[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 80 Laatste
Acties:
  • 901.119 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mwah, als de rest iets dichterbij komt, zal het op sommige circuits echt wel spannender zijn. Hopelijk zien we dan vaker een gevecht als in Las Vegas. Iets meer snelheid voor Ferrari en ze hadden daar gewoon op eigen kracht gewonnen.

Dan hoop ik dat Verstappen na een hoop strijd weer aan het langste eind trekt, maar zo makkelijk als dit jaar zal het waarschijnlijk niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-10 19:36
We zijn circuits die bepaalde auto’s heel goed liggen. Kijk idd naar Singapore, Monza en las Vegas voor de Ferrari’s. En Austin voor een illegale Mercedes 😂. Misschien dat de rb20 overall dominant gaat zijn maar ik denk dat er inmiddels voldoende is afgekeken (achter wielophanging, pods, vloer,etc) dat RB niet zo absoluut dominant gaat zijn. Per slot van rekening was de 23 Ferrari aan het begin van het seizoen minder dan de 22. Stel je voor dat ze de rb20 een misrekening maken en geen correlatie met de windtunnel hebben ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:37
murphydrz schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:59:
[...]

Volgens mij kan de RB19 nog wel een jaartje mee en zal het in 2024 niet slecht doen. :)
Nou de RB19 wordt de Alpha Tauri / Racing Bull van 2024....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
RogerSch schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:50:
[...]

Is daar iets over bekend gemaakt? De AT van dit jaar is volgens mij ook niet de RB18 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10 14:29
RogerSch schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:50:
[...]

Dat zou een hele mooie zijn, maar was het niet zo dat de teams een soort van ontwerpevolutie moeten overleggen om kopiëren te voorkomen? ...of zelfs 1:1 de blueprints van een ander team gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:07
Shinji schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:51:
[...]

Is daar iets over bekend gemaakt? De AT van dit jaar is volgens mij ook niet de RB18 namelijk.
Volgend jaar zou Alpha Tauri wel gebruik maken van meer onderdelen van Red Bull dan dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
murphydrz schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:55:
[...]

Dat zou een hele mooie zijn, maar was het niet zo dat de teams een soort van ontwerpevolutie moeten overleggen om kopiëren te voorkomen? ...of zelfs 1:1 de blueprints van een ander team gebruiken.
Waarom dacht je dat ze tot de laatste race updates brachten die Yuki zelfs met een belachelijke strategie in de top 10 bracht. Ineens was de AT zuinig op de bandjes. 1 lange test van de nieuwe vloer. Mooie ontwikkel evolutie dankzij de lange stroom aan updates die ze bij elkaar plakken op de nieuwe RB19-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Lynx schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:00:
[...]

Waarom dacht je dat ze tot de laatste race updates brachten die Yuki zelfs met een belachelijke strategie in de top 10 bracht. Ineens was de AT zuinig op de bandjes. 1 lange test van de nieuwe vloer. Mooie ontwikkel evolutie dankzij de lange stroom aan updates die ze bij elkaar plakken op de nieuwe RB19-2023
AT schijnt ook sinds een paar races met een andere achterwielophanging te hebben gereden, gebaseerd op die van de RB19.

Edit: https://www.motorsport.co...0the%20AT04's%20stability.

AlphaTauri has taken large steps forward in the final third of the 2023 season, with gradual floor upgrades being compounded by taking Red Bull's RB19 rear suspension from Singapore onwards rather than its own design, improving the AT04's stability.

[ Voor 28% gewijzigd door TinusXIII op 27-11-2023 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:02
TinusXIII schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:02:
[...]

AT schijnt ook sinds een paar races met een andere achterwielophanging te hebben gereden, gebaseerd op die van de RB19.
en sinds een paar races lijken ze opeens mee te doen O-) kwa pace tenminste.

Zou wat zijn als RB volgend jaar net zo dominant is, en de enige concurrentie bij AT weg komt.

"Als jullie geen concurrentie kunnen zijn, maken we onze eigen concurrentie wel" _O-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Waah schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:21:
[...]

en sinds een paar races lijken ze opeens mee te doen O-) kwa pace tenminste.

Zou wat zijn als RB volgend jaar net zo dominant is, en de enige concurrentie bij AT weg komt.

"Als jullie geen concurrentie kunnen zijn, maken we onze eigen concurrentie wel" _O-
Ik denk dat Masi gewoon terug moet komen. Sinds zijn vertrek is Mercedes niet meer zo succesvol :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-10 04:44

Yor

Yor1313#2571

murphydrz schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:55:
[...]

In appendix 5 , blz 169 van de regels, https://www.fia.com/sites..._issue_2_-_2023-08-31.pdf, zie je dat er TRC-parts zijn, die ze mogen delen.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Het is ook stil ivm Ricciardo in z'n laatste races? Veel meningen hier over hoe hij Tsunoda er wel uit zou rijden, en volledig klaar is voor een zitje bij RB. Posities in de laatste vijf races die hij heeft gereden: 16, 15, 7, 13, 14, 11. Tsunoda 12, 9, 18, 8.

Bij het bekijken van de stats, zag ik 8 career wins voor Ricciardo, en 10 voor bijvoorbeeld een Bottas. Geen idee waarom de algemene gedachte dan is dat Bottas moet opkrassen (misschien terecht) en er zoveel geduld is voor Ricciardo.

Dit gezegd zijnde, RB heeft wel een levensgroot probleem. Perez is nog max. 1 jaar lijkt me. Ricciardo keert volgens mij nooit terug bij RB (tenzij er echt geen andere optie is). Van de juniors lijkt nog niemand echt klaar te zijn, en wie je ook naast Max zet wordt op een seizoen compleet afgebroken (gasly, albon).

Als Max er op een bepaald moment de brui aan geeft (zie ik nog wel gebeuren in 2026 als de wagens nog een stapje verder zetten in grootte, gewicht en hybride) dan wordt het ineens wel stil in het RB kamp. Of dan moeten ze andere rijders uit andere teams gaan aantrekken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Amos_x schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 07:23:

Bij het bekijken van de stats, zag ik 8 career wins voor Ricciardo, en 10 voor bijvoorbeeld een Bottas. Geen idee waarom de algemene gedachte dan is dat Bottas moet opkrassen (misschien terecht) en er zoveel geduld is voor Ricciardo.
Ik denk dat die statistiek een beetje mis gaat. In die periode dat Daniel 8 career wins had, hoeveel had zijn teamgenoot er toen? Want Bottas heeft zijn wins gepakt in de snelste auto van die tijd. Viel Hamilton uit, dan werd Bottas 1e.

Als Daniel in de RBR zit en na een jaar nog steeds maar 8 career wins heeft, of niet op z'n minst 10x 2e is geworden, dan is die vergelijking te maken.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Zwerver schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 07:27:
[...]

Ik denk dat die statistiek een beetje mis gaat. In die periode dat Daniel 8 career wins had, hoeveel had zijn teamgenoot er toen? Want Bottas heeft zijn wins gepakt in de snelste auto van die tijd. Viel Hamilton uit, dan werd Bottas 1e.

Als Daniel in de RBR zit en na een jaar nog steeds maar 8 career wins heeft, of niet op z'n minst 10x 2e is geworden, dan is die vergelijking te maken.
Fair. Stats hebben weinig context natuurlijk. Die bedenking had ik inderdaad me ook gemaakt. Ging me meer om een beetje een parallel te trekken tussen het krediet dat sommige rijders hebben ten opzichte van anderen.

Maar Ricciardo had er best ook meer kunnen hebben, want hij reed op het goede moment in RB, met een competitieve wagen, en wellicht de enige wagen in zijn hele carrière die echt op zijn stijl was afgestemd. Sindsdien heeft hij dat niet meer meegemaakt (renault/McLaren).

Maturiteit kan goed zijn in F1, maar op een bepaald moment had je reactietijd ook wel omlaag, en dat is puur leeftijdsgebonden. Het kan enkel nog bergaf met Ric. Ook vind ik dat hij het zichzelf nogal moeilijk maakt, en dat hij mentaal gezien best wel complex en onzeker is (uit een paar korte docs die ik had gezien).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:41

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/card_img/1729394923605028864/gi64l0EK?format=jpg&name=small

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:38

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Nvm @basvn was me voor O-)

[ Voor 96% gewijzigd door G_Dragon op 28-11-2023 08:43 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
basvn in "[F1 2023] Race 23 GP van Abu Dhabi"
Linkje met foto's erbij :)

[ Voor 6% gewijzigd door basvn op 28-11-2023 08:40 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:38

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Oh niet gezien, dan zal ik die van mij even weghalen :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:55

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Leuk voor de statistieken op Wikipedia, maar ik denk niet dat ze er wakker van liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Trekken ze dat direct af van het extra prijzengeld dat Red Bull krijgt voor het constructeurskampioenschap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:55
Of van de cost-cap. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Volgens mij schreef Horner al direct lachend dat dit er gelukkig buiten valt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Williams teambaas James Vowles schijnt nog extra tijd nodig te hebben om alle data van het afgelopen seizoen van Sargeant te beoordelen. In de komende weken zal pas dudielijk worden wat de beslissing wordt. Schijnbaar zijn er ook niet veel andere kandidaten voor dat stoeltje aldus Vowles.

https://www.motorsport.co...1-2024-decision/10552731/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
[Twitter: https://twitter.com/fia/status/1729479986971640305]

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GABY4a7W0AAAuR2?format=jpg&name=900x900

Officiële afsluiting van het seizoen is op 8 december

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:56
basvn schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:39:
[Twitter]

[Afbeelding]

Officiële afsluiting van het seizoen is op 8 december
Wat een slechte poster...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Past perfect bij de setting van het gala. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik heb in 2021 de fout gemaakt om dat gala te volgen via de livestream, omdat het Max z'n eerste titel was. Maar man, wat een cringefest is dat zeg! No way dat ik daar ooit nog eens 3 uur van mijn leven aan verspil.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Muse schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:26:
Ik heb in 2021 de fout gemaakt om dat gala te volgen via de livestream, omdat het Max z'n eerste titel was. Maar man, wat een cringefest is dat zeg! No way dat ik daar ooit nog eens 3 uur van mijn leven aan verspil.
Ik weet nog dat wij Tweakers in een apart topic commentaar gaven op het live gala. We hebben toen ook flink gelachten hoe erg het was. Goede herinneringen aan d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:01
Muse schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:26:
... wat een cringefest is dat zeg! ...
Dat heb ik inmiddels met alles voordat de warm-up lap begint en nadat de geblokte vlag wordt gezwaaid, met name zodra we de US bereikt hebben.
Probeer tegenwoordig zo kort mogelijk voor de start in te schakelen en na de race ben ik vrij vlot weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
JEightyFive schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:37:
[...]

Dat heb ik inmiddels met alles voordat de warm-up lap begint en nadat de geblokte vlag wordt gezwaaid, met name zodra we de US bereikt hebben.
Probeer tegenwoordig zo kort mogelijk voor de start in te schakelen en na de race ben ik vrij vlot weer weg.
Ik kijk sowieso alleen als er auto's rijden (ok en meestal ook de podiumceremonie), dat scheelt inderdaad een heleboel poppenkast. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-10 15:17
Hier zelfde. Ik kijk sowieso zelden nog een race live. Ik kan meestal zondagavond pas kijken. Zodra ik f1tv start, dan spoel ik meteen door naar de start en zodra de finishvlag valt ben ik weg. Zelfs podium en interviews na de race kijk ik niet meer, ze zeggen toch elke week hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:03:
Hier zelfde. Ik kijk sowieso zelden nog een race live. Ik kan meestal zondagavond pas kijken. Zodra ik f1tv start, dan spoel ik meteen door naar de start en zodra de finishvlag valt ben ik weg. Zelfs podium en interviews na de race kijk ik niet meer, ze zeggen toch elke week hetzelfde.
Jep. Zo kijk ik ook F1. Ik zit in een WhatsApp groepje met F1 kijkers en we raten de race. Als dat 3/5 of lager is ga ik altijd voor de "Race in 30 min" variant.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:05

sjaool

Every life should have 9 cats

JEightyFive schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:37:
[...]

Op F1TV Pro zie dat cringe gebeuren niet zo. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mog schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:40:
Jep. Zo kijk ik ook F1. Ik zit in een WhatsApp groepje met F1 kijkers en we raten de race. Als dat 3/5 of lager is ga ik altijd voor de "Race in 30 min" variant.
Dat doe ik dan standaard met voetbal, als ik dat überhaupt al kijk. Maar met Formule 1 nog niet eerder gedaan. Nee, minimaal de gehele race van start tot finish 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Can Max and Checo Guess Old F1 Team Radio Messages? 📞🏁

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:04

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oh, het kan niet dat Max weet wie het is en wanneer. Dat moet een setup zijn.
Kijkt die alle races naderhand nog een keer af?

Wel een hilarisch filmpje.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-10 09:52

Bloodclot

Jawier!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZaxiuIn1u4n8UFr0NuKNF_c42c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u29xOrXnJjhlmK8qJ3xmDU8n.jpg?f=fotoalbum_large

Plaatje recycle ftw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:05

sjaool

Every life should have 9 cats

We krijgen nog een jaaroverzicht en gala. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sjaool schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:23:
[...]

We krijgen nog een jaaroverzicht en gala. ;)
Gala was verkocht aan Baku hoorde ik? :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Het 2023 seizoen topic blijft voorlopig open voor discussie over het 2023 seizoen maar is er ook ruimte voor nieuws, vragen, etc. over het 2024 seizoen en later.

Met nog meer dan 90 dagen te gaan is het echte 2024 seizoen topic pas in het nieuwe jaar te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Lynx schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:41:
We zijn circuits die bepaalde auto’s heel goed liggen. Kijk idd naar Singapore, Monza en las Vegas voor de Ferrari’s. En Austin voor een illegale Mercedes 😂. Misschien dat de rb20 overall dominant gaat zijn maar ik denk dat er inmiddels voldoende is afgekeken (achter wielophanging, pods, vloer,etc) dat RB niet zo absoluut dominant gaat zijn. Per slot van rekening was de 23 Ferrari aan het begin van het seizoen minder dan de 22. Stel je voor dat ze de rb20 een misrekening maken en geen correlatie met de windtunnel hebben ofzo.
aan alles komt een einde :+ maar denk niet dat rbl 'ineens' zo wegzakt als mercedes. rest van veld zal dichter bij redbull kruipen. pas na ingrijpende wijzingen (2026) kunnen de kaarten weer anders geschud zijn. tot die tijd zal rbl wel bovenin staan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

himlims_ schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:40:
[...]

aan alles komt een einde :+ maar denk niet dat rbl 'ineens' zo wegzakt als mercedes. rest van veld zal dichter bij redbull kruipen. pas na ingrijpende wijzingen (2026) kunnen de kaarten weer anders geschud zijn. tot die tijd zal rbl wel bovenin staan
Ik ben benieuwd hoeveel aan aero kant veranderd voor 2026.
De voornaamste aanpassing lijkt nog de nieuwe motoren zonder MGU-H te zijn.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

YakuzA schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:25:
[...]

Ik ben benieuwd hoeveel aan aero kant veranderd voor 2026.
De voornaamste aanpassing lijkt nog de nieuwe motoren zonder MGU-H te zijn.
https://www.motorsport.co...racing-for-2026/10422856/

artikeltje op motorsport, maar niet direct de indruk dat ik nu veel wijzer geworden ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:46:
[...]

https://www.motorsport.co...racing-for-2026/10422856/

artikeltje op motorsport, maar niet direct de indruk dat ik nu veel wijzer geworden ben :+
terug naar rijder-instelbare voorvleugel :o

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Boeryepes schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:51:
[...]

na zien van afgelopen race, heb ik sterk de indruk dat die al op de mclaren gemonteerd zat (of een sumiere variant). bij piastri leek deze 'actief' te veranderen. (zal vast wel het bekend 'load' truukje zijn geweest met doorbuigen onder bepaalde hoek/luchtweerstand)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

''alweer'' 3 jaar terug! voelt soms als veel langer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Boeryepes schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:51:
[...]

Das allemaal nog ‘inderdaad consideration’ dus niet erg waarschijnlijk imho dat het ook echt gaat komen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:04

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

basvn schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:23:
[Twitter]

En te bedenken dat er toen nog twee races waren in dat jaar! (ok, Corona).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Epic Racing And Records Broken | The Best of F1 in 2023

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:10

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DX6fZrkGK8rcGd-sRT6emUKpy1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJEy7oR6SSHHSuCrDXx1HKFz.jpg?f=fotoalbum_large
Zal deze ook weer van stal worden gehaald. Alleen jaartal zal worden aangepast :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 20-10 18:41
Scarbs heeft een interessant draadje op X gepost over de crash van Grosjean. Blijkbaar was het beschadigde chassis te zien in Madrid:

https://x.com/ScarbsTech/status/1729880914589807101?s=20

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8vabHQLBXRkrIkmQ07yq_IwKE8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HyiCAIvMgRHtFLBgrUF3z3fq.png?f=user_large

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:16
loekf2 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:45:
Scarbs heeft een interessant draadje op X gepost over de crash van Grosjean. Blijkbaar was het beschadigde chassis te zien in Madrid:

https://x.com/ScarbsTech/status/1729880914589807101?s=20

[Afbeelding]
Voor mensen zonder Twitter en het interesant vinden:
https://threadreaderapp.com/thread/1729880914589807101.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Grosjean mist een schoen ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bz9DVnJ4FZSJpSRC-q8JWJWzJyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WP8v2vp73fBw2CY69eVyDy7r.jpg?f=fotoalbum_large

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lynx
Die grosjean nooit een likable figuur gevonden. Maar je bent wel een baas als je A: zo’n crash overleeft en er zelf uitklimt en B: daarna verder gaat racen in een klasse die mss nog wel linker is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-10 13:58
Ik begreep dat Max zijn huidige personal trainer, Bradley Scanes, meer tijd wil doorbrengen met zijn familie.

Leuke feit: Rupert Manwaring zijn vader, heet ook Rupert Manwaring, werkte met Jos Verstappen in het verleden.

Acties:
  • +72 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Zoals beloofd zou ik nog terugkomen zodra het race topic voor Abu Dhabi is afgesloten en dat is het geval. Daarmee is er defintief een einde gekomen aan een lang Formule 1 seizoen met oorspronkelijk 24 races.
  • Er zijn het afgelopen jaar 23 topics voorbij gekomen, 1 voor de testdagen en 22 grand prix topics.
  • De nieuwe race topic layout die jullie inmiddels gewend zullen zijn kwam voor het eerst bij de grand prix van Saoedi-Arabië. De layout is gebaseerd op de eveneens nieuwe layout van het 2023 seizoen topic.
  • De grand prix van China ging al vroegtijdig niet door vanwege de strenge corona maatregelen en ontbreekt daarom ook in het race topic overzicht. De grand prix van Emilia-Romagna (Imola) staat er wel bij maar ging vanwege overstromingen niet door. Het topic werd na de definitieve afzegging gesloten vandaar dat het aantal reacties is blijven steken op 216.
  • Nog wat andere statistieken. De openingsrace in Bahrein had jullie meeste aandacht met 105.199 views. Jullie waren vooral erg mondig bij de grand prix van België met 3132 reacties. Van alle race topics kreeg Abu Dhabi de minste aandacht van jullie met slechts 48.639 views en ook het minst aantal reacties te verwerken met 1279.
RaceReactiesViews
Testdagen59942.328
Race 1 GP van Bahrein2543105.199
Race 2 GP van Saoedi-Arabië236895.885
Race 3 GP van Australië276796.506
Race 4 GP van Azerbeidzjan233375.217
Race 5 GP van Miami277997.261
Race 6 GP van Emilia-Romagna21615.001
Race 7 GP van Monaco190175.424
Race 8 GP van Spanje190075.427
Race 9 GP van Canada241781.801
Race 10 GP van Oostenrijk270597.869
Race 11 GP van Groot-Brittannië193677.280
Race 12 GP van Hongarije183484.219
Race 13 GP van België3132101.425
Race 14 GP van Nederland270093.557
Race 15 GP van Italië176766.073
Race 16 GP van Singapore236580.526
Race 17 GP van Japan136358.385
Race 18 GP van Qatar274487.624
Race 19 GP van de Verenigde Staten208878.247
Race 20 GP van Mexico195074.828
Race 21 GP van Brazilië208878.247
Race 22 GP van Las Vegas241996.863
Race 23 GP van Abu Dhabi127948.639

Graag wil ik afsluiten met jullie te bedanken voor jullie bijdragen, reacties en discussies in de race topics en de vele duimpjes die de topic starts hebben mogen ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Uitgebreid interview met Hamilton:

https://www.bbc.com/sport/formula1/67545618

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:57
Chocoball schreef op woensdag 29 november 2023 @ 23:14:
Graag wil ik afsluiten met jullie te bedanken voor jullie bijdragen,
Jij ook enorm bedankt @Chocoball, voor al jouw inhoudelijke bijdragen. Ik waardeer zeer de racetopics en de vele samenvattingen uit Duitse media. Ik heb het bronartikel nog niet gelezen of er staat al een samenvatting. Dank daarvoor! 👏

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:11
basvn schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:23:
[Twitter]

Dus al 3 jaar geleden dat Mercedes hem een loze belofte deed dat hij zijn F1 carriere nog een een Formule 1 auto mocht afsluiten bij hen. Volgens mij is die belofte nooit waargemaakt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.google.com/am...rd-procent-mijn-fout.html

Lijkt niet aan mercedes te liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 14:36
Siebeh schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:33:
[...]

Dus al 3 jaar geleden dat Mercedes hem een loze belofte deed dat hij zijn F1 carriere nog een een Formule 1 auto mocht afsluiten bij hen. Volgens mij is die belofte nooit waargemaakt...
Niet alles is automatisch de schuld van Mercedes :X

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:54
In hoeverre zou het Voor Verstappen (Max, Jos) belangrijk zijn dat MAX de GOAT wordt? dus 8 Kampioenschappen en 104+ overwinningen?

Tuurlijk kun je nu al claimen dat MAX de beste F1 rijder ooit is (want dat is ie :) ) , maar met nog meer records kan dat wel makkelijker objectief gestaafd worden...

Ik hoop iig op nog 5 kampioenschappen, maar dan wel dat elke in de laatste lap van de laatste race beslist wordt :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:34
jaapstobbe schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:13:
...

Ik hoop iig op nog 5 kampioenschappen, maar dan wel dat elke in de laatste lap van de laatste race beslist wordt :+
Nou, doe maar niet. Dat soort spanning is niet goed voor mijn hart. AD 2021 heeft jaren van mijn leven gekost. :+

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qklTC5aQLXOHk2JIwNvus1HUg3k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UmLIwcQ4HZFyURQQuWehPyTA.png?f=user_large

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
In hoeverre zou het Voor Verstappen (Max, Jos) belangrijk zijn dat MAX de GOAT wordt? dus 8 Kampioenschappen en 104+ overwinningen?

Tuurlijk kun je nu al claimen dat MAX de beste F1 rijder ooit is (want dat is ie :) ) , maar met nog meer records kan dat wel makkelijker objectief gestaafd worden...

Het is iig nu wel duidelijk dat Max stiekem meer om records geeft dan hij toegeeft. Niet voor niets hadden ze de strategie in AD aangepast om meer dan 1000 ronden aan de leiding te liggen.

Daar kun je uit afleiden dat Verstappen statistisch ook de grootste F1 coureur wil worden.

Maar dat is moeilijker dan het lijkt. Zelfs als hij nog 5 seizoenen achter elkaar 19 overwinningen haalt staat hij nog achter Hamilton qua overwinningen 😱.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:30
Requiem19 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:24:
[...]
Maar dat is moeilijker dan het lijkt. Zelfs als hij nog 5 seizoenen achter elkaar 19 overwinningen haalt staat hij nog achter Hamilton qua overwinningen 😱.
Hij heeft er al 54 hè. ;) met 5 seizoenen à 19 overwinningen is hij Hamilton echt ruim voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
[...]

Het is iig nu wel duidelijk dat Max stiekem meer om records geeft dan hij toegeeft. Niet voor niets hadden ze de strategie in AD aangepast om meer dan 1000 ronden aan de leiding te liggen.

Daar kun je uit afleiden dat Verstappen statistisch ook de grootste F1 coureur wil worden.

Nog 5 seizoenen met 19 overwinningen per seizoen betekent dat er 95 overwinningen bij komen. Daarmee evenaart hij Hamilton al bijna en dan negeren we de overwinningen die hij al heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:54
[...]

Die berekening moet je uitleggen. 54 + (5x19) = 149, en dat is toch meer dan Ham zijn 103.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Qoine schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:27:
[...]

Hij heeft er al 54 hè. ;) met 5 seizoenen à 19 overwinningen is hij Hamilton echt ruim voorbij.
Ik ben nog niet wakker, oops!

5 seizoenen met 10 overwinningen per seizoen is hij er net voorbij.

[ Voor 3% gewijzigd door Requiem19 op 30-11-2023 09:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online

Denk niet dat Jos daar nog al te veel invloed op heeft. Max neemt al heel lang zelf de beslissingen.

Als je hem zo hoort meen ik tussen de regels door te lezen dat Max de steeds zwaarder wordende seizoenen en de steeds verder uitdijende onzin buiten de races om niet bepaald prettig vindt. Kan me dan ook voorstellen dat als hij er geen plezier meer in beleefd hij er wel eens voortijdig uit zou kunnen stappen. Aan de andere kant: de laatste races van dit jaar hebben aangetoond hoe ongelooflijk gemotiveerd hij is. Ook nadat hij kampioen was heeft hij elke race nog gewonnen. Vermoed dat die motivatie de bepalende factor is.

Buiten de persoon Verstappen heb je dan echter ook nog de auto. Voor zover het er nu naar uitziet heeft Red Bull de komende 2 seizoenen nog uitstekende papieren, dus dat mag in theorie geen belemmering zijn. Wat de nieuwe regels in 2026 gaan brengen is nog ongewis, maar zal denk ik bepalend zijn voor hoeveel WDCs en GPs hij nog op z'n naam gaat schrijven.

Mocht Red Bull verkeerd gokken - zoals MB na 2021 heeft gedaan - dan zie ik Verstappen nog wel eens stoppen, of na 1 of 2 jaar vertrekken. Heb heel veel respect voor Hamilton die nog de motivatie weet te vinden om na - voor zijn doen - verschrikkelijke jaren nog eens twee jaar door wil gaan. Vermoed dat Verstappen dat niet gaat doen. Als die onverhoopt in een niet competitieve auto terecht komt denk ik niet dat dit 'sprookje' nog lang gaat duren.

Voor de F1 zou ik dat niet eens zo erg vinden overigens. Als Nederlander is het leuk, maar voor de objectieve toeschouwer of niet-Max fan is dit qua competitie natuurlijk geen leuke tijd. Zijn dominantie is maximaal. Als F1 fan kan ik er absoluut nog steeds van genieten. Vind het fantastisch om hem te zien rijden, we zijn absoluut getuige van iets unieks. Maar aan de andere kant ben ik bang dat nog 3 of 4 jaar van hetzelfde niet goed is voor de sport.

Maar de tijd zal het leren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Requiem19 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:29:
[...]

Ik ben nog niet wakker, oops!

5 seizoenen met 10 overwinningen per seizoen is hij er net voorbij.
Dan nog steeds staat die voor Hamilton -> 54 + 50 = 104 vs de 103 van Hamilton.

Als komende twee seizoenen nog vergelijkbare dominantie is als dit seizoen komt die echt al aardig in de buurt. Dan zit die in Schumacher territorium. Dan is hij 28, dan heeft die nog pak en beet 10 jaar om nog zo'n 10 overwinningen erbij te sprokkelen, of er mee te stoppen.

[edit]
Ik weet zeker dat dat "is hij er net voorbij" net niet stond :+

[ Voor 6% gewijzigd door Shinji op 30-11-2023 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 14:36
Er wordt precies wel gemakkelijk van uit gegaan dat Hamilton niets meer wint en dat Red Bull de dominante auto blijft :+

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

• Shinji
  • Nu online
De komende twee jaar is dat wel de verwachting aangezien er geen grote veranderingen komen voor 2026.

Daarna is het koffiedik kijken, volgens mij had Hamilton een contract tot en met 2025. Wellicht dat die daarna nog 1 jaar verlengd en als het dan niet in de buurt komt weg is, maar veel langer zal die ook niet doorgaan denk ik.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Kenhas schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:32:
Er wordt precies wel gemakkelijk van uit gegaan dat Hamilton niets meer wint en dat Red Bull de dominante auto blijft :+
Net zoals van 2014 tot 2020 de andere kant om gedacht werd :p

PSN

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10 14:09

TrekDr0p

QR niet scannen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/alAWlPZUPCbey-DbxlRgTpZ6bEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R4Cn0cBe6JH8LeTkXdwRXB1c.jpg?f=fotoalbum_large

Nog mooie stats van de MER rijders

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:09

JB

Cédric roelt!

Kenhas schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:32:
Er wordt vanuit gegaan dat MER geen reet bakt van iets wat aerodynamica heet :+ De raketmotor is ook niet meer zo lijkt, dus zeer benieuwd of ze mee gaan doen komend seizoen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 20-10 18:41
JB schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:59:
[...]

Er wordt vanuit gegaan dat MER geen reet bakt van iets wat aerodynamica heet :+ De raketmotor is ook niet meer zo lijkt, dus zeer benieuwd of ze mee gaan doen komend seizoen.
Er werd juist tijdens de laatste race geroeptoeterd dat de RBPT / Honda dit jaar iets minder dan de Mercedes en Ferrari motor was omdat ze iets minder aan "reliability" upgrades gedaan hadden (simpel gezegd als het minder snel kapot gaat, kun je hem meer openschroeven).

Voor 2024 schijnt Honda wat tweaks gemaakt te hebben.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQ2PhbCO5-SYHwLEXpkT4xjXZ8U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BLIfXMH5e27uklibESymQrk1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:52
Hier dan maar gelijk de reddit post met alle meaningful driver stats: https://www.reddit.com/r/...ut_with_meaningful_stats/

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:57
[...]
Het is iig nu wel duidelijk dat Max stiekem meer om records geeft dan hij toegeeft.
Als ik zijn quotes goed lees en interpreteer dan wil hij vooral alles halen wat er binnen zijn bereik ligt. Dus hij kijkt niet zozeer naar acht of negen titels als hij bij titel 3 is, maar wel naar 1000 rondes aan kop als hij bij 990 is.
Overigens denk ik dat hij niet zomaar heeft bijgetekend tot 2028. Rijden t/m nieuwe regels in 2026, dan twee jaar ontwikkelen en kijken hoe het gaat met RBPowertrains. Gaat het allemaal niet naar wens, dan is het een logisch moment te stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Toke_gt schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:04:
[...]
Als ik zijn quotes goed lees en interpreteer dan wil hij vooral alles halen wat er binnen zijn bereik ligt. Dus hij kijkt niet zozeer naar acht of negen titels als hij bij titel 3 is, maar wel naar 1000 rondes aan kop als hij bij 990 is.
Overigens denk ik dat hij niet zomaar heeft bijgetekend tot 2028. Rijden t/m nieuwe regels in 2026, dan twee jaar ontwikkelen en kijken hoe het gaat met RBPowertrains. Gaat het allemaal niet naar wens, dan is het een logisch moment te stoppen.
Of om de carrière bij Ferrari af te sluiten :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-10 23:50
Ik moest lachen om die laatste want het was me eerst nog niet opgevallen :D

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Motorsport.com deed wat nat vingerwerk wat de teams dit seizoem aan prijzengeld krijgen uitgekeerd. Volgens de concord agreement is de prijzenpot 50% van de winst die de Formule 1 maakt. Echter in 2022 was de omzet 2,57 miljard dollar kwam de prijzenpot uit op 1,157 miljard dolllar wat 45% is. Dit seizoen zijn de verwachte inkomsten 10% hoger en komt de prijzenpot uit op 1,25 tot 1,3 miljard dollar.

Daar gaan nog wat bedragen van af die naar bepaalde teams gaan zoals Ferrari, het oudste deelnemende team zou 5% extra uit de prijzenpot krijgen zo wordt geschat. Andere teams die in het verleden kampioenschappen gewonnen hebben zouden ook beloond worden en daarmee blijt er nog 1 miljard dollar om over de 10 Formule 1 teams te verdelen.

De volgende bedragen zijn schattingen en zonder extra betalingen:
1. Red Bull - WCC winnaar, 140 miljoen dollar
2. Mercedes - 131 miljoen dollar
3. Ferrari - 122 miljoen dollar
4. McLaren - 113 miljoen dollar
5. Aston Martin - 104 miljoen dollar
6. Alpine - 95 miljoen dollar
7. Williams - 87 miljoen dollar
8. AlphaTauri - 78 miljoen dollar
9. Alfa Romeo - 69 miljoen dollar
10. Haas - 60 miljoen dollar

https://www.motorsport.co...ow-teams-earned/10553551/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:22
Chocoball schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:16:
Motorsport.com deed wat nat vingerwerk wat de teams dit seizoem aan prijzengeld krijgen uitgekeerd. Volgens de concord agreement is de prijzenpot 50% van de winst die de Formule 1 maakt. Echter in 2022 was de omzet 2,57 miljard dollar kwam de prijzenpot uit op 1,157 miljard dolllar wat 45% is. Dit seizoen zijn de verwachte inkomsten 10% hoger en komt de prijzenpot uit op 1,25 tot 1,3 miljard dollar.

Daar gaan nog wat bedragen van af die naar bepaalde teams gaan zoals Ferrari, het oudste deelnemende team zou 5% extra uit de prijzenpot krijgen zo wordt geschat. Andere teams die in het verleden kampioenschappen gewonnen hebben zouden ook beloond worden en daarmee blijt er nog 1 miljard dollar om over de 10 Formule 1 teams te verdelen.

De volgende bedragen zijn schattingen en zonder extra betalingen:
1. Red Bull - WCC winnaar, 140 miljoen dollar
2. Mercedes - 131 miljoen dollar
3. Ferrari - 122 miljoen dollar
4. McLaren - 113 miljoen dollar
5. Aston Martin - 104 miljoen dollar
6. Alpine - 95 miljoen dollar
7. Williams - 87 miljoen dollar
8. AlphaTauri - 78 miljoen dollar
9. Alfa Romeo - 69 miljoen dollar
10. Haas - 60 miljoen dollar

https://www.motorsport.co...ow-teams-earned/10553551/
Elke keer netjes 9 miljoen eraf.. maar bij 6-->7 maar 8... Krijgen de laatste 4 teams een soort armoede bonus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Doe mij ook zo'n armoede bonus van 1 miljoen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga er maar vanuit dat het bedrag 8.7m ofzo is en dat je daardoor een vertekening krijgt bedragen zullen afgerond zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 13:57

Vuvuzela

My spire is forming

BasvanS schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:41:
[...]
Elke keer netjes 9 miljoen eraf.. maar bij 6-->7 maar 8... Krijgen de laatste 4 teams een soort armoede bonus?
"Andere teams die in het verleden kampioenschappen gewonnen hebben zouden ook beloond worden"

Ik gok dat? We kennen Williams nu als hekkensluiter maar het was ooit anders.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is los van deze pot staat er boven vermeld anders zou ferrari verschil veel groter zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het zijn en blijven allemaal natte vinger schattingen, gezien deze Concorde agreement niet gelekt is ;)

PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn
2024 is begonnen!! we hebben bandenkeuzes

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GAREurNXYAAKUdl?format=jpg&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
basvn schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:46:

[Afbeelding]
Begrijp ik goed dat je in de race de gele & de witte band MOET gebruiken? Wat als een team nou iets van rood-geel-rood (of een andere combinatie waarin of de gele of de witte band niet voorkomt) wil gebruiken, is dat dan niet toegestaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

asdfqwerty schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:51:
[...]
Begrijp ik goed dat je in de race de gele & de witte band MOET gebruiken? Wat als een team nou iets van rood-geel-rood (of een andere combinatie waarin of de gele of de witte band niet voorkomt) wil gebruiken, is dat dan niet toegestaan?
Nee, dat begrijp je niet goed ;)

Dit is gewoon hetzelfde als altijd.
Een team moet een witte of gele gebruiken in de race.
Een team moet een witte en gele beschikbaar hebben voor de race.

Maar idd in dit soort versimpelde graphics verlies je al snel nuance :)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 01-12-2023 14:56 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:25
Teveel restricties op die banden, meer los laten zeg ik al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mavamal schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:53:
Qatar met de extra bonus restricties leverde wel een mooie race op anders :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
YakuzA schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:52:
[...]

Nee, dat begrijp je niet goed ;)

Dit is gewoon hetzelfde als altijd.
Een team moet een witte of gele gebruiken in de race.
Een team moet een witte en gele beschikbaar hebben voor de race.

Maar idd in dit soort versimpelde graphics verlies je al snel nuance :)
Thanks!

Ik vroeg me al af of de regels veranderd waren :?
Ik let normaal ook nooit op zulke dingen dus vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
basvn schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:46:

[Afbeelding]
Toch jammer dat ze het opvolgend doen. Waarom niet gewoon C2, C3 en C5. Of C1, C3 en C5.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-2.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/407459230_634334918911404_1620498273983940241_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg_p180x540&_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=3635dc&_nc_ohc=lSrOjGbSlGgAX9m_EKb&_nc_ht=scontent-lhr8-2.xx&oh=00_AfBvpyOiCpkjjGSObzA7da-oOXL_jRxDWbzXVgz4uZP6BQ&oe=656EF5EA

Winterbreak! (gepost door F1)

[ Voor 26% gewijzigd door basvn op 01-12-2023 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:10

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

mavamal schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:53:
Groeven in de banden terug ;)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sepp14 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:12:
[...]

Groeven in de banden terug ;)
Verplicht qualy en hele race op 1 set banden :+
Hoeft Pirelli weer minder banden mee te nemen naar een weekend ;)

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 01-12-2023 17:49 ]

PSN

Pagina: 1 ... 74 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics