[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 80 Laatste
Acties:
  • 901.175 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Elk nadeel...

Als je weinig budget krijgt voor development, heb je ook weinig over om nieuwe manieren te zoeken om de zaak te belazeren. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door drfruit op 12-09-2023 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:10
new_guy schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:12:
[...]

Dat is wat ie zegt, geen een. :+
Lol, kennelijk besloot mijn brein het woordje “geen” weg te filteren. :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:41
Aangezien het Discord Tweakers Formule-1 kanaal hier stilletjes meeleest ( hoi :w )

In mijn laatste AMuS bijdrage had Red Bull teambaas Horne het over rubberen neuzen (Gumminasen). In het Engels was het toch even anders blijkbaar met rubbery nose boxes en daarmee doelde hij op de flexibele neus of flexibele verbinding tussen neus en voorvleugel mocht dat helemaal duidelijk zijn overgekomen.
Reacting to the directive, Horner insisted: "It's not something that affects us.

"We've seen a few rubbery nose boxes, shall we say, so we'll see those get addressed, I guess, in Singapore."

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 12-09-2023 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-10 14:35
Chocoball schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:16:
Aangezien het Discord Tweakers Formule-1 kanaal hier stilletjes meeleest ( hoi :w )

In mijn laatste AMuS bijdrage had Red Bull teambaas Horne het over rubberen neuzen (Gumminasen). In het Engels was het toch even anders blijkbaar met rubbery nose boxes en daarmee doelde hij op de flexibele neus of flexibele verbinding tussen neus en voorvleugel.

[...]
Busted! :D

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22

Pierre

Van nature lui!

Goedemorgen we mogen weer [F1 2023] Race 16 GP van Singapore

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

Maasluip schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:18:
Ik gok dat Red Bull er als enige geen last van heeft. Want zo gaat het met de TDs dit jaar. :D
Ze backfiren vooral bij team Toto... :X

Mijn boefje is liev!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:33
Nu komt GPBlog met een clickbait dat RBR geraakt wordt hierdoor :')

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-10 13:14
Treveo schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:22:
[...]

Nu komt GPBlog met een clickbait dat RBR geraakt wordt hierdoor :')
Waarin ze verwijzen naar AMuS maar waar ik dat betreffende artikel niet kan vinden.

• Treveo
Senaxx schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:16:
[...]

Waarin ze verwijzen naar AMuS maar waar ik dat betreffende artikel niet kan vinden.
Zit onderin de post die ik quoted :), dus die quote post even openen en dan onderin zit een link daarheen

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-10 13:14
Treveo schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:20:
[...]

Zit onderin de post die ik quoted :), dus die quote post even openen en dan onderin zit een link daarheen
Dat is toch motorsport.com? En niet AMuS?

* Senaxx is niet zo helder vandaag, dus misschien dat ik het mis heb hoor.

• Treveo
Senaxx schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:33:
[...]

Dat is toch motorsport.com? En niet AMuS?

* Senaxx is niet zo helder vandaag, dus misschien dat ik het mis heb hoor.
https://www.auto-motor-un...gapur-fluegel-unterboden/ deze is gewoon AMuS =):

Auto
Motor
und
Sport

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Toto wil in ieder geval geen extra regeltjes om de dominantie van RBR tegen te werken :? Of is ie bang dat het hun zelf tegenwerkt?

Wolff: F1 moet geen WWE worden en met regels komen om dominantie te stoppen

https://nl.motorsport.com...inantie-stoppen/10519533/

Iets met change your f*cking car was het toch?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 12:18
Toen de voorvleugels in 2019 aangepast werden, was het grote slachtoffer Red Bull. Toen de vloerranden aangepast moesten worden voor 2021, zou het grote slachtoffer Red Bull worden. Dat Toto nu specifiek die vloeraanpassingen noemt als een poging om de dominantie van Mercedes te stoppen is toch wel weer erg opportunistisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:44

[ Voor 5% gewijzigd door Extigo op 14-09-2023 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit vind ik een verkeerde beslissing, had Pourchaire een kans gegeven om zich te bewijzen naast Zhou. Zhou heeft zich al redelijk sterk bewezen naast Bottas. Bottas zelf brengt in mijn opinie het team niet verder de toekomst in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

JB schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:46:
Toto wil in ieder geval geen extra regeltjes om de dominantie van RBR tegen te werken :? Of is ie bang dat het hun zelf tegenwerkt?

Wolff: F1 moet geen WWE worden en met regels komen om dominantie te stoppen

https://nl.motorsport.com...inantie-stoppen/10519533/

Iets met change your f*cking car was het toch?
Of hij zegt gewoon eens iets dat niet dubbelzinnig is en klopt. :z

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-09-2023 12:57 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• JB

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:55:
[...]

Of hij zegt gewoon eens iets dat niet dubbelzinnig is en klopt. :z
Weet niet of het aan mij gericht is, maar kijkende naar Toto is dit toch totaal niet zo? Hij heeft vorig jaar al tig pogingen gedaan om dominantie de kop in te drukken middels TD's. Of zie je dat anders dan wat hij hier bedoeld? Lobby != WWE :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

JB schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:04:
[...]

Weet niet of het aan mij gericht is, maar kijkende naar Toto is dit toch totaal niet zo? Hij heeft vorig jaar al tig pogingen gedaan om dominantie de kop in te drukken middels TD's. Of zie je dat anders dan wat hij hier bedoeld? Lobby != WWE :?
Weet je, ik probeer gewoon vooral niet te volgen wat Toto allemaal zegt. Dat maakt de sport een stuk leuker voor mij. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:21
Zodra je de woorden 'fast en exciting' in combinatie met Valtteri Bottas leest weet je dat er een marketingteam aan de gang is geweest :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Quantor schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:50:
[...]

Dit vind ik een verkeerde beslissing, had Pourchaire een kans gegeven om zich te bewijzen naast Zhou. Zhou heeft zich al redelijk sterk bewezen naast Bottas. Bottas zelf brengt in mijn opinie het team niet verder de toekomst in.
Je weet niet wat Bottas allemaal achter de schermen doet. Wellicht helpt ie Zhou wel heel erg, of is een goudmijn voor de ontwikkeling van de auto?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Gropah schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:24:
[...]

Je weet niet wat Bottas allemaal achter de schermen doet. Wellicht helpt ie Zhou wel heel erg, of is een goudmijn voor de ontwikkeling van de auto?
Kijkende naar HAM, doet ie vast meer dan "I don't know man" :+ want MER komt het lek nog steeds niet te boven :P

Mijn boefje is liev!

• Chocoball
Quantor schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:50:
[...]

Er moet volgend seizoen nog een grand prix in China verreden worden met voor het eerst een Chinese coureur in het veld :)

Denk dat Zhou een veilige keus is voor nog een seizoen als Audi in '25 (50%) en '26 (75%) echt de touwtjes in handen krijgt.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

FunkyTrip

Funky vidi vici!

JB schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:34:
[...]

Kijkende naar HAM, doet ie vast meer dan "I don't know man" :+ want MER komt het lek nog steeds niet te boven :P
Lek? Stond ie bekend dat ie niks wist ofzo?

Dit dus.

• JB

JB

Cédric roelt!

FunkyTrip schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:54:
[...]

Lek? Stond ie bekend dat ie niks wist ofzo?
Ik doel op de huidige auto bij MER. HAM heeft mijn inziens (althans niet zichtbaar) vaak weinig tot geen info die helpt, wanneer de auto niet wil. Wellicht heeft BOT dat wel, waardoor ie aanblijft bij huidige team :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
JB schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:04:
[...]

Ik doel op de huidige auto bij MER. HAM heeft mijn inziens (althans niet zichtbaar) vaak weinig tot geen info die helpt, wanneer de auto niet wil. Wellicht heeft BOT dat wel, waardoor ie aanblijft bij huidige team :P
Hoe kun je nou een post over Bottas toch nog weer over Hamilton laten gaan 7(8)7
Misschien kun je Toto (de band) er ook nog even in betrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:39

Martinspire

Awesomeness

Chocoball schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:42:
[...]

Er moet volgend seizoen nog een grand prix in China verreden worden met voor het eerst een Chinese coureur in het veld :)

Denk dat Zhou een veilige keus is voor nog een seizoen als Audi in '25 (50%) en '26 (75%) echt de touwtjes in handen krijgt.
Ja dat bedoelt ie ook, gewoon Zhou houden maar Bottas eruit. Vind het zelf ook een waardeloze opvulling van een F1 stoeltje. Geef dat lekker aan een jong talent en ga lekker rally rijden of whatever.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Chocoball schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:42:
[...]

Daarom juist Pourchaire naast Zhou, die zou nu met 2 jaar ervaring het team moeten kunnen dragen. En dan kun je gelijk Pourchaire beoordelen. Komt bij dat 2024 toch een tussenjaar wordt voordat Audi inderdaad de boel over gaat nemen. Audi zal niet met Bottas doorgaan is mijn verwachting, die is duidelijk geen kampioensmateriaal.

(had reactie Martinspire niet gelezen voor deze reactie)

[ Voor 4% gewijzigd door Quantor op 14-09-2023 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
@Martinspire @Quantor merk nu ook dat ik de reactie verkeerd gelezen heb. Tja, Bottas zal dan ook een veilige keuze zijn of vond het team dat Pouchair onvoldoende presteert tegenover Vesti (1 winst tegen 4 van Vesti, had ik gelezen)?

Ik volg geen F2 dus kan geen waardeoordeel over Pourchair geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 12:18
Pourchaire leek een gigantisch talent in de Formule 4 en deed het heel lekker in zijn eerste jaar Formule 3 (vlak achter Piastri, net voor Sargeant, Vesti en Lawson). Daarna minder dan verwacht in Formule 2, waar hij in zijn 2e jaar onverwacht geen antwoord had op Drugovich. Drugovich was behoorlijk dominant in zijn 3e jaar Formule 2, maar hoe goed die precies is zijn nog veel vraagtekens over.

Wat ik gezien heb is het een vrij stabiele rijder, maar niet de snelste. Meer Ocon dan Verstappen, zeg maar. Wat Tsunoda en Schumacher in de Formule 2 af en toe lieten zien heb ik Pourchaire niet zien doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Is onderstaande al voorbij gekomen? Echt een tweakers onderwerp!!

https://f1tv.formula1.com...u-the-brain-of-the-f1-car

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:44
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F6OqLMcXMAIB80d?format=jpg&name=4096x4096

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:40
mavamal schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:33:
Pourchaire leek een gigantisch talent in de Formule 4 en deed het heel lekker in zijn eerste jaar Formule 3 (vlak achter Piastri, net voor Sargeant, Vesti en Lawson). Daarna minder dan verwacht in Formule 2, waar hij in zijn 2e jaar onverwacht geen antwoord had op Drugovich. Drugovich was behoorlijk dominant in zijn 3e jaar Formule 2, maar hoe goed die precies is zijn nog veel vraagtekens over.

Wat ik gezien heb is het een vrij stabiele rijder, maar niet de snelste. Meer Ocon dan Verstappen, zeg maar. Wat Tsunoda en Schumacher in de Formule 2 af en toe lieten zien heb ik Pourchaire niet zien doen.
Pourchaire last some best goede dingen zien, maar zeker vorig jaar ook behoorlijk wat slechte resultaten gehad door eigen fouten onder druk het kampioenschap mis te lopen. Nog steeds zou ik heb liever in de F1 zien dan Bottas, bij Bottas heb ik toch het idee dat de weinige pit die er in zat nu helemaal weg is.
En hij blijft maar gaan en laat dit seizoen ook zien nog prima mee te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-10 16:07
Leuk voor op Wikipedia, dat leest toch niemand :+

Dat is gewoon ruim 2x de wereld rond in een F1 auto, dat is niet niks!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:25
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F6SfvBRbMAAKtw6?format=webp&name=small

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 06:38

Tripl3 D

Brother in Arms

Weer een nieuwe tussenstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Zi8t_nyJjDM8pNaTkI7QQoBxFc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zdUOXu3R2TKqnMXwa6byEiha.jpg?f=user_large

Waarbij Norris?McLaren hun progressie de laatste weken steeds duidelijke wordt.
Ik zie Norris nog wel een paar plaatsen (2-3) stijgen als hij zo door gaat en McLaren ook nog wel een plaatsje als Aston Martin het zo af laat weten.

Daarnaast wordt de kans steeds groter dat Max in Qatar WDC wordt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zW9DgfvX2TS5omoZmYE2xlrpXHk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AMNvIXRyZzyzxS9PkIH9ohN3.jpg?f=user_large

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:15
Ergens jammer qua historie dat het mogelijk Qatar wordt. Aan de andere kant zijn die pro-Hamilton, boe roepende Amerikanen ook weer niks...

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Tripl3 D mooie grafieken weer.

Nieuwsgierig: wat zou er gebeuren als je de gemiddelde punten per race sinds de McLaren upgrade neemt en doortrekt tot einde jaar?

Waar kom je dan op uit in WDC en WCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:54
@Tripl3 D kan max uberhaupt nog WDC worden in Japan? en RB?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
Waah schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:25:
@Tripl3 D kan max uberhaupt nog WDC worden in Japan? en RB?
G_Dragon in "[F1 2023] Race 16 GP van Singapore"

Max heeft 180 voorsprong nodig in Japan. momenteel is dat 151.
29 punten in een race pakken kan niet. dus Qatar is de eerste mogelijkheid

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1ksAlH67eAC3XYxdroKxNj2U1M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/53aBYWuHZSHyK6DExAtt6O9X.png?f=user_large

Zoals @basvn schrijft, in Japan kan niet meer. Om in Qatar WDC te worden, zou Max zelfs 5 punten mogen verliezen t.o.v. Checo. (Hij is ondanks de slechte race nog altijd 6 punten uitgelopen op Checo, slechts 2 punten minder dan bij een 1-2...).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dF7XsxBK_I1VIyCRR-kGSEI1Jo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LPU3znpQCiClxY3blGGPsstR.png?f=user_large

Bij het WCC is Mercedes 2 punten ingelopen op Red Bull. Red Bull moet in Japan dus 1 punt meer halen dan Mercedes, om met een voorsprong van minimaal 309 punten in Japan al constructeurskampioen te worden.

Zoals eerder , de berekeningen in het lichtgeel gaan er vanuit dat de leider in het kampioenschap maximale punten haalt, en de 2e in het kampioenschap het eerstvolgende mogelijke. Er zijn uiteraard nog veel meer mogelijke scenario's, zo zou theoretisch ook Ferrari nog WCC kunnen worden. En bij de rijders maken Alonso en Hamilton nog een kansje! Als Hamilton minder dan 14 punten inloopt op Max in Japan, dan is het wel al zeker dat een Red Bull coureur WDC wordt. Dus technisch zou Red Bull dan in Japan zowel het WCC als het WDC binnenhalen... Ze moeten dan alleen nog ff uitmaken welke van hun 2 rijders die laatste krijgt 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Maar dan zou Max dus in een sprintrace WDC kunnen worden? Dan zou toch wel een bummer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:54
Ik snap de tweet niet helemaal, gaat Ferrari undercover door het leven wanneer ze niet winnen? Zonder bord en vlaggen? :+ Question? Ieder gerespecteerd bedrijf heeft toch gewoon vlaggen of uitingen op/rond het pand?

Edit:
Even een googlemaps rondje door Maranello gedaan, en daar waren de vlaggen ook niet te vinden. Zal dus vast iets met die vlaggen te maken hebben. :9

Edit 2:
@basvn duidelijk, thanks! :)

[ Voor 21% gewijzigd door TIGER1125 op 18-09-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
TIGER1125 schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:19:
[...]

Ik snap de tweet niet helemaal, gaat Ferrari undercover door het leven wanneer ze niet winnen? Zonder bord en vlaggen? :+ Question? Ieder gerespecteerd bedrijf heeft toch gewoon vlaggen of uitingen op/rond het pand?

Edit:
Even een googlemaps rondje door Maranello gedaan, en daar waren de vlaggen ook niet te vinden. Zal dus vast iets met die vlaggen te maken hebben. :9
Ferrari hangt bij elke winst vlaggen op
https://scuderiafans.com/...c-win-in-2022-austria-gp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
PWM schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:16:
Maar dan zou Max dus in een sprintrace WDC kunnen worden? Dan zou toch wel een bummer zijn.
Om na de sprintrace in Qatar kampioen te worden, zou hij op dat moment 172 punten voor moeten staan op Checo. (26 punten meer dan na de GP in Qatar).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:03
PWM schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:16:
Maar ook alleen als Perez 12 punten laat liggen in Japan en de sprintrace van Qatar (t.o.v. beide 2e) en Max maximaal punten pakt.

Dus Perez mag Maximaal
Jpn Qtr Spr
7e 2e
6e 4e
5e 6e
4e 8e
3e Pas op zondag

Dus ja de kans is er, maar hij is niet heel groot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
Nivado schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:34:
[...]

Maar ook alleen als Perez 12 punten laat liggen in Japan en de sprintrace van Qatar (t.o.v. beide 2e) en Max maximaal punten pakt.

Dus Perez mag Maximaal
Jpn Qtr Spr
7e 2e
6e 4e
5e 6e
4e 8e
3e Pas op zondag

Dus ja de kans is er, maar hij is niet heel groot.
Checo sowieso 3e in japan zie ik niet als "geen grote kans". Is hem al 7 van de 15 keer gelukt dit jaar om 4e of lager te eindigen. En met zijn track record voor kwalificatie zou ik ook mijn hand niet in het vuur willen steken voor een goede sprintrace :+

Hopelijk loopt het niet zo'n vaart, maar in een sprint WDC worden zou wel in het rijtje passen van Max zijn kampioenschappen: Het kan nooit normaal :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Zhou werd afgelopen weekend voor een jaar verlengd bij Alfa Romeo. Blijkbaar was een extra financiële injectie uit China zeer welkom om Zhou te behouden. Ook Drugovich en Schumacher waren In de race voor het stoeltje waarbij Drugovich hoger op het lijstje stond.

Bij Williams is het zeer waarschijnlijk dat ze nog een jaar doorgaan met Sargeant. Een Amerikaanse coureur is belangrijk voor het team. Ook hier zou Drugovich hoger op het lijstje staan dan Schumacher maar ontbreekt het de Braziliaan aan de nodige miljoenen sponsorgeld.

In Japan wordt de contractverlenging van Tsunoda bij Alpha Tauri verwacht. Met het 2e stoeltje wacht het team nog even en ondanks de goede resultaten van Lawson heeft Ricciardo meer kans op het 2e stoeltje.

Daarmee zijn alle stoeltjes voor 2024 gevuld.

https://www.auto-motor-un...lpine-mercedes-simulator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:03
Waah schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:11:
[...]

Checo sowieso 3e in japan zie ik niet als "geen grote kans". Is hem al 7 van de 15 keer gelukt dit jaar om 4e of lager te eindigen. En met zijn track record voor kwalificatie zou ik ook mijn hand niet in het vuur willen steken voor een goede sprintrace :+

Hopelijk loopt het niet zo'n vaart, maar in een sprint WDC worden zou wel in het rijtje passen van Max zijn kampioenschappen: Het kan nooit normaal :+
Als hij 2 keer 5e wordt (wat statistisch gezien heel reëel is) wordt het al zondag. Als hij 5e en 6e wordt, en Max haalt de snelste ronde niet (wat statistisch ook heel reëel is) is het ook zondag op zijn vroegst.

Maar je hebt wel gelijk dat het in het straatje van Max ligt.

[ Voor 0% gewijzigd door Nivado op 18-09-2023 23:12 . Reden: 2e moest 2 keer zijn ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 06:38

Tripl3 D

Brother in Arms

BlauweFles schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:23:
@Tripl3 D mooie grafieken weer.

Nieuwsgierig: wat zou er gebeuren als je de gemiddelde punten per race sinds de McLaren upgrade neemt en doortrekt tot einde jaar?

Waar kom je dan op uit in WDC en WCC?
Ik reken dan vanaf Oostenrijk en negeer dat er in die periode 2 sprintraces zijn geweest tegen 3 in de komende periode. Dan komt het er zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4xtCo_kOh-9wpi-sIgf9pN-sEk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4rlJ49SMriednzSyfrQRs27z.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mt_rLmiy3kL-imR5SgW0xQQVbOM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/McYc44NFpDHIU1P0OvJt94iB.jpg?f=user_large

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
Max heeft (weer) een nieuwe helm!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F6X8RnlWsAAsFdb?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F6X8RxAWUAEY54W?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F6X8R69W0AAo_N8?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F6X8SC5WoAAuVGT?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:01

sjaool

Every life should have 9 cats

En ook weer een witte livery komend weekend? Zou wel leuk zijn.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Over smaak valt niet te twisten. Voor mij de mooiste van dit seizoen. Zo mooi dat ik misschien de mini editie koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

SterqVerhael schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:21:
[...]

Over smaak valt niet te twisten. Voor mij de mooiste van dit seizoen. Zo mooi dat ik misschien de mini editie koop.
Dat is voor mij de reden geweest om de 1:43 Red Bull in Turkije livery te kopen. Dat witte heeft iets speciaals.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sjaool schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:29:
[...]

Dat is voor mij de reden geweest om de 1:43 Red Bull in Turkije livery te kopen. Dat witte heeft iets speciaals.
Die livery was echt mooi ja!

Overigens mogen ze Turkije ook wel weer op de kalender zetten.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-10 09:23
Chocoball schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:49:
Zhou werd afgelopen weekend voor een jaar verlengd bij Alfa Romeo. Blijkbaar was een extra financiële injectie uit China zeer welkom om Zhou te behouden. Ook Drugovich en Schumacher waren In de race voor het stoeltje waarbij Drugovich hoger op het lijstje stond.

Bij Williams is het zeer waarschijnlijk dat ze nog een jaar doorgaan met Sargeant. Een Amerikaanse coureur is belangrijk voor het team. Ook hier zou Drugovich hoger op het lijstje staan dan Schumacher maar ontbreekt het de Braziliaan aan de nodige miljoenen sponsorgeld.

In Japan wordt de contractverlenging van Tsunoda bij Alpha Tauri verwacht. Met het 2e stoeltje wacht het team nog even en ondanks de goede resultaten van Lawson heeft Ricciardo meer kans op het 2e stoeltje.

Daarmee zijn alle stoeltjes voor 2024 gevuld.

https://www.auto-motor-un...lpine-mercedes-simulator/
Het zou mij in alle eerlijkheid verbazen als Lawson geen (race)rol krijgt komend jaar, gezien zijn performance tot dusver. Sterker: ik zou op dit moment Lawson de rest van het seizoen laten uitrijden. In een Lawson zit toch veel meer toekomstmuziek (even uitgaande dat hij de lijn voort kan zetten) dan in een Ricciardo? Begrijp me niet verkeerd, ik schat Ricciardo heel hoog op waarde, maar hij is denk ik al over zijn piek heen.

Daarentegen vind ik Tsunoda eerder een vraagteken. Hij is bezig met een sterk seizoen, maar in hoeverre is dat puur vanwege Nyck de Vries' als zijn benchmark geweest? Hij blijft toch een beetje een driftkikker en ik zie hem niet strijden om een wereldtitel (lees: toekomstige upgrade voor het RB hoofdteam).

Als ik nu op een knop moet drukken voor de RB/AT stoeltjes zou ik ze denk ik zo verdelen:

Alpha Tauri:
1. Lawson
2. Tsunoda

Red Bull:
1. Max
2. Ricciardo

Helaas pindakaas voor Perez.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 27-10 15:31
Wat heeft Ricciardo laten zien om hem terug te halen naar Red Bull?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik zie eerder dat ze Lawson in de RB20 zetten dan Ric }:O en Yuki.. te wisselvallig / onvoorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

En dat terwijl de Scuderia er tegenover zit... achter de shop en de parkeerplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-10 09:23
Marcel Br schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:23:
Wat heeft Ricciardo laten zien om hem terug te halen naar Red Bull?
Daar heb je natuurlijk wel een punt. De gedachte die ik had was (i) Lawson moet je niet direct naast Max zetten om bekende redenen en (ii) Perez is in mijn optiek aan vervanging toe. Ik denk dat Ricciardo veel 'hongeriger' is naar succes dan Perez, die toch wat afgestompt lijkt dit seizoen. Tsunoda vind ik geen RB upgrade, en zo kwam ik dus bij Riccardo uit.
ArcticWolf schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:26:
Ik zie eerder dat ze Lawson in de RB20 zetten dan Ric }:O en Yuki.. te wisselvallig / onvoorspelbaar.
Laat Lawson eerst even een jaartje rijpen in de AT. Als hij echt indruk maakt kun je hem altijd halverwege komend seizoen nog swappen naar RB. Doet men daar niet moeilijk over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CousinBoneless schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:53:
[...]

Daar heb je natuurlijk wel een punt. De gedachte die ik had was (i) Lawson moet je niet direct naast Max zetten om bekende redenen en (ii) Perez is in mijn optiek aan vervanging toe. Ik denk dat Ricciardo veel 'hongeriger' is naar succes dan Perez, die toch wat afgestompt lijkt dit seizoen. Tsunoda vind ik geen RB upgrade, en zo kwam ik dus bij Riccardo uit.

[...]

Laat Lawson eerst even een jaartje rijpen in de AT. Als hij echt indruk maakt kun je hem altijd halverwege komend seizoen nog swappen naar RB. Doet men daar niet moeilijk over :).
Worst-case: ze vervangen Lawson weer voor Ricciardo in Qatar, best-case voor Lawson ze laten hem het seizoen uitrijden. Ze moeten nog 7 races tot einde seizoen en hij heeft er al 3 gereden.

Als hij nog steeds die indruk maakt tot einde seizoen, waarom niet volgend jaar? Hij werd nu ook in het diepe gegooid.

Perez laat ook weinig zien de laatste 10 races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:50
CousinBoneless schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:16:
[...]

Het zou mij in alle eerlijkheid verbazen als Lawson geen (race)rol krijgt komend jaar, gezien zijn performance tot dusver. Sterker: ik zou op dit moment Lawson de rest van het seizoen laten uitrijden. In een Lawson zit toch veel meer toekomstmuziek (even uitgaande dat hij de lijn voort kan zetten) dan in een Ricciardo? Begrijp me niet verkeerd, ik schat Ricciardo heel hoog op waarde, maar hij is denk ik al over zijn piek heen.
Ik hoop zelf dat ze Lawson 1 race niet mee laten rijden: Mexico. Dit zodat Lawson dan zijn laatste 2 Super Formula races kan rijden en daar kan vechten voor het kampioenschap (op Suzuka is het dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 23:33

Vuvuzela

My spire is forming

Als Tsunoda nooit door gaat stromen naar RB, kan je hem toch ook beter loslaten? Honda kan niet zo veel macht hebben..
Lawson moet gewoon rijden in de AT volgend jaar. Ric in een AT doe je alleen om te zien of hij RB aan kan (daarom hebben ze Nyck ook weggestuurd) als Ric nu toch volgend jaar naast Tsunoda in de AT zit, waarom? Wil je dan serieus in 2025 weer met Max en Ric rijden? Kan je imho beter een McLaren coureur oid. overnemen voor naast Max, dan kan je ff vooruit.
Luxeprobleem maar toch armoe bij RB.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
ArcticWolf schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:05:
[...]

Worst-case: ze vervangen Lawson weer voor Ricciardo in Qatar, best-case voor Lawson ze laten hem het seizoen uitrijden. Ze moeten nog 7 races tot einde seizoen en hij heeft er al 3 gereden.

Als hij nog steeds die indruk maakt tot einde seizoen, waarom niet volgend jaar? Hij werd nu ook in het diepe gegooid.

Perez laat ook weinig zien de laatste 10 races.
Ik ben toch wel benieuwd wat Perez in de komende races gaat laten zien. Ik had in Monza het idee dat hij zich een beetje in zijn rol als 2e rijder is gaan schikken. En ik denk dat als hij zich verzoent met een rol als 2e rijder, hij het gewoon heel goed kan gaan doen. In dienst van het team rijden waar nodig, en als het voor Max dan een keer tegenzit, mooi ook een keer een overwinning pakken. Dat is meer dan hij bij een middenmoot team kan doen. En bij de topteams is verder toch geen plek voor hem.

In Singapore was die Red Bull gewoon waardeloos, en dan heeft Checo er gewoon nog meer moeite mee dan Max.

Ik denk in ieder geval niet, dat Ricciardo beter zou presteren als Checo. Misschien vergelijkbaar, maar zeker niet beter.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:47
Een keuze om voor Ricciardo te gaan ipv Perez is eigenlijk nog steeds een even groot risico als Perez houden:

- Ricciardo was bij Mclaren helemaal de weg kwijt
- Bij AT was zijn eerste race goed, maar vervolgens ging het ook up en down
- Ricciardo raakte bij RB ook steeds meer de weg kwijt. Als de auto meer overstuur had was hij op niveau Perez (0.5 of meer achter Verstappen in sommige kwalificaties in 2017 en 2018)

Strategisch gezien denk ik dat RB meer baat heeft bij continuiteit in 2024, omdat er op dit moment geen echte vervanger is waarvan met zekerheid gezegd kan worden dat hij het beter gaat doen dan Perez.

Ik verwacht daarom: 2024 Perez. RB ondertussen zal ondertussen scherp de rijdersmarkt in de gaten houden en zal denk ik vooral kijken naar Piastri.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 14:23
Wat mij betreft strepen we Ric helemaal weg als optie, die slaat nog geen deuk in pakje boter tegenwoordig.

Verder zou ik of Lawson of iemand van McLaren nemen, met voorkeur voor laatste zodat Lawson nog wat ervaring kan opdoen.

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 19-09-2023 18:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

schumi2004 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:01:
Wat mij betreft strepen we Ric helemaal weg als optie, die slaat nog geen deuk in pakje boter tegenworodig.

Verder zou ik of Lawson of iemand van McLaren nemen, met voorkeur voor laatste zodat Lwason nog wat ervaring kan opdoen.
Daniel heeft amper gereden sinds zijn terugkomst dus laten we hem nu nog niet afschrijven. ;)
Zandvoort was pure pech dat kun je hem niet echt aanrekenen. Het was de muur of Lando rammen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:21
sjaool schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:07:
[...]

Daniel heeft amper gereden sinds zijn terugkomst dus laten we hem nu nog niet afschrijven. ;)
Zandvoort was pure pech dat kun je hem niet echt aanrekenen. Het was de muur of Lando rammen.
Heeft (wat mij betreft) niets met Zandvoort te maken.

Ricciardo is 34 en presteert al jaren niet. Het zou een schande zijn als ze hem in de RB zetten in plaats van een jonger iemand.

Eén ding is zeker: Ricciardo gaat Verstappen nooit verslaan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sjaool schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:07:
Hij heeft al jaren niet echt meer gepresteerd. McLaren liet hem niet voor niets een jaar eerder gaan, en Renault miste hem ook niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
gambieter schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:23:
[...]

Hij heeft al jaren niet echt meer gepresteerd. McLaren liet hem niet voor niets een jaar eerder gaan, en Renault miste hem ook niet.
Hij had bij Red Bull moeten blijven, had hij regelmatig op het podium gestaan en af en toe een overwinning van Max af kunnen snoepen.

Als Perez slim is, leert hij van Ricciardo's fouten :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:03
[...]

Bij Renault deed hij het gewoon goed toch? Ook gewoon podiums gehaald en P5 in het kampioenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:51
Lawson blijft volgend jaar gewoon reserve coureur. Hij heeft bewezen dat hij in kan stappen en presteren. Dat accepteert hij omdat hij een garantie krijgt op een 2025 stoeltje bij Hugo boss bulls.

Tsunoda zal 2026 pas een optie zijn voor AM. Dus RB wil Tsunoda en Ricci wegen voor de 2025 stoel. Marketing technisch is ricciardo goud waard dus als hij enigszins op niveau zit van perez dan krijgt hij de 2025 stoel bij RBR. Filmpjes van Max en Ric samen verkopen €€€. Perez komen ze contract technisch niet van af en brengt nog steeds veel geld. Dus die blijft 2024. (Al hoop ik echt dat hij vertrekt. Erger me dood aan dat “we zullen als team moeten kijken waarom deze fout niet mijn fout is”)

Andere vraag? Als RBR niet geraakt is door de flexi-TD’s, welke teams dan wel? Fer, Mcl en MB leken nog steeds gelijkwaardig. Dus dan Williams en Aston Martin?

[ Voor 10% gewijzigd door Lynx op 19-09-2023 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
Red Bull doet er beter aan om Lawson gewoon de rest van het seizoen in de auto te houden, en daarna ook voor volgend seizoen. Ricciardo is de jongste niet meer, en heeft zijn kansen gehad. Lawson doet het uitstekend, zowel in F1 als de Super Formula Championship waar hij nu (eigenlijk) in rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Lynx schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:51:
Tsunoda zal 2026 pas een optie zijn voor AM. Dus RB wil Tsunoda en Ricci wegen voor de 2025 stoel. Marketing technisch is ricciardo goud waard dus als hij enigszins op niveau zit van perez dan krijgt hij de 2025 stoel bij RBR. Filmpjes van Max en Ric samen verkopen €€€.
Ik hoop dat er strengere eisen worden gesteld. Ric nu een jaar in AT testen terwijl je in die zelfde tijd Lawson klaar kan stomen zou een gemiste kans zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:47
[...]

Dat zeiden ze van alonso ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik vind het RB-logo echt zo ontzettend lelijk dat wat ze bij RB ook doen, de outfits, helmen en auto’s zullen nooit mooi worden.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 14:23
Bvanham schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:15:
[...]

Maar die presteert dan weer (nog) wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
[...]

Van Alonso zeiden ze: goed, maar toxic, burns bridges, etc.. Van Ricciardo zeggen ze: wie? Ofwel: totaal niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

[...]
Dat moeten ongeïnformeerde mensen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Uitzondering, regel. En Alonso is van een andere categorie dan RIC.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-10 12:58

pro_6or

amateur_60r

dawg schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:19:
[...]

Ik vind het RB-logo echt zo ontzettend lelijk dat wat ze bij RB ook doen, de outfits, helmen en auto’s zullen nooit mooi worden.
Ik vind het RB-logo echt zo ontzettend mooi dat wat ze bij RB ook doen, de outfits, helmen en auto’s zullen nooit lelijk worden.

Zo veel mensen zo veel meningen. Balans in het universum.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Lawson blijft volgend jaar gewoon reserve coureur. Hij heeft bewezen dat hij in kan stappen en presteren. Dat accepteert hij omdat hij een garantie krijgt op een 2025 stoeltje bij Hugo boss bulls.

Tsunoda zal 2026 pas een optie zijn voor AM. Dus RB wil Tsunoda en Ricci wegen voor de 2025 stoel. Marketing technisch is ricciardo goud waard dus als hij enigszins op niveau zit van perez dan krijgt hij de 2025 stoel bij RBR. Filmpjes van Max en Ric samen verkopen €€€. Perez komen ze contract technisch niet van af en brengt nog steeds veel geld. Dus die blijft 2024. (Al hoop ik echt dat hij vertrekt. Erger me dood aan dat “we zullen als team moeten kijken waarom deze fout niet mijn fout is”)

Andere vraag? Als RBR niet geraakt is door de flexi-TD’s, welke teams dan wel? Fer, Mcl en MB leken nog steeds gelijkwaardig. Dus dan Williams en Aston Martin?
As weekend met high speed corners gaat meer duidelijk maken. Je zou haast denken AMR maar bv ook Mercedes had ineens carbon reinforcements plates aan de zijkant van de neus. Zie f1technical.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:06
Volgens mij zag ik vandaag Hulkenberg rijden op de snelweg. Kenteken van de Duitse auto was GE-LUL 33 :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

pro_6or schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:27:
[...]

Ik vind het RB-logo echt zo ontzettend mooi dat wat ze bij RB ook doen, de outfits, helmen en auto’s zullen nooit lelijk worden.

Zo veel mensen zo veel meningen. Balans in het universum.
Beetje flauwe reactie. :)

Die helm wordt elke keer gepresenteerd alsof het wel zo’n mooi ding is terwijl het logo meer dan de helft in beslag neemt en het daardoor altijd vrijwel hetzelfde oogt, daar reageerde ik op. Een Norris heeft tenminste originele ontwerpen.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:28

AvK

Ready Set Go

Marketing technisch is ricciardo goud waard
Is dat zo? Merk bij mezelf dat ik een beetje RIC moe ben.
Altijd maar lachen ook al heeft ie werkelijks helemaal niks gepresteerd.
Dat ie toen op dat paard binnen kwam rijden na een slechte race......

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
dawg schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:01:
[...]

Die helm wordt elke keer gepresenteerd alsof het wel zo’n mooi ding is terwijl het logo meer dan de helft in beslag neemt en het daardoor altijd vrijwel hetzelfde oogt, daar reageerde ik op. Een Norris heeft tenminste originele ontwerpen.
Norris haalt anders vrij veel inspiratie uit de helm ontwerpen van Valentino Rossi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:56

-tom-562

Oliesjeik

Ik geloof echt niet dat ze substantieel meer blikjes verkopen als Ric bij Red Bull gaat rijden. Perez is b.v. echt vele malen interessanter voor Latijns-Amerika. Nee, Perez inwisselen voor Ric zou echt nergens op slaan.
Wat heeft die nou daadwerkelijk gepresteerd de afgelopen paar jaar? Met Perez heb je iig nog een soort van zekerheid, ook al laat hij wat steken vallen. Dat is bij Ric maar afwachten.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Why Did Red Bull Struggle In Singapore? | Jolyon Palmer's Analysis

Owja klikkie want FOM. :p

[ Voor 6% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-09-2023 21:18 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:28
CousinBoneless schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:16:
[...]

Als ik nu op een knop moet drukken voor de RB/AT stoeltjes zou ik ze denk ik zo verdelen:

Alpha Tauri:
1. Lawson
2. Tsunoda

Red Bull:
1. Max
2. Ricciardo

Helaas pindakaas voor Perez.
Ric naast ver? Really? Dat kan alleen maar in tranen eindigen...... ric is juist weggegaan bij redbull omdat hij het zag aankomen om 2e rijder te worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
[...]

Maar Alonso heeft zich nooit zoek laten rijden door zijn teammaat, toch?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

dawg schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:01:
[...]

Ja, dat klopt wel, dat logo moeten altijd in, dan die leeuw ook nog, dan blijft er niet veel over voor eens iets speciaals. RBR is nu eenmaal een marketing machine.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:51
We kennen de SIM tijden niet natuurlijk. Wie weet benaderd Ricci wel daadwerkelijk Verstappen? If so wil je hem echt wel een jaar testen. Als perez volgend jaar weer zo presteert als dit jaar zou ik als RBR niet verder willen. Minister of defensie? Heb je veel aan op positie 10. King of the streets? Hebben we afgelopen weekend gezien… vooral king of the failed overtakes. En 2 miljoen schade is een boel extra ontwikkeltijd.

Overigens zie ik voor 25 ook andere/betere opties. Norris lijkt me een goede, maar ook misschien een tweede stint met Albon.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Chocoball
Komend weekend wordt het weer nachtwerk of vroeg uit de veren [F1 2023] Race 17 GP van Japan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
stylezzz schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:13:
[...]

Ric naast ver? Really? Dat kan alleen maar in tranen eindigen...... ric is juist weggegaan bij redbull omdat hij het zag aankomen om 2e rijder te worden....
Maar toen zag die ook nog een kans om WDC te worden. Hij weet dat die kans nu praktisch 0 is. De grootste kans die die heeft is RB, en dat Max een slecht seizoen heeft, zijn hand breekt en zo een aantal wedstrijden misloopt.... Verder mag die in zijn handjes knijpen dat die nog in de F1 meedraait en dat weet die dondersgoed.

Of dat terecht is, en of die zo slecht is als in het McLaren tijdperk die leek.... Daar kan je lang over discussieren. Maar weinig teams zullen nu hém kiezen als driver. Bij RB was die snel, daarna heeft die Renault het prima gedaan maar was die al snel weg tot ongenoegen van het team (dus stempel: onbetrouwbaar) en daarna bij Mclaren.... We weten hoe dat ging.

Dus Ric naast Max zie ik niet meteen als dat het enkel kan eindigen in tranen. Dat is prima in een contract af te vangen bij de F1. O-)

Maar ik weet nog niet of Ric het verschil gaat maken. Ik denk dat RB wel blij is met Ric's blessure. Want nu kunnen ze zien wat Liam doet over meerdere races (tov tsunoda), daarna kijken hoe Ric het doet als die weer terug is (tov tsunoda) en dan een beslissing maken.....

En voor 2024 zal het waarschijnlijk geen ramp zijn als PER er nog even zit. RB heeft al even kunnen werken aan de 2024 wagen, de rest van het veld lijkt de laatste 2 races dichterbij te zijn gekomen maar of dat daadwerkelijk zo is weten we pas als we op een track zijn waar de RB neutraal of goed is. En als VER gewoon weer 30 seconden kan wegrijden zonder moeite, voorzie ik niemand een echte grote stap maken richting RB.... Net zoals niemand een grote stap kon nemen richting MERC in hun dominantie-tijdperk

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:35
Lynx schreef op woensdag 20 september 2023 @ 03:31:
We kennen de SIM tijden niet natuurlijk. Wie weet benaderd Ricci wel daadwerkelijk Verstappen? If so wil je hem echt wel een jaar testen. Als perez volgend jaar weer zo presteert als dit jaar zou ik als RBR niet verder willen. Minister of defensie? Heb je veel aan op positie 10. King of the streets? Hebben we afgelopen weekend gezien… vooral king of the failed overtakes. En 2 miljoen schade is een boel extra ontwikkeltijd.

Overigens zie ik voor 25 ook andere/betere opties. Norris lijkt me een goede, maar ook misschien een tweede stint met Albon.
Is allang bekend dat hij in de sim sneller was en met de bandentest ook heel goed uit de verf kwam.

• Shinji
  • Laatst online: 23:19
tlpeter schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:40:
[...]

Is allang bekend dat hij in de sim sneller was en met de bandentest ook heel goed uit de verf kwam.
Sneller dan DEV ja, maar niet per se sneller dan Perez (of laat staan Max)

• ThomasG
tlpeter schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:40:
[...]

Ja, maar uit het verleden weten we ook dat Ricciardo het altijd beter deed wanneer hij vrij baan heeft (sim, testen, kwalificatie), dan tijdens de races. Dus dat zegt niet zoveel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

Doen ze goed. de toekomst vastleggen

[ Voor 25% gewijzigd door basvn op 20-09-2023 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
Norris naar Red Bull in 2025 dus :P

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Daar dacht ik ook direct aan! Wordt ook wel tijd voor Silly Season zo onderhand....

Te koop....

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Norris heeft tot eind 2025 een contract met McLaren.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1 ... 60 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics