[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 80 Laatste
Acties:
  • 900.964 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:03
YakuzA schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:28:
[...]

T9 heeft in het verleden ook lengte richting broodjes gehad dacht ik. Vanuit F1 was het toen prima.
Weet eigenlijk niet waarom die toen weer weg gehaald zijn?
Die zijn weggehaald omdat ze voor veel schade zorgden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
meenkdrie schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:17:
[...]

Ik bedoel wel gewoon de lijn naar binnen hoor, curb gewoon zo laten maar wanneer je daar dus overheen gaat weet je dan dat je niet verder moet gaan.

Aangezien ze nu prima over die curb kunnen rijden leek mij dat wel makkelijk, omdat je dan de limiet gewoon voelt.
Dan verander je, hoe klein ook, het circuit, en het karakter van het circuit. Moet je niet te licht willen overgaan. Als ze hier een oplossing voor willen verzinnen, kan dat best gebeuren zonder de track layout zoals die er vandaag bij ligt aan te passen.

Gras of gravel traps. Maar dan wil moto GP vast weer niet verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sir_Lion schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:36:
[...]

Die zijn weggehaald omdat ze voor veel schade zorgden.
Dat waren de losse broodjes die in de breedte richting lagen. Niet de broodjes in de lengterichting vziw.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
meenkdrie schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:17:
[...]

Ik bedoel wel gewoon de lijn naar binnen hoor, curb gewoon zo laten maar wanneer je daar dus overheen gaat weet je dan dat je niet verder moet gaan.

Aangezien ze nu prima over die curb kunnen rijden leek mij dat wel makkelijk, omdat je dan de limiet gewoon voelt.
Ik doelde voornamelijk op het feit dat je met het verplaatsen van de lijn het circuit aanpast (/circuit wordt smaller / bocht wordt anders. Zeker in combinatie met de pit entry niet ideaal). Met het verplaatsen van de curb blijft het circuit hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:38:
[...]

Dat waren de losse broodjes die in de breedte richting lagen. Niet de broodjes in de lengterichting vziw.
Of in T9 broodjes in de lengterichting gelegen hebben weet ik niet. Wat wel zo is is dat coureurs vaker spraken over "tegen de broodjes rijden/leunen". Mogelijk dat die dus zijn weggehaald omdat ze een (oneenlijk?) voordeel gaven in dat je dus precies er tegenaan kunt leunen en eigenlijk dus niet zelfstandig binnen de track limits kunt blijven en het broodje daarvoor ge/misbruikt.
Qua veiligheid zullen aaneengesloten broodjes in ieder geval een kleinere impact hebben v.w.b. het slopen van de auto. Echter geven ze wel nog steeds de kans op lanceren als je er overheen gaat. En in een unloaded bocht (door de dropoff) is dat waarschijnlijk ook niet echt lekker.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
Snap niet nadat er in verschillende klasses al verschillende auto's gelanceerd zijn door die broodjes zelfs met letsel tot gevolg, dat men nog steeds heeft over broodjes als potentiele oplossing. Die dingen zijn gewoon gevaarlijk. Dat er iets aan track limits moet worden gedaan ok, maar die broodjes zijn niet het antwoord.

YouTube: The absolute stupidity of sausage kerbs in open wheel racing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb nog even een vraag of het hele tracklimit gebeuren in Oostenrijk maar het topic daarover is al dicht

Ocon heeft zoals ik begrijp achteraf 4x een tracklimit tijdstraf gekregen. Echter dit betekent dat hij na de 3de overtreding geen zwart-witte vlag heeft gehad. In hoeverre is het tonen van die vlag verplicht en zou het een opening bieden om bezwaar aan te tekenen?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meenkdrie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:48:
[...]

Waarom is dat een case tegen broodjes? In Monaco ben je ook stuk als je buiten de track limits gaat.
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/2J6DEykMJ45N/zBQErq/550x245.jpg

regels super simpel; blijf binnen de witte lijnen; overal! niet hier wel, daar niet. Ene circuit wel, andere niet.

De regelgeving, naleven daarvan is al jaren een lachertje. Begrijp oprecht niet hoe een miljarden sport - zo amateuristisch werkt.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Ik zie het probleem niet om in buitenbochten gewoon iedereen over de lijn te laten gaan, wat zou het nadeel daarvan zijn? Dat ze te hard gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:45
Bigfoot schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:36:
Ik zie het probleem niet om in buitenbochten gewoon iedereen over de lijn te laten gaan, wat zou het nadeel daarvan zijn? Dat ze te hard gaan?
Het idee van een circuit is dat er bepaalde bochten ontworpen zijn waar de kunst is precies voldoende af te remmen om die bocht niet uit te vliegen maar ook niet teveel snelheid te verliezen. Er zijn ook kombanen, daar hoeft dat niet. Als je de limits voor de buitenbocht laat zitten dan kunnen ze nagenoeg volgas ook door deze bocht.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F0Q7We3X0AEFwHI?format=jpg&name=medium

in seconden hoeveel verkeer er geweest is tussen de rijder en de muur, volgens de AI transcribe van Multiviewer

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
wat zou het nadeel daarvan zijn? Dat ze te hard gaan?
O.a., daar is de "beveiliging" niet op berekend. Niet zo handig als ze hoe circuit ligt uit komen op een snelheid van 50KM/u en er een vangrail neer zetten. Maar vervolgens een grapjas met 300KM/u komt aangereden en door de vangrail heen gaat en er wellicht 5 lagen tecpro hadden moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
Waarom heb je een lijn als die niet gebruikt wordt? En waarom per bocht uitzonderingen maken? De regels lijken me duidelijk (hoe onaangenaam dat ook soms zijn kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ik denk dat het niet veel uitmaakt. Ze kunnen wel een beetje harder zonder track limit, maar als ze veel harder gaan dan vliegen ze de baan af

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Bigfoot schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:46:
Ik denk dat het niet veel uitmaakt. Ze kunnen wel een beetje harder zonder track limit, maar als ze veel harder gaan dan vliegen ze de baan af
Het probleem is dat je eigenlijk het circuit verandert als je dat toelaat. Dit ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/YpN7Wgj0/s6/race-start-1.jpg

Als de stelling is 'gebruik gewoon alles wat je kunt aan baan, dan gaat elke coureur uiteindelijk helemaal tot het laatste stukje asfalt. De radius van de bocht wordt veel ruimer, waardoor je op een ander circuit aan het racen bent. Ook prima, maar teken dan gewoon de lijn van het circuit tot het einde van het asfalt.

(als je dat doet, gaan ze naast die nieuwe lijn van het circuit weer méér asfalt plaatsen voor 'veiligheid' en gaan de coureurs WEER wijder....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Als dat stuk linksboven gras is zullen ze dat toch ook wel willen mijden lijkt me.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:11
Requiem19 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:14:
Als de stelling is 'gebruik gewoon alles wat je kunt aan baan, dan gaat elke coureur uiteindelijk helemaal tot het laatste stukje asfalt. De radius van de bocht wordt veel ruimer, waardoor je op een ander circuit aan het racen bent. Ook prima, maar teken dan gewoon de lijn van het circuit tot het einde van het asfalt.

(als je dat doet, gaan ze naast die nieuwe lijn van het circuit weer méér asfalt plaatsen voor 'veiligheid' en gaan de coureurs WEER wijder....).
Inderdaad, ze zullen dan de snelste route kiezen ipv het circuit zoals die bedoeld is volgen.
Ik vind het zelf juist prettig dat ze destijds besloten om altijd de witte lijn aan te houden.
Daarvoor was het bij bijna elk circuit gezeur dat er bij bocht x,y,z wél naar track limits gekeken werd en bij de rest van de bochten niet. Dat vond ik veel irritanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Bigfoot schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:26:
Als dat stuk linksboven gras is zullen ze dat toch ook wel willen mijden lijkt me.....
Maar hoe vind je het eruit zien, als elke race auto elke ronde het circuit zo zou nemen?

Waarom dan niet gewoon de hele bocht (en dus de lijnen) veranderen?

Wmb overigens is de beste oplossing voor track limits een KISS (keep it simple en stupid) oplossing: leg grindbakken neer naast de kerbstones. Coureurs zullen dan geen reden hebben om de bocht wijder te nemen (helaas wil bijv de A1-ring dit niet ivm Motogp... :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
Requiem19 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:56:
[...]
Wmb overigens is de beste oplossing voor track limits een KISS (keep it simple en stupid) oplossing: leg grindbakken neer naast de kerbstones. Coureurs zullen dan geen reden hebben om de bocht wijder te nemen (helaas wil bijv de A1-ring dit niet ivm Motogp... :()
Red Bull Ring is het.

MotoGP wilt JUIST grindbakken (zij willen nauwelijks asfalt, want door grind remmen ze juist flink af. Asfalt breekt niet de snelheid). Als het maar de goede grindbakken zijn, op sommige banen hebben ze wel grind, maar die veel te grof zijn en daarom niet afremmen, Autódromo Internacional do Algarve/Portimão heeft niet zo'n fijn grind hiervoor. (Zaten ze laatst in het Ziggo Racecafe ook over te klagen)

Het is juist de andere "klassen" op de RBR waarom er geen wijzigingen komt.
RBR wordt enorm veel bezocht door bijvoorbeeld Track Days (aka rijke mensen die met hun semi-legale auto flink gaan racen), naast dat grind niet echt fijn is voor de auto, levert dit ook enorm veel tracktijd in als je erin vast komt te staan.
Door het toevoegen van grind wordt RBR minder populair voor de Track Days enz, en juist dit brengt veel inkomsten binnen!

[ Voor 13% gewijzigd door Ryur op 05-07-2023 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Ryur schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:19:
[...]

Red Bull Ring is het.

MotoGP wilt JUIST grindbakken (zij willen nauwelijks asfalt, want door grind remmen ze juist flink af. Asfalt breekt niet de snelheid). Als het maar de goede grindbakken zijn, op sommige banen hebben ze wel grind, maar die veel te grof zijn en daarom niet afremmen, Autódromo Internacional do Algarve/Portimão heeft niet zo'n fijn grind hiervoor. (Zaten ze laatst in het Ziggo Racecafe ook over te klagen)
De informatie van het Circuit is JUIST dat ze het asfalt hebben omdat de MotoGP dit wil:
Turns nine and 10 were bordered by grass and gravel when the circuit was renovated ahead of its return to the F1 calendar in 1997. It was later turned into an asphalt run-off area, which allows cars to run wide more easily.

The circuit owners are understood to prefer this configuration as it allows the track to hold Moto GP races in addition to F1. However others in F1 have also called for a change to the run-off at the final corner.
Horner:
“The argument is always the Moto GP, but I think you’ve got to have something that’s flexible purely for Formula 1,” said Horner. “We’ve got some very capable engineers in this business.”
https://www.racefans.net/...limits-penalties-in-race/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
[...]

Red Bull Ring is het.

RBR wordt enorm veel bezocht door bijvoorbeeld Track Days (aka rijke mensen die met hun semi-legale auto flink gaan racen), naast dat grind niet echt fijn is voor de auto, levert dit ook enorm veel tracktijd in als je erin vast komt te staan.
Door het toevoegen van grind wordt RBR minder populair voor de Track Days enz, en juist dit brengt veel inkomsten binnen!
er zit z''n 7/8 weken tussen het F1 weekend en Moto GP weekend dit jaar. (begin juli - 20 aug)

Misschien is het een optie om in die tussentijd er grind in te leggen, en na de moto GP weer te asfalteren?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:06
En het experimentele grind van Zandvoort? Was dat eigenlijk succesvol? (Ja, want geen grind op de baan, maar verder?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
[...]

Red Bull Ring is het.

Heb je daar een Bron van?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
Kalender 2024

https://www.formula1.com/...L3c5Cxi0ZOQzPrUu5izL.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9JaeHXZ5DTWtEi9NW9s2p9wUic=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9WXBYKIF2UWhjOsxnN1t72Af.jpg?f=user_large

Opvallende dingen wat mij betreft:
- For the opening two races of the season in Bahrain and Saudi Arabia, the Grand Prix will take place on a Saturday. This decision has been taken to accommodate Ramadan.
- China er weer op
- Japan naar april
- Baku naar september
- Canada nog steeds op onlogische plek qua regio verdeling
- België er nog steeds op (was vorig jaar maar met 1 jaar verlengd dacht ik ? )

[ Voor 37% gewijzigd door Plenkske op 05-07-2023 15:53 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Bahrain Zaterdag race ja?

-edit-
Het zal wel aan mij liggen maar sinds wanneer moet er ook met sprookjes boeken rekening gehouden gaan worden?
En daarbij, in het christelijke sprookje is zondag toch ook een rust dag?
:P

[ Voor 80% gewijzigd door Humma Kavula op 05-07-2023 16:14 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
als ik het zo zie hebben ze geen rekening gehouden met schikkeljaar :+
Saudi is ook op een zaterdag dan. en de rest waarschijnlijk ook (en las vegas op vrijdag)

[ Voor 17% gewijzigd door basvn op 05-07-2023 15:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:53
basvn schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:50:
[...]

Saudi is ook op een zaterdag dan. en de rest waarschijnlijk ook (en las vegas op vrijdag)
10 maart begint de ramadan, dus Saudi op zaterdag klopt denk ik wel.

Wellicht dat Bahrein daardoor om logistieke redenen ook een dag vervroegd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Plenkske schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:47:
Canada is puur met het weer. Daar moeten ze wel heen in de zomer, en dan regent het nog :p
Miami vind ik dan opvallender dat die nog steeds zo zelfstandig is (China ervoor, Emilia Romagna erna). Maarja, Miami, Amerika, Las Vegas na elkaar? :p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Amos_x
Plenkske schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:47:
Kalender 2024

https://www.formula1.com/...L3c5Cxi0ZOQzPrUu5izL.html

[Afbeelding]

Opvallende dingen wat mij betreft:
- For the opening two races of the season in Bahrain and Saudi Arabia, the Grand Prix will take place on a Saturday. This decision has been taken to accommodate Ramadan.
- China er weer op
- Japan naar april
- België er nog steeds op (was vorig jaar maar met 1 jaar verlengd dacht ik ? )
Wat een gekte weer :/ :')

+-19-20 races was echt top. Nu klink ik weer als 'alles was vroeger beter', maar dat is nog niet zo lang geleden. Tot +-2018-2019 namelijk.

Bijna de helft van alle weekends op een jaar. Nu goed, media, het publiek, alle honderden youtube channels die moeten leven van content en clicks smullen er van.

Wat mij betreft devalueert het de sport. Minder races maakt elke ontmoeting/race unieker/meer bijzonder.

Nu heb ik al het gevoel dat rijders de aandacht er niet altijd bijhouden en 'naar het werk komen om hun verplichte rondjes te draaien'. Fans en media idem.

Money talks...

Edit: wat mij betreft is 16-18 eigenlijk al de sweet spot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
basvn schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:50:
[...]

Het klopt gewoon hoor. Las Vegas op zaterdag, alsmede Bahrein en Saudi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
RobertMe schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:55:
[...]

Canada is puur met het weer. Daar moeten ze wel heen in de zomer, en dan regent het nog :p
Miami vind ik dan opvallender dat die nog steeds zo zelfstandig is (China ervoor, Emilia Romagna erna). Maarja, Miami, Amerika, Las Vegas na elkaar? :p
Als ze het écht logisch willen maken qua regio en reizen, dan zouden ze Miami, Austin, Las Vegas en dan Canada kunnen doen. Daarna Europa.
Maar waarschijnlijk willen ze die Amerikaanse niet achter elkaar inderdaad... terwijl ze dat in Europa gewoon doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Plenkske op 05-07-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
Plenkske schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:57:
[...]

Vandaar, heb ook niet verder gekeken dan de eerste 2 races :X

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F0Rxw4aWwAQTszf?format=jpg&name=large

[ Voor 14% gewijzigd door basvn op 05-07-2023 16:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Amos_x schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:56:
[...]

Wat een gekte weer :/ :')

+-19-20 races was echt top. Nu klink ik weer als 'alles was vroeger beter', maar dat is nog niet zo lang geleden. Tot +-2018-2019 namelijk.

Bijna de helft van alle weekends op een jaar. Nu goed, media, het publiek, alle honderden youtube channels die moeten leven van content en clicks smullen er van.

Wat mij betreft devalueert het de sport. Minder races maakt elke ontmoeting/race unieker/meer bijzonder.

Nu heb ik al het gevoel dat rijders de aandacht er niet altijd bijhouden en 'naar het werk komen om hun verplichte rondjes te draaien'. Fans en media idem.

Money talks...

Edit: wat mij betreft is 16-18 eigenlijk al de sweet spot
Tja, een coureur en wat lucky few zal wel met een privéjet van plek naar plek vliegen zodat ze nog iets van ontspanning hebben maar ik heb serieus medelijden met de gehele crew die van hot naar her moet reizen.

Geef mij maar de tijd terug met 18-20 races, minder is ook geen probleem. Momenteel blijf ik er toch niet meer voor thuis, een samenvatting voldoet toch wel...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

basvn schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:02:
[...]

Vandaar, heb ook niet verder gekeken dan de eerste 2 races :X

[Afbeelding]
Op de Zaterdag een race dat word wennen...
Vind de reden persoonlijk ook een beetje jammer, je kan best op zulke dagen een race houden. Maar dat is een persoonlijke mening d:)b

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Plenkske schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:57:
[...]

Overigens is die van Las Vegas natuurlijk op zondagochtend onze tijd (zaterdagavond lokaal), tenminste als ze ongeveer dezelfde tijden aanhouden als dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Red Bull and its world champion Max Verstappen have launched a scathing criticism of F1’s 2026 car plans.
As Red Bull prepares to build its first ever F1 engine in conjunction with Ford, the team has called for urgent action to be taken before the rules for the championship’s next generation car are finalised.
But is the stance taken by the likes of Verstappen and Christian Horner really born from an altruistic concern about F1’s future spectacle, or is arch-rival Mercedes right to question whether this Red Bull has a hidden agenda?

[ Voor 66% gewijzigd door Help!!!! op 05-07-2023 16:54 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

G_Dragon schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:20:
[...]

Vind de reden persoonlijk ook een beetje jammer, je kan best op zulke dagen een race houden. Maar dat is een persoonlijke mening d:)b
Ach, er is een hele voetbalcompetitie die op zaterdag speelt om een vergelijkbare reden ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

franssie schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:09:
[...]

Ach, er is een hele voetbalcompetitie die op zaterdag speelt om een vergelijkbare reden ;)
Betekend niet dat het een geldige reden is voor de Formule 1 om het maar te volgen :P Jij doet toch ook niet alles wat een ander doet :+

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

[...]

We hadden deze Zaterdag toch een sprint race? Zie het als een extended sprint race. :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:53
G_Dragon schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:11:
[...]

Betekend niet dat het een geldige reden is voor de Formule 1 om het maar te volgen :P Jij doet toch ook niet alles wat een ander doet :+
Behalve dan dat het niet gedaan wordt om te volgen.

Las Vegas gaat lokaal naar zaterdagavond zodat het bij ons niet op maandagochtend is. Saudi gaat naar zaterdag om niet in de knel te komen met de Ramadan. (en ik ga er vanuit dat Bahrein om logistieke redenen daarom ook een dag naar voren is gehaald)

In 2025 kijk je gewoon alles weer op zondag waarschijnlijk. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]
je kan best op zulke dagen een race houden
Dat kan juist niet, want je hebt publiek en ook veel lokaal ondersteunend personeel nodig. Die hebben op de dag dat de ramadan om 19u begint iets anders te doen. Ik snap heel goed dat een organisatie het risico niet neemt dat ze te weinig personeel/publiek hebben. Ramadan vier je samen met familie en vrienden, daar past echt niet bij dat je gezellig naar een F1race gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Ik ben vooral benieuwd naar de rest van het weekend, wordt alles nu een dag eerder gedaan, dus quali op vrijdag en practice op donderdag? Dat die paar races op zaterdag gehouden worden kom ik verder wel overheen, ik heb meer problemen met die sprintraces. Je hebt in een weekend maar 1 race, punt uit :+

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Beaves schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:20:
Ik ben vooral benieuwd naar de rest van het weekend, wordt alles nu een dag eerder gedaan, dus quali op vrijdag en practice op donderdag? Dat die paar races op zaterdag gehouden worden kom ik verder wel overheen, ik heb meer problemen met die sprintraces. Je hebt in een weekend maar 1 race, punt uit :+
Je kan ook altijd nog maar één race kijken, niets stopt je :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Wat als een race op zaterdag gehouden moet worden omdat het bijvoorbeeld Pasen is? Ik vind het nogal ver gaan deze aanpassing. Iets met some people are more important than others. Ik blijft het vreemd vinden die verschillen die er gemaakt worden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 01:18:
Wat als een race op zaterdag gehouden moet worden omdat het bijvoorbeeld Pasen is? Ik vind het nogal ver gaan deze aanpassing. Iets met some people are more important than others. Ik blijft het vreemd vinden die verschillen die er gemaakt worden.
Je wil een goede reden? De F1 gooit zijn hele filosofie om voor 336.819.650 Amerikanen. Waarom zouden ze geen aanpassing mogen maken voor 1,8 miljard moslims? Als je alle mensen wil betrekken bij je sport dan pas je dus sommige dingen aan. En in dit geval zeg je dus: er zijn 1,8 miljard mensen die we ‘kwijt’ raken als we deze aanpassing niet doen, want het is een hele belangrijke periode voor ze. Waarom zou je dat dan niet doen? Om xenofobe redenen?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
Vind het wel vrij apart van de 21 weekeindes die je hebt om een jaar te vullen dat je dan net tijdens de Ramadan in landen uitkomt die de Ramadan vieren. Cater er dan naar en ga dan niet naar een land waar men aan de Ramadan doet.

Kan ook nog niet wennen aan Suzuka in april. In mijn hoofd hoort Suzuka één van de laatste circuits van het jaar te zijn.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maarten_E schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 01:59:
Vind het wel vrij apart van de 21 weekeindes die je hebt om een jaar te vullen dat je dan net tijdens de Ramadan in landen uitkomt die de Ramadan vieren. Cater er dan naar en ga dan niet naar een land waar men aan de Ramadan doet.

Kan ook nog niet wennen aan Suzuka in april. In mijn hoofd hoort Suzuka één van de laatste circuits van het jaar te zijn.
Dat is inderdaad een andere discussie. Maar het zou me niks verbazen als daar contractuele redenen voor zijn.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 17:53
Beetje vage vergelijking want hoeveel mensen vinden Pasen nou echt belangrijk (buiten lekker vrij en eieren eten, iets wat prima gecombineerd kan worden met F1 kijken). Een betere vergelijking zou Kerstmis zijn denk ik. Stel je zou om een of andere reden per se een race in een westers land moeten houden in het weekend waar zondag Kerstmis is dan zou ik het niet raar vinden als ze de planning omgooien.
Alleen die situatie komt nooit voor want Kerstmis valt in de winterstop en 'wij' hebben niet echt een andere dag die net zo universeel belangrijk is voor ons westerlingen dat we er massaal de formule 1 voor zouden skippen. Dus beetje vage opmerking dat sommige mensen meer belangrijk zouden zijn, wanneer ben jij tekort gedaan dan?

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Beaves schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:20:
Zoals je in het schema kunt zien is het donderdag t/m zaterdag, 29 februari - 2 maart en 7 maart - 9 maart. Dus alles schuift een dag op.
Ramadan begint 10 maart dus die dag willen ze niet racen en omdat de andere race een week eerder is zal een dag minder verhuizen wel te kort zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zwerver schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 01:53:
[...]

Je wil een goede reden? De F1 gooit zijn hele filosofie om voor 336.819.650 Amerikanen.
Welke filosofie hebben ze omgegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
De discussie gaat nogal off topic, maar het gaat hier niet om ‘some people’ maar een land, een religie en een lokale organisatie. Pasen vind ik niet het beste voorbeeld, maar neem Christmas Eve. Denk je dat er die dag een race zou worden gehouden in landen als US en UK als we rond die tijd een race zouden hebben? Het is niet aan de orde door de winterstop, maar ik denk dat we dan ook een vergelijkbare verschuiving zouden krijgen naar de zaterdag ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Zwerver schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 02:57:
[...]

Dat is inderdaad een andere discussie. Maar het zou me niks verbazen als daar contractuele redenen voor zijn.
Weg uit het orkaanseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 01:39
De TT-Assen is in 2015 verplaatst van een zaterdag naar de zondag vanwege tv rechten en uitzendschemas. En nu denkt de FOM laten we de tv zenders opzadelen met dan wel dan niet op zaterdag een race. Hou toch gewoon vast aan elke 14 dagen op de zondag de race. Zo weet de kijker waar die aan toe is, zo weet de uitzendgerechtigde waar die aan toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Toke_gt schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:30:
[...]

De discussie gaat nogal off topic, maar het gaat hier niet om ‘some people’ maar een land, een religie en een lokale organisatie. Pasen vind ik niet het beste voorbeeld, maar neem Christmas Eve. Denk je dat er die dag een race zou worden gehouden in landen als US en UK als we rond die tijd een race zouden hebben? Het is niet aan de orde door de winterstop, maar ik denk dat we dan ook een vergelijkbare verschuiving zouden krijgen naar de zaterdag ervoor.
Nee maar op 2de kerstdag wordt er in de Premier League gewoon gevoetbald. en 4th of July ook gewoon NFL football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Turralyon schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:41:
[...]

Nee maar op 2de kerstdag wordt er in de Premier League gewoon gevoetbald. en 4th of July ook gewoon NFL football
Daarom is Christmas Eve een betere vergelijking. 2e Kerstdag is in UK een dag vol sportevenementen. Geen religieuze betekenis (in NL ook niet trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09 23:48
Maasluip schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:56:
[...]

Welke filosofie hebben ze omgegooid?
O.a. meer social media gebruik en Netflix DTS serie. Reden dat er weer een hoop fans vanuit VS naar F1 kijken.
Turralyon schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:41:
[...]

Op 1e kerstdag niet, wanneer families bij elkaar komen om te vieren. Vergelijkbaar met ramadan. Je hebt tenslotte wel lokale mensen nodig als marshals en andere functies tijdens een Grand Prix weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

NeverSettle schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:13:
[...]

O.a. meer social media gebruik en Netflix DTS serie. Reden dat er weer een hoop fans vanuit VS naar F1 kijken.
Dat is nou niet bepaald van het kaliber als niet rijden vanwege religieuze redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
Ted Kravitz zegt dat Nyck mogelijk in de zomer wordt ontslagen.
https://www.gpfans.com/nl...stop-om-zich-te-bewijzen/

Persoonlijk denk ik niet dat ze midseason een rijderswissel doen. Mogelijk dat rond die tijd wel de aankondiging komt dat hij zal moeten vertrekken na het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:37
Tsja wie moeten ze er dan in zetten? Lawson?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
TinusXIII schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:32:
Tsja wie moeten ze er dan in zetten? Lawson?
Onwaarschijnlijk, maar ik zie Perez nog wel teruggezet worden naar AT en dan Riciardo bij RB erbij. Maar zal erg afhangen van hoe die het doet dit weekend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19:22
DRaakje schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:38:
[...]

Onwaarschijnlijk, maar ik zie Perez nog wel teruggezet worden naar AT en dan Riciardo bij RB erbij. Maar zal erg afhangen van hoe die het doet dit weekend.
Ik verwacht dat ze dan eerst Ricciardo in de AT zetten om te zien hoe hij het doet tegenover Tsunoda. Meteen in de RB lijkt me sterk, zeker omdat Perez doet wat van hem gevraagd wordt (P2 in het kampioenschap).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turralyon
DRaakje schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:38:
[...]

Behalve het feit dat ze bij RB al aangegeven hebben dat Ricciardo in de simulator heeft laten zien langzamer te zijn geworden (door in slechtere autos gereden te hebben) waarom zouden ze bij RB Perez naar AT sturen?
En stel andersom dat Nyck eruit gezet word en Daniel in de AT moet gaan rijden. Waarom zou Daniel dat willen? De AT is misschien wel de langzaamste auto van het veld.

Wat is het toch met de verheerlijking van Daniel Ricciardo? Hier en op andere social media? Is het puur dat die een leuke persoonlijkheid heeft buiten de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:16
Extigo schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:42:
[...]

Ik verwacht dat ze dan eerst Ricciardo in de AT zetten om te zien hoe hij het doet tegenover Tsunoda. Meteen in de RB lijkt me sterk, zeker omdat Perez doet wat van hem gevraagd wordt (P2 in het kampioenschap).
Ja denk het ook, alhoewel Ric misschien niet echt sta te wachten om in de AT te rijden. De auto is volgens mij niet veel beter dan de McLaren waar die weg was gegaan (mss dit jaar zelfs slechter).
Perez positie is denk ik "voorlopig" veilig. Reden: Fer Merc & AM zijn nog niet dichtbij om constructeur kampioenschap te challengen. Gaat daar veranderingen komen, ga je zien dat Perez ook niet veilig zit.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:39
[...]

En, als er over gedacht wordt, dan ook het volgende (bericht uit mei van dit jaar):

"Helmut Marko suggested that Daniel Ricciardo is not at the same level he use to be when he raced with them. In an interview with formel1.de, the Red Bull senior advisor stated that the Australian is not on par with Max Verstappen and Sergio Perez from their analysis on the simulator."

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:22
[...]

zo denk ik er ook over. Perez is nog P2. als je hem vervangt zal diegene nooit p2 kunnen halen.

Perez zal dus als er iets gebeurd pas aan het einde van het jaar verkassen. Ricciardo zie ik eigenlijk niet meer verschijnen.

Als / wanneer de Vries gewipt gaat worden zie ik eerder iemand uit de F2 / Indycar ofzo komen. maar of je dat in de zomer al wil doen weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
Ik geloof niet dat AT Ricciardo in de auto gaat zetten voor een half jaar. Dan laten ze de Vries gewoon het seizoen afmaken. Als er iemand in de AT komt, dan is het een junior rijder. Deze kan dan alvast een half jaartje wennen en komend jaar presteren.

Mijn verwachting is dat Nyck te horen krijgt dat hij na het seizoen plaats moet maken, op een later moment krijgen we dan te horen voor wie. Dat kan Lawson zijn, maar ook Iwasa. Of beide en dat Yuki ook het veld moet ruimen na dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09 23:48
Maasluip schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:25:
[...]

Dat is nou niet bepaald van het kaliber als niet rijden vanwege religieuze redenen.
Klopt, maar succes met zoeken naar lokale marshals tijdens ramadan en fans die niet mogen eten voor zonsondergang.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:56
hansvk schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:53:
[...]

En, als er over gedacht wordt, dan ook het volgende (bericht uit mei van dit jaar):

"Helmut Marko suggested that Daniel Ricciardo is not at the same level he use to be when he raced with them. In an interview with formel1.de, the Red Bull senior advisor stated that the Australian is not on par with Max Verstappen and Sergio Perez from their analysis on the simulator."
Dan moet je wel het hele verhaal quoten imo:
"When he first arrived after Abu Dhabi last year, it was a little bit of a shock because we didn’t really recognise him from the driver that had left us a few years earlier,” Horner reiterated when asked by The Race whether he was starting to look more like the Ricciardo Red Bull knew.

“But he seems to have re-found his mojo, he’s been working hard on the simulator, he’s now extremely competitive in what he’s doing in the virtual world.
Ook dit stuk vind ik interessant:
Red Bull team boss Christian Horner is keen to see if Daniel Ricciardo’s “extremely competitive” pace on the team’s Formula 1 simulator translates to his first on-track test with the team next month.
Bron: https://the-race.com/form...m-ahead-of-red-bull-test/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Turralyon schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:51:
[...]

Wat is het toch met de verheerlijking van Daniel Ricciardo? Hier en op andere social media? Is het puur dat die een leuke persoonlijkheid heeft buiten de auto?
Hij heeft nog wat credits vanuit zijn RB periode en idd een nice guy en Perez de bad guy... Perez presteert prima, gaat zeker niet de auto uit dit jaar. En wat herrie en slechte races zijn alleen maar goed voor RB, continue de 1-2 dan krijg je toch alleen maar meer gezeur of een dominantie en aanpassingen.
Nu kunnen ze nog roepen dat niet iedereen wint in een RB19, zie Perez.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:52
GP van Oostenrijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Toke_gt schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:07:
[...]

Dat kan juist niet, want je hebt publiek en ook veel lokaal ondersteunend personeel nodig. Die hebben op de dag dat de ramadan om 19u begint iets anders te doen. Ik snap heel goed dat een organisatie het risico niet neemt dat ze te weinig personeel/publiek hebben. Ramadan vier je samen met familie en vrienden, daar past echt niet bij dat je gezellig naar een F1race gaat.
Zou juist wéér een reden moeten zijn om die landen van de kalender te halen.
Naast de mensenrechten zaken in vooral Saudi arabie, de rijke sultan landen, Turkije en China.

Zulke landen hebben geen race historie en hebben naar mijn bescheiden mening niks op de f1 kalender te zoeken.

Ik houd liever Spa en heb liever Portugal terug dan van die non race landen als Qatar, saudi, China, Baghrain en abu dhabi. Ook dat Las Vegas hoeft van mij totaal niet, maar goed. Daar moeten we nog even zien wat het gaat worden, maar een baan met amper bochten en vooral heel veel hele lange stukken trekt weinig. Kan je net zo goed nascar of indycar kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 06-07-2023 15:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• asdfqwerty
LZ86 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:57:
[...]

Zulke landen hebben geen race historie en hebben naar mijn bescheiden mening niks op de f1 kalender te zoeken.
Dit vind ik altijd zo'n raar argument..
Voordat een land een race historie heeft, heeft het geen race historie. Dat lijkt me duidelijk. Om die historie te krijgen zul je eerst races moeten houden daar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
asdfqwerty schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:12:
[...]

Dit vind ik altijd zo'n raar argument..
Voordat een land een race historie heeft, heeft het geen race historie. Dat lijkt me duidelijk. Om die historie te krijgen zul je eerst races moeten houden daar....
Tja, wat vond jij van dat qatar WK? Midden in de winter, amper een kip op de tribunes, dat nationale elftal wat een vrijkaart kreeg volkomen kleurloos en vol "genaturaliseerde buitenlanders"

Zou hetzelfde zijn als ze de superbowl ineens in Pyongjang gaan houden omdat KJU een zak geld op tafel gooit.

Dat gaat hier ook op imho. Kan je raar vinden, maar om een historie te bouwen moet er motivatie zijn en moeite in worden gestoken. En dat ontbreekt totaal. Buiten een zak geld op tafel gooien doen ze niets.

Plus, er zijn al zat races gehouden in Bahrain etc. En die zijn altijd kleurloos qua sfeer, met amper lokale mensen die ze bezoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 06-07-2023 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asdfqwerty
LZ86 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:22:
[...]

Tja, wat vond jij van dat qatar WK? Midden in de winter, amper een kip op de tribunes, dat nationale elftal wat een vrijkaart kreeg volkomen kleurloos en vol "genaturaliseerde buitenlanders"

Zou hetzelfde zijn als ze de superbowl ineens in Pyongjang gaan houden omdat KJU een zak geld op tafel gooit.

Dat gaat hier ook op imho. Kan je raar vinden, maar om een historie te bouwen moet er motivatie zijn en moeite in worden gestoken. En dat ontbreekt totaal. Buiten een zak geld op tafel gooien doen ze niets.

Plus, er zijn al zat races gehouden in Bahrain etc. En die zijn altijd kleurloos qua sfeer, met amper lokale mensen die ze bezoeken.
Het maakt heel weinig uit wat ik vind. Feit is, als je geen races organiseert, niks met motorsport doet kun je ook nooit een historie opbouwen. Daarmee zeg ik jiet dat je gegarandeerd een historie opbouwt als je wél races organiseert.

Daarnaast gaan daar wel een aantal jaren overheen, en kun je niet verwachten dat een land oneens een "race land" is na het houden van een paar races.

Het feit dat deze landen aan sportwashing doen staat mij ook niet aan, ik zou ook veel liever races op de traditionele circuits zien. Ik gaf alleen aan dat ik het argument waar ik op reageerde een slecht argument vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Voor wie uit het Lollipopman filmpje het grapje over Daniel Ricciardo en de sloth (luiaard) uit Ice Age niet snapte.

[ Voor 14% gewijzigd door Chocoball op 06-07-2023 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe

240 man personeel nog steeds in dienst sinds... eerste race in 2005? eerste overwinning 2009?
Ben ik toch wel verbaasd over, zo'n hoog aantal over dan toch dik 10 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
https://www.nu.nl/formule...t-goed-voor-de-sport.html

In het artikel staat dat Verstappen denkt dat het vanaf 2026 weer om de sterkste motor gaat draaien maar ik persoonlijk vind het onzin. Het gaat altijd om een combinatie sterke motor en goede aerodynamica. Kijk maar naar de Mercedes jaren, onderin had je Williams en boven had je Mercedes. Beiden teams met dezelfde motor. Volgens VER logica zou dan Williams ook bovenin moeten meedoen destijds. Goed met bepaalde reglementen kan het zijn dat de motor wat meer doorslaggevend is of de aerodynamica maar onder de streep wint het team die de beste auto ontwerpt, dwz de beste combinatie van pure kracht en wind efficiëntie om het zo maar even te formuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
magnifor schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:51:

In het artikel staat dat Verstappen denkt dat het vanaf 2026 weer om de sterkste motor gaat draaien maar ik persoonlijk vind het onzin. Het gaat altijd om een combinatie sterke motor en goede aerodynamica. Kijk maar naar de Mercedes jaren, onderin had je Williams en boven had je Mercedes. Beiden teams met dezelfde motor. Volgens VER logica zou dan Williams ook bovenin moeten meedoen destijds. Goed met bepaalde reglementen kan het zijn dat de motor wat meer doorslaggevend is of de aerodynamica maar onder de streep wint het team die de beste auto ontwerpt, dwz de beste combinatie van pure kracht en wind efficiëntie om het zo maar even te formuleren.
Tsja, ds motor speelt toch zeker een zeer belangrijke rol. Of had Red Bull van 2014 tot 2019 zo'n belabberde auto gebouwd? Immers wonnen ze in die periode vrijwel niks.

Maar met een toch wel redelijk nieuwe motor, die vervolgens 50% van vermogen uit de ICE haalt en 50% uit elektrische deel zul je toch wel gaan zien dat een of meerdere fabrikanten het "maximale" er uit halen en een deel "de plank mjs slaat" en (jaren)lang catchup speelt.
En daarnaast dus dat het vermogen "zo laag" wordt dat hoe je de motor inzet een belangrijke rol gaat spelen. Dus de "om op Monza snelste ronde te rijden moet je halverwege start/finish gas los laten" (zodat er energie wordt opgewekt door het afremmen die de rest van de ronde weer ingezet kan worden, dat efficiënter is dan plankgas dat rechte stuk en vervolgens de accu "leeg" voor de rest van de ronde).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:28

Blokker_1999

Full steam ahead

Maar kijk nu eens naar de jaren daarvoor, het eerste jaar dat de motoren werden geintroduceerd. Hoe deed Williams het toen? Toen deden ze toch echt mee bovenaan. Het is pas toen de andere teams de voorsprong van Mercedes teniet konden doen dat Williams naar onderen is getuimeld.

Als de motor dus echt wezenlijk anders zal zijn in 2026 bestaat de kans dat we in 2026 en mogelijks 2027 eenzelfde verhaal gaan zien waarbij 1 fabrikant de regels beter heeft weten te verteren dan de rest en er met kop en schouders bovenuit steekt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Niet online

Bottas stond in 2014 en 2015 meerdere keren op het podium met de Williams en uiteindelijk eindige Williams beide jaren als 3e in het kampioenschap. Pas vanaf 2018,als de andere motor leveranciers de zaken op orde krijgen, zakt Williams af naar de achterhoede.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Van de NOS https://nos.nl/l/2481813
"Ik weet dat het er in de F1 zo aan toe gaat, maar breng liever tijd door met familie en vrienden. Ik ben weer begonnen met golf en kan al mijn frustratie kwijt in de bal, het gras en de bosjes. Ik bak er helemaal niks van en ben vooral bezig om mijn swing wat beter onder de knie te krijgen. Het klinkt wat oubollig, maar het is heel fijn om af en toe eenzaam in de natuur te zijn. Heel rustgevend: een spelletje tegen jezelf", zegt De Vries.
Volgens mij moet Nyck zich niet bezig houden met golf, maar in de sim overuren draaien om de auto beter te leren snappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
Tristan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:00:

[...]

Volgens mij moet Nyck zich niet bezig houden met golf, maar in de sim overuren draaien om de auto beter te leren snappen..
Breng liever tijd door met familie en vrienden.
...
maar het is heel fijn om af en toe eenzaam in de natuur te zijn.
Can't compute.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Denk je nu echt dat hij dat niet doet? Er zijn meer coureurs die golfen om even te ontspannen en het hoofd leeg te maken. Zo vreemd is dat echt niet.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Amos_x

[...]

Nu gaan we ook al oordelen over hoe sportmensen hun tijd moeten spenderen... :') er zijn 24u in een dag, en verder heeft hij helemaal niets te doen. Alle uren die jij werkt kan hij naar hartelust spenderen, en dan nog massa's tijd steken in de sim en z'n sport.

Ontspanning en het hoofd leegmaken is ook erg belangrijk. Als hij dat dan via golf, of meditatie, of yoga, of weet ik veel wat wil doen is zijn probleem.

Heb verder niets met de DeVries, maar die drang om overal een mening te moeten over hebben zonder dat je de context kent. Serieus... :F Vraag 'm anders op twitter naar z'n agenda, dan kan je perfect oordelen of hij z'n tijd naar jouw onmisbare mening wel correct spendeert. Hij zal de input vast op prijs stellen, ben ik zeker van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
ebis schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:35:
[...]

Bottas stond in 2014 en 2015 meerdere keren op het podium met de Williams en uiteindelijk eindige Williams beide jaren als 3e in het kampioenschap. Pas vanaf 2018,als de andere motor leveranciers de zaken op orde krijgen, zakt Williams af naar de achterhoede.
Maar als je kijkt naar de gap destijds tussen Williams en Mercedes is dat enorm. Uiteraard is de motor belangrijk je moet immers de nodige paarden in je wagen hebben, echter als je de aerodynamica niet in orde hebt dan ben je niet de snelste. Alleen de sterkste motor is niet genoeg, dat wil ik vooral duidelijk maken. Ik vind het te makkelijk als men zegt “het is een kwestie van de snelste motor”. Voordelen heeft het uiteraard wel maar uiteindelijk is het totaalpakket wat doorslaggevend is.

En ja, ook in 2026 zal een team een loophole hebben gevonden waardoor de rest weer jaren achterloopt maar goed dat hoort erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

RB Powertrains schijnt sowieso een uitdaging te hebben in het ontwikkelen van de motor ivm regelement wijziging? Dus ik denk dat Max bang is, dat ze er niet staan tzt;

https://nl.motorsport.com...ling-2026-motor/10492210/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JB schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:26:
[...]

RB Powertrains schijnt sowieso een uitdaging te hebben in het ontwikkelen van de motor ivm regelement wijziging? Dus ik denk dat Max bang is, dat ze er niet staan tzt;

Ik denk dat Max bang is dat het concept van de nieuwe motor zoals deze voorgesteld is door de FIA gewoon niet goed is. Dus niet zo zeer de motor van RBPT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
In andere artikelen wordt gesteld dat Red Bull Powertrains vooruit loopt qua ontwikkeling op de concurrentie en nu tegen zaken aanlopen waar de concurrentie waarschijnlijk nog niet eens zijn aanbelandt. Ferrari wil best meedenken in een andere verhouding van 45-55 i.p.v. 50-50 bijvoorbeeld. Mercedes sluit uit dat ze een aanpassing willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JB schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:26:
[...]

:P
Red Bull F1 engine plans ahead of schedule, dismisses rivals' “scaremongering”
Red Bull is ahead of schedule with its Formula 1 powertrains effort, says Max Verstappen, as the squad reckoned rivals were “scaremongering” over its progress.
https://www.motorsport.co...scaremongering-/10492509/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 00:01
Chocoball schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:31:
In andere artikelen wordt gesteld dat Red Bull Powertrains vooruit loopt qua ontwikkeling op de concurrentie en nu tegen zaken aanlopen waar de concurrentie waarschijnlijk nog niet eens zijn aanbelandt. Ferrari wil best meedenken in een andere verhouding van 45-55 i.p.v. 50-50 bijvoorbeeld. Mercedes sluit uit dat ze een aanpassing willen.
Dit is aardig in lijn met hoe de zaken er nu bij lijken te staan:
RB is het snelst momenteel, wil liever niet te moeilijk...
Ferrari lijkt op pace best oké, tussen Merc en RB in momenteel. Kan beide kanten voor ze opvallen een nieuw reglement
Merc lijkt het slechtst momenteel, en wil dus per se grote wijzigingen want meeste kans op falen bij concurrentie. Plus dat ze ervaring hebben met een dominante motor :+ dat smaakt naar meer natuurlijk.

Zou mij niet verbazen als HAM tot 2026 blijft en dan nog 1x probeert in de hoop dat Merc weer een rocket-engine weet te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Waah schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:56:
[...]

Zou mij niet verbazen als HAM tot 2026 blijft en dan nog 1x probeert in de hoop dat Merc weer een rocket-engine weet te bouwen.
2026 is zijn (laatste?) kans om er weer te staan.

[ Voor 43% gewijzigd door YakuzA op 07-07-2023 13:35 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chocoball schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:31:
Was het niet zo dat Max bang is dat het lift and coast racing wordt om de accu's maar opgeladen te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 14:19
sjaool schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:50:
[...]

Was het niet zo dat Max bang is dat het lift and coast racing wordt om de accu's maar opgeladen te houden?
Zo iets maar dan in het extreme.
De kans is reëel dat vooral bij de langere rechte stukken de energystore qua opslag niet toereikend is waardoor je met de nieuwe verhouding de helft van je vermogen ontbeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
sjaool schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:50:
[...]

Verstappen gaf in eerder in Oostenrijk aan dat in de simulator data dat er 400-500 voor het einde van het rechte stuk op Monza bij topsnelheid moet terugschakelen.
He said conversations with the team, the data and Red Bull’s simulations indicate that it looks “pretty terrible” and that at Monza, one of F1’s most power-sensitive tracks, downshifting while at full speed “400-500 metres before the end of the straight” is required because it’s “faster”.
Bedoel je dat?

Volgens F1 CTO Pat Symonds zijn de zorgen gebaseerd op verouderde data en regelgeving.

https://www.motorsport.co...ted-by-old-data/10492687/

[ Voor 11% gewijzigd door Chocoball op 07-07-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Alles in zo'n auto is een compromis, ook de verdeling tussen topsnelheid en hoe lang je dat kan volhouden. Ze moeten nu ook al voortdurend hun batterij managen. Dat je remt en de motor vol door draait om de batterij op te laden klinkt misschien gek maar dat zit vooral bij ons tussen de oren. Daar maak ik me allemaal niet zo veel zorgen over.
Waar ik me meer zorgen over maak is hoeveel toekomst F1 nog heeft na 2026 zonder volledig elektrisch te gaan. Dat gaat niet want F-E heeft exclusieve rechten tot 2039. Ik ben nog niet onder de indruk van de synthetische brandstof projecten van F1 (en de rest van de wereld). Ik hoop dat daar een grote doorbraak komt maar ik zie het voorlopig nog niet gebeuren. Dus wat dan? Weer hybride auto's maar dan in 80:20 verhouding? Het voelt nu al bijna ouderwets.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:55:
Alles in zo'n auto is een compromis, ook de verdeling tussen topsnelheid en hoe lang je dat kan volhouden. Ze moeten nu ook al voortdurend hun batterij managen. Dat je remt en de motor vol door draait om de batterij op te laden klinkt misschien gek maar dat zit vooral bij ons tussen de oren. Daar maak ik me allemaal niet zo veel zorgen over.
Het gaat niet om remmen en een motor die nog steeds op vol vermogen te draaien. Het gaat om gas los laten zodat met de MGU-K / regenerative breaking de accu opgeladen kan worden. Hetzelfde als ze nu al in mindere mate doen, alleen dan 400m voor de bocht i.p.v. 100m of zo.
Waar ik me meer zorgen over maak is hoeveel toekomst F1 nog heeft na 2026 zonder volledig elektrisch te gaan. Dat gaat niet want F-E heeft exclusieve rechten tot 2039. Ik ben nog niet onder de indruk van de synthetische brandstof projecten van F1 (en de rest van de wereld). Ik hoop dat daar een grote doorbraak komt maar ik zie het voorlopig nog niet gebeuren. Dus wat dan? Weer hybride auto's maar dan in 80:20 verhouding? Het voelt nu al bijna ouderwets.
Paardrennen bestaat ook nog steeds. Ook super oude "techniek" maar heeft ook de tand des tijd doorstaan. Kan met F1 dus net zo goed. Verliest het uiteraard wel de straat relevantie, maar kan "gewoon" milieuvriendelijk met bio- / synthetische brandstof. En tegen de tijd dat dan de conclusie komt dat volledige elektrificatie van straatautos nooit gaat lukken en totaal niet milieuvriendelijk is wordt F1 wellicht toch wel weer eens relevant voor straatautos.
Pagina: 1 ... 41 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics