[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 80 Laatste
Acties:
  • 901.911 views

Onderwerpen

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:40
Wild Chocolate schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:23:
[...]

Dat betekent volgens mij dat Horner denkt dat Mercedes (en misschien Ferrari) meer vermogen heeft dan Honda. Hij roept dit alleen als ze er zelf voordeel van hebben. Red Bull heeft de rij-eigenschappen het beste voor elkaar, dus is het voor hun altijd gunstig als de vermogens gelijkgetrokken worden...
Vorig sseizoen was het zo dat Ferrari de beste motor had, daarachter Honda met 5 pk minder, Mercedes meen ik met 8 pk minder en Renault daar weer achter met 12 pk minder dan Ferrari. Ferrari zou toen nog een troefkaart hebben gehad met een vernieuwd hybride systeem in september. Hoe de verhoudingen dit seizoen zijn weet ik nog niet.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:23:
Dat betekent volgens mij dat Horner denkt dat Mercedes (en misschien Ferrari) meer vermogen heeft dan Honda. Hij roept dit alleen als ze er zelf voordeel van hebben. Red Bull heeft de rij-eigenschappen het beste voor elkaar, dus is het voor hun altijd gunstig als de vermogens gelijkgetrokken worden...
Ook om precedent te krijgen voor 2026.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:01

sjaool

Every life should have 9 cats

RocketKoen schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:39:
[...]

Best simpel te verklaren. Die motoren zijn allemaal goedgekeurd met een afstelling waarmee ze het misschien 1 race volhouden. Daarna worden ze lager afgesteld terwijl het team werkt aan updates om de motor op dat " originele" vermogen te kunnen draaien en toch 8 races te kunnen rijden voordat hij stuk gaat. Iedere betrouwbaarheidsupdate betekent dat het vermogen een beetje "minder omlaag" kan.
Volgens mij was het ook zo dat de Honda motor gedurende zijn levensduur amper vermogen verloor in tegenstelling tot de Mercedes en Ferrari motor.

"When you grow up your heart dies"

• Chocoball
De weersverwachting voorspelt het hele weekend regen [F1 2023] Race 13 GP van België

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 26-07-2023 08:01 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:50
Chocoball schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:01:
De weersverwachting voorspelt het hele weekend regen [F1 2023] Race 13 GP van België
Oei... 2021 flashbacks...

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:44
Sprintweekend, dus dat betekent helaas een zaterdag 'vrij' :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:02
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F18x8iQWIAAaWPG?format=jpg&name=4096x4096

goede prestatie, maar het had eigenlijk niet eens moeten gebeuren

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Bergdwerg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:15
basvn schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:43:
[Afbeelding]

Tell me somebody is bad at qualifying without telling me somebody is bad at qualifying. Als je gemiddeld 8 posities per wedstrijd stijgt, dan start je gewoon structureel onder het kunnen van je auto.

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:33
Misschien een idee om Hulkenberg te laten kwalificeren in de auto van Perez en Perez in de Haas. Voor zondag wisselen ze dan weer van plek. Dat zou in de race heel wat inhaalacties schelen.

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-10 17:22
Bergdwerg schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:38:
[...]

Tell me somebody is bad at qualifying without telling me somebody is bad at qualifying. Als je gemiddeld 8 posities per wedstrijd stijgt, dan start je gewoon structureel onder het kunnen van je auto.
Ja heel bijzonder.
Ik vraag me af of ze Perez' auto structureel op racepace afstellen omdat ze gezien hebben dat qualifying niet z'n sterkte punt is

• RobertMe
asdfqwerty schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:44:
[...]

Ja heel bijzonder.
Ik vraag me af of ze Perez' auto structureel op racepace afstellen omdat ze gezien hebben dat qualifying niet z'n sterkte punt is
Monaco crash en Oostenrijk track limits heeft natuurlijk niks te maken met afstelling maar met de coureur.
Daarnaast blijft het dan alsnog raar om een coureur in de, vooral in de race, snelste auto een afstelling te geven die beter is voor de race i.p.v. de Q. In het huidige middenveld betekent een tiende winst of verlies meteen een aantal plekken winst of verlies. Als je dan toch al de snelste auto hebt dan "help" je meer met een goede kwalificatie dan in de race. Als Perez elk weekend P5 was gestart i.p.v. P9 of al in Q2 of Q3 afvallen dan had die vrijwel gegarandeerd elke race op het podium staan, terwijl die nu blij was met elk punt wat die scoorde.

• Bergdwerg
  • Laatst online: 10:15
[...]

Ja heel bijzonder.
Ik hoorde laatst ook de suggestie dat het met bandentemperatuur te maken heeft. Dat de Redbull aardig lief is voor de banden, maar dat het hierdoor moeilijker is om de banden op de juiste temperatuur te krijgen. Perez stond eerder ook bekend als "tyre whisperer", misschien dat deze rijstijl niet goed matched met het snel op temperatuur krijgen in kwalificatie?

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 10:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wild Chocolate schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:22:
[...]

Ik denk niet zozeer meer marge, volgens heeft Perez doorgaans ook niet zoveel te duchten van de mensen achter hem. Maar ik ben het wel eens dat het bij Max eerder zal zijn om minder risico te lopen op het verkloten van de stop dan om de kwaliteit van aanrijden.
In alle races had Perez wel degelijk wat te duchten van de concurrentie, want hij moest naar voren rijden. Nu heeft hij dat probleem ook wel bij een significant aantal van de races gehad in 2023 :)

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 14:38
basvn schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:43:
[Afbeelding]

Hij is veel beter dan Max, die heeft in al die races maar 1 plek gewonnen :+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• RobertMe
SnowDude schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:07:
[...]

Hij is veel beter dan Max, die heeft in al die races maar 1 plek gewonnen :+
Dan tel je de opening lap niet mee? :+

1 op Norris en 1 in opening lap op Hamilton (wat ook echt een inhaalactie was en niet A start heel slecht / drukte in eerste bochten / ...).

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-12 23:17
[...]

Ja heel bijzonder.
Kwalificeren was juist altijd z'n sterke punt.

• asdfqwerty
cordonbleu schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:51:
[...]

Kwalificeren was juist altijd z'n sterke punt.
Nadruk op "was" dit seizoen lijkt het (voor verschillende redenen) niet te lukken in kwalificatie, terwijl in de race toch altijd wel een paar auto's worden ingehaald

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-12 23:17
asdfqwerty schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:53:
[...]

Nadruk op "was" dit seizoen lijkt het (voor verschillende redenen) niet te lukken in kwalificatie, terwijl in de race toch altijd wel een paar auto's worden ingehaald
Het is dan ook haast onmogelijk om, bij een start niet van voren, geen auto's in te halen in deze RB. Alsnog lukte het Perez niet om Lewis in te halen afgelopen race bijvoorbeeld.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:43:
[...]

Dan tel je de opening lap niet mee? :+

1 op Norris en 1 in opening lap op Hamilton (wat ook echt een inhaalactie was en niet A start heel slecht / drukte in eerste bochten / ...).
Opening lap telt niet voor de stats. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ja heel bijzonder.
Beide auto's worden op de zondag afgesteld, dat is ook weer voor laatste race zo naar buitengekomen, dat is geen geheim. Maar de RB19 is zo goed dat er met die setup vaak ook vooraan gekwalificeerd kan worden, afgelopen zaterdag net niet op die 0.003 sec. na.

Wat zal Mercedes blij zijn geweest met die 0.003 t.o.v. bijna 40 sec aan het einde van de race ;)

Testing, one, two ...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:59:
[...]

Opening lap telt niet voor de stats. :)
Das helemaal mooi.

In eerste ronde vijf plekken verliezen en er in de race zes terug pakken levert +6 op...? :?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:13:
[...]
Das helemaal mooi.

In eerste ronde vijf plekken verliezen en er in de race zes terug pakken levert +6 op...? :?
That’s life :)

https://www.motorsport.co...-by-a-driver/6718440/amp/
What is an overtake?
You might think an overtake is any occasion when one car passes another, but that’s not the definition used for analysing data. Firstly, an overtake has to take place on a flying lap, which means first-lap moves technically don’t count.

Secondly, any overtake must then be maintained all the way to the finish line on that lap, so if for example one car gets by another only to be immediately re-passed, that amounts to zero overtakes rather than two.

An overtake has to be for position, so lapping a backmarker or unlapping one of the frontrunners doesn’t count. And it also has to happen on track, meaning position changes as the result of pitstops aren’t real overtakes either.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 26-07-2023 13:18 ]

PSN

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:48
Positions gained is Startpositie - Finishpositie.
Geen idee waarom jullie het over inhaalacties hebben. Met pitsstops etc erbij zouden die cijfers van Perez dan veel hoger zijn.
Dus nee Ver heeft er 1 in Hongarije en niet nog een in Silverstone.

[ Voor 4% gewijzigd door MrOleo op 26-07-2023 13:33 ]

erutangiS

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

Bloodclot

Jawier!

Heeft iets of iemand alle rondetijden van max van de gp van Hongarije? Of waar kan ik die vinden?

Verslaggevers zaten met een hulpje open over hoe constant max was in de rondetijden. Vergelijkbaar met de stints Mexico vorig jaar.

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-12 01:47
Bloodclot schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:07:
Heeft iets of iemand alle rondetijden van max van de gp van Hongarije? Of waar kan ik die vinden?

Verslaggevers zaten met een hulpje open over hoe constant max was in de rondetijden. Vergelijkbaar met de stints Mexico vorig jaar.
Alstu! :) Komt uit Multiviewer for F1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tvw8LLUJeFOBrajYWzW9EER4rGY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/cRrz8kgZ73pKML6Erdfyjbox.png?f=fotoalbum_medium

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

Bloodclot

Jawier!

Rembock schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:22:
[...]

[Afbeelding]
Twee keer bedankt!

Edit: dat bedoel ik. Ronde 25 tot 50. Allemaal 1:23's behalve 1 lage 1:24. Wat rijdt ie constant en met een tempo die echt niemand kan matchen.

[ Voor 16% gewijzigd door Bloodclot op 26-07-2023 14:27 ]

• nicomo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:51

Hierbij de resultaten van Silverstone, die van Hongarije moeten nog komen:

https://en.mclarenf-1.com/2023/gp/s9133/lap_times/821-842/

• basvn
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F19t11gaQAEcsD3?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:11
Wel interessant.

Verstappen dus nog 0 keer ingehaald.

En ook mooie om die nieuwe coureur te zien net boven Verstappen ;).

• RobertMe
Requiem19 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:08:
[...]

Wel interessant.

Sowieso nogal raar om het gemiddelde in het plaatje te zetten zo. Natuurlijk is het gemiddelde aantal gedane inhaalacties gelijk aan het gemiddeld aantal keren ingehaald. Immers is er voor elke "heeft ingehaald" ook een "was ingehaald", je kunt immers niemand inhalen zonder dat iemand ingehaald wordt.

• Requiem19
Ik vind nog wel een paar dingen interessant:

Haas heeft duidelijk een betere kwalificatie dan race auto (dat zagen we ondertussen allemaal wel op tv, maar deze data onderstreept dit nog eens).

Bottas is in de races relatief minder goed. Zagen we eigenlijk bij Mercedes ook, maar opvallend genoeg wordt hij veel vaker ingehaald gedurende de race dan z'n teamgenoot.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Requiem19 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:21:
Ik vind nog wel een paar dingen interessant:

Haas heeft duidelijk een betere kwalificatie dan race auto (dat zagen we ondertussen allemaal wel op tv, maar deze data onderstreept dit nog eens).

Bottas is in de races relatief minder goed. Zagen we eigenlijk bij Mercedes ook, maar opvallend genoeg wordt hij veel vaker ingehaald gedurende de race dan z'n teamgenoot.
Als je dat wil vergelijken, zou je ook gemiddelde qualy positie erbij moeten hebben denk ik.

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rembock schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:22:
[...]

[Afbeelding]
Ronde 39 was wel een flinke teleurstelling ;o

PSN

• MrOleo
  • Laatst online: 21:48

Het plaatje in deze post geeft constantheid van rondetijden mooi weer.
f1bythenumbers in "[F1 2023] Race 12 GP van Hongarije"

erutangiS

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:19

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07

Vuvuzela

My spire is forming

Requiem19 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:08:
[...]
Wel interessant.

Maar wel in de 1e ronde, die kleine lettertjes dat de 1e ronde niet meetelt zouden groter mogen zijn, groot verschil imho.

I served in a company of heroes.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

0:56. _O-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Chocoball
"Hopefully, I don't stay on 44. That would be ehhh terrible."

Hmm, waarom zou dat zijn? :+

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:28
nvm :O

[ Voor 98% gewijzigd door Fauna op 26-07-2023 22:36 ]

• Waah
  • Laatst online: 21:13
Chocoball schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:27:
[...]

"Hopefully, I don't stay on 44. That would be ehhh terrible."

Hmm, waarom zou dat zijn? :+
omdat die dan nooit meer wint O-)
Denk niet dat dat per sé gelinkt is aan Lewis ;)

Vond vooral de reporter die zich zo ging verdedigen toen max vroeg of die uit ervaring sprak (mbt terug naar je ex) prachtig. "No" was genoeg geweest, maar hij bleef maar doorgaan over dat die het op internet had gelezen, dat die heel tevreden was met zijn verloofde etc _O-

• RobertMe
Waah schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:23:
Vond vooral de reporter die zich zo ging verdedigen toen max vroeg of die uit ervaring sprak (mbt terug naar je ex) prachtig. "No" was genoeg geweest, maar hij bleef maar doorgaan over dat die het op internet had gelezen, dat die heel tevreden was met zijn verloofde etc _O-
Dat was Crofty. Die hoort zichzelf sowieso nogal graag praten.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Waah schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:23:
[...]

omdat die dan nooit meer wint O-)
Denk niet dat dat per sé gelinkt is aan Lewis ;)

Daarom vind ik deze video mooi :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• RobertMe
Dit is ook een leuke video:

spoiler:
Je post de video (opnieuw) in een reactie (op reactie, ..) op deze video waarbij de eerste post met deze video maar 5 posts boven die van jouw staat :X

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

RobertMe schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:44:
[...]

Dit is ook een leuke video:
[Video: Red Bull Comedy Club - Hungarian Grand Prix 2023]

spoiler:
Je post de video (opnieuw) in een reactie (op reactie, ..) op deze video waarbij de eerste post met deze video maar 5 posts boven die van jouw staat :X
Gelukkig is het bijna weekend, mijn excuus. :+

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Waah
  • Laatst online: 21:13
maar daar mist dat stuk eigenlijk uit. omdat ze het afknippen.
[YouTube: Max Verstappen's Response Makes Everyone Laugh]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

https://www.motorsport.co...shed-belgian-gp/10500480/

Interessant artikel over het DRS voordeel van RB, welke waarschijnlijk op Spa weer terug zal zijn.

• Chocoball
Dj-sannieboy schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:19:
https://www.motorsport.co...shed-belgian-gp/10500480/

Interessant artikel over het DRS voordeel van RB, welke waarschijnlijk op Spa weer terug zal zijn.
Niet om afbreuk aan het verhaal te doen maar Red Bull had in Hongarije de afsteling zo gedaan om de achterbanden te sparen. Ze reden met een grotere achtervleugel en beamwing. Dat zorgde voor meer luchtweerstand en minder topsnelheid. Daarnaast was de balans niet perfect wat invloed had op de kwalificatie maar voor de race was het de juiste afstelling. Ook heeft de Hungaroring geen lang recht stuk waar de RB19 haar DRS voordeel voldoende kon benutten maar zelfs zonder dat DRS voordeel zette Red Bull zondag de concurrentie op 33 seconden achterstand.

Dus ik geloof eerder dat het DRS voordeel in Hongarije niet optimaal benut kon worden dan dat het bijna weg was en opeens weer terug is in de volgende race. Klinkt ook niet erg geloofwaardig.

• basvn

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:31

Bullet NL

Eigen Wijs

Was natuurlijk wel te verwachten na zijn overstap richting AT.
Ben eigenlijk wel benieuwd alsof hij nu de zwarte piet krijgt van alle Ferrari blunders...

Cogitationis poenam nemo patitur

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

7 maar! Was weinig voor mijn gevoel, du ff opgezocht..

Inderdaad maar 7 ovewinningen de laatste 4,5 jaar voor Ferrari. Da's nie veul...

Te koop....

• alexbl69
albino71 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:43:
[...]

7 maar! Was weinig voor mijn gevoel, du ff opgezocht..

Inderdaad maar 7 ovewinningen de laatste 4,5 jaar voor Ferrari. Da's nie veul...
Was door ook wel verbaasd over...

Dit is de beroerdste reeks sinds de jaren voorafgaand aan de komst van Schumacher. Van 1991 - 1995 hadden ze maar 2 overwinningen in 5 jaar.

• Chocoball
Mekies wordt per direct vervangen door Diego Ioverno als nieuwe sporting director van Ferrari.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:17
Chocoball schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:28:
[...]

Niet om afbreuk aan het verhaal te doen maar Red Bull had in Hongarije de afsteling zo gedaan om de achterbanden te sparen. Ze reden met een grotere achtervleugel en beamwing. Dat zorgde voor meer luchtweerstand en minder topsnelheid. Daarnaast was de balans niet perfect wat invloed had op de kwalificatie maar voor de race was het de juiste afstelling. Ook heeft de Hungaroring geen lang recht stuk waar de RB19 haar DRS voordeel voldoende kon benutten maar zelfs zonder dat DRS voordeel zette Red Bull zondag de concurrentie op 33 seconden achterstand.

Dus ik geloof eerder dat het DRS voordeel in Hongarije niet optimaal benut kon worden dan dat het bijna weg was en opeens weer terug is in de volgende race. Klinkt ook niet erg geloofwaardig.
Maar dat is toch juist wat het Motorsport.com artikel uitlegt? Doordat de in Hongarije gebruikte achtervleugel (met 2 Beam-wings) veel meer luchtweerstand heeft, is het DRS voordeel kleiner (ff simpel gezegd, slechts 1 van de 3 vleugeldelen klapt vlak, dus 1/3 minder drag), de verwachting is dat in Spa weer de achtervleugel met slechts 1 beam-wing wordt gebruikt, die dus al minder drag heeft, en dan klapt dus 1 van de 2 vleugeldelen plat, wat dus 1/2 drag-reductie oplevert.

(Ja, ik snap dat het in de praktijk minder dan resp. 1/3 en 1/2 dragreductie zal zijn, maar het gaat even om het principe, het oppervlak dat wegklapt blijft hetzelfde, maar het totale oppervlak is minder, dus procentueel gezien verdwijnt er meer drag bij het openklappen.)

iRacing Profiel

• basvn

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-11 11:58
Denk dat het wel een mooi moment is om bij Williams in te stappen. Het gaat wel goed daar.

• Chocoball
Aan het eind van dit jaar, scheelt weer een topic start aanpassing :)

• basvn
Chocoball schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:49:
[...]

Aan het eind van dit jaar, scheelt weer een topic start aanpassing :)
alsjeblieft

kleine leegloop bij Alpine..

[ Voor 16% gewijzigd door basvn op 28-07-2023 14:57 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Officieel. :)
https://media.alpinecars.com/bwt-alpine-f1-team-announcement

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-07-2023 14:57 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:32

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubewM0WkG1CX-1K8v5Ecsx7loko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oqjHMmfvDgtZOlNg3grsFFyh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GIpjs5WfAOlLnyTRpR1PQL6H75Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTmEymtc0uenNhQyddGPlyFz.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

^^ Gaat lekker daar.

Goed van Piastri dat hij daar niet naartoe is gegaan.

Te koop....

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:45
Of het debacle van Piastri niet op correcte wijze contracteren is de reden dat ze nu weg gaan. Wellicht was het anders gelopen als dat wel goed was gegaan.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:28
Denken ze nu echt dat het hierdoor ineens beter zal gaan? :/

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:20
Dan nu de hamvraag.
Is Alpine stiekem verkocht aan onze amerikaanse (Andretti) vrienden en gaan ze alleen door als motorleverancier

[ Voor 4% gewijzigd door D-dark op 28-07-2023 15:25 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Treffend moment voor een beyond the grid podcast:

https://open.spotify.com/...si=by-iHt9dRwSGYfB_FQzCRA

Wat een flapdrol vind ik die szafnauer in drive to survive zeg...

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 28-07-2023 15:19 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

:D

• asdfqwerty
Silly season is begonnen :D

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:58
Shinji schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:14:
Of het debacle van Piastri niet op correcte wijze contracteren is de reden dat ze nu weg gaan. Wellicht was het anders gelopen als dat wel goed was gegaan.
Maar dan zijn alle personeelswisselingen nu een vreemd moment, aangezien dat debacle al een jaar geleden is. Ik denk dat het gewoon de prestaties zijn waar ze nu op afgerekend worden.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:37

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Gaat Dev het team leiden dan?

ping 127.212.23.124

• Chocoball
basvn schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:56:
[...]

alsjeblieft

[Twitter]
[Twitter]

kleine leegloop bij Alpine..
Gelukkig hoef ik maar 2 namen te vervangen.

Nu nog wachten wie er allemaal van team 🅱️inotto binnenkomt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Binotto moet weer lekker een technische afdeling gaan leiden ofzo.

• RobertMe
MikeyMan schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:26:
Dus de Prelane rol? :P Volgens mij was die toch van de technische kant (de Newey / Allison / Key / ... rol).

Of bedoel je meer "hands on" leiding geven zoals die bij Ferrari van de motorafdeling was en veel meer bezig was met de day to day zaken?

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12 21:49

Amphiebietje

In de blubber

MikeyMan schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:26:
In elk geval hoeven we niet op betere prestaties te rekenen. :P

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beetje mixed over Zandvoort volgende race.

Ik zie nu weer veel gedoe bij voetbalwedstrijden met hooligans, hopelijk komen die niet naar Zandvoort.
Ze worden in de media en KNVB niet zo genoemd, maar dat zijn het wel.

Hopelijk kunnen ze ook het vuurwerk en die flares buiten houden.

Vorige seizoenen waren er ook problemen, en in mijn ogen wordt het alleen maar erger met mensen die zich niet kunnen gedragen.

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:42
Gene Haas zou in Spa zijn voor contractbesprekingen. Benieuwd wat er daar gaat gebeuren.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:29:
[...]

Dus de Prelane rol? :P Volgens mij was die toch van de technische kant (de Newey / Allison / Key / ... rol).

Of bedoel je meer "hands on" leiding geven zoals die bij Ferrari van de motorafdeling was en veel meer bezig was met de day to day zaken?
Ja dat laatste... Daar was ie goed in blijkbaar...

Altijd leuk dat mensen ambitie hebben, maar je limieten kennen is ook iets waard.

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:06
HollowGamer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:35:
Beetje mixed over Zandvoort volgende week.

Ik zie nu weer veel gedoe bij voetbalwedstrijden met hooligans, hopelijk komen die niet naar Zandvoort.
Ze worden in de media en KNVB niet zo genoemd, maar dat zijn het wel.

Hopelijk kunnen ze ook het vuurwerk en die flares buiten houden.

Vorige seizoenen waren er ook problemen, en in mijn ogen wordt het alleen maar erger met mensen die zich niet kunnen gedragen.
Zandvoort duurt nog 4 weken he ;)

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
TinusXIII schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:37:
[...]

Zandvoort duurt nog 4 weken he ;)
Aangepast. :)

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12 08:08
Naar aanleiding van een berichtje uit de Story/Privé site met F1 verhalen:
https://www.gpfans.com/nl...app-berichtjes-ingekeken/

Het gaat mij om het volgende stukje, waar bij mij de vraag rees of er door de inspecteurs niet gelekt gaat worden naar concurrerende teams tegen een riante vergoeding?
Wanneer dit schandaal uitkomt dan is het "sorry" maar het kwaad is al geschied..
Volgens de bronnen is het onderzoek van de FIA grondiger dan vorig jaar. Het team van boekhouders dat langs de teams gaat is naar verluidt gegroeid van vier naar tien voltijds werknemers. Documenten van 150 tot 200 pagina's, waarin alle financiële gegevens van 2022 staan, zijn door de teams afgelopen 31 maart overhandigd. In de maanden die volgden, kregen de teams ook meerdere keren onverwachts bezoek van de FIA. Vooral Red Bull en Mercedes zouden veel vragen hebben gekregen. Naar verluidt heeft de autosportbond het recht om alles te doorzoeken. Laatjes zouden worden opengetrokken, en Whatsapp-berichten en e-mails zouden worden ingekeken.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

murphydrz schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:41:

Het gaat mij om het volgende stukje, waar bij mij de vraag rees of er door de inspecteurs niet gelekt gaat worden naar concurrerende teams tegen een riante vergoeding?
Wanneer dit schandaal uitkomt dan is het "sorry" maar het kwaad is al geschied..

[...]
Ja, laten we alle controlles maar los, stel dat iemand lekt :+
Maakt het uit of een auto 50% meer power heeft, straks lekt de inspecteur na controlle.

• Requiem19
murphydrz schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:41:

[...]
Je weet dat de FIA vaak vooraf (in de winter) al door teams gevraag wordt of bepaalde aero oplossingen legaal zijn? Bijvoorbeeld hoe Mercedes vorig jaar in de winter al vroeg of hun crash structure (die ze ook aerodynamisch gebruikten) legaal was?

Er is bij de FIA enorm veel inzicht in technische IP ban de teams, en dat is tot op heden nog niet gelekt (as far as we know).

+: wat gaat zo’n financiële auditor begrijpen van wat hij leest over engineering? Hoe weet hij wat hij moet lekken…

Ongetwijfeld staan daar bizarre boetes ook op.

Niets om je druk om te maken…

• RobertMe
Requiem19 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:22:
[...]

Je weet dat de FIA vaak vooraf (in de winter) al door teams gevraag wordt of bepaalde aero oplossingen legaal zijn? Bijvoorbeeld hoe Mercedes vorig jaar in de winter al vroeg of hun crash structure (die ze ook aerodynamisch gebruikten) legaal was?

Er is bij de FIA enorm veel inzicht in technische IP ban de teams, en dat is tot op heden nog niet gelekt (as far as we know).
Intussen niet alleen meer dat. Maar alles wat de team op de auto plaatsen moet vooraf langs de FIA. Dit onder de 2022 regelgeving waarbij de FIA wilt verkomen dat er alsnog loopholes zijn die (teveel) dirty air geven.

Daarnaast "lekt" er altijd IP. Personeel dat van team wisselt (James Allison die van Ferrari naar Mercedes ging, James Key van Toro Rosso naar McLaren naar nu meen ik Sauber/Audi?, Rob Marshall van Red Bull naar McLaren, Dan Fallows van Red Bull naar Aston Martin, allemaal dat Mercedes High Performance PowerTrains personeel dat naar Red Bull is gegaan). En zo zijn er ook poppetjes die van de FIA weer naar de teams gaan.
Niet technisch poppetje daarin is Lawrent Makies. Van Toro Rosso naar FIA naar sporting director bij Ferrari naar AlphaTauri wat de naam volgend jaar ook mogen zijn.

En in 2018? 2019? dat protest vanuit Force India / Racing Point tegen Renault (ingediend na Suzuka) v.w.b. dat Renault een systeem had dat automatisch de rembalans aanpaste zonder tussenkomst van de coureur kwam ook doordat "low level" personeel van Renault naar FI/RP was gegaan.

• Luapper
  • Laatst online: 15:07
Verkeerde topic

[ Voor 86% gewijzigd door Luapper op 29-07-2023 13:30 ]

• RobertMe
Luapper schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:26:
Wauw, wat een apoteose! ..., wat koning!
Thanks, ik moet de shootout nog kijken (en dit topic gaat expliciet niet over het race weekend, dus zou spoilervrij moeten zijn).

• Luapper
  • Laatst online: 15:07

• alexbl69
RobertMe schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:28:
[...]

Thanks, ik moet de shootout nog kijken (en dit topic gaat expliciet niet over het race weekend, dus zou spoilervrij moeten zijn).
Mwoaah, dat je een uitslag niet wilt weten omdat je nog moet kijken snap ik. Maar als je dan na een Q op een forum in een F1-draadje gaat kijken doe je ook niet heel veel aan zelfbescherming :).

• RobertMe
alexbl69 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:24:
[...]

Mwoaah, dat je een uitslag niet wilt weten omdat je nog moet kijken snap ik. Maar als je dan na een Q op een forum in een F1-draadje gaat kijken doe je ook niet heel veel aan zelfbescherming :).
Tsja, er is een topic dat heel specifiek over het raceweekend gaat. Dan is het toch geen gekke verwachting dat alle zaken die over de race gaan ook in dat topic worden gezet zodat dit topic spoilervrij te lezen is.

Zo mogen in de topics gerelateerd aan TV series ook alleen spoilers worden geplaatst in de serie specifieke topics, en niet in de algemene topics.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

RobertMe schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:05:
[...]

Tsja, er is een topic dat heel specifiek over het raceweekend gaat. Dan is het toch geen gekke verwachting dat alle zaken die over de race gaan ook in dat topic worden gezet zodat dit topic spoilervrij te lezen is.

Zo mogen in de topics gerelateerd aan TV series ook alleen spoilers worden geplaatst in de serie specifieke topics, en niet in de algemene topics.
Euh, waarom heb je die verwachting? Ondanks dat er een speraart racetopic is kunnen we hier toch alles plaatsen wat in zijn algemeenheid over de F1 gaat? Stel dat Max weer weet te winnen, de zoveelste op rij, dan zou dat in relatie met het kampioenschap hier prima besproken moeten kunnen worden.

Dat jij e.o. andere bepaalde races of uitzendingen nog niet hebt kunnen lezen is toch niet het probleem van anderen die hier ook hun berichten plaatsen?

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-12 20:36
Plus er kan per abuis verkeerd gepost worden zonder enige opzet.

Sowieso schrijf je zo!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Of gewoon de topics vermijden, internet uitzetten, TV uit, radio uit, oordoppen in en blindoek op. :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Chocoball
Vrijdagochtend vond de F1 Comission vergadering plaats in hotel La Source. Op de agenda stonden enkele pittige onderwerpen maar 3 uur later zat het er weer op in de vertaling en samenvatting.

Bandenwarmers
De bandenwarmers worden voor 2024 niet afgeschaft en worden met een jaar uitgesteld. Pirelli gaat gewoon door met de bandentesten en de eerstvolgende test volgt na de race in Spa. Bij het volgende overleg in Monza zal waarschijnlijk bekend worden gemaakt wie vanaf 2025 de banden voor de Formule 1 gaat leveren. Door het uitstel met 1 jaar heeft Pirelli de betere kansen omdat Bridgestone vanaf nul begint en maar een jaar heeft om te ontwikkelen. Wat voor Bridgestone spreektt is dat hun bod waarschijnlijk 50 tot 100 miljoen hoger ligt dan van Pirelli. Dat is niet de enige reden om voor Bridgestone te kiezen, er zijn al geluiden dat Pirelli aan het einde van dit nieuwe contract in 2027 met Formule 1 gaat stoppen.

Motoregalisatie
Door de betrouwbaarheid te verbeteren zou de concurrentie ongeoorloofd meer prestatie uit hun motoren hebben weten te halen aldus Alpine. Renault zou daardoor een acherstand van 30 pk hebben en wou als compensatie de stroomsnelheid van de brandstof verhoogd hebben of extra ontwikkeltijd krijgen. Uit koppelmetingen blijkt de achterstand 15 kW of 22 pk te zijn. De andere teams waren tegen verhoging van de stroomsnelheid. Het verzoek of Renault meer ontwikkeltijd krijgt is doorgegeven aan de commissie die over de aandrijving gaat en daarmee wordt het probleem vooruitgeschoven.

Standaard transmissie
Bepaalde klantenteams zitten vast aan de transmissie van hun motorleverancier waardoor ze technische en politieke beperkingen ervaren. Om de discussie glad te strijken kwam de FIA met het voorstel om van de versnellingsbak een standaard onderdeel te maken. Dat kon op geen bijval van de teams rekenen, wel werd men het eens over dat er buiten de Formule 1 geen fabrikant is die een technisch hoogwaardig transmissie kan leveren.

Verhoging CapEx
Naast het budgetplafond bestaat er ook een post capital expenditures oftewel kapitaaluitgaven. Dat is nu een bedrag van 36 miljoen dollar wat in 4 jaar mag worden uitgegeven aan zaken zoals simulators, testbanken, carbonproductiefaciliteit, etc. Vooral Williams, Sauber en Alpine zouden gebaat zijn bij een verhoging van dit bedrag, naar 50 of zelfs 80 miljoen dollar. Men werd het niet eens over beide bedragen, waar men het wel over eens werd is een inflatieverhoging van 36 naar 40 miljoen dollar. Ook over dit ondewerp zal verder onderhandeld worden.

Wat verder nog ter tafel kwam
Bepaalde teams hebben verzocht of uitgezocht kan worden of de beslissingen van de stewards meer uniform kunnen worden. Recente voorbeelden doet vermoeden dat er met 2 maten gemeten wordt. Daarnaast kwam inderdaad het voorstel voor aanpassing van het sprint formaat in 2024. De vrijdag kent wederom 1 vrije training en later de sprint shootout. Op zaterdag de sprint en daarna de kwalifcatie voor de race en op zondag de race. Tot een besluit is het nog niet gekomen.

https://www.auto-motor-un...-format-motoren-getriebe/

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32

Martinspire

Awesomeness

Chocoball schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:23:
Motoregalisatie
Door de betrouwbaarheid te verbeteren zou de concurrentie ongeoorloofd meer prestatie uit hun motoren hebben weten te halen aldus Alpine. Renault zou daardoor een acherstand van 30 pk hebben en wou als compensatie de stroomsnelheid van de brandstof verhoogd hebben of extra ontwikkeltijd krijgen. Uit koppelmetingen blijkt de achterstand 15 kW of 22 pk te zijn. De andere teams waren tegen verhoging van de stroomsnelheid. Het verzoek of Renault meer ontwikkeltijd krijgt is doorgegeven aan de commissie die over de aandrijving gaat en daarmee wordt het probleem vooruitgeschoven.
Nice. Ik hoop zelf wel dat Renault de kans krijgt dingen te verbeteren. Wellicht kunnen ze limiteren hoeveel ze vooruit mogen gaan of iets, maar ik vind wel dat je zo'n achterstand in moet kunnen halen en je alleen de besten (met een bepaalde marge) moet beperken. Dat vond ik destijds ook al toen Honda achter liep en nu dus ook.

Ja er moet een strijd zijn, maar nu wordt Renault met de reglementen gestraft en de rest haalt lekker mooie resultaten. Met de huidige budgetcap geef je de achterblijvers ook een kans met meer windtunneltijd, dus moet je ook de motoren een kans geven imo

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 30-07-2023 00:02 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:07:
En Horner steunt het voorstel om alle motoren gelijk te trekken. Hij wil alleen niet dat Renault die 30PS erbij gaat ontwikkelen. Nee, Horner stelt voor dat de FIA duidelijk moet maken dat de andere drie motoren een voordeel in vermogen hebben om ze vervolgens te limiteren tot hetzelfde vermogen als Renault. Dat is nogal een statement dat een teambaas ook zijn eigen team wil verzwakken om een eerlijk speelveld te krijgen nu de PU ontwikkeling is stilgelegd. Natuurlijk speelt hier ook dat RBR die Honda PU niet kan doorontwikkelen en die ontwikkel stop voor elkaar kreeg, maar toch. :)
https://www.motorsport.co...ualisation-move/10499838/

Iedereen zijn kladblok klaar? :P
[YouTube: How To Design a Championship Winning Formula 1 Car ✍️ | Talking Bull Podcast]
Bijkomend voordeel is wel als men eea terugschroeft, het ook iets zuiniger zou moeten worden en dus ook bijvoorbeeld minder brandstof verbruikt (als men de motoren naar het niveau van Renault zou terugschroeven). Scheelt dus ook gewicht en tijd. ;) Het kon dus ook best nog eens in het eigen voordeel zijn om de motoren qua vermogen terug te schroeven.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2023 00:08 ]

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:25
CH4OS schreef op zondag 30 juli 2023 @ 00:07:
[...]
Bijkomend voordeel is wel als men eea terugschroeft, het ook iets zuiniger zou moeten worden en dus ook bijvoorbeeld minder brandstof verbruikt (als men de motoren naar het niveau van Renault zou terugschroeven). Scheelt dus ook gewicht en tijd. ;) Het kon dus ook best nog eens in het eigen voordeel zijn om de motoren qua vermogen terug te schroeven.
Wellicht nog belangrijker is dat bij terugschroeven de motoren iets betrouwbaarder zijn en langer mee kunnen gaan.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

stefanass schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:16:
[...]

Wellicht nog belangrijker is dat bij terugschroeven de motoren iets betrouwbaarder zijn en langer mee kunnen gaan.
Of alvast indekken en inmasseren voor een zelfde actie voor in 2026.

PSN

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

stefanass schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:16:
[...]

Daar gaan de front-runners toch nooit mee akkoord? Betrouwbaarheidsproblemen hebben ze niet, waarom zouden ze dan vrijwillig mee werken met een downgrade qua motor-output?

• RobertMe
Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:57:
[...]

Daar gaan de front-runners toch nooit mee akkoord? Betrouwbaarheidsproblemen hebben ze niet, waarom zouden ze dan vrijwillig mee werken met een downgrade qua motor-output?
Omdat die downgrade iedereen op gelijk niveau brengt en ze daardoor meer garanties hebben dat hun motor of betrouwbaarder is en daarmee het hele seizoen mee kan of dat ze de motor "hoger" kunnen afstellen. Bv bij een circuit op Spa dat ze nu een mapping hebben die het maximale vermogen op Kemmel levert maar ze daardoor de rest van de ronde minder vermogen hebben om de motor te "sparen" (of benzine te sparen). Als dadelijk die excessen niet meer mogen betekent dat weer dat ze wel dat "extra" vermogen op de overige stukken kunnen inzetten.

• stefanass
Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:57:
[...]

als de claim klopt van Renault dan zijn er 2 opties om de motoren weer ‘gelijk’ te krijgen; de voorlopers terug laten schroeven of de achterliggers extra performance laten halen.

Dan heeft terugschroeven voor de voorlopers voor hun dus de genoemde voordelen.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

stefanass schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:41:
[...]
als de claim klopt van Renault dan zijn er 2 opties om de motoren weer ‘gelijk’ te krijgen; de voorlopers terug laten schroeven of de achterliggers extra performance laten halen.

Dan heeft terugschroeven voor de voorlopers voor hun dus de genoemde voordelen.
Het terugschroeven klopt niet, het is een sport... je moet de mensen die het wel onder controle hebben niet de dupe laten zijn van een team die dat niet heeft. Kortom, je moet de zwakkere beter maken, de sterkere niet minder.

Dit ondanks er teams zijn die voordeel kunnen hebben qua verbruik, betrouwbaarheid enz enz....

Het gaat om presteren, niet om controleren...

• stefanass
Bullet NL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:45:
[...]

Het terugschroeven klopt niet, het is een sport... je moet de mensen die het wel onder controle hebben niet de dupe laten zijn van een team die dat niet heeft. Kortom, je moet de zwakkere beter maken, de sterkere niet minder.

Dit ondanks er teams zijn die voordeel kunnen hebben qua verbruik, betrouwbaarheid enz enz....

Het gaat om presteren, niet om controleren...
Dat zou ik met je eens zijn, alleen is de claim nu dat de performance winst ‘illegaal’ behaald is dmv betrouwbaarheid updates waarbij volgens de regels geen performance winst behaald had mogen worden. In hoeverre die claim terecht is kunnen wij lastig beoordelen denk ik.

Als die niet terecht is ben ik het geheel met je eens, je moet teams die hun werk goed doen niet bestraffen, dan moeten de andere teams beter hun best doen.
Pagina: 1 ... 50 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics