Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Denk dat het hier mee te maken heeft:Mj2sL schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:07:
[...]
Ik ken hem niet zo goed, maar welk werk heeft hij niet gedaan dan?
ToolkiT in "[F1] Seizoen 2023"
https://www.formula1.com/...hnzxE6XpSUZwzHfr9rXp.html
Oh oh Mr. B, oh oh!
Niet alleen Perez maar ook Yuki in het verlengde.Melantrix schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:57:
[...]
Dat viel mij ook op ja. Het geeft mij een gevoel dat ze Perez onder druk zetten.
Max heeft wel eens ergens aangegeven dat Daniel hem in de SIM aardig kon bij blijven. Ik vraag me af of ze dit nu niet zo hals over kop doen (het voelt te gehaast, zelfs voor Marko) om hem warm te kunnen rijden en dan evt om te wisselen met Perez.
Waarom?
- Max heeft momenteel in z'n eentje meer punten dan alle teams. Perez' punten doen dus eigenlijk niet echt mee.
- Ricciardo kan dan meer punten binnen halen, en warm draaien voor het volgende seizoen.
Het is een win win voor RBR -> Perez onder druk zorgt er voor dat Perez of beter gaat presteren, of ze Ricciardo in z'n stoel kunnen zetten en alsnog meer punten kunnen pakken.
Over hoog spel gesproken.
Het probleem van Nyck was zogezegd dat hij qua ervaring niet meer in de rookie categorie valt.
Voor de eerste helft van het jaar was redelijk kwalificeren ( 1 a 2 plaatsen verschil met Yuki) en een race goed uitrijden qua bandenmanagement en geen idiote acties toereikend.
Daarnaast bekijken of de feedback op dezelfde hoogte als Yuki is.
Daarvoor is hij gewogen en te licht bevonden.
Maar daarvoor was RIC ook gedeeltelijk aangenomen? DEV moest tussendoor ook nog 10 races rijden.ToolkiT schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:09:
[...]
absoluut dit.. iig veel vaker (en dat is een understatement)
Maar ja, als die races niet geweldig zijn moet je niet gaan golven maar wat vaker op de zaak verschijnen.
I served in a company of heroes.
Dat laatste is een niet onderbouwde meningVuvuzela schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:13:
Hoop niet dat dit de zoveelste carriere misser van Ric gaat worden. Geen idee of er iets van updates aankomen maar ik zou niet in een AT stappen op dit moment.. Als je alles perfect doet kom je met een AT alsnog net niet in de punten.. terwijl je als Ric zijnde niet bepaald in vorm bent en de druk nu juist extra hoog is.
RIC was zeer slecht in de McLaren. Maar er was al "gelekt" dat hij niet overweg kon met de vereiste rijstijl voor de McLaren (zei Sainz hem al na de eerste testdag 2,5 jaar terug) waarbij McLaren ook gepoogd heeft die rijstijl er in te slaan (= bewust moeten rijden => downwards spiral want daardoor niet de capaciteit om te racen). In de RB sim was RIC vervolgens ook echt slecht. Maar na een aantal sessies was dat alweer veel beter (oude rijstijl, en oude Ricciardo "de lachebek" kwam terug). Blijkbaar heeft Verstappen recentelijk ook nog aangegeven dat de oude Ricciardo terug was in de sim? En in het persbericht van RB staat dat RIC vandaag heeft bevestigd wat ze in de sim hadden gezien en dat hij zeer competitieve tijden neer zette.
Maar Perez zat niet echt lekker in zijn stoel dat zal door dit nieuws er niet beter op worden.
En vooral daar bij Grandprixradio/Podcast wat een bashen daar zeg. Ik ben gestopt met luisteren. Trieste bedoening.Help!!!! schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:12:
DEV werd vanaf het begin af aan al de grond in geschreven.
Ik zou het doen!
Yes. Dat wist ik, maar wellicht heb ik het te onduidelijk verwoord. Ik denk en verwacht eigenlijk dat er door de cost cap ook (strengere) accountingregels zijn voor F1 teams. Waardoor het wellicht technisch niet meer zonder meer mogelijk is om coureurs zomaar bij bedrijf X te stallen. Omdat de forensisch accountants van F1 inzicht zullen willen in de financiële middelen en stromen binnen teams. Althans dat zou mij logisch lijken, omdat anders teams (uiteraard) gaan proberen om financiële stromen ondoorzichtig te maken zodat ze wellicht onder de cost cap uit kunnen komen.Fauna schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:58:
[...]
Ik geloof dat de salarissen van de coureurs buiten de costcap vallen.
@lawrobarretto
·
Volgen
Sources say Ricciardo was impressive in today's Pirelli tyre test with Red Bull, his first drive in 2023 machinery, and that his best lap would have been good enough for the front row of the grid in Sunday's British Grand Prix.🤯#F1
Twitter doet ff vaag, dus dan maar zo.
Deze angst deel ik met je, ik gun het RIC namelijk wel dat hij een keertje wind mee krijgt..Vuvuzela schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:13:
Hoop niet dat dit de zoveelste carriere misser van Ric gaat worden. Geen idee of er iets van updates aankomen maar ik zou niet in een AT stappen op dit moment.. Als je alles perfect doet kom je met een AT alsnog net niet in de punten.. terwijl je als Ric zijnde niet bepaald in vorm bent en de druk nu juist extra hoog is.
Ik hoop eigenlijk dat hij snel een RBR stoeltje krijgt..
hij oefent er iig al wel in
https://www.linkedin.com/...-7084423183830802432-Jmu8
"#BritishGP was a blast as always... but my fun comes later today when I hit the track in the RB19 for Pirelli tyre testing. Vroom vroom 🏎 🏎"
Tja DEV staat 20e, PER gewoon 2e. En hij heeft te veel schade gereden, terwijl bij PER het vooral de kwalificaties zijn geweest die een probleem waren. Dat is voor een deel zijn eigen fout en voor een deel die van het team. Dat heeft hij tijdens de race nog redelijk gecompenseerd.d0s schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:21:
Sec genomen presteert Perez slechter tov zijn teamgenoot en met het materiaal dan De Vries tov Tsunoda. Helemaal eerlijk voelt dat niet.
Vind je? die plek 2 flatteert behoorlijk vind ik. Dat ligt vooral aan de auto tov de rest van het veld.Tk55 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:27:
[...]
Tja DEV staat 20e, PER gewoon 2e. En hij heeft te veel schade gereden, terwijl bij PER het vooral de kwalificaties zijn geweest die een probleem waren. Dat is voor een deel zijn eigen fout en voor een deel die van het team. Dat heeft hij tijdens de race nog redelijk gecompenseerd.
dit..RobertMe schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:12:
[...]
Maar daarvoor was RIC ook gedeeltelijk aangenomen? DEV moest tussendoor ook nog 10 races rijden.
Maar ja, als die races niet geweldig zijn moet je niet gaan golven maar wat vaker op de zaak verschijnen.
Dat maakt niet zoveel uit, want uiteindelijk staat ie gewoon 2e.d0s schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:28:
[...]
Vind je? die plek 2 flatteert behoorlijk vind ik. Dat ligt vooral aan de auto tov de rest van het veld.
Ik vind hem ook niet goed presteren, maar het is niet alsof Max niet zonder hem kan. Als Max meer werd uitgedaagd zouden de prestaties van Perez wel een probleem zijn. Maar voor nu is er geen probleem.
Hij lacht wel veel maar zijn humor is heel negatief, alles gaat altijd om de ander te kleineren, in de zeik te zetten of gewoon de aandacht opeisen als iemand anders die eens krijgt. Nooit eens een grap die de ander ophemelt of die ten koste van zichzelf gaat. Sinds ik dat in hem zie vind ik het eigenlijk geen leuke man meer.
Dan heb ik nog liever Bottas. Dat is niet bepaald een moppenkanon maar wel iemand die zich respectvol opstelt naar z'n concurenten én collega's.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Wat heeft hij te verliezen danVuvuzela schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:13:
Vaak bu'j te bang!
Grappig dat je dit opmerkt, want zo heb ik er ook wel eens naar gekeken. Echter loopt iedereen met hem weg, dus ik dacht dat het wel aan mij zou liggen...CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:43:
Jammer, ik vind Ricciardo een onsympathieke coureur (en dat zegt wat tussen dat stel).
Hij lacht wel veel maar zijn humor is heel negatief, alles gaat altijd om de ander te kleineren, in de zeik te zetten of gewoon de aandacht opeisen als iemand anders die eens krijgt. Nooit eens die een grap die de ander ophemelt of die ten koste van zichzelf gaat. Sinds ik dat in hem zie vind ik het eigenlijk geen leuke man meer.
Dan heb ik nog liever Bottas. Dat is niet bepaald een moppenkanon maar wel iemand die zich respectvol opstelt naar z'n concurenten én collega's.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Zei Marko enige tijd geleden niet dat AT meer een kopie moet worden van de RB ipv zelf proberen uit te vogelen hoe het werkt…
Even los van de regelgeving dat ze niet een beperkte set aan zaken over kunnen nemen.
Maar was wel een "natte" kwali. Denk niet dat die tijden heel representatief waren ten opzichte van een normale kwalificatie, met 3 droge sessies, rubber op de baan (alhoewel dat er nu ook niet meer veel lag wellicht?)warp schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:27:
Lawrence Barretto
@lawrobarretto
·
Volgen
Sources say Ricciardo was impressive in today's Pirelli tyre test with Red Bull, his first drive in 2023 machinery, and that his best lap would have been good enough for the front row of the grid in Sunday's British Grand Prix.🤯#F1
Twitter doet ff vaag, dus dan maar zo.
Vergelijken wat Ricciardo vandaag doet ten opzichte van de 20 anderen zaterdag blijft dus lastig.
Benieuwd of ze studio nog hebben voor de F1 intro om beelden van Ricciardo te schieten.
AT kan een set aan zaken over nemen. En dat doen ze niet.matz schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:02:
In het grotere plaatje is dit misschien ook wel de strategische zet om Riccardo z’n kennis van de huidige RB over te zetten naar de 2024 AT.
Zei Marko enige tijd geleden niet dat AT meer een kopie moet worden van de RB ipv zelf proberen uit te vogelen hoe het werkt…
Even los van de regelgeving dat ze niet een beperkte set aan zaken over kunnen nemen.
Daarnaast heeft Ricciardo Verstappen altijd een nerd genoemd. Dus hoeveel kennis zou hij daadwerkelijk meenemen?
De Ferrari - Haas manier is dan makkelijker. Personeel dat vertrekt bij Ferrari en zonder gardening leave zo aan de slag mag bij Haas. Niks dat dat verbied (kan ook niet). Gardening leave komt wel voor, maar dat is dan iets dat de teams onderling overeen komen. De FIA kan niet afdwingen dat (hoog geplaatst) personeel niet naar een ander team mag (binnen X maanden).
Als in: als ze echt willen kan Dan Fellows, Rob Marshall, Adrian Newey* ook zijn ontslag nemen en bij AlphaTauri gaan werken. Dat zal veel meer zoden aan de dijk zetten.
* Of Piere Wache, of Paul Monagham, of...
Waar komt dat verhaal eigenlijk vandaan ? Je kan je toch bijna niet voorstellen dat iemand in zijn positie die eindelijk een kans krijgt er niet helemaal 2000% voor gaatToolkiT schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:59:
[...]
En het feit dat hij simpelweg niet het werk deed wat nodig is om een goede F1 coureur te worden..
Ik vermoed dat hij dacht het puur op zijn connecties wel te redden.. maar succesvol F1 coureur zijn vereist veel werk en dat deed hij simpelweg niet..
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik kan best begrijpen dat een auto die een 'zusje' is van de huidige top wagen op dit moment zo 'matig' lijkt te presteren best een domper kan zijn voor je absolute motivatie. En zelfs dan nog, zover ik hem in de media heb gezien lijkt het vooral niet aan zichzelf te liggen, dus het kan ook gewoon een mindset/teammentaliteit zijn waar de keuzes worden gemaakt.Help!!!! schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:19:
[...]
Waar komt dat verhaal eigenlijk vandaan ? Je kan je toch bijna niet voorstellen dat iemand in zijn positie die eindelijk een kans krijgt er niet helemaal 2000% voor gaat
Eerste wat AT had moeten doen imho was een McLaren move voor een flinke upgrade, dan pas kijken naar je drivers. Maargoed, je weet niet wat de andere kant van het verhaal is dan slecht nu het resultaat.
[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 11-07-2023 18:22 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat gevoel van 2000% heb ik nou niet bepaald bij een zekere Stroll die volgens mij liever gaat surfen maar kan het verkeerd hebben.Help!!!! schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:19:
[...]
Waar komt dat verhaal eigenlijk vandaan ? Je kan je toch bijna niet voorstellen dat iemand in zijn positie die eindelijk een kans krijgt er niet helemaal 2000% voor gaat
Stroll heeft dan weer wel een aardige job security. Die wordt ook om de oren gereden maar hoor je niks over in de media.Chocoball schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:22:
[...]
Dat gevoel van 2000% heb ik nou niet bepaald bij een zekere Stroll die volgens mij liever gaat surfen maar kan het verkeerd hebben.
[ Voor 69% gewijzigd door Silent Thunder op 11-07-2023 18:24 ]
Of dat wordt hem nu vooral bespaart, want dat was natuurlijk weer één groot Verstappen festijn geworden met De Vries op p20.streamnl schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:16:
Ik ben “blij” dat DEV vervangen wordt. Maar ik had hem Zandvoort nog wel gegund.
Mogelijk terug naar Formule E aldus The Race.Silent Thunder schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:24:
Wat gaat DEV nu doen? Wat zou een voor de hand liggende keuze zijn als je bij F1 al heel snel eruit wordt gewerkt?
Toch weer een andere raceklasse vermoed ik, zie niet nog een F1 team hem een kans bieden.Silent Thunder schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:24:
Wat gaat DEV nu doen? Wat zou een voor de hand liggende keuze zijn als je bij F1 al heel snel eruit wordt gewerkt?
1 van de 2 zal moeten gaan, volgend jaar zal het zeker Lawson gaan worden die daar komt te zitten.Harry Nak schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:28:
Leuk gevecht, TSU vs RIC. TSU heeft getekend tof einde dit jaar, dus dat wordt spannend.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Of je bekijkt het van de andere kant en je doet er alles, maar dan ook echt alles aan om in die zeepkist maximaal te presteren, jezelf in de picture te rijden en ervoor te zorgen dat je in een beter team terecht kan komen. Ik weet het fijne er uiteraard ook niet van, geen idee hoe Nyck binnen het team lag en hoe gemotiveerd hij was, maar de conclusie staat en dat is dat hij naar huis mag. En daar sta je dan met je druppende neus...SinergyX schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:21:
[...]
Ik kan best begrijpen dat een auto die een 'zusje' is van de huidige top wagen op dit moment zo 'matig' lijkt te presteren best een domper kan zijn voor je absolute motivatie. En zelfs dan nog, zover ik hem in de media heb gezien lijkt het vooral niet aan zichzelf te liggen, dus het kan ook gewoon een mindset/teammentaliteit zijn waar de keuzes worden gemaakt.
Eerste wat AT had moeten doen imho was een McLaren move voor een flinke upgrade, dan pas kijken naar je drivers. Maargoed, je weet niet wat de andere kant van het verhaal is dan slecht nu het resultaat.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Die zal komende tijd wel tot den treure in Nederlandse programma's komen, waar natuurlijk tot in den diepte analyse van de 'experts' het besluit zal worden uitgelegd, maar inderdaad.. alleen de insiders zullen weten wat de beweegredenen zijn, dan behalve de bekende 'dit is RBR, daar gebeuren zulke dingen'.Major_ton schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:30:
[...]
Of je bekijkt het van de andere kant en je doet er alles, maar dan ook echt alles aan om in die zeepkist maximaal te presteren, jezelf in de picture te rijden en ervoor te zorgen dat je in een beter team terecht kan komen. Ik weet het fijne er uiteraard ook niet van, geen idee hoe Nyck binnen het team lag en hoe gemotiveerd hij was, maar de conclusie staat en dat is dat hij naar huis mag. En daar sta je dan met je druppende neus...
Wat de Vries betreft: gewogen en te licht bevonden..zo werkt dat in een professionele sport
Vergeet niet dat Ricciardo een enorme marketing machine is voor Red Bull. Voor promotie doeleinden doet hij het beter dan Max, dus dat de Honey Badger weer mag gaan rijden is zo gek nog niet. Zie de hele hype eromheen (die al weken, zo niet maanden bezig is) en ook de speculatie of hij mischien zal terugkeren bij Red Bull zelf. Aandacht gegarandeerd!RCBL schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:37:
Opvallend is dat men terug moet vallen op de 35-jarige RIC. Kennelijk is de pool van RBR helemaal leeg met wat jongere talentvolle rijders. Daar zou men wat aan moeten doen anders is het na het stoppen van VER over met RBR
Wat de Vries betreft: gewogen en te licht bevonden..zo werkt dat in een professionele sport
Las ergens dat ze Lawson niet uit het lopende Super Formula seizoen wilde halen en in die shitbox van een AT04 zetten.RCBL schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:37:
Opvallend is dat men terug moet vallen op de 35-jarige RIC. Kennelijk is de pool van RBR helemaal leeg met wat jongere talentvolle rijders. Daar zou men wat aan moeten doen anders is het na het stoppen van VER over met RBR
Edit: van Twitter:
⚠️ | According to multiple sources
- Decision to sack De Vries done earlier than expected after sim data comparisons between Daniel, Yuki and Nyck
- Nyck did not hit sim benchmarks set by Yuki
- Nyck was given a few more rounds to try and hit those benchmarks on the track
1/4
- Sponsors saw Daniel more profitable, and seen as key to AT's rebranding
- Liam is still part of Red Bull's future
- Liam's success in SF exeeded expectations
- Helmut does not want Liam's development interupted mid season, combined with how poor the AT04 is
2/4
Liam's road to F1
- Depending on Daniel's performance post Hungary, Liam will be given the AT seat in 2024, or found another seat a la Albon
- If none of these occur, he is 100% secured the future AT brand seat in 2025
3/4
- RB is very sure that Honda wants to take Yuki with them to Aston Martin, hence why he is seemingly not part of Red Bull seat plans
- Also why Helmut has honestly mentioned, they do not have a replacement for Checo
- So far, Checo is still safe until the end of his contract
4/4
[ Voor 50% gewijzigd door TinusXIII op 11-07-2023 18:55 ]
Wat me op zich geen verkeerde zet lijktTinusXIII schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:53:
[...]
Las ergens dat ze Lawson niet uit het lopende Super Formula seizoen wilde halen en in die shitbox van een AT04 zetten.
There. I fixed that for you. En zo zijn er nog wel meer 😏CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:43:
Jammer, ik vind Ricciardo Verstappen een onsympathieke coureur (en dat zegt wat tussen dat stel).
Hij lacht wel veel maar zijn humor is heel negatief, alles gaat altijd om de ander te kleineren, in de zeik te zetten of gewoon de aandacht opeisen als iemand anders die eens krijgt. Nooit eens die een grap die de ander ophemelt of die ten koste van zichzelf gaat. Sinds ik dat in hem zie vind ik het eigenlijk geen leuke man meer.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik denk dat je als Nederlandse coureur heel graag (in een F1 wagen) op Zandvoort rijdt.dutchgio schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:25:
[...]
Of dat wordt hem nu vooral bespaart, want dat was natuurlijk weer één groot Verstappen festijn geworden met De Vries op p20.
Lijkt mij heel speciaal.
En dat gun ik elke coureur.
Als DEV gewoon beter had gereden, hadden ze geen reden hem eruit te bonjourenDanfoss schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:33:
[...]
Ook gewoon onzin, RB moest wel vanwege slechte presteren van PER.
Nu bereiken ze meerdere dingen:
- peilstok of Tsunoda echt beter is geworden sinds pairing met Gasly
- peilstok of Ricciardo zijn oude vorm weer heeft
- extra druk op PER
Aan het einde van het seizoen is minimaal 1 van die 3 ook weg bij RB. Als PER nog verder in elkaar klapt hebben ze nu ook betere opties om hem onmiddelijk te vervangen.
Twente komt eraan!
en dat terwijl VER juist meer gevoelens heeft met Spa, z'n echte thuisrace.streamnl schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:00:
[...]
Ik denk dat je als Nederlandse coureur heel graag (in een F1 wagen) op Zandvoort rijdt.
Lijkt mij heel speciaal.
En dat gun ik elke coureur.
Ik werd even getriggerd door dat 'Welcome BACK' van AT voor RIC, maar die heeft er inderdaad al twee seizoenen Toro Rosso opzitten (2012/13). Bijna terug naar waar het voor hem begon (HRT wordt 'm niet meer).
Sowieso snap ik de laatste seizoenen echt niks van AT, niet wat RB er nou echt mee wil (lijkt heel halfslachtig) en al helemaal niet qua prestaties.
En daarom komt er een nieuwe CEO, nieuwe team principle, rebrand, nauwere samenwerking met RB, mogelijk een gedeeltelijke verhuizing naar UK, ....sambalbaj schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:05:
Sowieso snap ik de laatste seizoenen echt niks van AT, niet wat RB er nou echt mee wil (lijkt heel halfslachtig) en al helemaal niet qua prestaties.
Voor Iwasa zou een overgang nu ook te vroeg zijn geweest. Vraag mij of voor hem hetzelfde geldt als voor Yuki dat hij meegaat als Honda junior. Red Bull zou ook nog naar Palou kijken die nu nog IndyCar rijdt voor een mogelijk Alpha Tauri zitje.TinusXIII schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:53:
[...]
- RB is very sure that Honda wants to take Yuki with them to Aston Martin, hence why he is seemingly not part of Red Bull seat plans
Overigens gaat volgend seizoen het mes in het juniorenprogramma van Red Bull. Ze hebben nu 12 junioren rijden en de bedoeling is dit sterk terug te brengen naar alleen de talenten waar ze vertrouwen in hebben.
Zou je de bron willen delen?TinusXIII schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:53:
[...]
Las ergens dat ze Lawson niet uit het lopende Super Formula seizoen wilde halen en in die shitbox van een AT04 zetten.
- Decision to sack De Vries done earlier than expected after sim data comparisons between Daniel, Yuki and Nyck
1/4
- Helmut does not want Liam's development interupted mid season, combined with how poor the AT04 is
2/4
Liam's road to F1
- Depending on Daniel's performance post Hungary, Liam will be given the AT seat in 2024, or found another seat a la Albon
3/4
- Also why Helmut has honestly mentioned, they do not have a replacement for Checo
4/4
Ah ik zie dat ik het twitteraccount niet meegekopieerd had, excuus.
Dit is van @redbulletin op Twitter.
Dat was volgens mij de test waarbij de banden geheel niet opgewarmd worden? Het lijkt me logisch dat dat ff wennen is, en het momentje zelf was vrij gecontroleerd (dus had geanticipeerd dat de banden mogelijk niet zoals verwacht zouden presteren). Denk niet dat je dit mag zien als maatstaaf voor prestaties on-track.d-vine schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:20:
Op de eerste testochtend ging het echter nog niet van een leien dakje. Hij kende een momentje in Luffield en eindigde achterstevoren op de baan. Ironisch genoeg op dezelfde manier als De Vries dat afgelopen weekend deed tijdens de vrije training.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ok, dat wordt een leuke stoelendans.TinusXIII schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:53:
[...]
3/4
- Stroll er volgend jaar uit en Yuki naast Alonso
- Ricciardo als uithangbord voor Alpha Tauri
- Liam naast Ricciardo in de Alpha Tauri
Denk je werkelijk met papa Stroll die de touwtjes in handen heeft?D-dark schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:58:
[...]
Die branding is inderdaad ook wel een dingetje.TinusXIII schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:53:
[...]
1/4
2/4
Liam's road to F1
3/4
4/4
De thuismarkt (Nederland) is al niet zo groot, en dan gaat ook nog eens 99,9% van de aandacht uit naar een andere coureur.
Voor sponsoren was De Vries dus niet echt interessant.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Nee, maar je moet blijven hopen.Shinji schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:08:
[...]
Denk je werkelijk met papa Stroll die de touwtjes in handen heeft?
Ik snap dat ook niet, maar de bron die ik heb vertrouw ik wel...Help!!!! schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:19:
[...]
Just curious, maar hoe kom je aan een bron binnen Red Bull? Nederlander (die je kon) die bij Red Bull is komen te werken?ToolkiT schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:13:
[...]
Ik snap dat ook niet, maar de bron die ik heb vertrouw ik wel...
Hij woont/werkt iig in de UK, dus wellicht gewoon iemand uit de fysieke omgeving?RobertMe schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:18:
[...]
Just curious, maar hoe kom je aan een bron binnen Red Bull? Nederlander (die je kon) die bij Red Bull is komen te werken?
Ik woon 50 mijl ten zuiden van Horner en Ginger SpiceRobertMe schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:18:
[...]
Just curious, maar hoe kom je aan een bron binnen Red Bull? Nederlander (die je kon) die bij Red Bull is komen te werken?
Ook dan is de kans inderdaad een stuk groter dat je "toevallig" iemand binnen het team kentToolkiT schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:25:
[...]
Ik woon 50 mijl ten zuiden van Horner en Ginger Spice
Ik ging dus incorrect uit van dat je een Nederlander / Belg in Nederland / België zou zijn.
Ik ben ook NederlanderRobertMe schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:28:
[...]
Ook dan is de kans inderdaad een stuk groter dat je "toevallig" iemand binnen het team kent
Ik ging dus incorrect uit van dat je een Nederlander / Belg in Nederland / België zou zijn.
Maar woon al 23 jaar niet meer in NL
Dat heeft hij natuurlijk aan zichzelf te danken.alexbl69 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:09:
[...]
Die branding is inderdaad ook wel een dingetje.
De thuismarkt (Nederland) is al niet zo groot, en dan gaat ook nog eens 99,9% van de aandacht uit naar een andere coureur.
Voor sponsoren was De Vries dus niet echt interessant.
Zijn uitstraling is letterlijk posterboy naast Toto.
Een tandpasta reclame zou nog kunnen, maar zelfs die verwachten nog iets meer leven en uitstraling.
Ook nul binding met het publiek laat staan fans. Zijn Twitter is geheel stale.
Kortom, er zit nul jeux aan deze persoon in een 100% marketing / geld sport.
Ik vind het altijd een beetje een Hollandse RusselRukapul schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:34:
[...]
Dat heeft hij natuurlijk aan zichzelf te danken.
Zijn uitstraling is letterlijk posterboy naast Toto.
Een tandpasta reclame zou nog kunnen, maar zelfs die verwachten nog iets meer leven en uitstraling.
Ook nul binding met het publiek laat staan fans. Zijn Twitter is geheel stale.
Kortom, er zit nul jeux aan deze persoon in een 100% marketing / geld sport.

I served in a company of heroes.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Volgend jaar zit er toch nog geen Honda in de AM?D-dark schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:58:
[...]
Ok, dat wordt een leuke stoelendans.
Hoe zie je dat voor je?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
[ Voor 32% gewijzigd door xzaz op 11-07-2023 20:52 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
- Meerendeels wennen aan het team.YakuzA schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:42:
[...]
Volgend jaar zit er toch nog geen Honda in de AM?
Hoe zie je dat voor je?
- Je krijgt er een jonge rijder voor terug die je niet hoeft te betalen, dat doet Honda
- Grotere kans om hoger in het kampioenschap te eindigen, 2 rijders die presteren.
Honda heeft pas vanaf 2025/2026 dat soort invloed binnen het team.D-dark schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:52:
[...]
- Meerendeels wennen aan het team.
- Je krijgt er een jonge rijder voor terug die je niet hoeft te betalen, dat doet Honda
- Grotere kans om hoger in het kampioenschap te eindigen, 2 rijders die presteren.
Met de politieke powerplay zoals bestaat binnen F1 lijkt eerder me niet realistisch.
Een Honda protégé die met een Merc motor rijdt is natuurlijk ook niet handig voor hun PR molen.
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 11-07-2023 20:56 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Maar mister Porsche (/Volkswagen Groep, dus ook Audi) is wel CEO van het Alfa Romeo F1 teamYakuzA schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:55:
[...]
Honda heeft pas vanaf 2025/2026 dat soort invloed binnen het team.
Met de politieke powerplay zoals bestaat binnen F1 lijkt eerder me niet realistisch.
Van alles keuzes die hij sinds zijn vertrek bij RB heeft gemaakt is dit nog wel de meest logische; van geen zitje naar een zitjexzaz schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:52:
De keuze van RB naar Renault heb ik nooit begrepen en deze begrijp ik ook niet.
Maar tenzij het hem echt lukt om zich langs Tsunoda en in een Red Bull te rijden zijn de jaren van zijn vertrek bij RB tot het einde van zijn carriére (want dit lijkt me dan zijn laatste station) sportief gezien een trieste bedoening.
bij RBR was hij en bleef hij nr2.. en bij Renault had hij de hoop succesvol nr1 te worden.. dat liep anders helaas.. en sinds dien is het kwakkelen met hem..xzaz schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:52:
Ricciardo is een prima gozer.. maar eerst RB dan naar de Fransen dan naar mclaren en nu waarschijnlijk een half jaartje naar AT. De keuze van RB naar Renault heb ik nooit begrepen en deze begrijp ik ook niet. Het lijkt alsof die al 5 jaar bezig is met overleven in plaats van echt een goede auto te willen. Meedoen is belangrijker dan winnen blijkbaar.
Maar nu zit hij toch wel op de beste plek voor hem want de RBR/AT wagens liggen hem beter..
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 11-07-2023 21:19 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Opzich deed hij het bij Renault wel goed, ook nog podiums gehaald. Zijn doodsteek was de McLaren.ToolkiT schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:17:
[...]
bij RBR was hij en bleef hij nr2.. en bij Renault had hij de hoop succesvol nr1 te worden.. dat liep anders helaas.. en sinds dien is het kwakkelen met hem..
Maar nu zit hij toch wel op de beste plek voor hem want de RBR/AT wagens liggen hem beter..
bij Renault was er wel een neerwaardse spiraal welke de overstap naar McLaren triggerde.. maar dat pakte averechts uit..TinusXIII schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:20:
[...]
Opzich deed hij het bij Renault wel goed, ook nog podiums gehaald. Zijn doodsteek was de McLaren.
Zekerheid zal die nooit kunnen krijgen totdat het rond is.Rivanov schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:19:
Einde is nu echt nabij voor PER. Want kan niet geloven dat RIC naar AT gaat zonder zicht cq. zekerheid op het stoeltje bij RBR.
Afgelopen periode zal waarschijnlijk voor hem wel hebben aangetoond dat hij eigenlijk toch nog wil racen. Als in: wat die vorig jaar aangaf dat hij een jaartje "niks" wil doen om te kijken of de "wil" er nog is en of die het zou "missen". En er zal ook het besef zijn dat hij met zijn "afsluiting" bij McLaren nooit meer dat top stoeltje zou krijgen dat hij wel wilde (er waren IIRC nog wat teams die wellicht wel oren hadden, maar Ricciarco wilde naar een top team). Nu bij AT krijgt hij op zijn minst de kans om te laten zien wat die nog kan, al is het in een draak van een auto. Hij krijgt dus op zijn minst de kans om te laten zien dat hij niet de coureur is die bij McLaren vertrok. Wat de rest gaat brengen zal toch echt ook zeer veel van hemzelf afhangen. Rijdt die Yuki het snot voor de ogen dan zal een stoeltje bij Red Bull er wellicht in zitten? Maar zullen mogelijk ook andere teams (weer) geïnteresseerd zijn.
Maar, goed, ******************** en Nyck krijgt vast een betere kans bij Williams of McLaren. Ricciardo met zn giechel gaat ook geen potten breken met zon lastige achterkant en ook is TSU enorm ondergewaardeerd. Dit is niet het einde van Nyck. VOORWAARTS!
Als ik het me goed herinner ging hij uit zichzelf weg en hoefde hij niet per de weg toch? Als in, hij had een zitje en die kon hij houden, maar besloot dat een ander zitje beter was / meer kansen bood.alexbl69 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:10:
[...]
Van alles keuzes die hij sinds zijn vertrek bij RB heeft gemaakt is dit nog wel de meest logische; van geen zitje naar een zitje.
Long term ipv perez zijn er niet veel opties. Hoi blijft een bak geld waard en staat gewoon tweede. Albon is praktisch de enige met zijn backing uit Thailand. Norris? McLaren heeft Piastri dus hebben nu twee potentiële WK. Sainz daar weer heen? …. 🤪
Pfff silly season bied een boel potentie. 😅
Uhm.. ik denk bij Ferrari eerder. HAAS heeft niks met Mercedes te maken!Lynx schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:16:
Heel vaag gerucht…gehoord van commentaar tijdens GP UK? Ik weet het niet meer … maar HAAS zou weg willen bij merc?
If my grandmother had wheels she would have been a bikeRene44 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:10:
Nyck is mijn held en als die 2 safetycars in Oostenrijk en GB er niet waren geweest had hij een veel beter resultaat neergezet. Ook lag hij 13, voor TSU opweg naar Q2 toen eea werd stilgezet in Q1 afgelopen za en hij helaas bijna als laatste eindigde.
Maar, goed, ******************** en Nyck krijgt vast een betere kans bij Williams of McLaren. Ricciardo met zn giechel gaat ook geen potten breken met zon lastige achterkant en ook is TSU enorm ondergewaardeerd. Dit is niet het einde van Nyck. VOORWAARTS!
Ik denk dat dit einde oefening is voor Nyck in de F1 (gelukkig).
Williams zit met Albon en Sargant, die ik beide echt niet zie vertrekken.
McLaren heeft hun lievelingetje Norris & Piastri (en anders ook nog in Indycar genoeg).
Laat Nyck lekker weer Endurance racing (waar hij heel sterk in was!) doen, of weer terug in FE.
[ Voor 63% gewijzigd door Ryur op 11-07-2023 22:20 ]
Haas en Ferrari is al gemeld maar vergis je niet in de financiële rugdekking van Perez. Daar zit namelijk Carlos Slim achter. De vraag is hoe lang Slim in Perez blijft investeren als hij te weinig prijzen pakt en zichtbaar rond rijdt.Lynx schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:16:
Heel vaag gerucht…gehoord van commentaar tijdens GP UK? Ik weet het niet meer … maar HAAS zou weg willen bij merc? Naar RBPT? Of Honda? Magnussen kan niet mee met Hulk dus die zal wel gewisseld kunnen worden door iets wat overblijft bij AT. Denk trouwens dat Albon wel zal vertrekken naar een Ferrari ofzo. Geruchten dat einde verhaal voor sainz is. Dan zou er bij de hekkensluiters meer dan genoeg ruimte ontstaat voor rijders als ric. Zeker als hij steady rijd. Voor een toekomst hoeft hij yuki er niet volledig af te rijden. Voor een RB zitje moet hij yuki compleet wegvagen.
Long term ipv perez zijn er niet veel opties. Hoi blijft een bak geld waard en staat gewoon tweede. Albon is praktisch de enige met zijn backing uit Thailand. Norris? McLaren heeft Piastri dus hebben nu twee potentiële WK. Sainz daar weer heen? …. 🤪
Pfff silly season bied een boel potentie. 😅
Klopt inderdaad. Hij heeft er zelf voor gekozen.Shinji schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:13:
[...]
Als ik het me goed herinner ging hij uit zichzelf weg en hoefde hij niet per de weg toch? Als in, hij had een zitje en die kon hij houden, maar besloot dat een ander zitje beter was / meer kansen bood.
Nee, ben enigszins stunned en hoop dat een ander team Nick op gaat pikken…. Welke team? Ik niet weten nie
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Uhh geen? Hij is nu ook weer niet een natuurtalent en er zijn genoeg (jongere) andere coureurs te vinden.wowly schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:36:
Wat een nieuws zeg! Dat ze Nick wegdoen lijkt me een cruciale fout. Weet niet welke data ze hebben waarop ze baseren dat ie het minder doet dat Yuki, maar het lijkt erop dat Ricciardo met miljoenen heeft zitten gooien voor een 5e kans…. Blijkbaar doet Nick het slechter in de Sim dan Yuki? Yeah sure, multiple wereldkampioenschappen gewonnen……… weet niet wat ricci voor elkaar heeft gespeeld behalve zijn onfrisse geintjes ten koste van anderen, lopen grijnzen en grappen maakt je geen goede 2e coureur. Is door het ijs gezakt naast Max, gevlucht met geld naar Renault wat ie helemaal heeft uitgekleed en vervolgens totaal niet heeft geleverd (Abiteboul moet je maar eens nalezen hoe belazerd hij zich voelde met dit “top”talent), compleet weggereden door Norris. Gewoon geditched door McLaren. Terug in de stal bij RBR was al een bizarre move. Let wel, Perez zat toen nog op zijn A game, die had helemaal geen vervanger nodig want snel, gemotiveerd, sterk in verdedigen en stratencircuits….. Dat ie nu zo uit vorm is is wel jammer, maar hij heeft rauwe speed. Ricciardo heeft alleen een divebomb zonder enige extra kwaliteit.
Nee, ben enigszins stunned en hoop dat een ander team Nick op gaat pikken…. Welke team? Ik niet weten nie
Het is ook weer niet zo dat hij de sterren van de hemel heeft gereden. Ook al had ie een k*tauto, had ie wel beter kunnen scoren.
Enfin, ben benieuwd naar hoe Ricciardo het doet. Vind het een coole vent, humor van hem staat me ook goed aan. Lekker mensen de hele dag trollen, heerlijk.
Ze zetten Perez nu onder druk. Als Daniel een goed half jaar heeft bij AT is de grote stoelendans zo gedaan. En RIC heeft zijn geluk willen beproeven elders, dat viel niet mee. Dus opnieuw VER/RIC als duo bij RBR volgend jaar ik kijk er naar uit. Denk dat Daniel minder moeite heeft nu Max zo dominant is om als second driver de punten binnen te halen voor Red Bull.Rivanov schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:19:
Einde is nu echt nabij voor PER. Want kan niet geloven dat RIC naar AT gaat zonder zicht cq. zekerheid op het stoeltje bij RBR.
Als dat gebeurd dan weten we allemaal welk startnummer Max zal kiezenJoosie200 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:44:
[...]
Ze zetten Perez nu onder druk. Als Daniel een goed half jaar heeft bij AT is de grote stoelendans zo gedaan. En RIC heeft zijn geluk willen beproeven elders, dat viel niet mee. Dus opnieuw VER/RIC als duo bij RBR volgend jaar ik kijk er naar uit. Denk dat Daniel minder moeite heeft nu Max zo dominant is om als second driver de punten binnen te halen voor Red Bull.
Edit: @RobertMe gaat door voor de wasmachine
[ Voor 4% gewijzigd door alesandro_46 op 11-07-2023 23:07 ]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Dan ging die toch niet van geen zitje naar wel een zitje?alexbl69 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:33:
[...]
Klopt inderdaad. Hij heeft er zelf voor gekozen.
Multi mode three three three?alesandro_46 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:50:
[...]
Als dat gebeurd dan weten we allemaal welk startnummer Max zal kiezen
Niet erg opgelet dit seizoen?wowly schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:36:
Weet niet welke data ze hebben waarop ze baseren dat ie het minder doet dat Yuki
Quali: TSU: 7, DEV: 3
Race: TSU: 8, DEV: 2
Punten: TSU: 2, DEV: 0
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Sow, zit het diep?wowly schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:36:
Wat een nieuws zeg! Dat ze Nick wegdoen lijkt me een cruciale fout. Weet niet welke data ze hebben waarop ze baseren dat ie het minder doet dat Yuki, maar het lijkt erop dat Ricciardo met miljoenen heeft zitten gooien voor een 5e kans…. Blijkbaar doet Nick het slechter in de Sim dan Yuki? Yeah sure, multiple wereldkampioenschappen gewonnen……… weet niet wat ricci voor elkaar heeft gespeeld behalve zijn onfrisse geintjes ten koste van anderen, lopen grijnzen en grappen maakt je geen goede 2e coureur. Is door het ijs gezakt naast Max, gevlucht met geld naar Renault wat ie helemaal heeft uitgekleed en vervolgens totaal niet heeft geleverd (Abiteboul moet je maar eens nalezen hoe belazerd hij zich voelde met dit “top”talent), compleet weggereden door Norris. Gewoon geditched door McLaren. Terug in de stal bij RBR was al een bizarre move. Let wel, Perez zat toen nog op zijn A game, die had helemaal geen vervanger nodig want snel, gemotiveerd, sterk in verdedigen en stratencircuits….. Dat ie nu zo uit vorm is is wel jammer, maar hij heeft rauwe speed. Ricciardo heeft alleen een divebomb zonder enige extra kwaliteit.
De stopwatch liegt niet. En blijkbaar heeft Nyck meerdere kansen gehad om Yukis benchmark te verbeteren, zowel in de sim als op het circuit, en lukte dat niet. Daar waar het Ricciardo wel (eenvoudig?) lukte. Vergeet daarbij ook niet dat Ricciardo uitstekend was in de kwalificatie en Verstappen vaak genoeg pissed off was als Ricciardo hem op zaterdag toch weer pakte (sowieso een keertje in Mexico, denk 2017).
En leuk dat De Vries meervoudig wereldkampioen is, maar niet in de F1 dus. En zo zijn er wel meer F2 wereldkampioenen geweest die geen deuk in een pakje boter reden. Zie Stoffel Vandoorne, GP2 kampioen vooraf aan F1 en FE kampioen na F1. Waarbij Nyck ook nog eens pas in zijn derde jaar F2 kampioen werd, met Latiffi (oh god) als runner up. Waarbij je ook niet moet vergeten dat een F2 kampioen niet meer welkom is. Dus toen de beste/betere "voor hem" weg waren (doorgestroomd of "verbannen") is Nyck uiteindelijk kampioen geworden. En met Latifi als runner up lijkt mij dat het ook geen heel sterk deelnemersveld was.
Met Yuki in de Red Bull zit die nog steeds met een slecht presterende De Vries in de AlphaTauri.Arthur345 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:16:
Helmut kiest de makkelijke en laffe uitweg hiermee. Zoals we helaas gewend zijn. Als die nou echt wat voorstelde gooide die Yuki in de Red Bull. Dan heb je ballen. Maar dit is gewoon laag.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Waarom zou je. Niks te verliezen door iemand met 0 punten te wippen. Checo wippen levert een theoretisch risico op WCC op. Bovendien wordt je dan zeker geen 1-2.Arthur345 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:16:
Helmut kiest de makkelijke en laffe uitweg hiermee. Zoals we helaas gewend zijn. Als die nou echt wat voorstelde gooide die Yuki in de Red Bull. Dan heb je ballen. Maar dit is gewoon laag.
[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 11-07-2023 23:21 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Nee een slechte auto.RobertMe schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:19:
[...]
Met Yuki in de Red Bull zit die nog steeds met een slecht presterende De Vries in de AlphaTauri.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics