakt, maar weet niet of iedereen het ermee eens is. Mocht het toch overbodig zijn dan mag een modje er wel een slotje op zetten, maar ik zag de vraag hier voorbij komen dus denk kan er altijd even een in de lucht gooien.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:28
Woudloper schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:28:
[...]

Dat van die 6 jaar is wel interessant, Verstappen zijn huidige contract bij Red Bull Racing is korter en er werd regelmatig gespeculeerd dat hij aan het einde van dat contract er de brui aan zou geven. Deze deal met Heineken impliceert toch weer iets anders.
Contract met Red Bull loopt tot eind 2028, dat is dan toch net zo lang als dit 6-jarig contract? Ervan uitgaand dat het per dit seizoen in gaat?
Interessant wat dat betreft is dat het voor minimaal 6 jaar is. Dus openlatend voor wat hij na 2028 wil doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Toke_gt op 20-02-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
Toke_gt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:43:
[...]

Contract met Red Bull loopt tot eind 2028, dat is dan toch net zo lang als dit 6-jarig contract? Ervan uitgaand dat het per dit seizoen in gaat?
Interessant wat dat betreft is dat het voor minimaal 6 jaar is. Dus openlatend voor wat hij na 2028 wil doen.
Waarom zou hij niet als Heineken sporter mee kunnen doen aan iets anders dan F1? Max heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij de grote 3 zou willen rijden toch?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:15
KillaZ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:53:
[...]

Waarom zou hij niet als Heineken sporter mee kunnen doen aan iets anders dan F1? Max heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij de grote 3 zou willen rijden toch?
De vraag is dan weer waarom Heineken dat zou willen. Verstappen kan ook een jaar een sabbatical nemen, grote kans dat Heineken de sponsoring dan ook stop zet. Heineken hoeft Verstappen echt niet te sponsoren omdat ze het een aardige knul vinden. Gaat puur om exoosure van het merk Heineken en als Verstappen een of andere onzichtbare sport gaat beoefenen of aan een raceklasse gaat deelnemen met een veel kleinere exposure zullen ze daar vast een mening over hebben en daarover zal vast ook iets contractueel zijn vastgelegd.
F1 is zeker nu de grootste autosoort klasse. IndyCar is natuurlijk ook in Amerika populair / populairder, maar sinds Drive to Survive is de populariteit van F1 daar ook enorm toegenomen. Tot het punt dat O'Ward ineens door oud klasgenoten wordt aangesproken op zijn F1 kansen terwijl diegenen totaal geen interesse hadden in zijn IndyCar carrière. Dus alles dat Verstappen gaat doen dat geen F1 is zal zijn exposure verminderen en hem dus een stuk minder interessant maken voor een sponsor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Sf1nX schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:32:
[...]

In de nacht gaat toch de hele auto uit elkaar, dus voor de juiste coureur in elkaar zetten is dan het punt niet.
Dat is ook weer waar :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:24

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
G_Dragon schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:33:
[...]

Ik heb een Topic aangemaakt, maar weet niet of iedereen het ermee eens is. Mocht het toch overbodig zijn dan mag een modje er wel een slotje op zetten, maar ik zag de vraag hier voorbij komen dus denk kan er altijd even een in de lucht gooien.
Collega @DaniëlWW2 heeft er voor morgen 1 in de planning klaar staan dus ik sluit het andere topic, net iets te vroeg ;)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

tweakduke schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:16:
[...]

Collega @DaniëlWW2 heeft er voor mogen 1 in de planning klaar staan dus ik sluit het andere topic, net iets te vroeg ;)
Ok jammer maar begrijpelijk!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

@Barre73 Ik kon niet meer op je reageren in het betreffende topic, maar ik was bezig met het invullen van de datums toen het topic gesloten werd. Bedankt voor het aangeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

basvn schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:39:
Komt het testdagen topic al bijna online? of blijven we dat hier in doen?

[Twitter]
Ik begrijp niet helemaal waarom ze het niet zo zoals vorig jaar doen. De uiteindelijke (eventuele) aanpassingen wil je op de laatste dag uitproberen? Vorig jaar was het de 3e (laatste) testdag ook 50/50, met Verstappen die de dag eindigde.

Ik zie het nog wel anders worden met dat schema.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
@DaniëlWW2 Let op bij het (aanmaken van) het topic over de testdagen. het tijdschema op de site van F1TV kan niet kloppen, sessies van 4.00-8.00 lokale tijd...

Op de formule 1 site staat dat de testdagen van 8.00-17.30 (CET, 10.00-19.30 lokaal) duren , wat mij voor de hand liggender lijkt...

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er is nu een 20% korting gaande voor F1TV voor nieuwe klanten (gewoon ander email adres gebruiken).
52 euro voor 1 jaar F1TV.

Acties:
  • +72 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

G_Dragon schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:19:
[...]

Ok jammer maar begrijpelijk!
Ja ik maak de racetopics. Blijkbaar is daar iets misgegaan in communicatie. :)
Maar ik ga wel je topicstart pikken (want die vind ik eigenlijk mooier dan wat ik had gemaakt) en je toevoegen als mede auteur. ;)

Dan nog een algemene mededeling.
Tja, ik weet dat ik de laatste tijd wat afwezig ben geweest. Ik had nogal een rotjaar met twee ernstig zieke ouders waarvan een ook niet meer beter gaat worden (alzheimer). De ander kwakkelt ook al jaren met verschillende dingen dus mijn interesse in Formule 1 was begrijpelijkerwijs wat minder. Maar ik ga weer wat meer actief zijn. In ieder geval blijf ik de racetopics maken. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:06
DaniëlWW2 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:56:
[...]

Maar ik ga wel je topicstart pikken (want die vind ik eigenlijk mooier dan wat ik had gemaakt) en je toevoegen als mede auteur. ;)

Tja, ik weet dat ik de laatste tijd wat afwezig ben geweest. Ik had nogal een rot jaar met twee ernstig zieke ouders waarvan een ook niet meer beter gaat worden (alzheimer). De ander kwakkelt ook al jaren met verschillende dingen dus mijn interesse in Formule 1 was begrijpelijkerwijs wat minder. Maar ik ga weer wat meer actief kan zijn. In ieder geval blijf ik de racetopics maken. :)
Sterkte @DaniëlWW2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

[...]

Tja, ik weet dat ik de laatste tijd wat afwezig ben geweest. Ik had nogal een rot jaar met twee ernstig zieke ouders waarvan een ook niet meer beter gaat worden (alzheimer). De ander kwakkelt ook al jaren met verschillende dingen dus mijn interesse in Formule 1 was begrijpelijkerwijs wat minder. Maar ik ga weer wat meer actief kan zijn. In ieder geval blijf ik de racetopics maken. :)
Bedankt voor je berichtje, ik hoop dat in die tussentijd je een beetje op heb kunnen vangen. Ik durfde alleen geen F1 2023 Topic te openen want wist dat jij het altijd deed, maar ben blij dat je langzaam weer terug begint te komen na een zware tijd pff.. dat was geen makkelijk tijd voor je! Sterkte met de hele situatie :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:49
Mad-Matt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:26:
[...]

Wel raar dat ze niet Verstappen en Perez anderhalve dag aan een gesloten doen, nu moet je de auto 3x ombouwen en anders maar 1 keer.
Waarschijnlijk willen ze eerst ook wat feedback van Perez hebben voordat ze Max laten testen? Daarnaast is een helle dag testen ook redelijk zwaar, beetje uitslapen/rust voor Max in de ochtend is dan wel fijn :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

@DaniëlWW2 Sorry, om dat te horen. Veel sterkte. Geniet van de tijd die er nog is. Ik weet niet of je ervaring hebt met Alzheimer maar kan het Alzheimer cafe is misschien interessant. Verder heb je ook Atelier Bijzonder Ontmoeten (niet zeker of dit landelijk is) waar je samen creatief bezig kunt zijn. Misschien organiseren andere gemeentes ook leuke dingen. Mijn moeder was erg actief binnen Alzheimer Nederland.

Een andere leuke activiteit is: https://www.alzheimer-ned...g/onvergetelijke-kookclub

[ Voor 19% gewijzigd door alienfruit op 20-02-2023 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Naar om te lezen @DaniëlWW2. Veel sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
NeverSettle schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:11:
[...]

Waarschijnlijk willen ze eerst ook wat feedback van Perez hebben voordat ze Max laten testen? Daarnaast is een helle dag testen ook redelijk zwaar, beetje uitslapen/rust voor Max in de ochtend is dan wel fijn :)
Zou als het mogelijk was Max meer uren laten maken, die zal denk ik met de beste feedback/input komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
[...]

@Pendaco en ik waren al met een race topic layout bezig wat in dezelfde opmaak is al het seizoen topic maar had niet eerder gevraagd wie eigenlijk de race topics dit seizoen doet maar sinds gisteren weet ik dat dus :)

Verder sterkte @DaniëlWW2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Wie neemt zijn plek eigenlijk in? Van Doorne of Drugovich?
Of zou Fernando zeggen laat mij alle 3 de dagen maar rijden. Ik zie hem er toe in staat. :+

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 20-02-2023 16:40 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:25
sjaool schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:39:
[...]

Of zou Fernando zeggen laat mij alle 3 de dagen maar rijden. Ik zie hem er toe in staat. :+
Mick Schumacher was toch de testrijder voor alles waar een ster op staat? Of was dat enkel Mercedes en McLaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Woudloper schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:28:
[...]

Dat van die 6 jaar is wel interessant, Verstappen zijn huidige contract bij Red Bull Racing is korter en er werd regelmatig gespeculeerd dat hij aan het einde van dat contract er de brui aan zou geven. Deze deal met Heineken impliceert toch weer iets anders.
Max heeft de potentie om een record aantal kampioenschappen te pakken. Als dat in zicht komt zie ik hem niet vroegtijdig stoppen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Thinlanet schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:44:
[...]

Mick Schumacher was toch de testrijder voor alles waar een ster op staat? Of was dat enkel Mercedes en McLaren?
Huidige stand van zaken.

Aston Martin:
Felipe Drugovich (Reserve and development)
Stoffel Vandoorne (Test and reserve)

Mercedes:
Mick Schumacher (Reserve)

McLaren:
Alex Palou (Reserve)
Stoffel Vandoorne (Reserve)
Felipe Drugovich (Reserve)

De vraag is alleen of Aston Martin liever een coureur kiest die al F1 2022 ervaring heeft zoals Schumacher of toch 1 van de eigen reserve rijders kiest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
KillaZ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:53:
[...]
Oh dat kan zeker, maar dat bedoelde ik helemaal niet te zeggen. Degene op wie ik reageerde, zei dat zijn contract bij RBR korter was, wat dus niet zo is. Ze lopen op hetzelfde moment af en daarmee laat Max dus juist helemaal open wat hij na dat contract en met wie wil gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:34
Homeland schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:55:
[...]

Zou als het mogelijk was Max meer uren laten maken, die zal denk ik met de beste feedback/input komen.
Waarschijnlijk wel, maar je wil niet al te opzichtig je voorkeur voor een coureur duidelijk maken als team en daarnaast wil je ook zorgen dat de tweede man ook overweg kan met de auto om het WCC te kunnen winnen.
sjaool schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:39:
[...]

Als Alonso inderdaad graag een team naar zijn hand zet zoals hier vaak wordt gezegd is dit wel zijn ultieme kans natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Chocoball schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:05:
[...]

Huidige stand van zaken.

Aston Martin:
Felipe Drugovich (Reserve and development)
Stoffel Vandoorne (Test and reserve)

Mercedes:

McLaren:
Alex Palou (Reserve)
Stoffel Vandoorne (Reserve)
Felipe Drugovich (Reserve)

De vraag is alleen of Aston Martin liever een coureur kiest die al F1 2022 ervaring heeft zoals Schumacher of toch 1 van de eigen reserve rijders kiest.
Big twist, stroll ligt er een dikke maand uit en in die tijd zetten ze Mick in het stoeltje vanwege zijn ervaring. Vervolgens rijdt hij Alonso op een hoopje 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Chocoball schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:05:
[...]
...
Ze kunnen ook alleen Fernando Alonso alle drie de dagen laten testen. Dat deed Lando Norris vorig seizoen ook, al is het wel wat zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:46
Wat ik mij afvraag: Krijg je dan niet een auto die heel erg op Alonso is afgestemd? (Al kan je je afvragen of dat slecht is.) Volgens mij hebben Vettel en Alonso sowieso al een heel andere manier van het afstellen van de auto, ben heel benieuwd hoe dat gaat werken voor Stroll.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 18:59
Every 2023 F1 Driver's Best Overtake:

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Maarten_E schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:52:
Wat ik mij afvraag: Krijg je dan niet een auto die heel erg op Alonso is afgestemd? (Al kan je je afvragen of dat slecht is.) Volgens mij hebben Vettel en Alonso sowieso al een heel andere manier van het afstellen van de auto, ben heel benieuwd hoe dat gaat werken voor Stroll.
Maakt mogelijkerwijs niks uit :P als ik RobertMe mag geloven (wat ik doe :P)

RobertMe in "[F1] Seizoen 2023"

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 20-02-2023 19:40 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:01
Maarten_E schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:52:
Zal bij de initiële test wel meevallen. Dat is namelijk voornamelijk de opgestelde testplannen afwerken. Dus zaken als correlatie met de simulaties bepalen. Verschillende afstellingen proberen en het effect daarvan meten. Etc. Pas verder in het seizoen kan het een verschil maken, omdat je dan een richting kiest waarin je wil doorontwikkelen. Iets wat vorig jaar in het nadeel van Perez leek. Maar zonder 0 meting is dat niet mogelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Zonde, vond de beste overtake van Max toch wel Ham op Abu Dhabi wat het kampioenschap besliste. Maar die zou wel wat te gevoelig liggen bij een gedeelte van de fans :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 16:28
DRaakje schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:39:
Er is nu een 20% korting gaande voor F1TV voor nieuwe klanten (gewoon ander email adres gebruiken).
52 euro voor 1 jaar F1TV.
Ik kon mijn oude account gebruiken. Maar mijn subscription was 1 week langer geldig dan de laatste race dus heb al een tijdje geen subscription.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
In het 2021 seizoen kon de Honda motor 7 races mee. Daarom was het misschien wel opvallend dat vorig seizoen Red Bull 5 keer de motoren heeft gewisseld zonder dat soms duidelijk was of een technisch probleem of een strategische keuze de reden was. De HRC F1 projectleider Tetsushi Kakuda weet in een interview te melden dat er problemen met de betrouwbaarheid ontstonden door de omschakeling naar E10 brandstof.
"We made every effort to recover the performance loss due to the E10 fuel introduced by the regulation change. But, as a result, the internal load to the engine increased significantly compared to the previous year and the reliability was severely compromised."

As a result, several problems surfaced during the 2022 season. We have been working to address those problems for this season."
Ondanks dat het motorregelement (inclusief olie en branstof) tot en met 2025 bevroren is kunnen de teams nog wel via een andere manier proberen meer prestaties uit de powerunit te krijgen. Wat er namelijk niet onder valt is de software die de ontsteking, brandstofinjectie en management van de MGU-H en MGU-K regelt. De teams mogen tot en met 2025 1 keer per seizoen de software aanpassen van de ‘ECU PU’ en ‘ERS & PU-CE applications’. Vorig seizoen mocht dit nog 5 keer zijn. Niet dat dit meteen 20 tot 30 pk extra zal opleveren maar eerder 5 tot 10 pk extra.

https://the-race.com/form...se-on-red-bull-f1-engine/
https://the-race.com/form...-within-f1-engine-freeze/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:00
Chocoball schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:14:
In het 2021 seizoen kon de Honda motor 7 races mee. Daarom was het misschien wel opvallend dat vorig seizoen Red Bull 5 keer de motoren heeft gewisseld zonder dat soms duidelijk was of een technisch probleem of een strategische keuze de reden was. De HRC F1 projectleider Tetsushi Kakuda weet in een interview te melden dat er problemen met de betrouwbaarheid ontstonden door de omschakeling naar E10 brandstof.

[...]

Ondanks dat het motorregelement (inclusief olie en branstof) tot en met 2025 bevroren is kunnen de teams nog wel via een andere manier proberen meer prestaties uit de powerunit te krijgen. Wat er namelijk niet onder valt is de software die de ontsteking, brandstofinjectie en management van de MGU-H en MGU-K regelt. De teams mogen tot en met 2025 1 keer per seizoen de software aanpassen van de ‘ECU PU’ en ‘ERS & PU-CE applications’. Vorig seizoen mocht dit nog 5 keer zijn. Niet dat dit meteen 20 tot 30 pk extra zal opleveren maar eerder 5 tot 10 pk extra.

https://the-race.com/form...se-on-red-bull-f1-engine/
https://the-race.com/form...-within-f1-engine-freeze/
Maar kreeg Verstappen vorig jaar niet in race 8 zijn tweede motor? Dat was volgens mij waar iedereen op baseerde dat hij het zou kunnen halen met 3 motoren, en daar was dan ook de verbazing over als ik het me goed herinner.

Als ze het seizoen begonnen waren met na 5 races de motor vervangen dan zou de verbazing minder groot zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Shinji schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:29:
[...]

Maar kreeg Verstappen vorig jaar niet in race 8 zijn tweede motor? Dat was volgens mij waar iedereen op baseerde dat hij het zou kunnen halen met 3 motoren, en daar was dan ook de verbazing over als ik het me goed herinner.

Als ze het seizoen begonnen waren met na 5 races de motor vervangen dan zou de verbazing minder groot zijn lijkt me.
Verstappen zijn seizoen startte niet helemaal lekker. Twee DNF's in de eerste drie races.
Daarna was het een grote optocht. :P
In 2021 ging die eerste Honda zo lang mee. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Shinji schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:29:
[...]

Azerbeidzjan was inderdaad de 8e race, en met de 2021 cyclus zou hij met 3 mogelijk 4 motoren het seizoen doorgekomen zijn. Nu is 5 ook niet een schokkend aantal maar blijkbaar had ook Honda net als de andere fabrikanten ook problemen met de overgang naar E10 brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:37:
[...]

Verstappen zijn seizoen startte niet helemaal lekker. Twee DNF's in de eerste drie races.
Daarna was het een grote optocht. :P
In 2021 ging die eerste Honda zo lang mee. :)
Die DNFs is dan wel heel erg hard naar de uitslag kijken. Die eerste was binnen de laatste 5 ronden. Dat maakt natuurlijk geen substantieel verschil op de levensduur. En die uitvalbeurt in Australie was ook al na de helft van de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:47

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

De huidige grid is zwart wat de boventoon voert. Kun je carbon mengen met kleur? Of maakt dat weinig verschil uit in verhouding met het spuiten van de gewenste kleur, voor het gewicht?

Vraag mij ook af of er vanuit de FOM/FIA/Liberty Media, gedurende het seizoen, kritiek komt.
Omdat de auto's tijdens de uitzendingen niet van elkaar te onderscheiden zijn. Dat ze toch kleur moeten gaan aanbrengen op den duur.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Sepp14 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 06:37:
Vraag mij ook af of er vanuit de FOM/FIA/Liberty Media, gedurende het seizoen, kritiek komt.
Omdat de auto's tijdens de uitzendingen niet van elkaar te onderscheiden zijn. Dat ze toch kleur moeten gaan aanbrengen op den duur.
Een kleurbudget van X kg die buiten de gewichtsregels valt zou wel fijn zijn inderdaad.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
Misschien een gekleurde zwaailicht op de T-cam?? :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En we kunnen los in het F1 2023 Testdagen topic. :D

Met dank aan @DaniëlWW2 en @G_Dragon :D

[ Voor 19% gewijzigd door sjaool op 21-02-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
En dan niet linken naar de OP die DaniëlWW2 en G_Dragon hebben gemaakt, foei! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

alesandro_46 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:29:
[...]

En dan niet linken naar de OP die DaniëlWW2 en G_Dragon hebben gemaakt, foei! ;)
Ach ja, die link stond onder mijn CTRL V... Het is nu gefikst. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn

nieuwe helm van Max

Afbeeldingslocatie: https://news.verstappen.com/img/2023/RB19_Presentatie/SI202301310487_hires_jpeg_24bit_rgb-7b.jpg

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

The burnt-out car Romain Grosjean miraculously escaped from is going on display for the first time as part of a new F1 Exhibition that's opening in Madrid.

The pictures serve as a reminder of just how lucky he was and that halo is one of the best inventions the sport has seen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdJ65XZTli5JMDfkg1F1YdrYCIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDZQLIULTk1OBn22nKjNsGUI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Logo van Jumbo lijkt wel weer kleiner geworden te zijn. Nu zelfs in het 'rood' in plaats van standaard 'geel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
De foto had ik al eerder opgemerkt maar wist niet dat dit zijn helm voor dit seizoen zou worden. Goudverf is zeker te zwaar dit seizoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Woudloper schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:32:
[...]

Logo van Jumbo lijkt wel weer kleiner geworden te zijn. Nu zelfs in het 'rood' in plaats van standaard 'geel'.
Komt door het verlichting en waarschijnlijk editing. Jumbo logo zag er niet net zo rood uit als de rest van zijn helm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Als ik deze foto mag geloven heeft Mercedes de populairste livery

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yC6wZv1jdIv_doDq9rugcrDqA6A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1Wpu5G0PpD80tSCqbeOqI5e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:54:

[Afbeelding]
Als ik het zo zie, heeft Mercedes de meeste britse aanhang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Wie bedenkt het om zo'n filmpje met gekleurd licht op te nemen 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Mijn persoonlijke mening maar door het “Red Bull”-logo wordt het nooit mooi. Idem voor de auto, die vind ik ook spuuglelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
Exocet schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:42:
[...]

Als ik het zo zie, heeft Mercedes de meeste britse aanhang.
Ah zijn de Britten de Feyenoorders van de F1(mbt poll kapen)?
Al is het wel een mooie livery

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
Iemand nog intresse in de Alfa Romeo launch auto?

zit niks in, ding weegt 550kg. Q3 kan je hem in huis hebben
Afbeeldingslocatie: https://vafloc02.s3.amazonaws.com/isyn/images/f105/img-3806105-f.jpg

Huidig bod staat op £124.000

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• alesandro_46
basvn schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:24:

[Afbeelding]

Denken ze niet in Q3 terecht te komen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:06
alesandro_46 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:29:
[...]

Denken ze niet in Q3 terecht te komen? :+
_O- _O-

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• Chocoball

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aEqqOno_460swp.webp
Sorry kon het niet laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:38

Edd

Om alvast in de stemming te komen, mogen wij allemaal even meerijden met Nyck..

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
basvn schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:24:

[Afbeelding]

Zou toch wel gaaf zijn hoor, garage gevuld met leuke auto's en dan dit ding aan de muur hebben hangen :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
Homeland schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:33:
[...]

Zou toch wel gaaf zijn hoor, garage gevuld met leuke auto's en dan dit ding aan de muur hebben hangen :*)
Misschien leuk boven de keukentafel. :9 *gaat even vragen aan vrouwlief wat ze ervan vind* :+

Kwalitatief blaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:11
Heel vet dit. Lijkt ook alsof de helmet cam nu 'in het midden' zit ipv in de rechterhoek? Zo kijk je een stuk prettiger mee in mijn optiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
LamSchaap schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:41:
[...]

Misschien leuk boven de keukentafel. :9 *gaat even vragen aan vrouwlief wat ze ervan vind* :+
2e hypotheek nemen om een F1 auto aan de muur te hebben *O*

"zie het als een investering"....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Fijne kwaliteit ook. Nice

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

MCL60 terug op de baan *O*

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Chocoball
De FIA Formula 1 Commission vond het weer eens nodig om te vergaderen en heeft het volgende bepaald.
  • Pirelli heeft haar nieuwe nat weer banden met succes getest en vanaf de race in Imola komen deze banden beschikbaar. Overigens hebben deze banden geen bandenwarmers meer nodig.
  • Het regelement omtrent het radioverkeer van en naar coureurs wordt minder streng gehandhaafd. Wat er precies wijzigt is niet omschreven.
  • Om het FIA personeel meer te ontlasten mogen er meer wijzigingen tijdens Parc Fermé van sprint races gedaan worden. Hiervoor komt een apart Parc Fermé formulier.
  • Dan nog enkele circuit aanpassingen:
    - Saoedi-Arabië - significante aanpassingen om de zichtbaarbaarheid te verbeteren bij het naderen van bochten
    - Azerbeidjan - circuit wordt compleet opnieuw geasfalteerd
    - Miami - circuit wordt compleet opnieuw geasfalteeerd
    - Zandvoort - de ruimte tussen de pit stop plekken wordt met 1,5 metet verruimd
    - Qatar - bouw van nieuw pitgebouw en paddock infrastructuur
  • DRS aanpassingen voor Bahrein, Saoedi-Arabië, Australië, Azerbeidjan en VS (Miami). Het betreft aanpassingen aan de detectie en activatie zones. Voor Melbourne wordt de 4e DRS zone hersteld.
  • Dan nog kleine aanpassingen in de Technical, Sporting en Financial regulations. Een verplichte winterstop voor zowel teams als motorfabrikanten, minder punten bij kortere races en makkelijker toegang tot fabrieken voor het FIA audit team. Daarnaast wordt budgetplafond met elke race boven de 21 verhoogd met 1,8 miljoen dollar per race (was 1,2 miljoen dollar).
https://www.fia.com/news/...commission-meeting-210223

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Normaal koop ik nooit Formule 1 kleding maar momenteel erg blij met mijn net ontvangen limited edition McLaren Gulf hoodie in blauw.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Chocoball schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:34:
[...]

Normaal koop ik nooit Formule 1 kleding maar momenteel erg blij met mijn net ontvangen limited edition McLaren Gulf hoodie in blauw.
Mooi, je lijkt op die foto ook enorm op Lando, trouwens!

:+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Chocoball schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:21:
De FIA Formula 1 Commission vond het weer eens nodig om te vergaderen en heeft het volgende bepaald.
  • minder punten bij kortere races...
Huh? Minder punten bij kortere races? Oh wacht, het gaat om de uitleg over wanneer minder punten worden toegekend bij ingekorte of niet uitgereden races. Pfioe. Daar zette ik mezelf even op een dwaalspoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wat wordt er nu beperkt in het radioverkeer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Leuk zeg die simulator met Ferrari chassis. Eens kijken hoeveel ze willen hebben voor dat ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:05:
Sowieso de formation lap waarbij de coureur op geen enkele manier geholpen mag worden. Wat dus niet alleen gaat over helpen v.w.b. opwarmen banden en remmen, juiste engine mode (zie Rosberg Spanje 2016), "brake magic" (zie Baku 2021), maar ook bv over weersomstandigheden en wel of niet pitten (Haas die een keer in Hongarije meen ik penalty heeft gekregen voor laten pitten van coureurs voor wets => inters / inters => slicks. Maar potentieel dus ook Hongarije 2021 waar Hamilton niet pit na de rode vlag en de rest wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Wild Chocolate schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:54:
[...]

Mooi, je lijkt op die foto ook enorm op Lando, trouwens!

:+
Ik weet niet of ik dat als een compliment moet opvatten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:47

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Chocoball schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:43:
[...]

Ik weet niet of ik dat als een compliment moet opvatten :)
Gewoon doen ;)

Voor kerst heb ik allerlei Verstappen memorabilia gekregen, Hoodie 2022 WDC, shirt WDC 2022 en een 1:43 gelimiteerde schaalmodel van de RB winst op Paul Ricard 2021. Met Verstappen die op de Halo zit. Zijn er 600 van gemaakt, heb nr 241.

Even iets anders.
Vanochtend op de koptelefoon de podcast van enginemode11, en het geluid van van de F1 van de NOS. Die laatste is wel een prettige opwarmer voor het begin van het seizoen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Sepp14 op 22-02-2023 07:47 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:48

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Sepp14 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:40:
[...]

Gewoon doen ;)

Voor kerst heb ik allerlei Verstappen memorabilia gekregen, Hoodie 2022 WDC, shirt WDC 2022 en een 1:43 gelimiteerde schaalmodel van de RB winst op Paul Ricard 2021. Met Verstappen die op de Halo zit. Zijn er 600 van gemaakt, heb nr 241.

Even iets anders.
Vanochtend op de koptelefoon de podcast van enginemode11, en het geluid van van de F1 van de NOS. Die laatste is wel een prettige opwarmer voor het begin van het seizoen. :)
Seizoen 2003 dan. Wat een geluid.

Nog een keer? Ok:
YouTube: Juan Pablo Montoya's record-breaking lap of Monza | 2004 Italian GP

Aan dat apparaat zat Ernest Knoors dus te rommelen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door pjottum op 22-02-2023 08:51 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:28

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
Formula 1 announce Qatar Airways as new Global Airline Partner in multi-year deal

https://www.formula1.com/...cuAgxf7zA781oUupiTyh.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Boinkie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:39:
Formula 1 announce Qatar Airways as new Global Airline Partner in multi-year deal

https://www.formula1.com/...cuAgxf7zA781oUupiTyh.html
Veel bla-bla, weer een paar miljard op de bankrekening. :P

Global airline partner die niet eens het vliegvervoer gaat verzorgen :+

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 22-02-2023 21:17 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 10:34

Mef

en sponsor van 3 GP's waaronder de Formula 1 Qatar Airways Gran Premio del Made in Italy e dell'Emilia-Romagna. Dat is een hele mond vol :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxAJ3-kP5v8GyXaUAhgXqHVGCww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ivvQdNOOjNdQ9MGsWn6djdPS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In de helmen zit gelukkig meer kleurverschil dan in de auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:07
Jasphur schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:05:
Ergens in het seizoen van 2016 (dacht ik) zijn er wat regels gekomen waardoor het team een coureur niet mag helpen met storingen en settings enzo. Dat is toen na de GP van Engeland weer versoepeld, want Rosberg had iets met zijn auto, maar het team mocht niet helpen. Deed het toch en toen paniek :9

Denk dat het daar mee te maken heeft, maar het is een gok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Aardappelbakker schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:25:
[...]

Ergens in het seizoen van 2016 (dacht ik) zijn er wat regels gekomen waardoor het team een coureur niet mag helpen met storingen en settings enzo. Dat is toen na de GP van Engeland weer versoepeld, want Rosberg had iets met zijn auto, maar het team mocht niet helpen. Deed het toch en toen paniek :9

Denk dat het daar mee te maken heeft, maar het is een gok.
Rosberg in Silverstone is maar de helft, waarbij het team in paniek wel aan verboden verkeer heeft gedaan en er een straf is geweest. De reden tot afschaffen van de regel was echter Baku. Zowel Hamilton als Rosberg hadden toen ineens issues met de auto. "Nerd Rosberg" had alle handleidingen wel bestudeerd en het vrij snel opgelost. Hamilton heeft toen ronden lang random settings aangepast in de hoop het probleem daarmee te verhelpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
https://twitter.com/Alber.../1628636267331158018?s=20
I just saw the Red Bull. The sidepods undercut goes up to middle of the car. 👁
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpoZuc2WIAE9-Vv?format=jpg&name=medium

[ Voor 19% gewijzigd door Tleilaxu op 23-02-2023 07:29 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Foto's van de nieuwe Red Bull

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7RKeEt00FGTYuu_rdIrD6wcyaVo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EVRhLzG9bwwSomzlNc7vBQDR.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/coTxbE4a97l_DmsRTxNqtj1XJP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CPd8V558D0TmS6JhxF2i2Zrv.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WeaVzBik8X6nhUPI4DRfJ7Rv1Q4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IYQZ2geG3fygEDLBn4eD4MrN.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h24tO2pqXe0hF8vIxKDsXXLzhbk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U35S2Bq9B2jHvBzJUHLObc1n.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nBDdUXFP0krJ0fJo_C5dJzPdFo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FLvKfUgxbRoExJTqrmQjQsgg.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXsd6pk7CesXixQTEQUgm_hRKdU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o2Uk62L6NuNqixxuBV85oHLd.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkctyTU8QLktaeJx0Iz8bvpwLpI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pMMSvUK5sZ9GVbfiio1sW2e7.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 23-02-2023 07:31 ]

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:35
Als het regent kan je tenminste goed schuilen onder die sidepods van Red Bull.

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:42
. Mag weg

[ Voor 92% gewijzigd door StefanVerkerk op 23-02-2023 08:03 ]

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:42
Sorry

[ Voor 90% gewijzigd door bakkie1985 op 23-02-2023 08:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:04

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus Rueda lijkt niet langer meer bij de strategieafdeling te werken...

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:44:
[Twitter]
Klinkt als weggepromoveerd :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:44:
[Twitter]
Dus geen "Sharrel, plan A or plan B, question?" meer :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:51
Chocoball schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:35:
[...]

So true, will be missed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chocoball schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:35:
[...]

Het idee schijnt te zijn dat dit wat minder zal voorkomen. Die garantie ga ik je alleen niet geven. :+

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Chocoball
Blijkbaar is er door de F1 commissie meer sportieve regels afgetikt en is er ook nog regel waar discussie over is.
  • Wie dit seizoen de witte lijn bij de pit exit zelfs maar aanraakt gaat een 5 seconden straf krijgen. Dus Perez en Verstappen moeten dit jaar oppassen in Monaco.
  • Strafpunten voor track limits worden afgeschaft. Alpine had graag puntenaftrek voor bestaande strafpunten voor track limits gezien maar dat zou dan alleen Gasly goed uitkomen die tegen een race ban aanzit maar nu 4 strafpunten minder op zijn licentie zou krijgen. De andere teams vonden dat echter geen goed plan dus pech voor Gasly.
  • Dan een regel waar nog verhit over gediscussieerd wordt, een tempolimiet van 80 km/u bij dubbel geel en saftey car situaties. De reden voor deze regel komt door Gasly die in Japan ondanks een safety car situatie en slecht zicht veel te snel onderweg was. De FIA wil dit technisch oplossen door de maximale snelheid op het stuur te tonen waarbij er sprake is van 80 km/u. De teams zijn bang dat op snelle stukken een abrupte remactie weer tot ongelukken kan leiden door achterop komend verkeer. Het systeem wordt nu tijdens de testdagen getest in het laatste kwartier.
https://www.auto-motor-un...weisse-linie-strafpunkte/
Pagina: 1 ... 12 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics