Volgens mij is dat bij Ferrari ook wel duidelijk? Waarom zou het bij Ferrari niet duidelijk zijn?dr.lowtune schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:57:
Interessant om het verschil te zien tussen 1e en 2e rijder te zien, bij elk team is dat duidelijk, behalve bij……..Ferrari. Dat verbaast me nogal, want traditioneel was dat een team wat dat juist heel stevig had. Hebben ze die filosofie losgelaten of is Sainz gewoon te goed/eigenwijs om 2e viool te spelen?
Kijkend naar de laatste paar races, zou ik echt niet zomaar durven stellen dat zonder VER PER meer punten zou hebben omdat hij dan meer races gewonnen zou hebben. De kwalificaties waren redelijk ruk en hij haalde zelfs Q3 een paar keer niet, waar zijn teamgenoot dat nu wel deed. Dus aan de auto zal dat niet liggen, de RBR is dus zeker geen Williams, Haas of Alpha Tauri.Het valt me ook op dat Perez dus wel ruim eerste zou liggen als Max had besloten dit jaar in de Nascar te rijden () . Hoewel het verschil nu ten opzichte van de rest niet groot lijkt vertekent het natuurlijk wel, want zonder Max zou Perez meer punten hebben, simpelweg omdat hij dan wel 25 punten zou krijgen in plaats van genoegen te nemen met minder.
De vraag is ook wel hoe een andere coureur zou kunnen gedijen in een auto als die van RBR. Natuurlijk is dat 'the car to beat', maar de filosofie achter de auto moet ook wel goed kunnen werken op de coureur. Als zelfs de eigen adviseur denkt (Helmut Marko dus) dat enkel ALO en HAM bij VER in de buurt kunnen komen met hetzelfde materiaal... Bron 1, Bron 2Ik denk dat elke redelijk goede coureur in de RB WDC kan worden, maar dat Verstappen het verschil wel extra groot maakt met zijn talent, iets wat we in dit topic wel vaker constateren.
Ik denk echt dat rijstijl van een coureur echt een enorme impact heeft op de prestaties die uit de auto geperst kan worden.
:strip_exif()/f/image/sujrhJaX7mps0ag3D63nDCRY.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/NqpTPLaMbZlX12yFJn5YFRT3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sFY1G21VAqQUFPvAgZuhsg3z.png?f=fotoalbum_large)