Interessant, met zoveel ervaring in F2 en F3 is het automatisch een serieuze kandidaat.
Zelf je eigen F1 auto bouwen is natuurlijk een heel nieuw avontuur maar dat geldt voor alle nieuwe teams.
Ik ben benieuwd hoe ze het willen aanpakken. Alles zelf doen, een partnerschap aangaan met een autofabrikant en fabrieksteam worden of toch maar een bestaand team overnemen.
Zelf hoop ik op de tweede optie, dat ze een partner zoeken om te helpen met de auto en zelf de race-expertise leveren.
Ik kan haast niet geloven hoeveel interesse er is om mee te komen doen in 2026. De meeste kandidaten zullen wel voortijdig afvallen, maar toch, er lijkt veel meer interesse dan de afgelopen jaren samen.
26
teamsauto's voor 2026 lijkt me mooi
Realistisch gezien vrees ik echter dat F1 in 2025 laat weten dat er bij nader inzien geen ruimte is voor extra pitboxes in Monaco en dat we het dus bij
20 10 teams houden, of zo iets. De kans dat we met meer dan 20
teams auto's gaan racen acht ik vrij klein tenzij ze heel snel gaan zorgen dat er meer ruimte in de pit komt. Dan maar hopen dat alle banen daar aan kunnen/willen voldoen. Zandvoort heeft bv ook niet echt veel ruimte over.
@
alesandro_46 bedankt voor de correctie, 26 teams zou ik wel gaaf vinden maar ik bedoelde natuurlijk 26 auto's en 13 teams.
[
Voor 15% gewijzigd door
CAPSLOCK2000 op 26-06-2023 19:48
]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.