[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 80 Laatste
Acties:
  • 900.970 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur345
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:00
Nat-Water schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:20:
[...]

Waarom zou je. Niks te verliezen door iemand met 0 punten te wippen. Checo wippen levert een theoretisch risico op WCC op. Bovendien wordt je dan zeker geen 1-2.
Als je Yuki in die Red Bull zet dan sta je toch iets vaker op het podium dan met Pérèz zou ik zo denken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Meet in the middle? Beide zijn slecht, zowel de auto als de coureur.

Overigens zie ik in Yuki persoonlijk ook geen Red Bull materiaal. Leuk voor in het middenveld en kan op een goede dag als de rest het laat afweten vast eens esn podium pakken of winnen, maar zie er geen WDC materiaal in en denk ook niet dat die beter is als Perez (als die zijn dag heeft, wat de laatste tijd vaker niet dan wel het geval is).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Arthur345 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:22:
[...]

Als je Yuki in die Red Bull zet dan sta je toch iets vaker op het podium dan met Pérèz zou ik zo denken.
Serieus? Op basis van wat baseer je dat?
Yuki komt echt niet in de RB, moet echt nog een stap maken en ik denk dat zijn nogal schreeuwende ruwe communicatie bij RB niet op prijs wordt gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:25
Het is wel een sneu verhaal wanneer je zijn post op Instagram leest. Kan snel gaan in 39 weken.
We have been dreaming about this moment my whole life and now I am lost for words. Beyond happy and excited to be on the Formula 1 grid with @alphataurif1 in 2023. Dreams DO come true!‼️

Thank you to @redbull and @alphataurif1 for giving me the opportunity to race in F1. Thank you to everyone who’s been part of “our” journey and especially to @mercedesamgf1 for their support in the past years.

Papa, @seychelledevries we did it… Dank jullie wel for your endless support, believe and love. Cannot do it without you ❤️. The best is yet to come.
https://www.instagram.com/p/CjbrLXEPQiZ/

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 11-07-2023 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:48
Arthur345 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:22:
[...]

Momenteel cruist RBR veilig naar WCC en waarschijnlijk ook WDC 1-2.

Met een swap wordt dat allemaal onzeker. Yuki begint dan al met meer dan 100 punten achterstand, dus succes met inlopen voor plaats 2.

Oftewel, voegt niks toe. Laat RIC maar de auto ontwikkelen, TSU begeleiden en PER onder druk zetten. Prima zo.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur345
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:00
RobertMe schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:24:
[...]

Meet in the middle? Beide zijn slecht, zowel de auto als de coureur.

Overigens zie ik in Yuki persoonlijk ook geen Red Bull materiaal. Leuk voor in het middenveld en kan op een goede dag als de rest het laat afweten vast eens esn podium pakken of winnen, maar zie er geen WDC materiaal in en denk ook niet dat die beter is als Perez (als die zijn dag heeft, wat de laatste tijd vaker niet dan wel het geval is).
Nee ik vind Nyck niet slecht. Is hij een megatopper? Dat ook niet. Maar hij zat redelijk vlak bij Yuki en begon steeds meer feeling te krijgen, maakte steeds minder fouten.

Wat Yuki met die slechte Alpha Tauri heeft gepresteerd ben ik toch wel van onder de indruk (meerdere malen Q3 en punten), zet hem gewoon bij het grote team.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:26

-tom-562

Oliesjeik

Een swap in her seizoen kan volgens mij niet eens. Iig niet zonder Perez zijn punten te verliezen voor het constructeurskampioenschap. Dus stop met dromen.

Dat gezeur op Perez is bijna net zo toxic als Max vs. Lewis 2 jaar geleden :r

[ Voor 21% gewijzigd door -tom-562 op 11-07-2023 23:47 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06
Nat-Water schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:30:
[...]
Momenteel cruist RBR veilig naar WCC en waarschijnlijk ook WDC 1-2.

Met een swap wordt dat allemaal onzeker. Yuki begint dan al met meer dan 100 punten achterstand, dus succes met inlopen voor plaats 2.

Oftewel, voegt niks toe. Laat RIC maar de auto ontwikkelen, TSU begeleiden en PER onder druk zetten. Prima zo.
Momenteel is RBR inderdaad lekker op weg, maar men kijkt ook naar de toekomst. In the end zal het de bedoeling zijn om Verstappen de beste teamgenoot te geven die men kan vinden.

Want hoe gedreven Verstappen en zijn engineers ook mogen zijn, het is onvermijdelijk dat als de overwinningen zo (op het oog) eenvoudig aan elkaar geregen worden de scherpte langzaam minder wordt. Daar is niks aan te doen, zo werkt de menselijke psyche.

De enige manier om dat te tackelen is door Verstappen een teamgenoot te geven die aan hem gewaagd is. Alleen dan blijft hij de scherpte nodig houden die nodig is om die teamgenoot te verslaan.

Aan Perez heeft hij de laatste 6 wedstrijden in die zin helemaal niks. Hij wordt totaal niet gepushed door hem.

Zou me niks verbazen dat als Ricciardo geen potten weet te breken we volgend jaar Norris in de tweede RBR zien.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Shinji schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:57:
[...]

Dan ging die toch niet van geen zitje naar wel een zitje?
Excuus. Dacht dat je zijn overgang van RBR naar Renault bedoelde :).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik vraag mij af hoelang sommigen binnen dit topic de Vries serieus hebben gevolgd tijdens zijn race carrière?

Men kan wel met een meervoudig WK komen aangezet, maar voor zijn eerste heeft ie 4 pogingen moeten ondernemen, het tweede, laat ik maar niet uitvoerig over die botswagen klasse beginnen. Als je het geluk hebt om niet te vaak van de baan te worden gereden, dan kom je al een heel end in dat kampioenschap.

Ik heb direct na het bekend worden van zijn F1 avontuur geschreven dat ik hoopte blij verrast te zullen worden, maar historisch gezien zou hij het waarschijnlijk toch niet waar kunnen maken. En ik was daarin niet de enige.

Nu kunnen er wel een stel moord en brand schreeuwen, maar heel vreemd is het niet wat er nu is gebeurd. Het zat er al even aan te komen maar ging toch iets sneller dan verwacht. Het is niet anders.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:42
wowly schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:36:
Wat een nieuws zeg! Dat ze Nick wegdoen lijkt me een cruciale fout. Weet niet welke data ze hebben waarop ze baseren dat ie het minder doet dat Yuki, maar het lijkt erop dat Ricciardo met miljoenen heeft zitten gooien voor een 5e kans…. Blijkbaar doet Nick het slechter in de Sim dan Yuki? Yeah sure, multiple wereldkampioenschappen gewonnen……… weet niet wat ricci voor elkaar heeft gespeeld behalve zijn onfrisse geintjes ten koste van anderen, lopen grijnzen en grappen maakt je geen goede 2e coureur. Is door het ijs gezakt naast Max, gevlucht met geld naar Renault wat ie helemaal heeft uitgekleed en vervolgens totaal niet heeft geleverd (Abiteboul moet je maar eens nalezen hoe belazerd hij zich voelde met dit “top”talent), compleet weggereden door Norris. Gewoon geditched door McLaren. Terug in de stal bij RBR was al een bizarre move. Let wel, Perez zat toen nog op zijn A game, die had helemaal geen vervanger nodig want snel, gemotiveerd, sterk in verdedigen en stratencircuits….. Dat ie nu zo uit vorm is is wel jammer, maar hij heeft rauwe speed. Ricciardo heeft alleen een divebomb zonder enige extra kwaliteit.

Nee, ben enigszins stunned en hoop dat een ander team Nick op gaat pikken…. Welke team? Ik niet weten nie
Stunned?
Eigenlijk weet je bij RBR/AT bij voorbaat al, met ervaringen uit het verleden, dat je plekje by default al onzeker is tenzij je presteert.
Als ik dan puur alleen al kijk naar zijn resultaten dan was dit een no-go.

Kun je het met eens zijn of niet maar die jonge heeft gewoon niets gepresteert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
-tom-562 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:44:
Een swap in her seizoen kan volgens mij niet eens. Iig niet zonder Perez zijn punten te verliezen voor het constructeurskampioenschap. Dus stop met dromen.

Behaalde punten blijven gewoon bij de constructeur. Dus stel dat Perez eruit wordt gegooid gedurende het seizoen, dan blijven de behaalde punten natuurlijk gewoon bij Red Bull Racing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Arthur345 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:16:
Helmut kiest de makkelijke en laffe uitweg hiermee. Zoals we helaas gewend zijn. Als die nou echt wat voorstelde gooide die Yuki in de Red Bull. Dan heb je ballen. Maar dit is gewoon laag.
De beslissing was behoorlijk terecht als ik mijn geruchten moet geloven..
En bij RB moet je presteren of heel goed je best doen om te verbeteren.. anders ligt je er (terecht) uit.. dat is de harde werkelijkheid van Motorsport op dat nivo..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 23:08
Hoe embed je hier eigenlijk een Tiktok video? Heb me nu toch een grappige gevonden over de driver wissel :’)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:48

SalimRMAF

SpaceX - 4K

dglavimans schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 00:49:
Hoe embed je hier eigenlijk een Tiktok video? Heb me nu toch een grappige gevonden over de driver wissel :’)
https://www.dumpert.nl/item/100066395_321ea713 :)

[Embed: https://www.dumpert.nl/item/100066395_321ea713]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

OK, dus RIC in de Alpha Tractor. Ik denk niet dat hij opeens potten gaat breken met een van de langzaamste bolides in het huidige veld. Ik verwacht achterhoede rijden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 11:12
gambieter schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:12:
OK, dus RIC in de Alpha Tractor. Ik denk niet dat hij opeens potten gaat breken met een van de langzaamste bolides in het huidige veld. Ik verwacht achterhoede rijden.
Ik verwacht wel dat hij meer punten als Tsunoda gaat sprokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

TinusXIII schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 00:11:
[...]

Behaalde punten blijven gewoon bij de constructeur. Dus stel dat Perez eruit wordt gegooid gedurende het seizoen, dan blijven de behaalde punten natuurlijk gewoon bij Red Bull Racing.
Huh, ik las gisteren een artikel met een uitspraak van Helmut Marko waarin stond dat ze dan punten zouden verliezen :?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:52
Helmut kiest de makkelijke en laffe uitweg hiermee. Zoals we helaas gewend zijn. Als die nou echt wat voorstelde gooide die Yuki in de Red Bull. Dan heb je ballen. Maar dit is gewoon laag.
Waarom zou hij. Perez haalt nog steeds punten binnen voor het constructeurskampioenschap, lekker laten zitten dit seizoen. De resterende races kijken wat Danny kan met de AT en dan een keuze maken. Ondertussen Perez onder druk zetten zodat die beter presteert. Yuki is wel snel maar te rauw. Nyck had het gewoon geen van allen, niet snel, geen imago, veel foutjes, te oud en slechte excuses. Ik vind het meer een Mercedesman eigenlijk.

Als en ik zeg Als Danny wonderwel weet te presteren is hij oud genoeg om te snappen dat hij nooit Max gaat evenaren in deze fase. een Bottas rol bij RB zal hij dan misschien wel accepteren nu 5 jaar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
-tom-562 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:28:
[...]

Huh, ik las gisteren een artikel met een uitspraak van Helmut Marko waarin stond dat ze dan punten zouden verliezen :?
Als Perez uit de auto gaat blijven zijn punten wel staan maar komen er niet direct nieuwe punten bij. De vervanger zal niet direct voorop rijden verwacht ik. Een rooky als Lawson halverwege het seizoen in die auto gooien is ook niet echt een goed plan, dan liever een ervaren F1 rijder die heel graag nog wilt gaan bewijzen dat hij het kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Zeker kan het wel, verzamelde punten verdwijnen niet zomaar. Enige manier om ze kwijt te raken, is door vals te spelen en een straf te krijgen waarbij de punten worden ingenomen. Alleen in het WDC zal een 1-2 lastiger worden, want je moet dan flink wat punten gaan sprokkelen om een 1-2 bij de rijders alsnog te bewerkstelligen. Maar constructeurspunten blijven bij het team ook al zou Perez geen meter meer rijden.

En hoezo is het gezeur op Perez toxic? Voor iemand die na 2 races wel even dacht dat hij Max naar de kroon kon steken, laat hij toch gewoon zien waarom dit een utopie was? Er wordt hier gewoon gereageerd op de werkelijkheid en die werkelijkheid is momenteel dat Perez onder de maat presteert. Of heb jij een ander visie op het 5x niet in Q3 komen op rij? Met de machtige RB onder zijn achterwerk mag je dat gewoonweg niet gebeuren. Je kan best een keer een zeperd hebben en je kan best een keer fout zitten met het weer en de keus in banden, maar 5x op rij is gewoonweg slecht. Zeker als je teammaat 5x pole pakt.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Laag?

F1 is topsport. Nick kwam met aardig wat noten op z'n zang binnen, maar heeft gewoon letterlijk niks laten zien. Niet 1 goede of verrassende kwali, actie of resultaat.

Nee, dan ben je gewoon niet goed genoeg voor de F1. Dit is geen sociale voorziening, waar je mag blijven omdat het anders niet leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je bedoelt zoals in 2016 met Max en Daniil?
Tuurlijk wel. Je haalt de punten als je de punten haalt, die gaan niet over.
Zou wat zijn, dan zou je aan het eind van de rit een hoger geplaatste coureur even binnen kunnen halen en daarmee WCC worden omdat je op magische wijze zijn punten krijgt. Nee, zo werkt het niet.
Als je een invaller hebt blijven diens punten toch ook staan?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
-tom-562 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:28:
[...]

Welk artikel was dat?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:50
Door al het De Vries- Ricciardo nieuws is de door fans gekozen Williams livery nieuws gisteren ondergesneeuwd. Uit 4 ontwerpen kozen de fans deze:

Afbeeldingslocatie: https://cdn-4.motorsport.com/images/mgl/0oOXBRl0/s1000/williams-fw45-gulf-livery-1.webp
Afbeeldingslocatie: https://cdn-8.motorsport.com/images/mgl/6l9jzDx0/s1000/williams-fw45-gulf-livery-1.webp

De keuzes die de fans hadden:
Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/f_auto/q_auto/v1685101212/Williams.jpg.transform/9col/image.jpg

Deze livery zal te zien zijn bij de races van SIngapore, Japan en Qatar. Meer foto's hier https://www.williamsf1.co...lf-fan-livery-competition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 11:12
thunder8 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:33:
[...]

Zeker kan het wel, verzamelde punten verdwijnen niet zomaar. Enige manier om ze kwijt te raken, is door vals te spelen en een straf te krijgen waarbij de punten worden ingenomen. Alleen in het WDC zal een 1-2 lastiger worden, want je moet dan flink wat punten gaan sprokkelen om een 1-2 bij de rijders alsnog te bewerkstelligen. Maar constructeurspunten blijven bij het team ook al zou Perez geen meter meer rijden.

En hoezo is het gezeur op Perez toxic? Voor iemand die na 2 races wel even dacht dat hij Max naar de kroon kon steken, laat hij toch gewoon zien waarom dit een utopie was? Er wordt hier gewoon gereageerd op de werkelijkheid en die werkelijkheid is momenteel dat Perez onder de maat presteert. Of heb jij een ander visie op het 5x niet in Q3 komen op rij? Met de machtige RB onder zijn achterwerk mag je dat gewoonweg niet gebeuren. Je kan best een keer een zeperd hebben en je kan best een keer fout zitten met het weer en de keus in banden, maar 5x op rij is gewoonweg slecht. Zeker als je teammaat 5x pole pakt.
Perez presteert niet zozeer onder de maat, maar hij is geknakt of op zijn minst erg ver doorgebogen en zijn zelfvertrouwen cq motivatie is weg nu hij geen kans meer heeft op het kampioenschap.
..wat geheel begrijpelijk is.

Perez doet het best aardig maar moet een motivatie krijgen...misschien een financiële om toch letterlijk zijn 'drive' te blijven behouden.
Laten wij niet vergeten dat Max momenteel de boeken in geschreven gaat worden als de coureur die al zijn teammaten vermorzeld!
Perez houd het nog best lang vol en Perez vergelijken met Max slaat gewoon nergens op omdat geen enkele coureur het niveau van Max haalt....niemand!
..want vergelijken is wat velen doen.

By the way, Max heeft Lewis ook geknakt in 2021..Ok, met wat hulp van de wedstrijdleiding, maar toch heeft het een half jaar geduurd eer Lewis er weer een beetje bovenop kwam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Nat-Water schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:30:
[...]
Want Ricciardo heeft wel bewezen dat hij een auto kan ontwikkelen bij zowel bij Renault als McLaren ;) , vertrok bij RB omdat ie zoek gereden werd door een rookie, bij Renault niet echt heel erg indrukwekkend was en bij McLaren compleet door de mand viel ten opzichte van Norris en vrij weinig tot geen enkele race ervaring heeft met de huidige generatie auto's?

Ik heb de keuze voor Perez nooit helemaal begrepen behalve dat het een noodgreep was omdat ze echt niemand op de bank hadden zitten bij RB. Maar als je dan van het weekend ziet dat Sainz bij Ferrari een oorveegje krijgt terwijl Leclerc amper beter presteert dan bel je die toch even als je serieus iemand zoekt die het Verstappen enigszins lastig kan maken? Die WDC en WCC komen er wel dit jaar dus laat Perez dan dit jaar lekker afmaken, leg de man geen druk op want daar kan ie niet mee omgaan, je bespaard jezelf een eventuele teleurstelling met Ricciardo. En Alpha Tauri is vanaf de eerste meters dat ze dat ding de garage uitgeduwd hebben tijdens de wintertests al 3x niks... de Vries heeft het ook niet laten zien maar ik zie Ricciardo ook echt niet iedere week dat hok in de punten rijden.

De Vries is wel heel erg snel geslachtofferd naar mijn mening, als die prestaties dan zo belangrijk zijn, Perez presteert aanzienlijk minder dan zijn teamgenoot als je de laatste 6 races bekijkt en staat hij inmiddels bijna 100 punten achter in het kampioenschap en dat is niets nieuws... vorig jaar kreeg hij ook een oorwassing van jewelste en wist niet eens als 2e te finishen in het kampioenschap.

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 12-07-2023 08:28 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:28

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Dat was gisteren een snelle actie van Alpha Tauri, daar had ik geen rekening mee gehouden dat de acties zo hard zouden zijn. Ondanks de Vries natuurlijk nog geen punt had gescoord, is dit wel een behoorlijke.

Maar dat is helaas soms wel hoe de wereld van de Formule 1 werkt, ik ben ergens wel blij dat Ricciardo weer terugkomt. Maar ik verwacht geen wonderen van hem met die auto van Alpha Tauri totdat ik hem heb zien rijden, want het lag natuurlijk niet alleen aan De Vries lijkt me?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:24
Moet zeggen dat ik het toch wel sneu vind voor Nyck. Natuurlijk, wij kunnen niet meekijken in de garage en als hij volgens het team niet genoeg progressie boekt snap ik best dat het in de F1 geen liefdadigsheidsbusiness is. Van de andere kant zat hij de afgelopen races wel dichter bij Yuki in de buurt dus het is ook niet zo dat hij er helemaal niks van bakte.

Bovendien vind ik wederom (vond ik destijds bij Gasly en Albon ook al) dat RB/AT op persoonlijk vlak maar niet begrijpt dat sommige nieuwe coureurs wat meer tijd nodig hebben dan de andere. Vanaf het begin hing er een negatieve tendens rondom Nyck en RB/AT had zich van zijn sterke kant kunnen laten zien door op dat moment vierkant achter hem te gaan staan. Dat hebben ze niet gedaan en Marko heeft de laatste tijd zelfs bijgedragen met een aantal negatieve uitlatingen in de pers. Niet iedereen heet Max Verstappen en er zijn genoeg voorbeelden te vinden van coureurs die echt wel minimaal driekwart seizoen (of zelfs meer) nodig hadden om er een beetje bij te staan.

AT had wel al aangegeven meer vertrouwen te hebben in de komende race op de Hungaroring, ben benieuwd of dat nog iets gaat worden. Maar zonder significante updates gaat ook Ricciardo weinig punten pakken. Die auto is gewoon zeer matig gebleken en ook dat spreekt niet in het voordeel van AT bij het ontslaan van Nyck. Zorg eerst zelf dat je je zaakjes op orde hebt voordat je naar de coureurs gaat wijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

R2D2 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:24:
De Vries is wel heel erg snel geslachtofferd naar mijn mening, als die prestaties dan zo belangrijk zijn, Perez presteert aanzienlijk minder dan zijn teamgenoot als je de laatste 6 races bekijkt en staat hij inmiddels bijna 100 punten achter in het kampioenschap en dat is niets nieuws... vorig jaar kreeg hij ook een oorwassing van jewelste en wist niet eens als 2e te finishen in het kampioenschap.
De verwachting was dat hij teamleider zou worden. Als je halverwege het seizoen pas een beetje in de buurt komt van een teamgenoot, dan valt dat tegen. Zeker als je bedenkt dat Yuki vorig jaar ook minder presteerde dan Gasly. Marko was blijkbaar de sterkste voorvechter; Tost had eerder al laten weten dat hij liever iemand anders had. Horner stond niet echt achter de keuze; niemand die hem dan meer verdedigd.

Als het besluit al genomen is, waarom dan wachten?
AT had wel al aangegeven meer vertrouwen te hebben in de komende race op de Hungaroring, ben benieuwd of dat nog iets gaat worden. Maar zonder significante updates gaat ook Ricciardo weinig punten pakken. Die auto is gewoon zeer matig gebleken en ook dat spreekt niet in het voordeel van AT bij het ontslaan van Nyck. Zorg eerst zelf dat je je zaakjes op orde hebt voordat je naar de coureurs gaat wijzen.
Ook met brak materiaal kan je mooie dingen laten zien, en in ieder geval je teamgenoot verslaan. Voor Ricciardo zit winnen er met een AT niet in, wel Yuki verslaan en laten zien dat hij nog steeds de racecraft heeft.

[ Voor 34% gewijzigd door gorgi_19 op 12-07-2023 08:38 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

schumi2004 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:50:
[...]

Vind je? Te weinig tijd?
Hij heb genoeg tijd gehad om te laten zien wat ie in huis heeft en helaas voor hem is dat toch niet zoveel dan ie zelf dacht te hebben.
Nog altijd beter dan mick :x

Wat ik bedoel met te weinig tijd; yuki heeft ruim 1 seizoen kunnen leren, inmiddels lijkt dat goed/beter te gaan.

Ik vind hem nog steeds geen kobayaci maar laat af en toe leuke dingen zien (gebrek van Nick in deze)

Had hem het seizoen laten afmaken dan beter

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
gorgi_19 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:33:
[...]

De verwachting was dat hij teamleider zou worden. Als je halverwege het seizoen pas een beetje in de buurt komt van een teamgenoot, dan valt dat tegen. Zeker als je bedenkt dat Yuki vorig jaar ook minder presteerde dan Gasly. Marko was blijkbaar de sterkste voorvechter; Tost had eerder al laten weten dat hij liever iemand anders had. Horner stond niet echt achter de keuze; niemand die hem dan meer verdedigd.

Als het besluit al genomen is, waarom dan wachten?
True, maar de vraag is hoe realistisch dat nu echt was en zeker met de huidige auto die niet vooruit te branden is. Ik denk dat men beter de moeite in de auto had kunnen gaan steken dan mid season een rijders wissel met een coureur die de afgelopen 4 jaar weinig noemenswaardigs heeft gepresteerd. Misschien hadden ze afgelopen winter toch gewoon ene Mick S in de gelederen op moeten nemen, schijnt een talent te zijn volgens Toto die echt geweldig werk verricht ;)
Ook met brak materiaal kan je mooie dingen laten zien, en in ieder geval je teamgenoot verslaan. Voor Ricciardo zit winnen er met een AT niet in, wel Yuki verslaan en laten zien dat hij nog steeds de racecraft heeft.
En dan, dan mag ie volgend jaar naar RB om nog een keer een oorwassing te krijgen van Verstappen en halverwege het seizoen ook steeds verder weg te zakken in de put (waarvan je ook nog eens weet dat hij er waarschijnlijk niet uit gaat komen gezien de periode bij McLaren)?

Ik had Sainz lekker gebeld voor volgend jaar als ik Dr Helmut was geweest en als die niet wilde een belletje aan ene Valteri gewaagd. Die laatste is ook geen topper maar heeft in zijn tijd bij Mercedes wel een 100% score als het gaat om het halen van Q3. En volgens mij had Valteri al te horen gekregen dat er voor hem geen toekomst is binnen het team zodra de ringen van Audi op het bodywork worden gestickerd.

[ Voor 9% gewijzigd door R2D2 op 12-07-2023 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

himlims_ schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:30:
iemand ergens iets 'officieels' gezien? of is onderstaande een boel rook en gebakken lucht?

daniel vervangt de vries na zomerstop?
in dezelfde lijn (rook, vuur? gebakken lucht?)

- Daniel vliegt in voor Nick
- Liam blijft nog even aan de zijlijn (ivm huidige training/ontwikeltraject)
- Liam stapt volgend jaar sowieso in de AT
- Yuki gaat naar AM (??)
- Perez blijft bij RBL
- Liam en Daniel bij AT '24

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

murphydrz schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:19:
[...]

Perez presteert niet zozeer onder de maat, maar hij is geknakt of op zijn minst erg ver doorgebogen en zijn zelfvertrouwen cq motivatie is weg nu hij geen kans meer heeft op het kampioenschap.
..wat geheel begrijpelijk is.

Perez doet het best aardig maar moet een motivatie krijgen...misschien een financiële om toch letterlijk zijn 'drive' te blijven behouden.
Laten wij niet vergeten dat Max momenteel de boeken in geschreven gaat worden als de coureur die al zijn teammaten vermorzeld!
Perez houd het nog best lang vol en Perez vergelijken met Max slaat gewoon nergens op omdat geen enkele coureur het niveau van Max haalt....niemand!
..want vergelijken is wat velen doen.

By the way, Max heeft Lewis ook geknakt in 2021..Ok, met wat hulp van de wedstrijdleiding, maar toch heeft het een half jaar geduurd eer Lewis er weer een beetje bovenop kwam.
Perez presteert zeker wel ondermaats, alleen de reden ervoor kunnen we over filosoferen. Met de beste auto van de grid 5x niet in Q3 komen is gewoonweg een ondermaatse prestatie, hoe je het ook wendt of keert. Dat hij geknakt is, dat mag ik in dit geval dan hopen voor hem, want als de motivatie weg is, dan is het heel snel exit voor hem bij Red Bull. In beide gevallen had hij blijkbaar onrealistische verwachtingen dat hij Max dit jaar wel van de troon zou kunnen stoten. Dat is niet gelukt en dat je dan even in een dip zit, dat kan. Maar hij moet nu wel snel de weg naar boven gaan vinden, want bij Nyck zie je nu ook dat ze niet lang wachten tot iemand (weer) presteert. Ik heb verder niets tegen Perez, vond het destijds ook een prima keuze om naast Max te zetten. Maar zijn huidige reeks van teleurstellende kwalificaties en ok resultaten in de races, gaan geen garantie zijn op een stoeltje voor het komende seizoen, contract of niet. Daarvoor is de cultuur bij RB gewoonweg te hard.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:57:
[...]

in dezelfde lijn (rook, vuur? gebakken lucht?)

- Daniel vliegt in voor Nick
- Liam blijft nog even aan de zijlijn (ivm huidige training/ontwikeltraject)
- Liam stapt volgend jaar sowieso in de AT
- Yuki gaat naar AM (??)
- Perez blijft bij RBL
- Liam en Daniel bij AT '24
Ricciardo heeft altijd geroepen dat hij niet terug zou keren bij een team wat niet mee deed om de knikkers, dat hij daar nu van af wijkt kan ik nog snappen maar volgend jaar in de Alpha Tauri zie ik niet gebeuren. Als Haas dit jaar niet goed genoeg voor hem was waarom zou Alpha Tauri dat dan wel zijn.

Het zou mij niet verbazen als er volgend jaar 2 "rookies" bij Alpha Tauri zitten, Lawson en Palou.

Nyck zullen we volgend jaar wel terug zien als commentator of in het WEC, kan ie in ieder geval Doornbos toppen met zijn "in mijn tijd bij Red Bull" :+

[ Voor 9% gewijzigd door R2D2 op 12-07-2023 09:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Dat hebben ze lekker snel aangepast bij de Formule 1 intro :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4KjdQdr6d5EwIMH45nrrRMXnl0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uOEg1cItC7aFbiccZzZooehw.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
R2D2 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:24:
vertrok bij RB omdat ie zoek gereden werd door een rookie
"zoek gereden door een rookie" is wel erg overdreven. RIC kwam eigenlijk altijd heel goed in de buurt van VER (soms iets tè dicht ;)) en wist hem flink te pushen. In 2017 en het grootste deel van 2018 was RIC toch echt nog de beter presterende rijder. Halverwege 2018 begon VER hem regelmatiger te verslaan en "pas" in 2019 (VER's 4e jaar in F1) was VER echt afgetekend de betere.

RIC vertrok m.i. bij Red Bull omdat zijn kansen om daar een WDC te halen ineens een heel stuk kleiner waren en hij verwachtte elders meer kans te maken om een team echt om hemzelf heen te bouwen. Hoe dat gegaan is, weten we inmiddels, maar ik snap wel dat ie het heeft geprobeerd (een grote zak Frans geld zal ook wel geholpen hebben).

[ Voor 5% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 12-07-2023 09:24 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

R2D2 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:01:
[...]

Ricciardo heeft altijd geroepen dat hij niet terug zou keren bij een team wat niet mee deed om de knikkers, dat hij daar nu van af wijkt kan ik nog snappen maar volgend jaar in de Alpha Tauri zie ik niet gebeuren.
als hij 2e helft vna dit seizon gewoon goed draait; blijft ide wel zitten. zo niet dan liam in zijn stoel.

hangt schijnbaar ook redelijk vast aan wat honda wil met yuki (naar AM ... en dan?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:18:
[...]

"zoek gereden door een rookie" is wel erg overdreven. RIC kwam eigenlijk altijd heel goed in de buurt van VER (soms iets tè dicht ;)) en wist hem flink te pushen. In 2017 en het grootste deel van 2018 was RIC toch echt nog de beter presterende rijder. Halverwege 2018 begon VER hem regelmatiger te verslaan en "pas" in 2019 (VER's 4e jaar in F1) was VER echt afgetekend de betere.

RIC vertrok m.i. bij Red Bull omdat zijn kansen om daar een WDC te halen ineens een heel stuk kleiner waren en hij verwachtte elders meer kans te maken om een team echt om hemzelf heen te bouwen. Hoe dat gegaan is, weten we inmiddels, maar ik snap wel dat ie het heeft geprobeerd (een grote zak Frans geld zal ook wel geholpen hebben).
Je weet dat Ricciardo na het seizoen van 2018 is vertrokken bij Red Bull? Het lijkt me dus sterk dat Verstappen Ricciardo pas in 2019 ging verslaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TinusXIII schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:35:
[...]

Je weet dat Ricciardo na het seizoen van 2018 is vertrokken bij Red Bull? Het lijkt me dus sterk dat Verstappen Ricciardo pas in 2019 ging verslaan :P
Het klopt toch gewoon? Verstappen in de Bull was beter dan Ricciardo in dat Franse hok. Verstappen was zelfs zeer veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
[...]

Ricciardo vertrok bij Red Bull met de staart tussen de benen omdat hij het toegeschreven talent niet waar kon maken. Ja hij heeft Vettel verslagen maar die was op dat moment echt alle vorm kwijt en klaar bij RB op dat moment. In de jaren erna heeft hij weinig kunnen laten zien en was Verstappen vrij snel op gelijke hoogte qua statistiek terwijl die toen nog met enige regelmaat de nodige fouten maakte maar het was al vrij snel duidelijk dat Ricciardo nooit meer de eerste man ging worden binnen het team en Verstappen de "golden boy" was van Dr Helmut.

Laten we niet vergeten dat Ricciardo als sinds 2011 in de F1 zit en zijn beste seizoen in de sport inmiddels al weer ruim 6 jaar geleden is. Verstappen heeft in afgelopen 2 seizoenen en 10 races meer punten bij elkaar gereden volgens mij dan Ricciardo in zijn hele carriere.
himlims_ schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:21:
[...]

als hij 2e helft vna dit seizon gewoon goed draait; blijft ide wel zitten. zo niet dan liam in zijn stoel.

hangt schijnbaar ook redelijk vast aan wat honda wil met yuki (naar AM ... en dan?)
Als Yuki naar Aston gaat dan zou dat betekenen dat ene Fernando Alonso mogelijk vrij komt (ik zie Lance dankzij zijn prestaties zijn stoeltje niet zo snel verliezen :+ ), nou dan zou ik het gezien de prestaties van Alonso dit seizoen helemaal wel weten als RB zijnde.

[ Voor 18% gewijzigd door R2D2 op 12-07-2023 09:52 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:02
Chocoball schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:14:
Door al het De Vries- Ricciardo nieuws is de door fans gekozen Williams livery nieuws gisteren ondergesneeuwd. Uit 4 ontwerpen kozen de fans deze:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze livery zal te zien zijn bij de races van SIngapore, Japan en Qatar. Meer foto's hier https://www.williamsf1.co...lf-fan-livery-competition
Ben ik de enige die het idee heeft naar een McLaren te kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R2D2 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:46:
[...]

Ricciardo vertrok bij Red Bull met de staart tussen de benen omdat hij het toegeschreven talent niet waar kon maken. Ja hij heeft Vettel verslagen maar die was op dat moment echt alle vorm kwijt en klaar bij RB op dat moment. In de jaren erna heeft hij weinig kunnen laten zien en was Verstappen vrij snel op gelijke hoogte qua statistiek terwijl die toen nog met enige regelmaat de nodige fouten maakte.

Laten we niet vergeten dat Ricciardo als sinds 2011 in de F1 zit en zijn beste seizoen in de sport inmiddels al weer ruim 6 jaar geleden is. Verstappen heeft in afgelopen 2 seizoenen en 10 races meer punten bij elkaar gereden volgens mij dan Ricciardo in zijn hele carriere.
Verstappen zijn win streak is al ongeveer net zo veel overwinningen dan het totaal van Ricciardo (8 stuks, waarvan 7 bij Red Bull, vs een streak van 6 overwinningen van Verstappen).

Maar als Ricciardo zijn vorm hervonden heeft (uit de Red Bull tijd) zie ik hem wel gewoon elk weekend Q3 halen en op het podium staan. En niet zoals Perexz 5x op rij niet eens Q3 halen (waarvan 2x niet eens Q2).
Alternatief v.w.b. de zaterdag zou de Hulk kunnen zijn. Maar of die het op de zondag waar kan maken...? :X (0 podiums in zijn lange carriere, en 2 kansen erop "weggegooid").

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JEightyFive schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:49:
[...]

De Gulf livery van McLaren dacht ik ook meteen aan ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 22:21

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Voor mij is de interessantere vraag hoe de heren zich hebben ontwikkeld. Verstappen lijkt beter te zijn geworden sindsdien terwijl Ricciardo een slechte periode achter de rug heeft. Zelfs als hij terug is op z'n oude niveau dan geloof ik nog niet dat hij beter is geworden dan toen. Oftewel het gat is waarschijnlijk groter geworden.
De eerlijkere vraag is of Ricciardo sneller is dan Perez en wie van die twee psychologisch het langste overreind blijft naast Verstappen. Maar als dat je insteek is kun je beter Bottas nemen, of gewoon stoppen met F1 en gaan tuinieren ;)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:51:
[...]

Verstappen zijn win streak is al ongeveer net zo veel overwinningen dan het totaal van Ricciardo (8 stuks, waarvan 7 bij Red Bull, vs een streak van 6 overwinningen van Verstappen).

Maar als Ricciardo zijn vorm hervonden heeft (uit de Red Bull tijd) zie ik hem wel gewoon elk weekend Q3 halen en op het podium staan. En niet zoals Perexz 5x op rij niet eens Q3 halen (waarvan 2x niet eens Q2).
Alternatief v.w.b. de zaterdag zou de Hulk kunnen zijn. Maar of die het op de zondag waar kan maken...? :X (0 podiums in zijn lange carriere, en 2 kansen erop "weggegooid").
Dat is dus de grote vraag "Maar als Ricciardo zijn vorm hervonden heeft" want dat moet natuurlijk nog maar blijken of hem dat nu wel gaat lukken. Ik ben daar persoonlijk niet direct van overtuigd na zijn seizoenen bij McLaren waar hij op een mazzeltje na eigenlijk bar slecht gepresteerd heeft en er in die 2 jaar ook niet echt een noemenswaardige stijgende lijn in zit.

En Hulkenberg... tsja, als persoon gun je het hem echt wel (net als een Ricciardo) maar na al die jaren wordt het toch tijd dat zulke mensen plaats gaan maken voor wat vers talent en er een beetje doorstroming is al is die spoeling wat dun na de lichting van afgelopen jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:59
Ryur schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:17:
[...]

Uhm.. ik denk bij Ferrari eerder. HAAS heeft niks met Mercedes te maken!

[...]

If my grandmother had wheels she would have been a bike

Ik denk dat dit einde oefening is voor Nyck in de F1 (gelukkig).
Williams zit met Albon en Sargant, die ik beide echt niet zie vertrekken.
McLaren heeft hun lievelingetje Norris & Piastri (en anders ook nog in Indycar genoeg).

Laat Nyck lekker weer Endurance racing (waar hij heel sterk in was!) doen, of weer terug in FE.
Sargeant doet het ook niet echt best, zeker niet vs Albon. Een soort perez/Verstappen light.

En hoezo hoort Nyck niet in F1? Doe eens eerste seizoen van TSU terug inlezen. DAT was pas een BAR slechte prestatie reeks met vele crashes en andere zaken waar de Vries niet bij in de buurt kwam. En, hoepsiela, 3 jaar later doet ie het toch redelijk.

De Vries was niet best, maakte wat blunders maar overall was niet Sargeant/Albon slecht. Dichtbij TSU en domme pech maakte 2 van de 3 laatste race resultaten skewed.

[ Voor 3% gewijzigd door Rene44 op 12-07-2023 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
Giel1 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:27:
Moet zeggen dat ik het toch wel sneu vind voor Nyck. Natuurlijk, wij kunnen niet meekijken in de garage en als hij volgens het team niet genoeg progressie boekt snap ik best dat het in de F1 geen liefdadigsheidsbusiness is. Van de andere kant zat hij de afgelopen races wel dichter bij Yuki in de buurt dus het is ook niet zo dat hij er helemaal niks van bakte.

Bovendien vind ik wederom (vond ik destijds bij Gasly en Albon ook al) dat RB/AT op persoonlijk vlak maar niet begrijpt dat sommige nieuwe coureurs wat meer tijd nodig hebben dan de andere.
Het is geen sneeuwvlokjes wereld in het echte leven. Als je niet presteert ga je eruit of je moet heel veel neveneffecten hebbeb. charisma vna Nyck is gewoon ontbrekend, zoals engelsen zeggen "as exiting as watching paint dry". Ricciardo heeft meer charisma en krijgt nu weer een kans om te laten zien of hij het kan.

Geloof maar dat dit geen keuze van gisteren was maar dat de emmer al lang volzat en dat het druppeltje van gisteren genoeg was voor de overloop. Nyck heeft meer dan 10 keer de kans gehad bij AT en geen een keer geleverd, jammer dan. Volgende.. En vergis je ook niet, hij had de keuze uit meerdere teams en koos AT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
R2D2 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:59:
[...]

Dat is dus de grote vraag "Maar als Ricciardo zijn vorm hervonden heeft" want dat moet natuurlijk nog maar blijken of hem dat nu wel gaat lukken. Ik ben daar persoonlijk niet direct van overtuigd na zijn seizoenen bij McLaren waar hij op een mazzeltje na eigenlijk bar slecht gepresteerd heeft en er in die 2 jaar ook niet echt een noemenswaardige stijgende lijn in zit.

En Hulkenberg... tsja, als persoon gun je het hem echt wel (net als een Ricciardo) maar na al die jaren wordt het toch tijd dat zulke mensen plaats gaan maken voor wat vers talent en er een beetje doorstroming is al is die spoeling wat dun na de lichting van afgelopen jaren.
er is meerdere keren aangegeven dat de Mclaren ene auto is die een heel andere rijstijl vereist, beetje wat je nu ziet bij Perez die ook niet echt lekker uit de voeten kan met het snelste kanon op de baan. MAx rijdt fluitend poles en overwinningen en Perez vecht aan alle kanten tegen de auto. Ricciardo heeft meer Max zijn rijstijl met een lichte achterkant en dat werkte gewoon niet met een MClaren die dat net niet is. Voorlopig is Ricciardo ook de enige coureur die Mclaren de laatste jaren een 1e plaats heeft opgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
Chocoball schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:14:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van de vier is de gekozen ook de mooiste vind ik, de andere drie zijn niet bijzonder en doen weinig eer aan het GULF thema behalve de lichte blauwe kleur die erin verwerkt zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Ik ben wel benieuwd welke opties DEV meer had voordat hij voor AT tekende.

Deze gang van zaken levert nu wel een redelijke wrange namaak op. Marionet RIC mag breedlachs weer op komen draven om in AT14 zeepkist te rijden terwijl langzamerhand de 4 stoelpoten van PER ook door midden gezaagd wordt. Her en der lees ik toch van diverse insiders dat DEV niet een eerlijke kans heeft gehad, ik ben het mee eens dat hij niet veel heeft kunnen laten zien (wel in de Williams imho) maar dit verdient hij ook niet. Je kan veel zeggen over Mercedes maar eerlijk gezegd vind ik RBR en in mindere mate AT wel de meest toxische teams van de afgelopen jaren wat betreft coureurmanagement (Albon, Gasly, Frijns,Vergne, Kvyat, Hartley en nu De Vries), mede ook veroorzaakt door Marko. Disposable coureurs zou het kunnen noemen. Midseason swap? Geen probleem! RIC dinsdag aankondigen en nu net een uurtje geleden een "oeps, die moeten we ook nog even bedanken" bericht op de socials plaatsen. Doen we! Maar goed, zolang Verstappen zonder tegenstand de overwinningen aaneenrijgt, men de constructeurskampioenschap binnenhaalt en de blikjes maar verkocht worden zal het hen een rotzorg zijn... :')

[ Voor 9% gewijzigd door vhal op 12-07-2023 10:32 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik snap niet zo goed waarom de meeste hier aan het janken zijn dat De Vries eruit geknikkerd is. Het is de Formule 1 en daar draait het alleen om geld. Je moet punten scoren om geld te verdienen. Nyck verzuimde dat, en dus is hij nu eruit gedonderd. Als je de nieuws berichten hebt gelezen dat weet je dat AlphaTauri in zwaar weer zit. Het kleding merkt verkoopt niet en het race team presteert niet. Dikke rode cijfers dus. Ik vind het alleen maar logisch dat ze nu ingrijpen.

En dan kan je wel roepen dat Nyck te weinig tijd heeft gehad enzovoorts, maar ze willen gewoon vanaf dat 1 een rijder zien die zijn materiaal onder de knie heeft en er eigenlijk meer uit weet te halen dan dat erin zit. Dat is toch overduidelijk hoe RedBull en AT de business runt? Daar was Nyck niet tot in staat. Jammer maar helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
vhal schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:24:
Williams en een test bij Alpine (als Gasly eentueel niet door zou gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vhal schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:24:
Williams (/Jost Capito, maar die heeft kunnen wieberen) en ik meen Haas.
Deze gang van zaken levert nu wel een redelijke wrange namaak op. Marionet RIC mag breedlachs weer op komen draven om in AT14 zeepkist te rijden terwijl langzamerhand de 4 stoelpoten van PER ook door midden gezaagd wordt. Her en der lees ik toch van diverse insiders dat DEV niet een eerlijke kans heeft gehad, ik ben het mee eens dat hij niet veel heeft kunnen laten zien (wel in de Williams imho) maar dit verdient hij ook niet. Je kan veel zeggen over Mercedes maar eerlijk gezegd vind ik RBR en in mindere mate AT wel de meest toxische teams van de afgelopen jaren wat betreft coureurmanagement (Albon, Kvyat, Hartley en nu De Vries), mede ook veroorzaakt door Marko. Maar goed, zolang Verstappen zonder tegenstand de overwinningen aaneenrijgt, men de constructeurskampioenschap binnenhaalt en de blikjes maar verkocht worden zal het hen een rotzorg zijn... :')
Tsja, en Haas dan? Die gooien eerst Grosjean en Magnussen er uit om twee rookies te nemen. Vervolgens kan Mazepin wieberen omdat die niet kan betalen en mag Magnussen ineens weer terug komen. Daarna wordt Schumacher aan de kant gezet en komt de oude Hulkenberg ook terug. Is dat dan wel okay?
Er zijn gewoon maar 20 stoeltjes en elk team wil voor hun de beste coureur hebben (beste op de vlakken die het team belangrijk vind dan. Beste coureur kan ook die met de grootste zak geld of hoogste marketing waarde zijn).

En come to mention Mazepin. Ook die reed best vaak in de buurt van Schumacher (zijnde 19 en 20). Had die dan ook nog een kans moeten krijgen / moeten aanblijven? Volgens mij was hier niemand voorstander van hem te behouden en liet niemand een traan toen die niet meer mee kon/mocht doen.
Maar omdat het nu een Nederlander is moet er ineens sympathie zijn. Hij was gewoon niet goed genoeg en dan is F1 een harde sport.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tja over uitstraling, Tsunoda heeft m.i. ook niet echt veel uitstraling anders dan dat het een ongecontroleerde driftkikker is.

Qua motivatie, als ik het me correct herinner, werd TSU naar Italië verhuisd omdat ie niet serieus genoeg was/trainde.

Anyway, RB = RB en ze zullen vast de data hebben om het te ondersteunen maar toch had ik DEV nog wel het jaar willen zien afmaken.

RIC voelde zich alleen goed genoeg voor een topteam maar gaat nu dan toch in dat hondehok rijden en blijkt dus toch gewoon een opportunist te zijn.

Ben wel benieuwd hoe die het eraf brengt. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Bvanham schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:14:
[...]

er is meerdere keren aangegeven dat de Mclaren ene auto is die een heel andere rijstijl vereist, beetje wat je nu ziet bij Perez die ook niet echt lekker uit de voeten kan met het snelste kanon op de baan.
Een beetje coureur past zich daaraan aan, dat is Ricciardo in 2 seizoenen niet gelukt. Vorig jaar was het verhaal ook dat in de eerste races van het seizoen de auto meer bij Perez zijn rijstijl paste e.d. maar dat betekende niet dat Verstappen er opeens geen pepernoot meer van kon, het was niet 100% optimaal maar nog altijd beter dan wat een Perez in de 2e helft van het seizoen liet zien naarmate de auto zich ontwikkelde.

Bij Ricciardo heb ik een beetje hetzelfde idee, als die auto aansluit bij de wens kan ie best nog wat leuke races hebben maar als dat niet het geval is dan hoef je ook geen wonderen van hem te verwachten al is die auto een seconde per ronde sneller dan de rest.
MAx rijdt fluitend poles en overwinningen en Perez vecht aan alle kanten tegen de auto. Ricciardo heeft meer Max zijn rijstijl met een lichte achterkant en dat werkte gewoon niet met een MClaren die dat net niet is. Voorlopig is Ricciardo ook de enige coureur die Mclaren de laatste jaren een 1e plaats heeft opgeleverd
En Perez vecht nu ineens met de auto maar dat is dezelfde auto waar hij begin van het seizoen nog een gooi mee naar de WK titel (volgens de Engelse pers en zijn vader althans), Red Bull heeft nou niet echt heeeeeeele grote updates gebracht dit jaar dus ik vind dat niet echt een excuus om heel eerlijk te zijn.

En Ricciardo heeft inderdaad die ene overwinning... klopt, Nyck de Vries scoorde meteen punten bij zijn debuut en we hebben gezien wat dat waard is na 10 races ;)
Tristan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:30:
Ik snap niet zo goed waarom de meeste hier aan het janken zijn dat De Vries eruit geknikkerd is. Het is de Formule 1 en daar draait het alleen om geld.
Heb je ook helemaal een punt, maar als ze een Tsunoda 3 seizoenen geven om een beetje naar behoren te presteren, mensen als een Magnussen en Hulkenberg nog steeds in de F1 rond rijden na jaren niets gepresteerd te hebben dan zou een de Vries toch wel iets meer tijd mogen krijgen zich te bewijzen. Hij stond na 3 races al vol onder druk in een auto die niet vooruit te branden is om hem vervolgens te vervangen voor een coureur waarvan nog maar de vraag is hoe die dan precies zal gaan presteren.

[ Voor 17% gewijzigd door R2D2 op 12-07-2023 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 20:49
Rene44 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:10:
[...]

Sargeant doet het ook niet echt best, zeker niet vs Albon. Een soort perez/Verstappen light.

En hoezo hoort Nyck niet in F1? Doe eens eerste seizoen van TSU terug inlezen. DAT was pas een BAR slechte prestatie reeks met vele crashes en andere zaken waar de Vries niet bij in de buurt kwam. En, hoepsiela, 3 jaar later doet ie het toch redelijk.

De Vries was niet best, maakte wat blunders maar overall was niet Sargeant/Albon slecht. Dichtbij TSU en domme pech maakte 2 van de 3 laatste race resultaten skewed.
Ik ben zelf ook niet echt overtuigd van Logan Sargeant (wel van zijn broer trouwens, die ik ken vanuit NASCAR!). Hij was enorm indrukkend in zijn eerste F3 seizoen, kon nog kampioen worden, maar werd door een domme crash van iemand anders de kansen tot 0 gereduceerd.
Maar Sargeant is Williams Junior, en gezien Williams stuk loyaler is naar hun coureurs verwacht ik zeker niet dat ze hem er snel uitgooien.

Nyck heb ik altijd al een klootzak gevonden, heb hem meerdere keren ontmoet trouwens :). Nooit een hoogvlieger geweest, is pas F2 kampioen geworden in zijn derde of vierde jaar in het slechtste veld allertijden!
En FE ook kampioen geworden doordat de andere kandidaten botsautotjes aan het spelen waren, niet omdat Nyck zo goed was.

En Tsunoda was in het eerste jaar viel mij in het eerste jaar niet heel erg tegen. Haalde mooie resultaten, wel domme resultaten soms. Alleen Tsunoda had veel minder ervaring (zowel qua autosport als leeftijdservaring). Nyck is al 28 en heeft al zoveel meer ervaring, daarom vind ik ook dat je veel van hem had mogen verwachten.
Plus tegelijk: money rules. Tsunoda werd door Honda gesponsord en ondanks zijn blunders, had hij dat voordeel. Nyck daarentegen brengt bijna geen geld mee, en stond daardoor al 1-0 achter.

(Note: ik kan niet volledig objectief zijn wat Nyck betreft eigenlijk!)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene44
Bvanham schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:11:
[...]

Het is geen sneeuwvlokjes wereld in het echte leven. Als je niet presteert ga je eruit of je moet heel veel neveneffecten hebbeb. charisma vna Nyck is gewoon ontbrekend, zoals engelsen zeggen "as exiting as watching paint dry".

Nyck heeft meer dan 10 keer de kans gehad bij AT en geen een keer geleverd, jammer dan. Volgende.. En vergis je ook niet, hij had de keuze uit meerdere teams en koos AT.
TSU eerste seizoen, eerste 10 races vs Gasly:

10 - 0 voor Gashly in qualifying,

7 - 3 in races, waar Gashly een podium haalde en race 1 en 7 ook voor TSU zat toen hij door leclerq (7)eruit werd geknikkerd.

Waarom was niet presterende TSU ook niet uit dat stoeltje geknikkerd per jouw stelling? Nota bene in een auto die podiums haalde en TSU vaker buiten dan binnen de punten reed?
Voor de lol nog even de rest van de 2021 race results

Gashly: P5, P6, P4, RET, P13, P6, RET, P4, P7, P11, P6, P5

TSU: P6, P15, RET, DNS, P17, P14, P9, RET, P15, P13, P14, P4.

Dat noem ik pas afgedroogd worden, niet leveren in een goed punten scorende auto. Nee, Nyck is niet eerlijk behandeld. Hij was niet de beste, misschien zelfs niet goed maar vergeleken met andere rookies, zoals zn eigen teammaatje TSU deed ie het niet slecht of liever gezegd, beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

JEightyFive schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:49:
[...]

terwijl de mac weer mercedes zilver was ;)
https://www.formula1.com/...jrGJSVAfQOoGA7klYRgQ.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bvanham schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:11:
Het is geen sneeuwvlokjes wereld in het echte leven. Als je niet presteert ga je eruit of je moet heel veel neveneffecten hebbeb. charisma vna Nyck is gewoon ontbrekend, zoals engelsen zeggen "as exiting as watching paint dry". Ricciardo heeft meer charisma en krijgt nu weer een kans om te laten zien of hij het kan.
Ik denk ook dat dit meer met charisma te maken heeft dan met concrete prestaties. Hoe goed Verstappen op de baan ook is, naast de baan lijkt het me geen gladde prater die de zaal een uur lang amuseert terwijl hij reclame maakt voor de sponsor van de dag. Het heeft wel niks met racen te maken maar het is wel belangrijk om geld binnen te halen voor het team. Ricciardo kan dat wel.

Hamilton heeft het trouwens ook niet van nature maar die heeft er hard aan gewerkt. Voor z'n eigen publiek werkt dat prima maar op anderen komt het soms toch wat geforceerd over. (De manier waarop Hamilton altijd het publiek bedankt hoort daar imho ook bij. Een aangeleerd kunstje om een wereldvreemde F1-nerd wat menselijker over te laten komen). Maar uiteindelijk kun je op hem rekenen om braaf te komen vertellen dat de sponsor geweldig is en dat hij nooit 7-voudig kampioen was geworden zonder de sneakers of digitale muntjes van de sponsor. Verstappen is zo nuchter dat die dat niet kan zonder een grijns op z'n gezicht die laat zien hoe hij er echt over denkt ;)
Hamilton is wel iemand die geniet van de aandacht, bv met opvallende kleding of hobbies als skydiven. Verstappen lijkt liever thuis achter z'n xbox te kruipen om een potje te racen dan een modeshow te bezoeken of van een gebouw af te springen.

Perez heeft het ook niet. Tsunoda kan ik nog niet zeggen maar z'n imago is niet groot genoeg om AT & RBR te dragen (Het imago dat hij wel heeft is van een scheldend en tierend joch dat slecht engels spreekt. Dat is al lang niet meer terecht maar het zal nog wel even duren voor hij daar vanaf is.).

Lang verhaal om te zeggen dat ik vanuit PR & Marketing gezien helemaal begrijp dat ze Ricciardo nog een kans geven. Zelfs als hij slechter is dan De Vries hebben ze eigenlijk niks te verliezen.
Als ze daarmee wat werk van Verstappen kunnen overnemen is dat helemaal mooi meegenomen.

Ik ga er van uit dat we Ricciardo vaak in RBR-tenue gaan zien ook al rijdt hij eigenlijk voor AT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

fwiw

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Rene44 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:37:

Waarom was niet presterende TSU ook niet uit dat stoeltje geknikkerd per jouw stelling? Nota bene in een auto die podiums haalde en TSU vaker buiten dan binnen de punten reed?
Omdat TSU de macht & het geld van Honda achter zich heeft en RBR graag Honda te vriend wil houden zolang die hun motoren bouwen. Met eerlijk heeft het weinig van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:25
gorgi_19 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:33:
Als hij maar vaker zijn Mexico 2022 niveau laat zien dan komt het goed denk ik. Met Mclaren van vorig jaar van 11 op de grid toch 7e was gefinished en dan met 5 sec penalty "ok, i will drive faster" om dus met meer dan 5sec voor te blijven.Terwijl Norris van grid 8 uit eindelijk 9e was geworden.
Op die dag dacht ik "Wow!"

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
Wat mij gisteren opviel bij de eerste officiële berichten: er stond eigenlijk alleen Ricciardo neemt het over. Er stond niets over waarom ze De Vries vervangen.

Deze berichten bedoel ik:
https://scuderia.alphatau...es-back-daniel-ricciardo/
https://www.redbullracing...pha-tauri-for-2023-season

Is er intussen al een reden gegeven door Alpha Tauri en/of Red Bull Racing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:46:
[...]

Omdat TSU de macht & het geld van Honda achter zich heeft en RBR graag Honda te vriend wil houden zolang die hun motoren bouwen. Met eerlijk heeft het weinig van doen.
Waar en daarom klopte zijn stelling dat Nyck niet presteerde, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

R2D2 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:34:
[...]

Een beetje coureur past zich daaraan aan, dat is Ricciardo in 2 seizoenen niet gelukt. Vorig jaar was het verhaal ook dat in de eerste races van het seizoen de auto meer bij Perez zijn rijstijl paste e.d. maar dat betekende niet dat Verstappen er opeens geen pepernoot meer van kon, het was niet 100% optimaal maar nog altijd beter dan wat een Perez in de 2e helft van het seizoen liet zien naarmate de auto zich ontwikkelde.

Bij Ricciardo heb ik een beetje hetzelfde idee, als die auto aansluit bij de wens kan ie best nog wat leuke races hebben maar als dat niet het geval is dan hoef je ook geen wonderen van hem te verwachten al is die auto een seconde per ronde sneller dan de rest.
RIC moet idd een auto hebben die bij zijn rijstijl past.. maar als dat er is kan hij goed scoren..
Dat is een behoorlijke beperking, maar als de magic er wel is heb je een topper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Plenkske schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:50:
Wat mij gisteren opviel bij de eerste officiële berichten: er stond eigenlijk alleen Ricciardo neemt het over. Er stond niets over waarom ze De Vries vervangen.

Deze berichten bedoel ik:
https://scuderia.alphatau...es-back-daniel-ricciardo/
https://www.redbullracing...pha-tauri-for-2023-season

Is er intussen al een reden gegeven door Alpha Tauri en/of Red Bull Racing ?
Ach, misschien kunnen ze dat maar beter niet doen en De Vries stilletjes laten vertrekken zonder natrappen. Ze hebben toch al de reputatie medogenloos te zijn naar hun coureurs. Als wij dat al weten dan zullen die jongens zelf ook wel enige twijfel hebben voor ze bij RBR/AT tekenen als ze ook een andere keuze hebben. Zeker nu AT er echt niks van bakt en een stoeltje daar ook geen betrouwbaar pad naar RBR is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Help!!!! schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:32:
Tja over uitstraling, Tsunoda heeft m.i. ook niet echt veel uitstraling anders dan dat het een ongecontroleerde driftkikker is.

Qua motivatie, als ik het me correct herinner, werd TSU naar Italië verhuisd omdat ie niet serieus genoeg was/trainde.

Anyway, RB = RB en ze zullen vast de data hebben om het te ondersteunen maar toch had ik DEV nog wel het jaar willen zien afmaken.
bij DEV is dit hetzelfde probleem, misschien nog wel erger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Dus als dat geen reden is om TSU eruit te gooien, waarom dan wel DEV.

Bovendien is het in het geval van DEV volgensmij vooral 'hearsay' en bij TSU bevestigde hij en het team het zelf.

[ Voor 44% gewijzigd door Help!!!! op 12-07-2023 11:00 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
[...]

"zoek gereden door een rookie" is wel erg overdreven. RIC kwam eigenlijk altijd heel goed in de buurt van VER (soms iets tè dicht ;)) en wist hem flink te pushen. In 2017 en het grootste deel van 2018 was RIC toch echt nog de beter presterende rijder.
History re-writing... :). In 2017 werd Verstappen alom gezien als de beter presterende rijder, die door veel mechanische pech (Renault, kuch kuch) minder punten haalde dan Ricciardo.

Het was 13-7 in het kwalificatie duel (Ricciardo had hiervoor nog nooit een h2h verloren) en 5-2 in races als beide coureurs finishten.

https://www.racefans.net/...vs-ricciardo-at-red-bull/

Zie bijvoorbeeld ook dit:
Ricciardo beat him on virtually every metric in 2016, though Verstappen was clearly on an upward swing at the end of that year. Over a 2017 campaign where both suffered many retirements, Verstappen led on every count except the all-important points tally. This year the statistics leave little room for doubt he was the team’s top performer.
In 2018 had Verstappen zijn beroemdste 'off-periode' in de eerste paar races, maar vanaf Canada was hij heer en meeste:

Qualificatie 2018:

Nog een groter gat voor Verstappen: 14-5. Ook in races finished ahead: 8-4 nu.
Halverwege 2018 begon VER hem regelmatiger te verslaan en "pas" in 2019 (VER's 4e jaar in F1) was VER echt afgetekend de betere.
In 2019 reed Ricciardo al niet meer voor RB, maar reed Gasly (en later Albon) voor RB....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Help!!!! schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:59:
^
Dus als dat geen reden is om TSU eruit te gooien, waarom dan wel DEV.
yuki heeft honda achter zich staan, dat is HET verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

himlims_ schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:00:
[...]

Zeker.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

himlims_ schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:00:
[...]

dat!
En het feit dat Yuki na zijn 'dip' zijn act together kreeg en zijn best deed.. iets wat bij DEV miste naar het schijnt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ToolkiT schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:05:
[...]

dat!
En het feit dat Yuki na zijn 'dip' zijn act together kreeg en zijn best deed.. iets wat bij DEV miste naar het schijnt..
en Yuki heeft zich wel in de spotlights gereden; verschillende 'acties' en mooie momenten (vervoglens crashen, utivallen etc.) maar je staat toch even 'in the picture'

dat heeft Nick niet gedaan (los vna zijn 1e inval race)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

dat!
Alleen duurde de dip van Yuki een heel seizoen en die van De Vries 10 races. Maar goed, wat hierboven staat over de steun van Honda klopt natuurlijk. En Red Bull heeft geen duidelijke troonopvolgers rondrijden in de F2/3. Anders was Yuki alsnog gewipt.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:52
Ik kan de binnenkomst van RIC niet los zien van het presteren van Perez. Dit jaar is de RBR in handen van Max een klasse apart, maar de concurrentie komt al wel iets dichterbij.
Als dit doorzet en je volgend jaar 2 rijders nodig hebt, die beide consequent op het podium kunnen komen, om WDC en WCC te winnen, dan kun je je afvragen of Perez daar wel toe in staat gaat zijn. Dit jaar lukt het hem al niet meer met de wagen met de meeste potentie.
Maar als je niet met Perez verder kunt, met wie dan wel? Is TSU al ver genoeg gevorderd? Door TSU nu naast RIC te zetten, kun je beter benchmarken wie je eventueel naast Max gaat zetten, als je Perez moet wegsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

R2D2 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:59:
[...]

Dat is dus de grote vraag "Maar als Ricciardo zijn vorm hervonden heeft" want dat moet natuurlijk nog maar blijken of hem dat nu wel gaat lukken.
Er was toch een opmerking dat met de tijden die hij met de bandentest reed P2 had gekwalificeerd? Ik weet niet hoe accuraat dat is want andere banden en dan nog weet ik niet hoeveel dat zegt want Nyck werd na Monza ook de hemel in geprezen.
Dat kan een fluke zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:55
Ik denk dat het bij DEV vooral een scheve verhouding was tussen verwachtingen en realiteit.

Als je een rookie laat rijden voor je team, weet je dat je een bepaald risico neemt. Een groentje is nu eenmaal wat minder voorspelbaar. En hij zal ook moeten wennen aan een F1 auto en het team. Laat dat nou precies zijn waarom DEV zo gewild was: Hij kende al verschilende teams, en had genoeg ervaring in andere single-seaters. Het enige waar het echt aan ontbrak waren de positieve uitschieters.

Daarmee was DEV eigenlijk helemaal geen rookie. Je kan bepaalde dingen van hem verwachten, zoals stabiele resultaten en mogelijk constructieve feedback over de ontwikkeling van je auto. Je mag ook aannemen dat zo'n iemand zich snel kan aanpassen en op redelijke termijn levert. De resultaten van hem vond ik echter behoorlijk grillig. Domme acties en bovenal, gewoon het tempo niet hebben.

Dit staat m.i. los van het vergelijk met een teamgenoot. Al heb je aan TSU dan wel precies de verkeerde, want hij heeft wél die positieve uitschieters.

TL;DR: Nyck is de hemel in geprezen na Monza, is op handen gedragen en heeft het (helaas) daarna nooit meer kunnen laten zien. Dan kun je beter (als rookie) vanaf 0 beginnen en je weg omhoog werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Help!!!! schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:32:

RIC voelde zich alleen goed genoeg voor een topteam maar gaat nu dan toch in dat hondehok rijden en blijkt dus toch gewoon een opportunist te zijn.

Ben wel benieuwd hoe die het eraf brengt. :)
wat ze in dat filmpje al noemen, RIC ziet dit natuurlijk als tussenstap met de hoop in 2024 bij RBR een stoetje te krijgen..
en ik geef hem geen ongelijk.. die auto en dat team paste hem het beste.. en ze zijn het beste team op de grid op het moment..
Ik hoop alleen wel voor hem dat hij in de AT wat kan laten zien.. anders is het einde carriere vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mog schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:09:
[...]

Alleen duurde de dip van Yuki een heel seizoen en die van De Vries 10 races. Maar goed, wat hierboven staat over de steun van Honda klopt natuurlijk. En Red Bull heeft geen duidelijke troonopvolgers rondrijden in de F2/3. Anders was Yuki alsnog gewipt.
Honda steun helpt natuurlijk een hoop.. en hij liet op tijd zien wel de drive te hebben en er voor te werken met trainen, SIM etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
[...]

dat!
Waar lees je dat de Vries niet zijn best deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

En voor RIC zijn enige kans nog om te vechten voor het kampioenschap. Voor DEV is het gewoon pech. Ik denk dat als je naar index waarde kijkt en je een rookie op 100 zet, ze hadden verwacht dat je met DEV minimaal 140 binnenhaalde, echter was dat na 4 races al duidelijk dat dit niet het geval was. Een miskoop en dan wil RBR er zo snel mogelijk van af. DEV heeft het vorig jaar uitstekend gedaan en op het juiste moment gepiekt om een plekje te bemachtigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 11:44

JB

Cédric roelt!

NotSoSteady schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:20:
[...]

Waar lees je dat de Vries niet zijn best deed?
Hier;

ToolkiT in "[F1] Seizoen 2023"

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Denk dat de Vries het als totaal pakket ook gewoon niet is.
Zoals anderen ook al reeds opmerkten, er zijn genoeg andere teams buiten RBR geweest die hem in eerdere jaren niet hebben opgepikt voor de Formule 1 en zoals nu ook blijkt, terecht.

Hij heeft vorig jaar geluk gehad in Monza met de Williams, en hoewel de AT een hok is, is hij nooit boven de auto uit gestegen.
Daar waar een super-talent als Max meteen vanaf het begin op de limiet van de auto kan zitten en om gebreken heen kan rijden, kijk maar naar seizoen 2019/2020, kan de Vries dit blijkbaar niet. Russel kon dit bijvoorbeeld ook met het hok van Williams en later Mercedes.

Verder is het, naar mijn idee, geen charismatisch persoon op PR-gebied, en schepte hij zelf ook wel wat verwachtingen met bepaalde uitspraken en houding. Ook was FE-kampioen, heeft meerdere jaren race-ervaring in single seaters. Dus geheel "rookie" kon je hem niet noemen, zijn achtergrond schepte zo ook verwachtingen.
En tja, met Red Bull weet je ook dat je moet presteren of wieberen. Het is is geen goede doelen instelling uiteindelijk.

Waarom is het voor sommigen zo moeilijk om te accepteren dat niet elke Nederlandse coureur de sterren van de hemel rijdt of door iedereen bewierookt wordt?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mijn vader werkt bij Nintendo en ik de Nintendo Switch 2 komt eind dit jaar uit zegt hij.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mog schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:25:
[...]

Mijn vader werkt bij Nintendo en ik de Nintendo Switch 2 komt eind dit jaar uit zegt hij.
fair point dat je het met een korrel zout neemt, zou ik ook doen ;)
Maar helaas kan ik niet veel meer bloot geven, dus doe ermee wat je wil, even goede vrienden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Darkasantion schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:24:
Denk dat de Vries het als totaal pakket ook gewoon niet is.
Zoals anderen ook al reeds opmerkten, er zijn genoeg andere teams buiten RBR geweest die hem in eerdere jaren niet hebben opgepikt voor de Formule 1 en zoals nu ook blijkt, terecht.

Hij heeft vorig jaar geluk gehad in Monza met de Williams, en hoewel de AT een hok is, is hij nooit boven de auto uit gestegen.
Daar waar een super-talent als Max meteen vanaf het begin op de limiet van de auto kan zitten en om gebreken heen kan rijden, kijk maar naar seizoen 2019/2020, kan de Vries dit blijkbaar niet. Russel kon dit bijvoorbeeld ook met het hok van Williams en later Mercedes.

Verder is het, naar mijn idee, geen charismatisch persoon op PR-gebied, en schepte hij zelf ook wel wat verwachtingen met bepaalde uitspraken en houding. Ook was FE-kampioen, heeft meerdere jaren race-ervaring in single seaters. Dus geheel "rookie" kon je hem niet noemen, zijn achtergrond schepte zo ook verwachtingen.
En tja, met Red Bull weet je ook dat je moet presteren of wieberen. Het is is geen goede doelen instelling uiteindelijk.

Waarom is het voor sommigen zo moeilijk om te accepteren dat niet elke Nederlandse coureur de sterren van de hemel rijdt of door iedereen bewierookt wordt?
Volledig mee eens. Van iemand van 28 met zijn ervaring mag je wel wat meer verwachten in mijn ogen en daarnaast hebben ze bij Red Bull ongetwijfeld nog veel meer data dan wat wij zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 11:44

JB

Cédric roelt!

Niet iedere? We moeten heel hard genieten van het Max-tijdperk. Ik ben bang dat het nog heel lang gaat duren (of wellicht wel nooit meer) dat er wederom een NL coureur bovenin mee doet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
Een paar weken geleden kwam voorbij dat Verstappen zich in de 'streaks' lijst van hoogste percentage overwinningen had weten te werken.

Die lijst werd tot een paar jaar geleden volledig gedomineerd door Schumacher. De enige uitzondering was de positie van 9 races-wins. Aangezien Vettel het record heeft van 9 race-wins op een rij heeft, heeft hij hier de perfecte score van 100%.

Een paar jaar geleden wist Hamilton logischerwijs ook op deze lijst te komen, en sinds een paar races heeft Verstappen zich dus ook gemeld. Aangezien hij alle volgende races ook gewonnen heeft komt zijn naam op steeds meer posities voor.

Het gaat dus om het hoogste percentages overwinningen in een bepaalde reeks van wedstrijden, en is een goede indicatie hoe dominant een coureur is. De lijst begint bij de 9 van Vettel (aangezien dat tot nu toe de langste reeks is), en kan doorgetrokken worden zo lang als er F1 races zijn geweest.

Heb de reeks echter vooralsnog na 100 laten eindigen, aangezien alles posities boven de 100 door Hamilton worden ingenomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0F6KJeT344f8FGzz58p7vB6zZ0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EZcIb8hAFFUnmKK0yvPidkax.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C024Blui6n2maEpQJp1YVUeUNVU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sX4X17hDef22385d0368unPw.png?f=fotoalbum_large

Let wel: een reeks hoeft niet perse te beginnen en/of te eindigen met een overwinning voor de desbetreffende coureur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44

En tja, met Red Bull weet je ook dat je moet presteren of wieberen. H
En wederom, als dat zo was, zou TSU al lang niet meer bij Alpha Tauri zijn.

Ik denk ook dat meespeelt dat er in F1 heel weinig testmogelijkheden zijn. Als je dan een auto hebt die niet goed is, kan je veel minder goed aanpassen aan tekortkomingen. DEV had overduidelijk geen zin in nog meer crashes en was overvoorzichtig, zie ook laatste bocht laatste ronde Q1 GP GB.

En verder was het gewoon domme pech want hij stond voor TSU voor die code red. Hij had een betere strategy in de race voor de SF, en deed het veel beter op die rode band. Ook in Oostenrijk was hij eigenlijk prima bezig.

Ergens is dat gebrek aan geluk ook bij Jos Verstappen aanwezig geweest. Die reed bv een fantastische race in de footwork arrows in dat natte Spanje van 1996, P6 in dat ding was gewoon belachelijk goed maar toch, 1 foutje en hop, grindbak. Bij Stewart steeds net de motor die stuk ging, terwijl barrichello veel betere spullen kreeg. Irvine die jos in zn debut op Sao Paulo die beroemde salto mortale liet maken terwijl hij toendertijd in de punten zat als ik met niet vergis (is daar nog ergens een youtube van?). Geluk is echt een factor, zie ook Lewis Hamilton.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

alexbl69 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:31:
Let wel: een reeks hoeft niet perse te beginnen en/of te eindigen met een overwinning voor de desbetreffende coureur.
Leuke data, maar is het niet handiger om wel met een overwinning te beginnen en te eindigen?

Een reeks die niet met een overwinning begint en eindigt zal altijd lager scoren dan een subset van die reeks die dat wel doet.

Er zit nu erg veel overlap in de reeksen. Zie bv positie 2-4, die beginnen allemaal bij de dezelfde race en plakken er dan steeds één overwinning achter en daardoor wordt het percentage steeds hoger. Dat gaat door tot er een keer niet gewonnen wordt. Daarom is het volgens mij interessanter om de reeksen wel altijd met een overwinning te beginnen en te eindigen.

Maar mooi werk hoor, lekker bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Rene44 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:52:
Ik denk ook dat meespeelt dat er in F1 heel weinig testmogelijkheden zijn. Als je dan een auto hebt die niet goed is, kan je veel minder goed aanpassen aan tekortkomingen. DEV had overduidelijk geen zin in nog meer crashes en was overvoorzichtig, zie ook laatste bocht laatste ronde Q1 GP GB.
Ook de trainingsmogelijkheden zijn beperkt. De sims zijn wel heel goed maar het blijft toch anders dan een echte auto op een echte baan. Ik vind het ergens heel gek dat een topsport als F1 z'n coureurs maar een paar uur per wedstrijd laat trainen met echt materiaal.

Zeker voor de rookies die misschien niet meer dan een paar uur in een hedendaagse F1 auto hebben gereden voor ze moeten presteren. Voor een sport die om zo'n marginale verschillen draait en enorme nauwkeurigheid vereist vind ik dat eigenlijk maar gek.

Ik snap de praktische redenen waarom het zo is (samengevat: geld) maar het blijft gek.

Er zou op de een of andere manier iets moeten zijn tussen F1 en F2 waar ze kunnen trainen en de rookies echt op F1-niveau kunnen komen, maar ik weet eigenlijk niet hoe. De sim lijkt niet genoeg te zijn en de echte auto's zijn te duur en onvoorspelbaar (en het mag niet van de regels, maar regels kun je aanpassen als dat wenselijk is). Om trainingsdata eerlijk te kunnen vergelijken zouden ze allemaal hetzelfde materiaal moeten gebruiken en zo werkt het niet in F1. Zelfs binnen een team is de auto geen twee races helemaal hetzelfde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online

:+

JB schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:27:
[...]

Niet iedere? We moeten heel hard genieten van het Max-tijdperk. Ik ben bang dat het nog heel lang gaat duren (of wellicht wel nooit meer) dat er wederom een NL coureur bovenin mee doet.
Nou dat inderdaad, ik kan me 1994 nog wel herinneren dat het heel wat was dat we een Nederlander (heel toevallig de vader van) op het podium in de F1 hadden die naast de grote Schumacher reedt en dat was bijzonder, daar kwam je je bed voor uit... iets wat een Albers, Doornbos of van de Garde nou nooit echt bij me heeft los weten te maken :P

[ Voor 85% gewijzigd door R2D2 op 12-07-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Daniel had blijkbaar goede tijden gereden op Silverstone op de onbekende banden 1:27.415 dat is niet veel minder dan Verstappen. Dus ik snap wel dat Red Bull content is.

Misschien kan de Vries een commentator worden bij Viaplay ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Rene44 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:52:
[...]

En wederom, als dat zo was, zou TSU al lang niet meer bij Alpha Tauri zijn.

En verder was het gewoon domme pech want hij stond voor TSU voor die code red. Hij had een betere strategy in de race voor de SF, en deed het veel beter op die rode band. Ook in Oostenrijk was hij eigenlijk prima bezig.

Ergens is dat gebrek aan geluk ook bij Jos Verstappen aanwezig geweest. Die reed bv een fantastische race in de footwork arrows in dat natte Spanje van 1996, P6 in dat ding was gewoon belachelijk goed maar toch, 1 foutje en hop, grindbak. Bij Stewart steeds net de motor die stuk ging, terwijl barrichello veel betere spullen kreeg. Irvine die jos in zn debut op Sao Paulo die beroemde salto mortale liet maken terwijl hij toendertijd in de punten zat als ik met niet vergis (is daar nog ergens een youtube van?). Geluk is echt een factor, zie ook Lewis Hamilton.
Zoals ook door anderen al benoemd, ist het totaal-pakket van de Vries gewoon minder dan Tsunoda.

Tsunoda lijkt er harder voor te (willen) werken dan de Vries, heeft mogelijk meer potentie dan de Vries of in zin geheel meer groei laten zien. Ja 10 races is kort, echter kun je dan al wel zien of iemand aan het groeien is of niet. Waarom nog langer erin investeren als iemand toch niet verder kan/wil groeien?
Verder is Tsunoda PR-technisch ook charismatischer dan de Vries, en mede door Honda/Japan ook velen malen aantrekkelijker om aan te houden. Tja, als er dan iemand bij AT eruit moest, had de Vries de slechste kaarten.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:56
alienfruit schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:19:
Daniel had blijkbaar goede tijden gereden op Silverstone op de onbekende banden 1:27.415 dat is niet veel minder dan Verstappen.
Dat lijkt mij hier het probleem. Misschien waren het wel C5 banden of zelf een nog zachtere test compound voor Monaco 2024. Dan is het ineens een héél stuk minder indrukwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Daniel had blijkbaar goede tijden gereden op Silverstone op de onbekende banden 1:27.415 dat is niet veel minder dan Verstappen. Dus ik snap wel dat Red Bull content is.

Misschien kan de Vries een commentator worden bij Viaplay ofzo :)
Nadat er een heel weekend op die baan is gereden, op banden waar verder niets over bekend is e.d.

Een paar weken geleden had Ricciardo op basis van zijn simulatorwerk nog een hele lange weg te gaan volgens Dr Marko en nu zou hij ineens hele competitieve tijden neerzetten na een ochtendje Red Bull van dit jaar, nieuwe generatie auto waar hij nog geen meter mee gereden had in het echt? Kan allemaal natuurlijk maar het zal in Hongarije moeten blijken wat hij waard is na een poosje toekijken vanaf de zijlijn.

Tsunoda is nou niet echt een zwaargewicht dus die moet hij dan makkelijk kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
R2D2 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:34:

En Ricciardo heeft inderdaad die ene overwinning... klopt, Nyck de Vries scoorde meteen punten bij zijn debuut en we hebben gezien wat dat waard is na 10 races ;)
Het zijn er 8 (overwinningen voor ricciardo) tegen 1 puntenfinish (2 punten) voor Nyck.

Berust er nu maar in. Nyck is gewogen en te licht bevonden. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Zijn de andere tijden bekend?
Alleen een tijd zegt niet zoveel als we zelfs niet weten op wat voor banden ze reden.
Verstappen reed op Silverstone in Q3 een 1:26.720 en de 1:27.415 van Ricciardo zou dan goed zijn voor de achtste plek. Dat vind ik fors minder dan Verstappen, maar goed, waarschijnlijk is dat geen eerlijke vergelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
Darkasantion schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:26:
[...]

Zoals ook door anderen al benoemd, ist het totaal-pakket van de Vries gewoon minder dan Tsunoda.
Maar jij had het over presteren of wegwezen. Dat is nu ook door jezelf debunked.
Tsunoda lijkt er harder voor te (willen) werken dan de Vries, heeft mogelijk meer potentie dan de Vries
Dat is subjectief.
of in zin geheel meer groei laten zien.
..maar dus niet in TSU's eerste 10 races, toen hij een stuk meer dweilde vs zn teammaatje dan DEV deed vs TSU.
Ja 10 races is kort, echter kun je dan al wel zien of iemand aan het groeien is of niet.
TSU's laatste 4 races eindresultaat in 2021 vs Gashly:
race 19: 7 plaatsen verschil achter gashly,
race 20: 2 plaatsen verschil achter gashly,
race 21: 8 plaatsen verschil achter gashly,
race 22: 1 plaats voor gasly.

Noem je dat groeien?

Ter vergelijking Devs laatste 4 races:
race 7: 2 plaatsen achter TSU
race 8: 4 plaatsen achter TSU
race 9: 2 plaatsen voor TSU,
race 10: 1 plaats achter TSU.
Waarom nog langer erin investeren als iemand toch niet verder kan/wil groeien?
Verder is Tsunoda PR-technisch ook charismatischer dan de Vries, en mede door Honda/Japan ook velen malen aantrekkelijker om aan te houden. Tja, als er dan iemand bij AT eruit moest, had de Vries de slechste kaarten.
Ook dat is subjectief, maar bij mij kwam TSU altijd over als een verongelijkt klein kind, met name over de boordradio.

[ Voor 3% gewijzigd door Rene44 op 12-07-2023 17:55 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics