[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 80 Laatste
Acties:
  • 901.119 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Even een Amerikaanse sponsor mededeling van Williams.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PqlLLgTxKfL3REMuKTn5iSOXiVI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uXqIfaW22etF16cqUd5cIo0o.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:23
YakuzA schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:49:
[...]

Verplicht qualy en hele race op 1 set banden :+
Hoeft Pirelli weer minder banden mee te nemen naar een weekend ;)
De ATA (Alternative Tyre Allocation) in het afgelopen seizoen waar coureurs 11 i.p.v. 13 bandensets kregen krijgt geen vervolg meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Wat extra vulling van de tijd. :p

[ Voor 29% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-12-2023 19:08 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Een handig overzicht voor volgend seizoen.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/whos-getting-sacked-next-year-v0-o57takkqzt3c1.jpeg?auto=webp&s=a3fa4a9d673b9ccb8a9dd22501ce93b414fdc75c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:14
Zoek de verschillen met de 2023-grid :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
TinusXIII schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:53:
Zoek de verschillen met de 2023-grid :P
De Vries -> Ricciardo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Chocoball schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:36:
Een handig overzicht voor volgend seizoen.
[Afbeelding]
Veel contracten die in 2024 aflopen... hopelijk krijgen we een bizarre silly season dan, want dit jaar is er weinig gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn dat niet de teams die sowieso bijna alleen maar met 1 jaar overeenkomsten werken?
Williams, Haas, Alfa Romeo, doen vrijwel niet aan lange contracten.

Enige opvallende is ferrari met 2 rijders tegelijk. Maar sind augustus gaan al de geruchten dat leclerc sowieso bijtekend voor 2025 maar zich niet wilt binden voor 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:50
Kom op zeg alsof Max ook niet in die omgeving achter een sim zou zitten. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:10

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Zoals ieder jaar
https://twitter.com/Engin.../1731274028176769270?s=19

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNrcgejWiGGKUoRDE_ym5xuMjSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bwOA5yUV94v2JH3UEkhkDDm.jpg?f=fotoalbum_large :+

Ik hoop ook echt dat er meer strijd komt :)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Gaan we terug in de tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Lijkt erop

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:51

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

boxlessness schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 22:55:
[...]

Veel contracten die in 2024 aflopen... hopelijk krijgen we een bizarre silly season dan, want dit jaar is er weinig gebeurd.
Nou, Leclerc zou alweer tot 2029 zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hmmkay, aero blijft hetzelfde tot 2026:
FIA will wait until 2026 to act on F1’s outwash ‘loopholes’
The FIA says it will wait until 2026 to close off the ‘loopholes’ that Formula 1 teams are exploiting to increase outwash, despite concerns they are hurting the racing.
https://www.motorsport.co...twash-loopholes/10554798/
While originally there had been some thought given to making some rule changes for 2025, the FIA’s single seater director Nikolas Tombazis has now explained that moves to sort out the problem will now likely to wait until the next rules era from 2026.

[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 04-12-2023 09:46 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-10 16:16
Dat worden er 5 :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Dat hele ground effect had van mij eigenlijk achterwege mogen blijven. Het is en blijft F1, je had er geld op kunnen inzetten dat ze, van zodra het concept min of meer werkte, iedereen hun uiterste best zou doen om ook zoveel mogelijk turbulentie naar achter te creëren.

Het doel is altijd zowel de eigen auto/prestatie maximaliseren, als de hinder voor de concurrentie maximaliseren.

Als je dat wil vermijden (in het mijnenveld dat aerodynamica is) dan moet je de regels volledig dichttimmeren, en al bijna een standaard vloerontwerp opleggen waar je nauwelijks van mag afwijken. Geen complexe bargeboards, misschien zelfs terug sideskirts en de meest simpele diffuser die je maar kan bedenken.

Uiteindelijk probeer je een open wheel, open cockpit ding door de lucht te duwen. En of je nu bovenop of onderdoor de meeste luchtverplaatsing creëert, turbulentie heb je sowieso.

Het had veel gedoe vermeden, een dan hadden we ook dat zielig jaar niet gehad waar iedere bolide als paardjes over de baan stuiterde...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Amos_x schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:27:
[...]

Dat hele ground effect had van mij eigenlijk achterwege mogen blijven. Het is en blijft F1, je had er geld op kunnen inzetten dat ze, van zodra het concept min of meer werkte, iedereen hun uiterste best zou doen om ook zoveel mogelijk turbulentie naar achter te creëren.

Het doel is altijd zowel de eigen auto/prestatie maximaliseren, als de hinder voor de concurrentie maximaliseren.

Als je dat wil vermijden (in het mijnenveld dat aerodynamica is) dan moet je de regels volledig dichttimmeren, en al bijna een standaard vloerontwerp opleggen waar je nauwelijks van mag afwijken. Geen complexe bargeboards, misschien zelfs terug sideskirts en de meest simpele diffuser die je maar kan bedenken.

Uiteindelijk probeer je een open wheel, open cockpit ding door de lucht te duwen. En of je nu bovenop of onderdoor de meeste luchtverplaatsing creëert, turbulentie heb je sowieso.

Het had veel gedoe vermeden, een dan hadden we ook dat zielig jaar niet gehad waar iedere bolide als paardjes over de baan stuiterde...
Met een standaardchassis rijden vermijdt veel gedoe, maar dan kill je wel F1 en wordt het Indycar style.

De regels zijn nu gewoon top. Je kunt nog redelijk volgen en er is nog genoeg ruimte voor innovatie.

Als Ferrari/Mercedes een goede auto gebouwd hadden waren 2022 en 2023 briljant geweest. Sterker nog, de eerste helft van ‘22 was echt genieten.

Bottom line in F1 is dat wat je ook kiest voor regels mensen er altijd over klagen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En nog meer tijdsverspilling. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik zat net dit te lezen: https://www.gptoday.net/n...t-nieuw-contractvoorstel#

Ferrari schijnt Leclerc een vijf jarig contract á 50 mln per jaar te willen geven, terwijl ze Sainz een eenjarig contract willen geven. Welk bedrag er voor Sainz aanhangt staat niet in het artikel.

Nu werd/wordt Leclerc gezien als hetzelfde caliber als een Max/Hamilton/Alons. Terwijl Sainz (heel zwart/wit) werd/wordt gezien als perfecte tweede rijder.

Ik had zelf ook lange tijd Leclerc wat hoger zitten dan Sainz. Inmiddels vind ik ze aardig aan elkaar gewaagd. Leclerc misschien wat sneller, maar bezwijkt nog wel eens onder druk. Sainz op momenten iets minder vlot, maar wel wat stabieler.

Ik ben eigenlijk van mening dat ze daarmee aardig gelijk aan elkaar zijn en eenzelfde contract verdienen.

Komt nog bij dat ik 50 mln per jaar voor Leclerc ook te hoog vind, dat krijgen Hamilton en Max ook grofweg. Die hebben echter wel wat meer overwinningen en titels op hun naam staan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:13

DataGhost

iPL dev

Dat moet Ferrari toch helemaal zelf weten? En om eerlijk te zijn vind ik dat je als Ferrari-rijder sowieso een extra toeslag moet krijgen vanwege het strategisch gepruts, dus dan is die 50 miljoen zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
B-Real schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:44:

Komt nog bij dat ik 50 mln per jaar voor Leclerc ook te hoog vind, dat krijgen Hamilton en Max ook grofweg. Die hebben echter wel wat meer overwinningen en titels op hun naam staan.
Ook een betere en betrouwbaardere auto ;)

Wat me trouwens doet beseffen dat voor de spanning, de auto's de laatste tijd véél te betrouwbaar zijn geworden. Waar zijn de rondvliegende zuigers en olielekkages en dikke vlammen gebleven? Is toch jammer.

[ Voor 23% gewijzigd door Giel op 04-12-2023 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
DataGhost schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:47:
Dat moet Ferrari toch helemaal zelf weten? En om eerlijk te zijn vind ik dat je als Ferrari-rijder sowieso een extra toeslag moet krijgen vanwege het strategisch gepruts, dus dan is die 50 miljoen zo gek nog niet.
Oh het gaat mij niet zozeer om die 50 mln per jaar, dat hoef ik niet te betalen maar krijg de indruk dat ze Leclerc een veel beter aanbod doen dan Sainz en die snap ik niet zo goed. Ik vind beide eigenlijk heel goed presteren en dus zou ik voor Sainz een vergelijkbaar aanbod verwachten.

Daar waar Sainz gegroeid is, lijkt Leclerc wat te zijn gestagneerd op zijn "wonderkind"-niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

B-Real schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:44:
Ik zat net dit te lezen: https://www.gptoday.net/n...t-nieuw-contractvoorstel#

Ferrari schijnt Leclerc een vijf jarig contract á 50 mln per jaar te willen geven, terwijl ze Sainz een eenjarig contract willen geven. Welk bedrag er voor Sainz aanhangt staat niet in het artikel.

Nu werd/wordt Leclerc gezien als hetzelfde caliber als een Max/Hamilton/Alons. Terwijl Sainz (heel zwart/wit) werd/wordt gezien als perfecte tweede rijder.

Ik had zelf ook lange tijd Leclerc wat hoger zitten dan Sainz. Inmiddels vind ik ze aardig aan elkaar gewaagd. Leclerc misschien wat sneller, maar bezwijkt nog wel eens onder druk. Sainz op momenten iets minder vlot, maar wel wat stabieler.

Ik ben eigenlijk van mening dat ze daarmee aardig gelijk aan elkaar zijn en eenzelfde contract verdienen.

Sainz moet zo snel mogelijk weg bij Ferrari. Doodlopend eind. Ondanks dat hij bewezen heeft Leclerc aan te kunnen wordt hij de nieuwe Ricciardo. Hij kan wel bij Ferrari blijven, maar dan zal hij nooit WK worden. Alleen hoop ik dat hij een betere keuze maakt dan Ricciardo naar Renault destijds.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Leclerc dreigt te eindigen als een soort Jenson Button. Grote belofte bij zijn entree in de F1, maar dat is er nooit helemaal uitgekomen. Of Jean Alesi, ooit een toekomstig wereldkampioen, maar teveel liefde voor Ferrari om verstandige carrièrekeuzes te maken.

Nu is Button nog een keer wereldkampioen geworden, maar ook alleen omdat de Brawn bij de start van het seizoen een superauto was. Alesi kwam echter niet verder dan 1 overwinning (in een Ferrari, dat dan weer wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Muse schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:11:
Leclerc dreigt te eindigen als een soort Jenson Button. Grote belofte bij zijn entree in de F1, maar dat is er nooit helemaal uitgekomen. Of Jean Alesi, ooit een toekomstig wereldkampioen, maar teveel liefde voor Ferrari om verstandige carrièrekeuzes te maken.

Nu is Button nog een keer wereldkampioen geworden, maar ook alleen omdat de Brawn bij de start van het seizoen een superauto was. Alesi kwam echter niet verder dan 1 overwinning (in een Ferrari, dat dan weer wel).
Switchen van teams en WK worden is een kwestie van op het juiste moment de juiste keuze maken. Daar komt een hoop geluk bij kijken want het team waar je heen gaat moet het jaar erop wel het niveau zitten dat ze WK kunnen worden. Ik denk dat het zeker niet gek is bij Ferrari te blijven en de auto verder door te ontwikkelen.

Bovendien, waar zou Sainz heen kunnen? McLaren zit niet op hem te wachten want die hebben twee uitstekende rijders. Wellicht als Hamilton stopt, dat zie ik eind volgend seizoen nog wel gebeuren als Mercedes er wederom niet bij zit :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik zou Leclerc graag zien bij RB. Zoals vanouds wederom tegen Max racen. Die paar gevechten die we hebben gezien in de F1 tussen die twee smaakt wat mij betreft naar meer.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:41
Giel schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:14:
[...]

Switchen van teams en WK worden is een kwestie van op het juiste moment de juiste keuze maken. Daar komt een hoop geluk bij kijken want het team waar je heen gaat moet het jaar erop wel het niveau zitten dat ze WK kunnen worden. Ik denk dat het zeker niet gek is bij Ferrari te blijven en de auto verder door te ontwikkelen.

Bovendien, waar zou Sainz heen kunnen? McLaren zit niet op hem te wachten want die hebben twee uitstekende rijders. Wellicht als Hamilton stopt, dat zie ik eind volgend seizoen nog wel gebeuren als Mercedes er wederom niet bij zit :P
Het gerucht gaat al een tijdje dat Sainz naar Audi zou gaan, wanneer die in 2026 hun intrede in de sport doen. Zijn vader rijdt schijnbaar ook in een Audi 8)

Het zou dus zomaar kunnen dat Sainz zelf niet te lang aan Ferrari vast wil zitten en dus helemaal geen langlopend contract wil.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 11:05
Mog schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:09:
[...]

Sainz moet zo snel mogelijk weg bij Ferrari. Doodlopend eind. Ondanks dat hij bewezen heeft Leclerc aan te kunnen wordt hij de nieuwe Ricciardo. Hij kan wel bij Ferrari blijven, maar dan zal hij nooit WK worden. Alleen hoop ik dat hij een betere keuze maakt dan Ricciardo naar Renault destijds.
Ben het met je eens, maar waar moet hij naar toe?

Red Bull (in de vorm van Torro Rosso) heeft hij al gehad. Mercedes lijkt me niet logisch. Het enige andere team dat in de top aan de deur klopt is McLaren, maar ook daar is hij al geweest.

Nu kan ik me zo niet meer voor de geest halen of dat allemaal in harmonie is gegaan, maar lastig is het wel. Maar het zou heel jammer zijn, want ik vind het een fantastische coureur en persoonlijkheid.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
dawg schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:22:
Ik zou Leclerc graag zien bij RB. Zoals vanouds wederom tegen Max racen. Die paar gevechten die we hebben gezien in de F1 tussen die twee smaakt wat mij betreft naar meer.
Zou fantastisch zijn inderdaad. En dat hij dan hopelijk ook z'n bravoure terugvindt, want dat hebben ze er bij Ferrari volledig uitgeperst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Eerder een Juan Pablo Montoya met Max in de rol van Michael Schumacher :+

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

alexbl69 schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:21:
[...]

Red Bull (in de vorm van Torro Rosso) heeft hij al gehad. Mercedes lijkt me niet logisch. Het enige andere team dat in de top aan de deur klopt is McLaren, maar ook daar is hij al geweest.

Nu kan ik me zo niet meer voor de geest halen of dat allemaal in harmonie is gegaan, maar lastig is het wel. Maar het zou heel jammer zijn, want ik vind het een fantastische coureur en persoonlijkheid.
Alpine :+ Maar je hebt gelijk, hij zit muurvast. Liever 2e viool bij Ferrari dan hopen op Alpine of Austin Martin lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mog schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:09:
[...]

Sainz zal ook bij een ander team niet WK worden, dus denk dat hij zo hard mogelijk moet bijtekenen :)

PSN

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:15
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GAhm1fyWQAAkwgZ?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Giel
Ik wist niet dat Joran van der Sloot ook kok was... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mog schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:40:
[...]

Alpine :+ Maar je hebt gelijk, hij zit muurvast. Liever 2e viool bij Ferrari dan hopen op Alpine of Austin Martin lijkt me.
Austin ≠ Aston Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb het opgegeven. Ik schrijf dit zo vaak fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:41
alexbl69 schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:21:
[...]

Volgens mij is Sainz "gewoon" steeds weggegaan omdat hij beter kon krijgen, geen ruzie of zo. McLaren was beter dan Toro Rosso, Ferrari was (en is) beter dan McLaren.

Er was voor hem gewoon geen uitzicht op een betere plek binnen Red Bull. Hoewel hij het nu best eens beter zou kunnen doen dan Perez...

Je moet als F1 coureur ook een beetje mazzel hebben dat je op het juiste moment op de juiste plek zit. Alleen als je echt uitzonderlijk goed bent, zal men bereid zijn om een plekje voor je vrij te maken ten koste van een andere rijder.

En met de budget cap is het er ook niet makkelijker op geworden om binnen te komen, teams die voorheen wat meer jonge talenten een kans gaven, laten nu "veilig" hun ervarener rijder zitten. Voor de budget cap heb ik nooit een overzicht van gereden schade voorbij zien komen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:13

DataGhost

iPL dev

Wild Chocolate schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:29:
[...]

En met de budget cap is het er ook niet makkelijker op geworden om binnen te komen, teams die voorheen wat meer jonge talenten een kans gaven, laten nu "veilig" hun ervarener rijder zitten. Voor de budget cap heb ik nooit een overzicht van gereden schade voorbij zien komen...
Dat overzicht is er nooit geweest, althans niet officieel. Wat je eventueel gezien hebt is het "World Destructors Championship" wat gewoon door een Reddit-user wordt bijgehouden, puur afgaand op geschatte standaardbedragen voor onderdelen. Dat heeft verder weinig met de budget cap te maken. De eerste editie vond namelijk plaats in 2018 terwijl de budget cap pas in 2021 in ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:59
Giel schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 08:20:
[...]

Ik wist niet dat Joran van der Sloot ook kok was... :X
OMG.....jij bent wel scherp zeg... _/-\o_

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://www.formula1.com/...lce2QkRGzUDLMtDf3dOs.html
‘It’s eye-watering’ – Albon shares the secrets of Verstappen’s unique driving style
“The first thing is, a lot of people say that car is built around him, he’s kind of like the Michael Schumacher of Ferrari, he’s created this team around him,” began Albon as he discussed what it was like to be Verstappen’s team mate.

“Truthfully, the car is what it is, he is very quick, so what ends up happening is… He has quite a unique driving style, it’s not that easy to get along with.

“Everyone has a driving style, I would say my driving style is a bit more on the smooth side, but I like a car that has a good front-end, so quite sharp, quite direct. Max does too, but his level of sharp and direct is a whole different level – it’s eye-wateringly sharp.
Wel interessant artikel :)
“As it goes sharper and sharper, he goes quicker and quicker, and for you to catch up you have to start taking a little bit more risk. You might be a couple of tenths behind one session, just try a little bit more, ‘OK, I’ve gone off, I’ve had a crash’, and you’ve got to restart.

“Then you’ve lost a little bit of confidence, it takes a little bit more time, that gap is growing a little bit, and the next time you try and go out and do another job, [it’s] another spin or another whatever – it just starts to snowball. Every time the car becomes sharper and sharper, you start to become more tense.

[ Voor 30% gewijzigd door YakuzA op 05-12-2023 13:02 ]

PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:41

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr6-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/407769166_636416292036600_1752196812905224566_n.jpg?stp=dst-jpg_s640x640&_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=3635dc&_nc_ohc=FawsPo-OwKQAX_VnGXn&_nc_ht=scontent-lhr6-1.xx&oh=00_AfBAaDjN8sPM64_Epb5BpIymTGmnw_pdA6xaCUPtTa6MYQ&oe=65745E5E

[ Voor 66% gewijzigd door basvn op 05-12-2023 13:08 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hij vergeleek de afstelling van Max met een PC muis op de meest gevoelige stand zetten en de boel dan nog goed kunnen bedienen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

albino71 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:08:
[...]
Hij vergeleek de afstelling van Max met een PC muis op de meest gevoelige stand zetten en de boel dan nog goed kunnen bedienen.
Klopt.
Maar het is ook weer niet de bedoeling om het hele artikel hier gaan copy/pasten :p

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:25:
[...]

Het gerucht gaat al een tijdje dat Sainz naar Audi zou gaan, wanneer die in 2026 hun intrede in de sport doen. Zijn vader rijdt schijnbaar ook in een Audi 8)

Het zou dus zomaar kunnen dat Sainz zelf niet te lang aan Ferrari vast wil zitten en dus helemaal geen langlopend contract wil.
niet schijnbaar, Sainz senior zit al een paar jaar bij Audi in de Dakar en heeft zelf ook rallyteams.
https://www.audi.com/en/s...r/drivers/sainz_cruz.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:56

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Volgens mij was hij zich daar wel van bewust hoor. ;)

In die zin heb ik ook nooit begrepen wat Sainz Junior in de Formule 1 doet. Hier bedoel ik geen enkel waarde-oordeel mee, ik vind hem juist een kei van een racer.
Maar, er zijn zo veel raceklasses waar hij óók goed of misschien zelfs beter tot zijn recht zou komen, en waar Sainz Junior misschien zelfs al wat contacten heeft. Misschien is dat juist wel de reden: het op eigen kracht willen doen.
Maar ja, uiteindelijk zul je tijdens de race het sturen toch zelf moeten doen, daar kan papa niet bij helpen.

Ik had hem bijvoorbeeld eerder in een DTM of iets dergelijks verwacht, met later uitstapjes richting de rally wereld of de endurance races. Maar misschien ligt dat carrièrepad wel juist te veel voor de hand.

[ Voor 87% gewijzigd door DrivinUCrazy op 05-12-2023 15:17 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Hij heeft nu, nadat hij al in de top van de F1 heeft gereden, natuurlijk ook de zitjes voor het uitkiezen, mocht hij ooit nog WEC, WRC, etc willen gaan doen. Zonder dat hij de naam van Sainz senior daar nog voor nodig heeft.

De serie Sainz: Live to compete op amazon prime is trouwens ook een aanrader. Gaat over Sainz sr. maar jr komt af en toe ook voorbij, uiteraard

[ Voor 26% gewijzigd door DeKaerften op 05-12-2023 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:03
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:49:
Volgens mij was hij zich daar wel van bewust hoor. ;)

In die zin heb ik ook nooit begrepen wat Sainz Junior in de Formule 1 doet. Hier bedoel ik geen enkel waarde-oordeel mee, ik vind hem juist een kei van een racer.
Maar, er zijn zo veel raceklasses waar hij óók goed of misschien zelfs beter tot zijn recht zou komen, en waar Sainz Junior misschien zelfs al wat contacten heeft. Misschien is dat juist wel de reden: het op eigen kracht willen doen.
Maar ja, uiteindelijk zul je tijdens de race het sturen toch zelf moeten doen, daar kan papa niet bij helpen.

Ik had hem bijvoorbeeld eerder in een DTM of iets dergelijks verwacht, met later uitstapjes richting de rally wereld of de endurance races. Maar misschien ligt dat carrièrepad wel juist te veel voor de hand.
Aan de andere kant kun je DTM ook nog doen vanaf je 30ste .. op die leeftijd, zonder ervaring, instappen in de F1 is vrij lastig (gezien al de jonge concurrentie)
Dus juist eerste de F1 doen, kun je daarna altijd nog andere takken van sport opzoeken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online

Leclerc is nog maar 26, zo veel jaren te gaan.
Ferrari hoeft maar even een top auto te maken met bijvoorbeeld nieuwe reglementen en je wordt zomaar paar keer wereldkampioen

je weet niet hoe alles verloopt de komende 10 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

d-vine schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:37:
[...]

Ferrari hoeft maar even een top auto te maken met bijvoorbeeld nieuwe reglementen en je wordt zomaar paar keer wereldkampioen

Voorlopig doen ze dit een eer aan:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
d-vine schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:37:
[...]

Dat weet je inderdaad nooit, vandaar dat ik zei 'dreigt'. Maar ik zie Leclerc net iets te vaak bezwijken onder druk, ook met een snelle auto zoals vorig seizoen. Op dit moment zie ik bij hem gewoon niet dezelfde mentaliteit die ik zag bij Schumacher, Vettel, Alonso, Hamilton en nu Verstappen. Niet geheel toevallig ook de meervoudig kampioenen van de laatste 20 jaar.

Hij zal dus echt een dominante auto moeten hebben om dat te compenseren. Prima vergelijking met Button dus. :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:26
Wolff praat iets te veel aan de eettafel:
https://www.autosport.com...ict-of-interest/10555369/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22-10 20:53
Wolf in schaapskleren dus :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Sowieso vreemd dat Toto als teambaas en zijn vrouw managing director F1 academy überhaupt geaccepteerd is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gebrek aan professionaliteit. En inderdaad, dat had gewoon geblokkeerd moeten worden.

Als dit zo gebeurd is, dan hoor Domenicali ook een harde schop te krijgen. Gebrek aan integriteit.

[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 05-12-2023 21:40 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
YakuzA schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:18:
[...]

Klopt.
Maar het is ook weer niet de bedoeling om het hele artikel hier gaan copy/pasten :p
Hoeft ook niet, de betreffende podcast staat in F1 Randzaken :)

Chocoball in "[F1] Randzaken"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Het gerucht gaat dat er voor/in 2025 een nieuwe GP in Spanje komt. In Madrid, half straatcircuit en half permanent
Zie alleen niet een bevestiging op F1 site.
Als het zo is, dan verliest de sport wel zijn sjeumigheid. Wil geen stratencircuit, wil echte circuits.

Ook lees ik steeds vaker de geluiden van coureurs die zich zouden willen afscheiden van de FIA. Dit vanwege dat ze meer en meer verwijderd raken van de basis van de sport.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:28

BM

Moderator Spielerij
Susie is het er volgens mij niet zo mee eens

Ik vind het eigenlijk maar een enorm zwaktebod om zo te reageren, maar goed

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
BM schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:29:
[...]Ik vind het eigenlijk maar een enorm zwaktebod om zo te reageren, maar goed
Niet-reageren is voor alpha-mannen en -vrouwen geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

[...]

[Twitter]

Waar rook is, is vuur. Dit is al eerder voorbij gekomen met fam Wolff. Ben benieuwd wanneer en hoe de FIA met een statement gaat komen. Zag de berichten bij de clickbait sites begin deze week al, maar bewust geen link geplaatst alhier.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:28

BM

Moderator Spielerij
alexbl69 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:59:
[...]

Niet-reageren is voor alpha-mannen en -vrouwen geen optie.
Ik vind reageren geen probleem, verre van. Maar als de enige reactie die je kunt geven in de trand is van 'ik ben een vrouw in een mannenwereld en dat vinden mensen stom', dan is het enige wat ik denk... dan zal er wel een kern van waarheid in zitten :) Met zo'n reactie lijk je alleen maar schuldig(er) wmb

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BM schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:12:
[...]

Ik vind reageren geen probleem, verre van. Maar als de enige reactie die je kunt geven in de trand is van 'ik ben een vrouw in een mannenwereld en dat vinden mensen stom', dan is het enige wat ik denk... dan zal er wel een kern van waarheid in zitten :) Met zo'n reactie lijk je alleen maar schuldig(er) wmb
Dit inderdaad, zeker het 'misogyny' explicitiet vermelden.. dat is jokerkaart niveau in de hoop van wat empathy te kweken, zie deze arme vrouw in een zware mannenwereld eens worden verdacht van iets? Zoveel obstakels heb je dan ook niet meegemaakt als je direct moet vallen op deze principes.

Zit wel een beetje in Mercedes is het niet, zulke kaarten trekken :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joost217
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:46
Sepp14 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 07:47:
Het gerucht gaat dat er voor/in 2025 een nieuwe GP in Spanje komt. In Madrid, half straatcircuit en half permanent
Als het zo is, dan verliest de sport wel zijn sjeumigheid. Wil geen stratencircuit, wil echte circuits.

Ook lees ik steeds vaker de geluiden van coureurs die zich zouden willen afscheiden van de FIA. Dit vanwege dat ze meer en meer verwijderd raken van de basis van de sport.
Het circuit van Barcelona levert over het algemeen niet echt opwindende races op. Dus dat ze iets anders in Spanje willen opzoeken vind ik niet per definitie slecht.
Dus toch benieuwd hoe een vervangend circuit er uit komt te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
SinergyX schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:22:
[...]

Dit inderdaad, zeker het 'misogyny' explicitiet vermelden.. dat is jokerkaart niveau in de hoop van wat empathy te kweken, zie deze arme vrouw in een zware mannenwereld eens worden verdacht van iets? Zoveel obstakels heb je dan ook niet meegemaakt als je direct moet vallen op deze principes.

Zit wel een beetje in Mercedes is het niet, zulke kaarten trekken :P
Ze had zo in de aflevering van Bureau Rotterdam gisteren. Dat ging voornamelijk over allerlei minderheden die werden aangehouden door (terecht) opvallend gedrag en meteen de discriminatiekaart trokken om vervolgens te beginnen over "jullie nederlanders" 8)7

Het zal een terecht probleem zijn, vrouwen in de motorsport met hoge functies. Maar zorg dan in ieder geval ook dat je een inhoudelijke reactie geeft....

Maar dat doet ze met opzet niet verwacht ik. Want dat kan altijd tegen je gebruikt worden bij een onderzoek....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
De ontevredenheid van sommige coureurs herken ik wel, maar dat zij zich willen afscheiden heb ik nog niet eerder gelezen.

Heb je een linkje naar dergelijke berichtgeving? Lijkt me interessant om meer hierover te lezen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024

Ik beeld het me misschien in, maar dit is niet voor het eerst dat ik zoiets lees. Volgens mij steekt dat om de zoveel jaar wel eens op, en dan al decennia dacht ik.

Maar inderdaad, de sport wordt meer en meer versmacht onder de commercie, dus ik kan me voorstellen dat het nu wel prangender is.

Hoe dan ook is zo'n afsplitsing gedoemd om meteen te verdwijnen, tegenover de kolos die F1 en liberty media is. Daar krijg je niets meer tegenover gezet volgens mij. Tenzij je echt grote namen meekrijgt.

En dan ook alles van nul her opzetten. Dus regels, reglementen, auto's.... Zou het wel ok vinden om een nieuwe liga te beginnen met de auto's uit 2010. Staan er vast nog genoeg bij verzamelaars en bij de constructeurs ... :D

edit: ik begrijp dat niemand dit debat wil aangaan, want "brood en spelen" en "meer is beter", maar ik vraag me echt af hoe het in z'n werk gaat met de support staff.

Catering en logistics kan wellicht wel per continent geregeld worden, met losse contracten. Zodat die niet een heel jaar op reis moeten. Maar ik kan me inbeelden dat het team in de garage/pits/technical support en on-track engineers wel vast is.

De rijders heb ik minder medelijden mee. Die zijn vaak jong, vliegen prive, gaan van 6 sterren hotel naar 6 sterren hotel, en worden overal in de watten gelegd. Ego-strelend ook, al die aandacht, en het is een 'chance of a lifetime', dus zelfs rijders met familie zullen die opoffering nog wel maken en acheraf de tijd inhalen met vrouw en kinderen.

Maar de technici is al heel wat minder glamoureus. Dus om die mensen ook 24 keer op sleeptouw te nemen steeds. Enkel daarom mag de kalender al minder vol.

We zijn er als de eerste bij om zeer verontwaardigd te doen over crunch bij software bedrijven/tech bedrijven. Maar de honderden mensen in F1 die het hele circus staande houden, daar wordt weinig over gesproken.

[ Voor 35% gewijzigd door Amos_x op 06-12-2023 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Squawk schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:03:
[...]

De ontevredenheid van sommige coureurs herken ik wel, maar dat zij zich willen afscheiden heb ik nog niet eerder gelezen.

Heb je een linkje naar dergelijke berichtgeving? Lijkt me interessant om meer hierover te lezen. :)
Het komt zo nu en dan tersprake op X.
Neem het vaak met een korrel zout, de laatste tijd komt het wel vaker voor valt mij op.

Misschien niet helemaal relevant maar de PDC (darts) is ook onstaan uit onvrede met de reguliere dartbord.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-10 17:04
[...]

[Twitter]

Wat een enorm zwakke reactie. Je kan zelf toch ook bedenken dat ook al houd je je lippen 100% stijf op elkaar bij het avondeten, dit de indruk kan wekken van "conflict of interest"? Dus dat er een onderzoek komt is niet vreemd. Wat wel vreemd is hoe Susie ooit in deze positie is gekomen. Ze had nooit aangewezen mogen worden voor deze functie, juist door het risico van conflict of interest. Ook al is het puur de perceptie. Je wilt niet de perceptie wekken dat er iets niet in de haak zit.

En dan dat antwoord van haar, dat is de vrouwenvariant van de racisme kaart trekken, en wat mij betreft ben je dan per definitie af en heb je al verloren. Zeg gewoon iets van "Ik kan mij totaal niet vinden in de aantijgingen en heb altijd naar eer en geweten gehandeld. Ik zie het onderzoek dus vol vertrouwen tegemoet". Dat is zoveel beter. Toto en Susie hebben toch bergen met geld samen? Kunnen ze daar geen PR persoon van betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
joost217 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:55:
[...]

Het circuit van Barcelona levert over het algemeen niet echt opwindende races op. Dus dat ze iets anders in Spanje willen opzoeken vind ik niet per definitie slecht.
Dus toch benieuwd hoe een vervangend circuit er uit komt te zien.
Ahem :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
Hatsjoe schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:30:
[...]

Wat een enorm zwakke reactie. Je kan zelf toch ook bedenken dat ook al houd je je lippen 100% stijf op elkaar bij het avondeten, dit de indruk kan wekken van "conflict of interest"? Dus dat er een onderzoek komt is niet vreemd. Wat wel vreemd is hoe Susie ooit in deze positie is gekomen. Ze had nooit aangewezen mogen worden voor deze functie, juist door het risico van conflict of interest. Ook al is het puur de perceptie. Je wilt niet de perceptie wekken dat er iets niet in de haak zit.

En dan dat antwoord van haar, dat is de vrouwenvariant van de racisme kaart trekken, en wat mij betreft ben je dan per definitie af en heb je al verloren. Zeg gewoon iets van "Ik kan mij totaal niet vinden in de aantijgingen en heb altijd naar eer en geweten gehandeld. Ik zie het onderzoek dus vol vertrouwen tegemoet". Dat is zoveel beter. Toto en Susie hebben toch bergen met geld samen? Kunnen ze daar geen PR persoon van betalen?
Simpele oplossing: Toto weg bij Merc, kan zijn vrouw aanblijven in haar functie. :+ O-)

En toch verwacht ik dat áls de FIA er vanaf wil, dat Toto toch vraagt of Susie wat anders kan doen :+ Ben benieuwd of ze hem dan ook "frauendfeindlich" noemt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Waah schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:54:
[...]

Simpele oplossing: Toto weg bij Merc, kan zijn vrouw aanblijven in haar functie. :+ O-)

En toch verwacht ik dat áls de FIA er vanaf wil, dat Toto toch vraagt of Susie wat anders kan doen :+ Ben benieuwd of ze hem dan ook "frauendfeindlich" noemt :9
Sowieso heel benieuwd naar het vervolg. Toto zit overal vuistdiep in, dus ik zie eerder een Susie geslachtofferd worden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Amos_x schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:06:
[...]

Ik beeld het me misschien in, maar dit is niet voor het eerst dat ik zoiets lees. Volgens mij steekt dat om de zoveel jaar wel eens op, en dan al decennia dacht ik.

Maar inderdaad, de sport wordt meer en meer versmacht onder de commercie, dus ik kan me voorstellen dat het nu wel prangender is.

Hoe dan ook is zo'n afsplitsing gedoemd om meteen te verdwijnen, tegenover de kolos die F1 en liberty media is. Daar krijg je niets meer tegenover gezet volgens mij. Tenzij je echt grote namen meekrijgt.

En dan ook alles van nul her opzetten. Dus regels, reglementen, auto's.... Zou het wel ok vinden om een nieuwe liga te beginnen met de auto's uit 2010. Staan er vast nog genoeg bij verzamelaars en bij de constructeurs ... :D

edit: ik begrijp dat niemand dit debat wil aangaan, want "brood en spelen" en "meer is beter", maar ik vraag me echt af hoe het in z'n werk gaat met de support staff.

Catering en logistics kan wellicht wel per continent geregeld worden, met losse contracten. Zodat die niet een heel jaar op reis moeten. Maar ik kan me inbeelden dat het team in de garage/pits/technical support en on-track engineers wel vast is.

De rijders heb ik minder medelijden mee. Die zijn vaak jong, vliegen prive, gaan van 6 sterren hotel naar 6 sterren hotel, en worden overal in de watten gelegd. Ego-strelend ook, al die aandacht, en het is een 'chance of a lifetime', dus zelfs rijders met familie zullen die opoffering nog wel maken en acheraf de tijd inhalen met vrouw en kinderen.

Maar de technici is al heel wat minder glamoureus. Dus om die mensen ook 24 keer op sleeptouw te nemen steeds. Enkel daarom mag de kalender al minder vol.

We zijn er als de eerste bij om zeer verontwaardigd te doen over crunch bij software bedrijven/tech bedrijven. Maar de honderden mensen in F1 die het hele circus staande houden, daar wordt weinig over gesproken.
De manier waarop de FOTA het destijds aanpakte, was wel heel dicht bij een afsplitsingsactie, die een grote kans van slagen had. Als op dat moment Bernie en Max niet bijgedraaid waren, is het niet ondenkbaar, dat F1 opgehouden was met bestaan of er een Champcar / Indycar situatie ontstaan zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
DeKaerften schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:15:
[...]

De manier waarop de FOTA het destijds aanpakte, was wel heel dicht bij een afsplitsingsactie, die een grote kans van slagen had. Als op dat moment Bernie en Max niet bijgedraaid waren, is het niet ondenkbaar, dat F1 opgehouden was met bestaan of er een Champcar / Indycar situatie ontstaan zou zijn.
Wat meer achtergrond over die FOTA situatie komt ook langs op de nieuwe serie "Brawn: The Impossible Formula 1 Story". het hele FOTA stuk komt daar ook langs. Sowieso een dikke aanrader.

Daar waren ze wel echt dichtbij. Maar toen lag de verhouding van inkomsten ook wel erg scheef (50% Bernie/Max, 25% uitzending en 25% teams ofzo? pin me er niet op vast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Amos_x schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:06:
[...]

Het komt zelfs ruim aan de orde in de documentaire over Brawn GP. Die documentaire is een echte aanrader en heeft mij aangenaam verrast.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-10 10:16

Darkasantion

Just keep swimming!

JB schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:56:
[...]

Sowieso heel benieuwd naar het vervolg. Toto zit overal vuistdiep in, dus ik zie eerder een Susie geslachtofferd worden.
Door de reactie van Susie Wolff kent het verhaal nu alleen maar verliezers.
Want als er dan bevonden wordt dat er mogelijke (schijn van) belangenverstrengeling was, zal dus weer de excuus-kaart "I'm a women in a mens-world" getrokken worden.

Nee mevrouw, jij en je man vervullen 2 hoge functies binnen verschillende organisaties met tegenstrijdige belangen en andere organisaties/personen waar jullie mee in contact komen, dus is het zeker niet onmogelijk dat er informatie "lekt" of op wordt gepikt door anderen.
Zeker door deze reactie wordt het nog verdachter, had dan gewoon gezegd dat er niks te onderzoeken valt, want niks gebeurt of gelekt, dus dat je met vertrouwen het onderzoek tegenmoet ziet.
Door het niet te benoemen, erken je dus dat er wel blijkbaar een kern van waarheid inzit, anders zou je dat wel benoemen toch?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
De FIA laat de mogelijke belangenverstrengeling van de familie Wolff onderzoeken door haar Compliance-afdeling, dat wisten we al. Maar het FOM is er ook als de kippen bij en neemt in een eigen verklaringen afstand van de beschuldigingen. Zij hoeven niets te onderzoeken, want het FOM heeft er het volste vertrouwen in dat de beschuldigingen onjuist zijn. Vanwege robuuste processen en procedures en zo.... :O

https://nl.motorsport.com...ling-toto-wolff/10555413/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Darkasantion schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:29:
[...]
..Door het niet te benoemen, erken je dus dat er wel blijkbaar een kern van waarheid inzit, anders zou je dat wel benoemen toch?
Ze benoemd het wel toch?
"In the strongest possible terms, I reject these allegations."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Tleilaxu schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:49:
[...]

Ze benoemd het wel toch?
Ze trekt wel de "woman" kaart. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tleilaxu schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:49:
[...]

Ze benoemd het wel toch?
Maar uit voorgaande tekst niet 'omdat ze niet waar zijn', maar omdat ze 'insert vrouw man-wereld' zijn.

Als ik jou beschuldig van doorsluisen van T.net informatie aan geenstijl (noem eens wat), vervolgens kom jij met een dialog over gender/vrouw/binair (hij wilt in je sig, moest wat bedenken :P) en eindigt met 'ik verwerp deze aantijgingen', maar letterlijk geen woord over integriteit of doorspelen van genoemde info, heeft die laatste zin vrijwel geen enkele waarde.

Alsof je een scheldtirade afsluit 'met vriendelijke groet'.. weinig waarde.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball

Er zijn ook al beelden van een circuittest :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Squawk schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:29:
De FIA laat de mogelijke belangenverstrengeling van de familie Wolff onderzoeken door haar Compliance-afdeling, dat wisten we al. Maar het FOM is er ook als de kippen bij en neemt in een eigen verklaringen afstand van de beschuldigingen. Zij hoeven niets te onderzoeken, want de FOM heeft er het volste vertrouwen in dat de beschuldigingen onjuist zijn. Vanwege robuuste processen en procedures en zo.... :O

https://nl.motorsport.com...ling-toto-wolff/10555413/
de soap continues ...
https://www.auto-motor-un...ce-geheime-informationen/
Hoewel er geen specifieke namen worden genoemd in de verklaring, is speculatie in de media van deze aard onlangs alleen gemeld in een enkel artikel in het zakenblad "Business F1", waarin stond dat Toto Wolff informatie zou hebben genoemd in een vergadering met andere teambazen die eigenlijk vertrouwelijk is.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 10:30
Boeryepes schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:11:
[...]

de soap continues ...
https://www.auto-motor-un...ce-geheime-informationen/
Hoewel er geen specifieke namen worden genoemd in de verklaring, is speculatie in de media van deze aard onlangs alleen gemeld in een enkel artikel in het zakenblad "Business F1", waarin stond dat Toto Wolff informatie zou hebben genoemd in een vergadering met andere teambazen die eigenlijk vertrouwelijk is.
Ik kan hem nu al horen in zijn Oostenrijkse accent. We do what every married couple does, we ask about our day at work. O-)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

...en ondertussen nemen alle teams nu collectief afstand van wat er allemaal gezegd/gelekt zou zijn. Ik bespaar mijzelf de moeite om ze allen te posten, je kan je zelf terug vinden op hun socialmedia kanalen...

Strava

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
vhal schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:14:
...en ondertussen nemen alle teams nu collectief afstand van wat er allemaal gezegd zou zijn. Ik bespaar mijzelf de moeite om ze allen te posten, je kan je zelf terug vinden op hun socialmedia kanalen...
Dan doe ik het wel even ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBB8wngNOYq6ql_e9XKWUTYpt8Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1QI7OGpJQYT3FQchSSi48rRA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JpE2LVY3X9EfZR575mQ9UmRyaIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEW7wcG1QBy7LNsCKVGU8GH8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oe1tS47HzMKu4KQjUeT6i0Yev5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dz0UomVUIGMrNaxLqsiBZBi6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikjOMENLbWpW2I4OGW0NHL7dQWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1VFSCJORv782PifDRAR40AFK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLWjiasOx5XvLeYYOG-ZzRe7NdA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JELHP4ocXHw3hLmkX7kc2QUw.png?f=fotoalbum_large

En nog 2 erbij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itbpO9FdjIRGX765Kq8Gaeaokns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7wIKQIB5Q0dtVAngj644nsq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NVepLggIJ5XN2vjiG9rRRyFXYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8RfArx3OkNO7X05ZucaqseD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door d-vine op 06-12-2023 19:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:48

AvK

Ready Set Go

Zelf vermoed ik dat de teams buiten Mercedes dit allemaal roepen maar stiekem toch in hun vuistje lachen. Waarom zei Toto dat RB de budget cap had overschreden terwijl RB zich van geen kwaad bewust was? Waarom zat er op de auto's van Mercedes al zo'n stangetje zodat de vloer aan de achterkant niet zo hard over het asfalt schraapte? Niemand wist dat dat reglementair gewoon mocht / toegestaan werd. Ze liggen samen in bed he.... Toto en zijn vrouw. Waar rook is is vuur. En de andere teams zullen dit geweldig vinden. Hoe meer imago schade hoe beter.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 10:42
AvK schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:34:
Zelf vermoed ik dat de teams buiten Mercedes dit allemaal roepen maar stiekem toch in hun vuistje lachen. Waarom zei Toto dat RB de budget cap had overschreden terwijl RB zich van geen kwaad bewust was? Waarom zat er op de auto's van Mercedes al zo'n stangetje zodat de vloer aan de achterkant niet zo hard over het asfalt schraapte? Niemand wist dat dat reglementair gewoon mocht / toegestaan werd. Ze liggen samen in bed he.... Toto en zijn vrouw. Waar rook is is vuur. En de andere teams zullen dit geweldig vinden. Hoe meer imago schade hoe beter.
Susie had destijds nog geen functie bij FOM, e. De regels die je noemt komen bij de FIA vandaan, niet de FOM.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Allemaal exact dezelfde tekst... als dat geen dikke FY richting Wolff is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:22
alexbl69 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:03:
[...]

Allemaal exact dezelfde tekst... als dat geen dikke FY richting Wolff is...
Is een dikke vinger richting de FIA
die moeten nu over de brug komen en verklaren waarom ze met een onderzoek zijn begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ragnar9999 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:10:
[...]
die moeten nu over de brug komen en verklaren waarom ze met een onderzoek zijn begonnen
De FIA heeft geen idee waarom bij allerlei mensen de panty in de knoop vliegt:
While not naming Susie and Toto Wolff directly, a statement declared that an F1 team principal and member of FOM personnel were to be investigated following a media report.
"The FIA is aware of media speculation centred on the allegation of information of a confidential nature being passed to an F1 team principal from a member of FOM personnel. The FIA Compliance Department is looking into the matter,” said the statement.
https://www.motorsport.co...oing-are-wrong-/10555409/

Blijkbaar zijn die 2 personen die genoemd worden dus geen wolff’jes.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 06-12-2023 20:42 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ragnar9999 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:10:
[...]

Omdat de media komt met een verhaal dat een teambaas info heeft verteld die een teambaas niet mag weten.

Daarvoor hoeven de andere teams niet te klagen. FIA moet de eerlijkheid van de competitie waarborgen. En dit is daar onderdeel van. Als ze een onderzoek instellen doen ze dat niet als ze niet denken dat er waarheid in zit.

De teams dekken zich gewoon in. En zie het nog wel als een gecoördineerde actie van de FOM om de sport niet in een kwaad daglicht te stellen. Teams allemaal dezelfde tekst aanleveren en hopen dat de media er geen drama meer in ziet omdat er geen team klaagt. Hopen dat team LH het weer als aanval/racisme/whatever ziet en hopen dat de FIA het onderzoek laat vallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 06-12-2023 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-10 23:50
[...]

[Twitter]

Mijn gedachte ook meteen. Erg zwak. Dan kun je nog beter zeggen dat er gewoon geen reet van klopt. Dit wekt vooral de indruk van aandacht afleiden.

[ Voor 17% gewijzigd door Pannencouque op 06-12-2023 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:48

AvK

Ready Set Go

Melantrix schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:36:
[...]

Susie had destijds nog geen functie bij FOM, e. De regels die je noemt komen bij de FIA vandaan, niet de FOM.
Snap ik en weet ik. Toch is het bijzonder dat die dingen gebeurd zijn. Ze hebben de schijn tegen.
Nogmaals tot groot vermaak van de andere teams. Mercedes heeft de afgelopen jaren meerdere keren dingen 'over zichzelf afgeroepen' in hun strijd tegen de andere teams. Stuiteren is gevaarlijk.... De auto's moeten hoger met een minimale ondergrens. De auto's hebben flex eigenschappen. En steeds hebben ze zichzelf in de voet geschoten. Ik heb echt niks tegen Mercedes of Toto of Lewis. Maar gun hen dit best. Ze vragen er domweg om. Dat het hogere management bij Mercedes nog niet ingegrepen heeft begrijp ik niks van. Het is een zooitje. Nu komt dit er weer bij. En dan heb ik het nog niet eens over de totaal gedesillusioneerde Hamilton na de laatste paar races. Gaat ie nog wel door komend jaar? Volgens mij heeft hij er helemaal geen zin meer in. Kijk zijn laatste interviews. Rampzalig.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:21

Martinspire

Awesomeness

Van wat ik gelezen had, was de reactie van Suzie Wolf vooral gericht op een "nieuwssite" die met een nogal vrouwonvriendelijk bericht kwam over deze situatie en daardoor vooral uit dr slof schoot. Ik heb alleen even niet helder welke site dat zou zijn, al gun ik ze de clicks ook niet echt.

Het kwam mij ook wel over alsof ze snel de gender-kaart speelde voor iets wat daar eigenlijk niet mee te maken had. Maar we gaan het zien.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Toch mooi hoe de FIA spreekt over "een teambaas" en nog "een teambaas", terwijl de familie Wolff al lang en breed reageert op de aantijgingen :+ Vervolgens komen alle andere F1 teams in de lucht dat zij niets hebben gelekt over "een teambaas" :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Peter Windsor verdenkt Bernie Ecclestone :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:08
FIA drops investigation into Toto and Susie Wolff

The FIA has backed down from its highly controversial investigation into a potential conflict of interest between Mercedes motorsport boss Toto Wolff and F1 Academy managing director Susie Wolff.

Source

De FIA maakt zichzelf wel belachelijk op deze manier.

[ Voor 5% gewijzigd door Hugo op 07-12-2023 19:54 ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:04
Business as usual.. teflon toto komt overal mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:00
Bvanham schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:03:
Business as usual.. teflon toto komt overal mee weg.
Die zie ik even niet.

Heb geen problemen met een onderzoek indien er een aanleiding voor is.
Maar nu was er botweg gezegd alleen een stuk in een niet al te hoog aangeschreven blad.

Daar kan je het binnen de FIA even over hebben maar zolang er niet vanuit de organisatie / teams geen aanklacht over gedaan is er geen reden om het te onderzoeken.
Dat doe je intern af met voorlopig geen reden tot onderzoek.
In de tussentijdse gsprekken met de FOM kan je deze situatie natuurlijk wel benoemen en vragen wat hun beleid hierover is.

De mededeling dat het in onderzoek was is dan enigszins prematuur.
En zelfs zonder te zeggen over wie het gaat is dan voor iedereen duidelijk over wie het gaat.

Gevolg daarvan was het statement van de teams welke gezamenlijk uitkwam.
Want laten we eerlijk zijn. Voor zoiets als dit is het niet 1 team welke een verzoek doet voor een onderzoek maar meerdere die dat onderling afstemmen.

De FIA was dus voor de muziek aan het vooruitlopen.
Bij vragen waarom geen onderzoek had men kunnen aangeven dat er vooralsnog geen reden tot onderzoek is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Deze eerdere geruchten over Audi kunnen dus ook de prullenbak in.
Pagina: 1 ... 75 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics