Daar kom je vrij makkelijk vanaf als je inneens een probleem lijkt te hebben met de rechter voet elke keer dat je over stat finish gaatMaasluip schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:23:
Norris heeft tot eind 2025 een contract met McLaren.
Vind Piastri trouwens een aanwinst voor F1. Super relaxed en doet het erg goed imo. Is het toekomstige top? Geen idee...
Nou, hij laat zich in ieder geval niet compleet zoek rijden door zijn teammaat met veel meer ervaring. Dat is alvast het verschil tussen wel het eind van het seizoen halen, of niet het eind van het seizoen halen. En nu dus een contractverlenging voor 2 jaar. Zegt wel wat over hoe tevreden het team is.albino71 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:44:
Vind Piastri trouwens een aanwinst voor F1. Super relaxed en doet het erg goed imo. Is het toekomstige top? Geen idee...
Kun je nog een leuk zakcentje voor mee krijgen, vraag Ricciardo maarBasvanS schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:25:
[...]
Daar kom je vrij makkelijk vanaf als je inneens een probleem lijkt te hebben met de rechter voet elke keer dat je over stat finish gaat
basvn schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:48:
[Twitter]
[Twitter]
Doen ze goed. de toekomst vastleggen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Kijk eens wie terug is! Ik vind hem weer heerlijk
Cogitationis poenam nemo patitur
Hij is sterk. En ook leuk dat hij Zandvoort en Monza toch verwerkt heeft. Best slim gedaan.Bullet NL schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:14:
[YouTube: Singapore GP 2023 | Highlights | Formula 1 Animated Comedy]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Aangezien het topic van de Singapore race al dichtzit wil ik hier toch wel even mijn verbazing delen over de zogenaamde Power Rankings van F1, sinds vandaag te vinden in de officiele app van F1. Vooraf: ik ben al mijn hele leven (bijna dan) F1 liefhebber, ben natuurlijk verheugd met Max als NL rijder die kampioen wordt, waar we voorheen moesten doen met Jan Lammers, Jos en zeg maar de rest. Wat ik wil zeggen is: ik ben meer F1 liefhebber dan een Formule Max liefhebber, die waarschijnlijk niet meer naar een F1 race omkijkt als Max gestopt is.
Maar dat je voor die race Max geen 10 of 9 geeft, ok, maar hij staat niet eens in de TOP 10 waarbij degene op plaats 10 een 7 krijgt. Iemand die door eigen schuld zijn auto in de muur zet in de laatste ronde, Russell dus staat met 7,2 op plaats 9! Ocon en Magnussen (!) krijgen een 7.6 (gedeeld 7e). Hoe kun je Max dan die met een auto die helemaal niet gaat (vergeleken met alle andere races in 2023) van 11 naar 5 rijdt minder dan een 7 geven.
En dan zie je ook nog eens "How it works" waarin staat "taking machinery out of the equation", hoe heeft Max het dan slechter gedaan dan de coureurs vanaf plaats 4 (ene Hamilton met een 8 ).
Zie ik dit nu verkeerd door een zogenaamde oranje bril?
Maar dat je voor die race Max geen 10 of 9 geeft, ok, maar hij staat niet eens in de TOP 10 waarbij degene op plaats 10 een 7 krijgt. Iemand die door eigen schuld zijn auto in de muur zet in de laatste ronde, Russell dus staat met 7,2 op plaats 9! Ocon en Magnussen (!) krijgen een 7.6 (gedeeld 7e). Hoe kun je Max dan die met een auto die helemaal niet gaat (vergeleken met alle andere races in 2023) van 11 naar 5 rijdt minder dan een 7 geven.
En dan zie je ook nog eens "How it works" waarin staat "taking machinery out of the equation", hoe heeft Max het dan slechter gedaan dan de coureurs vanaf plaats 4 (ene Hamilton met een 8 ).
Hij is weer heerlijk. Ik vraag mij af wanneer de FOM dit oppikt net zoals Conor Moore ook door de F1 opgepikt is. Alhoewel het er dan niet beter op hoeft te worden. De laatsten waren dan wel weer redelijk goed. Lollipopman is wel de betere van de twee.Bullet NL schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:14:
[YouTube: Singapore GP 2023 | Highlights | Formula 1 Animated Comedy]
"When you grow up your heart dies"
Had het ook al gezien. Enige wat je kan bedenken is dat de het contrast willen uitvergroten. Maar in werkelijkheid is het anti-Max/pro-UK brilletje die dit veroorzaakt. Geloof dat 44 ook een top score had na Monza 🤭Quantor schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:25:
Aangezien het topic van de Singapore race al dichtzit wil ik hier toch wel even mijn verbazing delen over de zogenaamde Power Rankings van F1, sinds vandaag te vinden in de officiele app van F1. Vooraf: ik ben al mijn hele leven (bijna dan) F1 liefhebber, ben natuurlijk verheugd met Max als NL rijder die kampioen wordt, waar we voorheen moesten doen met Jan Lammers, Jos en zeg maar de rest. Wat ik wil zeggen is: ik ben meer F1 liefhebber dan een Formule Max liefhebber, die waarschijnlijk niet meer naar een F1 race omkijkt als Max gestopt is.
Klopt, die is helaas een stuk minder scherp geworden. Misschien omdat hij de coureurs nu zelf wat beter leert kennen, dat het dan lastiger is een vileine parodie neer te zetten.sjaool schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:53:
[...]
...net zoals Conor Moore ook door de F1 opgepikt is. Alhoewel het er dan niet beter op hoeft te worden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Is er sowieso iemand die zich interesseert voor die onzin? Power-rankings, driver of the day, allemaal zaken die geen punten opleveren en dus niet belangrijk zijn. Ik zal wel oud worden (kop ‘m zelf wel even in 😛) maar van mij hoeft het in ieder geval niet.
Inderdaad allemaal fluff voor de retentie. Ik probeer zulke meuk actief te negeren anders heb ik in no time een F1 burnout.DesireHD schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:36:
Is er sowieso iemand die zich interesseert voor die onzin? Power-rankings, driver of the day, allemaal zaken die geen punten opleveren en dus niet belangrijk zijn. Ik zal wel oud worden (kop ‘m zelf wel even in 😛) maar van mij hoeft het in ieder geval niet.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Of die auto nou gaat of niet, normaal staat VER op startrij 1 en wint de race. Nu heeft ie een drama qualy, komt de bocht 3 fout door de auto of was het een stuurfout, onmogelijk te zeggen. Laatste stint was goed gereden, maar 5e na 10 overwinningen is niet goed.Quantor schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:25:
Ocon had een lekkere race tot zijn pech, magnussen kwalificeerde hoog en pakte een zeldzaam punt. Russell had een bijna perfect weekend dat een ronde te lang duurde (wel 1 enorme, dure fout).
Ik heb de ranking verder niet bekeken, eens met DesireHD, maar van wat je beschrijft zie ik de logica van de ranking wel in ja. Ik neem aan dat ze ook het hele weekend meenemen, niet alleen de race.
erutangiS
Een auto maakt geen foutMrOleo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:41:
[...]
Of die auto nou gaat of niet, normaal staat VER op startrij 1 en wint de race. Nu heeft ie een drama qualy, komt de bocht 3 fout door de auto of was het een stuurfout, onmogelijk te zeggen. Laatste stint was goed gereden, maar 5e na 10 overwinningen is niet goed.
Ocon had een lekkere race tot zijn pech, magnussen kwalificeerde hoog en pakte een zeldzaam punt. Russell had een bijna perfect weekend dat een ronde te lang duurde (wel 1 enorme, dure fout).
Het gaat inderdaad over het volledige weekend, niet enkel de race. Maar het blijft sowieso onzin.Ik heb de ranking verder niet bekeken, eens met DesireHD, maar van wat je beschrijft zie ik de logica van de ranking wel in ja. Ik neem aan dat ze ook het hele weekend meenemen, niet alleen de race.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Dat is wel heel kort door de bocht, er kan prima wat fout gaan in de auto
Het zijn allemaal methodes om het grote publiek meer betrokken te krijgen bij de F1. Dat jij het niet interessant vindt maakt dan even niet uit.DesireHD schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:36:
I know, is een beetje een vloek en een zegen denk ik met hoe het nu gaat. Tof dat F1 nu zo populair is en dat het makkelijk te kijken is, maar het is natuurlijk 1 grote commerciële poppenkast nu. Er worden allerlei onzinnige dingen gekoppeld aan sponsornamen om maar zoveel mogelijk reclame-inkomsten te genereren. Zoals gezegd power-rankings, driver over the day, overtake award, fastest pitsstop etc. (al is die laatste nog wel van toegevoegde waarde imo). Om nog maar te zwijgen over al die kinderachtige social-media content als grill the grid enzo.sjaool schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:39:
[...]
Het zijn allemaal methodes om het grote publiek meer betrokken te krijgen bij de F1. Dat jij het niet interessant vindt maakt dan even niet uit.
En de teams/coureurs doen er natuurlijk net zo hard aan mee met al hun "special liveries" en elke race een ander helm waar weer miniatuurtjes en kleding e.d. van verkocht moeten worden. Alsof we nog niet genoeg troep in de wereld hebben.
Maar goed, zal wel een generatie-dingetje zijn ofzo. Snap dat het werkt zoals het werkt maar dat wil niet perse zeggen dat ik het er mee eens ben
Natuurlijk kan dat, als de afstelling niet op orde te krijgen is.asdfqwerty schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:26:
Dat is wel heel kort door de bocht, er kan prima wat fout gaan in de auto
En het was niet enkel bocht 3, Verstappen en Perez waren de hele ronde bezig met kleinere en grotere stuurcorrecties. Dat maakte de analyse van Palmer wel duidelijk. Misschien dat er een paar even die video terug kunnen kijken dan wordt het misschien wat duidelijker?
Testing, one, two ...
Het was afgelopen weekend gewoon duidelijk dat het groundforce systeem van de Red Bull niet goed wilde werken omdat ze wagen hoger moesten afstellen. Op de egalere circuits waar ze weer de rijhoogte kunnen rijden die ze nodig hebben voor een goede werking van de vloer zullen we zien dat ze (Max in ieder geval) gewoon weer vooraan staan.hardware-lover schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:48:
[...]
Natuurlijk kan dat, als de afstelling niet op orde te krijgen is.
En het was niet enkel bocht 3, Verstappen en Perez waren de hele ronde bezig met kleinere en grotere stuurcorrecties. Dat maakte de analyse van Palmer wel duidelijk. Misschien dat er een paar even die video terug kunnen kijken dan wordt het misschien wat duidelijker?
We gaan het morgenochtend zien na de vrije trainingen, was het echt alleen het circuit of hebben ze toch last van de TD’s.
Het kan natuurlijk ook een combi zijn van de nieuwe TD en het circuit: Ideaal gezien stellen ze de auto zo laag mogelijk af, maar mocht dit niet gaan vanwege de aard van het circuit, dan maakte de flexifloor het deels goed.sjaool schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:15:
[...]
Het was afgelopen weekend gewoon duidelijk dat het groundforce systeem van de Red Bull niet goed wilde werken omdat ze wagen hoger moesten afstellen. Op de egalere circuits waar ze weer de rijhoogte kunnen rijden die ze nodig hebben voor een goede werking van de vloer zullen we zien dat ze (Max in ieder geval) gewoon weer vooraan staan.
De flexifloor zijn ze kwijt dus waren ze een bak downforce kwijt die ze nergens anders vandaan konden halen.
Op Suzuka kan de auto weer laag, en hebben ze minder last van de TD.
Red Bull zegt zelf dat ze niet geraakt zijn door de TD's en dat ze ook niets hebben hoeven wijzigen. Het was volgens hun gewoon zo dat het groundeffect zijn werk niet kon doen. Ik heb geen enkele reden om Christian Horner niet te geloven. Als Helmut het nu zei dan had ik er wel een korreltje zou bij genomen.ZeromaNoiS schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:16:
[...]
Het kan natuurlijk ook een combi zijn van de nieuwe TD en het circuit: Ideaal gezien stellen ze de auto zo laag mogelijk af, maar mocht dit niet gaan vanwege de aard van het circuit, dan maakte de flexifloor het deels goed.
De flexifloor zijn ze kwijt dus waren ze een bak downforce kwijt die ze nergens anders vandaan konden halen.
Op Suzuka kan de auto weer laag, en hebben ze minder last van de TD.
Teams zijn naar mijn weten nooit erg open over TD's en of ze geraakt zijn, dus ook Horner neem ik met een korreltje zout als het om dit soort zaken gaat.sjaool schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:54:
[...]
Red Bull zegt zelf dat ze niet geraakt zijn door de TD's en dat ze ook niets hebben hoeven wijzigen. Het was volgens hun gewoon zo dat het groundeffect zijn werk niet kon doen. Ik heb geen enkele reden om Christian Horner niet te geloven. Als Helmut het nu zei dan had ik er wel een korreltje zou bij genomen.
Maar het was enkel wilde speculaas van me, verder nergens op gebaseerd.
sjaool schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:54:
[...]
Ik heb geen enkele reden om Christian Horner niet te geloven.
I served in a company of heroes.
Mmmmmm, wilde speculaas. Zoveel beter dan kweekspeculaas.ZeromaNoiS schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:10:
[...]
Teams zijn naar mijn weten nooit erg open over TD's en of ze geraakt zijn, dus ook Horner neem ik met een korreltje zout als het om dit soort zaken gaat.![]()
Bedenk dat de manier van beleven grotendeels een eigen keuze is hé?DesireHD schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:20:
[...]
I know, is een beetje een vloek en een zegen denk ik met hoe het nu gaat. Tof dat F1 nu zo populair is en dat het makkelijk te kijken is, maar het is natuurlijk 1 grote commerciële poppenkast nu. Er worden allerlei onzinnige dingen gekoppeld aan sponsornamen om maar zoveel mogelijk reclame-inkomsten te genereren. Zoals gezegd power-rankings, driver over the day, overtake award, fastest pitsstop etc. (al is die laatste nog wel van toegevoegde waarde imo). Om nog maar te zwijgen over al die kinderachtige social-media content als grill the grid enzo.
En de teams/coureurs doen er natuurlijk net zo hard aan mee met al hun "special liveries" en elke race een ander helm waar weer miniatuurtjes en kleding e.d. van verkocht moeten worden. Alsof we nog niet genoeg troep in de wereld hebben.
Maar goed, zal wel een generatie-dingetje zijn ofzo. Snap dat het werkt zoals het werkt maar dat wil niet perse zeggen dat ik het er mee eens ben
Doe zelf de TV 5 minuten voor de race aan, en doe hem na de finish (heel af en toe na de ceremonie) weer uit. M'n info haal ik hier weg, en ik hoop dat alle ongein qua helmen, schijtlollige filmpjes, foto's van coureurs met stroopwafels en aanverwante ongein enkel in 'Randzaken' terechtkomt.
Gewoon niet kijken naar al die onzin. En je er zeker niet aan ergeren.
Misschien zijn Toto, Lewis, Max en Christian stiekem wel hele goede vrienden en spreken ze bij toerbeurt af wie er nu weer aan de beurt is om het vuurtje lekker op te stoken
Ik denk dat wanneer Lewis met pensioen gaat er een hoop intrige en gedoe verdwijnt met hem.alexbl69 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:01:
[...]
Bedenk dat de manier van beleven grotendeels een eigen keuze is hé?
Doe zelf de TV 5 minuten voor de race aan, en doe hem na de finish (heel af en toe na de ceremonie) weer uit. M'n info haal ik hier weg, en ik hoop dat alle ongein qua helmen, schijtlollige filmpjes, foto's van coureurs met stroopwafels en aanverwante ongein enkel in 'Randzaken' terechtkomt.
Misschien zijn Toto, Lewis, Max en Christian stiekem wel hele goede vrienden en spreken ze bij toerbeurt af wie er nu weer aan de beurt is om het vuurtje lekker op te stoken
een treffende spreuk
Eens hoor, ik kijk precies op dezelfde manier. Vaak ook uitgesteld (bij F1TV) zodat je mooi kunt beginnen in de warmup-lap na die Rolex-reclame (nog zoietsalexbl69 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:01:
[...]
Bedenk dat de manier van beleven grotendeels een eigen keuze is hé?
Toch ook wel enigszins jammer, vroeger (jaja opa verteld) vond ik de voorbeschouwing altijd wel gaaf met nieuws uit de pitstraat enzo. Toen wist je ook nog niet alles via internet. Tegenwoordig moet je het dan doen met interviews met zgn. beroemdheden die nog net het verschil weten tussen een Formule 1-auto en een basketbal en overdreven rijdersaankondigingen. En dan moet Las Vegas nog komen
Naja, first world problems ook
Dat was met papa Schumi destijds idem dito.pro_6or schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:28:
Ik denk dat wanneer Lewis met pensioen gaat er een hoop intrige en gedoe verdwijnt met hem.
Hier net zo. Vond Mol met z'n pitreports en de interviews samen met Kalff altijd heel leerzaam. Maar zoals je zegt; al die zaken worden hier nu wel besproken.DesireHD schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:44:
[...]
Toch ook wel enigszins jammer, vroeger (jaja opa verteld) vond ik de voorbeschouwing altijd wel gaaf met nieuws uit de pitstraat enzo. Toen wist je ook nog niet alles via internet. Tegenwoordig moet je het dan doen met interviews met zgn. beroemdheden die nog net het verschil weten tussen een Formule 1-auto en een basketbal en overdreven rijdersaankondigingen. En dan moet Las Vegas nog komen
Klopt helemaalNaja, first world problems ook
Klopt want Horner zei ook eerlijk dat ze over de budgetcap heen gegaan warensjaool schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:54:
[...]
Red Bull zegt zelf dat ze niet geraakt zijn door de TD's en dat ze ook niets hebben hoeven wijzigen. Het was volgens hun gewoon zo dat het groundeffect zijn werk niet kon doen. Ik heb geen enkele reden om Christian Horner niet te geloven. Als Helmut het nu zei dan had ik er wel een korreltje zou bij genomen.
ze hebben vorige week gereden met de pre-TD vloer dus geraakt zal wel meevallen door die TD. Vleugel TD durf ik niet te zeggenZeromaNoiS schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:10:
[...]
Teams zijn naar mijn weten nooit erg open over TD's en of ze geraakt zijn, dus ook Horner neem ik met een korreltje zout als het om dit soort zaken gaat.![]()
Tja maar het ging over power ranking. Met een Redbull, waar je podium verwacht, in q2 eruit vliegen en 5e worden is niet goed, terwijl bij bijv. Haas, waar je q1 overleven en geen punten verwacht, 6e kwalificeren en punt pakken wel goed is.hardware-lover schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:48:
[...]
Natuurlijk kan dat, als de afstelling niet op orde te krijgen is.
Video van Palmer is daar niet echt relevant in.
erutangiS
Hij had geen ongelijk want dat ze over de budget cap heen gingen was dankzij onduidelijkheid van de FIA. Zij waren dus volledig in de veronderstelling dat ze goed zaten qua budget. Hij heeft dus niet gelogen.TinusXIII schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:21:
[...]
Klopt want Horner zei ook eerlijk dat ze over de budgetcap heen gegaan waren
Ferrari zei vorig jaar ook dat ze niet geraakt werden door de anti-stuiter TD. Duurde een jaar voordat ze het toe wilde geven.
Morgenochtend weten we het 🤞
Morgenochtend weten we het 🤞
Maar daar reageerde ik niet op? Enkel op dat er met de auto (afstelling/andere reden), wat mis kan zijn waardoor een rijder gedeeltelijk buiten spel wordt gezet, en dat was er gaande afgelopen weekend. Iig tijdens de kwalificatie.MrOleo schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:30:
Tja maar het ging over power ranking. Met een Redbull, waar je podium verwacht, in q2 eruit vliegen en 5e worden is niet goed, terwijl bij bijv. Haas, waar je q1 overleven en geen punten verwacht, 6e kwalificeren en punt pakken wel goed is.
Video van Palmer is daar niet echt relevant in.
Testing, one, two ...
De voorbeschouwingen op F1TV Pro zijn anders goed te noemen hoor. Daar zit veel technische info en informatie uit de pitstraat bij.DesireHD schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:44:
[...]
Eens hoor, ik kijk precies op dezelfde manier. Vaak ook uitgesteld (bij F1TV) zodat je mooi kunt beginnen in de warmup-lap na die Rolex-reclame (nog zoiets) en sla al die andere ongein wel over. En datgene wat echt nieuws is lees ik hier wel
Naja, first world problems ook
Oh dat geloof ik ook wel hoor, zitten ook zeker capabele mensen in dat team en natuurlijk ex-coureurs die zinvolle info geven. Ging me er meer om dat het vaak niet echt nieuws meer is, het meeste is al al wel te zien op internet.sjaool schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 00:17:
[...]
De voorbeschouwingen op F1TV Pro zijn anders goed te noemen hoor. Daar zit veel technische info en informatie uit de pitstraat bij.
Ricciardo is nog steeds herstellende van zijn handbreuk en lijkt langer nodig te hebben waardoor het eerder Austin (VS) dan Doha (Qatar) gaat worden. Wel heeft het team alvast een speciaal simulator programma voor hem klaar staan maar geen druk om Ricciardo al achter het stuur te krijgen.
Verwachting is nog steeds dat Ricciardo volgend jaar naast Tsunoda zal rijden. Lawson wordt volgens geruchten op leenbasis gekoppeld aan Williams. Hoewel er ook eerder geruchten waren dat Williams Sargeant nog een jaar wil aanhouden, zeer waarschijnlijk vanwege de sponsoring.
https://www.the-race.com/...lphatauri-f1-seat-latest/
Verwachting is nog steeds dat Ricciardo volgend jaar naast Tsunoda zal rijden. Lawson wordt volgens geruchten op leenbasis gekoppeld aan Williams. Hoewel er ook eerder geruchten waren dat Williams Sargeant nog een jaar wil aanhouden, zeer waarschijnlijk vanwege de sponsoring.
Gezien Albon (oud Red Bull) bij Williams rijdt is dat zeker geen verkeerde optie voor Liam Lawson.Chocoball schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:45:
Ricciardo is nog steeds herstellende van zijn handbreuk en lijkt langer nodig te hebben waardoor het eerder Austin (VS) dan Doha (Qatar) gaat worden. Wel heeft het team alvast een speciaal simulator programma voor hem klaar staan maar er geen druk om Ricciardo al achter het stuur te krijgen.
Kan je nagaan als Williams twee capabele rijders heeft, kunnen ze het straks Alpine nog lastig gaan makensjaool schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:54:
[...]
Gezien Albon (oud Red Bull) bij Williams rijdt is dat zeker geen verkeerde optie voor Liam Lawson.
FIA admits Verstappen should have been penalised in F1 Singapore GP
/f/image/bmK6qnOqOKK5rlFx2itSLdGo.webp?f=fotoalbum_large)
De Verstappen/Tsunoda en Sargeant/Stroll incidenten hadden toch gridstraf moeten krijgen aldus de stewards. Deze incidenten worden dus niet als precedent beschouwd. De reprimande voor het pitlane incident staan ze wel achter, maar vragen ze de FIA om duidelijkere regels.
/f/image/bmK6qnOqOKK5rlFx2itSLdGo.webp?f=fotoalbum_large)
De Verstappen/Tsunoda en Sargeant/Stroll incidenten hadden toch gridstraf moeten krijgen aldus de stewards. Deze incidenten worden dus niet als precedent beschouwd. De reprimande voor het pitlane incident staan ze wel achter, maar vragen ze de FIA om duidelijkere regels.
[ Voor 20% gewijzigd door sjaool op 22-09-2023 13:28 ]
Red Bull drivers vs Alpha Tauri drivers in Wild Japanse Game show
https://www.youtube.com/watch?v=PsNyag6JGv4
https://www.youtube.com/watch?v=PsNyag6JGv4
mijn signature is bewust leeg :-)
Bijna eind september en tijd voor de FIA om bekend te maken welke aanvragers groen licht hebben gekregen. Van de 4 aanvragers zouden 3 door de FIA zijn afgewezen.
Hoewel niet bekend is wie zich hebben aangemeld zou de 4 aanvragers zijn: Andretti, de Formule 2 teams van Hitech en Rodin Carlin en een aziatische start-up onder de naam LKYSUNZ. Nu Andretti goedkeuring lijkt te hebben zal de acceptatie door de FOM volgen.
https://www.motorsport.co...or-new-f1-teams/10523782/
Hoewel niet bekend is wie zich hebben aangemeld zou de 4 aanvragers zijn: Andretti, de Formule 2 teams van Hitech en Rodin Carlin en een aziatische start-up onder de naam LKYSUNZ. Nu Andretti goedkeuring lijkt te hebben zal de acceptatie door de FOM volgen.
Zou het team van Mazepin erbij zitten?Chocoball schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:54:
Bijna eind september en tijd voor de FIA om bekend te maken welke aanvragers groen licht hebben gekregen. Van de 4 aanvragers zouden 3 door de FIA zijn afgewezen.
Hoewel niet bekend is wie zich hebben aangemeld zou de 4 aanvragers zijn: Andretti, de Formule 2 teams van Hitech en Rodin Carlin en een aziatische start-up onder de naam LKYSUNZ. Nu Andretti goedkeuring lijkt te hebben zal nu de acceptatie door de FOM volgen.
Dat zou dan het team Hitech zijn waarvan papa Mazepin eerder de eigenaar was. Ergens bestond de angst dat de geldschieter uit Kazachstan banden zou hebben met Mazepin. De FIA en FOM willen voorkomen dat de geldstromen achter de teams uit Rusland komen.
Ik vind dit echt onbegrijpelijk. De beslissing om vorig weekend een reprimande en boete uit te delen, werd niet in een split second genomen. Daar is over overlegd en daarvoor zijn de reglementen doorgenomen (neem ik aan). Het is niet alsof een scheidsrechter tijdens een voetbalwedstrijd snel moet handelen en een gele kaart uitdeelt waarvan hij achteraf zegt dat het rood had moeten zijn als hij de situatie nog eens rustig bekijkt.sjaool schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:27:
FIA admits Verstappen should have been penalised in F1 Singapore GP
[Afbeelding]
Het moet niet mogelijk zijn om in dit geval een week later op een beslissing terug te komen die vorige week weloverwogen is genomen.
BREAKING: Yuki Tsunoda and Daniel Ricciardo will race for @AlphaTauriF1 in 2024!#F1 pic.twitter.com/HVUGyZO0Qy
— Formula 1 (@F1) 23 september 2023
Oké had misschien Lawson verwacht, maar misschien ook niet.
Klopt helemaal. Helaas door de tijd zelf niet alles kunnen zien en horen.cvs79 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:24:
[...]
Hey. Moterworld in Keulen. Supertof om rond te lopen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Persoonlijk kan ik het ritje naar Keulen zeker adviseren als je er nog nooit bent geweest en je wilt enkele persoonlijke (F1) spullen van Schumacher zien.
Ik vond het erg interessant.
Ik vind het ze juist wel sieren zo. Begreep er vorig weekend ook maar iemand waarom Max geen straf kreeg voor het Tsunoda moment? Ja, ze hebben daar een onwijze fout gemaakt, maar goed dat ze dat nu erkennen ipv dat je volgend impeding moment nog meer gezeik krijgt "ja maar Max".KlaasjeNL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:38:
[...]
Het moet niet mogelijk zijn om in dit geval een week later op een beslissing terug te komen die vorige week weloverwogen is genomen.
I served in a company of heroes.
Maar als ik het goed begrijp dan is het enige wat ze nu zeggen dat die beslissing fout was en dat dit niet betekent dat ze voortaan geen straffen uit gaan delen in vergelijkbare situaties, het is niet alsof Max alsnog een straf krijgt toch?KlaasjeNL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:38:
[...]
Ik vind dit echt onbegrijpelijk. De beslissing om vorig weekend een reprimande en boete uit te delen, werd niet in een split second genomen. Daar is over overlegd en daarvoor zijn de reglementen doorgenomen (neem ik aan). Het is niet alsof een scheidsrechter tijdens een voetbalwedstrijd snel moet handelen en een gele kaart uitdeelt waarvan hij achteraf zegt dat het rood had moeten zijn als hij de situatie nog eens rustig bekijkt.
Als hij nu alsnog plekken teruggezet zou worden dan zou ik dat zeer onterecht vinden want dan wordt een volgende race beïnvloed doordat het vorige race slechter ging, maar dat lijkt niet aan de orde. Voor zover ik kan zien hebben ze alleen verduidelijkt hoe er in de toekomst mee omgegaan zal worden.
Maar ik heb dat artikel niet gelezen, heb even gegoogled en op een andere site gelezen want die gelinkte site wil dat ik betaal (met mijn data of met geld, en ze kunnen de boom in).
Gamertag: FinrazielNL
Enige dat ik gelezen heb, is dat het 1 steward die er vorige week bij zat is die het zegt, maar vertegenwoordigt hij daadwerkelijk alle stewards of was het vorige week een 3 tegen 1 besluit en probeert hij nu zijn eigen mening te promoten tot waarheid?Finraziel schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:12:
[...]
Maar als ik het goed begrijp dan is het enige wat ze nu zeggen dat die beslissing fout was en dat dit niet betekent dat ze voortaan geen straffen uit gaan delen in vergelijkbare situaties, het is niet alsof Max alsnog een straf krijgt toch?
Als hij nu alsnog plekken teruggezet zou worden dan zou ik dat zeer onterecht vinden want dan wordt een volgende race beïnvloed doordat het vorige race slechter ging, maar dat lijkt niet aan de orde. Voor zover ik kan zien hebben ze alleen verduidelijkt hoe er in de toekomst mee omgegaan zal worden.
Maar ik heb dat artikel niet gelezen, heb even gegoogled en op een andere site gelezen want die gelinkte site wil dat ik betaal (met mijn data of met geld, en ze kunnen de boom in).
Mijn punt is dat ze die fout in eerste instantie niet hadden hoeven maken.Vuvuzela schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 07:56:
[...]
Ik vind het ze juist wel sieren zo. Begreep er vorig weekend ook maar iemand waarom Max geen straf kreeg voor het Tsunoda moment? Ja, ze hebben daar een onwijze fout gemaakt, maar goed dat ze dat nu erkennen ipv dat je volgend impeding moment nog meer gezeik krijgt "ja maar Max".
Ah, dat was mij in ieder geval ook niet duidelijk uit je post. Het las voor mij alsof je boos was over dat ze nu zeggen dat het fout was, en niet om de fout zelf.KlaasjeNL schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:21:
[...]
Mijn punt is dat ze die fout in eerste instantie niet hadden hoeven maken.
Gamertag: FinrazielNL
Het viel me bij de vorige race al op en nu weer. Ze zijn weer gestopt met die kwalificatie-opzet met verplichte compound. Q1 hard, Q2 medium en Q3 soft. Waarom zijn ze er mee gestopt?
Dat was/is een test.LA-384 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:33:
Het viel me bij de vorige race al op en nu weer. Ze zijn weer gestopt met die kwalificatie-opzet met verplichte compound. Q1 hard, Q2 medium en Q3 soft. Waarom zijn ze er mee gestopt?
Is een test/proef die alleen bij een paar vooraf vastgestelde Grand Prix wordt toegepast. Niet bij elke Grand Prix.LA-384 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:33:
[ Voor 3% gewijzigd door TinusXIII op 23-09-2023 19:04 ]
Wow, the race stream is al live op F1TV Pro. Nu keuze uit F1TV Live en andere beelden.
DusNivado schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:34:
[...]
Maar ook alleen als Perez 12 punten laat liggen in Japan en de sprintrace van Qatar (t.o.v. beide 2e) en Max maximaal punten pakt.
Dus Perez mag Maximaal
Jpn Qtr Spr
7e 2e
6e 4e
5e 6e
4e 8e
3e Pas op zondag
Dus ja de kans is er, maar hij is niet heel groot.
Six times. 👑👑👑👑👑👑 #GivesYouWings pic.twitter.com/20vTYsKaQx
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 24 september 2023
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Blijkbaar kan ook iets met een kleine kans gebeuren
Max heeft namelijk nog maar 3 punten nodig (6e), als Perez de sprint wint.
Als Perez 4e of lager finisht, of achter Max, is Max sowieso WDC.
Red Bull vandaag dus WCC èn WDC!
Alleen nog even uitmaken welke van de 2 rijders...
:fill(white):strip_exif()/f/image/T8FwjP5JPWxOXweVxpzNtW0q.png?f=user_large)
Alleen Checo kan Max nog inhalen, Lewis ligt 210 punten achter, met nog 180 punten te verdelen. Als Checo het niet wordt, wordt Max het
:fill(white):strip_exif()/f/image/UpqVFUnZp5xTrz2bFlJJtWpd.png?f=user_large)
McLaren gaat serieus voor de 4e plek bij de constructeurs, in 2 races de achterstand op Aston Martin meer dan gehalveerd! (van 102 naar 49 punten verschil)
Ferrari is denk ik te ver weg, met meer dan 100 punten voorsprong en redelijke resultaten sinds de zomerstop.
EDIT: Mooi om te zien dat Christian Horner na de race benadrukte hoe belangrijk de bijdrage van Perez ook is, aan het constructeurskampioenschap.
Max staat 95 punten voor op Mercedes in het constructeurskampioenschap
Alleen nog even uitmaken welke van de 2 rijders...
:fill(white):strip_exif()/f/image/T8FwjP5JPWxOXweVxpzNtW0q.png?f=user_large)
Alleen Checo kan Max nog inhalen, Lewis ligt 210 punten achter, met nog 180 punten te verdelen. Als Checo het niet wordt, wordt Max het
:fill(white):strip_exif()/f/image/UpqVFUnZp5xTrz2bFlJJtWpd.png?f=user_large)
McLaren gaat serieus voor de 4e plek bij de constructeurs, in 2 races de achterstand op Aston Martin meer dan gehalveerd! (van 102 naar 49 punten verschil)
Ferrari is denk ik te ver weg, met meer dan 100 punten voorsprong en redelijke resultaten sinds de zomerstop.
EDIT: Mooi om te zien dat Christian Horner na de race benadrukte hoe belangrijk de bijdrage van Perez ook is, aan het constructeurskampioenschap.
Max staat 95 punten voor op Mercedes in het constructeurskampioenschap
[ Voor 11% gewijzigd door Wild Chocolate op 24-09-2023 11:33 ]
En als hij WDC wordt in de Sprint dan evenaart hij ook het record van Schumacher door kampioen te worden met 6 races te gaan.Nivado schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:15:
[...]
Blijkbaar kan ook iets met een kleine kans gebeuren. Maar duidelijk, de kans dat Max nu WDC wordt na de sprint is een heel stuk groter geworden.
Max heeft namelijk nog maar 3 punten nodig (6e), als Perez de sprint wint.
Als Perez 4e of lager finisht, of achter Max, is Max sowieso WDC.
Ik denk dat Perez het einde van het seizoen niet haalt. Ik zou nu nog een nieuwe teammaat voor Max opzoek (Lawson) en laat hem de rest van het seizoen maar wennen aan de wagen zodat hij volgend seizoen kan meedoen. Exit Perez na de acties van vandaag.
... gecensureerd ...
Gaat niet gebeuren. Redbull wil een 1-2 winst bij de constructeurs.... mocht dat (wederom) niet lukken denk ik dat we volgend jaar wel iemand anders kunnen verwachten in zijn stoeltje.hamsteg schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:53:
Ik denk dat Perez het einde van het seizoen niet haalt. Ik zou nu nog een nieuwe teammaat voor Max opzoek (Lawson) en laat hem de rest van het seizoen maar wennen aan de wagen zodat hij volgend seizoen kan meedoen. Exit Perez na de acties van vandaag.
Constructeur hebben ze al, 1 en 2 individueel ... ik denk van niet. Nortis is goed bezig en volgens mij zijn komende banen in zijn voordeel.stylezzz schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:01:
[...]
Gaat niet gebeuren. Redbull wil een 1-2 winst bij de constructeurs.... mocht dat (wederom) niet lukken denk ik dat we volgend jaar wel iemand anders kunnen verwachten in zijn stoeltje.
... gecensureerd ...
Gaan ze met lawson echt niet doen. Eerdere pogingen om een rookie in te zetten lukten ook niet. Is imo ook niet goed voor lawson tenzij hij uit hetzelfde hout als Max gesneden is.hamsteg schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:53:
Lawson liet bij de start wel zien dat hij wheel to wheel kan racen zonder brokken te maken en hij heeft Verstappen ook 3 bochten achter zich gehouden in SingaporeDe_Bastaard schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:15:
[...]
Gaan ze met lawson echt niet doen. Eerdere pogingen om een rookie in te zetten lukten ook niet. Is imo ook niet goed voor lawson tenzij hij uit hetzelfde hout als Max gesneden is.
Het zou top zijn om Lawson nu al naast Verstappen te zetten (zonder druk de voorbereiding voor volgend jaar), Perez z'n seizoen is toch al verloren. RBR heeft het WCC al binnen en Verstappen wint volgende race het WDC (zonder technisch falen of een crash).
Hij is een stuk jonger dan Perez, Albon, Gasly en Kvyat, dat zou ook kunnen schelen.
Maar geen idee, denk dat Redbull het behoorlijk lastig heeft met de rijderskeus voor 2024 (voor zowel AT als RBR)
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
.
Maar geen idee, denk dat Redbull het behoorlijk lastig heeft met de rijderskeus voor 2024 (voor zowel AT als RBR)
[/quote]
RIC en TSU zijn al bevestigd voor AT 2024.
[/quote]
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Perez lijkt alweer aardig in de stress te raken de afgelopen races inderdaad. Maar ze zouden echt niet die truuk uithalen vanmorgen om die gridstraf te ontlopen in qatar als ze lawson (of wie dan ook) zouden gaan oplijnen voor de rest van het seizoen.hamsteg schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:06:
[...]
Constructeur hebben ze al, 1 en 2 individueel ... ik denk van niet. Nortis is goed bezig en volgens mij zijn komende banen in zijn voordeel.
Ze gaan eerst Mexico doen en flikkeren daarna Perez er uit. (En Lawson er in).stylezzz schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:13:
[...]
Perez lijkt alweer aardig in de stress te raken de afgelopen races inderdaad. Maar ze zouden echt niet die truuk uithalen vanmorgen om die gridstraf te ontlopen in qatar als ze lawson (of wie dan ook) zouden gaan oplijnen voor de rest van het seizoen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dat hebben ze bij Nyck de Vries ook gedaan inderdaad, eerst even de thuis race laten rijden.AvK schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:59:
[...]
Ze gaan eerst Mexico doen en flikkeren daarna Perez er uit. (En Lawson er in).
Er zijn volgens mij 2 redenen waarom Perez daar nog zit: het 1-2 in het WDC (bij Perez er uit, wordt dat toch weer Ham) en de Peso's van Slim.
Al het andere heeft RB meermaals laten zien geen waarde aan te hechten/boodschap aan te hebben.
Tja p2 in het WDC ligt echt nog wel open. Als perez het nog twee keer verkloot is hij zomaar opeens 3e.
Peso's van Slim zijn niet meer belangrijk met budgetcap. De sponsors Oracle enzo die brengen al genoeg binnen voor de budgetcap.Nivado schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:07:
[...]
Dat hebben ze bij Nyck de Vries ook gedaan inderdaad, eerst even de thuis race laten rijden.
Er zijn volgens mij 2 redenen waarom Perez daar nog zit: het 1-2 in het WDC (bij Perez er uit, wordt dat toch weer Ham) en de Peso's van Slim.
Al het andere heeft RB meermaals laten zien geen waarde aan te hechten/boodschap aan te hebben.
Sarcasm, I suppose? Nyck kon Zandvoort thuis op de bank volgen.Nivado schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:07:
[...]
Dat hebben ze bij Nyck de Vries ook gedaan inderdaad, eerst even de thuis race laten rijden.
Dat zegt niet zoveel, kan tot de eerste GP gewoon nog wijzigen, vraag maar aan Giedo vd Garde...ZeRoC00L schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:06:
.
[/quote]
Dan zal helmut marko zijn conclusies echt wel trekken. Vorig jaar is perez ook al 3e geworden...De_Bastaard schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:12:
Tja p2 in het WDC ligt echt nog wel open. Als perez het nog twee keer verkloot is hij zomaar opeens 3e.
Hij heeft nog een contract t/m 2024AvK schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:59:
[...]
Ze gaan eerst Mexico doen en flikkeren daarna Perez er uit. (En Lawson er in).
Lawson heeft bewezen dat hij het kan dus een goed plan B
Maar waarschijnlijker is het dat eerst Ricciardo zijn mojo terug mag krijgen.
Dan krijgen we volgend jaar halverwege het seizoen een Kvyattje
Beste zou zijn Perez exit na mexico ,a die contract kopen ze gewoon uit en daarna Alonso voor 2024 bij RB die zit niet lekker in die trage Aston
[ Voor 37% gewijzigd door Amaze86 op 24-09-2023 20:33 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Contract heeft een prestatieclausule dus bij ondermaats presterenD-dark schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:49:
[...]
Hij heeft nog een contract t/m 2024
Lawson heeft bewezen dat hij het kan dus een goed plan B
Maar waarschijnlijker is het dat eerst Ricciardo zijn mojo terug mag krijgen.
Dan krijgen we volgend jaar halverwege het seizoen een Kvyattje
Tsja, hij staat nog steeds 2e in het klassement.niki_lauda schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:54:
[...]
Contract heeft een prestatieclausule dus bij ondermaats presteren
Al is dat met deze auto wel het absolute minimum.
PER er zeker uit zetten zodra P2 zeker is. Daarna, als er nog races zijn
, RIC indien fit er (tijdelijk) in. Lawson naar AT en dan volgend jaar verder kijken.
Ik kan niet nog een jaar aan waarin PER de eerste races gaat vertellen dat hij dit jaar echt meedoet om de WDC en kans maakt....
Ik kan niet nog een jaar aan waarin PER de eerste races gaat vertellen dat hij dit jaar echt meedoet om de WDC en kans maakt....
[ Voor 31% gewijzigd door Help!!!! op 24-09-2023 21:56 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Blijf het wel bijzonder vinden hoeveel windowdressing RBR nu weer toevoegd. PER rijd gewoon kak, niet meer niet minder. Weekend in, weekend uit. Domme acties met grote gevolgen.
Mijn boefje is liev!
Mijn vermoeden wat het idee is: zodra Ricciardo weer fit is gaat hij weer in de AT rijden, en in de hoop dat ie weer op snelheid komt. Als dat naar tevredenheid gebeurd gaat Perez er in 24 uit Ricc naar RB, en Lawson in de AT.
RB wil denk ik voor nu alles op alles zetten om een 1-2 te halen, maar ik geloof eigenlijk niet dat ze Perez in 24 nog laten rijden. Die heeft zichzelf gister een heel slechte dienst bewezen.
RB wil denk ik voor nu alles op alles zetten om een 1-2 te halen, maar ik geloof eigenlijk niet dat ze Perez in 24 nog laten rijden. Die heeft zichzelf gister een heel slechte dienst bewezen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja dat was precies mijn punt, en ik ga ervan uit dat iedereen in dit topic dat weet. Waarmee ik wil zeggen dat Checo houden tot Mexico absoluut niet overwogen wordt door HM. Zie ook het 2e deel van mijn post.Wild Chocolate schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:20:
[...]
Sarcasm, I suppose? Nyck kon Zandvoort thuis op de bank volgen.
Als Perez moet wieberen, moet hij wieberen. Dan gaan ze hem echt niet een paar races langer houden omdat hij zijn thuis race nog moet rijden, zie het voorbeeld van Nyck.
Zou Ricciardo zoveel beter zijn dan Perez? Bij Renault en McLaren heeft hij nu ook niet zo gek veel laten zien.
Ik zou Lawson in de AT laten zitten en alleen als Perez zijn 2e plek niet vast kan houden vervangen (misschien door Ricciardo).
Ik zou Lawson in de AT laten zitten en alleen als Perez zijn 2e plek niet vast kan houden vervangen (misschien door Ricciardo).
Signatures zijn voor boomers.
Dat is toch juist prachtig, geld verdienen met F1. Bovendien moeten bovenop de budgetcap nog ca. 6 miljoenen salarissen betaald worden.TrekDr0p schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:14:
[...]
Peso's van Slim zijn niet meer belangrijk met budgetcap. De sponsors Oracle enzo die brengen al genoeg binnen voor de budgetcap.
Daarnaast heb ik begrepen (weet ik niet zeker) dat de sponsoring van Oracle voornamelijk in geleverde diensten zit.
Ja, dat denk ik wel!Maasluip schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:57:
Zou Ricciardo zoveel beter zijn dan Perez? Bij Renault en McLaren heeft hij nu ook niet zo gek veel laten zien.
Waarom, omdat Ricciardo niet de betere rijder is, maar omdat Ricciardo wel met deze auto om kan gaan/beter met deze auto om kan gaan dan Perez.
Ricciardo zijn dive-bombs passen goed bij deze auto en dit ging nog wel aardig bij Renault, maar helemaal niet bij de McLaren. Dus Perez (misschien) > Ricciardo, maar niet in de auto's waar Max zich ook prettig in voelt.
Edit: Kijk maar hoe snel hij weer was in de RB19 tijdens die test.....
[ Voor 4% gewijzigd door Tripl3 D op 25-09-2023 09:02 ]
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
RIC zal ook anders tegen VER aan kijken, die gaat met de druk wellicht heel anders om. Hij kent VER ook op een heel andere manier als vrienden waardoor hij met minder stress rijdt? Geen idee of het zo werkt, maar los daarvan zal RIC moeten leveren zoals toentertijd.
Mijn boefje is liev!
Ik denk dat Daniel de hoop om ooit wereldkampioen te worden nu wel heeft laten varen en heel tevreden is met die dikke bankrekening die hij nu heeft. Dus misschien is hij nu wel de perfecte wingman voor Max.
Daniel is een underachiever, die mag voor mij inpakken. Vreemd dat 'ie er voor 2024 nog bij is. Toont ook de armoede in de driver stal bij RB. Geen jeugd, geen doorstroming, geen talent met ervaring (behalve RIC dan zou je kunnen zeggen), en niemand die naast Max wil gaan zitten (begrijpelijk)sjaool schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:50:
Ik denk dat Daniel de hoop om ooit wereldkampioen te worden nu wel heeft laten varen en heel tevreden is met die dikke bankrekening die hij nu heeft. Dus misschien is hij nu wel de perfecte wingman voor Max.
Ric heeft veel noten op de zang, en als het er op aankomt ook gewoon teleurstellend. Hoe vaak heeft de beste man ook al van zichzelf gezegd dat 'ie WC wordt, of WC materiaal is. En dan bij McLaren compleet door de mand vallen... Als je goed bent, kan je je aanpassen aan de wagen en rijd je op zijn minst je team mate naar huis.
En dan wordt Perez keihard afgefakkeld hier in dit topic, omdat hij in het begin van het seizoen ietwat ambitieus durfde te zijn en beleefd (!) liet horen ook voor z'n WC kansen te gaan.
En waarom ook niet? Hij rijdt dan ook voor RB en in de beste wagen. En z'n seizoenstart was best nog redelijk. Het was natuurlijk te verwachten dat het niets zou worden naast Max, en de tijd leert dat hij volledig is ingezakt onder de druk of wat dan ook.
Maar waarom alle toxische kritiek hier, omdat hij wat ambitie toonde? Vanop de bank is het natuurlijk gemakkelijk om commentaar te spuien, van mensen die waarschijnlijk nog niet eens een kartje rond een circuit krijgen. Maar goed, het is geweten dat ambitie tonen in Nederland zowat de grootste zonde is. Calvinistische zelfkastijding, dat moet Perez doen. Op dat gebied is de cultuur en ingesteldheid in de America's gewoon helemaal anders (US, Mexico, ...). Daar is het niet gebruikelijk om jezelf steeds te relativeren en kleiner te maken, en al zeker niet als je een van de twintig uitverkorenen bent in de koninginnenklasse van de autosport. Ik weet dat dit in de benelux moeilijk te begrijpen is, maar sommigen lijken wel getraumatiseerd door deze uitspraken.
En trouwens, sinds de zomer hoor je er helemaal niets meer van. Die man weet best ook wel dat 'ie niet goed bezig is, en het wellicht z'n laatste seizoen wordt. Hij heeft z'n 'afstraffing' dus gehad, hij is gebroken tot genoegdoening van velen hier zo blijkt, dus misschien kunnen we die uitspraak van bijna 8 maand geleden ook laten rusten nu.
Ik schat hem nog steeds hoog in. Hij heeft jarenlang dat Forza India bootanker boven de capaciteiten van de wagen gereden. En heeft met die Forza India (op een goed, snel circuit met wat geluk, akkoord) toch ook wel een GP gewonnen.
Dit jaar zit het hem inderdaad niet mee. Jammer dan.
Trouwens, de stats tussen publiekslieveling RIC en PER lopen heel gelijkaardig op. 8 versus 6 wins, en podiums bijna gelijk. https://www.formula1point...0Perez/Daniel%20Ricciardo
Toont ook weer aan dat wanneer je je als een clown gedraagt, je blijkbaar toch meer sympathie krijgt. Dat doet blijkbaar toch veel in de perceptie.
Ik denk dat Daniel, zodra hij in de RB een paar wedstrijden wint of anderszins goede resultaten neerzet, alweer heel wat praatjes gaat krijgen. Zo werkt dat imho bij al die F1 lui.sjaool schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:50:
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik vind het vooral heel knap dat iedereen weet dat Ricciardo het niet (meer) kan terwijl Red Bull aan de hand van data hem in het stoeltje heeft gezet. Miljoenen aan apparatuur, mensen en analyses, maar er toch naast zitten. Heel bijzonder weer.
Net zoveel teambazen als bondscoachestlpeter schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:16:
Ik vind het vooral heel knap dat iedereen weet dat Ricciardo het niet (meer) kan terwijl Red Bull aan de hand van data hem in het stoeltje heeft gezet. Miljoenen aan apparatuur, mensen en analyses, maar er toch naast zitten. Heel bijzonder weer.
Tja je hoeft alleen maar naar Ajax te kijken om te zien dat deze zaken niet alles zeggen.tlpeter schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:16:
Hij heeft in mijn ogen veel bruggen verbrand en kon bij Renault en McLaren ook niks laten zien en hij is op leeftijd... waarom zou je die nog bij AT of RBR willen hebben?tlpeter schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:16:
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Zullen we Ajax hier even buiten houden? Ik ben juist blij dat Max redenen geeft om wel te juichendehardstyler schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:23:
[...]
Tja je hoeft alleen maar naar Ajax te kijken om te zien dat deze zaken niet alles zeggen.
Ik vind het vooral jammer dat ze op hem terug gegrepen hebben.Amos_x schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:10:
[...]
Daniel is een underachiever, die mag voor mij inpakken. Vreemd dat 'ie er voor 2024 nog bij is. Toont ook de armoede in de driver stal bij RB. Geen jeugd, geen doorstroming, geen talent met ervaring (behalve RIC dan zou je kunnen zeggen), en niemand die naast Max wil gaan zitten (begrijpelijk)
Zoals te zien is met Lawson, is dat talent om in de auto te zetten er wel, alleen wordt de gok niet gewaagd.
Misschien dat ze te hard zoeken naar een mega-talent ipv een regulier talent en daardoor het reguliere talent niet meer willen inzetten oid?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics
:strip_exif()/f/image/PX7zgYAF45mvdk1pqhJtoiDP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cJXmEifNrmad3p42b5ImsJ9M.jpg?f=fotoalbum_large)