[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 80 Laatste
Acties:
  • 900.971 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Stond op gpupdate, ik ga ff zoeken of ik m nog kan vinden
Edit, gevonden:
https://nl.motorsport.com...passen-red-bull/10494622/
Naast de goede race pace noemt de Oostenrijker een ander aspect dat in het voordeel werkt voor de Mexicaan: "We willen ook heel graag tweede worden in het rijderskampioenschap. Als we van coureur wisselen, zijn de punten weg, dus voor ons is het niet eens een discussie."

[ Voor 50% gewijzigd door -tom-562 op 12-07-2023 12:51 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 21:50
celshof schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:11:
Dit jaar is de RBR in handen van Max een klasse apart, maar de concurrentie komt al wel iets dichterbij.
De concurrentie is continu grote updates aan het uitrollen, maar bij Red Bull heb ik dat tot nu toe niet gezien? Las iets dat de eerste grote updates in Hongarije komen? Als je de concurrentie met updates (zonder safety car) al op ruim 10 seconden rijdt, dan ben ik benieuwd hoeveel de teams echt dichterbij zijn gekomen bij Red Bull.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Bvanham schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:37:
[...]

Het zijn er 8 (overwinningen voor ricciardo) tegen 1 puntenfinish (2 punten) voor Nyck.

Berust er nu maar in. Nyck is gewogen en te licht bevonden. Klaar.
Ja 8 overwinningen in 10+ jaren F1 (ik refereerde even aan zijn McLaren tijd met het enige noemenswaardige wat hij gepresteerd heeft in die 2 jaar... toevallig op hetzelfde circuit als waar de Vries zijn enige noemenswaardige F1 prestatie neer heeft gezet), de Vries heeft 10 races gekregen ;)

Maar ik had op voorhand niet heel veel van de Vries verwacht hoor dus ik hoef nergens in te berusten ;)

[ Voor 15% gewijzigd door R2D2 op 12-07-2023 12:50 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:53
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:38:
[...]

Zijn de andere tijden bekend?
Alleen een tijd zegt niet zoveel als we zelfs niet weten op wat voor banden ze reden.
Verstappen reed op Silverstone in Q3 een 1:26.720 en de 1:27.415 van Ricciardo zou dan goed zijn voor de achtste plek. Dat vind ik fors minder dan Verstappen, maar goed, waarschijnlijk is dat geen eerlijke vergelijking.
Volgens de bronnen van Erik van Haren (Telegraaf) had Red Bull berekend dat hij op de eerste of twee startrij zou staan.

https://www.telegraaf.nl/...e-red-bull-in-persbericht

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 12-07-2023 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:15
TheBrut3 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:29:
[...]

Dat lijkt mij hier het probleem. Misschien waren het wel C5 banden of zelf een nog zachtere test compound voor Monaco 2024. Dan is het ineens een héél stuk minder indrukwekkend.
In de basis gebruikt Pirelli de C3 als testband. Of dat ook in Silverstone het geval was horen we misschien nog.

Ik begrijp uit een interview van Marko met De Telegraaf dat Ricciardo competitieve ronden heeft gereden op drie verschillende bandensets.

[ Voor 14% gewijzigd door Chocoball op 12-07-2023 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:52
Banix schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:47:
[...]

De concurrentie is continu grote updates aan het uitrollen, maar bij Red Bull heb ik dat tot nu toe niet gezien? Las iets dat de eerste grote updates in Hongarije komen? Als je de concurrentie met updates (zonder safety car) al op ruim 10 seconden rijdt, dan ben ik benieuwd hoeveel de teams echt dichterbij zijn gekomen bij Red Bull.
Voor nu zal het wel meevallen, althans tov Max. Maar, voor de auto van volgend jaar zal een grotere stap makkelijker te zetten zijn. RB zal geen heel grote updates meer krijgen, verwacht ik. Want zij hebben goed begrepen wat de reglementen verwachten van een auto. Updates zijn dus meer gericht op details, terwijl teams die het niet begrepen hebben, nu leren wat er verwacht wordt en zien wat werkt, en dus grotere stappen kunnen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TheBrut3 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:29:
[...]

Dat lijkt mij hier het probleem. Misschien waren het wel C5 banden of zelf een nog zachtere test compound voor Monaco 2024. Dan is het ineens een héél stuk minder indrukwekkend.
- temperatuur buiten
- temperatuur baan
- wind intensiteit
- volume van brandstof
- type/uitvoering band
- wegdek (ingerubbert? is dat een woord?)
- wel/geen drs
- wel/geen slipstream
- wel/geen dieren op de baan :+

Er zijn zooo veel factoren die hierbij invloed hebben, de enige die een redelijke vergelijking zal kunnen maken met de data die zij hebben; is het team. Voor de rest van het F1 publiek is dit koffiedik kijken.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

In de 2 interviews (1 van Channel 4) geeft max aan dat er nog updates gaan komen, dus ook hun staan niet stil, waaronder de aanpak voor de snelle overhitting van de banden.

Maar Nyck kan nu aanschuiven bij zo'n Ziggo studio of dergelijke als 'expert', hij heeft nu ook blauwe maandag in een F1 auto gezeten dus weet natuurlijk daar meteen ook alles vanaf :+

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 12-07-2023 13:45 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R2D2 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:33:
Een paar weken geleden had Ricciardo op basis van zijn simulatorwerk nog een hele lange weg te gaan volgens Dr Marko
Ja, omdat hij (poogde) te rijden met de rijstijl die McLaren had geprobeerd er in te stampen. Intussen hadden Marko/Horner ook al lang aangegeven dat de oude Ricciardo terug was (zowel de persoon als de coureur).
en nu zou hij ineens hele competitieve tijden neerzetten na een ochtendje Red Bull van dit jaar,
En nog (veel meer) sim sessies. Red Bull gaat hem echt niet in die auto zetten als die nog net zo slecht reed. Wat die gisteren heeft gedaan was gewoon de bevestiging van wat ze in de sim hebben gezien en het laatste vinkje. En hier stond ook een bericht dat ze hebben vergeleken met een benchmark van Tsunoda (in de sim) en De Vries er na vele pogingen nog steeds niet bij in de buurt kwam. Riccardo deed dat dus wel (of/"hoeveel" die er overheen ging weet ik echter niet, stond meen ik wel in die post).
nieuwe generatie auto waar hij nog geen meter mee gereden had in het echt?
Uhm, vorig jaar reden ze ook al met deze generatie auto's en stond hij nog onder contract van McLaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
SinergyX schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:39:
[...]

In de 2 interviews (1 van Channel 4) geeft max aan dat er nog updates gaan komen, dus ook hun staan niet stil, waaronder de aanpak voor de snelle overhitting van de banden.

Maar Nyck kan nu aanschuiven bij zo'n Ziggo studio of dergelijke als 'expert', hij heeft nu ook blauwe maandag in een F1 auto gezeten dus weet natuurlijk daar meteen ook alles vanaf :+
Jolyon Palmer heeft er een prima carrière aan overgehouden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:41
[...]

Samen met Doornbos in het Ziggosport café _O-

Ik vind de Vries best een saai, kleurloos type. Doornbos heeft nog wel iets van charisma. Denk niet dat ie uitermate geschikt is voor een media rol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
[...]

Als de race 5 ronden langer had geduurd dan was Norris Verstappen voorbij gegaan omdat achteraf de soft band niet de goede keus was bij Red Bull. Dus die 10 seconden zeggen dan niet veel of de concurrentie wel op niet is ingelopen op Red Bull.

Aan de andere kant is het verschil met de concurrentie nu nog fors dat Red Bull ook minder hoeft te ontwikkelen dit seizoen en zich eerder op de 2024 wagen kan richten. Hoewel het niet uit te sluiten is dat de concurrentie richting het einde van het seizoen verder zal inlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Requiem19 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:52:
[...]

Jolyon Palmer heeft er een prima carrière aan overgehouden :)
Die heeft een prettig neutrale kijk op F1. Is al een tijd mijn favoriet in de interviews en analyses.

Dat gezegd hebbende…heb Will Buxton al een tijdje niet gezien. Hebben ze die eruit gebonjourd?

Vond ik ‘vroeger’ goed, maar nu een flapdrol 1e klas.

Nyck heeft een kans gehad en dat is meer dan iedereen had verwacht voor de race van Monza vorig seizoen. Er zijn er genoeg die helemaal geen kans krijgen.

Met RIC in de AT kunnen ze kijken wat hij nog in zich heeft en hebben ze eventueel een vervanger voor PER mocht dat nodig blijken. Er zit altijd meer achter grote besluiten in de F1 imo.

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

LZ86 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:56:
[...]

Ik vind de Vries best een saai, kleurloos type. Doornbos heeft nog wel iets van charisma. Denk niet dat ie uitermate geschikt is voor een media rol
"In mijn tijd bij Red Bull Alpha Tauri..."

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin8821
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 10:08
-tom-562 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:46:
[...]

Stond op gpupdate, ik ga ff zoeken of ik m nog kan vinden
Edit, gevonden:
https://nl.motorsport.com...passen-red-bull/10494622/
--
Naast de goede race pace noemt de Oostenrijker een ander aspect dat in het voordeel werkt voor de Mexicaan: "We willen ook heel graag tweede worden in het rijderskampioenschap. Als we van coureur wisselen, zijn de punten weg, dus voor ons is het niet eens een discussie."
--
Als ze heel graag 2de willen worden is het toch juist goed om te wisselen dan ;) ? 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Robin8821 op 12-07-2023 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:01
Bvanham schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:37:
[...]

Het zijn er 8 (overwinningen voor ricciardo) tegen 1 puntenfinish (2 punten) voor Nyck.

Berust er nu maar in. Nyck is gewogen en te licht bevonden. Klaar.
Natuurlijk, gezien z'n ervaring hadden ze van Nyck verwacht dat hij vanaf moment 1 naast Tsunoda zou staan en met wat kilometers gewenning in de auto er voor.

Toch is tien races wel erg weinig, maar ik vermoed dat er veel meer speelt dan enkel het presteren van Nyck. Perez presteert voor geen meter, en ze willen een back-up plan hebben voor als de prestaties van Perez niet snel terug op niveau zijn. Over Tsunoda zullen ze nog twijfels hebben, en met Nyck er naast is er ook geen goed referentiekader.

Met Ricciardo er naast is het vrij simpel, ze weten wat Ricciardo kan dus wie van de twee dit duel wint is de vervanger van Perez als de prestaties van Perez zo slecht blijven.
[...]

Vanwege de restricties in windtunneltijd vermoed ik dat Red Bull al extreem vroeg in het seizoen is gaan werken aan de 2024 auto. De "grote" update aan de sidepods eerder dit jaar was eigenlijk al bedoeld om tijdens de tests te evalueren en bij de eerste race van het jaar op de auto te zetten. Dat is iets naar achter geschoven. Dus ze hebben eigenlijk 0 grote updates gehad dit jaar.

In Hongarije moet er inderdaad een en ander komen, maar ik vermoed dat het daarna ook weer vrij stil zal zijn. Zal me benieuwen wat ze volgend jaar voor apparaat op de grid gaan zetten als je al zo vroeg in het seizoen je focus kan gaan verleggen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 19:02
albino71 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:09:
[...]

Dat gezegd hebbende…heb Will Buxton al een tijdje niet gezien. Hebben ze die eruit gebonjourd?
Will Buxton is net vader geworden, dus kan kloppen dat je die niet gezien hebt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
albino71 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:09:
[...]

Uit zijn Instagram maak ik op dat hij recentelijk vader is geworden van een kleine.

Rosanna Tennant was er eerder een tijdje uit vanwege wittebroodsweken meen ik

Zo weer genoeg Privé voor vandaag :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F01b2FgaAAI0GYY?format=jpg&name=4096x4096

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09 23:48
Toto Wolff en Nyck de Vries zijn gespot in Monaco:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/n9uf9g8fzibb1.jpg

Waarschijnlijk bij praten en eventueel om advies vragen, ik denk niet dat Mercedes hem meteen terug wilt.

Bron.

[ Voor 20% gewijzigd door NeverSettle op 12-07-2023 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:23

OzzieMann

PSN: OzzieMann

NeverSettle schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:41:

[Afbeelding]

Waarschijnlijk bij praten en eventueel om advies vragen, ik denk niet dat Mercedes hem meteen terug wilt.

Bron.
Zou zo vader en zoon kunnen zijn. :+ Toto heeft meer interesse in zijn telefoon dan in Nyck. >:)

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

XyritZz schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:26:
[...]In Hongarije moet er inderdaad een en ander komen, maar ik vermoed dat het daarna ook weer vrij stil zal zijn. Zal me benieuwen wat ze volgend jaar voor apparaat op de grid gaan zetten als je al zo vroeg in het seizoen je focus kan gaan verleggen.
verwacht dat ferrari / mercedes inmiddels ook praktisch alle resources op 24 hebben gezet; valt niets meer te winnen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 14:29
[...]

[...]

-tom-562 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:13:
[...]

"In mijn tijd bij Red Bull Alpha Tauri..."
Jullie doen wel denigrerend voor een groot race talent die in elke klasse voor de F1 heeft gewonnen (Formula E, Formula 2 in het karten en verschillende lange afstand races). Als er één Nederlander is die zich F1 expert mag noemen dan is hij het wel. Een van de beste Nederlandse coureurs die we hebben.

Wat mij betreft perfect persoon voor een expert media F1 rol.

[ Voor 6% gewijzigd door talkatoo op 12-07-2023 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:01

Major_ton

Shoot!

himlims_ schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:45:
[...]

verwacht dat ferrari / mercedes inmiddels ook praktisch alle resources op 24 hebben gezet; valt niets meer te winnen
Maar als je nu niet uitprobeert wat wel of niet werkt, dan loop je het risico om aan het begin van het seizoen weer achter de feiten aan te lopen. In dat opzicht is het best handig om nu nog wat updates te testen als er nog budget over is.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Uhm, vorig jaar reden ze ook al met deze generatie auto's en stond hij nog onder contract van McLaren.
Je hebt helemaal gelijk, i stand corrected... voor mijn gevoel is Ricciardo al veel langer uit beeld maar dat zal ongetwijfeld te maken hebben met zijn weergaloze laatste seizoen ;)

Wat betreft Ricciardo's snelheid, we zullen het zien in Hongarije en opvolgende races. Simulator werk is blijft toch een ander verhaal dan "the real deal" al zal hij vast nog wel iets van zijn snelheid in de pocket hebben.

Ik krijg echter de indruk dat men bij RBR ook wel heel graag wil dat Ricciardo gaat slagen vanaf het moment dat hij terug keerde en men hem weer snel in de hoofdmacht wil hebben. Als Perez zijnde zou ik er in ieder geval ernstig rekening mee gaan houden dat dit nog wel het laatste seizoen voor de hoofdmacht kon gaan zijn wanneer Ricciardo enigszins redelijk presteert.
talkatoo schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:48:
Jullie doen wel denigrerend voor een groot race talent die in elke klasse voor de F1 heeft gewonnen (Formula E, Formula 2 in het karten en verschillende lange afstand races). Als er één Nederlander is die zich F1 expert mag noemen dan is hij het wel. Een van de beste Nederlandse coureurs die we hebben.

Ik geloof ook absoluut niet dat de Vries een slechte coureur is en dat heeft hij in andere klassen ook echt wel laten zien (expert vind ik wat vergaan... ik moet ook altijd een beetje grinniken als meneer Doornbos weer eens de "in mijn tijd bij Red Bull" aan haalt, 3 race starts en het succes droop er vanaf :+ ).

Maar in het verleden is ook al wel gebleken dat de Vries wat tijd nodig heeft, soms iets TE serieus kan zijn (als je de anekdotes van vd Garde moet geloven uit het Racing team Nederland tijdperk) en je onder de vleugels van Dr Marko toch weinig krediet hebt als je niet levert over het algemeen. Als je er op terug kijkt is de Vries ook meer een Mercedes dan een Red Bull type.

[ Voor 36% gewijzigd door R2D2 op 12-07-2023 14:59 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52
Vergeet ook niet dat RBR gewoon een marketing machine is en Daniel icm Max gewoon veel bekijks trekt.

Bekijks = geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

R2D2 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:51:
[...]
Ik krijg echter de indruk dat men bij RBR ook wel heel graag wil dat Ricciardo gaat slagen vanaf het moment dat hij terug keerde en men hem weer snel in de hoofdmacht wil hebben. Als Perez zijnde zou ik er in ieder geval ernstig rekening mee gaan houden dat dit nog wel het laatste seizoen voor de hoofdmacht kon gaan zijn wanneer Ricciardo enigszins redelijk presteert.
ik denk dat je daar zo'n beetje de essentie hebt; men graag ricciardo ziet, dat is voor een blikjes-verkoper natuurlijk super. Voor de marketing afdeling, sponsoren en zakelijke relaties is Ricciardo gewoon graag gezien persoon. (misschien nog wel meer dan max)

Los van zijn stuur kunsten, denk ik dat daar een redelijke motivatie aan vast zit. Er is voldoende race talent, misschien sneller of meer potentie (en goedkoper). Maar op gebied van interactie, exposure en marketing doet Daniel het gewoon heel goed.

Zou ik baas zijn van zo'n commerciele toko, lijkt mij een Ricciardo een betere keuze dan een Liam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

[Afbeelding]

Bron.
Ik zie hem wel weer terug komen bij Mercedes als test/sim rijder. waar hij zover wij weten goed in was

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 22:52

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

[...]

Charisma???
Charisma is een sterke persoonlijke aantrekkingskracht die iemand uitoefent op andere mensen, die wordt ervaren als een bepaalde uitstraling.

Charismatische persoonlijkheden kunnen volksmassa's in beweging brengen, ten goede of ten kwade.
:X :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

OzzieMann schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:43:
[...]

Zou zo vader en zoon kunnen zijn. :+ Toto heeft meer interesse in zijn telefoon dan in Nyck. >:)
Nyck heeft zijn telefoon ook in zijn handen. Die zijn de agenda's op elkaar aan het afstemmen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:28
niki_lauda schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:00:
[...]

Charisma???
Charisma is een sterke persoonlijke aantrekkingskracht die iemand uitoefent op andere mensen, die wordt ervaren als een bepaalde uitstraling.

Charismatische persoonlijkheden kunnen volksmassa's in beweging brengen, ten goede of ten kwade.
Charisma kan je in meer of mindere mate hebben. Doornbos heeft meer charisma dan Nyck is zijn stelling (en die mening deel ik).

Dat betekend niet dat Doornbos volksmassa's op de been zou moeten kunnen brengen, alleen dat die het wat meer heeft dan een specifiek ander persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik zou er inderdaad niet te veel achter zoeken, die twee kennen elkaar al langer, ook al voordat Nyck bij Mercedes ging. Als ze iets spannends te bespreken hadden zouden ze wel wat meer privacy hebben opgezocht.

Het zou me ook niet verbazen als daar terugkeert in een of andere rol (niet per se F1) maar dat zullen ze daar niet bespreken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

niki_lauda schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:00:
[...]

Charisma???

edoch is doornbos meest chrismatische persoon wat daar aan tafel zit/zat (hij draagt heel de show)

offtopic; iemand nog iets gehoord/gezien over de nieuwe theater show van Rob en Robbert? Ik ben daar pre-covid heen geweest. Erg leuke avond, veel gelachen, leuke verhalen en anecdotes. Was volgens mij goed uitverkocht. Had graag een nieuwe show bezocht

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 12-07-2023 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:54
himlims_ schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:27:
[...]
offtopic; iemand nog iets gehoord/gezien over de nieuwe theater show van Rob en Robbert? Ik ben daar pre-covid heen geweest. Erg leuke avond, veel gelachen, leuke verhalen en anecdotes. Was volgens mij goed uitverkocht. Had graag een nieuwe show bezocht
Wat ik pre-COVID merkte is dat Olav & Jack het ene jaar de theaters rondgingen & dan het andere jaar R&R.
Aangezien Olav & Jack dit jaar weer rondgaan (o.a. in Oktober of november hier in Hengelo), verwacht ik dat R&R volgend jaar weer rondgaan zwerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ryur schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:31:
[...]

Wat ik pre-COVID merkte is dat Olav & Jack het ene jaar de theaters rondgingen & dan het andere jaar R&R.
Aangezien Olav & Jack dit jaar weer rondgaan (o.a. in Oktober of november hier in Hengelo), verwacht ik dat R&R volgend jaar weer rondgaan zwerven.
Dat verklaar het nodige. Olav en jack kunnen mij gestolen worden :+ vooral jack kan ik echt geen 5min. naar luisteren. Olav vond ik prima, tot max bij de F1 kwam. Iedere vorm van onafhankelijkheid, of partijdigheid ging over boord. Lewis zuigt, max is de koning blablalbalbal. Vanuit dat perspectief kan ik me niet voorstellen dat de O&J show voor mij de moeite waard is.

Andere walgen van R&R, en zien ze liever crashen dan op tv. Prima! Kunt niet iedereen tevreden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
R2D2 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:34:
[...]

Heb je ook helemaal een punt, maar als ze een Tsunoda 3 seizoenen geven om een beetje naar behoren te presteren, mensen als een Magnussen en Hulkenberg nog steeds in de F1 rond rijden na jaren niets gepresteerd te hebben dan zou een de Vries toch wel iets meer tijd mogen krijgen zich te bewijzen. Hij stond na 3 races al vol onder druk in een auto die niet vooruit te branden is om hem vervolgens te vervangen voor een coureur waarvan nog maar de vraag is hoe die dan precies zal gaan presteren.
Eens. Misschien is er ook wel meer aan de hand achter de schermen. Misschien dat Oliver Mintzlaff (opvolger van Dietrich Mateschitz) de druk erop gezet heeft dat het team nu punten moet gaan pakken anders stoppen ze er alsnog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online
Tristan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:37:
[...]

Eens. Misschien is er ook wel meer aan de hand achter de schermen. Misschien dat Oliver Mintzlaff (opvolger van Dietrich Mateschitz) de druk erop gezet heeft dat het team nu punten moet gaan pakken anders stoppen ze er alsnog mee.
Daarbij, marketing technisch is het top om RIC in een team te hebben. ze betrokken hem dit jaar al bij veel dingen bij RBR in video's ect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tristan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:37:
[...]

tot op de dag van vandaag (ook na lezen van dit stuk) begrijp ik niet waarom die twee teams zo verschillend zijn. Waarom zijn die auto's niet praktisch een kopie van elkaar? Waarom zitten die zo ver uit elkaar (als gaat om positie en tijd). Ze zijn van 1 en dezelfde eigenaar; dat zouden toch bijna 4 identieke autos moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[Afbeelding]

Bron.
ik denk het ook niet... :X

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

basvn schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:56:
[...]

Ik zie hem wel weer terug komen bij Mercedes als test/sim rijder. waar hij zover wij weten goed in was
ik denk niet dat DEV daar zin in heeft.. maar je weet nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Is Toto niet gewoon nog steeds de manager van Nyck?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
himlims_ schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:43:
[...]
tot op de dag van vandaag (ook na lezen van dit stuk) begrijp ik niet waarom die twee teams zo verschillend zijn. Waarom zijn die auto's niet praktisch een kopie van elkaar? Waarom zitten die zo ver uit elkaar (als gaat om positie en tijd). Ze zijn van 1 en dezelfde eigenaar; dat zouden toch bijna 4 identieke autos moeten zijn?
Omdat dat niet mag qua regelgeving. Ze mogen maar een paar specifieke onderdelen uitwisselen met elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:37
Het is gewoon ook pure pech voor Nyck dat het een perfecte storm is voor vervanging.

- Slechte prestaties
- Hoge verwachtingen
- Hoge leeftijd van Nyck
- Saaie persoonlijkheid
- Geen geldzakjes
- Verliezen van niet bepaald een hoogvlieger als Tsunoda.

Dat is al geen recept voor succes, en dan zit er ook nog een getalenteerde en bij het publiek geliefde 8-voudig racewinnaar met een gouden lach en ditto marketingpotentieel op de bank die ze gratis in het stoeltje kunnen zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Luckeh schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:52:
Is Toto niet gewoon nog steeds de manager van Nyck?
nee dat is Guillaume Le Goff
https://www.planetf1.com/...ame-manager-pierre-gasly/

Hij heeft natuurlijk wel geschiedenis met Toto..

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 12-07-2023 16:15 ]

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:18
Hij is weer leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chocoball schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:30:
[...]

Uit zijn Instagram maak ik op dat hij recentelijk vader is geworden van een kleine.
offtopic:
Jup, samen met die voormalige PR dame van bij Force India, die blonde. Daarmee is die onder de lakens bandenwarmers gedoken.
Rosanna Tennant was er eerder een tijdje uit vanwege wittebroodsweken meen ik
offtopic:
Rosanna is zeer vaak in beeld geweest op F1TV maar niet voor F1TV. Die heeft Britse radiopresentatrice (meen die wat ook in Drive to Survive zit) vervangen. Die is/was (ernstig) ziek (meen kanker, maar kan er zomaar naast zitten. In ieder geval zou die een hele tijd uit de running zijn en heeft Rosanna haar vervangen). Kijk bv de Monaco post race show nog maar eens terug. Dan zie je links op de achtergrond, bij de media pen, Rosanna de hele tijd rondjes draaien met koptelefoon op (incl. antenne en al) en microfoon aan de mond, duidelijk "tegen zichzelf aan het babbelen". En er is ook nog een weekend geweest waar ze bij de Q van twee delen de interviews heeft gedaan maar het derde deel gedaan werd door, blijkbaar, een schrijver van FOM (niet Lawrence dus, maar ook die was al redacteur bij FOM voordat die vast(er) bij F1TV in beeld kwam).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mercedes heeft iig een bups aan CFD/windtunnel tijd besteed aan het RB concept van sidepods checken vorig jaar :P
Mercedes says early experiments it did with a Red Bull Formula 1 sidepod copy showed a ‘substantial’ loss of downforce compared to its baseline design.

And, according to team principal Toto Wolff, that is because when it tried out a Red Bull design in its wind tunnel early on it did not find any benefit – and in fact made its car worse.
https://www.motorsport.co...s-of-downforce-/10494939/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37
[...]

Doornbos heeft duidelijk meer talent als media personality als f1 coureur. En dat weet ie inmiddels zelf ook wel... gezien de sarcastische opmerkingen die er van tijd tot tijd rondgaan over 'zijn tijd bij redbull'... ;)

Nyck is meer big corporate...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:12
Marrtijn schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:05:
Het is gewoon ook pure pech voor Nyck dat het een perfecte storm is voor vervanging.

- Slechte prestaties
- Hoge verwachtingen
- Hoge leeftijd van Nyck
- Saaie persoonlijkheid
- Geen geldzakjes

Dat is al geen recept voor succes, en dan zit er ook nog een getalenteerde en bij het publiek geliefde 8-voudig racewinnaar met een gouden lach en ditto marketingpotentieel op de bank die ze gratis in het stoeltje kunnen zetten.
Ik denk eerder aan:
- hoofdteam heeft een coureur die niet goed presteert
- geen geweldige prestaties
- geen goede auto
- een Tsunoda die meer wil
- een team dat niet aandurft zonder een goede vergelijking
- het team een reserve coureur heeft waar ze die vergelijking wel mee durven maken
- verwachting dat het toch op 0 punten zal uitdraaien en er dus niets verloren wordt (max p11)

Dan is het RBR/AT beter om direct de wissel te doen.
Dan kunnen ze na de zomerstop met nieuwe contracten komen en een 3 stoelendans doen.
Dat kan op verschillende manieren eindigen. Van status quo, Yuki naar RBR, Daniel naar RBR of een externe coureur bij RBR (Saintz, Leclerc, Norris, Albon?). Dit hoeft zelfs niet te betekenen dat Ric volgend jaar alsnog voor het team rijdt.

Jammer voor De Vries, maar helaas zijn ze in de F1 hard.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 14:19
YakuzA schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:51:
Mercedes heeft iig een bups aan CFD/windtunnel tijd besteed aan het RB concept van sidepods checken vorig jaar :P

[...]

https://www.motorsport.co...s-of-downforce-/10494939/
Jep, maar als de theorie niet met de praktijk overeenkomt.
Waar ligt het dan aan, de Red Bull sidepods of je CFD + windtunnel.

Ik vrees de laatste 2

Kan in theorie zijn dat ze gelijk hebben.
Maar dan is de situatie dat het verlies aan downforce door de sidepods meer dan goed gemaakt wordt door de vloer en vloerranden te ondersteunen.

[ Voor 15% gewijzigd door D-dark op 12-07-2023 19:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

[...]

[...]

Hoogstens voor viaplay... kan ie mooi albers de keet uit vechten. ;)

Nyck is een goede coureur, zeker f1 waardig. Alleen het verkeerde team gekozen om voor te gaan rijden vrees ik.... shitbox van een auto gekregen daarbij de torenhoge verwachten en dito druk van mannen als helmut marko en dit is helaas het resultaat. Ik hoop dat ome toto hem weer onder zijn hoede neemt en wat moois voor hem weet te regelen in de toekomst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz

- Slechte prestaties
- Hoge verwachtingen
- Hoge leeftijd van Nyck
- Saaie persoonlijkheid
- Geen geldzakjes

Maar is tsunoda dan zo'n laagvlieger? In de absoluut langzaamste auto van het veld heeft ie toch al 2 punten gescoort. Ik kom niet meer bij als ricciardo compleet om zijn oren word gereden door hem.....

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

stylezzz schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:08:
[...]

Maar is tsunoda dan zo'n laagvlieger? In de absoluut langzaamste auto van het veld heeft ie toch al 2 punten gescoort. Ik kom niet meer bij als ricciardo compleet om zijn oren word gereden door hem.....
Geruchten gaan dat wanneer de planeten juist staan uitgelijnd en Tsunoda zijn favoriete Sushi heeft gegeten, hij ontzettend snel kan zijn. Echter lijkt hij de aandachtsspanne van een 4 jarige met ADHD te combineren met het temperament van een kortgeknipte Karen die 5 dagen niks heeft gegeten, dus het komt er bij Tsunoda niet altijd zo uit zoals het zou moeten.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:12

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:39
stylezzz schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:08:
[...]

Tja of die auto echt de langzaamste is gaan we achter komen in Hongarije. Als Tsunoda net zo makkelijk wegrijd van Ricciardo of praktisch gelijk is, zou het goed kunnen dat de auto een drama is.

Echter zou het ook kunnen dat Ricciardo Tsunoda straks zoek rijd.... Als de hele theorie van het vreemde rijgedrag van die Mclaren waar is, en Ricciardo anders moest leren rijden... En nu gewoon als "vanouds" kan rijden zie ik dat nog wel gebeuren ook. Want Ricciardo kon best een potje sturen en remmen. Zowel bij RB als Renault heeft die dat laten zien. Bij de McLaren was het huilen... En die theorie ging ook al toen die daar nog reed dat die auto hem niet lag.

Voor zowel Tsunoda als Ricciardo is het komende races do or die. Als ze gelijk op rijden is er weinig aan de hand, maar als één van de 2 echt beter rijd? Dan is er wel vuurwerk te verwachten einde seizoen. En als één van de twee ècht veel minder is de komende races... We kennen Helmut's geduld :+ en er zijn genoeg red bull rookies volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Major_ton schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:21:
[...]

Geruchten gaan dat wanneer de planeten juist staan uitgelijnd en Tsunoda zijn favoriete Sushi heeft gegeten, hij ontzettend snel kan zijn. Echter lijkt hij de aandachtsspanne van een 4 jarige met ADHD te combineren met het temperament van een kortgeknipte Karen die 5 dagen niks heeft gegeten, dus het komt er bij Tsunoda niet altijd zo uit zoals het zou moeten.
Het eerste jaar ging dat zeker op, het 2e jaar al een stuk minder en dit 3e jaar zie ik hem geen bizarre fouten maken meer eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Waah schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:12:
[...]

Tja of die auto echt de langzaamste is gaan we achter komen in Hongarije. Als Tsunoda net zo makkelijk wegrijd van Ricciardo of praktisch gelijk is, zou het goed kunnen dat de auto een drama is.
Nee dan moet RIC nog wennen aan de auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Waah schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:12:
[...]

Echter zou het ook kunnen dat Ricciardo Tsunoda straks zoek rijd.... Als de hele theorie van het vreemde rijgedrag van die Mclaren waar is, en Ricciardo anders moest leren rijden... En nu gewoon als "vanouds" kan rijden zie ik dat nog wel gebeuren ook. Want Ricciardo kon best een potje sturen en remmen. Zowel bij RB als Renault heeft die dat laten zien. Bij de McLaren was het huilen... En die theorie ging ook al toen die daar nog reed dat die auto hem niet lag.

Voor zowel Tsunoda als Ricciardo is het komende races do or die. Als ze gelijk op rijden is er weinig aan de hand, maar als één van de 2 echt beter rijd? Dan is er wel vuurwerk te verwachten einde seizoen. En als één van de twee ècht veel minder is de komende races... We kennen Helmut's geduld :+ en er zijn genoeg red bull rookies volgens mij
Bij renault ging het nog best goed met ricciardo inderdaad, maar goed renault blijft renault of inmiddels alpine... kortom, een wdc kon ie daar wel op zijn buik schrijven. Gegokt op mclaren en zoals bekend verloren... afgeslacht door norris. De mclaren was ook niet top natuurlijk maar norris wist er toch redelijke resultaten mee te boeken.... misschien was het net zoals met nyck dat de auto hem niet lag. (Of het team) we zullen het in hongarije gaan zien. Interessant om te volgen, p1 zal toch wel weer bekend zijn.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:35

Vuvuzela

My spire is forming

Major_ton schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:21:
[...]
Klinkt alsof je seizoen 2021 aan het terugkijken bent.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Robin8821 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:24:
[...]

Als ze heel graag 2de willen worden is het toch juist goed om te wisselen dan ;) ? 8)7
Hoezo? Als je 1-2 in het rijderskampioenschap wil worden, dan kan je beter blijven doorgaan met Perez. Die staat momenteel 2de. Dus als je een wissel doorvoert, zeker met een rijder die op 0 punten staat, moet je eerst die punten inhalen, voordat je op hetzelfde punt bent als Perez. En dan moet je nog genoeg punten pakken om de rest van het veld in te halen, want die blijven de komende wedstrijden niet op de huidige stand qua punten.

Voor het constructeurskampioenschap maakt het niet uit welke rijder er in je team zit. Gescoorde punten blijven bij het team en een andere coureur kan daar gewoon weer aan toevoegen per race. Bij het rijderskampioenschap zijn de punten individueel, dus bij een wissel kan je niet de punten overhevelen van rijder A naar rijder B. Dan begin je opnieuw en moet je een inhaalslag maken.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:13
De opmerking van Helmut Marko dat hij Nyck een succesvolle carriere toewenst in het WEC duidt erop dat het probleem met Nyck de Vries feitelijk hetzelfde issue is dat in het verleden al veel vaker is voorgekomen bij een Bourdais, Hartley, Vergne en nog een heel aantal andere coureurs die in het WEC en/of Indycar wel succesvol zijn geworden.

Hun reactievermogen blijkt simpelweg te laag te zijn om competitief te zijn in F1. Het reactievermogen dat in F1 vereist is, ligt veel hoger dan in het WEC, Indycars, GT's etc. Daarom kunnen deze coureurs daar prima meekomen, maar in F1 niet. Heb er ooit een heel artikel over gelezen, maar kan dat nu helaas niet meer zo snel terugvinden.

Dit verklaart bijvoorbeeld ook waarom een Magnussen in de VS wel direct succesvol was. Hij was natuurlijk veel en veel fitter dan de gemiddelde Amerikaanse coureur, maar zijn reactievermogen is ook beter dan dat van de gemiddelde coureur. Echter niet goed genoeg voor de absolute F1 top.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:04
Den_S85 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:24:
De opmerking van Helmut Marko dat hij Nyck een succesvolle carriere toewenst in het WEC duidt erop dat het probleem met Nyck de Vries feitelijk hetzelfde issue is dat in het verleden al veel vaker is voorgekomen bij een Bourdais, Hartley, Vergne en nog een heel aantal andere coureurs die in het WEC en/of Indycar wel succesvol zijn geworden.

Hun reactievermogen blijkt simpelweg te laag te zijn om competitief te zijn in F1. Het reactievermogen dat in F1 vereist is, ligt veel hoger dan in het WEC, Indycars, GT's etc. Daarom kunnen deze coureurs daar prima meekomen, maar in F1 niet. Heb er ooit een heel artikel over gelezen, maar kan dat nu helaas niet meer zo snel terugvinden.

Dit verklaart bijvoorbeeld ook waarom een Magnussen in de VS wel direct succesvol was. Hij was natuurlijk veel en veel fitter dan de gemiddelde Amerikaanse coureur, maar zijn reactievermogen is ook beter dan dat van de gemiddelde coureur. Echter niet goed genoeg voor de absolute F1 top.
Het is gewoon jammer maar helaas van Nyck. Aan de andere kant behoort hij nu wel tot een selecte groep op deze aarde die ooit F1 races heeft gereden en echt een Formule 1 heeft mogen besturen. Dat is voor weinig mensen weg gelegd. En vanaf de bank lijkt het allemaal zo simpel, F1 rijden maar dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willem30 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:54:
[...]

Het is gewoon jammer maar helaas van Nyck. Aan de andere kant behoort hij nu wel tot een selecte groep op deze aarde die ooit F1 races heeft gereden en echt een Formule 1 heeft mogen besturen. Dat is voor weinig mensen weg gelegd. En vanaf de bank lijkt het allemaal zo simpel, F1 rijden maar dat is het niet.
Tot die groep behoorde hij natuurlijk al sinds zijn eerste F1 tests, "nog meer" na zijn eerste FP1 en al helemaal na het weekend in de Williams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

[...]

Een van de beste Nederlandse coureurs die we hebben.
In het licht met hoe De Vries gepresteerd heeft zegt deze zin eigenlijk wel genoeg. Het is niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
thunder8 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 07:42:
[...]

Hoezo? Als je 1-2 in het rijderskampioenschap wil worden, dan kan je beter blijven doorgaan met Perez. Die staat momenteel 2de. Dus als je een wissel doorvoert, zeker met een rijder die op 0 punten staat, moet je eerst die punten inhalen, voordat je op hetzelfde punt bent als Perez. En dan moet je nog genoeg punten pakken om de rest van het veld in te halen, want die blijven de komende wedstrijden niet op de huidige stand qua punten.
De vraag is, is RedBull bang dat Perez die tweede plek niet vast kan houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:19

JB

Cédric roelt!

Ben elke keer weer zo bang dat Lando zo'n fles champagne in zijn pezen naait :X Zou je maar gebeuren dat die fles kapot gaat... zit je straks ala Kubica te kijken :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
Tristan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:08:
[...]

In het licht met hoe De Vries gepresteerd heeft zegt deze zin eigenlijk wel genoeg. Het is niet veel soeps.
Tja het is maar net hoe je het bekijkt. Als je het alleen vergelijkt met de andere 19 (of nu 20..) F1 coureurs, dan heb je gelijk en is het niet veel soeps. Als je er van uitgaat dat F1 de koningsklasse is, en daarmee ook de beste coureurs aantrekt dan zijn (of waren) 2 daarvan nederlanders en mogen die toch best goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:01
himlims_ schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:45:
[...]

Dat vraag ik me af, sowieso zijn Ferrari en Mercedes van concept gewisseld wat aardig wat resources weggesnoept zal hebben. Die wissel zullen ze ingezet hebben toen begin van het seizoen bleek dat Red Bull oppermachtig was.

Daarnaast kunnen ze ook niet te veel stilzitten, want de strijd om P2 bij de constructeurs is nog niet gestreden. Natuurlijk telt die plek minder dan de winst maar als je Vasseur bent en je gaat het jaar evalueren na afloop van het seizoen... dan zit je toch iets relaxter aan tafel als je kan zeggen dat je tweede bent geworden achter een oppermachtig team dan wanneer je 4e wordt achter Red Bull, Aston Martin en Mercedes.
D-dark schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:03:
[...]

Jep, maar als de theorie niet met de praktijk overeenkomt.
Waar ligt het dan aan, de Red Bull sidepods of je CFD + windtunnel.

Ik vrees de laatste 2

Kan in theorie zijn dat ze gelijk hebben.
Maar dan is de situatie dat het verlies aan downforce door de sidepods meer dan goed gemaakt wordt door de vloer en vloerranden te ondersteunen.
Kan ook nog zo zijn dat de sidepods niet het magische middel van Red Bull zijn, maar het bijv. de sidepods i.c.m. de ophanging en vloer zijn. Dat zou ook kunnen verklaren dat Aston Martin zo'n gigantische sprong heeft kunnen maken, ze hebben daar personeel van Red Bull aangenomen die wat meer inside info in de werking van het concept kan hebben en ze direct de juiste richting in heeft kunnen wijzen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XyritZz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:22:
[...]

Kan ook nog zo zijn dat de sidepods niet het magische middel van Red Bull zijn, maar het bijv. de sidepods i.c.m. de ophanging en vloer zijn.
Dat is ook al in meerdere (expert) analyses teruggekomen. Red Bulls ophanging is nogal "uniek" en geeft een zeer stabiel platform (d.m.v. "anti dive" en "anti squad"). Daardoor dat de vloer etc ook in vele omstandigheden optimaal werkt (optrekken, afremmen, door de bochten). Doordat de auto dus niet altijd "vlak" blijft staan en daardoor dus weinig invloed ondervindt van dus het remmen en nemen van bochten. En dit is ook weer prettig voor (het vertrouwen van) de coureurs. Imners is de auto ook voorspelbaar daardoor.

Vergelijk dat bv met de Mercedes die je voorheen zeer regelmatig in hogesnelheidsbochten met de "buitenkant" van de vloer helemaal over het asfalt zach schrapen. Dat zorgt dus weer ervoor dat de vloer heel anders reageert op dat moment (links & rechts meer/minder downforce geven) wat mogelijk al het tegenovergestelde is va wat je wilt hebben, maar dus ook onvoorspelbaar gedrag geeft (de ene keer tikt de vloer wel het asfalt aan en de andere keer niet).
En v.w.b. Mercedes, met de Imola/Monaco update hebben die ee voorwielophanging ook op de schop genomen. Waarbij het iets meer lijkt op de Red Bull oplossing. Behalve dan dat de een pull rod en de ander push rod heeft (maar dat vereist een volledig nieuw chassis en is (vrijwel) onmogelijk te doen tijdens een seizoen). Bij Mercedes zie je nu dan ook dat de bovenste/voorste arm bijna bovenop de "neus" uit komt doordat ze deze hoger en verder naar voren hebben geplaatst. Zoals did bij de RB18 & RB19 ook al hoog en naar voren zat.

Overige zou Newey zelf zich ook flink met de ophanging van de RB18 bezig hebben gehouden. Mogelijk ook weer door zijn ervaringen met groud effect auto's en daardoor het belang van een stabiel platform kennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:26
Toto en Nyck in Monaco..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HuLw6er.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 13-07-2023 09:53 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Ik blijf erbij, het is de combinatie RB19 + Max. De auto is goed, Max is goed en samen zijn ze (voor alsnog) onverslaanbaar. Ik moet het nog zien of bijvoorbeeld Lewis of Fernando ook zó goed zouden zijn in de Red Bull. Daarmee wil ik niet afdoen aan hun kwaliteiten, mogelijk had Max ook niet zo goed gepresteerd in de Mercedes zoals Lewis dat gedaan heeft in zijn dominante jaren. Coureur en de auto moeten samensmelten tot een eigen succes en dat is wat er nu gebeurd is bij Red Bull.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:09

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Toto zit in zijn Dad mode :o

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

populaire tent dat!
Ze hadden wel een vers shirt aan mogen doen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

is wel leuk tentje, met vriendin geweest voro de lunch. rekening was net zo hoog als de prijs van de hotelkamer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

JB schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:12:
[...]

Ben elke keer weer zo bang dat Lando zo'n fles champagne in zijn pezen naait :X Zou je maar gebeuren dat die fles kapot gaat... zit je straks ala Kubica te kijken :/
Gebeurde dat niet een keer voor de pitbox? Sainz was zijn teammaat. Lando sloeg op de grond maar brak de fles. :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 15:45
Sepp14 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:26:
[...]

Gebeurde dat niet een keer voor de pitbox? Sainz was zijn teammaat. Lando sloeg op de grond maar brak de fles. :+
Na het eerste podium van Lando in Oostenrijk ging die fles actie al rond. Het weekend erop probeerde een motor coureur (geloof moto2) dit ook en toen ging het fout.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09 23:48
Interessante opmerking van Helmut Marko.:
Ricciardo's promotion came on the day he stepped back into an F1 car for the first time as Red Bull's third driver as he took part in a Pirelli tyre test.

"His lap times were competitive on three different tyre sets," explained Marko.

"If Ricciardo hadn't had the speed, we would have considered something else. But AlphaTauri is not in a good position, last in the constructors' standings, so we have to do something to bring something about.

"That often happens after a driver change, Ricciardo brings new energy to the team."
Blijkbaar niet alleen snel geweest over één rondje, maar ook met meerdere banden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:53
Tristan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:10:
[...]

Maar dat zou niet zo zo erg zijn, want met de grote voorsprong van Verstappen en de punten van Perez winnen ze dan alsnog wel het constructeurskampioenschap.

En het scheelt dat er meerdere teams/coureurs voor plek 2 strijden. Die verdelen elke race de punten waardoor ze ook niet snel dichterbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

NeverSettle schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:44:
Interessante opmerking van Helmut Marko.:

[...]

Blijkbaar niet alleen snel geweest over één rondje, maar ook met meerdere banden :)
Andere omstandigheden, droge baan, ander type banden.
Je moet dit soort tests wel in perspectief zijn.
Hij reed ook, m.i. in de RB19. Straks stapt hij in het konijnenhok van AT en dan?

Leuk voor Ric, rot voor DEV. Die is gewogen en te licht bevonden. Misschien voor hem een optie, zoals Giovinazzi. Hij is beter in het WEC misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Sepp14 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:57:
[...]

Hij reed ook, m.i. in de RB19. Straks stapt hij in het konijnenhok van AT en dan?

Leuk voor Ric, rot voor DEV. Die is gewogen en te licht bevonden. Misschien voor hem een optie, zoals Giovinazzi. Hij is beter in het WEC misschien.
Ze hebben natuurlijk verschrikkelijk veel data vergaard en daar zal ook wel het een en ander uit naar boven zijn gekomen waardoor ze de beslissing hebben genomen om Nyck te vervangen door Daniel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

sjaool schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:00:
[...]

Ze hebben natuurlijk verschrikkelijk veel data vergaard en daar zal ook wel het een en ander uit naar boven zijn gekomen waardoor ze de beslissing hebben genomen om Nyck te vervangen door Daniel.
Dat zal wel zo zijn. Maar we moeten het eerst zien hoe hij zich houdt bij AT. Straks eindigt hij achter TSU en wat of wie dan? Lawson, Isawa?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:25

flessuh

Set sail for fail!

- Slechte prestaties
- Hoge verwachtingen
- Hoge leeftijd van Nyck
- Saaie persoonlijkheid
- Geen geldzakjes

Vergeet niet dat hij ook een aantal races niet bepaald geholpen is door zijn team.. zelfs de laatste race nog waar hij bevolen werd achter Tsunoda te blijven hangen terwijl hij op dat moment van de race wel degelijk sneller was.
later liep hij de schade aan zijn ophanging op en was de snelheid er wel wat uit.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Sepp14 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:04:
[...]

Dat zal wel zo zijn. Maar we moeten het eerst zien hoe hij zich houdt bij AT. Straks eindigt hij achter TSU en wat of wie dan? Lawson, Isawa?
Al de remmen van de AT een beetje goed zijn en het rijgedrag ongeveer hetzelfde als dat van de Red Bull dan zie ik het wel goed komen met Daniel. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asdfqwerty
sjaool schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:16:
[...]

Al de remmen van de AT een beetje goed zijn en het rijgedrag ongeveer hetzelfde als dat van de Red Bull dan zie ik het wel goed komen met Daniel. :P
Als :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:46
Hij is beter in het WEC misschien.
Is hij ook, misschien kan hij bij Lamborgini aankloppen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

De sim van Red Bull zal vast ook de AT04 in zitten*. En/of ze laten Yuki & Nyck wat rondjes in de virtuele RB19 rijden.

* AFAIK gebruikt AT ook de sim van RB. AT coureurs moeten naar Milton Keynes voor sim verhaal.
Sepp14 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:04:
[...]

Wie zegt dat het plan uberhaupt is om Ricciardo aan te houden? Wellicht rijdt Lawson volgend jaar gewoon in de AT en klaar. Is ook voorbij gekomen dat Marko niet Lawson zo hop uit de Super Formula auto wilde trekken, waar ook zeker een argument voor is. De Vries "moest" nu uit die auto omdat hij er niks van bakte, en Ricciardo kon zo instappen en was geschikt bevonden. Bij de junioren zitten daar nogal wat haken en ogen aan omdat die allemaal al in een competitie zullen deelnemen en ze 0,0 F1 ervaring hebben. Zo'n mid season swap is dan ook niet ideaal.
Heeft zelfs Kvyat niet nog eens een invalbeurt gedaan in de Toro Rosso omdat zijn vervanger/opvolger, in de vorm van Gasly, mid season in F1 was gezet en tot dan toe in Super Formula had gereden en nog even de laatste race ging rijden? Waarbij die race IIRC ook nog werd afgelast. Meen dat dat F1 op Cota was, zal dan 2017 zijn geweest? Toen Sainz mid season naar Renault is gegaan en Gasly zijn opvolger was?

Edit:
2017 bij Toro Rosso was toen nog bizarder.
Seizoen gestart met Sainz & Kvyat. Vervolgens hebben ze 4 races voor het eind Sainz naar Renault laten gaan met Gasly als opvolger. Maar, bij de GP van Amerika heeft Gasly toen inderdaad verstek laten gaan voor die Super Formula race. Hartley was daarbij zijn vervanger, naast dus nog Kvyat. Echter is Kvyat na die race de laan uit gestuurd en heeft Hartley het seizoen af gemaakt (in andere auto/chassis dus).

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 13-07-2023 12:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nyck heeft er blijkbaar ook wat over gezegd. Gazetta dello Sport, dus een korrel zout, maar dit is wel een geweldig voorbeeld van elke brug in de fik steken. Niet alleen naar RBR, maar of je hier nu ook populair maakt in Nederland, durf ik zowaar te betwijfelen. :z

[quote]
This caught me off by surprise. I signed a multi-year deal and they promised me a seat alongside Max for 2025. I am really disappointed but not surprised because they also robbed Lewis’ 8th title.
[/quote]

[embed]https://twitter.com/KazuneZKZ/status/1678827515601645578[/]

Dit lijkt nep te zijn. }:|

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-07-2023 13:15 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:44:
Nyck heeft er blijkbaar ook wat over gezegd. Gazetta dello Sport, maar dit is wel een geweldig voorbeeld van elke brug in de fik steken. Niet alleen naar RBR, maar of je hier nu ook populair maakt in Nederland, durf ik zowaar te betwijfelen. :z

[Twitter]
Er zal nog wel een "if" bij horen, toch? If I drive de sterren van de hemel, then I mag naast Max in 2025. :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:06
Nyck heeft er blijkbaar ook wat over gezegd. Gazetta dello Sport, maar dit is wel een geweldig voorbeeld van elke brug in de fik steken. Niet alleen naar RBR, maar of je hier nu ook populair maakt in Nederland, durf ik zowaar te betwijfelen. :z

[...]

[Twitter]
Hele vreemde uitspraak inderdaad. Vooral ook omdat de beschuldiging met betrekking tot het 'afnemen' van Lewis' 8e titel toch echt niet richting RBR kan, die zou aan de FIA gericht moeten zijn.

Kan me zijn teleurstelling voorstellen, maar hiermee gooit hij inderdaad flink wat glazen in.

Zie dat dit al 2 dagen oud is. Vreemd dat het nog nergens is opgepikt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Laatst online: 14:17
deleted

[ Voor 92% gewijzigd door josh-hill op 13-07-2023 12:58 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty

[...]

[Twitter]
Hahaha dit kan toch niet echt zijn :+
Ik snap dat het niet fijn is om er zo uitgestuurd te worden, maar zo'n reactie is niet heel slim lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Als zijn huidige vorm voor de rest van het seizoen zo blijft, is dat zeker een mogelijkheid.

Echter als je nu iemand anders zou willen inzetten, bijvoorbeeld Ricciardo, dan moet je in de resterende 13 wedstrijden plus nog een paar sprintraces meer punten pakken dan wie dan ook, buiten Max. Stel je pakt die 13 races constant de 2de plek, dan heb je 13x18 punten = 234 punten. 4 sprintraces, als je die wint, pak je nog een keer 32 punten. Dus per saldo zou je 266 punten pakken de rest van het seizoen. Als Perez gewipt wordt, blijft die op 156 punten. Ric staat op 0, dus die kan dan op 266 punten eindigen. De huidige nummer 3 heeft 137 punten. Om RIC nummer 2 te laten worden, mag ALO niet meer dan 266-137 = 129 punten pakken. Als hij de overige races elke keer derde zou worden, pakt hij 13x15 punten en 4x6 punten met de sprint. Dat is 219 punten. Dan kan je met RIC dus geen 2de meer worden in de rest van het seizoen, want dan zou ALO op 219+137= 356 punten komen. Zelfs als ALO elke race in de top 5 eindigt, komt die nog boven RIC uit die dan alles 2de moet worden EN de sprints moet winnen.

De kans dat je met RIC nu nog 2de wordt in WDC, is veel kleiner, dan PER laten zitten en de punten laten sprokkelen die te pakken zijn, zelfs in zijn huidige vorm. Voordat je die punten met een andere rijder bijeen gesprokkeld hebt, ga je de concurrentie nooit meer bijhalen. Voor een nieuw seizoen met iedereen weer op nul punten, is het natuurlijk een heel ander verhaal.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Nyck heeft er blijkbaar ook wat over gezegd. Gazetta dello Sport, dus een korrel zout, maar dit is wel een geweldig voorbeeld van elke brug in de fik steken. Niet alleen naar RBR, maar of je hier nu ook populair maakt in Nederland, durf ik zowaar te betwijfelen. :z

[...]

[Twitter]
zo'n dergelijke uitspraak matched wel bij de foto in deze post
NeverSettle in "[F1] Seizoen 2023"

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:31
Belofte voor het stoeltje naast Max, daar geloof ik dus helemaal niks van. Misschien net zo gegarandeerd als zijn stoeltje bij McLaren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

[...]

[Twitter]
Gazetta dello Sport? Kan me niet voorstellen dat Nyck zoiets gezegd zou hebben.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zolang er achter de RB19 van Verstappen steeds een ander team als tweede/derde/vierde kracht opdoemt, zal het constructeurs kampioenschap niet snel in gevaar gaan komen.

Of Perez zelf tweede gaat worden in het rijders kampioenschap, daar zal Red Bull niet werkelijk wakker van gaan liggen? Leuk voor de statistieken, maar verder...?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Laatst online: 14:17
Heb ff gazetta.it doorzocht, maar kan uitspraak van Nyck niet vinden.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:46

[...]

[Twitter]
:D
'Noticias verídicas de Nyck DeVries' (Nyck DeVries echt nieuws), grappig om te zien dat iedereen hier in tuimelt :+
Pagina: 1 ... 46 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics