[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 80 Laatste
Acties:
  • 900.951 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

himlims_ schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:35:
https://www.motorsportwee...unce-2026-f1-deal-report/

de geruchten worden concreter [..] maar goed, is pas over paar jaar, kan nog 3x veranderen :+
Logische zet vanuit beide partijen. Ik ga er wel vanuit dat het klopt.
1. Aston Martin met een (kampioens) fabrieksmotor van Honda waar ze enigzins wat zeggenschap in hebben zoals Red Bull heeft/had.
2. Onafhankelijkheid van Mercedes-Benz/Daimler.
3. Semi-Worksteam
4. Honda blijft in de F1

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:55:
[...]

Ik denk dat je het beter om kan draaien en de vraag stellen: "Wat doen deze mensen allemaal verkeerd? Wat voor schimmige praktijken houden ze er op na dat ze zoveel geld hebben?"

Iedereen die naar Monaco toe verhuist ivm belastingontwijking staat soweiso op mijn shitlist.
Waarom kijk je dan F1? Meer dan de helft van de coureurs woont in Monaco.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Alonso wereldkampioen in 2026 confirmed. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RobertMe schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:14:

Waarom kijk je dan F1? Meer dan de helft van de coureurs woont in Monaco.
Sinds wanneer wag je niet naar F1 kijken als je kritiek hebt op de levensstijl van de coureurs?
Ik kijk niet naar F1 vanwege de vrome lessen die er van uit gaan.
Als ik iedereen moet uitsluiten die niet perfect is dan wordt het nogal eenzaam op deze wereld.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

sjaool schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:14:
Alonso wereldkampioen in 2026 confirmed. :+
El Plan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Betreffende monaco, kwalificatie is king [..] en weten allemaal wat er in verleden gebeurd is; wie maakt er in q3 een foutje in zijn voordeel :+ :X ??

* himlims_ zet een muntje op Charles

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 23-05-2023 16:40 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:44
El Special McLaren livery

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svovpOHSdIzac8kEs147imhzrkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KhWfLOLtvFETeJL3TEecCgx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8i4KKszqVFh04CR5GVit04aVwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3D4qDLJwWaWLRZe183UXu33e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2I8VJsV0pRniFJxKq2KOeqIJb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JnzT7UQm1wmqnqT6eYyLfGj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:45
himlims_ schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:38:
Betreffende monaco, kwalificatie is king [..] en weten allemaal wat er in verleden gebeurd is; wie maakt er in q3 een foutje in zijn voordeel :+ :X ??

* himlims_ zet een muntje op Charles
Met altijd kans op een rode vlag :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdfpEoF4iU35VplL_0kYaETXnmg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TsEoSY3j21k9ahrEGNThU2X9.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 23-05-2023 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:37

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Chocoball schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:51:
[...]

Met altijd kans op een rode vlag :)
[Afbeelding]
Da's het meest jammer van het niet doorgaan, geen Lollipopcomic.☺️☺️☺️

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
Die McLaren livery is wel goed, mogen ze vaker doen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:35:
https://www.motorsportwee...unce-2026-f1-deal-report/

de geruchten worden concreter [..] maar goed, is pas over paar jaar, kan nog 3x veranderen :+
GP2 ENGINE!!! Ik denk niet dat Alonso en Honda elkaar zo goed liggen. Anders hadden ze ipv Checo wel Alonso gehaald destijds.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chevy454 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:15:
[...]

GP2 ENGINE!!! Ik denk niet dat Alonso en Honda elkaar zo goed liggen.
Honda heeft altijd ontkent dat ze niet meer met Alonso zouden willen samenwerken.
Anders hadden ze ipv Checo wel Alonso gehaald destijds.
Alonso is een haantje die alles naar zijn hand wil zetten. Daarom is die niet binnen gehaald. Heeft Horner toentertijd al vaker aangegeven. Het is niet voor niks dat hoe die bij Aston Martin nu omgaat met Stroll toch wel als bijzonder wordt gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:34

Wok

Dakloos...

Chevy454 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:15:
[...]

GP2 ENGINE!!! Ik denk niet dat Alonso en Honda elkaar zo goed liggen. Anders hadden ze ipv Checo wel Alonso gehaald destijds.
"The engine feels good. Much slower than before... Amazing!"

Legendarische boordradio was dat :+

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Wok schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:42:
[...]

"The engine feels good. Much slower than before... Amazing!"

Legendarische boordradio was dat :+
Nu met bijpassend geluid :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toch was 2017 een goed jaar voor Honda.

Zijn toen immers afgestapt van size zero en hebben toen ook de layout aangepast (naar hetzelfde "model" als Mercedes vanaf 2014 al had). En dat is nog steeds de basis van de motor waarmee ze Red Bull twee keer WDC hebben gemaakt. Het "probleem" van 2017 was dus voornamelijk dat het een compleet nieuwe motor was die ze moesten verbeteren en leren kennen. Terwijl de "size zero" motor van 2015 & 2016 gewoon dik prut was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 10:23
asdfqwerty schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:11:
Die McLaren livery is wel goed, mogen ze vaker doen :p
Ja prachtig, kunnen we de Haas, AT en de McLaren niet uit elkaar houden. Niet dat het uitmaakt, die rijden toch met z'n zessen achteraan. Ik zeg doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang alonso bij aston martin zit gaat honda niet terug komen. Japanners zijn onwijs van hun eer krenk dat en de deur blijft eeuwig dicht ook al roepen ze van alles in de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:30:
Zolang alonso bij aston martin zit gaat honda niet terug komen. Japanners zijn onwijs van hun eer krenk dat en de deur blijft eeuwig dicht ook al roepen ze van alles in de media.
Als de deur dichtblijft dan heeft Honda geen team, ik zie Aston Martin wel voor een (exclusieve) motor deal gaan i.p.v. bij Mercedes blijven. Dan zijn ze afhankelijk van wat Mercedes bouwt qua motor, waardoor ze de auto eromheen moeten bouwen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:29
https://the-race.com/form...ons-to-alonso-f1-reunion/

Toch niet. Geen bezwaren bij Honda voor het opnieuw samenwerken met Alonso.

[ Voor 9% gewijzigd door TinusXIII op 24-05-2023 07:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asdfqwerty
TinusXIII schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:23:
[...]

[Twitter]
De vraag is dan natuurlijk of Alonso in 2026 nog in de auto zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:29
asdfqwerty schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:27:
[...]

De vraag is dan natuurlijk of Alonso in 2026 nog in de auto zit..
Yuki en Stroll :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
Dit kan alleen maar goed gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toch blijft het wat vreemd, aangezien Aston Martin voor de straatautos ook Mercedes motoren gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:02
MikeyMan schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:45:
Toch blijft het wat vreemd, aangezien Aston Martin voor de straatautos ook Mercedes motoren gebruikt.
Het hele Aston Martin team is niets anders dan een sponsor naam. De enige reden dat ze Aston Martin heten is omdat Lawrence Stroll een belang in Aston Martin heeft. Het merk van de straatauto's heeft verder weinig te maken met het F1 team.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Chocoball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Extigo schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:55:
[...]

Het hele Aston Martin team is niets anders dan een sponsor naam. De enige reden dat ze Aston Martin heten is omdat Lawrence Stroll een belang in Aston Martin heeft. Het merk van de straatauto's heeft verder weinig te maken met het F1 team.
Iknow. Maar de logos staan wel constant bij elkaar. Kan me voorstellen dat dit gaat schuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Wat zeg je? :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
[...]

[Twitter]
Goed nieuws!

Ben benieuwd wie het meest betrouwbare power unit gaat produceren vanaf 2026. Meer elektrisch en de helft minder PK's voor de ICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
[...]

[Twitter]
Zal ie over 3 jaar nog steeds in die auto zitten? Anders lijkt het mij sowieso een non issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JEightyFive schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:18:
[...]

Zal ie over 3 jaar nog steeds in die auto zitten? Anders lijkt het mij sowieso een non issue.
Welke tekenen zie jij dat Alonso er over drie jaar niet meer rijdt? Zijn leeftijd? Maar daar zie je nu ook niks van. En het lijkt mij ook niet dat er nog veel meer in de auto zit en Alonso het er (door zijn leeftijd) niet uit haalt. Pak immers de resultaten van Stroll er maar bij. Waarmee ik niet wil zeggen dat Stroll WDC materiaal zou zijn, maar die is een aantal kwalificaties & races toch wel heel ver achter Alonso gefinisht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
RobertMe schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:26:
[...]

Welke tekenen zie jij dat Alonso er over drie jaar niet meer rijdt? Zijn leeftijd? Maar daar zie je nu ook niks van. En het lijkt mij ook niet dat er nog veel meer in de auto zit en Alonso het er (door zijn leeftijd) niet uit haalt. Pak immers de resultaten van Stroll er maar bij. Waarmee ik niet wil zeggen dat Stroll WDC materiaal zou zijn, maar die is een aantal kwalificaties & races toch wel heel ver achter Alonso gefinisht.
Het is koffiedik kijken uiteraard maar het zou mij niets verbazen als de leeftijd toch een keer een rol gaat spelen. Misschien ook niet, hij doet het nu ook nog erg goed. Blijft de motivatie er al die tijd? Komt er geen bonje binnen het team? Het blijft Alonso.
3 jaar is best lang in de F1. Mij zou het niet verbazen als ie er dan niet meer is in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JEightyFive schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:18:
[...]

Ik denk dat ze bij Aston Martin heel blij zijn met Alonso. Over 3 jaar is hij 44 jaar en met zijn inzet van nu zie ik geen enkel probleem voor hem om in 2026 nog steeds zijn rondjes te rijden en misschien ook nog wel een redelijke kans op het kampioenschap hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Hopelijk blijft ie langer open dan de vorige :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:12

Mef

MikeyMan schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:01:
[...]

Iknow. Maar de logos staan wel constant bij elkaar. Kan me voorstellen dat dit gaat schuren.
AM heeft in 2018-2020 al paar jaar op de RB gestaan samen met Honda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sjaool schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:53:
[...]

Ik denk dat ze bij Aston Martin heel blij zijn met Alonso. Over 3 jaar is hij 44 jaar en mijn zijn inzet van nu zie ik geen enkel probleem voor hem om in 2026 nog steeds zijn rondjes te rijden en misschien ook nog wel een redelijke kans op het kampioenschap hebben.
gun factor ligt bij alonso redelijk hoog als ik mijn sociale f1 'experts' zo hoor. persoonlijk hoop ik het zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RobertMe schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:26:
Welke tekenen zie jij dat Alonso er over drie jaar niet meer rijdt?
Ik zie geen enkel teken dat er op wijst dat Alonso zou vertrekken maar historisch gezien heeft hij het nooit langer dan 4 jaar bij een team uitgehouden. De meeste F1 contracten duren sowieso niet heel lang. Het is geen hele gekke aanname dat er over 3 jaar iemand anders zit. Dat geldt overigens niet alleen voor Alonso maar voor iedereen. Zelfs van Verstappen weet ik niet zeker of hij er over drie jaar nog wel is (al zal dat niet aan RBR liggen maar meer aan de toekomstplannen van Verstappen zelf).

Maar het is wel een typisch gevalletje 'in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekokmst' want hij lijkt zich dit jaar van zijn meest positieve kant te laten zien en is niet meer zo'n driftkikker als voorheen. Overigens ben ik niet overtuigd dat hij echt veranderd is. Ieder compliment dat hij geeft lijkt een dubbele bodem te hebben. Volgens mij stelt hij zich dus vooral wat subtieler op.

Zelf denk ik overigens dat niemand bij Honda wakker ligt van de relatie met Alonso. Hij heeft wel eens wat vervelende gezegd en eer is belangrijk in Japan maar Honda zou nooit een groot internationaal bedrijf zijn geworden als ze niet over dit soort incidentjes heen kunnen stappen.

Sterker nog, ik denk dat Honda er stiekem van profiteert volgens het "slechte publiciteit bestaat niet" principe. Iedere keer dat iemand het heeft over "GP2 engine" wordt de naam Honda dieper in ons geheugen gegrift. Als je het maar vaak genoeg hoort komt die naam vanzelf naar boven de volgende keer dat je een nieuwe auto nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik zou graag een GP2 engine in mijn auto willen, inderdaad :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:49:
Sterker nog, ik denk dat Honda er stiekem van profiteert volgens het "slechte publiciteit bestaat niet" principe. Iedere keer dat iemand het heeft over "GP2 engine" wordt de naam Honda dieper in ons geheugen gegrift. Als je het maar vaak genoeg hoort komt die naam vanzelf naar boven de volgende keer dat je een nieuwe auto nodig hebt.
Niet alleen "slechte publiciteit bestaat niet", het is natuurlijk ook een goed uithangbord van de ommekeer. Van "GP2 engine" naar tot nu toe 2x WDC en 1x WCC en "terug" naar de coureur die ze zo heeft "uit gekost". Zeg maar reclame in de zin van "hoe diep het dal ook is we komen er altijd weer bovenop".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:40:
[...]

Niet alleen "slechte publiciteit bestaat niet", het is natuurlijk ook een goed uithangbord van de ommekeer. Van "GP2 engine" naar tot nu toe 2x WDC en 1x WCC en "terug" naar de coureur die ze zo heeft "uit gekost". Zeg maar reclame in de zin van "hoe diep het dal ook is we komen er altijd weer bovenop".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_v5DIi_3T5lmmDX6ewvY6NaQCCg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kWjuS4xiqWfqsuutYPS4Peko.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Tja, in die tijd had Alonso wel gelijk, die eerste Honda motoren kwamen heel veel power te kort. Niet dat dat alleen aan Honda lag, ook McLaren was daar zeker debet aan.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:30
Dat laatste toch vooral. Honda kon het vermogen niet kwijt in de aangeboden ruimte en kreeg daardoor oververhittingsproblemen en vermogens issues. Toen Honda met RB ging werken zijn vooraf de afspraken gemaakt, wat hebben jullie nodig, dan bouwen we daar de auto omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bvanham schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:17:
Dat laatste toch vooral. Honda kon het vermogen niet kwijt in de aangeboden ruimte en kreeg daardoor oververhittingsproblemen en vermogens issues. Toen Honda met RB ging werken zijn vooraf de afspraken gemaakt, wat hebben jullie nodig, dan bouwen we daar de auto omheen.
In 2017 was daar al verandering in gekomen. Toen kwam Honda al met een compleet nieuwe motor (/concept). Alleen door het hele engine tokens verhaal konden ze dat niet goed / snel goed krijgen. In 2018 meen ik hebben ze het token systeem laten vallen, waardoor Honda sneller kon ontwikkelen. Alleen was in 2018 McLaren al geen Honda klant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En Honda heeft besloten om daarop te reageren met 2 wereldkampioenschappen tot gevolg. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
Ahh, the ugly ;)
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aYVM9R7_460swp.webp

Hoewel de laatste Miami editie best meeviel voor een parkeerplaats race :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:34

Wok

Dakloos...

The 2023 Las Vegas Grand Pig :+

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Leuk item over hoe de tecpro barrières werken en intern eruit zien:

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Aston Martin is in deze natuurlijk vooral de huidige naam van het team (en in dit specifieke geval ook niet meer dan een labeltje vanwege sponsoring of zo). Of die naam in 2026 nog steeds zo zal zijn als Honda terugkomt is natuurlijk maar helemaal de vraag. Het is niet alsof dat team de afgelopen jaren nu zo honkvast is geweest qua naamgeving :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:02

F1 23 filmpje van het circuit in Las Vegas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Orion84 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:07:
[...]

Aston Martin is in deze natuurlijk vooral de huidige naam van het team (en in dit specifieke geval ook niet meer dan een labeltje vanwege sponsoring of zo). Of die naam in 2026 nog steeds zo zal zijn als Honda terugkomt is natuurlijk maar helemaal de vraag. Het is niet alsof dat team de afgelopen jaren nu zo honkvast is geweest qua naamgeving :P
Aston Martin F1 en Aston Marton het automerk zijn (gedeeltelijk) van Lawrence Stroll. Vervolgens was Racing Point de naam van het consortium die het failliete Force India gekocht heeft (onder leiding van Lawrence Stroll). Oftewel: het is gewoon jaren lang Force India geweest, met afhandeling / overname uit faillissement is "snel snel" de naam Racing Point er op geplakt, later heeft Lawrence ook nog Aston Martin gekocht en 1 + 1 = 2.

Dan kun je net zo goed zeggen dat Mercedes F1 niks met Mercedes-Benz/Daimler te maken heeft. Dat team was twee jaar voor het Mercedes werd nog Honda, een concurrent op de auto markt. En heeft zelfs maar 1 jaar Brawn GP gehete. En de aandelen van Mercedes F1 zijn jarenlang 33/33/33 verdeeld geweest tussen Mercedes, Toto Wolff, en Lauda.

En Red Bull Racing heeft natuurlijk ook niks te maken met het drankjesmerk (behalve dat Dietrich Mateschitz geld teveel had, net zoals Lawrence Stroll eigenlijk).

De enige "echte" teams zijn dan Ferrari, McLaren en Williams. Nooit van naam veranderd, eerste twee zijn ook een echt automerk waarbij alles onder één dak gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
DRS train op The Strip in een simulatie, lijkt mij geen goede voorbode voor straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Aston Martin maakt niet eens de motoren voor hun eigen straat auto’s :)
Dus voor hun maakt het verder ook niet echt veel uit wat er achterin ligt :P

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 24-05-2023 21:11 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 11:12
YakuzA schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:10:
[...]

Aston Martin maakt niet eens de motoren voor hun eigen straat auto’s :)
Dus voor hun maakt het verder ook niet echt veel uit wat er achterin ligt :P
Van origine was dat dus Ford :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Red Bull decides against AlphaTauri F1 sale as it finalises plans
Helmut Marko says Red Bull has decided against selling AlphaTauri or moving it away from its Italian home base, but revealed the Formula 1 team will expand its UK presence.
https://www.motorsport.co...finalises-plans/10472852/

Is het net zoals in het voetbal? dat hoe harder iets ontkend wordt, hoe waarschijnlijker het is dat het waar is?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:30
YakuzA schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:29:
[...]
https://www.motorsport.co...finalises-plans/10472852/

Is het net zoals in het voetbal? dat hoe harder iets ontkend wordt, hoe waarschijnlijker het is dat het waar is?
Meer Tactisch
De inschrijftermijn voor de nieuwe teams is bijna op de deadline.
Voor de afvallers is de enige optie dan om een bestaand team overtenemen.

Alleen Alpha Tauri en Williams zijn daarvoor beschikbaar.

Dus tenzij er een echt goed bod optafel ligt niet per direct nodig.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Chocoball
Honda heeft voor 2026 een plek bij Aston Martin gevonden. Bij Williams hadden de Japanners veel werk gehad en zaken moeten opbouwen terwijl Aston Martin een meer gespreid bedje is met alles onder 1 dak.zoals een windtunnel, simulator, chassis en een ingenieursafdeling met voormalige Red Bull en Mercedes medewerkers. McLaren was vanwege de recente geschiedenis geen optie omdat Honda tijdens hun samenwerking de meeste klappen kreeg.

Doordat Honda aanblijft treden er In 2026 maar liefst 6 motorfabrikanten aan: Audi, Ferrari, Ford (Red Bull Powertrains), Honda, Mercedes en Renault. General Motors (GM) wil er ook graag bij komen met het merk Cadillac en dat in samenwerking met Andretti. De beslissing door de FIA en FOM over nieuwe teams valt eind juni te verwachten. Als Andretti een nee verkocht wordt dan wil GM in 2028 alsnog erbij komen omdat ze nu nog geen infrastructuur hebben. Samenwerking zal dan mogelijk met Haas, McLaren of Alpha Tauri zijn.

Alpha Tauri staat nu opgesteld om Red Bull Ford motoren te krijgen maar de Herr Dokter wist in een ander interview te vertellen dat het team niet verkocht wordt en ook in Italië blijft. Wel wordt het team flink uitgebreid in Bicester (VK) en moet het team van CEO Mintzlaff zoveel mogelijk onderdelen van Red Bull Technology afnemen. Ook is niet zeker of de naam Alpha Tauri als teamnaam en sponsor blijft of dat er een nieuwe naam komt.

Hyundai heeft ook gesprekken over F1 toetreding gevoerd maar geeft straks liever de voorkeur aan Formule E. Schijnbaar is Hyundai sportdirecteur Cyril Abiteboul al gespot in de Formule E paddock. Hoewel het nieuwe 2026 regelement perfect bij BMW past heeft de fabrikant kortgeleden aangegeven niet op het hoogste niveau te zullen deelnemen. Ook Porsche heeft na de mislukte poging om met Red Bull samen te werken voorlopig geen interesse meer en is ook niet actief bezig om een partner te vinden.

https://www.auto-motor-un...ams-interesse-hersteller/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
Ik heb toch altijd te doen met Honda. Ze springen van de hak op de tak in de F1. Als je hun historie bekijkt hebben ze telkens een paar jaar ontzettend veel geld in motoren/F1/een team gestoken en precies op het moment dat het een succes wordt stappen ze uit of nemen ze een andere keuze die minder gunstig uitpakt.

Met als ergste voorbeelden Brawn GP. Het team voor een symbolisch bedrag verkopen aan Ross Brawn met als voorwaarde dat ze een groot deel van het seizoen 2009 ook nog betalen. Brawn lepelt er Mercedes motoren in, betaald door Honda en wordt kampioen. Uiteraard kwam dat niet zozeer door de motoren, maar door de maas in de regelgeving die men gevonden had maar de naam Honda stond niet op de auto.

Een paar jaar zonder F1 verstrijken, alle kennis/kunde loopt de deur uit en Honda bedenkt dat ze weer terug de F1 in willen. Ze profiteren van de voordelen van ongelimiteerd testen met de hybride motoren omdat ze officieel niet in de F1 zitten en de verwachten zijn hoog.
Wat volgt is compleet gekielhaald worden door McLaren, met Alonso voorop. De overstap maken naar Red Bull, welke het na wat groeipijntjes erg goed. Dan in 2021 toch besluiten om het anders te gaan doen en vervolgens wordt Red Bull kampioen, in elk geval 2x achter elkaar maar misschien dit jaar ook wel. Wederom met een bijrol (qua zichtbaarheid althans) voor Honda.

En dan nu toch maar weer overstappen naar het volgende team. Aston Martin heeft nu de eer om met Honda motoren te mogen gaan rijden. Weer een gekke combinatie waarin het team genaamd is naar een autofabrikant, met daarin Honda motoren...

Ik heb niets dan respect voor Honda en ben zeker geen marketing expert, maar qua exposure/marketing is dit toch allemaal niet het slimste volgens mij.

Ze hadden vol/nog meer moeten inzetten op een volledig team en er een fabrieksteam van moeten maken, dan was het een gevestigde naam (qua teams) geweest net als Ferrari, McLaren, Mercedes of bijv. Red Bull dat nu ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
B-Real schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:59:
Ik heb toch altijd te doen met Honda. Ze springen van de hak op de tak in de F1. Als je hun historie bekijkt hebben ze telkens een paar jaar ontzettend veel geld in motoren/F1/een team gestoken en precies op het moment dat het een succes wordt stappen ze uit of nemen ze een andere keuze die minder gunstig uitpakt.

Met als ergste voorbeelden Brawn GP. Het team voor een symbolisch bedrag verkopen aan Ross Brawn met als voorwaarde dat ze een groot deel van het seizoen 2009 ook nog betalen. Brawn lepelt er Mercedes motoren in, betaald door Honda en wordt kampioen. Uiteraard kwam dat niet zozeer door de motoren, maar door de maas in de regelgeving die men gevonden had maar de naam Honda stond niet op de auto.

Een paar jaar zonder F1 verstrijken, alle kennis/kunde loopt de deur uit en Honda bedenkt dat ze weer terug de F1 in willen. Ze profiteren van de voordelen van ongelimiteerd testen met de hybride motoren omdat ze officieel niet in de F1 zitten en de verwachten zijn hoog.
Wat volgt is compleet gekielhaald worden door McLaren, met Alonso voorop. De overstap maken naar Red Bull, welke het na wat groeipijntjes erg goed. Dan in 2021 toch besluiten om het anders te gaan doen en vervolgens wordt Red Bull kampioen, in elk geval 2x achter elkaar maar misschien dit jaar ook wel. Wederom met een bijrol (qua zichtbaarheid althans) voor Honda.

En dan nu toch maar weer overstappen naar het volgende team. Aston Martin heeft nu de eer om met Honda motoren te mogen gaan rijden. Weer een gekke combinatie waarin het team genaamd is naar een autofabrikant, met daarin Honda motoren...

Ik heb niets dan respect voor Honda en ben zeker geen marketing expert, maar qua exposure/marketing is dit toch allemaal niet het slimste volgens mij.

Ze hadden vol/nog meer moeten inzetten op een volledig team en er een fabrieksteam van moeten maken, dan was het een gevestigde naam (qua teams) geweest net als Ferrari, McLaren, Mercedes of bijv. Red Bull dat nu ook is.
F1 team verkopen aan BrawnGP kwam o.a. door economische crisis in 2008. De recente terug trekking van Honda komt door de vorige CEO die geen interesse had in F1 en liever de resources in nieuwe EV's wilde steken. Huidige CEO vind F1 wel interessant, vandaar dat ze sinds dit jaar weer iets prominenter op de Red Bull en AlphaTauri wagens staan en vanaf 2026 met Aston Martin gaan samenwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
NeverSettle schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:56:
[...]

F1 team verkopen aan BrawnGP kwam o.a. door economische crisis in 2008. De recente terug trekking van Honda komt door de vorige CEO die geen interesse had in F1 en liever de resources in nieuwe EV's wilde steken. Huidige CEO vind F1 wel interessant, vandaar dat ze sinds dit jaar weer iets prominenter op de Red Bull en AlphaTauri wagens staan en vanaf 2026 met Aston Martin gaan samenwerken.
Ik zeg niet dat ze er zo hun redenen voor hadden :)

Verstandig, slim en begrijpelijk vind ik het zelf in elk geval niet altijd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:01
B-Real schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:59:

Je hoeft geen medelijden te hebben. Ik ben er van overtuigd dat ze dit expres doen omdat het anders te makkelijk is. De Japanners houden wel van een uitdaging :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Binnenkort de Williams in de McLaren Gulf livery :)
https://www.motorsport.co...-gulf-f1-livery/10473685/
Williams asks fans to vote on special Gulf F1 livery
The team has designed four potential options, and the winner of the public vote will be used on its cars at the Singapore, Japanese and Qatar Grands Prix.

Gulf was keen to repeat its popular one-off arrangement with McLaren at the 2021 Monaco GP, but with the vote and a different set of races adding a twist.

[ Voor 57% gewijzigd door YakuzA op 26-05-2023 14:32 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Chocoball schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:41:
Doordat Honda aanblijft treden er In 2026 maar liefst 6 motorfabrikanten aan: Audi, Ferrari, Ford (Red Bull Powertrains), Honda, Mercedes en Renault. General Motors (GM) wil er ook graag bij komen met het merk Cadillac en dat in samenwerking met Andretti. De beslissing door de FIA en FOM over nieuwe teams valt eind juni te verwachten. Als Andretti een nee verkocht wordt dan wil GM in 2028 alsnog erbij komen omdat ze nu nog geen infrastructuur hebben. Samenwerking zal dan mogelijk met Haas, McLaren of Alpha Tauri zijn.
Verbazend hoe snel het tij kan keren. Een paar jaar geleden maakten we ons nog zorgen dat Renault er mee zou stoppen en dat we alleen motoren van Mercedes en Ferrari over zouden houden en dat niemand anders ooit nog een verbrandingsmotor voor F1 zou willen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:17:
dat niemand anders ooit nog een verbrandingsmotor voor F1 zou willen bouwen.
Tsja, vanaf 2026 zijn het dan wel nog verbrandingsmotoren, maar ze verbranden dan wel geen fossiele brandstof meer. Dat is natuurlijk wel een "belangrijke" factor in deze.
Daarnaast kan het ook zo zijn dat autofabrikanten zich realiseren dat volledige elektrificatie een utopie is en dat we over 10 jaar "allemaal "rijden in een auto op synthetische brandstof, gepionierd door F1, en elektrische auto's nog steeds een niche zijn.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Chocoball
Hoewel het gedeelte over de motor grotendeels vaststaat wordt er nog volop gewerkt aan het technisch regelement voor 2026. Het zal monnikenwerk worden en mede ook door schuld van de transmissie in de vertaling en samenvatting.
  • Zowel de verbrandingsmotor als het hybridedeel moeten straks los van elkaar elk 350 kilowatt (475 pk) leveren. De uitdaging zal zijn dat steeds in korte tijd genoeg energie moet teruggewonnen worden en dat heeft weer invloed op het chassis en de krachtoverbrenging.
  • Het toverwoord is efficiency en daarom dat er ook wordt nagedacht over actieve aerodynamica en computergestuurde onderstellen. Ook de transmissie moet efficiënter en meer compact worden. Dat begint met dat vanaf 2026 de versnellingsbak nog maar 6 versnellingen heeft in plaats van 8.
  • Vanwege de toename van het vermogen van het elektrische deel wordt rekening gehouden dat het koppel plotseling zal toenemen. Vanwege dit hebben de Formule 1 teams nu al nieuwe testbanken aangeschaft.
  • Een traploze CVT (Continu Variabele Transmissie) krachtoverbrenging zou technisch gezien zinvol zijn door het hoge aandeel elektrisch vermogen, maar de Formule 1 heeft dit idee snel afgeschoten vanwege "het geluid". De motorfabrikanten zullen ervoor zorgen dat de verbrandingsmotor en CVT optimaal met elkaar samen werken maar dat geeft een eentonig geluid en dat heeft niks met motorsport te maken aldus F1 technisch directeur Pat Symonds.
  • Wie wil weten hoe dat klinkt kan een Williams FW15C met CVT transmissie hier bekijken. Het was in 1993 een samenwerking tussen Williams en het Nederlandse Vandoorne maar het bleef bij een test want de FIA verbod traploze transmissie in 1994.
  • Ook moet in 2026 de transmissie eenvoudiger worden. Formule 1 ziet het liefste dat het een standaard onderdeel wordt waarbij de elementen in een cassette zitten die in de behuizing geschoven wordt. Tegenwoordig is de transmissie niet onderscheidend genoeg meer, er kunnen races mee verloren worden maar niet gewonnen worden. Dat is niet hoofdargument waarom het een standaard onderdeel moet worden maar wederom kosten. Pat Symonds schat een besparing van 5 miljoen dollar per team en in tijden van een budgetplafond kan dat geld ook anders benut worden voor het verbeteren van rondetijden.
  • Een meerderheid van de teambazen zou voor het plan zijn, hun ingeniers hebben hun twijfels nog. De voorstanders zeggen als het goed gebeurd dat er nog meer voordelen zijn. Zij stellen dat de behuizing en het differentieel niet onder de standaardisatie vallen. Gebieden waar nog het verschil gemaakt kan worden.
  • Als voorbeeld, Red Bull heeft een extreen slanke transmissiebehuizing wat de aerodynamici veel vrijheid geeft bij de Venturi kanalen rond de diffuser. Echter een smalle behuizing is in bepaalde mate afhankelijk van hoe compact de elementen binnenin zijn verwerkt. Daarnaast rijdt Red Bull hun differentieel met meer druk als de concurrentie. Dit maakt een snellere vergrendeling mogelijk en draagt ​​bij aan het rijgedrag wat is afgestemd op de coureur.
  • Aston Martin zal door de samenwerking met Honda ook een transmissie afdeling moeten opbouwen. De transmissie werd voorheen afgenomen bij McLaren en later Mercedes. Nu heeft het team 2,5 jaar de tijd om de infrastructuur op te bouwen en personeel te werven. Het team is er nog niet uit of het testbanken wil huren of kopen, dat hangt af van wat de regels gaan voorschrijven.
https://www.auto-motor-un...dteile-kraftuebertragung/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 07:53
[quote]Chocoball schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:41:

• Een traploze CVT krachtoverbrenging zou technisch gezien zinvol zijn door het hoge aandeel elektrisch vermogen, maar de Formule 1 heeft dit idee snel afgeschoten vanwege "het geluid". De motorfabrikanten zullen ervoor zorgen dat de verbrandingsmotor en CVT optimaal met elkaar samen werken maar dat geeft een eentonig geluid en dat heeft niks met motorsport te maken aldus F1 technisch directeur Pat Symonds.
• Wie wil weten hoe dat klinkt kan een Williams FW15C met CVT transmissie hier bekijken. Het was in 1993 een samenwerking tussen Williams en het Nederlandse Vandoorne maar het bleef bij een test want de FIA verbod traploze transmissie in 1994.

OT: De auto (en de video met DC) zijn in het Daf museum in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 10:27
Chocoball schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:41:
[list]
• Zowel de verbrandingsmotor als het hybridedeel moeten straks los van elkaar elk 350 kilowatt (475 pk) leveren. De uitdaging zal zijn dat steeds in korte tijd genoeg energie moet teruggewonnen worden en dat heeft weer invloed op het chassis en de krachtoverbrenging.
• Het toverwoord is efficiency en daarom dat er ook wordt nagedacht over actieve aerodynamica en computergestuurde onderstellen. Ook de transmissie moet efficiënter en meer compact worden. Dat begint met dat vanaf 2026 de versnellingsbak nog maar 6 versnellingen heeft in plaats van 8.
• Vanwege de toename van het vermogen van het elektrische deel wordt rekening gehouden dat het koppel plotseling zal toenemen. Vanwege dit hebben de Formule 1 teams nu al nieuwe testbanken aangeschaft.

[/list
Op hoeveel circuits gebruiken ze de 1 en 2 überhaupt? Dat is hoogstens bij de start en bij een krappe chicane.
Dat gaat dan straks ook prima in 3 met meer power vanuit de elektromotor.. dat koppel is hoog en direct beschikbaar bij laag toerental. Bij hele langzame bochten dus flink regenereren en direct met bocht uit weer terugleveren.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Uiteindelijk zullen ze vast weer 100 kilo extra batterijen moeten meezeulen?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
YakuzA schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:39:
Uiteindelijk zullen ze vast weer 100 kilo extra batterijen moeten meezeulen?
Door de grotere accu zal het gewicht toenemen terwijl Formule 1 terug wil naar kleinere, kichtere wagens. Er is al berekend dat er hooguit 35 kilo af kan.

Er zit allemaal tegenstrijdigheden in de keuzes voor 2026. Om meer motorfabrikanten te trekken moest het elektrische aandeel bij de motoren omhoog. Fomule 1 wou daarom extra energie terugwinnen aan de vooras maar kreeg geen steun daarvoor en om de accu op te laden moet er strals meer brandstof verbrand worden wat weer niet efficient is.

Aan de andere kant heeft Formule 1 aangegeven dat volledige elektrificatie van alle auto's wereldwijd niet mogelijk is en dat moet worden ingezet op bio- en synthetische brandstoffen. Het wil daarom ook een laboratorium worden voor dergelijke brandstoffen. Ook worden deze brandstoffen vanaf het 2026 seizoen verplicht. Daarmee zou het elektrische aandeel in 2026 kunnen verminderen en zelfs kiezen om met een V8 of V10 te gaan rijden maar daar wil Formule 1 niet aan dan is het opeens nee, dan verbranden we teveel brandstof.

Dus wel extra brandstof moeten verbranden voor het opladen van een accu maar volledig terug naar verbrandingsmotor op synthetische brandstof is een nee 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:19

Bloodclot

Jawier!

Nu 8 races achter elkaar racebanen en geen straat circuits.

Normaal gesproken 8x winst verstappen. Dan singapore....dan mag perez weer ruiken (als max pech heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloodclot schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:15:

Normaal gesproken 8x winst verstappen. Dan singapore....dan mag perez weer ruiken (als max pech heeft).
8? Wanneer is de GP van Canada dan? Dat is immers ook een semi stratencircuit (net zoals bv Melbourne). IIIRC is (ook dat) een olympische locatie geweest waarbij (een deel) van de omliggende wegen zijn omgetoverd naar circuit (zoals Sochi dus ook rondom het olympische park is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:32:
Leuk item over hoe de tecpro barrières werken en intern eruit zien:
[YouTube: Formula 1 Has A Clever System Inside Crash Barriers]
Een “clever system”, en dat nog wel op de “I am so stupid” plek.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:46
RobertMe schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:46:
[...]

8? Wanneer is de GP van Canada dan? Dat is immers ook een semi stratencircuit (net zoals bv Melbourne). IIIRC is (ook dat) een olympische locatie geweest waarbij (een deel) van de omliggende wegen zijn omgetoverd naar circuit (zoals Sochi dus ook rondom het olympische park is).
Dan kom je een beetje in de discussie "wanneer is het een stratencircuit".
M.i. is de layout en breedte van het circuit belangrijker dan het feit of het een permanent circuit is (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plenkske schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:54:
[...]

Dan kom je een beetje in de discussie "wanneer is het een stratencircuit".
M.i. is de layout en breedte van het circuit belangrijker dan het feit of het een permanent circuit is (of niet).
Dus dan zijn alleen Monaco & Baku stratencircuits? Beetje smal begrip dan :P

Edit:
En die inderdaad.

[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 29-05-2023 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:46
RobertMe schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:56:
[...]

Dus dan zijn alleen Monaco & Baku stratencircuits? Beetje smal begrip dan :P
En Singapore
(Edit)
Wellicht las vegas ook ? Ik weet niet hoe smal het daar gaat worden. Wel een mega lang recht stuk

[ Voor 20% gewijzigd door Plenkske op 29-05-2023 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nja, naar mijn idee gaat het dan ook weer niet alleen daarom. Er is gewoon een heel groot verschil tussen stratencircuits en echte circuits. Het type asfalt. Gewoon asfalt "van de straat" is veel gladder dan asfalt op het circuit dat dus veel grover is. Daardoor dat ze op stratencircuits ook altijd de zachtste compounds banden ter beschikking hebben. En dan dus gladder & grover in de zin van ruwheid. En niet "hartstikke vlak" vs "allemaal gaten, hobbels, ..." etc., daarbij is het weer eerder andersom (circuit is zo glad als een biljartlaken, stratencircuit zit vol putdeksels, gaten, ...). Behalve dan de uitzonderingen die de regel bevestigen, zoals CotA (meters verzakt sinds aanleg en daardoor vol scheuren etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Is het verschil niet eenvoudigweg dat stratencircuits bestaan uit openbare weg in de stad en dat racecircutis speciaal zijn aangelegd voor motorsport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chocoball schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:35:
Is het verschil niet eenvoudigweg dat stratencircuits bestaan uit openbare weg in de stad en dat racecircutis speciaal zijn aangelegd voor motorsport?
Dus Jeddah is een racecircuit? En Miami ook? Al helemaal Miami dan, dat is een parkeerplaats (en dus geen openbare weg), waarbij ze ook nog eens speciaal asfalteren voor het circuit. En Jeddah is dan "straten" aangelegd speciaal als racecircuit, om naderhand maar eens wat huizen te bouwen (waarmee de openbare weg dan pas gebruikt zal worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Waarbij de racecircuits meestal zijn voorzien van grindbakken of uitloopzones (groter dan de zijstraten in bijv Monaco), waardoor ze een stuk veiliger zijn dan de stratencircuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:52:
[...]

Dus Jeddah is een racecircuit? En Miami ook? Al helemaal Miami dan, dat is een parkeerplaats (en dus geen openbare weg), waarbij ze ook nog eens speciaal asfalteren voor het circuit. En Jeddah is dan "straten" aangelegd speciaal als racecircuit, om naderhand maar eens wat huizen te bouwen (waarmee de openbare weg dan pas gebruikt zal worden).
Maar dit gegeven klopt wel voor Baku, Melbourne, Monaco , Montreal, Singapore en Las Vegas. Daarnaast zijn stratencircuits ook tijdelijk van aard en circuits zoals Zandvoort of Monza niet.

Klopt wat je zegt over Jeddah, het bestaat deels uit openbare weg en deels uit stukken die speciaal zijn aangelegd. Of de parkeerplaats in Miami openbaar of privé is geen idee maar het is een weg net als Albert Park dat is. Dus strartencircuits zijn meestal op de openbare weg en tijdelijk van aard is misschien een betere definitie dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zou het moeten zijn, maar dan is Spa volgens die definitie ook weer een stratencircuit ivm de ‘openbare weg’? :P

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 29-05-2023 20:10 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
YakuzA schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:10:
[...]

Zou het moeten zijn, maar dan is Spa volgens die definitie ook weer een stratencircuit ivm de ‘openbare weg’? :P
Was dat niet in de tijd dat ze nog hooibalen als afzetting gebruikten? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chocoball schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:13:
[...]

Was dat niet in de tijd dat ze nog hooibalen als afzetting gebruikten? :)
Bij mijn weten waren begin 2000 ook nog stukjes openbare weg. En volgens mij gebruikten ze toen al geen hooibalen meer ;)

Edit:
Net niet correct:
Tot 2000 bestond ook het nieuwe tracé nog voor zowat de helft uit gewone rijkswegen, open voor het gewone verkeer buiten de wedstrijddagen. Sinds 2000 is het circuit echter een permanent afgesloten racecircuit en werd een nieuwe openbare weg aangelegd ten oosten van het circuit.

[ Voor 34% gewijzigd door RobertMe op 29-05-2023 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:22:
[...]

Bij mijn weten waren begin 2000 ook nog stukjes openbare weg. En volgens mij gebruikten ze toen al geen hooibalen meer ;)

Edit:
Net niet correct:

[...]
Je zat in de buurt volgens dit stukje tekst :)

Sinds 2000 is het circuit echter een permanent afgesloten racecircuit en werd een nieuwe openbare weg aangelegd ten oosten van het circuit.

Ahh, je was mij voor

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Update van de tussenstand van WDC en WCC voor de topteams.

Nu ook meer rekening gehouden met dark mode:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBhD2eWbFbg_j7eiNP2_lOHPd18=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OzAoQLQt71GgF2T0GeHpJLrO.jpg?f=user_large

Wat zakt Ferrari/zakken de Ferrari rijders door het ijs zeg!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aKEe6wO_460swp.webp

gaat dit nog iets betekenen voor toekomstige ontwikkeling bij andere teams dan rbl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
Tripl3 D schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:51:

[Afbeelding]

Er zakken meer rijders door het ijs. Stroll bijvoorbeeld en Alonso mag de kar alleen trekken terwijl Mercedes steeds dichterbij komt doordat beide rijders wel consistent punten binnen harken.
Perez zakt door het ijs, Nick(s) de Vries zakt door het ijs en de rest kabbelt lekker voort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
himlims_ schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:15:
[Afbeelding]

gaat dit nog iets betekenen voor toekomstige ontwikkeling bij andere teams dan rbl?
Ja natuurlijk. Wat zou jij zelf doen?
Het is maar de vraag in hoeverre dit valt te kopiëren en of het samenvalt met de rest van het pakket.
Maar teams gaan hier zeker van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:48

[Afbeelding]

De curve (bijna een rechte lijn) van Max is wel ontmoedigend voor de andere coureurs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RogerSch schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:41:
[...]

De curve (bijna een rechte lijn) van Max is wel ontmoedigend voor de andere coureurs...
En die van Alonso dan? Die heeft elk weekend 15 punten gescoord (Baku 12 voor de race en 3 voor de sprint). Alleen eergisteren uitschieter met 18. Verstappen heeft 2x 7 punten verlies gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:42
RobertMe schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:49:
[...]

En die van Alonso dan? Die heeft elk weekend 15 punten gescoord (Baku 12 voor de race en 3 voor de sprint). Alleen eergisteren uitschieter met 18. Verstappen heeft 2x 7 punten verlies gehad.
Heb je die van DEV wel eens gezien, is ook een rechte lijn! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shinji schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:16:
[...]

Heb je die van DEV wel eens gezien, is ook een rechte lijn! :+
Wel de verkeerde richting / hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Bloodclot schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:15:

Normaal gesproken 8x winst verstappen.
Wat een leuk vooruitzicht! :+

Echt jammer dat RBR (Max) zo dominant is, anders was het een interessant seizoen:
AM en Merc schelen nu 1 punt. Ferrari zit daar 29 punten achter. Met wat mazzel (zoals een winst) loopt een Ferrari dat gat zo dicht.

Maar RBR loopt 129 punten voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tk55 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:24:
[...]

Wat een leuk vooruitzicht! :+

Echt jammer dat RBR (Max) zo dominant is, anders was het een interessant seizoen:
AM en Merc schelen nu 1 punt. Ferrari zit daar 29 punten achter. Met wat mazzel (zoals een winst) loopt een Ferrari dat gat zo dicht.

Maar RBR loopt 129 punten voor...
tjah, ferrari en strategy [..] die 129 voorsprong hadden er een stuk minder kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:19

Bloodclot

Jawier!

himlims_ schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:33:
[...]

tjah, ferrari en strategy [..] die 129 voorsprong hadden er een stuk minder kunnen zijn.
Checo en crashes... die 129 voorsprong hadden een stuk meer kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Knip deze maar weg

[ Voor 98% gewijzigd door PWM op 30-05-2023 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloodclot schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:56:
[...]

Checo en crashes... die 129 voorsprong hadden een stuk meer kunnen zijn.
Stroll en doorrijden. Dat gat tussen AM & Merc had ook veel groter moeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Chief Engineering Officer en Red Bull veteraan (sinds 2006) Rob Marshall wordt technical director bij McLaren.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FxYYH5NacAUhlnZ?format=png&name=900x900

[ Voor 22% gewijzigd door Chocoball op 30-05-2023 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[Afbeelding]

Stroll is veel erger.
Alonso was elke kwalificatie en elke race beter en heeft inmiddels 344% meer punten dan Stroll.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Red Bull zal wel pislink op Perez zijn. Ondanks dat iedereen wel roept dat die fotos nietszeggend zijn zal het altijd concurrentie op een spoor brengen welke kant op te gaan met de vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Iedereen kan natuurlijk crashen, zeker op een stratencircuit maar om dat met zo'n goede wagen in Q1 te doen vond ik wel erg dom.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Pagina: 1 ... 35 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics