[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 80 Laatste
Acties:
  • 901.906 views

Onderwerpen

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dr.lowtune schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:57:
Interessant om het verschil te zien tussen 1e en 2e rijder te zien, bij elk team is dat duidelijk, behalve bij……..Ferrari. Dat verbaast me nogal, want traditioneel was dat een team wat dat juist heel stevig had. Hebben ze die filosofie losgelaten of is Sainz gewoon te goed/eigenwijs om 2e viool te spelen?
Volgens mij is dat bij Ferrari ook wel duidelijk? Waarom zou het bij Ferrari niet duidelijk zijn? :) Ben wel benieuwd, voor mij is het redelijk duidelijk dat LEC daar toch echt de eerste rijder is.
Het valt me ook op dat Perez dus wel ruim eerste zou liggen als Max had besloten dit jaar in de Nascar te rijden ( :+ ) . Hoewel het verschil nu ten opzichte van de rest niet groot lijkt vertekent het natuurlijk wel, want zonder Max zou Perez meer punten hebben, simpelweg omdat hij dan wel 25 punten zou krijgen in plaats van genoegen te nemen met minder.
Kijkend naar de laatste paar races, zou ik echt niet zomaar durven stellen dat zonder VER PER meer punten zou hebben omdat hij dan meer races gewonnen zou hebben. De kwalificaties waren redelijk ruk en hij haalde zelfs Q3 een paar keer niet, waar zijn teamgenoot dat nu wel deed. Dus aan de auto zal dat niet liggen, de RBR is dus zeker geen Williams, Haas of Alpha Tauri.
Ik denk dat elke redelijk goede coureur in de RB WDC kan worden, maar dat Verstappen het verschil wel extra groot maakt met zijn talent, iets wat we in dit topic wel vaker constateren.
De vraag is ook wel hoe een andere coureur zou kunnen gedijen in een auto als die van RBR. Natuurlijk is dat 'the car to beat', maar de filosofie achter de auto moet ook wel goed kunnen werken op de coureur. Als zelfs de eigen adviseur denkt (Helmut Marko dus) dat enkel ALO en HAM bij VER in de buurt kunnen komen met hetzelfde materiaal... Bron 1, Bron 2

Ik denk echt dat rijstijl van een coureur echt een enorme impact heeft op de prestaties die uit de auto geperst kan worden.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:26

Edd

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:57:
[...]

Wil Stellantis de naam Ferrari niet meer geassocieerd hebben met een slecht presterend team en gooien ze daarom Alfa Romeo maar op die Haas?
Nee, zoals ik het lees wil Gene Haas dat het team Haas blijft heten en niet, zoals bij Sauber, wordt omgedoopt tot Alfa Romeo.
Blijkbaar is het dan wel interessant voor Stellantis om de naam Alfa Romeo te verbinden aan de motoren, zodat ze toch met die naam in de F1 blijven.

-

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
zitten backmarkers hier ook bij inbegrepen ;)

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
HyperTrophy schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:14:
[...]

zitten backmarkers hier ook bij inbegrepen ;)
Alleen inhalen voor positie.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

stefanass schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:48:
[...]

Alleen inhalen voor positie.
Dan is 51 keer ingehaald worden, minus 16 keer zelf inhalen (BOT) op een grid met 20 mensen een beetje raar. Ik kan me geen positie -15 voorstellen. ;)

Is dus zeker wel inclusief inhalen want backmarker. Hou er rekening mee dat dit inhaalacties gedurende 1 race zijn en niet algemeen voor het hele seizoen. VER is bijvoorbeeld zelf dit seizoen ook weleens ingehaald door iemand (Door NOR bijvoorbeeld op Sylverstone).

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2023 11:55 ]

• stefanass
  • Nu online
CH4OS schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:52:
[...]
Dan is 51 keer ingehaald worden, minus 16 keer zelf inhalen (BOT) op een grid met 20 mensen een beetje raar. Ik kan me geen positie -15 voorstellen. ;)

Is dus zeker wel inclusief inhalen want backmarker. Hou er rekening mee dat dit inhaalacties gedurende 1 race zijn en niet algemeen voor het hele seizoen. VER is bijvoorbeeld zelf dit seizoen ook weleens ingehaald door iemand (Door NOR bijvoorbeeld op Sylverstone).
Volgens mij betekent het: dit seizoen is Bottas 51x ingehaald door anderen en heeft hij zelf 16x iemand ingehaald? Het gaat niet over 1 race ;)

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:17
[...]

Verstappen is volgens mij alleen bij de start (dus openingsronde) en door pitstops ingehaald, en die tellen niet mee, staat ook boven het overzicht.

En waar maak je uit op dat dit voor één race zou zijn? Als er 20 inhaalacties op de baan zijn in één formule 1 race, is het voorpagina nieuws :+
En als Perez netto 42 inhaalacties in 1 race zou doen (inclusief achterblijvers), zou hij in ieder geval een deel van het veld op 2 ronden moeten rijden (afhankelijk van waar hij gestart is)...

[ Voor 10% gewijzigd door Wild Chocolate op 02-08-2023 12:03 ]

iRacing Profiel

• stefanass
  • Nu online
[...]
. Hou er rekening mee dat dit inhaalacties gedurende 1 race zijn en niet algemeen voor het hele seizoen.
Dat zou wat zijn, als we 450+inhaalacties zouden hebben in 1 race :+

Nee, dit is dus 1000% zeker over het seizoen en NIET over 1 race.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wild Chocolate schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:01:
En als Perez netto 42 inhaalacties in 1 race zou doen (inclusief achterblijvers), zou hij in ieder geval een deel van het veld op 2 ronden moeten rijden (afhankelijk van waar hij gestart is)...
Het zou niet de eerste keer zijn als een backmarker door meerdere auto's op meerdere ronden achterstand wordt gezet, inderdaad.

Kijkende naar de race in België, hadden de sprint- en hoofdrace (om positie alleen al) 72 inhaalacties. Zie ook https://www.reddit.com/r/...72_overtakes_the_highest/

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2023 12:27 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:51
[...]

Wil Stellantis de naam Ferrari niet meer geassocieerd hebben met een slecht presterend team en gooien ze daarom Alfa Romeo maar op die Haas?
Sinds wanneer heeft Ferrari een ander team nodig om geassocieerd te worden met een slecht presterend team? Dat kunnen ze prima zelf :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

alexbl69 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:27:
Sinds wanneer heeft Ferrari een ander team nodig om geassocieerd te worden met een slecht presterend team? Dat kunnen ze prima zelf :).
Alfa Romeo valt wél onder Stellantis, sinds 2016 valt Ferrari onder een eigen N.V. in Nederland en is dus expliciet géén onderdeel (meer) van Fiat / FCA / Groupe PSA.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2023 13:32 ]

• Wild Chocolate
CH4OS schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:16:
[...]
Het zou niet de eerste keer zijn als een backmarker door meerdere auto's op meerdere ronden achterstand wordt gezet, inderdaad.

Kijkende naar de race in België, hadden de sprint- en hoofdrace (om positie alleen al) 72 inhaalacties. Zie ook https://www.reddit.com/r/...72_overtakes_the_highest/
Maar om netto 2 keer zoveel inhaalacties te hebben als er deelnemers zijn, moet hij niet een paar backmarkers op meerdere ronden zetten...

Daarnaast, het artikel wat je linkt geeft juist aan dat die 72 inhaalacties uitzonderlijk zijn. Het staatje gaat echt niet over één race...

iRacing Profiel

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wild Chocolate schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:46:
Daarnaast, het artikel wat je linkt geeft juist aan dat die 72 inhaalacties uitzonderlijk zijn. Het staatje gaat echt niet over één race...
Uitzonderlijk, als in: de race met de meeste inhaalacties om positie dit seizoen. De volgende race die in de buurt komt heeft dan 65 inhaalacties om positie (Spanje).

• Wild Chocolate
CH4OS schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:30:
[...]
Uitzonderlijk, als in: de race met de meeste inhaalacties om positie dit seizoen. De volgende race die in de buurt komt heeft dan 65 inhaalacties om positie (Spanje).
Dus een staatje met pak 'm beet 600 inhaalacties kan dan van 1 race zijn?

iRacing Profiel

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

CH4OS schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:36:
[...]
Alfa Romeo valt wél onder Stellantis, sinds 2016 valt Ferrari onder een eigen N.V. in Nederland en is dus expliciet géén onderdeel (meer) van Fiat / FCA / Groupe PSA.
Niet alleen in NL. In 2015 werd Ferrari afgesplitst van de FCA group wereldwijd en is een eigen onderneming geworden. Nog grappiger: Ferrari is tegenwoordig meer waard, dan het hele Stellantis gebeuren. _/-\o_

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-10 17:22
Wild Chocolate schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:49:
[...]

Lijkt me een prima race

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wild Chocolate schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:49:
Je moet dan nog wel door de helft delen, omdat dat de daadwerkelijk unieke inhaalacties zijn. Als jij mij inhaalt, heb jij +1 als de inhaler en ik +1 als de ingehaalde. Maar goed, al met al een weinig interessant staatje verder wmb.

• Wild Chocolate
CH4OS schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:54:
[...]
Je moet dan nog wel door de helft delen, omdat dat de daadwerkelijk unieke inhaalacties zijn. Als jij mij inhaalt, heb jij +1 als de inhaler en ik +1 als de ingehaalde. Maar goed, al met al een weinig interessant staatje verder wmb.
Ik heb alleen de positieve kant (grofweg) geteld, ik ga er vanuit dat de negatieve kant op hetzelfde aantal uitkomt.

iRacing Profiel

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:35
Aan alleen inhaalacties heb je niet veel. Ik weet niet of jij je nog iets herinnert van de 2016 Chinese GP, maar ik niet.

• RobertMe
  • Laatst online: 15:52
Extigo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:41:
[...]

Aan alleen inhaalacties heb je niet veel. Ik weet niet of jij je nog iets herinnert van de 2016 Chinese GP, maar ik niet.
YOU CAME IN LIKE A TORPEDO

Podium met in ieder geval Vettel & Kvyat.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Extigo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:41:
[...]

Ligt ook aan je affiniteit met F1 en hoe lang je al kijkt. Kan mij de race met Winkelhock nog heugen, Stoffel van Doorne die zich slecht uit liet over F1, De zogeheten berichtten voor corona dat vanaf F1 2022 de motoren meer geluid zouden gaan maken (wat nu weer in het nieuws is geweest voor 2026), dat soort zaken. :)

Rusland was de race erna met deel twee van Kvyat Torpedos acties.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• RobertMe
Slavy schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:50:
Rusland was de race erna met deel twee van Kvyat Torpedos acties.
Ik weet nog dat ik de woensdag na de GP van Rusland aan het denken was om een computerstuurtje te bestellen. 's avonds dan toch maar besteld, en later op die avond kwamen er geruchten over ene M. Verstappen. Verstappen zat uiteindelijk dus in de Red Bull voordat ik mijn stuurtje had (donderdagochtend aangekondigd, en zo snel was PostNL niet :p).
Stuurtje paar jaar geleden via V&A verkocht aan een medetweaker, met deze anekdote in de omschrijving erbij.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-12 20:26
Vast al langs gekomen, maar is er nu een nieuwe verwachting wanneer Max kampioen kan worden (een realistische en een optimale)? Singapore mogelijk (dat weekend ben ik helaas weg)?

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
VincentG schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:38:
Vast al langs gekomen, maar is er nu een nieuwe verwachting wanneer Max kampioen kan worden (een realistische en een optimale)? Singapore mogelijk (dat weekend ben ik helaas weg)?
Hungarian Grand Prix - 344 points
Belgian Grand Prix (sprint race) - 318 points
Dutch Grand Prix - 284 points
Italian Grand Prix - 258 points
Singapore Grand Prix - 232 points
Japanese Grand Prix - 206 points
Qatar Grand Prix (sprint race) - 180 points
United States Grand Prix (sprint race) - 146 points
Mexican Grand Prix - 112 points
Brazilian Grand Prix (sprint race) - 86 points
Las Vegas Grand Prix - 52 points
Abu Dhabi Grand Prix - 26 points

Aldus: https://www.gpblog.com/en...23-f1-world-champion.html

Dit betekend dat met de te behalen punten en dat Max nu 125 voor ligt. Met 206 punten voor Japan zou dat betekenen dat wanneer Perez 0 scoort en Max maximaal, dat het verschil kleiner gaat zijn dan 206 punten en dat Max niet voor Japan kampioen kan worden (lees: voor Japan is dus in Singapore, dat is theoretisch zelfs niet mogelijk).

Aangezien Perez nu prima 2de kan worden iedere keer, lijkt het erop dat het Qatar gaat worden. Zelf hoop ik echter dat het of Japan of de US wordt. Dat zal qua huldiging net wat leuker zijn.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

thunder8 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:51:
Niet alleen in NL. In 2015 werd Ferrari afgesplitst van de FCA group wereldwijd en is een eigen onderneming geworden. Nog grappiger: Ferrari is tegenwoordig meer waard, dan het hele Stellantis gebeuren. _/-\o_
Ik bedoel dus dat Ferrari N.V. waar het onder valt tegenwoordig, een Nederlandse Naamloze Vennootschap is. :+ Het is dus een (Belasting) Brievenbusbedrijf geworden. :+ Dus ook internationaal valt Ferrari onder Ferrari N.V. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2023 19:26 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik geloof dat VER eventueel vanaf Monza al kampioen kan worden. Wat ik afgelopen weekend althans hoorde.

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12 20:01

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Zou een stunt zijn om een beetje de boel te rekken en in Mexico de titel te pakken

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CH4OS schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:07:
[...]
Ik geloof dat VER eventueel vanaf Monza al kampioen kan worden. Wat ik afgelopen weekend althans hoorde.
Nee, dat klopt dus niet. Als hij tot en met Japan 49 punten meer scoort dan Checo is hij WDC.

Signatures zijn voor boomers.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik vind dan de prognose van Qatar eigenlijk best bijzonder laat als ik het vergelijk met vorig jaar. Vorig jaar was Japan en voor mijn gevoel was die toen veel minder dominant.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maasluip schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:17:
Nee, dat klopt dus niet. Als hij tot en met Japan 49 punten meer scoort dan Checo is hij WDC.
Ah oke. Dan hadden de commentatoren bij Canvas het afgelopen weekend fout... :P

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-12 15:50
[...]

Haas kan geen twee titelsponsors hebben (Moneygram), dus rebadgen ze de Ferrari motoren in Alfa Romeo. Zelfde als wat Red Bull een tijdje terug had met Renault motoren als Tag Heuer.

• RobertMe
NeverSettle schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:32:
[...]

Haas kan geen twee titelsponsors hebben (Moneygram), dus rebadgen ze de Ferrari motoren in Alfa Romeo. Zelfde als wat Red Bull een tijdje terug had met Renault motoren als Tag Heuer.
Heeft Red Bull niet ook nog "Oracle Red Bull Racing Honda" geheten? Of "Mercedes AMG Petronas", of "Aston Martin Aramco Cognizant". Je kunt zoveel namen gebruiken als je zelf wilt. Het is maar een naampje. En de overige sponsoren moeten het er uiteraard mee eens zijn dat hun naampje in de teamnaam niet meer zo exclusief is.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:39:
[...]

Heeft Red Bull niet ook nog "Oracle Red Bull Racing Honda" geheten? Of "Mercedes AMG Petronas", of "Aston Martin Aramco Cognizant". Je kunt zoveel namen gebruiken als je zelf wilt. Het is maar een naampje. En de overige sponsoren moeten het er uiteraard mee eens zijn dat hun naampje in de teamnaam niet meer zo exclusief is.
Oracle is dan toch de title sponsor en Honda de engine supplier? In het geval van Haas wil Stein Guenther niet (om wat voor reden is niet duidelijk) dat het team Alfa Romeo gaat heten, maar dat het Haas blijft.

In het geval van Mercedes heten ze dus Mercedes AMG als team, met Petronas als title sponsor... :) Volgorde maakt daarbij inderdaad vrij weinig uit. :) Of ik mis het punt waar je heen wilt? :)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2023 20:59 ]

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:44
CH4OS schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:58:
[...]
Oracle is dan toch de title sponsor en Honda de engine supplier? In het geval van Haas wil Stein Guenther niet (om wat voor reden is niet duidelijk) dat het team Alfa Romeo gaat heten, maar dat het Haas blijft.
Lijkt mij vrij duidelijk waarom de eigenaar van Haas, Gene Haas, zijn eigen merk als teamnaam wil houden.... :?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BlackMonkey schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:13:
Lijkt mij vrij duidelijk waarom de eigenaar van Haas, Gene Haas, zijn eigen merk als teamnaam wil houden.... :?
Sterker nog, het is Haas Automation Inc, waar Gene Haas eigenaar van is, dat eigenaar is van het team. :) Ik zeg ook niet dat het verder onlogisch is.

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-12 15:50
RobertMe schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:39:
[...]

"Oracle Red Bull Racing Honda" is hetzelfde als "Moneygram - Haas F1 Team - Ferrari", titel sponsor + team en motor merk. Aston Martin heeft heeft er wel twee ja, misschien dat Moneygram dat niet toelaat bij Haas? Wie weet :)

• RobertMe
CH4OS schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:58:
[...]

In het geval van Mercedes heten ze dus Mercedes AMG als team, met Petronas als title sponsor... :) Volgorde maakt daarbij inderdaad vrij weinig uit. :) Of ik mis het punt waar je heen wilt? :)
Jij zegt dat twee titel sponsors niet kan. Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team is het daar niet mee eens (Aramco & Cognizant zijn twee verschillende sponsoren). Daarnaast is er 0 verplichting dat de motornaam in de titel staat. Zie zeg maar elk ander team dan Mercedes & Ferrari. Haas is MoneyGram Haas F1 Team, zonder Ferrari; Alfa Romeo is Alfa Romeo F1 Team Stake, zonder Ferrari; Williams is Williams Racing, zonder Mercedes; McLaren is McLaren F1 Team zonder Mercedes; Zelfs Alpine is BWT Alpine F1 Team, zonder Renault, terwijl het onder dezelfde groep valt.

Dat Alfa Romeo de motor leverancier wordt zal in de basis dus niks te maken hebben met dat dat recht geeft tot een plekje in de formele teamnaam, noch dat je motor leverancier moet zijn om (tweede) titelsponsor te zijn. Het ligt gewoon aan wat het team wilt en hoe diep de sponsor in de buidel wilt tasten. Als Gene Haas niet wilt dat Alfa Romeo in de titel komt komen ze daar niet, als Alfa Romeo niet (diep) genoeg in de buidel ervoor dan komen ze er niet bij, en als MoneyGram het niet wilt zullen ze ook wel wat dieper in de buidel (kunnen) tasten om de exclusiviteit af te kopen.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:45
Een F1 quiz voor thuis, noem een racewinnaar bij elke letter van het alfabet.

spoiler:
het zijn niet alle 26 letters want bij bepaalde letters is er geen racewinnaar zoals bij de Q, U, X, Y en Z

• RobertMe
Chocoball schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:42:
Een F1 quiz voor thuis, noem een racewinnaar bij elke letter van het alfabet.
[YouTube: A-Z Race Winners Challenge! | Grill The Grid 2023]
spoiler:
het zijn niet alle 26 letters want bij bepaalde letters is er geen racewinnaar zoals bij de Q, U, X, Y en Z
De M van Michael en de V van Vettel, toch? :+

• Chocoball
RobertMe schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:43:
[...]

De M van Michael en de V van Vettel, toch? :+
Ja zoiets, Ik zei bij elke letter Verstappen dat is veel makkelijker :)

• RobertMe
Hebben ze die trouwens niet ook eens met teams (in het algemeen, niet race winnende) gedaan? En dat Vettel er geen wist met de R.

spoiler:
Iets met het team waarmee Vettel 4x WDC is geworden.

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:34
Shinji schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:26:
Ik vind dan de prognose van Qatar eigenlijk best bijzonder laat als ik het vergelijk met vorig jaar. Vorig jaar was Japan en voor mijn gevoel was die toen veel minder dominant.
Vorig jaar waren er na Japan nog 4 races, dit jaar 6 waarvan ook nog eens drie sprintraces.

Japan 2022, race 18
Japan 2023, race 16

[ Voor 4% gewijzigd door TinusXIII op 02-08-2023 21:54 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:49:
Hebben ze die trouwens niet ook eens met teams (in het algemeen, niet race winnende) gedaan? En dat Vettel er geen wist met de R.

spoiler:
Iets met het team waarmee Vettel 4x WDC is geworden.
Ik herinner mij die video, dat was opzet van Vettel. :)

• Dutchie01
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12 19:45
Laten we hopen dat Max niet in Japan kampioen gaat worden, omdat ze daar geen feestje kunnen bouwen. Zoals in 2022

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dutchie01 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:51:
Laten we hopen dat Max niet in Japan kampioen gaat worden, omdat ze daar geen feestje kunnen bouwen. Zoals in 2022
Ik hoop dat je snapt dat dat ook kwam doordat het ook best een rare race was? :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-12 20:05
CH4OS schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:58:
[...]
Ik hoop dat je snapt dat dat ook kwam doordat het ook best een rare race was? :)
Je bedoeld dat er eigenlijk niemand nog wat van snapte toen en dat max ineens op de wdc stoel gezet werd voor de ceremonie. Wat een drama was dat zeg..... :D

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

stylezzz schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:16:
Je bedoeld dat er eigenlijk niemand nog wat van snapte toen en dat max ineens op de wdc stoel gezet werd voor de ceremonie. Wat een drama was dat zeg..... :D
Dat ook, maar de regen of bijna een zelfde crash als Bianchi vergeten?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:30

sjaool

Every life should have 9 cats

Van mij mag hij kampioen worden in Japan. Dit keer zal het dan een stuk grootser gevierd gaan worden zelfs als het een regenrace wordt want ze hebben de puntenverdeling in die situatie verduidelijkt. En Honda verdient het gewoon.

P.S. wat een geneuzel over de namen van de teams. Niemand die ooit in de spreektaal de titelsponsor erbij noemt. Of het moet een commentator zijn. :P

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 03-08-2023 08:14 ]

"When you grow up your heart dies"

• alexbl69
  • Laatst online: 13:51
CH4OS schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 01:19:
[...]

Het bepalen en uitroepen van Verstappen tot WDC was een grote chaos die dag, maar met dat incident had dat natuurlijk helemaal niets te maken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

alexbl69 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:12:
Het bepalen en uitroepen van Verstappen tot WDC was een grote chaos die dag, maar met dat incident had dat natuurlijk helemaal niets te maken.
Klopt. Maar had de race 'normaal' verlopen was de discussie over wel/geen halve punten er ook niet geweest en was het dus wél duidelijk.

• Wild Chocolate
Ik heb even zitten rekenen, vorig jaar ook al een Excelletje gemaakt, van het weekend maar even aangepast naar dit seizoen. Om kampioen te worden in Japan, moet Max 180 punten voorsprong hebben op nr. 2. Als Max vanaf nu maximale punten haalt, en Checo steeds 2e wordt, zouden er 157 punten tussen zitten. Checo zou dus 23 punten moeten laten liggen in de komende 4 races, om Max in Japan WDC te laten worden. Hij heeft op zich prima bewezen dat hij dat kan :+ , maar ik verwacht dat het iets minder snel zal gaan. Na Qatar hoeft Max nog maar 147 punten voorsprong te hebben, dus ik denk dat het daar gaat gebeuren. En dan moet er geen uitvalbeurt van Max komen, het blijft een technische sport, tenslotte.

iRacing Profiel

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-12 15:40
Ik had verwacht dat silly season al wat meer los zou breken nu met de zomerstop? Was het niet vorig jaar dat we het saga met Piastri en alpine hadden?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• RobertMe
AtlAntA schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:16:
Ik had verwacht dat silly season al wat meer los zou breken nu met de zomerstop? Was het niet vorig jaar dat we het saga met Piastri en alpine hadden?
1 augustus had Aston Martin Alonso aangekondigd. En 2 augustus had Alpine Piastri aangekondigd, waarop Piastri zelf dan weer een Tweet uitstuurde dat hij niet voor Alpine zou rijden. Dus ja, dat is exact een jaar geleden.

Maar er is geen (on)geschreven regel dat silly season op volle toeren moet draaien in de zomerstop. Dus ik snap niet goed waar de verwachting vandaan komt dat dat nu moet zijn ;) Immers hebben velen nu ook daadwerkelijk iets van vakantie.
En Alonso was binnen 1 dag geregeld en de dag na de laatste race aangekondigd. Piastri zal toen al lang met McLaren aan het praten zijn geweest, alleen moest hij nog wachten tot de optie van Alpine verliep (wat dus 1-8 was).

In 2020 was silly season zelfs nog eerder, voor de eerste race in juni al. (Vettel weg bij Ferrari, Sainz naar Ferrari en Ricciardo naar McLaren). En van 2021 staat mij niet bij dat er een echt silly season was.

• asdfqwerty
Wild Chocolate schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:04:
[...]

Ik heb even zitten rekenen, vorig jaar ook al een Excelletje gemaakt, van het weekend maar even aangepast naar dit seizoen. Om kampioen te worden in Japan, moet Max 180 punten voorsprong hebben op nr. 2. Als Max vanaf nu maximale punten haalt, en Checo steeds 2e wordt, zouden er 157 punten tussen zitten. Checo zou dus 23 punten moeten laten liggen in de komende 4 races, om Max in Japan WDC te laten worden. Hij heeft op zich prima bewezen dat hij dat kan :+ , maar ik verwacht dat het iets minder snel zal gaan. Na Qatar hoeft Max nog maar 147 punten voorsprong te hebben, dus ik denk dat het daar gaat gebeuren. En dan moet er geen uitvalbeurt van Max komen, het blijft een technische sport, tenslotte.
Ik zie het eerder gebeuren dat Max overal eerste haalt, dan dat Perez overal 2e haalt. Uitvalbeurten daargelaten, dat is een goed punt natuurlijk.

• sjaool

sjaool

AtlAntA schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:16:
Ach, er gaan ook al geruchten dan Logan Sargeant plaats moet maken voor een andere coureur vanwege tegenvallende prestaties.

Dus Nyck pak die telefoon. :P

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:46:
[...]

Ach, er gaan ook al geruchten dan Logan Sargeant plaats moet maken voor een andere coureur vanwege tegenvallende prestaties.

Er gaan ook geruchten dat Lance Stroll weg gaat in 2024, telt dat ook?

[ Voor 9% gewijzigd door Zwerver op 03-08-2023 09:50 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12 08:08
Er gaat ook een gerucht dat Hamilton en max er mee gaan stoppen en samen een raceteam gaan beginnen..

...dat gerucht is zojuist hier gestart.. ;)

• sjaool

sjaool

David Croft, een zeer betrouwbare bron, dus ja. Lance wordt team manager van Aston Martin. :+

• Waah
  • Laatst online: 16:42
Wild Chocolate schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:04:
[...]

Als die de vorm doorzet van de afgelopen maanden, dan is Max al vóór Japan wereldkampioen O-)

• Wild Chocolate
Waah schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:23:
[...]

Als die de vorm doorzet van de afgelopen maanden, dan is Max al vóór Japan wereldkampioen O-)
Om dat te laten lukken (206 punten verschil na Singapore), moet Max maximaal scoren, en mag Checo nog 3 punten scoren. Of dus Max 3x niet de snelste ronde, en Checo geen enkel punt meer...

Voor Japan dus Max maximaal en Checo minder dan 50 punten in 4 races.

iRacing Profiel

• Waah
sjaool schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:12:
[...]
P.S. wat een geneuzel over de namen van de teams. Niemand die ooit in de spreektaal de titelsponsor erbij noemt. Of het moet een commentator zijn. :P
offtopic:
het is ondertussen al bijna een meme dat Lewis elk jaar aan het begin van het seizoen zijn volledige teamnaam niet weet of kan onthouden. :+
Mercedes-AMG Petronas Formula 1 Team

• asdfqwerty
Ben benieuwd wat we nog vanuit Alpine gaan zien in de zomerstop. Het loopt daar niet lekker en het zou me niet verbazen als er nog meer mensen weg gaan

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-12 23:08
Er zijn nog maximaal 284 punten te halen (10 race wins, 10 fastest laps, en 3 spring race wins). Op dit moment heeft max slechts een voorsprong van 125 punten. Als Max vanaf nu alles wint, en Perez altijd tweede wordt, duurt het nog tot aan Qatar. Aan de andere kant: als Perez alles wint, en Max wordt tweede, heeft Max nog steeds meer punten.

• TinusXIII
asdfqwerty schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:40:
Ben benieuwd wat we nog vanuit Alpine gaan zien in de zomerstop. Het loopt daar niet lekker en het zou me niet verbazen als er nog meer mensen weg gaan
Hebben die nog mensen over die weg kunnen gaan dan :+

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:53

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

TinusXIII schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:46:
[...]

Hebben die nog mensen over die weg kunnen gaan dan :+
Bring back Abiteboul :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Ryur
  • Laatst online: 22-12 17:59
Die vermaakt zich in WRC als teambaas van Hyundai (waar het ook niet zo lekker gaat trouwens; Hyundai heeft flinke achterstand op Toyota)

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-12 23:08
Het problem van Alpine is de "Franse arrogantie". Ze willen met minimale inspanning (als in geld vanuit Renault) het maximale bereiken (door F1 meer Alpine sportauto's verkopen). En nu dat niet lukt geeft Renault iedereen (in het team en het bedrijf Alpine) de schuld, behalve zichzelf.

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ryur schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:48:
[...]

Die vermaakt zich in WRC als teambaas van Hyundai (waar het ook niet zo lekker gaat trouwens; Hyundai heeft flinke achterstand op Toyota)
Verrassend ;)

Alpine is helemaal de weg kwijt lijkt tenminste zo.
Misschien wachten die op Andretti, of dat Cadillac instapt. Dat zijn tenminste de geruchten.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• RobertMe
Sepp14 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:53:
Alpine is helemaal de weg kwijt lijkt tenminste zo.
Misschien wachten die op Andretti, of dat Cadillac instapt. Dat zijn tenminste de geruchten.
Anderzijds hebben ze natuurlijk ook weer net die investering van Ryan Reynolds en de zijnen gehad. Dat valt naar mijn idee lastig te combineren met dat het team semi in de verkoop zou staan (als in: waarom investeren in een team waarbij je binnen no time wordt uitgekocht).

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12 14:52
Hyundai was in het WRC al een gigantische zooi voordat Abiteboul binnen kwam. Geruchten zijn ook dat Hyundai F1 ervaring binnen wou halen om een eventueel F1 team voor te bereiden.

Gezien hoeveel slechter het ging nadat hij weg was, was Abiteboul zo slecht nog niet...

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

RobertMe schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:56:
[...]

Anderzijds hebben ze natuurlijk ook weer net die investering van Ryan Reynolds en de zijnen gehad. Dat valt naar mijn idee lastig te combineren met dat het team semi in de verkoop zou staan (als in: waarom investeren in een team waarbij je binnen no time wordt uitgekocht).
Winst maken met je te laten uit kopen, lijkt mij een goed plan.

• RobertMe
Sepp14 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:00:
[...]

Winst maken met je te laten uit kopen, lijkt mij een goed plan.
Als het zo makkelijk was dan kon Alpine zelf er ook meer aan verdienen. Waarom nu aan deze club 10M vragen (of whatever) en dat zij er dadelijk 15M voor terug krijgen. Dan had Alpine/Renault de aandelen zelf moeten houden en 5M extra kunnen cashen.

Fictieve bedragen, weet niet meer over welk bedrag het ging.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:37

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ThomasG schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:52:
Het problem van Alpine is de "Franse arrogantie". Ze willen met minimale inspanning (als in geld vanuit Renault) het maximale bereiken (door F1 meer Alpine sportauto's verkopen). En nu dat niet lukt geeft Renault iedereen (in het team en het bedrijf Alpine) de schuld, behalve zichzelf.
Alpine is de nieuwe naam voor het RS label op Renaults en Dacias en eventuele andere. Renault merken, dus dan heb je eem Megane Electric Alpine Line ofzo. Alpine is de showcar, de Megane de moneymaker.

ping 127.212.23.124

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

De autoverkoop is ook niet om naar huis te schrijven van de Alpine. Er worden er een kleine 2000 auto's gemaakt die allemaal al verkocht zijn. Daar ga je het ook niet mee winnen.

Nu weet ik ook niet in hoever de staat Frankrijk er inzit.. Het is en blijft een Frans product, of het nu winst of verlies maakt, dat maakt ze weinig uit.

• Waah
RobertMe schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:02:
[...]

Als het zo makkelijk was dan kon Alpine zelf er ook meer aan verdienen. Waarom nu aan deze club 10M vragen (of whatever) en dat zij er dadelijk 15M voor terug krijgen. Dan had Alpine/Renault de aandelen zelf moeten houden en 5M extra kunnen cashen.

Fictieve bedragen, weet niet meer over welk bedrag het ging.
Wat je aan waarde hebt kun je niet uitgeven. Investering zorgt voor vrije cashflow beschikbaar hebben wat meer kan opleveren dan over X tijd verkopen.

Je kan je huis direct aflossen zodat je meer eigenaar bent en minder vaste lasten hebt. Fictief los je 12.000 nu direct af, en dat scheelt je 200 euro per maand. Dat is in 10 jaar toch 10*12*200=24.000 euro minder kosten, -12.000 investering is een winst van 12.000 euro

Of je investeert die 12.000 euro nu, en met 10% rendement per jaar over dat bedrag én het jaarlijkse rendement, heb je 31.124,90... min de inleg van 12.000 = 19.124,90 "winst".

Waarde hebben als bedrijf is leuk, maar als je geen cash hebt (of krijgt van Renault moederbedrijf) kan je ook failliet gaan OF in dit geval bepaalde investeringen níét doen die wél rendement geven. Bijvoorbeeld upgrades aan simulators of fabriek of de auto.

• sjaool

sjaool

Waah schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:39:
[...]

offtopic:
het is ondertussen al bijna een meme dat Lewis elk jaar aan het begin van het seizoen zijn volledige teamnaam niet weet of kan onthouden. :+
Mercedes-AMG Petronas Formula 1 Team
Het is net als met A-Z spel. Heel vaak weten ze achternaam van hun collega's niet eens. Zelfs hun naast collega of iemand waarmee ze nauw samengewerkt hebben. Ik moest er in ieder geval smakelijk om lachen.

Wat ook grappig was dat iedereen bij de S met Senna kwam en juist Max een andere coureur noemde. :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-12 20:05
CH4OS schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 01:19:
[...]

Yep... en ook toen de Full Wets die zodra het maar kon werden ingeruild voor intermediates. Blijft een drama met die band...

• Ryur
  • Laatst online: 22-12 17:59
mavamal schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:57:
Hyundai was in het WRC al een gigantische zooi voordat Abiteboul binnen kwam. Geruchten zijn ook dat Hyundai F1 ervaring binnen wou halen om een eventueel F1 team voor te bereiden.
Jep, Hyundai was te laat begonnen met deze generatie auto's. Hierdoor hadden zij een enorme achterstand t.o.v. Toyota (Hyundai wilde pas extreem laat commiteren aan deze nieuwe auto's).
En dat de vorige teambaas, Andrea Adamo, ook nog wegging heeft niks geholpen; en dat Ott Tanak weging hielp ook niet echt.

Dit heeft dus niks met Abiteboul te maken.
Hij is pas teambaas sinds begin dit jaar, dus eigenlijk voordat de chaos begon.
Moet wel zeggen dat Hyundai WRC wel beter is, sinds hij in functie is.

Sowieso had ik weinig tegen Abiteboul, vond hem altijd wel heel goed.
Hij werd alleen in het verdomhoekje geduwd door RBR (en waarschijnlijk had hij ook niet genoeg "macht" bij Renault om iets te veranderen; beetje het gedoe dat er nu ook is).

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sjaool schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:46:
[...]

Zolang hij alleen Monza mag rijden komt dat wel goed :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Chocoball
RobertMe schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:56:
[...]

De investeeders waar Ryan Reynolds deel van uitmaakt heeft een minderheidsaandeel van 24% in Alpine gekocht.

De verwachting is/ was dat Alpine nieuwe Formule 1 teams zou gaan bedienen in het Ferrari-Haas model wat misschien de reden was dat ze zich hebben ingekocht of meer romantisch dat ze hun Wrexham sprookje opnieuw kunnen herhalen. De echte reden zullen we niet weten maar investeren om vervolgens op korte termijn uitgekocht worden zal het zeker niet zijn.

Of die nieuwe teams er gaan komen is niet zeker. Hoe lang Renault blijft ook niet want het 100 races plan eindigt ongeveer in 2024. Andretti wil graag in de Formule 1 stappen maar het instapgeld is al 600 miljoen dollar en dan heb je nog niks. Een Formule 1 team kopen begint ergens vanaf 800 miljoen dollar maar dan heb je wel een team en infrastructuur. Bij een eventuele verkoop aan Andretti denk ik niet dat het minderheidsbelang zal blijven bestaan en dat het onvoorzien moet worden beschouwd als ze vroegtijdig worden uitgekocht.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:15

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/318mie085UlX9_xNNfPddzH72BA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sujrhJaX7mps0ag3D63nDCRY.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Chocoball
Het aantal inhaalmanouvres staan er niet bij. Zo weten we niet wie zijn zitje veilig is bij Marko. :)

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:15

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Chocoball schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:03:
[...]

Het aantal inhaalmanouvres staan er niet bij. Zo weten we niet wie zijn zitje veilig is bij Marko. :)
Haha klopt die miste ik ook al :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:23
Hebben we ook nog een componenten overzicht. Heeft mag gewoon zijn poule gevuld met extra bakken, dat hij nu al straf heeft, of kunnen we nog meer straffen verwachten?

• Waah
sjaool schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:27:
[...]

Het is net als met A-Z spel. Heel vaak weten ze achternaam van hun collega's niet eens. Zelfs hun naast collega of iemand waarmee ze nauw samengewerkt hebben. Ik moest er in ieder geval smakelijk om lachen.

Wat ook grappig was dat iedereen bij de S met Senna kwam en juist Max een andere coureur noemde. :)
Of Lewis bij de letter M geen teamnaam kon verzinnen :9
(of Matt van P1, vroeger WTF1, als groot Leclerc-fan niets kon bedenken dat met de F1 te maken had met de letter L, terwijl die naast zijn teamgenoot voor het spelletje Leclerc stond)

Maar dat is dan nog onder tijdsdruk voor een spel. Met drive to survive is het volgens mij meermaals raak dat Hamilton zich verspreekt in de naam en gecorrigeerd wordt door de media-persoon :9

Maar ach, hij moet ook gewoon hard rijden, en niet zich bezig houden met hoe het team nu weer heet dankzij sponsordeals O-)

• Waah
Ik zie nu trouwens dat Max Verstappen weer 10 punten is uitgelopen op het 2e team in het constructeurs-kampioenschap. :+
Nu staat die 67 punten voor op Mercedes 8)

Mercedes kan hem zo inhalen als ze een aantal goede races rijden, maar als het zo blijft wisselen in de F1.1 zie ik hem ook nog wel zelfstandig het constructeurskampioenschap binnenhalen 8)7

• Chocoball
BasvanS schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:04:
Hebben we ook nog een componenten overzicht. Heeft mag gewoon zijn poule gevuld met extra bakken, dat hij nu al straf heeft, of kunnen we nog meer straffen verwachten?
De laatste overzichten bij de FIA dateren nog van de vrijdag 28 juli.

Normaal gesproken had hij het met het huidige aantal versnellingsbakken in 1 seizoen moeten halen. Die extra versnellingsbak was nodig vanwege dat losse schroefje in Jeddah, toen werd al duidelijk dat er later in het seizoen een gridstraf zou komen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:17:
[...]

De laatste overzichten bij de FIA dateren nog van de vrijdag 28 juli.

Normaal gesproken had hij het met het huidige aantal versnellingsbakken in 1 seizoen moeten halen. Die extra versnellingsbak was nodig vanwege dat losse schroefje in Jeddah, toen werd al duidelijk dat er later in het seizoen een gridstraf zou komen.
Plus de eerste bak uit bahrein klaagde hij ook al over, dat die niet lekker de downshifts deed oid?

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

zozo, Hugo Boss stapt misschien over naar AT als hoofdsponsor :)
Red Bull in talks with Hugo Boss for AlphaTauri F1 team title sponsorship
Fashion brand Hugo Boss is in talks with Red Bull over a title sponsorship deal for the AlphaTauri Formula 1 team from 2024.
https://www.motorsport.co...tle-sponsorship/10503702/

PSN

• Chocoball
YakuzA schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:23:
[...]

Plus de eerste bak uit bahrein klaagde hij ook al over, dat die niet lekker de downshifts deed oid?
Down- en upshifts speelt het hele seizoen bij Verstappen maar of dat alleen door de transmissie komt?

• Wild Chocolate
RobertMe schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:29:
[...]

1 augustus had Aston Martin Alonso aangekondigd. En 2 augustus had Alpine Piastri aangekondigd, waarop Piastri zelf dan weer een Tweet uitstuurde dat hij niet voor Alpine zou rijden. Dus ja, dat is exact een jaar geleden.

Maar er is geen (on)geschreven regel dat silly season op volle toeren moet draaien in de zomerstop. Dus ik snap niet goed waar de verwachting vandaan komt dat dat nu moet zijn ;) Immers hebben velen nu ook daadwerkelijk iets van vakantie.
En Alonso was binnen 1 dag geregeld en de dag na de laatste race aangekondigd. Piastri zal toen al lang met McLaren aan het praten zijn geweest, alleen moest hij nog wachten tot de optie van Alpine verliep (wat dus 1-8 was).

In 2020 was silly season zelfs nog eerder, voor de eerste race in juni al. (Vettel weg bij Ferrari, Sainz naar Ferrari en Ricciardo naar McLaren). En van 2021 staat mij niet bij dat er een echt silly season was.
Ik denk ook, dat de meeste teams op het moment wel goed zitten.
Ferrari: Leclerc zit daar goed, Sainz wil wel weg, maar zou dan een soort tussenstop worden op weg naar Audi wanneer ze instappen. En dan kan je je afvragen of hij voorlopig niet beter bij Ferrari blijft. Als hij nu naar een slechter team gaat, en afzakt, loopt hij het risico dat hij exit is voordat Audi instapt...
Red Bull / Alpha Tauri: Misschien een wissel van Perez, maar dat zal vooral liggen aan de prestaties van Ricciardo.
Mercedes: Die zitten goed.
Aston Martin: Alleen als Stroll weg zou moeten.
McLaren: Zitten goed.
Alpine: Denk dat zij de rijders graag houden, rijders kunnen wel weg, maar hooguit naar mindere teams.
Haas, Alfa Romeo, daar zou dan nog wat kunnen schuiven, maar dat merkt niemand.
Williams dan Sargeant er misschien uit, Albon alleen weg als Aston Martin hem in plaats van Stroll aanneemt :*)

iRacing Profiel

• Chocoball
O.a. het modemerk Hugo Boss (nu nog met Aston Martin) en huidig Alpha Tauri sponsor Orlen zijn in gesprek met Red Bull als titelsponsor daar Alpha Tauri volgend seizoen als teamnaam gaat verdwijnen.

https://www.motorsport.co...tle-sponsorship/10503702/

Jos Verstappen grappen in 3-2-1

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 03-08-2023 12:43 ]

• TinusXIII
Is er trouwens ook al bekend wanneer Red Bull WCC kan worden?

• Wild Chocolate
TinusXIII schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:11:
Is er trouwens ook al bekend wanneer Red Bull WCC kan worden?
Na Japan is een voorsprong van 309 punten nodig. Als Red Bull overal maximaal scoort, en Mercedes steeds de volgende 2 plekken heeft, zou Red Bull na Japan 328 punten voor staan.

Na Qatar zijn 250 punten nodig, Red Bull wordt daar WCC, indien ze maximaal 6 punten van hun huidige voorsprong van 256 punten verliezen.

EDIT: Na Singapore is een voorsprong van 353 punten nodig, dus dan zou Red Bull nog 97 punten moeten uitlopen tot die tijd. Mercedes zou op 310 punten achterstand staan als zij steeds 3 en 4 worden, dus mag dan nog 43 punten "morsen" in 3 races.

Maar goed, bij het WCC zijn natuurlijk veel meer onzekerheden, 2 rijders per team, meer teams die meedingen naar het podium.
Voor Red Bull en Verstappen is het alleen maar gunstig dat er 4 verschillende teams serieus meedoen voor de plaatsen achter Max 8)

EDIT2:
Voor de geïnteresseerden, mijn tabelletjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tocbZyAikIyRG49EGESo-G_CtK0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NqpTPLaMbZlX12yFJn5YFRT3.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yw84vn1mAa7i8qq7LXoq9w-UuTo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sFY1G21VAqQUFPvAgZuhsg3z.png?f=fotoalbum_large

Waarbij ik dus in het vlageel het ideale scenario heb ingevuld, om te zien wanneer het mogelijk eindigt.

En bij Nederland in WDC is er 1 punt extra nodig, omdat Perez dan in theorie nog gelijk kan komen in aantal gewonnen wedstrijden. Daarna kan dat alleen nog als hij nu Zandvoort wint, dus heb ik dat extra punt er af gehaald... (Bij gelijke stand in punten, wint degene met de meeste overwinningen). Bij WCC kan al niemand meer gelijk komen in aantal overwinningen, dus daar zou bij een gelijk aantal punten Red Bull WCC zijn.

[ Voor 71% gewijzigd door Wild Chocolate op 03-08-2023 13:36 ]

iRacing Profiel

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:56
Waah schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:11:
Ik zie nu trouwens dat Max Verstappen weer 10 punten is uitgelopen op het 2e team in het constructeurs-kampioenschap. :+
Nu staat die 67 punten voor op Mercedes 8)

Mercedes kan hem zo inhalen als ze een aantal goede races rijden, maar als het zo blijft wisselen in de F1.1 zie ik hem ook nog wel zelfstandig het constructeurskampioenschap binnenhalen 8)7
Maar dan moet je wel de punten die Perez nu heeft gehaald onderverdelen op de andere teams. Immers, als Perez "weg valt" dan scoren zij meer punten.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12 08:08
Of McLaren zou telkens 3 en 4 moeten worden...

• sjaool

sjaool

Waah schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:05:
[...]

Of Lewis bij de letter M geen teamnaam kon verzinnen :9
(of Matt van P1, vroeger WTF1, als groot Leclerc-fan niets kon bedenken dat met de F1 te maken had met de letter L, terwijl die naast zijn teamgenoot voor het spelletje Leclerc stond)

Maar dat is dan nog onder tijdsdruk voor een spel. Met drive to survive is het volgens mij meermaals raak dat Hamilton zich verspreekt in de naam en gecorrigeerd wordt door de media-persoon :9

Maar ach, hij moet ook gewoon hard rijden, en niet zich bezig houden met hoe het team nu weer heet dankzij sponsordeals O-)
Precies. Maar deze Grill the Grid filmpjes zijn wel weer prima vermaak tijdens de zomer stop. We krijgen er nog 5 meen ik.

Pagina: 1 ... 52 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics