[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 80 Laatste
Acties:
  • 900.960 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:32

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:12:
[...]

Dat maakt tegenwoordig toch niet meer uit?
de eerste 2 hele rondes moet het hele veld op de VSC limit of specifieke SC limit rijden als er een SC is dus als je 1 ronde later had gepit, had er een vergelijkbaar resultaat geweest?
Dat wist ik niet? Dus je kan geen pech meer hebben met het (V)SC uitkom moment? Da is wel een goede verbetering.

En Baku dan?

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YakuzA schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:12:
[...]

Dat maakt tegenwoordig toch niet meer uit?
de eerste 2 hele rondes moet het hele veld op de VSC limit of specifieke SC limit rijden als er een SC is dus als je 1 ronde later had gepit, had er een vergelijkbaar resultaat geweest?
Nee. Want dan had Verstappen achter de SC gereden en die rijdt, zeer waarschijnlijk, veel langzamer. Zie Miami 2022 als voorbeeld. Daar kwam de SC ook toen Verstappen op start/finish reed en kreeg hij expliciet de opdracht om te proberen voor de SC over de SC line te gaan (dat niet lukte).

Overigens is het niet twee ronden op gereduceerde snelheid maar 2x over de SC line. Effectief dus ergens tussen de 1 en 2 ronden. "Ronde afmaken en nog een hele ronde".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

pro_6or schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:07:
[...]

De SC kwam 1 seconde voordat Max de pit voorbij was. Als hij dus niet direct gegaan was hadden Alo en Ham beide wel kunnen pitten (zonder positie verlies) en had Max dat later onder race snelheid moeten doen.

Enigszins dubieus dat het zo “toevallig” gebeurde en maar goed dat Max en team zo wakker waren.

Die rode vlag in de qualy hebben ze ook eerst gewacht tot Hul gefinished was vermoed ik. Dat was heel netjes van ze maar tegelijkertijd riekt het ook wel een beetje naar manipulatie.
Ik heb altijd de onboard van Verstappen aan op de ipad. Het was niet 1 sec. Hij reed al een tijdje met aangekondigde SC en dus al lagere snelheid. Wel was de call voor de SC laat, maar het kan zomaar zijn dat er wat sec vertraging in boardradio is, maar het was zeker op het laatste rechte stuk voor de chicane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:17:
[...]

Nee. Want dan had Verstappen achter de SC gereden en die rijdt, zeer waarschijnlijk, veel langzamer. Zie Miami 2022 als voorbeeld. Daar kwam de SC ook toen Verstappen op start/finish reed en kreeg hij expliciet de opdracht om te proberen voor de SC over de SC line te gaan (dat niet lukte).

Overigens is het niet twee ronden op gereduceerde snelheid maar 2x over de SC line. Effectief dus ergens tussen de 1 en 2 ronden. "Ronde afmaken en nog een hele ronde".
Ja, de nuance is net iets anders.
Als leider ben je dus alleen genaaid als je tussen pit entry en SC1 line rijd, en de SC komt je al direct oppikken?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hann1BaL schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:38:
Ik heb altijd de onboard van Verstappen aan op de ipad. Het was niet 1 sec. Hij reed al een tijdje met aangekondigde SC en dus al lagere snelheid. Wel was de call voor de SC laat, maar het kan zomaar zijn dat er wat sec vertraging in boardradio is, maar het was zeker op het laatste rechte stuk voor de chicane.
De vertraging is, wat ik wel eens heb geconstateerd, ~ 5 sec.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

hardware-lover schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:42:
[...]

De vertraging is, wat ik wel eens heb geconstateerd, ~ 5 sec.
Hoe constateer je dat exact? Maar als dat het geval is. Dan is het dus echt wel met marge :) Verstappen zag er ook niet te gehaast uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hann1BaL schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:43:
Hoe constateer je dat exact? Maar als dat het geval is. Dan is het dus echt wel met marge :) Verstappen zag er ook niet te gehaast uit.
Kijken naar zaken die gebeuren en dat timen met wanneer dat wordt doorgegeven aan de coureur.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Bericht van Verstappen zelf afwachten en vervolgens timen met wanneer die het knopje indrukt (met de linkerduim, is aan & uit zetten, geen push to talk, dus wel timen met de juiste keer indrukken, want de tweede keer zet die hem uit).

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 18:09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[...]

@StefanVerkerk heeft dat ooit bij F1TV Support nagevraagd en die bevestigden dat er inderdaad 5s vertraging in zit by design.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Bj8VKkomCPJ5ugcjIOHwLee9hk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JHsBMRJVG7eLdQvvkdZWOaPb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noo schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:45:
[...]

@StefanVerkerk heeft dat ooit bij F1TV Support nagevraagd en die bevestigden dat er inderdaad 5s vertraging in zit by design.

[Afbeelding]
Toentertijd was het om vage redenen?
Tegenwoordig is het om "censuur" toe te passen :x. Als in: vroeger kon je wel alle fucks horen. Tegenwoordig lijken gewoon volledige zinnen te missen. Soms blijkt dat doordat een deel met * bleep * wel in de worldfeed zit. Maar toen ik afgelopen weekend de Q van Verstappen terugkeek startte hij ook ineens spontaan de motor (wachtende in de pitstraat voor het rode licht). Terwijl alle voorgaande keren GP nog een seintje gaf. Of het was "Start the fucking engine Max". Maar kan mij niet indenken dat de altijd beschaafde GP dat gezwgd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik kijk altijd met Max mee bij FP en kwali, en de waarschuwingen over achteropkomende coureurs die op een paar seconden zitten hoor ik steeds als ze net voorbij komen of al gepasseerd zijn, dus die 4 tot 5 seconden vertraging kan wel kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

RobertMe schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:53:
[...]

Tegenwoordig is het om "censuur" toe te passen :x. Als in: vroeger kon je wel alle fucks horen. Tegenwoordig lijken gewoon volledige zinnen te missen. Soms blijkt dat doordat een deel met * bleep * wel in de worldfeed zit. Maar toen ik afgelopen weekend de Q van Verstappen terugkeek startte hij ook ineens spontaan de motor (wachtende in de pitstraat voor het rode licht). Terwijl alle voorgaande keren GP nog een seintje gaf. Of het was "Start the fucking engine Max". Maar kan mij niet indenken dat de altijd beschaafde GP dat gezwgd heeft.
De onboards hebben gewoon de fucks. Alleen de TV stream die een beperkt aantal boardradios heeft, heeft een filter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hann1BaL schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:10:
[...]

De onboards hebben gewoon de fucks. Alleen de TV stream die een beperkt aantal boardradios heeft, heeft een filter.
Nee, de onboards zijn tegenwoordig helemaal gefilterd. Geen beeps voor fucks maar gewoon de hele zin weg. In Monaco of Spanje nog heeft er een * beep * van Verstappen in de world feed gezeten, terwijl die hele zin miste in de onboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:34
Benieuwd of AMuS binnenkort meer weet te vertellen maar Formel Schmidt weet te melden dat Formule 1 aan het nadenken is over nieuwe ideeén vanaf volgend seizoen.

DRS wordt gezien als een inhaalhulp tijdens de race. Het idee waar men mee speelt is om DRS niet langer toe te staan tijdens kwalificatie. Het zou Red Bull met hun geoptimaliseerde 'triple DRS' iets kunnen beperken omdat de rest van het veld daarmee 1-2 tienden dichterbij kan komen.

Verder denkt men aan toekomstig talent en is het idee dat de teams bij elk raceweekend verplicht zijn om een testrijder een vrije training te laten rijden. Nu is dat slechts een aantal keren per seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:19
Chocoball schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:17:
Benieuwd of AMuS binnenkort meer weet te vertellen maar Formel Schmidt weet te melden dat Formule 1 aan het nadenken is over nieuwe ideeén.

DRS wordt gezien als een inhaalhulp tijdens de race. Het idee waar men mee speelt is om DRS niet langer toe te staan tijdens kwalificatie. Het zou Red Bull met hun geoptimaliseerde 'triple DRS' iets kunnen beperken omdat de rest van het veld daarmee 1-2 tienden dichterbij kan komen.

Verder denkt men aan toekomstig talent en is het idee dat de teams bij elk raceweekend verplicht zijn om een testrijder een vrije training te laten rijden. Nu is dat slechts een aantal keren per seizoen.
Hmm, DRS uit tijdens de kwalificatie. Geen bezwaar van mijn kant. Lijkt mij een goede ontwikkeling.
Voor toekomstig talent lijkt mij elk weekend een testrijder laten rijden wel erg doorslaan naar de andere kant.
Maak van de huidige 2 per jaar 6 a 8 per jaar en je hebt al genoeg om te vullen. Voeg daar de regel aan toe dat je per team 1 persoon maximaal 2 a 3 keer mag laten rijden en je krijgt al wat afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
D-dark schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:37:
[...]
Hmm, DRS uit tijdens de kwalificatie. Geen bezwaar van mijn kant. Lijkt mij een goede ontwikkeling.
Als het puur is om de voorsprong van 1 team af te remmen, voelt het niet heel eerlijk om dat tijdens het seizoen te doen. Ik zie niet welk doel het anders heeft?
Voor toekomstig talent lijkt mij elk weekend een testrijder laten rijden wel erg doorslaan naar de andere kant.
Maak van de huidige 2 per jaar 6 a 8 per jaar en je hebt al genoeg om te vullen. Voeg daar de regel aan toe dat je per team 1 persoon maximaal 2 a 3 keer mag laten rijden en je krijgt al wat afwisseling.
6 weekenden, dan kunnen teams daar de 2e training sprintweekend voor gebruiken. Zelfs met twee coureurs tegelijk, dus 12 per team. Niet dat het voor kijkers interessant is….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:33
Toke_gt schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:44:
[...]

Als het puur is om de voorsprong van 1 team af te remmen, voelt het niet heel eerlijk om dat tijdens het seizoen te doen. Ik zie niet welk doel het anders heeft?
Precies dit.

Wat zou de vervolgstap worden? Je traint 3 keer op rij pole en dan moet je starten uit de pits?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
@Toke_gt geen ideeén voor dit seizoen maar vanaf 2024. de zin reeds aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:19
Toke_gt schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:44:
[...]

[...]

6 weekenden, dan kunnen teams daar de 2e training sprintweekend voor gebruiken. Zelfs met twee coureurs tegelijk, dus 12 per team. Niet dat het voor kijkers interessant is….
1 Een wagen moet ook snel zijn zonder DRS. En een goede oefening voor als men het ooit afschaft.
2 Hmm, geeft wel wat zin aan de 2e sprinttraining. Dat is wel een optie

[ Voor 8% gewijzigd door D-dark op 21-06-2023 20:25 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:13:
[...]

Nee, de onboards zijn tegenwoordig helemaal gefilterd. Geen beeps voor fucks maar gewoon de hele zin weg. In Monaco of Spanje nog heeft er een * beep * van Verstappen in de world feed gezeten, terwijl die hele zin miste in de onboard.
Ik baal zo van die censuur. Maar dat is de Engels/Amerikaanse instelling. Als we het niet horen dan bestaat het niet. Het is nu al zo dat ik bij elke beep in mijn hoofd fuck, shit of wat voor ander woord hoor. Het is struisvogelpolitiek.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:08
Ja klopt. Maar aan de andere kant, de hoeveel gevloek en gescheld door sommige rijders is ook wel wat overdreven vind ik.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RobertMe schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:13:
[...]

Dus van Yuki komt geen enkele boordradio meer?
En gaan de teams dan niet overal fucks in zeggen want fuck dan komt er geen enkele fucking boordradio meer in de fucking openbaarheid.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ProudElm schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:37:
Ja klopt. Maar aan de andere kant, de hoeveel gevloek en gescheld door sommige rijders is ook wel wat overdreven vind ik.
Fuck.

Als je niet vloekt dan ben je niet hard aan het werk is mijn insteek en kan er nog een schepje werk erop.

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 22-06-2023 08:52 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 10:23
Maasluip schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:40:
[...]

Dus van Yuki komt geen enkele boordradio meer?
En gaan de teams dan niet overal fucks in zeggen want fuck dan komt er geen enkele fucking boordradio meer in de fucking openbaarheid.
Ik denk dat alle andere fucking teams nog wel gewoon fucking live kunnen meeluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:10
Nivado schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:29:
[...]

Ik denk dat alle andere fucking teams nog wel gewoon fucking live kunnen meeluisteren.
En ik denk ook dat als er teveel gevloekt wordt over de boardradio, dat er een regel voor ingesteld gaat worden waarop boetes komen. Of misschien scharen ze het wel onder "unsportsmanlike behaviour" of zoiets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:51
Sir_Lion schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:34:
[...]

En ik denk ook dat als er teveel gevloekt wordt over de boardradio, dat er een regel voor ingesteld gaat worden waarop boetes komen. Of misschien scharen ze het wel onder "unsportsmanlike behaviour" of zoiets.
https://tenor.com/nl/view...achine-paper-gif-17652564
Afbeeldingslocatie: https://www.raspberrypi.org/app/uploads/2019/07/receipt.jpeg

[ Voor 8% gewijzigd door The_Butler op 22-06-2023 09:39 ]

at your service

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
-1 uur windtunneltijd bij elke "fuck"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 19:00
asdfqwerty schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:41:
-1 uur windtunneltijd bij elke "fuck"
Dan moet Alpha Tauri dus hun windtunnel beschikbaar gaan stellen aan andere teams?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
Puc van S. schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:04:
[...]

Dan moet Alpha Tauri dus hun windtunnel beschikbaar gaan stellen aan andere teams?
Veel slechter kan het bij AT auto toch niet :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
sjaool schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:20:
[...]

Ik baal zo van die censuur. Maar dat is de Engels/Amerikaanse instelling. Als we het niet horen dan bestaat het niet. Het is nu al zo dat ik bij elke beep in mijn hoofd fuck, shit of wat voor ander woord hoor. Het is struisvogelpolitiek.
Na elk F woord zeg je gewoon dat je hug bedoelde ;)

Afbeeldingslocatie: https://image-cdn.essentiallysports.com/wp-content/uploads/GettyImages-1331446222-1110x1065.jpg

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
We look like a bunch of hugging bankers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:09

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RobertMe schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:53:
Ik kan me nog voorstellen dat ze het doen om te voorkomen dat ze met elkaar meeluisteren en gevaarlijke situaties scheppen door op elkaars opdrachten te reageren. Dat het ene team vlak voor de pit "box, box, box" roept en de auto die er voor rijdt meeluistert en op het laatste moment zelf de pit in schiet. Nu moeten ze van te voren aankondigen dat ze willen pitten of de piloot opdracht geven om te reageren op de auto die voor hem rijdt, dat is net wat minder chaotisch.

Waarschijnlijk zoek er te veel achter en is censuur een belangrijkere reden.

Het wegvallen van hele stukken radio kan ik bevestigen. Het is me vaker opgevallen dat het stil blijft op de radio terwijl vrij zeker ben dat er wel gecommuniceerd wordt. Iemand raakt z'n neus kwijt en er wordt geen woord gezegd maar de auto rijdt wel de pit in waar het team klaar staat met een nieuwe neus. Het is misschien vanzelfspreken dat ze een nieuwe neus moeten halen maar ik geloof niet dat ze daar niet over praten. Zelfs als het begint met wat gevloek direct na het incident verwacht ik dat de rest van de ronde er voortdurend waarschuwingen komen over inhalende auto's. Daar heb ik geen goede verklaring voor, het gebeurt te vaak om aan storing of scheldpartijen toe te schrijven. Ik heb wel eens gedacht dat ze naar een ander radio kanaal schakelen en dat de regie dat niet doorkrijgt maar echt goed vind ik die verklaring niet.

Overigens kunnen ze ook een beetje communiceren met de knopjes en schermpjes in de auto maar dat zijn volgens mij alleen heel basale zaken, zo van "als ik dit knopje omhoog zet bedoel ik dat rode banden wil bij de volgende pitstop".

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:46:
[...]

Ik kan me nog voorstellen dat ze het doen om te voorkomen dat ze met elkaar meeluisteren en gevaarlijke situaties scheppen door op elkaars opdrachten te reageren. Dat het ene team vlak voor de pit "box, box, box" roept en de auto die er voor rijdt meeluistert en op het laatste moment zelf de pit in schiet. Nu moeten ze van te voren aankondigen dat ze willen pitten of de piloot opdracht geven om te reageren op de auto die voor hem rijdt, dat is net wat minder chaotisch.
Uhm, de boordradios moeten letterlijk al decennia lang open verstuurd worden (als in: onversleuteld door de lucht). Teams luisteren dus ook al decennia elkaars communicatie af, live. Of ja, "live", meeluisteren gebeurt normaal gesproken op de fabriek, dus voordat het de eigen pitmuur bereikt zijn ze alweer een aantal schakels verder. Hoe het bij Red Bull werkt: personeel kan vrijwillig in het ops teams op de fabriek deelnemen. Als zij iets interessant horen geven ze dat door aan de strategist op ee fabriek (Will of Hannah, oftewel: degene die niet aan de pitmuur zit), en die beoordeeld het vervolgens en geeft het indien nodig door aan de pitmuur.

En die vertraging is dus echt een F1TV ding. Je kunt zelf gewoon met een radio/ontvanger bij het circuit gaan zitten en het verkeer zo uit de lucht plukken. En de teams zullen dat zeer zeker ook doen/gedaan hebben (zou me niks verbazen als tegenwoordig FOM het gewoon aan de teams levert zodat niet elk team eigen "afluisterapparatuur" meeneemt, puur uit kostenbesparing. En alle verkeer (audio, data en beeld) gaat toch al via FOM infrastructuur naar de teams, dus FOM is al verantwoordelijk voor de distributie naar de teams).

Bron v.w.b. werking bij Red Bull is:

Waarbij Hannah een van de andere dames al kent omdat die vaker als vrijwilliger in ops room was tijdens de race. En Hannah daarnaast ook uberhaupt een beetje spreekt over hoe ze dan afwisselt met Will en de ander op de fabriek zit als "filter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18:39

Zo kan het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat ze intussen wel meer redenen hebben. Er is nu veel en veel en veel meer (saaiere) communicatie. Dus uhm "mode 5, mode 5". Niet echt interessant voor op TV.
En de onboards waren de eerste jaren van F1TV wel live en ongefilterd. Later waren ze vertraagd, en pas recentelijk gefilterd (+ nog steeds dezelfde vertraging).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:42
O+ O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kr1iDLzIerY-F32qOBvNAH9SQHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tH9oak8a0fLTGFon8kkSzCaB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Is er twee jaar terug niet iets geweest met een plaatje van Hamilton + Senna waar hier nog schande van gesproken werd? :X (want uiteraard gemaakt en we weten niet of Senna fan van Hamilton zou zijn / dat zou toestaan etc etc).

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 10:23
RobertMe schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:43:
[...]

Is er twee jaar terug niet iets geweest met een plaatje van Hamilton + Senna waar hier nog schande van gesproken werd? :X (want uiteraard gemaakt en we weten niet of Senna fan van Hamilton zou zijn / dat zou toestaan etc etc).
Ik moet zeggen dat mijn eerste reactie op deze foto ook niet positief is. Ik vind dit soort dingen redelijk smakeloos over het algemeen.

Dus ook als het over Max gaat hoeft het van mij niet. Wat iemand anders hier van vind moet hij/zij/hun/hen dan weer helemaal zelf weten, dat ga ik niet voor andere bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

Geloof niet dat Max of Senna (postuum) hun goedkeuring hebben gegeven.

Edit: Hoewel het plaatje wel erg geslaagd is. Het lijkt net echt. Dat ze het elkaar gunnen.

[ Voor 41% gewijzigd door AvK op 22-06-2023 20:00 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
RobertMe schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:43:
[...]

Klopt, nov ‘21, postte Hamilton dit voor de race in Brazilië. Discussie was ook de suggestie die gewekt wordt dat Senna Hamilton zou supporten. Ik hou ook niet van zulke plaatjes. Ze suggereren iets wat niet kan zijn ter meerdere eer en glorie van degene die met Senna is geshopt. Wie het ook is. Ik vind het vooral ook niet nodig, prestaties van Verstappen en Hamilton zijn indrukwekkend genoeg zonder virtuele support van Senna.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KDzKYbJlN3RFEhYx26tuoX2tWY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z2S4DjZzedlFSPKQxwNhQS5E.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Toke_gt op 22-06-2023 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Wacht even hoor.... Hamilton heeft dat destijds gepost? Echt waar?
Ja dan snap ik wel dat de gemeenschap over de zeik is.

Max heeft dat andere plaatje niet gepost. Nogmaals wel een goed geslaagd plaatje.
Ze moeten het niet doen inderdaad. Beter van niet.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar jullie je druk om maken 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
AvK schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:51:
Wacht even hoor.... Hamilton heeft dat destijds gepost? Echt waar?
Ja dan snap ik wel dat de gemeenschap over de zeik is.

Max heeft dat andere plaatje niet gepost. Nogmaals wel een goed geslaagd plaatje.
https://twitter.com/Lewis...atus/1458872051977048071?

Voor zover ik kan nagaan echt een post op zijn eigen account.
Overigens is verstappen.com toch wel degelijk van Max?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZuculebJ7fdGfbP1cc39Sxzm4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xSLS9MQi5BTVndgMIgr3zO9n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
AvK schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:51:
Wel gek dat het plaatje dan vol staat met Verstappen.com, bij mijn weten toch echt de thuisplek van de Verstappens.

En als we dan even verder kijken:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FzNgOwiXwAAlEhP?format=jpg&name=medium

En wie is @VerstappenCOM dan? Gelukkig staat het in de bio:
Official Twitter of @Max33Verstappen
& http://Verstappen.com, the official website of Formula 1 World Champion Max Verstappen. With live updates!
En dan kun je wel stellen dat iemand anders het account zal beheren, maar hetzelfde zal gelden voor @Max33Verstappen. Behalve dan dat laatstgenoemde eerder grotendeels gevuld zal worden door Red Bull en eerstgenoemde door de Verstappen BV. En wie ging ook alweer een aantal jaren terug de social media van (Max) Verstappen doen? Ah ja, Victoria, Verstappen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Dj-sannieboy schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:02:
Ik maak me er niet druk om hoor. Ik kan zulke plaatjes gewoon niet zo waarderen. Maar wil best de moeite nemen ze even online op te sporen als iemand zich de achtergrond afvraagt. Maar no worries. Gaat zowel om Max als Lewis. En vooral om mensen die zulke dingen voor ze bedenken/maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

RobertMe schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:03:
[...]

Wel gek dat het plaatje dan vol staat met Verstappen.com, bij mijn weten toch echt de thuisplek van de Verstappens.

En als we dan even verder kijken:
[Twitter]
[Afbeelding]

En wie is @VerstappenCOM dan? Gelukkig staat het in de bio:

[...]

En dan kun je wel stellen dat iemand anders het account zal beheren, maar hetzelfde zal gelden voor @Max33Verstappen. Behalve dan dat laatstgenoemde eerder grotendeels gevuld zal worden door Red Bull en eerstgenoemde door de Verstappen BV. En wie ging ook alweer een aantal jaren terug de social media van (Max) Verstappen doen? Ah ja, Victoria, Verstappen...
Als dit echt uit de Professionele Verstappen buis komt dan ben ik wel teleurgesteld. Dan is mijn mening dat ze dit niet moeten doen. Maar wel een knap plaatje. Zouden ze het daarom gedaan hebben..... Omdat het bijna echt is. Dan is de verleiding wel groot.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Vind het ook vrij smakeloos. Senna was heel uitgesproken maar kan hierover uiteraard niet zijn mening geven. Vul het dan ook niet in.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
Dj-sannieboy schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:02:
Inderdaad
Wat een discussie over een mooi gemaakt plaatje van 2 top coureurs omdat een record wordt geëvenaard.
En ik ben Senna fan waardeer het hoe dit wordt gedaan.
Met de 80 podiums hoorde je niemand er zo over.
Is gewoon nieuwe manier van laten zien wat er is behaald in plaats van 2 namen en 2 dezelfde nummers erachter zetten

Omdat het zo mooi was gemaakt hier nog een keer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/so3n08yp4oWvKC71ejYgUKR_e_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEX08rn1szknEWOMi4KX9qxM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 22-06-2023 21:52 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zit ik op Twitter hier of?

Er zijn veel te veel mensen die over alles iets moeten vinden en dat maar snel even op hun toetsenbord wegrammen.

Is dit respectloos, of juist respect naar een grote coureur die er niet meer is?

Vul het zelf maar in…

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

alexbl69 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:31:
Vind het ook vrij smakeloos. Senna was heel uitgesproken maar kan hierover uiteraard niet zijn mening geven. Vul het dan ook niet in.
Ik vind het dus niet smakeloos. Dit soort dingen gebeurt bij meer gebeurtenissen. Het tweede deel doet mij vermoeden dat Senna wel goed met Max zou kunnen opschieten, die neemt namelijk net zo min een blad voor de mond. Verder moet je niet teveel achter dit soort plaatjes zoeken, het is pure PR zonder verdere poespas. Ze verdienen er veder geen cent mee. Zouden ze polo's en andere souvenirs ermee verkopen dan is het een ander verhaal. Dan denk ik dat de familie van Senna snel aan de telefoon zou hangen. Net zoals met de helm van Charles.
albino71 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 00:34:
Is dit respectloos, of juist respect naar een grote coureur die er niet meer is?
Ik ga voor respect. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 23-06-2023 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Er zijn ook weer genoeg fans die dit type afbeeldingen kunnen waarderen. Maar past inderdaad niet bij Verstappen, omdat hij zichzelf niet graag vergelijkt met anderen. Niettemin doen veel fans, rijders en teams het om ook de historie van de sport zo te laten zien. Immers wordt er ook elke week over statistieken gesproken waar topcoureurs bovenaan staan in de statistieken (en dus vergelijkingsmateriaal zijn).

Ben zelf wel benieuwd welk cadeau Verstappen ooit uit de handen van de familieleden van Senna zou ontvangen. Toen Hamilton zijn 65e pole haalde kreeg hij een originele helm cadeau (overigens nooit echt gedragen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Woudloper schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:25:
Maar past inderdaad niet bij Verstappen, omdat hij zichzelf niet graag vergelijkt met anderen. Niettemin doen veel fans, rijders en teams het
Dit gaat ook niet om de vergelijking tussen Max en Senna (wat Max inderdaad niet wilt) maar om een mijlpaal die Max heeft gezet door zoveel overwinningen te behalen. En dat vond Max wel bijzonder en daar gaat het volgens mij om.

Niet te vergeten dat deze plaatjes van Verstappen.com zelf af komen als Max dit niet wilt laten zien wordt het ook niet naar buiten gebracht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
albino71 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 00:34:
Zit ik op Twitter hier of?

Er zijn veel te veel mensen die over alles iets moeten vinden en dat maar snel even op hun toetsenbord wegrammen.
Als je bedoelt dat dit in F1 Randzaken hoort, dan helemaal eens.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Chocoball
De FIA heeft technical directive TD45 uitgebracht zodat de teams niet langer het budgetplafond kunnen omzeilen door technisch personeel buiten het F1 team te gebruiken.

Bepaalde teams laten al jaren hun technisch personeel werken in een aparte divisie buiten het F1 team. In zulke divisies wordt binnen F1 vergaarde kennis aan de buitenwereld verkocht. Het zijn veelal projecten op het gebied van straatauto's, America’s Cup zeilboten, fietsen, etc. Voorbeelden van dergelijke divisies zijn: Red Bull Advanced Technology, McLaren Applied Technologies, Mercedes Applied Science en Aston Martin Performance Technologies.

TD45 geldt per direct met terugwerkende kracht vanaf 1 januari van dit jaar en stelt dat het IP (Intellectual Property) wat in deze projecten verzameld wordt niet langer kostenloos terugvloeien naar het F1 team en moet het meegeteld worden onder het budgetplafond. Bepaalde teams moesten hun werkwijze aanpassen omdat deze niet langer is toegestaan weet een bron die bekend is met de materie te melden.

https://www.motorsport.co...osed-off-by-fia/10486591/

[ Voor 9% gewijzigd door Chocoball op 23-06-2023 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
Chocoball schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:27:
De FIA heeft technical directive TD45 aangescherpt zodat de teams niet langer het budgetplafond kunnen omzeilen door technisch personeel buiten het F1 team te gebruiken.

[...]
Ik ben blij dat ze dit aanpakken want anders heeft de costcap natuurlijk weinig zin

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FzT1YdZaEAE9Rak?format=jpg&name=large

minus lap1, pitstops en SC overtakes

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Een analyze:

Pijnlijk plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXYZ4kUSZD9ykI1vFslwRVdhkdo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cLveHTikEFUtNuPqEc2bx7a4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door Help!!!! op 23-06-2023 15:30 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
basvn schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:25:
[Afbeelding]

Interessant! Is er ook zo’n grafiek met de verschillen? (Zelf inhalen minus ingehaald worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
[Afbeelding]

Jammer van Haas.. Had eigenlijk toch net iets meer verwacht (of gehoopt..) ik weet zelf ook niet waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

Dus die grap van Lollipop klopt eigenlijk niet eens? :+ Netto heeft Verstappen maar 1 inhaalactie minder dan Perez.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:47
RobertMe schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:59:
[...]

Dus die grap van Lollipop klopt eigenlijk niet eens? :+ Netto heeft Verstappen maar 1 inhaalactie minder dan Perez.
die grap gaat over de specifieke races, niet over het totaal :+

afgelopen 2 races heeft Max niemand ingehaald O-) en Perez wel..... Dus Perez weet wel waarom Ricciardo bij helmut op kantoor zat O-)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• d-vine
Valtteri! _O-
Hyvää juhannusta

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h22rzJO4xDOYzYpBh90ziT0IxqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZk4HnpBAwTxr0JIF1Z6k5J4.jpg?f=fotoalbum_large

via:
https://twitter.com/Valtt...LFsI-xWMhJ9A2dJLuWQQ&s=19

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 10:06
Ryan Reynolds en Rob McElhenney hebben via een investeringsgroep 24% van de aandelen van Alpine F1 gekocht, totaal 200 miljoen euro.
Door de investering hoopt het team van Pierre Gasly en Esteban Ocon het gat met de grote teams in de Formule 1 te dichten
bron: https://www.nu.nl/formule...2-9322-ef20c1f3e8db#nujij

Hoe zien ze dat voor zich? De budgetcap is 150 mil, die ze al hebben/kunnen betalen. Wat willen ze dan met 200 miljoen gaan doen dat ze denken dat dit het gat met de top teams kan dichten?

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 26-06-2023 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 11:12
FastFred schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:50:
Ryan Reynolds en Rob McElhenney hebben via een investeringsgroep 24% van de aandelen van Alpine F1 gekocht, totaal 200 miljoen euro.

[...]

Hoe zien ze dat voor zich? De budgetcap is 150 mil, die ze al hebben/kunnen betalen. Wat willen ze dan met 200 miljoen gaan doen dat ze denken dat dit het gat met de top teams kan dichten?
Ik denk dat vooral de top in het management het gat in hun salaris gaat dichten.. ;)
Aangezien ik wel een beetje fan van Ryan Reynolds ben, moet ik nu ook fan van Alpine worden... maar ja, daar rijdt geen Max! :D :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
FastFred schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:50:

[...]

Als eerste helpt het Renault die dan niet meer alle kosten voor het F1 team moet dragen en een langer verblijf in Formule 1 mogelijk maakt. Daarnaast is de infrastructuur van Renault verouderd en is een injectie welkom en natuurlijk het aantrekken van personeel wat men nu niet heeft en daardoor wel kan krijgen. Veelal kosten die buiten het budgetplafond vallen (budgetplafond is met name ontwikkeling en onderhoud )

Acteurs zoals Ryan Reynolds (Deadpool) en Michael B Jordan (Creed) kunnen natuurlijk nieuwe fans aantrekken wat natuurlijk goed is voor alle social media aandacht en verkoop van fanartikelen.

P.S. ik krijg het artikel niet gelezen maar de verkoop van aandelen betreft alleen de F1 fabriek in Enstone, de motorenfabriek in Viry-Chatillon valt hier buiten.

[ Voor 10% gewijzigd door Chocoball op 26-06-2023 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chocoball schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:04:
natuurlijk het aantrekken van personeel wat men nu niet heeft en daardoor wel kan krijgen. Veelal kosten die buiten het budgetplafond vallen (budgetplafond is met name ontwikkeling en onderhoud )
Alleen de coureurs en 3 top betaalde medewerkers vallen buiten de cap. Dus grote kans dat het personeel dat hiermee wordt aangetrokken wel onder de cap valt.

Tenzij Alpine nog geen personeel heeft dat de "uren administratie" bij houdt heeft. Dan kunnen ze die daarvoor aannemen zodat de daadwerkelijke engineers/designers zich met hun werk kunnen bezig houden i.p.v. administratief werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:41
Vind het heel apart hoe, als het een businessman is er alleen maar kritiek is, maar zodra het een bekende acteur is we met zijn allen opeens fan moeten zijn? :S

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
Die 200miljoen is dan ook niet volledig te zien als investering in het Alpine F1 team. Als ik aandelen heb in een bedrijf en ik verkoop mijn aandelen aan jou, dan heeft dat bedrijf daar niets aan.

Het is Renault die aandelen verkoopt, niet het bedrijf "Alpine F1" (is niet correcte benaming maar je begrijpt wel). Mocht het nu "Alpine F1" zijn die de aandelen verkoopt, is het een andere zaak.

Het zal misschien wel (gedeeltelijk) terugvloeien van Renault naar Alpine Racing maar dat is geen zekerheid.

[ Voor 12% gewijzigd door Kenhas op 26-06-2023 13:04 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:53
Maarten_E schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:59:
Vind het heel apart hoe, als het een businessman is er alleen maar kritiek is, maar zodra het een bekende acteur is we met zijn allen opeens fan moeten zijn? :S
De kracht van marketing :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:41
Nogal doorzichtige marketing als je het mij vraagt, maar goed.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze kopen het team niet. Ze kopen 21% van de aandelen. Dat is dus nog geen kwart.
En zo zijn er meerdere teams waar een vermogend iemand flink wat aandelen bezit. En die noemen zich ook nog eens teambaas. Zie bv Mercedes dat 33/33/33 van Wolff/Lauda/Daimler was. En ook Horner, Newey etc zullen flink wat in de pap te brokkelen hebben bij RBT (zij waren volgens de geruchten tegen 50% verkoop aan Porsche).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09 23:48
Waarschijnlijk omdat hij eerder heeft laten zien een goede (mede)eigenaar is van voetbalclub Wrexham AFC? :)
Al is een voetbalclub natuurlijk anders dan 22% aandelen hebben van een F1 team.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chocoball schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:04:
[...]

Als eerste helpt het Renault die dan niet meer alle kosten voor het F1 team moet dragen en een langer verblijf in Formule 1 mogelijk maakt. Daarnaast is de infrastructuur van Renault verouderd en is een injectie welkom en natuurlijk het aantrekken van personeel wat men nu niet heeft en daardoor wel kan krijgen. Veelal kosten die buiten het budgetplafond vallen (budgetplafond is met name ontwikkeling en onderhoud )

Acteurs zoals Ryan Reynolds (Deadpool) en Michael B Jordan (Creed) kunnen natuurlijk nieuwe fans aantrekken wat natuurlijk goed is voor alle social media aandacht en verkoop van fanartikelen.

P.S. ik krijg het artikel niet gelezen maar de verkoop van aandelen betreft alleen de F1 fabriek in Enstone, de motorenfabriek in Viry-Chatillon valt hier buiten.
Dit kun je vast wel lezen. ;)

https://www.formula1.com/...12GRFiYhMGYtZwj0Bj0v.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLC58GT6GVz5PVFW4LzJSOC0Ncw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YndQfqn781YaaNlxQFwC6FCu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Toevallig gister een interview bij Stephen Colbert zitten kijken dat ze de tvserie klaar hadden die over hun vorige voetbalteam project ging. Had niet het idee dat ze echt veel onderzoek deden voordat ze die stap maakten. Wel zijn ze goed met marketing en hebben ze dus een eigen tv-serie gemaakt over dat Wrexham elftal (uit de 5e Engelse league oid).

Benieuwd of het wat gaat veranderen. Al zie ik Alpine misschien hiermee wel in andere klassen actief of actiever worden. Zodat ze ook zelf wat meer kunnen opbouwen en intern ontwikkelen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
Even een correctie op mijn vorige bijdrage. Investering op infrastructuur heeft wel degelijk invloed op het budgetplafond. Iedereen kent het operationele deel van het budgetplafond van 135 miljoen dollar (150 miljoen inclusief toeslag voor races boven 21 en inflatietoeslag) en minder het meer verborgen deel de CapEx, het capital expenditure deel.

Hiermee kan een team 36 miljoen dollar in infrastructuur investeren uitgesmeerd over een periode van 4 jaar. De bouw van een fabriek valt er niet onder, evenmin een campus wat Mercedes wil bouwen. Voor een windtunnel geldt een vrijstelling tot 55 miljoen dollar. daarboven valt onder het budget. Kijkend naar Alpine zitten die met een nieuwe simulator en testbanken al tegen het maximum aan. Aston Martin had al voor het budgetplafond de zegen van de andere teams gekregen om te mogen investeren.

Nog erger is het bij Williams, om mee te kunnen met de top teams zouden ze een SAP software inplementatie moeten uitvoeren die 100 miljoen pond kost. Met 36 miljoen dollar over 4 jaar gaat dat niet lukken en kan Williams dus niet aansluiten. SAP is nodig om alle 17.000 onderdelen van een Formule 1 wagen van ontwerp tot einde gebruik in de gaten te kunnen houden. Williams en Alpine willen daarom de CapEx verhoogd hebben maar het nadeel is dat alle teams dus ook de grote teams hiervan zullen profiteren.

https://www.autosport.com...n%20of%20the%20cost%20cap.

Overigens nog ander Williams nieuws. Eerder mislukte de voorgenomen samenwerking met Red Bull omdat Porsche een belang van 50% wou. Porsche probeerde daaarna een aandeel in het Williams team te krijgen maar daarvoor werd vriendelijk bedankt zonder dat duidelijk werd waarom.

Blijkbaar is Porsche met dezelfde instelling ook naar Williams gegaan, 500 miljoen dollar is er geboden voor een 50% aandeel. Nu was de eigenaar toch niet happig op een bod voor een gedeeltelijke of gehele overname omdat de verwachting is dat de prijzen van de teams de komende 2 jaar nog zullen stijgen.

Formel Schmidt

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Heeft iemand eigenlijk al een Carpool grapje gemaakt? Of met de reputatie van Alpine, Deadcar?

Dan hebben we dat alvast gehad :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:09

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Interessant, met zoveel ervaring in F2 en F3 is het automatisch een serieuze kandidaat.
Zelf je eigen F1 auto bouwen is natuurlijk een heel nieuw avontuur maar dat geldt voor alle nieuwe teams.
Ik ben benieuwd hoe ze het willen aanpakken. Alles zelf doen, een partnerschap aangaan met een autofabrikant en fabrieksteam worden of toch maar een bestaand team overnemen.

Zelf hoop ik op de tweede optie, dat ze een partner zoeken om te helpen met de auto en zelf de race-expertise leveren.

Ik kan haast niet geloven hoeveel interesse er is om mee te komen doen in 2026. De meeste kandidaten zullen wel voortijdig afvallen, maar toch, er lijkt veel meer interesse dan de afgelopen jaren samen.

26 teamsauto's voor 2026 lijkt me mooi :)

Realistisch gezien vrees ik echter dat F1 in 2025 laat weten dat er bij nader inzien geen ruimte is voor extra pitboxes in Monaco en dat we het dus bij 20 10 teams houden, of zo iets. De kans dat we met meer dan 20 teams auto's gaan racen acht ik vrij klein tenzij ze heel snel gaan zorgen dat er meer ruimte in de pit komt. Dan maar hopen dat alle banen daar aan kunnen/willen voldoen. Zandvoort heeft bv ook niet echt veel ruimte over.

@alesandro_46 bedankt voor de correctie, 26 teams zou ik wel gaaf vinden maar ik bedoelde natuurlijk 26 auto's en 13 teams.

[ Voor 15% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 26-06-2023 19:48 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:17
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:34:
[...]

Interessant, met zoveel ervaring in F2 en F3 is het automatisch een serieuze kandidaat.
Zelf je eigen F1 auto bouwen is natuurlijk een heel nieuw avontuur maar dat geldt voor alle nieuwe teams.
Ik ben benieuwd hoe ze het willen aanpakken. Alles zelf doen, een partnerschap aangaan met een autofabrikant en fabrieksteam worden of toch maar een bestaand team overnemen.

Zelf hoop ik op de tweede optie, dat ze een partner zoeken om te helpen met de auto en zelf de race-expertise leveren.

Ik kan haast niet geloven hoeveel interesse er is om mee te komen doen in 2026. De meeste kandidaten zullen wel voortijdig afvallen, maar toch, er lijkt veel meer interesse dan de afgelopen jaren samen.

26 teams voor 2026 lijkt me mooi :)

Realistisch gezien vrees ik echter dat F1 in 2025 laat weten dat er bij nader inzien geen ruimte is voor extra pitboxes in Monaco en dat we het dus bij 20 teams houden, of zo iets. De kans dat we met meer dan 20 teams gaan racen acht ik vrij klein tenzij ze heel snel gaan zorgen dat er meer ruimte in de pit komt. Dan maar hopen dat alle banen daar aan kunnen/willen voldoen. Zandvoort heeft bv ook niet echt veel ruimte over.
26 en 20 teams, gedeeld door 2 neem ik aan? :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:10

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RobertMe schreef op maandag 26 juni 2023 @ 18:18:
Heeft iemand eigenlijk al een Carpool grapje gemaakt? Of met de reputatie van Alpine, Deadcar?

Achterin een X-Force. 😂

YouTube: X-Force Skydiving - Brad Pitt Cameo Scene - Deadpool 2 [2018]

Brad Pitt ging toch een F1 film maken?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ricciardo gaat blijkbaar drie dagen banden testen op Silverstone... gezaag aan het stoeltje van Perez?
Daniel Ricciardo is set for a return to track action with Red Bull, as team motorsport advisor Helmut Marko confirmed he would take the wheel of the RB19 at the upcoming British Grand Prix at Silverstone to “evaluate” his pace.

“We will have Ricciardo in the car for three days after Silverstone at the tyre test and then you can evaluate where Ricciardo really stands,” Marko said.
Nu is deze site een beetje de Telegraaf van Australië maar goed. :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:34:
[...]

26 teamsauto's voor 2026 lijkt me mooi :)

Realistisch gezien vrees ik echter dat F1 in 2025 laat weten dat er bij nader inzien geen ruimte is voor extra pitboxes in Monaco en dat we het dus bij 20 10 teams houden, of zo iets. De kans dat we met meer dan 20 teams auto's gaan racen acht ik vrij klein tenzij ze heel snel gaan zorgen dat er meer ruimte in de pit komt. Dan maar hopen dat alle banen daar aan kunnen/willen voldoen. Zandvoort heeft bv ook niet echt veel ruimte over.

@alesandro_46 bedankt voor de correctie, 26 teams zou ik wel gaaf vinden maar ik bedoelde natuurlijk 26 auto's en 13 teams.
11 teams kan, waren er in 2016 ook en toen is er ook een GP van Monaco geweest.

En v.w.b. interesse. Iets met Drive to Survive en zo. De sport is daardoor marketing technisch weer heel interessant geworden. Naast uiteraard de milieudoelen van 2026 waardoor het slechte imago er als het goed is niet meer / minder aan zit. Die teams waarbij geruchten waren over een mogelijke verkoop (AlphaTauri, meen ook Haas) plakte een prijskaartje van 1 miljard op. Vergelijk dat met Ross Brawn die Honda nog kocht voor 1 dollar (en volgens mij koste Jaguar ook een appel en een ei voor Red Bull).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09 23:48
Bastien schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:14:
Ricciardo gaat blijkbaar drie dagen banden testen op Silverstone... gezaag aan het stoeltje van Perez?

[...]

Nu is deze site een beetje de Telegraaf van Australië maar goed. :+
Meerdere artikelen hadden hier ook over inderdaad. Geen idee wat waar is, wel doet hij sim werk voor Red Bull Racing. Dan zijn die bandentest zeer nuttig, om een gevoel te krijgen hoe de RB19 werkelijk rijdt en kan RBR Daniel Ricciardo beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:22:
[...]

11 teams kan, waren er in 2016 ook en toen is er ook een GP van Monaco geweest.

En v.w.b. interesse. Iets met Drive to Survive en zo. De sport is daardoor marketing technisch weer heel interessant geworden. Naast uiteraard de milieudoelen van 2026 waardoor het slechte imago er als het goed is niet meer / minder aan zit. Die teams waarbij geruchten waren over een mogelijke verkoop (AlphaTauri, meen ook Haas) plakte een prijskaartje van 1 miljard op. Vergelijk dat met Ross Brawn die Honda nog kocht voor 1 dollar (en volgens mij koste Jaguar ook een appel en een ei voor Red Bull).
Na 2016 is Monaco verbouwd qua pitboxen en is er ruimte voor meer teams dacht ik?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:19:
[...]

Na 2016 is Monaco verbouwd qua pitboxen en is er ruimte voor meer teams dacht ik?
Geen idee. Maar ook dat zou zomaar kunnen.

Daarnaast heb je normaliter ook de pitbox van de FIA en FOM, met in Monaco in ieder geval van FIA (eerste boxen). Als het echt moet kan ik me ook nog wel indenken dat die ergens anders gaan zitten zodat er weer plek voor 2 teams bij is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
NeverSettle schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:14:
[...]

Meerdere artikelen hadden hier ook over inderdaad. Geen idee wat waar is, wel doet hij sim werk voor Red Bull Racing. Dan zijn die bandentest zeer nuttig, om een gevoel te krijgen hoe de RB19 werkelijk rijdt en kan RBR Daniel Ricciardo beoordelen.
Ook amusant is een artikel vandaag waarin Marko aangeeft dat Toto Wolff heeft geprobeerd een gesprek met Oliver Mintzlaff (CEO van Red Bull) te regelen om Schumacher in een Alpha Tauri te krijgen :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op maandag 26 juni 2023 @ 18:18:

Ik zag wel ergens Ryan Renaults voorbij komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:01
Chocoball schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:28:
[...]

Ook amusant is een artikel vandaag waarin Marko aangeeft dat Toto Wolff heeft geprobeerd een gesprek met Oliver Mintzlaff (CEO van Red Bull) te regelen om Schumacher in een Alpha Tauri te krijgen :)
Dat is toch oud nieuws en door Wolff alweer ontkend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Transportman schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 07:48:
[...]

Dat is toch is nieuws en door Wolff alweer ontkend?
Klopt, beide heren hebben hun eigen versie van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
Zou het best raar vinden als Toto niet actief op zoek is naar een stoeltje voor Mick. Of zou het dan toch alleen voor de naam zijn geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

asdfqwerty schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:49:
Zou het best raar vinden als Toto niet actief op zoek is naar een stoeltje voor Mick. Of zou het dan toch alleen voor de naam zijn geweest :+
100%, de reserve rijder bij ferrari was zijn teammate, die reed mick zoek de eerste helft van seizoen. Door pech en crashed (buiten toedoen) is Schwartzman onder mick geeindigd; imho is dat een vele betere driver dan Mick. Mick zat daar, net als zijn oom, 100% vanwege zijn naam. Hopelijk krijgt schwartzman nog echt een zitje, dan zullen we zien of dat werkelijk zo is.

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 27-06-2023 08:53 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• basvn
Max mag wel in een monstertruck rijden

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FzoTV2zWcAUd2Ks?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Tsunoda mag ook naar het Red Bull evenement op de Nürburgring waar hij samen met Vettel en Ricciardo zal rijden maar voor Verstappen geldt nog steeds Marko says no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:22:
[...]

En v.w.b. interesse. Iets met Drive to Survive en zo. De sport is daardoor marketing technisch weer heel interessant geworden.
Ik vraag me dat echt af. Wie gaat nou DTS kijken als je geen fan van F1 bent? Zou DTS zoveel invloed op de populariteit van F1 hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sNielz123 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:15:
[...]

Ik vraag me dat echt af. Wie gaat nou DTS kijken als je geen fan van F1 bent? Zou DTS zoveel invloed op de populariteit van F1 hebben?
Volgens de teams etc etc wel.

Die ene Amerikaanse coureur waarvan ik niet op de naam kom, die in dienst van McLaren is, die heeft nog eens bij een post race show van F1TV verteld dat oude klasgenotes van hem 0,0 interesse in zijn IndyCar carrière hebben en hij nooit meer wat van gehoord heeft, maar ineens met de populariteit van F1 gaan ze hem allemaal zaken vragen over zaken in DtS / vragen naar roddels m.b.t. stoeltjes.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chocoball
Zowel sprint als race komend weekend [F1 2023] Race 10 GP van Oostenrijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
[...]

Heeft absoluut zeker invloed. Denk niet dat de extra GP's in de VS er zouden gekomen zijn, mocht het niet populairder zijn dan het pre-DTS tijdperk. En ik zie het ook in mijn eigen vriendenkring. Vroeger zit ik altijd eenzaam en alleen te kijken naar de F1. Nu zitten we soms met vijf samen. Die andere vier zijn beginnen kijken naar de F1 door DTS. Maar moet toegeven dat ik soms (meestal) toch terug verlang naar het alleen kijken ;)

Een echte fan van F1 kijkt maar naar DTS om de fouten eruit te halen en om te lachen welke effectjes en zo er bijgelapt werden :+

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Word of mouth en nieuwsgierigheid. Als het leuk is blijven ze hangen en willen ze ook een grand prix kijken. Je zlt toch eerst een voorproefje moeten krijgen wat het is om de smaak te pakken te krijgen. DTS is dus gewoon reclame voor de F1 en als je het maar flitsend en spectaculair genoeg brengt dan werkt dat ook.

Pagina: 1 ... 39 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics