als je altijd de snelste bent, hoef je niemand in te halenChocoball schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:03:
[...]
Het aantal inhaalmanouvres staan er niet bij. Zo weten we niet wie zijn zitje veilig is bij Marko.
HyperTrophy schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:22:
[...]
als je altijd de snelste bent, hoef je niemand in te halen
Maar dit zijn toch al oude opnames? Hamilton die geen M kan bedenken, komt me bekend voor. En ik meen toen al gelezen te hebben dat ze niet hun huidige team mochten noemen (weet niet zeker of dat klopt).sjaool schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:48:
[...]
Precies. Maar deze Grill the Grid filmpjes zijn wel weer prima vermaak tijdens de zomer stop. We krijgen er nog 5 meen ik.
Die A-Z Grill the Grid is nieuw. Ze nemen deze natuurlijk tijdens het seizoen op.Toke_gt schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:44:
[...]
Maar dit zijn toch al oude opnames? Hamilton die geen M kan bedenken, komt me bekend voor. En ik meen toen al gelezen te hebben dat ze niet hun huidige team mochten noemen (weet niet zeker of dat klopt).
"When you grow up your heart dies"
Mwa, ik meen vooraf.sjaool schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:19:
[...]
Die A-Z Grill the Grid is nieuw. Ze nemen deze natuurlijk tijdens het seizoen op.
FOM heeft 1 of 2 weken terug ook een behind the scenes gegeven met Ricciardo. Dat was op een dag het interview met Lawrence, vervolgens even omkleden naar het racepak en de beelden voor de intro schieten. Daarna wat grill the grid achtige zaken en nog een fotoshoot of zo. Dit doen ze dus gewoon op een ochtend/middag in Biggin Hill en klaar.
Bedenk me nu, eerder hebben ze IIRC ook een soortgelijk filmpje gemaakt met Bottas. Dat die dus bij FOM op "kantoor" was voor alle shoots die ze nodig hebben.
Edit:
Deze dus:
En pre season met Bottas:
[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 03-08-2023 16:28 ]
Dit filmpje is uiteraard nieuw, maar ze hebben het eerder gedaan, misschien dat @Toke_gt dat bedoelt. Er was ook al een versie met Vettel. En uiteraard zat Hamilton daar toen ook al in, dus dat als die toen ook al problemen met de M had dan kan dat (alleen is zijn geheugen dan niet zo best).sjaool schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:19:
[...]
Die A-Z Grill the Grid is nieuw. Ze nemen deze natuurlijk tijdens het seizoen op.
Signatures zijn voor boomers.
Hamilton zit niet in deze nieuwe video. Tenminste ik heb hem niet kunnen ontdekken.Maasluip schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:45:
[...]
Dit filmpje is uiteraard nieuw, maar ze hebben het eerder gedaan, misschien dat @Toke_gt dat bedoelt. Er was ook al een versie met Vettel. En uiteraard zat Hamilton daar toen ook al in, dus dat als die toen ook al problemen met de M had dan kan dat (alleen is zijn geheugen dan niet zo best).
[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 03-08-2023 16:53 ]
Ah thnx. Ik maakte verkeerde verbinding tussen jouw reactie en de post waarop je reageerde.sjaool schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:19:
[...]
Nou, dan is het duidelijk: het oude filmpje wordt herinnerd.sjaool schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:53:
[...]
Hamilton zit niet in deze nieuwe video. Tenminste ik heb hem niet kunnen ontdekken.
Klopt, was een versie waarbij ze teams van A-Z moeten noemen. Waarbij Hamilton niet op een team met M komt, maar er zijn er meer die hun eigen team vergeten.Maasluip schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:45:
[...]
Dit filmpje is uiteraard nieuw, maar ze hebben het eerder gedaan, misschien dat @Toke_gt dat bedoelt. Er was ook al een versie met Vettel. En uiteraard zat Hamilton daar toen ook al in, dus dat als die toen ook al problemen met de M had dan kan dat (alleen is zijn geheugen dan niet zo best).
2021 was dat. Voor de liefhebbers:
Alleen de coureurs van Mercedes doen niet mee. De Vries is eruit geknipt denk iksjaool schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:53:
[...]
Hamilton zit niet in deze nieuwe video. Tenminste ik heb hem niet kunnen ontdekken.
Meedoen van Mercedes, zou de budgetcap overschrijden.TinusXIII schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:18:
[...]
Alleen de coureurs van Mercedes doen niet mee. De Vries is eruit geknipt denk ik
Te voorbarig?
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Dit valt onder marketing en dat valt buiten de cap.Sepp14 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:09:
[...]
Meedoen van Mercedes, zou de budgetcap overschrijden.
Te voorbarig?
Wat heeft het kapsel van Joke hier nu weer mee te maken?!
een treffende spreuk
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
25 Times F1 Team Mates Crashed Into Each Other
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ahh, zie hier de reden van het paniekvoetbal bij FC Alpinebasvn schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:31:
[Afbeelding]
standen bij beide jaren tot de zomerstop
Even de wisselingen bij Renault/ Alpine sinds 2018 op een rij. De vervanging van Rossi door Kreif, Szaufnauer door Famin a.i., Permane door Famin a.i. en het vetrek van Fry in 2023 zijn nog niet verwerkt.
[ Voor 11% gewijzigd door Chocoball op 04-08-2023 11:29 ]
Zo is te zien dat de bottom 4 toch minder is geworden. Nummer 7-9 hebben allen minder punten dan nummer 9 vorig jaar.basvn schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:31:
[Afbeelding]
standen bij beide jaren tot de zomerstop
Dat komt vooral omdat er vorig jaar maar 2 teams echt vooraan reden, en daarachter de "best of de rest". De kans op punten voor de andere teams was dus veel groter (oa door tegenvallende mercedes etc).ParaDroid2 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:51:
[...]
Zo is te zien dat de bottom 4 toch minder is geworden. Nummer 7-9 hebben allen minder punten dan nummer 9 vorig jaar.
Dit jaar waren er 4 teams (exclusief max) die standaard voor de "best of the rest" reden (Perez, Mercedes, Ferrari, Aston Martin). Daardoor waren er elke race maar 1 a 2 puntjes te sprokkelen voor de lagere teams... En met Mclaren in de mix is het eigenlijk onmogelijk voor de onderste 5 teams om punten te pakken tenzij er iemand uitvalt van de top 5 teams. En kwa reliability lijkt het dit jaar best goed te zitten bij die teams.
Dus de onderste teams zijn niet per definitie slechter of langzamer, maar de top 5 teams zit dichter bij elkaar en er lijkt toch in race-pace een klein gat te zijn met die teams... waardoor punten scoren erg lastig is.
Ja dat verklaart het een en ander, ik hoop dat ze snel orde op zaken kunnen stellen. Of dat iemand dit team opkoopt, want dit is natuurlijk voor niemand fijn.Chocoball schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:25:
[...]
Ahh, zie hier de reden van het paniekvoetbal bij FC Alpine
Even de wisselingen bij Renault/ Alpine sinds 2018 op een rij. De vervanging van Rossi door Kreif, Szaufnauer door Famin a.i., Permane door Famin a.i. en het vetrek van Fry in 2023 zijn nog niet verwerkt.
[Afbeelding]
Ook technical chief Pierre Waché heeft een nieuw contract bij Red Bull Racing en blijft voorlopig daar. Ferrari (Vasseur) zou geprobeerd hebben Waché binnen te halen maar dat is dus niet gelukt.
Motorsport.com livery ontwerp voor Hugo Boss F1-team (AlphaTauri)

Zou het niet zo slecht vinden

[ Voor 6% gewijzigd door Barfman op 05-08-2023 13:02 ]
Als we de Televaag mogen geloven dan houdt Red Bull weer wat geld over.
Sergio Pérez bewijst zichzelf met grote achterstand op Max Verstappen een slechte dienst.
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 5 augustus 2023
Door een clausule kan zijn contract worden aangepast door Red Bull, nu de kloof precies 125 punten is. Salaris/bonussen kunnen naar beneden worden bijgesteld. ⬇️https://t.co/Kbq9aL9MM5
Wat een armoedig en inspiratieloos ontwerp ook al is het nep en dat terwijl nog niet eens duidelijk is of Hugo Boss, Orlen, beiden of een andere partij de nieuwe teamnaam gaan aanvullen.Barfman schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:01:
Motorsport.com livery ontwerp voor Hugo Boss F1-team (AlphaTauri)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Teamnamen zijn soms al vreselijk maar hopelijk wordt het geen tongbreker zoals bij Aston Martin of Mercedes, De nieuwe CEO heeft al bevestigd dat Toro Rosso niet terugkomt als naam dus Hugo Boss Orlen Red Bulls Formula 1 Team
Ik drbk dat de designers wel met een beter ontwerp kunnen komen inderdaad
Voor de cost cap maakt het niks uit en ik ben benieuwd wie de contracten van de coureurs kent, behalve de coureurs zelf en de advocaten.TheBrut3 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:03:
[Twitter]
En de Televaag lijkt wel vaker wat korte lijntjes te hebben binnen Red Bull. Volgens mij waren zij ook de eerste die met het hele Monaco verhaal kwamen? (Opzettelijk crashen Perez in Q vorig jaar).Maasluip schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:31:
[...]
Voor de cost cap maakt het niks uit en ik ben benieuwd wie de contracten van de coureurs kent, behalve de coureurs zelf en de advocaten.
De sport redactie van de Telegraaf heeft aardige goede lijntjes binnen heel veel sportenRobertMe schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:55:
[...]
En de Televaag lijkt wel vaker wat korte lijntjes te hebben binnen Red Bull. Volgens mij waren zij ook de eerste die met het hele Monaco verhaal kwamen? (Opzettelijk crashen Perez in Q vorig jaar).
Maargoed als iets eventueel ‘kan’ betekent het iig nog niet dat het ook echt gebeurt.
[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 06-08-2023 09:57 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik denk niet dat ze overhouden. Eerder dat Max een grotere bonus krijgt dan verwacht en ze die deels door Perez zijn prutswerk kunnen compenseren.TheBrut3 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:03:
[Twitter]
ik hoop voor ze dat Max niet voor elk punt een bonus krijgt.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Dit soort dingen zijn natuurlijk geheim, maar volgens mij krijgt Max een bonus per punt en nog een extra bonus voor een overwinning.Illegal_Alien schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:52:
ik hoop voor ze dat Max niet voor elk punt een bonus krijgt.
+een superduper bonus voor een titel!TheBrut3 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:13:
[...]
Dit soort dingen zijn natuurlijk geheim, maar volgens mij krijgt Max een bonus per punt en nog een extra bonus voor een overwinning.
Als die dan maar zijn volledige salaris + bonussen betaald krijgt.TheBrut3 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:13:
[...]
Dit soort dingen zijn natuurlijk geheim, maar volgens mij krijgt Max een bonus per punt en nog een extra bonus voor een overwinning.
Zie Kimi bij Lotus. Die had ook zo'n constructie in zijn contract. Alleen was de auto "iets" beter/competitiever dan gedacht. Toen Kimi naar Ferrari ging had Lotus ook formeel nog steeds een betalingsachterstand. Maar hij zou het wel goed gevonden hebben en er geen issue van gemaakt. Anders was het team echt / veel eerder failliet geweest.
Wel, op zijn minst hoofd HR, RBR management en mogelijk ook RB management contact.Maasluip schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:31:
[...]
Voor de cost cap maakt het niks uit en ik ben benieuwd wie de contracten van de coureurs kent, behalve de coureurs zelf en de advocaten.
Daarnaast heb je nog aardig wat mensen die voornoemde groepen ondersteunen en zo vaak ook inzage hebben.
Daarnaast / waaronder mensen die indirect delen van het contract kennen omdat ze geld overmaken of zicht hebben op bijv. rekeningen van coureurs.
Genoeg plekken waar evt. lekken kunnen ontstaan.
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Ik heb heel veel auto's gehad maar sinds gisteren helemaal terug naar de basics. FF een Cuore uit 2008 met 38K kilometers in hele goede staat van 1e eigenaar. Al paar tripjes mee gedaan en het is een hele leuke belevenis. Onderstuurt wel als een idioot. Maar super zuinig.-tom-562 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:06:
[...]
Ja, en toeren maken. Maar een hoop mensen lijken bang te zijn voor alles voorbij de 2500 toeren.. Mijn eerste auto was een Daihatsu Cuore 850cc 3-cilinder met 42 pk ofzo. Ook daarmee kan je gewoon prima invoegen hoor, gewoon jagen met dat hok (je hebt ook voor de rode cijfers op je toerenteller betaald...).
Ik zou overigens graag zien dat het hele hybride gebeuren juist kleiner wordt, zoals je IRL ook hebt. En ze juist zich wat meer gaan focussen op actieve aero, juist omdat je daar op straat ook nog wat aan hebt en dat niet eens zo extreem complex hoeft te zijn (in het geval van een straat auto)
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Ik rijd al jaren in een Cuore uit 2004. Het zijn leuke auto's met best veel ruimte en vooral zeer goedkoop in houderschapsbelasting en brandstofverbruik.MrMarcie schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 00:41:
[...]
Ik heb heel veel auto's gehad maar sinds gisteren helemaal terug naar de basics. FF een Cuore uit 2008 met 38K kilometers in hele goede staat van 1e eigenaar. Al paar tripjes mee gedaan en het is een hele leuke belevenis. Onderstuurt wel als een idioot. Maar super zuinig.
Wat dat ondersturen aangaat, daar wen je snel genoeg aan. Ik vind het wel prettig rijden.
Off topic:
Daihatsu, waren dat niet de auto's die zo goed waren dat de importeur ermee stopte? Ze hadden weinig storingen en slijtage was ook minimaal.
Of was dat een broodje aap verhaal?
Daihatsu Charade vond ik altijd wel een aparte wagen.
Daihatsu, waren dat niet de auto's die zo goed waren dat de importeur ermee stopte? Ze hadden weinig storingen en slijtage was ook minimaal.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Sepp14 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:00:
Off topic:
offtopic:
Daihatsu is in Nederland gestopt met de verkoop. De motor die in de Daihatsu Cuore lag ligt (door ontwikkeld) nu onder andere in de Citroën C1, Peugeot 107 en Toyota Aygo. Daihatsu (is onderdeel van Toyota) levert de motoren aan Toyota.
Daihatsu is in Nederland gestopt met de verkoop. De motor die in de Daihatsu Cuore lag ligt (door ontwikkeld) nu onder andere in de Citroën C1, Peugeot 107 en Toyota Aygo. Daihatsu (is onderdeel van Toyota) levert de motoren aan Toyota.
sjaool schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:42:
[...]
offtopic:
offtopic:
Prachtig blokje om mee te scheuren in de Peugot 107.
Weegt niks, verbruikt niks, kunt hem overal kwijt en hoekt hem zo door de bocht of over de rotonde.
Geluid heeft ook nog wel wat, pruttelt wel leuk als je hem goed intrapt
Weegt niks, verbruikt niks, kunt hem overal kwijt en hoekt hem zo door de bocht of over de rotonde.
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Volgens AMuS wil de FIA DRS afschaffen tijdens kwalificaties.
https://www.auto-motor-un...ed-bull-mercedes-mclaren/
Darkasantion schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:04:
[...]
offtopic:
offtopic:
De eerste keer dat ik in mijn Cuore stapte dacht ik dat het een dieseltje was. Hij klonk totaal anders dan mijn vorige auto.
De eerste keer dat ik in mijn Cuore stapte dacht ik dat het een dieseltje was. Hij klonk totaal anders dan mijn vorige auto.
Extigo schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:57:
Volgens AMuS wil de FIA DRS afschaffen tijdens kwalificaties.
Wiens geheimwapen is het dan? Dus Russel zou nog meer nadeel hebben van een DRS-verbod bij de quali.Bei Russell traf das auch zu. Mit einem Zugewinn von 24,3 km/h lag er vor Red Bull und Ferrari
Daarbij is duidelijk wie het meeste voordeel heeft: de schuurdeuren. Mercedes reed voorheen ook met schuurdeuren omdat ze zoveel meer vermogen hadden. Nu is het Red Bull die meer vleugel zet.
Overigens ben ik het er wel mee eens: DRS verbieden tijdens quali. DRS is een inhaalhulp, geen qualihulp.
Het officiele verhaal is dat ze alleen in Japan gebouwd worden (= goede kwaliteit) en dat de sterke yen t.o.v. de zwakke Euro de auto's, samen met transport kosten, te duur werden t.o.v. de concurrentie.Sepp14 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:00:
Off topic:
Algemeen wordt ook aangenomen dat Daihatsu te weinig verdiende aan after sales omdat de kwaliteit te goed is. Voor mij wel een pré trouwens om zo'n oud barreltje aan te schaffen.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Ik denk zelf dat Red Bull's sterke punt niet zozeer is dat ze de beste auto hebben, maar dat ze het beste begrijpen wat bepaalde wijzigingen doen. Het zou me dus niet verbazen dat Red Bull ook met een dergelijke regelwijziging zich weer het snelste aanpast van alle teams.Maasluip schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:53:
[...]
"Red Bulls Geheimwaffe"
[...]
Wiens geheimwapen is het dan? Dus Russel zou nog meer nadeel hebben van een DRS-verbod bij de quali.
Daarbij is duidelijk wie het meeste voordeel heeft: de schuurdeuren. Mercedes reed voorheen ook met schuurdeuren omdat ze zoveel meer vermogen hadden. Nu is het Red Bull die meer vleugel zet.
Overigens ben ik het er wel mee eens: DRS verbieden tijdens quali. DRS is een inhaalhulp, geen qualihulp.
Ik vond onderstaande video erg leuk om te kijken, laat zien dat Newey al vanaf het begin van zijn carrière bezig was met veel meer dan alleen maar aerodynamica (wel om de aero beter te laten werken, dat dan weer wel):
Niet dat Newey de hele auto in z'n eentje ontwikkelt, natuurlijk. Maar in die 17 jaar dat hij nu bij Red Bull zit, zal hij gerust ook wat van zijn kennis doorgegeven hebben aan anderen.
RB's 2023 seizoen samengevat.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
mag jij raden bij welk team zijn 'protoge' nu werkzaam isWild Chocolate schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:20:
Niet dat Newey de hele auto in z'n eentje ontwikkelt, natuurlijk. Maar in die 17 jaar dat hij nu bij Red Bull zit, zal hij gerust ook wat van zijn kennis doorgegeven hebben aan anderen.
spoiler:
AM
MrMarcie schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:09:
[...]
Het officiele verhaal is dat ze alleen in Japan gebouwd worden (= goede kwaliteit) en dat de sterke yen t.o.v. de zwakke Euro de auto's, samen met transport kosten, te duur werden t.o.v. de concurrentie.
Algemeen wordt ook aangenomen dat Daihatsu te weinig verdiende aan after sales omdat de kwaliteit te goed is. Voor mij wel een pré trouwens om zo'n oud barreltje aan te schaffen.
offtopic:
Een nadeel is wel dat de blanke lak van mijn auto zo onderhand compleet aan het afbladderen is. Iets met lak op waterbasis in die periode. Er zijn meer merken die er veel last van hebben met auto's uit die periode.
Een nadeel is wel dat de blanke lak van mijn auto zo onderhand compleet aan het afbladderen is. Iets met lak op waterbasis in die periode. Er zijn meer merken die er veel last van hebben met auto's uit die periode.
Eén van zijn protegéshimlims_ schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:04:
[...]
mag jij raden bij welk team zijn 'protoge' nu werkzaam is
spoiler:AM
Zo gaan die dingen nu eenmaal. Er was vorige week nog een bericht van iemand die ze bij RBR hebben geprobeerd weg te trekken, die blijft zitten waar 'ie zit. En zo zullen er ook genoeg zijn. Ik denk dat Red Bull van de F1 teams één van de meest prettige is om bij te werken, qua bedrijfscultuur. Ook in de jaren dat het minder goed ging, hoorde je eigenlijk zelden dat er iemand uit vloog, dat zegt veel als je het mij vraagt. Zie nu Ferrari en Alpine...
Dat mensen zelf weggaan kun je nooit helemaal voorkomen, het gras bij de buren is altijd groener. En soms is er even te weinig ruimte om door te groeien (zie James Vowles bij Mercedes bijvoorbeeld).
Om op topniveau te presteren is het belangrijk dat je ook de ruimte krijgt om fouten te maken, en dat dan het hele team de schouders eronder zet om de problemen weer op te lossen. Dat wordt een stuk moeilijker als er steeds koppen rollen... Bij Red Bull lijken ze elkaar duidelijk te vertellen wat ze ervan vinden, zonder echt verwijtend te worden naar elkaar.
Goed, bovenstaande is mijn kijk erop, als buitenstaander. Misschien heb ik het totaal mis, en is Ferrari de leukste werkgever...
[ Voor 7% gewijzigd door Wild Chocolate op 08-08-2023 14:15 ]
@Extigo Dit idee was al sinds eind juni bij AMuS bekend maar ik zie dat bepaalde F1 websites dit nu opeens als vers nieuws oppakken vanwege het artikel van vandaag.
DRS is bedoeld als inhaalhulp en er valt wat voor te zeggen om het niet tijdens kwalificatie te gebruiken.
Het kan ervoor zorgen dat Red Bull met zijn efficiënte DRS wat wordt ingedamd en dat het veld tijdens kwalificatie 1-2 tienden dichter bij Red Bull kan komen. Aan de andere kant de rest van het veld kan tijdens kwalificatie ook geen DRS gebruiken dus als Red Bull zonder DRS ook 1-2 tienden sneller is dan verandert dat weinig aan de volgorde (tenminste dat de bedoeling van deze regel is).
Het enige wat dan nog tijdens kwalificatie mogelijk het verschil kan maken zijn nieuwe soft banden met veel grip maar daar wordt door de ATA (Alternatieve Tyre Allocation) als die doorgezet wordt flink het mes in gezet.
DRS is bedoeld als inhaalhulp en er valt wat voor te zeggen om het niet tijdens kwalificatie te gebruiken.
Het kan ervoor zorgen dat Red Bull met zijn efficiënte DRS wat wordt ingedamd en dat het veld tijdens kwalificatie 1-2 tienden dichter bij Red Bull kan komen. Aan de andere kant de rest van het veld kan tijdens kwalificatie ook geen DRS gebruiken dus als Red Bull zonder DRS ook 1-2 tienden sneller is dan verandert dat weinig aan de volgorde (tenminste dat de bedoeling van deze regel is).
Het enige wat dan nog tijdens kwalificatie mogelijk het verschil kan maken zijn nieuwe soft banden met veel grip maar daar wordt door de ATA (Alternatieve Tyre Allocation) als die doorgezet wordt flink het mes in gezet.
Ik vind het "DRS is een inhaal hulp, geen kwalificatie hulp" verhaal echt een kutsmoes. Door het gebruik van DRS heb je minder luchtweerstand, (dan ga je dus harder met het zelfde vermogen, waardoor dus minder lang vol vermogen gebruikt) en gebruik je minder brandstof. Met al het gedoe om het afschaffen van de bandenwarmers in het achterhoofd, kan je niet met goed fatsoen een maatregel invoeren die het brandstof gebruik verhoogd, onder het mom van "het is daar nooit voor bedoeld".
Zeg dan gewoon dat het te doen is om RB af te remmen, een andere reële reden zie ik namelijk niet.
Voor de mensen die roepen dat het maar heel weinig brandstof scheelt, het afschaffen van de banden warmers scheelt ook erg weinig, maar alle kleine beetjes helpen.
Ps. Er gaan ook stemmen op over het gebruik van meer actieve aero in de toekomst, om brandstof te besparen, nou DRS is actieve aero.
Zeg dan gewoon dat het te doen is om RB af te remmen, een andere reële reden zie ik namelijk niet.
Voor de mensen die roepen dat het maar heel weinig brandstof scheelt, het afschaffen van de banden warmers scheelt ook erg weinig, maar alle kleine beetjes helpen.
Ps. Er gaan ook stemmen op over het gebruik van meer actieve aero in de toekomst, om brandstof te besparen, nou DRS is actieve aero.
[ Voor 8% gewijzigd door Nivado op 08-08-2023 15:18 ]
Wacht maar, straks mag iedereen in de Qualy DRS gebruiken, behalve de leider in de WK stand oidNivado schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:16:
Ik vind het "DRS is een inhaal hulp, geen kwalificatie hulp" verhaal echt een kutsmoes. Door het gebruik van DRS heb je minder luchtweerstand, (dan ga je dus harder met het zelfde vermogen, waardoor dus minder lang vol vermogen gebruikt) en gebruik je minder brandstof. Met al het gedoe om het afschaffen van de bandenwarmers in het achterhoofd, kan je niet met goed fatsoen een maatregel invoeren die het brandstof gebruik verhoogd, onder het mom van "het is daar nooit voor bedoeld".
PSN
Nergens?himlims_ schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:04:
[...]
mag jij raden bij welk team zijn 'protoge' nu werkzaam is
spoiler:AM
Rob Marshell is lekker aan het tuinieren. Hij was de laatste jaren uitgegroeid tot spil tussen Newey en de mensen op de werkvloer.
@Nivado Bij bandenwarmers kijken ze naar kosten in de garage en voor het vervoer maar niet op de baan. Die dingen moeten om paar jaar vervangen worden en kijk naar een investering van een half miljoen, plus de vracht- en stroomkosten nog.
Telegraaf heeft inderdaad korte lijntjes met Red BullRobertMe schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:55:
[...]
En de Televaag lijkt wel vaker wat korte lijntjes te hebben binnen Red Bull. Volgens mij waren zij ook de eerste die met het hele Monaco verhaal kwamen? (Opzettelijk crashen Perez in Q vorig jaar).
En binnen Red Bull zitten ook een aantal die bekenden zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 08-08-2023 15:54 ]
Dat vermoedde ik ook al, dat ze vast een lijntje met de familie Verstappen hebben.Ryur schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:53:
[...]
Telegraaf heeft inderdaad korte lijntjes met Red BullEen van de mensen daar is een persoonlijke vriend van Jos (en in het verlengde ook met Max).
En binnen Red Bull zitten ook een aantal die bekenden zijn.
De vraag is dan nog wel, wat de familie Verstappen inhoudelijk weet van Checo's contract. Het zou me verbazen als de Verstappens daar betrouwbare info over hebben. Zou nogal tegen het teambelang zijn, als de rijders elkaars contracten inhoudelijk kennen.
Als het voor de Red Bull leiding ginstig is dat het naar buiten komt, kan het natuurlijk best dat Helmut wat aan Jos laat weten.Wild Chocolate schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:05:
[...]
Dat vermoedde ik ook al, dat ze vast een lijntje met de familie Verstappen hebben.
De vraag is dan nog wel, wat de familie Verstappen inhoudelijk weet van Checo's contract. Het zou me verbazen als de Verstappens daar betrouwbare info over hebben. Zou nogal tegen het teambelang zijn, als de rijders elkaars contracten inhoudelijk kennen.
Als ze BOP willen invoeren, kunnen ze beter stoppen met F1. Dan gewoon van Indycar een wereldkampioenschap maken, iedereen hetzelfde chassis, klantenmotoren die voor iedereen beschikbaar zijn, en gaan...YakuzA schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:23:
[...]
Wacht maar, straks mag iedereen in de Qualy DRS gebruiken, behalve de leider in de WK stand oid
Maar ja, Formule 1 draait nou eenmaal ook om innovatie.
Maar Jos kan dan nooit weten of Helmut de waarheid spreekt, of dat het een onderhandelingstactiek isBigfoot schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:08:
[...]
Als het voor de Red Bull leiding ginstig is dat het naar buiten komt, kan het natuurlijk best dat Helmut wat aan Jos laat weten.
[ Voor 27% gewijzigd door Wild Chocolate op 08-08-2023 16:14 ]
Helmut gaat dat soort dingen echt niet via de familie Verstappen spelen. Dat doet hij eerder via interviews in de media of de eigen tv-zender van Red Bull.Bigfoot schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:08:
[...]
Als het voor de Red Bull leiding ginstig is dat het naar buiten komt, kan het natuurlijk best dat Helmut wat aan Jos laat weten.
Het is weer (komkommer)tijd om een nieuwe FlexiWing sage te starten voor AM 
https://www.motorsport.co...xi-wing-fallout/10505637/A flexi-wing explanation?
But rivals in the paddock have suggested that there is another more intriguing answer as to why Aston Martin's form changed – and it relates to a bit of a flexi-wing clampdown from the FIA.
Motorsport.com has learned that motor racing' governing body has been paying particularly close attention to the construction of front wings this year to ensure that teams are not using clever solutions to benefit from flexible components.
PSN
Op zich zou het ook wel verklaren waarom Mercedes niet veel verbetert terwijl ze met veel updates komen; die zijn al jaren bezig met zeer flexibele voorvleugels. Toen de achtervleugels van Red Bull aangepast moesten worden werd er ook al gesproken over een verzoek om ook naar voorvleugels te kijken.YakuzA schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:35:
Het is weer (komkommer)tijd om een nieuwe FlexiWing sage te starten voor AM
[...]
https://www.motorsport.co...xi-wing-fallout/10505637/
Zover ik heb kunnen lezen heeft Red Bull daar van afgezien omdat het meerdere teams zou treffen.
Volgens mij is hier een foutje in geslopen? Hamilton finishte toch 5 seconden achter Gasly?
Penalty waardoor uiteindelijk Norris P3 kreeg.
En Massa & Kubica in Fuji, toen ze wel nog in de regen reden en track limits blijkbaar geen probleem waren.
wat zeg je?YakuzA schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:23:
[...]
Wacht maar, straks mag iedereen in de Qualy DRS gebruiken, behalve de leider in de WK stand oid
https://wtf1.com/post/if-...e-up-red-bulls-dominance/
Maar dat betekend dat RBR geen Pole meer pakt, misschien maar wel nog steeds de race gaat winnen.
Gaat toch niks uit maken voor de dominantie die er nu bij VER is?
Leuk meer andere teams/rijders die Pole pakken, maar daarna alsnog op een rondje gezet worden door de RBR.
Als ze dat doen dan mogen ze van mij DRS wel helemaal afschaffen. Laat het maar weer op puur racen aan komen.
Kuch Leclerc kuch.TrekDr0p schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:19:
[...]
Maar dat betekend dat RBR geen Pole meer pakt, misschien maar wel nog steeds de race gaat winnen.
Leuk meer andere teams/rijders die Pole pakken, maar daarna alsnog op een rondje gezet worden door de RBR.
20 poles en maar 5 overwinningen.
Eens, maar dan moet je ook de regel invoeren dat je auto geen dirty air mag creeren. Behalve dat je je aero gebruikt om harder de bocht om te kunnen, kan je die ook gebruiken om de auto achter je langzamer de bocht om te laten gaan. Daar is men op een gegeven moment mee begonnen, met als gevolg DRS waardoor je niet in de bocht onder de vleugel voor je hoeft te komen.sjaool schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:19:
[...]
Als ze dat doen dan mogen ze van mij DRS wel helemaal afschaffen. Laat het maar weer op puur racen aan komen.
Als je dan toch bezig bent, 5x2m is natuurlijk een belachelijk formaat voor elke auto, dus dat kan ook duidelijk minder (en daarmee de klassen eronder ook!). Als ik geen 5m voorbij moet, ben ik er sneller voorbij. Als de auto smaller is, kan die minder makkelijk de hele breedte van de weg blokkeren. Dus: kleiner.
Verder: actieve vering, actieve aero, eenduidige straffen, v8/v10, uitzenden op een open kanaal - ach, een mens mag dromen, toch?
ping 127.212.23.124
https://f1max.nl/formule-...angzamere-auto-verstappen
interessant filmpje waar aan de hand van foto's wordt aangegeven hoe Verstappen de bochten anders doet dan per.
interessant filmpje waar aan de hand van foto's wordt aangegeven hoe Verstappen de bochten anders doet dan per.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
De befaamde 'short corners' van Peter Windsor. Hier een mooi tweeleuk van Peter over Max' rijstijl en short corners.Snowhite0901 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:49:
https://f1max.nl/formule-...angzamere-auto-verstappen
https://www.youtube.com/w...XQgZHJpdmluZyBzdHlsZSA%3D
https://www.youtube.com/w...XQgZHJpdmluZyBzdHlsZSA%3D
Hij is ook van mening (of feit) dat met name Leclerc (en Hamilton) dat ook goed doen.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Daarvoor moeten ze eerst een paar honderd kilo afvallen. Deze auto's zijn o.a. zo groot door alle veiligheidseisen. En die eisen zijn er weer doordat de auto's zo zwaar zijn en daardoor meer energie vrij komt bij een crash / meer massa afgeremd moet worden. Dus dan moeten ze eerst terug naar een V8/V10, vervolgens kunnen de veiligheidsmaatregelen worden afgeschaald, en daarmee/daarna de auto's kleiner worden.pjottum schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:48:
Als je dan toch bezig bent, 5x2m is natuurlijk een belachelijk formaat voor elke auto, dus dat kan ook duidelijk minder (en daarmee de klassen eronder ook!). Als ik geen 5m voorbij moet, ben ik er sneller voorbij. Als de auto smaller is, kan die minder makkelijk de hele breedte van de weg blokkeren. Dus: kleiner.
Als je vanaf de 2e of 3e rij start is er meer kans op gedrang en ongelukken. Buiten dat ik niks van die regel geloof zou zoiets pure winst zijn voor de andere teams.TrekDr0p schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:19:
[...]
Wat ik me afvraag is hoe men er bij komt dat DRS afschaffen in quali, RBR extra zou raken tov andere teams. De enige info die ik zie is dat RBR sneller is dan andere teams met DRS, maar ik zie nergens dat ze niet ook sneller zouden zijn zonder DRS. Zeg maar data als "met DRS is RBR x% / sec sneller op het rechte stuk dan andere autos met DRS, en zonder DRS is RBR nog maar y% /sec sneller" (wat natuurlijk afhankelijk is per baan en een hoop andere factoren, maar het zou een indicatie kunnen geven)
is die data bekend?
is die data bekend?
Bla bla bla...
En anders kleinere vleugel erop en gaan
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Wat een gezeur weer over een artikel op een clicksite.
En wat @elfjes zegt dus.
Vermoed eerder dat een Albon of Hulkenberg niet meer in Q3 komen
En wat @elfjes zegt dus.
Die kleinere vleugel heeft wel weer invloed op de bochtensnelheid / bandenslijtage
De achtervleugel is altijd een compromis tussen downforce die nodig is voor de bochten en drag die de auto afremt op de rechte stukken. Nu kunnen teams bewust de keuze maken om met een grotere achtervleugel te rijden, en dus in principe topsnelheid in te leveren, omdat ze sowieso DRS hebben in de kwali (dus is het drag effect vele malen kleiner) en ze er vanuit gaan dat ze in de race ook vaker DRS zullen hebben.
Als je dan besluit om met een veel kleinere vleugel gaat rijden behoud je wel de snelheid op de rechte stukken (gelijk aan met DRS), maar ben je in de bochten een stuk langzamer en/of is de bandenslijtage veel hoger.
Een clicksite die AMuS als bron aanhaalt, en dat is bij mijn weten toch zeer zeker geen clickbait site.hjs schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:15:
Wat een gezeur weer over een artikel op een clicksite.
En wat @elfjes zegt dus.
Hier de DRS verschillen in Spa met daarbij de volkgende opmerkingen:Elfjes schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:53:
Wat ik me afvraag is hoe men er bij komt dat DRS afschaffen in quali, RBR extra zou raken tov andere teams. De enige info die ik zie is dat RBR sneller is dan andere teams met DRS, maar ik zie nergens dat ze niet ook sneller zouden zijn zonder DRS. Zeg maar data als "met DRS is RBR x% / sec sneller op het rechte stuk dan andere autos met DRS, en zonder DRS is RBR nog maar y% /sec sneller" (wat natuurlijk afhankelijk is per baan en een hoop andere factoren, maar het zou een indicatie kunnen geven)
is die data bekend?
- Red Bull, Ferrari en Hamilton hadden dat weekend gekozen voor een vleugel gekozen met minder neerwaartse druk. McLaren en Russel juist meer.
- Mercedes ging harder door de Eau Rouge bochtencombinatie (HAM 313,4 km/u) dan Red Bull (PER 307,9 km/u, VER 307,2 km/u).
- Red Bull ging juist weer sneller over de Kemmel Straight die daarna komt, hieronder het verschil met Ferrari, McLaren en Mercedes.
| Team | met DRS | zonder DRS | verschil |
| Red Bull | 340,8 km/u | 320,5 km/u | 20,3 km/u |
| Ferrari | 336,3 km/u | 318,3 km/u | 19,0 km/u |
| McLaren | 326,9 km/u | 311,6 km/u | 15,3 km/u |
| Mercedes (HAM) | 333,0 km/u | 319,8 km/u | 13,2 km/u |
| Mercedes (RUS) | 327,5 km/u | 303,2 km/u | 24,3 km/u |
In theorie zou je denken dat door de DRS af te schaffen tijdens de quali, er een groter verschil komt tussen ideale quali en ideale race setup. Ik denk alleen, dat als dat verschil te groot wordt, iedereen toch vooral voor een balans richting ideale race-setup zal kiezen (monaco is al geweest, tenslotte...). En dat zou dan weer in het voordeel zijn van, juist, Red Bull 
Een low-downforce setup maken voor de quali, zou enorm ten koste gaan van de bandenslijtage in de race. De auto glijdt dan tenslotte veel meer. En dat nadeel maak je dan nooit meer goed. Ik zie het echt zo weer gebeuren dat ze een regelaanpassing doen die in eerste instantie in het nadeel van Red Bull lijkt te zijn, en dat het in de praktijk de dominantie alleen maar vergroot
Een low-downforce setup maken voor de quali, zou enorm ten koste gaan van de bandenslijtage in de race. De auto glijdt dan tenslotte veel meer. En dat nadeel maak je dan nooit meer goed. Ik zie het echt zo weer gebeuren dat ze een regelaanpassing doen die in eerste instantie in het nadeel van Red Bull lijkt te zijn, en dat het in de praktijk de dominantie alleen maar vergroot
Maar is het allemaal puur DRS of soms ook DRS + slipstream? Of DRS + dubbele slipstream etc.Chocoball schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:31:
[...]
Hier de DRS verschillen in Spa met daarbij de volkgende opmerkingen:
- Red Bull, Ferrari en Hamilton hadden dat weekend gekozen voor een vleugel gekozen met minder neerwaartse druk. McLaren en Russel juist meer.
- Mercedes ging harder door de Eau Rouge bochtencombinatie (HAM 313,4 km/u) dan Red Bull (PER 307,9 km/u, VER 307,2 km/u).
- Red Bull ging juist weer sneller over de Kemmel Straight die daarna komt, hieronder het verschil met Ferrari, McLaren en Mercedes.
Team met DRS zonder DRS verschil Red Bull 340,8 km/u 320,5 km/u 20,3 km/u Ferrari 336,3 km/u 318,3 km/u 19,0 km/u McLaren 326,9 km/u 311,6 km/u 15,3 km/u Mercedes (HAM) 333,0 km/u 319,8 km/u 13,2 km/u Mercedes (RUS) 327,5 km/u 303,2 km/u 24,3 km/u
I served in a company of heroes.
Dank! Dat lijkt inderdaad wel te suggereren dat RBR een groter voordeel zou kunnen hebben met DRS dan bijvoorbeeld Merc (HAM). Verschil met Ferrari is kleiner vwb wel/niet-DRSChocoball schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:31:
[...]
Hier de DRS verschillen in Spa met daarbij de volkgende opmerkingen:
Team met DRS zonder DRS verschil Red Bull 340,8 km/u 320,5 km/u 20,3 km/u Ferrari 336,3 km/u 318,3 km/u 19,0 km/u McLaren 326,9 km/u 311,6 km/u 15,3 km/u Mercedes (HAM) 333,0 km/u 319,8 km/u 13,2 km/u Mercedes (RUS) 327,5 km/u 303,2 km/u 24,3 km/u
Maar verder spelen er inderdaad nog veel meer factoren mee. We gaan het zien
Bla bla bla...
Dat was exact het idee wat mij naar aanleiding van de discussie ook bij mij opkwam.Wild Chocolate schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:34:
In theorie zou je denken dat door de DRS af te schaffen tijdens de quali, er een groter verschil komt tussen ideale quali en ideale race setup. Ik denk alleen, dat als dat verschil te groot wordt, iedereen toch vooral voor een balans richting ideale race-setup zal kiezen (monaco is al geweest, tenslotte...). En dat zou dan weer in het voordeel zijn van, juist, Red Bull
Los van wie er uiteindelijk het voordeel mee heeft, zou het mij wel leuk lijken als je de quali zou opofferen om een betere race te krijgen. Of andersom. Maak de verschillen maar groot genoeg en dwing de teams om te kiezen. Want zoals we vorige race nog zagen, kan een Williams met low-downforce ineens een best leuke inhaalrace rijden (totdat de banden overmatig slijten). Of een McLaren die door iedereen om de oren wordt gereden, totdat het een beetje gaat regenen. Oftewel, ik zie potentie dat het inhaalacties op de baan bevordert. Dus ja, ook los van DRS, want ik zou hopen dat grote verschillen in setup ertoe leiden dat je zonder hulp (/met een echte slipstream) weer iemand kan inhalen.
Norris had niet zozeer met de regen te maken. Norris was snel in S2, maar langzaam op de rechte stukken van S1 en S3. Hij zat vervolgens na de start meteen ongelukkig vast in een treintje waarbij die in S1 & S3 langzaam was en om de oren werd en in S2 zijn snelheid niet kon gebruiken. Met een vroege eerste stop wilde McLaren hem uit dat treintje halen zodat hij zijn eigen tempo kon rijden. Alleen pitte vervolgens het hele treintje na hem en kwam weer voor hem op de baan. Met de regen pitte McLaren vervolgens Norris weer, iets dat iedereen nogal gek vond. Want de verwachting was dat er veel regen zou komen en een pitstop voor inters nodig zou zijn. Dus niemand volgde Norris zijn pitstop waardoor die meerdere ronden in vrij lucht kon doorrijden, met als voordeel dat zijn verse banden sneller waren op het natte wegdek. Dat was dus puur een strategisch gelukje (niemand die volgde) dat hij daar wel weer het potentieel van de auto kon benutten door uit het treintje te komen. En had weinig te maken met dat de auto ineens beter was in de regen.Fauna schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:15:
Want zoals we vorige race nog zagen, kan een Williams met low-downforce ineens een best leuke inhaalrace rijden (totdat de banden overmatig slijten). Of een McLaren die door iedereen om de oren wordt gereden, totdat het een beetje gaat regenen.
De auto stond volgens mij wel zo high-downforce afgesteld, omdat ze op regen gegokt hadden, voor het Parc Fermé. En die high downforce zal ook geholpen hebben om de banden minder aan flarden te rijden (minder glijden), terwijl hij wel snelle rondetijden reed. Dat werkte inderdaad alleen zonder auto's om hem heen, omdat hij alleen snel was op de stukken waar je niet in kan halen. Hij kon er dus niets mee als hij achter iemand zat. En degene achter hem kwam hem dan steeds voorbij op de rechte stukken. Dat de rest niet zou volgen, was waarschijnlijk wel bedacht, vanwege de dreigende regen. Dat het niet doorregende was waarschijnlijk wel weer een beetje geluk. (Of een betere weersvoorspelling dan de andere teams?)RobertMe schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:25:
[...]
Norris had niet zozeer met de regen te maken. Norris was snel in S2, maar langzaam op de rechte stukken van S1 en S3. Hij zat vervolgens na de start meteen ongelukkig vast in een treintje waarbij die in S1 & S3 langzaam was en om de oren werd en in S2 zijn snelheid niet kon gebruiken. Met een vroege eerste stop wilde McLaren hem uit dat treintje halen zodat hij zijn eigen tempo kon rijden. Alleen pitte vervolgens het hele treintje na hem en kwam weer voor hem op de baan. Met de regen pitte McLaren vervolgens Norris weer, iets dat iedereen nogal gek vond. Want de verwachting was dat er veel regen zou komen en een pitstop voor inters nodig zou zijn. Dus niemand volgde Norris zijn pitstop waardoor die meerdere ronden in vrij lucht kon doorrijden, met als voordeel dat zijn verse banden sneller waren op het natte wegdek. Dat was dus puur een strategisch gelukje (niemand die volgde) dat hij daar wel weer het potentieel van de auto kon benutten door uit het treintje te komen. En had weinig te maken met dat de auto ineens beter was in de regen.
Vooropgesteld dat ze dit dus ook vast niet van tevoren bedacht hadden, maar wel tijdens de race hun strategie zo aangepast dat het met een beetje geluk toch nog punten opleverde. Zeg het omgekeerde van wat Ferrari steeds doet
Voor degenen met F1TV, er staat een analyse van Jolyon Palmer, waarin ze de strategie van McLaren, en waarom die werkte, helemaal analyseren. Ik zie deze helaas niet op het youtube kanaal, anders had ik hem ff gelinkt.
En niet alleen met Palmer, ook maar een "domme" coureur. Maar samen met Bernie Collins, voormalig hoofd strategie Force India / Racing Point / Aston Martin (halverwege vorig jaar? vertrokken). Die zou dus sowieso moeten weten hoe het in zijn werk gaat v.w.b. strategie.Wild Chocolate schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:58:
Voor degenen met F1TV, er staat een analyse van Jolyon Palmer, waarin ze de strategie van McLaren, en waarom die werkte, helemaal analyseren. Ik zie deze helaas niet op het youtube kanaal, anders had ik hem ff gelinkt.
Ja, inderdaad, die dame lijkt er ook wel verstand van te hebbenRobertMe schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:09:
[...]
En niet alleen met Palmer, ook maar een "domme" coureur. Maar samen met Bernie Collins, voormalig hoofd strategie Force India / Racing Point / Aston Martin (halverwege vorig jaar? vertrokken). Die zou dus sowieso moeten weten hoe het in zijn werk gaat v.w.b. strategie.
Ik vind dat Jolyon die analyses doorgaans ook prima doet, dus "dom" zou niet mijn kwalificatie zijn. Met haar ging het echter wel nog meer de diepte in.
Ik schreef ook niet dat Palmer dom isWild Chocolate schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:14:
[...]
Ja, inderdaad, die dame lijkt er ook wel verstand van te hebben(Maar ik wist niet wie zij was, bedankt voor de aanvulling!).
Ik vind dat Jolyon die analyses doorgaans ook prima doet, dus "dom" zou niet mijn kwalificatie zijn. Met haar ging het echter wel nog meer de diepte in.
"Domme" coureur kan geen strategist zijn? Bij Ferrari hebben ze anders Carlos Sainz jr. als hoofd strategie
[ Voor 12% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 09-08-2023 17:53 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
If you pay peanuts you get monkeysHerko_ter_Horst schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:52:
"Domme" coureur kan geen strategist zijn? Bij Ferrari hebben ze anders Carlos Sainz jr. als hoofd strategie
Hoeft ook niet te betekenen dat Sainz een goede strategist is. Maar hij is potentieel wel beter dan de strategie afdeling van Ferrari ja. Maar dat zegt meer over Ferrari dan over Sainz.
Inderdaad!Herko_ter_Horst schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:52:
Wat ben ik die kleuter-memes en "comedy" recaps van races toch beu. Of zoals die loser die zich 'verkleedt' (petje en pruik opzetten) in alle coureurs, als een soort impressie. Of die kerels van WTF1, bestaan die nog?
Zooooo cringe, en reduceert de sport tot meme tiktok content. Ik probeer de channels steeds uit mijn feed te halen in youtube, maar het lijkt wel alsof iedereen tegenwoordig met dat soort clickbait content aan de slag moet. En dan hoop ik dat het algoritme niet concludeert dat ik andere F1 content dan niet waardeer, en het ook weg laat. Het algoritme zal wel geen onderscheid maken tussen 'cringe' en leuke content, zoals van die nieuw zeelander Josh Revell...
Ach, ik hoef er niet naar te kijken, maar filter het allemaal maar eens...
edit: on-topic, als je die laatste video met Bernie en Joylon hebt gezien, dan weet je met wat voor data en projecties de pit wall, in real time, aan de slag moet. Ferrari strategist zijn inderdaad ondermaats, en we kunnen vanop de bank wel zeggen dat ze te vaak fouten maken.
Maar beweren dat een piloot, vanuit z'n positie on track, even een betere strategie bedenkt dan zelfs de minst capabele strategist op de pitwall, is lachwekkend. En ik begrijp dat het ironie is, en grappig, maar de 'nieuwe' fans gaan vast geloven dat het zo kan werken als het maar vaak genoeg herhaald wordt... Allemaal gebaseerd op een zeurderige comment van de piloot in kwestie over de comm... Terwijl die onder een paar G door elkaar geschud wordt on-track...
Zooooo cringe, en reduceert de sport tot meme tiktok content. Ik probeer de channels steeds uit mijn feed te halen in youtube, maar het lijkt wel alsof iedereen tegenwoordig met dat soort clickbait content aan de slag moet. En dan hoop ik dat het algoritme niet concludeert dat ik andere F1 content dan niet waardeer, en het ook weg laat. Het algoritme zal wel geen onderscheid maken tussen 'cringe' en leuke content, zoals van die nieuw zeelander Josh Revell...
edit: on-topic, als je die laatste video met Bernie en Joylon hebt gezien, dan weet je met wat voor data en projecties de pit wall, in real time, aan de slag moet. Ferrari strategist zijn inderdaad ondermaats, en we kunnen vanop de bank wel zeggen dat ze te vaak fouten maken.
Maar beweren dat een piloot, vanuit z'n positie on track, even een betere strategie bedenkt dan zelfs de minst capabele strategist op de pitwall, is lachwekkend. En ik begrijp dat het ironie is, en grappig, maar de 'nieuwe' fans gaan vast geloven dat het zo kan werken als het maar vaak genoeg herhaald wordt... Allemaal gebaseerd op een zeurderige comment van de piloot in kwestie over de comm... Terwijl die onder een paar G door elkaar geschud wordt on-track...
[ Voor 32% gewijzigd door Amos_x op 10-08-2023 11:00 ]
WTF1 bestaat nog maar dat is echte TikTok content geworden.Amos_x schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:56:
Wat ben ik die kleuter-memes en "comedy" recaps van races toch beu. Of zoals die loser die zich 'verkleedt' (petje en pruik opzetten) in alle coureurs, als een soort impressie. Of die kerels van WTF1, bestaan die nog?
Maar beweren dat een piloot, vanuit z'n positie on track, even een betere strategie bedenkt dan zelfs de minst capabele strategist op de pitwall, is lachwekkend. Gebaseerd op een zeurderige comment van de piloot in kwestie over de comm... Terwijl die onder een paar G door elkaar geschud wordt on-track...
Matt en Tommy van WTF1 zijn P1 begonnen.
Ik vind Lollipopman nog steeds wel leuk, kijk ik altijd echt naar uit. Verbaas me er eigenlijk steeds over hoe weinig views hij maar haalt.Amos_x schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:56:
En "die loser" kan ik op z'n tijd ook nog wel hebben.
Vind die comic met die hoge stemmetjes wel irritant, die kijk ik nooit.
Ik kijk overigens bijna alleen naar mijn abonnementen op Youtube, en dan valt het dus wel mee met filteren. Wanneer ik merk dat ik eigenlijk zelden op videos van een kanaal klik, en ze alleen maar door zit te scrollen, dan is het gewoon een kwestie van abbo uitklikken en door...
Zo is TheRace bij mij inmiddels gesneuveld, clickbait titels en dan verder lage kwaliteit berichtgeving, had ik wel gezien.
Helaas is Connor al een beetje over zijn hoogtepunt heen. Het is naar mijn mening steeds minder grappig geworden.Wild Chocolate schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:17:
[...]
En "die loser" kan ik op z'n tijd ook nog wel hebben.
Vind die comic met die hoge stemmetjes wel irritant, die kijk ik nooit.
Mini Drivers kijk ik ook niet altijd meer. Het is te simpel en niet leuk.
Lollipop Man F1 blijft ik nog altijd het vermakelijkst vinden.
Vooral 8 of 10 minuten gebruiken om 5 keer hetzelfde te zeggen op een net iets andere manier. Als essay krijg ik er kop nog staart aan, aan hun structuur . En op het eind heb ik gevoel dat ik eigenlijk al niet meer weet waar het over ging. Kijk enkel af en toe de shorts nog om op de hoogte te blijvenWild Chocolate schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:17:
[...]
Zo is TheRace bij mij inmiddels gesneuveld, clickbait titels en dan verder lage kwaliteit berichtgeving, had ik wel gezien.
Dat gaat helaas ook steeds meer richting click-baity titels en meningen. Waarschijnlijk dachten ze de miljoen subscribers zo ff te pakken na de start. Maar de views blijven steken op 300k en worden eigenlijk steeds lager. Daar kunnen ze waarschijnlijk niet van leven dus zie je vreemde items langs komen.sjaool schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:01:
[...]
WTF1 bestaat nog maar dat is echte TikTok content geworden.
Matt en Tommy van WTF1 zijn P1 begonnen.
[YouTube: Reacting to our 2023 F1 Season Predictions]
Ook de meme-videos van ze na de race worden steeds simpeler, incompleter etc. Niet vreemd als je eerst een Fanatec F1 stuur kon winnen, en nu de F1 racegame
maar veel volg ik sowieso niet meer van dat soort dingen. F1 lollipop is de nieuwigheid voor mij ook wel af. Veel dezelfde grappen etc. En met zoveel races is er gewoon te vaak een "aflevering".
Enige wat ik nog echt kijk is de F1 race review van Palmer die ik vaak gewoon goed vind, en de techniek-stukjes die ook op F1TV staan. Maar dat is dan ook vooral kwalitatieve content. Youtube is vaak toch vooral Kwantitatief
Enige andere wat ik nog kijk is RocketPoweredMohawk. Maar vooral omdat dat gewoon over de top/duistere humor is. Maar die heeft ook veel content al gepaywalled en ga er niet X euro per maand voor neerleggen
Mate, what the hell!
Discussie over F1 internet content heeft een heel mooi eigen topic [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Discussie over F1 internet content heeft een heel mooi eigen topic [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Op zich eens. Ik kijk die socmediafilmpjes gewoon niet meer als ik ze niet leuk vind, dan krijg je vanzelf minder aangeboden.Amos_x schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:56:
En ik begrijp dat het ironie is, en grappig, maar de 'nieuwe' fans gaan vast geloven dat het zo kan werken als het maar vaak genoeg herhaald wordt...
Ik hou er op mijn beurt niet zo van als ‘nieuwe fans’ vanuit een soort superieure houding worden weggezet als groep die te dom is om de autosport te begrijpen. Dan doe je jonge mensen zoals die in mijn gezin toch echt enorm tekort.
Neenee. Daarvoor moet een nieuw topic komen:Chocoball schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:22:
Mate, what the hell!![]()
[F1] Kwaliteit van de memes - seizoen 2023
[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 10-08-2023 12:43 ]
Daar hebben we toch al een algemeen topic voor? [F1] RandzakenRobertMe schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:42:
[...]
Neenee. Daarvoor moet een nieuw topic komen:
[F1] Kwaliteit van de memes - seizoen 2023
Ach, het is zomerstop en iets anders dan de speculaties over het contract van Checo valt er toch niet te melden. Het ging over een lager salaris bij meer dan 125 punten verschil tussen hem en Max.
Alhoewel dat laatste ook alweer is ontkracht door Helmut Marko.
Alhoewel dat laatste ook alweer is ontkracht door Helmut Marko.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics